Idd, en ik word geweigerdjoeri-slots schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:12:
Het Deelname formulier Laptopproject staat online...

Ik heb maar even via zo'n formulier kenbaar gemaakt dat ik er wel degelijk recht op heb.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Idd, en ik word geweigerdjoeri-slots schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:12:
Het Deelname formulier Laptopproject staat online...
[ Voor 40% gewijzigd door SFRtje op 20-06-2008 14:07 ]
Anoniem: 170419
AtomMarcoC schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 03:14:
Dat is niet nodig, zelfs een on-board dingetje volstaat.
Ahh vandaar... had er ook al last van... Ik dacht dat het meer met mijn aanmelding als aankomend master student te maken had....SFRtje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:04:
Ik word ook geweigerd.. Terwijl ik wel in kan loggen bij blackboard en webmail enzo..
Edit: oh nu staat er dit: "Door een technische storing is het deelnameformulier tijdelijk uit de lucht." Okeeuh.
Hier ook nog niet werkend (ook aankomend L&R student)...rogierslag schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:51:
nu issie weer online, maar als aankomend L&R student word ik nog steeds geweigerd
[ Voor 25% gewijzigd door SFRtje op 20-06-2008 21:44 ]
Ik heb 't vermoeden dat je niet bij Surfspot kunt inloggen totdat je ook 'echt' inschreven bent (cijferlijst opgestuurd, machtiging ingestuurd e.d.); zover ik in dit topic heb gelezen heeft namelijk nog niemand kunnen inloggen van de aankomende studenten.SFRtje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:41:
Edit: bij surfspot krijg ik nu ook een fout; "Momenteel is het vanwege technisch onderhoud niet mogelijk in te loggen." Misschien zijn 'ze' bezig met het NetID systeem?
Dat denk ik ook. Je inschrijving zal wel eerst definitief moeten worden zoals Leftblank al zegt. Het is iig een probleem met je NetID van de TUD, want als ik met mijn Hogeschool inlog op Surfspot dan lukt dit wel....Leftblank schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:20:
[...]
Ik heb 't vermoeden dat je niet bij Surfspot kunt inloggen totdat je ook 'echt' inschreven bent (cijferlijst opgestuurd, machtiging ingestuurd e.d.); zover ik in dit topic heb gelezen heeft namelijk nog niemand kunnen inloggen van de aankomende studenten.
offtopic:
Kan iemand 't wel, ik zou erg blij zijn met de prijs van een 'standaard' MB/MB Pro via Surfspot, message via DM of post hier is welkom!
Anoniem: 265858
'Als jij dat leuk vindt'. Maar goed, serieus, 't ligt er meer aan wat je met de laptop gaat doen gok ik; als je geen 4GB gaat gebruiken zal 't vrij weinig effect hebben verder. Overigens zal al 't geheugen met de juiste specificatie in de laptop werken en niet per se dat geheugen met 'n vermelding. [Spuit 11 :(]Anoniem: 265858 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:21:
Ik zag laatst staan dat de HP Compaq 8510w T9300 een maximaal werkgeheugen had van 4gb. Zal ik wanneer ik de laptop binnen heb dit kopen om de laptop up te graden?
Link: http://www.replacedirect....laptop.html?linkid=221239
Ik ben bang dat ik voor dezelfde keus ga, een MacBook is op zich ook super, maar 1 jaar garantie ipv 3 en vrij weinig kans op een leenlaptop bij problemen maakt 't wel een aanzienlijk mindere deal...mastercard schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:29:
er gaat toch gewoon normaal sodimm geheugen in die laptop? dan kan je beter even in de pricewatch kijken, 2 gig heb je voor 30 euro...
ga zelf denk ik ook voor de TU laptop... voor die prijs is er gewoon niets te vinden dat qua specs vergelijkbaar is en de degelijkheid van die HP vertrouw ik ook wel
[ Voor 47% gewijzigd door Leftblank op 23-06-2008 19:54 ]
Geheugen: 2 Gb intern (1 module van 2Gb)
Ahh oké, ja ik had alleen ffies in de Topic Start gekeken...
Hier dezelfde vraag, maar dan als aanstaand WB student. De simpele dingetjes van solidworks werken nog wel op mijn 12'' laptopje, voor de uitgebreidere ben ik echter van plan een desktop aan te schaffen.jacovisscher schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:33:
Zit zelf ook te dubben over het al dan niet aanschaffen van de laptop (aankomen L&R). Wat ik me afvraag is of het niet zinniger is om een klein laptopje van 12 inch te nemen, en dan thuis (of op kamers) een redelijk goede desktop, en dan via VPN verbinden oid. Ben er nog niet helemaal uit, maar als je die tweede optie doet ben je veel flexibeler qua componentkeuze. Bovendien ben je dan wrs net zo veel geld kwijt (200-300 voor laptop, en dan 600-700 voor desktopje). Kunnen ouderejaars hier misschien tips over geven?
SolidWorks gebruik je niet bij werktuigbouwkunde. Het "zwaarste" programma wat je gebruikt is Pro/Engineer. Die specs voor TU laptops zijn altijd zo overdreven, zo krachtig hoeft je laptop niet te zijnMartensupport schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:26:
[...]
Hier dezelfde vraag, maar dan als aanstaand WB student. De simpele dingetjes van solidworks werken nog wel op mijn 12'' laptopje, voor de uitgebreidere ben ik echter van plan een desktop aan te schaffen.
Zouden ouderejaars hier commentaar op kunnen geven, over de haalbaarheid en (on)verstandig van dit plan?
Hier nog een aankomend L&R student en ik heb inmiddels de TU laptop besteld. Ik kan overigens ook niet in surfspot komen, maar heb mijn inschrijvingsformulieren ook nog niet opgestuurd naar Delft.SFRtje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:41:
[...]
Hier ook nog niet werkend (ook aankomend L&R student)...
Edit: bij surfspot krijg ik nu ook een fout; "Momenteel is het vanwege technisch onderhoud niet mogelijk in te loggen." Misschien zijn 'ze' bezig met het NetID systeem?
[ Voor 11% gewijzigd door Waffle op 24-06-2008 21:56 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Jawel hoor, bij bijvoorbeeld de sectie biomechanical engineering is Solidworks zowat het standaardprogramma, veel beter dan dat oude ProE. Sowieso is Ansys (eindige elementenpakket, leer je nog wel) ook redelijk zwaar. Het is natuurlijk relatief maar je moet er wel minstens 3 jaar mee doen.MarcoC schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:59:
[...]
SolidWorks gebruik je niet bij werktuigbouwkunde. Het "zwaarste" programma wat je gebruikt is Pro/Engineer. Die specs voor TU laptops zijn altijd zo overdreven, zo krachtig hoeft je laptop niet te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr_gadget op 25-06-2008 15:55 ]
Anoniem: 266180
Anoniem: 262164
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 262164 op 26-06-2008 16:42 ]
Ik ben ook aankomend WBer, maar naar wat ik in dit topic en ook tijdens mijn rondleiding heb gehoord, wordt de functie van de laptop zwaar overdreven. Je zal alleen tijdens het eind van projecten (verslagen, rapporten, designschetsen e.d. je kent het wel) en tijdens instructies (hier leer je om te gaan met werktuigbouwkundige software, correct?). De Macbook heeft alles wat je nodig zou hebben als je de specificaties van de TU volgt, ik ben er ook al naar aan het staren.Anoniem: 266180 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:02:
Ik heb een vraag aan de WB studenten. Is het verstandig of aan te raden een macbook pro 2,4GHz aan te schaffen? Werkt de benodigde software voor WB ook op een Mac of moet je daarvoor windows XP installeren op je macbook pro en het daar op draaien?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 26-06-2008 16:01 ]
Het 'nadeel' van de mooie TU deal is alleen wel dat een MB er wel erg 'kaal' uit komt te zien imho, maar 1 jaar garantie, geen schokkende videokaart/resolutie. Blijft wel een mooi en tikje portabelere laptop, maarja, keuzes...Anoniem: 170419 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:59:
Anyways, antwoord op je vraag, lees dit ff:
http://www.apple.com/macosx/features/bootcamp.html
Ik weet dat alle software die je gebruikt in je studie voornamelijk met XP draait. Dus GEEN Vista, daarom vind ik dit de MB zeker interessant.
Ten eerste supermooi dat je voor WB hebt gekozen in DelftAnoniem: 170419 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:59:
[...]
Ik ben ook aankomend WBer, maar naar wat ik in dit topic en ook tijdens mijn rondleiding heb gehoord, wordt de functie van de laptop zwaar overdreven. Je zal alleen tijdens het eind van projecten (verslagen, rapporten, designschetsen e.d. je kent het wel) en tijdens instructies (hier leer je om te gaan met werktuigbouwkundige software, correct?). De Macbook heeft alles wat je nodig zou hebben als je de specificaties van de TU volgt, ik ben er ook al naar aan het staren.
Maar alleen voor die instructie en 1 design tijdens je project zo'n dure laptop kopen. Ik kan het weten, kocht 3 jaar geleden een Dell XPS Gen2, de vetste gamelaptop die er was. Typ er nu nog steeds op, en de charme is er flink vanaf! Groot ding dus niet mee te slepen, niet upgradebaar, de grafische prestaties zijn ook niet meer 'je van het'. Dus voor meer dan tekstverwerking koop ik iig geen laptop meer, misschien alleen de MB als die grafisch de werktuigbouw programma's aan zou kunnen, anyone?
Anyways, antwoord op je vraag, lees dit ff:
http://www.apple.com/macosx/features/bootcamp.html
Ik weet dat alle software die je gebruikt in je studie voornamelijk met XP draait. Dus GEEN Vista, daarom vind ik dit de MB zeker interessant.
[ Voor 3% gewijzigd door gyjo op 26-06-2008 17:46 ]
Ehrm ja, maar SolidWorks is niet echt iets wat je in je bachelor tegen gaat komenMr_gadget schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:54:
[...]
Jawel hoor, bij bijvoorbeeld de sectie biomechanical engineering is Solidworks zowat het standaardprogramma, veel beter dan dat oude ProE. Sowieso is Ansys (eindige elementenpakket, leer je nog wel) ook redelijk zwaar. Het is natuurlijk relatief maar je moet er wel minstens 3 jaar mee doen.
Verder kan een klein laptopje wel handig zijn maar als je echt flink gaat werken aan bv een project op de TU dan is een groter scherm misschien wel wat fijner. Je zit misschien wat meer te rommelen in ProE als je bouwtekeningen moet maken.
Ja ben er bij Nuldejaarsweekend als de O'Wee erbijgyjo schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:34:
[...]
Ten eerste supermooi dat je voor WB hebt gekozen in Delft, en heb je jezelf al aangemeld voor het leeghwater weekend voor de OWEE? Daar moet je echt heen komen, het is een geniaal kamp, en je leert er al je toekomstig WB genoten kennen, en ik ben er btw ook nog mentor
.
Ik wordt nu 2de jaars werktuigbouw, maar ik heb mijn laptop afgelopen jaar op een paar dagen na iedere dag naar de TU meegenomen. Vooral omdat je veel aan de projecten zit, is een eigen laptop naar mijn mening onmisbaar. Vooral het verschil in productiviteit van de mensen met en zonder laptop is schrikbarend, omdat je gewoon zonder PC niet veel kan doen op de TU. Dus ik zeg zorg vooral voor een draagbare en degelijke laptop (Een Acer overleeft het niet op de TU), opzich hoef je geen super pc te hebben voor het meeste werk, alleen voor Pro-e is het wel handig.
Dit jaar is het echt wel een mooie laptop qua specs in vehouding met die van vorig jaar (afgezien van het beeldscherm, ik zou niet zonder mijn 1920*1200 willen). Vorig jaar hadden ze net even op alles bezuinigd, vooral de 80gb HD zat bij iedereen gelijk vol, zelf heb ik er een 250gb in gestoken en ik heb daar geen last meer van
.
Alleen hoop ik dat ze net zo betrouwbaar zijn als onze dell's, die blijken tot nu toe nauwelijks kapot te krijgen.
En nog een laatste ding, XP werkt echt nog altijd het beste op de TU. Vista wordt slecht ondersteunt op de TU en je moet het dan altijd maar een beetje zelf uitzoeken, niet handig dus.
Supermooi dat je op het nuldejaars weekend bentAnoniem: 170419 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:52:
[...]
Ja ben er bij Nuldejaarsweekend als de O'Wee erbij,wie weet kom ik je dan tegen;). Bedankt voor je reactie, dit zal heel erg helpen!! Maar waar ik mee zit, moet je een laptop hebben voor tekstverwerking of echt een laptop met veel grafische power? Ik zag op de faculteit ook heel veel desktops staan en dacht bij mezelf: Ik koop een klein dingetje voor aantekeningen, teksten, verslagen en voor Pro/E ga ik naar de desktops. Is dit een goede plan van aanpak? Heb je veel dagen aan Pro/E gezeten met je laptop?
Heb je gelijk in, maar denk dat ik met mijn huidige powerbak (zie sig voor specs, missch is mijn processor bottleneck?) ook best kan pro/e'en, scheelt weer wat geld. Wordt wel wat gesleur maar dat maakt niet zo uit. Heel misschien als de verveling ooit zou toeslaan dat ik nog CoD2 erop heb staan.gyjo schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:50:
[...]
Supermooi dat je op het nuldejaars weekend bent.
Ja weet je wat het is, op de momenten dat je de desktops nodig hebt zijn ze altijd bezet, omdat iedereen erop moet omdat ze een zelfde project hebbenen zoiezo zijn er veels te weinig desktops op WB. Vooral in kwartaal 2 en 3 heb je pro-e veel nodig, dan is een computer met je eigen werk wel makkelijk.
Maar waarom ga je niet voor dit laptop project? Het lijkt mij de ideale pc voor op de TU, en ook over de prijs mag je niet veel zeggen.
Volgensmij krijg je als TI student sowieso toegang tot MSDN en kun je dus Vista sowieso gratis downloaden en installen, mocht 't daar niet kunnen.sentinel0809 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:35:
Als aankomend TI-student ben ik er ook over aan het nadenken om de laptop te kopen. Heb al jullie berichten gelezen (en dat waren er wat...) en zit nu nog ff met een vraagje..
Stel nu dat de TU volgend jaar ineens WEL overgaat op Vista. Wordt dan bij het station waar je een standaard systeem kan overpompen daar ook overgegaan op Vista, zodat wij daar ook op over kunnen stappen?
Ben zelf ook nog wel van mening dat XP stabieler is, maar elke maand worden er weer nieuwe updates voor Vista uitgebracht..dus we houden hoop
offtopic...Mis het eerstejaarsweekend van CH...hadden ze wel ietsje eerder bekend mogen maken...kom nu de zondag terug van twee weken feesten in Spanje, en begin die avond weer aan de OWee![]()
Lijkt me wel handig als ze dan weer totale image maken met alles ingesteld op Vista..anders ben je zelf aant klooien met alles...Volgensmij krijg je als TI student sowieso toegang tot MSDN en kun je dus Vista sowieso gratis downloaden en installen, mocht 't daar niet kunnen.
Studeer je nou TI of niet?sentinel0809 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:06:
[...]
Lijkt me wel handig als ze dan weer totale image maken met alles ingesteld op Vista..anders ben je zelf aant klooien met alles...
Maargoed, we zien het wel, blijft iig net dingetje!
off: je rijexamen is toch maar 1 dag...miss kan je gewoon 1 dag overslaan, en de rest wel meedoen!
Hehehe, ik ben nu al een luie studentLeftblank schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:33:
Studeer je nou TI of niet?Maar goed, inderdaad, ik gok dat wanneer ze echt upgraden die boel ook wel geupgrade wordt; nieuwere laptops zullen 't toch ook nodig hebben (volgende jaren e.d.)
[ Voor 76% gewijzigd door FikkieHo op 10-07-2008 15:01 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Volgens Wikipedia heeft de FX570 een G84GL core, volgens T.net geldt 't voor alle versies, dus die ook. Maar goed, elke vergelijkbare laptop heeft een soortgelijke videokaart, tenzij je een zeldzaam model met fatsoenlijke ATi kaart vindt. Garantie en leenlaptop e.d. is netjes gok ik, dus ik ben er niet heel bang voor.Rubu schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:02:
Na dit: http://www.engadget.com/2...laptop-gpus-are-defectiv/ nieuwsbericht ben ik toch weer een beetje gaat twijfelen, het schijnt namelijk om de 8400M en de 8600M cores te gaaniemand ervaring met deze GPU's? Heb ook niet zo'n zin om na 2 maandjes me laptop weer weg te sturen voor reparatie/vervanging (alhoewel vervanging door een betere kaart natuurlijk nooit mis is
)
[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 11-07-2008 17:00 ]
Heb 't net verstuurd, werkt hier dus wel, geen idee of je 'em erna nog kunt bekijken.Anoniem: 265858 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:00:
Ik kan niet bij het deelname formulier komen, ik heb hem al eerder volledig ingevuld enzo dus komt het daardoor? Of ligt het formulier er gewoon uit?
Anoniem: 268258
Vast wel hoor, de specs zijn nagenoeg gelijk aan die van de laptop welke hier besproken wordt, je zal alleen de grafische versnelling via de Quatro drivers moeten missen in CAD-applicaties, in hoeverre dat een gemis is durf ik als aankomend student TI niet te zeggenAnoniem: 268258 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:09:
Beste studenten,
Dit jaar begin ik met de studie Lucht- en ruimtevaarttechniek. Voor mijn studie wil ik de Apple Macbook Pro gebruiken (2.5Ghz, 8600M GT 512 MB SDRAM). Maar is deze laptop hier wel voor geschikt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Loenhoet op 17-07-2008 18:55 ]
je hebt helemaal geen image nodig. Gewoon je windows erop zetten en de software installeren die jij nodig hebtLoenhoet schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:48:
Even een kort vraagje:
Stel ik kan zo'n laptop kopen van iemand bij bouwkunde (ouderjaars mogen daar wel meedoen). Kan ik dan een image tanken bij Wb (dat is dus mijn opleiding). Anders zit ik met allerlei software waar ik nix aan heb. Mij lijkt dit wel mogelijk, misschien dat iemand dit kan bevestigen?
edit: typo
jahoor zolang xp erop draait, doet die het prima. Zeker gezien de specs. Zoek het 2006/2007 laptop topic maar even op. Toendertijd een ibm met ik dacht een core duo t2300 en Ati x1400. Ze gebruiken in die twee jaar tijd nog exact dezelfde programma's dus als de specs van je laptop voldoen aan deze specificaties zullen ze zeker draaien. Ik ben zelf derde jaars wb student. Er wordt veel gebruik gemaakt van pro engineer. Het is zeker een zwaar programma, maar uiteindelijk is het bij complexe ontwerpen op iedere laptop niet vooruit te branden. Tuurlijk iets sneller op een snellere laptop, maar je moet niet verwachten dat het compleet vloeiend gaat lopen met een duurdere laptop.Anoniem: 268258 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:09:
Beste studenten,
Dit jaar begin ik met de studie Lucht- en ruimtevaarttechniek. Voor mijn studie wil ik de Apple Macbook Pro gebruiken (2.5Ghz, 8600M GT 512 MB SDRAM). Maar is deze laptop hier wel voor geschikt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
Gewoon een laptop kopen met een redelijke videokaart. 8400 is al snel goed en met een Core duo ben je ook al een heel eind. Vooral omdat je al aangeeft dat je niet zoveel geld wil uitgeven aan een laptop. Op de tu ben je voornamelijk verslagen aan het typen/uitwerken, informatie opzoeken. Natuurlijk ook af en toe pro engineer (ontwerp programma) maar dat trekt zon laptop met bovengenoemde specificaties prima. Ik kan bijvoorbeeld niet zeggen dat mijn laptop 7600 en amd tl-52. Sneller is dan de laptop van 2007/2008 tu delft. De reden dat ik trouwens 2 jaar terug trouwens voor een andere laptop heb gekozen was simpel. Ik kon een betere krijgen voor minder geld. Bovendien vond ik die IBM en deze HP trouwens ook, echt lelijk om te zien.Anoniem: 170419 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:52:
[...]
Ja ben er bij Nuldejaarsweekend als de O'Wee erbij,wie weet kom ik je dan tegen;). Bedankt voor je reactie, dit zal heel erg helpen!! Maar waar ik mee zit, moet je een laptop hebben voor tekstverwerking of echt een laptop met veel grafische power? Ik zag op de faculteit ook heel veel desktops staan en dacht bij mezelf: Ik koop een klein dingetje voor aantekeningen, teksten, verslagen en voor Pro/E ga ik naar de desktops. Is dit een goede plan van aanpak? Heb je veel dagen aan Pro/E gezeten met je laptop?
[ Voor 32% gewijzigd door dikki dik op 17-07-2008 20:04 ]
[ Voor 99% gewijzigd door dikki dik op 17-07-2008 20:05 ]
Ben zelf ff het formulier aan het invullen, en in de kleine lettertjes onderin:Anoniem: 265858 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:53:
@ Leftblank, kan jij anders kijken of jij nu weer bij het deelnameformulier kan komen?
Lijkt me geen probleem. In principe overschrijven ze gewoon je complete C: schijf, dus (neem aan dat die partitie overal even groot is) ook die van jou kan overschreven worden.Loenhoet schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:48:
Even een kort vraagje:
Stel ik kan zo'n laptop kopen van iemand bij bouwkunde (ouderjaars mogen daar wel meedoen). Kan ik dan een image tanken bij Wb (dat is dus mijn opleiding). Anders zit ik met allerlei software waar ik nix aan heb. Mij lijkt dit wel mogelijk, misschien dat iemand dit kan bevestigen?
edit: typo
Misschien niet, maar het is wel erg makkelijk, aangezien het installeren van sommige van de benodigde programma's echt absurd lang duurt. (en het wil ook nog wel eens misgaan met license e.d. waardoor je echt veel tijd kwijt bent). Tevens streamen ze ook even alle windows updates met TU internet snelheid erop als je de image laat resetten.dikki dik schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:42:
[...]
je hebt helemaal geen image nodig. Gewoon je windows erop zetten en de software installeren die jij nodig hebt
ik ben alleen val mening dat dat je naast de programma's die je nodig hebt. Ook nog een hele hoop programma's krijgt waar je gewoon niks aan hebt of al verouderd zijn. Dan heb kies ik liever zelf wat ik erop zet. En echt veel meer tijd gaat er niet in zitten. Naast pro engineer, mathtype, vpn client, eduroam, etude toets en word heb je niet veel programma's nodig.WaWaWiiiiWa schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:27:
[...]
Lijkt me geen probleem. In principe overschrijven ze gewoon je complete C: schijf, dus (neem aan dat die partitie overal even groot is) ook die van jou kan overschreven worden.
[...]
Misschien niet, maar het is wel erg makkelijk, aangezien het installeren van sommige van de benodigde programma's echt absurd lang duurt. (en het wil ook nog wel eens misgaan met license e.d. waardoor je echt veel tijd kwijt bent). Tevens streamen ze ook even alle windows updates met TU internet snelheid erop als je de image laat resetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Leftblank op 19-07-2008 12:28 ]
Nee geen bevestiging. Ik had een tijdje geleden betaald en ik belde deze week eens met de helpdesk en de status van mijn levering stond keurig op 'actief' en de betaling was goed doorgekomen.Leftblank schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:28:
Weet iemand hier toevallig of je ook een bevestiging van betaling krijgt bij overschrijving? Ik heb netjes betaald vorige week, maar helaas geen enkel nieuw mailtje oid ontvangen, de 'helpdesk' kon me ook niet verder helpen. Wel prettig om zeker te weten dat ze 't geld hebben ontvangen ivm levering enzo
monnick schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:07:
Kan iemand bevestigen dat dit een geschikt RAM stickie is voor de laptop. Heb deze gevonden via de pricewatch (de goedkoopste volgens mij).
offtopic:
Wel merk is beter Corsair of Kingston, of merk je geen verschil?
[ Voor 34% gewijzigd door monnick op 19-07-2008 21:55 ]
Ik verwacht niet dat ik meer dan 2GB nodig ga hebben in m'n laptop bij TI, hooguit voor 't gamenmonnick schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:36:
EDIT: Niemand dan die 2 Gb extra RAM voor z'n TU-Delft laptop gaat kopen? Ik had even gezocht en kwam uit bij het volgende geheugen zoals vermeld in mijn voorgaande post. Kan iemand bevestigen of dit geheugen gewoon werkt op deze laptop?
Anoniem: 268822
Hey, ik ben hetzelfde van planmonnick schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:36:
EDIT: Niemand dan die 2 Gb extra RAM voor z'n TU-Delft laptop gaat kopen? Ik had even gezocht en kwam uit bij het volgende geheugen zoals vermeld in mijn voorgaande post. Kan iemand bevestigen of dit geheugen gewoon werkt op deze laptop?
Zit wat in natuurlijkAnoniem: 268822 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:00:
*reden voor 2gb erbij: Zo weet ik zeker dat ik nooit vertraging heb door te weinig/vol Ram. Het kost niet veel meer, je kan het beter nu doen dan over paar jaar(lastig om dan goed geheugen te vinden).
Poeh, heb ik nog niet gezien, ben ik ook wel nieuwsgierig naar overigens, met name of het ook mogelijk is de accu ipv je dvd-drive in je behuizing te stoppen, al heb ik geen idee of je dat tegenwoordig nog tegenkomt, tijd om te zoekenMaar ik heb nog niemand gehoord over een 2e 8-cell lithion te kopen?
Ik zit er zelf aan te denken, aangezien ik een leeftijd van 2,5 uur beetje laag vind.(en na verloop van tijd word deze lager)
Iemand die weet welk serienummer deze accu precies heeft?(wil liefste exact zelfde)/ links naar accu's die hierin passen of gewoon tips. Please tell me
[ Voor 24% gewijzigd door Leftblank op 23-07-2008 17:55 ]
Anoniem: 232237
Laptops worden pas eind augustus uitgeleverd, je zal nog 'n tijdje moeten wachten dusAnoniem: 232237 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:29:
Hallo iedereen,
Ik gebruik precies deze laptop, maar heb dus een vraag over de HDMI port. Ik heb het al geprobeerd maar de port functioneert alleen grafisch, niet met geluid. Heeft iemand dit ook kunnen testen of het wel of niet geluid heeft?
Anoniem: 232237
Haha ja dat is correct, maar ik werk dus voor de SCC-ICT van TU Delft en test de operating system images per faculteit voor deze HP laptopLeftblank schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:15:
[...]
Laptops worden pas eind augustus uitgeleverd, je zal nog 'n tijdje moeten wachten dus
Ja, dat kan ik je precies vertellen. Het HP part number is: 410311-251Anoniem: 268822 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:00:
[...]
Maar ik heb nog niemand gehoord over een 2e 8-cell lithion te kopen?
Ik zit er zelf aan te denken, aangezien ik een leeftijd van 2,5 uur beetje laag vind.(en na verloop van tijd word deze lager)
Iemand die weet welk serienummer deze accu precies heeft?(wil liefste exact zelfde)/ links naar accu's die hierin passen of gewoon tips. Please tell me
[ Voor 4% gewijzigd door mramiro op 02-08-2008 15:58 ]
€26.05 volgens de Pricewatch, niet echt duur te noemen dus. Aan de andere kant is 't nut ook niet heel duidelijk zoals jij ook al stelde en slurpt een extra latje geheugen toch weer 'n paar Watt weg...mramiro schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:07:
Nog even handig voor de mensen die van plan zijn om 2 gig extra in de laptop te plaatsen.
Een 32 bit os kan maar 3,2 gig adresseren
Als je overstapt op 64 bit os kom je in de knoei met sommige programma's die je op de TU gaat gebruiken, o.a. autocad.
Aan de andere kant, wat kost zo'n reepje nou, 60 euro o.i.d?
[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 02-08-2008 16:44 ]
[ Voor 15% gewijzigd door huorpalantir op 08-08-2008 13:06 ]
Lijkt op een mini-versie oid, zoals je ook mini-usb connectors ziet, maar idd, heel apart.huorpalantir schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:04:
Volgens notebookcheck zit er firewire op de laptop, alleen zie ik dat nergens terug in de specificaties op de TU site (of hier op het forum). Bovendien is het een soort FW die ik nog nooit gezien heb, maar dat ligt vast aan mij![]()
[afbeelding]
Jaja, ik nogsteedsofftopic: zijn er nog tweakers die aankomend jaar TI gaan studeren? Ik namelijk ook
[ Voor 5% gewijzigd door Leftblank op 08-08-2008 13:36 ]
Het lijkt sterk op een mini-USB, als je het mij vraagt.. Maar ik heb het even opgezocht en inderdaad, het is een 4-pins mini-FW400 connector die, in tegenstelling tot de gewone 6-pins FW400, geen stroom levert over de kabel:Leftblank schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:31:
Lijkt op een mini-versie oid, zoals je ook mini-usb connectors ziet, maar idd, heel apart.
Ik heb zo het idee dat het verstandig is om het IJW pardon...EJW niet te missen. Lijkt me tof om iedereen dan te ontmoetenLeftblank schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:31:
Jaja, ik nogsteeds, de rest zullen we grotendeels a.s. weekend wel zien gok, mits jij ook gaat natuurlijk
Anoniem: 270667
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 270667 op 10-08-2008 13:05 ]
huorpalantir schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:16:
[...]
Het lijkt sterk op een mini-USB, als je het mij vraagt.. Maar ik heb het even opgezocht en inderdaad, het is een 4-pins mini-FW400 connector die, in tegenstelling tot de gewone 6-pins FW400, geen stroom levert over de kabel:
[afbeelding]
[...]
Ik heb zo het idee dat het verstandig is om het IJW niet te missen. Lijkt me tof om iedereen dan te ontmoeten
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik heb m niet besteld, maar ik zie dat ik dat gedeelte wel.. Niet dat ik t erg vind hoor (ben immers ook de TSAnoniem: 270667 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:03:
Iedereen die de laptop heeft besteld staat ook op blackboard automatisch bij de "organisation" Support HP Laptop 2008, met forum en veel handige documenten en tips voor de laptop en het verbinden met het tud netwerk. (daaruit blijkt ondermeer dat je bij elk tankstation, de image van alle faculteiten kunt "tanken" waar volgens mij iemand eerder om vroeg)
Ik gok dat alle eerstejaars 'em gewoon kunnen zien bij wijze van informatie oid. En nope, ik kan nog niet inloggen op Surfspot, helaas. Yup, kan 't wel, hurrah.SFRtje schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:39:
[...]
Ik heb m niet besteld, maar ik zie dat ik dat gedeelte wel.. Niet dat ik t erg vind hoor (ben immers ook de TS).
Iemand trouwens al kunnen inloggen bij surfspot?
[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 10-08-2008 17:12 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 270667 op 10-08-2008 17:06 ]
[ Voor 56% gewijzigd door SFRtje op 10-08-2008 17:38 ]
[ Voor 11% gewijzigd door huorpalantir op 11-08-2008 12:06 ]
Ja, hiero. Maar ik had me ruim voor eerste deadline ingeschreven en geld overgemaakt. Ik verwacht de laptop niet te ontvangen voor het einde van deze week, en dus zal ik er pas na de OWee (eventueel KMT) mee kunnen spelen.huorpalantir schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:01:
Ik heb vandaag per mail bevestiging gekregen dat de levering van mijn laptop in de eerste batch is ingepland. Toen ik dat las, sprong ik een gat in de lucht want ik had me pas aangemeld na de eerste ronde.
Meer mensen die deze mail ontvangen hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door Truss op 12-08-2008 00:19 ]
Als je opschiet en een beetje geluk hebt (zie paar posts naarboven) misschien eind september, maar anders lijkt het inderdaad toch echt op eind oktober.masser120 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:02:
Wacht even... Ik hoorde van m'n pa net dat toen hij de laptop tijdens de OWee bestelde (had problemen met NetID en moest langs servicebalie), hij nog niet betaald heeft. Het is nu na de 20e. Betekent dat dat de laptop pas eind oktober geleverd wordt?
That would suck...
Anoniem: 272262
Tsja die cpu is natuurlijk wel een stuk langzamer, kijk bijvoorbeeld in deze lijst.Anoniem: 272262 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:19:
Als ik nu een ACER Aspire 5715 Z-4A4G32Mi koop met Intel Pentium Dual Core processor T2390 (1,89 GHz) en daarbij 4 GB RAM heb, hoeveel langzamer is die computer dan vergeleken met die van het TU laptopproject (T8900 en 2 GB RAM)?
Pffew... Hij heeft automatische incasso aangeklikt...Rubu schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:21:
[...]
Als je opschiet en een beetje geluk hebt (zie paar posts naarboven) misschien eind september, maar anders lijkt het inderdaad toch echt op eind oktober.zuur.
[ Voor 20% gewijzigd door masser120 op 25-08-2008 19:58 ]
In principe wel, die drives zijn over 't algemeen grofweg 't zelfde, of je 'em werkend zal krijgen zou ik niet weten overigensmasser120 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:52:
Edit: in de toekomst denk ik er een kleine 2GB RAM erbij te zetten (afhankelijk van behoefte, als dat in de praktijk zo blijkt te zijn). Zou ik er ook ooit een keer een Blu Ray drive in kunnen zetten?
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Anoniem: 172324
Ik ook 3 keer, maar met verschillende codes.Anoniem: 172324 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:39:
Woohooh, ik heb dat mailtje ook gekregen. Drie keer achterelkaar zelfs![]()
Nu maar ff afwachten
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq