[Verzamel] Straat en snapfotografie

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
@adros, de eerste twee foto's vind ik erg mooi, de sfeer en gekozen 'kleur' passen gewoon goed bij elkaar.

@Ranran, ik neem aan dat je die dame op foto 2 wel hebt gereanimeerd nadat je de foto had gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
@adros: heel gaaf tijdloos die laatste. De flares/overbelichting geven het een hele gave sfeer.
@ranran: dit is meer architectuur. Bij straatfotografie gaat het meer om de beleving van de straat

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3870/15064295800_05f9eca556_c.jpg

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice inquestos! Gaaf licht op z'n gezicht ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:47
@inquestos mooi licht en mooi die licht geblurde achtergrond. Ook leuk dat ie op je af komt rollen.

Ik kwam deze twee nog tegen uit Boedapest.

Eerste is eenvoudig maar vind de slenterende beweging fijn werken. Lekker handen in de zakken.
De tweede gaat meer om sfeertje en de arme man.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5551/15069377899_311ffffd31_c.jpgBuddies by Sluw Licht, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5573/15253037571_675b1ab459_c.jpgBedroom by Sluw Licht, on Flickr

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

't Is geen straatfotografie, maar volgens mij wel een échte snapshot (vandaag geschoten) ;) :

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2941/15349650675_af9956d59d_c.jpgHydrangea in Autumn colours by K_S_, on Flickr

Paarse passe-partout is zoals het is: er zitten acht foto's in een Impossible pack en dit was de regenboogversie. Je weet niet wat er komt.

Nadeel met scannen van Polaroids is dat door het dunne plastic laagje tussen de foto en het glas van de scanner, de scan nooit zo scherp wordt als de echte foto.

Zelf vind ik het toeval met de paarse rand en de zachte, vervagende roze-rode kleuren van de hortensia wel aangenaam.

Dit is wél straatfotografie en een snapshot, van twee jaar geleden al weer. Wegrijdende S-Bahn trein:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8209/8225735621_f85d07ee52_c.jpgS-Bahn by K_S_, on Flickr

Bij de tweede foto heb ik ooit een poging gedaan deze goed te scannen en te vergroten, maar een kleine test-vergroting liet al zien dat de scherpte van de bovenste helft van de foto te slecht werd en daardoor ook aan kracht verloor (misschien niet als je dan op heel grote afstand staat). Wel eens een opstelling geprobeerd te maken om met een camera goede foto's te maken, maar dat mislukte toen helaas (toch reflectie van omgevingslicht).

Rest wellicht nog een vraag: zijn er anderen die iets doen met (rare) analoge fotografie? Kon niet zo snel echt topics daarover vinden van de afgelopen paar jaar.

[ Voor 47% gewijzigd door letatcest op 25-09-2014 13:19 . Reden: Stukje reden-van-plaatsen toegevoegd. ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Jolke
  • Laatst online: 15:26
't Is dat ik weet hoe een S-bahn in Berlijn eruit ziet, anders had ik weinig nog minder in je foto gezien.
Kan er niet veel over zeggen, weet namelijk ook niet goed waar ik naar moet kijken.

Verwijderd

letatcest schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:11:

Rest wellicht nog een vraag: zijn er anderen die iets doen met (rare) analoge fotografie? Kon niet zo snel echt topics daarover vinden van de afgelopen paar jaar.
Ik weet dat Inquestos er mee bezig is en er is nog een tweaker die met een Hasselblad rond sjouwt. Ik heb inmiddels bijna een rolletje vol op m'n X-500.

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Jolke schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:30:
't Is dat ik weet hoe een S-bahn in Berlijn eruit ziet, anders had ik weinig nog minder in je foto gezien.
Kan er niet veel over zeggen, weet namelijk ook niet goed waar ik naar moet kijken.
Oh, nou ja, het is een stilstaand station en een wegrijdende trein. Dus de dakconstructie staat stil en de trein bestaat alleen uit beweging. Het is dus eerder kunstig bedoeld voor het beeld zelf en niet om nou te kunnen zien wat het precies is.

@Woutoud: ik zie het op Inquestos' site idd! Wel een te dure hobby, analoog ;)

[ Voor 6% gewijzigd door letatcest op 25-09-2014 14:09 ]

• Jolke
letatcest schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:08:
[...]

Oh, nou ja, het is een stilstaand station en een wegrijdende trein. Dus de dakconstructie staat stil en de trein bestaat alleen uit beweging. Het is dus eerder kunstig bedoeld voor het beeld zelf en niet om nou te kunnen zien wat het precies is.

[...]
Ah, dat is mijn zwakke punt... kunstige abstracte foto's :X

• inquestos
letatcest schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:08: Het is dus eerder kunstig bedoeld voor het beeld zelf en niet om nou te kunnen zien wat het precies is.
Maar je zal er toch wel íets mee willen laten zien (een gevoel, of wat dan ook)? Je zal een reden hebben gehad om de foto te schieten c.q. plaatsen van de foto hier? Of moeten wij dat nu voor je gaan verzinnen ;) ? Ik zie er namelijk ook weinig in. 'Kunstig bedoeld' klinkt nu als slap excuus voor het plaatsen van een vage foto.

@Sluw: mooi geklede kerels, maar foto is nogal rommelig doordat er nog een halve vrouw opstaat. Had 'm ook liever met wat meer omgeving gezien. Want hoe je 'm nu hebt genomen (' vrij strak gekaderd om de mannen heen') moet je 'm ook gewoon van voren nemen. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

inquestos schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:09:
[...]

Maar je zal er toch wel íets mee willen laten zien (een gevoel, of wat dan ook)? Je zal een reden hebben gehad om de foto te schieten c.q. plaatsen van de foto hier? Of moeten wij dat nu voor je gaan verzinnen ;) ? Ik zie er namelijk ook weinig in. 'Kunstig bedoeld' klinkt nu als slap excuus voor het plaatsen van een vage foto.
Toch interessant. Ik heb de vergrote testversie hier op de wc gehangen en mensen staan er toch vaak langer door in het kleinste hokje dan normaal. Maar ja, smaken verschillen. Reden om hem te maken: het licht wat door het station knalde, de omgeving die daardoor oplicht en het experiment uiteraard. Maar ja, ik vind het persoonlijk aantrekkelijk. D'r is verder weinig technisch aan, behalve dan dat ik scherpgesteld heb met de SX-70 SLR uit 1976.
Deze is uit dezelfde serie: vullisbak waar je kunt zien dat de kleuren van dat pack relatief koud zijn voor Impossible images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Je hebt gelijk @inquestos, toch wilde ik hem even delen.

Deze onlangs gemaakt. Omzetting naar zwartwit is via het Fuji cameraprofiel MONOCHROME +R filter. Vind de beweging hier wel leuk (een arm mist, je ziet de roltrap door z'n hiel). Twijfel over de crop, er is wat meer ruimte. Tips? Of goed zo?

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2949/15204430838_c2143b2416_c.jpgOn a mission by Sluw Licht, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Tips heb ik wel :) . Dit is hoe ik de foto zie:

- Allereerst, en belangrijkste: is dit wel een interessant beeld? Ik zie iemand van een roltrap afstappen, en verder vrij weinig. Hij doet niets vreemd, hij kijkt niet naar boven.
- Sluitertijd is iets te lang, je onderwerp is bewogen
- beeld komt hier wat donker over, omzetting naar Z/W is ook niet optimaal. Liever dat de huidtonen wat lichter waren bijvoorbeeld, maar ik ben er geen expert in (doe het zelf zelden)
- Je plaatst je onderwerp in een vrij abstracte en symmetrische setting (al is het wel duidelijk een roltrap). Belangrijk is het dan wel dat je dat nauwkeurig doet. Dit is net niet precies van boven. Het zal ook wel niet mogelijk zijn geweest het precies van boven te doen, maar het verstoort wel je compositie.

Je kunt veel leren van één foto.
Ik zal één dezer dagen een paar vergelijkbare foto's laten zien. Niet dat die per definitie beter zijn, maar dan kan je van elkaar leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
inquestos schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:41:
Tips heb ik wel :) . Dit is hoe ik de foto zie:

- Allereerst, en belangrijkste: is dit wel een interessant beeld? Ik zie iemand van een roltrap afstappen, en verder vrij weinig. Hij doet niets vreemd, hij kijkt niet naar boven.
- beeld komt hier wat donker over, omzetting naar Z/W is ook niet optimaal. Liever dat de huidtonen wat lichter waren bijvoorbeeld, maar ik ben er geen expert in (doe het zelf zelden)
- Je plaatst je onderwerp in een vrij abstracte en symmetrische setting (al is het wel duidelijk een roltrap). Belangrijk is het dan wel dat je dat nauwkeurig doet. Dit is net niet precies van boven. Het zal ook wel niet mogelijk zijn geweest het precies van boven te doen, maar het verstoort wel je compositie.

Je kunt veel leren van één foto.
Ik zal één dezer dagen een paar vergelijkbare foto's laten zien. Niet dat die per definitie beter zijn, maar dan kan je van elkaar leren.
Dank je voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sluw: Wat maakt dat je de foto "On a mission" hebt genoemd? Dat verhaal zie ik er namelijk niet in terug. Verder vraag ik me af waar z'n linker arm naar toe is... :?

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2943/15208034259_101fbc6116_c.jpgShade Beach by Woutoud Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Heerlijk licht Wout! Mooi die silhouetten, vraag me af in hoeverre dat bewerking is. Enige puntje dat ik heb is dat de silhouetten net samenvallen met de mensen op de achtergrond

Hier één van de foto's van afgelopen weekend in Luik. Genomen in het welbekende station.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3883/15372559946_12a3eab2ff_c.jpgAu revoir by Ferdinand van Oostrom, on Flickr

Ik heb zoveel mogelijk menselijkheid in het station proberen te brengen, maar tegelijkertijd ook de abstractheid en grootsheid van het gebouw in stand proberen te laten. Dat wil zeggen zo weinig mogelijk afleidende objecten, strakke composities. In deze foto het stel wat afscheid neemt.

( Ik heb een prullenbak weggeshopt, de hevigste photoshop ingreep die ik in jaren heb gedaan. :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooie foto, Woutoud, lekker tegenlicht. De personen donker tegen de achtergrond.

@Inquestos: dat zoenend paar, heb je daarop gewacht? Ik vind het de symmetrie in de foto mooi breken icm het bankje in de linkerhelft.
Ben verder niet heel erg fan van het station van Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks dudes! De silhoutten heb ik wel een beetje geholpen door aan de shadows en blacks te trekken, maar veel was er niet voor nodig.

@ inquestos: Ik vind het concept achter de foto heel goed en de uitwerking gewoon goed. Voor een foto uit de hand vind ik het nog steeds heel knap, maar de kadering van de ribben is net niet lekker symmetrisch. Verder een geslaagde foto met een niet te missen verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat bedoel je met de ribben net niet symmetrisch? Boven gaan er vier naar de hoek, zowel links als rechts. Beneden zijn er 6 aan beiden kanten. Dat vind ik best symmetrisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Bedankt.

Ik heb niet op het stel gewacht, zou ook niet werken denk ik. Ik heb rondgelopen op zoek naar dit soort momenten. Af en toe een klein sprintje getrokken. Je moet ook een beetje mazzel hebben, want toen ik er 's avonds weer was ontbrak het volledig aan dit soort momenten.

En over de symmetrie: idd best symmetrisch, maar ik kan me wel vinden in wat Wouter zegt. Ik heb het nog wat recht proberen te trekken, maar bijvoorbeeld rechtsbovenin zie je nog net een balk, en die zie je links niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Extra mooi dat je dat stel er zo op hebt gekregen!
Zoals gezegd, ik ben niet echt onder de indruk van het moderne station, maar zo maakt het de foto ook voor mij tot een interessante plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nog ééntje uit Luik, het was een goede dag, ik kan hier makkelijk een pagina vullen (misschien binnenkort maar eens een testcase)

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2949/15218409619_60c96651da_c.jpgProtest KCD-E by Ferdinand van Oostrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijke uitdrukking van de agent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Hij wist dat ik er stond, bleef lange tijd strak voor zich uitstaren om de camera te vermijden, maar kon zijn nieuwsgierigheid op een gegeven moment toch niet bedwingen... *klik* :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Gaaf, mooi moment, inquestos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere pop bij die agent en heerlijke blik idd.
inquestos schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:41:
Vind je dat per definitie een slecht iets of interpreteer ik je nu verkeerd?

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Je4J2H7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nee, niet per definitie, bij deze foto die ik voorbij zag komen op DPZ is het wel heel functioneel, het legt een contrast tussen de vrij onbewogen trompetist en de voorbijgangers.

Bij de foto van Sluw, en je voorbeeld vind ik het niet functioneel. Ja, het laat zien dat de mensen bewegen, maar dat zie ik al aan hun lichaamshouding. Bij een nog langere sluitertijd zou je nog contrast krijgen tussen de 'zitters' en de 'lopers'. Maar nu stoort de onscherpte voornamelijk.

Post je de foto verder alleen ter illustratie of ook echt in dit topic? In dat laatste geval: ik mis voornamelijk een verhaal in de foto. Verder een vrij strakke foto wel.

Uiteraard is dit alles slechts mijn mening, en ben ik altijd benieuwd hoe anderen erover denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook wel benieuwd naar verdere kritieken op de foto, maar ik haalde het aan omdat ik me kon herinneren dat het me bij deze foto niet echt stoorde gezien het totaalplaatje. Ik zit hier op 1/25e seconde, een langere sluitertijd uit de hand zal het zeker niet scherper maken, korter zou de belichting of kwaliteit (hogere iso) minder maken. Is een goede compromis dan niet wat beweging bij sommige personen? Ik zie het als functioneel als in dat je de foto verder dan wel goed krijgt (niet kijkende naar compositie etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Refused: Jammer van de lopende mensen in de linkerhoek. Verder vind ik het een toffe plaat met lekker veel diepte.

Ik heb nog een cliche z/w lopende-mensen-foto in de aanbieding:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3886/15394329682_6b9cf4b644_c.jpgA Walk On Shells by Woutoud Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@refused, vind de mensen links uit perspectief een de artefacts op de grond rechts storend in de foto. Een stap naar voren had dit mi beter gemaakt.

@woutoud, anderhalf persoon stoort me: ik ben benieuwd wie er achter de tweede persoon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
@wout: ik zou er zelf niet zo snel op komen om op deze manier te schieten alleen de benen maar werkt wel goed hier.
@inquistos: Geen idee welk station het is maar ziet er wel mooi uit :) Mensen verdwijnen een beetje in de foto alleen.
@sluw: Titel zegt me niet zoveel bij deze foto, goeie compositie wel, misschien had ik hem even net wat rechter gecropped dat die verticale lijn van de drempel echt precies verticaal is 90 graden zeg maar om het geheel wat strakker te laten ogen.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5600/15422196881_375ef92e76_z.jpgDSCF0694 by Alex de Groot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
hypz schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:56:
@inquistos: Geen idee welk station het is maar ziet er wel mooi uit :) Mensen verdwijnen een beetje in de foto alleen.
Ergens in Zweden, als er een winkel 'Pressbyran' zit.
Leuke foto: mooie overlay gecreëerd van twee beelden. Goed gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Station van refused is in Stockholm. Die van mij in Luik.

Woutoud: een goede sfeerzetter deze foto, daarom vind ik het eigenlijk ook meer een 'serie-foto'. Zoals wel meer foto's van je de laatste tijd. Dus eigenlijk gewoon met de billen bloot en een testcase plaatsen!

hypz: Ik zie een jongeman in studentenomgeving een maaltijd op elektrisch fornuis bereiden. reflectie is idd duidelijk onderdeel van de foto. En op zich werkt dat wel, omdat het ook het balkon/complex laat zien, en het dus wat meer informatie aan de foto toevoegd. Maar eigenlijk nog te weinig, want een verhaal kan ik er niet in ontdekken. Misschien ook meer een serie foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
inquestos schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:54:

hypz: Ik zie een jongeman in studentenomgeving een maaltijd op elektrisch fornuis bereiden. reflectie is idd duidelijk onderdeel van de foto. En op zich werkt dat wel, omdat het ook het balkon/complex laat zien, en het dus wat meer informatie aan de foto toevoegd. Maar eigenlijk nog te weinig, want een verhaal kan ik er niet in ontdekken. Misschien ook meer een serie foto?
Helemaal goed gezien :) Heb verder geen foto's dus ook geen serie. Was even zomaar een plaatje vanaf het balkon vond het inderdaad wel gaaf zo die reflectie. Denk dat ik dat wat meer ga proberen toe te passen / oefenen waar mogelijk geeft wel een leuk effect soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
inquestos schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:54:
Station van refused is in Stockholm. Die van mij in Luik.

[...]
Bedoelde die van refused ook, reageerde op de verkeerde quote. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27

Acmosa

...no comment.

@inquestos: Hoe ver stond je van die agent af? Ben nieuwsgierig naar de verhouding lens, diafragma en afstand. Die agent staat er namelijk erg strak op.

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Staat toch in de exif informatie? 1/2500s, 35 mm prime, f/1.4

Lama... afstand tot agent, niet focal :+

[ Voor 29% gewijzigd door Jolke op 06-10-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is daar dan de afstand van fotograaf tot onderwerp, 35mm? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
De afstand? Poeh, zo'n 4 meter gok ik, je zou het uit kunnen rekenen. Géén laffe tele-afstand dus, maar ook geen 0,035 meter ;)

Verder inderdaad 35mm f/1.4. Ideaal voor dit soort werk (wijd genoeg, geen vreemde vervorming, lichtsterk genoeg om onderwerp te kunnen isoleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de titel en dat haal ik niet uit de foto zelf, welk protest? Vast dezelfde van de agent hierboven, maar als je neer had gezet dat het in een willekeurige stad in Nederland is ten tijde van een doodnormale dag had ik je ook geloofd en dat maakt de foto voor mij minder sterk. Verder houd ik wel van dit soort plaatjes, goede consistentie in de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51

Zym0tiC

^_^

@woutoud: interessante maar geslaagde crop, haalt het persoonlijke eruit en benadrukt de titel

@hypz: niet echt mijn smaak reflectie foto's maar het is leuk gevonden.

@inquestos: technisch een goede foto, goede kleurstelling maar eerlijk gezegt weet ik niet goed waar ik naar kijk (zonder de titel te lezen) behalve dan een man op straat met peuk. Het verhaaltje mist een beetje in deze.

Gister een dagje A'dam mensen spotten, kom je nog best wel wat hilarisch tegen zoals deze situatie gister. Doorzettings vermogen is een ding maar ik was thuis een emmer gaan halen. :+

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3936/15351052570_c30aa390d0_c.jpgIt's a start by Roger Lahaye, on Flickr

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:36
Inquestos, ik vind hem alleenstaand niet zo geslaagd eerlijk gezegd, omdat de bedoeling van die man onduidelijk blijft. Eigenlijk wat refused en Zym0tic zeggen. Ik denk dat 'ie in een serie beter tot z'n recht zou komen. Dan heb je die protesterende mensen en kan ik me zo voorstellen dat de beste man er wat wantrouwend naar staat te kijken. Dan vult het elkaar aan zeg maar. Oh, en het verkeersbord vind ik wat te prominent aanwezig.

Zym0tiC, eigenlijk weinig aan op te merken. Misschien was het voor jou een hilarisch tafereel, maar de foto kan dat gevoel niet aan mij overbrengen. Ik vind het schuine niet zo fijn kijken, doet het op een snapshot lijken. Ik zou zelf denk ik een paar stappen vooruit zijn gelopen en hem van voren hebben gefotografeerd. Dan was je misschien ook van die auto op de achtergrond af geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zym0tiC schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:20:
@woutoud: interessante maar geslaagde crop, haalt het persoonlijke eruit en benadrukt de titel

@hypz: niet echt mijn smaak reflectie foto's maar het is leuk gevonden.

@inquestos: technisch een goede foto, goede kleurstelling maar eerlijk gezegt weet ik niet goed waar ik naar kijk (zonder de titel te lezen) behalve dan een man op straat met peuk. Het verhaaltje mist een beetje in deze.

Gister een dagje A'dam mensen spotten, kom je nog best wel wat hilarisch tegen zoals deze situatie gister. Doorzettings vermogen is een ding maar ik was thuis een emmer gaan halen. :+

[afbeelding]It's a start by Roger Lahaye, on Flickr
Kan de situatie niet helemaal inschatten, maar je ziet wel duidelijk een bekertje ipv een emmer om te hozen. Auto in de achtergrond stoort me, vooral door de kabels aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Jolke schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:33:
[...]

Kan de situatie niet helemaal inschatten, maar je ziet wel duidelijk een bekertje ipv een emmer om te hozen. Auto in de achtergrond stoort me, vooral door de kabels aan de voorkant.
daarom zei ik ook dat ik een emmer zou zijn gaan halen ;) (ipv het bekertje wat zichtbaar is op de foto) Auto is inderdaad jammer maar viel helaas weinig aan te doen
blacktarantulaX schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:51:
...

Zym0tiC, eigenlijk weinig aan op te merken. Misschien was het voor jou een hilarisch tafereel, maar de foto kan dat gevoel niet aan mij overbrengen. Ik vind het schuine niet zo fijn kijken, doet het op een snapshot lijken. Ik zou zelf denk ik een paar stappen vooruit zijn gelopen en hem van voren hebben gefotografeerd. Dan was je misschien ook van die auto op de achtergrond af geweest.
Ben het wel met je eens dat een foto van voren beter had kunnen uitpakken. Heb alleen geen idee hoe ik beter het tafereel had kunnen vast leggen? Vond de actie wel duidelijk en het bekertje een beetje bescheiden voor een bootje vol met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zym0tiC schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:38:
[...]

daarom zei ik ook dat ik een emmer zou zijn gaan halen ;) (ipv het bekertje wat zichtbaar is op de foto) Auto is inderdaad jammer maar viel helaas weinig aan te doen

[...]
Hehe, ik bedoelde daarmee idd dat je alleen een beker ziet en geneigd bent - als kijker - een emmer te gaan halen.
Waarom heb je z/w gekozen? Schijnt hip te zijn de laatste tijd hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Bedankt nog voor het commentaar, kan me er goed in vinden, en mooi dat er wordt gemeld dat een verhaal ontbreekt, daar hamer ik zelf namelijk altijd op :P
Jolke schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:52:
[...]

Hehe, ik bedoelde daarmee idd dat je alleen een beker ziet en geneigd bent - als kijker - een emmer te gaan halen.
De laatste tijd? :P

Straatfotografie is altijd al gedomineerd geweest door Z/W-afbeeldingen. Deels misschien omdat mensen de uitstraling vinden passen bij Z/W, deels omdat je maar weinig tijd en controle hebt, en er soms kleurrijke afleidende elementen in je foto zitten die je wat naar de achtergrond kan drukken door het Z/W te maken.

Over de foto van Zym0tiC:
mooi moment, goede timing (mooi dat je het water uit het glas ziet), maar wel een erg onrustige foto verder. Ik zou de auto eraf croppen, en dan misschien links nog wat zodat het dezelfde verhouding blijft hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door inquestos op 15-10-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
inquestos schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:29:

[...]

De laatste tijd? :P

Straatfotografie is altijd al gedomineerd geweest door Z/W-afbeeldingen. Deels misschien omdat mensen de uitstraling vinden passen bij Z/W, deels omdat je maar weinig tijd en controle hebt, en er soms kleurrijke afleidende elementen in je foto zitten die je wat naar de achtergrond kan drukken door het Z/W te maken.

[...]
Het viel me op bij de laatste foto's dat er veel z/w gebruikt werd, ondanks dat er hier en daar nog een kleurenfoto langskwam. Een duidelijke reden geef je aan waarom z/w vaak gebruikt wordt bij straat- en snapfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dat z/w wel lijkt te passen bij straatfotografie heeft wellicht ook te maken met wat we gewend geraakt zijn door krantenfoto's van vroeger? Het zorgt er iig. voor dat ingekleurde zwartwitfoto's tegenwoordig mensen het hoofd op hol brengt!

Bij het bootje vind ik de auto met laadsnoer niet zo storend en in historisch perspectief wellicht nog interessanter. Als we maar dingen blijven verwijderen die we nu lelijk vinden of niet gepast (sigaretten die van oude foto's worden gehaald met Coco Chanel die altijd stond te paffen bijvoorbeeld), is voor historici natuurlijk niet handig ;) Maar ik geef toe dat het zonder de auto aardiger was geweest.

Ik was mijn desktop aan het opruimen. Kwam ik deze tegen. Gemaakt tijdens zware regens in juli. Beetje gecropped, zodat kenteken auto ervoor niet meer helemaal leesbaar is (en omdat het mooier is). Maar dat je andere auto's ziet, vind ik toch ook wel belangrijk als directe referentie naar het tijdbeeld. Toen nog gefeatured op nu.nl:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5598/15542261245_023d797a6e.jpgWateroverlast Amsterdam, Aalsmeerweg by K_S_, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Jolke schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:52:
[...]

Helder :) De rede voor z/w was vanwege de felle afleidende kleuren op de achtergrond en om het goede weer van die dag te verbergen. Goed weer en een bootje watervrij maken strookte niet helemaal in mijn boek. Ondanks dat ik z/w over het algemeen mooi(er) vind passen bij straat fotografie is dat zeker niet bij het bewerken mijn uitgangspunt en zal dit altijd per foto beoordelen. Maar dat geldt eigenlijk wel voor elk type foto wat ik maak. Nadeel is dan weer alleen dat ik daardoor nog een eigen gezicht/stijl mis.

@inquestos: bedankt voor de tip! Ga eens kijken wat ik er mee kan.
letatcest schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:40:
Dat z/w wel lijkt te passen bij straatfotografie heeft wellicht ook te maken met wat we gewend geraakt zijn door krantenfoto's van vroeger? Het zorgt er iig. voor dat ingekleurde zwartwitfoto's tegenwoordig mensen het hoofd op hol brengt!
Ook brengt het een foto waarop veel afleidends gebeurd en wat niet altijd te omzeilen is meer tot een geheel imo.
Bij het bootje vind ik de auto met laadsnoer niet zo storend en in historisch perspectief wellicht nog interessanter. Als we maar dingen blijven verwijderen die we nu lelijk vinden of niet gepast (sigaretten die van oude foto's worden gehaald met Coco Chanel die altijd stond te paffen bijvoorbeeld), is voor historici natuurlijk niet handig ;) Maar ik geef toe dat het zonder de auto aardiger was geweest.
Deze beredenering vind ik wel interessant eigenlijk, nog helemaal niet zo over nagedacht.
Ik was mijn desktop aan het opruimen. Kwam ik deze tegen. Gemaakt tijdens zware regens in juli. Beetje gecropped, zodat kenteken auto ervoor niet meer helemaal leesbaar is (en omdat het mooier is). Maar dat je andere auto's ziet, vind ik toch ook wel belangrijk als directe referentie naar het tijdbeeld. Toen nog gefeatured op nu.nl:

[afbeelding]Wateroverlast Amsterdam, Aalsmeerweg by K_S_, on Flickr
Ik wilde een opmerking maken om de foto recht te trekken omdat het lijkt alsof de huizen omvallen, maar zag toen dat de steiger wel recht stond. Misschien zou je de gele auto tussen de zwarte auto's in het regen weer wat meer kunnen acentureren door te spelen met tone curves en evt tone points? Dus de omgeving wat doffer of iets contrast lozer waardoor de gele citroen er net doorheen prikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Erg mooie foto's inquestos. Houd zelf alleen niet heel erg van de gelige zweem over de je laatste 2 foto's. Al doe ik het zelf soms ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@ inquestos: mooie foto, maar beetje onrustige bokeh
@letatcest: komt een beetje over als een snapshot.
@ Zym0tiC: mooie bewerking en ik vind de compositie eigenlijk prima zo.

Onderstaande foto heb ik genomen in Berlijn. Ik ben nog niet zo'n zwart wit fotografie adept en heb dus wat zitten prutsen met Lightroom slidertjes.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7515/15815076077_25d7976bdb_c.jpgDSC_4442-2 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooie foto, dat zit veel in. Lucht is mooi met die wolken. Gebouw staat er goed op en 3 mensen op de voorgrond - dat is een vaak als spannend ervaren hoeveelheid.
Waar is het in Berlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Bij de oude dierentuin... Tiergarten? Moet het nog opzoeken. Ik zie op 1:1 trouwens wat kartellijntjes. Misschien te veel clarity gedaan? Zal vanavond nog eens naar kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door Cobiwan op 12-12-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tiergarten is in Oostberlijn, daar zal het denk ik niet zijn - daar staat veelal aan jaren '60 flatgebouw. In Westberlijn Zoo wellicht? Ik herken het niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Zou kunnen haha. Je hebt volgens mij twee dierentuinen in Berlijn. Dit is naast de kleinere. Die mensen kijken als het ware bij de dierentuin naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je hebt er idd meerdere, maar Zoo(logischer Garten) is de bekendste en is in Westberlijn. Tiergarten vind ik persoonlijk mooier, omdat er niet overal hoge hekken voorstaan, alles wat ruimer opgezet is en wat minder touristisch is. Het ziet er daarentegen wel weer wat ouderwetser en minder opgeknapt uit. Kost ook maar een fractie van de entreeprijs tov Zoo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik ben zelf in de grote geweest, waar zelfs hardloopwedstrijden werden gehouden, vanwege de grootte. Daar hadden ze 4 tijgersoorten, allerlei hyenasoorten en meerdere olifantsoorten enz. En nog hadden ze ruimte over haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:34

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Sjaakie, vind het opzich wel een lekkere foto maar ik zou de aandacht wat meer op de mensen leggen, nu is dat gedeelte erg donker, terwijl die mensen wel echt wat toevoegen. Misschien een grad filter met + exposure vanaf onderen erin gooien.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zoo = Tiergarten, de andere is Tierpark.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
offtopic:
Ahum, je hebt helemaal gelijk, ajhaverkamp. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Nog eentje van mij dan. Genomen in Utrecht. U ziet het Muntgebouw.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7562/15385694184_6f8b002152_c.jpgDSC_9348 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:15

Polariteit

Fietsende fotografeur

Had jij niet pas geleden ook een foto van dezelfde locatie geplaatst hier ergens maar dan in licht en kleur? Of was dat iemand anders?

Die hoogbouw foto van je is best nice, al mag het contrast wel iets sterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Klopt :) maar dan net een bootje studenten en met mijn rx100 haha. Ik heb juist bewust daar iets minder contrast gedaan. Pastte beter bij het gebouw imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 15:15

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ah ok had ik het goed onthouden :)

Hij is overigens wel fijn deze, mede door de mist in de achtergrond. Denk dat de z/w omzetting zonder mist gelijk minder interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dat kan kloppen ja. Ik vond hem zonder zwart wit met mist er ook niet echt uitspringen, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:57
@Sj44k13: hoogbouw foto zit fijne diepte werking in. Mensen op voorgrond brengen wat extra leven ;) in de foto.
Het Muntgebouw in Utrecht vind ik toch iets minder. Voor mijn gevoel zou het mooier zijn geweest als je meer van de voorkant had laten zien (paar stappen naar links). Vraag is of dat kan ivm water. Daarnaast is auto op witte brug links niet zo mooi.

Hier onder foto uit Italië. Zuster die onderweg is naar de kerk om te gaan bidden.
Zelf kritiek: was nog mooier geweest als de zuster uiteindelijk in de strook zon had gestaan toen de foto was genomen.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7533/15814818147_4088006572_c.jpgThe path ... by ToonS VisioN, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sj44k13: Die van het muntgebouw is erg fijn. De zwart-wit omzetting vind ik wel passend :)
@alfa75qv: Bewust een staande foto gemaakt? 9 van de 10 keer vind ik een liggende foto beter uit pakken. verder had ik een paar stappen naar voren gedaan. (of croppen)

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/haakomleeuwarden800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@sj44k13: mooie foto. Z/w komt ook goed uit, zeker icm de mist in de achtergrond. Dit keer geen groen/blauw busje erbij. ;)

@alfa75qv: prima foto. Was idd mooier geweest als ze in de strook licht zou lopen, maar dit is ook mooi. Wellicht iets minder voorgrond?

@HMJ: indrukwekkend lucht! Wellicht iets minder voorgrond ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@HMJ: lekker vervreemdend! Wel eens met @Jolke qua voorgrond.
@alfa75qv: zou de foto wat croppen, mist een soort spanning. Nu is het meer een foto van een kerk met een toevallige non ervoor.

Paar verschillende kiekjes uit New York:

1: Nieuwe WTC, lijnenspel met twee andere gebouwen, zonder dat ze elkaar raken. Wellicht gebouw rechtsboven nog wat oplichten (maar dat vind ik pas nu ik het hier zie met een lichte achtergrond ipv donker)
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8611/15839575620_728fec6216_c.jpgWTC New York by K_S_, on Flickr

2: Stadsgezicht Manhattan vanuit Brooklyn. Het pleurde van de regen. Klein een stuk minder gaaf dan groot.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7509/15965212736_2770cd2691_c.jpgNew York skyline, rain. by K_S_, on Flickr

3: Glas. Ramen in een oud gebouw waar de High Line doorheen loopt. Jammer is natuurlijk dat het enigszins omhoog gefotografeerd is. Anders had het een heel strakke plaat kunnen zijn m.i. Daarom een kiekje. Nu ik hem op lichte achtergrond zie, zou ik hem zelfs misschien vierkant croppen. Maar dan moet er ook iets met het perspectief gedaan worden.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8609/15841113817_9bfd9fb53a.jpgThe High Line Shades of brown by K_S_, on Flickr

4: Kunst! Jammer dat de onderkant mist (dit zit achter een hek, beetje onhandig gefotografeerd)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7574/15407366963_c361cb8ca9_c.jpgThe High Line Concrete Art by K_S_, on Flickr

5: En last but not least, volledig onbewerkt en extra plat.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8642/15404618334_732723b9c0_c.jpgThe High Line by K_S_, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57
@HMJ Buggy op de openbare weg, lekker maf. Misschien iets te veel vibrance? Mijn monitor is niet gecalibreerd dus dat kan bij iedereen anders zijn.
@letatcest Eerste 2 vind ik niet heel bijzonder, maar technisch prima uitgevoerd. Derde plaat doet me denken aan een make-up doos. Kunstwerk doet me weinig, High Line vind ik een wat rommelige en saaie foto.

Ik dacht op m'n DSLR naar een 3D render te kijken, bleek het dat ik deze foto daadwerkelijk zo geschoten heb. Eenmaal thuis nog even wat kleine aanpassingen in Lightroom gemaakt. Persoonlijk vind ik het jammer van de lantaarnpaal links onder, maar als ik die wegcrop is het effect van de foto wel redelijk verdwenen.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8626/15579092033_44b39a61d7_c.jpg

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@alfa75qv: teveel voorgrond en had wat lichter gemogen
@HMJ: ik begrijp de foto niet (en ik begrijp zelfs het commentaar van mijn voorgangers op jouw foto niet)
@letatcest: hmmm ... ik weet het niet zo, weinig spannends en sommige wat te grauw
@BeefHazard: strak! de bewerking op zich dan, de uitsnede is wat krapjes

ik moest net op de fiets door de regen, en toen ik thuis kwam kon ik niet laten even een snapshotje te maken van de druppels op het stuur

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8655/15617903754_ea411043ee_c.jpgDSC_4750C

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

rustig hier

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7347/16230486149_2f1a415849_c.jpg
Utrecht

edit @ Haas_nl: het is straatfotografie, niet nachtfotografid
dus vanuit de hand met T=1/60s f=/2.2 en iso to the max 12800
dan gaat pixelpeepen niet meer lukken nee

[ Voor 33% gewijzigd door Vishari Beduk op 01-02-2015 15:59 ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Volgens mij zit je te hoog in je iso waardes want er is echt enorm veel ruis in die foto. Het is zo erg aanwezig dat het af leid ten opzichte van de rest van de foto.

[ Voor 30% gewijzigd door Haas_nl op 01-02-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:34

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Vishari, ik vind het juist een sfeervol beeld en die ruis stoort me niet eens heel erg eigenlijk. Ik kijk vaak gewoon naar "de foto opzich" en valt ruis mij nooit zo snel op. Tenzij het mijn eigen foto's zijn :( :9 Wel heb ik het idee dat de foto een tikje naar links scheef staat. Verder leuke foto. Je fiets/shimano foto vind ik wel goed detail hebben. Zou zo in een reclame kunnen.
@Beefhazard, ik mis een beetje context in de foto. Wel mooi detail in de gevel.
@letacast, ik vind de eerste nog het mooiste, die lijnen die bij elkaar komen. 2 is ook niet heel verkeerd maar mis een beetje kleur, vind hem erg koud ogen zo. 3 en 4 kan ik eerlijk gezegd helemaal niks mee, 5 vind ik opzich wel leuk die container die je de foto in leid, zou hier nog wat bewerking insteken ;)
@HMJ, geniaal die buggy zo op de grote weg. Mooie toning weer ;)

En eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8562/16262866657_d78daaee1b_c.jpgLangs de hofvijver by Mr Pingu, on Flickr

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Mr Pingu schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:07:

@letacast, ik vind de eerste nog het mooiste, die lijnen die bij elkaar komen. 2 is ook niet heel verkeerd maar mis een beetje kleur, vind hem erg koud ogen zo. 3 en 4 kan ik eerlijk gezegd helemaal niks mee, 5 vind ik opzich wel leuk die container die je de foto in leid, zou hier nog wat bewerking insteken ;)

En eentje van mij:
[afbeelding]Langs de hofvijver by Mr Pingu, on Flickr
Die tweede heb ik heel erg mee zitten puzzelen. Uiteindelijk bleek ik gewoon niet heel goed met maskers en werd het net steeds lelijk (iets meer contrast in lucht zorgt al snel voor te veel contrast in stadsgezicht). Het regende dan ook hard en het was koud..
Die foto met die container vond ik zelf juist raar, vervreemdend omdat ie weinig kleur heeft. Hij is ook uit balans, terwijl de container met de meeuwen wel in het midden staat. Zie het zelf eigenlijk vooral groot opgeblazen (voor je het weet sta je op de affordable artfair O-) )

@BeefHazard mooi detail, maar verder kan ik er niet zo veel mee.
@Vishari Shimano mooie foto. Zoals Mr Pingu zegt, prima voor de reclame. Die Utrecht-fotos straalt wel mooi de warmte uit van de kroegjes, maar dan vind ik hem net wat overbelicht zelfs.
@Mr Pingu die bomenrij, het is bijna een prentbriekaart uit vervlogen tijden..

Nou ja, om maar bij de saaiweerfoto's te blijven, ben altijd wel gefascineerd door afbraak, kranen en ander groot materieel:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8600/16294541710_31a4ae0e95_c.jpgDemolishion of Trouw by K_S_, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Laatst online: 30-08 23:07
@Mr Pingu: Lekker rustig beeld. Deze foto zou zo maar 50 jaar terug gemaakt kunnen zijn...
@Vishari Beduk: Ik krijg het gevoel dat ik achterover val in je foto. En zoals eerder gezegd, ook wel veel ruis. Wel een leuke locatie om foto's te maken.
@letatcest: Inderdaad grenzeloos saai weer. Niet zo'n heel boeiende foto verder; er gebeurt niet echt iets.

Geen commentaar. Interessante plaatsing van de camera, dat wel.
Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/resized/600/misc/_QIX0201.jpg
Grotere versie flickr

Even meekijken naar het resultaat van de selfie stick. Waarom je zo'n ding nodig hebt als je met z'n 2en bent is me een raadsel alleen...
Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/resized/600/misc/_QIX0209.jpg
Grotere versie flickr

[ Voor 8% gewijzigd door Emiel L op 10-02-2015 20:25 ]

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Emiel L schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:23:
Geen commentaar. Interessante plaatsing van de camera, dat wel.
[afbeelding]
Grotere versie flickr
Alsof er een tijdcapsule is geplaatst... doet me denken aan films van Tati uit jaren '50/'60, films waar architectuur altijd grote rol speelt. Erg mooi. Jammer van dat anti-parkeerpaaltje, maar ja, het is straat- en snapfotografie.

Ik kan wel af en toe mooi weer op mijn pad tegenkomen gelukkig. Van een tijd terug:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3917/15164706947_0e8f5a9fee_c.jpgJacobuskapel - demolishing by K_S_, on Flickr

De vorige had ik niet eens opgeslagen zie ik nu.. wel heel erg snapfotografie. Maar even bewerkt naar zwart/wit en wat steviger contrast en verzadiging maken het wel heel wat spannender dan die saaie 'kleuren'foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
letatcest schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:11:
De vorige had ik niet eens opgeslagen zie ik nu.. wel heel erg snapfotografie. Maar even bewerkt naar zwart/wit en wat steviger contrast en verzadiging maken het wel heel wat spannender dan die saaie 'kleuren'foto.
Dat geldt voor mijn foto net zo goed. In kleur is 'ie prima hoor, technisch netjes en alles, scherp waar dat moet, maar in zwart wit met een stevig contrast is het gewoon toch fijner kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@Emiel L: mooie zwart-wit bewerking. Vind de eerste de beste, want die is origineler.

@ Letacast: Ik denk dat hij mooier was als je wat dichterbij was gaan staan. Nu lijkt de foto wat afstandelijk.

@ Emiel L: grappige foto. Wat was men aan het fotograferen?

Deze twee vanavond in Utrecht gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7410/16336575669_edda9ef55d_c.jpgDSC02094 by Sj44k13, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7443/16335221978_e2f4aaf23f_c.jpgDSC02101 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:02
@ Pingu: fijne toning, geeft je foto karakter. Verder gewoon goed, lekker oud Hollandsch plaatje.
@ Letatcest: Ik weet niet wat je wil laten zien, het gebouw is iets wat je in elke stad wel kan vinden. Ik mis een onderwerp wat boeit. Geldt ook voor je 2e foto, voor mij gewoon een gebouw wat gesloopt wordt. No offence.
@EmielL: de benen van de plassende man geven deze foto net dat beetje extra. Selfie stick, wie koopt zoiets? :?
EmielL: Grappig shot, had van mij nog iets wijder gemogen zodat ik als kijker had kunnen zien wat de rest aan het vastleggen is.
@Sj44k13: Ik vind de 2e het best, hier is wat meer te zien dan bij de 1e foto. Compositie is prima!

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7314/16474333481_37543accef_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7285/15855954623_c6066d213f_c.jpg

Foto's genomen in Belfast, de eerste is een indoor market, de 2e is het Titanic museum. 6D, 35mm.

[ Voor 10% gewijzigd door ChrisLNFF op 14-02-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je eerste foto is een mooie overzichtsplaat, maar ik mis een beetje betrokkenheid. Ik had graag iets meer close-up gezien van het trio in de voorgrond.
Je tweede foto zou ik in het architectuurtopic geplaatst hebben en dan iets strakker gekaderd, zodat de lucht er af valt en het geheel abstracter wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
@ChrisLNFF: Eerste shot mooi, maar de zwart-wit bewerking had misschien wat ruiger gekund. En misschien een iets dichterbij, maar verder prettige plaat. De 2e vind ik erg mooi, maar is niet echt straatfotografie.

@Sj44k13: 2e foto leuk! Eerste toont niet zo heel veel.
Sj44k13 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:24:
De foto is genomen op de Karelsbrug in Praag, dus waarschijnlijk een straatartiest.
ChrisLNFF schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:37:
EmielL: Grappig shot, had van mij nog iets wijder gemogen zodat ik als kijker had kunnen zien wat de rest aan het vastleggen is.
Heb ik overwogen, en gemaakt zelfs. En weer weggegooid, want die had op één of andere manier niet het interessante wat deze foto wel weer heeft. Voor mij persoonlijk werkt soms de kunst van het weglaten; de fotografen tellen, wat ze nou precies fotograferen vind ik niet zo belangrijk 😃

Nog een uit Praag. Van dit stel is wel duidelijk wat ze nou aan het fotograferen zijn (en sorry dat ik bij nader inzien de focus ergens heb liggen, maar duidelijk niet in deze plaat)
Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/resized/600/misc/_MG_2981.jpg
Grotere versie

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/resized/600/misc/_MG_1314.jpg
Grotere versie

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel L op 15-02-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
@letatcest: doet me niet zoveel. Vind het wat saai
@Emiel: Vind die 1e wel wat hebben doordat je alleen die benen ziet :D Die 2e vind ik wat minder. Die foto in Praag vind ik wel leuk
@Sj33k13: Bij de 1e foto vind ik het lijnenspel niet erg lekker. Dat is bij de tweede foto een stuk beter!
@ChrisNLFF: Ik vind de 1e foto qua sfeer top! Tweede foto probeer je die architectuur te tonen maar het komt bij mij niet echt over. Misschien moet het wat dramatischer in dit opzicht, en de lucht eraf croppen.
@Emiel (weer): Vind die 1e niet bijzonder. Fotos van mensen maken die selfies maken vind ik altijd zo standaard. 2e foto is wel leuk. Compositie is vrij goed, had wel iets omhoog gemogen, misschien wat teveel straat.

Onder het motto interessante mensen fotograferen:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7429/16261793928_874243a512_b.jpgThe Butcher by albert dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8614/16524767602_2388b9bcd9_b.jpgThe Sultan of Mongkok by albert dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
@ChrisLNFF 1 vind ik juist heel leuk, mooie lichtinval op de achtergrond en het krioelt van de kleine gekke dingetjes. 2 had wat minder hoog gekaderd mogen zijn.

@Emiel L 1 vind ik niet van genoeg kwaliteit om hier te posten. Focus is niet aanwezig zoals je al zei en het onderwerp is niet erg aansprekend. Ook had je nabewerking wel wat meer contrast en wat speelser gemogen.

2 is dan wél heel leuk. Alleen jammer van de lantaarnpaal rechts, die staat wel een beetje in de weg.

@adros weinig op aan te merken (helaas)... Mooie karakteristieke beelden, goede bokeh bij 2 en bijzonder interessante onderwerpen. Je toning is ook uitstekend.

Afgelopen week was ik even in Haarlem.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7342/15884814803_305d03f49a_c.jpg
Het is eigenlijk een melting pot van technieken en ik zou 't daarom eigenlijk in elk willekeurig topic hier kunnen posten zo'n beetje :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:07
@BeefHazard: Ik vind de bewerking te sterk. Artifacten rondom de hekjes zijn storend.

@adros: Bij eerste foto is de persoon op de achtergrond wat storend. Wel een mooie blik gevangen. De tweede is een mooi beeld. Mag van mij wel een tikkie lichter.

@Emiel L: Beide platen doen me niet zoveel. Ze zijn rommelig en de bovenste is ook niet scherp.

@ChrisLNFF: Bij de eerste zijn de gezichten niet goed zichtbaar. De hoofden van de mensen komen net uit tot de helft van de hoogte van de foto: De verhoudingen/compositie komt niet lekker over zo. De tweede is een aardige abstracte plaat, maar de linker en rechter bovenhoek voegen zo niets toe.

Snapshot Antwerpen

Afbeeldingslocatie: http://mercarra.nl/Antwerpen_0003.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adros schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:40:
[....]

[afbeelding]
The Butcher by albert dros, on Flickr
Heb je bij deze aan de clarity getrokken? Ik vind 'm om op de een of andere manier niet prettig kijken.
BeefHazard schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:57:
[....]
Afgelopen week was ik even in Haarlem.
[afbeelding]
Het is eigenlijk een melting pot van technieken en ik zou 't daarom eigenlijk in elk willekeurig topic hier kunnen posten zo'n beetje :p
Wat is er in Haarlem met de wolken aan de hand? ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:01:
[...]

Heb je bij deze aan de clarity getrokken? Ik vind 'm om op de een of andere manier niet prettig kijken.
jep, soms ben je bezig en dan zie je pas later dat je iets teveel van het goede hebt gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sj44k13 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:24:
@Emiel L: mooie zwart-wit bewerking. Vind de eerste de beste, want die is origineler.

@ Letacast: Ik denk dat hij mooier was als je wat dichterbij was gaan staan. Nu lijkt de foto wat afstandelijk.

Deze twee vanavond in Utrecht gemaakt.

[afbeelding]DSC02094 by Sj44k13, on Flickr

[afbeelding]DSC02101 by Sj44k13, on Flickr
Pas je wel op dat je fotografie niet teveel architectuur wordt? Je zit voor dit topic eigenlijk wel over het randje, het zijn mooie foto's, maar het heeft weinig meer met straatfotografie te maken. We hebben ook een architectuur topic, daar passen deze 2 shots beter in.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
adros schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:40:
@letatcest: doet me niet zoveel. Vind het wat saai
@Emiel: Vind die 1e wel wat hebben doordat je alleen die benen ziet :D Die 2e vind ik wat minder. Die foto in Praag vind ik wel leuk
@Sj33k13: Bij de 1e foto vind ik het lijnenspel niet erg lekker. Dat is bij de tweede foto een stuk beter!
@ChrisNLFF: Ik vind de 1e foto qua sfeer top! Tweede foto probeer je die architectuur te tonen maar het komt bij mij niet echt over. Misschien moet het wat dramatischer in dit opzicht, en de lucht eraf croppen.
@Emiel (weer): Vind die 1e niet bijzonder. Fotos van mensen maken die selfies maken vind ik altijd zo standaard. 2e foto is wel leuk. Compositie is vrij goed, had wel iets omhoog gemogen, misschien wat teveel straat.

[afbeelding]The Butcher by albert dros, on Flickr

[afbeelding]The Sultan of Mongkok by albert dros, on Flickr
Mooie foto's. Vooral die blik van de eerste is erg goed genomen. Bij de tweede heb je die roze stoeltjes er mooi uit weten te (be)lichten.

offtopic:
Strict genomen is een butcher iemand die vlees verwerkt, de man achter staat vis te verwerken, dus de voorste wellicht ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was enige interesse in mijn zus geloof ik, dus ik heb dit weekend even een foto van haar geschoten:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8596/16450504098_826497c2f2_c.jpgAmelander Strand by Woutoud Photography, on Flickr

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:00
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:46:
Er was enige interesse in mijn zus geloof ik, dus ik heb dit weekend even een foto van haar geschoten:

[afbeelding]Amelander Strand by Woutoud Photography, on Flickr

:+
De foto was nog niet geladen toen ik je bijschrift las.
Is dat even een anticlimax... :/

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Complimenten hoor, knappe zus :+

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heb ik ten tijde van de sneeuw nog geschoten (prullenbakken zijn nazaten van de duivel):
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8639/16078621773_19a45a1105_c.jpgSnowy Stroll by Woutoud Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
vind dat zwart wit niet heel lekker uitpakken Woutoud. De personen vallen een beetje weg in het landschap hier. Was misschien in kleur minder geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Is de prullenbak familie van de elektriciteitsmast :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adros schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:12:
vind dat zwart wit niet heel lekker uitpakken Woutoud. De personen vallen een beetje weg in het landschap hier. Was misschien in kleur minder geweest?
Mmm... Ik kan er nog wel eens naar kijken. Ze droegen wel beide grijs, maar misschien dat hun haarkleur al voor genoeg separatie zorgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
@Woutoud geinig, maar zoals gezegd komt zwart/wit er niet lekker uit. Ook krijg ik het gevoel dat hij een beetje scheef staat.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8589/16478253817_dfbe1804f7_c.jpg

Al lopende geschoten, best tevreden over het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:36
Ik vind hem extreem donker, eerlijk gezegd. Probeer de schaduwpartijen eens lichter te maken?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
~~~[html]Regels:
- Wees vriendelijk en geef een duidelijke motivatie waarom je iets vindt
- 1 of 2 foto's per keer, geen pure poep, maar iets aan passie voor je werk wordt gewaardeerd
- Geef commentaar op andermans/vrouws foto's

Let op: plaats hier alleen foto's als je tegen kritiek kunt. Verwacht niet dat als je hier een foto plaatst mensen deze alleen maar bewierroken. Mocht je geen kritiek op je foto's wensen, plaats de foto dan niet.~~~[/html]