Toon posts:

[Verzamel] Straat en snapfotografie

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Contrast lijkt me prima en inderdaad een flinke verbetering tov kleur 👍. Mooi sfeerbeeld, grijzige past daar prima bij ( al heeft dat vast ook te maken met mijn beeld van vissers 😉)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Contrast tussen vissers en omgeving is idd weinig mis mee, maar de vissers klonteren wel aardig samen. Wat meer seperatie onderling en liefst ook nog wat ordening zou de plaat wel beter maken.

Ik roep ook maar wat

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:11

mvh

State Governor

LA-384 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:22:
Deze foto heb ik ergens in 2018 in kleur geschoten en was er nooit echt tevreden over. Onlangs ergens gelezen hoe met name grainy foto's kunnen profiteren van zwart/wit, dus heb dat nog eens geprobeerd. Na het verwijderen van wat storende elementen, denk ik dat er een vrij tijdloze foto uit is gekomen. Is het "fingerlicking good"? Nee, maar ik denk wel leuk genoeg om te delen. Plus er wordt maar weinig gepost de laatste tijd, zeker in dit topic. Misschien verlaagd dit de drempel wat :+

Het is geen straatfoto, maar wel een snapshot, dus dit topic leek mij het meest geschikt.
[Afbeelding]
Geschoten met een fuji x-t20 en xc50-230
@180mm, f/6.4, 1/80e, iso6400
Mooie sfeer, uitsnede en lijnenspel (y)

Ik verbaas me al mijn hele leven over dit soort ongeduld, zodat ik vandaag besloten heb mezelf naar buiten te slepen om wat foto's te maken van mensen die (niet) voor slagbomen wachten. Niet echt mooi licht, maar toont volgens mij goed aan wat ik bedoel. Ik ben zelf niet altijd fan van foto's met bevroren beweging, vandaar ook hier een wat langere sluitertijd (ND103).

Disobedience #2 by Maarten van Heek, on Flickr

Disobedience #4 by Maarten van Heek, on Flickr

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Pinquin422nd
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-12-2022
@LA-384 Hier ook geen probleem met het contrast, de kleurenvariant vind ik ook gaaf maar de zwart/wit versie draagt wat mij betreft bij aan de sfeer en setting. Ook de korrel draagt daar aan bij.

Mijn bijdrage is nog uit 2008 met een Canon EOS 30 en Fuji Velvia 100 diafilm.

Sinds afgelopen weekend weer een camera in mijn bezit dus hopelijk snel meer recent materiaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:48
Ik kwam laatst nog deze foto tegen die ik een paar jaar terug maakte in Seattle:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:31
Weer een nieuwe foto in de categorie lokale bevolking Guatemala met telefoons.

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-01 09:06
Nou ik was al een tijdje opzoek naar een topic zoals deze.

Kijken of er toch wat meer leven in kan komen.

1:

2:
[url=https://flic.kr/p/2nCnnmg]

3:

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:50

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Hielko Mooie top down. Lekker die kleuren tegen de donkere grijze ondergrond. Weet niet of deze al wat bijgesneden is want anders zou ik hem ook een keer in een vierkante crop kunnen proberen, met dan onder en boven iets meer ruimte. Dat werkt ook wel mooi denk ik.

@Chrisuu01 Nice. Nummer 1 is heel gaaf. Die textuur en lijnen. En die fiets is leuke toevoeging. Zonder fiets en iets krapper gecropt zou ie het ook prima doen trouwens. Mooi gevonden/gezien.

[Voor 42% gewijzigd door sys64738 op 05-08-2022 10:15]

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Chrisuu01
sys64738 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:12:
@Hielko Mooie top down. Lekker die kleuren tegen de donkere grijze ondergrond. Weet niet of deze al wat bijgesneden is want anders zou ik hem ook een keer in een vierkante crop kunnen proberen, met dan onder en boven iets meer ruimte. Dat werkt ook wel mooi denk ik.

@Chrisuu01 Nice. Nummer 1 is heel gaaf. Die textuur en lijnen. En die fiets is leuke toevoeging. Zonder fiets en iets krapper gecropt zou ie het ook prima doen trouwens. Mooi gevonden/gezien.
Ja de fiets maakte hem voor mij helemaal af wat fotosoep en een leuke(sarcasme) plant verwijderen al daar een goed resultaat

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 11:39
Ik ben ook begonnen met fotograferen en heb vandaag de volgende foto's gemaakt met de Nikon P500 (wellicht binnenkort eens kijken naar een Sony A6000).

Feedback is altijd leuk, ik heb veel te leren over fotografie!

• Chrisuu01
@flugelisoke Nou je aandacht voor kleuren gaat goed. Al mis ik lijnen en vooral niet scheve verticale lijnen.

De compositie heeft nog wel wat werk nodig. bedenk je wat je wilt benadrukken. Bijvoorbeeld de op 1 na laatste foto is schots en scheef. Bij de tweede is het gras heel afleidend.

Ik zou wellicht wat rustiger aan gaan doen me de slider in je bewerkingssoftware. Het oogt allemaal erg scherp en gebakken.

Zelf ook nog maart wat dan. De zoektocht naar rood

1:

2:

3:

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:59
flugelisoke schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:30:
Ik ben ook begonnen met fotograferen en heb vandaag de volgende foto's gemaakt met de Nikon P500 (wellicht binnenkort eens kijken naar een Sony A6000).

[Afbeelding]
Feedback is altijd leuk, ik heb veel te leren over fotografie!
De eerste foto heeft een beroemde voorganger: https://www.nga.gov/collection/art-object-page.78749.html
Wat vind je zelf van de foto's? Wat een andere vindt, is altijd subjectief.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:31
Een nieuw jaar, een nieuwe foto uit de reeks lokale bevolking Guatemala met telefoons (helaas is dit topic zo inactief dat je niet ver hoeft te scrollen voor mijn vorige bijdragen...):

(Ik zat nog te twijfelen of ik deze foto verder moet croppen en de ruimte boven en rechts weghalen?)

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Hielko schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:20:
.......(helaas is dit topic zo inactief ...)
Vind ik ook. De straat is niet populair. Jammer, want er is zoveel leuks vast te leggen op straat. Op andere fora/media zijn overigens wel een aantal specifieke straatfotografen actief. Maar zo fanatiek (en aandachtsgeil) dat de spontaniteit er af is.

Leuk en kleurrijk beeld. Vandaag de dag zo veel telefoons op straat dat het een kunst wordt een onderwerp zonder te vinden :) Croppen maakt je onderwerp sterker. Maar je levert in op de ambiance en ruimte van de straat. Blijft een kwestie van wat je het belangrijkste vindt.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:34
Twijfelend of deze in het juiste topic komt, maar ach....De Halstraat in Den Haag.

Leica M10 met Distagon 35mm.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Let op:
~[html]Regels:
- Wees vriendelijk en geef een duidelijke motivatie waarom je iets vindt
- 1 of 2 foto's per keer, geen pure poep, maar iets aan passie voor je werk wordt gewaardeerd
- Geef commentaar op andermans/vrouws foto's

Let op: plaats hier alleen foto's als je tegen kritiek kunt. Verwacht niet dat als je hier een foto plaatst mensen deze alleen maar bewierroken. Mocht je geen kritiek op je foto's wensen, plaats de foto dan niet.~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee