Ik heb het nu werkend. Wat ik heb gedaan: De M2TS file opgeslagen in een nieuwe folder, zonder alle folders die je normaal bij een Bluray film hebt (zet hem bv. in de Root). Vervolgens de SRT file erbij gezet, met dezelfde naam (extensie wel .srt houden). Toen werkte het. Het werkt ook met AVCHD films.Anoniem: 267163 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:40:
[...]
Waarschijnlijk niets. Ik heb exact hetzelfde probleem met .TS en .M2TS bestanden.
Geen onderdtitel. Bij MKV wel.
Anoniem: 101470
http://www.ondertitel.com...php?id=7395&userfile=7310 LOTR The Fellowship of the Ring EE Nederlands.zip
even gelijk maken met. subtitle workshop. http://www.urusoft.net/home.php?lang=1
dat de tijd niet geheel gelijk loopt dat moet je zelf even regelen dus.
even gelijk maken met. subtitle workshop. http://www.urusoft.net/home.php?lang=1
Anoniem: 267163
Mooi, vanavond meteen even proberen !Ik heb het nu werkend. Wat ik heb gedaan: De M2TS file opgeslagen in een nieuwe folder, zonder alle folders die je normaal bij een Bluray film hebt (zet hem bv. in de Root). Vervolgens de SRT file erbij gezet, met dezelfde naam (extensie wel .srt houden). Toen werkte het
Anoniem: 211221
Hmmm dat is vreemd. Probeer het eens met deze film dan:Anoniem: 267163 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:24:
Hier hetzelfde gedaan, geen succes. Ik krijg geen enkele TS of M2TS
aan de praat met SRT ondertitels.
Op de PopCornHour trouwens zelfde probleem, daar doet één film het.
Copieer ik deze SRT onder een andere TS en pas de naam aan komt
deze niet meer in beeld .....
TRANQUALIZER PRESENTS ''The Invasion'' 1080p for PLAYSTATION 3
hi
net even Earth.2007.1080p.BluRay.x264-hV (8gB) gedownload...
eerste 2min gaan erg haperig vind ik (woestijn-, waterval- en vogelscene), daarna gaatie wel weer vloeiend, maar na een minuut of 2 a 5, loopt de boel compleet vast, zwart beeld en wilt cfullhdma het opnieuw afspelen.
ik gebruik een externe hd (7200rpm) en aangesloten dmv usb2.0 op de cfullhdma. wat is nou het probleem? netwerk nog niet uitgeprobeerd bij deze 1080p film, maar ik vraag me af of dat uberhaupt wel verplicht moet zijn... want ik dacht dat de cfullhdma gewoon naar behoren hoort te werken met een externe hd (uiteraard wel met eigen voeding), dit kan toch niet de bedoeling zijn?
ook lees ik nu ik t toch over netwerk net nog ff had dat het ook daarmee probs kan opleveren, maar dat het met een samba share wel weer schijnt te werken, wat is dit nu voor onzin allemaal? de bijgeleverde software moet voldoende zijn lijkt mij...
net even Earth.2007.1080p.BluRay.x264-hV (8gB) gedownload...
eerste 2min gaan erg haperig vind ik (woestijn-, waterval- en vogelscene), daarna gaatie wel weer vloeiend, maar na een minuut of 2 a 5, loopt de boel compleet vast, zwart beeld en wilt cfullhdma het opnieuw afspelen.
ik gebruik een externe hd (7200rpm) en aangesloten dmv usb2.0 op de cfullhdma. wat is nou het probleem? netwerk nog niet uitgeprobeerd bij deze 1080p film, maar ik vraag me af of dat uberhaupt wel verplicht moet zijn... want ik dacht dat de cfullhdma gewoon naar behoren hoort te werken met een externe hd (uiteraard wel met eigen voeding), dit kan toch niet de bedoeling zijn?
ook lees ik nu ik t toch over netwerk net nog ff had dat het ook daarmee probs kan opleveren, maar dat het met een samba share wel weer schijnt te werken, wat is dit nu voor onzin allemaal? de bijgeleverde software moet voldoende zijn lijkt mij...
Anoniem: 270625
Geweldig apparaat. Het enige dat hij niet afspeelt zijn *.m2v extensies. Iemand enig idee of dat met een eventuele firmware gaat lukken?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 270625 op 16-08-2008 20:19 ]
Heeft hernoemen naar b.v. .ts zin?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Anoniem: 143634
Thanks voor de info.Anoniem: 101470 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:19:
http://www.ondertitel.com...php?id=7395&userfile=7310 LOTR The Fellowship of the Ring EE Nederlands.zip
Maarre ... normaal laad ik de video en srt in subtitle workshop en synchroniseer ik de subs met de video. Subtitle workshop kan echter de m2ts file niet openen (melding "cannot render media"). Dus: hoe synchroniseer je de srt met de m2ts???
Anoniem: 211221
Kan iemand mij een paar URLs noemen om internetradio te luisteren? Bv skyradio of Qmusic of ....
Mij lukt het niet. Ik hoop dat iemand mij even kan helpen.
je zult wat codec's nodig hebben google op k-lite codec pack.Anoniem: 143634 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:40:
[...]
Thanks voor de info.
Maarre ... normaal laad ik de video en srt in subtitle workshop en synchroniseer ik de subs met de video. Subtitle workshop kan echter de m2ts file niet openen (melding "cannot render media"). Dus: hoe synchroniseer je de srt met de m2ts???
Terug komend op mijn ntfs vs ext3 verhaal.
ext3 3 weken lang 0 vastlopers terwijl ntfs in 1 week momenteel 8 random vastlopers random op mkv, iso, ifo, avi.
Dus schiet mijn maar lek. warmte? na een reset werkt het gewoon weer terwijl de cfh even warm is.
Morgen weer op ext3 verder..
Dus een ieder die vastlopers met horizontale strepen krijg.. probeer ook eens ext3 ik wil wel eens weten of ik de enigste ben.
ext3 3 weken lang 0 vastlopers terwijl ntfs in 1 week momenteel 8 random vastlopers random op mkv, iso, ifo, avi.
Dus schiet mijn maar lek. warmte? na een reset werkt het gewoon weer terwijl de cfh even warm is.
Dus een ieder die vastlopers met horizontale strepen krijg.. probeer ook eens ext3 ik wil wel eens weten of ik de enigste ben.
ok dan merlin, ik zal het ook eens proberen, want ik heb ook vastlopers, en eerlijk gezegd word ik er een beetje ziek van zo langerzamerhandAnoniem: 101470 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:15:
Terug komend op mijn ntfs vs ext3 verhaal.

(ik probeer het pas over een week uit, geen tijd (verhuizing), dus later meer
Anoniem: 264728
Bij mij doet deze 'skyradio' het.....Anoniem: 211221 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:31:
Kan iemand mij een paar URLs noemen om internetradio te luisteren? Bv skyradio of Qmusic of ....
http://217.196.35.12/pls/mp3/skyradio.pls
even geduld, maar doet 't wel!
Met de laatste beta geen 'beeld' meer met oa.:
mms://213.155.73.87/bahnorama-tv_standard_14
(m'n favoriete treintjes video-streams)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 264728 op 17-08-2008 09:31 ]
Ik heb deze speler n.a.v. van de positieve berichten gisteren gekocht. De eerste indruk is ook erg goed! Ik heb 2 vragen / opmerkingen:
1) Bij het afspelen van HD bestanden via het netwerk ondervind ik veel haperingen (WMV bestand Incredibles of MKV bestand van Ratatouille en Garfield 2). Ik heb een 200 Mbs verbinding. DVD's gaan perfect! Enig idee hoe dit kan?
2) Is er een mogelijkheid om vanaf de PC de USB harddisk te benaderen die aan de conceptronic hangt?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gr,
M
1) Bij het afspelen van HD bestanden via het netwerk ondervind ik veel haperingen (WMV bestand Incredibles of MKV bestand van Ratatouille en Garfield 2). Ik heb een 200 Mbs verbinding. DVD's gaan perfect! Enig idee hoe dit kan?
2) Is er een mogelijkheid om vanaf de PC de USB harddisk te benaderen die aan de conceptronic hangt?
Gr,
M
1) nee, geen flauw idee, zelfde prob hier, dvd isootjes geen enkel probleem mee, hd content 720p of 1080p wel zowel wmv als mkv, ik wacht ook nog op antwoordgroennom schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:29:
Ik heb deze speler n.a.v. van de positieve berichten gisteren gekocht. De eerste indruk is ook erg goed! Ik heb 2 vragen / opmerkingen:
Gr,
M
2) niet uitgeprobeerd nog
Mijn ervaring met het afspelen van HD films.
Het gaat hier dan om MKV bestanden.
Afspelen via Conceptronic HD media server geeft haperingen bij het afspelen.
Hetzelfde maar nu met virus scanner uit het gaat nu iets beter.
Afspelen via Samba
Geeft ook haperingen maar het wordt minder.
Afspelen via NFS share
Perfect beeld en totaal geen haperingen meer.
Afspelen via usb
Perfect beeld en totaal geen haperingen
Ik gebruik een 100Mbit netwerk.
Hier een link met een howto NFS op windows.
http://www.pixelmagicforum.com/forum/showthread.php?t=1784
Op de volgende link wordt uitgelegd hoe dit in te stellen op je CFULLHDMA
http://www.aroundmyroom.c...llhdma-ch3snas-using-nfs/
Sinds ik NFS gebruik en de laatste firmware spelen alle HD films zonder haperen af
Afspelen via Samba
Afspelen via NFS share
Perfect beeld en totaal geen haperingen meer.
Afspelen via usb
Perfect beeld en totaal geen haperingen
Sinds ik NFS gebruik en de laatste firmware spelen alle HD films zonder haperen af
iemand interesse in een 4 week oude cfullhdma die misschien maximum 4 keer gebruikt is?
Ik dacht dat dit toestel echt perfect alles kon afspelen en heb geen tijd om dit topic en dergelijke te volgen voor nieuwe firmwares... ik ga me een bluray dvd speler kopen!
bij interesse gelieve me te PMen of te mailen op mrgoolie@gmail.com
Ik dacht dat dit toestel echt perfect alles kon afspelen en heb geen tijd om dit topic en dergelijke te volgen voor nieuwe firmwares... ik ga me een bluray dvd speler kopen!
bij interesse gelieve me te PMen of te mailen op mrgoolie@gmail.com
Anoniem: 271452
Ik heb een (misschien?) vreemd probleem met mijn CFULLHDMA. Op geen enkele manier krijg ik Dolby Digital 5.1 aan de praat. Bij geen enkel type filmbestand.
Als ik bij geluidsinstellingen de SPDIF omzet naar RAW dan komt er digitale ruis uit de receiver en flippert de DD5.1 indicatie op de receiver snel aan en uit. Als ik PCM selecteer dan is het geluid ok maar wel helaas alleen 2-speaker geluid. Volgens mij sampled hij down naar 2.0 als je PCM selecteert, toch? Mijn XBOX360 kan wel DD5.1 en ook DTS over deze receiver afspelen.
DTS werkt wel goed, ook op de RAW-stand.
Iemand zelfde ervaringen, is dit een bekend probleem? En weet iemand wat ik hier aan moet doen?
Als ik bij geluidsinstellingen de SPDIF omzet naar RAW dan komt er digitale ruis uit de receiver en flippert de DD5.1 indicatie op de receiver snel aan en uit. Als ik PCM selecteer dan is het geluid ok maar wel helaas alleen 2-speaker geluid. Volgens mij sampled hij down naar 2.0 als je PCM selecteert, toch? Mijn XBOX360 kan wel DD5.1 en ook DTS over deze receiver afspelen.
DTS werkt wel goed, ook op de RAW-stand.
Iemand zelfde ervaringen, is dit een bekend probleem? En weet iemand wat ik hier aan moet doen?
Dat klinkt goed! Ik heb alleen Vista Ultimate 64 bit, de link voor NFS is voor XP. Ik heb even gezocht maar kan niet direct vinden hoe dit in Vista 64 bit te doen... Weet iemand een link met een korte uitleg hoe NFS te implementeren? Ik wil het graag proberen omdat het afspelen via het netwerk mijn voorkeur heeft boven afspelen op een USB schijf (wat inderdaad wel perfect werkt!).Arjan2007 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 01:03:
Afspelen via NFS share
Perfect beeld en totaal geen haperingen meer.![]()
![]()
![]()
Ik ben erg benieuwd wat de afmetingen van het apparaat zijn. Kan het nergens vinden. Heb een mooi plaatse bedacht in mijn tv-kastje maar wil wel even zeker weten of dat gaat passen. Ben vooral benieuwd wat de hoogte is. Zou iemand dat willen opmeten?
Zeer apart... welke firmware?Ik heb een (misschien?) vreemd probleem met mijn CFULLHDMA. Op geen enkele manier krijg ik Dolby Digital 5.1 aan de praat. Bij geen enkel type filmbestand.
Heb je de mogelijkheid om hem op een andere versterker te testen? Eventueel kan je bij mij langskomen om hem er aan te hangen (Amsterdam).
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
De nieuwste firmware die via auto-update binnenkomt (1.09.nogwat). Denk dat dat toch de nieuwste is? Of kan ik ergens een nieuwere downloaden om te proberen?
Is op de een of andere manier te zien wat voor RAW-signaal de speler doorstuurt naar de receiver? (bitrate etc). Of is dit ergens aan te passen? (inloggen via telnet ofzo op de mediaplayer)?
Zal wel eens een andere receiver proberen maar ik zou het wel vreemd vinden. (Amsterdam is een beetje te ver maar bedankt voor je aanbod). Het is een Loewe Auro receiver aan een Loewe Connect TV. En Loewe is volgens mij toch wel redelijk OK spul. En zoals gezegd heb ik daar ook een 360 en een andere DVD-speler aanhangen en daar nog nooit problemen mee gehad qua DD5.1.
Is op de een of andere manier te zien wat voor RAW-signaal de speler doorstuurt naar de receiver? (bitrate etc). Of is dit ergens aan te passen? (inloggen via telnet ofzo op de mediaplayer)?
Zal wel eens een andere receiver proberen maar ik zou het wel vreemd vinden. (Amsterdam is een beetje te ver maar bedankt voor je aanbod). Het is een Loewe Auro receiver aan een Loewe Connect TV. En Loewe is volgens mij toch wel redelijk OK spul. En zoals gezegd heb ik daar ook een 360 en een andere DVD-speler aanhangen en daar nog nooit problemen mee gehad qua DD5.1.
Tijgert schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:25:
[...]
Zeer apart... welke firmware?
Heb je de mogelijkheid om hem op een andere versterker te testen? Eventueel kan je bij mij langskomen om hem er aan te hangen (Amsterdam).
Nee, je kan er niks aan zien. Met de laatste firmware moet alles normaal werken.
Wellicht een reset to factory settings?
Je zou bijna denken dat het anders maar 1 ding kan zijn... er is wat stuk. Maar is het je versterker? Of is er een baantje verkeerd gebakken in je CFULLHDMA?
In geval van nood kan je er ook even 1 bij de Media Martk 'lenen'. Dan testen of die wel werkt en dan weet je het...
Je zou bijna denken dat het anders maar 1 ding kan zijn... er is wat stuk. Maar is het je versterker? Of is er een baantje verkeerd gebakken in je CFULLHDMA?
In geval van nood kan je er ook even 1 bij de Media Martk 'lenen'. Dan testen of die wel werkt en dan weet je het...
Hmm. Aangezien DTS wel werkt en DD2.0 ook lijkt het me sterk dat er iets kapot is aan de CFULLHDMA zelf. En de receiver doet het wel met de XBOX en de DVD-speler dus ook daar is niet echt iets kapot. Zelf denk ik aan een compatbiliteits-probleem. Bv. dat de bitrate of bandbreedte teveel is voor mijn receiver. Maar ja, daar kun je dus niks aan instellen op dat kastje.... Zal vanavond eens een andere receiver proberen.
Kun je ook ergens oudere firmwares downloaden? Dan kan ik die eens proberen. Je weet het nooit...
Kun je ook ergens oudere firmwares downloaden? Dan kan ik die eens proberen. Je weet het nooit...
Tijgert schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:34:
Nee, je kan er niks aan zien. Met de laatste firmware moet alles normaal werken.
Er staan diversen oudere FW's op de site (www.conceptronic.net) onder download.Anoniem: 271452 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:54:
Verschillende firmwares geprobeerd. Helaas, zelfde resultaat. DD5.1 lampje gaat aan op de receiver maar geen geluid (of bij sommige films digitale ruis).
Had ik dan toch beter voor de Popcorn Hour kunnen kiezen?.....
sailsoft5 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:17:
[...]
Er staan diversen oudere FW's op de site (www.conceptronic.net) onder download.
Kan even niet vinden hoe je moet editten.. Ik heb helaas geen Vista Ultimate 64 bit maar Vista Home Premium 64 bit. Heeft iemand een idee hoe NFS daar op te implementeren?? Had het ondertussen wel gevonden voor Ultimate maar Microsoft heeft het niet in lagere versies gestopt.....groennom schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:26:
[...]
Dat klinkt goed! Ik heb alleen Vista Ultimate 64 bit, de link voor NFS is voor XP. Ik heb even gezocht maar kan niet direct vinden hoe dit in Vista 64 bit te doen... Weet iemand een link met een korte uitleg hoe NFS te implementeren? Ik wil het graag proberen omdat het afspelen via het netwerk mijn voorkeur heeft boven afspelen op een USB schijf (wat inderdaad wel perfect werkt!).
Anoniem: 271538
Hallo allemaal.
Ik heb gisteren ook een Mediasteamer aangeschaft, mede door jullie meestal positieve reacties.
Gelijk maar een HDMI switch aangeschaft, en ik aan de slag.
Alles aangesloten, maarre, geen beeld!
Vanalles geprobeerd, tot ik vanmorgen en ingeving kreeg, ik zal de bijgelevede HDMI kabel eens aansluiten, en jawel, PERFECT beeld.
Het blijkt dus dat er tussen de diverse kabels weldegelijk verschil zit.
Ook de nieuw aangeschafte ( Sitecom 4 poorts) switch kon niet overweg met het signaal, gelukkig kon ik hem teruggeven aan Informatique, was toch mooi 78 Euro.
Dus misschien kan iemand anders er zijn voordeel mee doen.
Wellicht is er bij iemand van jullie bekend welke switch het wél doet??
Ik heb gisteren ook een Mediasteamer aangeschaft, mede door jullie meestal positieve reacties.
Vanalles geprobeerd, tot ik vanmorgen en ingeving kreeg, ik zal de bijgelevede HDMI kabel eens aansluiten, en jawel, PERFECT beeld.
Ook de nieuw aangeschafte ( Sitecom 4 poorts) switch kon niet overweg met het signaal, gelukkig kon ik hem teruggeven aan Informatique, was toch mooi 78 Euro.
Thanks voor de info. Codec pack geinstalleerd en subtitleworkshop kan m2ts file openen.Anoniem: 101470 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:04:
[...]
je zult wat codec's nodig hebben google op k-lite codec pack.
Ik krijg nu helaas bij synchroniseren een foutmelding:
Subtitle Workshop 4 has detected a problem and will be terminated...
URUWorks Subtitle Workshop 4 v4.00 ( BETA 4)
Floating point division by zero
TVirtualStringTree
EZeroDivide
Een andere subs download van dezelfde film geeft dezelfde foutmelding.
Overigens super dat twee mooie features zijn geimplemteerd: goto hh:mm en external subs support voor m2ts. Zo heb ik Gladiator.m2ts met subs kunnen bekijken. Werkt perfect!
De goto springt overigens niet altijd precies wat je ingeeft. Je geeft bv in 01:58 en hij begint bij 01:57 af te spelen. Is overigens niet erg.
Anoniem: 271660
Zooo, net even snel een account aangemaakt om met name voor de support van Zeroday te bedanken. Ik was al enige tijd op zoek naar een goede mediaspeler en ben eigenlijk overtuigd door dit forum.
uiteindelijk dus gekocht en heb 'm heb zelf mijn cfullhdma via NFS over 100Mbit op mijn ch3snas aangesloten en ik moet zeggen dat alles prima werkt.voorheen via samba gaf dat wat stotteren bij de vogelscenes, maar dat is nu verholpen. zijn allemaal mkv's trouwens. (deel 1 tm11 plus de film).
Keep up the good work. Thanx.
Keep up the good work. Thanx.
Anoniem: 168537
Krijgt het apparaat eventueel nog ondersteuning for videobestanden met extentie *.rec
Mijn topfield ontvanger gebruikt deze bestanden voor opname het zo mooi zijn dat CFULLHDMA deze in toekomst zou kunnen afspelen.
Mijn topfield ontvanger gebruikt deze bestanden voor opname het zo mooi zijn dat CFULLHDMA deze in toekomst zou kunnen afspelen.
Hoi, ik ben hier nieuw. Ik heb ook deze streamer aangeschaft. Ook bij mij werkte de hdmiswitch die ik had staan niet goed. Ik heb nu de Ice box, klein maar fijn voor 44 Euries gekocht bij Komplett. Deze switch werkt wel perfect.
Ik ben nog niet helemaal thuis in deze materie, nu lees ik hier en in andere forums diverse berichten na, en kom daar vaak de CH3SNAS tegen, kan iemand mij uitleggen of als ik deze Nas aanschaf, probleemloos media kan streamen naar mijn cfullhdma, en begrijp ik het goed dat ik via een plugin rechtstreeks mijn NZB files kan invoeren en downloaden van usenet? Is er ook een mogelijkheid om een een eigen website op te hosten? Veel vragen, maar ik moet ergens beginnen, toch?
Hoi, ik ben hier nieuw. Ik heb ook deze streamer aangeschaft. Ook bij mij werkte de hdmiswitch die ik had staan niet goed. Ik heb nu de Ice box, klein maar fijn voor 44 Euries gekocht bij Komplett. Deze switch werkt wel perfect.
Ik ben nog niet helemaal thuis in deze materie, nu lees ik hier en in andere forums diverse berichten na, en kom daar vaak de CH3SNAS tegen, kan iemand mij uitleggen of als ik deze Nas aanschaf, probleemloos media kan streamen naar mijn cfullhdma, en begrijp ik het goed dat ik via een plugin rechtstreeks mijn NZB files kan invoeren en downloaden van usenet? Is er ook een mogelijkheid om een een eigen website op te hosten? Veel vragen, maar ik moet ergens beginnen, toch?
Ìk heb NFS server aan de praat (Windows Vista) middels ProNFS, vanaf een laptop kan ik de NFS share ook benaderen (middels de client van ProNFS). In de Windows explorer staat " \\192.168.1.7\c ". Als ik dit middels de webclient van de concentronics probeer dan lukt het niet om verbinding te krijgen via I-Media. Ik krijg of de melding: "Kan de stream niet afspelen" of "Fout: bestand niet gevonden.".Arjan2007 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 01:03:
Afspelen via Samba
Afspelen via NFS share
Perfect beeld en totaal geen haperingen meer.![]()
![]()
![]()
![]()
Afspelen via usb
Perfect beeld en totaal geen haperingen![]()
Sinds ik NFS gebruik en de laatste firmware spelen alle HD films zonder haperen af![]()
![]()
![]()
Ik heb de volgende settings op mijn PC in ProNFS:
Directory c:\ , mount path /c
Ik heb de volgende settings geprobeerd in mijn Conceptronics:
* nfs://192.168.1.7:/c
* nfs://192.168.1.7/c
* nfs://192.168.1.7/
* nfs://192.168.1.7
Maar geen van allen lijkt te werken. Weet iemand wat de juiste notatie is? Zoals gezegd kan ik middels de NFS Client op mijn laptop wel de export directories benaderen, het moet dus een instelling zijn...
O ja, ik heb de laatst beschikbare officiele firmware erop staan.
* nfs://192.168.1.7:/Naam van de sharegroennom schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:12:
[...]
Ìk heb NFS server aan de praat (Windows Vista) middels ProNFS, vanaf een laptop kan ik de NFS share ook benaderen (middels de client van ProNFS). In de Windows explorer staat " \\192.168.1.7\c ". Als ik dit middels de webclient van de concentronics probeer dan lukt het niet om verbinding te krijgen via I-Media. Ik krijg of de melding: "Kan de stream niet afspelen" of "Fout: bestand niet gevonden.".
Ik heb de volgende settings op mijn PC in ProNFS:
Directory c:\ , mount path /c
Ik heb de volgende settings geprobeerd in mijn Conceptronics:
* nfs://192.168.1.7:/c
* nfs://192.168.1.7/c
* nfs://192.168.1.7/
* nfs://192.168.1.7
Maar geen van allen lijkt te werken. Weet iemand wat de juiste notatie is? Zoals gezegd kan ik middels de NFS Client op mijn laptop wel de export directories benaderen, het moet dus een instelling zijn...
O ja, ik heb de laatst beschikbare officiele firmware erop staan.
Je zal wel niet de naam "C" hebben gegeven
Mmm, ik kan in ProNFS wel een directory kiezen, maar geen naam geven. Als ik dus c:\ als export kies dan kan ik niet een "gewone" naam meegeven. Je ziet dan staan Directory c:\ en mount path /c . Enig idee waar ik de naam kan instellen danwel zien?Arjan2007 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:02:
[...]
* nfs://192.168.1.7:/Naam van de share
Je zal wel niet de naam "C" hebben gegeven
Ik weet niets van ProNFS maar die export naam moet in ieder geval wel kloppen. Als het wel werkt op je laptop is dat wel ok. Heb je wel voldoende rechten om met de CFULLHDMA die NFS share te benaderen? Bij mij werkte een read only share niet op CFULLHDMA. Met read/write werkte het wel. Wat overigens wel vreemd is want schrijven kan de CFULLHDMA niet.
Of zou het al een voorbereiding zijn op het deleten van video's na het kijken?
Anoniem: 267515
L12.2 x W4.4 x H20.5Switek schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:31:
Ik ben erg benieuwd wat de afmetingen van het apparaat zijn. Kan het nergens vinden. Heb een mooi plaatse bedacht in mijn tv-kastje maar wil wel even zeker weten of dat gaat passen. Ben vooral benieuwd wat de hoogte is. Zou iemand dat willen opmeten?
Voila
Anoniem: 269394
Waar moet een stream (iMedia) aan voldoen om afgespeeld te kunnen worden? Met geen mogelijkheid heb ik op de CFULLHDMA een met VLC gemaakte stream af kunnen spelen (firmware v01.10.05.06.21, VLC 0.8.6i Linux x86_64)
Ik weet dat het streamen van een bestand niet noodzakelijk is en dat ik ook SMB of NFS kan gebruiken. Het doel is ook niet zozeer om een bestand te streamen, maar om op termijn als input een satellietkanaal te streamen, daar ik geen satellietontvanger met DVI of HDMI heb. Ik wil wel eens zien hoe dat er uitziet.
Ik heb het volgende commando gebruikt:
Start ik op een andere PC "vlc http://kdboerbak:1234", zie ik de film. Ook heb ik VLC geprobeerd met als outputmodule MMSH, en als encapsulation method een program stream (ps), ASF en raw.
Ik heb bovenstaande combinaties ook geprobeerd met een WMV-bestand (WMV2) en een XviD-bestand zonder GMC en QPEL, allen zonder succes
.
Iemand suggesties?
Ik weet dat het streamen van een bestand niet noodzakelijk is en dat ik ook SMB of NFS kan gebruiken. Het doel is ook niet zozeer om een bestand te streamen, maar om op termijn als input een satellietkanaal te streamen, daar ik geen satellietontvanger met DVI of HDMI heb. Ik wil wel eens zien hoe dat er uitziet.
Ik heb het volgende commando gebruikt:
vlc --sout='#duplicate{dst=std{access=http,mux=ts,dst=:1234}}' /home/kdboer/recordings/READYTOVIEW/BBC_recordings/BBC\ 1\ London\ -\ Old\ School_SUB.mpg
Start ik op een andere PC "vlc http://kdboerbak:1234", zie ik de film. Ook heb ik VLC geprobeerd met als outputmodule MMSH, en als encapsulation method een program stream (ps), ASF en raw.
Ik heb bovenstaande combinaties ook geprobeerd met een WMV-bestand (WMV2) en een XviD-bestand zonder GMC en QPEL, allen zonder succes
Iemand suggesties?
Ik heb de export op R/W gezet, maar dit werkt nog niet. Ik heb een nieuwe export gemaakt op de NFS Server. Op mijn Vista PC is dit de map "c:\users\marcel\downloads\film", als ik deze map middels een NFS client op mijn PC open dan zie ik staan:reedsgeregistre schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:00:
Ik weet niets van ProNFS maar die export naam moet in ieder geval wel kloppen. Als het wel werkt op je laptop is dat wel ok. Heb je wel voldoende rechten om met de CFULLHDMA die NFS share te benaderen? Bij mij werkte een read only share niet op CFULLHDMA. Met read/write werkte het wel. Wat overigens wel vreemd is want schrijven kan de CFULLHDMA niet.
* Remote NFS Server 192.168.1.7 (ip-adres PC)
* In de adresbalk staat \\192.168.1.7\film
* In de explorer staat /c/users/marcel/downloads/film (film)
Ik heb op de conceptronics de volgende instellingen geprobeerd:
nfs://192.168.1.7:/film
nfs://192.168.1.7:/c/users/marcel/downloads/film
In beide gevallen krijg ik de melding Error-404: Fout bestand niet gevonden.... Ik zie in de log van de Vista PC ook wel staan dat hij contact probeert te krijgen. Enig idee aan welke setting dit ligt? De laptop is een Windows XP die praat met een NFS server op Windows Vista, dit werkt dus (vrij) eenvoudig. Nu nog op de conceptronics..
Volgens mij moet je die dubbele punt na het ipadres weg halen. Dus:
nfs://x.x.x.x/directory
en in jouw geval: nfs://192.168.1.2/film
Ik heb nfs shares vanaf een linux machine gemaakt, deze zijn read-only en werken prima op de CFULLHDMA. Ik ben wel benieuwd wanneer de huidige beta firmware als stable wordt gereleased... als het subtitle probleem opgelost is ben ik helemaal gelukkig!
nfs://x.x.x.x/directory
en in jouw geval: nfs://192.168.1.2/film
Ik heb nfs shares vanaf een linux machine gemaakt, deze zijn read-only en werken prima op de CFULLHDMA. Ik ben wel benieuwd wanneer de huidige beta firmware als stable wordt gereleased... als het subtitle probleem opgelost is ben ik helemaal gelukkig!
Misschien gaat het mis met forward en backward slashes. Je moet het correcte pad opgeven van de directory die je gaat mounten. Omdat het vanaf een windows pc komt moet je in het pad misschien backslashes gebruiken? Het kan ook zo zijn dat de vertaalslag tussen forward en backward slashes automatisch wordt opgelost. MAar dan moet je de eerste forward slash weglaten. Dit is de rootdirectory op unix systemen, maar niet op windows. Dus dan wordt het dit:groennom schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:16:
[...]
Ik heb de export op R/W gezet, maar dit werkt nog niet. Ik heb een nieuwe export gemaakt op de NFS Server. Op mijn Vista PC is dit de map "c:\users\marcel\downloads\film", als ik deze map middels een NFS client op mijn PC open dan zie ik staan:
* Remote NFS Server 192.168.1.7 (ip-adres PC)
* In de adresbalk staat \\192.168.1.7\film
* In de explorer staat /c/users/marcel/downloads/film (film)
In beide gevallen krijg ik de melding Error-404: Fout bestand niet gevonden.... Ik zie in de log van de Vista PC ook wel staan dat hij contact probeert te krijgen. Enig idee aan welke setting dit ligt? De laptop is een Windows XP die praat met een NFS server op Windows Vista, dit werkt dus (vrij) eenvoudig. Nu nog op de conceptronics..
nfs://192.168.1.7:c/users/marcel/downloads/film
Lang geleden heb ik de moed al opgegeven dat NFS en windows samen kunnen werken. Er is van alles mogelijk maar ik ben er nooit kapot van geweest.
Even tussendoor: Met de laatste betafirmware heb ik dus bij bijna ELKE DVD film dat hij een seconde skipt tussen chapters...
Kan hier zonder problemen DTS en AC3 5.1 geluid afspelen op m'n speakers!Anoniem: 271452 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:57:
Verschillende firmwares geprobeerd. Helaas, zelfde resultaat. DD5.1 lampje gaat aan op de receiver maar geen geluid (of bij sommige films digitale ruis).
[...]
Vraag me af wat er bij jou dan fout zit...misschien deze CFULLHDMA zelf niet helemaal lekker?
Of misschien de CFULLHDMA in combinatie met jou receiver? Welke gebruik je precies?
Heeft het ooit gewerkt bij je of is dit probleem hele tijd al zo geweest?
Vind 't maar gek want ja..ik heb hier geen problemen!
Goed dat het 'maar' en beta firmware isTijgert schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:17:
Even tussendoor: Met de laatste betafirmware heb ik dus bij bijna ELKE DVD film dat hij een seconde skipt tussen chapters...
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 267515 op 22-08-2008 16:25 ]
Dit merk ik ook met de laatste publieke firmware.Tijgert schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:17:
Heb je het nou al met een andere versterker geprobeerd?Verschillende firmwares geprobeerd. Helaas, zelfde resultaat. DD5.1 lampje gaat aan op de receiver maar geen geluid (of bij sommige films digitale ruis).
Ja dat kan ook, volgens mij was die beta idd release geworden...Dit merk ik ook met de laatste publieke firmware.
Maar dit moet wel stante pede opgelost worden, zodra 'Hij' terug is
Anoniem: 272025
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb NFS via Windows Services for Unix geïnstalleerd precies zoals beschreven in de - in de FAQ van deze topic aangehaalde - handleiding en kon daarna - net zoals bij het reguliere delen van directories in windows - via een extra NFS share tabje bij de eigenschappen van de gewenste directory een naam aan de share geven (bijv Films). Ik roep die dir vanuit CFULLHDMA aan met nfs://192.168.1.110:Films (dus zonder slash en hoofdlettergevoelig) en dat werkt als een speer. Geen haperingen of schokkerig beeld meer bij 1080p full HD films. Let wel op je firewall, want die was het er bij mij eerst niet mee eens dat de CFULLHDMA toegang probeerde te krijgen.groennom schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:16:
[...]
Anoniem: 272025
Hier precies hetzelfde verhaal. Na de laatse firmware-upgrade werkt er geen enkele internet-videostream meer en loopt de CFULLHDMA vast in een zwart scherm. Pas na downgraden naar de vorige firmware-versie werkten de streams weer.sailsoft5 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:11:
[...]
Noem er eens 1 die het absoluut wel moet doen dan, want tot op heden heb ik er 0 gevonden die het doen. Box loopt vast.
Ik constateer hetzelfde. Ik heb een aantal streams van "Uitzending gemist" die het voorheen allemaal deden. Nu geen enkele meer. Er is geen beweging meer in het apparaat te krijgen. Alleen uitzetten en opnieuw starten is nog mogelijk.Anoniem: 272025 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:43:
[...]
Hier precies hetzelfde verhaal. Na de laatse firmware-upgrade werkt er geen enkele internet-videostream meer en loopt de CFULLHDMA vast in een zwart scherm. Pas na downgraden naar de vorige firmware-versie werkten de streams weer.
Meld dit allemaal op de bug site... daar worden alle fouten getracked en opgelost.
Hoi Tijgert,
Ja, heb het de CFULLHDMA met andere receivers geprobeerd. Daar werkt het wel. Ook heb ik een PCH aan mijn receiver gehangen en dezelfde films afgespeeld. Dan werkt de DD5.1 perfect. Dus het is toch een incompatibiliteitje tussen mijn receiver en de CFULLHDMA. Blijkbaar stuurt deze toch de AC3 data op een manier door die niet 100% ok is. Jammer dat ik blijkbaar de enige ben die daar last van heeft. Overigens heb ik zelf ook wat testjes gedaan door films met geluid met andere bitrates, frequenties, PCM ipv AC3 codering etc te coderen. Bij alle settings komt er geen geluid uit mijn receiver icm de CFULLHDMA.En nogmaals; DTS werkt wel perfect!
En tenslotte: ik vind ook dat er nog best veel incompatibiliteiten met MKV-bestanden zijn. Heb gisteren Memoirs.Of.A.Geisha.2005.720p.HDDVD.x26 4-SiNNERS bekeken en dan komt het toch regelmatig voor dat de speler spontaan reset.
Ja, heb het de CFULLHDMA met andere receivers geprobeerd. Daar werkt het wel. Ook heb ik een PCH aan mijn receiver gehangen en dezelfde films afgespeeld. Dan werkt de DD5.1 perfect. Dus het is toch een incompatibiliteitje tussen mijn receiver en de CFULLHDMA. Blijkbaar stuurt deze toch de AC3 data op een manier door die niet 100% ok is. Jammer dat ik blijkbaar de enige ben die daar last van heeft. Overigens heb ik zelf ook wat testjes gedaan door films met geluid met andere bitrates, frequenties, PCM ipv AC3 codering etc te coderen. Bij alle settings komt er geen geluid uit mijn receiver icm de CFULLHDMA.En nogmaals; DTS werkt wel perfect!
En tenslotte: ik vind ook dat er nog best veel incompatibiliteiten met MKV-bestanden zijn. Heb gisteren Memoirs.Of.A.Geisha.2005.720p.HDDVD.x26 4-SiNNERS bekeken en dan komt het toch regelmatig voor dat de speler spontaan reset.
Tijgert schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:55:
[...]
Heb je het nou al met een andere versterker geprobeerd?
[...]
Ja dat kan ook, volgens mij was die beta idd release geworden...
Maar dit moet wel stante pede opgelost worden, zodra 'Hij' terug is
Resettende speler heb ik nog nooit gehad, maar wel twee keer een exemplaar wat kuren had. Er kan weleens een maandagmorgen model gebakken worden. (en zoals je weet is er elke 7 dagen een maandag
)
Heb je trouwens al getest of een andere CFH wel goed werkt op je versterker? Wellicht is je CFH niet helaaml lekker...
Ga dan terug naar je verkooppunt en probeer een andere te krijgen. Als je dat niet kan, PM me even, ik heb mogelijk wel een oplossing voor je.
Heb je trouwens al getest of een andere CFH wel goed werkt op je versterker? Wellicht is je CFH niet helaaml lekker...
Ga dan terug naar je verkooppunt en probeer een andere te krijgen. Als je dat niet kan, PM me even, ik heb mogelijk wel een oplossing voor je.
[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 23-08-2008 12:54 ]
Anoniem: 264728
Ter leering ende vermaack, streaming van 't internet....
Naar aanleiding van een bezoekje, bij een kennis, die een Pinnacle SoundBridge heeft, heb ik ook meerdere 'Internet Radiozenders in de cfullhdma gezet. Want wat die Pinnacle, kan ik ook! (dacht ik
)
Maar nu blijkt, met firmware 01.09.32, de boel stopt, tussen ca. 25 en 50 sec. Daarna doodse stilte. Tijdteller blijft wel doorlopen en soms is het file type veranderd van mp3 naar ogg.
Nu ik weer 'terug' ben gegaan naar firmware 01.09.21 draait Skyradio weer normaal. Net als de andere ingevoerde 'radio zenders'.
Wat ook opvalt, is dat die Pinnacle doos, vrijwel direct de radio zender laat horen, terwijl de cfullhda tot aardig wat 'bedenktijd'nodig heeft, voordat 'ie geluid geeft. Klink dit bekent, of is dit een 'local feature'? oftwel ligt dat aan mijn netwerkje?
Eigenlijk precies hetzelfde met de video streaming vanaf 't internet. Willen niet lopen.... naast doodse stilte ook zwart beeld.
Dus de internet-streaming is er helaas niet op vooruit gegaan. Dan maar weer op versie 01.09.21
met een groet uit Rotjeknor
p.s. op zoek naar internet radio zenders? http://www.listenlive.eu en pik daar de mp3/m3u streams eruit...
Naar aanleiding van een bezoekje, bij een kennis, die een Pinnacle SoundBridge heeft, heb ik ook meerdere 'Internet Radiozenders in de cfullhdma gezet. Want wat die Pinnacle, kan ik ook! (dacht ik
Maar nu blijkt, met firmware 01.09.32, de boel stopt, tussen ca. 25 en 50 sec. Daarna doodse stilte. Tijdteller blijft wel doorlopen en soms is het file type veranderd van mp3 naar ogg.
Nu ik weer 'terug' ben gegaan naar firmware 01.09.21 draait Skyradio weer normaal. Net als de andere ingevoerde 'radio zenders'.
Wat ook opvalt, is dat die Pinnacle doos, vrijwel direct de radio zender laat horen, terwijl de cfullhda tot aardig wat 'bedenktijd'nodig heeft, voordat 'ie geluid geeft. Klink dit bekent, of is dit een 'local feature'? oftwel ligt dat aan mijn netwerkje?
Eigenlijk precies hetzelfde met de video streaming vanaf 't internet. Willen niet lopen.... naast doodse stilte ook zwart beeld.
Dus de internet-streaming is er helaas niet op vooruit gegaan. Dan maar weer op versie 01.09.21
met een groet uit Rotjeknor
p.s. op zoek naar internet radio zenders? http://www.listenlive.eu en pik daar de mp3/m3u streams eruit...
Off topic: het is 'vermaeck' 
Maare rapporteer dit euvel op de bug site en er zal direct aan gewerkt worden!
Maare rapporteer dit euvel op de bug site en er zal direct aan gewerkt worden!
[ Voor 56% gewijzigd door Tijgert op 23-08-2008 22:57 ]
Een loewe auro 2216ps. Toch niet het slechtste spul volgens mij!
sailsoft5 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:47:
Welke receiver heb je ?
Goed punt ik ga hem proberen te ruilen!
r
r
Tijgert schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:54:
Resettende speler heb ik nog nooit gehad, maar wel twee keer een exemplaar wat kuren had. Er kan weleens een maandagmorgen model gebakken worden. (en zoals je weet is er elke 7 dagen ruit maandag)
Anoniem: 118989
Hallo,
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van deze media speler en in het algemeen erg tevreden. Ik loop echter tegen een paar problemen aan die ik niet goed kan oplossen.
1. Als ik de meegeleverde mediaserver software installeer en mappen deel, wordt de mediaserver wel zichtbaar in het menu op de speler maar als ik dan iets wil afspelen krijg ik "Fout 410 server bestaat niet". Upgrade naar versie 45 hielp niets. In windows gedeelde mappen op dezelfde PC zijn probleemloos af te spelen
2. Als ik een film afspeel via een externe USB schijf (WD 320 GB, 2.5") loopt de speler na enige tijd ook vast
Iemand suggesties?
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van deze media speler en in het algemeen erg tevreden. Ik loop echter tegen een paar problemen aan die ik niet goed kan oplossen.
1. Als ik de meegeleverde mediaserver software installeer en mappen deel, wordt de mediaserver wel zichtbaar in het menu op de speler maar als ik dan iets wil afspelen krijg ik "Fout 410 server bestaat niet". Upgrade naar versie 45 hielp niets. In windows gedeelde mappen op dezelfde PC zijn probleemloos af te spelen
2. Als ik een film afspeel via een externe USB schijf (WD 320 GB, 2.5") loopt de speler na enige tijd ook vast
Iemand suggesties?
2. Heb je je ext HDD dan alleen via usb aangesloten of ook met een stroomkabel?Anoniem: 118989 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:28:
Hallo,
Iemand suggesties?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
ik gok dmv usb, ivm 2.5" hdpsychoclown schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:52:
[...]
2. Heb je je ext HDD dan alleen via usb aangesloten of ook met een stroomkabel?
Ja maar vraag het even voor de zekerheid
Ok probeer eens via een ext 3.5' hdd als dat mogelijk is.Anoniem: 118989 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:09:
[...]
Inderdaad alleen via USB, er zit geen stroomkabel bij
Het wil namelijk niet met elke ext 2.5' hdd dat je genoeg stroom via de usb krijgt.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Het is gelukt! Wat was het probleem? Ik kan niet vinden waar je de publieke naam ingeeft in ProNFS. Dus maar even een andere geinstalleerd (Allegro). Hier kun je een publieke naam ingeven, bijvoorbeeld /Films. Vervolgens kun je op de Conceptronic inderdaad de NFS mount benaderen door nfs://192.168.1.7:/Films. HD content perfect weergegeven zonder stotteren, de ideale oplossing (als je geen exterene harddisk in de kamer wilt hebben). Misschien ga ik in de toekomst nog een NAS aanschaffen, maar voorlopig maar even via de PC. Tot op heden zeeeer tevreden met dit apparaat.Anoniem: 272025 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:09:
[...]
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb NFS via Windows Services for Unix geïnstalleerd precies zoals beschreven in de - in de FAQ van deze topic aangehaalde - handleiding en kon daarna - net zoals bij het reguliere delen van directories in windows - via een extra NFS share tabje bij de eigenschappen van de gewenste directory een naam aan de share geven (bijv Films). Ik roep die dir vanuit CFULLHDMA aan met nfs://192.168.1.110:Films (dus zonder slash en hoofdlettergevoelig) en dat werkt als een speer. Geen haperingen of schokkerig beeld meer bij 1080p full HD films. Let wel op je firewall, want die was het er bij mij eerst niet mee eens dat de CFULLHDMA toegang probeerde te krijgen.
Is er een lijst met 2.5' hdd die het wel doen? Op zich is het een mooi systeem als je niet elke keer je harddisk apart aan en weer uit moet zetten maar als deze aan en uit gaat als je de mediaspeler aan of uit zet.psychoclown schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:05:
[...]
Ja maar vraag het even voor de zekerheid
[...]
Ok probeer eens via een ext 3.5' hdd als dat mogelijk is.
Het wil namelijk niet met elke ext 2.5' hdd dat je genoeg stroom via de usb krijgt.
Ik heb ook eens even wat vraagjes;
is het al mogelijk ergens hard in te stellen dat hij automagisch de mapinhoud sorteerd?
en is het mogelijk om via USB er een DVD speler aan vast te hangen zodat hij ook gelijk een DVD speler word?
Merci!
is het al mogelijk ergens hard in te stellen dat hij automagisch de mapinhoud sorteerd?
en is het mogelijk om via USB er een DVD speler aan vast te hangen zodat hij ook gelijk een DVD speler word?
Merci!
Dat is helaaaas niet mogelijk op beide gevallen trouwens!Pruttelpot schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:49:
Ik heb ook eens even wat vraagjes;
Merci!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 267515 op 25-08-2008 14:26 ]
Pot jan drie dubbeltjes.Anoniem: 267515 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:25:
[...]
Dat is helaaaas niet mogelijk op beide gevallen trouwens!
Moet nog het een en ander aan verbeterd worden dus.
Wat meer customization opties lijkt me ook erg welkom. Bijvoorbeeld dat je er een USB stick in kan proppen waar je custom software op kan installeren. Een beetje het idee van de mediaplayer van Freecom, daar is een enorme levendige comunity van met heel veel 3rd party mods ed.. Dat mis ik wel voor deze player moet ik zeggen..
Dit punt is onder behandeling en zo staat het ook op de bugtrack pagina.is het al mogelijk ergens hard in te stellen dat hij automagisch de mapinhoud sorteerd?
Plaats daar ook eventueel je feature request voor direct DVD support.
gisteren ook dit apparaat aangeschaft, helaas nog niet kunnen genieten van de mogelijkheden, het volgende doet zich namelijk voor:
Als ik de meegeleverde mediaserver software installeer en mappen deel, wordt de mediaserver wel zichtbaar in het menu op de speler dan klik ik OK op een willekeurig bestand, daarna zwart scherm met in de rechterbovenhoek een gele ronddraaiende cirkel die even later tot stilstand komt, dit blijft zo enkele minuten en dan de melding "Fout 410 server bestaat niet". daarna krijg ik op mijn plasma het volgende te zien: bezig met zoeken naar servers, dit blijft eindeloos op het scherm staan, als ik op de Pc via de Concepttronic HD media server dan de service stop en daarna service starten krijg ik wel degelijk weer de conceptronic te zien, ik moet alleen niet te lang wachten met OK te drukken anders krijg ik de melding bezig met zoeken naar servers, iemand een oplossing voor mij?
net gebeld met de helpdesk van Concentronic: advies terug naar de winkel!
aanvulling:
getest door Informatique en nieuw exemplaar meegekregen:
alles opnieuw aangesloten en bij het kiezen van een videobestand: Fout 410 server bestaat niet!!!!!!
wat nu?
Als ik de meegeleverde mediaserver software installeer en mappen deel, wordt de mediaserver wel zichtbaar in het menu op de speler dan klik ik OK op een willekeurig bestand, daarna zwart scherm met in de rechterbovenhoek een gele ronddraaiende cirkel die even later tot stilstand komt, dit blijft zo enkele minuten en dan de melding "Fout 410 server bestaat niet". daarna krijg ik op mijn plasma het volgende te zien: bezig met zoeken naar servers, dit blijft eindeloos op het scherm staan, als ik op de Pc via de Concepttronic HD media server dan de service stop en daarna service starten krijg ik wel degelijk weer de conceptronic te zien, ik moet alleen niet te lang wachten met OK te drukken anders krijg ik de melding bezig met zoeken naar servers, iemand een oplossing voor mij?
net gebeld met de helpdesk van Concentronic: advies terug naar de winkel!
aanvulling:
getest door Informatique en nieuw exemplaar meegekregen:
alles opnieuw aangesloten en bij het kiezen van een videobestand: Fout 410 server bestaat niet!!!!!!
wat nu?
[ Voor 24% gewijzigd door surfing john op 28-08-2008 16:41 ]
Niet toevallig de firewall op de server die aanstaat ???
Kun je vanaf de server je FullHDMA pingen ?
Hoe zit eea aangesloten ??? Alles op een ADSl/kabel router, of op een losse switch ??
Kun je vanaf de server je FullHDMA pingen ?
Hoe zit eea aangesloten ??? Alles op een ADSl/kabel router, of op een losse switch ??
[ Voor 13% gewijzigd door sailsoft5 op 28-08-2008 17:34 ]
firewall op mijn PC heb ik toestemming gegeven voor de Conceptronic
hoe ging dat ook alweer vanaf de Pc pingen?
op de Conceptronic zie ik staan:
IP 192.168.x.xx
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.254
dns 192.168.1.254
alles zit aangesloten op een ADSL router met kabels
hoe ging dat ook alweer vanaf de Pc pingen?
op de Conceptronic zie ik staan:
IP 192.168.x.xx
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.254
dns 192.168.1.254
alles zit aangesloten op een ADSL router met kabels
Pingen doe je vanuit een commandbox (Start/uitvoeren cmd).
Dan type je ping 192.168.x.xx (ip adres van je cfullhdma.
Dan type je ping 192.168.x.xx (ip adres van je cfullhdma.
ik krijg als melding: doelhost is niet bereikbaar
(helaas moet ik nu voor een uurtje weg)
(helaas moet ik nu voor een uurtje weg)
[ Voor 29% gewijzigd door surfing john op 28-08-2008 18:49 ]
Tja, als dat al niet lukt dan houd de rest ook al snel op ja....
Zitten beide systemen (server en cfullhdma) wel in zelfde subnet (192.168.1.) ?
Geef de volledige IP adressen van beide eens. Is lokaal, dus kan geen kwaad ze hier te melden.
Zitten beide systemen (server en cfullhdma) wel in zelfde subnet (192.168.1.) ?
Geef de volledige IP adressen van beide eens. Is lokaal, dus kan geen kwaad ze hier te melden.
subnet PC/Conceptronic 255.255.255.0
gateway PC/Conceptronic 192.168.1.254
DNS PC/Conceptronic 192.168.1.254
gateway PC/Conceptronic 192.168.1.254
DNS PC/Conceptronic 192.168.1.254
Ging me om het IP adres van beide :-)
Maar aan de rest van de instellingen te zien zitten ze beide wel in 192.168.1.x
Ze zouden elkaar dus gewoon netjes moeten kunnen bereiken, en dus ook pingen.
Geen typefout gemaakt ? Commando is dus ping 192.168.1.x (IP adres van cfullhdma).
Maar aan de rest van de instellingen te zien zitten ze beide wel in 192.168.1.x
Ze zouden elkaar dus gewoon netjes moeten kunnen bereiken, en dus ook pingen.
Geen typefout gemaakt ? Commando is dus ping 192.168.1.x (IP adres van cfullhdma).
oh dat begreep ik even niet, ze zitten inderdaad allebei op 192.168.1.xx
met op de laatste twee cijfers 1 verschil
en ik heb alles correct getypt de melding is exact:
antwoord van 192.168.1.xx (ip van PC) de doelhost is niet bereikbaar
moet ik iets op de Zyxel modem/router instellen misschien?
trouwens hartstikke mooi dat je probeert mijn probleem op te lossen!
mijn externe usb HD eraan gehangen, dat werkt dus wel perfekt,
tevens ook mijn router gereset maar zonder resultaat.
met op de laatste twee cijfers 1 verschil
en ik heb alles correct getypt de melding is exact:
antwoord van 192.168.1.xx (ip van PC) de doelhost is niet bereikbaar
moet ik iets op de Zyxel modem/router instellen misschien?
trouwens hartstikke mooi dat je probeert mijn probleem op te lossen!
mijn externe usb HD eraan gehangen, dat werkt dus wel perfekt,
tevens ook mijn router gereset maar zonder resultaat.
[ Voor 66% gewijzigd door surfing john op 28-08-2008 21:54 ]
Ping voor de grap eens naar je gateway (router) op 192.168.1.254
Geeft die wel een reply ?
Geeft die wel een reply ?
die geeft een reply
[ Voor 72% gewijzigd door surfing john op 28-08-2008 23:06 ]
Ik vertrouw toch je server niet. Zet je firewall eens tijdelijk helemaal uit. Gebruik je de FW van windows zelf, of zonealarm ofzo ???
Of anders eens met een andere PC/Notebook proberen ?
Of anders eens met een andere PC/Notebook proberen ?
PC tools firewall en dat is dus de boosdoener, geen melding meer en alle films zijn perfekt af te spelen, dan maar op zoek naar een andere firewall!!
hartstikke bedankt sailsoft5!!!!!
hartstikke bedankt sailsoft5!!!!!
[ Voor 10% gewijzigd door surfing john op 29-08-2008 09:54 ]
Hehe, was in ieder geval wel veilig ;-)
enjoy...
enjoy...
Anoniem: 85580
Beste mensen,
Een aantal vragen/problemen: (HUIDIGE FIRMARE: v1.09.32.xx)
1. Youtube filmpjes in Media Server
Tot mijn verbazing vult de Media Server Software zichzelf met youtube filmpjes (zie screendump).
Iemand enig idee hoe dit kan?

2. Af en toe een flikkering tijdens het afspelen van een film
Tijdens het afspelen van een film (DVD, MKV... enz) zit er af en toe eens een 'bad frame' tussen. Het beeld flikkert dan als het ware even (al is het maar één frame, het is waarneembaar). Soms zie je dat de opbouw van dat frame gewoon niet goed is. De ondertitels staan dan iets hoger bijvoorbeeld.
Mijn vraag is of meer mensen dit waarnemen of het specifiek iets is van onze CFULLHDMA.
3. FEATURE: Lipsync kunnen wegwerken
(zie dat dit al eens is aangemeld)
Erg irritant wanneer beeld en geluid net niet synchroon lopen.
Een aantal vragen/problemen: (HUIDIGE FIRMARE: v1.09.32.xx)
1. Youtube filmpjes in Media Server
Tot mijn verbazing vult de Media Server Software zichzelf met youtube filmpjes (zie screendump).
Iemand enig idee hoe dit kan?

2. Af en toe een flikkering tijdens het afspelen van een film
Tijdens het afspelen van een film (DVD, MKV... enz) zit er af en toe eens een 'bad frame' tussen. Het beeld flikkert dan als het ware even (al is het maar één frame, het is waarneembaar). Soms zie je dat de opbouw van dat frame gewoon niet goed is. De ondertitels staan dan iets hoger bijvoorbeeld.
Mijn vraag is of meer mensen dit waarnemen of het specifiek iets is van onze CFULLHDMA.
3. FEATURE: Lipsync kunnen wegwerken
(zie dat dit al eens is aangemeld)
Erg irritant wanneer beeld en geluid net niet synchroon lopen.
Ik heb ook weer eens een vraagje;
Ik heb een aantal DVD iso's welke het op de computer perfect doen, en als ik ze op dvd zet en in de dvd speler stop ze het ook gewoon prima doen, echter, via de CFullHDMA krijg ik ze te zien in een soort van niet fullscreen formaat. Ongeacht welke HDMI modus ik gebruik en of ik EDID nou inschakel of niet. Ik krijg de films dan te zien met een groot zwart kader erom heen in plaats van geheel fullscreen, om hm fullscreen te krijgen moet ik dan inzoomen, alleen heb je dan weer het icoontje en de ondertiteling valt er dan af.
Kent iemand dit probleem en heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
Ik heb een aantal DVD iso's welke het op de computer perfect doen, en als ik ze op dvd zet en in de dvd speler stop ze het ook gewoon prima doen, echter, via de CFullHDMA krijg ik ze te zien in een soort van niet fullscreen formaat. Ongeacht welke HDMI modus ik gebruik en of ik EDID nou inschakel of niet. Ik krijg de films dan te zien met een groot zwart kader erom heen in plaats van geheel fullscreen, om hm fullscreen te krijgen moet ik dan inzoomen, alleen heb je dan weer het icoontje en de ondertiteling valt er dan af.
Kent iemand dit probleem en heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
1. raar... AI? 
2. Net zoals met alle andere problemen met media, geef aan of het bestand ergens te vinden is, hoe het heet en waar in het bestand welk probleem optreedt, het moet namelijk reproduceerbaar zijn anders kan men er niks mee. Test zelf bijvoorbeeld of het probleem telkens op exact dezelfde plek optreedt.
In de laatste firmware is idd een probleem met chapters wat er met oudere firmwares niet was. Zodra Dennis terug is van vakantie wordt daar vast aan gewerkt, tot dan kan je eventueel een oudere firmware proberen.
3. Nog nooit gemerkt. Geef eens aan waar en wanneer je dit merkt want zo kan zelfs ik er niks mee..
2. Net zoals met alle andere problemen met media, geef aan of het bestand ergens te vinden is, hoe het heet en waar in het bestand welk probleem optreedt, het moet namelijk reproduceerbaar zijn anders kan men er niks mee. Test zelf bijvoorbeeld of het probleem telkens op exact dezelfde plek optreedt.
In de laatste firmware is idd een probleem met chapters wat er met oudere firmwares niet was. Zodra Dennis terug is van vakantie wordt daar vast aan gewerkt, tot dan kan je eventueel een oudere firmware proberen.
3. Nog nooit gemerkt. Geef eens aan waar en wanneer je dit merkt want zo kan zelfs ik er niks mee..
Even een vraagje:
Stel ik koop dit ding. Stel ik koop ook een Blu-Ray drive voor in de vaste computer. Ik verbind ze dmv een netwerkkabel (dus 100Mbit LAN). Kan ik dan via dat ding Blu-Ray's op mijn tv afspelen?
Stel ik koop dit ding. Stel ik koop ook een Blu-Ray drive voor in de vaste computer. Ik verbind ze dmv een netwerkkabel (dus 100Mbit LAN). Kan ik dan via dat ding Blu-Ray's op mijn tv afspelen?
Nee, de Blu-ray's zijn uiteraard beveiligd en kunnen alleen afgespeeld worden op goedgekeurde apparatuur/software. De CFULLHDMA kan ook geen Blu-Ray menu structuur weergeven.
Mocht je enkel het filmbestand zonder beveiliging hebben 'geregeld', dan kan de CFULLHDMA dat wel afspelen.
Mocht je enkel het filmbestand zonder beveiliging hebben 'geregeld', dan kan de CFULLHDMA dat wel afspelen.
Als je Windows verkenner de Blu-Ray drive kan lezen, dan zal hij in één van de directories 00000.m2ts (oid) zien. Dat is de hoofdfilm. Maak een share van de drive en de cfull kan 'm afspelen via Samba. Uiteraard ben je je extra's, zoals menu, andere talen en subs kwijt.masser120 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:57:
Even een vraagje:
Je kunt het m2ts bestand op je harddisk opslaan, externe subs erbij zetten en dan kun je de film met subs bekijken.
Wat betreft de "out of sync tussen video en audio" vraag van bekkemab: ik heb ook wel eens gehad (niet vaak dus) dat beeld en geluid in een film niet synchroon loopt. Dat gebeurt wel eens bij de goto functie. De film opnieuw starten (of de cfull uit en aan) verhelpt dit probleem. Ik weet niet of dit nog is gebeurd in de laatste firmware.
volg topic al tijdje, maar alles word zo langzamerhand beetje teveel qua informatie, alles is nu verspreid over 24 pages... is het niet mogelijk een 2e (vervolg)-topic te openen, met daarin antwoorden van alle gestelde vragen uit dit deel op te noemen en allerlei andere probleempjes ?
Ik denk dat dit product het wel bewezen heeft, maar zie ook veel dezelfde vragen met uiteraard ongeveer dezelfde antwoorden, alles in 1e post zetten is veel handiger imo
edit: de FAQ in openingspost is overigens wel erg magertjes met maar 5 vragen
Ik denk dat dit product het wel bewezen heeft, maar zie ook veel dezelfde vragen met uiteraard ongeveer dezelfde antwoorden, alles in 1e post zetten is veel handiger imo
edit: de FAQ in openingspost is overigens wel erg magertjes met maar 5 vragen
[ Voor 8% gewijzigd door Hansje22 op 31-08-2008 22:52 ]
1. Het is makkelijker in 1 topic iets te vinden dan in 2. Lengte maakt niks uit.volg topic al tijdje, maar alles word zo langzamerhand beetje teveel qua informatie, alles is nu verspreid over 24 pages... is het niet mogelijk een 2e (vervolg)-topic te openen, met daarin antwoorden van alle gestelde vragen uit dit deel op te noemen en allerlei andere probleempjes ?
2. De TS wordt steeds bijgewerkt met de meest voorkomende vragen en antwoorden.
3. Als je er iets in wilt hebben staan mag je het voorstellen. Ook IK ga geen 24 bladzijdes doorspitten en een FAQ compileren...
Voer je eigen Q&A's aan en ik zet het er in! (beetje groepsprojectje dan).
Anoniem: 272946
Hallo,
Sinds enkele dagen ben ik ook de trotse bezitter van dit moiie apparaat.
Ik heb meteen de nieuwe firmware geupdate, en heb nog enkele vragen.
1. Films die ik via het netwerk (100 mb) wil afspelen gaan allemaal goed, tot 720p HD, als ik 1080 films ga afspelen, gaat dit niet altijd goed en hapert hij vaak, ook heb ik niet altijd gelijd bij 1080 films.
Iemand die weet waar dit aan ligt, volgens de taakbeheer wordt het netwerk maar voor 18% maximaal gebruikt, hier kan het dus niet aan liggen volgens mij.
2. Als een film over gaat in een nieuwe chapter mis ik een paar seconden, dit is best wel irritant. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? of is dit niet mogelijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
1. Films die ik via het netwerk (100 mb) wil afspelen gaan allemaal goed, tot 720p HD, als ik 1080 films ga afspelen, gaat dit niet altijd goed en hapert hij vaak, ook heb ik niet altijd gelijd bij 1080 films.
Iemand die weet waar dit aan ligt, volgens de taakbeheer wordt het netwerk maar voor 18% maximaal gebruikt, hier kan het dus niet aan liggen volgens mij.
2. Als een film over gaat in een nieuwe chapter mis ik een paar seconden, dit is best wel irritant. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? of is dit niet mogelijk.
1. Ook ik had dat probleem, ik heb maak nu echter gebruik van een NFS share en het werkt perfect met HD ContentAnoniem: 272946 schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:59:
Hallo,
2. Dat probleem is bekend en al aangemeld. Wordt aan gewerkt (denk ik) .
Anoniem: 272946
Bedankt voor je antwoord,
Ik heb echter Windows Vista op de PC staan en geen Linux, dus voor mij wordt NFS denk ik niets. Werkt Samba misschien beter als het standaard programma van conceptronics?
En misschien een hele domme vraag maar hoe werkt Samba, ik ben echt een leek hierin.
Moet ik Samba downloaden? of hoef ik alleen maar mijn bestanden te delen in Vista???
Ik heb echter Windows Vista op de PC staan en geen Linux, dus voor mij wordt NFS denk ik niets. Werkt Samba misschien beter als het standaard programma van conceptronics?
En misschien een hele domme vraag maar hoe werkt Samba, ik ben echt een leek hierin.
Moet ik Samba downloaden? of hoef ik alleen maar mijn bestanden te delen in Vista???
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 272946 op 02-09-2008 14:48 ]
Anoniem: 255075
Ik moet zeggen dat de CFULHDMA wel erg heet wordt. Hoort dit zo?
Verder heb ik net een MKV(Batman.Begins.1080p.HDDVD.x264-ESiR-Sample.mkv) geprobeerd, maar deze wordt niet weergegeven in de player(andere media files wel), wat doe ik hier verkeerd?
Internet streams afspelen werkt ook niet. Radio zenders(Arrow en 3FM) geven een zwart scherm(vastloper?) en de standaard videostreams geven of een zwart scherm of een "failed to open stream" error. Hoe kan dit opgelost worden? Overigens doen de radio365 streams het wel.
edit: Somehow doen de streams het nu wel
Verder heb ik net een MKV(Batman.Begins.1080p.HDDVD.x264-ESiR-Sample.mkv) geprobeerd, maar deze wordt niet weergegeven in de player(andere media files wel), wat doe ik hier verkeerd?
Internet streams afspelen werkt ook niet. Radio zenders(Arrow en 3FM) geven een zwart scherm(vastloper?) en de standaard videostreams geven of een zwart scherm of een "failed to open stream" error. Hoe kan dit opgelost worden? Overigens doen de radio365 streams het wel.
edit: Somehow doen de streams het nu wel
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 255075 op 02-09-2008 19:56 ]
Ja, de mijne wordt ook best warm. Mijn vorige zelfs nog warmer en daar werd ik ook wel wat nerveus van (kreeg ook rare lijnen op gegeven moment, met een fannetje was dat weg...).Ik moet zeggen dat de CFULHDMA wel erg heet wordt. Hoort dit zo?
Ik heb ook windows Vista, je kunt verschillende programmas vinden voor NFS (even googlen). Werkt prima en veeel beter als Samba shares!Anoniem: 272946 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 06:54:
Bedankt voor je antwoord,
Anoniem: 255075
Ik heb wat nieuwe mkv films gedownload en die geeft de CFULLHDMA ook niet weer(worden niet gelist). Op de volgende site heb ik nog wat samples gedownload, maar die geeft ie ook niet weer: http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/samples/.Anoniem: 255075 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:18:
Avi files geeft ie wel gewoon weer. Verder heb ik de nieuwste firmware en gebruik de CH3WNAS als media server.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 255075 op 03-09-2008 13:51 ]
ben het eens met Mastergeelen, ik kan via Google geen goede installatie handleidng vinden voor zowel Samba als NFS, zie wel veel staan maar dan moet je toch wel aardig thuis zijn in de materie! dus zo eenvoudig is het niet.
Aangezien m'n Xbox 360 gister de geest heeft gegeven maar een CFULLHDMA gekocht om toch mijn media af te kunnen spelen.
Beetje jammer dat ik nu voor niks Twonky server had gekocht voor de CH3SNAS omdat Twonky nog geen mkv ondersteund. Werkt tot nu toe wel lekker, alleen aan me WMVHD met 5.1 heb ik dus niet zoveel meer, totdat de 360 terug is van reparatie.
Beetje jammer dat ik nu voor niks Twonky server had gekocht voor de CH3SNAS omdat Twonky nog geen mkv ondersteund. Werkt tot nu toe wel lekker, alleen aan me WMVHD met 5.1 heb ik dus niet zoveel meer, totdat de 360 terug is van reparatie.
1 en 2) mja als de TS word bijgewerkt dan wel ja, ik vond echter wat weinig vragen dus ging er vanuit dat het niet werd bijgehoudenTijgert schreef op maandag 01 september 2008 @ 01:18:
[...]
1. Het is makkelijker in 1 topic iets te vinden dan in 2. Lengte maakt niks uit.
2. De TS wordt steeds bijgewerkt met de meest voorkomende vragen en antwoorden.
3. Als je er iets in wilt hebben staan mag je het voorstellen. Ook IK ga geen 24 bladzijdes doorspitten en een FAQ compileren...
Voer je eigen Q&A's aan en ik zet het er in! (beetje groepsprojectje dan).

3) ik heb zelf net als vele anderen lees ik problemen met haperen etc, en NFS/SAMBA schijnen de oplossingen hiervoor te zijn ipv de meegeleverde software, een uitgebreide howto in TS zou wel fijn zijn voor de leken, waaronder ik er 1 van ben
Anyways, ik denk dat hoop andere dit zelf ook waarderen die net als mij een leek hiermee zijn
Dit topic is gesloten.