@
RobertJRB, je had er eerder een nieuw topic van kunnen maken met een studiecase oid - dacht ik tenminste in eerste instantie. Maar bij het bekijken van de foto's kan ik me heel goed vinden in het commentaar van
inquestos.
De foto's passen goed in een serie, maar als enkele foto's ontbreekt duidelijk spanning en heel vaak ook scherpte op de juiste plekken. Om een selectie van commentaar te noemen:
#1: prima foto, maar wat wil je laten zien, de spiegeling in de deuren van een Golf, of een mevrouw die de andere kant op kijkt?
#2: rommelige foto, een half been, een halve mevrouw links, een man in de auto maar onscherp. Wat wil je laten zien?
#3: een van de betere foto's, duidelijk onderwerp, rommelmarkt enzo. Alleen had ik em liever in portrait gedaan om de benen van de vrouw er ook op te hebben.
#5: prima DoF, maar wellicht iets teveel aan de voorkant. Blik gaat snel naar die vrouw die ergens mee bezig is, kijker mag zelf uitvinden wat ze doet - prima in mijn ogen!
#6: paspop is leuk, maar net niet. Prijskaartje uit de mond, geen benen.
#7: volgens mij ligt de scherpte hier helemaal verkeerd. Tenminste, ik denk dat het om de etende personen gaat en niet de kerk in de achtergrond. Geen fijne foto dus.
#8: twee vrouwen in onderhandeling over de prijs van een item... leuk onderwerp, ware het niet dat er net een andere vrouw half voorstaat.
Oude man die staat te kijken naar de rommelmarkt vind ik een goede foto. Spannend ook in z/w.
Waarom heb je trouwens voor z/w gekozen?
.... etc.
Ik vind het wel dapper dat je je foto's post

En ik geef dit als
opbouwende kritiek.
Gewoon doorgaan en de volgende keer wat minder foto's posten in 1 keer!
@
inquestos: prettige foto, vind alleen - maar dan kan je weinig aan doen - de paal in de achtergrond en de persoon die gebukt staat storend. Wellicht onscherpte toevoegen, want - met B_FORCE - de zee oogt prettig, inclusief meeuw.