Gelukkig kun je op NL videocamera's alleen kiezen voor 50i of 25pPhusebox schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:31:
[...]
Het probleem is 24fps, dan krijg je om de x aantal frams een hapering in het beeld. Zie dit dus met blurays als er relatief veel snelle bewegingen inzitten.
Waarom zou je voor 25p kiezen, als je 50i kunt draaien? 50i is veel vloeiender in mijn ervaring, dan 25 fps.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Omdat er veel meer detail en scherpte in een progressive opname zit. Kijk maar eens naar een still van een bewegend onderwerp. Bij een interlaced plaatje ziet je onderwerp er niet meer uit, bij progressive zit er nog voldoende detail in je beeld. Daarnaast wordt de lichtopbrengst van de camera's in progressive hoger, waardoor opnames bij weinig licht aanmerkelijk beter worden.
Ik ben overigens van mening dat 25p voldoende vloeiend is.
Oke, maar als ik een mpeg1-stream met een mpeg2-stream vergelijk dan zit er een hoop verschil tussen. Mpeg1 is 25 fps, en mpeg2 is 50 interlaced beelden per seconde. Mpeg2 is flink wat vloeiender. Dit wel op een CRT-televisie. Bij 25 fps kan het beeld flink schokkerig zijn.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:21:
Omdat er veel meer detail en scherpte in een progressive opname zit. Kijk maar eens naar een still van een bewegend onderwerp. Bij een interlaced plaatje ziet je onderwerp er niet meer uit, bij progressive zit er nog voldoende detail in je beeld. Daarnaast wordt de lichtopbrengst van de camera's in progressive hoger, waardoor opnames bij weinig licht aanmerkelijk beter worden.
Zo net een CX105 gehaald.. ik had vanmorgen al een Panasonic SD9 gekocht maar dat was de allerlaatste en het showroom model (wel een 60 euro korting ofzo) kom thuis en blijkt er de verkeerde lader bij te zitten. Dus net weer terug maar de goede lader was nergens te vinden meteen het vertrouwen in het showroom model kwijt.
Dus voor de 2de optie gegaan en een CX105 gekocht met extra geheugen kaartje deze was nog eens goedkoper ook dus nog wat geld terug gehad.
Dus voor de 2de optie gegaan en een CX105 gekocht met extra geheugen kaartje deze was nog eens goedkoper ook dus nog wat geld terug gehad.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Eh, ik neem wel aan dat je hetzelfde materiaal vergelijkt. Sowieso neemt een HD videocamera met flash geheugen of HDD op in het AVCHD formaat (MPEG-4) en daarnaast wil je dit wel terugkijken op een progessive monitor (CRT geeft interlaced beeld).Spruit 11 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:37:
Oke, maar als ik een mpeg1-stream met een mpeg2-stream vergelijk dan zit er een hoop verschil tussen. Mpeg1 is 25 fps, en mpeg2 is 50 interlaced beelden per seconde. Mpeg2 is flink wat vloeiender. Dit wel op een CRT-televisie. Bij 25 fps kan het beeld flink schokkerig zijn.
Het grappige is dat je televisie of blu-ray speler er toch weer progressive van maakt, van die 50i-beelden. Je scherm is nml progressive en _kan_ niet eens interlaced beeld geven (dat kan alleen een crt). Als je 25p vind schokken kan je computer het codec niet snel genoeg decoderen 
Beetje raar om mpeg1 progressive en mpeg2 interlaced te vergelijken en daaruit te concluderen dat mpeg4 niet vloeiend zal zijn bij 25p
Beetje raar om mpeg1 progressive en mpeg2 interlaced te vergelijken en daaruit te concluderen dat mpeg4 niet vloeiend zal zijn bij 25p

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 21-05-2009 16:47 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Maakt toch niet uit? 25p=25p, of het nu mpeg4 of mpeg1 is. Het verschil tussen CRT en LCD zou inderdaad kunnen schelen, kan ik helaas niet testen want ik heb geen LCD.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:38:
Eh, ik neem wel aan dat je hetzelfde materiaal vergelijkt. Sowieso neemt een HD videocamera met flash geheugen of HDD op in het AVCHD formaat (MPEG-4) en daarnaast wil je dit wel terugkijken op een progessive monitor (CRT geeft interlaced beeld).
Ehm... 25 beelden per seconde zijn 25 beelden per seconde. En het verschil is op mijn CRT overduidelijk te zien.Grrrrrene schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:46:
Het grappige is dat je televisie of blu-ray speler er toch weer progressive van maakt, van die 50i-beelden. Je scherm is nml progressive en _kan_ niet eens interlaced beeld geven (dat kan alleen een crt). Als je 25p vind schokken kan je computer het codec niet snel genoeg decoderen
[ Voor 38% gewijzigd door Salvatron op 21-05-2009 16:49 ]
Heb je het dan over een crt-monitor of een televisie? Ik bedoel: 25p hoort niet te schokken, punt uit. Als het wel schokt is er iets mis met je computer
Mijn verhaal ging over het vergelijken van hetzelfde materiaal om te voorkomen dat je naar de verkeerde bron zit te kijken. Ik zou het niet aandurven om met twee verschillende bronnen een generieke uitspraak te doen over de kwaliteit van een standaard.Spruit 11 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:47:
Maakt toch niet uit? 25p=25p, of het nu mpeg4 of mpeg1 is. Het verschil tussen CRT en LCD zou inderdaad kunnen schelen, kan ik helaas niet testen want ik heb geen LCD.
Het grappige is overigens dat je zonder LCD of plasma niets kunt zeggen over 25p aangezien je CRT dat niet aankan
Ik zit net een video te bekijken, gemaakt op een HF S10, maar op 1:41, waar de kinderen het scherm uitlopen zie je even de brug ofzo waar ze over lopen even raar wiebelen. Is dat nou het effect van een CMOS? Verder lijkt de helicopter eerder in het filmpje ook een klein beetje te schokken.
Die onderste had ik al eens gelezen. Maar is mijn conclusie juist dat het effect van die brug een CMOS-effect is? Dat van die helicopter weet ik niet, is meer stotteren, klein beetje maar, maar toch.
Het gebeurt met name bij bewegende zaken in een stilstaand beeld of andersom. Als de brug bewoog en jij blijft stilstaan of andersom dan heb je kans dat het rolling shutter is.
De wieken van helicopter is zeker CMOS rolling shutter effect. Je ziet niet alle wieken en het is ook wisselvallig. Bij CCD zul je alle wieken zien, maar dan in soort sync met shutter snelheid waardoor ze langzamer lijken te draaien.
De brug wiebelt is niet echt rolling shutter effect. Voor zover ik kan zien is het warme dag waardoor lucht ook beweegt. De warme lucht zorgt dan voor wiebelige geheel als je van ver inzoomt naar de brug. Uitgezoomd zie je dat warme luchtstroom niet! Je ziet overal beetje wiebelen, niet alleen bij de brug.
De opnamen zijn voor zover van de goede kwaliteit, weinig over te merken.
De brug wiebelt is niet echt rolling shutter effect. Voor zover ik kan zien is het warme dag waardoor lucht ook beweegt. De warme lucht zorgt dan voor wiebelige geheel als je van ver inzoomt naar de brug. Uitgezoomd zie je dat warme luchtstroom niet! Je ziet overal beetje wiebelen, niet alleen bij de brug.
De opnamen zijn voor zover van de goede kwaliteit, weinig over te merken.
Ik snap deze opmerking niet. Hoezo 2 verschillende bronnen? Ik heb 1 bron gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:22:
Mijn verhaal ging over het vergelijken van hetzelfde materiaal om te voorkomen dat je naar de verkeerde bron zit te kijken. Ik zou het niet aandurven om met twee verschillende bronnen een generieke uitspraak te doen over de kwaliteit van een standaard.
Een tv kan 25p natuurlijk wel weergeven, echter zou het wel zo kunnen zijn dat 25p op een CRT schokt, maar op een LCD niet, dat zou ik niet weten.Het grappige is overigens dat je zonder LCD of plasma niets kunt zeggen over 25p aangezien je CRT dat niet aankan
Even over het AVCHD formaat, ik heb een Sony CX105 en die neemt daar dus ook in op. Met Sony Vegas 8.0b is het in ieder geval gewoon te editen geen idee welke andere paketten het ook kunnen maar ik dacht ik deel de info 
Heb enkel nog kleinere bestanden geprobeerd en die zijn zonder problemen te bewerken en te renderen. Ook erg lekker dat Vegas multi core ondersteund dat helpt nogal bij het renderen maar die ondersteuning zullen alle pakketen wel hebben.
Heb enkel nog kleinere bestanden geprobeerd en die zijn zonder problemen te bewerken en te renderen. Ook erg lekker dat Vegas multi core ondersteund dat helpt nogal bij het renderen maar die ondersteuning zullen alle pakketen wel hebben.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Ik heb er nog steeds problemen mee. Ik gebruik momenteel Handbrake om de AVCHD-files te converteren naar een fatsoenlijk formaat en ga daar nu altijd mee aan de slag, maar echt efficient is het nietTgR_KILLER schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:43:
Even over het AVCHD formaat, ik heb een Sony CX105 en die neemt daar dus ook in op. Met Sony Vegas 8.0b is het in ieder geval gewoon te editen geen idee welke andere paketten het ook kunnen maar ik dacht ik deel de info
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
hallo,
ik heb gisteren de Canon HF200 gekocht. Maar nu lees ik hier dat de HF10(0), een betere keuze is. alhoewel het een ouder model is met minder zoom. Wel is hij beter met mindere lichtomstandigheden.
Scheelt dit echt zoveel? 0.2 lux t.o.v. 0.4 lux. Zijn er nog andere zaken die de HF10 beter maken dan de HF200 ?
ik heb gisteren de Canon HF200 gekocht. Maar nu lees ik hier dat de HF10(0), een betere keuze is. alhoewel het een ouder model is met minder zoom. Wel is hij beter met mindere lichtomstandigheden.
Scheelt dit echt zoveel? 0.2 lux t.o.v. 0.4 lux. Zijn er nog andere zaken die de HF10 beter maken dan de HF200 ?
Iets minder positief is de conclusie, maar lees er even doorheen:The Canon HF20 is not an elite low light performer and its poor sensitivity score reflects this. The HF20 required 22 lux of light to reach 50 IRE—an amount that is double what the Canon HF11 needed last year to reach the same level. It seems that with the HF20's boost in video resolution and detail came a significant decrease in low light capability. This isn't necessarily a bad thing, it just means you should steer clear of the HF20 if you're planning on doing the bulk of your shooting after dark
Kortom, lowlight van de vorige serie was beter, evenals de menubediening. (volgens mij zit er ook geen schoentje op de HF20 en wel op de HF10) Als je hiermee kunt leven: prima keuze!Since it is $300 cheaper than last year's Canon HF11 (Review, Specs, Recent News, $699.95), we didn't expect the HF20 to put up the kind of numbers we saw from its award-winning sibling. What did shock us, however, was how steep of a downgrade the HF20 really is. Sure, it's smaller and lighter than the HF11, but it simply doesn't have the video performance to keep up with the intense pace set by Canon. Does the $899 price tag make-up for this loss in quality? Well, it depends. If you plan on using the HF20 to shoot in the dark, it simply won't deliver the goods. It measured a terrible low light sensitivity and the noise levels in our tests were way too high. The fact that the HF20 performed so poorly in low light is extremely disappointing.
The Canon HF20 also had too many handling issues to get a free pass from us. We found the menus to be confusing and the lack of a clearly labeled "Easy" mode to be disorienting for first-time users. The system for adjusting many of the manual controls were also poorly designed.
Still, there's a lot to like about the HF20. In bright light, it measured an incredibly-high video resolution and its color accuracy wasn't half-bad either. The camcorder features a decent set of manual controls, offers all the necessary ports and connectivity options (including a mic and headphone jack), and is a fairly portable device. It's 32GB of internal flash memory and inclusion of 24p and 30p frame rates also deserve strong praise.
Final judgment on the HF20 really comes down to how much you value low light performance. If you're going to do all your shooting outside, with the occasional well-lit indoor event, the Canon HF20 will probably suit you well. Otherwise, you're money would be better spent elsewhere.
Heb de HF200 sinds deze week ook en valt me toch héél goed mee. Indoor op 25p filmen en ruis is ook een PAK minder, in normale modus (P) is ruis wel degelijk vrij goed zichtbaar als het wat donkerder wordt, maar dit is dan ook geen professioneel gerief hé. Ben er heel tevreden van tot nu toe. Prachtig beeld, en in voldoende licht is de HF200 zéker beter dan de HF10 (die natuurlijk op zich al supergoed was).
Onlangs heb ik de HF10 aangeschaft en ik ben er zeer positief over te spreken. Makkelijk in bediening mooie beelden en voor elke situatie de juiste instelling. " Alleen " de software die meegeleverd is (imagemixer 3) daar kan ik mijn gemaakte film kopieeren naar de pc.. dat gaat heel vlot maar als ik ze wil branden dan blijft bij het converteren het systeem hangen.. bljif namelijk niets anders zien dan 0%.. is iemand hiermee bekend? Heb overigens wel de geeiste systeem specificaties volgens Canon.
Verwijderd
> Alleen " de software die meegeleverd is (imagemixer 3) daar kan ik mijn gemaakte film kopieeren naar de pc.
Ja kan ook als je op een SDHC kaart opneemt deze in een SDHC kaart lezer doen en dan naar de pc kopieeren , heb je Imagemaixer 3 niet meer nodig.
Zou ook een ander video programma gebruiken voor het editen en conveteren en branden dat Imagemixer is wel zeer beperkt .
Ja kan ook als je op een SDHC kaart opneemt deze in een SDHC kaart lezer doen en dan naar de pc kopieeren , heb je Imagemaixer 3 niet meer nodig.
Zou ook een ander video programma gebruiken voor het editen en conveteren en branden dat Imagemixer is wel zeer beperkt .
Voor mij geldt eigenlijk exact hetzelfde; HF10 gekocht, blij mee, maar software is ronduit ruk. Iemand tips voor een andere importeer- en editprogramma?cevel schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:26:
Onlangs heb ik de HF10 aangeschaft en ik ben er zeer positief over te spreken. Makkelijk in bediening mooie beelden en voor elke situatie de juiste instelling. " Alleen " de software die meegeleverd is (imagemixer 3) daar kan ik mijn gemaakte film kopieeren naar de pc.. dat gaat heel vlot maar als ik ze wil branden dan blijft bij het converteren het systeem hangen.. bljif namelijk niets anders zien dan 0%.. is iemand hiermee bekend? Heb overigens wel de geeiste systeem specificaties volgens Canon.
Importeer programma?.. Ik heb de software die bij mijn Sony zat niet eens geinstalleerd. Ik sluit de camera aan op usb en die word door Vista gewoon herkent als een apparte disk. Copieer de bestanden er gewoon af naar me HDD en edit ze daarna met Vegas.
Waarom kunnen HD-camera's in 50p opnemen? Er worden toch maar 25 beelden per seconde getoond?
Mijn videocamera laat trouwens wel schokkerig beeld zien in 25 fps progressive mode.
Mijn videocamera laat trouwens wel schokkerig beeld zien in 25 fps progressive mode.
[ Voor 32% gewijzigd door Salvatron op 23-05-2009 20:03 ]
Dat is normaal. Kan iemand met een HF10 eens een HD filmpje posten van indoor footage in auto-mode, zou toch eens willen vergelijken met mijn HF200.
Verwijderd
Heeft iemand misschien ervaring met het filmen van concerten en dergelijke. Ik ben namelijk op zoek naar een hd cam maar het is echt lastig kiezen, hebben jullie misschien suggesties of tips?
Minimale vereiste zijn:
- Aansluiten externe microfoon
- Goede beeldstabilisatie
- Hdd of Flashgeheugen
- Goed beeld in donkere ruimtes
- Goede bewerkingsmogelijkheden
Minimale vereiste zijn:
- Hdd of Flashgeheugen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 01:52 ]
''HD'' filmpjes van een concert op youtube opgenomen met een HF100. Je kan die gebruiker vragen wat hij verder heeft gebruikt.
http://www.youtube.com/vi...7C54386&search_query=hf10
http://www.youtube.com/vi...7C54386&search_query=hf10
[ Voor 4% gewijzigd door LIMIT-AR op 24-05-2009 10:17 ]
Camera's nemen op in 50i of 25p. Dit levert namelijk een identieke hoeveelheid informatie op. 50p zou tweemaal de hoeveelheid data opleveren.Spruit 11 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:52:
Waarom kunnen HD-camera's in 50p opnemen? Er worden toch maar 25 beelden per seconde getoond?
Zet eens een voorbeeldje op youtube oid. (ik kan het niet bekijken, want mijn normale computer is er even mee opgehouden en mijn laptop trekt geen HD beelden, maar anderen kunnen het voor je testen) Of beter nog, zet eens ergens wat materiaal online...
Op basis van deze kenmerken kom ik uit op de volgende lijst:Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:51:
Heeft iemand misschien ervaring met het filmen van concerten en dergelijke. Ik ben namelijk op zoek naar een hd cam maar het is echt lastig kiezen, hebben jullie misschien suggesties of tips?
Minimale vereiste zijn:
- Hdd of Flashgeheugen
Sony CX11, SR11, SR 12, XR500 en XR520. Let daarbij op dat er een Sony eigen schoentje op de camera zit en dat je een verloopje nodig hebt voor andere mics dan die van Sony zelf ( klik ).
Canon HF100, HF10, HF11, HG20, HG21, HF-S100 en HF-S10. Ook hierbij geldt dat Canon een eigen maat heeft voor het accessoireschoentje. Hiervoor heb je eveneens een verloopje nodig. ( Klik ) De Canon HF20 en HF200 zijn wat minder bij weinig licht, maar zullen in de praktijk toch ook een aardig plaatje geven. Nadeel van deze camera is de afwezigheid van iedere vorm van accessoireschoentje. Hiervoor heb je dan een adapter nodig die je onder je camera bevestigt zoals bijvoorbeeld hier. Dit is toevallig een versie met twee schoentjes, maar ik had geen zin om verder te zoeken naar een versie met 1 schoentje
Tot slot de Panasonic TM300 en HS300. Persoonlijk mijn favoriet vanwege een handmatige focusring, 25p, even goede low light performance als de Canons en een standaard maat accessoireschoentje.
Gelijk nog even een tip voor een microfoon. Klik Hier te koop (<- geen aandelen)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 13:36 ]
ik heb afgelopen vrijdag toch maar de Canon HF10 gekocht om diezelfde dag de bruiloft van mijn schoonzus te filmen, wel wat mooie plaatjes kunnen maken 
Ik wou eigenlijk voor de S100 gaan, maar die was bijna 2x zo duur, of de Panasonic HS300, maar die hadden ze niet staan bij de mediamarkt.
Anders ook intresse in de panasonic lumix GH1, maar die komt pas volgende maand en de prijs daarvan ligt nog wat hoog.. Op de eerste test footage daarvan (oa te vinden vimeo of youtube) lijkt me die ook erg geschikt voor lowlight opnames bij optredens.
Ik wou eigenlijk voor de S100 gaan, maar die was bijna 2x zo duur, of de Panasonic HS300, maar die hadden ze niet staan bij de mediamarkt.
Anders ook intresse in de panasonic lumix GH1, maar die komt pas volgende maand en de prijs daarvan ligt nog wat hoog.. Op de eerste test footage daarvan (oa te vinden vimeo of youtube) lijkt me die ook erg geschikt voor lowlight opnames bij optredens.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verwijderd
> Heeft iemand misschien ervaring met het filmen van concerten
Kijk een op de site van VIMEO , zoek op Springsteen , ik heb diverse concerten gefilmd oa Amsterdam Antwerpen ,Barcelona en Parijs .Heb hier een aantal nummers opgeplaatst.
Gefilmd met de Canon HF10 .
Kijk een op de site van VIMEO , zoek op Springsteen , ik heb diverse concerten gefilmd oa Amsterdam Antwerpen ,Barcelona en Parijs .Heb hier een aantal nummers opgeplaatst.
Gefilmd met de Canon HF10 .
Euh, ze doen geen 50p hoor, 't is 50i of 25p in Europa... Beide resulteert in 25 hele beelden per seconde, maar interlaced moet nog even omgezet worden naar progressive en bij snel bewegende beelden wordt dat erg lelijk. Sowieso is interlaced een verouderd principe (vind ik), alleen geschikt voor oude crt-televisies en niet voor progressive panelen als lcd en plasma.Spruit 11 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:52:
Weet je echt 100% zeker dat dat aan je camera ligt en niet aan je pc die het misschien niet aan kan ofzo? Ik ben redelijk gevoelig voor schokken in het beeld en mijn Canon HG21 heeft er geen last van, kan ik je verzekeren. Alleen in heel donkere scenes wil de sluitertijd een probleem vormen. Dat moet ergens in de instellingen aan te passen zijn (dat hij niet >1/25e sluitertijd mag gebruiken)...Mijn videocamera laat trouwens wel schokkerig beeld zien in 25 fps progressive mode.
Zet, zoals mig29 ook al voorstelt, eens wat ruw materiaal online, zodat ik het thuis eens kan bekijken op mijn laptop (C2D T9600 met 4GB RAM en FireGL V5700 512MB). Het lijkt me heel sterk dat het echt schokt...
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 25-05-2009 13:17 ]
Ik zal even kijken of het lukt om een video te maken van het schokkerige beeld.
Hier is een camera die 60 volledige frames per seconde opneemt:
http://sanyo.com/xacti/en...cts/vpc_hd2000/index.html
The Full HD Xacti VPC-HD2000 Dual Camera is truly a benchmark in high definition, offering 1920 (horizontal) x 1080 (vertical) pixels at 60 frames per second to record crystal clear and smooth motion for videos. This highly advanced camera offers more than just the regular 1080i (interlaced) format, recorded at 60 fields per second. Thanks to SANYO’s proprietary CMOS engine, it also records in the 1080p (progressive) format—i.e. it records at 60 full frames per second. With this ability to capture higher frame rates, videos look more professional, and offer smoother, more beautiful images.
Deze camera (NTSC) kan dus opnemen in 60p.
Hier is een camera die 60 volledige frames per seconde opneemt:
http://sanyo.com/xacti/en...cts/vpc_hd2000/index.html
The Full HD Xacti VPC-HD2000 Dual Camera is truly a benchmark in high definition, offering 1920 (horizontal) x 1080 (vertical) pixels at 60 frames per second to record crystal clear and smooth motion for videos. This highly advanced camera offers more than just the regular 1080i (interlaced) format, recorded at 60 fields per second. Thanks to SANYO’s proprietary CMOS engine, it also records in the 1080p (progressive) format—i.e. it records at 60 full frames per second. With this ability to capture higher frame rates, videos look more professional, and offer smoother, more beautiful images.
Deze camera (NTSC) kan dus opnemen in 60p.
Maar 50p ben ik ook al tegengekomen..Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:46:
Eén zwaluw maakt geen zomer.
hopelijk de modellen van volgend jaar, is erg mooi om vloeiende slow motion filmpjes te maken 
50P heb ik nog nergens gezien, ben wel benieuwd welk model dit dan zou kunnen..
Wil ik net voor de HF100 gaan, komt deze mooie aanbieding voorbij. Mijn voorkeur was wel om er 1 te kopen zonder ingebouwd flashgeheugen, maar aangezien de HF100 amper meer verkrijgbaar is en dit prijsverschil zo klein is, is dit wel weer erg aantrekkelijk. Helaas woon ik er absoluut niet in de buurt. Dilemma.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:06:
Voor de liefhebber:
[afbeelding]
R'dam Alexandrium en Centrum volgens mij...
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Zou je niet 50i kunnen veranderen naar 25p door elk interlaced veld te interpoleren, en vervolgens in een videostream te plempen van 25p? Zo zou je ook vloeiend slowmotion kunnen krijgen.burgt schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:54:
hopelijk de modellen van volgend jaar, is erg mooi om vloeiende slow motion filmpjes te maken
Verwijderd
hallo,
dit 16GB SCHD kaartje is voor een redelijk strakke prijs te koop:
http://usb4all.nl/joomla/...temid=0&vmcchk=1&Itemid=1
Zou deze werken icm de Canon HF10, aangezien deze camera op 17Mb/s werkt?
dit 16GB SCHD kaartje is voor een redelijk strakke prijs te koop:
http://usb4all.nl/joomla/...temid=0&vmcchk=1&Itemid=1
Zou deze werken icm de Canon HF10, aangezien deze camera op 17Mb/s werkt?
Verwijderd
Vast wel. Het is een class 6 kaartje. Dat wil zeggen minimaal 6 MB/sec. Wat ie maximaal doet staat er niet bij. Er zijn zelfs class 4 kaartjes van een fatsoenlijk merk die sneller zijn dan een class 6 kaartje van een budgetmerk. Mail het bedrijf en vraag het ze. Mss hebben ze het getest.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 14:41 ]
Dit helpt zeker met het uitzoeken voor een camera.Op basis van deze kenmerken kom ik uit op de volgende lijst:
Sony CX11, SR11, SR 12, XR500 en XR520. Let daarbij op dat er een Sony eigen schoentje op de camera zit en dat je een verloopje nodig hebt voor andere mics dan die van Sony zelf ( klik ).
Canon HF100, HF10, HF11, HG20, HG21, HF-S100 en HF-S10. Ook hierbij geldt dat Canon een eigen maat heeft voor het accessoireschoentje. Hiervoor heb je eveneens een verloopje nodig. ( Klik ) De Canon HF20 en HF200 zijn wat minder bij weinig licht, maar zullen in de praktijk toch ook een aardig plaatje geven. Nadeel van deze camera is de afwezigheid van iedere vorm van accessoireschoentje. Hiervoor heb je dan een adapter nodig die je onder je camera bevestigt zoals bijvoorbeeld hier. Dit is toevallig een versie met twee schoentjes, maar ik had geen zin om verder te zoeken naar een versie met 1 schoentje
Tot slot de Panasonic TM300 en HS300. Persoonlijk mijn favoriet vanwege een handmatige focusring, 25p, even goede low light performance als de Canons en een standaard maat accessoireschoentje.
Gelijk nog even een tip voor een microfoon. Klik Hier te koop (<- geen aandelen)
De CX11 van Sony schijnt end of life te zijn.
Maar de sony hdr-xr105e is wel nieuwer. Ik kan alleen niet inschatten of het qua beeld net zo goed is als de canon HF10 en de Sony SR11 of zelfs XR500. Die laatsten hebben de nieuwe sensor etc (bullshit marketing of wel beter?)
Maar ja 1100 euro of 600 euro maakt wel een enorm verschil.
Is de XR105E vergelijkbaar als de XR500? Gezien beeld kwaliteit minus de G lens. Of kan ik beter op de Canon HF10-11 richten dan?
alvast dank.
De XR105 is de nieuwe SR10, maar dan zonder de optische beeldstabilisator. Deze camera heeft een veel kleinere sensor en is daarmee veeeeel minder lichtsterk dan de alternatieven die ik opnoem. (ik had nb mijn best gedaan voor een redelijk compleet overzicht
) Daarnaast mist de XR105 volgens mij een mic in, maar dat weet ik niet zeker.
Dat de CX11 end of life is klopt volgens mij ook, maar af en toe zie ik nog een plukje opduiken, dus wellicht is ie nog beschikbaar!
Op welke camera je je het beste kunt richten hangt oa van je budget af en van je voorkeur voor een bepaald type geheugen, mic aansluiting, handling, i en/ of p opname, etc.
Dat de CX11 end of life is klopt volgens mij ook, maar af en toe zie ik nog een plukje opduiken, dus wellicht is ie nog beschikbaar!
Op welke camera je je het beste kunt richten hangt oa van je budget af en van je voorkeur voor een bepaald type geheugen, mic aansluiting, handling, i en/ of p opname, etc.
mig29, geldt bovenstaand vetgedrukte in jouw ogen nu nog steeds? Anders rij ik zaterdag wel richting Rotterdam.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:15:
SD9 is leuk en goedkoop, maar de vraag is of je hem nog kunt krijgen. Ik heb de laatste verkocht in december en heb ze daarna niet meer in het wild gespot. SD20 is een no-go, kleinere sensor dan alle andere HD camera's. Daarnaast is het geen 3CCD model als dat de SD9 is! Kijk dan liever naar de HF20(0). Deze heeft een grotere sensor (1/4"). De HF10 is met stip de beste koop momenteel tot 750 euro (ik vind de nieuwe Panasonics nog mooier, de SD200, TM300 en HS300). Deze camera heeft een veel grotere sensor aan boord dan al het andere in die prijsklasse (1/3") en dat maakt op heel veel vlakken veel uit!
Ik heb al veel lopen zoeken naar andere modellen in dezelfde prijscategorie, maar dan lijkt het alsof de HF10 toch de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Mijn max. budget is € 600,- en dat is de MM aanbieding eigenlijk wel heel erg ok. Internetshops zijn allemaal duurder of ik ben hetzelfde kwijt voor een HF100 incl. SD-kaart.
Verwijderd
Voor dat geld koop je ook een HF200. Voor 800 heb je zelfs een HF20.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 23:40 ]
Verwijderd
ik had de Hf200 gehaald, en na wat reviews en commentaar hier toch maar weer terug gebracht en een HF10 genomen. de zoom is wat minder ver, maar binnenshuis is het een wereld van verschil. de HF10 geeft een veel beter beeld met minder ruis.
Dat hangt van de aspecten af waarop je de camera beoordeelt. De HF200 is scherper en kan volgens mij beter met beweging overweg. De CX11 is vergelijkbaar, maar dan zonder Progressive stand en minder korrel bij weinig licht, maar dan ook minder detail. Verder maakt het uit of je op HDD of flash wilt opnemen en dan heb ik het nog niet gehad over de handling. Die verschilt per persoon. De HF10 is in ieder geval een zeer geschikte kandidaat.Smarron schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:23:
mig29, geldt bovenstaand vetgedrukte in jouw ogen nu nog steeds? Anders rij ik zaterdag wel richting Rotterdam.
Ik heb al veel lopen zoeken naar andere modellen in dezelfde prijscategorie, maar dan lijkt het alsof de HF10 toch de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Mijn max. budget is € 600,- en dat is de MM aanbieding eigenlijk wel heel erg ok. Internetshops zijn allemaal duurder of ik ben hetzelfde kwijt voor een HF100 incl. SD-kaart.
Zojuist de HF10 gekocht.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:10:
[...]
Dat hangt van de aspecten af waarop je de camera beoordeelt. De HF200 is scherper en kan volgens mij beter met beweging overweg. De CX11 is vergelijkbaar, maar dan zonder Progressive stand en minder korrel bij weinig licht, maar dan ook minder detail. Verder maakt het uit of je op HDD of flash wilt opnemen en dan heb ik het nog niet gehad over de handling. Die verschilt per persoon. De HF10 is in ieder geval een zeer geschikte kandidaat.
Ik heb ook wat andere camera's ter handen genomen, maar vond deze eigenlijk wel prima. Reviews waren al lovend. De HF100 stond bovenaan mijn lijst, maar het prijsverschil is miniem door de MM aanbieding. En netjes onder de € 600,-. Nu moet ik nog wel even op zoek naar een handige tas en een reserve-accu, maar dat heeft nog geen haast.
Het interne geheugen van een HF-S10 is dat nou nog sneller dan het snelste geheugen dat je op kaart kunt kopen? Aangezien de HF-S100 geen intern geheugen heeft, zou het toch zonde zijn als je dat in de kwaliteit gaat merken.
Hoe zit het eigenlijk met die SD kaartjes. De HF10/100 neemt op met 17mb/s. Als je een kaartje koopt van 15 mb/s maakt dat veel verschil uit? Hoe zie je dat terug in de kwaliteit.
No guts, no glory!
houd rekening met b(it) en B(yte), de HF10 neemt op met een bit rate van 17Mb/s terwijl op bijvoorbeeld de Sandisk Ultra II classe 4 kaartjes staat dat ze 15 MB/s kunnen; ruim snel genoeg dus!KillGhost schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 01:03:
Hoe zit het eigenlijk met die SD kaartjes. De HF10/100 neemt op met 17mb/s. Als je een kaartje koopt van 15 mb/s maakt dat veel verschil uit? Hoe zie je dat terug in de kwaliteit.
en M(ega) ipv m(ili), bij de media markt in Eindhoven stond het trouwens ook verkeerd op de plaatjes; de S100 zou met 24MB/s opnemen

[ Voor 5% gewijzigd door burgt op 28-05-2009 09:15 ]
Ik ben op zoek naar een reserve accu voor mijn HF11. Op ebay zijn diverse zeer aantrekkelijke no-name aanbiedingen te vinden, waarvan enkele met een soort status indicator op de frontzijde. Deze kunnen ook rechtstreeks op de standaard oplader van de camera worden aangesloten.
Ik vind in dit forum weinig informatie over ervaringen van forumleden met ebay accu's.
Toch zullen die ervaringen er wel zijn. Wie zou daarvover willen berichten? Het gaat me om zaken als duurzaamheid, werkelijk vermogen ten opzichte van geadverteerde vermogen, hoever de accu uitsteekt en bij welke ebay seller je hem gekocht hebt. Ik neem aan dat ik niet de enige ben met interesse hierin.
Ik vind in dit forum weinig informatie over ervaringen van forumleden met ebay accu's.
Toch zullen die ervaringen er wel zijn. Wie zou daarvover willen berichten? Het gaat me om zaken als duurzaamheid, werkelijk vermogen ten opzichte van geadverteerde vermogen, hoever de accu uitsteekt en bij welke ebay seller je hem gekocht hebt. Ik neem aan dat ik niet de enige ben met interesse hierin.
Dat is wel een goeie, ik ben ook op zoek naar een goede accu voor mn HV20.Politoer schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:00:
Ik ben op zoek naar een reserve accu voor mijn HF11. Op ebay zijn diverse zeer aantrekkelijke no-name aanbiedingen te vinden, waarvan enkele met een soort status indicator op de frontzijde. Deze kunnen ook rechtstreeks op de standaard oplader van de camera worden aangesloten.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Heb zelf bij digicamshop mijn HF10 gehaald, ze hebben een 'pakket' waarin je meteen een geheugenkaartje koopt. Echter, het geheugenkaartje wat ze erbij doen is een klasse 2 kaartje, wat betekend dat je die niet kan gebruiken als je in de hoogste kwaliteit opneemt. (FXP).burgt schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:59:
[...]
houd rekening met b(it) en B(yte), de HF10 neemt op met een bit rate van 17Mb/s terwijl op bijvoorbeeld de Sandisk Ultra II classe 4 kaartjes staat dat ze 15 MB/s kunnen; ruim snel genoeg dus!
en M(ega) ipv m(ili), bij de media markt in Eindhoven stond het trouwens ook verkeerd op de plaatjes; de S100 zou met 24MB/s opnemen, of ze proberen op die manier de 2x zo dure class 6 kaartjes te slijten
![]()
(je krijgt de melding dat de geheugenkaart niet goed genoeg is, het is niet zo dat je er pas achterkomt omdat hij hapert bij het afspelen. Hij neemt simpelweg gewoon niet op).
[ Voor 9% gewijzigd door EAI op 28-05-2009 10:25 . Reden: toevoeging over de melding. ]
Hmm, niet echt een goede deal dus. Ik zou contact met ze opnemen en ze hierop wijzen. Je mag ervan uitgaan dat je hiermee prima kunt opnemen. Gewoon omruilen voor een snelle variant dus.
BTW echt reclame maken vind ik dit niet
BTW echt reclame maken vind ik dit niet
Ik zie dat ze het pakket hebben aangepast, het is 4 euro duurder geworden, maar nu krijg je er wel een "SanDisk SD 8 GB SDHC Video HD Ultra II" kaartje bij. Dit is een classe4 kaartje.
Ik heb hem in de winkel gekocht, en ik heb het vermoeden dat ze gewoon niet goed hebben gekeken welke bij dat pakket hoorde. Hij was een beetje aan het stuntelen en het duurde lang voordat alles in de computer was ingevoerd. Ik ga hier nog even achteraan dus.
Zojuist heb ik een adata 8Gb class 6 kaartje gekocht, voor 14,99 bij de Paradigit. Volgens mij is dat een prima kaartje, en niet duur.
Ik heb hem in de winkel gekocht, en ik heb het vermoeden dat ze gewoon niet goed hebben gekeken welke bij dat pakket hoorde. Hij was een beetje aan het stuntelen en het duurde lang voordat alles in de computer was ingevoerd. Ik ga hier nog even achteraan dus.
Zojuist heb ik een adata 8Gb class 6 kaartje gekocht, voor 14,99 bij de Paradigit. Volgens mij is dat een prima kaartje, en niet duur.
Jaja ik heb de knoop doorgehakt en de Canon HF10 SD HD-Camcorder 16GB gekocht voor eur 599 incl verzenden.
Ik zat te twijfelen of ik de Sony XR500/520 zou nemen, maar dat is dubbel de prijs.
Ik kan beter nu de Canon en dan merk ik verder dit jaar of ik meer wil/nodig heb.
Dan is er vast voor het einde 2009 weer een nieuwere die beter is en anders is de Sony goedkoper dan nu.
Het is mijn eerste camera.
Bedankt voor de adviezen mensen, deze topic heeft mij wel geholpen met de keuze te maken.
Ik zat te twijfelen of ik de Sony XR500/520 zou nemen, maar dat is dubbel de prijs.
Ik kan beter nu de Canon en dan merk ik verder dit jaar of ik meer wil/nodig heb.
Dan is er vast voor het einde 2009 weer een nieuwere die beter is en anders is de Sony goedkoper dan nu.
Het is mijn eerste camera.
Bedankt voor de adviezen mensen, deze topic heeft mij wel geholpen met de keuze te maken.
Ook hier ga ik proberen de HF10 te halen (niet voor mij, ik heb al een HV20 maar voor mn broer).
Net even MM Alkmaar gebelt maar helaas die hebben de mooie aanbieding van MM Rotterdam niet (in Alkmaar hebben ze hm niet eens meer in het systeem staan
)
Ik denk dat de enige optie nu digicamshop.nl wordt...of heb ik iets over het hoofd gezien?
Net even MM Alkmaar gebelt maar helaas die hebben de mooie aanbieding van MM Rotterdam niet (in Alkmaar hebben ze hm niet eens meer in het systeem staan
Ik denk dat de enige optie nu digicamshop.nl wordt...of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ophalen in Rotterdam misschien? 
Dat ga ik in ieder geval wel doen vanuit Leeuwarden.
No guts, no glory!
Ja op dit moment is http://www.digicamshop.nl...sd-hd-camcorder-16gb.html de beste deal.
Dit is met verzendkosten. Als je zelf helemaal gaat reizen naar Rotterdam voor de MM dan kom je zeker niet goedkoper uit.
Hier bestellen is zeker volgende dag in huis. Ik ha dhet vandaag besteld en TNT heeft het pakket al aangeboden gekregen. Dus zeer waarschijnlijk morgen in huis.
Als je toch in R'dam moet zijn voor andere zaken, combineer het gerust dan.
Dit is met verzendkosten. Als je zelf helemaal gaat reizen naar Rotterdam voor de MM dan kom je zeker niet goedkoper uit.
Hier bestellen is zeker volgende dag in huis. Ik ha dhet vandaag besteld en TNT heeft het pakket al aangeboden gekregen. Dus zeer waarschijnlijk morgen in huis.
Wees wel snel. Ik was er gisteren en toen lagen er nog zo'n 8 stuks. Ik weet niet of er in het magazijn nog wat lagen. Het lijkt mij wel, maar je weet maar nooit. In Alexandrium als R'dam Centrum geldt overigens deze HF10 aanbieding voor € 566,-.KillGhost schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:08:
Ophalen in Rotterdam misschien?
Ik woon letterlijk 80 meter van de MM in Ede vandaan, maar moest toch helaas een stukje auto rijden.

Ik was die dag al in Gouda dus dat scheelt. Hoef ook geen brandstof te betalen, dus het kostte alleen extra tijd, maar dat had ik er wel voor over. Oh ja, € 0,50 parkeerkosten.Solstice schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:17:
Ja op dit moment is http://www.digicamshop.nl...sd-hd-camcorder-16gb.html de beste deal.
[ Voor 40% gewijzigd door Smarron op 28-05-2009 18:45 ]
De hf10 was nog bij cruquis mediamarkt te koop voor 555,- Weet niet waar je vandaan komt maar probeer eerst een de grotere zaken in de buurt.Smarron schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:23:
[...]
mig29, geldt bovenstaand vetgedrukte in jouw ogen nu nog steeds? Anders rij ik zaterdag wel richting Rotterdam.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ben ook opzoek naar een extra accu (of meerPolitoer schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:00:
Zie de reactie van mij boven jou.DoeEensGek schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:58:
De hf10 was nog bij cruquis mediamarkt te koop voor 555,- Weet niet waar je vandaan komt maar probeer eerst een de grotere zaken in de buurt..
Ik ga voor mijn HV20 een extra zware accu met losse lader kopen via ebay.DoeEensGek schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:02:
[...]Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ben ook opzoek naar een extra accu (of meer) .
Gaat ongeveer 20 euro kosten.
Eens kijken of het wat is
Ik kreeg zojuist de volgende informatie binnen over deze accu's:Ik vind in dit forum weinig informatie over ervaringen van forumleden met ebay accu's.
Toch zullen die ervaringen er wel zijn. Wie zou daarvover willen berichten?
"819 is about .25 inches taller than the standard battery and 827 is .25 inches taller than 819".
Gebruikt iemand hier deze accu's?
Ze hebben vooral als voordeel dat je geen aparte adapter nodig hebt om ze op te laden. Dat is wel een voordeel tijdens reizen.
Is dat deze? De 2600mAh versie van € 24.95 bedoel ik dan.Gutteguttegut schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:49:
[...]
Ik ga voor mijn HV20 een extra zware accu met losse lader kopen via ebay.
Gaat ongeveer 20 euro kosten.
Eens kijken of het wat is
http://www.subtel.nl/cgi-...um=200964&tm_type=adwords
Ik heb deze accu besteld. (€ 11,59)
En deze accu lader (€ 7,37)
Wel voor een Canon HV20!
And now we wait...
Wel voor een Canon HV20!
And now we wait...
Dat is een mooi prijsjeGutteguttegut schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:27:
Ik heb deze accu besteld. (€ 11,59)
Wel voor een Canon HV20!
And now we wait...
Ik ben benieuwd hoe die accu jou bevalt.
Zijn er verder nog consequenties wanneer je dit soort accu's gebruikt? Ik denk dan aan garantie wanneer de camera stuk gaat door de accu?
Ik denk niet dat ze dat kunnen zien...EAI schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:05:
[...]Dat is een mooi prijsje![]()
Ik ben benieuwd hoe die accu jou bevalt.
Zijn er verder nog consequenties wanneer je dit soort accu's gebruikt? Ik denk dan aan garantie wanneer de camera stuk gaat door de accu?
heb een micro sd kaart classe 6 van 2, 4 en 8 gb.
Nu wil ik ze met de HF10 initialiseer maar dat werkt wel met de 2 gb (geen HC) maar niet met de 4 en 8 gb..
heb ze wel eerst op de pc geformatteerd maar blijft de melding geven failed: process terminated with error
Heb echt geen idee wat ik verkeerd doe wellicht iemand eerder meegemaakt? ik gebruik ze wel met een adapter maar dat mag niets uitmaken??
TIP: het mooie is dat de camera zelf kan zien welke schrijf/lees snelheid de kaart heeft. Ben erachter gekomen dat toen ik een FXP filmje wilde kopiëren naar de kaart dat het alleen maar kon met een classe 4 of 6 kaart ivm snelheid waarmee de film is opgenomen.
Nu wil ik ze met de HF10 initialiseer maar dat werkt wel met de 2 gb (geen HC) maar niet met de 4 en 8 gb..
heb ze wel eerst op de pc geformatteerd maar blijft de melding geven failed: process terminated with error
Heb echt geen idee wat ik verkeerd doe wellicht iemand eerder meegemaakt? ik gebruik ze wel met een adapter maar dat mag niets uitmaken??
TIP: het mooie is dat de camera zelf kan zien welke schrijf/lees snelheid de kaart heeft. Ben erachter gekomen dat toen ik een FXP filmje wilde kopiëren naar de kaart dat het alleen maar kon met een classe 4 of 6 kaart ivm snelheid waarmee de film is opgenomen.
Naar welk formaat had je ze geformatteerd? Misschien maakt dat nog wat uit. Ik heb vandaag een 16GB SDHC kaartje op de PC geformatteerd naar NTFS, maar de camera wilde dit niet lezen. Ik kon wel direct initializen. Het moet blijkbaar gewoon FAT zijn.cevel schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:51:
heb een micro sd kaart classe 6 van 2, 4 en 8 gb.
Zojuist even een 4GB SDHC MicroSD + adapter geprobeerd en dat werkt goed. Dus het ligt niet aan de adapter ofzo. Stomme vraag misschien, maar heb je de SD-kaart misschien gelocked ?
Nee, formatteren in de PC is een proces voor gevorderden. Standaard formattering geeft je een file systeem waar je camera niets mee kan. Kijk eens of ie op FAT16, FAT32 of NTSC staat. Beter is nog om hem gewoon in de camera te formatteren. Kaartje i zeer waarschijnlijk in orde. Formatteren heeft hem tijdelijk vern**kt.
Verwijderd
Was dit een aanbieding die nu niet meer geldt of is de hf10 nog steeds voor dit bedrag in cruquis te verkrijgen? Dan ga ik hem vandaag namelijk nog halen.DoeEensGek schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:58:
[...]
De hf10 was nog bij cruquis mediamarkt te koop voor 555,- Weet niet waar je vandaan komt maar probeer eerst een de grotere zaken in de buurt..
Een beller is sneller 
Om deze post nog enigszins inhoud te geven zal ik nog even het tel nr plaatsen voor je: 023-5438800
Om deze post nog enigszins inhoud te geven zal ik nog even het tel nr plaatsen voor je: 023-5438800
Door iBood Hunt kon ik met mazzel aan Sanyo Xacti HD1010 komen voor 299.
Ze hebben ook Panasonic HDC-HS9 60GB HDD Full-HD Camcorder die 399 kost. Beiden zijn full HD, maar Pansonic is 3xCCD, dat zou betere beelden maken. Verschil is dat Sanyo met SD doet, en Panasonic met 60GB HD.
Xacti heeft voor zover ik kan zien een CMOS sensor.
De Youtube beelden zijn goed hoopvol, en er wordt zelfs veel van 300 fps feature gedemonstreerd.
Ik kom erachter dat dat digitale stabilisatie in HD1010 vrijwel hezelfde is als HD2000. Uit tests is gebleken dat je het net zo goed kunt uitzetten, zodat er iets meer detail in beeld komt. Bij aanzetten krijg je maar rond 8% verbetering. Dat is weinig vergeleken met optische stabilisatie systemen die meer dan 20% kunnen corrigeren.
(Panasonic OIS systeem is beter dan Canon IS)
Ze hebben ook Panasonic HDC-HS9 60GB HDD Full-HD Camcorder die 399 kost. Beiden zijn full HD, maar Pansonic is 3xCCD, dat zou betere beelden maken. Verschil is dat Sanyo met SD doet, en Panasonic met 60GB HD.
Xacti heeft voor zover ik kan zien een CMOS sensor.
De Youtube beelden zijn goed hoopvol, en er wordt zelfs veel van 300 fps feature gedemonstreerd.
Ik kom erachter dat dat digitale stabilisatie in HD1010 vrijwel hezelfde is als HD2000. Uit tests is gebleken dat je het net zo goed kunt uitzetten, zodat er iets meer detail in beeld komt. Bij aanzetten krijg je maar rond 8% verbetering. Dat is weinig vergeleken met optische stabilisatie systemen die meer dan 20% kunnen corrigeren.
(Panasonic OIS systeem is beter dan Canon IS)
dat formatteren heet bij Canon initialisatie en vervolgens geeft het alleen een storing aan. wat bedoel je met tijdelijk? niet bruikbaar.. of moet ik de kaart eerst gebruiken en daarna nog eens proberen?Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:17:
Nee, formatteren in de PC is een proces voor gevorderden. Standaard formattering geeft je een file systeem waar je camera niets mee kan. Kijk eens of ie op FAT16, FAT32 of NTSC staat. Beter is nog om hem gewoon in de camera te formatteren. Kaartje i zeer waarschijnlijk in orde. Formatteren heeft hem tijdelijk vern**kt.
Je kaart is niet stuk, je moet hem alleen op zo'n manier formatteren dat ie het weer doet in je camera
Geen idee op welke manier dat moet (ik haal het niet in mijn hoofd om hem te formatteren in de pc), maar daar staat het internet mee vol 
De reden waarom formatteren via de PC niet werkt (volgens Panasonic).
Ik ben echt tè aardig!
De reden waarom formatteren via de PC niet werkt (volgens Panasonic).
Ik ben echt tè aardig!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 10:56 ]
Valt mee. Deze is op dit moment daar niet op voorraad. Verder is hij in Rotterdam niet 588 euro maar 566 euro! Gisteren gehaald en tot nu toe zeer tevreden. Was het tripje meer dan waard.Solstice schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:17:
No guts, no glory!
Klopt. Ik had em achteruit laten leggenSmarron schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:44:
[...]
Wees wel snel. Ik was er gisteren en toen lagen er nog zo'n 8 stuks. Ik weet niet of er in het magazijn nog wat lagen. Het lijkt mij wel, maar je weet maar nooit.
No guts, no glory!
Ik ben op zoek naar een SDHC kaartje voor mijn bestelde Sanyo Xacti HD1010. Ik zie veel lovende ervaringen met de Transcend kaartjes. Is er iemand die ervaring heeft met de relatief nieuwe Transcend SDHC HD Video kaarten? Het prijsverschil met de standaard kaarten is slechts enkele euro's maar er valt bar weinig informatie wat betreft reviews en ervaringen over deze kaarten te vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door rhepius op 31-05-2009 23:34 ]
Ik heb deze van Transcend: http://www.transcend.nl/P...No=0&Func1No=1&Func2No=13rhepius schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:31:
Ik ben op zoek naar een SDHC kaartje voor mijn bestelde Sanyo Xacti HD1010. Ik zie veel lovende ervaringen met de Transcend kaartjes. Is er iemand die ervaring heeft met de relatief nieuwe Transcend SDHC HD Video kaarten? Het prijsverschil met de standaard kaarten is slechts enkele euro's maar er valt bar weinig informatie wat betreft reviews en ervaringen over deze kaarten te vinden.
16GB uitvoering met handige USB-converter. Class6, dus minimaal 6MB/s schrijven. Werkt perfect in mijn Canon HF10. Elke class6 kaart werkt overigens goed, dus ik zou echt niet meer uitgeven dan nodig is.
De HD1010 kan opnemen met maximaal 14mbit ? Dan is een class4 al voldoende (class2 schrijft volgens mij ook nog net snel genoeg weg, maar die kaartjes kun je al minder snel vinden dan de class4 en class6.)
SDHC hebben een class erin, tov normale SD kaarten. Je kunt bijvoorbeeld class 4 nemen als minimum - ik heb ook HD1010 zoals jij kunnen kopen op iBood tijdens tweede aanbieding begin middag, want dat is vlot genoeg. Class 6 is hoogste waarde.rhepius schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:31:
Het prijsverschil met de standaard kaarten is slechts enkele euro's maar er valt bar weinig informatie wat betreft reviews en ervaringen over deze kaarten te vinden.
Sandisk Ultra II Class 2 is ook vlot genoeg, omdat ie schrijf én lees snelheid gelijk maakt. Andere merken hebben niet altijd zelfde schrijf en leessnelheid, dus voor andere merken is Class 4 wellicht safe keuze.
Heb je nog twijfels over, koop dan goedkope 8 GB class 2 of 4 en kijk hoe de camera ermee omgaat. Het kost niet zoveel geld. Weet je nu welke, dan kun je 16 of 32 GB kaart kopen.
Gezien de accu dat ongeveer 93 minuten zou lopen heeft 32 GB niet zoveel nut. 16 GB is voldoende en is goedkoper dan 32GB.
8 GB -> 16GB is bijna prijsverdubbeling, 16GB -> 32GB is ook bijna 2x meer prijs, dus het is niet waard.
Alleen 2 -> 4 -> 8 is geen prijsverdubbeling, en dus komt 8GB beste uit qua prijs / GB.
Merk Kingston is ook goed. Apacer zit naast Transcend. Sandisk is al goed met lagere class, maar wel duurder. (36 Euro tov 50 Euro)
Om te beginnen is een Sandisk UltraII een Class 4 kaartje.
Blauwe verpakkingen van Sandisk: Class2
Ultra serie van Sandisk: Class4
Kartonnen Extreme kaarten van Sandisk: Class6
Voor videocamera's die opnemen in HD is Class4 het minimum om in de hoogste kwaliteit op te nemen. Class2 kan alleen in lagere kwaliteit opnemen! Voor stand def camera's heb je voldoende aan Class2.
Disclaimer: dit bericht bevat geen termen als wellicht, misschien, kijken hoe ie ermee omgaat, zou kunnen of andere crap. Dat heeft een reden
Voor videocamera's die opnemen in HD is Class4 het minimum om in de hoogste kwaliteit op te nemen. Class2 kan alleen in lagere kwaliteit opnemen! Voor stand def camera's heb je voldoende aan Class2.
Disclaimer: dit bericht bevat geen termen als wellicht, misschien, kijken hoe ie ermee omgaat, zou kunnen of andere crap. Dat heeft een reden
Verwijderd
Mooie aanbieding bij media markt Amsterdam-Arena.
De JVC GZ-HD30 voor € 399.-.
Op KK wordt de camera goed beoordeeld, maar dat doet mij meestal niet zoveel. Helaas niet op CCI beoordeeld. Heb her en der wel wat verhalen gelezen over slecht geluid en filmen in donkere ruimtes/binnenshuis. Heeft hier iemand ervaring uit eerste hand?
Ik was zelf geinteresserd in de Canon HF10 maar die is haast nergens meer te krijgen. Daarbij is de JVC GC-HD30 € 200,- goedkoper. Ik vroeg me echter wel af hoe deze twee camera's in verhouding met elkaar staan. Is de JVC echt een grote stap terug qua kwaliteit van beeld en geluid?
Op KK wordt de camera goed beoordeeld, maar dat doet mij meestal niet zoveel. Helaas niet op CCI beoordeeld. Heb her en der wel wat verhalen gelezen over slecht geluid en filmen in donkere ruimtes/binnenshuis. Heeft hier iemand ervaring uit eerste hand?
Ik was zelf geinteresserd in de Canon HF10 maar die is haast nergens meer te krijgen. Daarbij is de JVC GC-HD30 € 200,- goedkoper. Ik vroeg me echter wel af hoe deze twee camera's in verhouding met elkaar staan. Is de JVC echt een grote stap terug qua kwaliteit van beeld en geluid?
Volgens mij is dit een hele goede deal. Beeld is minder dan van de Canon bij weinig licht, maar nog steeds is de beeldkwaliteit zeer behoorlijk. Anders ga je hem halen en probeer je hem uit?
Probeer ook eens youtube.
Probeer ook eens youtube.
Ik weet niet of ik gelijk heb, of jij hebt gelijk, of Sandisk zit met ons te dollen:Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:09:
Om te beginnen is een Sandisk UltraII een Class 4 kaartje.

Afgebeelde class: 2
Type: Ultra II
Snelheid afgebeeld: 15 MB/s*
Wat moet ik hiervan zeggen?

Ik heb zo het idee dat deze kaart 15MB/s leest en 2MB/s schrijft.MrDummy schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:05:
[...]
Ik weet niet of ik gelijk heb, of jij hebt gelijk, of Sandisk zit met ons te dollen:
[afbeelding]
Afgebeelde class: 2
Type: Ultra II
Snelheid afgebeeld: 15 MB/s*
Wat moet ik hiervan zeggen?

Ik weet niet waar je die Class2 Ultra kaarten vandaan hebt, maar ik heb via de NL importeur alleen maar Class4 Ultra kaarten gezien.
Als ik op de site van Sandisk kijk dan zie ik ook alleen Class4 Sandisk Ultra kaarten:
http://sandisk.com/Produc...igh_Performance_Card.aspx
Wellicht imitatie?
Ik heb dit kaartje ook, en de HF10 wil niet op dit kaartje opnemen op de hoogste kwaliteit. Ik denk omdat dit kaartje aan de HF10 'verteld' dat hij een class 2 kaartje is.Smarron schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:14:
[...]
Ik heb zo het idee dat deze kaart 15MB/s leest en 2MB/s schrijft.
Als ik dit kaartje aan mijn pc hang, dan kan ik hier met 10 mb/s naar schrijven, en met ongeveer 18 mb/s van lezen.
Ook ik ben mezelf aan het oriënteren op een goede HD videocamera. De eis is een betaalbare camera met goede beeldkwaliteit. Ik ben niet gebonden aan een hard budget, maar ver boven de 1000 euro wil ik niet gaan. Ik ben begonnen met veel reviews lezen, en zo kwam ik op het onderstaande drietal uit:
Canon HF10/HF11 (Canon HF S serie biedt te weinig meerwaarde):
+ Relatief goedkoop
+ Flash
+ Lichtgewicht
- Weinig opslagruimte
- Slechte optische beeldstabilisatie
- Batterijduur slechts 1 uur
- Vorige generatie
Sony SR12E (Sony XR serie biedt te weinig meerwaarde):
+ Veel opslagruimte
+ Goede optische beeldstabilisatie
+ Batterijduur OK
- Relatief duur
- Harddisk
- Zwaargewicht
- Vorige generatie
Panasonic TM300:
+ Flash
+ Batterijduur OK
+ Huidige generatie
+ Lichtgewicht
- Relatief duur
- Weinig opslagruimte
Ik neig sterk naar de Panasonic, omdat de twee nadelen allebei niet dramatisch zijn. Opslag is simpel uitbreidbaar door middel van Flash geheugen, en de prijs, mjah, ik koop niet elke dag zo'n apparaat.
Hebben jullie nog op of aanmerkingen, aanvullingen etcetera?
En als ik voor de Panasonic TM300 ga, kan ik dan beter wachten tot het opgeleukte model, de Panasonic TM350, uit is? Of gaat dat weinig doen aan de prijs van de TM300?
Canon HF10/HF11 (Canon HF S serie biedt te weinig meerwaarde):
+ Relatief goedkoop
+ Flash
+ Lichtgewicht
- Weinig opslagruimte
- Slechte optische beeldstabilisatie
- Batterijduur slechts 1 uur
- Vorige generatie
Sony SR12E (Sony XR serie biedt te weinig meerwaarde):
+ Veel opslagruimte
+ Batterijduur OK
- Relatief duur
- Harddisk
- Zwaargewicht
- Vorige generatie
Panasonic TM300:
+ Flash
+ Batterijduur OK
+ Huidige generatie
+ Lichtgewicht
- Relatief duur
- Weinig opslagruimte
Ik neig sterk naar de Panasonic, omdat de twee nadelen allebei niet dramatisch zijn. Opslag is simpel uitbreidbaar door middel van Flash geheugen, en de prijs, mjah, ik koop niet elke dag zo'n apparaat.
Hebben jullie nog op of aanmerkingen, aanvullingen etcetera?
En als ik voor de Panasonic TM300 ga, kan ik dan beter wachten tot het opgeleukte model, de Panasonic TM350, uit is? Of gaat dat weinig doen aan de prijs van de TM300?
Fun while it lasted: World Community Grid!
Naar mijn mening is de TM300 de beste camera van dit moment. Het enige dat de Canon HF-S serie beter doet is beweging (Panasonic en Sony moeten de bitrates nog even verhogen). Grappig dat je in lijstje geen zaken mbt de beeldkwaliteit meeneemt
Bekijk gewoon even op CCI en op youtube wat beeldmateriaal en kies de beste! Ik zou niet teveel kijken naar welke generatie de camera is, gewoon de beelden beoordelen.
Overigens dacht ik dat de TM350 alleen voor de Japanse markt was bedoeld. Heb je een linkje waar wordt gesproken over de komst naar de Europese markt?
Edit: even gekeken bij dealeronline van Panasonic en hij staat er nog niet tussen. Ik kan hem dus nog niet bestellen.
Overigens dacht ik dat de TM350 alleen voor de Japanse markt was bedoeld. Heb je een linkje waar wordt gesproken over de komst naar de Europese markt?
Edit: even gekeken bij dealeronline van Panasonic en hij staat er nog niet tussen. Ik kan hem dus nog niet bestellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 12:33 ]
Beeldkwaliteit is goed bij alle 3 de camera's. Kleine verschillen in detail, kleur en scherpte heb je altijd. Bij alle drie de genoemde camera's is de beeldkwaliteit dusdanig goed dat het voor mij niet meer uitmaakt 
De TM350 komt inderdaad ook naar Europa volgens camcorderinfo.com: Panasonic Releases New HD Camcorders in Japan and Europe: HDC-TM30, HDC-TM350, HDC-TM10, HDC-SD10.
De TM350 komt inderdaad ook naar Europa volgens camcorderinfo.com: Panasonic Releases New HD Camcorders in Japan and Europe: HDC-TM30, HDC-TM350, HDC-TM10, HDC-SD10.
Verwijderd
het verschil tussen de TM30 en de TM 350 is als volgt:
Ik weet alleen niet wanneer dit model in Europa uitkomt en of hij hier uberhaupt komt. De prijs van de TM300 zal in ieder geval niet echt gaan dalen, omdat de tm350 gewoon in een prijsklasse hoger komt te staan. (+-1500 dollar tegenover 1000 dollar voor de tm30.)
Verder zag ik een mooi aanbod op ebay van het broertje van de TM300, de HS300:
http://cgi.ebay.nl/PANASO...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
Alleen had ik hier nog een vraag over: Volgens Ebay zou het bedrag in euro's hoger komen te liggen dan het bedrag in ponden. bijv: (669 pond = 774,90 euro) terwijl met de huidige wisselkoers de pond minder waard is dan de euro:
1.00 EUR = 0.862172 GBP
1.00 GBP=1.15699 EUR
bron: http://www.netonline.be/financieel/wisselkoersen.asp
weet iemand hoe dit precies zit?
bron: http://digitalcameras.tec...m350-and-tm30-camcorders/The Panasonic HDC-TM350 and TM30 come with a 64GB and 32GB HDD, respectively. The Panasonic TM30 has a 1/6-inch CMOS sensor (2.1MP), a 16x zoom and 2ch sound support, meanwhile the Panasonic TM350 features a 1/4.1-inch CMOS sensor (10.6MP), a 12x zoom and 5.1ch sound support. Both camcorders also feature a 2.7-inch LCD screen and USB/SDHC card/HDMI interfaces. Weighing at 227grams, the Panasonic TM30 is the lightest camcorder of its kind in the industry. Panasonic will release these camcorders in Japan on June 25th, 2009. The Panasonic HDC-TM350 retails for $1,500, meanwhile the TM30 is priced at $1,000.
Ik weet alleen niet wanneer dit model in Europa uitkomt en of hij hier uberhaupt komt. De prijs van de TM300 zal in ieder geval niet echt gaan dalen, omdat de tm350 gewoon in een prijsklasse hoger komt te staan. (+-1500 dollar tegenover 1000 dollar voor de tm30.)
Verder zag ik een mooi aanbod op ebay van het broertje van de TM300, de HS300:
http://cgi.ebay.nl/PANASO...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
Alleen had ik hier nog een vraag over: Volgens Ebay zou het bedrag in euro's hoger komen te liggen dan het bedrag in ponden. bijv: (669 pond = 774,90 euro) terwijl met de huidige wisselkoers de pond minder waard is dan de euro:
1.00 EUR = 0.862172 GBP
1.00 GBP=1.15699 EUR
bron: http://www.netonline.be/financieel/wisselkoersen.asp
weet iemand hoe dit precies zit?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 16:04 ]
Ho eens even, jij vergelijkt de TM30 en de TM350. Dat zijn inderdaad totaal verschillende camera's.
De TM300 en de TM350 zijn echt broertjes van elkaar, het enige verschil (?) is de 32 - 64 GB intern geheugen.
De TM30 is de opvolger van de TM20 als ik het goed zeg, en dat is een mid-end model.
De TM300 en de TM350 zijn echt broertjes van elkaar, het enige verschil (?) is de 32 - 64 GB intern geheugen.
De TM30 is de opvolger van de TM20 als ik het goed zeg, en dat is een mid-end model.
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:24:
Ik heb vorige week de HD40 gekocht, ben er tot nu toe erg over te spreken. Slecht geluid merk ik niets van en filmen in donker is haast voor elke "betaalbare" camera lastig is mijn idee.... Voordeel is een lampje voor de lens wat iets aan licht geeft. Verder voor die prijs is het een goede camera.
Overigens, het plaatje in de advertentie is echt geen HD30....
Ik heb vorige week de HD40 gekocht, ben er tot nu toe erg over te spreken. Slecht geluid merk ik niets van en filmen in donker is haast voor elke "betaalbare" camera lastig is mijn idee.... Voordeel is een lampje voor de lens wat iets aan licht geeft. Verder voor die prijs is het een goede camera.
Overigens, het plaatje in de advertentie is echt geen HD30....
Verwijderd
Hee je hebt gelijk, ik heb inderdaad de tm30 en tm300 door elkaar gehaald.scorpionv schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:19:
Ho eens even, jij vergelijkt de TM30 en de TM350. Dat zijn inderdaad totaal verschillende camera's.

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]