Kan iemand mij aangeven waar ik de firmware kan downloaden? Alvast bedankt!

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bij deze....zeroday schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:53:
[...]
hoe moet iemand jou antwoord geven op je NAS als je er verder niet bijverteld wie wat waar en hoe ..
Daarnaast vind ik het super interessant hoe het mogelijk is dat gedurende het browsen de cfullhdma vast loopt.
Kun je eens wat meer informatie geven over je gehele configuratie, de hardware die je gebruikt en de software en/of het probleem bij verschillende vormen van benaderen van de content ook de problemen geeft ja dan te nee.
Wat is er dan zoveel completer aan de CFULLHDMA?polleke schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:11:
Mijn CFULLHDMA is vandaag aangekomen. Ik moet zeggen dat het een erg compleet pakket is. Dit in tegenstelling tot de PopcornHour.
Meteen voorzien van de laatste beta firmware. Werkt tot nu toe prima. Inclusief iso's. Perfect dus.
Een probleempje. Verschillende iso dvd's spelen af met twee zwarte randen aan de zijkant van de tv. Ter info: ik heb nog een ouderwetse 4:3 tv. Dit heb ik ook ingesteld in de configuratie maar dit lijkt ie niet te onthouden. Hij springt terug op 16:9.
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Doe jij eens topic lezen danKan iemand mij aangeven waar ik de firmware kan downloaden? Alvast bedankt!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
[ Voor 19% gewijzigd door TNT78 op 03-07-2008 09:40 ]
Mous XP
Mous XP
WMV kan geen DTS geluidsspoort bevatten. In een WMV kan je alleen WMA audio plaatsen. Je zal dus niet alleen je audio om moeten zetten, maar ook je container.g00fy64 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 07:56:
Even een vraagje dat misschien al aan bod geweest is, maar ik kon het zo snel noet vinden. Ik heb een film (wmvhd) met de volgende media-info:
Video
Formaat : VC-1
Format profile : AP@L2
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Description of the codec : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Duration : 1h 41mn
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 5450 Kbps
Breedte : 1280 pixels
Hoogte : 560 pixels
Beeldverhouding : 2.25
Framerate : 23.976 fps
Resolutie : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.317
Audio
Formaat : WMA3
Format profile : M2
Codec ID : 162
Codec ID/Info : Windows Media Audio 3
Description of the codec : Windows Media Audio 10 Professional - 640 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit (A/V) 1-pass CBR
Duration : 1h 41mn
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Samplerate : 48.0 KHz
Speelt prima af, alleen het geluid is in stereo. Nu zijn er al wat tooltjes voorbij gekomen om het geluid om te zetten naar DTS, maar ik kon niet zo snel vinden welke ik nodig heb om deze klus te klaren (geluid spoor er uit halen, wma -> DTS, geluid spoor terugplaatsen)?
Hoe speel jij je DVD rips af, via de .IFO of de individuele VOB-bestanden? Als je het via de IFO afspeelt en het is een custom menu (dus niet de originele), dan kan ik me voorstellen dat het niet helemaal lekker gaat. Dus: wat gebeurd er als je gewoon een los VOB-bestand afspeelt?TNT78 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:26:
Ik heb voornamelijk DVD rips maar helaas deze blijvedn allemaakl hangenb.
Ook ISO files geven 2 meldingen:
1.Time out
2. File type is not supported
Begin er langzaam echt van te balen.
Wel doet hij HD rips goed met de nieuwe beta firmware.
Hmm ook sommige HD rips doen het niet goed.
Krijg geen geluid.
Kan dit liggen aan mijn NTFS indeling van mijn HDD?
Ah... inmiddels een reactie op een van mijn voorgangers. De ISO-indeling is in ieder geval goed, maar neem ook mijn bovenstaande opmerking even ter harte (menu/rip). IVB en INF horen naar mijn weten niet op een DVD thuis, IFO is voor het menu en VOB zijn de videobestanden.TNT78 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:53:
bij deze WMV gaat het om al het geluid.
Op de Iso staan de files die je terug vind in video_TS en Audio_TS.
Als ik me niet vergis zijn dat IVB files en INF files.
De geluids instellingen zijn goed want ander MWV files speelt hij dan weer wel goed af.Ik heb de CFULLHDMA via de HDMI aansluiting aangesloten op de TV.
Sommige films gaan goed op DVD bijvoorbeeld Beemovie maar 90% van de andere films lopen allemaal vast.
[ Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 03-07-2008 13:32 ]
[ Voor 6% gewijzigd door TNT78 op 03-07-2008 22:13 ]
Mous XP
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 15:27 ]
Mous XP
Verwijderd
En bedankt voor niets!
www.aroundmyroom.comVerwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:36:
[...]
En bedankt voor niets!Het zijn inmiddels 20 pagina's....
misschien kan er een opmerking bij de eerst pagina?
De pakketomvang in zijn algemeenheid. Popcornhour word geleverd met voeding en hdmi kabeltje, that's it.SilverMane schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:13:
[...]
Wat is er dan zoveel completer aan de CFULLHDMA?
[ Voor 52% gewijzigd door polleke op 03-07-2008 20:07 ]
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord!harrytasker schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:40:
[...]
www.aroundmyroom.com
ff een berichje achterlaten and there u go.
En inderdaad het is een typisch tweakers antwoord.
Soms denk ik dat dit forum overbodig is want alles is wel te vinden op google of zo....maar ja je hebt ook mensen die wel erg gemakkelijk uitgevallen zijn...
Dan kan wijzigen..Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:27:
stream jij van een netwerk? probeer eens met een usb hdd of stick te werken.
Soms is een netwerkverbinding brak. wireless lijkt me ook niet zo'n lekkere stabiele verbinding b.v.
vraagje aan Zeroday wat zit er eigelijk allemaal in dat kastje geheugen chips? wat voor linux enz.
There are no secrets, only information you do not yet have
Moet ik wel thuis zijn.... Ik was even 2 dagen in het koude Barcelona..
;-)ff een berichje achterlaten and there u go.
En inderdaad het is een typisch tweakers antwoord.
Soms denk ik dat dit forum overbodig is want alles is wel te vinden op google of zo....maar ja je hebt ook mensen die wel erg gemakkelijk uitgevallen zijn...
1. Als ik niet thuis ben kan ik gerust remote inloggen en dingen afhandelen, maar soms geef ik de voorkeur om wat Tapas te eten dan dat ik achter de PC zit .. Vandaar dat je gisteren en vandaag geen antwoord kreeg en krijgt.. Morgen is er weer een leuke dag voor Beta testers..Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:08:
[...]
Bedankt voor je antwoord!Ik was echter al op de hoogte van de site en natuurlijk heb ik gegoogled, maar niet gevonden! Ik dus echter nergens een download vinden (ook niet op de site) en na het achterlaten van een berichtje heb ik nog altijd niets ontvangen. Het kan natuurlijk in de SPAM zijn beland, maar die is dan inmiddels leeggemaakt.... Vreemd genoeg is wel de beta firmware voor de CH3SNAS te downloaden. Ik heb wederom een berichtje achtergelaten.... misschien lukt het nu wel...
Dank ;-)[b][message=30359940,noline]polleke schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:03[/message
De pakketomvang in zijn algemeenheid. Popcornhour word geleverd met voeding en hdmi kabeltje, that's it.
CFULLHDMA wordt geleverd met alle kabels die je maar nodig hebt. Duidelijke handleiding. Kortom, helemaal compleet.
Verder is de CFULLHDMA naar mijn mening ook beter ontwikkeld en een stuk stabieler.
Verklaart dat het probleem dat ik hierboven beschreven heb????zeroday schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:21:
Zijn er ook wat issues bekent: ja hoor.. zo kan de CFULLHDMA crashen op UPnP server niveau wanneer je 'alle folders/betanden' bekijkt ..dat gaat niet goed.. (was al een issue) ..
Helemaal ..harrytasker schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:27:
[...]
Verklaart dat het probleem dat ik hierboven beschreven heb????
Met the youtube filmpies......
Bedankt voor de info.zeroday schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:44:
[...]
Helemaal ..
jou probleem was vanochtend reproduceerbaar..
Bij het naar binnengaan van de folder volgt er een 'crash' in de achtergrond, die jij niet ziet .
aangezien de watchdog dit wel opmerkt zal het apparaat dan 'uitgaan' ... (zwart scherm) ..
je moet hem dan uit en aanzetten om weer verder te gaan. Of het nu het probleem is van de CFULLHDMA of de UPnP server van de CH3SNAS: daar ben ik nog niet uit. In ieder geval mag er bij een probleem de cfullhdma niet op zo'n manier 'crashen'..
Maar als jij eigenaar bent van de CH3SNAS dan snap ik niet waarom je geen SAMBA of NFS gaat gebruiken en alleen de UPnP server ..
Verwijderd
Mous XP
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door TNT78 op 03-07-2008 22:22 ]
Mous XP
Ik weet 'tTNT78 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:10:
Subtitles zijn al een bestaand issue inderdaad waar men al mee bezig is :-)
[ Voor 8% gewijzigd door MAZZA op 03-07-2008 22:31 ]
Mous XP
Verwijderd
Kijk, da's de goede instelling als je iets wilt leren, niet meteen vragen zonder zelf enige moeite er voor te doenTerwijl ik alle voorgaande berichtjes aan het lezen/doornemen ben...
Helaas, maar via internet bestellen is snel en ongetwijfeld goedkoper dan in de winkel. Bovendien zijn de verzendkosten vaak lager dan wat je er aan tijd voor kwijt bent als je hem zelf ophaalt (al is zelf halen wel leukerIs er iemand die weet of dit apparaat ergens in de buurt van GRONINGEN te verkrijgen is??
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Nope ..g00fy64 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:56:
Worden in de nieuwe beta de aanmeldgegevens van samba al onthouden? Het blijft toch lastig die steeds te moeten ingeven...
met andere tools moet het ook goed gaan, maar ik hou van koppelverkoop .. ;-)TNT78 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:29:
Gaat het streamen via andere portable HDD`s ook goed of is dat alleen met deze NAS?
ISO via UPnP is niet standaard. Dus als dat niet gaat werken dan kan ik me dat heel goed voorstellen ..polleke schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:30:
Ik stream al mijn (kinder) dvd iso's vanaf mijn CH3SNAS via samba zonder problemen. Gewoon iso aan klikken en spelen maar.
Mous XP
zul je me toch eerst wat meer informatie geven hoe jij alles afspeelt en aan hebt gesloten.TNT78 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:54:
Heb je al enig idee wat de DVD problemen zijn en wanneer deze opgelost kunnen gaan worden?
Mous XP
[ Voor 98% gewijzigd door zeroday op 04-07-2008 17:00 ]
Ja, als dat zou werken, zou het handig zijn. Kennelijk snapt de CFULLHDMA het echter niet. Ik heb een share waar gasten toegang zouden moeten hebben. Vanuit windows kan ik de share zonder wachtwoord aankoppelen en kan ik alles afspelen. De CFULLHDMA wil echter toch een gebruikersnaam/wachtwoordzeroday schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:07:
[...]
Nope ..
is een feature .. wordt langzaam ingepast ..
tip: ga NFS gebruiken ;-) of gebruik ene share zonder username / pwd (kuch kuch) ..
Nee hoor .. zou je een linux bak hebben en je zou een 'smbtree' functie ingeven, dan zou je of de shares ook niet zien, of je moet wat meer geduld betrachten ..g00fy64 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:26:
[...]
Ja, als dat zou werken, zou het handig zijn. Kennelijk snapt de CFULLHDMA het echter niet. Ik heb een share waar gasten toegang zouden moeten hebben. Vanuit windows kan ik de share zonder wachtwoord aankoppelen en kan ik alles afspelen. De CFULLHDMA wil echter toch een gebruikersnaam/wachtwoord.
Overigens moet ik steeds als ik samba opnieuw opstart mijn router opnieuw opstarten om mijn shares weer zichtbaar te maken voor de CFULLHDMA. Op alle andere apparaten zijn de shares dan wel nog gewoon benaderbaar. Er scheelt dus toch nog wel wat aan de samba-implementatie?
Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door TNT78 op 05-07-2008 01:55 ]
Mous XP
[ Voor 32% gewijzigd door TNT78 op 05-07-2008 02:01 ]
Mous XP
Ik heb een linux bak en als ik daar smbtree doe, dan krijg ik meteen al mijn shares. Zelfde op mijn windows-machine. Alleen de CFULLHDMA wil ze maar niet zien...zeroday schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:01:
[...]
Nee hoor .. zou je een linux bak hebben en je zou een 'smbtree' functie ingeven, dan zou je of de shares ook niet zien, of je moet wat meer geduld betrachten ..
iets wat er niet is kan ook niet gepakt worden. Heeft weinig met de samba implementatie te maken, maar eerder met de beschikbaarheid van de shares over het netwerk.
Ik doe niet aan DHCP en DNS draai ik zelf voor interne adressen . Niks mis mee.Daarnaast kan het helpen om betere DHCP/DNS server(s) in je netwerk te hebben hangen. .
is je DNS / DHCP niet in orde .. dan heb je een probleem .. Dus stel .. je DHCP server geeft elke keer een ander IP adres aan je cfullhdma en je DNS is dan intern niet geupdated omdat dat niet lekker afgehandeld wordt door je routertje .. pech .. wachten todat die refresh er is geweest..
Die had ik al gelezen en daar heb je het er over dat de shares in je hele netwerk niet meer beschikbaar zijn, Iets anders dan bij mij...Tip .. lees mijn story maar
http://www.aroundmyroom.c...ying-to-understand-samba/
Dit lijkt wel erg veel op mijn eerdere probleem, zie paar pagina's terug. Inmiddels is dit alweer een tijdje opgelost, uit het niets. Ook in mijn geval 'zag' de CFULLHDMA soms wel/soms niet de shares. En sinds een tijdje altijd weer wel, geen idee hoe het komt, maar zoals g00fy64 al aangeeft; alle andere apparaten kunnen de shares altijd prima vinden, en toen dus alleen de CFULLHDMA niet. Hoe en waarom het is opgelost? Geen idee, van de een op andere dag werkte het.g00fy64 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:26:
[...]
Overigens moet ik steeds als ik samba opnieuw opstart mijn router opnieuw opstarten om mijn shares weer zichtbaar te maken voor de CFULLHDMA. Op alle andere apparaten zijn de shares dan wel nog gewoon benaderbaar. Er scheelt dus toch nog wel wat aan de samba-implementatie?
Inderdaad bij dvd's afspelen (iso's):polleke schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:11:
Een probleempje. Verschillende iso dvd's spelen af met twee zwarte randen aan de zijkant van de tv. Ter info: ik heb nog een ouderwetse 4:3 tv. Dit heb ik ook ingesteld in de configuratie maar dit lijkt ie niet te onthouden. Hij springt terug op 16:9.
Verwijderd
Ik heb de Conceptronic Grab'n'GO Wireless Media Player besteld via Central Point (www.centralpoint.nl). Snel, betrouwbaar, niet de duurste (en ook net niet de goedkoopste) en een prettige website.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:39:
Terwijl ik alle voorgaande berichtjes aan het lezen/doornemen ben...
Is er iemand die weet dit apparaat ergens in de buurt van GRONINGEN te verkrijgen is??
Hope so
Ondertussen lees ik verder in de hoop dat aan het eind van de rit een leuke reactie staat
Verwijderd
De focus ligt nu op het fixen van een aantal irritante bugs .. zoals het niet kunnen veranderen van audio-spoor van zowel DVD als MKV ..Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:37:
Spijtg dt er geen extra features van ijn egoistische lijst inzitten, zoals audio-spoort veranderen van een mkv bestand, een wmv met externe ondertitels,...![]()
Tnx!
Gebruik je de meegeleverde software vanaf CD-ROM ?TNT78 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:43:
Hoe speel je de film af? Op mijn desktop en dan met de conceptronic software naar het media center gestuurd
Wat gaat er mis?Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 07:23:
Snelheid De snelheid van mediaspeler is duidelijk toegenomen. Heen en weer zappen tussen schermen gaat beduidend sneller!
Ondertitels MKV Ondertitels bij *.mkv bestanden waren voorheen verminkt, moeilijk selecteerbaar en vaak onleesbaar. Met de beta is dit voor een groot deel opgelost! Bijvoorbeeld bij
Helaas is dit een technische beperking.The.Wild.Bunch.1969.1080p.HDDVD.x264-CtrlHD.mkv is nu de Engelse ondertiteling goed leesbaar en is bij Rec.(2007).BluRay.1080p.x264.DTS-McFly.mkv nu wel de Nederlandse ondertiteling te vinden en correct weergegeven. Ook de ondertitels van The.Ant.Bully.2006.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA-ENG.mkv werken nu goed! Helaas valt tussen het zappen van de ondertitels het beeld en geluid even stil.
misschien codec issue? chip dit niet af kan spelen? Ik heb geen content dus kan het ook niet checken ..Wensen
- het afspelen van ps3avchd video. Ik weet niet goed waarom dit niet mogelijk is.
Technische beperking. Zal niet gaan werken. De wijze waarop het menu / achtergrond is opgebouwd wordt niet gerendered door de chip. Dus je zit met bepaalde limitaties / max kleuren etc..- een optie om andere menu achtergronden te kiezen
Ga eens spelen met BGM ..- een mogelijkheid om een muziek lijst aan te maken. Voeg losse nummers toe aan een afspeellijst en sla deze op. Misschien kan dit al, maar ik heb het niet gevonden.
Mmm ;-)- een mogelijkheid om een directory voor muziek op shuffle (willekeurige volgorder) te zetten.
- een mogelijkheid om mp3 non-stop te spelen (mix de laaste 5 seconden naar het volgende nummer)
Staat al op wensenlijst ..- weergave van de taal ipv nummering bij *.mkv bestanden. En een duidelijke manier om ondertitels uit te zetten.
- een mogelijkheid om te sorteren op datum (nieuwste bovenaan of onderaan)
Tsja.. je kunt natuurlijk zelf ook je UPnP Server op de CH3SNAS uitzetten ..- een mogelijkheid om protocollen aan of uit te zetten op de speler of op de CH3SNAS. Ik heb nu een dubbele listing van mijn CH3SNAS. Waarschijnlijk een Samba en een uPnP listing. Ook krijg ik alle pc te zien waar een map op delen staat. Dit wil ik eigenlijk niet en dus zou het ergens te configureren moeten zijn.
Die discussie heb ik vaak gevoerd met m'n ontwikkelaars waarom ze dat nu doen en het heeft alles te maken met de stabiliteit van het apparaat. Op de een of andere manier schijnt 'mixed' content zonder een filtering niet lekker te werken. Stel dat je een folder hebt met een videobestand, een audio bestand en een paar plaatjes .. dan schijnt dat niet je van het te werken ..- wat ik echt vervelend vindt is het aantal mappen wat ik moet doorlopen voor ik iets af kan spelen. De eerste keuze om foto's, muziek of film te gaan kijken is naar mijn idee helemaal niet nodig. De selectie van welke nas of pc te spelen zou de eerste keuze moeten zijn.
Dat heeft op zich weinig met de CFULLHDMA te maken ..Daarna moet ik weer kiezen wat ik wil afspelen (foto/muziek/film) en vervolgens krijg ik alle mappen te zien op het medium, ook als daar bijvoorbeeld geen films in staan.
Ja, maar bevorderd niet de stabiliteit van het product.Wanneer een mp3 en een mkv in 1 map staan zou ik deze toch in theorie gewoon na elkaar moeten kunnen afspelen zonder allerlei menu's te doorlopen?
tsja.. ik had hem er graag ingezet .. maar helaas ..- ik mis een DVD of Blue Ray speler in het apparaat. Dit scheelt weer een kastje naast de TV.
We zoeken nog freaks die het leuk vinden om mensen te supporten en producten te ontwikkelen ;-)Conclusie: De Beta versie is een grote verbetering op de huidige versie, maar sommige zaken kunnen nog wel beter. 100 Mbps is voldoende, maar in de toekomst ga ik naar 1000 Mbps om problemen te voorkomen. Misschien maakt Conceptronic nog een keer één apparaat met een Blue Ray speler, een digitale ontvangen en een mogelijkheid voor opnemen en natuurlijk de functionaliteit van deze CFULLHDMA?
Trucks?Mochten er mensen zijn met vragen, opmerkingen, tips/trucks, etc.... dan hoor ik dat graag. Ik zal mijn best doen om een antwoord te vinden.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 09:37 ]
Heb je de media server software al geupdated?Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:35:
Helaas werkt het voor mij nog steeds niet goed. Ik stream content via de Media Server van Conceptronics naar de CFULLHDMA.
Films blijven schokkerig en soms stoppen ze helemaal. Ik heb elke denkbare configuratie van het netwerk geprobeerd maar helaas. Via een USB HDD werkt elke film perfect.
Ik zou graag weten of er mensen zijn met een goede werking van dit apparaat die aan onderstaande config voldoen:
Conceptronic Media Server
100 Mb netwerk
Windows Vista (ultimate ) SP1
CFULLHDMA met laatste firmware.
CFULLHDMA via HDMI op Samsung TV en via SPDIF (digitaal) aangeloten op een geluidsinstallatie.
Als er geen mensen zijn die de CFULHDMA in deze configuratie probleemloos aan het werk hebben dan zal ik toch terug moeten naar de winkel denk ik. Via een netwerkshare krijg ik niet aan de praat.
Graag reacties!
Verwijderd
Mous XP
Het zou eventueel ook een netwerk probleem kunnen zijn? Dit omdat het via de usb wel goed werkt? Misschien kun je ergens een andere router lenen en eens proberen.TNT78 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:37:
Nee ik gebruik de meeste recente software die op de site staat 1.04.45 als ik me niet vergis.
De rede dat ik de server software gebruik is omjdat ik Vista niet uitgelegd krijg dat hij mijn shares zonder user ID en PW vrij moet geven.
Verwijderd
1. ik heb de laatste versie van de mediaserver: ik zal andere software proberen.zeroday schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:04:
[...]
Heb je de media server software al geupdated?
http://download.conceptro...CFULLHDMA_SW_v1.04.45.zip
er is al een aantal weken een nieuwe versie beschikbaar.
Heb je mappen binnen vista gedeeld?
Zodat je ook zonder de Media Software van Conceptronic hebt gestest?
Of wellicht heb je een alternatief programma al eens geprobeerd? zoals TVersity / Orb .. ?
Let er wel op dat bij de minst of geringste activiteit binnen een systeem die via software moet streamen storingen kunnen optreden omdat bepaalde processen meer processorkracht vereisen, waardoor dan de netwerkconnectiviteit minder data krijgt. Het heeft dan weinig te maken met de CFULLHDMA omdat dan een andere hetzelfde laat zien.
Je hebt nog genoeg mogelijkheden om uit te proberen waar eventueel je euvel zit.
Verwijderd
Om uit te sluiten of het inderdaad aan je netwerk ligt, wat ik wel denk, kun je een cross cable gebruiken van je pc naar je CFULLHDMA. Check de snelheid van je verbinding op de pc (10/100/1000) en test opnieuw. Natuurlijk moet je wel ergens netwerkadressen instellen ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:35:
Helaas werkt het voor mij nog steeds niet goed. Ik stream content via de Media Server van Conceptronics naar de CFULLHDMA.
Films blijven schokkerig en soms stoppen ze helemaal. Ik heb elke denkbare configuratie van het netwerk geprobeerd maar helaas. Via een USB HDD werkt elke film perfect.
Ik zou graag weten of er mensen zijn met een goede werking van dit apparaat die aan onderstaande config voldoen:
Conceptronic Media Server
100 Mb netwerk
Windows Vista (ultimate ) SP1
CFULLHDMA met laatste firmware.
CFULLHDMA via HDMI op Samsung TV en via SPDIF (digitaal) aangeloten op een geluidsinstallatie.
Als er geen mensen zijn die de CFULHDMA in deze configuratie probleemloos aan het werk hebben dan zal ik toch terug moeten naar de winkel denk ik. Via een netwerkshare krijg ik niet aan de praat.
Graag reacties!
Mous XP
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 14:32 ]
get rich or die try'in
Mous XP
port 49152 wordt gebruikt voor de webinterface, nix geheims aanTijgert schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:37:
Ik krijg een discovered device te zien opeens... Na mijn vervangings geinstalleerd te hebben (deze keer met DHCP uit) ziet mijn PC opeens de 'Conceptronic Full HD Media Player' op poort 49152.
Voor zover ik weet kan je niet inloggen op dit apparaat, dus waarom zou hij dan zichtbaar zijn
altijd welkom ..Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:25:
@Zeroday. als ik mijn foto's bekijk dan zie ik sommige foto's zwartwit met roze strepen. ik kan aande foto info zelf niets zien en ook de meetse foto's laten geen problemen zien.
het zijn meest foto's in jpg van gemiddeld 2,5 mb
Het zijn wel altijd dezelfe foto's terwijl een foto van dezelfde camera zelfs in dezelfde shoot wel goed zijn.
Ongeveer 1 op 10 laat dit zien, ik kan je evt 2 foto's opsturen.
grts Merlin
Mous XP
als jijTNT78 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:55:
Kanje het probleem met de DVD rips al reproduceren of kan ik je daar nog mee helpen?
bedoelt dan kan ik je problemen niet reproduceren en vermoed ik dat het gewoon slechte dvd rips zijn. Maar dat is natte vinger werk. Zou jouw probleem gemeengoed zijn dan waren er wel meer meldingen van mensen geweeest die hetzelfde probleem hebben.Ik heb voornamelijk DVD rips maar helaas deze blijvedn allemaakl hangenb.
Ook ISO files geven 2 meldingen:
1.Time out
2. File type is not supported
Verwijderd
De reden dat ik dit aangaf is dat na 50 minuten ik een vastloper kreeg, beeld stond stil.harrytasker schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:54:
Ik heb hier een WMV welke ik niet vooruit kan spoelen.
Is dat standaard of afhankelijk van de codering??
Semi.Pro.Unrated.2008.Bluray.VC1.1080P.5.1.WMV-NOVO
[ Voor 14% gewijzigd door harrytasker op 06-07-2008 11:19 ]
Als trick mode uitstaat in de WMV kun je het vergetenharrytasker schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:54:
Ik heb hier een WMV welke ik niet vooruit kan spoelen.
Is dat standaard of afhankelijk van de codering??
Semi.Pro.Unrated.2008.Bluray.VC1.1080P.5.1.WMV-NOVO
[ Voor 23% gewijzigd door TNT78 op 06-07-2008 12:26 ]
Mous XP
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 13:27 ]
Kan ik dat checken met MediaInfo?zeroday schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:05:
[...]
Als trick mode uitstaat in de WMV kun je het vergeten
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 17:47 ]
Dit had ik dus ook. Mijn vervangingsunit werkt nog goed, maar dat deed de eerste ook. Ik blijf hem daarom nog even een weekje 'bakken' om te zien wat er gebeurt.Tegenstrijdig is dan wel na een reboot dat het weer een tijdje goed werkt. terwijl de Cfullhdma nog net zo warm is.
Je moet niet schatten ..Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:59:
Na een dagje intensief gebruik van de Cfullhdma zijn bijna alle mkv's en gewone iso's vastgelopen.
Cfullhdma niet meer vast te houden zo heet geschat ruim 70 graden.
erg jammer ik was juist lekker bezig met muziek dvd's na een tijdje was dit gewoon niet meer af te spelen.
Ik ben toch bang dat warmte een groot isue is wat deze onstabiliteit veroorzaakt.
oja ik draai alles vanaf een usb hdd van 500 g schoon en geformateerd
Tegenstrijdig is dan wel na een reboot dat het weer een tijdje goed werkt. terwijl de Cfullhdma nog net zo warm is.
Verwijderd
[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 19:52 ]
Ik heb "nog" geen last gehad voor oververhitting, maar wat voor heatsinkje heb je in gedachten?zeroday schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:39:
[...]
Je moet niet schatten ..
De sigma chip kan en mag zondermeer 70 graden warm worden.. en dat zou niet je probleem moeten veroorzaken.
Wil je zekerheid: zet er een heatsink op ..
Ik heb dagen een fluke thermometer erop gehad en alleen in een extreme stress situatie heb ik deze op 70 graden gekregen .. (let op: de chip), de buitenkant zeer zeker niet . .Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:03:
ik heb helaas geen termometer maar op het moment dat ik iets vastpak van meer dan 70 graden dan is dit niet prettig en kun je dit zeker geen 2 min. volhouden.
De vraag die ik heb is waarom wordt dat ding bij jou warm en bij vele andere mensen niet?Maar wat kan dan volgens jou de reden hiervoor zijn? puur software?
Ik had al eens een koelrib onder de cfullhdma gezet, dit had geen effect.
Een apparaat dat zo warm wordt hoe zal dat zich op langere tijd houden?
Ik probeer er achter te komen waarom iemand een probleem heeft en daarin probeer ik een oplossing te vinden. Er worden een aantal vergelijkende problemen gemeld waarin ik lees dat het afspelen van bepaalde content lastig is.Niet om jou af te vallen Zeroday, jij doet echt wel je best maar hoeveel mensen hebben er nu al problemen? ik vind dat best al veel als ik zo terug lees, veelal dezelfde problemen, en dan heb ik het nog maar over de tweakers
Hoeveel mensen hebben dit apparaat inmiddels al terug gestuurd?
Ik ben al aan de 2e bezig maar de problemen zijn bijna hetzelfde als mijn 1e ( zit wel iets verschil in )
Momenteel werkt de CFULLHDMA op de Linux 2.4 kernel:sja ik was best positief begin deze week maar nu een dag flink gebruikt, zijn de problemen er weer.
Ook met een andere HD ( netwerk is geen optie voor me) en denk er aan om dit apparaat ook terug te brengen naar de winkel.
Dat is niet teveel gevraagd.Erg jammer want het apparaat werkt erg fijn en is precies wat ik zocht, ik zou dit apparaat nooit terugbrengen als er geen sub's of stereo ipv ac3 of andere bugs in zitten, want dat is een kwestie van de update's afwachten.
Maar je mag op zijn minst verwachten dat het afspelen van een simpele iso probleemloos zou moeten zijn maar zelfs dat is teveel gevraagd.
En je wil niet weten met hoeveel content ik test .. daar zijn die 5 iso's en 15 mkv's niets bij .. maar dat maakt jou probleem er niet minder om ..En geloof me ik heb meer dan 5 iso's getest en verschillende ifo's, meer dan 15 mkv's en uiteindelijk lopen ze vroeg of later allemaal vast.
ik zal er eens een fotootje van maken ..harrytasker schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:06:
[...]
Ik heb "nog" geen last gehad voor oververhitting, maar wat voor heatsinkje heb je in gedachten?
Verwijderd
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 21:53 ]
Verwijderd
Ook ik heb exact dit zelfde probleem! Is dit probleem al reproduceerbaar en onder de aandacht?Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:25:
@Zeroday. als ik mijn foto's bekijk dan zie ik sommige foto's zwartwit met roze strepen. ik kan aande foto info zelf niets zien en ook de meetse foto's laten geen problemen zien.
het zijn meest foto's in jpg van gemiddeld 2,5 mb
Het zijn wel altijd dezelfe foto's terwijl een foto van dezelfde camera zelfs in dezelfde shoot wel goed zijn.
Ongeveer 1 op 10 laat dit zien, ik kan je evt 2 foto's opsturen.
grts Merlin
Verwijderd
Ik heb sinds een week de CFULLHDMA en kijk minimaal elke dag een film. Ik heb nog geen vastlopers gehad in het midden van een film. Ik speel over een 100 Mbps netwerk. Gisteren heb ik wederom 2 films gekeken. Een iso van een DVD9 en een mkv van 12 Gb. Beide film heb ik zonder problemen kunnen kijken. Ik ben dan ook (nu al) zeer tevreden over het apparaat!Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:03:
ik heb helaas geen termometer maar op het moment dat ik iets vastpak van meer dan 70 graden dan is dit niet prettig en kun je dit zeker geen 2 min. volhouden.
Maar wat kan dan volgens jou de reden hiervoor zijn? puur software?
Ik had al eens een koelrib onder de cfullhdma gezet, dit had geen effect.
Een apparaat dat zo warm wordt hoe zal dat zich op langere tijd houden?
Niet om jou af te vallen Zeroday, jij doet echt wel je best maar hoeveel mensen hebben er nu al problemen? ik vind dat best al veel als ik zo terug lees, veelal dezelfde problemen, en dan heb ik het nog maar over de tweakers
Hoeveel mensen hebben dit apparaat inmiddels al terug gestuurd?
Ik ben al aan de 2e bezig maar de problemen zijn bijna hetzelfde als mijn 1e ( zit wel iets verschil in )
sja ik was best positief begin deze week maar nu een dag flink gebruikt, zijn de problemen er weer.
Ook met een andere HD ( netwerk is geen optie voor me) en denk er aan om dit apparaat ook terug te brengen naar de winkel.
Erg jammer want het apparaat werkt erg fijn en is precies wat ik zocht, ik zou dit apparaat nooit terugbrengen als er geen sub's of stereo ipv ac3 of andere bugs in zitten, want dat is een kwestie van de update's afwachten.
Maar je mag op zijn minst verwachten dat het afspelen van een simpele iso probleemloos zou moeten zijn maar zelfs dat is teveel gevraagd.
En geloof me ik heb meer dan 5 iso's getest en verschillende ifo's, meer dan 15 mkv's en uiteindelijk lopen ze vroeg of later allemaal vast.
Ik wil dit apparaat echt niet kwijt maar het moet wel functioneren en zeker niet halverwege films gaan uitvallen.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq