't Is geen straatfotografie, maar volgens mij wel een échte snapshot (vandaag geschoten)

:
Hydrangea in Autumn colours by
K_S_, on Flickr
Paarse passe-partout is zoals het is: er zitten acht foto's in een Impossible pack en dit was de regenboogversie. Je weet niet wat er komt.
Nadeel met scannen van Polaroids is dat door het dunne plastic laagje tussen de foto en het glas van de scanner, de scan nooit zo scherp wordt als de echte foto.
Zelf vind ik het toeval met de paarse rand en de zachte, vervagende roze-rode kleuren van de hortensia wel aangenaam.
Dit is wél straatfotografie en een snapshot, van twee jaar geleden al weer. Wegrijdende S-Bahn trein:
S-Bahn by
K_S_, on Flickr
Bij de tweede foto heb ik ooit een poging gedaan deze goed te scannen en te vergroten, maar een kleine test-vergroting liet al zien dat de scherpte van de bovenste helft van de foto te slecht werd en daardoor ook aan kracht verloor (misschien niet als je dan op heel grote afstand staat). Wel eens een opstelling geprobeerd te maken om met een camera goede foto's te maken, maar dat mislukte toen helaas (toch reflectie van omgevingslicht).
Rest wellicht nog een vraag: zijn er anderen die iets doen met (rare) analoge fotografie? Kon niet zo snel echt topics daarover vinden van de afgelopen paar jaar.
[
Voor 47% gewijzigd door
letatcest op 25-09-2014 13:19
. Reden: Stukje reden-van-plaatsen toegevoegd. ]