[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 40 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 00:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

@Milky
Erg mooi die vrouw met die baby! Doe ik je niet na :)
Maar als opmerking: het gezicht van die baby lijkt een beetje te oud. Je ziet al erg veel tekening in het gezicht, met echte karaktertrekken.
Ik denk dat het echter lijkt als het wat ronder en minder gedefineerd wordt. Zo zal die er wat baby achtiger uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nice work Menesis!!!! Bij het eerste plaatje dacht ik nog 'oh, dat ik kan ik ook (en ik doe de studie niet eens). Bij het derde plaatje verslikte ik me en dacht: wacht. Hier gaat hij vast mee afstuderen ofzo :X :o

Het beeldje van Milky vind ik ook erg mooi. Je zou misschien als referentie voor de baby Manneke Pis kunnen gebruiken? Klein ventje, vaak gefotografeerd :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
Dark Blue schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:05:
Nice work Menesis!!!! Bij het eerste plaatje dacht ik nog 'oh, dat ik kan ik ook (en ik doe de studie niet eens). Bij het derde plaatje verslikte ik me en dacht: wacht. Hier gaat hij vast mee afstuderen ofzo :X :o
Niet om lullig te doen, maar dan raad ik je aan nog eens rustig naar dat plaatje te kijken, niet dat dit het meest ingewikkelde is om te maken wat je zou kunnen verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:46
hehe dank je dark blue! :)
Het was een soort afstuderen: m'n laatste bachelor project.

@bozozo: die groene knop is inderdaad een beetje too much bling. Die heb ik op het laatst toegevoegd, omdat ik geen tijd meer had om die technisch uit te werken in solidworks. Toen heb ik hem voor de presentatie er even bij geknutseld in 3ds.
En de achtergrond is idd ook wat donker helaas... Ik heb m nog op een A1 afgedrukt (op 4000x300 gerenderd :P )en ondanks dat ik de render eerst nog lichter heb gemaakt, ziet die er nóg donkerder uit.

@ schuey: ik denk dat dat je nog zal tegenvallen: welke materialen gebruik je, hoe produceer je het, hoe verbind je alles met elkaar, hoe assembleer je het, en is het dan nog wel economisch, en dan zijn er nog allerlei regeltjes voor spuitgiet onderdelen (de meeste kunststof dingen) en wat voor oplossing bedenk je uberhaupt voor de opdracht (een out of home solution voor Dilmah thee).
Helaas was de tijd te kort om alle onderdelen geheel uit te werken, maar bij de meeste onderdelen is met vanalles rekening gehouden.

[ Voor 32% gewijzigd door Menesis op 30-06-2008 11:16 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240132

nou nog wat gras of iets eronder op een blokje en klaar.

volgende word een gespierde fantasy monster achtig iets.
(tenzij opdracht door gaat)
dan nog een static object en dan mijn portfolio updaten en ist allemaal iets meer up to date.

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/5214/backaf3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/2729/frontzj0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/5670/sideqq2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/8628/perspda0.jpg

voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 14:22

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

milky ik weet niet of het makkelijk te doen is, maar de baby ligt nu vrij rechts als een plank.. een moeder zou het hoofd ondersteunen of de baby het hoofd omhoog te duwen om de zwaartekracht van het gewicht van het hoofd tegen te werken.. ik denk als je het hoofd nog kan verkleinen en het wat naar voren kan kantelen het geheel een stuk realistischer wordt. (hoop gezeur in dit topic, maar goed bedoeld, juist omdat het een mooi ding is met wat kleine puntjes :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heeft iemand al met de beta van Silo 2.1 gespeeld? :)

Die nieuwe UV mapping tools zien er echt serieus geweldig uit.. tools die de boel goed in orde houden bij het veranderen van een model, tools om texture coordinaten automatisch in te laten vullen, verbeterd UV-view, zo te zien ook nog een ingebouwd UV grid om mee te testen, w00t!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 20:28

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 240132 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:35:
update,

de baby..

het is meer een gesmolten IT , ik heb alleen geen id wat er nou mis is?
babies maken is niet mijn ding :/

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

comments please :)
Kan het hier iets mee te maken hebben ;) ?
Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/2592/perspbabyhh3sa7.jpg

Excuses voor de enorm crappy photosoep ^^

Niet om je af te vallen o.i.d. Wil hiermee zeggen dat de baby teveel contouren in het gezicht heeft.. babies hebben simpele bolle gezichtjes, dit lijkt meer een volwassen vent met een babylichaampje.

Wil overigens wel even kwijt dat de anatomie van die vrouw heel natuurgetrouw is! :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ehhhhh...... ???????????????/
Wilders?????? Volwassen vent?!????????????????????????

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahahahahahaha vette associatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nog steeds bezig met fifth element level.. ben het kotsbeu :P
Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/9729/hallwayfe0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-06 16:31
misschien ben je het wel kotsbeu Schuey, het wordt iig wel heel mooi :)
en @ iedereen: ik sta toch verbaasd van de kwaliteit die hier wordt geproduceert :) echt geweldig _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik had een tijdje terug al iets gepost over een Flash GUI in 3DS Max (zie hier) ik heb nu een complexere tool gemaakt om alle MeshSmooth's in je scene te managen:
Afbeeldingslocatie: http://i247.photobucket.com/albums/gg151/jennevdmeer/msm214.jpg
Voor details check http://www.youtube.com/watch?v=K4uCUBy-Mqk voor een demo.
De tekst is niet meer te lezen sinds youtube maar er kan in ieder geval wel gezien worden wat er gebeurt.

Dit is dus een flash interface inclusief animaties en wat er allemaal nog meer met flash gedaan kan worden in 3DS Max waarbij van alles heen en weer gestuurd word tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Schuey schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:07:
[...]

Niet om lullig te doen, maar dan raad ik je aan nog eens rustig naar dat plaatje te kijken, niet dat dit het meest ingewikkelde is om te maken wat je zou kunnen verzinnen :P
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Ik kan het ook wel in 3D maken, maar ik kan dat hele apparaat niet verzinnen.

Net als dat ik ook wel eens in m'n hoofd kreeg om een Senseo te gaan modelen om eens met een Bend modifier (of hoe dat in C4D heet) te gaan oefenen, maar toen bedacht ik me dat ik dan eerst het hele apparaat moest ontleden. Er zitten veel meer kleine onderdeeltjes in dan je eigenlijk zou verwachten. Pompje hier, slangetje daar, Uitsparinkje voor een lipje, drie ribbeltjes voor grip op bepaalde plaatsen: dat is geen projectje dat je in een avond modelt. Daar zijn schetsen, berekeningen en ergonomische overwegingen aan vooraf gegaan. En dat heeft hij ook maar even allemaal gedaan. Dat zie ík als ik rustig naar dat plaatje ga zitten kijken. :)
Menesis schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:10:
@ schuey: ik denk dat dat je nog zal tegenvallen: welke materialen gebruik je, hoe produceer je het, hoe verbind je alles met elkaar, hoe assembleer je het, en is het dan nog wel economisch, en dan zijn er nog allerlei regeltjes voor spuitgiet onderdelen (de meeste kunststof dingen) en wat voor oplossing bedenk je uberhaupt voor de opdracht (een out of home solution voor Dilmah thee).
Helaas was de tijd te kort om alle onderdelen geheel uit te werken, maar bij de meeste onderdelen is met vanalles rekening gehouden.
Ja, dat bedoel ik.
apNia schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:10:
milky ik weet niet of het makkelijk te doen is, maar de baby ligt nu vrij rechts als een plank.. een moeder zou het hoofd ondersteunen of de baby het hoofd omhoog te duwen om de zwaartekracht van het gewicht van het hoofd tegen te werken.. ik denk als je het hoofd nog kan verkleinen en het wat naar voren kan kantelen het geheel een stuk realistischer wordt. (hoop gezeur in dit topic, maar goed bedoeld, juist omdat het een mooi ding is met wat kleine puntjes :))
Nou, eigenlijk heb je volgens mij helemaal gelijk. Het hoofd van een baby is erg zwaar tov. zijn lichaam. Ik denk dat hij het nog niet eens zelf omhoog kan houden. Je ziet moeders ook altijd een hand achter het hoofdje houden, anders knakt het nekje naar achter zeg maar. Dus eh, milky, heel mooi... maar laat die dame haar linker- of rechterhand even wat verder uitsteken! Opdat die baby nog een dag langer leeft zonder hernia...

Enne, Wilders? Ik had andere associaties... van een andere nooit-volwassene:
Afbeeldingslocatie: http://www.ansie.nl/images/gordon_in_2005_101639.jpg

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik snap je nu Darkblue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goh goh wat zijn we allemaal creatief :P.

idd moet zijn hoofd worden vastgehouden. het rare is dat dat op het orginele beeldje nog minder
het geval is.. en dat is het beeldje wat ik in wezen na model.
maar goed ik ga het veranderen.

ook het hoofdje zelf ga ik nog veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als je zin/tijd hebt post anders ff dat beeldje, iese leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost. Dit keer een virtual tour van het aankomende Flevo Festival in Bussloo. Je kunt hem zien op: http://nl.youtube.com/watch?v=-HavQ8W2Zj8

specs:
3dsmax 2008 , vray 1.5
circa 60 miljoen polys (gelukkig dat Vray proxy bestaat!)
4200 frames
2 - 4 min per frame (op q6600@3ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Maw: je hebt 8 dagen je computer laten renderen? :9 Vet
Dat vray proxy klinkt interessant, daar ga ik eens naar kijken!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Menesis schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:47:
Maw: je hebt 8 dagen je computer laten renderen? :9 Vet
Dat vray proxy klinkt interessant, daar ga ik eens naar kijken!
MR heeft ook zoiets sinds 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 14:36
Rendertje van mijn DIY 1:8 offroad auto, voor mijn profielwerkstuk van de havo

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bZLI5SWH3Eflwh4IVvQHmVf8/thumb.jpg

Over het ontwerp zelf ben ik redelijk tevreden. Zeker omdat het mijn eerste "grote" CAD project was. Er zitten natuurlijk nog een paar verbeter punten in. Maarja, ik kan er nu al leuk mee rondrijden 8)

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Cool! Als je tijd (over) hebt, moet je eens naar de madcar plugin kijken om je auto te animeren. Die zorgt voor realistische vering etc.
voorbeeldje: http://youtube.com/watch?v=dW9lYasdx3I&feature=related

[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 04-07-2008 18:18 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
@bladeslayer
Ziet er goed uit zeker voor een eerste project!
Met welk programma?
MJC schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:16:
alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost. Dit keer een virtual tour van het aankomende Flevo Festival in Bussloo. Je kunt hem zien op: http://nl.youtube.com/watch?v=-HavQ8W2Zj8
Nice!
Hoe heb je dit gerenderd?
Eerst irradiance en daarna light cashe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Bladeslayer schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:01:
Rendertje van mijn DIY 1:8 offroad auto, voor mijn profielwerkstuk van de havo

[afbeelding]

Over het ontwerp zelf ben ik redelijk tevreden. Zeker omdat het mijn eerste "grote" CAD project was. Er zitten natuurlijk nog een paar verbeter punten in. Maarja, ik kan er nu al leuk mee rondrijden 8)
laat dan ook meteen je eindproduct erbij zien, kunnen ze zien hoe natuurgetrouw je alles uitgedacht hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

dreamwalker schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:04:
@bladeslayer
Ziet er goed uit zeker voor een eerste project!
Met welk programma?

[...]

Nice!
Hoe heb je dit gerenderd?
Eerst irradiance en daarna light cashe.....
Thanx. Nee, ik zat wel te denken om het zo te doen, met een irradiance map, zodat de renderer sneller zou gaan. Echter, met brute force (in 1.5 sp1) kreeg ik toch sneller en mooiere resultaten. Het enige nadeel is dat met deze methode de spiegelende oppervlakten nogal korrelig worden. Om dit te voorkomen met de subdivs omhoog >12 en daar gaat je rendertijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
Het eindproduct!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VaOsqzoGT0iiTIkc5IFX80uP/thumb.jpg

Specs

900W brushless motor
4WD en 4 wheelsteer
theoretische top: 72km/h
Praktijk: moet het maar eens _echt_ gaan meten :)

Alle tekeningen zijn getekend in Solid Edge :) Ik had hier natuurlijk alwel eerdere ervaringen mee. Maar nog nooit zo'n groot project ermee gemaak :)
Testrit

Check mijn fotoalbum voor meer pics van oa bouwprocess enzo :)

[ Voor 57% gewijzigd door Bladeslayer op 05-07-2008 11:51 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

MJC schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:16:

specs:
3dsmax 2008 , vray 1.5
circa 60 miljoen polys (gelukkig dat Vray proxy bestaat!)
4200 frames
2 - 4 min per frame (op q6600@3ghz)
Nice filmpje voor Flevo :) niet dat ik ga, maar wel cool!

Wat je nog eens moet proberen, is de camera met een gelijke snelheid te laten bewegen. Nu heb je een beetje dat achtbaan_ik_word_miseslijk_gevoel erin zitten. M.a.w. Soms versnelt de camera en daarna weer wat langzamer.

En als je het eventueel nog anders wilt maken, zou je tour moeten laten vliegen... kom je bij een stand, stoppen. En dan komt er zo'n schempje uitrollen/knappen met in het kort wat de stand is/doet. dan rolt het schermpje weer op en gaat de tour verder. Snap je wat ik bedoel :?

-------
Ander vraagje mensen, is zoiets als dit intressant om te gaan doen ?
-> 3D Cursusje
-> Maya cursusje

En hoe maak je nu een goede keuze tussen een bepaald 3D pakket. Veel mensen gebruiken 3Ds Max, maar Maya bijv. is ook enorm groot. Of juist Cinema 4D of Blender? Als je kijkt naar Games, films, special effects, 3d animaties.. wat is dan het meest gangbare? of is het beetje hetzelfde verhaal als met programmeren... als je het denk process begrijpt... maakt de taal niet zoveel uit.. ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Als je tevéél geld hebt is zo'n cursus wel een goed idee jah, maar internet staat helemaal vol met tutorials dus dat bespaart heel wat centjes. Als je zoekt, vind je tutorials voor alles.

wat betreft de keuze voor een software pakket: dat is al vaak aan bod gekomen in Post je 3d stuff part ### dus doe even een search ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Menesis op 05-07-2008 14:40 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262821

Heey.

Ik heb weer een vraagje:
Ik volg deze tutorial: Modeling a bedroom suite.
En nou kwam ik hier niet verder: http://www.3dsmaxresource.../bedroom-suite-page4.html ,, bij Step Twelve. Als ik namelijk de Lathe modifier gebruik, dan krijg ik de helft van mij mesh goed en in de andere helft zitten allemaal fouten.
Plaatjes zeggen meer dan woorden:
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/3707/vraag12xi8.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 262821 op 05-07-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 09:49
volgens mij werkt het beter als je de helft van de doorsnede maakt en m dan 360 grade ronddraaid...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:33:
volgens mij werkt het beter als je de helft van de doorsnede maakt en m dan 360 grade ronddraaid...
bedankt, stom van me dat ik dat zelf niet bedacht.
maar nu is ie wel helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en nog een vraag:
Ik hoorde en las veel over Vray en dat je daarmee veel realistischer kan renderen.
Nu heb ik vray gedownload en geinstalleerd maar ik zie nergens in 3ds max 2009 iets van vray, hoe kan ik vray activeren en ik zag op plaatjes via internet dat je het logo van vray zou moeten zien bij je materials maar dat zie ik ook niet. Oja ik keek bij plug-in manager en bij alle vray plugins stond: "loaded". Ik heb ook vrayspawn.exe geopend maar daardoor starte max alleen maar elke keer opnieuw op.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 262821 op 05-07-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 262821 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:00:
en nog een vraag:
Ik hoorde en las veel over Vray en dat je daarmee veel realistischer kan renderen.
Nu heb ik vray gedownload en geinstalleerd maar ik zie nergens in 3ds max 2009 iets van vray, hoe kan ik vray activeren en ik zag op plaatjes via internet dat je het logo van vray zou moeten zien bij je materials maar dat zie ik ook niet. Oja ik keek bij plug-in manager en bij alle vray plugins stond: "loaded". Ik heb ook vrayspawn.exe geopend maar daardoor starte max alleen maar elke keer opnieuw op.
Ga naar Render Setup (F10), scroll in de Common tab naar beneden, en druk op het plusje bij Assign Renderer. Druk op de knop met de 3 puntjes achter Production en kies V-Ray. Zorg er voor dat V-Ray ook voor de Material Editor gebruikt wordt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 15:09
Hier wat renders van het wiel van de Porsche Carrera GT waar ik mee bezig was, een pagina terug.
Gemaakt in 3DSMax en gerenderd in VRay. Daarna de levels aangepast in Photoshop en DOF toegevoegd in Photoshop.

Maar zoals je vooral bij de 3e en 4e render kan zien, zit er nog wat ruis in, vooral bij het woord 'losen' op het 3e plaatje.
Bij de andere plaatjes valt het niet meer zo op door de DOF. Maar hoe komt dat nou? Want ik ben al bezig geweest met verschillende instellingen, ik heb voor de Irradiance map Medium gepakt met +/- 40 Hsph. Subdivs. Als ik m hoger zet dan duurt het renderen veel te lang om te checken waar die ruis vandaan komt. Dus ik denk ik vraag het hier even, da's waarschijnlijk sneller dan de vele instellingen van VRay uitproberen. :)

Verder, kritiek gewenst, vooral rendertechnisch, het model ga ik niet meer aanpassen.

De vierde render heeft trouwens een rode wielmoer, dat komt omdat bij deze auto aan de linkerkant rode wielmoeren zitten, en aan de rechterkant van de auto blauwe.

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/PorscheCarreraGT1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/PorscheCarreraGT2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/PorscheCarreraGT3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/PorscheCarreraGT4.jpg

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
WOW super vet!
Maar die hier boven is een foto toch.........
De eerste x dat ik iemand zijn ontwerp ook echt zie maken. Cool ook dat he het eerst helemaal in hout hebt uitgeprobeerd. Wel cool als het helemaal van hout zou zijn maar zal wel niet kunnen.
En ook leuk dat je SolidEdge gebruikt volgens mij heb ik hier nog niemand SE zien gebruiken alleen maar SolidWorks. Zijn er nog speciale redenen waarom je voor SE hebt gekozen?
Als ik het goed begrijp zit je nog op de havo!? Damn en dat dit soort dingen.... sprakeloos.
BamiHap schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:46:
Hier wat renders van het wiel van de Porsche Carrera GT waar ik mee bezig was, een pagina terug.
Gemaakt in 3DSMax en gerenderd in VRay. Daarna de levels aangepast in Photoshop en DOF toegevoegd in Photoshop.
Jeetje ziet er ook goed uit gaat lekker hier de laatste tijd. Komen echt mooie dingen langs moet nu toch ook echt maar eens een serieuze poging ondernemen om hier wat te posten....
Heb je het logo nu op de blaguy mannier gedaan?

[ Voor 27% gewijzigd door dreamwalker op 05-07-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
dreamwalker schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:02:
[...] Jeetje ziet er ook goed uit gaat lekker hier de laatste tijd. Komen echt mooie dingen langs moet nu toch ook echt maar eens een serieuze poging ondernemen om hier wat te posten....
Heb je het logo nu op de blaguy mannier gedaan?
Ja, met een blendmap inderdaad. Werkte goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
Bovenste plaatje is inderdaad een foto :)

Ik ben op mijn 15e in aanraking met Solid edge gekomen. Het werkt erg makkelijk, in tegenstelling tot inventor etc. Ik heb alles een beetje zelf uitgevogeld. En de bij geleverde tutorials zijn ook erg goed :) En ja, ik ben net klaar met HAVO. Volgend jaar werktuigbouwkunde :) Vroeger wou ik echt altijd iets doen in de ict. Maar CAD tekenen/ontwerpen/etc heb ik toch mijn echte liefde gevonden. Het geeft gewoon een echte kick als je iets ontwerpt, en daarna ook echt bouwt. En als het dan ook nog goed werkt is het helemaal geweldig 8)

Maar intotaal ben ik toch wel een goede 200+ uren mee bezig geweest. Terwijl voor het profielwerkstuk een goede 60 uur staat geschreven. Maar dat maakt me helemaal niets uit ;)

Ik heb meer nuttige kennis geleerd tijdens het profielwerkstuk, dan in een 1 jaar "normaal" school :)

Ik kan echt iedereen die geen/weinig ervaring heeft met CAD, Solid Edge aanraden. En wil je het helemaal legaal doen, dan kan je oa de nederlandse leverancier van solid edge emailen, en vragen om een academic licence :)

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online

Maar zoals je vooral bij de 3e en 4e render kan zien, zit er nog wat ruis in, vooral bij het woord 'losen' op het 3e plaatje.
Bij de andere plaatjes valt het niet meer zo op door de DOF. Maar hoe komt dat nou? Want ik ben al bezig geweest met verschillende instellingen, ik heb voor de Irradiance map Medium gepakt met +/- 40 Hsph. Subdivs. Als ik m hoger zet dan duurt het renderen veel te lang om te checken waar die ruis vandaan komt. Dus ik denk ik vraag het hier even, da's waarschijnlijk sneller dan de vele instellingen van VRay uitproberen. :)

Verder, kritiek gewenst, vooral rendertechnisch, het model ga ik niet meer aanpassen.

De vierde render heeft trouwens een rode wielmoer, dat komt omdat bij deze auto aan de linkerkant rode wielmoeren zitten, en aan de rechterkant van de auto blauwe.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er heel erg goed uit _/-\o_
Ga je de rest van de auto ook nog maken?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik heb nog een beginnetje-wire van die auto. Vond het destijds de mooiste auto EvAh!1, maar ik heb niet echt smaak in auto's denk ik O-)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Godverdorie ik moet toch ook eens een keer Vray gaan bekijken :P Is er ook een up to date versie voor Maya ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Kan je anders even een screenshot van je render instellingen laten zien?
Ben sowieso wel benieuwd naar je noise threshold en de subdivs op je material zelf.
Schuey schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:17:
[...]

Godverdorie ik moet toch ook eens een keer Vray gaan bekijken :P Is er ook een up to date versie voor Maya ?
Voor Maya waren ze wel met een beta test versie bezig volgens mij. Ik weet niet of die al uit is
Voor Sketchup bestaat Vray wel al.

[ Voor 75% gewijzigd door BcMe op 06-07-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dit heb ik van http://www.chaosgroup.com
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/530/vrayqy6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 262821 op 06-07-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
(...)
Zeer mooi! Maar ga je die hele auto met dat niveau van details maken? :o
Dan hoop ik dat je genoeg geheugen hebt om dat te renderen op het eind

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 06-07-2008 14:44 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Menesis schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:44:
[...] Zeer mooi! Maar ga je die hele auto met dat niveau van details maken? :o
Dan hoop ik dat je genoeg geheugen hebt om dat te renderen op het eind
Het was eigenlijk niet de bedoeling om de hele auto te gaan maken, ik wilde alleen dit deel in detail gaan maken. Ik heb er dan ook zoveel tijd in gestoken, daar kan je normaal gesproken ook een hele body van een auto van maken.
Normaal als je zo'n auto maakt, dan maak je halverwege of op het einde de wielen, en dan steek je natuurlijk lang niet zoveel detail in het wiel omdat je dat uiteindelijk toch niet ziet.

Plus, bij een hele auto ben je heel erg lang bezig met dezelfde vorm. En bij dit is het iedere keer iets anders bouwen, en aan het einde wordt het een geheel met verschillende objecten. En daarom bleef het voor mij ook onderhoudend om te doen, het was steeds iets anders. En aan het einde verschillende textures maken.

Ik zal morgenavond mijn renderinstellingen even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

@BamiHap
Ziet er erg goed uit! De Blend material werkt ook prima zo te zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 16:21

KneoK

Not in a million lightyears

[...]

Het zijn prachtige renders, maar ik kan me niet voorstellen dat je dit soort plaatjes niet uit Mental Ray kunt persen. Als je je best doet kom je nog aardig in de buurt met de standaardrenderer ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jawel maar dan moet je veel dingen faken. Je kan het ook in paint doen bij wijze van :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Oke hier dus nog even een plaatje van mijn rendersettings, ik was dus benieuwd hoe het komt dat er nog steeds wat ruis zit, zoals ook te zien is in de eerste render, bovenaan in het plaatje.
Alles wat dichtgeklapt zit zeg maar, is gewoon default. GI en Environment staan wel aan, maar verder met default waarden.
Voor testrenders gooi ik altijd de irradiance map flink naar beneden en de noise treshold naar 0,1 ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/settingsvrayklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gooi voor de lol onder Irradiance Map hem eens van Medium naar High. Als je nog hem even doorloopt dan snap je misschien ook wat beter wat wat is, misschien dat dat wat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Adaptive RQMC image samples tab - Min subdivs hoeven zelden hoger dan 1 (behalve bij veel detail)
Irradiance map - HSph. subdivs: 64 Interp samples: 32
rQMC Sampler tab - Noise treshhold soms zelfs verlagen naar 0.01, min samples kan op 12

Dat zijn zo de dingen die ik zou veranderen.

Wel een handige pagina:
Welcome to V-Ray (starting page)

Als je wat render kracht nodig hebt, stuur me een mailtje of iets dergelijks. Mijn quadcore met 8gb ram staat hier 8 uur per dag niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

moet je m uit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BcMe schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:37:
Adaptive RQMC image samples tab - Min subdivs hoeven zelden hoger dan 1 (behalve bij veel detail)
Irradiance map - HSph. subdivs: 64 Interp samples: 32
rQMC Sampler tab - Noise treshhold soms zelfs verlagen naar 0.01, min samples kan op 12

Dat zijn zo de dingen die ik zou veranderen.

Wel een handige pagina:
Welcome to V-Ray (starting page)

Als je wat render kracht nodig hebt, stuur me een mailtje of iets dergelijks. Mijn quadcore met 8gb ram staat hier 8 uur per dag niets te doen.
als ik wat test rendertjes wil mag het dan ook? O-)
hier schiet het echt niet op.
met mijn pc'tje:
gallery: The_Jelmer
welk programma's heb je trouwens?
3ds max 2009 + vray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Kan iemand mij vertellen hoe je in Particle Flow, die cache operator moet gebruiken:
- moet die in elk apart flow event of alleen in het laatste flow event?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Menesis schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:45:
Kan iemand mij vertellen hoe je in Particle Flow, die cache operator moet gebruiken:
- moet die in elk apart flow event of alleen in het laatste flow event?
Nee in de aller eerste bij je render operator zelfs :P - maar hij zuigt wel een beetje erg, werkt niet altijd even fijn met cache laden waardoor hij nogsteeds frames skipt bij het afspelen. Die van Orbaz PFlow Tools Box #1 (of #3 weet zo even niet) werkt een stuk beter, en kan ook naar files cachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Anoniem: 262821 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:34:
[...]

als ik wat test rendertjes wil mag het dan ook? O-)
hier schiet het echt niet op.
met mijn pc'tje:
gallery: The_Jelmer
welk programma's heb je trouwens?
3ds max 2009 + vray
Ik ken het helaas, tot voor kort werkte ik op zo'n zelfde soort machine.
3dsmax 2009 + vray heb ik hier. Wat je wil moet je maar mailen. First come first serve ;)
Mjin email staat als het goed is in mijn profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ok ,thnx
dan heb ik nog een vraagje over fumefx icm particle flow:
ik wil enkel bepaalde particle flow events in de fik zetten. Het lijkt er alleen op dat je alleen een heel particle flow systeem in de fik kan zetten, niet 1 onderdeel...
Afterburn heeft wel iets waarmee het kan lijtk het, maar hoe zit dat met fumefx?
zie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=24m6tde&s=4

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 08-07-2008 21:47 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Menesis schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:45:
Ok ,thnx
dan heb ik nog een vraagje over fumefx icm particle flow:
ik wil enkel bepaalde particle flow events in de fik zetten. Het lijkt er alleen op dat je alleen een heel particle flow systeem in de fik kan zetten, niet 1 onderdeel...
Afterburn heeft wel iets waarmee het kan lijtk het, maar hoe zit dat met fumefx?
zie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=24m6tde&s=4
Een hele particle flow pakt hij automatisch maakt niet uit welke event, wil je echter verschillende sources per event dan is dat voor zover ik kan zien/weet niet mogelijk...

Je kan natuurlijk een workaround doen met particles met een shape en daar een mesher op je events die je wil hebben doen, en dan die weer een object source geven.. (dus een mesher/object source per event)

[ Voor 9% gewijzigd door jenne op 08-07-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

updatje;

de pose veranderen gaat helaas niet, tenminste ik weet niet hoe je dat in godsnaam kan doen in mudox... en alle verts slepen in max zie ik al helemaal niet zitten..
weer iets om rekening mee te houden volgende keer, of over te stappen op zbrush

anyhow

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/3008/womanbabypa6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Nu het vakantie is heb ik weer tijd om wat dingetjes die doen die laag op mn agenda stonden:
Ik was niet helemaal tevreden met mn final bij de getto contest: door bepaalde instellingen vielen fijne details bij de textures weg, de belichting was wat koud en de auto was wel heeel smerig. Alleen trok mn computer het toen niet om een betere render te maken -of ik had te weinig geduld- aangezien ik 2GB ram had. Nu met 4Gb en Q6600 is het net aan gelukt (scene gebruikte namelijk tegen de 3,2 Gb)
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/getto14smll.jpg
Alleen de toegevoegde palmboom is nog niet helemaal ok (en misschien wel meer dingen, je blijft altijd bezig...)

[ Voor 2% gewijzigd door Menesis op 09-07-2008 22:42 . Reden: url... ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
@ menenis

Ziet er goed uit man!
Alleen staat die auto niet met zijn linker wielen in het trottoir?

Maar die muur ziet er echt goed uit zeg. hoe doe je dat?
displacement en bump ofzo en hoe doe van die vette graffities op de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja auto staat dwars door de stoep zie ik nu :+
In sommige textures zit idd veel werk: Het zijn vaak meerdere plaatjes met elk een eigen UVWmap met eigen map channel (kun je ze handig positioneren). Elk plaatje zit in een 'mask' of soms heb ik een png genomen met alpha channel (al die graffiti's van hun achtergrond verwijderen kostte ook aardig wat tijd!) en die zijn weer samengevoegd met 'composite'. Verder geen displacement, alleen bump mapping en diffuse (de randen van de muren zijn overal recht ipv gebrokkeld ;) )
vrijwel alle textures zijn afkomstig van cgtextures.com
dat is dus in 3ds max.

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 09-07-2008 23:38 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Je kan toch maar 1 uvw map aan een object toevoegen? Want zover ik weet is een uwv niet materiaal gebonden maar object gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee je kan ze ook per channel assignen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
dreamwalker schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:56:
Je kan toch maar 1 uvw map aan een object toevoegen? Want zover ik weet is een uwv niet materiaal gebonden maar object gebonden.
er heet iets 'map channel' en dat zie je terug in de material editor bij de textures (maakt niet uit wat voor) en in je UVWmap modifier :) Erg handig voor dit soort dingen. Zo kun je eenvoudig bepalen waar alles terecht komot, en je kunt het ene plaatje tilend (?) maken, zoals de stenen muur en het andere niet (grafiti)

[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 10-07-2008 13:59 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ik heb geprobeerd om ook iets met layers te maken zoals jij beschrijft.
Maar ik kom er niet uit. Het begint eigenlijk al dat ik de map channels niet kan vinden in de material editor. Maar ik dacht misschien is material id channel hetzelfde dus dit gebruikt.
Ik krijg het niet voor elkaar om twee materialen in mijn material editor op 1 object te krijgen.
Is het niet handig om hier gewoon een multisub materiaal voor te gebruiken?

Maar menesis heb je geen zin om een mini tut te schrijven :X O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
dreamwalker schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:56:
Ik heb geprobeerd om ook iets met layers te maken zoals jij beschrijft.
Maar ik kom er niet uit. Het begint eigenlijk al dat ik de map channels niet kan vinden in de material editor. Maar ik dacht misschien is material id channel hetzelfde dus dit gebruikt.
Ik krijg het niet voor elkaar om twee materialen in mijn material editor op 1 object te krijgen.
Is het niet handig om hier gewoon een multisub materiaal voor te gebruiken?

Maar menesis heb je geen zin om een mini tut te schrijven :X O-) :P
Echte gelayerde materials zijn er niet sinds 2009 is de composite map wel veel verbeterd. Daarmee kan echt maps over elkaar doen met van allerlei blending mogelijkheden. Multi-sub object kan je per face instellen, dus bv een flesje heeft ID1 als texture en de dop heeft ID2 als texture (dit stel je in bij je edit mesh/poly of met material modifier. Maar dit heeft geen vorm van blending en zijn ook geen lagen, maar gewoon verschillende textures op verschillende plekken.
Voor een simpele blend kan je trouwens een 'Mix' map gebruiken of de 'Blend' material.

En ter illustratie waar wat te vinden is:
Afbeeldingslocatie: http://i247.photobucket.com/albums/gg151/jennevdmeer/mapchannels.jpg

Verder zou ik gewoon lekker even op basis texture/mapping tutorials zoeken op google/max help, zijn er genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Menesis schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:41:
Nu het vakantie is heb ik weer tijd om wat dingetjes die doen die laag op mn agenda stonden:
Ik was niet helemaal tevreden met mn final bij de getto contest: door bepaalde instellingen vielen fijne details bij de textures weg, de belichting was wat koud en de auto was wel heeel smerig. Alleen trok mn computer het toen niet om een betere render te maken -of ik had te weinig geduld- aangezien ik 2GB ram had. Nu met 4Gb en Q6600 is het net aan gelukt (scene gebruikte namelijk tegen de 3,2 Gb)
[afbeelding]
Alleen de toegevoegde palmboom is nog niet helemaal ok (en misschien wel meer dingen, je blijft altijd bezig...)
Ziet er nog better uit dan die van de contest. Erg goeie sfeer. Zelf zou ik de auto nog wat meer indeuken en viesmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
[extreem laat]
Anoniem: 262821 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:28:
Heey.

Ik heb weer een vraagje:
Ik volg deze tutorial: Modeling a bedroom suite.
En nou kwam ik hier niet verder: http://www.3dsmaxresource.../bedroom-suite-page4.html ,, bij Step Twelve. Als ik namelijk de Lathe modifier gebruik, dan krijg ik de helft van mij mesh goed en in de andere helft zitten allemaal fouten.
Plaatjes zeggen meer dan woorden:
[afbeelding]
[/extreem laat]Moet je weld core aan zetten, dan weld hij de vertices anders plaatst hij er een heleboel in/over elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:52

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Om het huis op te vrolijken een leuke graphic gemaakt en op poster laten drukken 200x100 cm :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resein.nl/elmar/bla.jpg

Vondt het wel leuk even met jullie te delen :)

(p.s. best wel gejat van Achmea ja ;))

[ Voor 10% gewijzigd door ElmarNieser op 14-07-2008 22:13 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Wie gebruikt hier nog Cinema 4D... waarom wel / waarom niet?

Ben er wel benieuwd naar. Vroeger zag je in dit topic dat het toch vaker gebruikt werd. Nu zie je veel Max, Maja, Blender of sketsup :+

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik gebruik nog Cinema4D! En het werkt lekker hoor. Ik ben nu bezig mijn telefoon te modellen.

De mesh is een ramp, dat zal ik maar eerlijk bekennen.
Ronde hoeken, booleans, booleans-in-booleans :')

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/74VLlbgP57c1jqGhgR0iKRAS/full.jpg

Heb ik nu ongeveer een dag werk in zitten. 8 omni's voor de softe belichting, 1 omni voor een directe lichtval. Materials nog niet echt gedaan... grijs en zwart een beetje. Bumpmap voor de richels rond de knopjes en voor het logootje boven het scherm.

De joystick moet nog, er moet nog iets leuks op het scherm, color map op de knopjes. Beetje aankleding eromheen enzo. En die rare rand van boven naar beneden moet weg... zal wel een vage hoek in m'n spline hebben zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Blue op 15-07-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Eventuele troep in je mesh zie je het best bij glossy zwart reflectief materiaal. Dus als je daarmee wilt gaan renderen zou ik dat zo gauw mogelijk uitproberen :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/asPsQMTDwseKpNuwSrwFC0KL/full.jpg
Nou... echt veel reflectiever dan dit wordt het niet. Het is plastic. En het schermpje wordt van zwartig glas maar daaraan zie je nu al dat dat wel okay wordt. Alleen die mesh vind ik zo smerig omdat die van het raampje dus een schuine strook over het hele midden heeft lopen.
Volgens mij komt dat omdat ik op de bovenkant een fillet cap heb gezet. Hij weet dan niet wat ie met de punten in de bochten aanmoet en dan doet hij maar zoiets.

Ook zal ik wel veel te veel lijntjes in de rest van het ding hebben, maar als ik er minder doe, worden de ronde hoeken niet mooi rond. Ah, ik ben maar een amateur. Op de render ziet het er leuk uit toch :P

En ik heb het rare zwarte lijntje eruit weten te halen. De zwarte binnenkant kwam door de metallic buitenkant heen. Puntje verslepen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
Ik heb met Blender mijn scherm gemodelleerd en even een animatie laten renderen waarin hij pivot enzo :) . Ook bij mijn monitor zitten ronde hoeken, dit heb ik gewoon opgelost door een cirkel uit heel veel puntjes te laten bestaan en van daaruit de vlakken te maken. Ik zal eens op zoek gaan naar die Booleans waar jullie het hierboven hadden, misschien had ik mezelf daarmee wat werk kunnen besparen.

Ik heb ongeveer 6 uur aan het model gewerkt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZgwIqKaBNFs&fmt=18]
Door de brakke youtube kwaliteit zie je de achterkant als een bijna geheel zwart vlak, dit is in de versie die op mijn computer staat gewoon mooi hoor :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/tvsbrpzk8j01qlo7imy9cxqo3jqulz2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/n7tgevbs4pypzyv833czkemhxsh2wsl.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door -j-k- op 21-07-2008 14:55 . Reden: Filmpje embedded ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

l102212 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:05:
Ik heb met Blender mijn scherm gemodelleerd en even een animatie laten renderen waarin hij pivot enzo :) . Ook bij mijn monitor zitten ronde hoeken, dit heb ik gewoon opgelost door een cirkel uit heel veel puntjes te laten bestaan en van daaruit de vlakken te maken. Ik zal eens op zoek gaan naar die Booleans waar jullie het hierboven hadden, misschien had ik mezelf daarmee wat werk kunnen besparen.

http://www.youtube.com/watch?v=ZgwIqKaBNFs&fmt=18
Door de brakke youtube kwaliteit zie je de achterkant als een bijna geheel zwart vlak, dit is in de versie die op mijn computer staat gewoon mooi hoor :) .
ziet er leuk uit! ECHTE MANNEN uploaden hun videootjes naar vimeo.com natuulk! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

apNia schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:53:
[...]

ziet er leuk uit! ECHTE MANNEN uploaden hun videootjes naar vimeo.com natuulk! :7
Ga jij je spam maar lekker op een ander forum posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l102212 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:05:

http://www.youtube.com/watch?v=ZgwIqKaBNFs&fmt=18

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi gedaan, alleen een opmerking:
Ik zie vooral bij het 2de plaatje boven in de hoek van het scherm duidelijk vlakken, het is geen mooie bocht. Je had waarschijnlijk je interpoleration laag staan met die cirkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Anoniem: 30795 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:32:
[...]

Spam? je weet wel wat spam is he? je bent je er van bewust dat Vimeo een van de grootste videoservices op het web is? ja? beetje reukzout?

Vimeo support video's op hogere resoluties dan youtube, zelfs op echt HD niveau. Moeite waard dus lijkt me.

Dus neem dat dan eens heel snel terug.

[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 16-07-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Anoniem: 30795 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:32:
[...]

Zoals apNia zelf al min of meer zegt: onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen paar maanden? }:O

Vimeo wordt tegenwoordig erg veel gebruikt door mensen die dit soort dingen maken, juist *omdat* het van een veel hogere kwaliteit is dan die brakke Youtubezut die zelfs in de "high quality" mode niet bepaald optimaal te noemen is.

Youtube is voor wussies, Vimeo is voor kerels. Heeft niets met spam te maken. Wel met positieve ervaringen van de kerels die steeds vaker overstappen op een (gratis!) product dat hun filmpjes er veel beter uit laat zien (en dat nog eens zonder de hele tijd te bufferen/haperen ook).

Anoniem: 262821 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:41:
Mooi gedaan, alleen een opmerking:
Ik zie vooral bij het 2de plaatje boven in de hoek van het scherm duidelijk vlakken, het is geen mooie bocht. Je had waarschijnlijk je interpoleration laag staan met die cirkels?
Inderdaad, beter even drukken op dat "Set Smooth"-knopje in het F9-paneel, dan wordt ie lekker glad :)

offtopic:
Wat is het trouwens extreem vet dat je gewoon *tijdens* het posten nog een quoteknopje in de lijst met posts kan aanklikken, om die vervolgens dan in je reactie te krijgen, zonder het al getypte te laten verwijderen.. hoedje af voor de ontwikkelaars van dit forum _/-\o_

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 10:56
Hehe, quoten tijdens het posten is relatief simpel om te programmeren..

Anyway, ben ik de enige die vind dat de boolean functies van blender niet goed werken? Intersect tussen een kubus en een bol levert bijvoorbeeld een vern**kte mesh op die niet eens meer gesubsurft te worden.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@link0007:

Klopt, maar dat soort superhandige features zie je bij andere webapps maar weinig eigenlijk, vandaar m'n enthousiasme ;)

Mag ik vragen waar je die booleans voor wil gebruiken? Als het een organisch object is waar je gaten oid in probeert te slaan, dan kun je beter gewoon wippen met polygonen. Geeft veel betere resultaten en kan nog sneller zijn ook.

Je weet wat ze zeggen: haastige spoed....

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Al weer een poos geleden dat ik hier gepost hebt, ik ben zo'n beetje alles kwijt wat ik ooit gemaakt heb vanwege een computer crash.

Maar goed, nadat is medetweaker rashmatash's tekening nr. 4 zag kreeg ik weer inspiratie voor iets.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CaaMpkFgjKBZYFrlGaIsX3ab/thumb.jpg

Ben van plan om een dorpje te maken met foute scheve huisjes/gebouwen, en het valt nog niet mee om zoveel mogelijk expres scheef te maken.
Ik weet ook nog niet of een twee kleuren combinatie gaat werken uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Stukfruit schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:24:
@link0007:

Klopt, maar dat soort superhandige features zie je bij andere webapps maar weinig eigenlijk, vandaar m'n enthousiasme ;)

Mag ik vragen waar je die booleans voor wil gebruiken? Als het een organisch object is waar je gaten oid in probeert te slaan, dan kun je beter gewoon wippen met polygonen. Geeft veel betere resultaten en kan nog sneller zijn ook.

Je weet wat ze zeggen: haastige spoed....
Ik heb ze niet nodig, maar het viel me gewoon op.. Was even wat theorie over Constructive Solid Geometry ( = booleans) door aan het nemen, en keek ff of het ook allemaal werkte in Blender. Werkt wel, maar niet echt intelligent. Jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 10:46
link0007 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:17:

Anyway, ben ik de enige die vind dat de boolean functies van blender niet goed werken? Intersect tussen een kubus en een bol levert bijvoorbeeld een vern**kte mesh op die niet eens meer gesubsurft te worden.
Ton Roosendaal heeft zelf wel eens gezegd dat je die beter niet kan gebruiken. Ik zou dus niet weten hoe klote ze zijn >:)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
link0007 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:17:

Vanuit 3d max denkend (wat in principe overal zou gelden, maar ik weet niet hoe blender werkt) dan werken Booleans nooit goed voor smooths tenzei je daarna met de hand alle loops weer goed legt. Want om te subdivide moet een edge goed doorlopen (think quads) het enige wat booleans doen is een gat erin snijden en een kapje van je object er weer in plakken. Daardoor krijg je gewoon crap wat niet goed doorloopt/connect en gaten/rare hoeken als je subdivide.

In 3dsmax bestaat dat als het al goed gaat uit twee elementen een van je mesh en een voor dat kapje van wat je eruit booleant.

Om hier omheen te werken (vanuit mijn 3dmax perspectief bekeken) kan je uiteraard gewoon lekker met de hand doen werkt het netst en voor een goed resultaat ook vaak het best. Of je boolean object wat je eruit haalt zo gelijk mogelijk maken kwa edges/loops en dan als je het eruit gehaald hebt ff de randjes bij langs om alle loops e.d. door te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Toevallig vandeweek er eens een oude 3DWorld bij gepakt, waarin ze dieper ingingen op de ProBoolean tool van Max. Die gaat een stuk netter om met je wireframe. Die zit standaard niet bij Max, maar moet voor subscribers wel beschikbaar zijn, en wellicht op andere plaatsen ook. Anyways, see for yourself:

Zoals je ziet, her en der nog wel wat foutjes, maar niks wat je niet kan fixen met een paar welds.

Maar daar hebben 3Ds Max gebruikers alleen baat bij, helaas kan ik over Blender weinig zeggen...

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 17-07-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
apNia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:09:
Toevallig vandeweek er eens een oude 3DWorld bij gepakt, waarin ze dieper ingingen op de ProBoolean tool van Max. Die gaat een stuk netter om met je wireframe. Die zit standaard niet bij Max, maar moet voor subscribers wel beschikbaar zijn, en wellicht op andere plaatsen ook. Anyways, see for yourself:
[video]
Zoals je ziet, her en der nog wel wat foutjes, maar niks wat je niet kan fixen met een paar welds.

Maar daar hebben 3Ds Max gebruikers alleen baat bij, helaas kan ik over Blender weinig zeggen...
Die doet het in je voorbeeld beter dan hij bij mij in de praktijk werkt. Ik krijg bijna altijd gewoon alleen een gat in de faces waar ik het object uit snij zonder nieuwe faces er op/in van wat hij eruit snijdt (lekker vaag maar kom er ff niet normaal uit :p) - of gewoon een crash, dat doet hij ook regelmatig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Even voor de duidelijkheid, je gebruikt ProBoolean en niet gewoon Boolean? Heb het zelf nog niet gebruikt maar als dat het resultaat is met Pro Boolean klinkt het als een aardige teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

ProBoolean werkt in ieder geval een stuk beter dan de Boolean (die echt uitermate treurig is). Maar zoals Decapitator zegt. Hij crashed vaak. En zodra de mesh al een stuk lastiger word heeft hij er ook veel meer moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
apNia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:37:
Even voor de duidelijkheid, je gebruikt ProBoolean en niet gewoon Boolean? Heb het zelf nog niet gebruikt maar als dat het resultaat is met Pro Boolean klinkt het als een aardige teleurstelling.
Ik gebruik boolean als het kan zo weinig mogelijk daarom heb ik proboolean ook maar paar keer gebruikt waarvan het geen een keer goed kwam. Dus ik begin er meestal ook niet meer aan.
Op de een of andere manier als de vormen iets complexer worden als de standaard objects dan crasht hij idd veel en bij mij cap'te hij de holes die hij maakt niet waardoor ik alsnog met de hand het gat zelf heb lopen opvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Je kunt zeiken wat je wilt over boolean, maar het is een life-saver :P Je moet gewoon even je mesh fixen na het gebruiken, maar dat is niet erg aangezien het sneller is dan dat je het geheel zelf gaat maken. Bij mijn Iron Man model heb ik ook boolean gebruikt bij de ronde gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AGv1n1TrsrlXsKtVajPRi2K7/full.jpg
Zo! De bump zit d'r goed in, nu eens met een UVW-map geprobeerd ipv. Cubic mapping.
Het gat voor de joystick is eruit gebooleand, daar komt zo mooi een joystickje in.

Dan moet ik de color map (of liever, chroom reflectie) map op de joystick nog, het Quickshare vlakje onderaan en de knopkes op de zijkant.

We gaan eens een keertje voor de 100%!!! :D

Oja, de color map op de knopjes was een hel. Ik heb met de Pen Tool in Photoshop al die pijltjes, envelopjes en muzieknootjes helemaal met de hand zitten tekenen! Monnikenwerk! :o

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JLfTN1NNTkUCnw9YwyS8KZ49/full.jpg
En whop, even wat aan de material van het metaal gedaan. Ik vind dat die nu wel klopt.
In een later stadium wil ik nog vlekken, scratches en andere troep toevoegen... dat heeft mijn eigen telefoon ook, maakt 'm wel zo echt :)
Over het chroom van de joystick en het randje daaromheen ben ik nog niet tevreden. Het kan ook gewoon aan mijn environment liggen: dat is de 'kitchen probe' en die heeft aan het plafond gewoon alleen maar grijs. Daar valt niks leuks aan te zien. Hence de saaie grijze reflectie.

[ Voor 49% gewijzigd door Dark Blue op 17-07-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

Hallo

Ik heb 3d s max geinstalleerd met Vray en nu is mijn hele UI messed up
knoppen die niet meer op de goede plek staan etc. Nu heb ik hier eens eerder iets gelezen dat dit met vray te maken heeft. Ik kan het alleen niet weer vinden weet iemand wat hier de oplossing voor is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Anoniem: 116370 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:23:
Hallo

Ik heb 3d s max geinstalleerd met Vray en nu is mijn hele UI messed up
knoppen die niet meer op de goede plek staan etc. Nu heb ik hier eens eerder iets gelezen dat dit met vray te maken heeft. Ik kan het alleen niet weer vinden weet iemand wat hier de oplossing voor is ??
Heb het nog niet gehad met VRay. Maar kan je het niet gewoon oplossen door Customize - Load Custom UI Scheme te doen. En dan MaxstartUI.ui of DefaultUI.ui te laden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Dark Blue schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:26:
[afbeelding]
Zo! De bump zit d'r goed in, nu eens met een UVW-map geprobeerd ipv. Cubic mapping.
Het gat voor de joystick is eruit gebooleand, daar komt zo mooi een joystickje in.

Dan moet ik de color map (of liever, chroom reflectie) map op de joystick nog, het Quickshare vlakje onderaan en de knopkes op de zijkant.

We gaan eens een keertje voor de 100%!!! :D

Oja, de color map op de knopjes was een hel. Ik heb met de Pen Tool in Photoshop al die pijltjes, envelopjes en muzieknootjes helemaal met de hand zitten tekenen! Monnikenwerk! :o

[afbeelding]
En whop, even wat aan de material van het metaal gedaan. Ik vind dat die nu wel klopt.
In een later stadium wil ik nog vlekken, scratches en andere troep toevoegen... dat heeft mijn eigen telefoon ook, maakt 'm wel zo echt :)
Over het chroom van de joystick en het randje daaromheen ben ik nog niet tevreden. Het kan ook gewoon aan mijn environment liggen: dat is de 'kitchen probe' en die heeft aan het plafond gewoon alleen maar grijs. Daar valt niks leuks aan te zien. Hence de saaie grijze reflectie.
Wat ik altijd leuk vind bij electronica renders (zoals telefoons idd), is als je ze in een buiten scene plaatst.. Met modder/water, gras, vlekken, zonlicht, etc. Geeft altijd een heel interessant resultaat.
Iig leuker dan op de keukentafel of zoiets standaards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

link0007 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:13:
[...]

Wat ik altijd leuk vind bij electronica renders (zoals telefoons idd), is als je ze in een buiten scene plaatst.. Met modder/water, gras, vlekken, zonlicht, etc. Geeft altijd een heel interessant resultaat.
Iig leuker dan op de keukentafel of zoiets standaards.
Gewoon strakke studio renders zijn ook wel okee hoor; dat leidt de aandacht niet teveel af van het object waar het omgaat. Laatst ook nog zo'n render gemaakt...............

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/gitaar1-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/gitaar2-2.jpg

en een wire

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/gitaar_wire1-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vet ding Marc1023. Wat houdt 'de studio' in jouw geval in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:31:
[...]

Gewoon strakke studio renders zijn ook wel okee hoor; dat leidt de aandacht niet teveel af van het object waar het omgaat. Laatst ook nog zo'n render gemaakt...............

[afbeelding]

[afbeelding]

en een wire

[afbeelding]
nice render + gitaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

apNia schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:29:
Vet ding Marc1023. Wat houdt 'de studio' in jouw geval in?
Een render waar het object centraal staat, en de rest van de scene bestaat uit een 'lege ruimte' zoals de renders van de gitaar.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb een vraagje over de environment optie. Daar heb ik nu een sky-map in zitten, maar (na een dag renderen) kwam ik er achter dat die achtergrondmap niet meebeweegt met de camera. De camera draait rond maar de wolken blijven statisch op hun plek... Is hier een optie voor of moet ik de skymap dan maar gewoon op een holle plane zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door indexample op 18-07-2008 20:48 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.