Leftblank schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:46:
[...]
Tja, je moet niet vergeten dat je nu zowel de prijs hoogt noemt en de specs te laag, er moeten afwegingen gemaakt worden natuurlijk. 2*160GB had je mij niet blij mee gemaakt, de laptop is nu zwaar zat, een extra reepje RAM kost geen drol bij een willekeurige shop uit de Pricewatch, eventueel kun je ze ook voor 2x de nieuwwaarde bij IVL kopen
(Lees in TS, je kunt niets aan de laptop veranderen)
Backups zijn inderdaad nodig, maar dat gaat ook op wanneer je er twee harddisks in hebt zitten; de kans dat een ander cruciaal stukje hardware kapot gaat is niet bepaald verwaarloosbaar, en dan kun je alsnog niet bij je data al dan niet voor kortere termijn. Gelukkig maakt iedere Tweaker al jaar en dag netjes backups van zijn bestanden

En als de laptop crashed is die 2e schijf er zo uitgehaald en de kans dat ze tegelijk kapot gaan is heel minimaal en lees, ik heb ook een back-up op USB-sticks staan. Ik ben nog nimmer iets verloren.
Vista gebakken lucht? Ik ben wel benieuwd wie die onderbouwing durft te geven. Ik verwijt jou helemaal niets want jij hebt het ook maar vernomen van derde, maar die derde partij.
Als Windows XP nog steeds de maatstaf is in al deze sectoren kan ik dus 2 dingen erbij denken:
1. Vista is te slecht
2. Veel exotische devices worden nog niet ondersteund
Op deze 2 gronden kan ik hun gelijk geven en dan voor XP gaan. Echter XP niet wil werken op mijn laptops hoe je het ook went of keert, het werkt gewoon niet, ook niet met alle drivers, dus ik voel me dan wel een beetje van; ehh ja. De setup en install gaan prima, maar na 2 dagen start het geheel niet meer op en ook niet na herhaalijke pogingen. De uni in Nijmegen prefereerd ook XP in deze dagen, maar wat als je laptop helemaal geen XP lust, nog een 3e laptop kopen? Wordt me een beetje te gortig.
ik eis namelijk en zeker in jullie regionen van berekenen en ook dual channel gaat uitmaken hierin, nou en of. Niet alleen de CPu want die wil zijn uitkomsten ook zo snel mogelijk kwijt aan het geheugen en des te sneller het RAM des te sneller hij de de data kan dumpen buiten de L1 en L3 cache om. Zou je toch moeten weten als tweaker.
Mijn laptops werken prima stabiel, zolang Vista er maar opstaat en waar elke burger 3x overheen kijkt is de nieuwe WHEA architectuur en daar heb ik alleen maar lof over.
En nu punt 2:
Dan komt Windows 7 beta uit en gaan we dan al overstappen of wachten we tot 2011 totdat Windows 7 SP1 er is?
ik ben dus bang dat als je veel te laat overstapt dat je een hoop kennis hebt misgelopen want Vista is prima te tunen, maar ook hier gaat explorer.exe vaak op zijn gat en onder XP betekende dat vaak een herstart en hier gewoon explorer opnieuw starten en verder gaan.
Zelf zou ik toch een OS kiezen dat net wat beter met je hardware omgaat en er net iets meer uithaald.
Tja, als je oudere hardware gebruikt zit je daar weer aan vast en moet je wel XP nemen dus ik kan de beslissing niet voor je maken, maar het verbaasde mij al dat met name universiteiten nog Windows XP gebruiken. Als ze ooit overgaan naar Windows 7 zullen er weer veel onzekerheden bijkomen want je hebt een NT-tak gemist. Of de dan ondersteunde devices van de laptop onder Windows 7 zullen werken en hoe zal mij een vraag zijn.
Ik vind het moeilijk hier commentaar op te geven, maar op de steeds goedkopere hardware van tegenwoordig raad ik Vista aan puur vanwege WHEA.
Mijn loboek telt al 722 WHEA fouten en Vista loopt nog steeds, maar deze laptop gaat dan ook binnenkort terug met een dik uitprintsel erbij van alle WHEA fouten en aan hun om het geheel in orde te maken, misschien werkt XP daarom niet bij mij.
Dat maakt me dus zo bang. De hardware in een laptop moet zo zuinig en goedkoop mogelijk zijn en kwaliteit is geen issue meer tegenwoordig als ze maar inkomsten generen van mensen die een nieuwe kopen.
Pardon.
[
Voor 57% gewijzigd door
Anoniem: 146043 op 25-10-2008 09:52
]