Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 138.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik zit erg te twijfelen of ik nu de CFULLHDMA of de Popcorn Hour moet kopen... Best lastig...

Ik wil hem het meest gebruiken om DVD-bestanden (VOB / ISO) en later HD (MKV?) mee te streamen. Wat ik dan wel belangrijk vind is dat de audio-streams en ondertiteling goed te kiezen zijn, ook als er geen menu meer aanwezig is in de backup (dit lijkt een probleem bij de PCH). Gaat dit bij de CFULLHDMA wel goed?

Sorry als het misschien al ergens staat in dit topic, maar ik heb de meeste pagina's doorgenomen en dan lees je zoveel...

Iemand misschien ook de keuze gemaakt voor de CFULLHDMA tov de PCH. Dan ben ik wel benieuwd wat je keuze heeft beïnvloed...
Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 14:02

zeroday

There is no alternative!

[b][message=30298680,noline]sig69 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:03[/message
[/code]Iemand anders deze al gekeken?
Overigens lijk ik alleen problemen met subs te hebben bij de iso's van Alien op de een of andere manier. Zeroday, als je er naar wil kijken kan ik er wel een keer eentje uploaden?
Ik ben bezig m'n ftp server zo in te richten dat mensen wel data kunnen uploaden maar niet kunnen downloaden .. dan is het wat makkelijker om data te delen zodat er gekeken kan worden wat er aan de hand is ja dan te nee ..
maar ikke is druk ... dus het kan wat dagen duren ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 101470 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:57:
Ik wil eerdaags ook deze mediaplayer aanschaffen, mijn vraag is eigelijk kan deze ook blue ray fims afspelen ? dus niet die mkv en andere varianten.
De M2TS bestanden van blueray speelt deze zonder meer af, echter NIET met menu en alles wat daarbij hoort. Blueray is dermate anders van opzet t.o.v. DVD dat je dit ook niet kan verwachten van het apparaat.
En wat mag ik verwachten van deze player 1080p zonder happeringen? ik kan met dat namelijk bijna niet voorstellen want wat voor cpu, geheugen enz heeft dit apparaat ? er wordt mijn namelijk verteld dat daar toch een behoorlijke pc en videokaart voor nodig is en als ik dan kijk hoe klein dit apparaat is....
Tjsa.. wat zijn haperingen ..
een bekend probleem is het afspelen van MKV's met artefacts..
voor uitleg:
http://www.aroundmyroom.c...n-playing-mkv-h264-files/

Maar echte haperingen met het afspelen: nope.. daar heb ik nog niemand over gehoord.
En ook kleine apparaten kunnen tot grootste prestaties in staat zijn .. je kunt prestaties niet meten aan de hand van de afmetingen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:21
Ok, top zo'n ftp. Had 'm wel op m'n eigen ftp willen zetten voor je maar die zit vol helaas (ook niet gek met de "enorme: 5GB harde schijf die er in zit, misschien toch eens wat aan doen...)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

content met problemen kun je hier naartoe brengen:
info:
http://www.aroundmyroom.c.../cfullhdma-share-content/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 19:39
Collega van mij heeft ook dit apparaatje, alleen na ongeveer 30 minuten bij HD films, stopt de audio en na 2 minuten verdwijnt de video. Het apparaat is dan op dat moment erg warm. Wat kan hij het beste hieraan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

svianen schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:46:
Collega van mij heeft ook dit apparaatje, alleen na ongeveer 30 minuten bij HD films, stopt de audio en na 2 minuten verdwijnt de video. Het apparaat is dan op dat moment erg warm. Wat kan hij het beste hieraan doen ?
apparaat mag warm worden ik heb nog niet gezien dat dat van invloed heeft op het stoppen van geluid en/of uitgaan van het apparaat.

Wel is het zo dat indien er een probleem optreedt het apparaat zich uitvoorzorg via een watchdog uitzet .. (het zwarte scherm).

Ik zou het dus interessant vinden om het bestand wat die probleem genereerd te hebben. Want ligt het nu aan dit bestand of is het compleet random?

Tevens zorg ervoor dat je collega beta tester wordt om zo de laatste versie van de FW te testen .. 1.09.14 is de laatste versie voor beta testers.. 1.09.10 is de laatste via de internet upgrade, totaal geen upgrade gedaan nog kan betekenen dat er een probleem gezien / gevonden is die wellicht al opgelost is.

[ Voor 16% gewijzigd door zeroday op 24-06-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 21:45

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik ga me hier ook maar eens aan wagen :) Ik ben benieuwd..

Zal me zo ook even aanmelden als betatester..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:43

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
maar ikke is druk ... dus het kan wat dagen duren ..
Tsss... ik kon het toch ook in een uurtje fixen ;) En dat notabene met een van je eigen project apparaatjes! :D
Blueray is dermate anders van opzet t.o.v. DVD dat je dit ook niet kan verwachten van het apparaat.
Hmmm... meningen zijn daar denk ik over verdeeld. Een 1080p HD player mag toch wel juist DE 1080p HD media kunnen spelen die de standaard is -> BluRay.
ik heb nog niet gezien dat dat van invloed heeft op het stoppen van geluid en/of uitgaan van het apparaat.
Wanneer ik de strepen kreeg en de tv het signaal verloor ging het geluid ook even een seconde uit...
Dat sinkje probeer ik z.s.m., zit even een week in Brasil ;)
Wel is het zo dat indien er een probleem optreedt het apparaat zich uitvoorzorg via een watchdog uitzet .. (het zwarte scherm).
??? Dus de Watchdog schakelt het beeld dan dus op zwart, maar speelt wel door... Klopt het dat deze bescherming is te resetten door de speler te pauzeren? Want dan komt bij mij het beeld terug en kan ik verder kijken (voor een minuut ofzo).
Ik zou het dus interessant vinden om het bestand wat die probleem genereerd te hebben. Want ligt het nu aan dit bestand of is het compleet random?
Ik heb het nu 3x gehad met een 1080p MKV. Ik kan nog niet bevestigen of ze allen van verschillende makers zijn (of bijvoorbeeld allen van EuReKa), maar naar mijn beste weten zijn ze verschillend. Wellicht moet de 8635 te hard werken voor 1080p content en wordt hij daardoor soms te warm? (bij 720p films had ik dit niet namelijk...)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:05:
[...]

Tsss... ik kon het toch ook in een uurtje fixen ;) En dat notabene met een van je eigen project apparaatjes! :D
Tuurlijk heb ik 24/7 een FTP server draaien (en wel op meer dan 1 locatie) maar wat je niet wil is dat andere mensen op hetzelfde account de content van een andere downloaden en/of verwijderen.
vandaar dat er specifieke instellingen op een useraccount gezet wordt in combinatie met de standaard server instellingen.. Basis had ik al wel draaien op een ander account maar dat moest even omgezet en aangepast worden (resume stond niet standaard aan) en als er iemand is die een groot bestand wil sharen voor analyse is een resume bij een probleem wel handig
[...]

Hmmm... meningen zijn daar denk ik over verdeeld. Een 1080p HD player mag toch wel juist DE 1080p HD media kunnen spelen die de standaard is -> BluRay.
Tsja.. en HDDVD en wat al niet meer. Maar ik heb vooralsnog geen goede GNU/GPL implementatie van een Blueray player gezien. Jij wel? En dan is het nog maar de vraag of deze op een Sigma kan draaien. De content: M2TS zeer zeker wel, maar het menu ... dat is andere koek ..

[/quote]
??? Dus de Watchdog schakelt het beeld dan dus op zwart, maar speelt wel door... Klopt het dat deze bescherming is te resetten door de speler te pauzeren? Want dan komt bij mij het beeld terug en kan ik verder kijken (voor een minuut ofzo).
Nee, de watchdog killed de processen en geeft de gebruiker de mogelijkheid het apparaat uit en weer aan te zetten. Dus weer verder gaan door te stoppen / pauzeren etc. is er niet bij ..
[...]

Ik heb het nu 3x gehad met een 1080p MKV. Ik kan nog niet bevestigen of ze allen van verschillende makers zijn (of bijvoorbeeld allen van EuReKa), maar naar mijn beste weten zijn ze verschillend. Wellicht moet de 8635 te hard werken voor 1080p content en wordt hij daardoor soms te warm? (bij 720p films had ik dit niet namelijk...)
Neuh, zou er niets mee van doen moeten hebben. We draaien bijna continue 8 uur per dag streams en meestal is het apparaat handwarm .. Maar als iemand mij zou kunnen vertellen om iets te kunnen reproduceren zou het wat handiger zijn en wat tips kunnen geven wat het misschien zou kunnen zijn als het al wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Tsja.. en HDDVD en wat al niet meer. Maar ik heb vooralsnog geen goede GNU/GPL implementatie van een Blueray player gezien. Jij wel? En dan is het nog maar de vraag of deze op een Sigma kan draaien. De content: M2TS zeer zeker wel, maar het menu ... dat is andere koek ..
Oef... slapste argument ooit als je het mij vraagt (deed je niet trouwens), HDDVD is dood en er is geen andere standaard voor HD media, beetje ook de definitie van het woord 'standaard'.
Bovendien, als de pure rekenkracht voor afspelen van BR geen probleem is, waarom zou zo iets simpels als de menu structuur dan een probleem opleveren? (ook hier spreek ik trouwens zonder enige kennis van zaken en is het dus niet enkel een bijdehande opmerking maar zelfs een heuse vraag).
Nee, de watchdog killed de processen en geeft de gebruiker de mogelijkheid het apparaat uit en weer aan te zetten.
Is dit het fenomeen dat het apparaat crashed en enkel te resetten is door de stroom er vanaf te halen?
Neuh, zou er niets mee van doen moeten hebben. We draaien bijna continue 8 uur per dag streams en meestal is het apparaat handwarm .. Maar als iemand mij zou kunnen vertellen om iets te kunnen reproduceren zou het wat handiger zijn en wat tips kunnen geven wat het misschien zou kunnen zijn als het al wat is.
Handwarm is hij zeker niet, ik zou hem zo kunnen gebruiken als handverwarmer, bijna heet zeg maar. Hij staat op een plank in een audiomeubel dus met deurtjes die dicht zijn en met open achterkant. Niet veel luchtstroom, dat dan wel weer. Ik ga z.s.m. kijken of dat sinkje helpt en zo niet dan of het apparaat volledig open laten wellicht verbetering oplevert. Zoals ik al eerder zei kan ik gewoon een zwakker exemplaar hebben, it happens.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143634

Bij mij wordt ie niet warmer dan handwarm, ongeveer even warm als mijn lcd tv.
Ik heb er gelukkig dus geen last van, net als alle andere bezitters van de cfullhdma.
Hij heeft het bij jou meerdere keren begeven en je constateert dat ie erg warm is.
Ik zou dus zeggen dat het een garantie kwestie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Eh.. ja, dat klopt... maar dat zou de easy way out zijn ;)

Ik kijk idd eerst wel even of open maken mijn garantie invalideert.
Wat trouwens ook een vraag kan zijn aan jou Dennis, als ik hem open maak en dat sinkje er op plak, vervalt mijn garantie dan? Gezien jij zo dicht bij het project betrokken bent, kan je me enige backup geven als men 'lastig' gaat doen daarover als het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HDDVD is dood. De produktie van bluray spelers en content komt op gang. De spelers worden goedkoper. Spoedig worden er meer bluray films verkocht dan dvd films. Dat zal op usenet te merken zijn. En niet iedereen zal altijd alles naar mkv converteren. De cfullhdma mist dan 2 belangrijke features: geen 5.1 bij wma en geen menu & subs bij bluray rips. Ik zou deze 2 punten hoog op de 'wanted' lijst zetten...

Gisteravond The Spiderwick Chronicals (mkv) gekeken. Zoals verwacht (known issue) regelmatig last van wegvallen van de nl subs die ik zelf had gemerged. Dus al gauw overgeschakeld op de externe subs. Dat werkt gelukkig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
Anoniem: 143634 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:25:
[...]

HDDVD is dood. De produktie van bluray spelers en content komt op gang. De spelers worden goedkoper.
De prijs van spelers is net flink omhoog gegaan.. er is geen concurentie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben nieuw in die topic en zo'n alleskunnner lijkt me wel wat. Is het echt zo makkelijk om in te stellen en te gebruiken? Hoef je geen dvd's meer te branden

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 143634 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:25:
[...]

HDDVD is dood. De produktie van bluray spelers en content komt op gang. De spelers worden goedkoper. Spoedig worden er meer bluray films verkocht dan dvd films. Dat zal op usenet te merken zijn. En niet iedereen zal altijd alles naar mkv converteren. De cfullhdma mist dan 2 belangrijke features: geen 5.1 bij wma en geen menu & subs bij bluray rips. Ik zou deze 2 punten hoog op de 'wanted' lijst zetten...

Gisteravond The Spiderwick Chronicals (mkv) gekeken. Zoals verwacht (known issue) regelmatig last van wegvallen van de nl subs die ik zelf had gemerged. Dus al gauw overgeschakeld op de externe subs. Dat werkt gelukkig goed.
... ik kijk in mijn glazen bol ..
wellicht zal, als Blueray meer verkocht wordt dan DVD films de CFULLHDMA wellicht een zusje krijgen die dit wel kan .. Je kan praten over een gemis, maar het is gewoon geen onderdeel van de specificatie van Sigma Designs. Zoek maar een vergelijkbaar product met zelfde chipset of deze het wel kan.

Dus ja: hier ook erg wanted .. maar haalbaar? Unlikely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

m3gA schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:03:
[...]

De prijs van spelers is net flink omhoog gegaan.. er is geen concurentie meer.
Komt wel, want nu gaan alle fabrikanten zich richten op bluray, en niet alleen de fabrikanten die direct voordeel haalden uit het doorbreken van een van beide standaards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Heb je wat details waarom het niet haalbaar is? Komt het doordat het menu niet meer bestaat uit korte filmpjes maar uit interactieve content gemaakt in BD-J en dingen als expanded local storage? Het moet toch haast mogelijk zijn om (een uitgeklede?) versie van BD-J te implementeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MAZZA schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:35:
Heb je wat details waarom het niet haalbaar is? Komt het doordat het menu niet meer bestaat uit korte filmpjes maar uit interactieve content gemaakt in BD-J en dingen als expanded local storage? Het moet toch haast mogelijk zijn om (een uitgeklede?) versie van BD-J te implementeren? :)
je moet dan inderdaad denken aan het feit dat de huidige SDK het niet aan kan.
Voor Blu-Ray schijnt de chipset het wel aan te kunnen (M2TS wordt hardwarematig gedecodeerd) echter de software die voor deze gebakjes gemaakt is geeft verder geen andere mogelijkheden.
Tevens mag je denken dat aan BluRay licenties en/of rechten vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237857

Inderdaad, externe subs met mkv's lijken deze problemen mits de laatste nieuwe beta versie niet te hebben.

Ik heb nog steeds geen oververhittingsfenomen waargenomen... misschien goed lot ?

Staat support voor AVCHD iso's op de lijst van toekomstige feautures ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Ik heb hem besteld en als alles meezit moet-ie morgen binnenkomen. Vanavond dus even kabels trekken, zodat-ie meteen aan het werk kan ;-).

Ik heb een tijdje zitten twijfelen tussen de PCH en deze. De PCH heeft natuurlijk leuke extra functies, zoals de NMT-apps, maar die heb ik eigenlijk niet nodig. Daarnaast heb ik het idee dat de CFULLHDMA beter ondersteund wordt. Als ik zie hoeveel issues er nog open staan op de buglist van de PCH, en hoe de zaken bij conceptronic worden opgepakt, dan heb ik hopelijk een goede keuze gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

g00fy64 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:42:
Ik heb hem besteld en als alles meezit moet-ie morgen binnenkomen. Vanavond dus even kabels trekken, zodat-ie meteen aan het werk kan ;-).

Ik heb een tijdje zitten twijfelen tussen de PCH en deze. De PCH heeft natuurlijk leuke extra functies, zoals de NMT-apps, maar die heb ik eigenlijk niet nodig. Daarnaast heb ik het idee dat de CFULLHDMA beter ondersteund wordt. Als ik zie hoeveel issues er nog open staan op de buglist van de PCH, en hoe de zaken bij conceptronic worden opgepakt, dan heb ik hopelijk een goede keuze gemaakt...
als ik vanavond tijd heb ga ik een paginaatje eraan wijden .. features en known & confirmed bugs by users ;-)

en net voor het voetbal een pagina gemaakt

http://www.aroundmyroom.com/cfullhdma/

enjoy!

[ Voor 6% gewijzigd door zeroday op 25-06-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ok ik ben de probleemgevalletjes aan het uploaden, de eerste is over een kwartiertje klaar (Superhero Movie) de tweede een uurtje daarna ofzo (Aliens)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sig69 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:20:
Ok ik ben de probleemgevalletjes aan het uploaden, de eerste is over een kwartiertje klaar (Superhero Movie) de tweede een uurtje daarna ofzo (Aliens)
Geen probleem.. de FTP server zit verbonden met NFS aan m'n CH3SNAS .. en dan kan ik um zo eerst checken alvorens er wat verder mee te doen .. Zag al dat je duidelijke omschrijvingen er in txt bij had gedaan.. dus top !

note: je test wel met de laatste beta?

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 25-06-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101470

Inmiddels ben ik ook aan het testen gegaan met de laatste Beta software.
Enigste wat mijn opvalt is dat na een tijdje de cfullhdma uitvalt (zwartbeeld stekker eruit moeten doen)
Ik heb dit inmiddels 2x gehad bij dezelfde film 1080p Earth 1080p m2ts bestand.
En de behuizing wordt erg warm valt me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De mijne is vandaag gearriveerd bij mijn leverancier (4launch).
Ze sturen hem op naar de importeur als ik het goed begrepen heb (helaas is ie niet binnen 7 dagen, maar na 14 dagen kapot gegaan, anders had ik gewoon direct een nieuwe gehad, nu valt ie onder garantie).
Ik weet niet hoe lang het gaat duren, iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
zeroday schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:57:
[...]
note: je test wel met de laatste beta?
Nee heb nog geen usb stickie, ga ik morgen regelen.
Het duurt overigens wat langer, de upload schommelt wat meer dan verwacht...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sig69 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:36:
[...]

Nee heb nog geen usb stickie, ga ik morgen regelen.
Het duurt overigens wat langer, de upload schommelt wat meer dan verwacht...
dan denk ik dat je iso probleem alwel opgelost is in de nieuwe beta ..

enneuh ja, ik had wat onverwacht uitgaand verkeer, dan kakt de verbinding altijd wat in.. :-)

[ Voor 13% gewijzigd door zeroday op 25-06-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 101470 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:14:
Enigste wat mijn opvalt is dat na een tijdje de cfullhdma uitvalt (zwartbeeld stekker eruit moeten doen)
en als je eens een ander bestand neemt?
ik heb een eigen geripte versie van earth en de m2ts ook op het netwerk staan, dus dat kan ik morgen wel eens bekijken ..

wat ik trouwens graag wil weten is welk merk en type TV / scherm men test . .

en of hetzelfde probleem ook op een andere uitgang (bijv. component of zo) voorkomt.. gewoon om te zien of het reproduceerbaar is .. anders snap ik niet waarom jantje het niet heeft en pietje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een eigen geripte versie van earth en de m2ts ook op het netwerk staan, dus dat kan ik morgen wel eens bekijken ..
wat ik trouwens graag wil weten is welk merk en type TV / scherm men test . .
Ik heb zo'n 2 weken geleden Earth 1080p m2ts bekeken. Niet helemaal, maar ongeveer tot de helft. Geen uitval gehad. Ik heb niet gevoeld of ie extra warm was. Ik zal deze week de andere helft bekijken en op de warmte ontwikkeling letten. TV = Philips 42PFL7862 via hdmi aangesloten, spdif naar Marantz SR7000 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig wat verschillende hd bestanden te downloaden zodat ik wat beter kan testen.

ik gebruik een Panasonic 80pv..nog wat plasma
vraag: kan je ook subs/lang kiezen uit zo'n m2ts bestand? als die aanwezig zijn

Die Samba werkt dat al? en kun je dan rechtsreeks naar de HD van de cfullhdma schrijven?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 25-06-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
de tweede een uurtje daarna ofzo (Aliens)
Aliens? DC in 1080p? yumyum! Wil je die ook op mijn FTP zetten, hehe...
Blijft bij jou de audio doorspelen? Kan je het beeld weer op gang krijgen door hem op pauze te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Tijgert schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 04:20:
[...]
Aliens? DC in 1080p? yumyum! Wil je die ook op mijn FTP zetten, hehe...
Nee gewone DVD, maar blijft toch erg leuk!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

kan iemand mij een 100 / 200MB groot MKV opsturen met het probleem van de S_TEXT UTF-8 ?
ik krijg het probleem met mijn content niet gereproduceerd.
Grotere bestanden heb ik weinig aan .. moet iets zijn van tussen de 100 / 200MB to max 350MB

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quindo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01-2024
Met veel interesse heb ik (delen van) dit topic gelezen.
Ook het Pocourn Hour A100 topic al een tijdje aan het lezen geweest.

Tot begin dit jaar had ik een oude laptop met Freevo aan mijn TV (widescreen crt) en DD/DTS reciever hangen. Deze speelde alle media af die op mijn NAS staat.
Helaas is de laptop overleden en ben ik dus opzoek naar een goed alternatief.
Zowel de PCH als de Conceptronics lijken goede vervangers.

Mijn probleem is echter dat ik freevo en mplayer gewend ben.
Bijna iedere codec-contair combinatie werkt daar op.

Kan dit apparaat ook overweg met een film met de volgende combinatie:
Container: MKV
Track 1 : Video
Codec ID: V_MS/VFW/FOURCC
CodecPrivate, length 40 (FourCC: XVID, 0x44495658)
Track 2: Audio
Codec ID: A_VORBIS
Language: eng
Sampling frequency: 48000.000000
Channels: 2
Track 3: Audio
Codec ID: A_VORBIS
Language: jpn
Sampling frequency: 48000.000000
Channels: 2
Track 4:
Codec ID: S_TEXT/ASS
Language: eng

Het gaat hier dus Xvid in combinatie met Ogg.
Wat ik wil is de Video met de Japanse Audio Track en de Engelse ondertitels
(Tracks 1,2,4)

Het extracten van de Ondertitels is geen probleem mocht dat nodig zijn.

Mplayer speelt dit probleemloos af maar ik heb al geprobeerd dit te converteren naar een AVI met xvid/divx,mp3 en een srt (voor mijn GP2x) maar helaas daar blijf ik AV-synchronisatie problemen houden.

Dus mijn vraag, kan ik dit afspelen op dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die serie Planet earth, ik heb de eerste 2 delen gedownload en ik zie idd allemaal blokjes in beeld.
Komt dit omdat de source HDDVD is? of wat is hier de oorzaak van.
Ook heb ik een Pirates of the carribean daarin zit een WMA (m2) 578 kbps 6 kanalen.
maar hier heb ik slechts stereo geluid van.

Eigelijk vraag ik me af welke media ik het beste kan downloaden voor deze geweldige bijna alles kunner?
en kan een mt2s subs en meerdere audio bevatten?

en een 2e ac3 spoor kiezen lukt ook niet in een mkv, (the ant bully) hier zitten volgens mediainfo 2 sporen in eng en nl. enne met kids is nl wel handig.
Hier wat info:
Technical Specs
---------------
Container...........: Matroska
Video Encoder.......: x264
Video Aspect Ratio..: 16/9(1920x1080)
Audio1 Codec........: DTS english
Audio1 Bitrate......: 768
Audio2 Codec........: ac3 dutch
Audio2 Bitrate......: 640
Audio Channels......: 5.1
Subtitles...........: Dutch,English
Source..............: Blu-Ray
File Size...........: 4.37 GiB (1xdvd5)
DXVA compliant......: Yes

enne ja ik heb een dd/dts reciever aangesloten :-)

inmiddels ook wat problemen met toppers 2007 ifo dvd staat stil na 40 minuten, next lukt wel maar speelt dan 1 sec. en hangt weer.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 26-06-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180873

Ik heb volgens mij ook oververhittings problemen.
Na ongeveer 45 minuten HD contents afspelen gaat de audio weg en daarna gaat de video knipperen met een groen scherm om daarna volledig op zwart te gaan.
Als ik de film even pauseer of stop en daarna weer afspeel kan ik weer 1 of 2 minuten kijken.

Ik heb dit bij verschillende contents gehad zowel bij 1080p als 720p.

Tevens, als ik hem op het hoofdmenu laat staan dan kicks de screensaver in, en dan na 1,5 uur hetzelfde probleem...

Aangesloten met HDMI op een Samsung LE40M6, nieuwste beta firmware.

Het apparaat is reeds in de rma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Die serie Planet earth, ik heb de eerste 2 delen gedownload en ik zie idd allemaal blokjes in beeld.
Komt dit omdat de source HDDVD is? of wat is hier de oorzaak van.
Welke firmware gebruik je?
Eigelijk vraag ik me af welke media ik het beste kan downloaden voor deze geweldige bijna alles kunner?
Dat hangt af van je TV. Op een full HD tv kan je het beste 1080p materiaal kijken, dat is zooooooo mooi! Op een CRT ben je met DVD net zo goed af.
en een 2e ac3 spoor kiezen lukt ook niet in een mkv, (the ant bully) hier zitten volgens mediainfo 2 sporen in eng en nl. enne met kids is nl wel handig.
Volgens mij staat dit nog op de to-do list.
Ik heb volgens mij ook oververhittings problemen.
Wat voor ventilatie had je? Hoe warm vond je hem als je hem aanraakte?
Aangesloten met HDMI op een Samsung LE40M6, nieuwste beta firmware.
Nieuwste beta firmware voor je Samsung of voor je CFULLHDMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een workaround is de mkv openen met mkvmerge (mkvtoolnix). Je kunt daarmee overbodige audio en subtitle tracks uit de mkv container weghalen en evt eigen subs aan de container toevoegen. De video hoeft niet ge-encodeerd te worden, dus je ben in een paar minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb idd de laatste Beta er op staan.
en die mkvtoolnix ga ik eens proberen.
Iemand nog een idee hoe ik subs kan syncroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180873

[...]
Wat voor ventilatie had je? Hoe warm vond je hem als je hem aanraakte?
Standaard, gewoon het apparaat op mijn video/audio meubel gezet.
Was wel redelijk warm, maar niet dat je hem niet kon oppakken...
[...]
Nieuwste beta firmware voor je Samsung of voor je CFULLHDMA?
Voor de CFULLHDMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog een idee hoe ik subs kan syncroniseren?
Met bv SubtitleWorkshop. Je laadt eerst de film. Daarna open je de subs. Druk op play en zet 'm op pause bij het eerste dialoog. Markeer dit startpunt (ctrl-1). Ga naar het einde van de film. Druk op play en zet 'm op pause bij het laatste dialoog. Markeer dit eindpunt (ctrl-2) en druk op OK om de subs te synchroniseren. Hierna de subs opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn popcornhour. Ik heb hem een aantal weken gehad maar ik vind hem niet stabiel genoeg. Verder staan er wel erg veel bugs open en is de support niet super.

Zijn de problemen mbt het afspelen van iso's in de laatste firmware verholpen? Ik heb namelijk een hele verzameling dvd's als iso op mijn CH3SNAS staan voor de kids. Op mijn xbox werkte dat allemaal prima. Zou prettig zijn als dat op dit apparaat ook het geval is.

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

polleke schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:31:
Ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn popcornhour. Ik heb hem een aantal weken gehad maar ik vind hem niet stabiel genoeg. Verder staan er wel erg veel bugs open en is de support niet super.

Zijn de problemen mbt het afspelen van iso's in de laatste firmware verholpen? Ik heb namelijk een hele verzameling dvd's als iso op mijn CH3SNAS staan voor de kids. Op mijn xbox werkte dat allemaal prima. Zou prettig zijn als dat op dit apparaat ook het geval is.
ik hoor niemand klagen over de laatste beta mbt ISO's en/of DVD's ..
en anders lossen we het probleem toch gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Iso's werken bij mij prima. Alleen de subs en audio kiezen terwijl de film speelt is nog een puntje waar aan gewerkt wordt. Maar de support is top hoor, zoals je hier leest zit men er bovenop en wordt alles serieus behandeld en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

* MAZZA heeft ook z'n CFULLHDMA binnen gekregen vanmiddag.

Ik heb wat zitten testen en tot nu toe speelt alles wel af inderdaad. Er zijn wel nog wat probleempjes en de grootste is misschien wel dat hij wel degelijk gaat haperen op een gegeven moment bij het afspelen van een 1080p MKV file.

Alles gaat prima tot na een kwartier ofzo er ineens zwarte frames tussendoor komen van ongeveer een seconde. Dit gaat even door totdat hij helemaal stopt.

Ik heb hem aangesloten via HDMI op mijn Philips 32PFL9603D/10 full hd tv. Geluid gaat naar mijn Denon surround receiver via spdif.

Ik heb v01.09.14.06.21 beta firmware draaien.

De film die ik kijk is: Jumper.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dvxa-EuReKA.mkv

[ Voor 5% gewijzigd door MAZZA op 27-06-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
zeroday schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:03:
[...]

ik hoor niemand klagen over de laatste beta mbt ISO's en/of DVD's ..
en anders lossen we het probleem toch gewoon op?
Daar twijfel ik ook zeker niet aan. Over de CH3SNAS ben ik ook super tevreden, mede door jouw inzet!

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MAZZA schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:48:
* MAZZA heeft ook z'n CFULLHDMA binnen gekregen vanmiddag.

Ik heb wat zitten testen en tot nu toe speelt alles wel af inderdaad. Er zijn wel nog wat probleempjes en de grootste is misschien wel dat hij wel degelijk gaat haperen op een gegeven moment bij het afspelen van een 1080p MKV file.

Alles gaat prima tot na een kwartier ofzo er ineens zwarte frames tussendoor komen van ongeveer een seconde. Dit gaat even door totdat hij helemaal stopt.

Ik heb hem aangesloten via HDMI op mijn Philips 32PFL9603D/10 full hd tv. Geluid gaat naar mijn Denon surround receiver via spdif.

Ik heb v01.09.14.06.21 beta firmware draaien.

De film die ik kijk is: Jumper.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dvxa-EuReKA.mkv
het is altijd verstandig om meerdere files te testen .. waarom?

enigszins zijn er release groups die brakke encodings uitbrengen, sorry voor de release group, maar dat is een feit. (let wel: wellicht werkt het op een PC .. maar een apparaat gebruiken zoals de CFULLHDMA of Popcorn hour is toch wat anders.. En hierbij zeg ik niet dat bovenstaande release ruk is.

Let ook op het volgende: wanneer je een superdeluxe file hebt met een super encoding (vanmiddag heb ik een VC, L5.1 met MKV met een gigantische bitrate van ongeveer 40MB (totale size van 600MB) gekregen met 1.40 minuut speeltijd .. dan kan het zijn dat e.e.a. niet alles lekker getrokken kan worden ..

- UPnP A/V server geeft een van de beste performances
- NFS geeft minder performance, maar nog altijd meer dan
- SAMBA .. . Ga ik samba gebruiken en er gebeurd ook wat op mijn thuis bakje . .dan kan ik het bijkans vergeten ..

check ook of zo'n bestand continue op hetzelfde tijdstip een beetje vreemd doet .

my 2 cents..

deze week geen updated beta ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Kan iemand mij vertellen wat het verbruik van het apparaat is:

- Uitgeschakeld
- Stand-by (indien van toepassing)
- Aan idle
- Aan full load

Bedankt!

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Barfly
  • Laatst online: 08-06 13:32

The Barfly

I'm a believer

Ik heb de CFULLHDMA nu een paar dagen binnen. Wat een puike mediastreamer _/-\o_ . Ik loop op dit moment tegen een probleempje aan:

De ondertitels van mijn Divx/Xvid bestanden op mijn QNAP209-pro worden niet afgespeelt waneer ik ze direct benader via uPnP (met twonkeymedia server). Waneer ik de conceptronic software op mijn laptop installeer en de netwerkdrives van mijn qnap als shares instel dan pakt hij de ondertitels wel.

Cfullhdma versie: 1.09.14.06
Qnap Twonkymedia versie: 4.4.5

Zoals je ziet zijn de laatste updates geinstalleerd. Heeft iemand dit probleem al kunnen tackelen ?

If there is life out there in space, why don't we hear them laugh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

polleke schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 07:23:

- Uitgeschakeld
- Aan idle
- Aan full load

Bedankt!
Ik zal maandag de meter er eens tussen zetten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

The Barfly schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:37:
Ik heb de CFULLHDMA nu een paar dagen binnen. Wat een puike mediastreamer _/-\o_ . Ik loop op dit moment tegen een probleempje aan:
;-)
De ondertitels van mijn Divx/Xvid bestanden op mijn QNAP209-pro worden niet afgespeelt waneer ik ze direct benader via uPnP (met twonkeymedia server). Waneer ik de conceptronic software op mijn
laptop installeer en de netwerkdrives van mijn qnap als shares instel dan pakt hij de ondertitels wel.
het is inderdaad een probleem. Echter niet een probleem van de CFULLHDMA.
Dit heeft alles te maken met het UPnP Protocol. Het achterliggende verhaal is een beetje technisch, maar non-technisch komt het hier een beetje op neer: de UPnP server is een beetje dom, hij doet alleen maar wat jij zegt wat hij moet doen. Dus als hij film A moet afspelen dan zal hij die film A alleen maar aanbieden aan de mediaplayer, de UPnP server weet dus niet dat hij ook bijvoorbeeld een SRT bestand mee moet sturen ..

Met andere woorden: standaard gaat dat inderdaad dus niet werken ..

Nu ben ik tegen dat probleem al aangelopen bij de introductie van de CH3SNAS in combinatie met de C54WMP (SD mediaplayer) .. En na onderzoek blijkt dus dat de MediaPlayer een AKTIEVE request moet doen naar het ondertitelbestand en de UPnP Server moet dat dan gaan ondersteunen.

Dus .. C54WMP en CFULLHDMA zullen via de UPnP server een actief request doen naar een SRT bestand echter als de UPnP server dat niet ondersteund dan zal dat niet gaan werken.

Mensen met een CFULLHDMA en een CH3SNAS kunnen dit uitproberen: dat zal moeten werken (in ieder geval met de 1.03b6 firmware van de CH3SNAS geloof ik. (versie 1.04 volgens mij niet omdat daar een geheel andere structuur van UPnP server gemaakt is, dat is nog pending) ..
Zoals je ziet zijn de laatste updates geinstalleerd. Heeft iemand dit probleem al kunnen tackelen ?
Samba gebruiken, Software gebruiken wat meegeleverd is of NFS gebruiken ..
Genoeg mogelijkheden .. ;-)

Ik voorzie niet in een korte termijn dat QNAP met Twonky dit oplost cq gaan aanbieden in een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had weer een vastlopers.... met mkv ( ant Bully ) geluid dts eng. eruit muxen was gelukt zodat ik alleen ac3 nl had. na 30 min een vette vastloper met een paars gestreept beeld en geen geluid, fullhdma vet warm bijna niet vast te houden, moest de stekker eruit trekken.
Wat ik overigens wel raar vind dat is na een reboot werkt het weer, terwijl de Fullhdma toch erg warm is, je zou denken dat hij dan eigelijk niet verder zou moeten gaan met afspelen.
info ant bully:
Container...........: Matroska
Video Encoder.......: x264
Video Aspect Ratio..: 16/9(1920x1080)
Audio1 Codec........: DTS english
Audio1 Bitrate......: 768
Audio2 Codec........: ac3 dutch
Audio2 Bitrate......: 640
Audio Channels......: 5.1
Subtitles...........: Dutch,English
Source..............: Blu-Ray
File Size...........: 4.37 GiB (1xdvd5)
DXVA compliant......: Yes

Ik zal nu eens Cars afkijken.
Oja concert van Maria Carrey liep wel netjes door, viel op dat de fullhdma niet zo warm werd.
Vraag me indertussen wel af of het een software probleem is of toch de hardware die met 1080p te warm word.
Ik heb nog een koelblok liggen van 10 x 10 x 5 cm en zal deze eens onder het apparraat leggen. dan kan ik eens zien of het beter werkt.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 28-06-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Barfly
  • Laatst online: 08-06 13:32

The Barfly

I'm a believer

Samba gebruiken, Software gebruiken wat meegeleverd is of NFS gebruiken ..
Genoeg mogelijkheden .. ;-)
Qnap ondersteund NFS en samba eropzetten is ook een optie. Even een middagje sleutelen dus...
Ik laat wel weten wat het beste werkt.

If there is life out there in space, why don't we hear them laugh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
polleke schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 07:23:

- Uitgeschakeld
- Aan idle
- Aan full load

Bedankt!
zeroday schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:05:
[...]

Ik zal maandag de meter er eens tussen zetten ..
Heb ik twee weken terug al gedaan. ;-)

- Uitgeschakeld

Deze twee zijn hetzelfde.. het is of stekker eruit (en dus LED ook uit) of standby. In standby verbruikt hij minder dan 0.5 Watt.

- Aan idle
In het hoofdscherm verbruikt hij circa 7 Watt, met de netwerkkabel erin en geen USB-apparaat aangesloten.

- Aan full load
Getest met een 25 GB 1080p M2TS bestand die direct van een Blu-ray afkomt op een 2.5" USB harde schijf die volledig gevoed werd door de CFULLHDMA. Daarbij kwam ik op circa 8.5 Watt uit en nooit meer dan 9 Watt in ieder geval. Beat that... Playstation 3! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Bedankt voor je antwoord!

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begin nu toch wel wat zorgen te krijgen tav mijn aanschaf.
Ik heb nu al 3 films die vastlopen. Hier wat info: ik zal eens kijken of dat op hetzelfde tijdstip gebeurd.

Bestandsgrootte : 7.84 GiB
Duration : 1h 46mn
Overal bit rate mode : Variable
Totale bitrate : 10.5 Mbps
Maximum overal bit rate : 29.8 Mbps
Datum codering : UTC 2008-04-14 08:31:04.277
Video
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Container............: ASF (.WMV)
Video Codec..........: WVC1
Video Bitrate........: 9.6Mbps
Resolution...........: 1920x800 (1080p)

Video
Formaat : VC-1
Format profile : AP@L3
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Description of the codec : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Bitrate-modus : Variable
Bitrate : 9715 Kbps
Breedte : 1920 pixels
Hoogte : 800 pixels
Beeldverhouding : 2.400
Framerate : 23.976 fps
Resolutie : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.264
Taal : fy-nl

Audio
Formaat : WMA3
Format profile : M2
Codec ID : 162
Codec ID/Info : Windows Media Audio 3
Description of the codec : Windows Media Audio 10 Professional - 768 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit 2-pass CBR
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 768 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Samplerate : 48.0 KHz
Taal : fy-nl

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 28-06-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Bestandsnaam? Nog downloadbaar? Waar loopt het vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de film nog eens aangezet voordat hij vastliep, deze x loopt hij door 70 min. waar hij weer vast knalt, zwart scherm geen geluid en ook geen controle meer. (update film is 4 x vastgelopen )
Kortom dit heeft volgens mijn niets met de film zelf te maken en ook niet met warmte want ik reboot de cfullhdma en kijk dan verder terwijl hij nog steeds even warm is.
Volgens mijn is de software niet stabiel met bepaalde bestanden, memory leak? ik roep maar wat :-)
Jammer dat je geen log files kan opvragen.

Underworld revolution.
FTD v3 post nummer 662794
meer info tav het bestand zie hierboven.

is downgraden een optie? terug naar de internet firmware?
wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nu aan het testen met de internet firmware, tot nu toe loopt de film Underworld wel door en voelt de CFULLMDA aan als een warme mok koffie, zal dus rond de 50 graden zitten denk ik, duidelijk minder warm als met de laatste Beta.
Ook de sub's worden nu beter getoond (weet niet zeker of hij ze allemaal laat zien maar duidelijk meer) natuurlijk nog wel die rare tekens aan het einde van de zin.(bekende bug).

Planet earth loopt nog wel vast.. ik start Underworld nog eens en kijk of deze voor de 2e x probleemloos draait.

[ Voor 205% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 29-06-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262736

Dit is mijn eerste bericht na de CFULLHDMA nu een klein maandje in huis te hebben.
Ik sta er nog elke dag versteld van wat ie allemaal kan.
De CFULLHDMA speelt de content eigenlijk beter af dan mijn PC zelf.
Op de PC heb je voor het ene filtje het ene programma nodig en bij een ander weer een ander programma.
De CFULLHDMA lijkt echter alles wel te slikken.

Ik heb nu al 3 beta versies van zeroday mogen ontvangen en ik zie gestage verbeteringen, nogmaals mijn dank hiervoor!!
Na het probleem met de meerkanaals audio bij een WMV file, al genoeg gemeld op dit forum, heb ik nu een nieuw probleem.

Bij de Bluray schijven en naar ik meen ook bij de HDDVD zijn er nieuwe formaten DTS en DD uit gekomen, de zogenoemde DTS-HD & True Dolby.
Als je nu z'n stream van de Bluray speler bekijkt via het progje Tsmuxer kun je zien dat er een conventionel DTS stream inzit + een HD data stream.
Dit is gedaan waarschijnlijk om compatibiliteit te houden met de oudere apparatuur.
Voor deze nieuwe standaard is wel een ge-update versterker nodig zoals b.v. de TX-SR606 van Onkyo.

Is er een mogelijkheid dat deze extra HD data stream mee door gestuurd kan worden naar de SPDIF uitgang om ook hier gebruik van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 262736 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:09:
Dit is mijn eerste bericht na de CFULLHDMA nu een klein maandje in huis te hebben.
Ik sta er nog elke dag versteld van wat ie allemaal kan.
De CFULLHDMA speelt de content eigenlijk beter af dan mijn PC zelf.
Op de PC heb je voor het ene filtje het ene programma nodig en bij een ander weer een ander programma.
De CFULLHDMA lijkt echter alles wel te slikken.

Ik heb nu al 3 beta versies van zeroday mogen ontvangen en ik zie gestage verbeteringen, nogmaals mijn dank hiervoor!!
Na het probleem met de meerkanaals audio bij een WMV file, al genoeg gemeld op dit forum, heb ik nu een nieuw probleem.

Bij de Bluray schijven en naar ik meen ook bij de HDDVD zijn er nieuwe formaten DTS en DD uit gekomen, de zogenoemde DTS-HD & True Dolby.
Als je nu z'n stream van de Bluray speler bekijkt via het progje Tsmuxer kun je zien dat er een conventionel DTS stream inzit + een HD data stream.
Dit is gedaan waarschijnlijk om compatibiliteit te houden met de oudere apparatuur.
Voor deze nieuwe standaard is wel een ge-update versterker nodig zoals b.v. de TX-SR606 van Onkyo.

Is er een mogelijkheid dat deze extra HD data stream mee door gestuurd kan worden naar de SPDIF uitgang om ook hier gebruik van te kunnen maken.
DTS HD Master Audio (24.5 Mbps), Dolby TrueHD (max. 18 Mbps, praktijk 5 Mbps) en PCM 5.1/7.1 kunnen niet over een S/PDIF uitgang gestuurd worden vanwege de beperkte bandbreedte die er over S/PDIF beschikbaar is.

Voor DTS geldt een maximum bitrate van 1.5 Mbps en Dolby Digital blijft op 640 kbps hangen. Dat zijn niet zozeer de technische maxima, maar de 5 Mbps die voor Dolby TrueHD vaak wordt gebruikt is al teveel voor S/PDIF, laat staan de 24.5 Mbps van DTS HD Master Audio of ongecompimeerd PCM 5.1/7.1.

Als je gebruik wilt maken van de HD lossless audioformaten (Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio) of ogecomprimeerde audio (PCM 5.1/7.1) dan zal je het geluid via de HDMI uitgang naar een AV receiver moeten laten lopen die niet alleen HDMI inputs heeft, maar ook die audioformaten aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[b][message=30330887,noline]Peerke41 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:09[/message

Volgens mij niet .. want dat zou volgens mij .. (maar daar heb ik me nog niet zo echt in verdiept) te maken hebben met de HDMI 1.3 standaard. Het apparaat zelf doet alleen HDMI 1.1

edit: ah mijn 'bovenganger' heeft het over spdif .. ik keek alleen maar naar HDMI ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 29-06-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 101470 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:07:
Ben nu aan het testen met de internet firmware, tot nu toe loopt de film Underworld wel door en voelt de CFULLMDA aan als een warme mok koffie, zal dus rond de 50 graden zitten denk ik, duidelijk minder warm als met de laatste Beta.
Ook de sub's worden nu beter getoond (weet niet zeker of hij ze allemaal laat zien maar duidelijk meer) natuurlijk nog wel die rare tekens aan het einde van de zin.(bekende bug).

Planet earth loopt nog wel vast.. ik start Underworld nog eens en kijk of deze voor de 2e x probleemloos draait.
Dit soort info is waardevol

Note: Na een firmware upgrade gaarne resetten naar factory defaults ..
want er kunnen bepaalde settings bewaard blijven die ervoor zorgen dat e.e.a. niet geheel lekker loopt.

Als een downgrade wel werkt, wat gebeurd er dan als je weer upgrade? .. en reset naar factory defaults.

ik heb zelf iets van 60GB in mijn queue staan, dat duurt wel even voordat ik hier kan proberen of ik een eitje kan bakken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi als de info waardevol is zal ik dit blijven doen :-)

Heb net een Concert van Anouk 2008 zitten kijken en dan start de dvd (ifo) bijna aan het eind 95%, opnieuw op. wel vreemd ik mis dus 4 min. je krijg dan een melding dat je naar de 2e dvd moet.
Dit blijft hetzelfde als ik herhaal.
note: ik denk dat dit komt omdat het concert 500 mb te groot was voor dvd5 en op dvd9 gebrand wordt, dus die laatste minuten staan op layer2 vandaar denk ik die stop.

Warmte ongeveer een mok koffie :-)
Ik heb net even een ractory reset gedaan.
Ik zal nu even de laatste firmware erin zetten en een reset doen.
Update: Underworld loopt nog steeds vast met de laatste Beta na een firmware reset.
Zet nu de laatste Internet release er in en test weer die Underworld film.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 29-06-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266417

De fullhdma een maandje in bezit, en een gelukkige gebruiker. Ik herken de problemen met de ondertiteling van dvd iso's en hoop dat dit volgende firmware wat beter loopt.

Een paar feature requests:

- de mogelijkheid om files de uploaden naar de fullhdma (waaraan een usb HD is gekoppeld natuurlijk). Dat scheelt heen en weer sjouwen met de harddisk. Ik weet dat het mogelijk is om te streamen via netwerk, maar bij hd streams hapert dat wel eens. De rechtstreekse usb verbinding werkt toch het stabielst en lekker snel.

- mogelijkheid om de subtitles in een m2ts bestand af te beelden. Er zijn opensource programma's die het kunnen uitlezen (xport), dus misschien kan dit ook meegenomen worden.

Dit zou het helemaal compleet maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
hmmm, van die warmteproblemen word ik niet echt vrolijk. Zijn er meerdere mensen met dit probleem of is het een incident?
Zijn de problemen minder/wens als de factory reset uitgevoerd wordt?

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29
Anoniem: 266417 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:04:
Een paar feature requests:

- de mogelijkheid om files de uploaden naar de fullhdma (waaraan een usb HD is gekoppeld natuurlijk). Dat scheelt heen en weer sjouwen met de harddisk. Ik weet dat het mogelijk is om te streamen via netwerk, maar bij hd streams hapert dat wel eens. De rechtstreekse usb verbinding werkt toch het stabielst en lekker snel.
Dat zou perfect zijn, als je de cfullhdma ergens kunt plaatsen met een usb schijf eraan en verbonden met het netwerk en je dan bestanden kunt uploaden naar de usb schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wordt inmiddels gek. De internet software 1.9.10.6 doet het beter met die film Underworld die ik test maar loopt uiteindelijk toch Random vast.
Mischien ligt het aan mijn Fullhdma maar ik ben bang dat er toch behoorlijk wat bugs in de software zitten die deze problemen veroorzaken.
Inmiddels heb ik nu 3 hd films getest en 2 dvd's
De 2 dvd's stopten spontaan, 1 bij het overschakelen naar de 2e laag, de ander was een dvd5 die gewoon stopte.
3 HD films ( zie eerdere post ) lopen random vast, oorzaak warmte? bug's ik heb geen idee.

Met alle respect voor Zeroday die hier veel tijd insteekt, ik begrijp niet dat Conceptmedia dit product dat zo buggie is op de markt breng.
Ben ik dan zo veeleisend? denk het niet ik durf geen avondje film te kijken met mijn vrouw, die smijt na 2 x rebooten de Fullhdma naar mijn hoofd en vraag zich af wat ze voor die 200,- allemaal aan kleding had kunnen kopen :-)
Kortom als ik had geweten dat ik zo veel problemen met mijn fullhdma zou krijgen ( en ja ik heb dit forum gelezen en dacht een goed product te kopen ) dan zou ik momenteel eerst afwachten tot deze problemen verholpen zijn.
Software is een kwestie van tijd maar als het probleem warmte blijkt te zijn dan heeft Conceptmedia toch wel een probleem.

Maar mischien ben ik wat te Kritisch en verwacht ik te veel van dit product dat slechts 200,- kost
En moet ik het gewoon de tijd geven om te groeien.

Een andere vraag welke hdmi uitvoer gebruiken jullie? ik had het hier op 1080p60 staan en ben nu aan het testen op 1080p24 mischien dat dit invloed had.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 29-06-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Vandaar mijn vraag ook. Ben jij de enige of zijn er meer klachten. Warmte ok, maar vastlopers niet.

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
De 2 dvd's stopten spontaan, 1 bij het overschakelen naar de 2e laag, de ander was een dvd5 die gewoon stopte.
3 HD films ( zie eerdere post ) lopen random vast, oorzaak warmte? bug's ik heb geen idee.

Met alle respect voor Zeroday die hier veel tijd insteekt, ik begrijp niet dat Conceptmedia dit product dat zo buggie is op de markt breng.
en
ik begrijp niet dat Conceptmedia dit product dat zo buggie is op de markt breng.
Ik denk dat je moet leren wat minder snel conclusies te trekken. Je hebt niet genoeg informatie om dat soort dingen te zeggen en vult alles zelf maar in met random gedachten. JIJ hebt een probleem met vele vastlopers. Lees je van anderen hier dit probleem? Als je de gehele thread gelezen had had je geweten dat je vrijwel de enige bent met zulke problemen. Hoe kun je dan Conceptronic maar de schuld geven dat hun product niet deugd? Wel eens gehoord van 'stuk'? Gebeurt ook wel eens...
Software is een kwestie van tijd maar als het probleem warmte blijkt te zijn dan heeft Conceptmedia toch wel een probleem.
Niet iedereen heeft dit probleem en ik kan je alvast verzekeren dat hier naar gekeken wordt (ik lijk ook een soort van warmteprobleem te hebben), het kost alleen tijd. Als het te ernstig is en bij ALLE films gebeurt, RMA je apparaat dan, je hebt reden genoeg om aan te nemen dat het defect is.
Maar mischien ben ik wat te Kritisch en verwacht ik te veel van dit product dat slechts 200,- kost
En moet ik het gewoon de tijd geven om te groeien.
Je verdient waar voor je geld, ongeacht het bedrag. Van een nieuw high tech product kan je enige problemen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Ik heb hem nu een paar dagen en nog geen warmte-problemen gehad (laatste beta-fw-versie). Het meeste wat ik aanbied speelt-ie af, maar bij de Dora-DVD's voor mijn dochtertje weet-ie geen raad met het menu en kom je dus niet bij de NL-gesproken versie. Ook bij één andere DVD weet-ie geen raad met het menu.

Ook heb ik een aantal muziekbestanden in wma-formaat, die hij volgens de specs zou moeten afslelen, waar-ie raar bij doet. Of hij skipt ze en gaat naar het volgende nummer, of hij laat zien dat-ie aan het spelen is, maar er komt geen geluid. Daarna krijg ik bij elk bestand (wma of mp3) en bij de Video's dat het bestand niet ondersteund wordt en moet ik rebooten om hem weer normaal te laten werken.

Ik vind het wel heel vervelend dat elke keer als-ie opnieuw wordt aangezet (en dus ook als-ie moet worden ge-reboot), ik mijn username en password voor samba opnieuw op moet geven. Maar goed, die staat op de buglist... Volgende week ben ik jarig, dus misschien een leuk kadootje, zeroday?? ;-).

Over het algemeen ben ik heel positief over de speler. En nu maar hopen dat dat zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal vandaag eens kijken of ik dit apparaat kan omruilen want mischien is hij kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik merkte zelf dat hij op 1080p50 elke seconde even schokte bij een pan beweging.
Op 1080p60 is dat weg en is het zo vloeiend als water...
Ik kijk op een Samsung LE46A656.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Klein vraagje waarop ik het antwoord niet heb kunnen vinden in de thread: als ik een DTS gecodeerde audiostream heb in, bijvoorbeeld, een mkv, kan ik die dan als stereo afspelen? Of heb ik dan nog een versterker nodig die het DTS signaal begrijpt en krijg ik geen signaal over het stereokanaal (rood witte tulpjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

baviaan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:13:
Klein vraagje waarop ik het antwoord niet heb kunnen vinden in de thread: als ik een DTS gecodeerde audiostream heb in, bijvoorbeeld, een mkv, kan ik die dan als stereo afspelen? Of heb ik dan nog een versterker nodig die het DTS signaal begrijpt en krijg ik geen signaal over het stereokanaal (rood witte tulpjes)?
omzetten met een tooltje hier eerder al geplaatst .. (duurt niet zo lang)
Ik zet mijn dts om naar stereo omdat ik hier thuis geen dts versterker heb (vraag me nog af hoe het komt dat ik er niet 1 heb). met het omzetten: je krijgt dan de stereo stream en de dts stream indien gewenst.

anders inderdaad: een versterker nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266528

Hallo, ik heb sinds enige weken deze mediaspeler in huis. Ook ik heb prblemen met het vastlopen van de films. Het betreft allerlei bestandsformaten: mkv, WMV,m2ts...
Ik heb het idee dat hij het in het begin goed deed maar nu niet meer. De films lopen niet helemaal vast maar gaan schoksgewijs door. Meestal valt dan ook het geluid weg. Soms herstellen de films wel en gaat het weer gewoon door.
Op mijn geluids installatie zie ik welk soort audio er ontvnagen wordt. Als de films gaan haperen dan zie ik daar in iedergeval ook het signaal van DTS 5.1 wegvallen naar PCM 2.0 bijvoorbeeld. Het geluid heb ik aangesloten via de SPDIF aansluiting en die staat op PCM.
Ik heb firmware versie Beta: 1.09.14.06 van Dennis Slagers. De officiele versie had ik hiervoor geinstalleerd. Maakt geen verschil.
Ik heb wel het idee dat de films op ongeveer de zelfde plek vastlopen. Als ik ze dan een stukje terug spoel via de % instelling doen ze het weer goed. Het ligt dus niet aan de file die het op de pc ook normaal goed doen.
Ik vindt het een geweldige mediaspeler maar ik hoop toch wel dat dit opgelost gaat worden.
Ik ga nog wat experimenteren en hou jullie op de hoogte. Ik denk dus dat die "vastlopers" geen geisoleerd probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm...na de berichten over de vastlopers heb ik zojuist wederom Earth.m2ts (1080p) aangezet. Vervolgens in de tuin gewerkt Na anderhalf uur heb ik het laatste kwartier gekeken. Geen vastloper, geen haperingen en niet heet.
Inmiddels heb ik alle 11 delen van planet earth gekeken plus ca. 10 andere films in wmv en mkv op zowel 720p als 1080p. Geen enkel probleem met vastlopers.
Ik heb dus gelukkig een 'goede' exemplaar en ik hoop dat het probleem bij de vastlopers wordt verholpen. Dan kunnen wij met z'n allen genieten van deze prachtige alleskunner.
Zeroday, enig idee wat de oorzaak van de vastlopers kan zijn? Wat zeggen jou technici ervan? Hopelijk zijn ze het probleem al aan het onderzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 143634 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:17:
Zeroday, enig idee wat de oorzaak van de vastlopers kan zijn? Wat zeggen jou technici ervan? Hopelijk zijn ze het probleem al aan het onderzoeken!
Om eerlijk te zijn: ik heb geen flauw benul, maar ik kan zo maar eens een helder moment krijgen .. dat heb ik nog wel eens ..
..
Technici kunnen nog geen verband leggen. Ik schets het probleem wat ik hier lees.

En dan heb ik me nog niet bezig gehouden met content wat niet helemaal jovel is ..

Dus het is pending en ik ben ermee bezig, maar heb eigenlijk te weinig info van mensen om direct te testen..

Zo heb ik vandaag een analyse gedaan op de 'Underworld' film.. hij heeft geloof ik wel 4 keer gedraaid achter elkaar zonder enige problemen .. een fluke thermometer erop niets mis mee.
Probleem van gebruiker niet gereproduceerd. Getest via Samba ..

Memory check gedaan (is mogelijk, maar niet voor iedereen) .. geen schokkende dingen gezien ...
waarden verhouden zich redelijk goed .. niet iets om me druk over te maken.

Wat voor info zoek ik?
Hoe speel je de film af? Samba, NFS, Server Software, andere UPnP Server
Heb je andere wijze van afspelen geprobeerd?
Hoe is je speler aangesloten?
Heb je bijv. een andere aansluiting geprobeerd? Misschien andere TV?
Is je probleem bij het afspelen van bepaalde content reproduceerbaar?
Hoe is je interne netwerk opgebouwd, DHCP, Fixed IP etc..

ik test zelf merendeel van de content via Samba, daarnaast NFS ..

iets geeft bij een paar mensen problemen maar wat .. dat is dus nog onduidelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat we inderdaad de feiten eens moeten vergelijken. Als diegene met vastlopers bepaalde overeenkomsten hebben kunnen we wellicht het probleem achterhalen.
Ik zal vanavond het een en ander op een rijtje zetten. Of heeft iemand een checklist die we kunnen afwerken? Als we deze data vergelijken met de omstandigheden van iemand die helemaal geen enkel probleem ondervindt krijgen we misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

zeroday schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:37:
[...]

omzetten met een tooltje hier eerder al geplaatst .. (duurt niet zo lang)
Ik zet mijn dts om naar stereo omdat ik hier thuis geen dts versterker heb (vraag me nog af hoe het komt dat ik er niet 1 heb). met het omzetten: je krijgt dan de stereo stream en de dts stream indien gewenst.

anders inderdaad: een versterker nodig
Ok, dank je. Ik zal eens even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels na een belletje van de winkel naar Conceptronic , hier een nieuwe Fullhdma gekregen.. nette service van de winkel en Conceptronic (dat mag dan ook gezegd worden ).
Ik ga deze nu installeren en zal jullie op de hoogte houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 01-07-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Conceptmedia? Is dat 'familie' van Conceptronic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foutje.. bedoel Conceptronic. go hoe ik nou weer aan Conceptmedia kom?

Maar goed hier komt het eerste probleem weer.

1 Planet Earth. m2ts valt niet uit maar geeft stil en erg langzaam beeld na 75 min. horizontale met rode strepen en af en toe zwart beeld.

2 Cfullhdma voet weer behoorlijk heet aan.. vergelijking warmte hardeschijf die constant draait.

3 Als ik de film Earth direct weer start zonder reboot beginnen de problemen vanaf het begin al.

4 Als ik daarna Underword aanzet zonder reboot.. staat hij stil opn starten daarna zwart scherm totale uitval power off werkt nog.... dus op naar de 2e poging systeem opnieuw geboot

5 planet earth opnieuw gestart.. loopt nu wel weer even..ook Underworld start weer gewoon. alles is kort achter elkaar gebeurt dus cfullhdma heeft niet kunnen afkoelen.

Het valt mijn op dat ik nooit die rode strepen gehad. (lijkt wel op mijn oude spectrum als hij data van de casette afhaalde :-) en ik moet rebooten met de power on/of knop om weer gewoon een media te kunnen afspelen.
Een stekker eruit is nog niet nodig geweest de Cfullhdma was nog wel benaderbaar om te rebooten.

laat straks wel even weten hoe het verder loopt, ik ga in iedergaval de zelfde films testen, oa Underworld en Antz.
Ik zet straks Underworld aan.

voor de duidelijkheid ik draai alles vanaf een WD 500 gieg ntfs usb
instellingen 1080p60
als jullie meer willen weten.. hoor ik het wel. oja laatste Beta staat erop.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 01-07-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:22:
Conceptmedia? Is dat 'familie' van Conceptronic?
solly verkleerd geschrijfd kheb het aal aangeplasd

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 01-07-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266610

Hallo Conceptronic gebruikers!

Ook vandaag is mijn FullHDMediaPlayer Gigabit binnengekomen :) . Ik heb de Kiss 1600 gelijk teruggebracht! Het enige wat ik nu mis is de DVD speler, maar dat gaat goed komen denk ik....

Ik lees heel veel over beta bios versies, maar ik begrijp niet goed waar ik die kan vinden. Kan iemand mij een hint geven? _/-\o_

Ik heb momenteel problemen om een .iso van een USB HD af te spelen. De file wordt niet gestart helaas. Misschien is dit reeds opgelost?

Ik zal komende tijd ook veel testen en zoeken in dit forum. Ik zal mijn ervaringen met jullie delen.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 101470 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:49:

1 Planet Earth. m2ts valt niet uit maar geeft stil en erg langzaam beeld na 75 min. horizontale met rode strepen en af en toe zwart beeld.

2 Cfullhdma voet weer behoorlijk heet aan.. vergelijking warmte hardeschijf die constant draait.

3 Als ik de film Earth direct weer start zonder reboot beginnen de problemen vanaf het begin al.

4 Als ik daarna Underword aanzet zonder reboot.. staat hij stil opn starten daarna zwart scherm totale uitval power off werkt nog.... dus op naar de 2e poging systeem opnieuw geboot
zou je eens willen testen door de DMS server te installeren op je computer en dan via je netwerk dezelfde content te streamen? Wellicht kan het met de USB HDD te maken hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedenk me hier dat ik deze WD 500 met ntfs snelformat hebt geformateeerd, dus mischien kan daar idd een oorzaak liggen.. deze wd 500 had ik gelijk gekocht met die cfullhdma.
ik zal het testen.

Heb Earth 30 min via netwerk gekeken, moest de stekker eruit halen.
vreemd genoeg ging hij precies op tilt toen ik naar mijn av1 channel zapte en terug naar de hdmi zat de Cfullhdma vast. en was bijna niet vast te houden zo heet.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 01-07-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedenk me hier dat ik deze WD 500 met ntfs snelformat hebt geformateeerd, dus mischien kan daar idd een oorzaak liggen.. deze wd 500 had ik gelijk gekocht met die cfullhdma.
ik zal het testen.
Ik heb ook een WD Elements 500GB (ook gelijk met de cfullhdma gekocht) en ik heb geen problemen. Ik speel de WD af zowel via usb als via samba (aan de computer gekoppeld). Ik verwacht niet dat de WD het probleem vormt, omdat die de voeding aan het spanningsnet onttrekt en niet vanuit de cfullhdma gevoedt wordt. Je kunt voor alle zekerheid de films via samba afspelen of streamen. Als hij nog steeds vastloopt, dan ligt het in ieder geval niet aan usb.
Ik heb overigens een full ntfs format gedaan ipv snelformat, maar dat moet geen verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo daar ben ik weer. Zoals jullie hebben kunnen lezen had ik vastlopende en haperende films die ik via de Conceptronic Media Server en mijn locale netwerk naar de CFULLHDMA stream. Om vast te stellen of het aan het netwerk zou kunnen liggen heb ik de "probleem films" op een 1 TB LACIE BIGGER DISK gekopieerd en via USB aangesloten op mijn CFULLHMDA.
Afspelen en......geen enkel probleem. Terug via het netwerk weer hapernde films. Wat ik wel heel raar vindt is dat het vastlopen dan op dezelfde plaatsen gebeurd!!??
Ik ben dus 3 stappen verder nu: 1 het ligt niet aan de firmware, 2 het ligt niet aan de mediabestanden en 3 de CFULLHMDA kan de bestanden wel degelijk perfect afspelen....via de USB poort. Via de netwerkpoort gaat het dus niet lekker.
De mediaspeler zit via een KPN Experiabox, een 3Com Office Connect 100Mb switch en een Edimax routertje aangesloten. Ik zal morgen al deze appraten 1 voor 1 uitsluiten om te zien of ik bij een andere netwerk configuratie wel een goede performance krijg.
In the mean time...kunnen andere mensen die ook last hebben van "vastlopers" ook eens proberen via een externe HDD een bestand af te spelen dat problemen gaf en het resultaat laten weten aub?
Gebruiken mensen die GEEN problemen hebben iets anders dan de door Conceptronics geleverde Media Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Vandaag nieuwe firmware op mijn NAS (Conceptronic) en nieuwe firmware op mijn CFULLHDMA.
Alles werkt redelijk behalve DVD's afspellen, als ik maar een dvd aanklik, een iso of een uitgepakte dan krijg ik een zwart scherm. Power off en weer aan en het werkt weer.
Ook als ik door de folders wil bladeren en ik willen alle bestanden laten zien loopt ie ook vast.
Verder heb ik vandaag een paar nieuwe films op mijn NAS gezet, maar die krijg ik met geen mogelijkheid zichtbaar.
Hoe lang duurt het voordat de NAS deze refreshed?
Heb het voor vandaag maar ff opgegeven.

Btw dit is mijn tweede CFULLHDMA, de eerste overleed helaas al na 2 weken, gelukkig kreeg i snel een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb vanmiddag Earth en de film Jumper in 1080p probleemloos kunnen afspelen. Geen hapering, niks. Ik kon alleen geen subtitles kiezen maar dat was al bekend geloof ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 12:49
Anoniem: 101470 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:59:
Inmiddels na een belletje van de winkel naar Conceptronic , hier een nieuwe Fullhdma gekregen.. nette service van de winkel en Conceptronic (dat mag dan ook gezegd worden ).
Ik ga deze nu installeren en zal jullie op de hoogte houden.
Heb je snel gedaan.. mijne is imiddels 2 weken in RMA bij 4launch. RMA voortgang wordt keurig bijgehouden op de 4launch site. 19-06-08 verzonden vanuit Zwolle -> 21-06-08- gearriveerd in Eindhoven, RMA getest en defect bevonden -> verstuurd naar Conceptronic (denk ik??) -> weer terug naar Eindhoven -> Zwolle uiteindelijk.
Ontvangstdatum nog niet bekend maar volgens 4launch, is 30-06-088 om 20:23 de status veranderd. . dus hopelijk heb ik hem dit weekend weer in huis.

Zoals eerder geschreven in dit topic, mijne cfulll werd ook erg warm en liep willekeurig vast bij afspelen van 1080P mkv's vanaf mijn CH3SNAS 2TB gigabit switch. Ook na firmware diverse updates vanaf internet. Toen uiteindelijk de beta firmware via usb stick geupdate en alles leek goed te gaan, totdat de CFULLHDMA na de reboot in het opstartscherm bleef hangen. Daarna was er geen leven meer in te krijgen.
Ik lees verder ook goede ervaringen, dus ik hoop dat ik gewoon een maandagochtendexemplaar of vrijdagmiddag exemplaar had.

Hopelijk gaat de jouwe het ook goed doen Merlin69 wellicht heb je een omgeruilde gekregen uit dezelfde batch. Misschien moeten we de serienummers noteren ?

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is idd snel, de winkel waar ik deze besteld had nam er zelf ook 2 extra en dan binnen een week klachten vandaar de snelle omruil.

Inmiddels 1 film zonder problemen vanaf de usb hdd afgespeeld "the bank job " mkv bestand

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 02-07-2008 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quindo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01-2024
Kan iemand mij vertellen of de CFULLHDMA ook overweg kan met een MKV met OGG Vorbis audio Streams?

Ik heb het al geprobeerd op een geleende Popcourn Hour A100, die speelt de video stream zonder problemen af maar geeft geen geluid.

De 'source' code heb ik ook van de site gedownload (80% bestaat uit gecompileerde .o files :-( ) en daar zag ik een directory Tremor staan (Tremor = Ogg Vorbis for integers) dus ik ben hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:56:
Vandaag nieuwe firmware op mijn NAS (Conceptronic) en nieuwe firmware op mijn CFULLHDMA.
Alles werkt redelijk behalve DVD's afspellen, als ik maar een dvd aanklik, een iso of een uitgepakte dan krijg ik een zwart scherm. Power off en weer aan en het werkt weer.
Ook als ik door de folders wil bladeren en ik willen alle bestanden laten zien loopt ie ook vast.
Verder heb ik vandaag een paar nieuwe films op mijn NAS gezet, maar die krijg ik met geen mogelijkheid zichtbaar.
Hoe lang duurt het voordat de NAS deze refreshed?
Heb het voor vandaag maar ff opgegeven.
hoe moet iemand jou antwoord geven op je NAS als je er verder niet bijverteld wie wat waar en hoe ..

Daarnaast vind ik het super interessant hoe het mogelijk is dat gedurende het browsen de cfullhdma vast loopt.

Kun je eens wat meer informatie geven over je gehele configuratie, de hardware die je gebruikt en de software en/of het probleem bij verschillende vormen van benaderen van de content ook de problemen geeft ja dan te nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste test met een lege HD opnieuw geformateerd. en Beta software in de Fullhdma.

Earth speelde voor de 1e keer helemaal uit.
Cfullhdma was nog steeds net zo warm.
volgende test wordt Queen 1080p wmv. zou 5.1 moeten zijn maar krijg alleen stereo.
update: ook deze wmv probleemloos afgespeeld.
Volgende test: Underworld.
Update: zonder problemen afgespeeld.

Mijn voorlopige conclusie is dat mijn voorgaande cfullhdma niet zo goed was en problemen gaf met de usb hdd die nieuw met quick ntfs was geformateerd.
Mijn nieuwe Cfullhdma had ook problemen (minder) met deze hdd maar na een full format probleemloos (tot nu toe) alles afspeeld.

The bucket list volgt nu.
Bijna probleemloos echter ik had de film op pauze gezet en even naar een ander AV channel gezapt.
Toen ik weer terug naar hdmi 1 zapte was het beeld zwart en moest ik de boel resetten.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 101470 op 02-07-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266720

Heb het apparaat nu 3 weken in huis, dit zijn mijn bevindingen. Heb een netwerk met 4 windows PC's (3x XP, 1x Vista), 2x xbox 360, 1x squeezebox, een linux bak met Clarckconnect als media server en de CfullHDMA. Ik gebruik de laatse beta firmware voor de HDMA. Ik stream HD content en DVD9 iso's vanaf de Vista PC en vanaf de Linux server naar de HDMA via Samba. Ik speel het geluid af via een Pioneer VSX-917V-S Receiver, het beeld via een Sony Bravia 40W4000

Ik ben de volgende problemen tegengekomen:
1. Het gebeurt vaak dat de CFuLHDMA geen servers kan vinden. Ik moet dan willekeurig apparaten in mijn netwerk opnieuw opstarten (soms de router, soms de switch, de PC of de HDMA) ik heb alles een fixed IP gegeven maar dat heeft niet geholpen. Ik verdenk de live box van Wanadoo/orange als de veroorzaker. Zijn er misschiem meer mensen die verbindingsproblemen hebben en een wanadoo livebox gebruiken?
2. Als ik een MKV met subs afspeel heb ik de bekende problemen (regels die wegvallen, daarnaast ook haperingen in het beeld). Mijn work around: ik verwijder alle subs en overbodige audiostreams met de MKVtoolnix mkvmerge gui en zoek losse subs op via de bekende sites. Het kost me meestal niet meer dan 5 minuten om goede subs te vinden. soms nog een beetje timing bijstellen met Subtitle workshop en voila... de MKV speelt als een zonnetje, subs worden goed getoond en geen haperingen meer.

Verder geen problemen met het apparaat, alle content word tot nu toe probleemloos getoond zowel vanaf mijn PC als vanaf de linux server. Apparaat wordt lekker warm (niet heet). Misschien een tip voor degene die warmteproblemen hebben: de eerste dagen had ik het apparaat plat liggen, toen werd het aanmerkelijk warmer dan nu, rechtop in de standaard. waarschijnlijk omdat liggend de warmte maar aan een kant goed kan worden afgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Mijn CFULLHDMA is vandaag aangekomen. Ik moet zeggen dat het een erg compleet pakket is. Dit in tegenstelling tot de PopcornHour.
Meteen voorzien van de laatste beta firmware. Werkt tot nu toe prima. Inclusief iso's. Perfect dus.

Een probleempje. Verschillende iso dvd's spelen af met twee zwarte randen aan de zijkant van de tv. Ter info: ik heb nog een ouderwetse 4:3 tv. Dit heb ik ook ingesteld in de configuratie maar dit lijkt ie niet te onthouden. Hij springt terug op 16:9.

Live PVoutput

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.