[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 40 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dark Blue schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:19:
Dat heb je heel goed gezien, ik werk echt nooit met boxmodeling of met vertexen. Tot deze ochtend! Ha!
Ik begon met een ring en die maakte ik editable en daaruit wilde ik mooi dus die toet van de föhn extruden. Nou, mooi dat dat niet ging. Ik had telkens de verkeerde vertexen te pakken, en toen ik ze eenmaal had, trok ik de ring gewoon plomp los van z'n romp. Na een uurtje prutsen heb ik het opgegeven. Lekker een spline erbij gepakt, Nurbs revolve eromheen gedaan, en zo had ik dus dat metalen stuk.
Motorhuis is hetzelfde ding, hoewel dat inderdaad wel een uitgerekte sphere lijkt. Alleen het handvat is dan een box! Een scheef uitgerekte. En als je goed kijkt zit er een lasnaadje in. Omdat de andere objecten dan revolve nurbs' waren, kon ik daar geen lasnaadje in krijgen (of ik had hem andersom moeten revolven).
Lasnaadje had ik idd ook niet gezien, sorry :)

Voor het leren vertexprutsen kan ik je deze site aanraden, en natuurlijk CGSociety :) op die sites is erg veel informatie te vinden over het hoe en wat.

Misschien lukt het trouwens beter wanneer je het probeert met polygonen ipv vertexen? (ik geloof dat C4D ook 3 verschillende modussen had?). In sommige situaties heb je daarmee wat meer "grip" op de vormen van je object.
Ik werd juist laatst gezegd dat ik van de nurbs moest afstappen, dat het tegenwoordig, met de renderpower die je pc bezit, helemaal geen schande is als je alles uit een shitload-of-polies opbouwt.
Maar dan moet ik leren boxmodelen... en dat mislukte dus vanochtend. Misschien dat ik eerdaags nog een poging durf te wagen, maar misschien moet ik eerst eens uitkijken naar een bibliotheekboek over modelen met polies in Cinema4D.
Nuh.. dat vind ik dan eigenlijk geen erg wijze uitspraak, want nurbs gaat op zich niet over het aantal polygonen dat je pc aankan, maar de methode waarmee je iets in elkaar schroeft. Zo is een object dat niet natuurlijk is soms veel makkelijker met nurbs te maken dan via boxmodelling / subdivision surfaces. Het kan wel met die laatste, maar waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Moet je nou toch eens kijken welke ik nog tegen kwam op mijn harde schijf (anno 2003) _/-\o_ B)

http://www.youtube.com/watch?v=ZbqMZU6oH5E

[ Voor 24% gewijzigd door FragNeck op 22-10-2008 21:54 . Reden: Andere host dan putfile gezocht... ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33
Dit is de eerste keer dat ik zelf een auto design, en ook de laatste waarschijnlijk :+
Blueprints zitten echt vol met fouten :X Ik dacht hier een portfolio piece van te maken, gaat em niet worden dat weet ik nu al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
FragNeck schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:40:
Moet je nou toch eens kijken welke ik nog tegen kwam op mijn harde schijf (anno 2003) _/-\o_ B)

Ik dacht er vanochtend nog aan! :D
Zou leuk zijn om deze in de startpost te zetten (als "enige groepsproject 3d wat ooit is afgemaakt" :+ ).

Ik heb de .avi ook nog wel. Kan deze wel online zetten als er animo voor is. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tips en hints voor de startpost kunnen per DM verstuurd worden :)
Ondergetekende is gevraagd om de startpost te updaten voor het volgende topic, hopelijk lukt het om op tijd de boel weer fris en fruitig en up to date te maken!

Als iemand de film op een betere host zou kunnen zetten (Vimeo! Vimeo! Vimeo!) dan zou dat geweldig zijn!
Op Vimeo (!!) kan je als geregistreerde gebruiker ook het originele bronbestand downloaden. Hint! ;)

@Schuey:

Ik zie geen auto?

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 22-10-2008 23:02 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Scipionyx schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:24:
[...]

Ik dacht er vanochtend nog aan! :D
Zou leuk zijn om deze in de startpost te zetten (als "enige groepsproject 3d wat ooit is afgemaakt" :+ ).

Ik heb de .avi ook nog wel. Kan deze wel online zetten als er animo voor is. :)
Hoe denk je dat ik hem op Youtube gezet heb :+

@STukfruit, je kunt hem op yuoutube ook op 'good quality' kijken :)

[ Voor 7% gewijzigd door FragNeck op 22-10-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

FragNeck schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:40:

Grappig om te zien (heb toen nog wel enigzins staan lurken rond die tijd ;))

Ook grappig om te zien dat er bij elkaar 10 gb ram was en 26626mhz.

Mijn pc alleen al is nu al 4*2.8ghz + 8gb ram.

Wat gaan tijden toch snel ;)

Al met al, het blijft een leuk filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Aawwk! Brings back good memories. Ik had toen spijt als haren op m'n hoofd dat ik niet met 'n beetje compatibele software werkte. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/7660/gaarqm0.jpg

Ik moest op school een auto designen, en nu uitwerken. Alleen het scheelt nogal wat, of je van echte fatsoenlijke blueprints modelt, of vanaf je eigen gare blueprints :X Met dit 'resultaat' ga ik 3 jaar terug in de tijd lijkt het wel :'( Het is nog wel maar 1 avondje werk, dus hopelijk kan ik hem nog veel verbeteren, maar toch... ik wil weer een auto modellen met goede blueprints :9

edit:
heb al een idee :P Ik zoek gewoon blueprints van een echte auto, maak die, en verander dit zodat hij weer op mijn eigen 'design' lijkt!

edit2:
Zo, dat heeft geholpen gelukkig :) Ik maak deze gewoon af als portfolio piece, en dan verander ik hem naar mijn eigen brakke design, en lever dat in :P.
Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/7003/camarouh9.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 23-10-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik zit hier met een probleempje in 3ds max: ik wil graag wat boompjes neerzetten in mijn scene en heb nu een aantal textures gevonden van bomen die je dan met behulp van een opacitymap op een plane kan plakken. Ik wil echter dat die planes altijd op mijn camera gericht zijn. Dus als ik de camera draai, dat de planes dan meedraaien.

Ik heb wat zitten googlen en je kunt een lookat constraint (rotate) aan je planes toekennen. Nu draait echter het plane in alle assen in de richting van de camera, ik wil echter dat hij alleen in de z-as draait, zodat ik ook wat renders van boven kan maken.

Iemand die weet hoe ik dit doe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Hmm, dacht dat het kon dmv "Hierarchy -> link info -> vinkje(s) bij Rotation, xyz". Maar dit werkt alleen als je er geen look-at constraint op hebt. Zonder een constraint kun je de assen locken. Maar met een constraint wordt dit dus opgeheven..
Toch moet het volgens mij op een soortgelijk manier mogelijk zijn.. :P

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
  • Laatst online: 19-11-2023
ik zat net een beetje te kloten met een dummyhelper:
de bomen naar de dummy laten kijken met een look at constraint en dan de dummy aan je camera linken (cam en dummy op dezelfde plaats). En dan bij je dummy > link info alleen move x en y vinkjes aan laten staan.

probleempje is dat wanneer ik mijn camera draai om de x en y as, de dummy zich aanpast aan de lokale x en y van de camera en er dus niet meer precies onder blijft staan. hoe zorg ik ervoor dat die dummy gelinkt is aan de "world" x en y van de camera?

(de dummy niet linken en handmatig op dezelfde x en y als de camera zetten kan, maar dit vind ik niet echt een fraaie oplossing :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Schuey schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:56:
[afbeelding]

Ik moest op school een auto designen, en nu uitwerken. Alleen het scheelt nogal wat, of je van echte fatsoenlijke blueprints modelt, of vanaf je eigen gare blueprints :X Met dit 'resultaat' ga ik 3 jaar terug in de tijd lijkt het wel :'( Het is nog wel maar 1 avondje werk, dus hopelijk kan ik hem nog veel verbeteren, maar toch... ik wil weer een auto modellen met goede blueprints :9

edit:
heb al een idee :P Ik zoek gewoon blueprints van een echte auto, maak die, en verander dit zodat hij weer op mijn eigen 'design' lijkt!

edit2:
Zo, dat heeft geholpen gelukkig :) Ik maak deze gewoon af als portfolio piece, en dan verander ik hem naar mijn eigen brakke design, en lever dat in :P.
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op een oude Mustang, met die voorkant. Maar hij ziet er wel mooi uit, ook al heb je een beetje vals gespeeld met je blueprints. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-04 13:19
Ik zit nu al een tijdje deze avond te klooien met het probleem dat ik een edge met shift ingedrukt en movetool niet meer kan uitrekken/kopiëren zodat er een nieuwe edge ontstaat. Dit is een standaard feature die gewoon super simpel normaal werkt en ook weer te herstellen is. Weet iemand hoe ik dit snel oplos? :S echt supervervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Shift+X? (Constraint to edge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Autode$$k heeft SoftImage opgekocht.

Zie: http://www.softimage.com

Bereid er je bankrekening maar alvast op voor om een paar duizend Euro extra te betalen voor een nieuwe versie van SoftImage, straks met extra glimmend viewkubusje!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Stukfruit schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 05:21:

Bereid er je bankrekening maar alvast op voor om een paar duizend Euro extra te betalen voor een nieuwe versie van SoftImage, straks met extra glimmend viewkubusje!
Hmmz..

Laat die gasten zich nou eerst maar eens voor zorgen dat ze 3dsMax voor MacOS werkende krijgen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Ik sta hier echt met mijn bek vol tanden. Dat het uberhaupt KAN dat Autodesk zo makkelijk een monopoly positie kan opkopen (Die ze al zo goed als hadden, maar goed).
Gaat nog een gezellige dag vol discussies of dit goed is op mijn werk worden :p

En inderdaad, die k- viewcube wordt ook nog eens door je strot geduwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

Zoo, lekker vroeg erbij Stukfruit.. :P

Autodesk krijgt zo idd wel een monopoly-status.. Wie zijn hun concurrenten nu nog?
- Modo (in beperkte mate, volgens mij kun je er nog niet animeren)
- ZBrush (Autodesk heeft nu Mudbox)
- Maya (oh nee, ook gekocht :P)
- Silo (bestaat dit nog?)
- Blender (kick-ass gratis programma)
- Cinema4D
- Houdini
- Lightwave
- Vue
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Scipionyx schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:44:
[...]

Autodesk krijgt zo idd wel een monopoly-status.. Wie zijn hun concurrenten nu nog?
- Cinema4D
- Houdini
- Lightwave
- Vue
- ...
Dus Maya, 3DS Max, En nu ook Softimage XSI is van Autodesk?
Alleen lightwave blijft dan een beetje als concurrent over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Voor meer informatie zie:

Maxunderground
Ken's Blog

En voor reacties van Softimage gebruikers zie:
Softimage forum, topic over de overname

Echt een donkere dag... Dit kan zo erg innovatie in de weg staan.. :(

:') Wat ze daar nu al maken. Het bericht is iig duidelijk :')
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/5598/autoxsiji0.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door BcMe op 24-10-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Topic @ cgtalk

@ Fragneck
Ik heb zelf nooit met Lightwave gewerkt, maar ik dacht dat Houdini (www.sidefx.com) veel meer voor filmproducties gebruikt wordt. Misschien neemt autodesk Houdini wel over volgend jaar.. :X

Ik vroeg het tijdje geleden ook al: zijn hier überhaupt XSI-gebruikers? Zoja, wat vinden jullie ervan?
Eén reactie van een user @ http://community.softimag...wthread.php?t=2834&page=2
Afbeeldingslocatie: http://community.softimage.com/iSkin_Black/smilies/hang.gif This is the end ...? Afbeeldingslocatie: http://community.softimage.com/iSkin_Black/smilies/hang.gif
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 17:56

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Goeie God, dit is wel treurig... ik vraag me voornamelijk af hoe ze 3 pakketten die zo erg op elkaar lijken los van elkaar gaan houden? Ik vond dat al magisch bij Maya. Maar dit zorgt er nou niet bepaald voor een van de pakketten harder gaat lopen. Echt jammere kutactie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Hoe lang zal het duren voor we Autodesk "maxsiya" krijgen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255258

Het is treurig om te zien dat bedrijven die hun geld geld gebruiken om concurrentie op te kopen ipv te ontwikkelen, de grote winnaars zijn :(
Je kan alles animeren in Modo, behalve characters momenteel. Luxology moet nog met een rigging systeem komen. Hopelijk is dit er snel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Frustraties in 3ds Max 2009:
• Ik kan geen Alt x doen (transparency). Behalve als ik eerst via object properties -> "by layer" uitzet. Vind dit rete irritant..
• Soms veranderen mijn left, front en top viewport in perspective als ik aan t switchen ben (dmv maximize viewport). Aan perspective mode is alleen de letter P toegekend, dus per ongeluk een verkeerde sneltoets indrukken lijkt me niet de oorzaak.

Iemand soortgelijke frustraties en hopelijk ook oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Scipionyx schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:10:
• Ik kan geen Alt x doen (transparency). Behalve als ik eerst via object properties -> "by layer" uitzet. Vind dit rete irritant..
• Soms veranderen mijn left, front en top viewport in perspective als ik aan t switchen ben (dmv maximize viewport). Aan perspective mode is alleen de letter P toegekend, dus per ongeluk een verkeerde sneltoets indrukken lijkt me niet de oorzaak.

* Spike_wolf heeft hier geen last van de dingen die je opnoemt.
Misschien max eens opnieuw installeren ofzo?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 16:47

Kan alleen melden dat ik hier totaal geen last van, heb het werkt bij mij vrijwel altijd....
Maar ik ben nog een n00b op 3D gebied dus neem niet te veel van mij aan.... :o

(Eens moet een eerste keer zijn zeg ik altijd maar)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

Customize -> preferences -> tabblad General -> rechtsonder vinkje weghalen bij "Default to By Layer for New Nodes"

One down, one to go :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

In het topic van Softimage zeurt iedereen dat Autodesk echt een slecht bedrijf is / niet innovatief etc etc. Met name 3Ds Max schijnt helemaal lurp te zijn, vol bugs en rommel...

... is dat nu werkelijk echt zo?

Het is jammer dat het opgekocht is (voornamelijk voor de concurentie vind ik dan) maar is Max zo slecht dan :? (ik heb alleen nog maar max gebruikt, omdat ik de rest juist niet zo vond, maar ik heb er nooit veel tijd ingestopt)...

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben niet zo op de hoogte met de software, maar ik vind dat we nu wel ver offtopic gaan. JuliettPapa, welk Softimage topic bedoel je? Vinden jullie het een goed idee als ik het nieuws over de 3d-eenheid afsplits en jullie in een daarvoor bestemd topic laat verder argumenteren?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dark Blue schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:14:
Ik ben niet zo op de hoogte met de software, maar ik vind dat we nu wel ver offtopic gaan. JuliettPapa, welk Softimage topic bedoel je? Vinden jullie het een goed idee als ik het nieuws over de 3d-eenheid afsplits en jullie in een daarvoor bestemd topic laat verder argumenteren?
Sorry, Linkje :) (gaf BcMe ook aan).

Feitelijk in het show je stuff topic, worden ook een berg vragen gestelt over 3D problemen. Misschien dit topic houden, voor show-off's + commentaar, en het andere topic voor alle vragen, problemen en overige 3D discussies?

Tis maar voorstel :) Nadeel van topic splitsen is dat het soms niet overzichtelijker wordt, omdat je meerdere topic's moet gaan bijhouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
JuliettPapa schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:05:
In het topic van Softimage zeurt iedereen dat Autodesk echt een slecht bedrijf is / niet innovatief etc etc. Met name 3Ds Max schijnt helemaal lurp te zijn, vol bugs en rommel...

Het is jammer dat het opgekocht is (voornamelijk voor de concurentie vind ik dan) maar is Max zo slecht dan :? (ik heb alleen nog maar max gebruikt, omdat ik de rest juist niet zo vond, maar ik heb er nooit veel tijd ingestopt)...
Als je als bedrijf met een viewkubusje als "meest innovatieve vinding" komt (in een toch al redelijk complexe interface), dan ben je best slecht bezig volgens mij. Er zijn zoveel dingen te bedenken om de hele UI aan heel veel kanten te verbeteren, maar ze doen (zo lijkt het iig) alleen maar aan uitbreiden, uitbreiden en nog eens uitbreiden.

JuliettPapa schreef op zaterdag 25 oktober 2008 Tis maar voorstel :) Nadeel van topic splitsen is dat het soms niet overzichtelijker wordt, omdat je meerdere topic's moet gaan bijhouden :p
Ik vrees eigenlijk ook een beetje dat het daarvoor niet druk genoeg is in dit topic :)
Dit weekend met z'n allen even minder snel reageren svp, anders kom ik in tijdnood met de nieuwe startpost :+

Scipionyx schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:44:
Autodeks ontneemt je nu zelfs de zin om te slapen :+
- Cinema4D
- Houdini
- Lightwave
- Vue
Silo bestaat nog :) maar valt net als Vue en ZBrush niet binnen het lijstje van concurrenten omdat ze focussen op een of een paar dingen en vooral bedoeld zijn om samen met de "grote" programma's te gebruiken.

Lightwave is een twijfelgevalletje omdat de ontwikkeling daarvan al jaren van "stil" staat, ze blijven voorlopig nog hangen in hun oude successen. Vind het daarom niet echt concurrentie voor programma's als C4D, Houdini en Modo, die allemaal met hun tijd zijn meegegaan of juist pas recent zijn begonnen in hun ontwikkeling (Modo..).

Blender is ook nog een twijfelgeval, maar als je kijkt naar hoe dat de afgelopen jaren vooruit is gegaan, dan zou dat best wel eens een erg serieuze concurrent kunnen worden, wat op zich wel eng is, want wie weet wat Autodesk allemaal gaat doen met hun patenten wanneer een groot deel van de markt overstapt op "gratis" software. Een eend in het nauw maakt vreemde sprongen...

Trouwens, over Blender gesproken, dit weekend is de Blender Conference in A'dam gaande, en de presentatie over hoe de toekomstige interface in 2.50 (ongeveer) moet gaan worden is best interessant:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/a4prax.jpg
Dit is een mockup uit de presentatie. Klik op de afbeelding en kies voor het downloaden van "The evolution of Blenders User Interface" om de presentatie te bekijken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

JuliettPapa schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:05:

Ja, ik kan zo een lijst vol met bugs opnoemen. ;)
Afgezien van dat is het onmogelijk om met het bedrijf Autodesk contact op te nemen. Crash reports verzenden werkt niet (je hoort nooit meer iets.)

Het is op mijn werk zo erg geweest dat we na een tijdje gewoon onze klachten zijn gaan mailen naar mensen met een @autodesk.com email adres.
Dat resulteerde dat een persoon van Pollux (De Autodesk distribiteur van de Benelux) langs kwam om naar onze klachten te luisteren.
Uiteindelijk op nul van onze vragen een antwoord gekregen. En inderdaad, de viewcube werd gezien als het grote voordeel ervan.

Het grote nadeel van een bedrijf als Autodesk is dat het te groot en log is. Door de beursnotering gaat het (vanzelfsprekend) echt puur om geld, er zit geen greintje gevoel meer achter.

Er worden dingen toegevoegd die niemand wat interesseert, maar een lijst met bugs fixen zal nooit gebeuren. Hoewel ik zelf 3ds max gebruik (en mijn oog redelijk viel op XSI om naar over te stappen.) is het voor mij heel duidelijk dat 3dsmax gebouwd is op een oude technologie.

Kijk alleen al naar de physics die niet realtime zijn.
Of de ontzettende slechte Videopost.
Geen materialen die node-based zijn, waardoor je geen overzicht hebt (Of ik stap over naar ander pakket, of ik koop binnenkort zelf Node-Joe).
Edit mesh/poly door elkaar.
Bluerock Tech. troep,
Turbosquid.
Slecht uitgewerkte nieuwe features (De New Scene Explorer die gescript en daardoor traag is)
Viewcube die het 'makkelijk' maakt om te navigeren door je scene. Laat dit nou precies hetgene zijn wat in 3d studio max niet makkelijker KAN.

Maar goed, dit zijn just mijn two cents.

Uiteindelijk heb ik trouwens nog naar die contactpersoon van Pollux het veranderde "Rename Objects" script gestuurd (geen undo erin, wat de tool erg traag maakte met grote hoeveelheden objecten). Maar ik denk niet dat ze die ooit gaan gebruiken :P

[ Voor 5% gewijzigd door BcMe op 25-10-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Ik baal ontzettend van de overname van Maya door Autodesk. Ze hebben menu's opgesplitst en onderverdeeld in andere onderdelen waardoor ik nu niet meer tegelijkertijd kan Poly modellen en NURBS'en zonder daar een menu op een andere stand voor te zetten.
Ze hebben namen die al sinds Maya 2.0 zo zijn veranderd, die verdomde kubus ineens in beeld, interactive placement, allemaal prutzooi van Max die ze in Maya geflikkerd hebben.

Het terugtrekken van Wavefront heb ik nooit als nadeel gezien, maar de overname van Alias naar Autodesk is echt het slechtste voor Maya geweest wat ik heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

KneoK schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:26:
Ik baal ontzettend van de overname van Maya door Autodesk. Ze hebben menu's opgesplitst en onderverdeeld in andere onderdelen waardoor ik nu niet meer tegelijkertijd kan Poly modellen en NURBS'en zonder daar een menu op een andere stand voor te zetten.
Ze hebben namen die al sinds Maya 2.0 zo zijn veranderd, die verdomde kubus ineens in beeld, interactive placement, allemaal prutzooi van Max die ze in Maya geflikkerd hebben.

Het terugtrekken van Wavefront heb ik nooit als nadeel gezien, maar de overname van Alias naar Autodesk is echt het slechtste voor Maya geweest wat ik heb meegemaakt.
Die verdomde kubus zit pas sinds 1 versie geleden in max, en die komt in ieder geval niet vanuit max in maya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Lol, wat een agressie tegenover die kubus :D
Ik gebruik hem nooit, maar ik kan niet zeggen dat ik me er aan erger ofzo :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:53
Nou komen de meeste klachten hier waarschijnelijk van mensen die 3d max niet orgineel hebben. Helaas heb ik hem wel orgineel en ik kreeg vorige week een meeltje dat m'n subscription ging verlopen en dat ik die wel kon verlengen maar er was een prijsverhoging van 20!!!% doorgevoerd. Wat ik zwaaaar teveel vind voor inderdaad dat klote kubuusje wat me kopzorgen heeft bezorgd omdat door dat kubuusje 3d max op windows xp 64bit de hele tijd crashde.

Elk jaar 550 euro betalen |:( niet meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Spike_wolf schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:34:
Lol, wat een agressie tegenover die kubus :D
Ik gebruik hem nooit, maar ik kan niet zeggen dat ik me er aan erger ofzo :P
Ik heb dat hele ding eruit gesloopt (in je max root wat bestanden deleten). Wie verzint zo'n lomp ding? Navigatie in max is het allersimpelste wat er is!
robin222 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:09:
Nou komen de meeste klachten hier waarschijnelijk van mensen die 3d max niet orgineel hebben. Helaas heb ik hem wel orgineel en ik kreeg vorige week een meeltje dat m'n subscription ging verlopen en dat ik die wel kon verlengen maar er was een prijsverhoging van 20!!!% doorgevoerd. Wat ik zwaaaar teveel vind voor inderdaad dat klote kubuusje wat me kopzorgen heeft bezorgd omdat door dat kubuusje 3d max op windows xp 64bit de hele tijd crashde.

Elk jaar 550 euro betalen |:( niet meer voor mij.
Ik heb max gewoon legaal hoor :) Weliswaar via mijn werk, maar wel legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wat houdt die subscription eigenlijk in? Is dat verplicht bij de commerciele versie?
bij 3ds max 2008 zat trouwens ook al een kubus, maar dan van karton :+

[ Voor 50% gewijzigd door Menesis op 25-10-2008 20:27 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 16:21
pfff...kubus! konden ze niets beters bedenken? Ik had er een tetrahedron in gezet!
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/jet01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/jet02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/jet03.jpg
die kubus kun je in Maya uitzetten btw. Ben ik net erachter hehe. Ook leuk als je in Maya op Alt+B drukt, dan krijg je een mooie achtergrond in je viewports, zoals in de plaatjes hierboven.

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Heren hier een probleempje waar ik nog niet eerder tegenaan gelopen ben.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/35iohns.jpg
Dit object is opgebouwd uit een plane, niks bijzonders, maar als ik dit object render komt het er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2nvsbqv.jpg
klikbaar

De onderste helft van de plane is een keer een mesh smooth overheen gegooid, daarna omgezet naar editable poly, envervolgens ben ik daar verder mee gegaan, de plane (die tijdens de smooth nog plat was) diepte gegeven en dat stuk aan de bovenkant er aan gemaakt.

Nu kunnen jullie dus zien dat het gedeelte wat in het begin gesmooth is, op de een of andere manier nog steeds smooth op de (later toegevoegde) riggel. Maar het bovenste gedeelte smooth niet (wat de bedoellig is) en er is een duidelijke lijn te zien tussen oud en nieuw stuk. Maar die lijn zit alleen rechts van de riggel, links daarvan en helemaal rechts zit die lijn niet :?

Iemand enig idee hoe ik dit oplos, en dus weer een strakke riggel krijg (zoals aan de bovenkant)?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
Heb je al eens met je smoothing groups gespeeld? met een gewone plane kan ik doormiddel van foute smoothing groups ongeveer hetzelfde effect creeren...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

DP Kunst schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:31:
Heb je al eens met je smoothing groups gespeeld? met een gewone plane kan ik doormiddel van foute smoothing groups ongeveer hetzelfde effect creeren...
Het probleem is dat de smooth modifier niet meer bestaat. Na het smoothen is het omgezet naar een editable poly, smoothing groups kan ik dus niet meer bij komen.
Zal dat hele paneel er maar uit slopen en opnieuw maken.. maar dan zonder mesh smoothing.

[Edit]
Probleem verholpen door idd het complete paneel opnieuw te modellen, gelukkig had ik wel een 'gesmootht' voorbeeld deze keer :P

Maar die smoothnig groups kun je echt niet meer bij nadat het object een editable poly geworden is toch? Wel vreemd dat ze wel actief blijven dan...

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 26-10-2008 12:31 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Spike_wolf schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:17:
[...]

Het probleem is dat de smooth modifier niet meer bestaat. Na het smoothen is het omgezet naar een editable poly, smoothing groups kan ik dus niet meer bij komen.
Zal dat hele paneel er maar uit slopen en opnieuw maken.. maar dan zonder mesh smoothing.

[Edit]
Probleem verholpen door idd het complete paneel opnieuw te modellen, gelukkig had ik wel een 'gesmootht' voorbeeld deze keer :P

Maar die smoothnig groups kun je echt niet meer bij nadat het object een editable poly geworden is toch? Wel vreemd dat ze wel actief blijven dan...
Als je in Editable poly - polygon mode zit, is er een rollout genaamd "Polygon: Smoothing groups" ;)

Veel plezier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

BcMe schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:41:
[...]

Als je in Editable poly - polygon mode zit, is er een rollout genaamd "Polygon: Smoothing groups" ;)

Veel plezier :P
:X Die is me nooit opgevallen daar :X

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:53
BcMe schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:15:
[...]

Ik heb dat hele ding eruit gesloopt (in je max root wat bestanden deleten). Wie verzint zo'n lomp ding? Navigatie in max is het allersimpelste wat er is!

[...]

Ik heb max gewoon legaal hoor :) Weliswaar via mijn werk, maar wel legaal.
Ik zeg ook niet dat iedereen hem niet legaal heeft.
Menesis schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:24:
Wat houdt die subscription eigenlijk in? Is dat verplicht bij de commerciele versie?
bij 3ds max 2008 zat trouwens ook al een kubus, maar dan van karton :+
Subscription houd niet meer in dan dat je elk jaar de laatste versie van 3d max krijgt. Sommige bedrijven updaten gewoon hun software als er een bug in zit doormiddel van een update maar autodesk brengt gewoon een nieuwe versie uit. En daar betaal je dus die 550 euro voor.

En dan hebben we het nog geneens over het verschil in prijs tussen de amerikaanse en nederlandse dealers.... hier betaal je gewoon meer dan het dubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Zo, ik kan eindelijk laten zien waar ik mee bezig ben geweest afgelopen maanden. Zit sinds begin juni bij de het Tactical Assault team, een modteam dat bezig is om een total conversion mod voor ut3 te maken geïnspireerd op tactical ops (van origine mod voor ut99). Om mee te bouwen aan de mod moet je ook een non disclosure agreement tekenen wat inhoudt dat je geen spul mag posten en verspreiden. Dat is op zich jammer maar heb in de afgelopen maanden echt onzettend veel bijgeleerd over game modeling en me motivatie en ambitie is ook sterk gegroeid om later in de industrie terecht te komen. Hopelijk blijf ik zo doorleren, dan komt het vast wel goed.

Hier kun je de volledige media release bekijken:

http://tactical-assault.com/

Plaatjes onder zijn allemaal genomen in de unreal editor zelf behalve de wip plaatjes van de heftruck.

Afbeeldingslocatie: http://tactical-assault.com/files/oct_media/processed/oil_tank.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tactical-assault.com/files/oct_media/processed/wheelie_bin.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tactical-assault.com/files/oct_media/processed/forklift.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tactical-assault.com/files/oct_media/processed/props_scene.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Ziet er goed uit! Paar puntjes. :)
  • Die bolling in de klep van de "wheelie bin" lijkt me erg hoog. Meestal komt die bolling niet boven de handvatten (die op de deksel) uit.
  • Meestal is dat handvat aan de achterkant van de bak één stuk, en bestaat het niet uit twee stukken
  • De meeste forklifts zijn, voor mijn gevoel, wat minder breed.
  • Aangezien het sowieso een redelijk zware forklift is, zal deze gewone banden hebben (wel dikkere band en veel profiel" maar die van die plastic wieletjes. Op het moment ziet het er zo uit.
  • Bij het laatste shot zien de dozen er erg schoon uit in tegenstelling tot de ruimte e.d.
Voor de rest netjes, goed bezig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Echt niet, mijn container heeft ook 2 handvatten. Er zijn heel veel verschillen daarin, dus daar kan je weinig over zeggen :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 16:47
BcMe schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:26:
[...]

Ziet er goed uit! Paar puntjes. :)
  • De meeste forklifts zijn, voor mijn gevoel, wat minder breed. <-- Eens....
  • Aangezien het sowieso een redelijk zware forklift is, zal deze gewone banden hebben (wel dikkere band en veel profiel" maar die van die plastic wieletjes. Op het moment ziet het er zo uit. <-- Een zware heftruck hoeft niet persee veel profiel te hebben hoor, de electrische van m'n werk heeft dit ook niet, wel zijn de bandjes over het algemeen iets breder ja, vaak zijn die banden van massief rubber.... (denk niet dat dit trouwens een elektrische is gezien de uitlaat, maar goed...
Voor de rest netjes, goed bezig. ;) <-- Eens
Verder mijn complimenten, ik ben niet eens half zo goed....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Guillome schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:36:
Echt niet, mijn container heeft ook 2 handvatten. Er zijn heel veel verschillen daarin, dus daar kan je weinig over zeggen :)
Oh :P De meeste die ik zie op google, en die ik ken van vroeger, hebben aan de achterkant één lang handvat (onderverdeelt in 3 delen met van die schotjes zoals hier.

Afbeeldingslocatie: http://images.gonegardening.com/assets/product_images/3/140wheeliebin.jpg

Ik woon zelf in het centrum dus heb niet zo'n soort bak.

Maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
Nog verder gegaan met de camera die ik enkele weken geleden ook al postte. Valt nog een hoop te gebeuren (nog enkele onderdelen + textures, omgeving)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Zenit2.jpg

Hupie: nette modellen, en textures :Y

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
wow netjes.
Die texture van de bovenkant van de camera vind ik erg mooi.
Dit gaat een fotootje worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Ik vind het nogal een donkere render, vooral bij de lens. Zowel op mijn CRT als op mijn TFT.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 20-04 00:17
Bedankt voor de complimenten en kritiek :). Ben momenteel druk bezig de heftruck te texturen, dat is ook nog wel een aardig grote klus met al die materialen en onderdelen.

Over de kritiekpuntjes:

-de bovenkant van de bin is idd wat te hoog gebeveld. Had het gedaan om een sterkere/interessantere silhouet te krijgen maar hij is eigenlijk wel te hoog. Miss ga ik dat nog aanpassen maar zon heel groot probleem is het niet.
-en hier is btw me inspiratiebron voor de klikohandvatten http://www.ladco.com.au/Press/wheelie_bin.jpg :P
-ben zelf nog aant kijken wat voor bandjes ik op de heftruck doe. Ik vond zoiets er wel goed uitzien (ook mooie lowpoly forklift btw) : http://www.3dgameprogramm...ads/2007/06/forklift1.jpg . Geen afgeronde hoekjes want dat zou erg veel polies kosten.
-die dozen vond ik zelf ook wel wat schoon en saai, maar de level designer waarvoor ik die kartonnen doos maakte gaf me plaatjes van schone dozen vandaar. Heb in die scene gewoon alle props die ik gemaakt heb voor hem erin gepleurt.

Heb nog wel aardig wat meer models gemaakt voor de mod, maar de map waarvoor dat was is helaas tijdelijk gecanceled. Gelukkig betreffen dat oude modellen die ik gemaakt had toen ik nog niet zolang bij de mod zat en die zien er over het algemeen een stuk minder uit. Maar was misschien wel leuk geweest om de progressie in me werk te laten zien.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Erg leuk om te zien huipie :) Je hebt zo te zien geluk gehad idd, zo een mod team is een leuke leerschool :) Er zijn er ook zat die na 2 maanden al uit elkaar vallen namelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240132

deze 27 karakters binnen een week gemaakt voor goal043.
oftewel 1 karakter per 2 uur, pittig weekje, wel een leuke opdracht.

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/8259/goal043characterswn3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 240132 op 28-10-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Respect, 2 uur per poppetje en dan zo een resultaat, echt goed!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 16:24

BaT

Ziet er idd erg goed uit!

Ik ben zelf momenteel bezig met een korte animatie om de werking van Augmented Reality uit te leggen, is voor een onderzoek voor school. Modelletje is gerigged en al, binnenkort even gaan animeren.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bataaaa/smallar.jpg

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Pfoei, ik ben pas enkele maanden serieus bezig maar zulke resultaten als die ik hier voorbij zie komen red ik toch echt nog niet :)

Maar er heeft inmiddels al wel een 3D model van mij in de krant gestaan. (AD Amersfoort)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joeyklerkx/VierKleurenPlanFase2klein.jpg
Het gaat om een maquette van de marechausseekazerne in soesterberg met kleurcodering (en uitbreiding) om wat mogelijke plannen aan te geven voor dat gebouw. In opdracht van hartvoorsoesterberg :)
Toch leuk als je stageplaats meewerkt aan zulke initiatieven :D
(en fuck wat schaam ik me nu dood voor het feit dat ik niet een paar uur meer in dat ding gestoken heb...)

[ Voor 14% gewijzigd door MazeMouse op 28-10-2008 14:41 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Anoniem: 240132 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:31:

[afbeelding]
Nice! Iets zegt me dat je lekker base meshes hebt lopen sculpten of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:41:
[...]

Nice! Iets zegt me dat je lekker base meshes hebt lopen sculpten of niet :)
thnx,
ja anders was het echt onmogelijk.
De meeste basemeshes en sculpts zijn echter wel apart gemaakt.
dingen als handen, schoenen en ogen zijn wel vaak overnieuw gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:19
even een vraagje: ik zou graag een simpel 3D filmpje willen maken voor een ANW project van school. Hierin zou ik dan een o.a. een raket lanceren, wat zijn hier de beste programma's voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
-blender: gratis
-3ds max: veel tutorials voor en aardig goed te leren. 30 day trial staat op de autodesk site.
(mijn mening)

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 28-10-2008 16:47 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
ok :) heel erg bedankt :) ik zal eens kijken

iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Cinema4D (ook een demo van beschikbaar bij Maxon)
Wat minder tutorials voor maar IMHO iets eenvoudiger in gebruik dan Max :)

Maar van alle pakketten moet je rekening houden dat "eventjes een raket afvuren" je wel enkele uren, misschien zelfs dagen, gaat kosten als je het nog nooit eerder gedaan hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MazeMouse op 28-10-2008 16:56 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:43
Making a Rocket in 20 Minutes in blender.

Video tutorial:
http://video.google.com/v...716887&q=blender+3d&hl=en

Gratis blender downloaden
http://www.blender.org/

Ik denk overigens dat je wel langer bezig zal zijn dan 20 minuten. Blender gaat pas echt lekker als je er twee volle dagen in steekt om het te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amplified schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:32:
even een vraagje: ik zou graag een simpel 3D filmpje willen maken voor een ANW project van school. Hierin zou ik dan een o.a. een raket lanceren, wat zijn hier de beste programma's voor?
3d is niet iets wat je snel doorhebt. dus tenzij je een brak filmpje wil van wat primitiven die bewegen,
zou ik een andere uitweg kiezen, bv flash.

het instap niveau is simpelweg te hoog, om even snel te kunnen leren. nogmaals
als je met iets heel braks tevreden bent kan je het doen(dan nog zal er veel tijd
in zitten om het programma uberhaubt een klein beetje te snappen).

maar goed succes ingeval, als het je lukt om een fatsoenlijk filmpje te creeren krijg je van mij een koekje ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
@mazemouse: ja daar hou ik ook rekening mee :P heb er ook tijd genoeg voor :)

en @ beiden: dank

Captain00: woei, nice, eens kijken :) (en idd, 20 min zal het niet worden:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
en@ Milky: ik neem de uitdaging aan (6) maar ik ben al veel langer in het 2D wereldje bezig, en 3D heb ik een korte tijd gedaan, maar wil het weer eens proberen, als het mislukt: jammer, maar ikzelf zal er heel wat van leren, en het is leuk als het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik wil een animatie maken waar is te zien hoe een gebouw (een houte strandtent) in elementen word opgezet. Nu kwam ik deze: http://nl.youtube.com/watch?v=CVjV2wtdSrc video tegen wat ik erg mooi gemaakt vind.
Is dit ook mogelijk om te maken met maya, zoja weten jullie dan toevallig een tutorial?
Ik werk het liefst met maya omdat ik dat overzichtelijk vind maar mocht een ander programma hier beter voor geschikt zijn dan ben ik bereid om me daar in te gaan verdiepen. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

PSPonderdelen schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:02:
Ik wil een animatie maken waar is te zien hoe een gebouw (een houte strandtent) in elementen word opgezet. Nu kwam ik deze: http://nl.youtube.com/watch?v=CVjV2wtdSrc video tegen wat ik erg mooi gemaakt vind.
Is dit ook mogelijk om te maken met maya, zoja weten jullie dan toevallig een tutorial?
Ik werk het liefst met maya omdat ik dat overzichtelijk vind maar mocht een ander programma hier beter voor geschikt zijn dan ben ik bereid om me daar in te gaan verdiepen. thnx
Bekijk deze Tutorial eens en dan moet het wel lukken :)

Het is dan met Max, maar je zal het idee snappen... en dan moet je het wel in Maya kunnen namaken, met wat jij wilt. Het gaat je wel een boel tijd kosten :p

Overgens wil ik wel het resultaat zien dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-04 16:49
Anoniem: 240132 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:31:

[afbeelding]
Wow.. deze opdracht heb ik ook gekregen, alleen had ik het iets te druk met school e.d. voor 27 characters in 2 weekjes :P
Hoe hebben ze jou gevonden? Ik werd via hyves gevonden. ( 8)7 )

Mooi werk btw.
Ik moet maar is wat sneller worden in het maken van characters, dat duurt bij mij altijd zoooooooo lang..

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aegis3d schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:29:
[...]

Wow.. deze opdracht heb ik ook gekregen, alleen had ik het iets te druk met school e.d. voor 27 characters in 2 weekjes :P
Hoe hebben ze jou gevonden? Ik werd via hyves gevonden. ( 8)7 )

Mooi werk btw.
Ik moet maar is wat sneller worden in het maken van characters, dat duurt bij mij altijd zoooooooo lang..
nou voel ik me niet mee speciaal ;) .

geen idee hoe ze me gevonden hadden, kan via meerdere dingen zijn.

oh man die rogdoll animaties van je zijn egt hilarisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 240132 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:32:
[...]

nou voel ik me niet mee speciaal ;) .

geen idee hoe ze me gevonden hadden, kan via meerdere dingen zijn.
Lol.. ze zeiden al dat ze veel response kregen :+
* Spike_wolf heeft door plat liggende mail server afgelopen week geen contact meer met ze gehad, maar die opdracht had ik nooit klaar gekregen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol hebben ze heel tweakers afgemaild ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Anoniem: 240132 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:15:
Ik ben ook wel eens gemaild of ik iets kon maken. Toen ik vroeg waar ze me vandaan hadden bleek het hier vandaan te zijn :p. Opzich best relaxed :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
nvm, al gevonden :+

[ Voor 91% gewijzigd door Amplified op 29-10-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Niet online
JuliettPapa schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:50:
[...]

Bekijk deze Tutorial eens en dan moet het wel lukken :)

Het is dan met Max, maar je zal het idee snappen... en dan moet je het wel in Maya kunnen namaken, met wat jij wilt. Het gaat je wel een boel tijd kosten :p

Overgens wil ik wel het resultaat zien dan :D
Bedankt hier kan ik zeker goed mee verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 240132 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:15:
Guess so, mij benaderden ze via mijn website! Niet voor modellen trouwens, voor een baan als concept designer. Afijn, eerst even afstuderen. :) Ik wil wel eens vaker op die manier gevonden worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Dark Blue schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:30:
[...]

Guess so, mij benaderden ze via mijn website! Niet voor modellen trouwens, voor een baan als concept designer. Afijn, eerst even afstuderen. :) Ik wil wel eens vaker op die manier gevonden worden :Y)
Hmm, moet nodig wat aan me portfolio doen dus. :X
Zal binnenkort s wat werk posten voor jullie meedogenloze C&C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118202

Na lange tijd eindelijk weer eens een post hier op GoT en na lange tijd eindelijk mezelf weer eens op 3d modelleren gestort. (geïnspireerd door dit topic en het 3d contest topic)
Ik ben niet echt helemaal nieuw in het 3d gebeuren, ben laaaaang geleden al begonnen op mijn Amiga met een programma waarvan ik de naam niet eens meer weet en later op die zelfde Amiga met een gratis versie van Real 3D. (ja ik ben al grijs ;) ) Op de PC jaren geleden al lopen klooien met een oude versie van 3ds Max, versie 3 geloof ik, toen nog nieuw. De afgelopen jaren wat gerommeld met Z-modeler gecombineerd met wat Visual Basic en Direct-X.
Nu ben ik al weer even bezig met Blender na hier te hebben gezien en gelezen wat het programma allemaal kon. Wat een prachtige 3d applicatie en dan nog gratis ook!
Ondertussen een waslijst tutorials doorlopen om toch minstens de basiswerking door te krijgen en ik moet zeggen dat het ontzettend makkelijk werkt zodra je de basis modelleer werktuigen doorhebt.

Dus nu ben ik dan begonnen aan een klein oefenproject: een kamer, licht gebaseerd op mijn computerhok hier.
Een WiP (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/razeworld/3d/004kl.jpg
De kamer op zich is de 'Default Cube' (ja sommige mensen deleten 'm niet meteen :p) subdivided en de voorkant eraf gerukt om binnen te kunnen kijken. Vervolgens heb ik uit het achterpaneel het kozijn ge-extrude en de faces binnen het kozijn gewist en vervangen door een plane waarvan ik even ruw het materiaal in glas heb veranderd. Buiten de kamer heb ik op een afstandje een flinke plane geplaatst met daarop een leuke texture die wat bomen bevat. (voor de kijkers met scherpe blik, het is een screenshot van Oblivion, je ziet een stukje Alyeid Temple)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/razeworld/3d/004wkl.jpg
Het is allemaal nog erg in het beginstadium; lamp iets boven de camera, een lamp net buiten het raam en wat ruwe materialen. Er komt uiteraard een PC op het bureau, ik kijk al uit naar het tikbord want ik ben wel van plan ook de toetsen te modelleren. Verder is het 'make it up as you go along'. Tips en commentaar zijn altijd welkom ondanks het zeer vroege stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-04 21:44
@trikstahh
Ziet er leuk uit voor een eerste begin :)
In zo'n scene kan je het er denk ik al een stuk realistischer uit laten zien met radiosity :) .
Heb hier ff in 5 minuutjes geprobeerd hoe dat eruit zou zien in jouw scene.
Afbeeldingslocatie: http://i335.photobucket.com/albums/m476/l102212/4.jpg
Licht komt dan uit het raam en daardoor zie je dat bijvoorbeeld de hoeken van de kamer minder belicht zijn en de schaduwen onder de tafel zachter. Misschien leuk idee om daar nog een tutorial over te volgen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door -j-k- op 30-10-2008 11:29 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@l102212: Dat ziet er idd erg goed uit zo, ga ik me zeker in verdiepen.
Ondertussen heb ik iets toegevoegd wat toch zéker in de scene blijft en wat ik graag even deel :*)
klikbaar...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/razeworld/3d/005kl.jpg

Nog een paar weekjes mede PC-gamers!
Dit was in ieder geval weer nuttige ongein modelleren en ondertussen geleerd hoe UVmapping werkt in Blender.
Vanavond maar eens gaan beginnen aan de PC voor op het bureau, nu eerst werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Weer verder :)
Wil eigelijk vandaag het interieur helemaal afmaken qua modelling. Dat gaat een latertje worden ;(

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/9606/wipkb5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262821

Schuey schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:41:
Weer verder :)
Wil eigelijk vandaag het interieur helemaal afmaken qua modelling. Dat gaat een latertje worden ;(

[afbeelding]
ziet er goed uit!
alleen vind ik hem best wel op een Mustang lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tja, hij lijkt ook een Plymouth barracuda, ook op een Dodge charger en en en. Die musclecar bouwers keken gewoon veel af bij elkaar, daarom zijn ze allemaal zo vet :D (het is overigens een Chevrolet Camaro)

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 30-10-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:15:
Tja, hij lijkt ook een Plymouth barracuda, ook op een Dodge charger en en en. Die musclecar bouwers keken gewoon veel af bij elkaar, daarom zijn ze allemaal zo vet :D (het is overigens een Chevrolet Camaro)
haha, idd ze zijn wel allemaal vet :*)
ga zo door, ben benieuwd naar het interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Iemand dit al eens gezien? http://c4real.eu/index.php?nav=work en dan op de Porsche klikken.

Als het goed is ga ik ook leren hoe ik zo'n filmpje kan maken, maar dan niet met een Porsche maar met een de nieuwe zonne auto van Solar Team Twente :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
vette animatie! Hier is een zbrush prutsel van mij:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/fem00.jpg
3d boobs zijn toch moeilijker dan photoshop boobs -O-

[ Voor 19% gewijzigd door rashmatash op 31-10-2008 04:13 ]

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

rashmatash schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 04:10:
vette animatie! Hier is een zbrush prutsel van mij:
[afbeelding]
3d boobs zijn toch moeilijker dan photoshop boobs -O-
Ik vind haar sleutelbeenderen iets te hoog liggen en misschien zijn haar borsten inderdaad wat te rond (siliconenborsten schijnen zo bol te zijn) - natuurlijke borsten hangen iets meer en zijn bovenop dus iets meer afgeplat. Verder iets meer vet op de ribben... ze heeft een mooi gevulde kont en dan bovenaan bij de ribben lijkt het alsof ze te weinig eet.
En verder, in vergelijking tot wat ik vanochtend in de spiegel zag, vind ik het wel kloppen hoor! :Y)

Is dat in ZBrush nu ook gerigged trouwens, of is dit één bonk klei? En heb je een automatische symmetrie aangehouden of moet je dat voor beide kanten zelf bijhouden?

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 31-10-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Bedankt voor je feedback. Wanneer ik een 3D-mens maak kom ik er pas achter hoeveel anatomische kennis ik nog mis. En de punten die je noemt moeten ook inderdaad beter. Misschien dat ik volgende keer wat referentiefoto's en anatomieplaatjes erbij moet pakken (dit was zo uit mijn blote hoofd).

Dit is nog niet gerigged, maar in zbrush kun je je figuurtje vrij makkelijk een pose geven. Als 't nog in een neutrale stand is kun je inderdaad x, y en/of z-symmetrie gebruiken. Nadat je 't geposeerd hebt, is de symmetrie meestal weg en dan moet je van beide kanten alles appart bewerken. Het is even wennen, maar ik vind 't best een leuk programma met veel potentie. Zo kan ik mijn low-poly models veel details geven en dan met normal maps die details weer terug projecteren.

Het bovenstaande plaartje is overigens door middel van een zsphere-constructie gemaakt.

kijk hier voor leuke plaatjes en info: zbrush centraal

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Niet online
Ik ben bezig 3dmax 9 on de knie te krijgen voor een project van school. Ben begonnen om een klein hutje te maken in pre-fab elementen. Alleen ik wil nu een vierkant (raam) uit het rode wandelementen hebben, alleen dit lukt me maar niet 8)7 Het lijkt me dat er toch wel een functie moet zijn als je een blok in een grotere blok laat kruizen dat je dan een gat maakt in het grotere blok.

Naja hier mn w.i.p.
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/723/hutjebeginby1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ja dat kan met "Boolean". Niet echt een nette manier maar voor beginners erg handig. Kijk in dit stukje van de tutorial van Oogst om te zien hoe dat moet :)

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
offtopic:
Note:

Wanneer dit topic over de 1000 posts rolt, svp nog even geen nieuw topic maken. Ik ben nog bezig met de nieuwe startpost maar die is maandag pas klaar! (ik zal m'n best doen om er misschien zondagavond van te maken, maar ik beloof niets)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een update van mijn oefenproject in Blender:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/razeworld/3d/007kl.jpg
Het tikbord was me wel een werkje, gelukkig de array functie gevonden, dat scheelde iets in tijd met de toetsen.
Ook een beetje bijgeleerd over Radiosity, vandaar dat het scherm wat licht uitstraalt en de ledjes op het tikbord werken. Als ik wat verder ben met het project ga ik uiteraard wat meer met de belichting doen en dus ook met Radiosity.

Nog wel even een vraag: zoals je kunt zien zijn de toetsen op het tikbord nog blanco, ik heb zelf het idee de letters e.d. erop te zetten d.m.v. een texture (ik werk dan vanuit een top-screenshot van het model), maar misschien heeft iemand hier nog betere/andere suggesties om dit te bewerkstelligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118202 schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:38:
Even een update van mijn oefenproject in Blender:
[afbeelding]

Nog wel even een vraag: zoals je kunt zien zijn de toetsen op het tikbord nog blanco, ik heb zelf het idee de letters e.d. erop te zetten d.m.v. een texture (ik werk dan vanuit een top-screenshot van het model), maar misschien heeft iemand hier nog betere/andere suggesties om dit te bewerkstelligen?
ziet er al goed uit voor zo'n korte tijd 3d, alleen het scherm ziet er van de achterkant wel raar uit, dat zag ik in de weerspiegeling van het raam.

Voor de texture van het toetsenbord zou ik gewoon wat in photoshop zelf maken, met foto van recht boven op ziet het er toch minder mooi uit denk ik;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
Weer een stapje verder. Is voor een project, moet dan ook morgen af.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Zenit3.jpg
Nog te doen:
-texture lens
-die ribbel texture op het zwarte gedeelte van de camera wat gelijker krijgen qua dichtheid. Nu zie je dat hij ingedrukt wordt op sommige plekken (cilindrical projection, maar krijg het op andere manieren ook niet voor elkaar). Iemand een idee?
-omgevingen
-nog wat texture om 'm wat dirtier te maken, en nog wat variaties maken qua kleur en texture

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Misschien kun je de basis gewoon UVW mappen. Lijkt me geen heel ingewikkelde geometrie?

TabCinema : NiftySplit

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.