Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Contrast tussen vissers en omgeving is idd weinig mis mee, maar de vissers klonteren wel aardig samen. Wat meer seperatie onderling en liefst ook nog wat ordening zou de plaat wel beter maken.
Ik roep ook maar wat
Mooie sfeer, uitsnede en lijnenspelLA-384 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:22:
Deze foto heb ik ergens in 2018 in kleur geschoten en was er nooit echt tevreden over. Onlangs ergens gelezen hoe met name grainy foto's kunnen profiteren van zwart/wit, dus heb dat nog eens geprobeerd. Na het verwijderen van wat storende elementen, denk ik dat er een vrij tijdloze foto uit is gekomen. Is het "fingerlicking good"? Nee, maar ik denk wel leuk genoeg om te delen. Plus er wordt maar weinig gepost de laatste tijd, zeker in dit topic. Misschien verlaagd dit de drempel wat
Het is geen straatfoto, maar wel een snapshot, dus dit topic leek mij het meest geschikt.
[Afbeelding]
Geschoten met een fuji x-t20 en xc50-230
@180mm, f/6.4, 1/80e, iso6400

Ik verbaas me al mijn hele leven over dit soort ongeduld, zodat ik vandaag besloten heb mezelf naar buiten te slepen om wat foto's te maken van mensen die (niet) voor slagbomen wachten. Niet echt mooi licht, maar toont volgens mij goed aan wat ik bedoel. Ik ben zelf niet altijd fan van foto's met bevroren beweging, vandaar ook hier een wat langere sluitertijd (ND103).
Disobedience #2 by Maarten van Heek, on Flickr
Disobedience #4 by Maarten van Heek, on Flickr
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
@LA-384 Hier ook geen probleem met het contrast, de kleurenvariant vind ik ook gaaf maar de zwart/wit versie draagt wat mij betreft bij aan de sfeer en setting. Ook de korrel draagt daar aan bij.
Mijn bijdrage is nog uit 2008 met een Canon EOS 30 en Fuji Velvia 100 diafilm.
Sinds afgelopen weekend weer een camera in mijn bezit dus hopelijk snel meer recent materiaal
Mijn bijdrage is nog uit 2008 met een Canon EOS 30 en Fuji Velvia 100 diafilm.
Sinds afgelopen weekend weer een camera in mijn bezit dus hopelijk snel meer recent materiaal
@Hielko Mooie top down. Lekker die kleuren tegen de donkere grijze ondergrond. Weet niet of deze al wat bijgesneden is want anders zou ik hem ook een keer in een vierkante crop kunnen proberen, met dan onder en boven iets meer ruimte. Dat werkt ook wel mooi denk ik.
@Chrisuu01 Nice. Nummer 1 is heel gaaf. Die textuur en lijnen. En die fiets is leuke toevoeging. Zonder fiets en iets krapper gecropt zou ie het ook prima doen trouwens. Mooi gevonden/gezien.
@Chrisuu01 Nice. Nummer 1 is heel gaaf. Die textuur en lijnen. En die fiets is leuke toevoeging. Zonder fiets en iets krapper gecropt zou ie het ook prima doen trouwens. Mooi gevonden/gezien.
[Voor 42% gewijzigd door sys64738 op 05-08-2022 10:15]
@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Ja de fiets maakte hem voor mij helemaal af wat fotosoep en een leuke(sarcasme) plant verwijderen al daar een goed resultaatsys64738 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:12:
@Hielko Mooie top down. Lekker die kleuren tegen de donkere grijze ondergrond. Weet niet of deze al wat bijgesneden is want anders zou ik hem ook een keer in een vierkante crop kunnen proberen, met dan onder en boven iets meer ruimte. Dat werkt ook wel mooi denk ik.
@flugelisoke Nou je aandacht voor kleuren gaat goed. Al mis ik lijnen en vooral niet scheve verticale lijnen.
De compositie heeft nog wel wat werk nodig. bedenk je wat je wilt benadrukken. Bijvoorbeeld de op 1 na laatste foto is schots en scheef. Bij de tweede is het gras heel afleidend.
Ik zou wellicht wat rustiger aan gaan doen me de slider in je bewerkingssoftware. Het oogt allemaal erg scherp en gebakken.
Zelf ook nog maart wat dan. De zoektocht naar rood
1:
2:
3:
De compositie heeft nog wel wat werk nodig. bedenk je wat je wilt benadrukken. Bijvoorbeeld de op 1 na laatste foto is schots en scheef. Bij de tweede is het gras heel afleidend.
Ik zou wellicht wat rustiger aan gaan doen me de slider in je bewerkingssoftware. Het oogt allemaal erg scherp en gebakken.
Zelf ook nog maart wat dan. De zoektocht naar rood
1:
2:
3:
De eerste foto heeft een beroemde voorganger: https://www.nga.gov/collection/art-object-page.78749.htmlflugelisoke schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:30:
Ik ben ook begonnen met fotograferen en heb vandaag de volgende foto's gemaakt met de Nikon P500 (wellicht binnenkort eens kijken naar een Sony A6000).
[Afbeelding]
Feedback is altijd leuk, ik heb veel te leren over fotografie!
Wat vind je zelf van de foto's? Wat een andere vindt, is altijd subjectief.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Vind ik ook. De straat is niet populair. Jammer, want er is zoveel leuks vast te leggen op straat. Op andere fora/media zijn overigens wel een aantal specifieke straatfotografen actief. Maar zo fanatiek (en aandachtsgeil) dat de spontaniteit er af is.Hielko schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:20:
.......(helaas is dit topic zo inactief ...)
Leuk en kleurrijk beeld. Vandaag de dag zo veel telefoons op straat dat het een kunst wordt een onderwerp zonder te vinden

Let op:
~[html]Regels:
- Wees vriendelijk en geef een duidelijke motivatie waarom je iets vindt
- 1 of 2 foto's per keer, geen pure poep, maar iets aan passie voor je werk wordt gewaardeerd
- Geef commentaar op andermans/vrouws foto's
Let op: plaats hier alleen foto's als je tegen kritiek kunt. Verwacht niet dat als je hier een foto plaatst mensen deze alleen maar bewierroken. Mocht je geen kritiek op je foto's wensen, plaats de foto dan niet.~[/html]
~[html]Regels:
- Wees vriendelijk en geef een duidelijke motivatie waarom je iets vindt
- 1 of 2 foto's per keer, geen pure poep, maar iets aan passie voor je werk wordt gewaardeerd
- Geef commentaar op andermans/vrouws foto's
Let op: plaats hier alleen foto's als je tegen kritiek kunt. Verwacht niet dat als je hier een foto plaatst mensen deze alleen maar bewierroken. Mocht je geen kritiek op je foto's wensen, plaats de foto dan niet.~[/html]