Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 138.817 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237857

Dien audioconverter is wel een handig programmatje ;) tnx for the link !

Is er een mogelijkheid om tussen meerdere audio tracks in een mkv file te switchen in te bouwen ? Zodanig dat men de DTS track kan houden maar dan als 2de houden zodat mits je een dts decoder hebt toch nog kunt kiezen of je die file afspeelt via gewoon analoog (1ste track) of 2de track via externe dts converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 12:23

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 237857 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:22:
Dien audioconverter is wel een handig programmatje ;) tnx for the link !

Is er een mogelijkheid om tussen meerdere audio tracks in een mkv file te switchen in te bouwen ? Zodanig dat men de DTS track kan houden maar dan als 2de houden zodat mits je een dts decoder hebt toch nog kunt kiezen of je die file afspeelt via gewoon analoog (1ste track) of 2de track via externe dts converter
Er is 'zoveel' mogelijk met een MKV, dus we zijn 'rustig' aan het kijken wat wel en wat niet ondersteund kan worden. Maar wat je hierboven beschrijft heb ik vanmorgen al vluchtig aangekaart.
stond dus al op de lijst.. ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
zeroday schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:51:
[...]

Bongo,

je geeft echter weinig tot geen informatie over je 'setup'
wellicht kun je aangeven hoe je de cfulldhma binnen je audio/video setup hebt aangesloten

Een film kan 1 of meerdere 'audio-streams' bevatten deze streams zijn bijv. AC-3/DTS/Stereo etc..
en worden dan nagelijk de specificatie doorgeven naar een 'verderop' gelegen apparaat zoals TV of versterker.

DTS wordt zowel RAW als via PCM doorgegeven (setting via de audio setup menu)
AC3 wordt alleen RAW doorgegeven, er zit fout in de NL vertaling waarin ipv PCM AC3 vermeld staat ).
wanneer de film gewoon stereo heeft dan zal je de film via de Rode en Witte RCA jack aansluiting of via je TV kunnen beluisteren.

Wat extra informatie van mijn kant:

Ik heb thuis geen apparatuur (versterker, of een luidsprekerbox setje alah Logitec Z5500) zodat ik wel een videobestand met DTS kan afspelen, maar dan hoor ik geen geluid.

Het geluid kan NIET via de TV afgespeeld worden (want je TV heeft ook geen DTS decoder) en mijn versterker heeft geen optische DTS mogelijkheid. Met andere woorden: ik kan aansluiten op mijn CFULLHDMA wat ik wil, maar de DTS stream eindigt in het niets omdat er geen apparaat is die dat signaal snapt.

Sluit je nu een DTS versterker optisch aan de , of zo'n Logitec Z5500 setje, dan wordt het audio signaal opgepakt door het apparaat, en dan analyseert hij wat hij aangeboden krijgt.

Om DTS te decoderen heb je oa. licenties nodig en zonder een licentie kun je en mag je het signaal alleen doorgeven -> Passthrough, maar als jij dus geen apparatuur hebt die dat DTS signaal kan opvangen dan heb je dus geen geluid.

Wat zou je kunnen doen .......

je download
http://www.heartware.dk/AudioConverter.EXE

je installeert de gehele audiopack en je pakt je MKV bestand. Nu kan je je DTS signaal omzetten naar DD of bijv. naar Stereo .. Doet het pakket redelijk snel en zeer goed.

zet um meteen naar stereo om en hoppa daar is je film met geluid (niet surround, maar als je setup dat niet toelaat dan heb je daar toch niets aan)

Ik moet nog een vergelijkbaar apparaat zien die direct het DTS signaal decodeerd
zodat je geen versterker nodig hebt.

Ook een Apple TV spreekt geen DTS, ook die geeft het alleen 'passthrough' door.

je hebt dus een DTS decoder (versterker) nodig.

Misschien dat dit het wat duidelijker maakt?
toon volledige bericht
Hi zeroday
Oh, Ja dit informatie bedoelde jij, natuurlijk heb ik een DTS versterker, en hij is verbonden met de CFULLDHMA door middel van digital coax kabel aangeloten op de S/PDIF ingang. Ik heb ook in de audio setup menu van de CFULLDHMA alle 3 ingangen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeroday schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:50:
[...]

Er is 'zoveel' mogelijk met een MKV, dus we zijn 'rustig' aan het kijken wat wel en wat niet ondersteund kan worden. Maar wat je hierboven beschrijft heb ik vanmorgen al vluchtig aangekaart.
stond dus al op de lijst.. ;-)
Cool is er ergens een link naar het lijstje of staat deze in de eerste post van deze forum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

bongo825 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:07:
[...]

Hi zeroday
Oh, Ja dit informatie bedoelde jij, natuurlijk heb ik een DTS versterker, en hij is verbonden met de CFULLDHMA door middel van digital coax kabel aangeloten op de S/PDIF ingang. Ik heb ook in de audio setup menu van de CFULLDHMA alle 3 ingangen geprobeerd.
Zolang de SPDIF niet op OFF staat zou je versterker dan het DTS signaal moeten kunnen decoderen en geluid geven.

Verder heb ik geen idee.. er zijn er hier genoeg die DTS wel draaiende hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 237857 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:22:
[...]

Cool is er ergens een link naar het lijstje of staat deze in de eerste post van deze forum ?
Nee, de lijst staat alleen op mijn PC ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143634

Zojuist Planet Earth deel 04 Caves getest met p24 in vergelijking tot p50.
Helemaal in het begin (goto 3%) springen mensen met een parachute een grot in.
Als je de parachute volgt dan zie je bij p24 heel duidelijk dat het beeld iedere seconde verspringt, alsof hij corrigeert omdat ie achter loopt. Bij p50 zie je de parachute wel vloeiend naar beneden glijden.

De vraag is wie de schokkerige beelden veroorzaakt, de cfullhdma of mijn Philips 100 Hz lcd.
Op de tv, die volgens de specs 1080p 24 Hz ondersteunt, kan ik niet 24 Hz kiezen. Enkel 100 Hz aan of uit. De vraag is of de tv automatisch naar 24 Hz overschakelt als de input 24p is.
Een mogelijkheid is dat de tv alle frames 4x laat zien = 4 x 24 = 96 Hz.
Het verschil tussen 96 Hz en 100 Hz zou de schokkirige beelden kunnen verklaren.
Maar ik vind de schokken te groot om dat te verklaren met 4 Hz verschil.

Stel ik de fullhdma in op 25p, dan toont de tv de beelden vloeiend.

Zojuist Fantastic Four The Rise of the Silver Surfer in 24p bekeken. Hier valt het mee met de schokkerige beelden. Maar af en toe zie je de beelden trillen.

NB: Silver Surfer is een mkv bestand en ik heb DTS geluid! Cfullhdma is via de spdif (coax) op de receiver aangesloten. Geluidsinstelling op de cfullhdma staat op spdif/ac3.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 143634 op 29-05-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
zeroday schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:15:
[...]

Zolang de SPDIF niet op OFF staat zou je versterker dan het DTS signaal moeten kunnen decoderen en geluid geven.

Verder heb ik geen idee.. er zijn er hier genoeg die DTS wel draaiende hebben volgens mij.
Hi
Inmiddels is de probleem opgelost.
Had toch te maken dat ik en Mac Os gebruik, de externe usb schijf was als Ms-Dos Fat32 geformateerd, ik kon wel gewone films wel bekijken maar geen mkv of mp4 format.
Ik heb een hulp prog Paragon voor de Mac gedownload, en de externe schijf in de Mac via application-utilities-DiskUtility, kies je de desbetreffende externe schijf, dan kiest je Windows-NT filesystem en dan erase.
Aansluiten op de CFULLHDMA en nu speelt hij wel de mkv files.
Dus als Mac gebruikers probleem hebben dan is deze probleem op die manier op te lossen. De dts probleem is ook opgelost, ik denk dat het mijn vergissing was door een verkeerde handeling in de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 10:34

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb besloten mijn standpunt maar eens toe te lichten met wat plaatjes om duidelijk te maken waar het uiterlijk en functionaliteit van de dirs in mijn ogen wat tekort schiet. Nu ziet het er niet echt eh.. professioneel uit.

Een icoon aan het begin van de regel is wel correct, maar dat moet dienen om onderscheid te maken tussen mappen en bestanden en eventueel bestandtypen (ISO's of AVI's), maar de nummering daarna staat wat te dicht tegen de bestandsnaam aan. Een spatie of een dash er tussen verbeterd de leesbaarheid. Een kleinere of andere font zou ook helpen.
De hele nummering is eigenlijk niet eens nodig en oogt ook niet zo mooi want een slider (istie weer) geeft beter aan hoever je in een dir aan het scrollen bent, staat netter en is beter voor de leesbaarheid. Je hoort natuurlijk de naam van het bestand te lezen en niet eerst een onnodig nummer om dan de eerste letter van de naam te zoeken...

A picture tells a thousand words dus laat ik screenies zien van beide programma's:

Als eerst het bekende CFULLHDMA scherm. Naar mijn idee rommelig, onoverzichtelijk en niet mooi.
De teller rechtsonderin daarentegen is wel weer een goed idee en vult een slider eventueel aan.
Juist door die teller (die aangeeft waar de highlighted bar op staat) is ook hier weer de nummering voor de bestandsnaam overbodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/cfullhdma.jpg

Dan zoals het wel goed oogt, TVedia, met enige uitleg:
(ik leg even de aandacht op de paar functies waar ik het eerder over had, er zit meer in TVedia dan enkel dit).

1. De ultra handige delete functie als je met een bestand klaar bent ;)
2. Mappen en bestanden gescheiden, je ziet direct waar meer in zit.
3. Aparte icoontjes voor mappen en ISO's, overzichtelijk.
4. Avi's, MKV's en andere direct afspeelbare bestanden hebben ook een eigen icoontje.
5. De slider waardoor je direct ziet hoe groot de dir is (varierende grootte).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/tvedia.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/tvedia2.jpg

Het meeste hiervan is puur cosmetisch en verandert niks aan de werking van het apparaat (maar die deletefunctie is ECHT handig). In de huidige levensfase van het apparaat (vers van de loopband) kan ik me voorstellen dat bugs fixen en functionaliteit toevoegen een hogere prioriteit heeft. Echter het oog wilt ook wat en deze 'tekortkomingen' zullen naar mijn idee dan ook in reviews afgestraft worden, wat nooit het doel kan zijn.

Ik kreeg een beetje het idee dat ik in het begin niet echt duidelijk of samenhangend was in mijn betoog en dat het allemaal wel mee leek te vallen wat ik bedoelde. Ik hoop hiermee zichtbaar te hebben aangetoond dat er wel degelijk ruimte is voor verbetering en dit is een goed voorbeeld van hoe.

Uiteraard is dit alleen mijn .02$ worth, maar enige feedback van de medegebruikers is hier natuurlijk zeer welkom.

p.s. welke soort ISO's worden er eigenlijk ondersteund? Alleen de 'echte' ISO.'s of ook anderen? (bijvoorbeeld .IMG)

[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 31-05-2008 00:49 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een leuk maar spijtig genoeg onmogelijk qwoa copyrights en trademarks zou het support van externe blu-ray-rom spelers en hd-dvd-rom en dvd-spelers zijn via USB poort... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Waarom zou dat onmogelijk zijn? Echte speler, echte film, die mag je gebruken waar je wilt lijkt me.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreddie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Iemand een alternatief voor de bijgeleverde HD MediaServer?

het prg is erg instabiel, slaat regelmatig vast en kan niet meer grote hoeveelheden bestanden (mp3z) om
of moet het gebruik van de beta software met Samba, dit probleem op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Iemand een alternatief voor de bijgeleverde HD MediaServer?
Lees de topic start eens goed door voor je die vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil aanhaken op wat Tijgert schreef over de gebruiksvriendelijkheid.

Een media player die full hd materiaal afspeelt. Wie koopt dat? Compternerds, download freaks, audiofielen, filmfanaten, hoobyisten, tweakers. Wij weten de weg wel te vinden om een mediabestand af te spelen.

Maar ik heb kids. Zij kunnen overweg met een dvd speler, zoals instellen van taal en ondertitel. Ik heb inmiddels een redelijke verzameling voor de kids op mijn usb hdd staan. Dus heb ik gisteren aan mijn vrouw en de kids gedemonstreerd hoe ze een film via de cfullhdma moeten afspelen. Sjonge jonge, dat was een afknapper. Veel te omslachtig.

Ik zal het proberen samen te vatten in enkele verbeterpunten.

Als je het apparaat aanzet, dan kom je in het hoofdmenu (my media, i-media en confuguratie).
In 99% van de gavallen ga je daarna naar my media, dus vind ik dat my media de startpagina moet zijn. Is er geen computer online en geen usb aangesloten, dan de huidige startpagina gebruiken.

Als ik een mp4 (alleen stereo) afspeel, dan moet ik naar geluidsinstellingen en dan kiezen voor spdiff/pcm. Als ik hierna een mkv (dts of ac3) afspeel, dan moet ik weer naar geluidsinstellingen en dan kiezen voor spdiff/ac3. Zo moet ik voor iedere film het geluid iedere keer instellen.
Indien er ac3 aanwezig is, dan moet dat signaal naar de coax uitgang gestuurd worden. Datgene wat ingesteld is bij geluidsinstellingen (off/ac3/pcm) moet naar de hdmi uitgang gestuurd worden. Heb ik dubbel geluid, dan zet ik het geluid van de tv uit. Nu wordt datgene wat ingesteld is naar zowel coax als de hdmi uitgang gestuurd.

Ik ben een film aan het kijken en kom achter dat er geen geluid uitkomt. Dus ik moet naar geluidsinstellingen gaan. Als ik daarmee klaar ben, dan kom ik in de file browser. Ik moet de film dan weer selecteren waarna hij vraagt "do you want to resume?". Omslachtig. Ik wil iets instellen en daarna moet ie gewoon verdergaan waar ik gebleven ben.

Lettertype mag wat mij betreft ook kleiner. Tegenwoordig heb je titels als lord.of.the.rings.the return.of.the.king.1080p.x264.mkv. Gelukkig scrollen de letters, zodat je de volledige naam kunt zien.

Nummering van de bestanden vind ik ook onnodig. Je kunt daarmee de numerieke toetsen van de afstandsbediening gebruiken. Maar met 9 items zichtbaar op het scherm kun je net zo goed met de pijltjes navigeren.

Ik heb al eerder aangegeven dat de GoTo toets een naar het aantal minuten moet springen ipv het aantal procent. De display toets toont reeds het aantal minuten en niet op hoeveel procent van de film je bent!

Het zou fijn zijn als hij bij iedere film onthoudt waar je gebleven bent. Dat doet ie nu al, maar als je 'm uit en aanzet, dan weet hij dat niet meer. Er zit waarschijnlijk een cmos in (voor het onthouden van de settings), dus die info kan best bewaard worden.

De next toets springt naar het volgende chapter. Tenminste, als je een dvd afspeelt waar een menu in zit. Maar als je een mkv/ts/mp4 afspeel, dan zijn er geen chapters. Met de next toets spring je naar de volgende film. Ik vind dat de next toets niets moet doen (verboden teken) wanneer er geen chapters zijn.

De fast forward toets kan soms tot max 4x, soms tot max 8x en soms tot max 16x, afhankelijk van de film. Ik weet niet wat de criteria zijn.

De cfullhdma heeft overigens nog altijd regelmatig last van vastlopers bij vooruitspoelen, achteruitspoelen en goto's. Op stop drukken en opnieuw beginnen helpt meestal wel.

KORTOM, er valt op het gebied van de end user interface nog veel te verbeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:48
Goede feedback allemaal mensen. Waar ik overigens net achter kom: de instellingen die je maakt voor de achtergrondmuziek worden ook niet onthouden.

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 31-05-2008 21:50 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Een media player die full hd materiaal afspeelt. Wie koopt dat? Compternerds, download freaks, audiofielen, filmfanaten, hoobyisten, tweakers. Wij weten de weg wel te vinden om een mediabestand af te spelen.
Straks ga je nog zeggen dat een GUI helemaal overbodig is, dat we vast allemaal wel met Linux overweg kunnen en dus beter af zijn met commando's intikken.
De tijd dat High Def voor nerds is is al ruimschoots voorbij en gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid zijn geen vieze woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102464

Anoniem: 143634 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:12:
Ik wil aanhaken op wat Tijgert schreef over de gebruiksvriendelijkheid.

Maar ik heb kids. Zij kunnen overweg met een dvd speler, zoals instellen van taal en ondertitel. Ik heb inmiddels een redelijke verzameling voor de kids op mijn usb hdd staan. Dus heb ik gisteren aan mijn vrouw en de kids gedemonstreerd hoe ze een film via de cfullhdma moeten afspelen. Sjonge jonge, dat was een afknapper. Veel te omslachtig.

Ik zal het proberen samen te vatten in enkele verbeterpunten.

Als je het apparaat aanzet, dan kom je in het hoofdmenu (my media, i-media en confuguratie).
In 99% van de gavallen ga je daarna naar my media, dus vind ik dat my media de startpagina moet zijn. Is er geen computer online en geen usb aangesloten, dan de huidige startpagina gebruiken.

Als ik een mp4 (alleen stereo) afspeel, dan moet ik naar geluidsinstellingen en dan kiezen voor spdiff/pcm. Als ik hierna een mkv (dts of ac3) afspeel, dan moet ik weer naar geluidsinstellingen en dan kiezen voor spdiff/ac3. Zo moet ik voor iedere film het geluid iedere keer instellen.
Indien er ac3 aanwezig is, dan moet dat signaal naar de coax uitgang gestuurd worden. Datgene wat ingesteld is bij geluidsinstellingen (off/ac3/pcm) moet naar de hdmi uitgang gestuurd worden. Heb ik dubbel geluid, dan zet ik het geluid van de tv uit. Nu wordt datgene wat ingesteld is naar zowel coax als de hdmi uitgang gestuurd.

Ik ben een film aan het kijken en kom achter dat er geen geluid uitkomt. Dus ik moet naar geluidsinstellingen gaan. Als ik daarmee klaar ben, dan kom ik in de file browser. Ik moet de film dan weer selecteren waarna hij vraagt "do you want to resume?". Omslachtig. Ik wil iets instellen en daarna moet ie gewoon verdergaan waar ik gebleven ben.

Lettertype mag wat mij betreft ook kleiner. Tegenwoordig heb je titels als lord.of.the.rings.the return.of.the.king.1080p.x264.mkv. Gelukkig scrollen de letters, zodat je de volledige naam kunt zien.

Nummering van de bestanden vind ik ook onnodig. Je kunt daarmee de numerieke toetsen van de afstandsbediening gebruiken. Maar met 9 items zichtbaar op het scherm kun je net zo goed met de pijltjes navigeren.

Ik heb al eerder aangegeven dat de GoTo toets een naar het aantal minuten moet springen ipv het aantal procent. De display toets toont reeds het aantal minuten en niet op hoeveel procent van de film je bent!

Het zou fijn zijn als hij bij iedere film onthoudt waar je gebleven bent. Dat doet ie nu al, maar als je 'm uit en aanzet, dan weet hij dat niet meer. Er zit waarschijnlijk een cmos in (voor het onthouden van de settings), dus die info kan best bewaard worden.

De next toets springt naar het volgende chapter. Tenminste, als je een dvd afspeelt waar een menu in zit. Maar als je een mkv/ts/mp4 afspeel, dan zijn er geen chapters. Met de next toets spring je naar de volgende film. Ik vind dat de next toets niets moet doen (verboden teken) wanneer er geen chapters zijn.

De fast forward toets kan soms tot max 4x, soms tot max 8x en soms tot max 16x, afhankelijk van de film. Ik weet niet wat de criteria zijn.

De cfullhdma heeft overigens nog altijd regelmatig last van vastlopers bij vooruitspoelen, achteruitspoelen en goto's. Op stop drukken en opnieuw beginnen helpt meestal wel.

KORTOM, er valt op het gebied van de end user interface nog veel te verbeteren!
toon volledige bericht
Helemaal mee eens! Met al dit soort spelers, ook mijn Mvix player, laat de GUI nog te wensen over. Dat geeft ook wel aan door welke type van gebruikers dergelijke spelers gekocht worden: early adaptors. Om echt aandacht te besteden aan GUI kost software ontwikkeling en dus tijd en geld. De huidige kopergroep heeft t uitsluitend over H264 en MKV support. Dat zal wel gaan veranderen, er zal iemand gaan komen die dat gaat doorbreken. Maar zolang de focus ligt op die tech specs zullen de fabrikanten hierop inspelen en aan die vraag voldoen, no matter hoe vreselijk die GUI eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207543

Ik had ook nog een paar vraagjes:

1:) Is het ook mogelijk om een eigen gui te schrijven zoals bij de tvix en popcorn al mogelijk is??

2:) Zijn alle mkv bestanden af te spelen bijv. H.264 en X.264.

3:) De evt. aan te hangen externe hardeschijf moet deze een eigen voeding hebben ? en welke zijn getest en worden ondersteund.

4:) Is het ook mogelijk om bij de CFULLHDMA een Art and movie database in html using Moive Collector toe te voegen.

5:) Zit er usb slave poort op de CFULLHDMA of via EXT3 formaat.

6:) Peer-to-peer TV : SayaTV wordt deze ondersteunt.

7:)Video : YouTube, Metacafe. Veoh, Videocast, DLTV, Cranky Geeks, Bliptv, PodfinderUK, Vuze, Break Podcast zijn deze ook via de CFULLHDMA te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102464

ik denk dat jij doelt op een popcorn hour device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb al eens eerder gevraagd, maar niet echt een reply gevonden op de vraag hoe de CFULLHDMA zich verhoudt tot de andere apparaten zoals de Popcorn bv.
Ik heb hier over beide een hoop gelezen. Kwa functionaliteit en mogelijkheden en prijs lijken ze hetzelfde, dus wat zou volgens jullie mij kunnen overhalen om toch voor de CFULLHDMA te gaan!
harrytasker schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:48:
Erg interessant apparaat.
Heb al een NAS apparaat van COnceptronic en ben daar zeer over te spreken en zou mooi zijn in combinatie met dit apparaat.
Mijn vraag is eigenlijk hoe verhoud dit apparaat zich in de vergelijking tot de Popcorn A100.
Specs lijken een beetje hetzelfde ook de chipset, misschien dat iemand meer info heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een iedeetje : wmv afspeelbaar met externe subs files (srt, sub/idx) die in dezelfde directory staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
de CFULLHDMA zich verhoudt tot de andere apparaten zoals de Popcorn bv.
Je vraag is wel erg open, alsof je hier een verkoper verwacht die zijn pitch hier op gooit en je probeert over te halen. Hoe verhoudt het apparaat zich? 60/40 ofzo?
Heb je ervaringen met de Popcorn? Welke functionaliteit heeft de Popcorn die je graag in de CFULLHDMA zou willen zien?
Zodra ik weet wat je verwachtingen zijn kan ik je beter vertellen of hij eraan voldoet.
Weinig mensen hier hebben EN ervaring met de Popcorn EN met de CFULLHDMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Zoals ik al aangaf zijn de verschillen wat betreft de ondersteunde formaten gelijk.
De popcorn kan bv geupdate worden via plugins en je kan o.a. youtube filmpjes bekijken en naar internet radio luisteren. Is dit ook mogelijk met de CFULLHDMA??
Wat ik zelf eigenlijk belangrijker vind is de ondersteuning voor de verschillende videoformaten, aangezien ik het apparaat hier primair voor wil gaan gebruiken.
Eigenlijk komt het er dus op neer welk apparaat het best overweg kan met de verschillende formaten.
Gebruiksvriendelijk is natuurliijk ook belangrijk, maar ik heb al gelezen dat daar nog wel het een en ander aan verbetert kant worden (geldt overigens ook voor de Popcorn aangezien die nogal traag reageert volgens de diverse fora)
Tijgert schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:45:
[...]
Je vraag is wel erg open, alsof je hier een verkoper verwacht die zijn pitch hier op gooit en je probeert over te halen. Hoe verhoudt het apparaat zich? 60/40 ofzo?
Heb je ervaringen met de Popcorn? Welke functionaliteit heeft de Popcorn die je graag in de CFULLHDMA zou willen zien?
Zodra ik weet wat je verwachtingen zijn kan ik je beter vertellen of hij eraan voldoet.
Weinig mensen hier hebben EN ervaring met de Popcorn EN met de CFULLHDMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:16:
Zoals ik al aangaf zijn de verschillen wat betreft de ondersteunde formaten gelijk.
De popcorn kan bv geupdate worden via plugins en je kan o.a. youtube filmpjes bekijken en naar internet radio luisteren. Is dit ook mogelijk met de CFULLHDMA??
Plugins, geen idee, geen hackpogingen gezien nog ;-)
youtube: kan, via de meegeleverde software (er is transcoding nodig)
internet radio: yep mogelijk.
Wat ik zelf eigenlijk belangrijker vind is de ondersteuning voor de verschillende videoformaten, aangezien ik het apparaat hier primair voor wil gaan gebruiken.
Eigenlijk komt het er dus op neer welk apparaat het best overweg kan met de verschillende formaten.
Het apparaat is nu, 3 / 4 weken op de markt .. de eerste user experiences druppelen binnen ..
Gebruiksvriendelijk is natuurliijk ook belangrijk, maar ik heb al gelezen dat daar nog wel het een en ander aan verbetert kant worden (geldt overigens ook voor de Popcorn aangezien die nogal traag reageert volgens de diverse fora)
Er wordt rekening gehouden met wensen van gebruikers en als iets als functionaliteit ingebouwd of gewijzigd kan worden dan zullen we dat niet nalaten.

Dus de comments hierboven worden ter kennis aangenomen en wellicht zien we er wat van terug.

Eerst prioriteit zal het afspelen zijn van de verschillende soorten media zijn. En de rest kan ik nog niet verklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 207543 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:50:
Ik had ook nog een paar vraagjes:

1:) Is het ook mogelijk om een eigen gui te schrijven zoals bij de tvix en popcorn al mogelijk is??
Niet dat ik weet.
2:) Zijn alle mkv bestanden af te spelen bijv. H.264 en X.264.
Vast niet. Er zijn zoveel verschillende manier om iets dermate vreemd in het MKV container te droppen dat dit echt niet met een ja beantwoord kan worden. En als iets niet direct afgespeeld kan worden zou je het altijd zelf nog kunnen remuxen naar een wel werkbaar formaat.
3:) De evt. aan te hangen externe hardeschijf moet deze een eigen voeding hebben ? en welke zijn getest en worden ondersteund.
3.5" HDD's gaan zowieso niet zonder powersupply werken
2.5" HDD's is geheel afhankelijk van welk type HDD erin zit en of het apparaat zonder meer zonder een externe powerbron kan werken.
Er zijn zoveel merken HDD's/Typen en externe enclosures dat ik geen directe namen kan of wil geven.
4:) Is het ook mogelijk om bij de CFULLHDMA een Art and movie database in html using Moive Collector toe te voegen.
Nee, volgens mij niet mogelijk.
5:) Zit er usb slave poort op de CFULLHDMA of via EXT3 formaat.
?? wat bedoel je hiermee .. er zit een USB Host port op .. je kan hem verder niet aansluiten op een PC.
6:) Peer-to-peer TV : SayaTV wordt deze ondersteunt.
Nope.
7:)Video : YouTube, Metacafe. Veoh, Videocast, DLTV, Cranky Geeks, Bliptv, PodfinderUK, Vuze, Break Podcast zijn deze ook via de CFULLHDMA te bekijken?
youtube wel, flv's wel, de rest van de bovenstaande lijst zover ik weet niet via de meegeleverde DMS . maar heb je een stuk software die dit via upnp kan aanbieden en met wat transcoding werkt, dan werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:44
Zeroday; zou ik de beta firmware ook kunnen testen? (Heb ook een comment op een recente post in je blog geplaatst). Ik krijg het apparaat morgen binnen, ben erg benieuwd! (Ter vervanging van XBMC ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

volgens mij heeft iedereen de beta versie gekregen die erom gevraagd heeft, behalve wellicht mensen met een hotmail adres, ergens in mijn aflevering lijkt het wat mis te gaan .. dus dan moet je me een alternatief e-mail adres geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik merk dat veel .wmv's zonder geluid spelen... is dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
zeroday schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:33:
volgens mij heeft iedereen de beta versie gekregen die erom gevraagd heeft, behalve wellicht mensen met een hotmail adres, ergens in mijn aflevering lijkt het wat mis te gaan .. dus dan moet je me een alternatief e-mail adres geven
Gmail had je mail inderdaad in de spammap gegooid ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:50:
Ik merk dat veel .wmv's zonder geluid spelen... is dit bekend?
Ik denk het niet, ik heb nog geen enkele wmv gehad die geen geluid had :s, 480p, 720p, 1080p's ... wmv9 vc-1 allemaal geluid bij mij, in alle geteste firmware's die ik er al had op gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Weird, ik ga nog eens kijken...
Ik heb een stapel StarWars films in WMV en die hebben allemaal geen geluid via de box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke audio versie gebruiken die wmv's an starwars ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Goeie vraag... ik heb een aantal samples op mijn ftp gezet voor zeroday en hij gaat er naar kijken.
Rare was wel dat zelfs VLC geen geluid gaf, maar Winamp weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:47:
Goeie vraag... ik heb een aantal samples op mijn ftp gezet voor zeroday en hij gaat er naar kijken.
Rare was wel dat zelfs VLC geen geluid gaf, maar Winamp weer wel...
vooruit wat extra info ..

vanaf de cfullhdma .. :
[HDMI audio]: Audio was set by application to have 5.1 channels
[HDMI audio]: Audio sample rate set by application: 48000 Hz, MClk factor 256
[HDMI] DHSetAudioFormat(): 2 channel, 48000 Hz
[HDMI] Sending audio over S/P-DIF to HDMI
[HDMI] Setting the HDMI Audio Clock, PixClk=148500000, SampleClk=48000
[HDMI] Setting the HDMI Audio Clock, N = 6144, CTS = 0

HDMI SPDIFF omzetten van RAW naar PCM en draaien ... . althans, hier in mijn testomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Right... ik doe wel heel enthousiast mee met dat testen en mekkeren, maar eigenlijk heb ik overal de ballen verstand van. Wat hierboven dus staat klinkt vast logisch, maar ik kan er niks mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
OK, heb 2 uurtjes zitten 'spelen' met het apparaat, incl. de beta firmware. Hier wat vragen:

- Sommige DVD iso's spelen niet: ik zie de intro animatie van de filmstudio en na een paar seconden krijg ik de melding 'time out', en stopt de film?

- Ik heb een hele lijst WMV's in HD, incl. 5.1 geluid. Maar die spelen allemaal geen geluid af, geen idee waarom. Als ik het digitale geluid op PCM ipv AC3 zet, is er wel geluid maar geen 5.1.

- Als ik de meegeleverde serversoftware en/of de Windows VIsta Mediaplayer optie om media te delen gebruik: merkt het apparaat dan ook nieuw toegevoegde bestanden en mappen op, of moet ik ergens steeds opnieuw de 'bibliotheek' scannen?

- Waar kan je Windows Shares / SMB instellen?

Nou moet ik toegeven dat ik natuurlijk compleet nieuw ben met dit apparaat, be gentle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Als ik de meegeleverde serversoftware en/of de Windows VIsta Mediaplayer optie om media te delen gebruik: merkt het apparaat dan ook nieuw toegevoegde bestanden en mappen op, of moet ik ergens steeds opnieuw de 'bibliotheek' scannen?
Bijgeleverde HD Media Server: service stoppen, map vernieuwen, evt map toevoegen, service starten. Je moet het dus handmatig doen, het gaat niet automatisch.
Op je pc in de explorer (verkenner): rechtsklik op de map die je wilt sharen, kies voor delen en beveiliging, tabblad delen, van deze map een gedeelte netwerkmap maken. Als de cfullhdma aangezet wordt, dan scant hij het netwerk af naar shares. Hij zal bij de computernaam beginnen. Daaronder laat hij de shared directories zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Anoniem: 143634 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:32:
Op je pc in de explorer (verkenner): rechtsklik op de map die je wilt sharen, kies voor delen en beveiliging, tabblad delen, van deze map een gedeelte netwerkmap maken. Als de cfullhdma aangezet wordt, dan scant hij het netwerk af naar shares. Hij zal bij de computernaam beginnen. Daaronder laat hij de shared directories zien.
Hmm, dit heb ik gedaan, de cfullhdma ziet geen shares! Nou heb ik op mijn pc Windows Vista Ultimate staan, zet die misschien wat dicht?

Op zich werkt de meegeleverde media server prima, maar het handmatig opnieuw inscannen staat me nogal tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Als ik het digitale geluid op PCM ipv AC3 zet, is er wel geluid maar geen 5.1
Dit is wel een vervelend manco dan... daar gaat je HD star Wars in 1080p met wel heus stereo geluid |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mikkelnl schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:34:
OK, heb 2 uurtjes zitten 'spelen' met het apparaat, incl. de beta firmware. Hier wat vragen:

- Sommige DVD iso's spelen niet: ik zie de intro animatie van de filmstudio en na een paar seconden krijg ik de melding 'time out', en stopt de film?
Interessant ... wat als je hem uitpakt en dan afspeelt Dus een Audio_TS en Video_TS ?
Nu is er een bug gevonden mbt het afspelen van ISO/DVD doordat er iets mis gaat met de IFO files, dus dat zou het kunnen zijn
- Ik heb een hele lijst WMV's in HD, incl. 5.1 geluid. Maar die spelen allemaal geen geluid af, geen idee waarom. Als ik het digitale geluid op PCM ipv AC3 zet, is er wel geluid maar geen 5.1.
Eigenlijk is dit 'logisch' .. enerzijds bezit het apparaat een coaxiale digitale uitgang voor Dolby Digital en DTS passthrough en een stereo uitgang analoog. Wil jij dus 5.1 wat niet digitale surround is, dan zal hij dat moeten downmixen naar stereo en derhalve (op dit moment) moet het geluid dus op PCM gezet worden. Niet handig al zeg ik zelf.
Er is gisteren een nieuwe versie van de meegeleverde server software gereleased op de site van Conceptronic zag ik, echter je bibliotheek zal je wel opnieuw moeten scannen.
Op je eigen PC? Je zal onder Vista een aantal share opties aan moeten zetten zodat automatisch op de CFULLHDMA de share getoond gaat worden. Je hoeft daar verder niets voor in te stellen.
Enige wat je moet instellen is gebruikersnaam / wachtwoord.

Note: als je niet op je Vista Share komt met je CFULLHDMA dan kom je er met een normale PC ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 06:51:
Interessant ... wat als je hem uitpakt en dan afspeelt Dus een Audio_TS en Video_TS ?
Nu is er een bug gevonden mbt het afspelen van ISO/DVD doordat er iets mis gaat met de IFO files, dus dat zou het kunnen zijn
Uitpakken zal ik eens proberen. Sowieso viel me op dat als je de ISO selecteert in het menu, hij een niveau dieper gaat: hij toont als het ware de inhoud van de ISO. Ik weet ff de namen van de files niet uit 't hoofd, maar de bovenste (ik vermoed de .ifo) heeft een disc icon, de rest hebben videoplayer icons. Ik kies dan de bovenste, de film begint te spelen en houdt dus na een paar seconden op met de TIME OUT pop-up.
Eigenlijk is dit 'logisch' .. enerzijds bezit het apparaat een coaxiale digitale uitgang voor Dolby Digital en DTS passthrough en een stereo uitgang analoog. Wil jij dus 5.1 wat niet digitale surround is, dan zal hij dat moeten downmixen naar stereo en derhalve (op dit moment) moet het geluid dus op PCM gezet worden. Niet handig al zeg ik zelf.
Ik ben er vrij zeker van dat de HDWMV bestanden 5.1 surround geluid hebben?! :?
Op je eigen PC? Je zal onder Vista een aantal share opties aan moeten zetten zodat automatisch op de CFULLHDMA de share getoond gaat worden. Je hoeft daar verder niets voor in te stellen.
Enige wat je moet instellen is gebruikersnaam / wachtwoord.

Note: als je niet op je Vista Share komt met je CFULLHDMA dan kom je er met een normale PC ook niet op.
Hmm, denk toch dat er dan ergens iets niet goed zit: ik heb een paar mappen gedeeld in Vista, mijn Windows XP laptop kan die mappen ook gewoon inzien. De cfullhdma ziet ze echter niet. En die zouden dus in het 'server' lijstje moeten staan toch? En als ik het goed begrijp moet je - als je die daar selecteert - een username/password van de share invoeren? Maar goed, zo ver kom ik niet, want hij lijkt de shares niet te vinden. Misschien zit dat toch in Vista ergens, wellicht in Live OneCare, ik duik er nog wel ff in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Ik snap er niks van, maar de cfullhdma vind geen gedeelde mappen van de Windows Vista PC. De map is wel te vinden via een aangesloten laptop (Win XP), dus het delen lijkt me goed te zitten.

Iemand tips hoe je een Windows Vista gedeelde map zichtbaar krijgt op de cfullhdma? Ik ga er overigens van uit dat je de share hoort te zien zodra je My Media kiest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:00:
Ik snap er niks van, maar de cfullhdma vind geen gedeelde mappen van de Windows Vista PC. De map is wel te vinden via een aangesloten laptop (Win XP), dus het delen lijkt me goed te zitten.

Iemand tips hoe je een Windows Vista gedeelde map zichtbaar krijgt op de cfullhdma? Ik ga er overigens van uit dat je de share hoort te zien zodra je My Media kiest...
Eerste vraag: je gebruikt de 1.09.10 (vandaag gereleased) firmware ?
en inderdaad zou je onder My Media De naam van je Vista PC moeten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:14:
Eerste vraag: je gebruikt de 1.09.10 (vandaag gereleased) firmware ?
Jazeker :)

Op naar de tweede vraag 8)

/edit:
By the way; als ik een map op mijn XP laptop deel, vindt 'ie 'm ook niet :?

[ Voor 16% gewijzigd door mikkelnl op 04-06-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:17:
[...]

Jazeker :)

Op naar de tweede vraag 8)

/edit:
By the way; als ik een map op mijn XP laptop deel, vindt 'ie 'm ook niet :?
Firewalls, Virusscanners ? Je bent de eerste die totaal niets ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:28:
Firewalls, Virusscanners ? Je bent de eerste die totaal niets ziet..
Firewall/virusscanner (OneCare) uitgeschakeld; nog steeds niks.

Apparaat hangt gewoon in het netwerk, niks bijzonders. En aangezien de meegeleverde software wel werkt lijkt me dat alles wat dat betreft goed zit...

Ik zie alleen het constant opnieuw moeten inscannen van de mappen in die software niet zitten als ik bijv. een film of tvserie erbij heb gezet, vandaar dat ik denk dat via windows shares het makkelijker gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:35:
[...]

Firewall/virusscanner (OneCare) uitgeschakeld; nog steeds niks.

Apparaat hangt gewoon in het netwerk, niks bijzonders. En aangezien de meegeleverde software wel werkt lijkt me dat alles wat dat betreft goed zit...

Ik zie alleen het constant opnieuw moeten inscannen van de mappen in die software niet zitten als ik bijv. een film of tvserie erbij heb gezet, vandaar dat ik denk dat via windows shares het makkelijker gaat...
Ik heb afgelopen week 'onderzoek' er naar gedaan ..
wellicht dat er iets op DNS / DHCP niveau binnen je netwerk wat mis gaat ..
http://www.aroundmyroom.c...ying-to-understand-samba/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag. Welke methode levert het beste kwaliteit op?
Streamen vanuit een media server, vooropgesteld dat pc processing power en netwerk capaciteit voldoende is of vanuit nfs sharing rechtstreeks op de cfullhdma afspelen.
In het eerste geval vindt decodering op de pc plaats waarbij de cfullhdma slechts een doorgeefluik is en in het tweede geval vindt decodering op de cfullhdma plaats in de firmware.
Ik verwacht zelf weinig verschil, want ik denk dat de gebruikte decodeer algoritmes (codecs, libraries) in beide gevallen hetzelfde zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Mja, ben alleen bang dat ik die tool niet kan gebruiken, aangezien het voor unix is... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Goed nieuws; windows shares doen het plotseling. Oplossing was mijn modem (is dhcp server) te rebooten (zoals ook hier werd gedaan: http://www.aroundmyroom.c...ying-to-understand-samba/).

Bizar...

De cfullhdma vindt nu ineens alle shares in mijn netwerk.

Bijkomend voordeel: via de media-server software kon ik gisteren bepaalde ISO's niet spelen (ze kapten na 10 seconden met een time-out melding), die doen het nu wel! 8)7

Ik ga nu e.e.a. verder testen, maar we zijn weer een stap verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 143634 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:57:
Vraag. Welke methode levert het beste kwaliteit op?
Streamen vanuit een media server, vooropgesteld dat pc processing power en netwerk capaciteit voldoende is of vanuit nfs sharing rechtstreeks op de cfullhdma afspelen.
In het eerste geval vindt decodering op de pc plaats waarbij de cfullhdma slechts een doorgeefluik is en in het tweede geval vindt decodering op de cfullhdma plaats in de firmware.
Ik verwacht zelf weinig verschil, want ik denk dat de gebruikte decodeer algoritmes (codecs, libraries) in beide gevallen hetzelfde zullen zijn.
NFS -> beste performance om data te transporteren .. (echter Linux - Linux)
SMB -> directe verbinding met shares (windows PC's .. ) mindere performance als NFS
UPnP AV: goede performance echter ander structuur voor het sharen van data
in alle gevallen zal de decodering ALLEMAAL op de CFULLHDMA gedaan worden

Transcoding (mogelijkheid van de meegeleverde software) zorgt ervoor dat NIET ondersteunende formaten zoals FLV omgezet wordt naar een begrijpbaar formaat voor de CFULLHDMA.
En daar heb je dan bijv. een UPnP AV Servertje voor nodig die dat kan

Ik heb hier alle mogelijkheden ' enabled ' staan ..

Maar op zich: het maakt niets uit .. NFS is voor Freaks, SMB voor mensen met wat mindere mogelijkheden maar met net zoveel verstand, de UPnP Server voor mensen die gewoon willen hebben dat iets meteen werkt zonder ergens shares of andere instellingen voor gedaan moet worden.

tot op heden heb ik nog geen medegebruiker gezien die NFS gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:10:
Goed nieuws; windows shares doen het plotseling. Oplossing was mijn modem (is dhcp server) te rebooten (zoals ook hier werd gedaan: http://www.aroundmyroom.c...ying-to-understand-samba/).

Bizar...

De cfullhdma vindt nu ineens alle shares in mijn netwerk.

Bijkomend voordeel: via de media-server software kon ik gisteren bepaalde ISO's niet spelen (ze kapten na 10 seconden met een time-out melding), die doen het nu wel! 8)7

Ik ga nu e.e.a. verder testen, maar we zijn weer een stap verder ;)
Coño, ik ben goooooeeedddddd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:15:
[...]

Coño, ik ben goooooeeedddddd ;-)
Viesssssss goooooeeedddddd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Oh? Ik dacht het zelf van niet... dat zou ook meteen alle artefacts oplossen, gewoon de codec aanpassen op je pc. Ook Flac... geen probleem, codec op de PC erbij. Ik denk dat je het principe van streamen verkeert begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Ervaringen na 2e avond:
  • 1080p MKV's bevatten erg veel artifacts, lijkt alsof het te zwaar is. Dezelfde video gedownload in 720p doet het perfect. Beide netjes met 5.1 geluid. Ik testte met een Planet Earth .mkv en ga nog verder testen met andere 1080p mkv's.
  • HDWMV bestanden met 5.1 geluid spelen alleen af als ik geluid instellingen naar PCM zet, dus géén 5.1 geluid!
  • Kan het kloppen dat het apparaat 'oude' servers en shares onthoudt nadat je 'm uit/aan zet? Ik zie nl. nog steeds de media-server erbij staan, terwijl die software niet meer op mijn pc staat. Als je de oude share of media-server kiest, verschijnt de vervolgkeuze (video/foto/audio), kies je daar één dan krijg je de error dat de server niet meer bestaat.
  • Valt me op dat als ik via windows shares materiaal stream, het network-activity lampje uitblijft, terwijl het wel aangaat als ik via een media-server streamde. De setting in advanced settings staat gewoon op AAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:36:
[...]

Oh? Ik dacht het zelf van niet... dat zou ook meteen alle artefacts oplossen, gewoon de codec aanpassen op je pc. Ook Flac... geen probleem, codec op de PC erbij. Ik denk dat je het principe van streamen verkeert begrijpt.
Ik begrijp dat heel goed, maar ik heb gewoon de vraag verkeerd gelezen .. Ik dacht dat er gevraagd werd hoe de cfullhdma de verwerking van video/stream doet.. Eerste zin iets te snel overheen gelezen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:38:
Ervaringen na 2e avond:

[list]
• 1080p MKV's bevatten erg veel artifacts, lijkt alsof het te zwaar is. Dezelfde video gedownload in 720p doet het perfect. Beide netjes met 5.1 geluid. Ik testte met een Planet Earth .mkv en ga nog verder testen met andere 1080p mkv's.

Ligt niet aan de MKV, maar aan de stream, ga je de stream omzetten naar een ruwe H.264 stream hou je hetzelfde probleem. Er wordt aangewerkt momenteel. Content is onder debugging.
• HDWMV bestanden met 5.1 geluid spelen alleen af als ik geluid instellingen naar PCM zet, dus géén 5.1 geluid!
Hoe wil je een analoog 5.1 geluid krijgen? Over SPDIFF (coaxial) kunnen je geen analoog geluid gooien, want dat eet geen enkele versterker.. Dus et geluid MOET wel gedownsampled worden naar Stereo
• Kan het kloppen dat het apparaat 'oude' servers en shares onthoudt nadat je 'm uit/aan zet? Ik zie nl. nog steeds de media-server erbij staan, terwijl die software niet meer op mijn pc staat. Als je de oude share of media-server kiest, verschijnt de vervolgkeuze (video/foto/audio), kies je daar één dan krijg je de error dat de server niet meer bestaat.
• Valt me op dat als ik via windows shares materiaal stream, het network-activity lampje uitblijft, terwijl het wel aangaat als ik via een media-server streamde. De setting in advanced settings staat gewoon op AAN.
[/list]
Zover ik weet onhoudt hij het niet, maar nogmaals: dat kan dus liggen wellicht aan je routertje.. want die was ook de oorzaak dat het eerst helemaal niet getoond werd.

Dat het netwerk activiteitslampje niet aangaat bij samba is inderdaad niet goed, als je die functie niet hebt uitgezet in de setup. Dus je hebt goed getest ! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
zeroday schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:18:
[...]
Ligt niet aan de MKV, maar aan de stream, ga je de stream omzetten naar een ruwe H.264 stream hou je hetzelfde probleem. Er wordt aangewerkt momenteel. Content is onder debugging.
Mooi!
Hoe wil je een analoog 5.1 geluid krijgen? Over SPDIFF (coaxial) kunnen je geen analoog geluid gooien, want dat eet geen enkele versterker.. Dus et geluid MOET wel gedownsampled worden naar Stereo
Nogmaals, ik ben niet 100% thuis in deze materie, maar een HDWMV bestand zou analoog geluid hebben? In .nfo bestanden staat nl. altijd 5.1 als geluid erbij. Plus: als ik de WMV afspeel via een Xbox360 is het ook gewoon 5.1 geluid!
Zover ik weet onhoudt hij het niet, maar nogmaals: dat kan dus liggen wellicht aan je routertje.. want die was ook de oorzaak dat het eerst helemaal niet getoond werd.

Dat het netwerk activiteitslampje niet aangaat bij samba is inderdaad niet goed, als je die functie niet hebt uitgezet in de setup. Dus je hebt goed getest ! ;-)
Ik zal de router nog 's herstarten vanavond ;)
Netwerk led: zolang ik niet de enige ben en het bekend is zie ik 't wel in een toekomstige firmware weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

uhm.. gaat wat mis
moest een link in een heel ander topic stoppen ..

[ Voor 145% gewijzigd door zeroday op 05-06-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

zeroday schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:50:
uhm.. gaat wat mis
moest een link in een heel ander topic stoppen ..
Was dat in het topic: "post je eigen nude-pics?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Ik kom eigenlijk nog maar twee fouten tegen:

- Windows Shares blijven at random wel/niet verschijnen na het aanzetten, kan er totaal geen logisca in vinden. Heb ook niet het idee dat het mijn router/modem is, want die steeds resetten helpt niet altijd (en is irritant).

- WMV's spelen niet met 5.1 digitaal geluid.

Vooral het eerste punt is behoorlijk vervelend helaas... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

- Windows Shares blijven at random wel/niet verschijnen na het aanzetten, kan er totaal geen logisca in vinden. Heb ook niet het idee dat het mijn router/modem is, want die steeds resetten helpt niet altijd (en is irritant).
Hoe moet ik dat zien? zit je elke keer shares te wijzigen?
wat als je 1 share aan maakt wat dan?
wat voor OS gebruik je? zie je dezelfde shares ook op een andere PC ?
- WMV's spelen niet met 5.1 digitaal geluid.
1. als het digitaal DTS of Dolby Digital is, wordt het afgespeeld
2. als het normaal 5.1 is, dan werkt dat inderdaad niet maar wordt het downsampled naar stereo

erg normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Die blijvende shares kan ook aan je windows liggen. Ik zie daar ook shares staan die al lang niet meer bestaan... en die staan dan natuurlijk ook in de CFULLHDMA.

Dat van die 5.1 in WMV's is wel megairritant. Als de XboX360 het wel digitaal kan uitsturen, dan moet de CFULLHDMA dat ook kunnen. Anders kan je net zo goed die hele stream eruit laten en er stereo in stoppen...

[ Voor 39% gewijzigd door Tijgert op 06-06-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
Tijgert schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:12:
Die blijvende shares kan ook aan je windows liggen. Ik zie daar ook shares staan die al lang niet meer bestaan... en die staan dan natuurlijk ook in de CFULLHDMA.
Windows xp heeft volgens mij ergens een optie om eenmaal gebruikte netwerklocaties toe te voegen als shares. Dit zal er de oorzaak van zijn. Je kunt deze optie ook uitvinken maar ik kan het zo snel niet meer vinden waar dit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:12:

Dat van die 5.1 in WMV's is wel megairritant. Als de XboX360 het wel digitaal kan uitsturen, dan moet de CFULLHDMA dat ook kunnen. Anders kan je net zo goed die hele stream eruit laten en er stereo in stoppen...
en jij gebruikt dan wel die superspeciale kabel van de xbox360 toch ?
en waar sluit je die op aan, en hoeveel aansluitingen heb je dan nodig?

standaard zonder die speciale kabel kan die 360 het ook niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173249

Kan je niet beter gewoon een xbox 360 kopen dan die conceptronic voor het zelfde geld, (Kan je ook nog gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:49:
[...]

Hoe moet ik dat zien? zit je elke keer shares te wijzigen?
wat als je 1 share aan maakt wat dan?
wat voor OS gebruik je? zie je dezelfde shares ook op een andere PC ?
Nee, ik zit niet steeds te wijzigen. Niks mee gedaan de laatste tijd. Heel simpel voorbeeld: de optie 'media delen' is nu compleet uitgeschakeld op mijn pc (zelfs in de firewall) en toch staat hij nog in de lijst in de cfullhdma, als ik 'm kies krijg ik de melding dat de server niet bestaat, en refresht hij de server lijst en staat het wel goed.

Of zojuist: aanzetten van het apparaat: hij ziet geen één share o.i.d. (blijft 'searching for server'). Uitgezet, en weer aangezet: hop, netjes de shares in beeld.
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:49:
[...]
1. als het digitaal DTS of Dolby Digital is, wordt het afgespeeld
2. als het normaal 5.1 is, dan werkt dat inderdaad niet maar wordt het downsampled naar stereo

erg normaal.
Het klinkt i.i.g. niet normaal. Want hoe kan mijn xbox 360 dan wél dezelfde .wmv in 5.1 afspelen?
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:08:
[...]

en jij gebruikt dan wel die superspeciale kabel van de xbox360 toch ?
en waar sluit je die op aan, en hoeveel aansluitingen heb je dan nodig?

standaard zonder die speciale kabel kan die 360 het ook niet ..
Superspeciale kabel? Ehm, nee gewoon de bijgeleverde component met een optische kabel voor geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Anoniem: 173249 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:40:
Kan je niet beter gewoon een xbox 360 kopen dan die conceptronic voor het zelfde geld, (Kan je ook nog gamen)
Absoluut niet, want de 360 speelt maar bar weinig af.

Dit apparaat is verder uitstekend; het speelt bij mij echt bijna alles af, incl. DTS etc etc etc.

Alleen dus wat kleine puntjes die ik hier meld, zodat wellicht de developers er iets aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Anoniem: 173249 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:40:
Mij lijkt het ideaal kan zoals Mikkelnl al zegt zoveel meer afspelen dan de xbox360.
HD films vanaf de ext hdd via de laptop aangesloten op de tv kijken is toch niet zo ideaal dus dit apparaat lijkt me super.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

iedereen werkt met Samba en kan met en zonder username op verbinden (xp / vista /nas ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
zeroday schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:48:
iedereen werkt met Samba en kan met en zonder username op verbinden (xp / vista /nas ?)
Yep d:)b (mits ik de shares zie :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een BDMV directory met daaronder oa de directory STREAM met daarin één of meerdere m2ts bestanden. Eén m2ts bestand is veel groter dan de andere; dat is de hoofdfilm, de andere zijn menu's en/of extra's.
Als ik de film wil afspelen, dan selecteer ik het grote m2ts bestand (00001.m2ts).Hij speelt dan af in ac3/dts en ik kan de audio taal veranderen. Echter, subtitles selecteren lukt niet. En ik kan het film menu niet oproepen.

Heeft iemand ervaring met bluray rips?
- hoe moet ik een BDMV film starten?
- waarom krijg ik geen menu? (bug?)
- geen subtitles (houdt dit verband met de bestaande subs issues?)

De cfullhdma lijkt geen externe subs meer te ondersteunen. Enige weken geleden (bij een vorige firmware versie) deed ie het nog.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 143634 op 07-06-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 143634 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:16:

Heeft iemand ervaring met bluray rips?
- hoe moet ik een BDMV film starten?
- waarom krijg ik geen menu? (bug?)
- geen subtitles (houdt dit verband met de bestaande subs issues?)

De cfullhdma lijkt geen externe subs meer te ondersteunen. Enige weken geleden (bij een vorige firmware versie) deed ie het nog.
- beetje ervaring
- menu krijg je niet, want een blueray menu is niet gelijk aan een dvd menu totaal ander concept
- subtitles geen idee ..

externe subs niet? wat en hoe? als je iets als een probleem bestempeld zou het handig zijn om iets te geven waarin mensen het kunnen reproduceren .. nu kan ik een srt pakken maar is jou probleem een sub+idx .. ik noem maar wat ..
dus ik wil je helpen, maar ik heb meer info nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, daar komt ie.

Ik heb van www.ondertitel.com subs gedownload en ik heb de ondertitel files dezelfde naam gegeven als de mkv of m2ts files, maar dan uiteraard met extensie srt. De srt files staan in dezelfde map als de mkv files.

Als ik de films via de usb hdd afspeel, dan worden er geen subs getoond. Als ik de subs met MKVtoolnix mkvmerge gui samenvoeg, dan heb ik wel subs. Echter, ik zie achter iedere zin onleesbare karakters, zoals blokjes. Ik weet niet of dat ligt aan mkvmerge of aan de cfullhdma. Mijn pc is te zwak om hd materiaal af te spelen, dus daar kan ik het niet controleren.

Voorbeelden (bij geen van allen zie ik subs):
Earth.2007.1080p.BluRay.x264-hV.m2ts
Earth.2007.1080p.BluRay.x264-hV.srt
X-Men2.1080p.mkv
X-Men2.1080p.srt
Fantastic.Four.Rise.of.the.Silver.Surfer.1080p.mkv
Fantastic.Four.Rise.of.the.Silver.Surfer.1080p.srt
Planet Earth.01.From.Pole.To.Pole.1080i.h264.AC3.ts
Planet Earth.01.From.Pole.To.Pole.1080i.h264.AC3.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om de 24p op de cfullhdma te testen heb ik een bluray film "house of the flying daggers" gedownload, maar liefst 21GB! Enfin, een heel mooie film met mooie beelden, dus zeker de moeite waard. XviD4PSP geeft aan dat de frame rate 23.976 fps is.

Op het eerste gezicht lijkt de cfullhdma in 24p mode de film vloeiend af te spelen. Echter, als je heel goed oplet, dan zie je regelmatig (om de paar minuten afhankelijk van de scenes) een korte hapering in het beeld. Als je daar niet speciaal voor gaat zitten, dan merk je het niet eens.
In 50p mode speelt ie zonder haperingen af. Ik merk niet echt het verschil tussen 24p en 50p. Misschien is dat verschil wel te zien als ik twee cfullhdma's en 2 dezelfde tv's naast elkaar zou vergelijken.

Ik heb Ice Age 2 tweemaal gedownload, en ook 2x teleurgesteld.
In iso formaat: cfullhdma speelt niet af omdat het een het een bluray iso is (zeroday heeft al eerder aangegeven dat dat niet draait op de cfullhdma tenzij je het eerst uitpakt).
In mkv formaat: enkele seconden beeld en daarna blijft het beeld bevroren. Lijkt op de Planet Earth issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Weet iemand de maten van het kastje, kan deze nergens vinden en is het ook mogelijk het apparaat plat te leggen of moet hij altijd rechtop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Het apparaat heeft een hele mooie metalen standaard waarmee je hem verticaal kan zetten. Anders leg je hem op zijn kant. Dat hebben ze mooi gedaan.

Maten weet ik even niet, maar nogal klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
In de standaard is het net een startrek logo, heb 'm dus ook gewoon platgelegd ;) Formaat weet ik niet precies, maar vergelijk het maar met een router/switch, en dan een kleine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
bij deze eentje besteld ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Je gaat er denk ik geen spijt van krijgen :)

Om ff terug te komen op de share zichtbaar wel/niet: ik merk nog steeds puur at random dat het apparaat soms geen shares ziet. Een paar keer opnieuw opstarten van de cfullhdma helpt meestal. Soms echter moet ik alles in hetr netwerk uitschakelen, modem (livebox) herstarten en alles weer aanzetten, dan werkt het weer.

Lijkt dus op het probleem zeroday op zijn blog ook aangaf (http://www.aroundmyroom.c...ying-to-understand-samba/).

Ik blijf het vreemd vinden, aangezien geen enkel ander apparaat dat ik ken dit verschijnsel heeft...

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 143634 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:55:

In 50p mode speelt ie zonder haperingen af. Ik merk niet echt het verschil tussen 24p en 50p. Misschien is dat verschil wel te zien als ik twee cfullhdma's en 2 dezelfde tv's naast elkaar zou vergelijken.
Goed idee ;-)
In mkv formaat: enkele seconden beeld en daarna blijft het beeld bevroren. Lijkt op de Planet Earth issue.
Ik heb dezelfde iceage .. en ik geloof dat ik 1 seconde beeld kreeg. Jumpen naar 30% geeft dan inderdaad de artefacts aan.

Het heeft er alles mee te maken dat de film op een specifieke manier ge-encodeerd is.
gebruik ik namelijk Gotsent en zet deze film om naar een 'h.264' stream dan is er niets aan het handje ..

Computex is afgelopen dus ik verwacht deze week wat meer feedback ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik had gisteren wat raars. Ik keek een stukje Earth (Moooooi!) en opeens kwamen er sporadisch horizontale streepjes in beeld flikkeren. Na een paar seconden was poef, het beeld weg en gaf de TV een 'ik heb geen signaal' icoontje. Het signaal was dus gewoon pleite.
Als ik de CFULLHDMA (die overigens wel gewoon verder speelde) op pauze zette dan kwam het beeld weer terug. Op UNPauze ging het weer verder tot een halve minuut daarna de streepjes weer terug kwamen en het beeld weer verloren ging.
Bij een andere film kwam dit fenomeen terug (beide 1080P).

Een simpele reset van de CFULLHDMA lostte dit probleem op. Waarom zeg ik dit dan? Nou, dan is het tenminste gemeld, voor als iemand anders het ook eens heeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38329

Hallo,

Misschien n btje noob vraag maar als ik mijn externe usb hd nou aansluit op de CFULLHDMA kan ik dan via mijn pc direct torrents naar deze schijf downloaden en wanneer hij klaar is afspelen?

Is dit dan via een ftp of een gewone share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Anoniem: 38329 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:27:
Hallo,

Misschien n btje noob vraag maar als ik mijn externe usb hd nou aansluit op de CFULLHDMA kan ik dan via mijn pc direct torrents naar deze schijf downloaden en wanneer hij klaar is afspelen?

Is dit dan via een ftp of een gewone share?
Nee, kan niet. Je zal een externe usb schijf altijd van en naar je pc moeten brengen. Je kan wel de cfullhdma aansluiten op je netwerk, zodat je films kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt ook de externe usb hdd aan je pc koppelen en sharen naar het netwerk (samba). Je streamt dus niet met een media server, maar je speelt rechtstreeks af.
Nadeel is dat je pc aan moet staan. Ik verkies daarom om de hdd aan de cfullhdma te koppelen om de pc niet onnodig lang aan te laten staan. Dan maar af en toe op en neer lopen met de usb hdd. Maar ja, daar is ie ook voor bedoeld he? Anders kun je net zo goed een interne hdd kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Gisteren had ik voor de tweede keer het lijntjes->beeld weg probleem.
20 minuten na de start kwamen ze en poef, beeld weg... resetten was weer de enige oplossing en daarna bleef het gelukkig weg. Twee keer is nog geen scheepsrecht, maar...

Ander puntje: van 4 films die over het netwerk de foutmelding gaven dat ze niet ondersteund werden ontdekte ik dat deze via de USB poort wel gewoon werken :?
Helaas was 1 daarvan vol met artefacten.

De andere weigeraars ga ik z.s.m. via USB checken, I'll be back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 14:44
Tijgert schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:20:
Ik had gisteren wat raars. Ik keek een stukje Earth (Moooooi!) en opeens kwamen er sporadisch horizontale streepjes in beeld flikkeren. Na een paar seconden was poef, het beeld weg en gaf de TV een 'ik heb geen signaal' icoontje. Het signaal was dus gewoon pleite.
Hier zojuist ook even na de overwinning op Italië mijn CFULLHDMA geshowd, met een aantal beginstukjes Earth (720p), diverse afleveringen ging het prima. De ooh's een aahs waren aanwezig :).
Daarna transformers (1080p) gestart, nog beter beeld. Transformers op pauze gezet, totdat de rest terugkwam van mijn balkon (rokers).. Toen begon ook mijn beeld enorm te knipperen en uiteindelijk hield de CFULLHDMA ermee op, zwart beeld. Op pictures gedrukt, lukte het om een aantal foto's te laten zien. Daarna weer terug naar Transformers, resume no, begin maar opnieuw en weer flikkerend beeld. Wat mij wel opviel was, dat het apparaat flink warm was geworden, ondanks dat deze nog maar slechts een half uurtje aanstond.

Morgen verder kijken, nu slapen.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Warm wordt hij idd wel, maar zou het warm genoeg zijn voor dit soort fouten? Als ik het apparaat reset dan speelt hij daarna normaal terwijl de temperatuur volgens mij niet minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:20:
Warm wordt hij idd wel, maar zou het warm genoeg zijn voor dit soort fouten? Als ik het apparaat reset dan speelt hij daarna normaal terwijl de temperatuur volgens mij niet minder wordt.
Volgens de opgaaf van Sigma Designs kan en mag de chip gerust 70 graden worden.
Je zou er eventueel een koelblokje op kunnen zetten die zal dan de temperatuur wat af laten nemen.
De behuizing zelf zorgt er ook goed voor dat warmte weggeleid wordt (niet plastic) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:08:
[...]

Volgens de opgaaf van Sigma Designs kan en mag de chip gerust 70 graden worden.
Je zou er eventueel een koelblokje op kunnen zetten die zal dan de temperatuur wat af laten nemen.
De behuizing zelf zorgt er ook goed voor dat warmte weggeleid wordt (niet plastic) ..
mmm dan is de garantie weg lijkt me....of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:27:
[...]
mmm dan is de garantie weg lijkt me....of niet?
zolang je niet zelf zit te solderen op het pcb board zie ik niet in waarom zoiets een void warranty zou opleveren, of je zal zo moeten liggen te knoeien met bijv. een koelpasta ... ik geloof dat er niet eens een void warranty sticker op een schroef zit..

Maar goed: wie ben ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dezelfde iceage .. en ik geloof dat ik 1 seconde beeld kreeg. Jumpen naar 30% geeft dan inderdaad de artefacts aan.

Het heeft er alles mee te maken dat de film op een specifieke manier ge-encodeerd is.
gebruik ik namelijk Gotsent en zet deze film om naar een 'h.264' stream dan is er niets aan het handje ..

Computex is afgelopen dus ik verwacht deze week wat meer feedback ;-)
Bedankt voor de tip. Nieuwsgierig als ik ben heb ik het uitgeprobeerd. De mkv met GOTSent op een dual core omgezet naar h.264 in maar liefst 10 uur (!) en hij speelt inderdaad af.
Echter ...
Output is mp4, wat impliciet inhoudt dat je enkel stereo geluid krijg.
Input voor GOTSent kan alleen mkv zijn, ts kan bv niet. Wellicht zijn er andere programma's die video en audio streams kan omzetten naar een voor de cfullhdma afspeelbaar formaat.

Het geeft in ieder geval aan dat probleem op de cfullhdma gefixed moet kunnen worden. De knappe koppen in het verre oosten werken er hard aan, dus het zal niet lang meer duren verwacht en hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 143634 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:19:
[...]

Het geeft in ieder geval aan dat probleem op de cfullhdma gefixed moet kunnen worden. De knappe koppen in het verre oosten werken er hard aan, dus het zal niet lang meer duren verwacht en hoop ik...
Het probleem is en ligt wat gecompliceerder dan je zou denken. Het heeft erg veel met de chip te maken, bandbreedte, memory, profielen, ref. frames en wat al niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 143634 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:19:
[...]
Bedankt voor de tip. Nieuwsgierig als ik ben heb ik het uitgeprobeerd. De mkv met GOTSent op een dual core omgezet naar h.264 in maar liefst 10 uur (!) en hij speelt inderdaad af.
Echter ...
Output is mp4, wat impliciet inhoudt dat je enkel stereo geluid krijg.
Speltip 2: zoek een tool die de MKV uit elkaarhaalt, die de H.264 stream om kan zetten in een High Profile L4.1 met laat (natte vinger in de lucht) ik eens zeggen maximaal 4 ref frames en zet dan je MKV weer in elkaar..

Probleem heeft met gecomprimeerdheid van de H.264 stream te maken, het profiel en de hoeveelheid ref. frames. Daar schijnen wel wat leuke threads over geschreven te zijn. En dan zou je haast kunnen concluderen dat die streams niet 'standaard' ge-encodeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Het probleem is en ligt wat gecompliceerder dan je zou denken. Het heeft erg veel met de chip te maken, bandbreedte, memory, profielen, ref. frames en wat al niet meer..
Als de bestanden op andere mediaplayers wel gewoon afspelen (weet ik niet hoor, misschien hebben ze daar dezelfde problemen) dan moet de CFULLHDMA dat ook kunnen. Aan bandbreedte e.d. zal het niet liggen want ik heb films die veel groter zijn die wel gewoon werken. Op de PC heb je ook wel eens DivX bestanden die afspelen met rare artefacts. Met een andere codec werkt het dan wel weer normaal. Het is wellicht afwijkend, maar niet stuk of onafspeelbaar, mits je het maar op de juiste manier doet, codec dus.
Ik wacht nog steeds met spanning af.

Wat me wat meer zorgen baart is de WMV's. Die zie je overal opduiken omdat men ze zo graag via hun PS3 en Xbox360 af wil kunnen spelen. Niks mis mee op zich, maar als de CFULLHDMA daar alleen maar stereo uit krijgt wel een doorn in mijn oog. Ook hier weet ik echter niet of andere mediaplayers er wel gewoon 5.1 uit krijgen. Iemand?
De PS3 en Xbox360 schijnen dat wel te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Tijgert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:13:
Wat me wat meer zorgen baart is de WMV's. Die zie je overal opduiken omdat men ze zo graag via hun PS3 en Xbox360 af wil kunnen spelen. Niks mis mee op zich, maar als de CFULLHDMA daar alleen maar stereo uit krijgt wel een doorn in mijn oog. Ook hier weet ik echter niet of andere mediaplayers er wel gewoon 5.1 uit krijgen. Iemand?
Mee eens!

Iets anders; het is geloof ik al eens aangekaart, maar is het menu / de interface aan te passen? Het werkt prima allemaal, maar lijkt me an sich wel geinig om met een paar tweakers 's te kijken of we iets kunnen 'opleuken'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mikkelnl schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:48:
[...]
Mee eens!

Iets anders; het is geloof ik al eens aangekaart, maar is het menu / de interface aan te passen? Het werkt prima allemaal, maar lijkt me an sich wel geinig om met een paar tweakers 's te kijken of we iets kunnen 'opleuken'? ;)
Ik wens je veel suc6 .. ;-)
broncode staat hier:
http://download.conceptronic.net/GNU-GPL/CFULLHDMA/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:13:
[...]

Ik zal het nog een keer uitleggen ..

de CFULLHDMA heeft een STEREO uitgang (RCA jack Rood / Wit)
Daarbij heeft de CFULLHDMA een digitale coaxiale audio uitgang.

Wanneer je 5.1 uit de CFULLHDMA wil krijgen dan moet de audiostream een
DTS stream OF een Dolby Digital stream zijn

een 5.1 'analoge' stream kan dus technisch niet afgespeeld worden anders dan dat het omgezet wordt naar een stereo stream.

Iemand die een PS3 of XBOX360 mag mij gaan vertellen hoe hij dan een WMV met 5.1 geluid (WMApro 5.1) afspeelt .. want je hebt dan zowieso een versterker nodig die dit af kan spelen.
Dus als jouw versterker geen WMApro 5.1 af kan spelen dan kun je het ook vergeten .. (maar goed, dit is tweakers, dus velen zullen wel een state-of-the-art-thousands-dollar-expensive-amplifier hebben.

Je zou dan eerder kunnen spreken dat er een feature ingebouwd zou moeten worden die WMApro 5.1 passthrough op zijn coaxiale poort doorgeeft of dat het via stereo uitgestuurd wordt ..
Daar is vooralsnog niet voor gekozen. Maar is wel iets wat op de feature wanted list staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik wens je veel suc6 .. ;-)
Jammer dat het niet zoals met die cheap ass NASjes was en je gewoon wat HTML kan aanpassen. HTML spreek ik wel, de rest niet :)
Ik zal het nog een keer uitleggen ..
Ik snap het wel hoor, vraag me alleen af of andere spelers het wel kunnen en/of wat zij er mee doen en of de consoles het ook kunnen zoals men zegt.

Wie weet is alles wel stereo en gaat men daar dan ook van uit en neemt men per abuis aan dat het 5.1 is.. Ik zoek alleen wat bewijs daarvoor zodat ik of mijn frustratie daarover kan blijven uiten
("zie je, *** kan het wel!") of anders het gewoon laat berusten.

p.s. De Popcorn kan ook files wissen... handige feature hoor ;)

p.p.s. Bedankt voor de merchandise, nu ben ik behalve betatester/klager ook nog reclamezuil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Tijgert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:28:
[...]

Jammer dat het niet zoals met die cheap ass NASjes was en je gewoon wat HTML kan aanpassen. HTML spreek ik wel, de rest niet :)
Same here :+
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.