Hier ben ik het helemaal mee eens, heb zelf ook alleen Windows Vista en ben nu wat met Allegro NFS aan het 'klooien' maar krijg geen verbinding met mijn CFULLHDMA, als iemand een duidelijke howto zou kunnen maken zou dit heel fijn zijn.Hansje22 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:46:
[...]
3) ik heb zelf net als vele anderen lees ik problemen met haperen etc, en NFS/SAMBA schijnen de oplossingen hiervoor te zijn ipv de meegeleverde software, een uitgebreide howto in TS zou wel fijn zijn voor de leken, waaronder ik er 1 van benNu staat er enkel een link naar een pagina waar ik alsnog geen bal van snap, het is allemaal vrij technisch lol, jij of iemand anders interesse om een howto te maken voor de pc icm xp en vista hoe je dmv nfs/samba kunt streamen ipv de meegeleverde software stap voor stap ?
Anyways, ik denk dat hoop andere dit zelf ook waarderen die net als mij een leek hiermee zijn
Wat voor fannetje is dat? Zo'n USB fannetje zeker, want daar zoek ik al naar.Tijgert schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:37:
[...]
Ja, de mijne wordt ook best warm. Mijn vorige zelfs nog warmer en daar werd ik ook wel wat nerveus van (kreeg ook rare lijnen op gegeven moment, met een fannetje was dat weg...).
Ondertussen is het (denk ik) te laat voor mijn CFULLHDMA. Sinds gisteren wil dat ding geen enkele filmsoort meer afspelen. Elke gekozen film wordt na een seconde of 30 afgeketst met de melding dat hij niet ondersteund wordt.

Al het andere werkt nog wel. Netwerk, radiostations, foto's, etcetera. Maar films worden niet meer afgespeeld. Hij heeft al een tijdje de laatste firmware, moet ik anders proberen te downgraden naar de vorige versie? De firmware die nu actief is staat dit volgens mij niet toe...
Heeft iemand dezelfde situatie meegemaakt, of zal ik hem meteen maar ter reparatie aanbieden? Dat ding is hooguit pas 2 maanden in gebruik...
De belangrijke dingen staan er in, alleen de FAQ is summier. Maar een ieder is vrij om Q&A's aan te leveren en dan maken we er samen een mooie FAQ van.1 en 2) mja als de TS word bijgewerkt dan wel ja, ik vond echter wat weinig vragen dus ging er vanuit dat het niet werd bijgehouden
Nou, totdat je dit schreef dacht ik eigenlijk dat NFS zo iets was als simpele Windows shares... blijkbaar niet dus en ben ik nog een groter leek dan jij!NFS/SAMBA schijnen de oplossingen hiervoor te zijn ipv de meegeleverde software, een uitgebreide howto in TS zou wel fijn zijn voor de leken, waaronder ik er 1 van ben Nu staat er enkel een link naar een pagina waar ik alsnog geen bal van snap, het is allemaal vrij technisch
Als TS'r ben ik geen autoriteit op dit gebied, ik begon alleen het topic over dit machientje.
Ook hier geldt weer dat als iemand er een makkelijke uitleg van weet of kan maken, zeg het of link er heen en ik zet het er bij.
USB fannetje kan, ik had er eentje tussen de voedingplug gemaakt. De voeding is toch geschakeld bij mij door mijn Amp dus dat kan dan aan blijven staan. Amp uit = CFH uit = Fan uit.Wat voor fannetje is dat? Zo'n USB fannetje zeker, want daar zoek ik al naar.
Ook via USB? Geen enkele mkv avi wmv of dvd?Sinds gisteren wil dat ding geen enkele filmsoort meer afspelen. Elke gekozen film wordt na een seconde of 30 afgeketst met de melding dat hij niet ondersteund wordt.
Probeer idd eens te downgraden want er zijn wel meer manco's met deze laatste firmware als ik het zo lees. Of hij het 'toestaat' weet ik niet, kan je dat even bevestigen dan?Hij heeft al een tijdje de laatste firmware, moet ik anders proberen te downgraden naar de vorige versie? De firmware die nu actief is staat dit volgens mij niet toe...
Probeer te downgraden en als dat niet lukt/geen effect heeft, RMA hem dan gewoon met een zeer duidelijke klachtomschrijving. Hoe duidelijker de klacht is omschreven en meer info ze hebben des te sneller is de afhandeling.of zal ik hem meteen maar ter reparatie aanbieden? Dat ding is hooguit pas 2 maanden in gebruik...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Okay, nog geen RMA gelukkig. Het is vooralsnog loos alarm, in die zin dat de Conceptronic MediaServer software de boosdoener was/is, en niet meer volledig meewerkte. Ik vond dat spul al buggy (af en toe VC++ foutmeldingen etc) op mijn Sempron-servertje (XP) , maar kennelijk zit er ook nog een geheugenlek in waardoor de boel na langere tijd (deels) op z'n gat gaat.
Ik denk dat ik een 2,5" schijfje er rechtstreeks via USB aan gaat hangen, dat geeft toch een snellere response dan het netwerk, ondanks dat het Gigabit is. Een 500MB-schijfje met daarop alle multimedia-troep, en je hebt geen last meer van de buggy serversoftware.
Ik denk dat ik een 2,5" schijfje er rechtstreeks via USB aan gaat hangen, dat geeft toch een snellere response dan het netwerk, ondanks dat het Gigabit is. Een 500MB-schijfje met daarop alle multimedia-troep, en je hebt geen last meer van de buggy serversoftware.
lol, ik zeg ook maar wat, mischien zeg ik het ook wel verkeerd hoorTijgert schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:12: Nou, totdat je dit schreef dacht ik eigenlijk dat NFS zo iets was als simpele Windows shares... blijkbaar niet dus en ben ik nog een groter leek dan jij!
Als TS'r ben ik geen autoriteit op dit gebied, ik begon alleen het topic over dit machientje.
Ook hier geldt weer dat als iemand er een makkelijke uitleg van weet of kan maken, zeg het of link er heen en ik zet het er bij.
anyways, please...? voelt iemand zich aangesproken om een paar leken te helpen met maken van een tutorial ? nfs of samba enzo icm xp en vista , zodat de leken geen haperig beeld meer hebben?
overigens vind ik dat conceptronic dit zelfs zou MOETEN doen, omdat hun eigen methodes blijkbaar niet voor iedereen goed werken. Nu moet je als consument zijnde zelf een beetje gaan uitvogelen om dingen mbt samba nfs etc te laten werken
ben het hier voor de volle 100% mee eens, je zoekt je wezenloos via Google, maar voor de leek is het een donker bos!
ben het even kwijt na tientallen opmerkingen/tips gelezen te hebben, kan je nu wel met de laatste update switchen van audio formaat via de AB, zonder weer eerst naar de setup te moeten gaan?
Anoniem: 271538
Hallo allemaal.
Wellicht is dit onderwerp al besproken maar ik heb kramp in mijn vinger gekregen van het scrollen, maar niets gevonden
Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar
van deConceptronic CFULLHDMA mediaplayer, en ik moet zeggen, het werkt voor mijn doen perfect.
Mijn vraag is of ik Windows Homeserver kan gebruiken om één en ander af te spelen, en zo ja, hoe moet ik dan te werk gaan?
Alvast bedankt voor de reacties.
Kees
Wellicht is dit onderwerp al besproken maar ik heb kramp in mijn vinger gekregen van het scrollen, maar niets gevonden
Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar
Mijn vraag is of ik Windows Homeserver kan gebruiken om één en ander af te spelen, en zo ja, hoe moet ik dan te werk gaan?
Alvast bedankt voor de reacties.
Kees
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 271538 op 07-09-2008 21:05 ]
i'm back .. and pre-announcing new fw .. see website
http://www.aroundmyroom.c...-1094-pre-release-update/
http://www.aroundmyroom.c...-1094-pre-release-update/
There are no secrets, only information you do not yet have
Anoniem: 255075
Hoe kun je aan die firmware komen/hoe kun je betatester worden?
Ik heb de cfullhdma ook aan een vriend aanbevolen, maar hij kijgt de hdmi van zijn tv niet aan de praat. PC aansluiten op de TV via hdmi werkt, maar de cfullhdma via hdmi werkt niet bij hem. Hij heeft een Mirai 32" lcd tv van ongeveer een jaar oud.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ik heb de cfullhdma ook aan een vriend aanbevolen, maar hij kijgt de hdmi van zijn tv niet aan de praat. PC aansluiten op de TV via hdmi werkt, maar de cfullhdma via hdmi werkt niet bij hem. Hij heeft een Mirai 32" lcd tv van ongeveer een jaar oud.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ik heb zelf de Popcornhour en had ook problemen om NFS goed te installen.Tijgert schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:12:
[...]
Nou, totdat je dit schreef dacht ik eigenlijk dat NFS zo iets was als simpele Windows shares... blijkbaar niet dus en ben ik nog een groter leek dan jij!
Heb een pdf gevonden voor een gedetailleerde omschrijving om NFS te gebruiken, ook op Vista (ik gebruik HanewinNFS, btw)
welcome back zeroday!
anyways, ik heb een vraagje, mijn pc heeft gbit netwerkkaart, cfullhdma is ook gbit, dus is het eigenlijk een beetje zonde om een wrt54g te hebben die max 100mbit haalt.
Uiteraard zul je nooit de volle 100mbit halen , omdat windows dat gewoon niet toe wil laten, teveel draaiend spul op de achtergrond.. nehhh dat haaltie niet... hooguit 5mB/sec a 6mb/sec hierzo, maar met gbit zou je wel de 10 mb/sec kunnen halen.
(ook overigens nog wat naslagwerk op te halen bij zeroday: http://www.aroundmyroom.c...16/cfullhdma-and-gigabit/ )
Anyways, ik ben zo gehacht aan mijn wrt54g, dat ik eigenlijk een vervanger zoek hiervoor die wel gbit aankan, iemand enig idee ?
Overigens direct utp van pc naar cfullhdma lukt niet omdat ik dan een 2e utp kabel weer moet gaan gebruiken
opstelling is namelijk zo:
TV --20cm-- cfullhdma --5meter-- wrt54g --5meter-- Windows PC
handigste is dus om mn linksys wrt54g routertje te vervangen voor een sneller exemplaar
die net zo handig en vertrouw in gebruik is. anders moet er namelijk nog een extra utpkabel komen van ~10m, en heb alzoveel draden in huis, dus liefst via dezelfde methode.
NB. @zeroday, word de performance verminderd door tussenkomst van een router met ingebouwde switch enzo?
anyways, ik heb een vraagje, mijn pc heeft gbit netwerkkaart, cfullhdma is ook gbit, dus is het eigenlijk een beetje zonde om een wrt54g te hebben die max 100mbit haalt.
Uiteraard zul je nooit de volle 100mbit halen , omdat windows dat gewoon niet toe wil laten, teveel draaiend spul op de achtergrond.. nehhh dat haaltie niet... hooguit 5mB/sec a 6mb/sec hierzo, maar met gbit zou je wel de 10 mb/sec kunnen halen.
(ook overigens nog wat naslagwerk op te halen bij zeroday: http://www.aroundmyroom.c...16/cfullhdma-and-gigabit/ )
Anyways, ik ben zo gehacht aan mijn wrt54g, dat ik eigenlijk een vervanger zoek hiervoor die wel gbit aankan, iemand enig idee ?
Overigens direct utp van pc naar cfullhdma lukt niet omdat ik dan een 2e utp kabel weer moet gaan gebruiken
opstelling is namelijk zo:
TV --20cm-- cfullhdma --5meter-- wrt54g --5meter-- Windows PC
handigste is dus om mn linksys wrt54g routertje te vervangen voor een sneller exemplaar
die net zo handig en vertrouw in gebruik is. anders moet er namelijk nog een extra utpkabel komen van ~10m, en heb alzoveel draden in huis, dus liefst via dezelfde methode.
NB. @zeroday, word de performance verminderd door tussenkomst van een router met ingebouwde switch enzo?
thx voor de link, misschien na wat frummelen kom ik en aantal andere leken er dan wel uittiepeks schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:27:
[...]
Ik heb zelf de Popcornhour en had ook problemen om NFS goed te installen.
Heb een pdf gevonden voor een gedetailleerde omschrijving om NFS te gebruiken, ook op Vista (ik gebruik HanewinNFS, btw)
maare... blegh, waarom heeft de popcorn wel dit soort handige guides en conceptronic niet?
ik zou er dolgraag zelf 1 willen maken, maar ben zelf ook een leek, dus anyone? wie voelt zich getriggerd om een soortgelijke guide te maken voor de cfullhdma icm NFS/SMB en XP/VISTA?
Liefst nog voord e mensen zonder de ch3nas, gewoon direct dus zonder een nas device, maar de windows pc als NAS zijnde
Hai Dennis, welkom terug!
(de nieuwe NFS pdf is in de TS bijgevoegd)
(de nieuwe NFS pdf is in de TS bijgevoegd)
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Zet gewoon een gigabit switch voor je router, van 30 a 40 euro. Dan is de verbinding tussen je gbit apparaten gewoon gbit.Hansje22 schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:30:
Ik heb net de laatste beta-fw er op gezet en zie dat iMedia streams ook bij deze fw niet werken. Ik ben dus weer teruggegaan naar 1.09.21.06, de laatste fw die het wel god deed.
Is er misschien iets te zeggen over wanneer dit wordt opgelost? Ik gebruik die iMedia functie best vaak, maar loop nu wel al heel wat update en nieuwigheden achter omdat het niet werkt...
Is er misschien iets te zeggen over wanneer dit wordt opgelost? Ik gebruik die iMedia functie best vaak, maar loop nu wel al heel wat update en nieuwigheden achter omdat het niet werkt...
Geef eens wat meer info?g00fy64 schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:06:
Ik heb net de laatste beta-fw er op gezet en zie dat iMedia streams ook bij deze fw niet werken. Ik ben dus weer teruggegaan naar 1.09.21.06, de laatste fw die het wel god deed.
iMedia heeft vooralsnog geen prioriteit gehad, dus daar is niet echt naar gekeken nog. vandaar dat alle info nu welkom is ..
graag e.e.a. op www.aroundmyroom.com/bugs rapporteren, dat maakt het wat makkelijker .. Dank je!
There are no secrets, only information you do not yet have
Hier idem dito met beta 1.09.40.06 .
Alle iMedia items laten de box vastlopen. Net als bij firmware 1.09.32
Tevens werken bij mij de DVD menu's niet goed meer. Ik heb een aantal ISO's met TV series erop staan.
Bij iedere DVD kan ik via het menu de aflevering die ik wil zien kiezen. Echter met Beta 1.09.40.06 werkt dit niet goed meer. Als ik bv op aflevering 2 ga staan, en ik druk op afspelen, dan springt ie in het menu naar de volgende aflevering.
Met 1.09.32 ging dit wel goed.
Meer mensen last van ???
Alle iMedia items laten de box vastlopen. Net als bij firmware 1.09.32
Tevens werken bij mij de DVD menu's niet goed meer. Ik heb een aantal ISO's met TV series erop staan.
Bij iedere DVD kan ik via het menu de aflevering die ik wil zien kiezen. Echter met Beta 1.09.40.06 werkt dit niet goed meer. Als ik bv op aflevering 2 ga staan, en ik druk op afspelen, dan springt ie in het menu naar de volgende aflevering.
Met 1.09.32 ging dit wel goed.
Meer mensen last van ???
[ Voor 6% gewijzigd door sailsoft5 op 08-09-2008 21:23 ]
Van het weekend heb ik de CFULLHDMA bij mijn ouders neergezet. Prachtig apparaat. Alle computers in het netwerk worden automatisch en goed herkend. Media is prima van alle computers af te halen.
Alleen die iMedia werkt idd niet. En dat was een belofte van mij, uitzendinggemist.nl zou op de tv te volgen zijn. Maar niets van iMedia doet t. Ik heb een bugreport ingevuld. Het komt vast weer goed.
Complimenten voor de makers van Conceptronic. Ik ben erg kritisch op computermenu's. De keuze voor de CFULLHDMA was vanwege een nieuwe samsung-televisie. De menu's bij samsung zijn aardig maar niet zo vriendelijk als hier. Bij samsung erger je je ook nog aan de 'logische' indeling. Maar bij dit ding is zelfs bladeren in een mappenstructuur is begrijpelijk geworden.
Alleen die iMedia werkt idd niet. En dat was een belofte van mij, uitzendinggemist.nl zou op de tv te volgen zijn. Maar niets van iMedia doet t. Ik heb een bugreport ingevuld. Het komt vast weer goed.
Complimenten voor de makers van Conceptronic. Ik ben erg kritisch op computermenu's. De keuze voor de CFULLHDMA was vanwege een nieuwe samsung-televisie. De menu's bij samsung zijn aardig maar niet zo vriendelijk als hier. Bij samsung erger je je ook nog aan de 'logische' indeling. Maar bij dit ding is zelfs bladeren in een mappenstructuur is begrijpelijk geworden.
Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )
is het mogelijk om via iMedia ook
rtlgemist(.nl) te krijgen op een of andere manier ?
rtlgemist(.nl) te krijgen op een of andere manier ?
Dit topic is gesloten.