[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 40 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:30:
[...]

Een render waar het object centraal staat, en de rest van de scene bestaat uit een 'lege ruimte' zoals de renders van de gitaar.
+ het gebruik van lampen

Alleen een GI-knopje aanzetten maakt nog geen studiorender..

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 23:17
Studiorenders zijn zeker niet slecht, maar ik (persoonlijk) vind een gevulde scene net iets beter.. kan je ook zo lekker je creativiteit in uiten :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Stukfruit schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:54:
[...]

+ het gebruik van lampen

Alleen een GI-knopje aanzetten maakt nog geen studiorender..
True

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

* Dark Blue krabt aan oor. GI... GI... ohja.

Dat is die belichtingsmanier die ik geloof ik nooit gebruik omdat ik altijd mijn scene begin met een cirkeltje van 1 omni die shadows cast en 7 instances. Allemaal op 15% zetten, fiks ver boven je scene, cirkel groot genoeg maken en je hebt een prachtige belichting. Rendertijd: nog geen 2 minuten.

Outdoor scenes: yes. Indoor scenes: ondoenlijk. Tot zover al mijn scenes nog mee gedaan. :)
Het is geen dome of light... het komt niet eens close. Het is een wheel of light :+ maar het werkt wel!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 20:17

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Spike_wolf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:30:
[...]

Een render waar het object centraal staat, en de rest van de scene bestaat uit een 'lege ruimte' zoals de renders van de gitaar.
hahah nee ik bedoel "fysiek"; wat is de setup? :)

ik ben erg onduidelijk de laatste tijd hier geloof ik :D

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 19-07-2008 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nee, ik snapte je wel hoor ;)

Ik dacht, ik kom hier eens kijken. Ben net begonnen in de wondere wereld die 3D heet.
Mooi spul wordt hier gepost zeg.. Impressive. Op dit moment ben ik veel tutorials aan het doen. Ik heb hier wel een boek liggen, maar ik ben toch meer van het doen en het zo leren.
Hoe hebben jullie het allemaal geleerd eigenlijk ? Opleiding / tutorials / boeken / combinatie daarvan.. ? En hebben jullie nog tips eventueel. Ik werk overigens met 3D Max 2009. Heb hiervoor bij een opleiding gewerkt met C4D, maar dat was echt puur en alleen de basics wat we daar kregen helaas. Dus ik dacht ik switch nu gewoon over nu het nog makkelijk is.

Een boel links in de SP zijn overigens dood. Misschien handig om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19
Dark Blue schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:10:
* Dark Blue krabt aan oor. GI... GI... ohja.

Dat is die belichtingsmanier die ik geloof ik nooit gebruik omdat ik altijd mijn scene begin met een cirkeltje van 1 omni die shadows cast en 7 instances. Allemaal op 15% zetten, fiks ver boven je scene, cirkel groot genoeg maken en je hebt een prachtige belichting. Rendertijd: nog geen 2 minuten.

Outdoor scenes: yes. Indoor scenes: ondoenlijk. Tot zover al mijn scenes nog mee gedaan. :)
Het is geen dome of light... het komt niet eens close. Het is een wheel of light :+ maar het werkt wel!
Dus je vind die telefoon prachtig belicht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
apNia schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:53:
[...]

ziet er leuk uit! ECHTE MANNEN uploaden hun videootjes naar vimeo.com natuulk! :7
Heb het nu ook op dat vimeo.com staan :) . Werkt eigenlijk wel een stuk beter dan youtube, met daarnaast de mogelijkheid om gewoon het origineel te downloaden. Dankjewel voor de tip.

http://www.vimeo.com/1369488
Anoniem: 262821 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:41:
[...]

Mooi gedaan, alleen een opmerking:
Ik zie vooral bij het 2de plaatje boven in de hoek van het scherm duidelijk vlakken, het is geen mooie bocht. Je had waarschijnlijk je interpoleration laag staan met die cirkels?
Ja klopt, omdat ik alle faces zelf heb aangemaakt wilde ik dat een cirkel uit niet al teveel vertices bestond. Voor nu heb ik geen zin meer om de hele mesh opnieuw te maken.
Stukfruit schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:58:
[...]
Inderdaad, beter even drukken op dat "Set Smooth"-knopje in het F9-paneel, dan wordt ie lekker glad :)
Tijdens het maken van de mesh heb ik lekker vaak op Shift+f gedrukt om Blender zelf de benodigde faces te laten aanmaken. Als ik hem smooth maak merk ik toch dat hij het niet helemaal heeft gedaan zoals ik het bedoelde :) . Mij lijkt de enige oplossing nu om de faces zelf opnieuw te maken, maar dat vind ik op dit moment teveel werk.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ken. schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 04:24:
Nee, ik snapte je wel hoor ;)

Ik dacht, ik kom hier eens kijken. Ben net begonnen in de wondere wereld die 3D heet.
Mooi spul wordt hier gepost zeg.. Impressive. Op dit moment ben ik veel tutorials aan het doen. Ik heb hier wel een boek liggen, maar ik ben toch meer van het doen en het zo leren.
Hoe hebben jullie het allemaal geleerd eigenlijk ? Opleiding / tutorials / boeken / combinatie daarvan.. ? En hebben jullie nog tips eventueel. Ik werk overigens met 3D Max 2009. Heb hiervoor bij een opleiding gewerkt met C4D, maar dat was echt puur en alleen de basics wat we daar kregen helaas. Dus ik dacht ik switch nu gewoon over nu het nog makkelijk is.

Een boel links in de SP zijn overigens dood. Misschien handig om te weten :)
offtopic:
KeN ik kom jou ook overal tegen O+
lang niet meer gesproken, hoe is ie? :)

Ik heb het meeste gehad aan videotutorials, die er vast ook te vinden zijn op YouTube... ik heb me tussen afstuderen en diplomauitreiking 2 maanden opgesloten en bijna non-stop zitten maxen, omdat ik per se goed wou worden met max (was altijd een van m'n stiekeme ambities, alhoewel ik uit de coders wereld kom).. het kan ook minder drastisch natuurlijk ;)
verder bij specifieke dingen altijd veel googelen, of zoals ik hier goed ben geholpen soms met m'n blad en waterreflectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe ja, ik weet ook niet wat het is man :P Great minds think alike enzo denk ik dan maar hehe.
Alles lekker hoor. Pop je nog eens online @ MSN ?

Ah, dan zit ik wel op het goede spoor. Ik ben de afgelopen tijd elke dag wel een paar tutorials aan het doen. En na het zien van heel veel en mooi werk overal, ben ik extra gemotiveerd om het goed te kunnen. Altijd al een fascinatie voor me geweest. Vaak nep-3D dingen gemaakt in Illustrator, Photoshop, en Flash. Maar nu is het toch echt tijd voor het echte werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Schuey schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:53:
[...]

Dus je vind die telefoon prachtig belicht? :P
Ja, serieus!
Maar als je nog tips hebt over hoe ik met weinig lampen een nog betere setup kan krijgen, graag! :D

Ik ben stiekem wel een beetje trots op mijn rendertijd van 2 minuten :P .. ik ben denk ik te ongeduldig voor een enorme setup die me 1/2 uur laat renderen.

Wanneer ik een omgeving om mijn telefoon bouw wil ik nog wel een soort van licht-map in mijn sky zetten. Geeft vaak wel mooi licht, ook leuke lichtval op reflecterend materiaal.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Beetje geduld kan geen kwaad ja ;)
Final gathering (mental ray) met een lampje of 2, kan al een wereld van verschil maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 20-07-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja maar leg eens uit wat dat verschil dan is. Wat zie jij nu aan mijn scene dat jou direct in het oog springt van... dit zou ze kunnen verbeteren! Heb je misschien zelfs een voorbeeldje? Ik ben namelijk op dit punt tevreden, en ik ben blind voor de onvolkomenheden die er nog in zitten. Enlighten me (en m'n scenes)!

Ik werk met Cinema4D R8, moet ik dan een apart programma installeren, of voor elke render exporteren naar een raar formaat en dat weer inlezen in een ander programma?

Zoals ik al zei zijn binnenscenes praktisch onmogelijk om te renderen. Alle muren werpen dan schaduwen en van buiten ziet het er goed uit, maar van binnen is het één donkere boel. Dus als je daar iets voor weet... be my guest.

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 20-07-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:16
Die donkere boel bij binnenscenes los je juist op door GI (Global Illumination) te gebruiken. Vrijwel alle voorwerpen verspreiden een licht, reflecterend dan wel niet diffuus. Juist de verspreiding van diffuus licht zorgt ervoor dat je kamers verlicht worden. Zonder GI heb je maar 1 bounce, die van het licht direct op het voorwerp en vervolgens richting de camera, schaduwen blijven zwart. Door GI aan te zetten verspreid het licht zich meer door de ruimte en vult het ook de wat donkere plekken met licht.

Wat betreft de studio render, je kunt heel veel halen uit HDR Probes. Deze bollen zijn wel gratis te vinden op internet en zorgen voor een varierende belichting en wat meer reflectie voor op je glimmende materialen.

Nou heb ik even een minuutje gegoogled en ben de volgende tutorials tegengekomen:

Tutorial 1
Tutorial 2

Misschien dat je er wat aan hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dark Blue schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:41:
Ja maar leg eens uit wat dat verschil dan is. Wat zie jij nu aan mijn scene dat jou direct in het oog springt van... dit zou ze kunnen verbeteren! Heb je misschien zelfs een voorbeeldje? Ik ben namelijk op dit punt tevreden, en ik ben blind voor de onvolkomenheden die er nog in zitten. Enlighten me (en m'n scenes)!

Ik werk met Cinema4D R8, moet ik dan een apart programma installeren, of voor elke render exporteren naar een raar formaat en dat weer inlezen in een ander programma?

Zoals ik al zei zijn binnenscenes praktisch onmogelijk om te renderen. Alle muren werpen dan schaduwen en van buiten ziet het er goed uit, maar van binnen is het één donkere boel. Dus als je daar iets voor weet... be my guest.
Het eerste wat me opvalt is dat het lijkt alof er geen belichting aanwezig is, de render van de telefoon bijvoorbeeld had net zo goed een viewport screengrab kunnen zijn (kan ook door het gebrek aan omgeving, of de kleuren komen). De 4 of 5 overlappende schaduwen vind ik dus niet mooi, en zoals jij beweert, is dit dus niet hetzelfde effect als je met GI of Final Gathering bereikt.

Binnen scenes belichten is een vak apart, maar ook met mental ray is me dat gelukt, als je maar ramen hebt :P (hint, photons/caustics)

Qua cinema heb ik geen flauw idee wat de mogelijkheden zijn. Maar op de rest van de vragen heb ik toch wel voldoende antwoord kunnen geven denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 21-07-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 10:33
Schuey schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:24:
[...]Qua cinema heb ik geen flauw idee wat de mogelijkheden zijn. Maar op de rest van de vragen heb ik toch wel voldoende antwoord kunnen geven denk ik.
Gewoon in Cinema4D ambient occlusion (vanaf R8? R9?) aanzetten. Krijg je die skylight-look van, nog minder klikken dan die ring of lights. Renderen duurt wel iets langer dan.

En anders kan je een 'environment' object maken met een material waarbij de luminance aanstaat. Dan weer wel GI aanzetten. Dat hoeft bij ambient occlusion dan weer niet aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Het grote voordeel/punt van GI is dat je zonder GI gewoon doodse schaduw hebt: altijd grijswaarde.
Door GI krijg je subtiele kleurverschillen omdat objecten hun kleur afgeven aan de omgeving door lichtweerkatsing. Dat maakt het grote verschil tussen realistisch/nep.
Niet dat je met GI zondermeer realistisch hebt, dat vergt nog veel vakmakschap. Maar zonder GI wordt het wel érrug moeilijk.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

link0007 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:13:
[...]

Wat ik altijd leuk vind bij electronica renders (zoals telefoons idd), is als je ze in een buiten scene plaatst.. Met modder/water, gras, vlekken, zonlicht, etc. Geeft altijd een heel interessant resultaat.
Iig leuker dan op de keukentafel of zoiets standaards.
A la Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/gfxcreations/3d/img/Zen_touch_02.jpg

? ;)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Toffe render :)

De MP3 speler zelf brengt me alleen terug naar herinneringen die ik diep, diep weggestopt had.
In mijn dromen druk ik in m'n broekzak soms nog op het 'Random' knopje :(

:'(

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 22-07-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Weet iemand trouwens een goeie 'Big Render' plugin/script voor max? ik wil namelijk ff iets uitrenderen op 3kx12k (lekkere wall poster) maar euh ik kom niet verder als 3000k in de breedte zonder crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
Ik was zelf ook bezig met een soort studio render, hier een WIP. De iPhone is nog niet helemaal af.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/27zcbo7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahrik
  • Laatst online: 21-01 14:25
vandaag begonnen met een mustang. Ben nog niet zo heel lang bezig met 3d maar langzamerhand begin ik er steeds meer van te begrijpen.

Zitten nog wat fouten in maar we oefenen rustig verder:

Afbeeldingslocatie: http://erikboon.nl/blog/wp-content/uploads/2008/07/afbeelding-2.png

Afbeeldingslocatie: http://erikboon.nl/blog/wp-content/uploads/2008/07/afbeelding-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Doe er ook pics van je lowres cage bij als je zulke dingen post, nogal moelijk om hier dingen over te zeggen die je niet al zelf gezien hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahrik
  • Laatst online: 21-01 14:25
Schuey schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:38:
Doe er ook pics van je lowres cage bij als je zulke dingen post, nogal moelijk om hier dingen over te zeggen die je niet al zelf gezien hebt :)
kom morgen met nieuw model, incl. low res renders. Zag steeds meer foute dus (wéér) opnieuw begonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
Eindelijk eens iets wat wel de moeite waard is om te tonen (in mijn belevings wereld).
Ben bezig met mijn huisje als oefening dus alle kritiek en tips zijn meer dan welkom.
Het is een wip dus nog lang niet klaar. Ik moet nog wat leven in het geheel zien te krijgen door details toe te voegen.
En zoals gewoonlijk heb ik heel veel moeite met het licht.
gebruik vray en heb bij alle ramen vray lichten geplaatst en dat is tot nu to het enige licht in de scene.
Hoop dat jullie er potentie in zien.

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/proef14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zet er nog wat echte lampen in, zodat je wat meer schaduwwerk krijgt, dan wordt ie wat levendiger.
Verder lijkt ie nogal blurry en veel ruis.
Voor de rest is het allemaal niet zo spannend, dus is er ook niet veel mis mee. Maar het is dus ook niet echt interessant imo :) Maarja, je bent goed op weg! Je bent ook nog niet klaar zeg je zelf al, dus go on :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
@ Dreamwalker,

En dan nog even een tip, IES lights. Daar kun je bij het distributietype ook web selecteren en kun je een ies bestand inladen met realistische info van lichtdistributie. Dat zorgt er vervolgens voor dat het licht niet overal gelijk wordt verdeeld, zoals bij standaard spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 23:17
That's what I'm talking 'bout!

Ziet er altijd wat meer zomers uit IMO.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
ga die IES lights eens even uit checken, nog nooit gebruikt.

Guillome doe je ook extra lichten als de render overdag bedoeld is?
En hoe doe je die lichten is dat sphere met vraylight material of gewoon een omni?
En bedoel je met niet zo spannend de ruimte of meer hoe het beeld overkomt?
Ik weet het om het meer realistisch te maken en het meer te laten leven moet ik veel meer detail aanbrengen. Maakt dat het dan meer "spannend"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:29

KneoK

Not in a million lightyears

dreamwalker schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:09:
ga die IES lights eens even uit checken, nog nooit gebruikt.

Guillome doe je ook extra lichten als de render overdag bedoeld is?
En hoe doe je die lichten is dat sphere met vraylight material of gewoon een omni?
En bedoel je met niet zo spannend de ruimte of meer hoe het beeld overkomt?
Ik weet het om het meer realistisch te maken en het meer te laten leven moet ik veel meer detail aanbrengen. Maakt dat het dan meer "spannend"?
Ik denk meer dat hij bedoelt dat het een vrij standaard scene is, met vrij veel primitieve vormen (buiten de stoelen en bank). Het is geen organisch meesterwerkje. Maar ik denk ook niet dat je zo'n scene te spannend moet maken, want je bent wel goed op weg om een mooie realistische plaat neer te zetten.

En het komt uiteindelijk neer op een goeie balans tussen onder andere belichting en spannende objecten. Je kunt een hele saaie scene ontzettend mooi maken door goede belichting te plaatsen en je kunt een fantastisch mooi model van een aap verprutsen door juist de belichting niet goed toe te passen. Ik zou dan ook zeggen, ga eerst door met belichten, dan lijkt er al meer detail te ontstaan en ga later eventueel nog meer objecten toevoegen of de huidige objecten fine-tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En je kleurgebruik!

Je kan een fantastisch(e) model / scene geweldig lelijk maken door er een gradient van blauw naar roze met gele voorgrondfrutsels erin te gooien!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
@ kneok
Bedankt voor je opbouwende kritiek.
Verlichting is zeker nog een issue
Stukfruit schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:56:
En je kleurgebruik!

Je kan een fantastisch(e) model / scene geweldig lelijk maken door er een gradient van blauw naar roze met gele voorgrondfrutsels erin te gooien!
Dat kan wel zijn stukfruit maar dit is echt mijn huis met bijbehorend interieur :P
Kan er niks anders van maken ik post wel even een foto van mijn huissie. Moet alleen nog ff opruimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Met deze character op het werk bezig geweest.
Moet het haar nog aanpassen en dan alles in een losse pass uitrenderen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.the-candyshop.nl/mark/render6.jpg

( excuses voor de belachelijke resolutie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55
Anoniem: 41017 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:28:
Met deze character op het werk bezig geweest.
Moet het haar nog aanpassen en dan alles in een losse pass uitrenderen :)

[afbeelding]

( excuses voor de belachelijke resolutie )
Degene die de file voor het model wilt, moet maar even roepen. Ik werk samen met deze gast en kan zo alles van hem jatten.

Just kidding, dat zou ik nooit doen. Vet werk Hymzie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hymn tof! Voor welk bedrijf/wat voor opdracht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Nice Hymn, maar ik vind de ogen niet mooi gerenderd. Het probleem is precies hetzelfde als een tijdje terug met die superheld; de pupillen zijn te licht en te wazig gedefinieerd.

Snelle Photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/eyes.jpg

Verder prachtig werk!

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt gelijk met de ogen dus zal ze aanpassen.

Dit is verder niet voor een klant maar had even niks te doen dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Even? Werk je met Poser ofzo? :D

(En alsnog, welk bedrijf? ;))

Krijg bij je image een beetje Kate van Syberia gevoel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.sofacinema.co.uk/guardian/images/products/6/60306-large.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door apNia op 28-07-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Woohoo, eindelijk weer Hymn-werk! :D

Paar kritiekjes:

• Zelfde als Bozozo al zei, maar mag ik vragen hoe jij je ogen maakt? Ik heb het idee dat je geen kuiltje voor de pupil hebt gemaakt, waardoor je niet alleen het donkerdere mist maar ook de extra reflecties die je daardoor krijgt (en daarmee je oog nog levendiger maakt)

• Voor nog meer realisme kan je een lijntje vocht tussen haar oog en het onderste ooglid maken (kan gewoon als apart object).

• Het haar (zeker langs de nek/hals) is erg vreemd en dunnig, daar mag *veeeel* meer volume in, use teh grooming toolz!!1!!11 :)

• Haar tanden zien er te plat uit en zouden denk ik wel wat SSS kunnen gebruiken om het wat echter te laten lijken.

• Ik vind haar muts (kuch) nog een beetje saai eigenlijk :$ (vorm? belichting? geen idee..)

• Oren zijn nog steeds erg plat ;) (ik kan het me goed voorstellen dat je ze onder haar muts verbergt, het zijn ook rotdingen om te maken..)

• De huid kan nog beter, zeker de specs kan nog aan gewerkt worden. Misschien heb je de beschikking over een LaFortune shader? Zo nee, dan zou je ook nog echte reflecties kunnen gebruiken ipv nep, maar of je dat het waard vindt... (rendertijd..)

Zie ik daar trouwens fuzzy haartjes op haar gezicht? Zo ja: _/-\o_ :)

@apNia:

Kijk eens naar de link van de afbeelding ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
ehr... oh ja inderdaad |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.garmentdistrict.com/store/party/costume/makeup/prosthetics/goof-ears.jpg
DUHRRrr

[ Voor 21% gewijzigd door apNia op 28-07-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:42:
Woohoo, eindelijk weer Hymn-werk! :D

Paar kritiekjes:

• Zelfde als Bozozo al zei, maar mag ik vragen hoe jij je ogen maakt? Ik heb het idee dat je geen kuiltje voor de pupil hebt gemaakt, waardoor je niet alleen het donkerdere mist maar ook de extra reflecties die je daardoor krijgt (en daarmee je oog nog levendiger maakt)

• Voor nog meer realisme kan je een lijntje vocht tussen haar oog en het onderste ooglid maken (kan gewoon als apart object).

• Het haar (zeker langs de nek/hals) is erg vreemd en dunnig, daar mag *veeeel* meer volume in, use teh grooming toolz!!1!!11 :)

• Haar tanden zien er te plat uit en zouden denk ik wel wat SSS kunnen gebruiken om het wat echter te laten lijken.

• Ik vind haar muts (kuch) nog een beetje saai eigenlijk :$ (vorm? belichting? geen idee..)

• Oren zijn nog steeds erg plat ;) (ik kan het me goed voorstellen dat je ze onder haar muts verbergt, het zijn ook rotdingen om te maken..)

• De huid kan nog beter, zeker de specs kan nog aan gewerkt worden. Misschien heb je de beschikking over een LaFortune shader? Zo nee, dan zou je ook nog echte reflecties kunnen gebruiken ipv nep, maar of je dat het waard vindt... (rendertijd..)

Zie ik daar trouwens fuzzy haartjes op haar gezicht? Zo ja: _/-\o_ :)

Vind het eerlijk gezegt knap dat je het zag maar er zitten inderdaad fuzzy hairs op het gezicht :P
Ik heb nog ontzettende ruzie met de tanden, alleen gerenderd zien ze er goed uit maar "in de mond" weer totaal niet. Zal daar nog even naar kijken.

Ogen heb ik aangepast, de IOR verneukte de pupillen een beetje dus heb die ietsjepietsje groter gemaakt en wat meer contrast er in gestopt.

Met de hoofdharen zelf ben ik sowieso niet tevreden over dus ga daar mee verder sleutelen, de nieuwste versie zien er al beter uit. Maar je hebt gelijk dat ze iets te dun zijn.

Lijntje vocht, die zaten er in maar renderde zwat ( reflecteerde de zwarte omgeving... doh ).

Moest eerst googlen om er achter te komen wat een LaFortune shader was :+
Ik gebruik de "upgraded version" van de fast sss skin shader in MR en die heeft "echte reflecties" tenzij je de hack aan zet, super shader overigens.

Bedankt voor de feedback! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update :)

Beetje in post zitten knooien

Afbeeldingslocatie: http://www.the-candyshop.nl/mark/render7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Is er iemand die in Maya 8.5 handig en snel fresnel reflecties aan de gang krijgt? Ik kan het wel voor elkaar krijgen als ik een ramp maak ik en met connections ga kloten, maar dat moet veel makkelijker kunnen natuurlijk, iemand een idee?

edit:
yay mia_material :)

[ Voor 49% gewijzigd door Schuey op 28-07-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
HyMz! ;( Mooi! :9~

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Oud projectje uit de kast gehaald, en besloten alles opnieuw te maken :P
Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/2218/wipsd8.jpg

zit alleen vast bij het scharnier, geen flauw idee hoe ik dat kan maken zonder dat die flap uitvouwt zonder met de onderkant te intersecten... Daar gaan we maar eens een nachtje over slapen :P

[ Voor 43% gewijzigd door Schuey op 30-07-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paar kleine aanpassingen.
Ogen nog meer getweaked en haar aangepast, bijna alle haren dikker gemaakt en de specularity etc aangepast.
Skinshader iets aangepast en ambient occlusion toegevoegt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.the-candyshop.nl/mark/render8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vetjes hoor.. Wat puntjes van kritiek, die glans onder d'r ogen vind ik eigenlijk iets te veel in contrast tot de reflectie van d'r huid.
En maakt er een mooi sneeuwlandschap (sneeuwstooooorm) van joh! :) Veel te mooi om in het donker te verhullen.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 30-07-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Om half 2 vanacht uit bed gesprongen en scharnieren geschetst :+
Vandaag gemaakt en gelijk ook maar gespeeld met een materiaaltje.. Uiteindelijk gaat het materiaal er wel anders uit zien.
Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/5783/wipmq6.jpg

morgen aan de invulling van het ding beginnen :9

[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 31-07-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Schuey schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:33:
Om half 2 vanacht uit bed gesprongen en scharnieren geschetst :+
Vandaag gemaakt en gelijk ook maar gespeeld met een materiaaltje.. Uiteindelijk gaat het materiaal er wel anders uit zien.
[afbeelding]
...
Hehe ziet er al wel lijp uit :o
Schuey schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:33:
...
morgen aan de invulling van het ding beginnen :9
Chocolade :Y)?
Heb net zelf even snel wat testjes gemaakt met een nieuw scriptje van me, "Helix Randomizer" principe is best wel basic maar je kan er wel heel simpel met een venstertje grappige abstracte dingen mee doen. Werkt voor alle settings die je voor een helix kan zetten incl positie rotatie scale
Afbeeldingslocatie: http://i247.photobucket.com/albums/gg151/jennevdmeer/Scripts/hRand_testSmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:46
Bij mn "getto" scene was ik nog niet tevreden over de palmbomen. Ik had geen goeie opacity map voor de bladeren (ik had m zelf getekent). Nu ben ik op vakantie geweest in een land met palmbomen, dus heb wat foto's kunnen schieten van palmbladeren :9
Naja, zover ben ik nu...
Het duurde alleen krankzinnig lang om te renderen vind ik (1h 8m op een Q6600). Er zit displacement op de stam vd boom, maar hij bleef ook lang hangen bij de bladeren, wat niet meer dan opacitymaps op gekromde planes zijn.
plaatje
Toch vind ik de bladeren nog niet overtuigend en de rendertijd te lang... tips?

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 31-07-2008 23:11 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
De bladeren kunnen weleens een fatsoenlijk colormapje gebruiken, heb het idee dat je nu een gekleurd materiaal met een alpha hebt gepakt. Dat de rendertijden langer zijn komt volgens mij doordat berekent moet worden wat wel zichtbaar is en wat niet, en de volgorde daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
idd, ik dacht dat het niet zoveel zou uitmaken, wel of geen colormap, maar het maakt wel een hoop uit :P
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/palmboom2smll.jpg
Nu is ie wel goed denk ik... Misschien dat ik nog wat rotte bladeren maak.
Ik had trouwens area shadow aan, dat droeg ook aardig bij aan de lange rendertijd van het vorige plaatje; deze duurde 15m...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 15:18
Menesis schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:32:
idd, ik dacht dat het niet zoveel zou uitmaken, wel of geen colormap, maar het maakt wel een hoop uit :P
[afbeelding]
Nu is ie wel goed denk ik... Misschien dat ik nog wat rotte bladeren maak.
Ik had trouwens area shadow aan, dat droeg ook aardig bij aan de lange rendertijd van het vorige plaatje; deze duurde 15m...
Ziet er een stuk beter uit. Kun je de stam niet nog iets meer (micro)displacement geven? En er zitten in de stam verdikkingen, klopt dat? Ik ben geen palmboomkenner...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Impressive Menesis. Zou je alle maps en de wire vanuit je viewport willen posten please? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Lekker boompje nu :)
Die schors vind ik echt prachtig!

Zelf ook weer iets gemaakt, de 'mond' moet nog af. Dit is een base mesh, die ga ik nog detailleren in mudbox :)
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/2766/wipty7.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Schuey op 31-07-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
apNia schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:43:
Impressive Menesis. Zou je alle maps en de wire vanuit je viewport willen posten please? :)
Wire is niet zoveel bijzonders denk ik, maar goed hier is alles:
Die maps voor de bladeren waren nogal irritant om te maken. Ik had een foto van een palmblad, maar erachter zat er nog één dus moest eerst dat palmblad in PS 'loshalen' van de rest. Dat was de opacity map.
Die map kon echter niet als diffusemap voldoen, dus heb ik een foto van een palmblad van internet gepakt voor de kleur. De steel kwam alleen niet overeen met de eerder gemaakte opacity map, dus moest toen alles nog matchend maken...

voor de rest; bedankt voor de feedback iedereen :)
dat helpt altijd weer om door te gaan!

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 31-07-2008 23:08 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ah zeg nu ik die platte texture zie van de bast, vind ik het erg jammer dat je niet even netter hebt gemaakt, dat is zonde :P Net even rechttrekken en die seam weg halen, voorderest mankeert er niks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
eignelijk was het een veel kleinere map, heb m al flink vergroot in photoshop met copy paste en de patchtool, daarna heb ik m ook gespiegeld, om m op een snelle manier nog 2x zo groot te maken...
hij was eerst zo: http://cgtextures.com/tex...bb63aa4bef36539080c49e378

[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 31-07-2008 23:41 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Precies, en dat is te zien, dat is jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ah ok, ik gebruik photoshop nog neit zo lang...
Moest het vroeger altijd hebben van de standaard max textures ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat ben je goed afgeleerd zie ik wel dan ;)

Ben trouwens ergens achter gekomen, misschien wel leuk om te vertellen.

Als ik aan het oefenen ben op mijn gitaar, wil ik bij moeilijke dingen of als ik denk iets goed te kunnen spelen, mezelf nog wel eens opnemen. Dan hoor je echt wat je speelt, en niet wat je denkt te spelen. Maw, je hoort wat je fout doet.

Nu had ik die screengrab gepost van dat hoofd, en zie meteen een paar fouten die me nog niet waren opgevallen! Kortom, vette tip, maak af en toe gewoon eens een screengrab en bestuur hem eens :)

[ Voor 85% gewijzigd door Schuey op 01-08-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
haha, ja toen kwam ik ineens cgtextures.com tegen, daar haal ik nu vrijwel alles vandaan. Gelukkig is die database wat groter dan de standaard max library, dus valt het wat minder op O-) :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:52

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Anoniem: 41017 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:36:
Paar kleine aanpassingen.
Ogen nog meer getweaked en haar aangepast, bijna alle haren dikker gemaakt en de specularity etc aangepast.
Skinshader iets aangepast en ambient occlusion toegevoegt :)

[afbeelding]
Is hier nou Poser aan te pas gekomen of is het geheel helemaal from scratch?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElmarNieser schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:53:
[...]

Is hier nou Poser aan te pas gekomen of is het geheel helemaal from scratch?
Helemaal van scratch, ik gebruik nooit Poser en zal het ook nooit gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:43
Ik heb in blender armature ragdolls uitgevogeld (eindelijk =D )
http://nl.youtube.com/watch?v=BXeeA_RJEMk
Dit is niet zo makelijk als het lijkt, er zit niet een grote "make ragdoll" knop in blender :P. Hiervoor was een dubel armature, voor elk bot een hitbox en 2 constrains nodig, dus best veel werk..
Over een paar dagen post ik een tutorial op youtube.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 15:18
aegis3d schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:38:
Ik heb in blender armature ragdolls uitgevogeld (eindelijk =D )
http://nl.youtube.com/watch?v=BXeeA_RJEMk
Dit is niet zo makelijk als het lijkt, er zit niet een grote "make ragdoll" knop in blender :P. Hiervoor was een dubel armature, voor elk bot een hitbox en 2 constrains nodig, dus best veel werk..
Over een paar dagen post ik een tutorial op youtube.
Wow, dat ziet er goed uit. Zover ben ik nog niet met blender.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sweet Jesus, van de tweakers frontpage: nieuws: Nieuwe online dienst maakt 3d-printen betaalbaar

Als ik echt een beetje een goeie mesh heb wil ik dit echt ooit eens doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hehe, schijnt op mn studie ook al een tijdje te kunnen. Je rekent dan af per gram, heb het echter nog nooit gedaan.

edit: hmz, ziet er wel erg mooi uit dat van de frontpage. Geloof niet dat we die kwaliteit halen

[ Voor 30% gewijzigd door Menesis op 04-08-2008 14:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Leuk weetje, drie heren achter dit bedrijf zaten ook ooit bij NaN (het bedrijf achter de commerciele versie van Blender, uiteraard met Ton Roosendaal aan het stuur), wat ook wel te zien is aan alle testmodellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.blendernation.com/wp-content/uploads/2008/08/hand.jpg
De link gaat richting Blendernation met meer interessante informatie

Nu nog een leuk model maken om het mee uit te proberen....

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
En m'n armature ragdoll tutorial is nu online:
http://nl.youtube.com/watch?v=xEhK0BaQ8gc

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:29

KneoK

Not in a million lightyears

Stoer man ! Je gaat af en toe een beetje snel (niet zozeer wat uitspraak betreft, maar je ziet een ervaren persoon iets uitleggen) maar erg leuk onderwerp.

Ik ga er overigens van uit dat je met "rectal" rectangular bedoelt ? Van alle fouten die je kunt maken... ;) Of heb ik het een paar keer verkeerd verstaan ? a dirty mind....Maar dat vergeven we je maar vanwege de overige inhoud :)

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 04-08-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Anoniem: 41017 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:01:
[...]

Helemaal van scratch, ik gebruik nooit Poser en zal het ook nooit gebruiken
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
KneoK schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:13:
[...]

Stoer man ! Je gaat af en toe een beetje snel (niet zozeer wat uitspraak betreft, maar je ziet een ervaren persoon iets uitleggen) maar erg leuk onderwerp.

Ik ga er overigens van uit dat je met "rectal" rectangular bedoelt ? Van alle fouten die je kunt maken... ;) Of heb ik het een paar keer verkeerd verstaan ? a dirty mind....Maar dat vergeven we je maar vanwege de overige inhoud :)
Goh, nu ik hem nog een keer luister klinken een aantal van de keren dat ik ragdoll zeg toch een beetje als rectal :+ *oeps*
En hij gaat inderdaad een beetje snel, maar als je dit soort dingen wilt maken ben je al voorbij het stadium van de *druk op numpad 3 voor side view, druk nu op s voor scale, en druk daarna op 5 om het 5 units te scalen* tutorials :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Afbeeldingslocatie: http://www.uber.nl/ripassa.jpg

Laatst gemaakt. gerendert met V-ray, modeling in max. (bestek is nog best lastig te maken) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Was strontziek vandaag en gister ineens, dus niet veel kunnen doen...
Wel van het weekeinde nieuw scharniersysteem uitgedokter van de bol, en vandaag nadat ik me wat beter voelde het 'mond' gedeelte van het gezicht.

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/849/wipzo7.jpg
Het klopt dat het 'mond' stuk en de randen eromheen van gezicht niet goed aansluiten, dat ga ik in een ander programma fixen, als ik wat meer extra detail heb toegevoegd.

Best creepy looking al hehe, alleen moet nog genoeg werk gedaan worden om het volledige effect te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ElmarNieser schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:16:
[afbeelding]

Laatst gemaakt. gerendert met V-ray, modeling in max. (bestek is nog best lastig te maken) :P
Ziet er netjes uit, al denk ik dat caustics het geheel een hoop kan verbeteren. En wellicht glanst de soep iets teveel nu. Ik vind het er namelijk niet heel eetbaar uit zien ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Schuey schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:39:
Was strontziek vandaag en gister ineens, dus niet veel kunnen doen...
Wel van het weekeinde nieuw scharniersysteem uitgedokter van de bol, en vandaag nadat ik me wat beter voelde het 'mond' gedeelte van het gezicht.

[afbeelding]
Het klopt dat het 'mond' stuk en de randen eromheen van gezicht niet goed aansluiten, dat ga ik in een ander programma fixen, als ik wat meer extra detail heb toegevoegd.

Best creepy looking al hehe, alleen moet nog genoeg werk gedaan worden om het volledige effect te bereiken.
Zeker creepy.. het lijkt wel een nietmachine.. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Menesis schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:32:
[...]

Ziet er netjes uit, al denk ik dat caustics het geheel een hoop kan verbeteren. En wellicht glanst de soep iets teveel nu. Ik vind het er namelijk niet heel eetbaar uit zien ;)
Denk dat de soep ook een bepaalde vorm van transparantie moet hebben. Denk dat dat een hoop zou schelen. Dat is in ieder geval het eerste wat mij opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En geen bumpmapje gebruiken die je ook op muren plakt :P

Wat meer details zouden het ook "realistischer" kunnen maken (sliertjes vermicelli?)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
HawVer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:05:
[...]

Zeker creepy.. het lijkt wel een nietmachine.. :P
Geloof me, het wordt nog erger als ik alle onderdelen heb gemaakt en ik de basis mesh lelijk heb gemaakt in mudbox :D Moet alleen de basis mesh nog ietsjes aanpassen, bij de oogleden een beetje. En voor wie zich de mudbox discussie herinnerd, dit is mijn workflow zoals ik hem toen beschreef :)

[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 05-08-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Het ziet er idd nogal terror achtig uit, ben zeer benieuwd wat het gaat worden!
zou vet zijn als ie nog enger wordt dan deze ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo goed ben ik voorlopig nog niet, maar ik ga mijn best doen in de buurt te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb weer eens wat uurtjes gestoken in mijn Mister Average:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/perspective.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/left.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/wire.jpg

Commentaar en tips welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door Bozozo op 06-08-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Snelle tip door tijdgebrek: Hij heeft geen voorhoofd :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
De topology ziet er al goed iig :) Het is vreemd, maar vanaf de zijkant lijkt het alsof de ogen veel te hoog zitten ten op zichte van de neus (die erg lang is) en mond. Weet niet wat het is.. kan mijn vinger er niet op leggen. Had je referentie foto een bos haar op zijn hoofd? Ik raad aan eens een menselijke schedel op te zoeken voor de vorm van het bovenste gedeelte van het hoofd. De lijnen zijn er allemaal iig, nu finetunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb zonder referentie gewerkt, dus het is inderdaad mogelijk dat er wat dingen uit verhouding zijn. Zelf zie je dat niet als je ergens zo lang aan hebt gewerkt, vandaar dat input van jullie altijd handig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Aha! Vandaar! Werk lekker met referentie, die oude bekende schilders gebruikten ook modellen als referentie, waarom zou jij dat niet doen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kwam dit net tegen, misschien interessant voor de Mudbox ladies hier: http://features.cgsociety...story_id=4633&referer=rss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
apNia schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:12:
Kwam dit net tegen, misschien interessant voor de Mudbox ladies hier: http://features.cgsociety...story_id=4633&referer=rss
Humm ik wil ook zon apparaat wat zo makkelijk brushed op 25mil poly's mijn PC thuis heeft er nogal (heel veel) moeite mee. Maar wel vet vind mudbox persoonlijk veel fijner werken dan zbrush alleen er miste nog wel wat dingetjes als je het gaat vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb nog een paar uur gesleuteld aan mijn manneke:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/manneke_big.jpg

Ik vind hem er nu een stuk natuurlijker uitzien. Ik denk dat het tijd is om hem te gaan texturen, maar eigenlijk wil ik ook nog de schouders maken en misschien wel een heel lijf. Is het verstandig om al te gaan unwrappen terwijl er nog dingen gaan worden toegevoegd aan het model?

Ohja, commentaar nog steeds zeer welkom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Bozozo schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:32:
Ik heb nog een paar uur gesleuteld aan mijn manneke:

[afbeelding]

Ik vind hem er nu een stuk natuurlijker uitzien. Ik denk dat het tijd is om hem te gaan texturen, maar eigenlijk wil ik ook nog de schouders maken en misschien wel een heel lijf. Is het verstandig om al te gaan unwrappen terwijl er nog dingen gaan worden toegevoegd aan het model?

Ohja, commentaar nog steeds zeer welkom O-)
Euhm nee is niet handig tenzei je het apart houd. Er zijn wel dingen die je kan doen zonder dat je UVW veranderd maar over het algemeen gaat het gewoon goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Bozozo ik kon er zelf net als Schuey niet m'n vinger op leggen, dus heb ff een referentie (welliswaar 3D maar toch goed bruikbaar omdat daar de proporties wat meer kloppen voor m'n gevoel) opgezocht, en vergelijking getrokken. Ook om mezelf wat rust te gunnen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/2396/hoofdgotgc7.gif

Welliswaar is de referentie een vrouw, maar dat soort dingen uiten zich vaak in minder primaire dingen in het gezicht, als de kaaklijn of neusvorm bijv. Meer over verhoudingen hier.
Hoop dat je er wat aan hebt :)

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 07-08-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Thanks! Daar heb je zo te zien een hoop tijd ingestoken :)

Ik heb in de nieuwe versie stomtoevallig bijna alle aanpassingen gemaakt die jouw tekeningen suggereren (ogen omlaag, neus korter, mond en kaak omhoog), maar zo te zien moet ik de oren nog wat naar voren schuiven en het voorhoofd platter maken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Meestal zit ik bij hoofden (mijn meeste ervaring zit veruit in tekenen) zit ik altijd aan m'n eigen hoofd te voelen, dus da's altijd een snelle referentie ;)
Als je die bocht van je kaak doortrekt met je hand voel je dat daar aan die rand je oor begint, dus daar moet je 'm ongeveer plaatsen. Over de "Y" as lijkt ie goed te zitten. Hou ook rekening met het voorhoofd die wat minder plat mag. Kan dat moeilijk beoordelen uit je laatste image, dus als je nog een keer feedback wilt, moet je ff weer voor en zij posten :)

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 07-08-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Weer een update... sorry voor de JPEG overload :P

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/perspective_new.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/left_new.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/front_new.jpg

Ik vind hem er niet bepaald knapper op geworden maar hij is een stuk correcter dan voorheen. Ik heb er even een schedel achter gehouden voor de vorm, en de kaak zat te ver naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Veel correcter, enige wat er nog fout is is de lengte van de kaak. Trek dat naar achteren en je bent golden :)
Dus "strottenhoofddeel" naar achteren. Wordt de nek iets dunner, en de kaaklijn wat langer. Hou bij het zij-aanzicht je hand maar even voor het strottenhoofd, dan zie je dat ie beter klopt :)
Zie je vooral in m'n gif animatie hierboven bij dat silhouette.

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 07-08-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/tnx.jpg

gerenderd met maar 1 meshsmooth iteratie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb hier een probleempje. Ik probeer een mooie glimmende carpaint te krijgen maar zoals je ziet op de render zitten er op een of andere manier rare driehoeken in. Ik heb all double vertex verwijderd en gechekt op double poly s maar dat help niet echt. Iemand een idee???

render:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/tmppp.jpg

wire:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/tmppppp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Staan alle faces wel dezelfde kant uit (misschien helpt 2 sided material aanvinken, weet niet zeker hoor), zijn alle vertexten wel geweld met elkaar? (beweeg eens een polygon, de buren daarvan moeten ook meebewegen) , zit er een smooth modifier op?

Ziet er nog bijna meer uit alsof er 2 objecten in elkaar zitten... Geen duplicates die stiekem meerenderen?

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 09-08-2008 16:12 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Menesis schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:05:
Staan alle faces wel dezelfde kant uit (misschien helpt 2 sided material aanvinken, weet niet zeker hoor), zijn alle vertexten wel geweld met elkaar? (beweeg eens een polygon, de buren daarvan moeten ook meebewegen) , zit er een smooth modifier op?

Ziet er nog bijna meer uit alsof er 2 objecten in elkaar zitten... Geen duplicates die stiekem meerenderen?
Het is een bolean object. waarbij het gat in de cilinder dmv pro bolean is gemaakt. En er zit inderdaad een smooth modifier op: turbosmooth, maar dat mag toch geen probleem zijn? Ik denk dat het probleem ligt in de bolean operation. Dat geeft wel meer problemen. alle vertexten zijn geweld en faces staan ook allemaal dezelfde kant op. Plz HELP!!!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.