[TU Delft] Laptopproject 2008/2009 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
joeri-slots schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:12:
Het Deelname formulier Laptopproject staat online... _/-\o_
Idd, en ik word geweigerd :/
Ik heb maar even via zo'n formulier kenbaar gemaakt dat ik er wel degelijk recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-07 11:25
Ik word ook geweigerd.. Terwijl ik wel in kan loggen bij blackboard en webmail enzo..

Edit: oh nu staat er dit: "Door een technische storing is het deelnameformulier tijdelijk uit de lucht." Okeeuh.

[ Voor 40% gewijzigd door SFRtje op 20-06-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170419

MarcoC schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 03:14:
Dat is niet nodig, zelfs een on-board dingetje volstaat.
Atom ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 22:00
SFRtje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:04:
Ik word ook geweigerd.. Terwijl ik wel in kan loggen bij blackboard en webmail enzo..

Edit: oh nu staat er dit: "Door een technische storing is het deelnameformulier tijdelijk uit de lucht." Okeeuh.
Ahh vandaar... had er ook al last van... Ik dacht dat het meer met mijn aanmelding als aankomend master student te maken had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
nu issie weer online, maar als aankomend L&R student word ik nog steeds geweigerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
rogierslag schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:51:
nu issie weer online, maar als aankomend L&R student word ik nog steeds geweigerd :(
Hier ook nog niet werkend (ook aankomend L&R student)...

Edit: bij surfspot krijg ik nu ook een fout; "Momenteel is het vanwege technisch onderhoud niet mogelijk in te loggen." Misschien zijn 'ze' bezig met het NetID systeem?

[ Voor 25% gewijzigd door SFRtje op 20-06-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:19
SFRtje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:41:
Edit: bij surfspot krijg ik nu ook een fout; "Momenteel is het vanwege technisch onderhoud niet mogelijk in te loggen." Misschien zijn 'ze' bezig met het NetID systeem?
Ik heb 't vermoeden dat je niet bij Surfspot kunt inloggen totdat je ook 'echt' inschreven bent (cijferlijst opgestuurd, machtiging ingestuurd e.d.); zover ik in dit topic heb gelezen heeft namelijk nog niemand kunnen inloggen van de aankomende studenten.

offtopic:
Kan iemand 't wel, ik zou erg blij zijn met de prijs van een 'standaard' MB/MB Pro via Surfspot, message via DM of post hier is welkom! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Leftblank schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:20:
[...]

Ik heb 't vermoeden dat je niet bij Surfspot kunt inloggen totdat je ook 'echt' inschreven bent (cijferlijst opgestuurd, machtiging ingestuurd e.d.); zover ik in dit topic heb gelezen heeft namelijk nog niemand kunnen inloggen van de aankomende studenten.

offtopic:
Kan iemand 't wel, ik zou erg blij zijn met de prijs van een 'standaard' MB/MB Pro via Surfspot, message via DM of post hier is welkom! :+
Dat denk ik ook. Je inschrijving zal wel eerst definitief moeten worden zoals Leftblank al zegt. Het is iig een probleem met je NetID van de TUD, want als ik met mijn Hogeschool inlog op Surfspot dan lukt dit wel....

offtopic:
Ps. Via Surfspot krijg ik kortingen tot 12% Voor een MB betekend dit €899,64 ipv. €999,00 en voor een MB Pro betekend dit €1619,59 ipv. €1799,00.
Zal niet veel uitmaken denk ik. Hogeschool of Uni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Laptop inmiddels besteld!

Surfspot heb ik ook al nu een beetje opgegeven. Ik had Photoshop even nodig (ben zo'n kleine 15000 km van huis waar mijn originele Photoshop ligt) en aangezien mijn familie niks kan en mijn serials in de kluis liggen en ik daar niet de code van wil afgeven heb ik voor een uurtje Photoshop maar gedownload via Bittorrent ipv via Surfspot. Hopelijk vergeeft Adobe me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265858

Ik zag laatst staan dat de HP Compaq 8510w T9300 een maximaal werkgeheugen had van 4gb. Zal ik wanneer ik de laptop binnen heb dit kopen om de laptop up te graden?

Link: http://www.replacedirect....laptop.html?linkid=221239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
er gaat toch gewoon normaal sodimm geheugen in die laptop? dan kan je beter even in de pricewatch kijken, 2 gig heb je voor 30 euro...

ga zelf denk ik ook voor de TU laptop... voor die prijs is er gewoon niets te vinden dat qua specs vergelijkbaar is en de degelijkheid van die HP vertrouw ik ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 265858 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:21:
Ik zag laatst staan dat de HP Compaq 8510w T9300 een maximaal werkgeheugen had van 4gb. Zal ik wanneer ik de laptop binnen heb dit kopen om de laptop up te graden?

Link: http://www.replacedirect....laptop.html?linkid=221239
'Als jij dat leuk vindt'. Maar goed, serieus, 't ligt er meer aan wat je met de laptop gaat doen gok ik; als je geen 4GB gaat gebruiken zal 't vrij weinig effect hebben verder. Overigens zal al 't geheugen met de juiste specificatie in de laptop werken en niet per se dat geheugen met 'n vermelding. [Spuit 11 :(]
mastercard schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:29:
er gaat toch gewoon normaal sodimm geheugen in die laptop? dan kan je beter even in de pricewatch kijken, 2 gig heb je voor 30 euro...

ga zelf denk ik ook voor de TU laptop... voor die prijs is er gewoon niets te vinden dat qua specs vergelijkbaar is en de degelijkheid van die HP vertrouw ik ook wel
Ik ben bang dat ik voor dezelfde keus ga, een MacBook is op zich ook super, maar 1 jaar garantie ipv 3 en vrij weinig kans op een leenlaptop bij problemen maakt 't wel een aanzienlijk mindere deal...

[ Voor 47% gewijzigd door Leftblank op 23-06-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 17:36
Zit zelf ook te dubben over het al dan niet aanschaffen van de laptop (aankomen L&R). Wat ik me afvraag is of het niet zinniger is om een klein laptopje van 12 inch te nemen, en dan thuis (of op kamers) een redelijk goede desktop, en dan via VPN verbinden oid. Ben er nog niet helemaal uit, maar als je die tweede optie doet ben je veel flexibeler qua componentkeuze. Bovendien ben je dan wrs net zo veel geld kwijt (200-300 voor laptop, en dan 600-700 voor desktopje). Kunnen ouderejaars hier misschien tips over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Weet iemand toevallig of er 2x1 GB of 2x1GB in zit? Ook wel handig om te weten als je er geheugen bij wilt zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
Staat op de TU Delft site;
Geheugen: 2 Gb intern (1 module van 2Gb)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
SFRtje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:09:
Staat op de TU Delft site;
[...]
Ahh oké, ja ik had alleen ffies in de Topic Start gekeken... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:21
jacovisscher schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:33:
Zit zelf ook te dubben over het al dan niet aanschaffen van de laptop (aankomen L&R). Wat ik me afvraag is of het niet zinniger is om een klein laptopje van 12 inch te nemen, en dan thuis (of op kamers) een redelijk goede desktop, en dan via VPN verbinden oid. Ben er nog niet helemaal uit, maar als je die tweede optie doet ben je veel flexibeler qua componentkeuze. Bovendien ben je dan wrs net zo veel geld kwijt (200-300 voor laptop, en dan 600-700 voor desktopje). Kunnen ouderejaars hier misschien tips over geven?
Hier dezelfde vraag, maar dan als aanstaand WB student. De simpele dingetjes van solidworks werken nog wel op mijn 12'' laptopje, voor de uitgebreidere ben ik echter van plan een desktop aan te schaffen.
Zouden ouderejaars hier commentaar op kunnen geven, over de haalbaarheid en (on)verstandig van dit plan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian1206
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 13:27
De laptops van de UTwente zijn ook bekend... Het High-End model is (je raad het al): de HP 8510w!!! Hoe voorspelbaar...

Linkje: [UTwente] Laptopproject 2008/2009

Zoals je kunt zien zit er standaard 4 GB werkgeheugen in en heeft ie standaard Vista Business edition. Verder alle specs hetzelfde zo goed als ik zo snel heb gekeken. €965,- incl. 3 jaar 'ongelukken'-verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
Martensupport schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:26:
[...]

Hier dezelfde vraag, maar dan als aanstaand WB student. De simpele dingetjes van solidworks werken nog wel op mijn 12'' laptopje, voor de uitgebreidere ben ik echter van plan een desktop aan te schaffen.
Zouden ouderejaars hier commentaar op kunnen geven, over de haalbaarheid en (on)verstandig van dit plan? ;)
SolidWorks gebruik je niet bij werktuigbouwkunde. Het "zwaarste" programma wat je gebruikt is Pro/Engineer. Die specs voor TU laptops zijn altijd zo overdreven, zo krachtig hoeft je laptop niet te zijn :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:56
SFRtje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:41:
[...]

Hier ook nog niet werkend (ook aankomend L&R student)...

Hier nog een aankomend L&R student en ik heb inmiddels de TU laptop besteld. Ik kan overigens ook niet in surfspot komen, maar heb mijn inschrijvingsformulieren ook nog niet opgestuurd naar Delft.

Ik wilde eerst een macbook gaan halen, maar deze is goedkoper en betere specs volgens mij. Dus heb ik toch maar voor de TU laptop gekozen.

[ Voor 11% gewijzigd door Waffle op 24-06-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Zo te horen gaan er wel veel L&R studeren.. Velen willen volgens mij een macbook halen, maar de prijs is te ongunstig voor wat je krijgt?
Lang leve de kortingsbonnen van Dell :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ga denk ik deze laptop ook maar halen. Dacht er eerst aan om een Dell XPS m**** in Amerika te halen. Maar dan heb je weer het probleem met de garantie, deze met 3 jaar garantie is wel heel chique. Verder koop ik dan meteen even 2 Gb extra RAM en dan ben je voor 920 euro klaar, en heb je weer een goede laptop.

Weet iemand of Ubuntu (of andere Linux) distro fijn draait op deze notebook? Op de site van het laptoptesting-team van Ubuntu staat de notebook er niet tussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ik heb hem enkele dagen geleden ook besteld :) Nog wel even een klein maandje rente trekken :P
Uiterlijk eind juli betalen stond er, niet dat het veel scheelt maar alle beetjes helpen. Het wordt al duur genoeg komende jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 07-07 15:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

MarcoC schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:59:
[...]
SolidWorks gebruik je niet bij werktuigbouwkunde. Het "zwaarste" programma wat je gebruikt is Pro/Engineer. Die specs voor TU laptops zijn altijd zo overdreven, zo krachtig hoeft je laptop niet te zijn :P .
Jawel hoor, bij bijvoorbeeld de sectie biomechanical engineering is Solidworks zowat het standaardprogramma, veel beter dan dat oude ProE. Sowieso is Ansys (eindige elementenpakket, leer je nog wel) ook redelijk zwaar. Het is natuurlijk relatief maar je moet er wel minstens 3 jaar mee doen.
Verder kan een klein laptopje wel handig zijn maar als je echt flink gaat werken aan bv een project op de TU dan is een groter scherm misschien wel wat fijner. Je zit misschien wat meer te rommelen in ProE als je bouwtekeningen moet maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_gadget op 25-06-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266180

Ik heb een vraag aan de WB studenten. Is het verstandig of aan te raden een macbook pro 2,4GHz aan te schaffen? Werkt de benodigde software voor WB ook op een Mac of moet je daarvoor windows XP installeren op je macbook pro en het daar op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262164

Beste medestudenten of aankomende studenten,

Inmiddels doe ik nu bouwkunde/ architectuur in de Msc4 van de TUDelft.

Mocht je een laptop kunnen en willen kopen bezuinig dan niet op snelheid want dit kan je later problemen gaan geven. Ik weet niet wat voor (zware) programma's er op andere opleidingen gebruikt worden maar de 3D applicaties als Maya en 3D studio max, 3DAutocad enz die vragen veel van de capaciteiten van je laptop. Voor het renderen is vooral de processor belangrijk. En als dit je te lang duurt kun je je model laten renderen op de 'renderfarm'.
Daarnaast word er voor bouwkunde ook veel Photoshop, Corel enz gebruikt. Geen schokkende programma's maar als je bijvoorbeeld grote 'zware' posters moet maken is een snelle laptop, en dan vooral intern geheugen belangrijk tijdens bewerken. (pas ook het virtueel geheugen laptop en scratchdisks in Photoshop aan)
Probeer als het kan dus niet teveel te bezuinigen op de aanschaf van een laptop als je de snelheid nodig gaat hebben.

gr. en succes iedereen!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 262164 op 26-06-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266180 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:02:
Ik heb een vraag aan de WB studenten. Is het verstandig of aan te raden een macbook pro 2,4GHz aan te schaffen? Werkt de benodigde software voor WB ook op een Mac of moet je daarvoor windows XP installeren op je macbook pro en het daar op draaien?
Ik ben ook aankomend WBer, maar naar wat ik in dit topic en ook tijdens mijn rondleiding heb gehoord, wordt de functie van de laptop zwaar overdreven. Je zal alleen tijdens het eind van projecten (verslagen, rapporten, designschetsen e.d. je kent het wel) en tijdens instructies (hier leer je om te gaan met werktuigbouwkundige software, correct?). De Macbook heeft alles wat je nodig zou hebben als je de specificaties van de TU volgt, ik ben er ook al naar aan het staren.
Maar alleen voor die instructie en 1 design tijdens je project zo'n dure laptop kopen. Ik kan het weten, kocht 3 jaar geleden een Dell XPS Gen2, de vetste gamelaptop die er was. Typ er nu nog steeds op, en de charme is er flink vanaf! Groot ding dus niet mee te slepen, niet upgradebaar, de grafische prestaties zijn ook niet meer 'je van het'. Dus voor meer dan tekstverwerking koop ik iig geen laptop meer, misschien alleen de MB als die grafisch de werktuigbouw programma's aan zou kunnen, anyone?

Anyways, antwoord op je vraag, lees dit ff:

http://www.apple.com/macosx/features/bootcamp.html

Ik weet dat alle software die je gebruikt in je studie voornamelijk met XP draait. Dus GEEN Vista, daarom vind ik dit de MB zeker interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 26-06-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 170419 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:59:

Ik weet dat alle software die je gebruikt in je studie voornamelijk met XP draait. Dus GEEN Vista, daarom vind ik dit de MB zeker interessant.
Het 'nadeel' van de mooie TU deal is alleen wel dat een MB er wel erg 'kaal' uit komt te zien imho, maar 1 jaar garantie, geen schokkende videokaart/resolutie. Blijft wel een mooi en tikje portabelere laptop, maarja, keuzes... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 11:47
Anoniem: 170419 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:59:
[...]

Ik ben ook aankomend WBer, maar naar wat ik in dit topic en ook tijdens mijn rondleiding heb gehoord, wordt de functie van de laptop zwaar overdreven. Je zal alleen tijdens het eind van projecten (verslagen, rapporten, designschetsen e.d. je kent het wel) en tijdens instructies (hier leer je om te gaan met werktuigbouwkundige software, correct?). De Macbook heeft alles wat je nodig zou hebben als je de specificaties van de TU volgt, ik ben er ook al naar aan het staren.
Maar alleen voor die instructie en 1 design tijdens je project zo'n dure laptop kopen. Ik kan het weten, kocht 3 jaar geleden een Dell XPS Gen2, de vetste gamelaptop die er was. Typ er nu nog steeds op, en de charme is er flink vanaf! Groot ding dus niet mee te slepen, niet upgradebaar, de grafische prestaties zijn ook niet meer 'je van het'. Dus voor meer dan tekstverwerking koop ik iig geen laptop meer, misschien alleen de MB als die grafisch de werktuigbouw programma's aan zou kunnen, anyone?

Ten eerste supermooi dat je voor WB hebt gekozen in Delft _/-\o_, en heb je jezelf al aangemeld voor het leeghwater weekend voor de OWEE? Daar moet je echt heen komen, het is een geniaal kamp, en je leert er al je toekomstig WB genoten kennen, en ik ben er btw ook nog mentor >:) .

Ik wordt nu 2de jaars werktuigbouw, maar ik heb mijn laptop afgelopen jaar op een paar dagen na iedere dag naar de TU meegenomen. Vooral omdat je veel aan de projecten zit, is een eigen laptop naar mijn mening onmisbaar. Vooral het verschil in productiviteit van de mensen met en zonder laptop is schrikbarend, omdat je gewoon zonder PC niet veel kan doen op de TU. Dus ik zeg zorg vooral voor een draagbare en degelijke laptop (Een Acer overleeft het niet op de TU ;) ), opzich hoef je geen super pc te hebben voor het meeste werk, alleen voor Pro-e is het wel handig.

Dit jaar is het echt wel een mooie laptop qua specs in vehouding met die van vorig jaar (afgezien van het beeldscherm, ik zou niet zonder mijn 1920*1200 willen :P). Vorig jaar hadden ze net even op alles bezuinigd, vooral de 80gb HD zat bij iedereen gelijk vol, zelf heb ik er een 250gb in gestoken en ik heb daar geen last meer van :*) .
Alleen hoop ik dat ze net zo betrouwbaar zijn als onze dell's, die blijken tot nu toe nauwelijks kapot te krijgen.

En nog een laatste ding, XP werkt echt nog altijd het beste op de TU. Vista wordt slecht ondersteunt op de TU en je moet het dan altijd maar een beetje zelf uitzoeken, niet handig dus.

[ Voor 3% gewijzigd door gyjo op 26-06-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
Mr_gadget schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:54:
[...]

Jawel hoor, bij bijvoorbeeld de sectie biomechanical engineering is Solidworks zowat het standaardprogramma, veel beter dan dat oude ProE. Sowieso is Ansys (eindige elementenpakket, leer je nog wel) ook redelijk zwaar. Het is natuurlijk relatief maar je moet er wel minstens 3 jaar mee doen.
Verder kan een klein laptopje wel handig zijn maar als je echt flink gaat werken aan bv een project op de TU dan is een groter scherm misschien wel wat fijner. Je zit misschien wat meer te rommelen in ProE als je bouwtekeningen moet maken.
Ehrm ja, maar SolidWorks is niet echt iets wat je in je bachelor tegen gaat komen :P . Ansys heb ik (helaas :X ) al ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gyjo schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:34:
[...]

Ten eerste supermooi dat je voor WB hebt gekozen in Delft _/-\o_, en heb je jezelf al aangemeld voor het leeghwater weekend voor de OWEE? Daar moet je echt heen komen, het is een geniaal kamp, en je leert er al je toekomstig WB genoten kennen, en ik ben er btw ook nog mentor >:) .

Ik wordt nu 2de jaars werktuigbouw, maar ik heb mijn laptop afgelopen jaar op een paar dagen na iedere dag naar de TU meegenomen. Vooral omdat je veel aan de projecten zit, is een eigen laptop naar mijn mening onmisbaar. Vooral het verschil in productiviteit van de mensen met en zonder laptop is schrikbarend, omdat je gewoon zonder PC niet veel kan doen op de TU. Dus ik zeg zorg vooral voor een draagbare en degelijke laptop (Een Acer overleeft het niet op de TU ;) ), opzich hoef je geen super pc te hebben voor het meeste werk, alleen voor Pro-e is het wel handig.

Dit jaar is het echt wel een mooie laptop qua specs in vehouding met die van vorig jaar (afgezien van het beeldscherm, ik zou niet zonder mijn 1920*1200 willen :P). Vorig jaar hadden ze net even op alles bezuinigd, vooral de 80gb HD zat bij iedereen gelijk vol, zelf heb ik er een 250gb in gestoken en ik heb daar geen last meer van :*) .
Alleen hoop ik dat ze net zo betrouwbaar zijn als onze dell's, die blijken tot nu toe nauwelijks kapot te krijgen.

En nog een laatste ding, XP werkt echt nog altijd het beste op de TU. Vista wordt slecht ondersteunt op de TU en je moet het dan altijd maar een beetje zelf uitzoeken, niet handig dus.
Ja ben er bij Nuldejaarsweekend als de O'Wee erbij ;),wie weet kom ik je dan tegen;). Bedankt voor je reactie, dit zal heel erg helpen!! Maar waar ik mee zit, moet je een laptop hebben voor tekstverwerking of echt een laptop met veel grafische power? Ik zag op de faculteit ook heel veel desktops staan en dacht bij mezelf: Ik koop een klein dingetje voor aantekeningen, teksten, verslagen en voor Pro/E ga ik naar de desktops. Is dit een goede plan van aanpak? Heb je veel dagen aan Pro/E gezeten met je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 11:47
Anoniem: 170419 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:52:
[...]

Ja ben er bij Nuldejaarsweekend als de O'Wee erbij ;),wie weet kom ik je dan tegen;). Bedankt voor je reactie, dit zal heel erg helpen!! Maar waar ik mee zit, moet je een laptop hebben voor tekstverwerking of echt een laptop met veel grafische power? Ik zag op de faculteit ook heel veel desktops staan en dacht bij mezelf: Ik koop een klein dingetje voor aantekeningen, teksten, verslagen en voor Pro/E ga ik naar de desktops. Is dit een goede plan van aanpak? Heb je veel dagen aan Pro/E gezeten met je laptop?
Supermooi dat je op het nuldejaars weekend bent _/-\o_ .

Ja weet je wat het is, op de momenten dat je de desktops nodig hebt zijn ze altijd bezet, omdat iedereen erop moet omdat ze een zelfde project hebben ;) en zoiezo zijn er veels te weinig desktops op WB. Vooral in kwartaal 2 en 3 heb je pro-e veel nodig, dan is een computer met je eigen werk wel makkelijk.
Maar waarom ga je niet voor dit laptop project? Het lijkt mij de ideale pc voor op de TU, en ook over de prijs mag je niet veel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gyjo schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:50:
[...]

Supermooi dat je op het nuldejaars weekend bent _/-\o_ .

Ja weet je wat het is, op de momenten dat je de desktops nodig hebt zijn ze altijd bezet, omdat iedereen erop moet omdat ze een zelfde project hebben ;) en zoiezo zijn er veels te weinig desktops op WB. Vooral in kwartaal 2 en 3 heb je pro-e veel nodig, dan is een computer met je eigen werk wel makkelijk.
Maar waarom ga je niet voor dit laptop project? Het lijkt mij de ideale pc voor op de TU, en ook over de prijs mag je niet veel zeggen.
Heb je gelijk in, maar denk dat ik met mijn huidige powerbak (zie sig voor specs, missch is mijn processor bottleneck?) ook best kan pro/e'en, scheelt weer wat geld. Wordt wel wat gesleur maar dat maakt niet zo uit. Heel misschien als de verveling ooit zou toeslaan dat ik nog CoD2 erop heb staan.

Iig ieder geval, heel erg bedankt voor je hulp en wie weet tot een keertje op de O'Wee of in de faculteit! Tschuss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Hier is hij ook besteld, wel jammer dat ze pas augustus geleverd worden :|
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze aanbieding, mijn Dell met Pentium D en 7300LE is toch wel aan vervanging toe.

OT: Trouwens nog meer aankomende CT studenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een vraagje voor WB'ers:

Is een upgrade van 1GB naar 2GB RAM aangeraden voor Pro/E?

(zie sig voor specs)

dankuwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Kan iemand bevestigen dat dit een geschikt RAM stickie is voor de laptop. Heb deze gevonden via de pricewatch (de goedkoopste volgens mij).

offtopic:
Wel merk is beter Corsair of Kingston, of merk je geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel0809
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Als aankomend TI-student ben ik er ook over aan het nadenken om de laptop te kopen. Heb al jullie berichten gelezen (en dat waren er wat... :o ) en zit nu nog ff met een vraagje..
Stel nu dat de TU volgend jaar ineens WEL overgaat op Vista. Wordt dan bij het station waar je een standaard systeem kan overpompen daar ook overgegaan op Vista, zodat wij daar ook op over kunnen stappen?
Ben zelf ook nog wel van mening dat XP stabieler is, maar elke maand worden er weer nieuwe updates voor Vista uitgebracht..dus we houden hoop ;)

offtopic...Mis het eerstejaarsweekend van CH...hadden ze wel ietsje eerder bekend mogen maken...kom nu de zondag terug van twee weken feesten in Spanje, en begin die avond weer aan de OWee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
sentinel0809 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:35:
Als aankomend TI-student ben ik er ook over aan het nadenken om de laptop te kopen. Heb al jullie berichten gelezen (en dat waren er wat... :o ) en zit nu nog ff met een vraagje..
Stel nu dat de TU volgend jaar ineens WEL overgaat op Vista. Wordt dan bij het station waar je een standaard systeem kan overpompen daar ook overgegaan op Vista, zodat wij daar ook op over kunnen stappen?
Ben zelf ook nog wel van mening dat XP stabieler is, maar elke maand worden er weer nieuwe updates voor Vista uitgebracht..dus we houden hoop ;)
Volgensmij krijg je als TI student sowieso toegang tot MSDN en kun je dus Vista sowieso gratis downloaden en installen, mocht 't daar niet kunnen.
offtopic...Mis het eerstejaarsweekend van CH...hadden ze wel ietsje eerder bekend mogen maken...kom nu de zondag terug van twee weken feesten in Spanje, en begin die avond weer aan de OWee :P
offtopic:
Hier bijna andersom, CH weekend ben ik d'r wel, OWee niet ivm rijexamen, nu loop ik een GoTer mis :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel0809
Volgensmij krijg je als TI student sowieso toegang tot MSDN en kun je dus Vista sowieso gratis downloaden en installen, mocht 't daar niet kunnen.
Lijkt me wel handig als ze dan weer totale image maken met alles ingesteld op Vista..anders ben je zelf aant klooien met alles...
Maargoed, we zien het wel, blijft iig net dingetje! :)

off: je rijexamen is toch maar 1 dag...miss kan je gewoon 1 dag overslaan, en de rest wel meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
sentinel0809 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:06:
[...]

Lijkt me wel handig als ze dan weer totale image maken met alles ingesteld op Vista..anders ben je zelf aant klooien met alles...
Maargoed, we zien het wel, blijft iig net dingetje! :)
Studeer je nou TI of niet? ;) Maar goed, inderdaad, ik gok dat wanneer ze echt upgraden die boel ook wel geupgrade wordt; nieuwere laptops zullen 't toch ook nodig hebben (volgende jaren e.d.)
off: je rijexamen is toch maar 1 dag...miss kan je gewoon 1 dag overslaan, en de rest wel meedoen!
offtopic:
Ja en nee, ik moet de dagen ervoor nog flink lessen, ga nog wel ff kijken of ik iets kan regelen verder, wel jammer om de OWee te missen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel0809
Leftblank schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:33:
Studeer je nou TI of niet? ;) Maar goed, inderdaad, ik gok dat wanneer ze echt upgraden die boel ook wel geupgrade wordt; nieuwere laptops zullen 't toch ook nodig hebben (volgende jaren e.d.)
Hehehe, ik ben nu al een luie student 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Lijst van voorgeinstalleerde software is bekend, download hem hier

En nog een quote van de site: "Het aanmeldingsformulier voor het laptopproject is inmiddels een ruime week online. Dagelijks komen 20 tot 30 aanmeldingen binnen. Vanmorgen stond de teller op 253!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 07-07 15:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Der staat op de TU site trouwens ook voor elke studie de aanbevolen specificaties hoor:
http://www.icto.tudelft.n...iek-en-werktuigbouwkunde/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Hmmm... programma Catia.. Hopen dat mijn Dell met 8600GT het trekt :) O, wacht, ik zie in de oude Tudelftlaptoptopic dat de 8600GT prima werkt met mijn studie LR
Had geen zin in een HP met Quadro.

Graphics adapter: A graphics adapter with a 3D OpenGL accelerator is required.
Note: Graphics performance on local transformations (panning, zooming, rotating model) will depend on the selected graphics adapter. The graphics adapter should have the following capabilities:

24-bits, true color, double buffered visual
24-bits, Z-buffer
Stencil buffer
Minimum supported resolution: 1024 x 768; a resolution of 1280 x 1024 is recommended for usability reasons

[ Voor 76% gewijzigd door FikkieHo op 10-07-2008 15:01 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Laatst online: 06-07 09:28
Na dit: http://www.engadget.com/2...laptop-gpus-are-defectiv/ nieuwsbericht ben ik toch weer een beetje gaat twijfelen, het schijnt namelijk om de 8400M en de 8600M cores te gaan :/ iemand ervaring met deze GPU's? Heb ook niet zo'n zin om na 2 maandjes me laptop weer weg te sturen voor reparatie/vervanging (alhoewel vervanging door een betere kaart natuurlijk nooit mis is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Rubu schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:02:
Na dit: http://www.engadget.com/2...laptop-gpus-are-defectiv/ nieuwsbericht ben ik toch weer een beetje gaat twijfelen, het schijnt namelijk om de 8400M en de 8600M cores te gaan :/ iemand ervaring met deze GPU's? Heb ook niet zo'n zin om na 2 maandjes me laptop weer weg te sturen voor reparatie/vervanging (alhoewel vervanging door een betere kaart natuurlijk nooit mis is :P )
Volgens Wikipedia heeft de FX570 een G84GL core, volgens T.net geldt 't voor alle versies, dus die ook. Maar goed, elke vergelijkbare laptop heeft een soortgelijke videokaart, tenzij je een zeldzaam model met fatsoenlijke ATi kaart vindt. Garantie en leenlaptop e.d. is netjes gok ik, dus ik ben er niet heel bang voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 11-07-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan niet bij het deelname formulier komen, ik heb hem al eerder volledig ingevuld enzo dus komt het daardoor? Of ligt het formulier er gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 265858 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:00:
Ik kan niet bij het deelname formulier komen, ik heb hem al eerder volledig ingevuld enzo dus komt het daardoor? Of ligt het formulier er gewoon uit?
Heb 't net verstuurd, werkt hier dus wel, geen idee of je 'em erna nog kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Leftblank, kan jij anders kijken of jij nu weer bij het deelnameformulier kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268258

Beste studenten,

Dit jaar begin ik met de studie Lucht- en ruimtevaarttechniek. Voor mijn studie wil ik de Apple Macbook Pro gebruiken (2.5Ghz, 8600M GT 512 MB SDRAM). Maar is deze laptop hier wel voor geschikt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 268258 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:09:
Beste studenten,

Dit jaar begin ik met de studie Lucht- en ruimtevaarttechniek. Voor mijn studie wil ik de Apple Macbook Pro gebruiken (2.5Ghz, 8600M GT 512 MB SDRAM). Maar is deze laptop hier wel voor geschikt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
Vast wel hoor, de specs zijn nagenoeg gelijk aan die van de laptop welke hier besproken wordt, je zal alleen de grafische versnelling via de Quatro drivers moeten missen in CAD-applicaties, in hoeverre dat een gemis is durf ik als aankomend student TI niet te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
Even een kort vraagje:
Stel ik kan zo'n laptop kopen van iemand bij bouwkunde (ouderjaars mogen daar wel meedoen). Kan ik dan een image tanken bij Wb (dat is dus mijn opleiding). Anders zit ik met allerlei software waar ik nix aan heb. Mij lijkt dit wel mogelijk, misschien dat iemand dit kan bevestigen?
edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door Loenhoet op 17-07-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Loenhoet schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:48:
Even een kort vraagje:
Stel ik kan zo'n laptop kopen van iemand bij bouwkunde (ouderjaars mogen daar wel meedoen). Kan ik dan een image tanken bij Wb (dat is dus mijn opleiding). Anders zit ik met allerlei software waar ik nix aan heb. Mij lijkt dit wel mogelijk, misschien dat iemand dit kan bevestigen?
je hebt helemaal geen image nodig. Gewoon je windows erop zetten en de software installeren die jij nodig hebt

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Anoniem: 268258 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:09:
Beste studenten,

jahoor zolang xp erop draait, doet die het prima. Zeker gezien de specs. Zoek het 2006/2007 laptop topic maar even op. Toendertijd een ibm met ik dacht een core duo t2300 en Ati x1400. Ze gebruiken in die twee jaar tijd nog exact dezelfde programma's dus als de specs van je laptop voldoen aan deze specificaties zullen ze zeker draaien. Ik ben zelf derde jaars wb student. Er wordt veel gebruik gemaakt van pro engineer. Het is zeker een zwaar programma, maar uiteindelijk is het bij complexe ontwerpen op iedere laptop niet vooruit te branden. Tuurlijk iets sneller op een snellere laptop, maar je moet niet verwachten dat het compleet vloeiend gaat lopen met een duurdere laptop.

Al die fabeltjes die de TU de lucht in helpt, door er het speciaal software pakket bij te vermelden en 'speciale' ondersteuning te bieden. Alle programma's zijn heel gemakkelijk van de TU website (blackboard) af te plukken en zijn allemaal ontwikkelt om op XP computers te draaien. Het zijn hele normale programma's die op veel plaatsen en niet alleen op de tu in gebruik zijn.
Anoniem: 170419 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:52:
[...]

Gewoon een laptop kopen met een redelijke videokaart. 8400 is al snel goed en met een Core duo ben je ook al een heel eind. Vooral omdat je al aangeeft dat je niet zoveel geld wil uitgeven aan een laptop. Op de tu ben je voornamelijk verslagen aan het typen/uitwerken, informatie opzoeken. Natuurlijk ook af en toe pro engineer (ontwerp programma) maar dat trekt zon laptop met bovengenoemde specificaties prima. Ik kan bijvoorbeeld niet zeggen dat mijn laptop 7600 en amd tl-52. Sneller is dan de laptop van 2007/2008 tu delft. De reden dat ik trouwens 2 jaar terug trouwens voor een andere laptop heb gekozen was simpel. Ik kon een betere krijgen voor minder geld. Bovendien vond ik die IBM en deze HP trouwens ook, echt lelijk om te zien.

[ Voor 32% gewijzigd door dikki dik op 17-07-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
:x

[ Voor 99% gewijzigd door dikki dik op 17-07-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Anoniem: 265858 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:53:
@ Leftblank, kan jij anders kijken of jij nu weer bij het deelnameformulier kan komen?
Ben zelf ff het formulier aan het invullen, en in de kleine lettertjes onderin:

"U kunt tijdens het invullen van het deelnameformulier uitloggen en later opnieuw inloggen. Echter, indien u de bestelling heeft verzonden, kunt u niet opnieuw inloggen op dit deelnameformulier (bijvoorbeeld om gegevens te wijzigen). Controleert u de gegevens daarom nauwkeurig."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 05-07 13:01
Loenhoet schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:48:
Even een kort vraagje:
Lijkt me geen probleem. In principe overschrijven ze gewoon je complete C: schijf, dus (neem aan dat die partitie overal even groot is) ook die van jou kan overschreven worden.
dikki dik schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:42:
[...]
je hebt helemaal geen image nodig. Gewoon je windows erop zetten en de software installeren die jij nodig hebt
Misschien niet, maar het is wel erg makkelijk, aangezien het installeren van sommige van de benodigde programma's echt absurd lang duurt. (en het wil ook nog wel eens misgaan met license e.d. waardoor je echt veel tijd kwijt bent). Tevens streamen ze ook even alle windows updates met TU internet snelheid erop als je de image laat resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Ik ga denk ik zelf ook wel ff een image maken als ik hem krijg, als er teveel troep opstaat eerst ff een schone windows install. maar dan kan ik het tenminste ook zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
WaWaWiiiiWa schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:27:
[...]

Lijkt me geen probleem. In principe overschrijven ze gewoon je complete C: schijf, dus (neem aan dat die partitie overal even groot is) ook die van jou kan overschreven worden.

[...]

Misschien niet, maar het is wel erg makkelijk, aangezien het installeren van sommige van de benodigde programma's echt absurd lang duurt. (en het wil ook nog wel eens misgaan met license e.d. waardoor je echt veel tijd kwijt bent). Tevens streamen ze ook even alle windows updates met TU internet snelheid erop als je de image laat resetten.
ik ben alleen val mening dat dat je naast de programma's die je nodig hebt. Ook nog een hele hoop programma's krijgt waar je gewoon niks aan hebt of al verouderd zijn. Dan heb kies ik liever zelf wat ik erop zet. En echt veel meer tijd gaat er niet in zitten. Naast pro engineer, mathtype, vpn client, eduroam, etude toets en word heb je niet veel programma's nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Weet iemand hier toevallig of je ook een bevestiging van betaling krijgt bij overschrijving? Ik heb netjes betaald vorige week, maar helaas geen enkel nieuw mailtje oid ontvangen, de 'helpdesk' kon me ook niet verder helpen. Wel prettig om zeker te weten dat ze 't geld hebben ontvangen ivm levering enzo :X

[ Voor 15% gewijzigd door Leftblank op 19-07-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Leftblank schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:28:
Weet iemand hier toevallig of je ook een bevestiging van betaling krijgt bij overschrijving? Ik heb netjes betaald vorige week, maar helaas geen enkel nieuw mailtje oid ontvangen, de 'helpdesk' kon me ook niet verder helpen. Wel prettig om zeker te weten dat ze 't geld hebben ontvangen ivm levering enzo :X
Nee geen bevestiging. Ik had een tijdje geleden betaald en ik belde deze week eens met de helpdesk en de status van mijn levering stond keurig op 'actief' en de betaling was goed doorgekomen. :)

EDIT: Niemand dan die 2 Gb extra RAM voor z'n TU-Delft laptop gaat kopen? Ik had even gezocht en kwam uit bij het volgende geheugen zoals vermeld in mijn voorgaande post. Kan iemand bevestigen of dit geheugen gewoon werkt op deze laptop?
monnick schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:07:
Kan iemand bevestigen dat dit een geschikt RAM stickie is voor de laptop. Heb deze gevonden via de pricewatch (de goedkoopste volgens mij).

offtopic:
Wel merk is beter Corsair of Kingston, of merk je geen verschil?

[ Voor 34% gewijzigd door monnick op 19-07-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
monnick schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:36:
EDIT: Niemand dan die 2 Gb extra RAM voor z'n TU-Delft laptop gaat kopen? Ik had even gezocht en kwam uit bij het volgende geheugen zoals vermeld in mijn voorgaande post. Kan iemand bevestigen of dit geheugen gewoon werkt op deze laptop?
Ik verwacht niet dat ik meer dan 2GB nodig ga hebben in m'n laptop bij TI, hooguit voor 't gamen >:) . Maar om je vraag toch te beantwoorden, die gaat prima passen en het verschil tussen Corsair en Kingston zul je hooguit merken in iets andere garantiebepalingen en wellicht de timings/CL-waarde, niet heel erg van belang zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268822

monnick schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:36:
Hey, ik ben hetzelfde van plan _/-\o_ . Ik ga denk ik voor het Kingston geheugen. Echter als het Corsair geheugen een timing(CL) van 4 heeft, is mijn keuze Corsair. Bij mij is het belangrijkste of ik het bij mij in de buurt(leiden) kan vinden.(hou niet van internet bestellen :P)

*reden voor 2gb erbij: Zo weet ik zeker dat ik nooit vertraging heb door te weinig/vol Ram. Het kost niet veel meer, je kan het beter nu doen dan over paar jaar(lastig om dan goed geheugen te vinden). ;)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar ik heb nog niemand gehoord over een 2e 8-cell lithion te kopen?
Ik zit er zelf aan te denken, aangezien ik een leeftijd van 2,5 uur beetje laag vind. O-) (en na verloop van tijd word deze lager)
Iemand die weet welk serienummer deze accu precies heeft?(wil liefste exact zelfde)/ links naar accu's die hierin passen of gewoon tips. Please tell me :P

offtopic: student elektrotechniek, eerste hierro geloof ik :P. Ik weet dat het niet zeer nodig is maar vind het fijn om een goede laptop te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 268822 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:00:
*reden voor 2gb erbij: Zo weet ik zeker dat ik nooit vertraging heb door te weinig/vol Ram. Het kost niet veel meer, je kan het beter nu doen dan over paar jaar(lastig om dan goed geheugen te vinden). ;)
Zit wat in natuurlijk ;)
Ik zit er zelf aan te denken, aangezien ik een leeftijd van 2,5 uur beetje laag vind. O-) (en na verloop van tijd word deze lager)
Iemand die weet welk serienummer deze accu precies heeft?(wil liefste exact zelfde)/ links naar accu's die hierin passen of gewoon tips. Please tell me :P
Poeh, heb ik nog niet gezien, ben ik ook wel nieuwsgierig naar overigens, met name of het ook mogelijk is de accu ipv je dvd-drive in je behuizing te stoppen, al heb ik geen idee of je dat tegenwoordig nog tegenkomt, tijd om te zoeken :P

Hier staat een lijstje van alle batterijen bij de HP US store (verstuurt alleen in de US, bah!), en LaptopShop heeft er ook twee, al zijn die wel vrij prijzig. En hier, eindelijk, de Nederlandse HP Compaq store met batterijen.

[ Voor 24% gewijzigd door Leftblank op 23-07-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232237

Hallo iedereen,

Ik gebruik precies deze laptop, maar heb dus een vraag over de HDMI port. Ik heb het al geprobeerd maar de port functioneert alleen grafisch, niet met geluid. Heeft iemand dit ook kunnen testen of het wel of niet geluid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 232237 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:29:
Hallo iedereen,

Ik gebruik precies deze laptop, maar heb dus een vraag over de HDMI port. Ik heb het al geprobeerd maar de port functioneert alleen grafisch, niet met geluid. Heeft iemand dit ook kunnen testen of het wel of niet geluid heeft?
Laptops worden pas eind augustus uitgeleverd, je zal nog 'n tijdje moeten wachten dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Betreffende geheugen voor deze laptop:
Koop Corsair, aangezien corsair geheugen 100% compatible is met deze laptop (volgens hun website). En betreffende de timings: het maakt niet uit wat voor soort timing (4 of 5) het geheugen is, aangezien het geheugen altijd op de laagste timing gaat lopen en dat is die van de geheugenmodule die er nu in zit (met timing 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232237

Leftblank schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:15:
[...]

Laptops worden pas eind augustus uitgeleverd, je zal nog 'n tijdje moeten wachten dus :P
Haha ja dat is correct, maar ik werk dus voor de SCC-ICT van TU Delft en test de operating system images per faculteit voor deze HP laptop ;) Maar over de HDMI port, ik heb een andere TV aangesloten en hij werkt dus prima met geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mramiro
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 16:27
@ On3w1ng3dang3l
Anoniem: 268822 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Ja, dat kan ik je precies vertellen. Het HP part number is: 410311-251 ;)

De leeftijd van 2,5 uur klopt niet helemaal, het ligt er een beetje aan wat je met de laptop doet.
2,5 uur haal je als je aan het internetten bent, met maya bezig bent, muziek luistert en nog veel meer applicaties tegelijk aan het doen bent (of een zware game natuurlijk).

Als ik in de trein zit, een filmpje aan het kijken ben (avi of divx) en de helderheid van het beeldscherm normaal heb staan, houdt de accu het zo'n 4 uur vol.
Als ik alleen met word bezig ben wordt het 5 uur
Zet er een muziekje bij aan wordt het 4:20 uren

Deze accu is igg vele malen beter dan de Dell van vorig jaar!

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door mramiro op 02-08-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mramiro
  • Laatst online: 03-07 16:27
Nog even handig voor de mensen die van plan zijn om 2 gig extra in de laptop te plaatsen.

Een 32 bit os kan maar 3,2 gig adresseren
Als je overstapt op 64 bit os kom je in de knoei met sommige programma's die je op de TU gaat gebruiken, o.a. autocad.
Aan de andere kant, wat kost zo'n reepje nou, 60 euro o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
mramiro schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:07:
Nog even handig voor de mensen die van plan zijn om 2 gig extra in de laptop te plaatsen.

Een 32 bit os kan maar 3,2 gig adresseren
Als je overstapt op 64 bit os kom je in de knoei met sommige programma's die je op de TU gaat gebruiken, o.a. autocad.
Aan de andere kant, wat kost zo'n reepje nou, 60 euro o.i.d?
€26.05 volgens de Pricewatch, niet echt duur te noemen dus. Aan de andere kant is 't nut ook niet heel duidelijk zoals jij ook al stelde en slurpt een extra latje geheugen toch weer 'n paar Watt weg...

[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 02-08-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 10:40
Volgens notebookcheck zit er firewire op de laptop, alleen zie ik dat nergens terug in de specificaties op de TU site (of hier op het forum). Bovendien is het een soort FW die ik nog nooit gezien heb, maar dat ligt vast aan mij :+

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/29f3fd1e06.jpg

offtopic: zijn er nog tweakers die aankomend jaar TI gaan studeren? Ik namelijk ook ;)

[ Voor 15% gewijzigd door huorpalantir op 08-08-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
huorpalantir schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:04:
Volgens notebookcheck zit er firewire op de laptop, alleen zie ik dat nergens terug in de specificaties op de TU site (of hier op het forum). Bovendien is het een soort FW die ik nog nooit gezien heb, maar dat ligt vast aan mij :+

[afbeelding]
Lijkt op een mini-versie oid, zoals je ook mini-usb connectors ziet, maar idd, heel apart.
offtopic: zijn er nog tweakers die aankomend jaar TI gaan studeren? Ik namelijk ook ;)
Jaja, ik nogsteeds *O*, de rest zullen we grotendeels a.s. weekend wel zien gok, mits jij ook gaat natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Leftblank op 08-08-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 09:14
Dat is gewoon standaard 4 pin firewire... heb nooit anders gezien op laptops.... :S

Zit ook standaard op DV cams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
Leftblank schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:31:
Lijkt op een mini-versie oid, zoals je ook mini-usb connectors ziet, maar idd, heel apart.
Het lijkt sterk op een mini-USB, als je het mij vraagt.. Maar ik heb het even opgezocht en inderdaad, het is een 4-pins mini-FW400 connector die, in tegenstelling tot de gewone 6-pins FW400, geen stroom levert over de kabel:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/FireWire_cables.jpg/300px-FireWire_cables.jpg
Leftblank schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:31:
Jaja, ik nogsteeds *O*, de rest zullen we grotendeels a.s. weekend wel zien gok, mits jij ook gaat natuurlijk
Ik heb zo het idee dat het verstandig is om het IJW pardon...EJW niet te missen. Lijkt me tof om iedereen dan te ontmoeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270667

Iedereen die de laptop heeft besteld staat ook op blackboard automatisch bij de "organisation" Support HP Laptop 2008, met forum en veel handige documenten en tips voor de laptop en het verbinden met het tud netwerk. (daaruit blijkt ondermeer dat je bij elk tankstation, de image van alle faculteiten kunt "tanken" waar volgens mij iemand eerder om vroeg)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 270667 op 10-08-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 09:03

scorpie

Supra Addict

huorpalantir schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:16:
[...]

Het lijkt sterk op een mini-USB, als je het mij vraagt.. Maar ik heb het even opgezocht en inderdaad, het is een 4-pins mini-FW400 connector die, in tegenstelling tot de gewone 6-pins FW400, geen stroom levert over de kabel:
[afbeelding]

[...]

Ik heb zo het idee dat het verstandig is om het IJW niet te missen. Lijkt me tof om iedereen dan te ontmoeten :)
offtopic:
psst, dat ding heet het EJW ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
Anoniem: 270667 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:03:
Iedereen die de laptop heeft besteld staat ook op blackboard automatisch bij de "organisation" Support HP Laptop 2008, met forum en veel handige documenten en tips voor de laptop en het verbinden met het tud netwerk. (daaruit blijkt ondermeer dat je bij elk tankstation, de image van alle faculteiten kunt "tanken" waar volgens mij iemand eerder om vroeg)
Ik heb m niet besteld, maar ik zie dat ik dat gedeelte wel.. Niet dat ik t erg vind hoor (ben immers ook de TS :p).
Iemand trouwens al kunnen inloggen bij surfspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
SFRtje schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:39:
[...]

Ik heb m niet besteld, maar ik zie dat ik dat gedeelte wel.. Niet dat ik t erg vind hoor (ben immers ook de TS :p).
Iemand trouwens al kunnen inloggen bij surfspot?
Ik gok dat alle eerstejaars 'em gewoon kunnen zien bij wijze van informatie oid. En nope, ik kan nog niet inloggen op Surfspot, helaas. Yup, kan 't wel, hurrah.

[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 10-08-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ik kan volgens mij wel gewoon inloggen met m'n netid bij surfspot (naja, weekje geleden, zal het nog ff proberen)

/edit

jups kan nogsteeds inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 270667 op 10-08-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
Oh.. ik kan t niet.. Wat doe ik verkeerd..

Edit:
Bij blackboard en webmail kan ik wel inloggen, bij surftspot nog niet.. Naja ik wacht nog wel even.

[ Voor 56% gewijzigd door SFRtje op 10-08-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm ik heb me wel vroeg ingeschreven en vroeg me netid gekregen dus het is vast een kwestie van tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
Ik heb vandaag per mail bevestiging gekregen dat de levering van mijn laptop in de eerste batch is ingepland :D. Toen ik dat las, sprong ik een gat in de lucht want ik had me pas aangemeld na de eerste ronde.
Meer mensen die deze mail ontvangen hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door huorpalantir op 11-08-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
huorpalantir schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:01:
Ik heb vandaag per mail bevestiging gekregen dat de levering van mijn laptop in de eerste batch is ingepland :D. Toen ik dat las, sprong ik een gat in de lucht want ik had me pas aangemeld na de eerste ronde.
Meer mensen die deze mail ontvangen hebben?
Ja, hiero. Maar ik had me ruim voor eerste deadline ingeschreven en geld overgemaakt. Ik verwacht de laptop niet te ontvangen voor het einde van deze week, en dus zal ik er pas na de OWee (eventueel KMT) mee kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jups ook ontvangen, een mailtje dat ie betaald was en een mailtje dat ik bij de eerste batch zit (niet raar, ruim een maand voor de deadline betaald) Maar inderdaad, helaas duurt het nog wel ff voordat ik er wat mee kan doen, faculteit introweek/owee/kmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben net terug van vakantie, hoopte een briefje in de bus te vinden dat ik hem kon ophalen omdat ik dacht gelezen te hebben dat de laptops begin augustus geleverd zouden worden. Helaas, volgens het mailtje ontvang ik hem tussen 25 en 29 augustus :(

trouwens, wie ga ik tegenkomen tijdens het COW }:O volgend weekend?

[ Voor 14% gewijzigd door Truss op 12-08-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Wacht even... Ik hoorde van m'n pa net dat toen hij de laptop tijdens de OWee bestelde (had problemen met NetID en moest langs servicebalie :( ), hij nog niet betaald heeft. Het is nu na de 20e. Betekent dat dat de laptop pas eind oktober geleverd wordt?
That would suck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
masser120 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:02:
Wacht even... Ik hoorde van m'n pa net dat toen hij de laptop tijdens de OWee bestelde (had problemen met NetID en moest langs servicebalie :( ), hij nog niet betaald heeft. Het is nu na de 20e. Betekent dat dat de laptop pas eind oktober geleverd wordt?
That would suck...
Als je opschiet en een beetje geluk hebt (zie paar posts naarboven) misschien eind september, maar anders lijkt het inderdaad toch echt op eind oktober. :/ zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272262

Als ik nu een ACER Aspire 5715 Z-4A4G32Mi koop met Intel Pentium Dual Core processor T2390 (1,89 GHz) en daarbij 4 GB RAM heb, hoeveel langzamer is die computer dan vergeleken met die van het TU laptopproject (T8900 en 2 GB RAM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
Anoniem: 272262 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:19:
Als ik nu een ACER Aspire 5715 Z-4A4G32Mi koop met Intel Pentium Dual Core processor T2390 (1,89 GHz) en daarbij 4 GB RAM heb, hoeveel langzamer is die computer dan vergeleken met die van het TU laptopproject (T8900 en 2 GB RAM)?
Tsja die cpu is natuurlijk wel een stuk langzamer, kijk bijvoorbeeld in deze lijst.

Verder maakt 4gb vs 2gb ram pas iets uit als je ook daadwerkelijk meer gebruikt dan 2 gig.

Maar het belangrijkst vind ik zelf is dat de kwaliteit van een acer (of consumentenlaptops in het algemeen) niet te vergelijken is met business laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Rubu schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:21:
[...]

Als je opschiet en een beetje geluk hebt (zie paar posts naarboven) misschien eind september, maar anders lijkt het inderdaad toch echt op eind oktober. :/ zuur.
Pffew... Hij heeft automatische incasso aangeklikt... O-) Hij bedoelde alleen dat het nog niet was afgeschreven.

Edit: in de toekomst denk ik er een kleine 2GB RAM erbij te zetten (afhankelijk van behoefte, als dat in de praktijk zo blijkt te zijn). Zou ik er ook ooit een keer een Blu Ray drive in kunnen zetten?

[ Voor 20% gewijzigd door masser120 op 25-08-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
masser120 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:52:
Edit: in de toekomst denk ik er een kleine 2GB RAM erbij te zetten (afhankelijk van behoefte, als dat in de praktijk zo blijkt te zijn). Zou ik er ook ooit een keer een Blu Ray drive in kunnen zetten?
In principe wel, die drives zijn over 't algemeen grofweg 't zelfde, of je 'em werkend zal krijgen zou ik niet weten overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Nog niemand die hem in ontvangst heeft mogen nemen? Ook ik heb het bekende mailtje gehad waarin staat dat het deze week geleverd zou worden.
Ik heb iig nog geen bericht over de verzending gehad, laat staan een pakketje aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Laatst online: 07-07 14:55
Geef die mensen gewoon een Eeepc en voor mensen die het echt nodig hebben een laptop zoals hierboven.
Zou een hoop geld uitsparen :S

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Emailtje ontvangen!

vanaf de 26e worden ze door TNT door het hele land afgeleverd, compleet met track and trace.
Met mijn trace nummer geeft ie nog niets, maar dat zal hopelijk niet zo lang meer duren.
ze zitten eraan te komen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172324

Woohooh, ik heb dat mailtje ook gekregen. Drie keer achterelkaar zelfs 8)7
Nu maar ff afwachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 172324 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:39:
Woohooh, ik heb dat mailtje ook gekregen. Drie keer achterelkaar zelfs 8)7
Nu maar ff afwachten :*)
Ik ook 3 keer, maar met verschillende codes.
Dus heb maar een email gestuurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ik neem aan dat de laatste de goede is. Ik heb ook in 3 mailtjes 2 verschillende codes gehad.
Waarschijnlijk zal hij morgen pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Ik heb er ook al 3 gekregen :? 2 codes.
een van mijn emails is behalve naar mij ook nog naar iemand anders verstuurt, dus dat is ook raar.
werkt bij jullie de track and trace trouwens? want die doet het bij mij voor allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
Track and trace zal waarschijnlijk morgenochtend pas werken.. Zo gaat t iig altijd bij webshops icm TNT.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste