Stukfruit schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:11:
Wat ik nu ga zeggen is niet verkeerd bedoeld, maar zo'n fohn zal ook niet echt realistisch worden wanneer je alleen primitieven gebruikt (met een mooi beveltje er overheen). Tenzij het een hippe designerfohn is, dan heb ik niets gezegd

Nou... het zijn geen primitieven...
Ik heb je (Dark Blue) eigenlijk nog niet eerder op vertex-niveau zien werken, of ik kan het me niet herinneren iig, heb je dat misschien al eens geprobeerd? Ik weet zeker dat je dan nog veel betere dingen gaat maken

Dat heb je heel goed gezien, ik werk echt nooit met boxmodeling of met vertexen. Tot deze ochtend! Ha!
Ik begon met een ring en die maakte ik editable en daaruit wilde ik mooi dus die toet van de föhn extruden. Nou, mooi dat dat niet ging. Ik had telkens de verkeerde vertexen te pakken, en toen ik ze eenmaal had, trok ik de ring gewoon plomp los van z'n romp. Na een uurtje prutsen heb ik het opgegeven. Lekker een spline erbij gepakt, Nurbs revolve eromheen gedaan, en zo had ik dus dat metalen stuk.
Motorhuis is hetzelfde ding, hoewel dat inderdaad wel een uitgerekte sphere lijkt. Alleen het handvat is dan een box! Een scheef uitgerekte. En als je goed kijkt zit er een lasnaadje in. Omdat de andere objecten dan revolve nurbs' waren, kon ik daar geen lasnaadje in krijgen (of ik had hem andersom moeten revolven).
Al kan je voor een fohn misschien beter nurbs gebruiken. Vind je dat eng klinken, dan kan ik je aanraden om MoI eens te proberen! 
Ik werd juist laatst gezegd dat ik van de nurbs moest afstappen, dat het tegenwoordig, met de renderpower die je pc bezit, helemaal geen schande is als je alles uit een shitload-of-polies opbouwt.
Maar dan moet ik leren boxmodelen... en dat mislukte dus vanochtend. Misschien dat ik eerdaags nog een poging durf te wagen, maar misschien moet ik eerst eens uitkijken naar een bibliotheekboek over modelen met polies in Cinema4D.
Haha. Nee, je weet best dat ik ook wel andere dingen maak

Zo niet, check de link in mijn signature.
Anyway, die föhn is ook een object dat je bij de opleiding IO wel een keer moet tekenen. En ik vond ze altijd zo mooi... zo'n metalen tube die dan half op een rood blad ligt en dan zo'n reflectie geeft. Ik had bij wijze van spreke ook die cliché kwast kunnen maken.
En tja, kijkend naar de IO-kant hiervan: daarom is dat handvat ook zo vierkant.
Maar, jullie hebben me geweldig geholpen! Ik ga mijn grenzen weer verleggen
[
Voor 14% gewijzigd door
Dark Blue op 17-10-2008 21:21
]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs