Intertoys heeft hem alleen sowieso niet in hun assortiment is mij gisteren verteld.Loona35 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:11:
^^ ik heb hem 3 uur geleden bij Freerecordshop gehaald in Tilburg.. Dynabyte had hem niet meer. Ik denk dat je dus de beste kans hebt bij speelgoedwinkel oid
Ik heb hem gisteren bij de Bart Smit gehaald.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verwijderd
Ik heb een guild met een 10 tal gotters op Wildsoul, pvpErikie schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:01:
moah.. ben m nu ook aan het installeren na het lezen van deze thread.. En ik ben wow echt zat (pvp slaat echt nergens op)... Ik speel ook eve online (5 jaar denk) maar dat heb ik nu ook even op een laag vuurtje gezet. Rest mijn vraag, welke server zitten de leukste gotters?
pvp offcorse
wat ik wel irritant vind is dat wanneer je de autorun button veranderd (was toevallig ook me push to talk button) naar iets anders dat dan oa het menu niet meer reageerd en je ook niet meer kan lopen zonder het spel opnieuw op te starten en dan de controls weer terug te zetten.
en ik ben natuurlijk te vinden op soulstorm met me lvl 6 HoX...
en ik ben natuurlijk te vinden op soulstorm met me lvl 6 HoX...
zal ik doen, maakt het nog uit welke race je kiest, of kunnen verschillende races in 1 corporation zitten?Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:01:
[...]
Ik heb een guild met een 10 tal gotters op Wildsoul, pvpAls je intresse hebt kan je me wisperen op shuriken
ben nu aan het patchen, vraag me af hoeveel patches er al uit zijn
-- ow, een patch van 632 mb.. pfff.. spelen.. ik wil spelen....
[ Voor 16% gewijzigd door Erikie op 25-05-2008 15:14 ]
traktor scratch!
^^ vraag ik me ook af.. welke race te kiezen voor de guild?
/edit bagger updater,, valt om de 5min stil
/edit bagger updater,, valt om de 5min stil
[ Voor 28% gewijzigd door Loona35 op 25-05-2008 15:34 ]
nou, ik heb een account aangemaakt, hoelang moet ik wachten totdat ik met mijn account in kan loggen?
/edit
--- 10 minuten dus
wildsoul zit vol
ik pak wel een andere pvp server
/edit
--- 10 minuten dus
wildsoul zit vol
[ Voor 29% gewijzigd door Erikie op 25-05-2008 16:04 ]
traktor scratch!
zoals ik al eerder zei, wildsoul staat op heavy load, dus daar mag je geen chars meer makenVerwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:01:
[...]
Ik heb een guild met een 10 tal gotters op Wildsoul, pvpAls je intresse hebt kan je me wisperen op shuriken
word dus toch een andere server helaas.
heb nu mijn conquerer op lvl 16, en ik denk dat ik ook maar ff een ranger ga maken op battlescar
namen zijn Banzaibunny voor de conquerer, en flessuh voor de ranger, dan weten jullie me te vinden
[ Voor 10% gewijzigd door flessuh op 25-05-2008 16:09 ]
ZONDER sp1, er staat bij de install al dat het een vereiste is, en er zijn veel mensen op de tech fora die dan toch over crashes gaan klagen.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 04:09:
*sobs* hoezo hebben mensen met vista en sp1 geen recht van spreken?
Guild heten dieErikie schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:11:
zal ik doen, maakt het nog uit welke race je kiest, of kunnen verschillende races in 1 corporation zitten?
Maakt dus niet uit, pak gewoon een class die je wil spelen en kijk welke races daar bij passen. Afgezien van het uiterlijk maakt het ook niks uit.Loona35 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:23:
^^ vraag ik me ook af.. welke race te kiezen voor de guild?
https://niels.nu
ziet er wel gelikt uit, en doet me heel erg denken aan photekui van WOW
en aangezien ik die altijd gebruikte...
en aangezien ik die altijd gebruikte...
omg, wel veel space dat die inneemt
maar je kan zeker alles kwijt
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
@ Tyr ik ga je binnenkort even een berichtje sturen zit nu op wildsoul en ben lvl 12 hox.
Hoop dat je wat hebt aan die class.
Verwijderd
ja is goeddragon3016 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:09:
@ Tyr ik ga je binnenkort even een berichtje sturen zit nu op wildsoul en ben lvl 12 hox.
Yup, en public wel.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:07:
Praat iedereen nou engels op de europese servers?
Verwijderd
Zo vandaag dan ook eindelijk maar het spel opgepikt.
Ben benieuwd hoe het spel me gaat bevallen, ben wel toe aan iets nieuws na zo lang wow gespeeld te hebben.
Welke server zitten momenteel veel Gotters op ? (liefst pvp server)
Ben benieuwd hoe het spel me gaat bevallen, ben wel toe aan iets nieuws na zo lang wow gespeeld te hebben.
Welke server zitten momenteel veel Gotters op ? (liefst pvp server)
Battlescar atm, die andere kan je geen char meer op aanmaken,
@tyr bedankt voor de inv nadat ik de guild joinde begon mij beeld gelijk vreemd te doen begon te flikkeren en stotteren.
Even kijkken wat het probleem is lees al op het forum dat het meer voorkomt
Even kijkken wat het probleem is lees al op het forum dat het meer voorkomt
Verwijderd
Ik wil Age of Conan: Hyborian Adventures kopen, heb een minimale PC (CPU: 3,2 P4 en een nVidia 6600) op het moment, toch wil ik het gaan spelen. Heeft iemand hier ook een 'minimale' PC en speelt toch AoC? Ook wou ik vragen of AoC Gamecards ook in de winkel al liggen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
is er btw ook al een guild met GoT-ers op battlescar?
ok, ranger heb ik al weer verwijderd.. speelstijl bevalt me toch niet echt, dus nu ga ik maar ff een caster proberen
zit alleen te twijfelen tussen bear shaman en demonologist ik ga denk ik eerst de shaman maar proberen, aangezien ik daar ook nog niet veel van heb gezien
ok, ranger heb ik al weer verwijderd.. speelstijl bevalt me toch niet echt, dus nu ga ik maar ff een caster proberen
zit alleen te twijfelen tussen bear shaman en demonologist ik ga denk ik eerst de shaman maar proberen, aangezien ik daar ook nog niet veel van heb gezien
[ Voor 72% gewijzigd door flessuh op 25-05-2008 17:44 ]
Verwijderd
Ik sinds vandaag (2gig ram,ati radeon x1600 256mb en een amd athlon 3700+ 64) werkt best goed in low en zo slecht ziet het er niet uit maar eenmal ik in een gebied kom met veel mensen dan is het best irritant.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:31:
Ik wil Age of Conan: Hyborian Adventures kopen, heb een minimale PC (CPU: 3,2 P4 en een nVidia 6600) op het moment, toch wil ik het gaan spelen. Heeft iemand hier ook een 'minimale' PC en speelt toch AoC? Ook wou ik vragen of AoC Gamecards ook in de winkel al liggen?
Alvast bedankt!
En die timecards kan je gewoon al online bestellen volgens mij maar er zit zoiezo een gratis maand bij die je kan activeren zonder credit card.
Trouwens wat is het vechten verslavend vergeleken andere mmorpgs
Verwijderd
OK, klinkt goed Dayuum, bedankt! Wat bedoel je met dat irritante als er veel mensen in dat gebied lopen. Bedoel je echt zware schokken? Dat lijkt me namelijk best irritant en ziet het er wel normaal uit (alles op low), ik wil namelijk geen 'oude-MMO-feeling' krijgen. Tales of Eternia Online heb ik gespeeld, echt heel vet, jammer dat ie dicht is gegooid. Ook heb ik Dungeon & Fighter geprobeerd, alleen heb ik de Japanse versie geprobeerd (Arad Senkie), kreeg het spel niet aan de praat jammer genoeg. Echt kut dat ik geen creditcard heb, ik hoop dat die gamecards snel in de winkel liggen.
Ben mijn verhaaltje weer aan het schrijven, moet zeggen hoe meer ik speel hoe meer AoC me gaat tegenvallen. Ik verbaas me over diverse punten echt waar ze in ...naam de afgelopen 5 jaar (en zeker beta) mee bezig zijn geweest.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik moet wel zeggen dat ik echt enorm happy ben met het quest systeem. Zwaar relaxed dat er gewoon aangegeven is in welke area je moet zijn voor bepaalde mobs, echt ideaal. Ik pik gewoon alle quests in een town op, en ga ze gewoon op volgorde af, en lever ze dan in een keer in. Ik ben op die manier van 29.5 naar 31.1 gegaan, bijna 2 levels op een hele bak quests.
Zoals? Ik vermaak me opperbest eigenlijk.SinergyX schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:35:
Ben mijn verhaaltje weer aan het schrijven, moet zeggen hoe meer ik speel hoe meer AoC me gaat tegenvallen. Ik verbaas me over diverse punten echt waar ze in ...naam de afgelopen 5 jaar (en zeker beta) mee bezig zijn geweest.
[ Voor 34% gewijzigd door Hydra op 25-05-2008 18:38 ]
Verwijderd
Zoveel dichtbevolkte plekken zijn er niet maar mijn fps gaat van 30-40 naar 10-15Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:32:
OK, klinkt goed Dayuum, bedankt! Wat bedoel je met dat irritante als er veel mensen in dat gebied lopen. Bedoel je echt zware schokken? Dat lijkt me namelijk best irritant en ziet het er wel normaal uit (alles op low), ik wil namelijk geen 'oude-MMO-feeling' krijgen. Tales of Eternia Online heb ik gespeeld, echt heel vet, jammer dat ie dicht is gegooid. Ook heb ik Dungeon & Fighter geprobeerd, alleen heb ik de Japanse versie geprobeerd (Arad Senkie), kreeg het spel niet aan de praat jammer genoeg. Echt kut dat ik geen creditcard heb, ik hoop dat die gamecards snel in de winkel liggen.
En je kan via www.gamecards.nu bestellen en betalen via ideal/paypal en dan krijg je gelijk de code toegemailt.
Vandaag level 38 bereikt en tegen de eerste 'wtf' aangelopen. Kon geen quests meer vinden, niets in de standaard MMO style van 'Je level is te hoog, ga naar dit en dit gastje in deze zone, die heeft quests voor je'. Dus ik mijn map geopend, en ik kon helemaal geen vervolgzone vinden. Blijkt het dus dat er helemaal niet zoveel gebieden zijn en er niet zoiets is als bv WoW waar je op ieder willekeurig level 4-5 plaatsen kunt vinden vol met quests. Dus ben maar gaan grinden.
Errrrg weinig maps voor een ontwikkelperiode van 5 jaar! Maar geeft niet, ik kan wel levelen in 1-2 gebieden met de dungeons erbij, maar dit valt me wel tegen. Zodra je uit Tortage komt kan je 3 gebieden bezoeken, ieder met hun eigen quests, dorp en instances. Wist ik veel dat het daarbij zou blijven en deze niet overlopen in 3 nieuwe gebieden..
Errrrg weinig maps voor een ontwikkelperiode van 5 jaar! Maar geeft niet, ik kan wel levelen in 1-2 gebieden met de dungeons erbij, maar dit valt me wel tegen. Zodra je uit Tortage komt kan je 3 gebieden bezoeken, ieder met hun eigen quests, dorp en instances. Wist ik veel dat het daarbij zou blijven en deze niet overlopen in 3 nieuwe gebieden..
Verwijderd
wat is de level cap eigelijk? en is er veel pvp op de pvp servers? (Ik bedoel echt grote gevechten)
Ik heb 2 classes nu waar ik tussen moet kiezen 
Ranger en Conquerer
Ranger en Conquerer
van de 35 tot 42 ofzo naar noble district, veel quests daaro, daarna field of deadDantar schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:34:
Vandaag level 38 bereikt en tegen de eerste 'wtf' aangelopen. Kon geen quests meer vinden, niets in de standaard MMO style van 'Je level is te hoog, ga naar dit en dit gastje in deze zone, die heeft quests voor je'. Dus ik mijn map geopend, en ik kon helemaal geen vervolgzone vinden. Blijkt het dus dat er helemaal niet zoveel gebieden zijn en er niet zoiets is als bv WoW waar je op ieder willekeurig level 4-5 plaatsen kunt vinden vol met quests. Dus ben maar gaan grinden.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Dat is het hem juist, te beperkt in keuze.. ik weet waar ik naartoe moet, en ik heb naar mijn mening veel te weinig keuze hierin.4th schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:14:
[...]
van de 35 tot 42 ofzo naar noble district, veel quests daaro, daarna field of dead
Door het gebruik van instancing zijn er geen honderden spelers in een zone dus ook weinig grote gevechten.. PvP komt nog niet echt op gang in de vorm van sieges enzo, maar er zijn al genoeg mensen die de minigames spelen. Cap is 80.wat is de level cap eigelijk? en is er veel pvp op de pvp servers? (Ik bedoel echt grote gevechten)
[ Voor 34% gewijzigd door Dantar op 25-05-2008 21:26 ]
Hoe werkt het precies zo'n PvP minigame joinen?
Ik kon er alleen naar zoeken?
Ik kon er alleen naar zoeken?
Zoeken is goed... als hij iets gevonden heeft krijg je een popup.
Vanmiddag om 15:00 +/- begonnen met spelen en op het moment van schrijven lvl 17.. hopelijk blijft het niet zo hard gaan.
Iemand al ervaring met het bouwen van forten oid?
/edit
of uberhaupt iets van player werk gezien?
^^^
zijn die pvp mini gamres ook voor lvl 15 bijv?
/edit
^^^
[ Voor 24% gewijzigd door Loona35 op 25-05-2008 22:23 ]
In de Sanctum kan je ook veel Xp halen vanaf lvltje 37+. Die dungeon 2-3x doen en je habt aantal blues en zo 3 levels erbij. Mijn ervaring met de Noble District is dat je er solo pas rond 42 moet gaan kijken, duo of groupped kan je 't wel op 38 doen. Fields of the Dead is nog steeds een erg buggie area: ik loop er regelmatig spontaan vast, en verder worden de quest mobs ook erg vaak kaal gekilled door de players. Hopelijk komt er snel xp voor pvpen: pve en pvp xp, zodat de minigames en world pvp een alternatief is voor 't questen. Want blijkbaar is 't spel tot lvl 37-38 perfect afgemaakt, maar daarna is dat 't nog lang niet.4th schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:14:
[...]
van de 35 tot 42 ofzo naar noble district, veel quests daaro, daarna field of dead
Beetje bekende liedje aan 't worden met MMO's om ze zo half af life te gooien, en de laters content er bij te patchen voordat de massa eraan toe is. Crafting is ook 40+ content, en zo buggy als 't maar zijn kan. Destiny quests 30+ verdwijnen. Guildcities wel leuk maar nog niet echt zinnig. Beetje een domper, tot 40 was 't spel echt perfect, maar zit nu vervroegd offline
Blub
In fields of the dead moet je alle audio uitzetten (zowel onder basic als performance), dan crashed je client niet meer.
edit: bijna niet meer, sommige hebben er nog wel last van namelijk, ikzelf loop zonder geluid zonder crashes in fodhapSnap schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:23:
In fields of the dead moet je alle audio uitzetten (zowel onder basic als performance), dan crashed je client niet meer.
Verwijderd
Trouwens, ik zie in de openingspost iets staan over een Culture PVP server, maar vind die nergens terug op de AoC mainpage: wat is dat voor soort server?
Heyz! ik heb de AoC posts goed bijgehouden hier en het is mij gelukt om op Fury een Char aan te maken.
als het niet zo druk is, vrij vroeg of behoorlijk laat, dan accept de server nog nieuwe chars.
Mijn char heet Ypsi en is een assasin, op die server zitten nog meer mensen die ik ken maar verder niet op GoT komen.
Uhmz mijn vraag is kan ik een keer een Guild inv. kan krijgen van de GoT guild? puur om te weten hoe het in guild verband is in AoC en omdat ik nog niet alles van de game weet, zodat het een stuk makkelijker vragen stellen is. en of er ook een mogelijkheid is om niet GoTers te laten inviten.
Ik speel al vanaf dag 1 WoW maar verveeld me iedere keer als ik in de hogere levels kom. daarom heb ik ook 4 lvl 70 en nog een 50 op WoW staan, maja bij allemaal doe ik niet veel..
AoC lijkt me een stuk interessanter op hogere lvls en als de bugs eruit zijn en de high lvl content ingevult is
als het niet zo druk is, vrij vroeg of behoorlijk laat, dan accept de server nog nieuwe chars.
Mijn char heet Ypsi en is een assasin, op die server zitten nog meer mensen die ik ken maar verder niet op GoT komen.
Uhmz mijn vraag is kan ik een keer een Guild inv. kan krijgen van de GoT guild? puur om te weten hoe het in guild verband is in AoC en omdat ik nog niet alles van de game weet, zodat het een stuk makkelijker vragen stellen is. en of er ook een mogelijkheid is om niet GoTers te laten inviten.
Ik speel al vanaf dag 1 WoW maar verveeld me iedere keer als ik in de hogere levels kom. daarom heb ik ook 4 lvl 70 en nog een 50 op WoW staan, maja bij allemaal doe ik niet veel..
AoC lijkt me een stuk interessanter op hogere lvls en als de bugs eruit zijn en de high lvl content ingevult is
volk tegen volk, aq, cim en styg (is dacht ik de RP-PVP, naam weet ik niet precies)Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 01:32:
Trouwens, ik zie in de openingspost iets staan over een Culture PVP server, maar vind die nergens terug op de AoC mainpage: wat is dat voor soort server?
edit: ben weer een stuk of 40 pics naar pb aan het uploaden
[ Voor 15% gewijzigd door 4th op 26-05-2008 06:56 ]
Verwijderd
Levelen gaat best hard wel, ik ben level 40 nu en ik had alleen open beta gespeeld dus kende de quests nog niet. Ik speelde wel early access natuurlijk. Maar ook komen er nu elke dag meer level 80's bij (de eerste level 80 op onze server was 22 mei en die had alleen geslapen als de server down was).Loona35 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:18:
Vanmiddag om 15:00 +/- begonnen met spelen en op het moment van schrijven lvl 17.. hopelijk blijft het niet zo hard gaan.
/edit
^^^
Wij hebben een guild city. Meerdere mensen al op fury.
Voor wie der omvroeg: Gamecards zijn er al trouwens, ik kreeg eergister een gamecard binnen van dynabyte.
Verwijderd
Ik heb afgelopen weekend ook een beetje kunnen spelen...heb inmiddels 4 verschillende personages die allemaal nog onder level 15 zitten, ik doe het namelijk lekker rustig aan, alleen de eerste 5 levels ga ik echt snel doorheen. Zijn toch echt tutorial levels.
Ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik nu het lekkerst vind spelen, heb nu:
- Priest of Mitra (level
voelt wat zwakker aan, je doet net niet genoeg schade om veilig je tegenstanders tegen de vlakte te werken voor ze in close combat komen, maar ik kan me aardig redden
- Dark Templar (level 13) was in het begin even wennen omdat alles in close range wordt bevochten, maar met de combo's wordt het al snel interessanter
- Demonologist (level 13) voelt vooral in de eerste levels wat sterker omdat je ook echt hele krachtige aanvallen hebt, dat levelt zich wat meer uit als je wat verder komt. Wel leuk om je eigen pet demon te hebben.
- Bear Shaman (level
ook deze voelde in het begin vooral sterker aan..komt misschien ook door het polearm wapen wat ik draag, wacht met smart op de volgende abilities.. 
Ik moet nog wel even wennen aan het wisselen tussen dag en nacht, ben geneigd veel in de dag te doen, maar als ik solo speel zal ik af en toe moeten switchen naar nacht anders kan ik de belangrijke quests niet doen en worden de dag quests te zwaar om te soloen.
Ik heb in ieder geval zelf ook de opmerking die ik iemand anders zag maken. Als je draait naast bijvoorbeeld een boom, dan ziet de animatie van die boom er wel een beetje cheap-ass uit...maar ach...daar let ik niet heel veel op.
Ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik nu het lekkerst vind spelen, heb nu:
- Priest of Mitra (level
- Dark Templar (level 13) was in het begin even wennen omdat alles in close range wordt bevochten, maar met de combo's wordt het al snel interessanter
- Demonologist (level 13) voelt vooral in de eerste levels wat sterker omdat je ook echt hele krachtige aanvallen hebt, dat levelt zich wat meer uit als je wat verder komt. Wel leuk om je eigen pet demon te hebben.
- Bear Shaman (level
Ik moet nog wel even wennen aan het wisselen tussen dag en nacht, ben geneigd veel in de dag te doen, maar als ik solo speel zal ik af en toe moeten switchen naar nacht anders kan ik de belangrijke quests niet doen en worden de dag quests te zwaar om te soloen.
Ik heb in ieder geval zelf ook de opmerking die ik iemand anders zag maken. Als je draait naast bijvoorbeeld een boom, dan ziet de animatie van die boom er wel een beetje cheap-ass uit...maar ach...daar let ik niet heel veel op.
ik heb dit spel afgelopen weekend een paar uurtjes gespeeld en vind het erg veel op guildwars lijken met zijn verhaallijn etc.
Van de andere kant erg leuk daar je op een gegeven moment in tortage 's nachts niet verder kan en dan normale quests moet pakken om te levellen enz.
Het spel ziet er erg goed uit en daar ik toch meer solo speler ben vind ik het spel voor nu ook te gek.
Ik hoop dat het spel me blijft boeien op langere termijn daar het toch veel minpunten heeft vergeleken met world of warcraft.
Van de andere kant erg leuk daar je op een gegeven moment in tortage 's nachts niet verder kan en dan normale quests moet pakken om te levellen enz.
Het spel ziet er erg goed uit en daar ik toch meer solo speler ben vind ik het spel voor nu ook te gek.
Ik hoop dat het spel me blijft boeien op langere termijn daar het toch veel minpunten heeft vergeleken met world of warcraft.
Verwijderd
Wat is het beste wapen om met barbarian te gebruiken? en hoe is ranger op latere levels?
Zit te twijfel tussen barbarian en ranger maar het lijkt er op dat barbarian de populairste class word
Zit te twijfel tussen barbarian en ranger maar het lijkt er op dat barbarian de populairste class word
Verwijderd
World of Warcraft was ook niet van meet af aan het spel wat je nu speelt (overigens is dat spel voor mij verre van perfect maar goed) ook daar hebben ze ontwikkelingen door moeten voeren om het spel te maken wat je nu zo leuk vind.
Voor mij heeft dit spel alleen maar pluspunten ten opzichte van WoW, ik heb dat spel geprobeerd leuk te vinden..maar ik vond er echt helemaal niks aan.
Voor mij heeft dit spel alleen maar pluspunten ten opzichte van WoW, ik heb dat spel geprobeerd leuk te vinden..maar ik vond er echt helemaal niks aan.
naja, age of conan en barbarian gaan altijd samen, dus ja, maar er zijn ook veel andere.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:16:
Wat is het beste wapen om met barbarian te gebruiken? en hoe is ranger op latere levels?
ben zelf meest fan van 2h edged.. maar beste ligt maar net aan wat voor andere eq je aan hebt met 1h dmg (dual wield) of 2h dmg blunt of 2h dmg edged
verder wat me wel opvalt is dat er tussen lvl 20 gear en lvl50 gear op bijv armen of handschoenen weinig verschil zit. gebruik nu nog een .9 2h dmg edged, .9 defense en .2 heroic ipv van de lvl 50 2 defense en .3 herioc.... dit alleen om de dmg.. mag wel iets verschil in zitten want een lvl54 met lvl20 gloves ziet er niet uit als je nadenkt
edit @ hieronder... maintenance, vanmorgen om 6u begonnen en geschat dat het 4u duurt, ikzelf gok 5-6
[ Voor 5% gewijzigd door 4th op 26-05-2008 09:05 ]
Kunnen er nog meer mensen niet het spel in? Hij blijft bij mij continu hangen op 'Downloading patch information' in het splashscreen.
Beroeps brabander
Verwijderd
Als ze dan een paar van de belangrijke issues eruit halen..dan maar maintenance toch? Is er trouwens al iets bekend over vaste tijden voor maintenance? Of wordt het de komende tijd random als het nodig is ineens maintenance?
Verwijderd
ik heb het ookVuurvoske schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:50:
Kunnen er nog meer mensen niet het spel in? Hij blijft bij mij continu hangen op 'Downloading patch information' in het splashscreen.
Nog +- 40 minuten tot we weer kunnen! Hopelijk fixen ze hetgene waardoor ik net vast zat
PvP XP is voor je 10 PvP levels, niet je 80 PvE levels.bstard schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:37:
Hopelijk komt er snel xp voor pvpen: pve en pvp xp, zodat de minigames en world pvp een alternatief is voor 't questen. Want blijkbaar is 't spel tot lvl 37-38 perfect afgemaakt, maar daarna is dat 't nog lang niet.
Vuurvoske schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:50:
The EU servers will come down for an update on 26th of May, 04:00 am GMT. The downtime is scheduled to last about 4 hours.
Update notes will follow soon.
Thank you.

als je account opentVerwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:32:
Als je AoC koopt krijg je dan de eerste 30 dagen gratis? Of als je je account opent?
Misschien weet ik het, heb namelijk een week lang last gehad van deze en een paar andere bugs:
Check je AgeofConan.log en als onderaan iets ziet van :
Dan ga je naar \cd_image\Gui\Default\Views\QuestJournal en delete files rewardview.xml en rewardview.* (weet de extensie niet)
Een van die twee file was corrupt bij mij, na het deleten, download de patcher automatisch een correcte versie.
Check je AgeofConan.log en als onderaan iets ziet van :
code:
1
2
| [17:26:26 #74888] ERROR Cheetah - Mesh 204352 does not have bone remap table. [17:26:29 #94424] ERROR XMLObject - Failed to load XML file 'Gui/Default/Views\QuestJournal\rewardview.xml'. xml error '' |
Dan ga je naar \cd_image\Gui\Default\Views\QuestJournal en delete files rewardview.xml en rewardview.* (weet de extensie niet)
Een van die twee file was corrupt bij mij, na het deleten, download de patcher automatisch een correcte versie.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:52:
Ik zit met een probleem! zogauw ik een character aan maak,
En ik wil de wereld in stappen, blijft hij hangen op het laad scherm.
Weet iemand hoe dit zit?
Shuttle st20g5
Even een vraagje over PVP op PVE servers.
Ik meld me steeds aan voor een PVE match (Team annihilation) en dan staat er dat er een stuk of 16 mensen ook zoeken, waarvan 6-8 ofzo zelfde als mij, maar na 6 uur lang spelen wordt me nooit gevraagd of ik iets wil joinen.
Zelf zat ik te denken dat er niet genoeg mensen van mijn lvl op zoek zijn naar PVP ofzo.
Is het iemand anders al gelukt om op een PVE server (Bori is mijn server btw) een PVP match te kunnen joinen ??
(Ter info 40 Demonologist)
Ik meld me steeds aan voor een PVE match (Team annihilation) en dan staat er dat er een stuk of 16 mensen ook zoeken, waarvan 6-8 ofzo zelfde als mij, maar na 6 uur lang spelen wordt me nooit gevraagd of ik iets wil joinen.
Zelf zat ik te denken dat er niet genoeg mensen van mijn lvl op zoek zijn naar PVP ofzo.
Is het iemand anders al gelukt om op een PVE server (Bori is mijn server btw) een PVP match te kunnen joinen ??
(Ter info 40 Demonologist)
Het is nu GMT 8;00 am, ik hoop dat ze opschieten want ik kan nog steeds niet starten 
2 minuten te laat
Maar ik ben nu aant updaten! Hopelijk is mn probleem gefixed!
Wat zijn de AoC servers toch hemels!
2 minuten te laat
Wat zijn de AoC servers toch hemels!
[ Voor 43% gewijzigd door Zamoraak op 26-05-2008 10:03 ]
Verwijderd
ik ook te laat ^^. nvm ben wel benieuwd wat ze gefixt hebben.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 10:03 ]
Verwijderd
Zijn er ergens patch notes?
Ik hoop echt dat the death fields gefixed zijn, echt mega irritant die crashes.
Ik hoop echt dat the death fields gefixed zijn, echt mega irritant die crashes.
Barbarian in Reaver Stance now correctly moves at slower speed while hiding
Fixed an exploit with Demonologists (infinite stacking of certain spells)
Hostile spells casted by the player on itself should no longer trigger reactive spell procs.
Dus niet heel veel.The main reason for this update was to fix an exploit concerning demonologists.
Updating is sometimes a tricky thing as we have to make sure not to introduce new issues when solving another one. We know there are still other things to fix and the plan is to patch again very soon.
Thank you
-gaap, deleted,we waren blijkbaar al 2 pages posts verder-
[ Voor 86% gewijzigd door bstard op 26-05-2008 10:13 ]
Blub
Had ik een heel mooi lijstje gemaakt met de 'onvolkomenheden' van AoC, natuurlijk niet opgeslagen in een txt bestand, kreeg ik een timeout op mijn database. Kan weer opnieuw beginnen 
Notendopje:
Zwemmen in waterval, 2sec delay bij die yell barbarian skill, irritante opbouw enviroment, spawnrate/camping, chat-channel reset steeds, animatie loop quest item pakken, 'invisible' borders op diverse lokaties, diverse afgrondjes moet je verplicht springen en de grappige feat-reset behoud orginele stances.

Notendopje:
Zwemmen in waterval, 2sec delay bij die yell barbarian skill, irritante opbouw enviroment, spawnrate/camping, chat-channel reset steeds, animatie loop quest item pakken, 'invisible' borders op diverse lokaties, diverse afgrondjes moet je verplicht springen en de grappige feat-reset behoud orginele stances.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Funcom had al aangegeven dat je PvP en PvE XP gaat krijgen voor pvpén. PVP gaat tot 20 trouwens afaik.Hydra schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:23:
[...]
PvP XP is voor je 10 PvP levels, niet je 80 PvE levels.
Blub
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik heb het spel inmiddels ook een paar uur gespeeld (kunnen spelen...) Nog wel een hoop problemen maar misschien hebben jullie een idee om het op te lossen. Ik snap het namelijk niet meer zo goed
Tis namelijk zo, ik had eerst het spel om deze machine ge-installeerd. Zag er prachtig uit moet ik zeggen. Ook kon ik het spel redelijk goed draaien nog met alle settings op high; daar mee bedoel ik dus bijvoorbeeld bloom aan en dergelijken. Dus een beetje rondgelopen en het eerste wat me opviel was dat alle items in mijn inventory en character-items de icoontjes knipperen waar normaal zo'n 3D view van het item is. Als ik ze mouse-over gaat het echter weg maar toch irritant.
Toen maar is wat mobs proberen dood te maken, maar als ik dat doe loopt mijn latency langzaam in ongeveer 10 seconden van 40ms naar 9800 en ben ik dus 20 seconden later dood. Ik heb vervolgens maar is alle settings op low gezet en met een fps van ~100 rondgelopen maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ik dacht eerst dat het een video-card probleem was dus ik heb zoals op het ageofconan forum stond maar is mijn driver verwijdert en er opnieuw opgezet maar geen verschil.Redelijk irritant dus en onspeelbaar.
Op het forum staat ook een thread van mensen die hetzelfde probleem lijken te hebben; prima latency totdat ze wat doen zoals wat meerdere acties achter elkaar en dan een latency spike en daar stond dat het waarschijnlijk aan level7 ligt.
Nouja, ik ben eigenwijs dus ook het spel maar is op mijn 2e computer ge-installeerd en het gekke is nu... daar helemaal geen lag problemen
Wel een FPS van 35 normaal en FPS-spikes in tortoge. Die computer kan het eigenlijk niet helemaal lekker aan.
Maar wat ik dus niet snap waarom geeft het spel op mijn nieuwe computer van die latency spikes, ze zitten op dezelfde manier aan mijn router (wireless beide) en allebei geen firewall en ik forward geen poorten in de router.
Specs deze machine:
Core2Quad Q6600
4gb Ram
Radeon 3870X2
Windows Vista 64bit home premium
Oude machine:
Amd Athlon 64 3800+
1gb ram
Gefore 7900GT
Windows XP Professional (32bit)
Lijkt er dus op dat het toch aan mijn kant is. Iemand een idee? (en sorry voor de lap text)
Ben trouwens een barbarian gestart, is echt erg leuke klasse. Ik denk goed te vergelijken met een sword rogue/dps warrior.
Ik heb het spel inmiddels ook een paar uur gespeeld (kunnen spelen...) Nog wel een hoop problemen maar misschien hebben jullie een idee om het op te lossen. Ik snap het namelijk niet meer zo goed

Tis namelijk zo, ik had eerst het spel om deze machine ge-installeerd. Zag er prachtig uit moet ik zeggen. Ook kon ik het spel redelijk goed draaien nog met alle settings op high; daar mee bedoel ik dus bijvoorbeeld bloom aan en dergelijken. Dus een beetje rondgelopen en het eerste wat me opviel was dat alle items in mijn inventory en character-items de icoontjes knipperen waar normaal zo'n 3D view van het item is. Als ik ze mouse-over gaat het echter weg maar toch irritant.
Toen maar is wat mobs proberen dood te maken, maar als ik dat doe loopt mijn latency langzaam in ongeveer 10 seconden van 40ms naar 9800 en ben ik dus 20 seconden later dood. Ik heb vervolgens maar is alle settings op low gezet en met een fps van ~100 rondgelopen maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ik dacht eerst dat het een video-card probleem was dus ik heb zoals op het ageofconan forum stond maar is mijn driver verwijdert en er opnieuw opgezet maar geen verschil.Redelijk irritant dus en onspeelbaar.
Op het forum staat ook een thread van mensen die hetzelfde probleem lijken te hebben; prima latency totdat ze wat doen zoals wat meerdere acties achter elkaar en dan een latency spike en daar stond dat het waarschijnlijk aan level7 ligt.
Nouja, ik ben eigenwijs dus ook het spel maar is op mijn 2e computer ge-installeerd en het gekke is nu... daar helemaal geen lag problemen

Maar wat ik dus niet snap waarom geeft het spel op mijn nieuwe computer van die latency spikes, ze zitten op dezelfde manier aan mijn router (wireless beide) en allebei geen firewall en ik forward geen poorten in de router.
Specs deze machine:
Core2Quad Q6600
4gb Ram
Radeon 3870X2
Oude machine:
Amd Athlon 64 3800+
1gb ram
Gefore 7900GT
Lijkt er dus op dat het toch aan mijn kant is. Iemand een idee? (en sorry voor de lap text)
Ben trouwens een barbarian gestart, is echt erg leuke klasse. Ik denk goed te vergelijken met een sword rogue/dps warrior.
Komt omdat het maken van een MMORPG ziekelijk duur is. Het budget is op een gegeven moment bijna op en dan moeten ze releasen zodat ze met de verkoop en maandelijkse kosten weer geld hebben om 'de rest' van het spel af te maken.bstard schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:37:
[...]
Beetje bekende liedje aan 't worden met MMO's om ze zo half af life te gooien, en de laters content er bij te patchen voordat de massa eraan toe is. Crafting is ook 40+ content, en zo buggy als 't maar zijn kan. Destiny quests 30+ verdwijnen. Guildcities wel leuk maar nog niet echt zinnig. Beetje een domper, tot 40 was 't spel echt perfect, maar zit nu vervroegd offline
Naarmate er meer MMORPGs op de markt komen zullen ze bij release echter steeds meer 'af' moeten zijn. Superbuggy releases worden steeds minder geaccepteerd. Mensen gaan na een weekje zo weer terug naar hun oude vertrouwde mmorpg. En terecht natuurlijk. Over interfaces wordt ook steeds meer geklaagd. WoW heeft wat dat betreft wel nieuwe standaards gezet. Nieuwe games zullen echt vanaf scratch al een door de community aan te passen interface moeten hebben. Jammer dat zaken als housing, mounted combat enzo nog steeds als extra's worden gezien. Over een aantal jaar zal dit ook standaard vanaf het begin erbij moeten zitten.
MMORPG liefhebbers gaan gouden tijden tegemoet
Enige nadeel is natuurlijk dat het allemaal slechts meer van hetzelfde is en de oldbies uiteindelijk iets nieuws willen. Hoop dus dat online gaming snel verder evolueert. Denk aan een mix van Sims online, WoW en 2nd life ofzo. Echt 'leven' in de virtuele wereld. Voorlopig kun je alleen maar kiezen tussen monsters beuken OF virtueel huisje-boompje-beestje spelen. Een game dat dit kan mixen is echt een next generation mmorpg.
Dit dus.
Verwijderd
Er zijn idd nog vrij weinig mensen die willen joinen. Het is een PVE server, blijkbaar hebben mensen meer behoefte aan levelen op dit momentZelf zat ik te denken dat er niet genoeg mensen van mijn lvl op zoek zijn naar PVP ofzo.

Ik heb gister wel een paar potjes minigame kunnen doen, zit ook op Bori. Wachttijd was steeds zo'n half uur/ 3 kwartier dus je moet gewoon blijven volhouden. Maakt op zich niet uit want je kan gewoon andere dingen blijven doen terwijl je in de wachtrij staat, als de game klaar is sta je gewoon weer waar je was, dus niet joinen als je tussen de mobs staat

Level maakt trouwens niet uit want je krijgt allemaal automatisch hetzelfde level als je erin zit, ik geloof 40. Je krijgt alleen geen spells erbij van dat level, je houd gewoon de spells die je al had.
Wel een groot lagfest die minigames, maar dat kan ook aan mijn PC liggen.
Als ik zo de forums lees merk ik dat de meeste mensen altijd problemen hebben met AMD processors en Radeon videokaarten. Je ziet gewoon dat AoC gewoon veel beter getest is met Intel en Nvidia kaarten. Mijn systeem met AMD en Radeon geeft ook allerlei vage problemen. Mijn nieuwe systeem wordt Intel met een nvidia, dus hopelijk is dan alles opgelost.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:22:
Specs deze machine:
Core2Quad Q6600
4gb Ram
Radeon 3870X2
Oude machine:
Amd Athlon 64 3800+
1gb ram
Gefore 7900GT
Dit dus.
Zo ik heb dit weekend even flink mijn barbarian gelvld. Speel nu op Battlescar en ben lvl 27 atm.
Heb ook een NL guild gevonden genaamd : Avengers
Vermaak me uitstekend.. prachtige landschappen zeg
Heb ook een NL guild gevonden genaamd : Avengers
Vermaak me uitstekend.. prachtige landschappen zeg

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
*kijkt onschuldig*Tripp schreef op zondag 25 mei 2008 @ 03:07:
En wie was die level 18 grappenmaker op Battlescar die eidereen aant neerknuppelen was op white island.
Ik heb met mn lvl 18 conqueror wel even zitten kijken hoe hard ik kon critten met
Frenzy stance -> Charge -> Annihilation -> Hail of furious strikes III (als dat de naam was)
Op lower level characters :-)
Frenzy stance zorgt ervoor dat ik 60% meer damage doe (maar +100% damage ontvang)
Charge, charged me naar de enemy
Annihilation geeft me een zeer grote critchance op mn volgende combo
Hail of Furious strikes III mept een enemy 3x voor redelijk wat damage.
Zo heb ik een level 17 necro ge one-hit, door 3x 280+ dmg te doen.
Maar ok, nu heb ik een barbarian gerolled en zal ik braaf zijn en niet meer ganken
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
dat een vraagteken in je inventory knipperd over al je items is een probleem met crossfire.
als je dat uitzet stopt het, maar dat merk je behoorlijk in de performance..
ik heb mijn bear shaman nu op level 16, en het bevalt me steeds beter..
level 10-15 is een pain in the ass, omdat je dan gewoon zwak bent als BS, maar nu begint dat toch te veranderen.
ik denk dat ik mijn conquerer eerst ff links laat liggen.
gister kwam ik overigens weer zo'n held tegen... level 26 en dan level 9 t/m level 17 mensen aanvallen en killen.... maar ja, hoort er bij op een pvp server.
alleen jammer dat je dan alleen bent
ik heb mijn bear shaman nu op level 16, en het bevalt me steeds beter..
level 10-15 is een pain in the ass, omdat je dan gewoon zwak bent als BS, maar nu begint dat toch te veranderen.
ik denk dat ik mijn conquerer eerst ff links laat liggen.
gister kwam ik overigens weer zo'n held tegen... level 26 en dan level 9 t/m level 17 mensen aanvallen en killen.... maar ja, hoort er bij op een pvp server.
alleen jammer dat je dan alleen bent
Of als je niet op de GMs wil wachten en het er voor over hebt om de XP + Quest item ( Blauwe chest right?) niet te onvangen, level even naar 18 en ga naar de innkeeper en klik op "Skip destiny quest".Zamoraak schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:42:
Heb ik weer, stuck in een bug.
Ben level 15 en was gister bezig met die missie waar je uit de keep moet ontsnappen. Leave ik het spel, wil vandaag verder, ben ik uit de keep. Maar de quest staat nog vast op escape the keep, dus er moet nog iets getriggerd worden, terug gaan ik de keep kan niet. Heb ik maar een petition om the reseten aangevraagt ;/
swg had dit imo. Tot SOE het weer verneukte.FunkyTrip schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:31:
[...]
Hoop dus dat online gaming snel verder evolueert. Denk aan een mix van Sims online, WoW en 2nd life ofzo. Echt 'leven' in de virtuele wereld. Voorlopig kun je alleen maar kiezen tussen monsters beuken OF virtueel huisje-boompje-beestje spelen. Een game dat dit kan mixen is echt een next generation mmorpg.
WoW heeft enkel een standaard gezet hoe je met veel geld en veel reclame alsnog een groot succes kan maken. Overige opties zijn enkel 'geaccepteerd' als handige features, maar het is bij verre een standaard in de wereld van MMO's. Dat er vele MMO's niet bekend zijn bij 'the masses', lijkt WoW inovatief en marktleidend terwijl er al zat MMO's waren die bepaalde features hadden. Simpel voorbeeldjes, CoH had 3 jaar geleden al een aardig aanpasbare interface, Perfect World kan je sinds de beta al enigzins doorvechten op een mount. WoW (en nu ook AoC) lenen zich beter aan full-costumize UI, hoofdzakelijk omdat je een baggerlading aan knoppen,info en stats nodig heb. Aardig wat MMO's hebben maar een sumier aantal knoppen nodig om goed te spelen.FunkyTrip schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:31:
Naarmate er meer MMORPGs op de markt komen zullen ze bij release echter steeds meer 'af' moeten zijn. Superbuggy releases worden steeds minder geaccepteerd. Mensen gaan na een weekje zo weer terug naar hun oude vertrouwde mmorpg. En terecht natuurlijk. Over interfaces wordt ook steeds meer geklaagd. WoW heeft wat dat betreft wel nieuwe standaards gezet. Nieuwe games zullen echt vanaf scratch al een door de community aan te passen interface moeten hebben. Jammer dat zaken als housing, mounted combat enzo nog steeds als extra's worden gezien. Over een aantal jaar zal dit ook standaard vanaf het begin erbij moeten zitten.
Zelf ben ik blij dat WoW nooit een standaard is geworden, dat andere MMO's nog steeds hun eigen weg gaan en goed geaccepteerd worden. AoC heeft hierbij een enorm pluspunt bij mij gescored, diverse plaatsen, en zeker met de achtergrond muziek, voel je je echt 'in' de scenery (collan's valley vind ik prachtig bv). Helaas heeft AoC veel overeenkomsten met WoW (uiteraard ook met andere, maar we pakken even de bekenste), wat zeker voor de 'niet-WoW' spelers een flinke domper is.
Ik speel zelf trouwens op PvE server, Crom ofzo (bovenste uit de lijst).
Even voor de duidelijkheid,
Ik zit NIET te wachten op Sims online... al helemaal niet op Second life.. en Wow heb ik ondertussen ook wel gezien en uitgekotst.
Denk dat dit voor meerdere mensen geld. Er moet gewoon een spel zijn wat je in principe niet kan uitspelen ofzo
En ja.. dan worden de gasten die veel tijd hebben idd hoger.. maar boeie ;-)
Daarnaast kan je voor bepaalde lvl ranges pvp shit maken en instances gebaseerd op lvl en loot ook varierend.. Easy enough imo..
Edit: @ hierboven.. Conall's Valley is echt prachtig om te zien!
[ Voor 4% gewijzigd door Dakreal op 26-05-2008 10:56 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ik ben benieuwd, Funcom had het namelijk ook over massive PvP sieges, en die blijken ook gewoon 48 tegen 48 te zijnbstard schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:14:
Funcom had al aangegeven dat je PvP en PvE XP gaat krijgen voor pvpén. PVP gaat tot 20 trouwens afaik.
Grappig, want ik heb vorig jaar op GamaSutra gelezen dat het aanbod van MMO's steeds kleiner zal worden juist omdat de ontwikkelkosten zo enorm hoog zijn, en er ook enorme risico's aan kleven. Want iedereen moet nu met WoW concurreren, en als de gebruiker de MMO links laat liggen omdat ze WoW (of WoW-2, 3 of 4) toch leuker vinden, ben je miljoenen kwijt aan een spel dat door 10000 mensen gespeeld wordt. Daarom is het voor ontwikkelstudio's veel interessanter om met 'gewone' games uit te komen.
Ugh, alsjeblieft. Ik heb echt 0 behoefte aan sims-spelende mutsen in m'n raid, en cyberende nerds in de steden. Hou ajb die doelgroepen lekker gescheiden.FunkyTrip schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:31:
Hoop dus dat online gaming snel verder evolueert. Denk aan een mix van Sims online, WoW en 2nd life ofzo. Echt 'leven' in de virtuele wereld. Voorlopig kun je alleen maar kiezen tussen monsters beuken OF virtueel huisje-boompje-beestje spelen. Een game dat dit kan mixen is echt een next generation mmorpg.
Dat knipperen van die vraagtekens in je inventory is een Ati probleem (nouja, gerelateerd aan het feit dat Ati slecht gesupport wordt). Je kunt dit verhelpen door Shader model op 2.x te zetten en in je CCC "Catalyst AI" ofzo uit te zetten. Heb zelf een 3870 X2. Wel een Intel CPU. Vind het wel een beetje jammer dat nVidia zo z'n tengels in de pap heeft als het aankomt op het testen van de engine, zie je helaas vaak tegenwoordig.FunkyTrip schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:40:
Als ik zo de forums lees merk ik dat de meeste mensen altijd problemen hebben met AMD processors en Radeon videokaarten. Je ziet gewoon dat AoC gewoon veel beter getest is met Intel en Nvidia kaarten. Mijn systeem met AMD en Radeon geeft ook allerlei vage problemen. Mijn nieuwe systeem wordt Intel met een nvidia, dus hopelijk is dan alles opgelost.
Wat betreft crashes is SP1 voor Vista een must. Ik kreeg ook steeds crashes bij het opstarten todat ik inderdaad eindelijk SP1 ging installeren (nieuw systeem en ik had daar nog niet de tijd voor genomen), toen had ik dat probleem niet meer.
[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 26-05-2008 10:58 ]
welke naam? kunnen we ff terugpestenkaluro2 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:49:
[...]
Maar ok, nu heb ik een barbarian gerolled en zal ik braaf zijn en niet meer ganken
Ik wil die muziek hebben die je daar hoortSpoTs schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:55:
Edit: @ hierboven.. Conall's Valley is echt prachtig om te zien!
Gisteravond had ik echt zo'n 'bekijk het maar' moment. Quests werkten niet mee, questmob camping, veel saai lopen etc. En ik kwam daar terecht.. tja, dat maakt echt alles goed
[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 26-05-2008 11:03 ]
Verwijderd
Hm, daar leer ik wel mee leven van. Had even beetje hoop dat deze patch wat veranderen zou maar nee dus... Nouja, zo gauw als mijn andere comp klaar is met defragmenteren daar maar verder dan. Zijn er nog GoT gildes op aquilonia trouwens?Banzaibunny schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:50:
dat een vraagteken in je inventory knipperd over al je items is een probleem met crossfire.
Ik vind het wel jammer dat zo veel mensen doen alsof WoW een enorm slecht spel is, dat IS het gewoon niet. Dat zoveel mensen het spelen heeft echt niet alleen te maken met dat het puur een toegankelijke MMO is, Blizzard is een gamestudio met een geweldige trackrecord van games. Het hele ontwerp van het spel, de art direction, de verhalen, de quests, etc., sluiten enorm goed aan. De class balance van WoW is t.o.v. andere games die ik gespeeld heb enorm goed. Mensen halen vaak DAoC aan als voorbeeld van PvP dat 'wel' goed gedaan was, maar dan vraag ik me af waarom die mensen geen DAoC meer spelen? PvP daar was 0.0 'fair'. Buffbots waren een must, dus zonder 2e account kon je niet meekomen. Er waren enorme overpowered classes die in de expansions gereleased werden (Warlocks), en als nieuwe speler kon je in RvR gewoon helemaal niks omdat je 1) niet in een groep zat en 2) geen realm ranks had. En die RRs krijg je alleen door te PvPen, en zijn weer een voorwaarde om in die groepen te komen.SinergyX schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:53:
WoW heeft enkel een standaard gezet hoe je met veel geld en veel reclame alsnog een groot succes kan maken.
AoC vind ik tot nu toe echt erg leuk, maar er zijn ook echte flinke issues met het spel. Die hoeveelheid content t.o.v. wat er bij WoW gereleased werd is echt miniem. Je start met elke alt in hetzelfde gebied (waar je ook helemaal doorheen moet), en het aantal vervolggebieden is beperkt. Vanaf level 55 ofzo moet je in AoC een hoop grinden. In WoW had je vanaf release genoeg quests om tot level 60 te komen, grinden was niet nodig. Dat in AoC na release nog steeds de traders gedisabled zijn is gewoon een blamage, guilds willen nu keeps gaan bouwen maar dat is gewoon lastig zonder bank en mail systeem.
On_E speelt ook op Aq geloof ik, ik zelf zit in een guild met veel ex-WoW spelers van de RP servers. Epoch.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:03:
Hm, daar leer ik wel mee leven van. Had even beetje hoop dat deze patch wat veranderen zou maar nee dus... Nouja, zo gauw als mijn andere comp klaar is met defragmenteren daar maar verder dan. Zijn er nog GoT gildes op aquilonia trouwens?
[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 26-05-2008 11:07 ]
Irritante opbouw environment, zou je dat eens uitgebreider kunnen uitleggen? Ik heb nog geen irritante opbouw meegemaakt namelijk.SinergyX schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:14:
Had ik een heel mooi lijstje gemaakt met de 'onvolkomenheden' van AoC, natuurlijk niet opgeslagen in een txt bestand, kreeg ik een timeout op mijn database. Kan weer opnieuw beginnen
Notendopje:
Spawncamping is een zeer grote fout die ze gemaakt hebben, dat ben ik het met je eens. maar dat zal spoedig wel gefixt worden, misschien een soort van "krachtveld" om de spawnpoint heen waar je niet in kan lopen, alleen uit.
Chat channel reset idd steeds, maar dat valt op te lossen door custom chats aan te maken.
animaties/waterval zwemmen/verplicht springen bijdiverse afgrondjes zijn minor bugs met lage prio naar mijn mening.
Verwijderd
Wat ik toch mis in AoC is dat je geen factions hebt (good vs evil, of whatever). Dat maakt AoC dan misschien ook wel weer uniek, maar bij WAR zul je dit namelijk ook hebben. Dat maakt het level'en en het PvP'en naar mij idee toch leuker.
Uhm
Conqueror -> Kaluro
Barbarian -> Kkaluro
(Ja innovatieve namen, shoot me for it.
Dan ga je toch gewoon Culture PvP doen?Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:09:
Wat ik toch mis in AoC is dat je geen factions hebt (good vs evil, of whatever). Dat maakt AoC dan misschien ook wel weer uniek, maar bij WAR zul je dit namelijk ook hebben. Dat maakt het level'en en het PvP'en naar mij idee toch leuker.
Dat is race tegen race.
[ Voor 43% gewijzigd door kaluro2 op 26-05-2008 11:13 ]
Vroeger in Wow was er ook weinig content voor 50+ hoor ;-) zeker in het begin. En daarna zeg ik ook niet dat WoW een slecht spel is, maar dat er nog steeds bugs inzitten die er vanaf de beta al inzitten is diep triest. Daarnaast moet je het spel ook even de kans geven.. het is net 3 dagen uit
ik vind de release echt super.. heb nergens last van gehad ( crashende servers of iets dergelijks ).
Je moet zoiets ook niet gaan vergelijken met WoW ofzo.. het zijn 2 totaal andere spellen afgezien dat het een MMO is.
Je moet zoiets ook niet gaan vergelijken met WoW ofzo.. het zijn 2 totaal andere spellen afgezien dat het een MMO is.
Haha als we over WoW release gaan beginnen.. die servers crashte om de 10 seconden om het zo maar te zeggen, om over de vele bugs nog maar te zwijgen.
AoC servers netjes stabiel, goede gameplay en tot dusver weinig major bugs. level 1 tot 20 tenminste.
Ik begin vandaag aan de level 20+ content en ik ben benieuwd.
AoC servers netjes stabiel, goede gameplay en tot dusver weinig major bugs. level 1 tot 20 tenminste.
Is het iemand ooit gelukt om in een PVP match te komen op een PVE server ? Heb gisteren 6 uur lang op ge-applied gestaan maar 0,droppie uitnodiging gekregen om iemand op zijn flikker te geven.
Je snapt natuurlijk hoe verdrietig ik was......
Je snapt natuurlijk hoe verdrietig ik was......
Waarom niet? Ik vind dat AoC een hoop dingen beter doet, maar ook een hoop dingen een stuk minder goed. De UI is gewoon crap bijvoorbeeld, je guild en friendlist gemend, geen /who commando, etc. Je kunt ze prima vergelijken, het zijn helemaal niet 2 totaal verschillende spellen, het zijn beiden fantasy MMOs met races en classes, melee en magie, etc. Ik zie niet hoe je die twee niet kunt vergelijken.SpoTs schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:12:
Stygia is vrij 'evil', maar ik vind het juist leuk dat het FFA is, dat je in princiepe je eigen guildies af kunt slachten bijvoorbeeld. Vanuit een RP perspectief is het alleen maar beter dat je niet door je class keuze in een bepaalde hoek gedrukt wordt. Je kunt prima een goody-two-shoes Stygian priest spelen.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:09:
Euh, welke release heb je het over? Want ik heb sinds de EU release gespeeld en de server waar ik op zat heeft nauwelijks crashes gehad. 'Vele' bugs? Welke gamebreaking bugs had WoW in het begin volgens jou?kaluro2 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:15:
Haha als we over WoW release gaan beginnen.. die servers crashte om de 10 seconden om het zo maar te zeggen, om over de vele bugs nog maar te zwijgen.
Euh, traders? Mensen die vastzitten in instances? Client crashes? Slecht gesupporte Ati kaarten? Quest waarvan de NPCs niet bestaan? Mobs die onzichtbaar zijn en je toch kunnen aanvallen? AoC heeft net zo goed problemen, en de support op dit moment is miniem. Tijdens de WoW release kon je gewoon hulp van een GM krijgen, bij AoC hoef je dit niet te proberen want dan zit je 12 uur in een queue.AoC servers netjes stabiel, goede gameplay en tot dusver weinig major bugs. level 1 tot 20 tenminste.
Ik vind het een beetje jammer dat mensen zo weinig objectief zijn als het over 'hun' spel aankomt. Ik vind niet dat je commentaar op een game zo persoonlijk moet nemen.
[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 26-05-2008 11:23 ]
WoW = Cartoony en AoC dus niet maar goed, de UI is aanpasbaar nu, en de rest zal kort hierop volgen.. Ik vind het erg makkelijk om erover te klagen omdat WoW na 3.5 jaar ontwikkeling het wel heeft. EN zeggen van.. ja.. ze moeten wel van de standaard uitgaan.. " wat is de standaard dan wel" ? WoW iig niet. Ik vind het huidige guild/friends systeem ook niet optimaal, maar er komt ongetwijfeld verbetering in. Geef ze de kans om iets op te lossen voordat je metteen de tent afbrand.Hydra schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:19:
[...]
Waarom niet? Ik vind dat AoC een hoop dingen beter doet, maar ook een hoop dingen een stuk minder goed. De UI is gewoon crap bijvoorbeeld, je guild en friendlist gemend, geen /who commando, etc. Je kunt ze prima vergelijken, het zijn helemaal niet 2 totaal verschillende spellen, het zijn beiden fantasy MMOs met races en classes, melee en magie, etc. Ik zie niet hoe je die twee niet kunt vergelijken.
Verwijderd
AoC is volgens mij ook de enige mmorpg die blote borsten heeft
behalve WoW dan maar dat was met een patch
[quote]Hydra schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:19:
[...]
Waarom niet? Ik vind dat AoC een hoop dingen beter doet, maar ook een hoop dingen een stuk minder goed. De UI is gewoon crap bijvoorbeeld, je guild en friendlist gemend, geen /who commando, etc. Je kunt ze prima vergelijken, het zijn helemaal niet 2 totaal verschillende spellen, het zijn beiden fantasy MMOs met races en classes, melee en magie, etc. Ik zie niet hoe je die twee niet kunt vergelijken.
[...]
Wat hij waarschijnlijk bedoeld is dat je ze niet kan vergelijken omdat WoW 3 jaar heeft gehad om bugs er uit te halen en verbeteringen er in te doen. Goede voorbeelden hiervan zijn de UI en class balancing content etc. Daar kan je AoC nu gewoon nog niet op afrekenen. De komende 3 maanden gaan waarschijnlijk de meest voorkomende bugs/crashes er uit gehaald worden. Dan komen de patches met ellenlange lijsten met bugfixes. Als dat soort dingen er uit zijn kan je een beginnetje maken met vergelijken. Tot die tijd kan je alleen maar de gameplay vergelijken en de bugs enzo ff wegdenken, omdat het anders niet een gebalanseerde vergelijking is.
[...]
[...]
Wat hij waarschijnlijk bedoeld is dat je ze niet kan vergelijken omdat WoW 3 jaar heeft gehad om bugs er uit te halen en verbeteringen er in te doen. Goede voorbeelden hiervan zijn de UI en class balancing content etc. Daar kan je AoC nu gewoon nog niet op afrekenen. De komende 3 maanden gaan waarschijnlijk de meest voorkomende bugs/crashes er uit gehaald worden. Dan komen de patches met ellenlange lijsten met bugfixes. Als dat soort dingen er uit zijn kan je een beginnetje maken met vergelijken. Tot die tijd kan je alleen maar de gameplay vergelijken en de bugs enzo ff wegdenken, omdat het anders niet een gebalanseerde vergelijking is.
1. LootbugHydra schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:19:
Euh, welke release heb je het over? Want ik heb sinds de EU release gespeeld en de server waar ik op zat heeft nauwelijks crashes gehad. 'Vele' bugs? Welke gamebreaking bugs had WoW in het begin volgens jou?
2. Desynced mobs
3. Lagspikes/crashes/DC's
4. Tailoring systeem fucked up
Denk dat er nog wel meerdere inzaten, maar wees vrij om aan te vullen.
Daarbij wil ik even aangeven dat we eigenlijk moeten stoppen met het vergelijken. Als je het spel niets vind moet je er mee stoppen, wil je dit niet dan ga je er ook niet over zeuren.
Oh ik ben zeer objectief hoor, Ik heb een aantal MMORPGS tijdens beta/launch gespeeld en ik vind AoC toch 1 van de betere als het op speelbaarheid aankomt en tevens server stabiliteit.Hydra schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:19:
Euh, traders? Mensen die vastzitten in instances? Client crashes? Slecht gesupporte Ati kaarten? Quest waarvan de NPCs niet bestaan? Mobs die onzichtbaar zijn en je toch kunnen aanvallen? AoC heeft net zo goed problemen, en de support op dit moment is miniem. Tijdens de WoW release kon je gewoon hulp van een GM krijgen, bij AoC hoef je dit niet te proberen want dan zit je 12 uur in een queue.
Ik vind het een beetje jammer dat mensen zo weinig objectief zijn als het over 'hun' spel aankomt. Ik vind niet dat je commentaar op een game zo persoonlijk moet nemen.
Traders, klein minpunt maar zorgt er niet voor dat je niet door kan spelen.
Mensen die vastzitten in instances? Je hebt altijd Path of Ashura mocht het goed fout gaan, en dat lijkt mij een bug die zelden voorkomt.
Slecht gesupporte ati kaarten is een probleem aan ATI's kant, driver probleem.. niet bepaald een probleem van AoC.
Ontzichtbare mobs die nog kunnen aanvallen, nog nooit 1 tegengekomen. + die bug zit er na 3 en half jaar nog steeds in WoW.
AoC is net uit, en ik moet toegeven dat de GM hulp wat lang duurd maar als er 200+ Petition voor je zijn dan kan je niet verwachten dat je binnen 5 min aan de beurt bent.
Dat vind ik wel het meest slechte argument voor het niet kunnen vergelijken van games. Games kun je vergelijken omdat de gameplay op mekaar lijkt. Dat het er grafisch heel anders uitziet doet er weinig toe. Je kunt EvE ook met WoW vergelijken op een aantal vlakken, maar dat is, afgezien van dat het een MMO is, wel een compleet ander soort spel.SpoTs schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:23:
WoW = Cartoony en AoC dus niet maar goed
Ik brand de tent toch niet af? Ik zeg zelf dat ik AoC met veel plezier speel, alleen er zitten een aantal flinke issues in, en juist omdat mensen claimen dat de WoW release een drama was (EU release was dat zeker niet) en de AoC release vlekkeloos was (uhuh, not) vind ik het belangrijk dat we een beetje objectief naar beide games kijken. Ik vind bijvoorbeeld dat Blizzard WoW redelijk verneukt heeft met het Arena systeem, gewoon door een bij-effect (mensen doen afgezien van raids eigenlijk geen PvE meer)., de UI is aanpasbaar nu, en de rest zal kort hierop volgen.. Ik vind het erg makkelijk om erover te klagen omdat WoW na 3.5 jaar ontwikkeling het wel heeft. EN zeggen van.. ja.. ze moeten wel van de standaard uitgaan.. " wat is de standaard dan wel" ? WoW iig niet. Ik vind het huidige guild/friends systeem ook niet optimaal, maar er komt ongetwijfeld verbetering in. Geef ze de kans om iets op te lossen voordat je metteen de tent afbrand.
AoC gaat zeker nog een hoop verbeteringen meemaken, maar een aantal van de dingen die nu nog openstaan, vooral de afwezigheid van de traders en het feit dat de UI gewoon behoorlijk kut is, had voor release al gefixed moeten zijn. Je kunt veel van WoW zeggen, maar de UI in het begin was een stuk beter dan de UI van AoC nu (en Funcom heeft ruim te tijd gehad 'ideeen' op te doen), en bovendien kon je tenminste items naar mensen mailen, en je meuk op de AH verkopen
Ik vind ook dat de servers prima stabiel zijn.kaluro2 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:31:
Oh ik ben zeer objectief hoor, Ik heb een aantal MMORPGS tijdens beta/launch gespeeld en ik vind AoC toch 1 van de betere als het op speelbaarheid aankomt en tevens server stabiliteit.
Zit je in een guild? Het is enorm lastig om je resources bij mekaar te krijgen nu.Traders, klein minpunt maar zorgt er niet voor dat je niet door kan spelen.
Dude, sorry, maar nu heb je ff niet door wat voor'n issue dat was. Dit was dus een probleem dat mensen met hun character in een instance zaten, en bij inloggen gewoon crashten. Zelfde geldt voor een paar gebieden. Fields of the Dead zorgt ook voor enorm veel crashes en dat is de voornaamste levelling zone tot 55 ofzo.Mensen die vastzitten in instances? Je hebt altijd Path of Ashura mocht het goed fout gaan, en dat lijkt mij een bug die zelden voorkomt.
Complete onzin, dit is geen driver issue, Funcom wordt gesponsord door nVidia en er is te weinig getest op Ati kaarten.Slecht gesupporte ati kaarten is een probleem aan ATI's kant, driver probleem.. niet bepaald een probleem van AoC.
Grappig dat jij hem niet tegengekomen bent, en m'n hele guild welOntzichtbare mobs die nog kunnen aanvallen, nog nooit 1 tegengekomen. + die bug zit er na 3 en half jaar nog steeds in WoW.
Kijk, dat is weer zo'n typisch voorbeeldje van dat Fanboischap waar ik een beetje een broertje aan dood heb. Natuurlijk krijg je niet binnen 5 minuten een antwoord, maar mensen die gewoon VAST zitten in het landschap (en nee, PoA en /stuck werkt ook niet) krijgen GEEN hulp van GMs. Waarom is het zo'n probleem te onderkennen dat het spel nu op dit moment een paar flinke issues heeft?AoC is net uit, en ik moet toegeven dat de GM hulp wat lang duurd maar als er 200+ Petition voor je zijn dan kan je niet verwachten dat je binnen 5 min aan de beurt bent.
[ Voor 34% gewijzigd door Hydra op 26-05-2008 11:37 ]
Je komt bij mij toch over als iemand die toch lekker aan de WoW moet blijven.
Jij komt over als iemand die niet objectief de issues van 'zijn' spel kan zien. Dus laten we het wat mij betreft hierbij.SpoTs schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:37:
Je komt bij mij toch over als iemand die toch lekker aan de WoW moet blijven.
Ik zal het zo zeggen " Ik heb nog geen problemen gezien waar ik me aan erger binnen de wereld van Hyboria "
Ik ben ook begonnen met AoC en tot nu vind ik het helemaal geweldig. Level 12 Herald of Xotli. Er zijn nog wel aardig wat rare dingen, maar weet niet of het aan de game ligt of mijn PC. Elke keer bijvoorbeeld als ik gemorphed ben, is mijn character kaal.
Over het WoW tegen AoC verhaal. Ik vind ook dat je de spellen kunt vergelijken, het zijn tenslotte allebei MMO's, met hetzelfde principe. WoW heeft zeker een moeilijk start meegemaakt, op de US servers dan, daar heb ik het eerste jaar op gespeeld. Veel verlengde maintainces etc. De eerste paar dagen was het onspeelbaar. Ik vind echter niet dat je een spel kan afgeven op de eerste paar weken. Als het nu onspeelbaar is voor jezelf dan wacht je naar mijn mening een paar weken totdat het spel het weer goed doet
.
Over het WoW tegen AoC verhaal. Ik vind ook dat je de spellen kunt vergelijken, het zijn tenslotte allebei MMO's, met hetzelfde principe. WoW heeft zeker een moeilijk start meegemaakt, op de US servers dan, daar heb ik het eerste jaar op gespeeld. Veel verlengde maintainces etc. De eerste paar dagen was het onspeelbaar. Ik vind echter niet dat je een spel kan afgeven op de eerste paar weken. Als het nu onspeelbaar is voor jezelf dan wacht je naar mijn mening een paar weken totdat het spel het weer goed doet
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Verwijderd
Ik heel stoer met m'n lvl 19 PoM een beetje questen, word ik op een paar health na bijna gekilled door een lvl 13 something. Ik had echt zoiets van.."wtf? Ik ga rerollen". Maar het zou wel aan mij liggen.
* DinX heeft zaterdag besteld bij play, zal dat vast halfweg/eind deze week in de bus hebben, ben benieuwd. Vroeger altijd WoW gespeeld tot een half jaar geleden ofzo, vroeger nog al eens gestopt voor een hele tijd voor TBC. Eens kijken of dit spel me weer kan boeien 
Heb je dat niet met veel mmorpgs dat op bepaalde levels sommige classes veel sterker zijn dan de andere (zeker op lagere levels). ?Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:15:
Ik heel stoer met m'n lvl 19 PoM een beetje questen, word ik op een paar health na bijna gekilled door een lvl 13 something. Ik had echt zoiets van.."wtf? Ik ga rerollen". Maar het zou wel aan mij liggen.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Even dat jullie het weten, de huidige patch was om die exploit zo snel mogelijk te fixen. Er komt wsch morgen nog de echte geplande patch die een hoop spul hoort te fixen. Dus niet meteen moord en brand gaan gillen en lees de AoC official forums dr nog ff op na 
Anyway, lvl 20 bear shaman nu, net van Tortage af. Bevalt goed en mn nieuwe destiny questline mace is PIMP
Erg jammer dat Hide zo compleet zinloos is, dacht ik moet er meer points in stoppen omdat de mobs me (PvE server, haat et om gegankt te worden en vind et zelf ook niet leuk om te doen.) telkens vanaf net zo ver af zagen en nou zit ik met hele zooi pts dr in
. Binnenkort maar ff dr uit halen, iemand een idee hoeveel dit mag kosten?
Anyway, lvl 20 bear shaman nu, net van Tortage af. Bevalt goed en mn nieuwe destiny questline mace is PIMP
Erg jammer dat Hide zo compleet zinloos is, dacht ik moet er meer points in stoppen omdat de mobs me (PvE server, haat et om gegankt te worden en vind et zelf ook niet leuk om te doen.) telkens vanaf net zo ver af zagen en nou zit ik met hele zooi pts dr in

Dit topic is gesloten.