je moet het zo zien: de Sigma Designs chipset kan standaard 10/100 aan. en haalt daarbij een gemiddelde throughput tussen 5 en 8MB/s wanneer er een 10/100 chip gebruikt wordt.Anoniem: 262736 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 06:30:
Zit er sterk over na te denken om ook dit apparaat aan te schaffen.
Ik zit echter met 2 prangende vragen.
1) Zijn alle gedane test hier in dit forum gedaan met een gigabit net werk of nog met 100MB.
Met andere worden moet ik al direct mijn netwerk upgraden naar een gigabit netnerk?
Of is er ook met een 100Mb netwerk goed te werken?
2) In dit forum wordt gesproken over een nieuwe beta firmware, maar waar is deze te downloaden?
Echter is er bij de CFULLHDMA besloten om er een PCI controller en Gigabit chip te gebruiken omdat hierbij gebleken is dat dan de volle bandbreedte van de SigmaDesigns chip gebruikt kan worden. De interne bandbreedte kan dan met ongeveer 3MB/s verhoogt worden tot 11MB/s.
maw: als ik de mogelijkheid krijg om bandbreedte in welke vorm dan ook geen belemmering te laten
zijn voor een high-bitrated stream, waarom zou ik dat de gebruikers onthouden?
Wellicht merk je totaal geen verschil tussen een 10/100 en een 10/100/1000 netwerk, maar dat mag getest worden ;-) in ieder geval zal de gigabit verbinding op de cfullhdma niet de bottleneck zijn.
Beta firmware(s) kunnen, indien beschikbaar, als beta tester via mij verkregen worden (zie mijn website).
There are no secrets, only information you do not yet have