Ik heb besloten mijn standpunt maar eens toe te lichten met wat plaatjes om duidelijk te maken waar het uiterlijk en functionaliteit van de dirs in mijn ogen wat tekort schiet. Nu ziet het er niet echt eh.. professioneel uit.
Een icoon aan het begin van de regel is wel correct, maar dat moet dienen om onderscheid te maken tussen mappen en bestanden en eventueel bestandtypen (ISO's of AVI's), maar de nummering daarna staat wat te dicht tegen de bestandsnaam aan. Een spatie of een dash er tussen verbeterd de leesbaarheid. Een kleinere of andere font zou ook helpen.
De hele nummering is eigenlijk niet eens nodig en oogt ook niet zo mooi want een slider (istie weer) geeft beter aan hoever je in een dir aan het scrollen bent, staat netter en is beter voor de leesbaarheid. Je hoort natuurlijk de naam van het bestand te lezen en niet eerst een onnodig nummer om dan de eerste letter van de naam te zoeken...
A picture tells a thousand words dus laat ik screenies zien van beide programma's:
Als eerst het bekende CFULLHDMA scherm. Naar mijn idee rommelig, onoverzichtelijk en niet mooi.
De teller rechtsonderin daarentegen is wel weer een goed idee en vult een slider eventueel aan.
Juist door die teller (die aangeeft waar de highlighted bar op staat) is ook hier weer de nummering voor de bestandsnaam overbodig.
Dan zoals het wel goed oogt, TVedia, met enige uitleg:
(ik leg even de aandacht op de paar functies waar ik het eerder over had, er zit meer in TVedia dan enkel dit).
1. De ultra handige delete functie als je met een bestand klaar bent

2. Mappen en bestanden gescheiden, je ziet direct waar meer in zit.
3. Aparte icoontjes voor mappen en ISO's, overzichtelijk.
4. Avi's, MKV's en andere direct afspeelbare bestanden hebben ook een eigen icoontje.
5. De slider waardoor je direct ziet hoe groot de dir is (varierende grootte).
Het meeste hiervan is puur cosmetisch en verandert niks aan de werking van het apparaat (maar die deletefunctie is ECHT handig). In de huidige levensfase van het apparaat (vers van de loopband) kan ik me voorstellen dat bugs fixen en functionaliteit toevoegen een hogere prioriteit heeft. Echter het oog wilt ook wat en deze 'tekortkomingen' zullen naar mijn idee dan ook in reviews afgestraft worden, wat nooit het doel kan zijn.
Ik kreeg een beetje het idee dat ik in het begin niet echt duidelijk of samenhangend was in mijn betoog en dat het allemaal wel mee leek te vallen wat ik bedoelde. Ik hoop hiermee zichtbaar te hebben aangetoond dat er wel degelijk ruimte is voor verbetering en dit is een goed voorbeeld van hoe.
Uiteraard is dit alleen mijn .02$ worth, maar enige feedback van de medegebruikers is hier natuurlijk zeer welkom.
p.s. welke soort ISO's worden er eigenlijk ondersteund? Alleen de 'echte' ISO.'s of ook anderen? (bijvoorbeeld .IMG)
[
Voor 13% gewijzigd door
Tijgert op 31-05-2008 00:49
]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.