HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232478

Ik heb eergister een Panasonic SD5 gekocht.
Niet te duur.
Het valt me op dat er nauwelijks nog "oude" modellen te koop zijn van zeg maar een half jaar oud.

Ik wilde een HD camera gebruiken om vooral insecten te filmen.
Ik heb al veel insecten gefotografeerd, zie mijn site, en het leek me gewoon gaaf om ze ook bewegend te vangen.

Het is wel een beetje geklooi om de avchd files om te zetten maar ik vind het het makkelijkst, en snelst met Ulead video studio.
Op Vimeo staan de eerste twee testvideos van de vijver.
Ik ben erg tevreden over de macro mogelijkheden van deze camera.
De filmpjes zijn geschoten zonder extra filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Hoewel het eigenlijk geen camcorder is ben ik momenteel naar de Panasonic DMC TZ5 aan het kijken.
Het is eigenlijk een foto camera maar kan ook 720p HD video opnemen. Voor rond de 300 euro lijkt me dit toch wel een interessante optie!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32908

Is dit kaartje:

Transcend 16GB SDHC SD Card High Transfer Rate Class6 + USB2.0 Reader geschikt voor de Canon HF 10 / HF 100

link:
http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=16300

Denk dat ik de link hier op Tweakers gevonden heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja.

Via eBay kun je ze trouwens voor ongeveer 45 euro krijgen mocht je daar interesse in hebben. Even op eBay USA zoeken naar SDHC 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 10:15
MrAcid schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:23:
Ja.

Via eBay kun je ze trouwens voor ongeveer 45 euro krijgen mocht je daar interesse in hebben. Even op eBay USA zoeken naar SDHC 16GB.
Inmiddels heb ik mijn eerste 16gb sd kaartje van fastmemoryman (zie ebay.com en link eerder in dit topic) binnen. Levering in minder dan 10 dagen. Vanavond ga ik hem uitproberen. So far everything looks good, de tweede is inmiddels ook onderweg en dat voor amper 45 euri... the piece.

Update... net even de kaart in de camera gedaan, zonder problemen geinitialiseerd en bij info staat class 6. Kaartspecs op ebay komen dus in het geheel overeen met de fysieke kaart. Doe er je voordeel mee.

[ Voor 16% gewijzigd door swiebert op 09-06-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
swiebert schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:02:Inmiddels heb ik mijn eerste 16gb sd kaartje van fastmemoryman (zie ebay.com en link eerder in dit topic) binnen.
Heb je enig idee welke class dit is? Ik kan dat namelijk niet in de advertenties terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:33
Er staat boven in dit , Transcend 16GB SDHC SD Card High Transfer Rate Class6 .

class6 dus ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
pvtonger schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:12:
[...]

Heb je enig idee welke class dit is? Ik kan dat namelijk niet in de advertenties terugvinden.
fascinerend wederom.... in mijn bericht staat class 6, de camera beweert het en een paar testminuten opname bewijizen dat het kaartje in mijn hf100 werkt. Met andere woorden hij is snel genoeg. Vandaar ook dat er ondertussen een tweede onderweg is naar huize Swiebert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Inderdaad. Zal vanmiddag eens voor een bril gaan kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
pvtonger schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:43:
Inderdaad. Zal vanmiddag eens voor een bril gaan kijken. 8)
misschien een geen zonnebril 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:23:
Ja.

Bedankt voor de link.

Heb vandaag de Canon HF 10 besteld en zo'n memory cardje.
Zou de Canon morgen al hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:16:
Ik heb een SD5, en kan via component bijvoorbeeld de video streamen naar mijn LG HDD-speler. Vandaar weer op DVD branden als ik wil.

Bewerken op mijn PC'tje gaat wat minder vlot, de meeste videobewerkingsprogramma's vinden het niet leuk als je PC maar één langzame core heeft. Ook het standaard-pakket om videos van de camera te halen kan DVD's branden, daar kan je heel basale dingen editen, maar ook bijvoorbeeld MPEG2 mee wegschrijven
Via component ? Een LG HDD recorder heeft toch alleen rood/wit/geel aansluiting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wat is eigenlijk het hele nut van in 1080i schieten (op welk medium dan ook) als je het via HDV>DV toch weer downscaled ?

Het hele geintje van HDV is namelijk niet goed te bewerken. Mijn laptop trekt het niet, en mijn harddisk recorder ook niet.

Dan konden we net zo goed een goede standard definition camera kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Topicstarter
Je HDD recorder is gewoon niet HD... that's all. Dat je laptop het niet trekt is een kwestie van een nieuwe laptop kopen (ok kost wel geld, maar dat is nu eenmaal het voordeel van recente apparatuur). Daarnaast koop je nu een videocamera voor >5 jaar en je wilt toch graag nu al je materiaal schieten in een betere kwaliteit voor de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Heb de Canon HF 10 , wat gemonteerd met Pinnacle . werkt allemaal wel , wel wat trager .

Weet iemand of het ook mogelijk is om in Pinnacle alles in AVCHD te bewerken en dan terug te zetten ook in AVCHD naar een SDHC SD kaart in de camera .Om zo toch al via de camera alles HD terug te kunen zien .

Ik heb nog geen BlueRay speler/brander en dacht zo misschien toch al van het fullHD gebeuren te kunnen genieten ?

Of zijn er andere mogenlijheden om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Electromonkey schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 06:29:
Heb de Canon HF 10 , wat gemonteerd met Pinnacle . werkt allemaal wel , wel wat trager .

Weet iemand of het ook mogelijk is om in Pinnacle alles in AVCHD te bewerken en dan terug te zetten ook in AVCHD naar een SDHC SD kaart in de camera .Om zo toch al via de camera alles HD terug te kunen zien .

Ik heb nog geen BlueRay speler/brander en dacht zo misschien toch al van het fullHD gebeuren te kunnen genieten ?

Of zijn er andere mogenlijheden om dit te doen?
Wat dacht je van terugzetten op een sd card -problem bij mij is dat pinnacle pas van 11.1.2 de resolutie 1920*1080 ondersteunt. vandaar dat ik binnenkort overstap van v10 naar v12 (na aanschaf nieuwe pc om geen last te hebben van de te zware belasting van de HD content tijdens het editten).
Voor het afspelen wil ik overigens mijn Popcornhour (zie link) gaan gebruiken. Nog geen ervaring mee aangezien nou net mijn exemplaar kapot is en voor reparatie naar de leverancier is gestuurd :'(

btw. inmidels de eerste extra accu via ebay binnen (via ideals94). werkt perfect op de camera (behalve dat de aanwezige hoeveelheid stroom niet wordt getoond in de display buttt who cares)

[ Voor 21% gewijzigd door swiebert op 13-06-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-04 09:48

nielsvv

100% Afol

Ben zelf ook van plan om me een nieuwe hd camera te kopen.
Ik had de sanyo hd700 op het oog, maar vind hier heel weinig info over terug op got. Over de hd1000 vind ik heel wat terug, maar deze vind ik net iets te duur.

Mijn vraag luid: iemand bekend met dit toestel of heeft er iemand ervaring mee? Sanyo lijkt me niet zo een bekend merk op got.

Het is ook de bedoeling dat ik met deze deftige kwalitatieve foto's mee kan maken, en volgens de reviews die ik gelezen heb, schijnt deze het vrij goed te doen.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164953

Mocht je nog op zoek zijn naar een Panasonic HDC-SD9 ik heb er nog een paar liggen, nieuw in gesealde doos. Deze kunnen weg voor een vriendenprijs. Zeer goede camera met 3CCD's en Full-HD. Mail me even als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 13:15
Mooie overzichtelijke schema!

Maar ik vroeg mij af welke camera 't beste bij mijn vereisten past.
't Budget mag uiteindelijk tegen 900 euro oplopen.

Mijn vereisten zijn niet veel maar uiteindelijk moet 't wel hierbij passen:
- 16:9 beeldlijnen
- Goede lens
- Dat hij snelle acties kan volgen zonder enkele frames over te slaan
- Veel geheugen
- Apart sd kaart nodig voor om foto's te maken

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-05 21:50
Anoniem: 164953 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:36:
Mocht je nog op zoek zijn naar een Panasonic HDC-SD9 ik heb er nog een paar liggen, nieuw in gesealde doos. Deze kunnen weg voor een vriendenprijs. Zeer goede camera met 3CCD's en Full-HD. Mail me even als je interesse hebt.
Wat is die vriendenprijs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vjenne-ICT schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:45:
[...]

Wat is die vriendenprijs dan?
Als je me even mailt of toevoegd op MSN dan kunnen we dit bespreken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 164953 op 15-06-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 16:26
Ik heb sinds enige tijd een Panasonic SD-9 't enige probleem waar ik tegenaan loop is dat die !@&#^% optische stabilisatie d'r voor zorgt dat ik geen opnames op de motor kan maken aangezien die compleet
gaat flippen door de trillingen van het blok :(

Voor gewoon huis tuin en keuken filmen is 't een heel fijn apparaat, ff de m2ts files terugconverteren naar HDV of DV en gewoon lekker bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_-= Erikje =-_ schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:55:
Ik heb sinds enige tijd een Panasonic SD-9 't enige probleem waar ik tegenaan loop is dat die !@&#^% optische stabilisatie d'r voor zorgt dat ik geen opnames op de motor kan maken aangezien die compleet

Voor gewoon huis tuin en keuken filmen is 't een heel fijn apparaat, ff de m2ts files terugconverteren naar HDV of DV en gewoon lekker bewerken.
Je kunt die optische stabilisatie toch uitzetten door een druk op de knop O.I.S.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
dat heeft geen zin, lensgroep blijft gewoon los liggen dan al worden ze niet meer aangestuurd. Probleem is dat de trillingen uit het blok een dusdanige frequentie hebben waarbij de `losse` lens dus gaan osclileren en het beeld verpest :(

zie bv:

http://www.versaevel.nl/mf/trilling.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de canon HF 10 gekocht. Had hem zaterdag in huis.

Er zit oa. de volgende stekker bij die past op de power adapter. Staat niks van in de manuel. Er zitten 3 metalen pinnen op.Vermoed dat het een stekker is voor 110 Volt?

Is er misschien iemand die dat weet?

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/3875/adapter002cv1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:35

job

Anoniem: 32908 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 06:47:
Er zit oa. de volgende stekker bij die past op de power adapter. Staat niks van in de manuel. Er zitten 3 metalen pinnen op.Vermoed dat het een stekker is voor 110 Volt?

Is er misschien iemand die dat weet?
Is voor de UK. Handig voor op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op maandag 16 juni 2008 @ 07:27:
[...]

Is voor de UK. Handig voor op vakantie.
Bedankt, kan hem dan dus gebruiken voor 110 Volt als ik het goed begrijp.
Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Stekker heeft weinig te maken hoeveel volt, het gaat om de transformator. Daar zullen wel getalletjes op staan die aangeven hoeveel hij aan kan. Overigens gebruikt men in de UK gewoon 230V, net als hier.

[ Voor 18% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-06-2008 08:32 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herko_ter_Horst schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:29:
Stekker heeft weinig te maken hoeveel volt, het gaat om de transformator. Daar zullen wel getalletjes op staan die aangeven hoeveel hij aan kan. Overigens gebruikt men in de UK gewoon 230V, net als hier.
Bedankt voor je reaktie. Er staat echter voor de rest niet veel op, wel 3A, dat zal dan wel Ampère betekenen denk ik. Mag ik er dan vanuit gaan, dat ze in landen waar een dergelijke stekker in een stopcontact past, ik deze stekker probleemloos kan gebruiken, of toch niet?

Sorry van stroom heb ik helaas geen verstand. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Anoniem: 32908 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:06:
Bedankt voor je reaktie. Er staat echter voor de rest niet veel op, wel 3A, dat zal dan wel Ampère betekenen denk ik. Mag ik er dan vanuit gaan, dat ze in landen waar een dergelijke stekker in een stopcontact past, ik deze stekker probleemloos kan gebruiken, of toch niet?
Waarschijnlijk betekent 3A drie ampere. Maar als het een originele adapter van Canon betreft zou ik er toch meer informatie op verwachten. :S
Waarschijnlijk kan jouw stekker alleen in de UK worden gebruikt. Op mijn wereldstekker staat namelijk alleen UK bij dat type.

Hoe ga je de camera in Nederland opladen? Ik weet dat er US -> NL verloopstekkers zijn, maar van UIK naar NL heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
d'r zit zo te zien gewoon zo'n scheerapparaat aansluiting aan de andere kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:37:
d'r zit zo te zien gewoon zo'n scheerapparaat aansluiting aan de andere kant :)
Klopt, maar bij mij moet er wel een inkeping in zitten. En die is niet standaard bij een scheerapparaat ;)
Anoniem: 32908 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:06:Bedankt voor je reaktie. Er staat echter voor de rest niet veel op, wel 3A, dat zal dan wel Ampère betekenen denk ik. Mag ik er dan vanuit gaan, dat ze in landen waar een dergelijke stekker in een stopcontact past, ik deze stekker probleemloos kan gebruiken, of toch niet?
Mijn adapter heeft een uitgangsspanning van 8.4V en 1.5A. Dan lijkt 3 ampere wel een beetje veel. Weet je zeker dat het een originele adapter is? De onderkant van mijn adapter staat namelijk helemaal vol met tekst.

[ Voor 49% gewijzigd door pvtonger op 16-06-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvtonger schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:13:
[...]

Mijn adapter heeft een uitgangsspanning van 8.4V en 1.5A. Dan lijkt 3 ampere wel een beetje veel. Weet je zeker dat het een originele adapter is? De onderkant van mijn adapter staat namelijk helemaal vol met tekst.
Hoi, dat is exact hetzelfde als op mijn adapter. Is origineel hoor. Staat o.a. ook op input 100-240 Volt. Maar ik heb mij waarschijnlijk niet goed uitgedrukt. Het gaat mij eigenlijk om die speciale stekker die erbij zit met die drie metalen pinnen erop. Wij vertrekken nml binnenkort op vakantie waar de power 110 Volt is. Ik zal dan waarschijnlijk toch zo'n speciale stekker moeten kopen. Wereldstekker of zoiets heten die dingen volgens mij, om mijn accu te kunnen opladen. Had eigenlijk gedacht dat ik die speciale stekker daarvoor zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-04 16:05
Anoniem: 32908 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:19:
[...]

Hoi, dat is exact hetzelfde als op mijn adapter. Is origineel hoor. Staat o.a. ook op input 100-240 Volt. Maar ik heb mij waarschijnlijk niet goed uitgedrukt. Het gaat mij eigenlijk om die speciale stekker die erbij zit met die drie metalen pinnen erop. Wij vertrekken nml binnenkort op vakantie waar de power 110 Volt is. Ik zal dan waarschijnlijk toch zo'n speciale stekker moeten kopen. Wereldstekker of zoiets heten die dingen volgens mij, om mijn accu te kunnen opladen. Had eigenlijk gedacht dat ik die speciale stekker daarvoor zou kunnen gebruiken.
Je moet onderscheid maken tussen de fysieke stekker die ergens in een wandcontactdoos gestoken kan worden enerzijds en het elektrisch voltage dat je voeding/adapter aankan en dat op een lokatie uit de muur komt anderzijds.

Als op jouw adapter staat dat-ie 100-240V aankan (en dan het liefst ook nog zowel 50Hz als 60Hz), dan hoef je je over het voltage geen zorgen te maken, dan kun je hem overal ter wereld gebruiken. Dan moet je dus nog wel de fysiek juiste stekker hebben die in de muur kan. De speciale stekker van de foto is er één voor de UK. Maar voor de VS heb je er bijv. zo één nodig.

Een wereld stekker kan dan idd handig zijn. Zoiets of zo'n setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 16:25
Hier een newbie op videocamera gebied die na lang zoeken een Canon HF100 heeft besteld. Als het goed is, komt ie volgende week binnen.

Iets waar ik later pas over na heb gedacht, is of er de mogelijkheid is om in-camera, video te editten. Dit is iets wat op bijv. kleine compact camera's (m'n Casio Z-850) wel kan: je kan je video bijv. inkorten, zodat deze minder geheugen in beslag neemt.

Kan zoiets ook bij deze camera? Of is dat een te zware operatie voor de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
eduardtee schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:11:
Iets waar ik later pas over na heb gedacht, is of er de mogelijkheid is om in-camera, video te editten. Kan zoiets ook bij deze camera? Of is dat een te zware operatie voor de camera?
Editten op de HF10/100 is niet mogelijk. Je kunt alleen video's deleten als je meer ruimte nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martin2005 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:55:
[...]

Je moet onderscheid maken tussen de fysieke stekker die ergens in een wandcontactdoos gestoken kan worden enerzijds en het elektrisch voltage dat je voeding/adapter aankan en dat op een lokatie uit de muur komt anderzijds.

Als op jouw adapter staat dat-ie 100-240V aankan (en dan het liefst ook nog zowel 50Hz als 60Hz), dan hoef je je over het voltage geen zorgen te maken, dan kun je hem overal ter wereld gebruiken. Dan moet je dus nog wel de fysiek juiste stekker hebben die in de muur kan. De speciale stekker van de foto is er één voor de UK. Maar voor de VS heb je er bijv. zo één nodig.

Een wereld stekker kan dan idd handig zijn. Zoiets of zo'n setje.
Staat inderdaad ook 50 / 60 Hz op, alsmede 29VA (100V) - 39VA(240V)

Ik denk dat het me nu wel duidelijk is. De adapter kan het voltage dus aan. Geen probleem.
Het is dus nu even afwachten, of de speciale meegeleverde stekker daar in een stopcontact past.
Ga straks in ieder geval een wereldstekker halen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog een vraag maar nu over die SDHC cardjes.

Vanmorgen een goede 20 minuten buiten aan het filmen geweest. Nu zie ik dat er 2 mts bestanden gemaakt zijn. Eenje van bijna 2 Gig en eentje van een paar 100 MB. Ik heb niet op de stop recording toets gedrukt.

Heb gezien dat het cardje geformatteerd is als FAT 32. Vermoed dat dit de oorzaak is dat ie maar tot max 2 GIG per opname aankan. Is er iemand die weet of dergelijke cardjes trouwens probleems kunnen worden geformatteerd als NTFS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:39
Anoniem: 32908 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Sorry van stroom heb ik helaas geen verstand. :?
Volgens mij zit er in je stekker een zekering en hoogstwaarschijnlijk slaat daar de 3 ampere op. Ik heb ook een keer zon UK stekker ergens bij gehad waar dat het geval was. En als je naar het plaatje kijkt zie je ook wat zitten tussen de metalen pootjes. Zoals al gezegd gewoon een EURO stekker inpluggen en het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
hoi ,

Heb een aantal beelden met mn Canon HF 10 gemaakt , wil deze nu op Vimeo zetten .

De beelden zijn in Full HD gemaakt maar Vimeo adviseert om ze voor uploaden terug te brengen naar 1280×720 .

Maar hoe of met welk programma doe ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6killer schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:03:
[...]

Volgens mij zit er in je stekker een zekering en hoogstwaarschijnlijk slaat daar de 3 ampere op. Ik heb ook een keer zon UK stekker ergens bij gehad waar dat het geval was. En als je naar het plaatje kijkt zie je ook wat zitten tussen de metalen pootjes. Zoals al gezegd gewoon een EURO stekker inpluggen en het moet werken.
Klopt als een bus, 3 Ampere

Bedankt voor de reaktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Anoniem: 32908 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:50:
Heb gezien dat het cardje geformatteerd is als FAT 32. Vermoed dat dit de oorzaak is dat ie maar tot max 2 GIG per opname aankan. Is er iemand die weet of dergelijke cardjes trouwens probleems kunnen worden geformatteerd als NTFS ?
SDHC kaartjes kun je formatteren met NTFS, UFS2 of ext2 als bestandssysteem. Maar dan blijft de vraag of de Canon die kaartjes dan nog kan lezen of beschrijven. Ik heb zelf SDHC kaartje, dus kan het niet even voor je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
pvtonger schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:57:
[...]

SDHC kaartjes kun je formatteren met NTFS, UFS2 of ext2 als bestandssysteem. Maar dan blijft de vraag of de Canon die kaartjes dan nog kan lezen of beschrijven. Ik heb zelf SDHC kaartje, dus kan het niet even voor je proberen.
Waarom zo moeilijk doen als canon camera zelf de kaartjes kan initialiseren? Of snap ik deze discussie niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
swiebert schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:02:
Waarom zo moeilijk doen als canon camera zelf de kaartjes kan initialiseren? Of snap ik deze discussie niet? 8)7
Misschien heb je de discussie niet helemaal of niet goed gevolgd 8)

't Gaat erom dat opnames een maximale grootte van 2GB hebben. Dit komt omdat FAT32 dat vereist. Als je een SDHC kaartje met NTFS zou formatteren, ben je die beperking kwijt.

Maar ik verwacht dat de Canon toch files van max 2GB gaat schrijven vanwege het feit dat ie ervan uit gaat dat er een FAT32 kaartje in de camera zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 23:47
Electromonkey schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:09:
hoi ,

Heb een aantal beelden met mn Canon HF 10 gemaakt , wil deze nu op Vimeo zetten .

De beelden zijn in Full HD gemaakt maar Vimeo adviseert om ze voor uploaden terug te brengen naar 1280×720 .

Maar hoe of met welk programma doe ik dat ?
Sony Vegas
Adobe Premiere
Apple Final Cut

@pvtonger over de UK HF10:
Maakt het NTSC ipv PAL zijn iets uit al ik de film toch altijd met vegas/premiere bewerk en in 720 als XviD, DivX of On2 VP6 verwerk voor het web?

Is het materiaal makkelijk te bewerken met een lekkere (C2D E6600, 4GB, HD3870) desktop?
Is het materiaal te bewerken met een non-gaming (C2D 1.8Ghz, 2GB, intel onboard gfx) notebook?
Gokken staat vrij, ik twijfel vooral over het notebook omdat het vooral rekenwerk is.. maar onboard is ook wel erg bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
eagl0r schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:26:
@pvtonger over de UK HF10:
Maakt het NTSC ipv PAL zijn iets uit al ik de film toch altijd met vegas/premiere bewerk en in 720 als XviD, DivX of On2 VP6 verwerk voor het web?

Is het materiaal makkelijk te bewerken met een lekkere (C2D E6600, 4GB, HD3870) desktop?
Is het materiaal te bewerken met een non-gaming (C2D 1.8Ghz, 2GB, intel onboard gfx) notebook?
Gokken staat vrij, ik twijfel vooral over het notebook omdat het vooral rekenwerk is.. maar onboard is ook wel erg bagger.
Zolang je NTSC filmpjes converteert naar bijv. een NTSC DVD zul je er weinig last van hebben. Als je van NTSC naar PAL DVD gaat, verwacht ik veel rekenwerk. De NTSC kleuren zijn wel iets anders. Zelf gebruik ik de 24p Cinema stand. Verder heb ik weinig ervaring met maken van DVD's omdat ik het doodzonde vind. Ik bewaar dus alle films in het originele formaat. Ook als ik ze heb bewerkt met Ulead VideoStudio sla ik ze als mpeg4 bestand op. Mijn PS3 (en hopelijk ook mijn bestelde popcorn hour) kan ze namelijk native afspelen. Ik wacht nog even met branden totdat BluRay betaalbaar wordt

Ik heb het materiaal op een laptop met 2GB intern, HD2400 en dual core celeron bewerkt. Dat gaat redelijk. Afspelen is een probleem; hortend en stotend. Dus ik adviseer je om dat op de "lekkere desktop" te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedere BR speler (dus ook de PS3) speelt AVCHD DVDd gewoon in HD af. Dat is namelijk de hele reden om AVCHD te ontwikkelen. Waarom dus wachten totdat BR betaalbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Dat zou inderdaad ook kunnen. Maar dan past er niet veel op zo'n single layer DVD. Het zal ongeveer 30 a 35 minuten zijn als je de maximale kwaliteit wilt behouden? (HF10/100 gebruikt 8GB per uur aan opslag). Nu stream ik de files trouwens naar de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe lang zijn jouw filmpjes wel niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Anderhalf uur, met alleen maar amateurs in de hoofdrollen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Panasonic SD-9 Videocamera. Ik wil de camera doormiddel van een mini HDMI kabel aansluiten op mijn Samsung LE46A656, maar krijg geen beeld. Ik heb alle HDMI poorten geprobeerd, maar krijg geen beeld. In het menu van camera kan ik niet veel instellen alleen de voorbeeldweergave 576P of 1080P, dus wat doe ik fout? Ik heb een nieuwe TV (2008 Model), dus die moet het beeld in 576P of 1080P gewoon ondersteunen.

Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?

Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed..................

Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit 8)7

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Afgelopen woensdag naar Springsteen in die Galmbak in Amsterdam geweest , ongeveer 30 minuten gefilm in full HD .

Afstand tot het podium was zo,n 40 meter alles op stand auto gezet op het opname volume na .Uit de losse hand gefilmd. 1 nummer toen er nog daglicht door het dak scheen en 1 nummer toen het donker was .

Geluid valt me wat tegen maar daar is die Galmbak ook debet aan .

Hier 2 nummers op Vimeo,

http://www.vimeo.com/1199369

http://www.vimeo.com/1200030

[ Voor 12% gewijzigd door Electromonkey op 20-06-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ze staan op private, die kunnen we dus niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
> Ze staan op private, die kunnen we dus niet zien.

Als het goed is nu wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Jep! Mooie beelden hoor! Hoe laat op de dag was dit? Het lijkt namelijk alsof het nog wel redelijk licht is anders had je denk ik mindere opnames gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Zal rond 20.30 en 22.30 zijn geweest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:55:
Mja. Iedere skydive cameravlieger weet, voor dit soort dingen moet je EIS hebben en niet OIS. En, only Sony, die blijven het tenminste doen ook al worden ze bij wat wij doen blootgesteld aan schokken, temperatuursschommelingen, wind en vocht. En uiteraard gebruiken we alleen mini-DV of flash-based cameras.
De Sony HC5 is op dit moment de enige 100% bruikbare HD camera voor skydiven (en andere bezigheden zoals motorrijden, met teveel trilingen om opgevangen te kunnen worden door de stabilisatie), de CX6/7 en de HC9/7 (allemaal voorzien van OIS) doen het meestal prima maar leveren afhankelijk van hoe ermee gevlogen wordt soms volledig onbruikbare beelden op. Helaas worden tegenwoordig vrijwel alle cams geleverd met OIS ;( En met de fototoestellen begint OIS ook al een rage te worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Optische is anders een heel stuk beter dan EIS (electronic).

Dat vreet niet alleen stroom, maar comprimeerd ook, door zaken automatisch te re-scalen en bij te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ja maar als het UIT moet dan gaat er dus niks boven EIS ;) Rondstuiterende lenzen en sensors zijn nogal flut ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Panasonic SD-9 Videocamera. Ik wil de camera doormiddel van een mini HDMI kabel aansluiten op mijn Samsung LE46A656, maar krijg geen beeld. Ik heb HDMI poorten 3 & 4 geprobeerd, maar krijg geen beeld. In het menu van camera kan ik niet veel instellen alleen de beeldweergave 576P of 1080P, dus wat doe ik fout? Ik heb een nieuwe TV (2008 Model), dus die moet het beeld in 576P of 1080P gewoon ondersteunen toch?

Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?

Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed.......................

Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit 8)7

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik zit met een dilemma. Ik twijfel tussen de Panasonic SD1 en de Panasonic SD9?
Gezien de specificaties zou ik zeggen dat de sd1 beter is. Maar wat is jullie mening, welke camera is beter?

Zijn de kaartjes van Transcend SDHC van 8gb class 6 geschikt voor deze camera? ZIjn namelijk bij redcoon erg cheap.

[ Voor 23% gewijzigd door monaldo op 30-06-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Afgelopen vrijdag de Canon HF100 besteld en gisteren binnen gekregen.

Zie hier voor de eerste beelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~basslob/fiesta_gravel_small.jpg
klik voor filmpje

Ga deze week nog een statief kopen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SD1 is beter qua lichtopbrengst. De sensoren zijn groter dan die van de SD5/9. Deze laatsten hebben echter weer een wat hogere bitstream waardoor beweging beter wordt weergegeven. Lees gewoon even de review van de SD5 op camcorderinfo, want daar worden alle verschillen behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 15:42
Linc schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:15:

Bij welke shop heb je het gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als videokop kan ik je de manfrotto 700 of 701 serie aanraden. Komen nog wel een paar benen bij, maar dan heb je een mooie set. Totaalprijs ligt wel tussen de 150 en 200 euro, maar dan heb je wel echt wat moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
  • Laatst online: 04-05 12:11
Ook ik ben op zoek met als eisen voor een video-camera zijn:
Mic in, phone out
HDD (voorkeur)
Redelijke kwaliteit bij weinig licht
OIS
Handmatig focus, exposure e.d. mogelijk
Zoeker aanwezig

accesoires:
- interview-microfoon of xlr--> 3.5mm converter
- tas
- statief
- extra batterij

Doel: filmpjes op een (niet-HD) beamer in een tent met 150 mensen; niet professioneel.
Budget: 500-1000 euro voor alles.

Ik ga waarschijnlijk voor de Canon HG10, nadat ik de review op CCI heb gelezen. Enige vraag die ik nog heb: kan deze camera ook in SD opnemen? Editen in AVCHD heeft nogal een krachtige computer nodig; en ik dacht: als ik nu in SD opneem, dan gaat monteren en afspelen vast een stuk soepeler. Dan koop ik over een paar maandjes wel een nieuwe computer om ook lekker met HD aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In de specs ervan vind ik dat niet terug. Wellicht dat je ergens nog even een handleiding kunt vinden om het na te kijken.

De camera voldoet aan al jouw criteria behalve phone out. Daarnaast is de handmatige bediening niet om over naar huis te schrijven (gebrek aan bedieningsringen). Wellicht dat je ook nog even naar de JVC HD7 moet kijken. Deze voldoet beter aan al jouw behoeften behalve dat de lichtsterkte van de Canon beter is. De JVC heeft wel een phone out, focus ring, etc. Daarnaast filmt hij niet in AVCHD, maar in een variant op de veel minder gecomprimeerde HDV codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
  • Laatst online: 04-05 12:11
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:28:
In de specs ervan vind ik dat niet terug. Wellicht dat je ergens nog even een handleiding kunt vinden om het na te kijken.

De camera voldoet aan al jouw criteria behalve phone out. Daarnaast is de handmatige bediening niet om over naar huis te schrijven (gebrek aan bedieningsringen). Wellicht dat je ook nog even naar de JVC HD7 moet kijken. Deze voldoet beter aan al jouw behoeften behalve dat de lichtsterkte van de Canon beter is. De JVC heeft wel een phone out, focus ring, etc. Daarnaast filmt hij niet in AVCHD, maar in een variant op de veel minder gecomprimeerde HDV codec.
Nee, ik kon nergens de manual vinden van de camera. Is het gebruikelijk dat het kan? Net als je het bij elke digitale camera in kan stellen.
Hij heeft trouwens wel een phone out (wordt de av-out voor gebruikt), kun je in het menu selecteren.
De handmatige bediening wil ik wel bij hebben, maar zal meestal niet gebruikt worden; dus wat mij betreft is het wel voldoende hoe deze Canon het kan. Hij heeft trouwens een aardige dial-ringetje bij de LCD zitten waar het redelijk focus redelijk makkelijk mee te bedienen is.

De JVC gaat over mn budget heen, aangezien er ook nog wat accesoire gekocht moeten. Kost 950; terwijl de Canon voor 750 over de toonbank gaat, en er nog een 100€ cashdeal bij zit (voor 1 juli)!

edit: de handleiding van de Sony-SR7E, een ongeveer vergelijkbare camera, 200€ duurder, kon ik wel downloaden, daar was gewoon een instelling om in SD op te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Moons op 03-07-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266890

Hoi,

Al enige tijd ben ik aan het spitten voor ook een camera. Mijn oog is gevallen op de Canon HF10. Over 2 weken ga ik naar Hong Kong toe met vakantie. Nu kan ik via vrienden in Hong Kong de camera daar goedkoper verkrijgen. Het enige waar ik maar niet uit kom, wat het verschil is in 'opnamesysteem'. Je zit natuurlijk met PAL en NTSC. Nu weet ik niet wat de camera is (PAL/NTSC), wanneer ik deze daar aanschaf. Kan ik dit eventueel softwarematig omzetten, zodat het niet uitmaakt of je PAL/NTSC hebt?
Of is er helemaal geen probleem, omdat de tv's toch wel NTSC ondersteunen? Correct me if I'm wrong.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want met google kom ik er niet uit en hier heb ik het antwoord nog niet kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 266890 op 04-07-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

[afbeelding]
klik voor filmpje

Ik heb um ondertussen ook al een anderhalve maand (HF-10) en ben er zeer tevreden mee. Met welk programma heb je dit ge-edit?

Trouwens weet iemand of er ergens een functie om de gevoeligheid van de microfoon aan te passen. Zat in een honkbalstadion en het juichen en het schreeuwen was dermate hard dat het geluid ging kraken.

En ik heb het idee dat mijn stabilisatie niet aanstaat, want als ik zo kijk naar je filmpje is het redelijk strak en niet zo schudderig. Of ik bibber teveel :P Maar als iemand weet of dat nog in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is helaas niet mogelijk om het volume van de microfoon aan te passen tenzij dit op de mic zelf geregeld kan worden.

HD materiaal is veel gevoeliger voor kleine bewegingen dan SD materiaal. Daarom lijkt het alsof de stabilisator uit staat. Je kunt hem overigens gewoon in het menu aan/ uit zetten. Controleer dat nog even.

Edit: bovenstaande is gelukkig onzin. Druk de joystick in en navigeer met pijltje naar beneden net zo lang totdat je met pijltje omhoog "mic" kunt aangeven. Hiermee kun je het geluidsniveau regelen. Daarnaast kun je de attentuate (schrijf ik dat zo goed) functie activeren ter voorkoming van vervormingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 07-07-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-05 20:09

[afbeelding]
klik voor filmpje

Leuk filmpje en beeld is kwalitatief erg goed. Hoe krijg jij trouwens de slomo zo vloeiend? Met een Pana GS500 en Adobe PE of After Efects lukt me dat niet, d.w.z. beeld hapert iets (zowel op computer als op tv), waarbij het niet uitmaakt in welke mate ik het beeld vertraag of versnel. Welliswaar geen HD camera, maar dat moet niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke 16gb kaartjes doen het nou perfect in de HF100? Voor 45,- heb je namelijk al van Transcend en van Adata. Maar weet niet of ze allebei goed werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles met class 4 en hoger. Op 16 GB past overigens maar ruim 2 uur in de hoogste kwaliteit (17 Mb/s); in de eennahoogste stand bijna 3 uur (15 Mb/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Oke, vandaag bij de Saturn geweest en even gekeken naar SandiDisk class4 kaartjes van 16gb, vragen ze nog 125,- euro voor!!

Scheelt wel erg veel met die cheapass dingen van internet. Al zou je zeggen dat Transcend niet slecht is. Toch maar de Transcend besteld voor 54,- incl verzenden.

[ Voor 11% gewijzigd door Executor16 op 04-07-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
>Toch maar de Transcend besteld voor 54,- incl verzenden

Is dat in Nederland of in het buitenland , graag link .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Electromonkey schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:53:
>Toch maar de Transcend besteld voor 54,- incl verzenden

Is dat in Nederland of in het buitenland , graag link .
de mijne komen van fastmemoryman op ebay. In totaal betaalde ik per stuk € 42 en binnen een week had ik ze in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Panasonic zou ook een 16 Gb class 6 kaartje moeten hebben. Iemand enig idee waar die te koop zijn?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
US? 16 GB van andere merken dan Transcend en Sandisk zijn nog erg lastig verkrijgbaar; zeker in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb dat Transcend 16GB besteld bij interngeheugen.com

De HF100 had ik gister besteld en kreeg ik vanmorgen binnen! Dat is dus hartstikke leuk maar niet heus :D die SDHC zal namelijk aankomende week pas arriveren ofzo. Kan dus niks filmen nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Had je de HF 10 maar moeten nemen , had je gelijk aan de slag gekund ...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Executor16 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:57:
Ik heb dat Transcend 16GB besteld bij interngeheugen.com

De HF100 had ik gister besteld en kreeg ik vanmorgen binnen! Dat is dus hartstikke leuk maar niet heus :D die SDHC zal namelijk aankomende week pas arriveren ofzo. Kan dus niks filmen nu :(
Je kan ook even een cheap ass 2gb kaartje kopen (kosten niks en er past een kwartier aan film aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Electromonkey schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:38:
Had je de HF 10 maar moeten nemen , had je gelijk aan de slag gekund ...;-)
Ik koop voor dat prijsverschil wel 3 extra 16gb kaartjes :D dat heb ik wel over voor 2 daagjes niet filmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Hey,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een betaalde HD videocamera en kan er niet helemaal uitkomen wat ik nou precies moet nemen. Het max budget is €1000,-.

Een aantal dagen geleden heb ik de Sony HDR-SR10E gekocht en uitgeprobeerd. Na een paar keer proberen vond ik de kwaliteit niet fantastisch en heb ik besloten de camera terug te brengen.

Omdat ik toch graag in HD wil gaan filmen ben ik verder gaan zoeken naar een andere camera. De drie nieuwe kandidaten zijn de Sony HDR-SR11E, Canon HV30 en Canon HF100. Ik heb mezelf nog niet echt verdiept op de HF100. Even op een rijtje, in mijn ogen, de voor en nadelen van de drie videocamera's:

Sony HDR-SR11E
Pro

- 60 GB HDD
- Hoge reso CMOS sensor
- Hoge reso scherm
- Draaiknopje (voor focus etc.)
Con
- Max 16 Mbps
- AVCHD
- Alleen 50i

Canon HV30
Pro
- Hoge bitrate 26.6 Mbps of 25 Mbps?
- Grote CMOS sensor 1/2.7"
- 24p, 25p/30p en 50i/60i
- Extra features (Lampje, handmatig focus etc.)
Con
- Door HDV tape max 60 minuten
- Capturen mogelijk niet altijd ondersteund

Canon HF100
Pro
- Makkelijk met meerdere SD kaartjes
Con
- Max 17 Mbps
- AVCHD?
- Alleen 25p

Doel cameragebruik

Ik ben van plan de camera voor van alles en nog wat te gebruiken. Interviews, indie-film, filmen in donkere ruimtes, lichte ruimtes (moet geen probleem zijn ;) ), nightshot, sport, snelle bewegingen, lange toneelstukken/musicals opnemen, noem maar op.

De foto functie is een mooie bijkomst maar absoluut geen must. Hiervoor kan ik gebruik maken van een dSLR-camera.

Groothoek filmen zou wel handig zijn, weet niet zeker welke van deze camera's daar het meest geschikt voor is.

Ver inzoomen is niet belangrijk.

Is er iemand die mij kan overtuigen voor welke van deze 3 videocamera's te gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door G-Tus op 06-07-2008 23:58 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

M.I.G. schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:13:
[...]

Ik heb um ondertussen ook al een anderhalve maand (HF-10) en ben er zeer tevreden mee. Met welk programma heb je dit ge-edit?
Sony Vegas Pro 8.0
Tha-guido schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:12:
[...]

Leuk filmpje en beeld is kwalitatief erg goed. Hoe krijg jij trouwens de slomo zo vloeiend? Met een Pana GS500 en Adobe PE of After Efects lukt me dat niet, d.w.z. beeld hapert iets (zowel op computer als op tv), waarbij het niet uitmaakt in welke mate ik het beeld vertraag of versnel. Welliswaar geen HD camera, maar dat moet niet uitmaken.
Ik heb de beelden met 50 fps geschoten, daardoor blijft het vloeiend in slow motion.
Executor16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:36:
Oke, vandaag bij de Saturn geweest en even gekeken naar SandiDisk class4 kaartjes van 16gb, vragen ze nog 125,- euro voor!!

Scheelt wel erg veel met die cheapass dingen van internet. Al zou je zeggen dat Transcend niet slecht is. Toch maar de Transcend besteld voor 54,- incl verzenden.
Ik heb ook een transcend kaartje van 16gb en deze werkt perfect.

[ Voor 73% gewijzigd door Linc op 07-07-2008 13:36 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Weet iemand wat de beste settings zijn voor Final Cut Pro icm een Hf100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Canon HF100
Pro
- Makkelijk met meerdere SD kaartjes
Con
- Max 17 Mbps
- AVCHD?
- Alleen 25p

Waarom zou 17Mbps niet voldoende zijn ?
Het is wel degelijk AVCHD
Volgens mij ook 50 p zie post Linc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 15:55
Bij de mediamarkt in Utrecht is de HF100 deze week in de aanbieding voor 689 Euro ;)

ps: Let wel op dat je 100 euro retour krijgt via Canon!

Camcorder Cash Back promotie
Koop tussen 1 juni 2008 en 31 juli 2008 een van de onderstaande producten en ontvang het bijbehorende bedrag retour!

HF10, HF100, HV30 of HG10 - € 100 Cash Back

DUS iedereen inleveren maar!! :D LOL als je de verpakking hebt weggegooid want dan wordt het lastig ;) Dan heb je dus net 100 euro in de papierbak gegooid.

http://www.canon.nl/For_Home/Acties/index.asp

[ Voor 90% gewijzigd door freedzed6 op 07-07-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@G-tus: HV30 kan alleen 25P of 50i. Je hebt de specs van een Amerikaanse site ;)

Anoniem: 22659 in "Betaalbare HD Videocameras - Deel 2" even aangepast aan nieuwe inzichten. Excuses voor de foutieve info :)

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 07-07-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 15:55
Executor16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:25:
Welke 16gb kaartjes doen het nou perfect in de HF100? Voor 45,- heb je namelijk al van Transcend en van Adata. Maar weet niet of ze allebei goed werken..
ik heb deze 2 gekocht en beide werken prima:

http://www.cdrwinkel.com/...ure_Digital_8GB_SDHC.html

http://www.cdrwinkel.com/...ure_Digital_8GB_SDHC.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134061

Hey,

Ik ben van ivm mijn studie en het niet meer correct functioneren van mijn oude d8 camera een nieuwe camera te kopen. Omdat ik veel goede reviews heb gelezen en een enorme voorstander ben van het hdv formaat heb ik besloten om voor de canon hv30 te gaan. Helaas zit een xh-a1 er financieel niet in.

Echter ben ik nu nog op zoek naar 1 of 2 kwalitatief goede externe microfoons, tussen de 50 en 150 euro per stuk. Ik wil een stereo mic en een shotgun mic.

Echter kan ik bijna nergens meer up to date informatie vinden over dergelijke microfoons en eventuele reviews.

Mocht iemand een pagina weten met up to date informatie of beoordelingen met betrekking hierop dan zou ik dat graag willen weten.

Alvast bedankt,

Joerie

PS: voor de liefhebbers, een korte film gemaakt voor school over de manipulatieve kracht van reclame. http://nl.youtube.com/watch?v=h4bu_jd4co4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 15:42
freedzed6 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:21:
Bij de mediamarkt in Utrecht is de HF100 deze week in de aanbieding voor 689 Euro ;)

ps: Let wel op dat je 100 euro retour krijgt via Canon!
Is de cashbak al met de prijs berekend? Waarschijnlijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267466

Ik heb hier een beetje de discussie gevolgd over het kopen van een camera uit Amerika. De problemen die ik kan zien zijn voornamelijk als je de beelden wilt branden op DVD (non BR) en het dus op je tv wil kijken door het PAL/NTSC verhaal.

Als je de camera voornamelijk wil gebruiken voor het maken van internet video's dan speelt dit neem ik aan geen rol?

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Canon HF100. Wat ik hiervan begrijp is dat deze in Europa een 50i stand heeft dus 50 fps opneemt maar in Amerika 60i. Betekend dit dan dat de Amerikaanse camera beter is voor bijvoorbeeld internet video's en het maken van slowmotion beelden?

Verder wil ik ook weten of er verder nog problemen zijn met het opladen door bijvoorbeeld het verschil in netstroom o.i.d.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Als je de camera voornamelijk wil gebruiken voor het maken van internet video's dan speelt dit neem ik aan geen rol?
Klopt.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Canon HF100. Wat ik hiervan begrijp is dat deze in Europa een 50i stand heeft dus 50 fps opneemt maar in Amerika 60i. Betekend dit dan dat de Amerikaanse camera beter is voor bijvoorbeeld internet video's en het maken van slowmotion beelden?
Geen idee of de een beter is dan de ander.
Verder wil ik ook weten of er verder nog problemen zijn met het opladen door bijvoorbeeld het verschil in netstroom o.i.d.
Nee, dat is geen probleem. De adapter kan zowel 110V als 220V aan. Alleen zit er een Amerikaanse stekker bij de adapter. Dat kun je makkelijk verhelpen door deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Zeekwal: de standaard shotgun in dat prijssegment is eigenlijk de Sennheiser MKE300. Andere kwalitatief goede mics in die prijsklasse ken ik niet. De mic is wel mono. Mijn advies is ga met de camera, een koptelefoon en een persoon die geluid voor je kan maken langs bij een winkel en test diverse varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:33:
@Zeekwal: de standaard shotgun in dat prijssegment is eigenlijk de Sennheiser MKE300. Andere kwalitatief goede mics in die prijsklasse ken ik niet. De mic is wel mono. Mijn advies is ga met de camera, een koptelefoon en een persoon die geluid voor je kan maken langs bij een winkel en test diverse varianten.
bedankt voor je reactie, zelf heb ik ook nog wat gezocht en kwam uit bij de Rode VideoMic. Deze komt zeer lovend uit de reviews. Het probleem is echter dat deze rond de 160 euro zit, er is ook een Stereo Mic van Rode verkrijgbaar maar die zit rond de 180 euro. Het wordt dus 1 van die twee, alleen vraag ik me af welke ik het meeste ga gebruiken bij het maken van speelfilms, een shotgun, of stero mic.

Links voor beide microfoons

http://www.rodemic.com/microphone.php?product=VideoMic
http://www.rodemic.com/microphone.php?product=StereoVideoMic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vraag dat gewoon even op je nieuwe opleiding. Wacht desnoods met de aanschaf totdat je zeker weet wat je nodig hebt. Je kunt ook nu alvast een Sennheiser K6 kopen. Je zult zeker met prof camera's gaan werken en deze werken allemaal met XLR (ik wil een consumentencam met XLR). Het kost je minimaal het dubbele van je budget, maar het is wel veel beter. Voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:07:
Vraag dat gewoon even op je nieuwe opleiding. Wacht desnoods met de aanschaf totdat je zeker weet wat je nodig hebt. Je kunt ook nu alvast een Sennheiser K6 kopen. Je zult zeker met prof camera's gaan werken en deze werken allemaal met XLR (ik wil een consumentencam met XLR). Het kost je minimaal het dubbele van je budget, maar het is wel veel beter. Voorbeeld.
Ik wil ook een consumenten camera met XLR haha, vooral omdat ik ook van plan ben met een hengel te gaan werken, dit levert over lange afstanden veel beter resultaten op. Ik heb ook gekeken naar een canon xm2, sd prosumer camera. Echter ben ik toch voor de hv30 gegaan, ivm vergelijkingen, canon is al een paar jaartjes oud, maar nog steeds een prima camera, helaas zie je dat ook aan de prijs: 1900.

Ik ben sowieso te wachten met de aanschaf totdat ik het zeker weet, daar is het me allemaal iets te duur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Heb vandaag de Hf100 binnen met een 16 gb kaartje. Geweldig vernuftig apparaatje.
Nu nog een full hd tv.
Heeft iemand al een setje extra batterijen voor deze camera, anders dan van canon?
Of kan je beter de orginele batterijen ?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
ionicdog schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:55:
Heb vandaag de Hf100 binnen met een 16 gb kaartje. Geweldig vernuftig apparaatje.
Nu nog een full hd tv.
Heeft iemand al een setje extra batterijen voor deze camera, anders dan van canon?
Of kan je beter de orginele batterijen ?
Ik heb ze via ebay gekocht. Werken goed (let op loo100us levert tergend traag). Voordeel is: ze kosten ca € 10,00 incl adapter. Nadeel voor zover je dat zo kunt noemen: de powerindicator in de hf100 geeft de batterijstatus niet weer en de batterijen zijn alleen oplaadbaar via de externe (meegeleverde) adapter. Gezien het prijsverschil vallen deze nadelen natuurlijk in het niet.
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]