HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
loo100us is dat een bedrijf ? heb je daar een linkje van?
Heb je dan de Bp809 of de 819 besteld ?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 02:12
Om video live te streamen naar het web (Stickam, Ustream ed) heb ik vernomen dat de camera een firewire aansluiting moet hebben. Dat heeft een HF10 niet dus ben ik toch weer terug bij de HV30 als keuze. Nou koop ik em pas als ik em de week erna wil gaan gebruiken, maar mocht iemand een andere streaming oplossing weten of camera (max e1000) kennen hoor ik het graag.

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-11 17:47
ionicdog schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:43:
loo100us is dat een bedrijf ? heb je daar een linkje van?
Heb je dan de Bp809 of de 819 besteld ?
Effe zoeken op ebay met hf10 en battery en je vindt genoeg. Loo100us is een verkoper (kun je met advanced search zo vinden). En je koopt een replica van de bp809

En misschien is het een idee zelf eerst even te zoeken op ebay _/-\o_

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 18:53

DoctorV64

Cosmopoliet

Sinds vanmiddag een trotse bezitter van de Sony TG3. Even rustig alles lezen en bekijken, compactheid en de normale opnames die we maken gaven de doorslag.

Echt een mooi compact ding.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
Electromonkey schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:03:
Net een bericht terug gehad van Sam ( de verkoper) , op mijn vraag of het PAL camera,s zijn , zijn antwoord :

Sorry about the confusion. It's totally compatible in PAL format for use in the UK. You will have no problem using it. Thank you for your email.

Ziet er dus op papier goed uit , snap niet hoe hij voor die prijs HF 10 PAL camera,s aan kan bieden.
Ik heb dus vandaag ook even gemaild met electronic-King (de verkoper waar electromonkey mee heeft gemaild) n.a.v. een via ebay bestelde canon HF10 en kreeg EXACT dezelfde respons terug (binnen 1 minuut, dus bijna verdacht snel).
Desondanks zijn er TOCH mensen op dit forum die melden dat't ding wat ze opgestuurd krijgen alleen NTSC heeft. Ik laat wel weten wat ik ontvang....

[ Voor 3% gewijzigd door Byzanthy op 15-07-2008 21:07 ]

• Byzanthy
Byzanthy schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:06:
[...]

Ik heb dus vandaag ook even gemaild met electronic-King (de verkoper waar electromonkey mee heeft gemaild) n.a.v. een via ebay bestelde canon HF10 en kreeg EXACT dezelfde respons terug (binnen 1 minuut, dus bijna verdacht snel).
Desondanks zijn er TOCH mensen op dit forum die melden dat't ding wat ze opgestuurd krijgen alleen NTSC heeft. Ik laat wel weten wat ik ontvang....
Bij deze dus de update: camera net vanochtend ontvangen: NTSC-model (USA) :/
Wees dus gewaarschuwd als je gaat bestellen via electronic-king.
De vraag nu is dus of NTSC problemen gaat geven aangezien ik natuurlijk m.n. zal opnemen via AVCHD.
Ik weet niet of PAL of NTSC daar invloed op heeft?

Anders wordt't dus retourneren / omruilen met alle gedoe vandien.

Tips anyone?

Verwijderd

Ik heb erg goede ervaringen met de Sony HDR-SR11E, al moet ik er wel bij zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.

Ik ben wel nog steeds op zoek naar een goed (gratis) programmaatje om de AVCHD-beelden om te zetten naar een goed formaat om de bestanden op mijn computer af te kunnen spelen. Sony levert er wel software bij om de beelden op een normale DVD te branden, maar alleen converteren en opslaan op de pc is er niet bij. Iemand een idee??

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Byzanthy schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Bij deze dus de update: camera net vanochtend ontvangen: NTSC-model (USA) :/
Wees dus gewaarschuwd als je gaat bestellen via electronic-king.
De vraag nu is dus of NTSC problemen gaat geven aangezien ik natuurlijk m.n. zal opnemen via AVCHD.
Ik weet niet of PAL of NTSC daar invloed op heeft?

Anders wordt't dus retourneren / omruilen met alle gedoe vandien.

Tips anyone?
Als het al duidelijk was dat mensen NTSC modellen van die verkoper ontvangen snap ik niet waarom je dan alsnog daar gaat bestellen als je geen NTSC model wilt. Maar goed. Opzich is NTSC geen probleem. Heb ik zelf ook, in Amerika gekocht een tijd terug door het grote prijsverschil. Voor op de computer heb je er geen last van. HDTV's kunnen beide formaten aan dus dat is ook geen probleem. Enige is als je een normale (PAL) dvd wilt maken van je video die afspeelbaar moet zijn in een dvd speler die alleen maar PAL dvd's kan afspelen. Dan moet er extra geconverteerd worden. Opzich kan een programma zoals Sony Vegas dat allemaal wel, duurt dan alleen wat langer. Maar een beetje moderne dvdspeler kan zowel PAL als NTSC dvd's aan.

• Swoosh
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:19:
Ik heb erg goede ervaringen met de Sony HDR-SR11E, al moet ik er wel bij zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.

Ik ben wel nog steeds op zoek naar een goed (gratis) programmaatje om de AVCHD-beelden om te zetten naar een goed formaat om de bestanden op mijn computer af te kunnen spelen. Sony levert er wel software bij om de beelden op een normale DVD te branden, maar alleen converteren en opslaan op de pc is er niet bij. Iemand een idee??
Met videobewerkingsprogramma's als: Sony Vegas, Pinnacle Studio, Ulead VideoStudio, TMPGEnc Xpress of via de gratis weg: http://eugenia.gnomefiles...scoding-using-free-tools/

• Byzanthy
Swoosh schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:49:
[...]
Als het al duidelijk was dat mensen NTSC modellen van die verkoper ontvangen snap ik niet waarom je dan alsnog daar gaat bestellen als je geen NTSC model wilt. Maar goed.
Ik kwam er pas achter toen't ding al richting mij onderweg was, uiteraard....
Overigens kan ik'm retourneren zonder kosten.

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:41

Sharad R

lurking is an art

Ben van plan om een HG10 aan te schaffen. Echter heb ik zelf nog een SD TV.
Heeft dit enige invloed?

Een HD TV word op termijn wel aangeschaft, maar dat duurt nog wel enkele jaren.

The more I learn, the less I know, I just realised

• Swoosh
Sharad R schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:22:
Ben van plan om een HG10 aan te schaffen. Echter heb ik zelf nog een SD TV.
Heeft dit enige invloed?

Een HD TV word op termijn wel aangeschaft, maar dat duurt nog wel enkele jaren.
Denk dat de enige invloed is, dat je de high definition beelden die je opneemt niet in HD kan bekijken op je tv. Dus ik neem aan dat je wel die HD beelden op je computer wilt zien..anders heeft het namelijk niet zoveel nut om nu een HD camcorder te kopen ;)

• Sharad R
  • Laatst online: 16:41

Sharad R

lurking is an art

Swoosh schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:13:
[...]

Denk dat de enige invloed is, dat je de high definition beelden die je opneemt niet in HD kan bekijken op je tv. Dus ik neem aan dat je wel die HD beelden op je computer wilt zien..anders heeft het namelijk niet zoveel nut om nu een HD camcorder te kopen ;)
De bedoeling is om hem nu al te kopen, met oog op de toekomst. Als de nieuwe TV er eindelijk komt, wil ik niet alsnog een niuewe cam kopen. tenminste, dat is de insteek.

The more I learn, the less I know, I just realised

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met Pinnacle 12 werkt het wel relaxed trouwens om vanaf de HF100 te importeren!

Final Cut op de MAC werkt iets minder vloeiend vind ik.

Verwijderd

Ik werk nu in Vegas Pro rechtstreeks met AVCHD bestanden, erg soepeltjes moet ik zeggen.
Pinnacle vind ik tot nu toe, heb versie 12 nog niet geprobeert, erg crash gevoelig.
Ik heb al vaak ongevraagd het bluescreen effect gekregen.

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:31:
Ik werk nu in Vegas Pro rechtstreeks met AVCHD bestanden, erg soepeltjes moet ik zeggen.
Pinnacle vind ik tot nu toe, heb versie 12 nog niet geprobeert, erg crash gevoelig.
Ik heb al vaak ongevraagd het bluescreen effect gekregen.
1080p of 720p?

Ik ga denk ik kiezen om de vakantie in de een na hoogste resolutie te filmen. Op de Canon HF100 heb je FXP+ ofzo (dat is geloof ik 1920x1080 @ 17MB/ps) en je hebt nog FXP (volgens mij 1440x720 @ 12MB/ps). Correct me if i'm wrong.

Verwijderd

Ik film altijd in 1080i, de hoogste kwaliteit van de camera.
In Vegas werk ik ook in 1920x1080 en kan dan uiteraard kiezen hoe ik het render: dvd, 720p (voor vimeo bijvoorbeeld) of 1080i/p.

Dit filmpje heb ik nog in premiere gemaakt maar ik ben met een nieuwe edit bezig in Vegas.
Ik vind het leuk om insecten te filmen en ben nu bezig om een nieuw soort camera-arm te maken.
Hier alvast een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Tijdelijk/arm.jpg
Hiermee kan je 360 graden om je onderwerp heen draaien, als het goed is.
Het is nog een prototype zoals je kan zien, good old lego 8)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 22:06 ]

Verwijderd

Swoosh schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:23:
[...]Met videobewerkingsprogramma's als: Sony Vegas, Pinnacle Studio, Ulead VideoStudio, TMPGEnc Xpress of via de gratis weg: http://eugenia.gnomefiles...scoding-using-free-tools/
Dank voor deze tip!! Het werkt prima. Ik heb de procedure gebruikt om de AVCHD om te zetten naar AVI, waarbij de kwaliteit erg goed blijft en de film ook nog eens een pak kleiner wordt. Daarna de AVI clips weer aan elkaar gezet met het gratis Virtual Dub. 8)

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-10 13:52

Deddiekoel

Gadget nerd

nieuws: Canon introduceert nieuwe hd-videocamera's

Ben benieuwd of dit impact gaat hebben op de HF100 prijs...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 21:10
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Panasonic SD-9 Videocamera. Ik wil de camera doormiddel van een mini HDMI kabel aansluiten op mijn Samsung LE46A656, maar krijg geen beeld. Ik heb alle HDMI poorten geprobeerd, maar krijg geen beeld. In het menu van camera kan ik niet veel instellen alleen de voorbeeldweergave 576P of 1080P, dus wat doe ik fout? Ik heb een nieuwe TV (2008 Model), dus die moet het beeld in 576P of 1080P gewoon ondersteunen.

Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?

Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed.............

Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit 8)7

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Swoosh
Misschien. Het is echter niet een model wat echt veel nieuws brengt. Heb me er niet echt in verdiept maar hij is volgens mij precies hetzelfde als de HF10, alleen nu met meer ingebouwd geheugen.

Snap het nut niet zo ervan...16GB kaartjes zijn binnenkort ook niet duur meer(/al flink in prijs gedaald) Alleen als je perse lang aan een stuk door (dus zonder rec knop in te drukken) wilt kunnen filmen zou ik me kunnen indenken dat het handig is om over 32GB te beschikken. Echter in de praktijk kan dat dan dus alleen als je hem in het stopcontact hebt want op de batterij gaat hij zeker niet zo lang mee. Losse 32GB kaartjes zijn nog wel duur op dit moment. Maar als je niet perse aan een stuk door hoeft te filmen zijn meerdere 16GB kaartjes voordeliger nu.

En wat bij de HF10 ook het geval is, als je de video op de computer wilt zetten kan je niet even het kaartje eruit halen. Je moet dan de camcorder bij de computer zetten en in het stopcontact doen (ja dat moet van Canon)

Tot zover mijn gedachten :P (Heb zelf voor de HF100 gekozen tijd terug)

*Zie net dat naast extra geheugen de HF11 ook een nieuwe high quality 24Mbps MXP modus erbij krijgt.

• Swoosh
Vjenne-ICT schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:32:
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Panasonic SD-9 Videocamera. Ik wil de camera doormiddel van een mini HDMI kabel aansluiten op mijn Samsung LE46A656, maar krijg geen beeld. Ik heb alle HDMI poorten geprobeerd, maar krijg geen beeld. In het menu van camera kan ik niet veel instellen alleen de voorbeeldweergave 576P of 1080P, dus wat doe ik fout? Ik heb een nieuwe TV (2008 Model), dus die moet het beeld in 576P of 1080P gewoon ondersteunen.

Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?

Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed.............

Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit 8)7

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb die camera zelf niet maar heb je de camera ook in het stopcontact? Dat moet meestal als je op tv gaat kijken. Misschien ligt het aan die converter. Als je zeker wilt zijn dat het niet daaraan ligt kan je via ebay voor zo'n 10 euro een hdmi naar hdmi-mini kabel kopen en daarmee testen. Of iemand hier die een SD-9 heeft moet alle stappen met je nagaan of je alles goed doet. Dan kan je kijken of je zelf iets fout doet/vergeet of dat het aan de kabel of camera zelf ligt.

edit:
6 euro
http://cgi.ebay.nl/1-8M-6...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 5% gewijzigd door Swoosh op 24-07-2008 03:14 ]

Verwijderd

Swoosh schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:27:
[...]

Misschien. Het is echter niet een model wat echt veel nieuws brengt. Heb me er niet echt in verdiept maar hij is volgens mij precies hetzelfde als de HF10, alleen nu met meer ingebouwd geheugen.
Er is wel 1 groot verschil, de nieuwe Canon camera's hebben een maximale bitrate van 24 Mb/s, het maximale wat voorzien is in de AVCHD standaard. In principe zou je daarmee dezelfde kwaliteit kunnen halen als HDV, of misschien nog wel beter.

Verwijderd

Heeft iemand trouwens nog tips om .MTS files samen te voegen tot 1 groot .MTS bestand?
Ik heb een Popcorn homecinema player om mijn mediabestanden op de TV te kijken, maar al die aparte scenes 1 voor 1 afspelen is natuurlijk niks.

Als je de bestanden van je camera gaat importeren in editors als Pinnacle en je wilt het resultaat wegschrijven naar AVCHD, dan wordt de hele bups opnieuw gecodeerd, ook al had je geen wijzigingen aangebracht. Maar ondertussen wordt de beeldkwaliteit wel minder. Vegas kan volgens mij helemaal niet wegschrijven naar AVCHD, en slikt sowieso mijn Canon bestanden niet.

Met Elecard Converterstudio kun je in principe aparte scenes aan elkaar plakken en als TS bestand wegschrijven zonder coderen. Bij mij werkt dit echter niet goed, als ik het probeer af te spelen dan bevriest het beeld in Windows Mediaplayer of de Porcorn player.

Het is dus nog steeds armoe met de AVCHD ondersteuning in de huidige software, terwijl dit formaat nu al een jaar of 2? gebruikt wordt en ondertussen enorm populair is.

Het enige programma waar ik een beetje over te spreken ben is PowerDirector, dit programma kan goed omgaan met MTS bestanden en poept dit formaat ook weer netjes uit. Hij heeft een "smart rendering" optie waarmee de oude codering theoretisch bewaard blijft. Alleen duurt het wegschrijven met "smart rendering" ook waanzinnig lang, en kun je nog een quality setting maken, dus in hoeverre dit echt werkt is mij onduidelijk.

• carismagdi
  • Laatst online: 03-11 16:03
Wie heeft de nieuwe Toshiba HD Camera`s al eens aan het werk gezien of weet er wat over te vertellen...

http://www.toshiba-europe...rising/plain/k-series.asp

Ik heb mijn zinnen gezet op de Toshiba K40H (HD-Ready) maar kan helemaal niks van reviews vinden op inet. Alleen een enkele test van de A40H(E) / A100H(E) (beide Full-HD).

Ga vrijdag naar de winkel waar ze hebben gereserveerd voor mij kijken of het wat is. Wie heeft er nog iets te melden over camera.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Verwijderd

Specs zijn niet slecht voor maar 350 pietermannen, carismagdi. Met zulke prijzen begrijp je niet dat er nog mensen zijn die SD videocamera's kopen. Alleen, geen reviews? Dan hoop ik dat je geen kat in de zak koopt. Volgende week neemt een amerikaanse kennis de Canon HF100 voor me mee, voor omgerekend 430 euro.

• dangerpaki
  • Laatst online: 19:29
Geachte tweakers,

ook ik ben op zoek naar een digitale HD videocamera, nu heb ik het topic wat doorgenomen. maar uiteraard niet alles. ik zie in het begin een lijstje staan van camera's dit is heel handig. maar dat is toch anders dan echte ervaringen.

ervaring leert dat er in elke productcategorie altijd wel een product is dat met kop en schouders bovenuit steekt als het om prijs-kwaliteit verhouding gaat.

is dit met deze camera';s ook zo?

ben eigenlijk op zoek naar een all round camera waarmee ik mooi HD kan filmen. liefst zo goed mogelijke kwaliteit. prijs ben ik nog niet helemaal over uit. gaat er om wat er voor de prijs geleverd wordt.

dus wat zou jullie suggestie zijn? ik wil in ieder geval wel een camera met een hardeschijf evt uitbreidbaar met SDHC, hoeft niet per se echter. een mooie grote sensor 1/2,7 of lager heeft de voorjkeur natuurlijk.

zelf gekeken naar de canon sg10 ziet er goed uit kwa specs.

maar ik zie ook allemaal import vanuit de VS met name door de lage dollar koers. dus wat is volgens jullie het beste om op dit moment te kopen en waar???

alvast dank

• bsmpower
  • Laatst online: 15:57
Ik wil zelf ook nog een HD camera halen voor mijn vakantie naar Peru in december. Ik denk dat ik wacht op de nieuwe Sony HDR-CX11e. Werkt met Memory Cards. Daardoor is die kleiner dan een camera met harde schijf. Zelf prefereer ik Memory Cards boven een harde schijf omdat een hd denk ik gevoeliger is voor warmte, beweging, vuil etc..

De Sony heeft als adviesprijs 899,- maar kan je al pre-orderen voor 749,-. Redelijke prijs lijkt me?

• OnTheMike
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik overweeg de HF100 aan te schaffen. Nu vroeg ik me af de mensen die een NTSC-camera ontvangen hebben daar nog problemen mee ondervonden hebben, want het prijs-verschil tussen beiden is aanzienlijk.

Ander vraagje: iemand ervaring met het omzetten van AVCHD naar WMVHD?

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen hoeveel het scheelt, wanneer je verzendkosten, invoerrechten en BTW erbij optelt? Ik neem aan dat je er weinig problemen mee gaat ondervinden (met een NTSC model), maar het verschil lijkt mij erg klein voor het wegmikken van je garantie.

• OnTheMike
Ik kwam deze tegen, http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...0250782788&Category=26043 heb de verkoper telefonisch gesproken, hij verstuurd ze binnen Nederland. Het verschil is rond de 100 euro, wat ik toch een aanzienlijk verschil vindt.

Worden de camera's niet gedekt door de wereldwijde garantie van Canon?

aanvulling
Heb de vraag meteen even aan de verkoper gesteld (via de mail gezien tijdstip)

[ Voor 13% gewijzigd door OnTheMike op 06-08-2008 21:52 ]

• Swoosh
OnTheMike schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:21:
Ik overweeg de HF100 aan te schaffen. Nu vroeg ik me af de mensen die een NTSC-camera ontvangen hebben daar nog problemen mee ondervonden hebben, want het prijs-verschil tussen beiden is aanzienlijk.

Ander vraagje: iemand ervaring met het omzetten van AVCHD naar WMVHD?
Ik heb een NTSC HF100. Geen problemen mee. Scheelde inderdaad een hele hoop toen ik hem een tijd terug in Amerika kocht.

Omzetten naar WMVHD...zelf geen ervaring mee maar het kan wel, bijvoorbeeld met Sony Vegas pro. Hier staat ook een en ander over dat omzetten: http://lucienk.spaces.liv...A4AE3FB12A26635!867.entry

Garantie van Canon camcorders is volgens mij niet wereldwijd (voor Canon opzetlenzen dan weer wel meen ik) Maar ja, ik heb zoveel geld bespaard dat mocht er iets stuk gaan binnen de garantietermijn, dan kan ik het wel opsturen naar de zaak in Amerika waar ik hem gekocht heb en nogsteeds niet duurder uitzijn dan als ik hem hier had gekocht. Hoe dat zit via zo'n ebaypersoon die NTSC modellen in Nederland verkoopt weet ik niet. Ik zou daar wel bij voorbaat naar informeren.

• OnTheMike
Heb ondertussen toch maar besloten veiligheidshalve de camera in Nederland te bestellen. De verkoper in kwestie heeft een kennis in Amerika die de camera's verzend.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22
In de line-up heb 4 Toshiba's en de eerder genoemde Sony HDR-CX11e toegevoegd.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22
carismagdi schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:23:
Wie heeft de nieuwe Toshiba HD Camera`s al eens aan het werk gezien of weet er wat over te vertellen...

http://www.toshiba-europe...rising/plain/k-series.asp

Ik heb mijn zinnen gezet op de Toshiba K40H (HD-Ready) maar kan helemaal niks van reviews vinden op inet. Alleen een enkele test van de A40H(E) / A100H(E) (beide Full-HD).

Ga vrijdag naar de winkel waar ze hebben gereserveerd voor mij kijken of het wat is. Wie heeft er nog iets te melden over camera.
In dit bericht wordt gesproken over eind oktober voor de A-serie en midden november voor de K-serie.

Het originele bericht vind ik leuker om te zien.

• dangerpaki
stond laatst in de winkel te kijken naar een Canon HF100. vind het een fantastische camera ligt er lekker in de hand. verder lekker compact. en ben er eigenlijk een beetje verliefd op. alleen jammer dat er geen HDD in zit. maar goed nou is SDkaart geen probleem.

de meeste zijn 16GB maar zie er ook een tussen staan van 32GB.

maar mensen die deze camera hebben wat zijn de ervaringen? de bitrate is max 17mbps, hoe is dat met snelle bewegingen etc. beetje mooi beeld???

de HF10 is inprinciepe hetzelfde maar met ingebouwd 16GB. maar ja ik ga niet 150 euro extra dokken alleen om 16GB extra intern te hebben terwijl ik ook gewoon voor 50 euries een extra SDkaart van 16GB kan kopen.

hoe lang kan je opnemen met 16GB in de hoge kwaliteitsmodus??? ja 6 uur is lang met LP modus, maar je koopt geen HD camera om in LP modus op te nemen lijkt me. volgens berekening kan je dan op 16GB 2 uur opnemen. klopt dat een beetje?

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:24
Ik heb de HF 10 en je kan op 1 16Gb kaart 2 uur hoogste kwaliteit opnemen , de batterij gaat ongeveer maar een uur mee , dus daar zal je ook een reserve voor willen bijkopen .

Als je snelle beelden filmt is er natuurlijk niets aan de hand , een ander verhaal is het als je snel met de camera beweegt , dan is het allemaal schokkerig .

• dangerpaki
ramrodwillem schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:14:
Ik heb de HF 10 en je kan op 1 16Gb kaart 2 uur hoogste kwaliteit opnemen , de batterij gaat ongeveer maar een uur mee , dus daar zal je ook een reserve voor willen bijkopen .

Als je snelle beelden filmt is er natuurlijk niets aan de hand , een ander verhaal is het als je snel met de camera beweegt , dan is het allemaal schokkerig .
ok, dank das wel handig om te weten. had nu vrienden die in de VS zitten dacht misschien even proberen maar die zitten aan hun einde van de vakantie dus ik denk niet dat het ze zal lukken om er een mee te pikken. jammer nou ja dan maar gewoon hier in NL.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De blue-ray ondersteuning featurepack waar Microsoft nu meer bezig is, zou dat automatisch ook (betere) ondersteuning betekenen voor het AVCHD formaat, om m'n eigen opgenomen materiaal te bewerken?

[ Voor 5% gewijzigd door LeGato23 op 18-08-2008 10:15 ]

Verwijderd

Ik ben me ook aan het orienteren op een HD videocamera. Kanshebbers zijn de Sony HDR-SR11, Panasonic HDC-SD9 en de Canon HF10.
Met name de laatste komt goed uit een test bij camcorderinfo.com. Toch zie ik bij bijv. Kieskeurig erg weinig reacties en is bijv. de Sony veel populairder. Ik heb eigenlijk een lichte voorkeur voor een camera met memorycards vanwege de niet bewegende delen in de camera.
Binnenkort maar eens naar de winkel om de camera's te gaan 'voelen'. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je vraag niet ;)

Verwijderd

Good point.... ;) :9

Ben eigenlijk op zoek naar tips. Ik neig naar de Canon HF10 maar door bijv. de weinige reacties op Kieskeurig ga ik twijfelen.... :?
Verder vind ik de Panasonic er wel mooie en degelijk uitzien, dus die heb ik ook nog niet afgeschreven. Zijn er nog mensen die me kunnen enthousiastmeren voor een goede HD camera?
Denk dat het anders een gevoelskwestie gaat worden en ik op basis van emotie maar een camera ga selecteren... ;)

• dangerpaki
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:27:
Good point.... ;) :9

Ben eigenlijk op zoek naar tips. Ik neig naar de Canon HF10 maar door bijv. de weinige reacties op Kieskeurig ga ik twijfelen.... :?
Verder vind ik de Panasonic er wel mooie en degelijk uitzien, dus die heb ik ook nog niet afgeschreven. Zijn er nog mensen die me kunnen enthousiastmeren voor een goede HD camera?
Denk dat het anders een gevoelskwestie gaat worden en ik op basis van emotie maar een camera ga selecteren... ;)
Sony heeft bij de noob publiek natuurlijk nog steeds een groot 'wow' factor. dat heeft canon met videocameras minder. ik denk dat je beter op de pro sites kan kijken voor reviews.
ik zou zelf denk ik persoonlijk de voorkeur aan de canon geven.

waarom:
  • geen Memory stick pro, lekker gewoon goedkoop SD geheugen
  • vind hem goed in de hand liggen
  • en goede reviews

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:19
kijk ook even op Kieskeurig bij de HF 100 , meer reactie,s zelfde camera alleen geen interngeheugen.

Verwijderd

Electromonkey schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:12:kijk ook even op Kieskeurig bij de HF 100 , meer reactie,s zelfde camera alleen geen interngeheugen
Thnx. Prijsverschil is best groot tussen die HF10 en HF100. :?
Ik ben vandaag bij de Kamera-Express langsgeweest en even gespeeld met de HF10. Mooie compacte camera! Ook de Sony SR11/SR12 werd me daar geadviseerd. Over de Panasonic SD9 was de verkoper iets minder te spreken (gedateerd), toch komt deze camera goed uit de tests en scheelt heel wat euri vergeleken met de Canon en Sony.

Volgens de verkoper zijn er nog geen 16Gb SDHC leverbaar, maar deze zijn in het buitenland toch al te bestellen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 20:54 ]

• Electromonkey
> Volgens de verkoper zijn er nog geen 16Gb SDHC leverbaar

Ja hoor heb er ook 1 gekocht voor 60 euro , gewoon in Nederland.

Voordeel van de Canon tegen over de Sony,s is de razend snelle focus ,heb hem ook s,avond gebruikt bij concerten ,prima beeld en focus .

• swiebert
Electromonkey schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:47:
> Volgens de verkoper zijn er nog geen 16Gb SDHC leverbaar

Ja hoor heb er ook 1 gekocht voor 60 euro , gewoon in Nederland.

Voordeel van de Canon tegen over de Sony,s is de razend snelle focus ,heb hem ook s,avond gebruikt bij concerten ,prima beeld en focus .
Jammer toch... die dingen gaan inmiddels voor rond de €35 van de hand (ebay).Had je mooi € 25 kunnen overmaken op giro 999 O-)

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Heb de HF10 al een geruime tijd en nu ben ik een beetje op zoek naar een leuk setje aan accesoires. Dus mini tripod, grotere en wat opzet lenzen.

Nu zie ik het e.e.a. op ebay in Duitsland maar ook VS wat spullen, maar het verschil met bijv. Duitsland is wel erg groot. Prijzen erg hoog in Duitsland.

Kan het zelf niet goed beoordelen maar is daar nog kwaliteitsverschil tussen? Wat zijn de ervaringen hiermee? Of zijn er in NL aardige winkels te vinden om dit soort spul voor HD camera's te kunnen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat hangt ervan af wat je met wat vergelijkt. ;) Je hebt het zowel over statieven (de Nederlandse benaming voor een tripod) en voorzetlenzen. Geen idee welke je bedoelt in je vraag.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 15:39

Stoney3K

Flatsehats!

M.I.G. schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:29:
Heb de HF10 al een geruime tijd en nu ben ik een beetje op zoek naar een leuk setje aan accesoires. Dus mini tripod, grotere en wat opzet lenzen.

Nu zie ik het e.e.a. op ebay in Duitsland maar ook VS wat spullen, maar het verschil met bijv. Duitsland is wel erg groot. Prijzen erg hoog in Duitsland.

Kan het zelf niet goed beoordelen maar is daar nog kwaliteitsverschil tussen? Wat zijn de ervaringen hiermee? Of zijn er in NL aardige winkels te vinden om dit soort spul voor HD camera's te kunnen kopen.
In dit soort situaties maakt merk ook best wel wat uit. Normaal ben ik niet zo merkbewust, maar bij het aankopen van mijn camera-accessoires (tas, statief, enz.) heb ik er toch wel op gelet en daar merkte je ook dat de bouwkwaliteit van de wat duurdere merken vele malen hoger lag.

Vlug overzichtje:
Budget: Hama, Vivanco, Luxon, etc... (niet aan te raden voor video-werk)
Midrange: O.a. Vanguard
Pro: O.a. Manfrotto en grotere statieven

Voor een kleine HD/HDV camcorder zoals de HV20 of HF10 serie moet je echter geen gigantisch statief kopen, een statief zoals de Vanguard Alta 1 is daar een prima oplossing voor. De duurdere statieven (zoals Manfrotto's) hebben het voordeel dat ze veelal een betere kop hebben en pannen/tilten dus vloeiender gaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:54:
Dat hangt ervan af wat je met wat vergelijkt. ;) Je hebt het zowel over statieven (de Nederlandse benaming voor een tripod) en voorzetlenzen. Geen idee welke je bedoelt in je vraag.
Dat is nu het probleem, ik weet niet met wat ik zou moeten vergelijken. Als ik zo even google/ebay etc. voor accesoires voor de HF10 zie ik een aantal spullen te koop. Ene een set van 8 items 100 dollar en in Duitsland losse onderdelen >200 euro.

Ik ben met name op zoek naar een statief die niet zo 123 ompleurt, ga er (nog) geen gekke dingen mee doen, maar moet wel voor de langere termijn zijn.
Stoney3K schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:20:
[...]

In dit soort situaties maakt merk ook best wel wat uit. Normaal ben ik niet zo merkbewust, maar bij het aankopen van mijn camera-accessoires (tas, statief, enz.) heb ik er toch wel op gelet en daar merkte je ook dat de bouwkwaliteit van de wat duurdere merken vele malen hoger lag.

Vlug overzichtje:
Budget: Hama, Vivanco, Luxon, etc... (niet aan te raden voor video-werk)
Midrange: O.a. Vanguard
Pro: O.a. Manfrotto en grotere statieven

Voor een kleine HD/HDV camcorder zoals de HV20 of HF10 serie moet je echter geen gigantisch statief kopen, een statief zoals de Vanguard Alta 1 is daar een prima oplossing voor. De duurdere statieven (zoals Manfrotto's) hebben het voordeel dat ze veelal een betere kop hebben en pannen/tilten dus vloeiender gaat.
Nou kijk, dank je voor dit antwoord. Ik hoef ook geen gigantisch ding te hebben, is puur een keer wat opnemen op statief, en een voor de andere dingen een kleintje. Ik zal daar eens naar gaan kijken, thanks!

Verwijderd

Weet iemand op de Panasonic HDC-SD7 nog een Europese release krijgt?
Kan er niets over vinden.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom kijk je niet naar statieven van SLIK. Beroemd merk, bestaat al tientallen jaren.

Verwijderd

Zo, zaterdag de knoop doorgehakt en de Canon HF10 aangeschaft!
Ik heb op het laatst nog getwijfeld tussen de Sony HDR-SR11/SR12 en de Canon.
De Sony komt ook goed uit de tests en heeft als voordeel dat het scherm groter is (3,2 inch) en een mooi helder beeld geeft. Ook de grote opslagcapaciteit van de harde schijf is natuurlijk mooi meegenomen.
Uiteindelijk toch voor de Canon gekozen. Komt erg goed uit de tests en is wat compacter dan de Sony. Ook het gebruik van SDHC kaarten vind ik een voordeel Nu nog niet met extreem veel Gb’s verkrijgbaar, maar dat lijkt me een kwestie van tijd. Verder was ik bang voor bijgeluiden van de HDD van de Sony.

Ik heb vandaag een klein beetje gespeeld met de Canon en wat opnamen gemaakt. Het werkt allemaal lekker makkelijk maar er zit ook een uitgebreide gebruikshandleiding bij (gelukkig een boekje en niet op een cdtje wat je tegenwoordig ook veel ziet).

Ik heb een tasje van Lowepro (Edit 110) erbij gekocht samen met een extra accu.
Verder heb ik nog geen SDHC kaartje gekocht, deze ga ik waarschijnlijk importeren uit de USA zodat ik op mijn naderende vakantie toch een aantal uurtje kan filmen.

Verder lijkt de camera behoorlijk degelijk in elkaar te zitten! De komende tijd ga ik de camera eens flink testen, ben er in ieder geval erg blij mee! :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:07:
Weet iemand of de Panasonic HDC-SD7 nog een Europese release krijgt?
Kan er niets over vinden.
Niemand?
Heb Panasonic ook al gemaild, echter nog geen reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nog niks over gehoord. Wacht even de photokina af. Die is half september in Keulen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Wat ik niet helemaal snap aan de CCI site is dat Canon daar vrijwel alleen bovenaan staat, maar als je dan naar comparison kijkt bevelen ze je de Sony aan. Waarom staat die niet hoger dan?

Ik ben nu ook aan het kijken; heb het liefst iets met intern HD eigenlijk, maar de HF100 is ook een kandidaat.

Misschien nog even wachten op de HG20, of de Sony SR11. Verder zie ik geen opties.
JVC GZ HD5 leek me ook een goede camera, maar lees daarover eigenlijk alleen maar slechte dingen?

Voordeel van de Sony is dat ie werkt met mijn PS3?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:52:Niemand?
Heb Panasonic ook al gemaild, echter nog geen reactie.
Probeer Panasonic eens te bellen. Heb ik vorige week gedaan en werd direct goed en vriendelijk geholpen!
Phusebox schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:46:Voordeel van de Sony is dat ie werkt met mijn PS3?
Hoe bedoel je dat? Ik heb ook een PS3 maar zie die samenwerking nog niet direct.
De SDHC kaarten van Canon kunnen (als het goed is) ook in de geheugenkaartlezer van de PS3

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:05:
[...]
[...]
Hoe bedoel je dat? Ik heb ook een PS3 maar zie die samenwerking nog niet direct.
De SDHC kaarten van Canon kunnen (als het goed is) ook in de geheugenkaartlezer van de PS3
geen idee, dat schrijven ze op de sony site, wat ze er precies mee bedoelen weet ik ook niet
Misschien dat je hem eraan kunt hangen en je video van je camera naar de ps3 kunt zetten?

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:11:
geen idee, dat schrijven ze op de sony site, wat ze er precies mee bedoelen weet ik ook niet
Misschien dat je hem eraan kunt hangen en je video van je camera naar de ps3 kunt zetten?
Ja maar dit kan dus ook met de SDHC kaarten bijv. Volgens mij is het meer een marketing truc van Sony. Natuurlijk is er comptabiliteit i.v.m. het afsprelen van de AVCHD bestanden, maar dat is niet specifiek voor de Sony camera.

• Phusebox
denk toch dat de Canon HF10 of HF100 op dit moment het beste is als ik alles zo lees.
Binnenkort komt de HG20 en HG21, dus misschien dat de prijs dan nog wel wat zakt.

Zou wel graag de HF10 hebben met harde schijf, en omdat ie zwart is, maar die vind ik nog te duur eigenlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:27:
Heb er nog niks over gehoord. Wacht even de photokina af. Die is half september in Keulen.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:05:
[...]

Probeer Panasonic eens te bellen. Heb ik vorige week gedaan en werd direct goed en vriendelijk geholpen!
Bellen is niet meer nodig :)
Vandaag een mailtje ontvangen van het infocentre van Panasonic.
Ze hebben het nagevraagd en vooralsnog zijn er geen plannen om de SD7 in Europa uit te brengen.
Dat word dus import.

• Electromonkey
>Zou wel graag de HF10 hebben met harde schijf

De HF 10 heeft geen harde schijf hoor .

Verwijderd

16 Gb intern geheugen....

• Phusebox
Electromonkey schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:51:
>Zou wel graag de HF10 hebben met harde schijf

De HF 10 heeft geen harde schijf hoor .
ja zoals Remco zegt; flashgeheugen. Ik bedoel dus intern geheugen. Alhoewel 16gb natuurlijk ook niet veel is, en binnenkort komen de HG20 en HG21 die hebben wel een harde schijf

Verwijderd

Wil je een camera met een harde schijf dan is de Sony HDR-SR11 een goed alternatief. Ik heb juist bewust gekozen voor flash geheugen. Geen bewegende onderdelen in de camera en geen eventuele bijgeluiden van de harde schijf. Ook is de camera lekker compact. 16 Gb is niet schrikbarend veel, genoeg voor ruim 2 uur HD materiaal. Ik ga het straks ook met name gebruiken als back-up. Als je SDHC kaartje vol is dat je nog ruim 2 uur door kan filmen.

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:01:
Wil je een camera met een harde schijf dan is de Sony HDR-SR11 een goed alternatief. Ik heb juist bewust gekozen voor flash geheugen. Geen bewegende onderdelen in de camera en geen eventuele bijgeluiden van de harde schijf. Ook is de camera lekker compact. 16 Gb is niet schrikbarend veel, genoeg voor ruim 2 uur HD materiaal. Ik ga het straks ook met name gebruiken als back-up. Als je SDHC kaartje vol is dat je nog ruim 2 uur door kan filmen.
hmm toch komt de Canon beter uit de bus dan de SR11? En de HG20 is gewoon een update van de HF10 maar dan met hdd.

Bovendien zie ik nu dat er ook een HF11 komt, met 32gb intern geheugen... even afwachten wat de prijs wordt.

Tja geen bewegende onderdelen is ook wel weer waar, kom van een MiniDV af, echt perfecte camera (JVC GR-DX7 zo uit mijn hoofd), maar daar hoorde je idd vaak ook het geluid van de draaiende delen op de opnames.

Reden dat ik wil overstappen is omdat ik nu een HD tv heb en volgend jaar naar Amerika ga voor 2 weken, en dan denk ik dat het zonde is om dat nog in SD vast te leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 26-08-2008 20:20 ]

• swiebert
Phusebox schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:27:
[...]

ja zoals Remco zegt; flashgeheugen. Ik bedoel dus intern geheugen. Alhoewel 16gb natuurlijk ook niet veel is, en binnenkort komen de HG20 en HG21 die hebben wel een harde schijf
Ach 16Gb is ongeveer twee uur film (voor € 35/kaarjte). Het is maar wat je niet veel noemt. Dat i.c.m. een imagetank of laptop en je kunt meer dan 30 uur kwijt op de huidige (gangbare) imagetanks maakt het n.m.m. het ideale opslagmedium.

Verwijderd

Is die HF11 al aangekondigd voor Europa dan? Ik hoorde vorige week er ook een verkoper over, maar toen ik ging kijken op internet zag ik dat deze alleen nog maar voor Japan of Azie is aangekondigd.
Ik kon daar sowieso niet op wachten, ik vertrek over 2 weken naar Thailand en wil daar dus ook lekker gaan filmen. En die SDHC kaarten worden na verloop van tijd alleen maar groter en goedkoper, daar ben ik van overtuigd. Zoals swiebert al aangeeft kun je eenvoudig de video overhevelen naar bijv. een externe harde schijf en kun je weer lekker verder filmen.

• Electromonkey
Op Kieskeurig staat de HF 11 voor rond de 1200 euro .

• Phusebox
Electromonkey schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:06:
Op Kieskeurig staat de HF 11 voor rond de 1200 euro .
da's niet mis, maar denk dat de prijs toch wel rond de 1000 euro zal liggen bij introductie

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:42
Ik zou graag iemand willen horen die al redelijk wat ervaring heeft met de HDR-CX11e van Sony. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe camera. Heb op dit moment een Canon XM1 dus 3ccd met tape ik zou graag het verschil willen weten.

Ik wil graag overstappen naar deze camera omdat ik de canon eigenlijk iets te zwaar en groot vindt om altijd mee te nemen.

Heb ook gekeken naar een Panasonic HDC-SD100. Lijkt me ook een hele goed camera. Het probleem daarvan is alleen dat ik deze niet een een Sony Sportpack kan proppen wat ik eigenlijk wel heel erg graag wil of heeft iemand daar een andere oplossing voor, je moet de camera nog wel goed kunnen bedienen.

Verwijderd

Heb de HF-100 nu een paar weken maar als ik de videobeelden terug kijk vind ik dat het beeld altijd schokkerig is zelfs bij minimale beweging. Als ik loop en film is het zelfs zo storend dat ik het amper aan kan zien. Ik zie dit zowel als ik het bekijk via de PS3 als op de PC. Het is net of de image stabilizer niet helemaal of eigenlijk helemaal niet werkt. Er zijn maar een paar mensen op andere fora die hier ook over klagen en hier zie ik er niemand over klagen. Nu kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

1. Het probleem bestaat bij alle HF-100's en niet iedereen ziet dit.
2 Het probleem doet zich voor bij een aantal exemplaren en dus ook bij die van mij. Dit zou verklaren waarom weinig mensen erover klagen.

Wat zijn jullie bevindingen?

Verwijderd

Topicstarter
Welkom in de wondere wereld der HD film. Helaas de de resolutie van HD materiaal zo hoog dat beeldstabilisatie idd een groter probleem is dan bij SD film. Nu bega je sowieso de doodzonde van het filmen door te lopen tijdens de opname ;)

Kortom, werk aan je camera techniek! Wellicht dat een steadymodo van Manfrotto nog wat soelaas biedt als je echt wilt lopen en filmen..

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb de hf100, als ik deze via hdmi direct aansluit op een full hd tv wil ik ook 1080P zien, maar de sony bravia x3500 geeft steeds 1080i aan. Uiteraard een opname in 25p mode.
iemand een idee wat dit kan zijn. Op de tv en cam kan je verder niet iets instellen betreft i of p . Als ie het signaal ontvangt moet ie het weergeven. Kabel is hdmi 1.3a

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Verwijderd

Topicstarter
Niet gek, mijn vader heeft vandaag een HF100 opgepikt bij MM Cruquius (of hoe je dat ook maar schrijft) voor 699. Das niet gek voor een gewone winkel.

@ionicdog: ik snap niet goed wat je bedoelt aangezien je twee verschillende zaken zegt. De camera neemt standaard op in 1080i. Heb je die zelf naar 1080P gezet (25P)?

Verwijderd

er zit een stand op waarbij hij opneemt in 25 fps ipv 50i , die stand heet 25p
deze stand is dus progressive. maar de tv geeft 1080i bij het afspelen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 14:36 ]

• dangerpaki
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:40:
Niet gek, mijn vader heeft vandaag een HF100 opgepikt bij MM Cruquius (of hoe je dat ook maar schrijft) voor 699. Das niet gek voor een gewone winkel.

@ionicdog: ik snap niet goed wat je bedoelt aangezien je twee verschillende zaken zegt. De camera neemt standaard op in 1080i. Heb je die zelf naar 1080P gezet (25P)?
waar ligt dat ergens heb namelijk ook interesse in die recorder? ga even kijken of die bij hun in de folder staat. misshcien dat ik bij mij in de buurt bij de MM wat kan proberen te regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ligt tegen Haarlem aan. Staat niet in de folder, maar waarschijnlijk wel in de folder van een concurrent. Ik geloof namelijk nooit dat ze standaard zo goedkoop zijn. Het grappige is wel dat de buurman van mijn vader direct dezelfde camera heeft gekocht.

• eagl0r
  • Laatst online: 16-10 02:12
Ik heb naar aanleiding van pvtonger's goed verlopen aankoop een Canon HV30 gekocht bij electronic-king op eBay.co.uk. EK is wat vaag met de beschrijvingen zoals NTSC/PAL/Worldwide maar na een berichtje op ebay is het duidelijk dat hij alleen NTSC spul heeft en, waar aangegeven, vanuit de UK kan verzenden. Maargoed ik vind NTSC prima, Maandagavond besteld en betaald, Vrijdagochtend ontvangen. Uiteindelijk 505 GBP gekost (625e), dat is prijs + verzendkosten, er kwam niets bij en de camcorder was verpakt in mooi roze cadeaupapier. Toch beter dan de ~940e die ik Vrijdag zag bij de Media Markt R'dam. ;)

De US stroomstekker was even een probleem want ik kon geen verloopstekker vinden, maar dat is helemaal niet nodig want je kunt het laatste stuk (C8 -> US plug) gewoon vervangen met een C7 -> europlug kabel. (bron)

Ben alleen vergeten gelijk een firewire kabeltje te halen dus dit weekend kan ik nog even niet capturen en editen. :|

• Executor16
  • Niet online
Ik heb 2 maanden lang gefilmd met de HF100, nu heb ik mijn project zowat als af in Pinnacle Studio 12. Mijn vraag is nu hoe ik het beste kan exporten en in welk formaat etc. Heb nu meerdere formaten getest (avi, mp4, wmv etc) maar het resultaat is echt belabberd.

• Electromonkey
Ik heb ook altijd met Pinnacle gewerkt maar ben sinds ik de HF 10 heb overgestapt naat Sony Vegas , het is even wennen maar werkt prima nu . Ik maak er na bewerking een MP2 van , resultaat is prima dan natuurlijk verlies je kwaliteit in verglijk met het origineel maar vindt de kwaliteit prima .

Een film van 90minuten renderen (FHD naar MP2) duurt met Vegas zo,n 4 uur op mijn pc .

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Executor16 schreef op zondag 07 september 2008 @ 02:45:
Ik heb 2 maanden lang gefilmd met de HF100, nu heb ik mijn project zowat als af in Pinnacle Studio 12. Mijn vraag is nu hoe ik het beste kan exporten en in welk formaat etc. Heb nu meerdere formaten getest (avi, mp4, wmv etc) maar het resultaat is echt belabberd.
Electromonkey schreef op zondag 07 september 2008 @ 08:47:
Ik heb ook altijd met Pinnacle gewerkt maar ben sinds ik de HF 10 heb overgestapt naat Sony Vegas , het is even wennen maar werkt prima nu . Ik maak er na bewerking een MP2 van , resultaat is prima dan natuurlijk verlies je kwaliteit in verglijk met het origineel maar vindt de kwaliteit prima .

Een film van 90minuten renderen (FHD naar MP2) duurt met Vegas zo,n 4 uur op mijn pc .
Ik zit met dezelfde vraag. Ik heb ook een hoop gefilmd en voor het plaatsen van kleine stukjes film op vimeo heb ik er niet zo onwijs op gelet, maar nu dat ik ook een project binnenkort wil gaan exporteren vraag ik me af wat nu precies de beste manier is om zoveel mogelijk kwaliteit te behouden. Helaas kan je niet de mts bestanden houden, maar in alle opties van pinnacle is de grootte van het bestand van het resulaat vele malen minder dan het origineel. Dan verlies je kwaliteit en mij maakt het niet uit of het 1 gig of 10 gig moet worden, dan liever die 10 gig.

Overigens, ik ben ook benieuwd naar de instellingen die men heeft op de HF10/100. Ik zat toevallig de filmpjes te bekijken van dat ik um nét had en na een tijd gebruiken. Wat me opviel is dat het leek dat de recentere filmpjes wat minder van kwaliteit waren, niet zo scherp en helder.

Bij mij staat hij nu op cinemode, auto wit balans, geen image effecten, fxp (17Mbps), AF MODE - AF, focus assist aan, image stab aan, frame rate PF25 (zou beter moeten zijn dan de 50i??)

Voor de rest is niet zoveel meer in te stellen volgens mij.

• Executor16
  • Niet online
M.I.G. schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:06:
[...]

[...]

Ik zit met dezelfde vraag. Ik heb ook een hoop gefilmd en voor het plaatsen van kleine stukjes film op vimeo heb ik er niet zo onwijs op gelet, maar nu dat ik ook een project binnenkort wil gaan exporteren vraag ik me af wat nu precies de beste manier is om zoveel mogelijk kwaliteit te behouden. Helaas kan je niet de mts bestanden houden, maar in alle opties van pinnacle is de grootte van het bestand van het resulaat vele malen minder dan het origineel. Dan verlies je kwaliteit en mij maakt het niet uit of het 1 gig of 10 gig moet worden, dan liever die 10 gig.

Overigens, ik ben ook benieuwd naar de instellingen die men heeft op de HF10/100. Ik zat toevallig de filmpjes te bekijken van dat ik um nét had en na een tijd gebruiken. Wat me opviel is dat het leek dat de recentere filmpjes wat minder van kwaliteit waren, niet zo scherp en helder.

Bij mij staat hij nu op cinemode, auto wit balans, geen image effecten, fxp (17Mbps), AF MODE - AF, focus assist aan, image stab aan, frame rate PF25 (zou beter moeten zijn dan de 50i??)

Voor de rest is niet zoveel meer in te stellen volgens mij.
Ik heb idd 16gb aan materiaal, het grootste wat ik eruit kan krijgen is 1.96gb, en het kan veel beter vind ik. Maar heb tot nu toe het beste met mpeg4 en dan bitrate op zijn hoogst. Maar de reso 1440x1080 is erg gaar (heb een na hoogste stand opgenomen). Hij maakt er zelf 1440x812 van ofzo. Erg vaag.

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:10
Hi Ik zit ook een beetje voor de keuze van een nieuwe camcorder en ik kom er niet goed uit:S Dus hoop dat ik hier wat advies / type nummers kan vinden die me helpen een eerste selectie te maken zodat ik niet camera's van 300 euro probeer te vergelijken met iets van 2000.

Ik heb al flink wat gelezen hier en heb ook al wat geprobeerd met een camera die ik even mocht proberen. Een JVC mg330? als ik me goed herinner.
Deze kwam voor mijn toepassing (weinig licht) niet goed tot zijn recht.
Verder vond ik het best een hele leuke en gemakkelijke camera die ook nog eens niet te groot was.
Ik heb al gelezen dat ik een grote sensor zou moeten hebben om dat die met weinig licht gevoeliger zijn.
Ik wil juist bij weinig licht filmen om de originele sfeer zo goed mogelijk te kunnen behouden maar die MG330 gaf echt te veel ruis:(

Ik denk nu aan:
de canon HF100 of HG10
sony HDR sr5
Deze zitten helaas allen boven mijn budget maar misschien zit daar nog iets rek in:S
Ik zag dat de JVC allemaal een hele kleine sensor hebben dus waarschijnlijk niet geschikt gaan zijn.
Heb ik nu nog andere voor mij interssante apparaten gemist?

Wat voor mijn keuze belangrijk is:
- moet met weinig licht kunnen werken.
- groothoek bereik is veel belangrijker dan tele werk omdat bijna alles binnenshuis of kleine ruimte is
- opslag medium HD of SD niet zo belangrijk ik ben alleen wat minder gecharmeerd van memory stick achtige oplossing omdat ik dan aan 1 leverancier vast zit.
- totale opname duur zal hoogstens zo 2 uur zijn schat ik in. Dan kan ik wel bij een PC of lap top de boel opslaan.

Ik heb een budget tot ca 600 euro en hoop dat ik daar een leuke camcorder voor kan vinden voor mijn toepassingen.

Heeft iemand hier ideeeen over? of suggesties?

mrbert

• Executor16
  • Niet online
Iemand al wat van de Cashback gehoord van de HF10 / HF100? Had ergens begin juli alles op de post gedaan, maar heb nog steeds niks gehoord / ontvangen....

Edit: OMFG zit Canon hier op het forum ofzo? 1 uur na deze post kreeg ik een mailtje dat het bedrag is gestort op mijn rekening :D

[ Voor 30% gewijzigd door Executor16 op 10-09-2008 08:01 ]

• Crawl NL
  • Nu online
Wat vinden jullie dan van deze , een Fotocamera en HD Camcorder in 1.

• bsmpower
Crawl NL schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:17:
Wat vinden jullie dan van deze , een Fotocamera en HD Camcorder in 1.
Ik zit ook met een twijfel. Ik ga begin december voor 6 weken naar Peru. Nu wil ik graag filmpjes maken. Zo kijk ik nu naar de Canon HF100 en Panasonic SD100. Echter ga ik backpacken en kan ik geen grote camera meenemen (de genoemde zijn reletief klein). Maar inmiddels zijn er steeds meer fotocamera's die ik 720p kunnen filmen. Nu ben ik erg benieuwd hoe de kwaliteit hier van is. Een fotocamera is nl veel makkelijker mee te nemen tijdens het backpacken dat een videocamera.

Mensen hier ervaringen of tips?!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-10 13:52

Deddiekoel

Gadget nerd

bsmpower schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:20:
[...]

Ik zit ook met een twijfel. Ik ga begin december voor 6 weken naar Peru. Nu wil ik graag filmpjes maken. Zo kijk ik nu naar de Canon HF100 en Panasonic SD100. Echter ga ik backpacken en kan ik geen grote camera meenemen (de genoemde zijn reletief klein). Maar inmiddels zijn er steeds meer fotocamera's die ik 720p kunnen filmen. Nu ben ik erg benieuwd hoe de kwaliteit hier van is. Een fotocamera is nl veel makkelijker mee te nemen tijdens het backpacken dat een videocamera.

Mensen hier ervaringen of tips?!
Ik ben erg gecharmeerd van de Panasonic FZ28. Mooie camera met 18x optische zoom die ook 720p video doet. Voor ongeveer 350 euro mijns inziens een topper!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Topicstarter
De huidige serie compact fotocamera's zijn gebaseerd op de codec zoals ie bij de 1e generatie AVCHD camera's was. Kortom, wat meer ruis en wat minder goed met bewegende onderwerpen. Het grootste nadeel van het filmen met een fotocamera is echter de belachelijke hoeveelheid data die een korte film in beslag neemt. 4GB per kwartier is geen uitzondering. Daarnaast is een FZ28 groter dan een HF100.

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Hallo allemaal. Ik ben geinteresseerd in de Sony HDR-TG3. Ik was benieuwd of er mensen zijn die deze hebben en wat hun ervaringen zijn? Ik lees hier en daar dat het compacte formaat ten koste van de beeldkwaliteit gaat, klopt dat? En heeft ie het echt moeilijk in schemerige ruimten?
Verder was ik benieuwd of er mensen zijn die deze camera icm OS X gebruiken?

Dat zeg ik!

Verwijderd

Topicstarter
De sensor gebruikt in de TG3 is van het formaat 1/5" en daardoor presteert de camera nagenoeg gelijk aan de SR10. De maat van de sensor zorgt ervoor dat de camera matig presteert in weinig licht. Een betere keuze (maar ook groter) zal de CX11 zijn. Door de veel grotere sensor is dit een beest bij weinig licht. Hetzelfde geldt voor de Canon HF100. Bij deze laatste heb je ook nog eens als voordeel dat je gebruik maakt van goedkopere accu's en van standaard SD kaarten ipv die eigenwijze memory stick duo kaartjes. Verder heb ik geen vooroordelen :P

• bsmpower
Ik heb gekozen voor de Sony TG3. Ik weet dat er betere camera's te koop zijn (qua beeld- en geluidskwaliteit), maar ivm mijn backpackreis wilde ik perse een kleine HD camera. Ik heb deze camera bekeken en het formaat is perfect voor mijn doel. Enkele voorbeeld filmpjes heb ik bekeken op mijn HD tv en zien er gewoon goed uit. Over 2 weken kan ik hem ophalen dus nadat ik hem heb getest zal ik hier een korte review plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je om wat voor reden dan ook formaat belangrijk vindt, dan is er gewoon geen alternatief voor de TG3. Als ik kijk naar mijzelf dan denk ik echter wel dat mensen het formaat van de andere SSD camera's overschatten. Ze zijn groter, maar zeker niet veel groter en je krijgt er veel voor terug; betere beeldkwaliteit en een stabielere filmhouding (ik vind een verticaal ontwerp moeilijk stil te houden).

• cdl

cdl

Ik heb hier en daar even wat reviews gelezen, maar de CX11 heeft wel m'n interesse gewekt.
Kunnen microSD kaartjes ook in de CX11?

Dat zeg ik!

Verwijderd

Topicstarter
Sony maakt geen gebruik van welke vorm van SD dan ook, alleen van hun eigen memory stick pro duo kaartjes. Ja, die zijn duurder en de maximale grootte is 8 GB en nee, je kunt geen adapter gebruiken ;)

• cdl

cdl

Check de vraag van Herman1976 op 21-07-2008 http://www.kieskeurig.nl/...8090CC1257433003405E7.htm

De HDR-TG3 schijnt wel microSD's aan te kunnen.

Dat zeg ik!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 20:21
Hallo ik heb eigenlijk 2 vragen.
Ben van plan binnenkort een HD camera te kopen omdat me vrouwtje binnenkort gaat bevallen.
Me oog is gevallen op de Panasonic HDC-SD1.

1. Hoe is het beeld als ik de filmpjes afspeel op een gewone breedbeeld TV? (er komt in de toekomst een HD tv)

2. Heb je bij het bewerken van de filmpjes veel kennis van het bewerk programma en een zware computer nodig net als bij de FULL HD camcorders?

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/C6480058246596C0C125726B00389E94_big.jpg

BVD. Marko _/-\o_

• bsmpower
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:44:
Als je om wat voor reden dan ook formaat belangrijk vindt, dan is er gewoon geen alternatief voor de TG3. Als ik kijk naar mijzelf dan denk ik echter wel dat mensen het formaat van de andere SSD camera's overschatten. Ze zijn groter, maar zeker niet veel groter en je krijgt er veel voor terug; betere beeldkwaliteit en een stabielere filmhouding (ik vind een verticaal ontwerp moeilijk stil te houden).
Voordeel van de TG3 is dat ik hem letterlijk in mijn zak kan meenemen. De HF100 zal toch in een tasje moeten denk ik. En ik wil op reis juist een camera die ik snel kan pakken en mee kan filmen zonder de backpack af te moeten doen. Verder wil ik hem ook meenemen naar uitjes met vrienden etc. Het is indd belangrijk met welk doel je een camera koopt. Voor mij is portabiliteit een hoge eis. Daarnaast vind ik dat de TG3 mooie video's maakt :) .

[ Voor 12% gewijzigd door bsmpower op 30-09-2008 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
@cdl: ah, blijkbaar bestaan er dus inmiddels adapters. Dan moet je even zoeken om zo'n ding te vinden, maar dat moet wel lukken op eBay oid.

@markotje: de Panasonic SD1 is een wat ouder model. Hij is met het filmen van bewegingen wat minder goed dan zijn opvolgers, maar mbt filmen bij weinig licht is hij beter. Je moet waarschijnlijk even zoeken naar een winkel die er nog een op voorraad heeft. Ik zou er zelf niet meer dan 600 euro voor betalen (waarschijnlijk zelf nog ietsje minder). Op een gewone tv ziet het beeld er gewoon goed uit, hetzelfde als in HD, maar dan in SD. Daarmee bedoel ik dat de kleuren en de lichtsterkte overeenkomen met het HD signaal, alleen de resolutie niet.

Mbt het monteren van AVCHD, daar is voldoende over geschreven. Iedere dualcore met een paar GB aan RAM moet voldoende power hebben om te monteren. Je hebt er ook de juiste software voor nodig.
Pagina: 1 ... 3 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]