[TU Delft] Laptopproject 2008/2009 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
hmm misschien word het in 2 dozen verstuurd dan krijg je wel vaker 2 codes.. maar waarom ze dan drie mailtjes sturen 8)7

betekend dit trouwens dat ze ook echt allemaal vandaag op de post zijn gedaan en we de laptop morgen kunnen verwachten of worden ze vanaf vandaag verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39
mastercard schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:31:
hmm misschien word het in 2 dozen verstuurd dan krijg je wel vaker 2 codes.. maar waarom ze dan drie mailtjes sturen 8)7

betekend dit trouwens dat ze ook echt allemaal vandaag op de post zijn gedaan en we de laptop morgen kunnen verwachten of worden ze vanaf vandaag verstuurd?
Track&Trace krijgen ze zover ik weet pas zodra de boel verstuurd wordt, dus ik neem aan dat de vandaag bij TNT zijn afgeleverd, oftewel morgen in huis, met wat mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:24
Ik heb antwoord gekregen op mijn email over de meerdere emails en track&trace codes.
Diverse studenten hebben ons gemeld dat er problemen zijn met de TrackandTrace code van TNT en een incomplete adressering in de mail:

* Door een storing bij het aanmaken van de etiketten, hebben zij de applicatie moeten herstarten. Omdat in dit proces ook een e-mail aan de student wordt verstuurd heeft een aantal 2 of 3 mails gehad met een afwijkende code. Inmiddels is dit probleem verholpen. De barcode met de hoogste eindcijfercombinatie is de juiste.
* De barcode wordt overigens pas actief als TNT de verzending in het eigen systeem heeft verwerkt. Omdat de verzendlabels in dit geval bij de laptopleverancier wordt aangemaakt, is de barcode niet direct actief. Hier kunnen enige uren tussen zitten.
* Bij een aantal studenten ontbreekt het huisnummer in de bevestigingsmail. Dit heeft te maken met het beperkt aantal karakters dat het 'samenvoeg-veld' aankan. Het huisnummer staat wel op het verzendlabel en staat gecodeerd in de barcode.

Excuses voor het ongemak,

Het laptopteam
Mkay. Zul je zien dat ie eerder afgeleverd wordt dan dat track&trace actief is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Laat me toch niet zo wachten :P Mijn track&trace is nog steeds niet actief, kan niet wachten tot TNT met dat pakketje voor mijn deur staat. Vind het wel nog steeds appart dat 1 van de drie mails niet alleen naar mij maar ook naar een tweede adres verstuurt is ...@nl.scc.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Laatst online: 15-06 08:42
jappsta schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:40:
Laat me toch niet zo wachten :P Mijn track&trace is nog steeds niet actief, kan niet wachten tot TNT met dat pakketje voor mijn deur staat. Vind het wel nog steeds appart dat 1 van de drie mails niet alleen naar mij maar ook naar een tweede adres verstuurt is ...@nl.scc.com .
zelfde verhaal hier idd :) kan echt niet wachten, en die van mij was ook naar een tweede @nl.scc.com adres verstuurt dus misschien dat dat ook gewoon bij de storing hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier nog iemand die vol verwachting op z'n nieuwe laptop wacht. Stiekem hoop ik dat hij vandaag komt en dat de track & trace achterloopt (dat is wel vaker het geval). Maar waarschijnlijk ben ik aan het einde van de dag teleurgesteld. :p

EDIT: Nog mensen die een ander OS gaan installeren? Ik zelf wil een dualboot van Ubuntu met Windows. Ben er alleen nog niet uit of ik XP of Vista zal installeren. XP wordt ondersteund door de TU maar dan kan ik geen dx10 spellen spelen.....

[ Voor 34% gewijzigd door monnick op 27-08-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
monnick schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:05:
Hier nog iemand die vol verwachting op z'n nieuwe laptop wacht. Stiekem hoop ik dat hij vandaag komt en dat de track & trace achterloopt (dat is wel vaker het geval). Maar waarschijnlijk ben ik aan het einde van de dag teleurgesteld. :p
Tja, als zij 'em echt op tijd hebben afgeleverd dan zouden ze vandaag moeten komen, of dat zo is blijft afwachten ;)
monnick schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:05:Nog mensen die een ander OS gaan installeren? Ik zelf wil een dualboot van Ubuntu met Windows. Ben er alleen nog niet uit of ik XP of Vista zal installeren. XP wordt ondersteund door de TU maar dan kan ik geen dx10 spellen spelen.....
Ander OS, misschien om wat met linux te gaan knoeien zodra ik me verveel, maar die kans schat ik niet heel hoog in. DX10 games kun je sowieso niet spelen, Vista of niet, de performance is om te huilen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
Ik ga een dualboot met ubuntu en xp maken. Ik vind ubuntu gewoon heerlijk werken en heb op blackboard gevonden dat de belangrijkste programma's die ik nodig ga hebben (Matlab en Maple) gewoon op linux kunnen draaien. Ben alleen nog aan het twijfelen of ik 2 of 3 partities wil gaan maken. Met de huidige NTFS support in ubuntu zou ik mijn xp partitie gewoon als data partitie kunnen gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee? Kan niet beslissen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
jappsta schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:16:
Ik ga een dualboot met ubuntu en xp maken. Ik vind ubuntu gewoon heerlijk werken en heb op blackboard gevonden dat de belangrijkste programma's die ik nodig ga hebben (Matlab en Maple) gewoon op linux kunnen draaien. Ben alleen nog aan het twijfelen of ik 2 of 3 partities wil gaan maken. Met de huidige NTFS support in ubuntu zou ik mijn xp partitie gewoon als data partitie kunnen gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee? Kan niet beslissen 8)7
Ik heb zelf nogsteeds de gewoonte, net als veel andere Tweakers om minimaal één partitie naast die van Windows te maken voor data e.d., wel zo makkelijk met reinstalls, verder lijkt me dat ook geen slecht idee als je (unstable?) NTFS drivers onder Linux gaat gebruiken, wat extra zekerheid kan geen kwaad gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
Leftblank schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:28:
[...]

Ik heb zelf nogsteeds de gewoonte, net als veel andere Tweakers om minimaal één partitie naast die van Windows te maken voor data e.d., wel zo makkelijk met reinstalls, verder lijkt me dat ook geen slecht idee als je (unstable?) NTFS drivers onder Linux gaat gebruiken, wat extra zekerheid kan geen kwaad gok ik.
Dat is waar maar mijn probleem is dat ik niet zo geweldig kan inschatten hoe groot de drie partities moeten worden. Aangezien de harde schijf 'maar' 200gb groot is wil ik niet dat ik te weinig ruimte heb om op mijn windows partitie een spel of zwaar programma te installeren (solidworks bijvoorbeeld) en ook niet dat ik mijn partities moet resizen voordat ik een film kan downen omdat mijn data partitie al vol zit. Dillema's dillema's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
jappsta schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:33:
[...]

Dat is waar maar mijn probleem is dat ik niet zo geweldig kan inschatten hoe groot de drie partities moeten worden. Aangezien de harde schijf 'maar' 200gb groot is wil ik niet dat ik te weinig ruimte heb om op mijn windows partitie een spel of zwaar programma te installeren (solidworks bijvoorbeeld) en ook niet dat ik mijn partities moet resizen voordat ik een film kan downen omdat mijn data partitie al vol zit. Dillema's dillema's
Je kunt games e.d. toch ook gewoon op je data partitie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Het heeft even geduurd (waar zijn ze mee bezig geweest?), maar ik heb eindelijk een update op m'n (hooggenummerde) track&trace code;
code:
1
2
3
4
De volgende gegevens zijn over uw zending gevonden:

Statusinformatie                    Datum           Locatie
Zending opgehaald en in sorteerproces   27-08-2008  Amsterdam , intern transport pakketten

Ze hebben de codes rond 8-9 uur verstuurd op de 26ste, vervolgens zijn de paketten pas de 27ste afgeleverd bij opgehaald door TNT :'(, dat wordt dus wachten tot morgen, ze kunnen nog aan menig webshop tippen qua snelheid dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 08:27
Mijn pakketje ligt ook nog in Amsterdam net als bovenstaande. Jammer maar het zal idd morgen wel afgeleverd worden. Geduldig zijn is niet leuk :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
verdorie, hier ook al.
En ik woon in Amsterdam dus hij is al zo dichtbij :P :'( :'(
Ik zou echt dolgraag nu ff op de fiets springen om hem op te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Mijne ook in Amsterdam. Vraag me af of hij morgen bij mij thuis is (Leiden)......

Kan niet wachten :p

• Truss
Rubu schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:59:
[...]

Je kunt games e.d. toch ook gewoon op je data partitie installeren?
Uiteraard maar vind het toch prettiger als ik alles netjes bij elkaar houd.
Ben er trouwens uit, ik ga de oude laptop van mijn moeder uhm 'lenen' en hier een thuisservertje van maken. 500GB externe harde schijf en ik ben voorlopig voorzien. Heb ik meer nodig prik ik er gewoon nog een schijf bij. Bedankt voor de inbreng allemaal :)

EDIT: Er stond trouwens vanmiddag iemand van TNT voor de deur, ik zat al te juichen voor mn laptop. Bleken mijn dictaten te zijn |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Truss op 28-08-2008 01:02 ]

• monnick
  • Niet online
Track & Trace website is geupdate
Zending gesorteerd in sorteercentrum
De zending bevindt zich in het sorteerproces van TNT Post: dit betreft één van de TNT Post sorteercentra. De zending zal eerst gesorteerd moeten worden, waarna de aflevering van de zending doorgaans de volgende werkdag zal plaatsvinden.
Volgende werkdag?? :(

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:24
Maatje van me meldt dat hij 'm net binnen heeft gekregen, dus ik denk dat ze vanaf vandaag aan gaan komen bij de mensen die er vroeg bij waren *O*

• Rubu
bij mij staat er eentje bij:

Zending gesorteerd in sorteercentrum 28-08-2008 Amsterdam , intern transport pakketten

Ik dacht dat dat wel goed nieuws was, maar bij de uitleg staat:

"De zending bevindt zich in het sorteerproces van TNT Post: dit betreft één van de TNT Post sorteercentra. De zending zal eerst gesorteerd moeten worden, waarna de aflevering van de zending doorgaans de volgende werkdag zal plaatsvinden. "

dus..... ik woon in Amsterdam dus ik heb nog goede hoop maar het is wel een beetje verontrustend.

• .lunatic
Ja staat er bij mij ook... beter is het niet "doorgaans" vandaag.... stond er om 9 uur al ofzo

EDIT: STATUS CHAFFEUR ONDERWEG! :D :9~

[ Voor 20% gewijzigd door .lunatic op 28-08-2008 11:31 ]

• Rubu
_Teq_ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:47:
Maatje van me meldt dat hij 'm net binnen heeft gekregen, dus ik denk dat ze vanaf vandaag aan gaan komen bij de mensen die er vroeg bij waren *O*
Enig idee hoe zijn track&trace pagina eruit zag?

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39
Ik heb hem inmiddels binnen!!! hij is moooooi. Alleen 1 probleem. Er is een admin account gemaakt, maar ik heb geen wachtwoord. Ben ik nou gewoon een beetje blind of zit er gewoon geen brief/boekje/sticker bij waar dat op staat...

edit: okee, ze zijn te voorspelbaar. Na een paar keer proberen had ik m:

Het goede wachtwoord is tudelft

[ Voor 20% gewijzigd door Mythling op 28-08-2008 11:17 ]

• mastercard
Is ook te vinden via blackboard daar staat een support forum voor de laptop..

Deze korte guide is ook wel handig:
First steps 2008

• Rooster
Erg compleet geleverd zeg :) De resolutie is ook super lekker kijken vind ik! Top ding.

• monnick
  • Niet online
Chauffeur is onderweg; kan niet wachten *O*

• Truss
Hier is de chauffeur ook onderweg, zal alleen wel even duren voordat hij vanuit amsterdam in Vogelenzang is aangekomen :'( Ik kan niet meer wachten, wil weten hoe vreselijk de rugzak er uit ziet en of ik een andere moet kopen :p

• Leftblank
Mythling schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:13:
Ik heb hem inmiddels binnen!!! hij is moooooi. Alleen 1 probleem. Er is een admin account gemaakt, maar ik heb geen wachtwoord. Ben ik nou gewoon een beetje blind of zit er gewoon geen brief/boekje/sticker bij waar dat op staat...

edit: okee, ze zijn te voorspelbaar. Na een paar keer proberen had ik m:

Het goede wachtwoord is tudelft
Heb je een foto van de tas toevallig? :9

• Rooster
Leftblank schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:29:
[...]

Heb je een foto van de tas toevallig? :9
Het is de Targus Backpack Classic (ook wel CN600). Op de site van Targus staan verschillende afbeeldingen al zijn ze niet zo groot. Ik vind hem er in het echt minder mooi uitzien dan op de site, maar hij is redelijk netjes. Ik twijfel nog of ik hem als daily ga gebruiken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rooster op 28-08-2008 13:50 ]

• Truss
Dutch-Hane schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:48:
[...]
Het is de Targus Backpack Classic (ook wel CN600). Op de site van Targus staan verschillende afbeeldingen al zijn ze niet zo groot. Ik vind hem er in het echt minder mooi uitzien dan op de site, maar hij is redelijk netjes. Ik twijfel nog of ik hem als daily ga gebruiken. :)
Niet vreselijk inderdaad. Denk dat ik toch als daily een Targus RS vertical messenger ga gebruiken. Naar mijn mening toch net een stukje mooier (wel iets minder practisch waarschijnlijk maar ach)

• mastercard
heb de laptop net ook binnengekregen en hij ziet er echt goed uit :9~

het viel me net wel op dat de adapter na een paar minuten al bloedheet is geworden :/

• Leftblank
Mk, bedankt, niet onwijs trendy maar het kan er mee door. Zo te zien zit d'r ook een uitneembare 'sleeve' bij, wellicht gooi ik dit wel in m'n huidige rugzak als de Targus tegenvalt, werkt ook ;)

• monnick
  • Niet online
Wow ik heb hem net ook ontvangen! Super nette laptop, ziet er zeer degelijk uit. En echt geweldig dat er zo enorm veel accesoires meegeleverd worden. Heb hem meteen in de bureaustandaard gezet met de meegeleverde usb muis + tobo (erg prettig ding trouwens).

Nu twee nieuwe OSsen installeren. Ben er nog steeds niet uit of het Windows Vista of Windows XP wordt. Denk dat ik toch maar voor XP ga aangezien de TU dat ondersteund.

• Rubu
Damn hij is dus gewoon eerder bij jou in leiden dan bij mij in Amsterdam.
Chaffeur is nou al iets van 3/4 uur onderweg :/

Anoniem: 270667

Ziet er allemaal perfect uit, het lukt me alleen niet om in te loggen met VPN, krijg de volgende melding:

Secure VPN Connectin terminated by Peer.
Reason 427: Unkown Error Occurred at Peer.

dit krijg ik nadat ik me NedID heb ingevoerd (met @tudelft.nl erachter).
Iemand anders met het zelfde probleem, of lukt het bij jullie wel allemaal?

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13
Dit is de status die ik sinds gisteren heb:
"Zending opgehaald en in sorteerproces 27-08-2008 Amsterdam , intern transport pakketten"

Er is helaas niks aan de status veranderd, dus ik ben bang dat ik tot morgen moet wachten. Het maakt me in ieder geval behoorlijk ongeduldig! :/

Anoniem: 172324

Woohooooh :D Hij is binnen bij mij (in rotterdam) :9

Strak dingetje.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 172324 op 30-08-2008 13:48 ]

• McDuck0
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
zijn er al benchmarks uitgevoerd? =)

• .lunatic
Heb hem binnen. Mooi apparaatje hoor. Maar die image die ze hebben geladen... :r
Bluetooth doet het niet en het geluid doet het niet en verder nog niks ontdekt. Apparaten zijn wel geinstaleerd in apparaatbeheer maar werken doen ze niet. Vrij apart. Ach is voor de tweaker easy maar voor mensen die er niks van weten...

Gooi er maar xp zelf op ofzo... dis echt niks.

EDIT: Fix voor geluid: Uninstall SoundMAx Integrated Digital HD Audio driver en laat hem weer naar drivers zoeken.

EDIT2: Fix voor bluetooth, driver van HP site gedownload, lekker uitgebreide bluetooth stack trouwens werkt perfect.

[ Voor 51% gewijzigd door .lunatic op 28-08-2008 17:45 ]

Anoniem: 131651

Hallo luitjes...
ligt t aan mij, of hebben ze het geluid van de laptops uitgeschakeld?
als ik namelijk kijk bij dxdiag zie ik bij sounds niets staan... :S
heeft iedereen dit of loopt mijn lappie gwoon te nakken?

edit: zie net hierboven dat bij andere dat het geluid t ook niet doet...

IEMAND een idee hoe dit op te lossen is??

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 131651 op 28-08-2008 16:18 ]

• Rubu
Staat allemaal in de First Steps gids, vorige pagina al door iemand gepost:

First steps 2008

• monnick
  • Niet online
Zo ik heb Windows XP en Ubuntu Hardy Heron als dualboot draaien. XP nog niet echt getest maar Ubuntu draait perfect out-of-the-box! Heel fijn, ben echt blij met deze super laptop. De resolutie is ook echt heerlijk. Zometeen eventjes mijn extra 2GB RAM er bij prikken. :)

• mastercard
hmm.. heb net de bluetooth driver geinstalleerd en werkt goed alleen is het knopje om wifi aan/uit te zetten gelijk ook voor bluetooth

lijkt me niet echt handig want ik heb ze denk ik bijna nooit beide nodig zowiezo gebruik ik bluetooth niet zo vaak en dan zou het makkelijker zijn als ze beide een eigen knopje hadden

nou zit er wel een programmaatje "HP quick launch buttons" maar daar kan je bijna niks mee instellen, is het niet mogelijk om die knop alleen wifi aan/uit te laten zetten dan doe ik bluetooth wel handmatig oid..

• McDuck0
Mensen (ik dus) zouden een fout kunnen krijgen bij plaatsen van bestanden op de data partitie. Formateer het gewoon even ;-) En opgelost.

• Leftblank
Met gepaste trots (:+), hierbij de eerste 3dMark06 resultaten van de laptop (zoals aangeleverd, ik zal na een schone install nog 'n keer testen): 3957 3dMarks! (Compare/details linkje)

• Mythling
Dat valt me wel een beetje tegen. Nou is quadro niet echt gemaakt voor games. Ik denk dat hij het beter doet bij renderbenchmarks.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Ik vind het nog een reuze meevallen!
Het is een laptop met een core gebaseerd op de 8600M! Geen desktop met 2 GTX280 in SLI...

• masser120
Damn, omg... Mijn vader heeft dat incassoformulier niet ingevuld en opgestuurd. IK HOOP dat ik op tijd ben voor de tweede batch...
Echt werkelijk... :(

• Mythling
Je kan ze even mailen met de melding dat je het zelf overmaakt. Als je dan 885 euro overmaakt op het rekeningnummer onder vermelding van je studienummer komt het ook gewoon goed. Zo was ik net op tijd voor de eerste batch

• Leftblank
Mythling schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:00:
Dat valt me wel een beetje tegen. Nou is quadro niet echt gemaakt voor games. Ik denk dat hij het beter doet bij renderbenchmarks.
Wat hierboven ook al stond, de CPU is erg snel, zeker voor 'n laptop, en ja, de videokaart is geen laatste-generatie of high-end model, maar ook voor een laptop lang niet gek, de performance is hoger dan een M8600GT zover ik heb gezien in benchmarks, maar inderdaad lager dan desktopkaarten zoals de 79 en de 88 serie. Wat overigens niet wegneemt dat je hier best een potje TF2 op moet kunnen spelen O-)

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Anoniem: 270667 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:28:
Ziet er allemaal perfect uit, het lukt me alleen niet om in te loggen met VPN, krijg de volgende melding:

Secure VPN Connectin terminated by Peer.
Reason 427: Unkown Error Occurred at Peer.

dit krijg ik nadat ik me NedID heb ingevoerd (met @tudelft.nl erachter).
Iemand anders met het zelfde probleem, of lukt het bij jullie wel allemaal?
@tudelft.nl hoeft er niet achter als je via VPN inlogt. Alleen je NetID en wachtwoord.

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 13:40
Hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid geluid die de laptop produceert? Ik had op internet gelezen dat dit model niet zo heel erg stil was, maar stil is een relatief begrip... Wat kan ik verwachten?

• Mythling
Het is volgens mij maar 1 fan die alles koelt.ik ben nu alleen maar aan het browsen. In een stille slaapkamer hoor ik hem nauwelijks. Dat is dus echt wel heel stil. Als hij aan het werk is begint de fan wel hard te draaien en is hij behoorlijk luidruchtig. Maar dat is echt alleen met het zware werk.

• monnick
  • Niet online
De laptop is inderdaad enorm stil. Ik hoor hem totaal niet. Het geluid van de boxen daarentegen kan weer redelijk hard (geen super geluid). :p

Heb net even 2 GB RAM erbij geprikt. Ging allemaal erg makkelijk en wordt natuurlijk direct gedetecteerd. Heb nu zowel Ubuntu 8.04 als Windows XP volledig geupdate en alles geconfigureerd. Nu kan ik er volgende week mooi mee aan de slag.

Dat meegeleverde toetsenbord is overigens erg fijn want ik vind het tobo van de laptop zelf niet erg fijn typen. Maar dat komt ongetwijfeld omdat ik nooit op een laptop type.

In Ubuntu werkt bijna alles trouwens, alleen wat kleine dingetjes niet: de toets voor diavoorstelling, en de scherm helderheid instellen en de fingerprint reader. Geen grote problemen, wil alleen nog even de helderheid van het scherm kunnen veranderen. :)

Trouwens erg fijn dat er een 7200 RPM HDD schijf in zit.

Anoniem: 270667

Upbeat schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:09:
[...]

@tudelft.nl hoeft er niet achter als je via VPN inlogt. Alleen je NetID en wachtwoord.
ook zonder @tudelft.nl krijg ik nog de zelfde foutmelding...

• masser120
Mythling schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:55:
Je kan ze even mailen met de melding dat je het zelf overmaakt. Als je dan 885 euro overmaakt op het rekeningnummer onder vermelding van je studienummer komt het ook gewoon goed. Zo was ik net op tijd voor de eerste batch
Ja dat had misschien ook gekund, maar we hebben het maar gewoon per post gedaan, omdat we al automatische incasso hadden aangekruist (en trouwens ook omdat we een beetje haastig bezig waren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm vind de image die erop gezet is erg tegenvallen. Eerst het gedoe met je geluid, bluetooth etc.

Nu ik zo ff door alle programmas blader zie ik bijv geen Solidworks tussen staan terwijl ik die wel nodig ga hebben.

Nu wil ik de boel wel formatteren en een verse installatie van windows xp erop zetten. Maar dan zit ik als eerste met de serial. Welke moet ik gebruiken, op de onderkant van de laptop staat alleen de code van vista.

En als ik de boel formatteer mis ik dan geen belangrijke programma's of instellingen die op delft nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Anoniem: 172324 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:34:
Nu wil ik de boel wel formatteren en een verse installatie van windows xp erop zetten. Maar dan zit ik als eerste met de serial. Welke moet ik gebruiken, op de onderkant van de laptop staat alleen de code van vista.

En als ik de boel formatteer mis ik dan geen belangrijke programma's of instellingen die op delft nodig zijn?
Zo'n HP / TU Delft image is klote als je het mij vraagt. Ik heb een "normale" versie van Windows XP Home Edition (wel gewoon legaal enzo) geinstalleerd met de key die op mijn desktop PC zat.

Verder ga je geen programma's missen als je Windows opnieuw installeert want je kan alle benodigde software gratis downloaden van de TU site (blackboard of zo...) en anders ga je even langs de software-bay ofzo waar alle programma's geladen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270667 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:50:
[...]

ook zonder @tudelft.nl krijg ik nog de zelfde foutmelding...
Hier ook t zelfde probleem... Zijn er mensen die wel gewoon kunnen inloggen op VPN Client??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDuck0
Anoniem: 131651 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:35:
[...]

Hier ook t zelfde probleem... Zijn er mensen die wel gewoon kunnen inloggen op VPN Client??
Ik kreeg ook een foutmelding. Een peer foutmelding, ik ben alleen de foutcode vergeten. Maar vandaag krijg ik een andere foutmelding: [quote]Reason 429: Unable to resolve server address[/quote] Logisch... Wireless stond nog niet aan 8)7

Edit: De foutmelding is:
Reason 427: Unknown Error Occured at Peer
. Mogelijk is het opgelost als ik de niet-voor ingestelde client download.

[ Voor 20% gewijzigd door McDuck0 op 29-08-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
hier is ie ook binnen, geweldig ding.

2 dingen though.
die blauwe pointing stick stopt er bij mij na een tijdje gewoon mee, de knopjes werken nog wel, maar hij doet het dan pas weer wanneer ik opnieuw opstart.

Hij is bij mij ook al 2 keer spontaan opnieuw gaan opstarten toen ik een film aan het kijken was omdat de videodriver in een infinite loop terecht was gekomen :/

iemand anders deze problemen en dus waarschijnlijk driverproblemen of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Rubu schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:30:
hier is ie ook binnen, geweldig ding.

2 dingen though.
die blauwe pointing stick stopt er bij mij na een tijdje gewoon mee, de knopjes werken nog wel, maar hij doet het dan pas weer wanneer ik opnieuw opstart.

Hij is bij mij ook al 2 keer spontaan opnieuw gaan opstarten toen ik een film aan het kijken was omdat de videodriver in een infinite loop terecht was gekomen :/

iemand anders deze problemen en dus waarschijnlijk driverproblemen of is het iets anders?
Mijn suggestie is 'n schone installatie, of op z'n minst nieuwe videodrivers, ik gok dat je daarmee 't meeste zult oplossen.

Overigens kan ik ook melden dat TF2 prima draait op medium tot high settings O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Leftblank op 29-08-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Anoniem: 172324 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:34:
Hm vind de image die erop gezet is erg tegenvallen. Eerst het gedoe met je geluid, bluetooth etc.

Nu ik zo ff door alle programmas blader zie ik bijv geen Solidworks tussen staan terwijl ik die wel nodig ga hebben.

er zijn van die programmatjes waarmee je je huidige serial kunt achterhalen, misschien kun je het daar ff mee doen, ik denk dat ik dat ook op die manier ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272750

Ik heb 'm ook binnen (aankomend CT-er).
Ik zou ook 't liefst clean install doen, maar ik wacht er nog maar ff mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Anoniem: 272750 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:42:
Ik heb 'm ook binnen (aankomend CT-er).
Ik zou ook 't liefst clean install doen, maar ik wacht er nog maar ff mee.
Ik zit ook een beetje te twijfelen. Zou de key die nu in gebruik is (te zien bij systeem volgens mij) zonder problemen werken met de XP SP2 cd die is bijgeleverd? Ik heb het idee dat er veel software bij zit die ik (voorlopig) niet gebruik. Eventueel kan je altijd nog zo'n image restoren op de faculteit.

Trouwens, surfspot werkt nu ook met je netid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
Dutch-Hane schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:31:
[...]
Ik zit ook een beetje te twijfelen. Zou de key die nu in gebruik is (te zijn bij systeem volgens mij) zonder problemen werken met de XP SP2 cd die is bijgeleverd? Ik heb het idee dat er veel software bij zit die ik (voorlopig) niet gebruik. Eventueel kan je altijd nog zo'n image restoren op de faculteit.

Trouwens, surfspot werkt nu ook met je netid :)
Anders check je met iemand anders even over de DM of de serials gelijk zijn? Als dit het geval is (ik neem aan van wel) dan heb je gewoon een corporate key en kan je hem blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gister een install gedaan van xp en vista via de cd's van hp. Beide keren vroegen ze niet om een serial :D

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 172324 op 30-08-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Anoniem: 172324 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:58:
Ik heb gister een install gedaan van xp en vista via de cd's van hp. Beide keren vroegen ze niet om een serial :D
In de installatie zelf niet nee, maar ik kreeg 10 min na het installeren van Windows XP Home Edition de gebruikelijke melding dat ik moest activeren.

EDIT: Het lukt mij niet om met mijn netID in te loggen op surfspot. Wanneer ik op de homepage de opties "Technische universiteit Delft" en "student" aanvink en vervolgens probeer in te loggen met mijn netID krijg ik:

"Je gebruikersnaam en/of wachtwoord waren onjuist. Probeer het nogmaals of neem contact op met de helpdesk van jouw onderwijsinstelling. "

[ Voor 32% gewijzigd door monnick op 30-08-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
  • Laatst online: 29-03 12:50
Het draaien van windows vista wordt door de tu nog steeds niet officieel ondersteund, maar het is geen probleem. In iedergeval werkte alle software voor werktuigbouwkunde, afgelopen jaar gewoon onder vista.

Nadat ik het wachtwoord geraden had, was al snel duidelijk dat de standaard tu-install weer even brak is als het afgelopen jaar.
Bij de laptop die ik heb ontvangen, zijn de herstel cd's van hp meegeleverd. (XP pro cd en een Vista Bussines 32 en een 64-bit dvd). Dus die heb ik na 10 minuten gebruik over de TU-install heengedraaid.

Ik ga zo maar eens testen wat voor beperking de x64 versie op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monnick schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:01:
[...]

In de installatie zelf niet nee, maar ik kreeg 10 min na het installeren van Windows XP Home Edition de gebruikelijke melding dat ik moest activeren.
Bij deze versies kreeg ik ook geen melding om de boel te laten activeren. Dit is trouwens ook Windows XP Prof edition (corp?) en Vista bussines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Waarschijnlijk hebben ze een soort ingebouwde serial. Zoiets heeft Dell ook. Zolang je de XPcd van HP gebruikt, zoekt hij automatisch naar deze serial...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
  • Laatst online: 29-03 12:50
Mythling schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:58:
Waarschijnlijk hebben ze een soort ingebouwde serial. Zoiets heeft Dell ook. Zolang je de XPcd van HP gebruikt, zoekt hij automatisch naar deze serial...
Dat klopt ja, windows wordt door de bios geactiveerd, maar dit werkt alleen met de originele hp recovery cd's.
De serial voor die vista busines staat ook nog eens op de sticker aan de onderzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft ondertussen al iemand het probleem met de VPN Client (Error 427) op kunnen lossen?
Zou het misschien kunnen liggen aan het gebruik van een wireless modem?

Edit: ik gebruik zelf hier thuis de THOMSON SpeedTouch 780

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 131651 op 31-08-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Laatst online: 13-06 14:58
monnick schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:50:
In Ubuntu werkt bijna alles trouwens, alleen wat kleine dingetjes niet: de toets voor diavoorstelling, en de scherm helderheid instellen en de fingerprint reader. Geen grote problemen, wil alleen nog even de helderheid van het scherm kunnen veranderen. :)

Trouwens erg fijn dat er een 7200 RPM HDD schijf in zit.
Ik heb ook Ubuntu 8.04 geinstalleerd via de ISO van ubuntu-.nl.org (en dan installeren in windows, lekker makkelijk :+). De helderheid instellen werkt bij mij gewoon OTB, alleen hij heeft totaal geen wireless activiteit. Hoe heb jij dat gedaan?

Hij doet het al, ik was een beetje lui. Het scrollgedeelte van de trackpad reageert wel een beetje sloom, dus dat ga ik proberen op te lossen.

[ Voor 10% gewijzigd door huorpalantir op 31-08-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Nou, hop! Gaat iemand nog even fatsoenlijk zeggen hoe dat ding werkt? :)

Tevreden / ontevreden?
Hoe is het scherm?
Software?
Algemene kwaliteit?
Etc.?

Ik wil hem ook aan gaan schaffen en het enige dat ik nu opvang is 'dat ie geil is' en 'dat de standaard install' niet al te prima is. Er moet toch meer zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Laatst online: 21:16
Kijk op de TU zou ik zeggen.. Bij LR genoeg mensen die m al vanaf dag 1 tijdens de colleges mee hebben, om vervolgens in de 15min pauze even te gaan spelen.. Wel grappig gezicht :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
_Teq_ schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:08:
Nou, hop! Gaat iemand nog even fatsoenlijk zeggen hoe dat ding werkt? :)

Tevreden / ontevreden?
Hoe is het scherm?
Software?
Algemene kwaliteit?
Etc.?

Ik wil hem ook aan gaan schaffen en het enige dat ik nu opvang is 'dat ie geil is' en 'dat de standaard install' niet al te prima is. Er moet toch meer zijn....
Hah, vergeet niet dat iig de mensen van EWI deze hele week beziggehouden worden, zoals ik nu, waardoor we dus totaal geen tijd hebben om reviews te schrijven, tussen het pronken door. :+

Maar goed, korte review, ik zal ´t nog wel eens uitwerken tot eentje op de frontpage, zodra ik zin-tijd heb of een saai college.

Ik ben tevreden, dat zeker, er zitten her en der wel flaws in natuurlijk, zo kraakt het plastic aan de onderkant van de dvdspeler wat, je ziet de afstandspootjes/afdrukken op het scherm: dat zijn er dus twee ipv het hele keyboard wat je ook ziet, niet ideaal maar veelvoorkomend.

Het scherm is vrij goed, onwijs scherm, de hoge resolutie is niet voor iedereen ideaal - zelf vind ik 'em super - maar met een DPI aanpassing in je OS kun je dat, mocht 't nodig zijn, verhelpen. Inkijkhoek van het scherm is prima, gelijk aan vrijwel elke laptop. Backlight is ook vrij stevig, prima leesbaar met backlight op 80% en lichtsensor aan is de tekst prima te lezen.

HP Software werkt prima, drivers zjin prima, driverCD is ook ideaal, na een schone install kun je 'em er gewoon ingooien en selecteren wat je wilt installeren met de nodige tickboxes. Nog nooit zo gezien eigenlijk. Ideaal. Standaard image is minder, zou ik zeker weggooien. Verder werken de touch keys voor volume, wireless, accustatus en energiemode prima, helaas klap je wel uit full-screen mode terwijl je aan 't gamen bent, het zijn echt programmatjes die gestart worden.

Meer zodra ik thuis ben en 't niet vergeet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Leftblank op 02-09-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben ook erg tevreden. Heb er Ubuntu op draaien. Ga hem morgen voor het eerste meenemen naar de faculteit.

druk,druk,druk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Dank u :)
Ik kijk uit naar verder info. Ik ben zelf i.v.m. m'n afstuderen (je hoeft dan niet meer langs te komen ofzo? :P ) nog niet op de TU geweest. Ik zal vrijdag eens kijken of ik er één in het wild kan spotten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
Volgende keer wel even wachten totdat je klaar bent met je workshop he :P

[ Voor 74% gewijzigd door Martijn13 op 02-09-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Martijn13 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:59:
[...]
Volgende keer wel even wachten totdat je klaar bent met je workshop he :P
Tja, zit je bij EWI, kun je geen practicum uitvoeren omdat de pc's niet werken, eigen schuld dan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
Leftblank schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:44:
[...]

Tja, zit je bij EWI, kun je geen practicum uitvoeren omdat de pc's niet werken, eigen schuld dan hoor ;)
Hmm, had je geen Linux VM op je lappy staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Martijn13 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:05:
[...]

Hmm, had je geen Linux VM op je lappy staan? ;)
offtopic:
Pff, denk je van de sociale controle van je dorp uit te komen, krijg je zulk tuig op de universiteit ;) Maar goed, als je dan Ubuntu server download schiet je niet heel veel op, DSL miste de programma's ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Leftblank op 03-09-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Laatst online: 13-06 14:58
Heeft iemand al Vista 64bit geinstalleerd met de meegeleverde DVD? Ik wel, maar ik krijg het internet niet aan de praat. Ik heb via luchthaven.tudelft.nl SecureWL voor Vista geinstalleerd, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
huorpalantir schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:18:
Heeft iemand al Vista 64bit geinstalleerd met de meegeleverde DVD? Ik wel, maar ik krijg het internet niet aan de praat. Ik heb via luchthaven.tudelft.nl SecureWL voor Vista geinstalleerd, maar dat werkt niet.
SecureWL heb je trouwens niet per se nodig (staat er niet bij dat die juist niet werkt?), zover ik weet kun je op Vista prima connecten door de settings met de hand aan te passen op vergelijkbare manier met XP.

• masser120
Even een vraag aan diegenen die hun laptop net besteld hebben met de 2e batch.
Ik heb vorige week een automatisch incasso formulier de deur uitgedaan. Sindsdien heb ik er niets meer van gehoord. Hoort dit?
Ook bij het nieuws ("actueel") staat er nergens bij of de inschrijvingen voor de 2e batch al verlopen zijn of nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Volgens mij stond er 'Voor 20 september betalen = levering voor eind oktober'
Lijkt me duidelijk: als je nu betaald heb, dan zit je erbij :) (auto-incasso = betalen)

Edit: Jep, zie hier

[ Voor 28% gewijzigd door _Teq_ op 05-09-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
_Teq_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:27:
Volgens mij stond er 'Voor 20 september betalen = levering voor eind oktober'
Lijkt me duidelijk: als je nu betaald heb, dan zit je erbij :) (auto-incasso = betalen)

Edit: Jep, zie hier
Ja dat snap ik, maar ik bedoel: sinds het bestellen (en daarna betalen) heb ik daarna helemaal niks meer gehoord van het hele project. Ook niet bij nieuws of actueel. Mijn vraag is dus of iemand die ook in de tweede batch zit al wel iets gehoord heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mramiro
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:46
huorpalantir schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:18:
SecureW2 kan je niet gebruiken voor Vista. Je kan eduroam zelf makkelijk toevoegen in Vista.
Zie http://luchthaven.tudelft.nl/ttls.htm voor info over de instellingen.

Als dit niet lukt kun je altijd VPN gebruiken. Is ook handig als eduroam niet bereikbaar is. :)

[ Voor 30% gewijzigd door mramiro op 06-09-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
mramiro schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:20:
[...]

SecureW2 kan je niet gebruiken voor Vista. Je kan eduroam zelf makkelijk toevoegen in Vista.
Zie http://luchthaven.tudelft.nl/ttls.htm voor info over de instellingen.

Als dit niet lukt kun je altijd VPN gebruiken. Is ook handig als eduroam niet bereikbaar is. :)
Erg vreemd, ik dacht laat ik gewoon de bovenste pakken (TTLS meen ik) en ik heb de procedure gevolgd die daar beschreven stond. Inmiddels kan ik gewoon internetten.
VPN werkt ook inmiddels, blijkbaar moest je nog een ip adres aanvragen op de TU site. Dit staat uitgelegd op Bb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
mramiro schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:20:
En dan VPN via een van de 'guest networks' welke d'r ook nog rondzweven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dutch-Hane schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:13:
[...]
Erg vreemd, ik dacht laat ik gewoon de bovenste pakken (TTLS meen ik) en ik heb de procedure gevolgd die daar beschreven stond. Inmiddels kan ik gewoon internetten.
VPN werkt ook inmiddels, blijkbaar moest je nog een ip adres aanvragen op de TU site. Dit staat uitgelegd op Bb :)
Een IP adres aanvragen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ja, schijnbaar heb je je eigen ip-adres als je via vpn inlogt. Je kan hier na het invullen van je Netid kijken of je inmiddels een ip-adres toegewezen hebt gekregen. In mijn geval was dat dus nog niet zo, waardoor ik een "onverklaarbare" foutmelding kreeg. Achteraf vind ik het erg zwak van dat servicepunt dat ze niet wisten waarom ik die fout kreeg.

Wil je ook weten of er inmiddels een ip-adres is gekoppeld aan je Netid? Klik dan hier. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rooster op 06-09-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
Super, bedankt Dutch-Hane. Alles werkt nu zoals het hoort. Wel een beetje slordig van de TUD dat je zelf achter dit soort dingen aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
You're welcome ;)
Ik vond het ook wel vreemd, zelfs na het erachteraan gaan (naar Servicepunt gaan) werd ik slecht bijgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Call of Duty 4 en Counter Strike Source draaien prima op deze laptop. Verder gaat Far Cry 2 (die binnenkort uitkomt) ook draaien op deze laptop dus daar ben ik erg blij mee!

Ik heb wel 2 Gb extra RAM in mn laptop gestoken, dus totaal 4 Gb. Helaas geeft XP maar 3 GB aan, volgens mij zou 4 GB gewoon moeten werken op XP. Heb al even gegoogeld maar kan geen oplossing vinden om de laatste gieg werkend te krijgen in XP. Je zou een of andere boot.ini moeten aanpassen, maar die kan ik niet vinden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-04 10:18
Als je windows XP 32 bit versie hebt kan die nooit meer dan 3 GB detecteren. Als je de 64 bits versie hebt zou het moeten werken.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
FTMarcella schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:57:
Als je windows XP 32 bit versie hebt kan die nooit meer dan 3 GB detecteren. Als je de 64 bits versie hebt zou het moeten werken.
Ik heb Windows XP 32 bit. Maar die zou als het goed is maximaal 4 GB kunnen ondersteunen. Volgens mij is 4 Gb alleen mogelijk door iets te tweaken / aan te passen, anders wordt er slechts 3 Gb gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Het komt door de 32-bits uitvoering. Je kan tweaken wat je wil, maar je gaat geen 4gb ram kunnen gebruiken. Het hele verhaal is al vele malen uitgelegd. Google maar eens op 4gb 23-bit.

• Martijn13
De 2e batch is onderweg!! Ik kreeg deze avond mail!

Beste M. Kruit,

Enige weken geleden heb je een laptop besteld en betaald in het kader van het laptopproject van de TU Delft.
Zoals aangegeven in de planning, zal deze week de laptop worden uitgeleverd.Vanaf 11-09-08 worden de laptops door TNT Post in het gehele land uitgeleverd. Via de track and trace code kan je op de hoogte blijven waar je laptoppakket is.

:*)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 11:26

scorpie

Supra Addict

monnick schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:09:
[...]

Ik heb Windows XP 32 bit. Maar die zou als het goed is maximaal 4 GB kunnen ondersteunen. Volgens mij is 4 Gb alleen mogelijk door iets te tweaken / aan te passen, anders wordt er slechts 3 Gb gedetecteerd.
Er kan maar 3.2Gb geadresseerd worden met een 32-bit systeem (OS).

BTW voor de mensen hierboven die nu al afknappen op het feit dat je zelf achter dingen moet komen ipv dat de TU je er zelf op wijst; jullie gaan nog heel wat meer meemaken ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste