HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:53:
De tweede shop in de PW zegt hem voorradig te hebben... Gewoon even zoeken; er zijn meer winkels dan camera.nu.
Ok, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom deze camera bij Sony uit het assortiment zou zijn gehaald. Ik heb hier namelijk niets over gelezen. Het lijkt mij voorlopig een eenzijdige aktie bij Cameranu.

En Cameranu is voor mij erg makkelijk omdat ze in mijn woonplaats zitten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CX11 is een model dat vooralsnog doorloopt vanuit 2008. Ongetwijfeld zal er een nieuw model aankomen. Vooralsnog denk ik niet dat dit financieel aantrekkelijk is. Kijk maar naar de stijging in de kosten van de SR11 naar de XR500. De nieuwe modellen zijn voorzien van een nieuwe inkoopprijs die rechtgetrokken is met de dure Yen. Dit terwijl er onder de motorkap niet heel veel verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Camera Nu heeft op de website bij veel modellen op=op staan, onder andere bij de door mij geambieerde HG21. Betekent dat dat het model eruit gaat? De trend van kleinere sensors spreekt me niet zo aan, dus moet ik nu snel beslissen of heb ik nog ff? Weet iemand of er een opvolger aankomt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk even of je de datum van introductie kunt vinden. Normaliter worden nieuwe modellen op de PMA in januari aangekondigd, maar sommige modellen volgen later. Het staat mij bij dat de HG serie later is geintroduceerd en wellicht rond dezelfde datum als vorige jaar zal worden vervangen ;) Zekerheid heb ik niet voor je. Ik kan wel voorspellen welke specs het beestje zal hebben (alhoewel je dan moet gokken op de HF200 of de HFS serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic (bijna) helemaal doorgelezen en al een hoop geleerd .. maar het wordt voor mij als noob een beetje lastig.. het is nu bijna "teveel bomen in het bos" zeg maar..

Ik ben op zoek naar een camera van onder de 500 euro het liefste (als ik iets duurder ga zitten heb ik die HF10 waar ik mede door dit topic wel enthousiast over ben, maar ik kan dat er waarschijnlijk niet aan besteden). Het is een camera voor huis tuin en keuken gebruik (vakantie, thuis, sportwedstrijdje wellicht, feestje).
Kan iemand mij misschien adviseren? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zoals ik een paar posts boven je al zei: de HF100 is bij It's nu 539,- Is dat iets wat nog net binnen je budget valt?

Wat zijn jullie ervaringen met "voor HD Video geoptimaliseerde" SD-kaarten? Zijn die dingen echt beter/sneller (kost nml 15 euro meer voor 16GB) of maakt het geen verschil met een gewone Sandisk Ultra II SD-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai all,

Ik heb het hele topic een beetje geprobeerd door te werken, en ben er bijna uit... wie helpt me met het laatste stukje :) Ik heb drie camera's waar ik uit wil kiezen:

1. Canon HF10 (mooi en degelijk uiterlijk, scherpte, Canon liefhebber)
2. Panasonic HDC-SD9 (goedkoper, gekozen door consumentenbond)
3. Panasonic HD-SD20 (nieuwer model dan SD9, meer zoombereik)

@Mig29: Wat is jouw advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:13:
Ik heb dit topic (bijna) helemaal doorgelezen en al een hoop geleerd .. maar het wordt voor mij als noob een beetje lastig.. het is nu bijna "teveel bomen in het bos" zeg maar..

Ik ben op zoek naar een camera van onder de 500 euro het liefste (als ik iets duurder ga zitten heb ik die HF10 waar ik mede door dit topic wel enthousiast over ben, maar ik kan dat er waarschijnlijk niet aan besteden). Het is een camera voor huis tuin en keuken gebruik (vakantie, thuis, sportwedstrijdje wellicht, feestje).
Kan iemand mij misschien adviseren? Alvast bedankt!
Als je onder de 500 euro gaat zitten val je volgens mij helemaal buiten het HD bereik (hoewel een Sony TG3 of een Sony CX105 (=liggende versie van de TG3 zonder optische stabilisatie) er wellicht nog net inpassen). In dat geval zou ik gewoon een instapper pakken (anders kun je, zoals Grrrrrene al aangeeft, beter nog een paar kratjes retourneren en een paar tientjes extra uitgeven. Camcoderinfo is 'lovend' over de gevoeligheid van de JVC instappers, de Sonys zien er gelikter uit en de Panasonics hebben een optische stabilisator, maar zijn waarschijnlijk ook minder gevoelig ivm een kleinere sensor.
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:00:

Wat zijn jullie ervaringen met "voor HD Video geoptimaliseerde" SD-kaarten? Zijn die dingen echt beter/sneller (kost nml 15 euro meer voor 16GB) of maakt het geen verschil met een gewone Sandisk Ultra II SD-kaart?
Volgens mij zijn het gewoon anders verpakte Extreme of Ultra kaarten. Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven, tenzij je op de site nog interessante info kunt vinden dat er meer bijzit oid.
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:37:
Hai all,

Ik heb het hele topic een beetje geprobeerd door te werken, en ben er bijna uit... wie helpt me met het laatste stukje :) Ik heb drie camera's waar ik uit wil kiezen:

1. Canon HF10 (mooi en degelijk uiterlijk, scherpte, Canon liefhebber)
2. Panasonic HDC-SD9 (goedkoper, gekozen door consumentenbond)
3. Panasonic HD-SD20 (nieuwer model dan SD9, meer zoombereik)
SD9 is leuk en goedkoop, maar de vraag is of je hem nog kunt krijgen. Ik heb de laatste verkocht in december en heb ze daarna niet meer in het wild gespot. SD20 is een no-go, kleinere sensor dan alle andere HD camera's. Daarnaast is het geen 3CCD model als dat de SD9 is! Kijk dan liever naar de HF20(0). Deze heeft een grotere sensor (1/4"). De HF10 is met stip de beste koop momenteel tot 750 euro (ik vind de nieuwe Panasonics nog mooier, de SD200, TM300 en HS300). Deze camera heeft een veel grotere sensor aan boord dan al het andere in die prijsklasse (1/3") en dat maakt op heel veel vlakken veel uit!

Belangrijke tip: neem ze wel allemaal even ter hand, aangezien de handligging een hoop kan goedmaken/ verpesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 09:10
Zijn er nergens geen voorbeeld-filmpjes van wat die camcorders presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben op zoek naar een camcorder van rond de €500 (evt iets duurder). Oorspronkelijk wilde ik gaan voor SD en MiniDV, maar ik ben er al achter dat die markt nagenoeg opgedroogd is. Nu zit ik te kijken naar de Canon HG20. HDD lijkt me de beste optie na MiniDV, vooral met de mogelijkheid om ook SD kaarten te gebruiken. HD vind ik niet helemaal nodig, maar je kan er eigenlijk niet meer omheen.

Is er iemand die ervaring heeft met deze camera? Hij zal gebruikt worden voor 'standaard' dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb inmiddels de HG21 besteld, dus hopelijk kan ik je morgen wat vertellen over dat model. De HG20 is gewoon dezelfde cam, maar dan met 60GB hdd, een iets ander lcd-scherm en zonder zoeker.

@Mig29: Ik ben uiteindelijk voor de HD-Video SD-kaart gegaan omdat die bij Kameraexpress dezelfde prijs heeft als de gewone Ultra II. Heb dus verder geen onderzoek meer gedaan voor het verschil.

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mig29: Bedankt voor je snelle reactie! Ik had wel een site gevonden voor HDC-SD9, maar daar staat bij "op voorraad bij leverancier" dus dat zal wel niet :) Ik denk dat ik dan voor de canon ga, de HF10. Die was beter dan de HF20 toch? En nog even voor de zekerheid, het moet niet de HF100 zijn?

Dit zou 'm moeten zijn:
http://www.digicamshop.nl/product/52093/canon-hf10-sd-hd-camcorder-16gb.html?ref=2543&utm_source=tweakers.net&utm_medium=pricecomparison

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13
MadButcher schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:52:
Zijn er nergens geen voorbeeld-filmpjes van wat die camcorders presteren?
Ik zoek altijd gewoon het typenummer op youtube. En camcorderinfo.com doet ook tests met de filmpjes erbij, maar da's altijd dezelfde setup met een rondrijdend treintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:56:
@mig29: Bedankt voor je snelle reactie! Ik had wel een site gevonden voor HDC-SD9, maar daar staat bij "op voorraad bij leverancier" dus dat zal wel niet :) Ik denk dat ik dan voor de canon ga, de HF10. Die was beter dan de HF20 toch? En nog even voor de zekerheid, het moet niet de HF100 zijn?

Dit zou 'm moeten zijn:
http://www.digicamshop.nl/product/52093/canon-hf10-sd-hd-camcorder-16gb.html?ref=2543&utm_source=tweakers.net&utm_medium=pricecomparison
HF10 of HF100 zijn vrijwel gelijk, alleen heeft de HF10 16gb intern geheugen en zegt men dat de beelden van de HF10 iets minder soft zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:42:

@Mig29: Ik ben uiteindelijk voor de HD-Video SD-kaart gegaan omdat die bij Kameraexpress dezelfde prijs heeft als de gewone Ultra II. Heb dus verder geen onderzoek meer gedaan voor het verschil.
Met de bijgeleverde cassette en etiketten kunt u uw video-opnamen gemakkelijk archiveren en ordenen, zodat u uw eigen digitale videobibliotheek kunt inrichten.
Op en top betrouwbaar met levenslange garantie
Het lijkt er dus op dat je een langere garantie krijgt en een of andere cassette met etiketten. Njah, je krijgt in ieder geval meer dan met een UltraII kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de Canon HF10 besteld, met extra 16GB kaart.... Zodra ik er wat mee gespeeld heb post ik mijn ervaringen nog even.... bedankt voor het advies alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:11:
Heb net de Canon HF10 besteld, met extra 16GB kaart.... Zodra ik er wat mee gespeeld heb post ik mijn ervaringen nog even.... bedankt voor het advies alvast!
Veel plezier ermee alvast... geweldige camera. Ook gebruiksvriendelijk vind ik, lekker solide en gewoon mooi beeld. Vooral de mooie kleuren vielen mij toen op nadat ik de eerste beelden bekeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 18-09 11:05
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:11:
Goede keuze. Ik heb de mijne net een week. Mijn eerste indrukken;

+ Erg mooi beeld. Ook als er wat minder licht is.
+ FXP (17mbit?) mode is duidelijk mooier dan lagere kwaliteit settings.
+ HF10 ligt erg prettig in de hand. Zwarte afwerking vind ik ook erg mooi.
+ Goede prijs/kwaliteit verhouding. (gekocht voor 589,-)

-/+ Ik vind persoonlijk de kleuren iets flets, maar ik ben dan ook Sony gewend. Als ik de kleuren op "vivid" zet, staat het goed naar mijn smaak.

- Gebruikersvriendelijkheid van de menu's zijn wat mij betreft voor verbetering vatbaar. P mode? etc. Sony doet dat IMO beter. (vergeleken met de Sony HDR-SR10e)
- Bij aansluiten op PC met USB moet de power-connector ook zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Zou er iemand even de moeite willen doen om een sample video te uploaden geschoten met de Canon HF10. Ik wil namelijk wel is zien hoe dit er uit ziet.

Ik ga waarschijnlijk ook de HF10 kopen maar ik wil toch nog even een filmpje zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LIMIT-AR schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:18:
Zou er iemand even de moeite willen doen om een sample video te uploaden geschoten met de Canon HF10. Ik wil namelijk wel is zien hoe dit er uit ziet.

Ik ga waarschijnlijk ook de HF10 kopen maar ik wil toch nog even een filmpje zien.
Zoek eens op HF10 op vimeo... genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Phusebox schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:56:
[...]

Zoek eens op HF10 op vimeo... genoeg te vinden.
Die zijn niet te bekijken in 1080p resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LIMIT-AR schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:24:
[...]

Die zijn niet te bekijken in 1080p resolutie.
van veel films kun je ook een origineel bestand downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 18-09 12:04
Als ik http://vimeo.com/1244792 bekijk schokt het wat tussen de overgang van het ene naar het andere autootje. Deze ook. Waar komt dat door? Verder ziet het er redelijk scherp uit. Waar vind ik trouwens filmpjes waarbij ook de originele 1080p filmpjes te downloaden zijn? Eventuele links zijn natuurlijk welkom :)

[ Voor 29% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-05-2009 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Dancing_Animal schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 03:19:
Als ik http://vimeo.com/1244792 bekijk schokt het wat tussen de overgang van het ene naar het andere autootje. Deze ook. Waar komt dat door? Verder ziet het er redelijk scherp uit. Waar vind ik trouwens filmpjes waarbij ook de originele 1080p filmpjes te downloaden zijn? Eventuele links zijn natuurlijk welkom :)
Ik wil best iets filmen en posten in origineel formaat.

Over formaten gesproken, daar snap ik helemaal niks van zeg! Ik heb in Sony Vegas 9 pro wat korte filmpjes aan elkaar gezet. Iets van 3 minuten totaal. Zet ik dat om naar Avi (gewoon default template) heb ik na een kwartier renderen (beide cores op 100% cpu load) een file van ruim 2.5gb. Als ik de kwaliteit aanpas naar "preview" (ziet er niet uit) heb ik evengoed nog een bestand van 1gb voor 3minuten film. Volgens mij kan dat beter.

Originele bestanden zien er goed uit, maar is erg zwaar om af te spelen op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor Avi file maak je er van dan? SD/ HD, welke codec?

De duur van renderen lijkt mij wel ok. Welkom in de wondere wereld van renderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, net terug van vakantie zonder camcorder. :D Aangezien ik binnenkort ga trouwen en ook eeb bachelor party heb, toch maar snel een besluit maken: het wordt de Sony HDR-TG3 of de Canon HF10/100. Voorkeur (nog steeds) voor de Sony.

Ik vroeg me het volgende af: kun je in de TG3 ook MS Pro Duo's zonder Mark2 gebruiken en zijn Pro Duo's voldoende, of moet je echt varianten van de MS kopen met deze technology?

Anyone..... Mig29....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 08:33:
Wat voor Avi file maak je er van dan? SD/ HD, welke codec?

De duur van renderen lijkt mij wel ok. Welkom in de wondere wereld van renderen ;)
Ik moet zeggen dat het mij nog meevalt, met wat overgangseffecten erbij gaat het renderen in real-time ongeveer. Ik denk misschien 110% max. (Dus 10 minuten film renderen duurt max 11 minuten.)

@hierboven; volgens mij moet je echt Mark 2 hebben omdat gewone ms pro duo's te langzaam zijn. Of vroeger heette dat de highspeed variant.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 09-05-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
cosmoOo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:40:
Ik ben op zoek naar een camera die ik op mijn fiets kan monteren om zo mezelf en de omgeving te filmen....
Heb je al iets gevonden wat niet rolling shuttert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ahum, 'k kom er net achter dat Adobe Premiere Elements 7 geen 1080p ondersteunt, alleen 1080i :X En ik lees net dat Pinnacle Studio 12 er ook niet mee overweg kan :/ Wat gebruiken jullie voor het bewerken van 1080p-beelden (een beetje betaalbaar dan he? ;))?

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 10-05-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:47:
[...]
@hierboven; volgens mij moet je echt Mark 2 hebben omdat gewone ms pro duo's te langzaam zijn. Of vroeger heette dat de highspeed variant.
Omdat het nogal een prijsverschil is tussen een "normale" Pro Duo en één met Mark2: iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:18:
[...]

Omdat het nogal een prijsverschil is tussen een "normale" Pro Duo en één met Mark2: iemand die dit kan bevestigen?
Tja Sony hè, die melken dat soort dingen graag uit.

Volgens Sony:
Mark2Certification

To designate AVCHD recording support, the Memory Stick PRO format has added the Mark2 certification. Memory Stick PRO media products with this logo meet the higher writing speed requirements and are certified to operate with AVCHD recording products.
http://news.sel.sony.com/..._stick/release/32621.html

Nou zegt dat niet alles, maar ga er maar vanuit dat je het wel nodig hebt. Ik heb hier 2 MS Pro Duo's liggen, en de highspeed variant haalt 5megabyte per seconde, en de gewone 2,5 megabyte. Dat laatste is dus te weinig voor de hoogste kwaliteit opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:14:
Ahum, 'k kom er net achter dat Adobe Premiere Elements 7 geen 1080p ondersteunt, alleen 1080i :X En ik lees net dat Pinnacle Studio 12 er ook niet mee overweg kan :/ Wat gebruiken jullie voor het bewerken van 1080p-beelden (een beetje betaalbaar dan he? ;))?
Ik kom er maar niet achter of Sony Vegas Movie het heeft. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:21:
[...]

Ik kom er maar niet achter of Sony Vegas Movie het heeft. Klik
Nee alleen 1080-50i en 1080-60i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Daar kwam ik idd ook achter. Moet ik dan echt naar een professioneel (duur) pakket als ik de mogelijkheden van m'n HG21 wil benutten? :o

Ding bevalt overigens erg goed. Ik snap dat de hdd-uitbouw voor sommigen als "bulky" overkomt, maar voor mijn relatief grote handen is dat erg fijn. Zonder die uitstulping had ik mijn handen in een vrij verkrampte houding moeten houden, maar nu voelt het vrij natuurlijk aan. Ik moet er alleen aan wennen dat ik hem niet in andere houdingen vast ga houden _tijdens_ het filmen, omdat je dat toch wel hoort in het opgenomen geluid.

Maar voor de rest: wow, wat een scherpte en in een slecht verlichte kamer kun je prima filmen. Ik zal nog wat gaan spelen met de settings om te zien of ik de kleuren nog mooier krijg, standaard zijn ze naar mijn smaak wel erg neutraal. Ohja, en ik heb twee BP-827 accu's bijbesteld, de standaard accu gaat iets meer dan een uur mee als je niet teveel zoomt en terugkijkt op lcd, iets meer als je op sd-kaartjes filmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:24:
[...]

Tja Sony hè, die melken dat soort dingen graag uit.

Volgens Sony:

[...]

http://news.sel.sony.com/..._stick/release/32621.html

Nou zegt dat niet alles, maar ga er maar vanuit dat je het wel nodig hebt. Ik heb hier 2 MS Pro Duo's liggen, en de highspeed variant haalt 5megabyte per seconde, en de gewone 2,5 megabyte. Dat laatste is dus te weinig voor de hoogste kwaliteit opnames.
Bedankt voor de info. Ga dan toch maar voor de Mark2 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Grrrrrene: een externe mic voorkomt die geluiden en zorgt voor een veel betere geluidskwaliteit. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Rode Videomic, Rode Stereo Videomic of de Sennheiser MKE300 en MKE400. Om minder last te hebben van geluiden op de behuizing dient de mic voorzien te zijn van een schokdemper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Staat op de whishlist, maar 't geld is nu weer ff op :P Met een tasje, 2 accu's, een geheugenkaart en een nieuwe hdd (en 6 speakers voor in m'n auto) is m'n salaris wel een beetje op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen goedkoop of duur.

Ik heb de Canon HF10 dus sowieso op het oog maar ik ben ook aan het kijken naar de Canon HF S10/S100 en de Panasonic HDC-HS300. Vooral opnemen op HDD lijkt me handig met een lange vakantie. Het weegt wel wat meer, 60 gram ofzo en hij zal iets groter zijn maar de meeste videocamera's zijn al zo klein tegenwoordig :P.

Ik heb dit filmpje bekeken en ik vind dat de kleuren op de Canon HF S10 er mooier uit zien, maar misschien juist wel minder natuurgetrouw?

Zouden de meer ervaren videograven dit kunnen bevestigen. Het lijkt namelijk alsof de Canon veel meer licht opvangt als de Panasonic.

En denken jullie dat ik echt veel meer waar voor mijn geld krijg als ik een Panasonic HS300 of Canon HF S10 ten opzichte van de wat oudere HF10?

Ik moet wel zeggen ik heb op Ebay een japanse uitvoering gezien van de HS300 met engels menu voor maar 850 euro inclusief verzending. Dus dat maakt het wat aantrekkelijker.

[ Voor 24% gewijzigd door LIMIT-AR op 11-05-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 19:51

LIM

Even een opmerking over de Panasonic HDC SD20, als ik wat reacties hierover lees zijn mensen over het algemeen negatief, maar als je de recensie's op het internet bekijk dan is dit alles behalve negatief :) Een goede camera voor beginners onders ons, voor een goede prijs :)
Hier een goede recensie van de SD 20:

http://www.camcorderinfo....view-36365/Conclusion.htm
Where the SD20 really shines is in the user interface. This is a camcorder that will feel right at home in the hands of beginners. The incredibly intuitive touch screen interface, responsive automatic image adjustments, and a plethora of Intelligent Auto (iA) technologies makes this a real winner when you're shooting in cruise control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
De Canon HF10 is deze week in de aanbieding bij de mediamarkt cruqius voor 555,-. Geen idee of ze ook bij meer mediamarkten te koop zijn deze week.

Zelf nog in zware twijfel tussen de hf10 en de hf11. Al zie ik de hf11 bijna nergens meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HF10 heeft de beste kwaliteitsprijs verhouding en is uitgeroepen tot camcorder van het jaar 2008. Geen foute keuze dus. Mij net iets te duur voor hobby filmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:19:
HF10 heeft de beste kwaliteitsprijs verhouding en is uitgeroepen tot camcorder van het jaar 2008. Geen foute keuze dus. Mij net iets te duur voor hobby filmen
Klopt, enige waar ik mee zit is dat de hf10 tot 17mbps gaat en de hf11 24mbps gaat wat toch wel een redelijk verschil is. Zeker als je er veel mee gaat editten en dus een hoge bitrate wel handig is. De extra interne opslag is wel leuk maar niet bijzonder. Nadeel is alleen dat de hf11 in verhouding wel een stuk duurder is. Ik heb hem rond 800 kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door DoeEensGek op 11-05-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DoeEensGek schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:17:
[...]

Klopt, enige waar ik mee zit is dat de hf10 tot 17mbps gaat en de hf11 24mbps gaat wat toch wel een redelijk verschil is. Zeker als je er veel mee gaat editten en dus een hoge bitrate wel handig is. De extra interne opslag is wel leuk maar niet bijzonder. Nadeel is alleen dat de hf11 in verhouding wel een stuk duurder is. Ik heb hem rond 800 kunnen vinden.
Op vrijwel alle review sites (onder andere camcorderinfo.com) is te lezen dat het verschil tussen 17 en 24 mbps voor het oog zo goed als verwaarloosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat kan ik beamen. Misschien dat het bij hele snelle bewegingen verschil maakt, maar 17Mbps is natuurlijk al best veel :) Laat ik het zo zeggen: ik heb al 't een en ander op XP+ (High Quality 12Mbps) en dat vind ik al rete strak :P Ik zou (achteraf) van 24Mbps geen zwaarwegend punt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anders gezegd, je hebt het niet gezien. Hoe weet je dan dat de invloed verwaarloosbaar is ;)

Edit: voor de duidelijkheid, ik onderschrijf de stelling wel hoor. Alleen voor sport zou ik kiezen voor een hogere bitrate.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:33:
Anders gezegd, je hebt het niet gezien. Hoe weet je dan dat de invloed verwaarloosbaar is ;)

Edit: voor de duidelijkheid, ik onderschrijf de stelling wel hoor. Alleen voor sport zou ik kiezen voor een hogere bitrate.
Hmm al is wel de bedoeling dat ie onder andere bij wintersport meegaat. Maar als ik zo kijk, zie ik dat digitale tv @ 6mbps is ong. net zoals dvd. En HD op 12mbps komt zo ong. (720p).

Ik ben de HF11 ook maar in 1 echte winkel tegengekomen en daar stond hij voor 799,- te koop (tevens laatste).
Denk idd dat het wel te verwaarlozen is voorlopig. Alles wordt al op bluray enzo gedaan maar iedereen vindt zijn dvd nog goed genoeg voor op de tv. Denk dat ik het maar even op de hf10 houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Uiteindelijk toch voor de HF10 gegaan. Ik heb ook nog de HS300 van Panasonic en de HF s10 overwogen. De Panasonic mede door dit mooie aanbod op Ebay http://cgi.ebay.nl/PANASO...6.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A3|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Kwam in totaal maar op zo'n 845 euro uit voor een camera die hier rond de 1300 euro ofzo kost.

Maar na wat filmpjes gezien te hebben vond ik hem toch niet zo goed, vooral de kleuren van de panasonic vind ik echt lelijk. Ook al is het tot nu toe de beste camcorder van 2009 volgens Camcorderinfo.com

Heb gisteren ook nog een SD kaartje extra erbij gekocht via ebay met een bieding voor 10 euro een 16 gb class 6 kaartje. Het was geen bekend merk maar de gebruiker had alleen maar positieve feedback erover gekregen dus het zal wel degelijk spul zijn. En het word ook nog is gratis naar nl verzonden. Als je wil weten van welke gebruiker ik het heb gekocht stuur me maar een PM.

Heeft er trouwens iemand ervaring met die neppe accu's die worden aangeboden op Ebay? Werken die wel goed en halen ze wel de beloofde capaciteit en blijft hij ook behouden?

[ Voor 20% gewijzigd door LIMIT-AR op 13-05-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DoeEensGek schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:30:

Hmm al is wel de bedoeling dat ie onder andere bij wintersport meegaat. Maar als ik zo kijk, zie ik dat digitale tv @ 6mbps is ong. net zoals dvd. En HD op 12mbps komt zo ong. (720p).
Die HD stream is alleen wel 720P, zoals je zelf ook al aangeeft ;) Dat is wel iets minder bandbreedte dan 1080P.

Edit: ik vraag me wel even af of dat werkelijk zoveel scheelt. Standaard filmen camcorders in 1080i. Bij 1080P wordt dat 25 FPS. De bandbreedte zal dus wel degelijk vergelijkbaar zijn met 720P@50 FPS,

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LIMIT-AR schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:19:
Heb gisteren ook nog een SD kaartje extra erbij gekocht via ebay met een bieding voor 10 euro een 16 gb class 6 kaartje. Het was geen bekend merk maar de gebruiker had alleen maar positieve feedback erover gekregen dus het zal wel degelijk spul zijn. En het word ook nog is gratis naar nl verzonden. Als je wil weten van welke gebruiker ik het heb gekocht stuur me maar een PM.

Heeft er trouwens iemand ervaring met die neppe accu's die worden aangeboden op Ebay? Werken die wel goed en halen ze wel de beloofde capaciteit en blijft hij ook behouden?
De vraag is of je het risico wil nemen met chinese import sd kaartjes, ik heb er slechte ervaringen mee. Corrupte bestanden zijn niet zo fijn als je iets hebt gefilmd wat je niet even over kan doen.

Verder die accu's zullen die capaciteit waarschijnlijk nooit halen. Nog een nadeel, je ziet tijdens het filmen niet hoe vol de accu nog is of hoe lang die nog meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Sony HDR-TG3 binnengekregen. Helaas nog niet mee kunnen spelen, accu (NP-FH50) is nog aan't opladen.
Nou heb ik nog een oudere Sony MiniDV camcorder waarbij een NP-FH30 accu is bijgeleverd. Ik probeer te achterhalen of ik deze ook erin kan gebruiken, maar kan helaas niets vinden. Weet iemand toevallig of dit gaat werken? Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:17:
Ik heb net de Sony HDR-TG3 binnengekregen. Helaas nog niet mee kunnen spelen, accu (NP-FH50) is nog aan't opladen.
Nou heb ik nog een oudere Sony MiniDV camcorder waarbij een NP-FH30 accu is bijgeleverd. Ik probeer te achterhalen of ik deze ook erin kan gebruiken, maar kan helaas niets vinden. Weet iemand toevallig of dit gaat werken? Thanks in advance.
Vergelijk even voltage gegevens etc. Als dat overeenkomt en hij past, zou het volgens mij gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het een FH30 is dan zou het moeten werken. FP30 heeft dezelfde vorm, maar werkt niet. FH30 past wel waar een FP30 benodigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:31:
[...]

Die HD stream is alleen wel 720P, zoals je zelf ook al aangeeft ;) Dat is wel iets minder bandbreedte dan 1080P.

Edit: ik vraag me wel even af of dat werkelijk zoveel scheelt. Standaard filmen camcorders in 1080i. Bij 1080P wordt dat 25 FPS. De bandbreedte zal dus wel degelijk vergelijkbaar zijn met 720P@50 FPS,
Ned1 is in 50fps hierzo. 720i dacht ik zelfs. Kan ik me lichtelijk in vergissen. Ik denk trouwens dat de eerste full hd zenders toch niet in 1080 gaan uitzenden maar tussen 1080 en 720 in. Zo zijn ze hier wel. Zal ook wel interliced zijn. framerate zullen ze toch wel op 50 houden denk ik. Maar we gaan dan heel andere kant op he mig(A).

Ik zie trouwens ook op ebay veel accus die dan goedkoop zijn maar wel de benaming van canon enzo hebben. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Phusebox schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:07:
[...]

De vraag is of je het risico wil nemen met chinese import sd kaartjes, ik heb er slechte ervaringen mee. Corrupte bestanden zijn niet zo fijn als je iets hebt gefilmd wat je niet even over kan doen.

Verder die accu's zullen die capaciteit waarschijnlijk nooit halen. Nog een nadeel, je ziet tijdens het filmen niet hoe vol de accu nog is of hoe lang die nog meegaat.
Ik ga uiteraard het kaartje wel eerst goed testen door er verschillende dingen op te laten nemen, voor ik hem ga gebruiken op m'n vakantie bijvoorbeeld :P.

Dus de informatie over de batterij kan als het ware niet worden uitgelezen door de videocamera omdat het een niet originele accu is?

Bedankt voor de informatie :)

Heb de camera net opgehaald en de eerste indruk is goed. de camera is veel mooier in het zwart dan die zilvere uitvoering van de HF 100. Hij is heel erg klein en licht dus er is geen drempel meer om de videocamera overal mee naar toe te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

TdV

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:17:
Ik heb deze ook en volgens mij past alleen de NP-FH50 omdat de batterij aan de binnenkant zit ipv er achterop klikt zoals op andere camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 12:08

Ravhin

no <root>...

Ik heb in februari de Panasonic HDC-SD9 aangeschaft. Mijn review kan jehiervinden. Het enige waar ik nog mee zit, is dat er geen goed programma is om de filmpjes mee te bewerken en te branden. Ik ga dit topic zeker volgen, want ik zie hier een groot aantal met dezelfde problemen...

BTW: Ik ga binnenkort een Magix Video deluxe 15 uitproberen. Het "schijnt" dat deze wel in staat is om goed om te gaan met MTS-bestanden... :)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Ik gebruik zelf tegenwoordig X2 van Corel. Dit bevalt me iets beter dan Sony Vegas Pro. (wat gebruikers-vriendelijker)

Maar qua video formaten zit ik wel nog steeds te kl**@()en. Laatst weer een film gerenderd, en die zou volgens de wizard 720p (HD ready) moeten zijn, en maakte van een 2minuten ACVHD file, een mpg bestand van 4mb.... met de resolutie van een postzegel. (zag er dus niet uit :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Is het toegestaan deze camera te bespreken hier:
http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921665736700 ?
Nadeel is dat er maar in 1440*1080 wordt opgenomen, dit zie je echter ook in camera's terug die tot 5 maal duurder zijn. Verder leek het mij dus een prima apparaatje, al is de zoom wat aan de lage kant (5x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Weet er iemand misschien een goed tasje wat je om je schouder kan hangen voor de Canon HF10. Er moet nog wel een extra accu en sd kaartje in kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Hoe zit het nu met de lowlight mogelijkheden van de Canon HF20? Op Camcorderinfo wordt de camera de grond ingeboord op dit vlak en zegt met zeker de HF10 te kopen, maar op http://www.infosyncworld....non-vixia-hf20/10235.html krijgt de HF20 dan weer supergoeie kritiek voor zijn lowlight performance. Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De pixels van de HF10 zijn veel groter dan die van de HF20, wat minder ruis tot gevolg heeft. Ik kan me dus goed voorstellen wat CCI zegt: de HF10 is superieur in lowlight situaties. Misschien dat Infosyncworld vergelijkt met andere camera's die hetzelfde formaat sensors gebruiken? Dan kan de HF20 best goed zijn, maar niet zo goed als de HF10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Faust schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:03:
Is het toegestaan deze camera te bespreken hier:
http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921665736700 ?
Nadeel is dat er maar in 1440*1080 wordt opgenomen, dit zie je echter ook in camera's terug die tot 5 maal duurder zijn. Verder leek het mij dus een prima apparaatje, al is de zoom wat aan de lage kant (5x)
Van mij mag die meedoen in dit topic hoor :) De veelbesproken HV20 en HV30 nemen stiekem ook op in 1440*1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:05
Grrrrrene schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:09:
De pixels van de HF10 zijn veel groter dan die van de HF20, wat meer ruis tot gevolg heeft.
Ik neem aan dat je precies het omgekeerde bedoelt? Grotere pixels = minder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Op kieskeurig staat review van één eigenaar en die zegt dan weer dat kwaliteit indoor verbazingwekkend goed is (maar het is dan ook zijn 1e videocamera). Ik kom van een 5j oude Sony camcorder met DV tapes, dus geen idee hoe dit te vergelijk zal zijn. Als die HF200 even goed doet als die Sony bij weinig licht dan ben ik al tevreden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Marcel schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:35:
[...]

Ik neem aan dat je precies het omgekeerde bedoelt? Grotere pixels = minder ruis.
Heb het al aangepast, uiteraard geven grotere pixels minder ruis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TdV schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:00:
[...]

Ik heb deze ook en volgens mij past alleen de NP-FH50 omdat de batterij aan de binnenkant zit ipv er achterop klikt zoals op andere camera's.
Ik heb duidelijkheid: nadat ik geen antwoord kon vinden, heb ik contact gehad met de klantenservice van Sony. Deze wist me te melden dat alleen de NP-FH50 compatible is (staat overigens ergens verstopt in de handleiding).
Ondanks dat de NP-FH30 dezelfde grootte heeft als de meegeleverde NP-FH50 kan deze toch officieel niet gebruikt worden. Ik durf het niet aan om het toch te proberen aangezien de 50 7.2v is en de 30 5.6v (uit mijn hoofd).
Ik heb wel via eBay 2 replica's gekocht. Bij elkaar nog geen €19... In het verleden met mijn Canon geen problemen gehad met replacements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat Sony geen ondersteuning geeft op de FH30 aangezien deze niet los gekocht kan worden. Ik geloof niet dat de spanning van de accu's verschillend is, aangezien deze accu's op andere camera's wel door elkaar gebruikt kan worden. Volgens mij is alleen de capaciteit verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 08:11

Rio

Ik heb al een boek

Vraagje;
Ik wilde eerst eigenlijk een camera met HDD, die dingen hebben soms wel 80 GB aan boord. Nu gaat mijn voorkeur na het lezen van alle lovende woorden over de HF10 (onder andere hier op GoT) uit naar deze camera. Ik vraag me alleen af: staat de 16GB intern + bijvoorbeeld een geheugenkaartje van 16GB = 32 GB een beetje in verhouding met wat er op sommige HDD's past?

Maw: heb je aan 16GB/32 GB zo''n beteje voldoende? Wat moet ik me voorstellen van de ruimte die bijvoorbeeld een half uur bewegend beeld in beslag neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HF10 filmt met iets van 17 mbit per seconde. You do the math ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
4,28 uur dus (17Mbit/s = 2,125Mbyte/s --> (32*1024/2,125) / (60*60) = 4,2834 uur)

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 15-05-2009 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alleen ben ik het niet eens met je vermenigvuldiging met 1024. Volgens mij is het probleem juist dat de fabrikant werkt met 1.000.000 bytes per megabyte ipv 1.024.000. Naar mijn mening moet je er dus door delen. Dan kom ik op 4,08 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:22:
Ja, alleen ben ik het niet eens met je vermenigvuldiging met 1024. Volgens mij is het probleem juist dat de fabrikant werkt met 1.000.000 bytes per megabyte ipv 1.024.000. Naar mijn mening moet je er dus door delen. Dan kom ik op 4,08 uur ;)
Is het eigenlijk een vaste bitrate, of een variabele? Kan me voorstellen dat daar ook nog iets in kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Iemand hier die de HF200 al heeft getest? Hoe presteert die indoor? Ook graag reactie van HF10/100 eigenaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb de kans om een showroom model Sony HDR-CX6 te kopen. Nu heb ik eens gekeken, maar deze camera heeft een grotere CMOS dan de CX11? De CX6 neemt op met 15 Mbit/s, de CX11 16 Mbit/s. De camera is 50 euro goedkoper dan de CX11. Maar als ik het zo bekijk zijn de nieuwere camera's per definitie niet beter dan de oudere modellen? (voorbeeld Canon HF10/HF11) vooral omdat de sensor steeds kleiner wordt. Iemand hier een idee over? Zou het zin hebben om een CX6 te kopen ipv een CX11? Ook al omdat de CX6 duurder is dan de CX11 ?

[ Voor 4% gewijzigd door donshuunouo op 16-05-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lapino schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:17:
Iemand hier die de HF200 al heeft getest? Hoe presteert die indoor? Ook graag reactie van HF10/100 eigenaars!
Volgens mij valt er hier, en op alle genoemde links genoeg te lezen over de HF10 (alsmede de HF200 op diverse sites). Ik zou zeggen begin eens het topic door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb ik al gedaan, en ik weet dat de HF10 béter is, maar vraag me tegelijk af of dat betekent dat ik met de HF200 indoor totaal geen bruikbaar beeld ga hebben, of dat het gewoon iets minder mooi zal zijn. Nogal nuance niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
lapino schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:13:
Heb ik al gedaan, en ik weet dat de HF10 béter is, maar vraag me tegelijk af of dat betekent dat ik met de HF200 indoor totaal geen bruikbaar beeld ga hebben, of dat het gewoon iets minder mooi zal zijn. Nogal nuance niet?
Zoek eens op vimeo.com naar hf20(0) dan vindt je genoeg filmpjes waar je zelf dus je mening over kan maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

En nu kun je kijken op ibood: Toshiba Camileo H20 Camcorder met Full-HD en HDMI
Aan u de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Kan me niet voorstellen dat die Toshiba even goed is als de Canon HF10 of zelfs de HF200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:54:
Hehe, sorry ik zit zelf in de handel en de HF10(0) begint erg schaars te worden. In vergelijking met de TM20 is de HF200 beter. De HF10(0) is nog beter. Duidelijk? ;)
Hoe schaars....? Volgende week komt het vakantiegeld binnen.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
martin2005 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:39:

Hoe schaars....? Volgende week komt het vakantiegeld binnen.... :9~
Ik kan onmogelijk de landelijk voorraad van camera's weten ;)

Overigens ben ik er vorige week weer achter gekomen dat een HF10(0) veel handiger is dan een HF20(0). Waar laat je je mic als er geen schoentje meer op zit? Je bent dan dus verplicht om zo'n waardeloze bracket te gebruiken.

Tip aan toekomstige kopers van een camera: vraag in de winkel om een demo van een externe mic. Gewoon een koptelefoon op je hoofd en luisteren naar het standaard geluid gevolgd door het inprikken van een externe mic. Let er bij Canon wel op dat je in het menu de uitgang AV/ koptelefoon op koptelefoon moet zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:03:
[...]
Valt me dat tegen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
bite me

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Overigens ben ik er vorige week weer achter gekomen dat een HF10(0) veel handiger is dan een HF20(0). Waar laat je je mic als er geen schoentje meer op zit? Je bent dan dus verplicht om zo'n waardeloze bracket te gebruiken.

Tip aan toekomstige kopers van een camera: vraag in de winkel om een demo van een externe mic. Gewoon een koptelefoon op je hoofd en luisteren naar het standaard geluid gevolgd door het inprikken van een externe mic. Let er bij Canon wel op dat je in het menu de uitgang AV/ koptelefoon op koptelefoon moet zetten!
Mwah om nu een externe mic te kopen voor vakantievideo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Phusebox schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:40:
[...]

Mwah om nu een externe mic te kopen voor vakantievideo's?
Het geluid kan er soms een stuk beter van worden. Geluid is ook meer een missend gedeelte van de camera geweest. Op mijn oude camera zat de microfoon boven op de camera... Alles wat ik (de camera man) dan zei was hard te horen. Nee zo gek is zo'n ding erop nog niet.

Ben trouwens zelf ruim tevreden met mijn hf10, ben nog wel druk bezig met de instelingen, maar kom al steeds verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DoeEensGek schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:39:
[...]

Het geluid kan er soms een stuk beter van worden. Geluid is ook meer een missend gedeelte van de camera geweest. Op mijn oude camera zat de microfoon boven op de camera... Alles wat ik (de camera man) dan zei was hard te horen. Nee zo gek is zo'n ding erop nog niet.

Ben trouwens zelf ruim tevreden met mijn hf10, ben nog wel druk bezig met de instelingen, maar kom al steeds verder.
Bezig met instellingen, hoe moet ik dat zien dan, want zo heel veel valt er niet in te stellen?
Op mijn oude JVC miniDV camera had ik heel wat meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook voor vakantiefilmpjes kun je al heel veel extra's behalen. Een vriend van me is net terug van Ameland waar zijn vrouw een zwerm vogels had gefilmd. Thuis aangekomen bleek dat de camera alleen maar windgeruis had opgenomen.

Een externe mic biedt:
-minder roomnoise
-betere richting
-mogelijkheden tot afschermen wind
-minder last van geluid van de camera
-hogere geluidskwaliteit

Een simpele demo kan je het verschil laten horen. Voeg daar nog eens een weloverwogen plaatsing van de mic aan toe en je hebt een topgeluid! Een dure, maar compacte mic zou bijvoorbeeld de Sennheiser MKE400 kunnen zijn. De Rode Videomic is goedkoper, maar aanzienlijk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:09:
Ook voor vakantiefilmpjes kun je al heel veel extra's behalen. Een vriend van me is net terug van Ameland waar zijn vrouw een zwerm vogels had gefilmd. Thuis aangekomen bleek dat de camera alleen maar windgeruis had opgenomen.

Een externe mic biedt:
-minder roomnoise
-betere richting
-mogelijkheden tot afschermen wind
-minder last van geluid van de camera
-hogere geluidskwaliteit

Een simpele demo kan je het verschil laten horen. Voeg daar nog eens een weloverwogen plaatsing van de mic aan toe en je hebt een topgeluid! Een dure, maar compacte mic zou bijvoorbeeld de Sennheiser MKE400 kunnen zijn. De Rode Videomic is goedkoper, maar aanzienlijk groter.
Hmm tja voor mij is het geen optie, onder 75% van mijn opnames komt toch ander geluid, ik ga niet praten tegen mijn camera op vakantie... Kosten en formaat zijn gewoon te hoog/groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Phusebox schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:43:
[...]

Bezig met instellingen, hoe moet ik dat zien dan, want zo heel veel valt er niet in te stellen?
Op mijn oude JVC miniDV camera had ik heel wat meer opties.
Nouja loop het menu eens door. Je kan nog aardig wat met verschillende instellingen van het beeld hoor. Is ook om te kijken hoe en wat bij welke omstandigheden. Framerate en bitrate is zo ingesteld maar vooral met de kleuren valt veel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind zo'n externe mic op m'n cam er niet uitzien om eerlijk te zijn. Ik snap dat het voor goed geluid een vereiste is, maar mijn god zeg, zo'n teddybeer waardoor je de cam niet meer ziet... :P Is daar niks compacters voor? ;)
[...]

Let er bij Canon wel op dat je in het menu de uitgang AV/ koptelefoon op koptelefoon moet zetten!
Geloof me: dat hoor je direct :X :o

[ Voor 35% gewijzigd door Grrrrrene op 18-05-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DoeEensGek schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:54:
[...]

Nouja loop het menu eens door. Je kan nog aardig wat met verschillende instellingen van het beeld hoor. Is ook om te kijken hoe en wat bij welke omstandigheden. Framerate en bitrate is zo ingesteld maar vooral met de kleuren valt veel te spelen.
Wat gebruiken jullie nou het meeste 50i of 25p? Als mijn tv geen 24p ondersteund krijg ik dan ook problemen met 25p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:30:
[...]

Wat gebruiken jullie nou het meeste 50i of 25p? Als mijn tv geen 24p ondersteund krijg ik dan ook problemen met 25p?
Ik gebruik in principe alleen 25p, maar ik ben er wel achter gekomen dat er (vrijwel?) geen consumentensoftware is die daarmee overweg kan :( 50i is wat dat betreft geen probleem, maar 25p moet mooier zijn, ook in lowlight (omdat je langere sluitertijden kunt gebruiken).

Maar jouw tv kan niet met progressive beelden overweg? Of is juist de 24fps het probleem? Ik kan me haast niet voorstellen dat er lcd- en plasmatelevisies zijn die niet met 25p overweg zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

50i en 25p betekenen toch 50 interlaced en 25 progressive? 50 beelden interlaced is namelijk veel vloeiender dan 25 progressive.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Spruit 11 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:20:
50i en 25p betekenen toch 50 interlaced en 25 progressive? 50 beelden interlaced is namelijk veel vloeiender dan 25 progressive.
Klopt ja. i is interlaced en p is progressive. Technisch gezien is progressive wel scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Grrrrrene schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:49:
[...]

Ik gebruik in principe alleen 25p, maar ik ben er wel achter gekomen dat er (vrijwel?) geen consumentensoftware is die daarmee overweg kan :( 50i is wat dat betreft geen probleem, maar 25p moet mooier zijn, ook in lowlight (omdat je langere sluitertijden kunt gebruiken).

Maar jouw tv kan niet met progressive beelden overweg? Of is juist de 24fps het probleem? Ik kan me haast niet voorstellen dat er lcd- en plasmatelevisies zijn die niet met 25p overweg zouden kunnen.
Het probleem is 24fps, dan krijg je om de x aantal frams een hapering in het beeld. Zie dit dus met blurays als er relatief veel snelle bewegingen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat snap ik, maar als je tv vloeiend 50i kan weergeven, zou 25p toch ook geen probleem moeten zijn? 24p is vervelend omdat het een ander aantal beeldjes per seconde is dan 50i/25p. Opzich bizar dat een lcd- of plasmatelevisie dat niet aan zou kunnen, want die zijn gewoon van nature progressive en kunnen wat dat betreft in iedere frequentie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Nieuwe lcd televisies hebben toch een 24p cinema mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
donshuunouo schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:51:
Nieuwe lcd televisies hebben toch een 24p cinema mode?
Nieuwe ja, die van mij is nu 2 jaar oud, en dat was er toen nog niet. En heb de destijds vrijwel overal best getestte LCD gekocht.

Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]