Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 138.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 10:19
zeroday schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:37:
[...]
...

Iemand die een PS3 of XBOX360 mag mij gaan vertellen hoe hij dan een WMV met 5.1 geluid (WMApro 5.1) afspeelt .. want je hebt dan zowieso een versterker nodig die dit af kan spelen.
Dus als jouw versterker geen WMApro 5.1 af kan spelen dan kun je het ook vergeten .. (maar goed, dit is tweakers, dus velen zullen wel een state-of-the-art-thousands-dollar-expensive-amplifier hebben.

Je zou dan eerder kunnen spreken dat er een feature ingebouwd zou moeten worden die WMApro 5.1 passthrough op zijn coaxiale poort doorgeeft of dat het via stereo uitgestuurd wordt ..
Daar is vooralsnog niet voor gekozen. Maar is wel iets wat op de feature wanted list staat.
De xbox360 heeft als output een 5.1 AC3 signaal. De conversie van WMApro zal dus realtime door de xbox worden gedaan aangezien mijn met toshlink aangesloten Yamaha RX-v1400 versterker wel degelijk een 5.1 signaal doorkrijgt.

Er zijn inderdaad maar weinig versterkers die WMApro via passthrough zelf kunnen decoden. Dus het is verstandiger om de implementatie van de xbox over te nemen als dit mogelijk is.

[ Voor 0% gewijzigd door dEADkIRK op 11-06-2008 14:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:02

zeroday

There is no alternative!

dEADkIRK schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:01:
[...]

De xbox360 heeft als output een 5.1 AC3 signaal. De conversie van WMApro zal dus realtime door de xbox worden gedaan aangezien mijn met toshlink aangesloten Yamaha RX-v1400 versterker wel degelijk een 5.1 signaal doorkrijgt.

Er zijn inderdaad maar weinig versterkers die WMApro via passthrough zelf kunnen decoden. Dus het is verstandiger om de implementatie van de xbox over te nemen als dit mogelijk is.
Licentie issue schat ik zo ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 10:19
zeroday schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:49:
[...]

Licentie issue schat ik zo ..
dus er is geen dolby licentie voor de conversie... dan gaat het inderdaad niet werken, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:46
Hoe zit het met de kleuren van de ondertitels eigenlijk? Ik zit een stukje 300 te kijken en als ik op de "sub" knop druk veranderd de taal, en soms ook de kleur. Wit, geel en blauw heb ik tot nu toe gezien. Hoe wordt deze kleur bepaald?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sig69 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:20:
Hoe zit het met de kleuren van de ondertitels eigenlijk? Ik zit een stukje 300 te kijken en als ik op de "sub" knop druk veranderd de taal, en soms ook de kleur. Wit, geel en blauw heb ik tot nu toe gezien. Hoe wordt deze kleur bepaald?
dit heeft te maken met de IFO file(s) .. er zit een probleem in de dvd navigatie implementatie en de wijze waarin de SDK van Sigma Designs dit gebruikt. Dit gaat niet geheel goed.

Issue is bekend. Ik verwacht ergens volgende week weer een nieuwe beta te kunnen releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143634

Audio blijft een moeilijke aspect bij de cfullhdma.
Ik was de weg helemaal kwijt betreffende de digitale geluidsinstelling SPDIF/AC3 resp SPDIF/PCM.
Dus heb ik een aantal formaten uitgeprobeerd met beide geluidsinstellingen en gekeken wat voor geluid mijn receiver ontvangt:

mp4, wmv:
SPDIF/AC3 = geen geluid
SPDIF/PCM = stereo
=> bij AC3 instelling zou het fijn zijn als er stereo geluid uitkomt ipv doodse stilte...

iso, ts, m2ts met dolby digital:
SPDIF/AC3 = dolby digital
SPDIF/PCM = stereo

mkv met dolby digital:
SPDIF/AC3 = dolby digital
SPDIF/PCM = stereo
mkv met dts:
SPDIF/AC3 = dts
SPDIF/PCM = dts
=> bij de pcm instelling gedraagt de cfullhdma zich anders bij dolby digital tov dts en dat is erg verwarrend!! DTS krijgt altijd een passthrough terwijl dolby digital afhenkelijk is van de instelling.

Eigenlijk zou ik helemaal niets willen instellen. De cfullhdma moet de beste kwaliteit geluid naar de spdif uitgang sturen, en wel in deze volgorde:
- als dts aanwezig is, dan moet dts naar de receiver
- als dolby digital aanwezig is, dan moet dd naar de receiver
- is er geen 5.1, dan moet stereo naar de receiver; in geen geval geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:43

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
is er geen 5.1, dan moet stereo naar de receiver; in geen geval geen geluid
Ik ken zelf geen een apparaat wat idd er voor kiest om dan maar niks uit te sturen, dit MOET een fout zijn.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik zat gisteren een divx te kijken waarbij het geluid niet synchroon liep, terwijl dit volgens mij (moet ik nog nakijken) op de computer wel zo is. Is het niet mogelijk om een functionaliteit toe te voegen om geluid synchroon te krijgen? Met de afstandsbediening de audiostream een stukje voor/acheruit zetten ofzo?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264728

Sinds kort heb ik ook de CFULLHDMA (met allerlaatste firmware) en heb gelijk al een 'request' en een 'klein probleempje'. Misschien is deze al 'langsgekomen' (in dat geval sorry)

- request: dvr-ms bestanden (ik gebruik nou eenmaal mediacenter om 'op te nemen')
- probleem?: ik kan geen MJPEG afspelen (ondanks, dat ik deze tegenkom op de 'supported list') Ik heb MJPEGjes van Canon(IS-S3) en van een Oregon 'Action-Cam'

Tot nu toe getest en goed bevonden (alle 'direct' van USB-stok):
'ts' files van de dreambox (=schotelontvanger)
JVC videocamera 'mod' files (wel even hernoemen naar .mpg)
MEPG2/4 spul gegenereerd uit PowerDirector (geleverd bij de JVC cam.)
Verder heb ik nog niet veel HD matriaal (WMV9), maar wat ik heb, speelt 'ie keurig af op een FullHD projector, in resp 720p 1080p.
En natuurlijk het standaard spul, VOB, IFO (DVD-iso's)
Allemaal over de HDMI interface (setting op 1080p)

Leuk ding, die 'raket' van conceptronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Verder heb ik nog niet veel HD matriaal (WMV9)
(Daar wil je ook niet te veel van hebben blijkbaar, als je van 5.1 houdt, stick with .mkv's)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
dEADkIRK schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:01:
[...]De xbox360 heeft als output een 5.1 AC3 signaal. De conversie van WMApro zal dus realtime door de xbox worden gedaan aangezien mijn met toshlink aangesloten Yamaha RX-v1400 versterker wel degelijk een 5.1 signaal doorkrijgt.

Als surround liefhebber heb ik een receiver die WMApro kan decoderen, maar ik koop pas een cfullhdma als ik zeker weet dat PCM-encapsulated DTS en DD files (WAV's) afgespeeld kunnen worden (zie mijn eerder post hierover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:19
Na een paar dagen goed te hebben gewerkt, kan mijn cfullhdma nu weer géén shares vinden. Om gek van te worden, vanuit het niets werkt hij gewoon niet meer: elke dag gebruikt en ineens vindt hij na het opstarten geen enkele share meer.

Opnieuw opstarten helpt momenteel niet. Ik heb mijn modem vervangen, dhcp aan/uit gezet, vaste IP adressen etc etc etc. Niets werkt.

Mijn netwerk doet het prima, alle pc's vinden alle shares zoals het hoort.

Ben ik nou echt de enige met dit probleem? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik heb er vandaag ook 1 opgehaald en hij werkt al als een tiet.

Ik heb een WD 120GB USB laptop schijfje en deze werkt erop :)

Waar kan ik de beta firmwares downloaden/aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is op dit moment geen beta. Als je een update draait en je kiest voor internet ipv usb, dan heb je de recenste firmware.

Ik heb geen problemen met netwerk shares, maar ik gebruik geen Vista. Wel XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Anoniem: 143634 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:21:
Er is op dit moment geen beta. Als je een update draait en je kiest voor internet ipv usb, dan heb je de recenste firmware.

Ik heb geen problemen met netwerk shares, maar ik gebruik geen Vista. Wel XP.
En na ca. 20 keer aan/uitzetten zie ik weer de shares. Het duurt - als het lukt - 10 seconden voordat de shares zichtbaar worden, als het langer duurt verschijnen ze niet. Ik heb tot 15 minuten gewacht.

Heb op een XP machine, en een Vista machine, shares ingesteld, beide worden of wel, of niet gevonden. Dus ik denk dat het niet aan Vista vs. XP ligt.

Om helemaal zeker te zijn heb ik vandaag dus een ander modem gebruikt (dat tevens dhcp/router is). Verder niks aangesloten, dus op het modem/router direct de 2 pc's en de cfullhdma. Alles krijgt netjes een uniek IP. Of ook als ik dhcp uitzette op het modem, en alles handmatig IP's gaf: maakte niets uit.

En nu, plotseling werkt alles. Geen apparaten herstart ofzo, simpelweg effe wat anders gaan doen en alleen de cfullhdma uitgezet... 8)7

Maar goed, wie weet is het bij de volgende beta wel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Even een opmerking omtrend de MKV's met artefacts:

zie hier m'n uitleg ..
http://www.aroundmyroom.c...n-playing-mkv-h264-files/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de verhelderende uitleg! Ik begrijp nu dat het niet mogelijk is om alle formaten met allerlei codeertechnieken af te spelen. En fijn dat er workarounds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Logische en heldere uitleg. Ik begrijp nu waarom soms artefacts gewoon niet kunnen worden voorkomen op mediaplayers. Dan meteen door naar de oplossing, het 'omvormen' naar L4.1 ofzo... ik ga er mee aan de slag.

Edit:
Als profiel bij mijn eerste project gaf RipBot al L4.1 aan, ik weet alleen niet of dat de nieuwe profiel setting is of dat het aangeeft met welk profiel het gemaakt is. Blijkbaar moet je alles opnieuw encoden en ik doe dat dus maar met L4.1 met standaard settings. Eerste poging is Black Hawk Down.

Gelukkig gebruikt hij multicores (en niet alleen 2 stuks zoals dat gare CCE) dus mijn 4 pitter op 3,6GHz gaat vannacht even lekker stampen :D
Morgen eerste resultaat...

[ Voor 53% gewijzigd door Tijgert op 12-06-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Voordat ik het stuk schreef, heb ik eerst een 150MB groot bestand (Elizabeth sample) getest, wat goed ging, daarna heb ik Planet Earth getest, wat op mijn test Vista bak ongeveer 7 tot 9 uur duurde, ook daar zag het er perfect uit nadat ripbot264 eroverheen was geweest.

Natuurlijk kunnen er genoeg andere tools zijn, ik stel voor om ze gewoon hier lekker te vermelden zodat iedereen er profijt van kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Kan je ook even zeggen welke settings jij gebruikte? Die ene site met 'uitleg' is zo summier dat je er niks mee kan. Zo weet ik bijvoorbeeld niet wat nou beter kwaliteit geeft, de CQ of de 2 pass setting...

Hmpf, eerste poging geen succes. Temp drive te vol... try again...

[ Voor 14% gewijzigd door Tijgert op 13-06-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
Is er hier niemand die dan klaar met het apparaat is?
Ik bedoel, je wilt toch niet eerst een film 10uur gaan encoded voordat je hem kan bekijken? het moet gewoon downloaden, erin rammen en gaan met die banaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Het meeste werkt gewoon dus het apparaat is goed, het zijn die paar bestanden die gewoon verkeerd zijn geencodeerd die even lastig zijn. Om een mooie film in HD te hebben wil ik wel even moeite doen...

Edit: Deze site heeft betere uitleg over Ripbot.

[ Voor 28% gewijzigd door Tijgert op 13-06-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Precies, in mijn geval: 95% van wat ik kijk werkt gewoon, de rest *kuch* pak ik wel een andere versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

thelightning schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:26:
Is er hier niemand die dan klaar met het apparaat is?
Ik bedoel, je wilt toch niet eerst een film 10uur gaan encoded voordat je hem kan bekijken? het moet gewoon downloaden, erin rammen en gaan met die banaan zijn...
Ben het geheel met je eens ..
Ik zou ook graag willen hebben dat ie alles at en kan afspelen ..

het gaat erom dat er een aantal 'sceners' or releasers min of meer 'stoer' zijn in de wijze waarop ze een film coderen. High@L5.1 met 16 frames staat nu eenmaal meer stoer dan High@L4.1 met 4 frames, maar de effectieve bandbreedte had gewoon binnen de L4.1 spec gedaan kunnen worden.

Oplosbaar: ja, wellicht .. in ieder geval zal de CFULLHDMA het wat beter gaan aanpakken met een volgende firmware release (met wat side-effects),
maar 100% oplosbaar: nee.

Feit blijft dat de chipset het niet ondersteund...

En ik heb nog geen chipsets gezien die het L5.1 profile FULL ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ach.. ik heb mijn PC via HDMI op mijn TV aangesloten, dus in HD kijken kan ik toch wel. Moet aleen effe zien waar dat image tearing vandaan komt, dan is alles perfect (had ik niet eens die CFULLHDMA nodig gehad ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mikkelnl schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:13:
Precies, in mijn geval: 95% van wat ik kijk werkt gewoon, de rest *kuch* pak ik wel een andere versie ;)
tsjsa.. ik heb ook andere bronnen gepakt van Planet Earth .. draait gruwelijk lekker..

Ik ben wel eens benieuwd naar de waterval / vogel scene .. ik hoor daar wat verhalen over dat sommige players daarvan over de nek gaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:17:
Kan je ook even zeggen welke settings jij gebruikte? Die ene site met 'uitleg' is zo summier dat je er niks mee kan. Zo weet ik bijvoorbeeld niet wat nou beter kwaliteit geeft, de CQ of de 2 pass setting...

Hmpf, eerste poging geen succes. Temp drive te vol... try again...
Mijn laatste setting was

Level 4.1
QC, 22
xx.COPY Stream
Save as MKV
niets anders gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237857

zeroday schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:34:
[...]

Mijn laatste setting was

Level 4.1
QC, 22
xx.COPY Stream
Save as MKV
niets anders gewijzigd.
Met welk progry doen jullie dit ? (gotsent ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
RipBot264, Die zet de met L5.1 profiel geecodeerde films om naar een ander profiel
(bijvoorbeeld en per voorkeur voor HD mediaplayers L4.1).
De chip in de CFULLHDMA (en alle andere mediaplayers trouwens) kan alleen tot L4.1 goed aan.
L5.1 is ook overbodig omdat de bitrates te laag zijn, dat kan net zo goed met L4.1.

Niet iedereen encodeerd die films met HD mediaplayers in het achterhoofd, vandaar deze problemen nu.

Mijn voorlopige procedure:
Ik heb eerst met Mediainfo gekeken wat de bitrate was (Black Hawk Down was 10.1Mbit en idd, hij gaf aan dat het met L5.1 was gedaan... idiots :)) en dan met RipBot op 2-pass dezelfde bitrate ingesteld.
Dan ook .mkv en copy stream natuurlijk.

2-pass zou beter moeten zijn dan CQ (constant Quality) omdat VBR bijna altijd beter is dan CBR (goeie ouwe MP3 tijd). Heb je die site die ik voorstelde ook in je Blog verwerkt? Daar staat echt veel meer info in over RipBot en daar heb je tenminste wat aan. Wie een CFULLHDMA heeft gaat natuurlijk geen films encoderen voor PSP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:56:

2-pass zou beter moeten zijn dan CQ (constant Quality) omdat VBR bijna altijd beter is dan CBR (goeie ouwe MP3 tijd). Heb je die site die ik voorstelde ook in je Blog verwerkt? Daar staat echt veel meer info in over RipBot en daar heb je tenminste wat aan. Wie een CFULLHDMA heeft gaat natuurlijk geen films encoderen voor PSP...
yep, url is aangepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:56:
RipBot264, Die zet de met L5.1 profiel geecodeerde films om naar een ander profiel
(bijvoorbeeld en per voorkeur voor HD mediaplayers L4.1).
De chip in de CFULLHDMA (en alle andere mediaplayers trouwens) kan alleen tot L4.1 goed aan.
L5.1 is ook overbodig omdat de bitrates te laag zijn, dat kan net zo goed met L4.1.
Je moet trouwens wel even oppassen wat je schrijft .. :-)
er bestaat een tool: IDC MultiChanger, deze kan direct het profiel L5.1 omzetten naar L4.1 echter..... het gaat niet zozeer om het profiel maar eerder om de hoeveelheid Reference Frames die gebruikt zijn. Een omgezette video van L5.1 naar L4.1 met dezelfde reference frames zal nog steeds artefacts laten zien.

dus voordat iemand zo slim is om dit tooltje aan te prijzen ..... ;-)

Dus het is remuxen en daarbij de standaard aanhouden van het profiel en reference frames.

[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 13-06-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik ging er ook van uit dat men altijd het profiel aan houdt met de standaard waardes ;)
Nou ja, snapte ik het bijna helemaal, nog steeds niet slecht ;)

Maar 'remuxen' houdt toch alleen in dat hij het uit elkaar getrokkene weer in elkaar verweeft?
Nu is hij alles opnieuw aan het encoderen...

[ Voor 70% gewijzigd door Tijgert op 13-06-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
zeroday schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:28:
[...]

tsjsa.. ik heb ook andere bronnen gepakt van Planet Earth .. draait gruwelijk lekker..

Ik ben wel eens benieuwd naar de waterval / vogel scene .. ik hoor daar wat verhalen over dat sommige players daarvan over de nek gaan ..
Kan wel 's testen, welke episode is dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Net de laatste Pre-weekend beta geflashed... damn good work!
Van 12 films met artifact deden het er 11 zoals het hoort :D
Slechts 1 film, Hellboy, bleef artifacts geven, de rest was 100% A-ok!

De vastloper van Last Action Hero is ook opgelost, al met al dus 12 van de 13 films gefixord!
Die Hellboy doe ik dan wel even zelf ;)

Wel klote alleen, zit ik ruim 8 uur stroom te verstoken met mijn 4 kerntjes Black Hawk Down nog eens te laten remuxen, alles voor noppes... zal er vannacht niet van kunnen slapen ;)

De 6 films die 'unsupported' errors gaven deden het nog steeds niet over het netwerk en onverwachts ook niet meer direct aan de USB host gekoppeld, wat ze eerst wel deden.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 13-06-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes !!! de laatste nieuwe beta versie doet wat hij zegt ;) al men 1080p mkv samples en backup films werken zonder problemen (ok, ik heb nu niet heeldere films gezien, maar de samples wel volledig (steeds ook dezelfde die ik ervoor getest had)

subs switchen werkt inderdaad ook sneller

Thanks for fixing it ;)

Wel nog gemerkt als de mkv naar een mp4 is omgezet (1080p) zijn er nog wel steeds dezelfde artifacts waar deze ervoor last van had zoals de mkv file, volgens mij komt dit omdat ze zijn omgezet met GOTSent en deze zowiezo de Level 5.1 tag in de header omzet naar level 4 om compatibel te zijn met de PS3 en XBOX360 MP4 bestanden, of wat denken jullie ?

Cool, 1080p mkv's rocks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook van mijn kant een compliment met deze upgrade.
Ice Age2.mkv speelt nu wel af.
Subs worden eindelijk normaal weergegeven (zonder rare karakters).
External subs wordt bij Ice Age 2.mkv WEL getoond.
Volgens mij worden externe subs bij ts (planet earth) niet getoond, maar dat moet ik nog goed testen.

Planet Earth delen 06 en 08 (en ik geloof ook 10) doen het nog steeds niet, maar dat was in de lijn der verwachting. De remux draait dit weekeinde op volle toeren...

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 143634 op 13-06-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
Enkele dagen in bezit en de eerste 4 harry potter films gekeken met de orginele firmware van internet en net de laatste met de beta firmware.

Beta firmware = r0x, Ik heb geen 1 glitch gezien. Goed werk zero!

Voor de rest mijn mening over het apparaat:

Heeft nu in totaal 5x totaal vast gestaan op een willekeurig punt, alle keren de stroom eraf moeten halen en gokken op hoeveel % van de film ik was.

De AB is identiek aan die van digitenne, dus wanneer ik mijn speler aanzet gaat mijn digitenenne ontvanger ook aan en reageert ook op andere dingen.. Dit is echt heel kut en moet nog bedenken wat ik hier aan moet gaan doen.

Ik gebruik een USB disk om de films vanaf te spelen wat inperciepe prima werkt, alleen "verliest" hij soms focus met de USB drive en kapt ie de film af, soms hangt de speler dan, soms krijg ik meteen "zoekt naar USB" oid en kan ik hem 10sec later weer aanklikken en de film verder kijken, wederom weer gokken hoeveel % ik was.

Op 1 of andere manier pakt hij subs, engels in mijn geval en niet echt perfect, er staan vaak vreemde tekens/woorden achter. Waar haalt hij deze vandaan en hoe zet ik ze uit? Als ik op de sub knop druk zie ik alleen 00 staan.
Edit: Je hebt gelijk, met de nieuwe beta firmware de subs niet gezien ;) laat maar.

[ Voor 3% gewijzigd door thelightning op 13-06-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De AB is identiek aan die van digitenne, dus wanneer ik mijn speler aanzet gaat mijn digitenenne ontvanger ook aan en reageert ook op andere dingen..
Yep, ik heb er ook last van. Mijn Humax ontvanger van @home reageert ook op de afstansbediening van de cfullhdma. Het geluid van digitale tv staat regelmatig op het maximum. Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dennis, dat meer dan 90% van de MKV's foutloos speelt is super, maar weet je of er ook wordt gekeken naar die VC1 films (en die enex264... weird) die 'unsupported' gaven?
Ik weet bijna zeker dat die met de vorige firmware via de USB host wel afspeelbaar waren... en nu niet meer.

Edit: idd, dat procenten spoelen is hoogstvervelend, elke keer maar weer hoofdrekenen... Kan dat niet in minuten?

[ Voor 17% gewijzigd door Tijgert op 14-06-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Ik merk weinig van de nieuwste beta, maar heb ook weinig 1080p mkv's ;) De ene Planet Earth die ik in 1080p heb doet het nog steeds met artifacts, wel veel minder trouwens.

Het LED lampje van netwerk-activiteit doet het ook bij deze firmware niet (als je netwerk shares streamt).

Verder zou ik errug blij zijn met een feature dat ik per x seconden vooruit kan skippen in een film. Bijv. als ik >>| druk, dat hij 5 minuten verder springt ipv naar het volgende videobestand. (Of zit zo'n optie erin en zie ik'm over het hoofd?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik had net even twee minpuntjes: ik wilde m'n favoriete radiozender bij iMedia zetten, dus ik voer in:
http://wm.radio.livesets.com/ en play! "File not supported ofzo. Geen probleem, pak ik de andere stream gewoon: http://stream.livesets.com:8000/listen.pls en play! Hij probeert wel even wat, maar speelt niet en loopt daarna vast. Kan iemand even dubbelchecken of dit vaker voorkomt? Het zijn allebei gewoon gangbare formaten streams dacht ik zo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazakx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 15:47
Hoe kan ik aan deze beta firmware komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Even wat antwoorden op wat vragen ..

De beta release heeft zich zuiver concentreerd op de issues mbt de Artefacts .. Alle andere issues die in deze thread langs zijn gekomen en gemeld zijn wel genoteerd, maar nog niet opgelost

- Netwerk activiteits LED niet werken (netwerk shares): bekent
- Livestream: reproduceerbaar, de eerste url verwijst naar de 2e ;-)

crash is bij een 2e keer ook reproduceerbaar .. krijg je leuke errors te zien ..

kern.warn kernel: do_page_fault() #2: sending SIGSEGV to dma for illegal read access from
kern.warn kernel: 00000000 (epc == 2b98c6f0, ra == 00572eb0)

Altijd leuke bugs om engineers druk mee te laten zijn ..
In sommige vallen zal hierna het scherm zwart worden omdat de watchdog dan de rest van de functies uitschakelt. Een reboot is dan nodig

- seconden vooruit skippen: feature en ook genoteerd

Bestanden die niet afspeelbaar zijn graag identificeren zodat ik ze kan vinden en kan gebruiken, hier naar refereren is leuk, maar niet voldoende ..

USB drive issue: interessant om in de gaten te houden. Meer info wel gewenst: 2.5" HDD, 3,5" HDD, selfpowered, met power ..

externe subs bij m2ts, ts wordt niet ondersteund vooralsnog geloof ik.

Wanneer je een film met artefacts omzet naar een ander formaat (MP4) dan blijven die artefacts erin zitten omdat ze gewoonweg dan erin zitten.

Ik geloof dat de vogel en watervalscene in deel 1 zitten (zo rond de 1 / 3 minuten) (Planet Earth)

Ik heb inmiddels mijn DTS films omgezet naar AC3+DTS .. zodat ik stereo sound heb en voor later nog steeds het DTS ;-) ..

keep on testing ;-) ik ben trouwens wel benieuwd bij welke L5.1 encoding artefacts nu nog optreden en bij welke het weg zijn . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
- seconden vooruit skippen: feature en ook genoteerd
(Psst.. en minuten als je getallen intikt)
keep on testing ;-) ik ben trouwens wel benieuwd bij welke L5.1 encoding artefacts nu nog optreden en bij welke het weg zijn .
Simpel, van alle voorbeelden die ik je gaf zijn ze weg... behalve van Hellboy. Vreemd genoeg struikelt RipBot er ook over... geeft een of andere error.

Als je nog meer voorbeelden wilt hebben van 'unsupported' bestanden die eigenlijk 1080p MKV's zijn dan wil ik ze wel klaar zetten. Je had er al een paar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-06 07:00
zeroday schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:29:
Ik heb inmiddels mijn DTS films omgezet naar AC3+DTS .. zodat ik stereo sound heb en voor later nog steeds het DTS ;-) ..
Welk conversie progsel heb je gebruikt. Ieder conversie bij mij leidt tot haperend beeld :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

swiebert schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Welk conversie progsel heb je gebruikt. Ieder conversie bij mij leidt tot haperend beeld :-(
Staat wel ergens in deze thread...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat bluray iso op de wensenlijst? Zo nee, dan hierbij het verzoek.
Inmiddels enkele films gedownload ... blijken dat 8 GB iso files te zijn ... die niet afspeelbaar zijn.
Bijvoorbeeld LOTR Return of the King, Ice Age 2, Titanic.
Indien gewenst kan ik de nzb's doorgeven, maar het is reeds bekend dat de cfullhdma bluray iso's niet afspeelt. Moet niet zo moeilijk zijn lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
doet deze ook aan divx upscaling naar 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 143634 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:09:
Staat bluray iso op de wensenlijst? Zo nee, dan hierbij het verzoek.
Inmiddels enkele films gedownload ... blijken dat 8 GB iso files te zijn ... die niet afspeelbaar zijn.
Bijvoorbeeld LOTR Return of the King, Ice Age 2, Titanic.
Indien gewenst kan ik de nzb's doorgeven, maar het is reeds bekend dat de cfullhdma bluray iso's niet afspeelt. Moet niet zo moeilijk zijn lijkt mij...
Zowel Lord of the Rings als Titanic bestaan niet op Blu-ray, dus Blu-ray ISO's kunnen het dan ook niet zijn. Daarnaas: een Blu-ray ISO van 8 GB heb ik ook nog nooit gezien, al mijn ruim 30 Blu-ray's zijn 24 GB of groter. Dus check even welke files er daadwerkelijk inzitten... het zal waarschijnlijk simpelweg om 1080p MKV's gaan.
mrgoolie schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:56:
doet deze ook aan divx upscaling naar 1080p?
Upscalen doet hij niet, maar uiteraard wordt je DivX wel op 1080p over HDMI uitgevoerd waardoor het er wel beter uitziet dan via de Composite uitgang bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door MooDyBLueS op 15-06-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zowel Lord of the Rings als Titanic bestaan niet op Blu-ray, dus Blu-ray ISO's kunnen het dan ook niet zijn. Daarnaas: een Blu-ray ISO van 8 GB heb ik ook nog nooit gezien, al mijn ruim 30 Blu-ray's zijn 24 GB of groter. Dus check even welke files er daadwerkelijk inzitten... het zal waarschijnlijk simpelweg om 1080p MKV's gaan.
Het zijn iso's die je moet branden op een dual layer dvd die je dan kunt afspelen op een ps3.
Ik heb geen dual layer en ook geen ps3, dus ik probeer 'm uit te pakken. Maar poweriso en ultraiso kunnen de iso's niet mounten. En powerarchiver kan ze niet uitpakken. Ik kan er dus niets mee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Anoniem: 143634 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 08:54:
[...]

Het zijn iso's die je moet branden op een dual layer dvd die je dan kunt afspelen op een ps3.
Ik heb geen dual layer en ook geen ps3, dus ik probeer 'm uit te pakken. Maar poweriso en ultraiso kunnen de iso's niet mounten. En powerarchiver kan ze niet uitpakken. Ik kan er dus niets mee, helaas.
En isobuster? Ik dacht dat ik ook dat soort iso's laatst het uitgepakt daarmee, weet het niet meer zeker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazakx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 15:47
Ik heb hier mijn eerste bug. Heb de laatste firmware van de website geplukt. Als ik via mijn 2,5" usb HD DVD files probeer af te spelen (door de IFO file selecteren) dan krijg ik na ongeveer 10 minuten geen subtitels meer. Je ziet hem willekeurig af en toe wel even flikkeren. Probleem lost zich op als je even achteruit of vooruit spoelt. Maar dan is het over 10 minuten weer raak. Zeer irri.

Heb de thread vlugjes doorgelezen, ben ik de enige die dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 143634 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 08:54:
[...]

en dan verwacht je dat de cfullhdma het wel kan? ;-)
zolang de ISO geen structuur heeft van een blueray disk, maar een normale VIDEO_TS/AUDIO_TS zou deze afspeelbaar moeten zijn. En anders is het heel makkelijk: je extract de Blueray iso met 2 tools op je PC ..
bijv. deamontools en een tool die de blueray iso aan kan zoals bijv. anydvd .. je pakt dan al je M2TS bestanden uit de folder en hoppa gaan met die banaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

kazakx schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:24:
Ik heb hier mijn eerste bug. Heb de laatste firmware van de website geplukt. Als ik via mijn 2,5" usb HD DVD files probeer af te spelen (door de IFO file selecteren) dan krijg ik na ongeveer 10 minuten geen subtitels meer. Je ziet hem willekeurig af en toe wel even flikkeren. Probleem lost zich op als je even achteruit of vooruit spoelt. Maar dan is het over 10 minuten weer raak. Zeer irri.

Heb de thread vlugjes doorgelezen, ben ik de enige die dit probleem heeft?
Er zit een probleem in de implementatie van de library van de dvdnavigatie en de software development kit van Sigma Designs, issue is dus bekent. En er wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Zowel Lord of the Rings als Titanic bestaan niet op Blu-ray, dus Blu-ray ISO's kunnen het dan ook niet zijn.
Er zijn mensen die HDDVD's omzetten naar BR .ISO's. Zo heb ik een Equilibrium .ISO die blijkbaar direct op een BR gebfikt moet worden, staat in de .nfo.
En anders is het heel makkelijk: je extract de Blueray iso met 2 tools op je PC ..
Is het niet mogelijk om het op de To Do lijst te zetten? BR .ISO's afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allen bedankt voor de info. Ik heb met isobuster de m2ts kunnen extracten.
Ben nu wel het menu en subs kwijt, dus het zou inderdaad handig zijn als de cfullhdma deze iso's ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:06:
[...]
Er zijn mensen die HDDVD's omzetten naar BR .ISO's. Zo heb ik een Equilibrium .ISO die blijkbaar direct op een BR gebfikt moet worden, staat in de .nfo.
en met wat voor reden? om ze op een PS3 af te kunnen spelen..
niet om ze op dit gebakje af te spelen. Dat jij dat dan wil .. Jij zoekt en vind een bepaald content en tsja.. niet alles is dan direct mogelijk ..
[...]
Is het niet mogelijk om het op de To Do lijst te zetten? BR .ISO's afspelen?
Kan ik wel doen, maar gaat toch niet ondersteund worden.
Je zal je dan echt in BR moeten verdiepen met hoe deze techniek gemaakt en ondersteund wordt.

Blueray ISO's <> DVD ISO's is .. totaal ander concept, structuur, opbouw, etc..

[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 15-06-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeroday schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:29:
Wanneer je een film met artefacts omzet naar een ander formaat (MP4) dan blijven die artefacts erin zitten omdat ze gewoonweg dan erin zitten.
Ja ok, maar ik heb die mkv naar mp4 omgezet, de MKV mits deze speciale beta versie werkt nu wel correct zonder artefacts, maar de MP4 versie ervan niet, dat bedoelde ik, Maar ik weet dat programma's zoals gotsent de header van Level 5.1 naar level 4 zetten voor die H264 videostream, dus ik denkt at het eender daar in ligt, maar is niet erg, gezien de MKV wel werkt
Idd, doe ik ook ;) zeer handig dien audioconverter proggy (lees vroeger in forum)
keep on testing ;-) ik ben trouwens wel benieuwd bij welke L5.1 encoding artefacts nu nog optreden en bij welke het weg zijn . .
Al de verwijzingen naar de samples die ik gestuurd had werken 100% correct + nog vele vele andereren ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
en met wat voor reden? om ze op een PS3 af te kunnen spelen..
Nee, met de reden dat als ik een BR .ISO download ik die kan bekijken op mijn CFULLHDMA :)
Dat men een BR .ISO maakt van een HDDVD zal me een worst wezen, als ik een BR .ISO heb is het gwoon fijn dat hij ook gewoon geslikt wordt.
Kan ik wel doen, maar gaat toch niet ondersteund worden.
Je zal je dan echt in BR moeten verdiepen met hoe deze techniek gemaakt en ondersteund wordt.

Blueray ISO's <> DVD ISO's is .. totaal ander concept, structuur, opbouw, etc..
Ok, duidelijk genoeg. Nou ja, als alle bugs opgelost zijn, alle features er in zitten... wie weet is er wat tijd over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb planet earth deel 6 (ts file 1440x1080) met RipBot264 omgezet naar mkv.
Dat is gelukt, maar het eindresultaat is een aspect ratio van 4:3.
Bovendien is de ts file 10 GB groot en de mkv file 2,7 GB klein.
Ik vraag me af wat ik verkeerd heb ingesteld. Iemand een idee?
Aspect ratio kun je niet eens instellen.
De mkv speelt wel af, maar ik vertrouw het niet helemaal...
Voordeel van de mkv is wel dat mijn (externe) subs getoond wordt.

De logfile geeft aan:
Stream Type: Transport [188]
Profile: High
Level: 4
Frame Size: 1440x1080
SAR: 15:11
Display Size: 1963x1080
Frame Rate: 25.000000 fps
Colorimetry: BT.709* [2]
Frame Structure: MBAFF
Frame Type: B
Coded Number: 2055
Playback Number: 2055
Frame Repeats: 0
Field Repeats: 0
Bitrate: 19.824
Bitrate (Avg): 18.396
Bitrate (Max): 20.477
Audio Stream: 90f: AC3 3/2 384
Elapsed: 0:00:04
Remain: 0:03:11
FPS:
Info:

Tot slot wil ik melden dat ook ik het erg jammer vind dat wmv files niet in 5.1 kan worden afgespeeld. Er is hier al uitgebreid over gediscussieerd. Aangezien er via usenet erg veel wmv content wordt aangeboden ben ik blij dat op de feature wanted list staat "wmapro passtrhough via spdif". De stabiliteits issues worden elke week minder, dus men kan binnenkort beginnen met de wensenlijst, nietwaar?...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 143634 op 17-06-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik heb hier een DVD iso die niet lekker speelt. De subs verdwijnen eerst, en daarna begint hij heel erg hakkelig af te spelen om vervolgens bijna helemaal niks meer te doen. Kan ik op een of andere manier achterhalen waardoor dit komt? PowerDVD speelt 'm gewoon prima af in ieder geval.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Ik wil 's testen hoe dat precies werkt met een apart subtitle bestand naast een mkv. Maar heeft iemand tips waar je die .srt / subtitle files kan vinden? Heb twee sites, maar die hebben zover ik ff snel kan zien alleen subs voor DVD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Download uit www.ondertitel.com de subs die bij je mkv hoort. Van een titel zijn er verschillende versies; die hoeven niet allemaal geschikt (= synchroon) te zijn met jou mkv. Als je geluk hebt, dan staat de juiste ertussen, anders heb je pech en is er nog geen subs voor de betreffende mkv geupload.
Het klopt dat er meer subs zijn voor dvd en divx en veel minder voor hd. Dat komt uiteraard door de historie. Er zijn nog relatief weinig mensen met hd content bezig.
Na download plaats je de .srt file in dezelfde directory als de mkv file. Geef de srt file dezelfde naam als de mkv file, uiteraard blijft de extensie .srt.
Als je de mkv afspeelt, dan herkent de cfullhdma de subs en die worden afgespeeld.
Wil je de subs in de mkv container integreren, dan kan dat met MKVtoonix. Dat is in 5 minuten gebeurd.

Als iemand een andere site weet met nlsubs, dan graag vermelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

en natuurlijk niet te vergeten voor alle freaks ..

http://subtitles.releasecrawler.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 12:49
zeroday helllllup: ik heb de beta firmware via usb stick op mijn cfullhdma gezet, echter na de automatiche herstart blijft hij in het opstartscherm hangen (logo conceptronic). 8)7
Via de afstandsbediening kan ik de CFULLHDMA uit en aanzetten maar ook daarna blijft deze in het opstartscherm hangen. Stekker eruit/erin heeft helaas ook niet geholpen.
Is er een mogelijkheid om een eerdere / intiële firmware terug te zetten ?

[ Voor 9% gewijzigd door -ChRiZz- op 18-06-2008 19:53 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

-ChRiZz- schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:48:
zeroday helllllup: ik heb de beta firmware via usb stick op mijn cfullhdma gezet, echter na de automatiche herstart blijft hij in het opstartscherm hangen (logo conceptronic). 8)7
Via de afstandsbediening kan ik de CFULLHDMA uit en aanzetten maar ook daarna blijft deze in het opstartscherm hangen. Stekker eruit/erin heeft helaas ook niet geholpen.
Is er een mogelijkheid om een eerdere / intiële firmware terug te zetten ?
ik zal morgen eens navragen ... kan een corrupt flash zijn .. en dan is er weinig mogelijk volgens mij .. morgen meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Bedankt, ik wacht af. Ik heb de mijne gekocht bij 4launch. Vraag mij af of dit onder garantie valt en/of ik dan direct contact kan opnemen met conceptronic ipv de reseller.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

-ChRiZz- schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:34:
Bedankt, ik wacht af. Ik heb de mijne gekocht bij 4launch. Vraag mij af of dit onder garantie valt en/of ik dan direct contact kan opnemen met conceptronic ipv de reseller.
ik zou niet weten waarom dit niet onder de garantie valt..
direct rma doet Conceptronic niet .. gaat via 4launch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Oké. Ik wacht morgen nog even af en dan neem ik contact op met 4launch. Bedankt tot zover. Ga ik nu fijn een good-old removable media kijken 8)

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Het gebeurde vandaag weer... Na een anderhalf uur film kijken zwarte flikkerende horizontale lijnen in beeld (hele fijne) en poef... signaal weg -> TV zoekt signaal indicatie.

Herstarten lostte dit wel op... Was wel loeiheet trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164084

Inmiddels mijn exemplaar ontvangen en de laatste release erop gezet (beta heb ik helaas nog niet. _/-\o_ )
Hier (na het lezen van de topic) mijn ervaringen/opmerkingen
- zoals al aan werd gegeven: een plus - min om audio in sync te kunnen brengen zou inderdaad werelds zijn. Een andere media speler die ik ken, kan dit ook en ik gebruik dat veelvuldig.
- apparaat lijkt op te starten in NTSC. Kostte me een beetje moeite om dit goed te krijgen (probeerde op een oude TV).
- handleiding spreekt alleen over uPnP, maar als ik het goed begreep is dit niet meer nodig in de nieuwe firmware? (eerst zoeken, dan schrijven)

Heb 'm net en ga nog voetbal kijken - ik hoop dat ik in de nabije toekomst meer feedback kan geven.

firmware v1.09.10.06

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 164084 op 20-06-2008 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Na de problemen met het bekijken van een iso eerder deze week heb ik gisteren met dvddecrypter een iso getrokken van aliens, en deze werd allesbehalve goed weergegeven. Af en toe haperde het beeld, of ging ineens sneller lopen en daarna waren de ondertitels weg. Als ik dan op pauze en weer op play druk, zie je de ondertitels "ingehaald" worden (de gemiste ondertitels flitsen door het scherm) en daarna gaat het weer even goed (soms een half uur, soms een minuut). Als ik de ondertitels uit laat speelt hij als een zonnetje, dus het probleem lijkt ergens in het weergeven van ondertitels te zitten. Ik hoop dat dit snel gefixt wordt, want het is erg vervelend dat normale iso's nu niet eens goed weergegeven worden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Nogmaals een rapportje van wat er niet lekker liep:

Gisteren weer de horizontale strepen en poef, beeld weg. Deze keer al na 45 minuten. Het apparaat was weer erg warm...

Verder merkte ik ook voor de tweede keer op dat de ondertitels die in de .mkv zitten ingebakken niet consequent worden weergegeven. De helft wordt niet getoond. Dit heb ik nu 'getest' door twee films te kijken met de ondertitels aan. 'The other Boleyn girl' en 'The bucket list' en beide hadden dit probleem. Het waren beide 1080p .mkv's en as usual met ongelooflijke scherpte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah! Ik heb de ondertitel instabiliteit ook gemerkt. Dacht dat het aan mijn gedownloade subs lag, maar nu lees ik dat ik niet de enig ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Nieuwe firmware released 1.09.14 zie m'n homebase.

het klopt inderdaad dat de mkv's niet altijd even lekker de subs vertonen, zover ik heb kunnen zien heeft het met S_TEXT subtitles te maken, MKV's met ASS hebben geen probleem (maar dat zouden jullie kunnen verifieren): dus 'known' issue ..

of het probleem ook nog met bovenstaande nieuwe release is ... I've no idea.. heb hier geen mkv's met ondertiteling beschikbaar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 143634 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:51:
Ah! Ik heb de ondertitel instabiliteit ook gemerkt. Dacht dat het aan mijn gedownloade subs lag, maar nu lees ik dat ik niet de enig ben met dit probleem.
beta testers testen toch? Ze nemen toch niet klakkeloos iets aan dat iets anders de oorzaak is?
ik snap nu dat ik weinig feedback krijg (een paar man uitgezonderd) ..

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ... Oranje he!?
Zolang onze helden nog in de race voor goud zijn is er minder tijd voor beta testing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
zeroday, kan je wat zeggen over mijn .iso problemen? Heb je hier eerder iets over gehoord?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sig69 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:25:
zeroday, kan je wat zeggen over mijn .iso problemen? Heb je hier eerder iets over gehoord?
nee onbekend, of het moet het bekende issue zijn met dvd navigatie in combinati met het niet juist weergeven van bepaalde dingen.

Upgraden naar laatste beta en dan nog eens kijken.

Eventueel de iso beschikbaar stellen zodat ik kan kijken. Het kan natuurlijk ook een foute iso zijn.. (probeer altijd meer dan 1 bestand te testen zodat je kunt zien of het ergens aan ligt.

Zo heb ik hier een foute DVD rip van Pirates liggen waar de ondertiteling wel uit maar niet meer aan gezet kan worden (handmatig). Die fout ligt in de IFO want bij een andere DVD draait het uitmuntend en kan ik alles selecteren wat ik wil.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik heb de laatste beta aangevraagd op je site :). Ik heb het tot nu toe al met vier iso's gehad (van de vier die ik wilde kijken). Ik zal binnenkort de andere Alien delen eens naar .iso omzetten en kijken wat die doen. Ik kan de iso wel beschikbaar stellen* als je dat wil, hoop alleen dat je een dikke internetpijp hebt dan.

* Uiteraard alleen voor testdoeleinden, niet om copyrighted materiaal te verspreiden

Overigens een goede manier om films te verzamelen dit, iedereen met problemen upload gratis films naar je! ;)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Zojuist de nieuwe beta firmware erop gezet!

Eerste bevinding: ik start net een ISO van een DVD, en de film hapert elke minuut ongeveer heel even. Ik zal meer ISO's testen, deze specifieke is i.i.g. geen ISO van een normale retail DVD.

Plus: ik zie dat het LED lichtje voor netwerk-verkeer ook bij deze firmware nog niet werkt als je via windows shares streamt.. ;)

/edit:
Ik kijk nu een MKV met ingebakken subs. De subs vallen soms weg: at random lijken ze te verschijnen. Ook hier: ik zal komende tijd met andere MKV's testen.

[ Voor 18% gewijzigd door mikkelnl op 20-06-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
wat meer getest... en ik heb de vorige firmware via internet flash weer teruggezet. Heb een paar mkv's getest; beide firmwares laten soms subs wegvallen, maar de laatste beta lijkt dat veel meer te doen! Ook lijkt (bij beide firmwares) het aantal zinnen dat zo wegvalt meer te worden naarmate de film even speelt...

/edit:
Nog een ding gevonden: in de laatste beta liep mijn cfullhdma steeds vast als ik een paar foto's bekeek (ook weer via netwerk shares). Bij de laatste officiele formware (via internet) is dat niet het geval.

[ Voor 25% gewijzigd door mikkelnl op 21-06-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:19
UTMachine schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:17:
Is het mogelijk om een IP/hostname op te geven als Samba share? Of moet je verplicht door het netwerk browsen?

Ifso, is het een mooi apparaat om aan te schaffen :P Zodra de Samba functionaliteit uit beta stadium is natuurlijk >:)
Is dit nu wel of niet mogelijk met een CFULLHDMA? Ik heb een "hekel" aan browsen, want kost tijd en ik heb maar 1 server.

[ Voor 8% gewijzigd door UTMachine op 21-06-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 19:39
Met de betafirmware vallen inderdaad zo nu en dan de ondertiteling weg. Bestand waar het hier overgaat is Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA

Voor de rest met normale SD Iso's spelen ze bij mij keurig af.

Vraagje over audio, ik heb nu een WD 2,5" Externe HDD eraan hangen en zou graag m'n mp3's die ik hier op heb staan, willen shuffelen. Is dit mogelijk in de toekomst. Bijvoorbeeld: ik heb een directory albums en wil de gehele onderliggende subdir's met bijbehorende mp3's willen shuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

svianen schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:15:
Met de betafirmware vallen inderdaad zo nu en dan de ondertiteling weg. Bestand waar het hier overgaat is Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA
Dit is te weinig info.. Kijk met Media Info wat voor soort subs het zijn. Zijn het ASS of S_TEXT? of nog iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

UTMachine schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:56:
[...]
Is dit nu wel of niet mogelijk met een CFULLHDMA? Ik heb een "hekel" aan browsen, want kost tijd en ik heb maar 1 server.
Samba is auto detecting. Dat houdt dus in dat in je master overzicht je 1 server ziet..
Je hoeft niets te configureren .. de experts hier kunnen je meer vertellen hoe samba werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wilde vandaag nieuwe firmware installeren, gaat ie gewoon niet meer aan (nee, ik had nog niet de firmware geupdate).
Als ik de voeding in het stopcontact steek licht even snel het groene ledje op, daar na brandt het rode lampje.
Als ik op de ON/OFF button druk gebeurt er helemaal niets.
Heb al eens de stekker eruitgetrokken en opnieuw ingestoken, geen soelaas.
Iemand enig idee wat er mis is, anders moet ie maar weer terug voor een RMA (wel een beetje zuur, heb hem pas sinds 10 juni :(

[ Voor 4% gewijzigd door harrytasker op 21-06-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Stuff breaks... wellicht heb je gewoon pech. Zo hoor ik ook weinig mensen over die strepen en het wegvallende beeld... misschien dat die van mij wel gewoon wat temp gevoeliger is of dat de warmte minder goed weg kan dan bij anderen (los sinkje ofzo).

Als hij het niet doet, dan doet hij het niet ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tijgert schreef op zondag 22 juni 2008 @ 01:19:
Stuff breaks... wellicht heb je gewoon pech. Zo hoor ik ook weinig mensen over die strepen en het wegvallende beeld... misschien dat die van mij wel gewoon wat temp gevoeliger is of dat de warmte minder goed weg kan dan bij anderen (los sinkje ofzo).

Als hij het niet doet, dan doet hij het niet ben ik bang.
Ja, ik weet het inderdaad jammer.
Wat ik echter niet begrijp is dat er geen koeler (koellichaam) op die Sigma chip zit.
Ik heb hem zelf niet open gehad, maar op zerodays site kan je dat zien.
Als dat ding zo heet wordt zet er dan een koellichaam op.
Ik heb gelezen dat mensen die een Popcorn a100 hebben (zelfde chip als ik me niet vergis) met dezelfde problemen van overhitting... misschien een ontwerp foutje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Wat ik echter niet begrijp is dat er geen koeler (koellichaam) op die Sigma chip zit.
Oh? Dat riekt naar een Tweak ;)
Ik heb gelezen dat mensen die een Popcorn a100 hebben (zelfde chip als ik me niet vergis) met dezelfde problemen van overhitting... misschien een ontwerp foutje.....
Dan gaan we er wel even wat aan doen... ik krijg al iets toegestuurd wat een oplossing kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 19:39
zeroday schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:59:
[...]

Dit is te weinig info.. Kijk met Media Info wat voor soort subs het zijn. Zijn het ASS of S_TEXT? of nog iets anders...
Ik heb MediaInfo gedownloaded, ik zie bij textstream S_TEXT/UTF-8 staan, wellicht kun je hier verder mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:39:
[...]

Ja, ik weet het inderdaad jammer.
De specificaties van de chip zijn zo gemaakt dat de chip 70 graden kan en mag worden (oppervlakte) .. Nu is er een verschil tussen de PH en de CFULLHDMA en dat is dat de PH minder makkelijk z'n warmte kwijt kan dan de CFULLHDMA .. (behuizing) ..

Een koellichaam (passief) kan dan de temperatuur tot zo'n 8 graden verminderen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

svianen schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:56:
[...]

Ik heb MediaInfo gedownloaded, ik zie bij textstream S_TEXT/UTF-8 staan, wellicht kun je hier verder mee ?
dat bevestigd wat ik al dacht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hmm ik dacht ik installeer de beta firmware van m'n Nokia N82 (heb geen usb stick) maar na een kwartier zoeken heeft hij nog niks gevonden (firmware staat gewoon in de root). Staat hij de hele kaart te doorzoeken ofzo, dat het zo lang duurt?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
sig69 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:59:
Hmm ik dacht ik installeer de beta firmware van m'n Nokia N82 (heb geen usb stick) maar na een kwartier zoeken heeft hij nog niks gevonden (firmware staat gewoon in de root). Staat hij de hele kaart te doorzoeken ofzo, dat het zo lang duurt?
Naar mijn weten worden Nokia's (net als de meeste andere merken telefoons) niet zonder meer als USB Mass Storage device herkend, maar heb je er drivers voor nodig. In dat geval gaat het natuurlijk nooit werken op de CFULLHDMA.

Enne... wat kost een USB-stick tegenwoordig nog? Ik meen laatst nog bij een van de bekendere computerwinkels een 4 GB voor 10,- te hebben gezien. Dus... (vul dit zelf maar in) :+

[ Voor 0% gewijzigd door MooDyBLueS op 23-06-2008 20:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
De N82 moet het in principe gewoon doen als mass storage device als je die modus selecteerd. Goed een usb stick kost geen moer tegenwoordig, maar heb er gewoon ff geen bij de hand

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sig69 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:59:
vanuit de root moet direct de upgrade bestand gevonden worden. Natuurlijk moet het apparaat 'an-sich' ook als usb apparaat gevonden worden, als dat al niet gebeurd .. (te zien aan het blauwe USB icoon in het standaard 'device' overzicht scherm) ..

Dus of USB Disk, een USB stick .. en anders netjes wachten totdat er een nieuwe release uitkomt..
Ik hoop eind van de week / volgende week een nieuwe versie te releasen via het internet waarna ook de handleiding weer up-to-date is mbt samba/nfs etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101470

Ik wil eerdaags ook deze mediaplayer aanschaffen, mijn vraag is eigelijk kan deze ook blue ray fims afspelen ? dus niet die mkv en andere varianten.
En wat mag ik verwachten van deze player 1080p zonder happeringen? ik kan met dat namelijk bijna niet voorstellen want wat voor cpu, geheugen enz heeft dit apparaat ? er wordt mijn namelijk verteld dat daar toch een behoorlijke pc en videokaart voor nodig is en als ik dan kijk hoe klein dit apparaat is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Gedver, zit ik net Superhero Moview te kijken, krijg ik bij deel 2: Error 301, file not supported. Deel 1 deed het prima. Wat info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
AVI File Details
========================================
Name.........: Superhero.Movie.DVDRip.XviD.AC3.iNT-DEViSE.cd2.avi
Filesize.....: 698 MB (or 715,338 KB or 732,506,556 bytes)
Runtime......: 00:40:42 (58,548 fr)
Video Codec..: XviD
Video Bitrate: 1945 kb/s
Audio Codec..: ac3 (0x2000) Dolby Laboratories, Inc
Audio Bitrate: 448 kb/s (5 ch) CBR 
Frame Size...: 720x400 (1.80:1) [=9:5]
Iemand anders deze al gekeken?

Overigens lijk ik alleen problemen met subs te hebben bij de iso's van Alien op de een of andere manier. Zeroday, als je er naar wil kijken kan ik er wel een keer eentje uploaden?

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 23-06-2008 22:12 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.