Dat zit wel Schnorr.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
TrueStukfruit schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:54:
[...]
+ het gebruik van lampen
Alleen een GI-knopje aanzetten maakt nog geen studiorender..
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Dat is die belichtingsmanier die ik geloof ik nooit gebruik omdat ik altijd mijn scene begin met een cirkeltje van 1 omni die shadows cast en 7 instances. Allemaal op 15% zetten, fiks ver boven je scene, cirkel groot genoeg maken en je hebt een prachtige belichting. Rendertijd: nog geen 2 minuten.
Outdoor scenes: yes. Indoor scenes: ondoenlijk. Tot zover al mijn scenes nog mee gedaan.
Het is geen dome of light... het komt niet eens close. Het is een wheel of light
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
hahah nee ik bedoel "fysiek"; wat is de setup?Spike_wolf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:30:
[...]
Een render waar het object centraal staat, en de rest van de scene bestaat uit een 'lege ruimte' zoals de renders van de gitaar.
ik ben erg onduidelijk de laatste tijd hier geloof ik
[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 19-07-2008 03:57 ]
Ik dacht, ik kom hier eens kijken. Ben net begonnen in de wondere wereld die 3D heet.
Mooi spul wordt hier gepost zeg.. Impressive. Op dit moment ben ik veel tutorials aan het doen. Ik heb hier wel een boek liggen, maar ik ben toch meer van het doen en het zo leren.
Hoe hebben jullie het allemaal geleerd eigenlijk ? Opleiding / tutorials / boeken / combinatie daarvan.. ? En hebben jullie nog tips eventueel. Ik werk overigens met 3D Max 2009. Heb hiervoor bij een opleiding gewerkt met C4D, maar dat was echt puur en alleen de basics wat we daar kregen helaas. Dus ik dacht ik switch nu gewoon over nu het nog makkelijk is.
Een boel links in de SP zijn overigens dood. Misschien handig om te weten
Dus je vind die telefoon prachtig belicht?Dark Blue schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:10:
* Dark Blue krabt aan oor. GI... GI... ohja.
Dat is die belichtingsmanier die ik geloof ik nooit gebruik omdat ik altijd mijn scene begin met een cirkeltje van 1 omni die shadows cast en 7 instances. Allemaal op 15% zetten, fiks ver boven je scene, cirkel groot genoeg maken en je hebt een prachtige belichting. Rendertijd: nog geen 2 minuten.
Outdoor scenes: yes. Indoor scenes: ondoenlijk. Tot zover al mijn scenes nog mee gedaan.
Het is geen dome of light... het komt niet eens close. Het is een wheel of lightmaar het werkt wel!
Heb het nu ook op dat vimeo.com staanapNia schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:53:
[...]
ziet er leuk uit! ECHTE MANNEN uploaden hun videootjes naar vimeo.com natuulk!
http://www.vimeo.com/1369488
Ja klopt, omdat ik alle faces zelf heb aangemaakt wilde ik dat een cirkel uit niet al teveel vertices bestond. Voor nu heb ik geen zin meer om de hele mesh opnieuw te maken.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:41:
[...]
Mooi gedaan, alleen een opmerking:
Ik zie vooral bij het 2de plaatje boven in de hoek van het scherm duidelijk vlakken, het is geen mooie bocht. Je had waarschijnlijk je interpoleration laag staan met die cirkels?
Tijdens het maken van de mesh heb ik lekker vaak op Shift+f gedrukt om Blender zelf de benodigde faces te laten aanmaken. Als ik hem smooth maak merk ik toch dat hij het niet helemaal heeft gedaan zoals ik het bedoeldeStukfruit schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:58:
[...]
Inderdaad, beter even drukken op dat "Set Smooth"-knopje in het F9-paneel, dan wordt ie lekker glad
Ken. schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 04:24:
Nee, ik snapte je wel hoor
Ik dacht, ik kom hier eens kijken. Ben net begonnen in de wondere wereld die 3D heet.
Mooi spul wordt hier gepost zeg.. Impressive. Op dit moment ben ik veel tutorials aan het doen. Ik heb hier wel een boek liggen, maar ik ben toch meer van het doen en het zo leren.
Hoe hebben jullie het allemaal geleerd eigenlijk ? Opleiding / tutorials / boeken / combinatie daarvan.. ? En hebben jullie nog tips eventueel. Ik werk overigens met 3D Max 2009. Heb hiervoor bij een opleiding gewerkt met C4D, maar dat was echt puur en alleen de basics wat we daar kregen helaas. Dus ik dacht ik switch nu gewoon over nu het nog makkelijk is.
Een boel links in de SP zijn overigens dood. Misschien handig om te weten
KeN ik kom jou ook overal tegen
lang niet meer gesproken, hoe is ie?
Ik heb het meeste gehad aan videotutorials, die er vast ook te vinden zijn op YouTube... ik heb me tussen afstuderen en diplomauitreiking 2 maanden opgesloten en bijna non-stop zitten maxen, omdat ik per se goed wou worden met max (was altijd een van m'n stiekeme ambities, alhoewel ik uit de coders wereld kom).. het kan ook minder drastisch natuurlijk
verder bij specifieke dingen altijd veel googelen, of zoals ik hier goed ben geholpen soms met m'n blad en waterreflectie
Alles lekker hoor. Pop je nog eens online @ MSN ?
Ah, dan zit ik wel op het goede spoor. Ik ben de afgelopen tijd elke dag wel een paar tutorials aan het doen. En na het zien van heel veel en mooi werk overal, ben ik extra gemotiveerd om het goed te kunnen. Altijd al een fascinatie voor me geweest. Vaak nep-3D dingen gemaakt in Illustrator, Photoshop, en Flash. Maar nu is het toch echt tijd voor het echte werk
Ja, serieus!
Maar als je nog tips hebt over hoe ik met weinig lampen een nog betere setup kan krijgen, graag!
Ik ben stiekem wel een beetje trots op mijn rendertijd van 2 minuten
Wanneer ik een omgeving om mijn telefoon bouw wil ik nog wel een soort van licht-map in mijn sky zetten. Geeft vaak wel mooi licht, ook leuke lichtval op reflecterend materiaal.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Final gathering (mental ray) met een lampje of 2, kan al een wereld van verschil maken
[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 20-07-2008 20:45 ]
Ik werk met Cinema4D R8, moet ik dan een apart programma installeren, of voor elke render exporteren naar een raar formaat en dat weer inlezen in een ander programma?
Zoals ik al zei zijn binnenscenes praktisch onmogelijk om te renderen. Alle muren werpen dan schaduwen en van buiten ziet het er goed uit, maar van binnen is het één donkere boel. Dus als je daar iets voor weet... be my guest.
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 20-07-2008 22:41 ]
Wat betreft de studio render, je kunt heel veel halen uit HDR Probes. Deze bollen zijn wel gratis te vinden op internet en zorgen voor een varierende belichting en wat meer reflectie voor op je glimmende materialen.
Nou heb ik even een minuutje gegoogled en ben de volgende tutorials tegengekomen:
Tutorial 1
Tutorial 2
Misschien dat je er wat aan hebt.
Het eerste wat me opvalt is dat het lijkt alof er geen belichting aanwezig is, de render van de telefoon bijvoorbeeld had net zo goed een viewport screengrab kunnen zijn (kan ook door het gebrek aan omgeving, of de kleuren komen). De 4 of 5 overlappende schaduwen vind ik dus niet mooi, en zoals jij beweert, is dit dus niet hetzelfde effect als je met GI of Final Gathering bereikt.Dark Blue schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:41:
Ja maar leg eens uit wat dat verschil dan is. Wat zie jij nu aan mijn scene dat jou direct in het oog springt van... dit zou ze kunnen verbeteren! Heb je misschien zelfs een voorbeeldje? Ik ben namelijk op dit punt tevreden, en ik ben blind voor de onvolkomenheden die er nog in zitten. Enlighten me (en m'n scenes)!
Ik werk met Cinema4D R8, moet ik dan een apart programma installeren, of voor elke render exporteren naar een raar formaat en dat weer inlezen in een ander programma?
Zoals ik al zei zijn binnenscenes praktisch onmogelijk om te renderen. Alle muren werpen dan schaduwen en van buiten ziet het er goed uit, maar van binnen is het één donkere boel. Dus als je daar iets voor weet... be my guest.
Binnen scenes belichten is een vak apart, maar ook met mental ray is me dat gelukt, als je maar ramen hebt
Qua cinema heb ik geen flauw idee wat de mogelijkheden zijn. Maar op de rest van de vragen heb ik toch wel voldoende antwoord kunnen geven denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 21-07-2008 12:45 ]
Gewoon in Cinema4D ambient occlusion (vanaf R8? R9?) aanzetten. Krijg je die skylight-look van, nog minder klikken dan die ring of lights. Renderen duurt wel iets langer dan.Schuey schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:24:
[...]Qua cinema heb ik geen flauw idee wat de mogelijkheden zijn. Maar op de rest van de vragen heb ik toch wel voldoende antwoord kunnen geven denk ik.
En anders kan je een 'environment' object maken met een material waarbij de luminance aanstaat. Dan weer wel GI aanzetten. Dat hoeft bij ambient occlusion dan weer niet aan te staan.
Door GI krijg je subtiele kleurverschillen omdat objecten hun kleur afgeven aan de omgeving door lichtweerkatsing. Dat maakt het grote verschil tussen realistisch/nep.
Niet dat je met GI zondermeer realistisch hebt, dat vergt nog veel vakmakschap. Maar zonder GI wordt het wel érrug moeilijk.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
A lalink0007 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:13:
[...]
Wat ik altijd leuk vind bij electronica renders (zoals telefoons idd), is als je ze in een buiten scene plaatst.. Met modder/water, gras, vlekken, zonlicht, etc. Geeft altijd een heel interessant resultaat.
Iig leuker dan op de keukentafel of zoiets standaards.

?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
De MP3 speler zelf brengt me alleen terug naar herinneringen die ik diep, diep weggestopt had.
In mijn dromen druk ik in m'n broekzak soms nog op het 'Random' knopje
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 22-07-2008 13:23 ]
Zitten nog wat fouten in maar we oefenen rustig verder:

kom morgen met nieuw model, incl. low res renders. Zag steeds meer foute dus (wéér) opnieuw begonnenSchuey schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:38:
Doe er ook pics van je lowres cage bij als je zulke dingen post, nogal moelijk om hier dingen over te zeggen die je niet al zelf gezien hebt
Ben bezig met mijn huisje als oefening dus alle kritiek en tips zijn meer dan welkom.
Het is een wip dus nog lang niet klaar. Ik moet nog wat leven in het geheel zien te krijgen door details toe te voegen.
En zoals gewoonlijk heb ik heel veel moeite met het licht.
gebruik vray en heb bij alle ramen vray lichten geplaatst en dat is tot nu to het enige licht in de scene.
Hoop dat jullie er potentie in zien.
Verder lijkt ie nogal blurry en veel ruis.
Voor de rest is het allemaal niet zo spannend, dus is er ook niet veel mis mee. Maar het is dus ook niet echt interessant imo
En dan nog even een tip, IES lights. Daar kun je bij het distributietype ook web selecteren en kun je een ies bestand inladen met realistische info van lichtdistributie. Dat zorgt er vervolgens voor dat het licht niet overal gelijk wordt verdeeld, zoals bij standaard spots.
That's what I'm talking 'bout!
Ziet er altijd wat meer zomers uit IMO.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Guillome doe je ook extra lichten als de render overdag bedoeld is?
En hoe doe je die lichten is dat sphere met vraylight material of gewoon een omni?
En bedoel je met niet zo spannend de ruimte of meer hoe het beeld overkomt?
Ik weet het om het meer realistisch te maken en het meer te laten leven moet ik veel meer detail aanbrengen. Maakt dat het dan meer "spannend"?
Ik denk meer dat hij bedoelt dat het een vrij standaard scene is, met vrij veel primitieve vormen (buiten de stoelen en bank). Het is geen organisch meesterwerkje. Maar ik denk ook niet dat je zo'n scene te spannend moet maken, want je bent wel goed op weg om een mooie realistische plaat neer te zetten.dreamwalker schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:09:
ga die IES lights eens even uit checken, nog nooit gebruikt.
Guillome doe je ook extra lichten als de render overdag bedoeld is?
En hoe doe je die lichten is dat sphere met vraylight material of gewoon een omni?
En bedoel je met niet zo spannend de ruimte of meer hoe het beeld overkomt?
Ik weet het om het meer realistisch te maken en het meer te laten leven moet ik veel meer detail aanbrengen. Maakt dat het dan meer "spannend"?
En het komt uiteindelijk neer op een goeie balans tussen onder andere belichting en spannende objecten. Je kunt een hele saaie scene ontzettend mooi maken door goede belichting te plaatsen en je kunt een fantastisch mooi model van een aap verprutsen door juist de belichting niet goed toe te passen. Ik zou dan ook zeggen, ga eerst door met belichten, dan lijkt er al meer detail te ontstaan en ga later eventueel nog meer objecten toevoegen of de huidige objecten fine-tunen.
Je kan een fantastisch(e) model / scene geweldig lelijk maken door er een gradient van blauw naar roze met gele voorgrondfrutsels erin te gooien!
Dat zit wel Schnorr.
Bedankt voor je opbouwende kritiek.
Verlichting is zeker nog een issue
Dat kan wel zijn stukfruit maar dit is echt mijn huis met bijbehorend interieurStukfruit schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:56:
En je kleurgebruik!
Je kan een fantastisch(e) model / scene geweldig lelijk maken door er een gradient van blauw naar roze met gele voorgrondfrutsels erin te gooien!
Kan er niks anders van maken ik post wel even een foto van mijn huissie. Moet alleen nog ff opruimen
Verwijderd
Moet het haar nog aanpassen en dan alles in een losse pass uitrenderen

( excuses voor de belachelijke resolutie )
Degene die de file voor het model wilt, moet maar even roepen. Ik werk samen met deze gast en kan zo alles van hem jatten.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:28:
Met deze character op het werk bezig geweest.
Moet het haar nog aanpassen en dan alles in een losse pass uitrenderen
[afbeelding]
( excuses voor de belachelijke resolutie )
Just kidding, dat zou ik nooit doen. Vet werk Hymzie!
Snelle Photoshop:

Verder prachtig werk!
Verwijderd
Je hebt gelijk met de ogen dus zal ze aanpassen.
Dit is verder niet voor een klant maar had even niks te doen dus vandaar.
(En alsnog, welk bedrijf?
Krijg bij je image een beetje Kate van Syberia gevoel
[ Voor 78% gewijzigd door apNia op 28-07-2008 14:15 ]
Paar kritiekjes:
• Zelfde als Bozozo al zei, maar mag ik vragen hoe jij je ogen maakt? Ik heb het idee dat je geen kuiltje voor de pupil hebt gemaakt, waardoor je niet alleen het donkerdere mist maar ook de extra reflecties die je daardoor krijgt (en daarmee je oog nog levendiger maakt)
• Voor nog meer realisme kan je een lijntje vocht tussen haar oog en het onderste ooglid maken (kan gewoon als apart object).
• Het haar (zeker langs de nek/hals) is erg vreemd en dunnig, daar mag *veeeel* meer volume in, use teh grooming toolz!!1!!11
• Haar tanden zien er te plat uit en zouden denk ik wel wat SSS kunnen gebruiken om het wat echter te laten lijken.
• Ik vind haar muts (kuch) nog een beetje saai eigenlijk
• Oren zijn nog steeds erg plat
• De huid kan nog beter, zeker de specs kan nog aan gewerkt worden. Misschien heb je de beschikking over een LaFortune shader? Zo nee, dan zou je ook nog echte reflecties kunnen gebruiken ipv nep, maar of je dat het waard vindt... (rendertijd..)
Zie ik daar trouwens fuzzy haartjes op haar gezicht? Zo ja:
@apNia:
Kijk eens naar de link van de afbeelding
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
ThanksStukfruit schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:42:
Woohoo, eindelijk weer Hymn-werk!
Paar kritiekjes:
• Zelfde als Bozozo al zei, maar mag ik vragen hoe jij je ogen maakt? Ik heb het idee dat je geen kuiltje voor de pupil hebt gemaakt, waardoor je niet alleen het donkerdere mist maar ook de extra reflecties die je daardoor krijgt (en daarmee je oog nog levendiger maakt)
• Voor nog meer realisme kan je een lijntje vocht tussen haar oog en het onderste ooglid maken (kan gewoon als apart object).
• Het haar (zeker langs de nek/hals) is erg vreemd en dunnig, daar mag *veeeel* meer volume in, use teh grooming toolz!!1!!11
• Haar tanden zien er te plat uit en zouden denk ik wel wat SSS kunnen gebruiken om het wat echter te laten lijken.
• Ik vind haar muts (kuch) nog een beetje saai eigenlijk(vorm? belichting? geen idee..)
• Oren zijn nog steeds erg plat(ik kan het me goed voorstellen dat je ze onder haar muts verbergt, het zijn ook rotdingen om te maken..)
• De huid kan nog beter, zeker de specs kan nog aan gewerkt worden. Misschien heb je de beschikking over een LaFortune shader? Zo nee, dan zou je ook nog echte reflecties kunnen gebruiken ipv nep, maar of je dat het waard vindt... (rendertijd..)
Zie ik daar trouwens fuzzy haartjes op haar gezicht? Zo ja:![]()
Vind het eerlijk gezegt knap dat je het zag maar er zitten inderdaad fuzzy hairs op het gezicht
Ik heb nog ontzettende ruzie met de tanden, alleen gerenderd zien ze er goed uit maar "in de mond" weer totaal niet. Zal daar nog even naar kijken.
Ogen heb ik aangepast, de IOR verneukte de pupillen een beetje dus heb die ietsjepietsje groter gemaakt en wat meer contrast er in gestopt.
Met de hoofdharen zelf ben ik sowieso niet tevreden over dus ga daar mee verder sleutelen, de nieuwste versie zien er al beter uit. Maar je hebt gelijk dat ze iets te dun zijn.
Lijntje vocht, die zaten er in maar renderde zwat ( reflecteerde de zwarte omgeving... doh ).
Moest eerst googlen om er achter te komen wat een LaFortune shader was
Ik gebruik de "upgraded version" van de fast sss skin shader in MR en die heeft "echte reflecties" tenzij je de hack aan zet, super shader overigens.
Bedankt voor de feedback!
edit:
yay mia_material
[ Voor 49% gewijzigd door Schuey op 28-07-2008 18:44 ]
HyMz!Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:20:
Update
Beetje in post zitten knooien
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/

zit alleen vast bij het scharnier, geen flauw idee hoe ik dat kan maken zonder dat die flap uitvouwt zonder met de onderkant te intersecten... Daar gaan we maar eens een nachtje over slapen
[ Voor 43% gewijzigd door Schuey op 30-07-2008 00:25 ]
Verwijderd
Ogen nog meer getweaked en haar aangepast, bijna alle haren dikker gemaakt en de specularity etc aangepast.
Skinshader iets aangepast en ambient occlusion toegevoegt
En maakt er een mooi sneeuwlandschap (sneeuwstooooorm) van joh!
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 30-07-2008 13:11 ]
Vandaag gemaakt en gelijk ook maar gespeeld met een materiaaltje.. Uiteindelijk gaat het materiaal er wel anders uit zien.

morgen aan de invulling van het ding beginnen
[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 31-07-2008 23:53 ]
Hehe ziet er al wel lijp uitSchuey schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:33:
Om half 2 vanacht uit bed gesprongen en scharnieren geschetst
Vandaag gemaakt en gelijk ook maar gespeeld met een materiaaltje.. Uiteindelijk gaat het materiaal er wel anders uit zien.
[afbeelding]
...
Chocolade
Heb net zelf even snel wat testjes gemaakt met een nieuw scriptje van me, "Helix Randomizer" principe is best wel basic maar je kan er wel heel simpel met een venstertje grappige abstracte dingen mee doen. Werkt voor alle settings die je voor een helix kan zetten incl positie rotatie scale
Naja, zover ben ik nu...
Het duurde alleen krankzinnig lang om te renderen vind ik (1h 8m op een Q6600). Er zit displacement op de stam vd boom, maar hij bleef ook lang hangen bij de bladeren, wat niet meer dan opacitymaps op gekromde planes zijn.
plaatje
Toch vind ik de bladeren nog niet overtuigend en de rendertijd te lang... tips?
[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 31-07-2008 23:11 ]
Mixed Reality dev

Nu is ie wel goed denk ik... Misschien dat ik nog wat rotte bladeren maak.
Ik had trouwens area shadow aan, dat droeg ook aardig bij aan de lange rendertijd van het vorige plaatje; deze duurde 15m...
Mixed Reality dev
Ziet er een stuk beter uit. Kun je de stam niet nog iets meer (micro)displacement geven? En er zitten in de stam verdikkingen, klopt dat? Ik ben geen palmboomkenner...Menesis schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:32:
idd, ik dacht dat het niet zoveel zou uitmaken, wel of geen colormap, maar het maakt wel een hoop uit
[afbeelding]
Nu is ie wel goed denk ik... Misschien dat ik nog wat rotte bladeren maak.
Ik had trouwens area shadow aan, dat droeg ook aardig bij aan de lange rendertijd van het vorige plaatje; deze duurde 15m...
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Die schors vind ik echt prachtig!
Zelf ook weer iets gemaakt, de 'mond' moet nog af. Dit is een base mesh, die ga ik nog detailleren in mudbox
[ Voor 66% gewijzigd door Schuey op 31-07-2008 23:02 ]
Wire is niet zoveel bijzonders denk ik, maar goed hier is alles:apNia schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:43:
Impressive Menesis. Zou je alle maps en de wire vanuit je viewport willen posten please?
Die maps voor de bladeren waren nogal irritant om te maken. Ik had een foto van een palmblad, maar erachter zat er nog één dus moest eerst dat palmblad in PS 'loshalen' van de rest. Dat was de opacity map.
Die map kon echter niet als diffusemap voldoen, dus heb ik een foto van een palmblad van internet gepakt voor de kleur. De steel kwam alleen niet overeen met de eerder gemaakte opacity map, dus moest toen alles nog matchend maken...
voor de rest; bedankt voor de feedback iedereen
dat helpt altijd weer om door te gaan!
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 31-07-2008 23:08 ]
Mixed Reality dev
hij was eerst zo: http://cgtextures.com/tex...bb63aa4bef36539080c49e378
[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 31-07-2008 23:41 ]
Mixed Reality dev
Moest het vroeger altijd hebben van de standaard max textures
Mixed Reality dev
Ben trouwens ergens achter gekomen, misschien wel leuk om te vertellen.
Als ik aan het oefenen ben op mijn gitaar, wil ik bij moeilijke dingen of als ik denk iets goed te kunnen spelen, mezelf nog wel eens opnemen. Dan hoor je echt wat je speelt, en niet wat je denkt te spelen. Maw, je hoort wat je fout doet.
Nu had ik die screengrab gepost van dat hoofd, en zie meteen een paar fouten die me nog niet waren opgevallen! Kortom, vette tip, maak af en toe gewoon eens een screengrab en bestuur hem eens
[ Voor 85% gewijzigd door Schuey op 01-08-2008 00:03 ]
Mixed Reality dev
Is hier nou Poser aan te pas gekomen of is het geheel helemaal from scratch?Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:36:
Paar kleine aanpassingen.
Ogen nog meer getweaked en haar aangepast, bijna alle haren dikker gemaakt en de specularity etc aangepast.
Skinshader iets aangepast en ambient occlusion toegevoegt
[afbeelding]
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Verwijderd
Helemaal van scratch, ik gebruik nooit Poser en zal het ook nooit gebruikenElmarNieser schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:53:
[...]
Is hier nou Poser aan te pas gekomen of is het geheel helemaal from scratch?
http://nl.youtube.com/watch?v=BXeeA_RJEMk
Dit is niet zo makelijk als het lijkt, er zit niet een grote "make ragdoll" knop in blender
Over een paar dagen post ik een tutorial op youtube.
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Wow, dat ziet er goed uit. Zover ben ik nog niet met blender.aegis3d schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:38:
Ik heb in blender armature ragdolls uitgevogeld (eindelijk =D )
http://nl.youtube.com/watch?v=BXeeA_RJEMk
Dit is niet zo makelijk als het lijkt, er zit niet een grote "make ragdoll" knop in blender. Hiervoor was een dubel armature, voor elk bot een hitbox en 2 constrains nodig, dus best veel werk..
Over een paar dagen post ik een tutorial op youtube.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Als ik echt een beetje een goeie mesh heb wil ik dit echt ooit eens doen
edit: hmz, ziet er wel erg mooi uit dat van de frontpage. Geloof niet dat we die kwaliteit halen
[ Voor 30% gewijzigd door Menesis op 04-08-2008 14:52 ]
Mixed Reality dev

De link gaat richting Blendernation met meer interessante informatie
Nu nog een leuk model maken om het mee uit te proberen....
Dat zit wel Schnorr.
http://nl.youtube.com/watch?v=xEhK0BaQ8gc
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Stoer man ! Je gaat af en toe een beetje snel (niet zozeer wat uitspraak betreft, maar je ziet een ervaren persoon iets uitleggen) maar erg leuk onderwerp.aegis3d schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:07:
En m'n armature ragdoll tutorial is nu online:
http://nl.youtube.com/watch?v=xEhK0BaQ8gc
Ik ga er overigens van uit dat je met "rectal" rectangular bedoelt ? Van alle fouten die je kunt maken...
[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 04-08-2008 20:14 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:01:
[...]
Helemaal van scratch, ik gebruik nooit Poser en zal het ook nooit gebruiken
Goh, nu ik hem nog een keer luister klinken een aantal van de keren dat ik ragdoll zeg toch een beetje als rectalKneoK schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:13:
[...]
Stoer man ! Je gaat af en toe een beetje snel (niet zozeer wat uitspraak betreft, maar je ziet een ervaren persoon iets uitleggen) maar erg leuk onderwerp.
Ik ga er overigens van uit dat je met "rectal" rectangular bedoelt ? Van alle fouten die je kunt maken...Of heb ik het een paar keer verkeerd verstaan ? a dirty mind....Maar dat vergeven we je maar vanwege de overige inhoud
En hij gaat inderdaad een beetje snel, maar als je dit soort dingen wilt maken ben je al voorbij het stadium van de *druk op numpad 3 voor side view, druk nu op s voor scale, en druk daarna op 5 om het 5 units te scalen* tutorials

Laatst gemaakt. gerendert met V-ray, modeling in max. (bestek is nog best lastig te maken)
Wel van het weekeinde nieuw scharniersysteem uitgedokter van de bol, en vandaag nadat ik me wat beter voelde het 'mond' gedeelte van het gezicht.

Het klopt dat het 'mond' stuk en de randen eromheen van gezicht niet goed aansluiten, dat ga ik in een ander programma fixen, als ik wat meer extra detail heb toegevoegd.
Best creepy looking al hehe, alleen moet nog genoeg werk gedaan worden om het volledige effect te bereiken.
Ziet er netjes uit, al denk ik dat caustics het geheel een hoop kan verbeteren. En wellicht glanst de soep iets teveel nu. Ik vind het er namelijk niet heel eetbaar uit zienElmarNieser schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:16:
[afbeelding]
Laatst gemaakt. gerendert met V-ray, modeling in max. (bestek is nog best lastig te maken)
Mixed Reality dev
Zeker creepy.. het lijkt wel een nietmachine..Schuey schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:39:
Was strontziek vandaag en gister ineens, dus niet veel kunnen doen...
Wel van het weekeinde nieuw scharniersysteem uitgedokter van de bol, en vandaag nadat ik me wat beter voelde het 'mond' gedeelte van het gezicht.
[afbeelding]
Het klopt dat het 'mond' stuk en de randen eromheen van gezicht niet goed aansluiten, dat ga ik in een ander programma fixen, als ik wat meer extra detail heb toegevoegd.
Best creepy looking al hehe, alleen moet nog genoeg werk gedaan worden om het volledige effect te bereiken.
http://hawvie.deviantart.com/
Denk dat de soep ook een bepaalde vorm van transparantie moet hebben. Denk dat dat een hoop zou schelen. Dat is in ieder geval het eerste wat mij opviel.Menesis schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:32:
[...]
Ziet er netjes uit, al denk ik dat caustics het geheel een hoop kan verbeteren. En wellicht glanst de soep iets teveel nu. Ik vind het er namelijk niet heel eetbaar uit zien
Wat meer details zouden het ook "realistischer" kunnen maken (sliertjes vermicelli?)
Dat zit wel Schnorr.
Geloof me, het wordt nog erger als ik alle onderdelen heb gemaakt en ik de basis mesh lelijk heb gemaakt in mudboxHawVer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:05:
[...]
Zeker creepy.. het lijkt wel een nietmachine..
[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 05-08-2008 10:52 ]
zou vet zijn als ie nog enger wordt dan deze
Mixed Reality dev

Commentaar en tips welkom!
[ Voor 10% gewijzigd door Bozozo op 06-08-2008 18:17 ]
Humm ik wil ook zon apparaat wat zo makkelijk brushed op 25mil poly's mijn PC thuis heeft er nogal (heel veel) moeite mee. Maar wel vet vind mudbox persoonlijk veel fijner werken dan zbrush alleen er miste nog wel wat dingetjes als je het gaat vergelijken..apNia schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:12:
Kwam dit net tegen, misschien interessant voor de Mudbox ladies hier: http://features.cgsociety...story_id=4633&referer=rss

Ik vind hem er nu een stuk natuurlijker uitzien. Ik denk dat het tijd is om hem te gaan texturen, maar eigenlijk wil ik ook nog de schouders maken en misschien wel een heel lijf. Is het verstandig om al te gaan unwrappen terwijl er nog dingen gaan worden toegevoegd aan het model?
Ohja, commentaar nog steeds zeer welkom
Euhm nee is niet handig tenzei je het apart houd. Er zijn wel dingen die je kan doen zonder dat je UVW veranderd maar over het algemeen gaat het gewoon goed fout.Bozozo schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:32:
Ik heb nog een paar uur gesleuteld aan mijn manneke:
[afbeelding]
Ik vind hem er nu een stuk natuurlijker uitzien. Ik denk dat het tijd is om hem te gaan texturen, maar eigenlijk wil ik ook nog de schouders maken en misschien wel een heel lijf. Is het verstandig om al te gaan unwrappen terwijl er nog dingen gaan worden toegevoegd aan het model?
Ohja, commentaar nog steeds zeer welkom

Welliswaar is de referentie een vrouw, maar dat soort dingen uiten zich vaak in minder primaire dingen in het gezicht, als de kaaklijn of neusvorm bijv. Meer over verhoudingen hier.
Hoop dat je er wat aan hebt
[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 07-08-2008 17:26 ]
Ik heb in de nieuwe versie stomtoevallig bijna alle aanpassingen gemaakt die jouw tekeningen suggereren (ogen omlaag, neus korter, mond en kaak omhoog), maar zo te zien moet ik de oren nog wat naar voren schuiven en het voorhoofd platter maken. Bedankt!
Als je die bocht van je kaak doortrekt met je hand voel je dat daar aan die rand je oor begint, dus daar moet je 'm ongeveer plaatsen. Over de "Y" as lijkt ie goed te zitten. Hou ook rekening met het voorhoofd die wat minder plat mag. Kan dat moeilijk beoordelen uit je laatste image, dus als je nog een keer feedback wilt, moet je ff weer voor en zij posten
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 07-08-2008 20:42 ]

Ik vind hem er niet bepaald knapper op geworden maar hij is een stuk correcter dan voorheen. Ik heb er even een schedel achter gehouden voor de vorm, en de kaak zat te ver naar voren.
Dus "strottenhoofddeel" naar achteren. Wordt de nek iets dunner, en de kaaklijn wat langer. Hou bij het zij-aanzicht je hand maar even voor het strottenhoofd, dan zie je dat ie beter klopt
Zie je vooral in m'n gif animatie hierboven bij dat silhouette.
[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 07-08-2008 22:18 ]

gerenderd met maar 1 meshsmooth iteratie
Verwijderd
render:

wire:
Ziet er nog bijna meer uit alsof er 2 objecten in elkaar zitten... Geen duplicates die stiekem meerenderen?
[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 09-08-2008 16:12 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Het is een bolean object. waarbij het gat in de cilinder dmv pro bolean is gemaakt. En er zit inderdaad een smooth modifier op: turbosmooth, maar dat mag toch geen probleem zijn? Ik denk dat het probleem ligt in de bolean operation. Dat geeft wel meer problemen. alle vertexten zijn geweld en faces staan ook allemaal dezelfde kant op. Plz HELP!!!Menesis schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:05:
Staan alle faces wel dezelfde kant uit (misschien helpt 2 sided material aanvinken, weet niet zeker hoor), zijn alle vertexten wel geweld met elkaar? (beweeg eens een polygon, de buren daarvan moeten ook meebewegen) , zit er een smooth modifier op?
Ziet er nog bijna meer uit alsof er 2 objecten in elkaar zitten... Geen duplicates die stiekem meerenderen?
Dank voor uw aandacht.