Lasnaadje had ik idd ook niet gezien, sorryDark Blue schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:19:
Dat heb je heel goed gezien, ik werk echt nooit met boxmodeling of met vertexen. Tot deze ochtend! Ha!
Ik begon met een ring en die maakte ik editable en daaruit wilde ik mooi dus die toet van de föhn extruden. Nou, mooi dat dat niet ging. Ik had telkens de verkeerde vertexen te pakken, en toen ik ze eenmaal had, trok ik de ring gewoon plomp los van z'n romp. Na een uurtje prutsen heb ik het opgegeven. Lekker een spline erbij gepakt, Nurbs revolve eromheen gedaan, en zo had ik dus dat metalen stuk.
Motorhuis is hetzelfde ding, hoewel dat inderdaad wel een uitgerekte sphere lijkt. Alleen het handvat is dan een box! Een scheef uitgerekte. En als je goed kijkt zit er een lasnaadje in. Omdat de andere objecten dan revolve nurbs' waren, kon ik daar geen lasnaadje in krijgen (of ik had hem andersom moeten revolven).
Voor het leren vertexprutsen kan ik je deze site aanraden, en natuurlijk CGSociety
Misschien lukt het trouwens beter wanneer je het probeert met polygonen ipv vertexen? (ik geloof dat C4D ook 3 verschillende modussen had?). In sommige situaties heb je daarmee wat meer "grip" op de vormen van je object.
Nuh.. dat vind ik dan eigenlijk geen erg wijze uitspraak, want nurbs gaat op zich niet over het aantal polygonen dat je pc aankan, maar de methode waarmee je iets in elkaar schroeft. Zo is een object dat niet natuurlijk is soms veel makkelijker met nurbs te maken dan via boxmodelling / subdivision surfaces. Het kan wel met die laatste, maar waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan?Ik werd juist laatst gezegd dat ik van de nurbs moest afstappen, dat het tegenwoordig, met de renderpower die je pc bezit, helemaal geen schande is als je alles uit een shitload-of-polies opbouwt.
Maar dan moet ik leren boxmodelen... en dat mislukte dus vanochtend. Misschien dat ik eerdaags nog een poging durf te wagen, maar misschien moet ik eerst eens uitkijken naar een bibliotheekboek over modelen met polies in Cinema4D.
Dat zit wel Schnorr.