[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 40 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 15:47
Anoniem: 230039 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:33:
[...]

iemand nog verder een ideetje om dit op te lossen?
Een particle flow met een Shape Instance voor de kogel/raket. Zo heb ik laatst nog een laser kanon gemaakt.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waar heb jij het nu weer over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230039

DarthSjaak schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:46:
[...]

Een particle flow met een Shape Instance voor de kogel/raket. Zo heb ik laatst nog een laser kanon gemaakt.
mjah die particle flow helpt geen bal... ik gebruik FumeFX... dat ziet er wat mooier uit :P
en dit probleempje gaat meer over het gebruik van xrefs... instances gebruiken zou ik sowieso doen.

aangezien mijn kogels iets geavanceerder zijn dan een simpele vlam wou ik daar dus xrefs voor gebruiken, maar ik ben er al achter gekomen dat je het beste de kogels in 1 apart bestandje kan maken en die dan xreffen

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 230039 op 26-08-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Anoniem: 230039 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:50:
[...]

mjah die particle flow helpt geen bal... ik gebruik FumeFX... dat ziet er wat mooier uit :P
en dit probleempje gaat meer over het gebruik van xrefs... instances gebruiken zou ik sowieso doen.
Mijn fout, ik dacht dat je zoiets als dit bedoelde...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/rockets.jpg

Klik hier voor filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:04

Damian

Insane Obtrusion

Anoniem: 262821 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 07:26:
[...]

Je hebt waarschijnlijk via de kubus op front of back gedrukt?
Druk nu eens met rechtermuis-knop op front van je view linkbovenin en dan opnieuw bij aanzichten op front klikken, dan moet het lukken;)
nee dat is het helaas niet...

iemand een idee?

der zit ook niemand meer in #dekroeg of wel :/

[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 26-08-2008 20:44 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Damian schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:00:
Ik kom nu met een andere versie toch wel een hele boel dingen tegen die standaard anders staan. Ik ben in 3dsmax bezig een auto te maken. nu zie je in het achteraanzicht in mijn viewport, tot een bepaalde diepte ook achterliggende polygonen en edges liggen. Hoe kan ik de depth of view hier zeg maar aanpassen, ik wil dus eigenlijk zo min mogelijk dieper liggen vertexes en polygonen zien liggen.

Als het niet duidelijk is, maar ik wel f een plaatje. Ik dus naar bijvoorbeeld naar de kont van de auto, en dan wil ik de gril aan de voorkant van de auto niet kunnen zien zeg maar...
Welk versie van Max? Weet namelijk of "Viewport Clipping" er nog in zit :) Zoja, probeer daar dan s mee te spelen (rechtermuisklik op naam van viewport -> Viewport Clipping). Je krijgt dan 2 sliders aan de rand van je viewport. Hiermee kun je je "depth of view" mee aanpassen.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Scipionyx schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:46:
[...]

Welk versie van Max? Weet namelijk of "Viewport Clipping" er nog in zit :) Zoja, probeer daar dan s mee te spelen (rechtermuisklik op naam van viewport -> Viewport Clipping). Je krijgt dan 2 sliders aan de rand van je viewport. Hiermee kun je je "depth of view" mee aanpassen.
hmm doet niet zo veel, verdwijnt alleen ineens alles :/

Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp271/Takashuri/back.jpg

dit is wat ik bedoel... ik wil dus de diepte eruit hebben zeg maar, dat je de achterliggende vertexen niet meer ziet.... Kerel in het filmpje heeft het ook, die gebruikt dan wel versie 6, en ik 2009, magoed, lijkt mij een instelling ergens...

[ Voor 12% gewijzigd door Damian op 26-08-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 15:09
Is dat niet de see-through mode? Alt-X?
In dat filmpje doet ie dat ook, is makkelijk switchen, en zo kan je makkelijk controleren of je geen achterliggende vertexen van je koplamp meesleept als je je nummerplaatinkeping aan het maken bent.
Kan je weer zo'n automatische backup zoeken |:(

[ Voor 83% gewijzigd door BamiHap op 26-08-2008 21:12 ]

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

BamiHap schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:08:
Is dat niet de see-through mode? Alt-X?
In dat filmpje doet ie dat ook, is makkelijk switchen, en zo kan je makkelijk controleren of je geen achterliggende vertexen van je koplamp meesleept als je je nummerplaatinkeping aan het maken bent.
Kan je weer zo'n automatische backup zoeken |:(
mja hij staat al op see through, Met alt-x gooit ie de hele doorzichtigheid weg, en das ook niet de bedoeling...

check het verschil in zijn filmpje:

Afbeeldingslocatie: http://i419.photobucket.com/albums/pp271/Takashuri/verschil2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 26-08-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gebruik anders de "Ignore Backfacing"... dan selecteerd ie in ieder geval de achterste vertexes niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Damian schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:27:
[...]

mja hij staat al op see through, Met alt-x gooit ie de hele doorzichtigheid weg, en das ook niet de bedoeling...

check het verschil in zijn filmpje:

[afbeelding]
Heeft hij niet gewoon de plane met de blueprint erop in het midden van die auto gesleept? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

-DG- schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:03:
[...]

Heeft hij niet gewoon de plane met de blueprint erop in het midden van die auto gesleept? ;)
hehe nee, die staat netjes aan het einde van de auto.

ignore backfacing staat inderdaad al aan, maar is nog steeds moeilijk te zien welke lijn nu voor of in de diepte liggen, daardoor is het echt een zooitje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
Damian schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:10:
[...]

ignore backfacing staat inderdaad al aan, maar is nog steeds moeilijk te zien welke lijn nu voor of in de diepte liggen, daardoor is het echt een zooitje :/
Legt hij het niet ergens uit in z'n video's? Ongeveer alles wat hij doet met die A3 vertelt die wel.
Ik kan het overigens ook niet vinden en de settings of iets.
Maar de plane in het midden zetten + ignore backfacing lost het ook wel een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Begonnen met texturen :)
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/2669/wipvv0.jpg

Alleen die artifacts zitten me dwars, heett iets te maken met mijn normal map denk ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
Damian schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:10:
[...]

Wat dacht je van gewoon je blueprint in het midden van de auto brengen :P Dat is iig de old-school-oplossing (en daarbij backfacing uitzetten idd)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

inquestos schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 03:05:
[...]

Wat dacht je van gewoon je blueprint in het midden van de auto brengen :P Dat is iig de old-school-oplossing (en daarbij backfacing uitzetten idd)
mja dat zou het inderdaad oplossen, maar het heeft in oudere versies van Max ook altijd gewerkt, zonder de plane in het midden te zetten on backfacing uit te zetten...

Wil gewoon weten waar het hem in zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Damian schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:08:
[...]

mja dat zou het inderdaad oplossen, maar het heeft in oudere versies van Max ook altijd gewerkt, zonder de plane in het midden te zetten on backfacing uit te zetten...

Wil gewoon weten waar het hem in zit :D
Je kunt ook de vertices die je niet wilt zien selecteren en dan "Hide Selected" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Zucht, probleem lag bij de normal map, gebruik nu een displacement map, heb ik elders op het model weer een probleem daardoor :+ Bij een displacement map is toch rrgb 128,128,128 geen effect? Als ik dat doe, dan blijft hij bij flauwe hoeken toch displacen, en krijg je gaten er tussen... iemand zoiets al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

displacement is wit geen effect en zwart omhoog als je in de vraydispmod (als je vray gebruikt althans) je shift gewoon op 0 houdt en je amount > 0

[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 27-08-2008 12:17 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
lol ok, dat is raar.. Dus je kunt alleen maar omhoog displacen, en niet naar binnen? Mooi iig, dan is die aanname van mij verkeerd. Ga ik zo even proberen te veranderen :)

edit:
tja het werkt alsnog niet, ik moet namelijk geen stukken uit laten steken, maar naar binnen gaan. Mja, om dat dus te krijgen moet je al het andere omhoog doen, en hetgene wat eigelijk omlaag moet, geen effect. En dan kom ik dus in de problemen.. Zal eens zien wat een normale bump map doet :P

Is er niet een manier hoe ik de werking van een displacement map in maya kan omkeren toevallig? Dat zou mijn probleem oplossen :D

[ Voor 59% gewijzigd door Schuey op 27-08-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 15:22

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

He? Bij een displacemap is volgens mij zwart niks, en wit displacen. Zie wikipedia: Wikipedia: Displacement mapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

zeker wel, amout op -2 zetten. Of shift gebruiken.
Als je amount op 1 meter zet, en shift op -0.5 meter is inderdaad 128 onaangetast. Wit is naar binnen en zwart naar buiten.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Swap wit en zwart in mijn verhaal :+

[ Voor 4% gewijzigd door Guillome op 27-08-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ik gebruik mental ray, dus dat moet ik dat nog even bekijken hoe ik naar binnen kan displacen :)

(eerst alleen even mijn desktop pc fixen :{ )

Jeuj nagenoeg opgelost, diepte kan je regelen met de alpha gain. Alleen treed het probleem nu dus ergens anders op :P Gevoel dat dat niet op te lossen, en gewoon komt omdat dit allemaal rechte dingen zijn. Je ziet het nu amper meer, ik ga gewoon verder. Ben aan het twijfelen of ik dit clean laat, of dat ik nog gare randjes toe ga voegen, moet ik nog maar eens over na denken. Ik denk dat ik het gewoon clean laat, en de binnenkant ga doen. Nog werk genoeg, en kan die textures altijd nog wat oppoetsen :)

[ Voor 83% gewijzigd door Schuey op 27-08-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan die dieptes natuurlijk er ook gewoon in moddelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Lekker werkje op zo een ronde vorm :X
Net weer achter een nieuw probleem gekomen.. Model van het hoofd is te zwaar om te uv mappen :+ Morgen eens kijken of dat in 3dsmax9 een beetje wil... Geen zin om een subdivision lager te gaan zitten, dan mis ik precies al dat fijne detail wat net iets mer aanwezig is. Probleem na probleem lijkt het wel :P Achja, zou hou je ht spannend. Op dit tempo zal he wel even duren eer dat dit projectje af is.

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 27-08-2008 19:23 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Waarom "lekker werkje"? Je kan toch gewoon langs de normalen van je faces modelleren? :)

Of ben ik teveel verwend met Silo en heeft 3ds Max dat nog niet? [/flame]

Dat zit wel Schnorr.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

DarthSjaak schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Je kunt ook de vertices die je niet wilt zien selecteren en dan "Hide Selected" doen.
mja alsof dat niet veel werk is elke keer. Je werkt de hele tijd om het model heen, en dan is dat dus gewoon niet te doen...

* Damian duikt de kast in om te zoeken oftie 3dsmax 6 nog kan vinden

• Schuey
  • Nu online
Jeuj gelukt, cylindrical mapping for teh win :+

• apNia

apNia

Kan je niet beter Spherical Mapping pakken? (of gaat het niet meer over die bol?)

• Schuey
  • Nu online
Gaat nu over het gezicht in de bol :P Ga daar vanavond eens mee stoeien denk ik, nog even de binnenkant van de delen van de bol een kleurtje geven. Ik laat die voorlopig gewoon clean. Dit is niet een project wat ik af wil raffelen, maar ik weet ook dat straks school weer begint, en ik er dus niet veel aan kan werken. Met kerst is het misschien wel af.. :P

[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 28-08-2008 15:13 ]

als dat nog niet werkt... kan je het dan niet unwrappen?

Anoniem: 217897

Ben zelf maar weer eens bezig geweest, ben er achter dat ik ruimteschepen het leukst/makkelijkste vindt om te doen..
Was bezig met een kleintje.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Y8Wsf7Kmv6tr7oz6R2ak9Eq/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YCHZh970y9gBF4eTaef0Solk/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ig55NQgsgJSaWIIXM3v8LGZg/thumb.png

Maar toen het grote geheel zo goed als klaar was leek het mij leuk om er ook maar een binnenkant in te proppen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tHrsLMErYU8XtBXPV2RDd62s/thumb.png

Dit is echter moeilijker dan ik dacht in het begin, het moet toch wel een beetje realistische maten hebben, en er moeten ook bepaalde voorzieningen aanwezig zijn.
Na een hoop schuiven, verwijderen, vervangen en nog meer verwijderen, heb ik er met moeite 2 etages in gekregen met een hoogte van minimaal 2 meter.
Maar ja, dan zijn er weer slaapplaatsen nodig 8)7
Gelukkig zat er tussen de motoren nog een stuk ongebruikte ruimte, dus, 8 slaap cabines in totaal..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wvx7GOuwBlkiqDoQ16fp7vLL/thumb.png
Moet nog een space wc in, en ik heb de ruimte jacuzzi maar geschrapt..

Ben aan de gang met het aankleden van de verschillende ruimtes, zover is de brug af.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UKQ4cyyKvEI3FCKaLmf4Vtco/thumb.png

Nog een wireframe van de gehele meuk.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Y8ofhM2Fzjqe5co7oWALWYT/thumb.png

Kritiek/commentaar/ideeën over de space wc zijn welkom.

• Schuey
  • Nu online
Vet!
Ik vind het alleen zo jammer dat je het in sketchup hebt gemaakt :P

Anoniem: 217897

Het werkt gewoon simpel, ik heb de begin tutorial gevolgd, drukken/draaien/trekken met blokjes als het ware en dan gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
De buitenkant is nu af :)
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/8190/wipsv2.jpg

Nu kan ik langzaam aan de elementen aan de binnenkant maken. Zijn kleine dingetjes, dus elke keer als ik er tijd voor heb doe ik iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow cool man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Ik ben eindelijk weer eens verder gegaan met mijn gateroom. Initieel had ik deze gemaakt voor de sci-fi challenge van een hele tijd terug, maar wegens de korte tijd was deze niet optimaal. Ik heb ondertussen mijn high poly stargate (2.5 miljoen polys) gereduceert tot <400k door gebruik te maken van bumpmaps. daardoor kan ik deze dus wel in de gateroom plaatsen zonder dat 3ds over zijn nek gaat :P De oude gate die er in de challenge ingemaakt was heb ik dus vervangen voor deze betere versie. Verder ben ik bezig met de textures en de rest van de aankleding van de kamer. Dit is dus een nog steeds een WIP aangezien er nog de nodige zooi bijgemaakt moet worden.

Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/gateroom_small.jpg
Klikbaar voor een grotere versie.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

zo maar een ideetje... is het niet veel handiger om van de stargate zelf een soort bluescreen/greenscreen te maken? zodat je in post-processing de stargate erin kunt zetten... Dan kun je er veel meer detail in stoppen. Plus je kunt er voor kiezen om delen te modellen en delen in photoshop ofzo te maken... Dan kun je hem natuurlijk wel extra tof maken :D

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik ben bang dat ik dan met belichtingsissues kom te zitten. Nu renderd het behoorlijk vlot en de totale scene is slechts iets meer dan 500K polys. Dus voorlopig heb ik nog genoeg speelruimte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240132

dat is echt al lang geleden acid burn, jaar of 4 a 5?
heb je nog steeds dezelfde pc alstie het nog niet aankan?
of ben ik geowon gek en is het nog niet zo lang geleden?

nou nog die macgyver dude modellen eigenlijk hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Nou nog niet zo lang geleden hoor. December 2006. Het is ook niet zozeer dat de PC het niet aankan, alswel dat de scene zo groot word dat 3DS het niet leuk meer vind en uit zijn geheugen loopt. Tja, O'Neill maken.. mijn people modeling skillz zijn erg laag. Daar zou ik nog eens aandacht aan moeten besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Kun je niet gewoon een hoop details verbergen die je niet constant nodig hebt?
Doe ik zo veel mogelijk, als ik met één ding bezig ben, hoef ik niet alle 200 andere dingen in een scene te kunnen zien (iig niet continu), dus als je een hoop uit zet kun je vrolijk verder werken :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Layers wordt vaak over de kop gekeken in Max, misschien alles netjes in layers doen en dan spikewolf zijn raad opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik heb alles in layers staan, dat is het probleem ook niet. Alleen als ik ga renderen dan krijg ik een probleem. Out of memory errors. Met alleen de gate van ruim 2.5mil polys gaat het nog net. Met deze afgeslankte versie is er dan ook totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heeft iemand hier wel eens gehoord van een "lineare workflow"?

Ik las er zelf de laatste tijd steeds flarden van op diverse fora maar begreep niet echt wat het nu inhield en had zoiets van "tja, whatever", maar nu ik wat goede voorbeelden heb gezien en het zelf aan de hand daarvan heb uitgeprobeerd moet ik toegeven dat er eigenlijk best een erg groot verschil zit tussen correct en alles dat daar ergens naast hangt.

Dit volgende voorbeeld heb ik net uitgeprobeerd in Blender (compositing aanzetten en de Simple tonemapper gebruiken), en het lijkt inderdaad veel betere en realistischere resultaten te geven zonder alles op te blazen (rechts):
Afbeeldingslocatie: http://www.xsi-blog.com/userContent/hbardak/colorspaces/physical_light_comparaison.jpg

Zie de volgende site voor meer informatie over een lineare workflow en hoe je dit op je eigen werk kan toepassen:
Afbeeldingslocatie: http://www.lysator.liu.se/~zap/lwf/2plus2isnot10small.jpg

Ik vind het topicstartwaardig in ieder geval :P
Wanneer wordt die nu eens geupdate? ;) (ik wil er ook wel een in elkaar zetten voor het volgende topic?)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier heb ik nog nooit eerder van gehoord.... maar ik merk dat het nu al handig is :D
kheb het spul ff goed gezet... maar nu moet ik weer wennen dat ik niet alles verkeerd zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 16:53
Ik heb het eens gezien in een Gnomon Workshop DVD. Alleen ik zette de gammacorrectie op 2.2 in Max, dit zag er allemaal stukken beter uit. Alleen ben ik er tot op heden nog niet achter hoe ik die correctie mee opsla in de render, want deze is weer even contrastrijk en donker als voorheen. Weet iemand een oplossing? :?

Ik gebruik dit namelijk al een hele tijd en stel mijn belichting daar ook op in, alleen is hier dus niks meer van terug te vinden in de opgeslagen png's.

Laat maar, ik heb niet zo goed gezocht. 8)7

De oplossing is simpel en zal ik even delen:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2d7zlaf.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Loderunner op 01-09-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Wat ik me eigenlijk wel eens afvroeg, is waar jullie mee maxen?

Gewoon met een muis? of met een Wacom?

Ik kan een Wacom Intuos3 lenen, en ben eigenlijk wel benieuwd of dat een beetje werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb een Intuos3 thuis staan, en ik zie geen enkele logische reden om daarmee te werken. Een wacom komt van pas als de muis afdoet, en de muis doet in Max imo niet echt af. Je hebt wel zo'n controller als toevoeging op je muis waarmee je kan scrollen (kan je gebruiken voor pannen, zoomen etc). Naam is me ontschoten maar dat weet iemand hier wel als je het wilt weten.

Wacom is voornamelijk fijn voor grafisch werk imo. Daar doet de muis voornamelijk af als je imperfecties wilt, en meer natuurgetrouw te werk wilt gaan. Maar in Max zou ik het alleen maar een last vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 03-05 20:01
je bedoelt waarsch dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.layersmagazine.com/images/lil-images/sn1.jpg
Meerdere mensen hier hebben er zo een staan geloof ik. Ikzelf ook, al gebruik ik hem niet zo heel veel eigenlijk.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Achja het blijft een gimmick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja ik heb er hier wel 1... het is alleen makkelijk als je een hele grote scene maakt met veel detail.
anders gebruik ik hem nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Mooie render

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

* Spike_wolf gebruikt hem inmiddels meer in Photoshop dan in Max :P
Moet ook zeggen dat ik al een tijd niks meer gedaan heb met max :X En al helemaal niks noemenswaardigs :X :'(

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 03-05 20:01
idd :D hij staat alleen nog op mn bureau vanwege die spacende blauwe lampjes rondom. En tis wel handig om pdfjes door te scrollen (ja dat kan ie ook, en hij werkt ook in photoshop voor brushsize en pannen en zoomen, maar dat werkt niet heel handig)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

* apNia blij dat ie die navigator niet gekocht heeft dan.. tis toch niet bepaald goedkoop..

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 02-09-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:33
Acid_Burn schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:50:
Ik ben eindelijk weer eens verder gegaan met mijn gateroom. Initieel had ik deze gemaakt voor de sci-fi challenge van een hele tijd terug, maar wegens de korte tijd was deze niet optimaal. Ik heb ondertussen mijn high poly stargate (2.5 miljoen polys) gereduceert tot <400k door gebruik te maken van bumpmaps. daardoor kan ik deze dus wel in de gateroom plaatsen zonder dat 3ds over zijn nek gaat :P De oude gate die er in de challenge ingemaakt was heb ik dus vervangen voor deze betere versie. Verder ben ik bezig met de textures en de rest van de aankleding van de kamer. Dit is dus een nog steeds een WIP aangezien er nog de nodige zooi bijgemaakt moet worden.
misschien kan je deze als texture info gebruiken :)
dit is de Stargate die ik gebouwd heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.xenoweb.nl/stargate/pics/dscf1901s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Weer een klein wipje van mijn kant :) Hij begint mooi vorm te krijgen nu met meerdere textures erop.
Nu nog de elementen in zijn gezicht texturen, en vervolgens zijn gezicht. Gaat nog wel even duren voor dit af is.. mgoed, hij is voor in mijn portfolio dus daar mag wel wat werk in zitten ;)
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/8600/wipbc6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jezus dat ziet er echt vet uit Schuey! Ga je het nog animeren? :)

Wil 'm wel hires zien eigenlijk, maar dat zal wel voor een reden hier lowres staan :)

Hey trouwens, vandeweek de nieuwe 3DWorld gekocht, is helemaal dedicated aan facialrotzooi. Among others texturen in Photoshop. Geloof dat er op de CD ook een buttload tileable skintextures zitten. Dus anders ga daar anders lekker op los :)

Afbeeldingslocatie: http://www.myfavouritemagazines.co.uk/covers/archive/tdw/108.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 03-09-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

absrnd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:02:
[...]

misschien kan je deze als texture info gebruiken :)
dit is de Stargate die ik gebouwd heb.

[afbeelding]
Is dat een normal map? If is dat mesh. Voor de texture zelf heb ik al een procedural.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
apNia schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:19:
Jezus dat ziet er echt vet uit Schuey! Ga je het nog animeren? :)

Wil 'm wel hires zien eigenlijk, maar dat zal wel voor een reden hier lowres staan :)
Thx ja ik ben van plan er een animatie voor te maken. Voordat ik op stage ga ga ik mijn portfolio helemaal aanpassen en vernieuwen (weg met mambo), en dan wil ik ook gewoon filmpjes op mijn pagina's zetten, waarvan dit de eerste zou moeten zijn.

Ben de stroomstekker van mijn laptop kwijt anders was hij wel hi res geweest ja, nu is hij vrij karig en zonder final gathering bijvoorbeeld.

btw Apnia waar heb je dat magazine gekocht? Die wil ik zaterdag ook gaan kopen denk ik :D

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 03-09-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De meeste winkels hebben 'm. Ik heb 'm op A'dam Amstel gekocht. Maar A'dam CS heeft 'm ook. Ik denk elke AKO.. maar de meeste betere magazinestores hebben 'm.
3DWorld is de shit :)
Ben gek op dat magazine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Uh, ik denk dat ik dan van het weekend maar naar Bruna ga dan ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

De meeste standaard tijdschriften tokos hebben hem liggen idd :)

* Spike_wolf wandelt morgen ook even langs de plaatselijke toko om hem op te pikken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Schuey schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:10:
Weer een klein wipje van mijn kant :) Hij begint mooi vorm te krijgen nu met meerdere textures erop.
Nu nog de elementen in zijn gezicht texturen, en vervolgens zijn gezicht. Gaat nog wel even duren voor dit af is.. mgoed, hij is voor in mijn portfolio dus daar mag wel wat werk in zitten ;)
[afbeelding]
Fan van Doctor Who?? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Nee :) (maar leuk dat je het herkent :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Nog eventje over de spacenavigator van 3Dconnexion.
Niet echt topic waardig imho, en hier zitten wel wat mensen die hem gebruiken/hebben.

Zijn er hier ook mensen die hem zowel onder Windows Als OSX gebruiken/gebruikt hebben?
Ik ben de laatste tijd meer met m'n Mac bezig dan met m'n Windows bak, en het valt me op dat in Photoshop (heb hem nog niet geprobeerd in XP in VMware), dat de navigator een stuk minder precies is. Om eerlijk te zijn is het een chaotisch apparaat geworden :X
Onder XP kon ik heel precies bewegingen maken, en reageerde hij overal op, maar onder OSX lijkt hij niet te reageren op kleine bewegingen. en als hij wel reageert is het een grote chaos.
Instellingen veranderen lijken niet heel veel te helpen.

Het kan ook zijn dat het door Photoshop komt, aangezien ik deze sowieso irritant vind reageren, heel sloom af en toe, en scrollen gaat ie vaak mee over de zeik :/

Maar hebben meer mensen hier ervaring mee?
Ik ga zo 3D max eens installen in VMware, en kijken of ik de navigator daar in kan gebruiken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Naar aanleiding van m'n eerdere posts over m'n blad heb ik me er flink in verdiept, maar ben ik nog niet helemaal op het gewenste resultaat. Ik blijf maar tobben, en het ziet er een stuk beter uit dan eerst, maar foto-realistisch kan ik het nog niet noemen. Heel graag jullie opbouwende kritiek:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3270/2841086132_32991929f3.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Voor de mensen met de 3D spacenavigator en vista; Ik heb een klein programmatje geschreven (werkt goed maar zeer alpha zegmaar) om knoppen (keyboard strokes, evt met ctrl alt etc) aan een as/beweging/knop van de navigator te binden.

In mn dagelijks gebruik samen met m'n wacom (kleine) gaat het eigenlijk als een speer; voor tilt heb ik de pijltjes en bijv linksom/rechtsom 'draaien' heb ik forward/backward. Ideaal voor Firefox/iexplore of whatever eigenlijk :)

Mocht er interesse zijn; het is dus nog niet af maar wellicht zijn er mensen die het zelfde zoeken als wat ik al gemaakt heb. Het is geschreven in VB.net op basis van de api+voorbeeld van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:51:
Naar aanleiding van m'n eerdere posts over m'n blad heb ik me er flink in verdiept, maar ben ik nog niet helemaal op het gewenste resultaat. Ik blijf maar tobben, en het ziet er een stuk beter uit dan eerst, maar foto-realistisch kan ik het nog niet noemen. Heel graag jullie opbouwende kritiek:

[afbeelding]
waar render je mee?
als je met vray renderd moet je eens proberen om er Translucency op te zetten... dat zorgt voor zo'n echt effectje... en misschien moet ie ook ietsjes doorzichtiger...(als je een rendertje maakt, zet er dan een objectje achter... dan kan je het wat beter zien)
voor de rest ziet ie er super mooi uit... mooie karteltjes ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 230039 op 09-09-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En de dikke nerf in het midden is plat. Geef die dikte (liefst echt, of anders bump) met beetje glosiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
@ apNia, als je met V-ray rendert en je hebt em als VrayMTL:

- Slotje met reflection even de kleur naar bijna zwart zetten
- Fresnel reflections aanvinken (geen kleur maar tinten reflecties, veel realistischer)
- glossiness naar ongeveer 40 zetten, probeer zelf maar wat

• apNia

apNia

Iemand een idee waar soms die witte blurry randjes vandaan komen als je met een ZDepth pass in Photoshop gaat Lens Blurren? Ik heb dat steeds, en het lijkt geen wit randje te zijn wat hij heeft meegenomen uit de render zelf.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

ik dacht dat die z-buffer geen antialiasing had. Ik heb het daar iig altijd op geschoven

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

apNia schreef op woensdag 10 september 2008 @ 01:12:
Iemand een idee waar soms die witte blurry randjes vandaan komen als je met een ZDepth pass in Photoshop gaat Lens Blurren? Ik heb dat steeds, en het lijkt geen wit randje te zijn wat hij heeft meegenomen uit de render zelf.
Volgens mij krijg je dat sowieso wanneer je in Photoshop een object vrijstaand maakt en het dan nog eens blurt. Ligt niet aan je render, ligt gewoon aan de blur methode denk ik. Maar jammer, want alleen bij Lens Blur kun je geloof ik een Z-Map ingeven hè?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• apNia

apNia

Ik dacht het wel ja, en ik vind Depth of Field via ZDepth iets fijner en beter controleerbaar dan dat ik met 8 passes een "realtime" DoF maak.

Hier moet toch een fix voor zijn?

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Ja als je bereid bent $59 uit te geven is er altijd DoFPro ( http://www.dofpro.com/ ) :)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Voor de geinteresseerden en Vray gebruikers: zet eens een VRayEdgesTex in je bumpmap van je vray material ;) Erg gaaf effect
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/chamfer.jpg
Links met, rechts zonder die map :) Verder indentiek

[ Voor 29% gewijzigd door Guillome op 10-09-2008 16:14 ]

• Schuey
  • Nu online
Dus hij bevelt gewoon je edges tijdens het renderen?

edit:
Ok, daar krijg ik nu niet direct een stijve plasser van :P

[ Voor 39% gewijzigd door Schuey op 10-09-2008 18:44 ]

• Stukfruit
  • Niet online
..en het bespaart je render- en modelleertijd :) Erg handig voor het snel krijgen van mooie glimmertjes zonder teveel moeite.

(het maakt de rendertijd korter omdat het een soort "bumpmap" is.. hetzelfde effect iig)

Dat zit wel Schnorr.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:14

KneoK

Not in a million lightyears

Mwoah, ik heb geen Blender, maar vooralsog lijkt het of overal dezelfde bevel wordt toegepast. Bespaart je aan de ene kant, beperkt je aan de andere kant.

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Je kan VrayEdgesTex ook in je diffuse proppen en makkelijk een wire oid maken :)

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Afbeeldingslocatie: http://213.189.16.132/~martin/bureau/bureau10.jpg

Mijn speel projectje (deel van m'n kamer)

heb alleen een probleem, als ik de rest van de muren neerzet dan is het harstikke donker op m'n kamer. hoe kan ik dit oplossen? het raam laat wel licht door namelijk maar het lijkt wel veel te weinig, ik gebruik de daylight ding in 3d studio max 9

misschien vray gebruiken?! werkt toch wel een stuk makkelijker voor interieurtjes...
anders moet je met omni's gaan werken en das lelijk...(niet aan te raden dus ;) )
of je moet het proberen met dat daylight en een skylight erin zetten... en dan onder "Advance lighting" de "Light Tracer" aanzetten met de extra ambient op RGB:70 zetten

op deze fiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn302/Sentinel3d/lighttracer.jpg

de rest kan je zelf nog aanpassen als je wil... maar dit is een stukkie van de settings die wij op het werk gebruiken

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 230039 op 11-09-2008 16:31 ]

• Loderunner
Martink schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:36:
(afbeelding)

Mijn speel projectje (deel van m'n kamer)

heb alleen een probleem, als ik de rest van de muren neerzet dan is het harstikke donker op m'n kamer. hoe kan ik dit oplossen? het raam laat wel licht door namelijk maar het lijkt wel veel te weinig, ik gebruik de daylight ding in 3d studio max 9
Heb je je Gamma Correction aangezet? Dat wil ook nog wel een helpen in donkere situaties. Zowieso is het handiger om dat standaard aan te zetten, maar dat staat we beschreven een aantal pagina's terug.

Anoniem: 177141

voor interieur belichting kan je better mental ray gebruiken dan de standaard scanline.
Zet dan GI aan en final gather.

• apNia

apNia

Mental Ray had inderdaad een hele mooie optie, de resultaten zijn me altijd bijgebleven van dit filmpje: http://download.autodesk....7/demos/MR%20Features.mp4

Een tutorial dus hoe Mental Ray er sinds Max 2008 mee omgaat. Helaas ben ik een VRay'er, maar dankzij dit soort dingen wil ik denk ik toch wel sooner or later eens over naar MR.

• Schuey
  • Nu online
Leuk kannonetje gemaakt voor ons game project :P
Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/4953/81503691mq6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/497/89890717as8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Schuey schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:10:
Daar krijg ik nu niet direct een stijve plasser van :P
gelukkig maar voor je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

@ schuey. Ziet er mooi cartooney uit (H)

Een (hele) tijd geleden de contest "Kapot" gewonnen met de volgende plaat. Deze op de belichting en een aantal punten aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/28lz7lk.jpg

Hele tijd naar lopen turen en dus geen idee wat goed en fout is.. Ik ben dan ook benieuwt of iemand verbeter punten heeft om er meer uit te halen :)

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

we want textures! zou het graag wat dramatischer zien ook allemaal. het oogt eigenlijk meer als een concept voor een filmshot oid. de modellen zien er allemaal goed uit, maar het spreekt niet, als je begrijpt wat ik bedoel.

Bedankt voor je reactie!

Daar kan ik wat mee :) Alleen kwa textures zit ik vast... Heb al vanalles voor geprobeerd maar vind het er dan te "warrig" van worden.. Misschien daar tips voor ?

iig een nabewerking erin gegooid om meer drama te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/4h458h.jpg
Comments zeer welkom :)

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik vind de houding van dat 'wezen' nogal statisch. Geen idee wat je eraan zou kunnen doen though :P

TabCinema : NiftySplit

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

sowieso moet je eigenlijk die gebouwen wat lichter maken, zodat ze een beetje afsteken tegen de achtergrond... misschien wel leuk om een zonsondergang scene te maken... en wat ook wel leuk zou zijn is 'nat' asfalt waar dat ding uit komt... met gele lijnen en dergelijke erop...

en denk eens goed na over de compositie, zodat het wat dynamischer wordt. het is nu een heel afstandelijk tafereel... probeer de kijker er meer bij te betrekken.

Tjeemp schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:18:
sowieso moet je eigenlijk die gebouwen wat lichter maken, zodat ze een beetje afsteken tegen de achtergrond... misschien wel leuk om een zonsondergang scene te maken... en wat ook wel leuk zou zijn is 'nat' asfalt waar dat ding uit komt... met gele lijnen en dergelijke erop...

en denk eens goed na over de compositie, zodat het wat dynamischer wordt. het is nu een heel afstandelijk tafereel... probeer de kijker er meer bij te betrekken.
De gebouwen op de achtergrond is ook echt als "achtergrond" bedoeld. Vandaar het weinige contrast :)
Het idee was om een beetje 2d/3d effect te krijgen waardoor de compositie erg star is. Ik ga eens kijken hoe ik dit spannender krijg, hetzelfde als de houding. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Zijn er onder de Space Navigator gebruikers hier nog meer mensen die hier last van hebben?:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2u7aqgw.jpg

Het laagje dat over de 'knop' heen zit is aan het loslaten.. ging in het begin heel langzaam, kleine stukjes die verdwenen.. maar nu het wat groter is kan ik het er zo vanaf stropen :X
Het plastic onder het laagje is net zo glad als de bovenkant, dus moeilijk subtiel te bewegen :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40
Spike_wolf schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:33:
Zijn er onder de Space Navigator gebruikers hier nog meer mensen die hier last van hebben?:

[afbeelding]

Het laagje dat over de 'knop' heen zit is aan het loslaten.. ging in het begin heel langzaam, kleine stukjes die verdwenen.. maar nu het wat groter is kan ik het er zo vanaf stropen :X
Het plastic onder het laagje is net zo glad als de bovenkant, dus moeilijk subtiel te bewegen :/
Collega van me heeft ook de space navigator en daar is het er bijna helemaal vanaf... Grote productiefout zo te zien. Het is wel jammer want nu lijkt t net ofdat ie heel vies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274284

Hallo GoT'ers,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum, wat wil zeggen dat ik het al een hele tijd lees maar nooit post.
Ook ben ik altijd al gefacineerd geweest door de mooie plaatjes die somige mensen kunnen maken met software programma's. Ik heb al eens met Max, Blender en Poser gespeeld maar vond de programma's redelijk uitdagend. Ik zag via dit forum iemand met sketchup werken, vond de tutorials en het leek me een leuk instap programma om nu eindelijk een echt iets in te maken.

Dit is (zoals het hier genoemd wordt) mijn allereerste WiP, mijn Motorola telefoon in wording.

front
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/32zsuh1.jpg

perspectief
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2vt5yxs.jpg

zijkant
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2rwn778.jpg

Tot nu toe vind ik sketchup lekker werken, mischien kan ik via dit progje eens de overstap naar blender kan maken.

Comments welcome.... be gentile :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
Al beter dan menig sketchup model. Een wat betreft uitdaging in Max of Blender, er zijn vele tutorials over hoe je kunt beginnen. Het is zeker de moeite waard om een 'echt' 3d pakket te leren gebruiken.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.