Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
@Woutoud: Mooie prullenbak

@Mercarra: Supersaaie plaat waarin niks gebeurt, het vuil op de voorgrond voegt niets toe.
@Beefhazard: De bootfoto heeft wat storende outlines hier en daar. Verder aardige plaat, maar zoals je zelf zegt niet echt van toepassing in dit topic.
Ik heb 2 portretjes vandaag. De eerste is op de bloemenmarkt in Utrecht.
Groter
En de tweede is het groen links promo-team.
Groter
Een stel oude schuren, op het punt om gesloopt te worden. Als kind speelde ik hier nog, nu is het écht vervallen. Leuk om met wat contrasten te spelen.
©SvR BVL1 foto's 21 maart 2015-35 by SjoerdvReenen, on Flickr
[Voor 2% gewijzigd door Grozno op 25-03-2015 02:06]
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Een inimini-urbex locatie.
DSC01458 by CedrasLiggiegoet, on Flickr
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
deepin linux addict

The devil is in the details.
Gelukkig is het hebben van een mening nog steeds vrij in dit land. Maar daar maak jij ook wel goed gebruik vanVishari Beduk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:35:
[...]
Het is voor mij echt onbegrijpelijk waarom jij hiervan een foto post; er staat alleen oude zooi en afval. Op geen enkele manier is dit mooi te vinden.
[...]
Deze is nog erger. Ik weet niet eens wat er te zien is. En eigenlijk wil ik het ook niet weten.
@Urbex liefhebbers in het algemeen: maak a.u.b. een apart topic aan. Dan blijf ik daar weg. Dit is gewoon smakeloos.

En bedankt voor je opbouwende kritiek trouwens. 'k Ga er zeker mee aan de slag!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dat jij niet weet waar je naar kijkt, kan ik begrijpen. Vragen staat je vrij. Dat lijkt mij ook een betere reactie dan die je nu geeft.Vishari Beduk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:35:
[...]
Het is voor mij echt onbegrijpelijk waarom jij hiervan een foto post; er staat alleen oude zooi en afval. Op geen enkele manier is dit mooi te vinden.
[...]
Deze is nog erger. Ik weet niet eens wat er te zien is. En eigenlijk wil ik het ook niet weten.
@Urbex liefhebbers in het algemeen: maak a.u.b. een apart topic aan. Dan blijf ik daar weg. Dit is gewoon smakeloos.
Maar goed, bij deze heb ik mijn laatste foto gepost. Iedereen bedankt voor de input en ga gewoon weer lekker lezen.
Doei.
[Voor 92% gewijzigd door Grozno op 08-04-2015 10:40. Reden: Hoeft niet.]
[Voor 194% gewijzigd door Grozno op 08-04-2015 10:38. Reden: Volstrekt onnodig]

Advocatus ineptias | Free Speech Online
deepin linux addict
deepin linux addict
Nu zal het vast niet thuishoren in het straatfotografie topic, maar denk dat ie nog veel mooier zou zijn zonder al die mensen

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

@leonvw: goede foto, vind het grappig om de 3 verschillende uitdrukkingen van de mensen richting de straatmuzikant te zien. Wel wat te veel sharpening naar mijn smaak.
Vandaag een dagje Dordrecht gedaan. DSLR thuis gelaten en alleen mijn Richoh GR mee. Leuke stad, alleen was het wel een beetje rustig op de maandag. Uiteindelijk de beste foto buiten het oude centrum geschoten bij een skateparkje.
Where pathways meet by Roger Lahaye, on Flickr
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
@Vishari Beduk Er gebeurd erg veel en de achtergrond leid me wat af. Daarentegen vind ik het licht van de roltrap wel wat hebben.
Wachten op de metro in Rome. Wellicht wordt ie beter als ik er boven en onder wat af crop.
[Voor 13% gewijzigd door wielrenner op 31-05-2015 13:08]
@ wielrenner: leuk contrast tussen de bewegende metro en de wachtende/stil zittende mensen.
Mijn bijdrage sluit aan op het thema metro

Budapest Metro by nielsgaastra, on Flickr
Grappig trouwens, al die metro-foto's achter elkaar. Wel vind ik ze allemaal een beetje 'net-niet' omdat ze een duidelijk onderwerp missen.
Untitled by lukas wolf, on Flickr
Untitled by lukas wolf, on Flickr
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Vandaag had ik een grote berg geluk. Soms vraag je je af hoe zoiets kan.
Dit was ook een fraai moment.
[Voor 15% gewijzigd door BeefHazard op 20-07-2015 14:56]
80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED
hier mijn foto, ik zag dat de focus niet perfect lag, maar heel storend vind ik het niet
Side by side by Frank Van Dijk, on Flickr
ora et labora
A'dam bench by Woutoud, on Flickr
_DSC1367 by Woutoud, on Flickr

@link: die tweede is wel aardig als je er meer van weet te verzamelen. Op aanraden van mijn begeleider heb ik daar eens wat van proberen te verzamelen: mensen die dingen dragen.
@BeefHazard: ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar je naar verwijst? Grote berg geluk? Tweede heeft die interactie waar ik naar op zoek ben wel, dus mooi. Maar ik heb het idee dat je er niet een goede compositie van hebt durven maken
@mrc4nl: Wat doet deze foto hier, past beter in mensen/portretten ;-) . Nee, maar nogmaals, wat wil je laten zien?
@Woutoud: Oeh, lekkere rendering van kleuren/DoF/licht. Ik mis wel een beetje een verhaal erin.
Djemaa el Fna, Marrakesh, Morocco by Ferdinand van Oostrom, on Flickr
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Jazeker, volgt nog! Ben even druk met andere dingen.
Voor mij is het meer een snapshot, 2 mensen die langs een "gallerij" lopen. niets minder niets meer.inquestos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:55:
Een goede straatfoto legt wat mij betreft een moment vast van menselijke interactie. Met simpelweg een straat, of een mens ben je er helaas nog niet.Maar goed, mijn visie, en dat is moeilijker in beeld te brengen dan je soms wilt.
@mrc4nl: Wat doet deze foto hier, past beter in mensen/portretten ;-) . Nee, maar nogmaals, wat wil je laten zien?
als je een verhaal/uitbeelding zoekt moet ik je teleurstellen
ora et labora
@Woutoud: Matt Granger photo walk toevallig? Zo ja was het wat?

Je eerste foto kijkt lekker weg (op die rode auto na dan). Eigenlijk gebeurd er niet veel bijzonders maar toch blijven mijn ogen wat langer hanger. Weet alleen nog niet helemaal waarom.
Geen idee wat de relatie is tussen de 2 personen op foto 2. Mis die context een beetje. Horen ze bij elkaar of juist niet? Kan dat er niet helamaal uit opmaken.
@inquestos leuke foto, lekkere kleuren. Misschien alleen proberen om de arm links onder of eruit te croppen of het rood wat terug te schroeven.
Onderstaande foto gemaakt in Havana. Helaas een stomme prullenbak in de weg. Viel weinig aan te doen vond vooral het om de bocht rennen zo leuk, daar bleef vanuit een andere hoek weinig van over.
Hide and seek by Roger Lahaye, on Flickr
Maar vind je het een goede foto?mrc4nl schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:28:
[...]
Voor mij is het meer een snapshot, 2 mensen die langs een "gallerij" lopen. niets minder niets meer.
Ik ben het wel eens met inquestos over wat een goede straatfoto maakt, maar snapshot zijn hier ook welkom

Je moet ook even naar de tags van foto 1 kijken. Outdoor snap ik nog wel, maar Animal?

@inquestos: Ook een hele mooie plaat. Duidelijk te zien dat de heren in discussie zijn. De rode arm links viel mij in eerste instantie niet op, tot erop gewezen werd. Nu zie ik hem constant. Dus rood inderdaad beetje terug schroeven.
@Zym0tiC: Leuk gevangen moment. Het uit de benen maken van de linkse persoon is leuk om te zien

En de prullenbak... mja... Mij stoort hij niet

[Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 31-07-2015 10:15]
#1 Leuk, connectie tussen de twee vrouwen, en een spannende vlakverdeling. Wel jammer dat het mobieltje van de vrouw rechts er heel erg hard uit springt, en tegelijkertijd toch weer net even weinig van te zien is.
#2 Mooi moment. Zelf had ik de foto iets meer naar links en naar beneden gekaderd, rechtsboven voegt wat minder toe; Dan had ik liever iets meer van de mannen gezien onder in beeld. Over het algemeen vind ik hem ook wat aan de donkere kant, de achtergrond trekt nu meer de aandacht dan de mannen op de voorgrond.
@mrc4nl: Jammer van de focus, zoals je zelf aangeeft, die is een metertje te dichtbij inderdaad. De foto zelf vind ik niet heel erg spannend met de mensen zo met de rug naar de camera. Perspectief is wel leuk, maar ik zou een stapje naar rechts hebben gedaan. Dan krijg je iets meer dieptewerking in de bosjes links, en je kan tussen de mensen door zien wat er in het verdwijnpunt is.
@Woutoud
#1: spot-on focus, en erg fijne kleurtoning. Wel trekt die rode connectcar nogal de aandacht op de achtergrond. Normaliter ben ik niet zo van mensen die van de camera af staan, maar in deze foto voegt het wat mysterie toe, hoe zou de dame er en profil of van voren uit zien?

#2: Wederom prettige kleurtonen. Ik volg alleen niet helemaal de beeldverhouding met de zwarte balken, of ging je voor een 'cinema' look? De heer vind ik wat krapjes gekaderd met zijn hoofd, de dame staat een beetje in een vreemde positie. Zou de camera ook iets meer naar rechts mikken, zodat je meer ruimte overhoudt in de richting waar ze heen kijkt. Het beeld links doet wat 'leeg' aan nu.
@inquestos Eens met je visie

@Zym0tiC Gaaf, goed het 'verhaal' vastgelegd

---
Zelf was ik ook op de meet/walk met Matt Granger, niet zo heel veel geschoten verder, maar deze straat/snapshot was ik wel blij mee. Meer ook omdat ik een beetje aan het klooien was met zonefocussen met de Nikkor 20/3.5 (manual focus):
Amsterdam GYGO walk 2015 by René Gesink, on Flickr
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
@ mrc4nl: de terugkerende vorm van de galerij zorgt er voor dat de foto wel lekker kijkt, maar er is verder niet zo veel te zien.
@ inquestos: Tof, leuk moment. Ik ben benieuwd waar die twee het over hadden.

@ zym0tic: Leuk moment. Goed gevangen op zich, al had ik 'm liever iets verder naar links gekaderd gezien.
@ Chiron: Zone focus heeft z'n werk zeker gedaan, de persoon op de foto vind ik alleen niet zo bijzonder.
Wat straatfotografie betreft. De leukste foto's zijn wat mij betreft ook degene met een verhaal of juist die foto's die vragen oproepen. Ik ben daar nog steeds zoekende in en heb vaker momentjes die ik mis, dan momentjes die ik schiet. Je moet heel goed opletten en vlot zijn, anders mis je het moment of ben je te laat.
Bij mijn tweede foto merk ik echter dat mensen wel vragen hebben bij het moment, dus vind ik de foto op zich geslaagd. De cinematische look was een experimentje, dat misschien niet helemaal lekker uitpakt.
De auto in mijn eerste foto heb ik later trouwens nog een ander kleurtje gegeven, maar die versie ben ik vergeten te uploaden.

inquestos: leuke scene met ruimte om de hoofdpersonen heen en precies genoeg scherptediepte, maar ik heb wel het idee dat je ze net niet op het beste moment te pakken hebt ondanks de duidelijke interactie. Waar kijken ze naar? Knap dat je ze uitgelicht hebt tov de omgeving.
Zym0tiC: die prullenbak geeft het juist wel een bepaalde sfeer mee, lekker spelen in de straat zonder dat de foto te clean aandoet. Mooi moment en goed contrast door de belichting ondanks dat het midden op de dag lijkt.
Chiron: dat is voor mij een typische straatfoto zoals ik 'm zou omschrijven (al doen ze mij niet bijzonder veel). Goed perspectief wel.
Gibraltar, de reden laat zich raden.
Graag zou ik enige feedback ontvangen voor zaken waar ik op moet letten.
1.
IMG_7377 by René Dijkema, on Flickr
2.
IMG_7394 by René Dijkema, on Flickr
Alvast bedankt!

Over mijn foto: die rode arm was mij ook nog niet zo opgevallen, maar nu je het zegt... Ik zal kijken of ik er iets aan kan doen

Zym0tic: mooi moment. Ik had wel wat meer ruimte links, en minder rechts willen hebben. Of juist andersom, dat de jongen bijna 'verstopt' de plaat uitrent.
Chiron: mooi perspectief en sfeer. Technisch dus helemaal goed, en dat is knap staaltje werk. Nu nog een keer deze foto herhalen wanneer er net wat interessanters gebeurt (I know, lastig, maar toch)
refused: Nee, de reden laat zich helemaal niet raden, en juist dat maakt 'm mooi, want ik blijf zoeken naar een reden; heeft hij de winkel net afgesloten. Wacht hij tot die open gaat? Schuilt hij voor de regen? Vragen.... leuk!
737freak: Waarom heb je de geportretteerde er niet opstaan bij 1? Kan een goede reden zijn, maar ik vraag het me af. 2 is wel zo'n momentje, en mooi dat je nog wat verder weg in de plaat kan kijken voor uitzicht, schept een bepaalde 'context'. Ik denk wel dat je misschien op een ander moment had moeten afdrukken. Dat de man links gebogen stond over de motor, en de 2 andere personen wat expressiever communiceerden ofzo.
Ja, kijk, daar heb je het al. Ik geef WoutOud de schuld met zijn slechte voorbeeld. Het is de bedoeling dat je je voorgangers ook van commentaar voorziet737freak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:03:
Graag zou ik enige feedback ontvangen voor zaken waar ik op moet letten.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik had inderdaad gelezen dat er verwacht wordt ook feedback richting anderen te uiten. Echter, als beginner op dit gebied ben ik van mening niet echt recht van spreken te hebben bij het bekritiseren van anderen. Het zou een beetje raar overkomen om dat plotseling uit te niets te doen, was mijn gedachte. Maar ik ben zeker van plan dit in het vervolg te doen.

Betreft 1:
Na afloop bedacht ik mij ook dat de context beter zou zijn met de geportretteerde erop. Helaas was het erg druk rond deze meneer, waardoor het niet lukte een goede hoek te krijgen. Later ben ik er nog omheen gelopen voor een herkansing, maar deze foto en compositie zijn toen mislukt...oeps.
Betreft 2:
Ik was inderdaad nét te laat voor de motorkap interactie: leermomentje dus. Meer expressie op rechts was er helaas niet, waardoor ik (teveel?) gefocust heb op het vastleggen wat er wel was.

Nee, gelijk doen, niet alleen omdat het systeem anders uit elkaar valt, andere foto's van commentaar voorzien is vaak beter voor je voortgang dan zelf foto's maken. Je leert dan echt zien wat er in een foto staat, en wat het goed maakt, of wat beter kan.737freak schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:09:
Maar ik ben zeker van plan dit in het vervolg te doen.
Dat is precies de reden van de topicwarning en de aanmoediging van Inquestos.

inquestos: het was de zoveelste grote stroomstoring, iets dat voor Gibraltar blijkbaar heel normaal is. Hij stond even daarvoor met zijn gezicht recht naar de deur met een medewerker binnen te communiceren en daar viel mijn oog eigenlijk op, ik natuurlijk mijn camera niet bij de hand en toen kreeg hij me in de smiezen. Of wil je die uitleg dan juist niet?

@737freak: (2 )mooie plaat en mooie omzetting maar ik zou toch graag zien wie er getekend wordt. (2) Dit vind ik een geslaagde plaat. Mss had ff door de knietjes gaan nog wel een iets spannender beeld opgeleverd.
@refused: mooie plaat met spanning....wat doet die man daar. En in kleur doet ie het ook goed.
@Chiron: technisch goed gelukt, maar nog niet heel erg spannend...was er nog niet uit of de rug van de persoon rechts iets toegevoegd maar vormt toch wel een leuk kader/doorkijkje.
@Zym0tiC: Gaaf!. Deze plaat is af.
En hieronder twee foto's van mijn hand. Ze zijn al weer wat van enige tijd terug....dit topic inspireert om weer wat vaker de straat op te gaan

1.
In the Streets of Leiden by Erik Visser, on Flickr
2.
Antwerpen by Erik Visser, on Flickr
Dit topic vind ik altijd een beetje een lastige, want het nodigt redelijk uit om 'snapshots' te posten, maar gelukkig zie ik laatste pagina's best veel foto's die toch een verhaal hebben

@737freak: Die eerste doet me op een of andere manier niet zo veel. Foto 2 is al beter, maar kan me wel vinden in het commentaar van inquestos. Dat had ik zelf zo niet bekeken.
@refused: dit vind ik de leukste van deze pagina. Je vraagt je inderdaad af wat hij aan het uitspoken is

Weet niet zo goed waar deze thuis hoort. Het is niet letterlijk op straat, maar dit leek mij de meest logische plek.

Plak er een tekstje op, bijvoorbeeld "Neem een afkoelende duik in de kunst" (voor tijdens de 'hittegolf' morgen), en je bent er

[Voor 10% gewijzigd door Hahn op 02-08-2015 20:25]

Voor beide foto's heb ik een Sigma 35 mm F/1.4 ART gebruikt; ik vind dit zelf een hele fijne lens met mooi scherpte maar de achtergrond-onscherpte is dus wel een punt van aandacht. Al denk ik dat het ook wel komt (zich erger voor doet) vanwege de z/w-omzetting en mijn manier van verscherpen. In photoshop maakte ik altijd een aparte laag aan en een masker voor verscherpen...in Lightroom doe ik dat globaal.
Enfin, een groot punt van aandacht en zeker een leerpunt!
Ik gebruikte eerst meer de Nikkor AF-S 50mm F/1.4 maar had soms wat moeite met de onvoorspelbare scherpstelling en ik vind de scherpte (op focuspunt) van de Sigma net ff lekkerder en ook beeldhoek van de 35mm vind ik fijner.....keuzes....

@HMJ: toffe plaat...kleur tegenover wit knalt er goed uit en aan de compositie is ook niets op aan te merken!
Ik plaats hier nog een oudje, maar dan met Nikkor AF-S 50mm F/1.4
Antwerpen by Erik Visser, on Flickr
Toffe plaat HMJ.
Mocht je daar foto's binnen maken? Ik ben wel eens door een museum gewandeld en kreeg toen vriendelijk, doch streng, het verzoek mijn camera in de tas te houden.

[Voor 25% gewijzigd door Mr. Hayes op 04-08-2015 17:06]
Erik Visser: knap geschoten platen. De geportretteerden lijken zich niet bewust van je te zijn
Dat ontken ik niet. Ik vind het nu echter juist heel prettig kijken.refused schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:03:
Er zit nog wel een verschil tussen hard contrasteren met felroze of enigszins contrastreren door er een pastelkleur overheen te gooien?
Als dat echt zo is, dan moet je wat aan de instellingen van monitor doen.Het linkershirt valt bijna weg tegen de muur, het rechtershirt tegen het schilderij.
Crappy telefoonpic van de foto op mijn scherm zodat je enigszins mee kan kijken naar wat ik zie:
http://i.imgur.com/MuXLgAx.jpg
[Voor 29% gewijzigd door Mr. Hayes op 04-08-2015 18:02]

en vind het zelf ook prima zo.
Schitterende foto zeg! Fijn kleur gebruik en lijnen spel. De kunst aan de muur geeft het daarnaast nog wat extra diepte mee.
Mooie foto. Beetje op het randje van wel/niet geposeert wat hem voor mijn gevoel wat afstandelijk maakt.
Onderstaande foto is gemaakt in Rotterdam. Beetje oefenen met dichtbij je onderwerp komen. Gaat altijd toch wat makkelijker dan in je eigen stad raar genoeg

Faces by Roger Lahaye, on Flickr
@EviZ wat mij betreft wordt de foto gemaakt doordat ik net een glimp krijg van wat er in het schetsboek staat, maar net niet genoeg om echt te ontdekken wat er getekend is. Hierdoor blijf je stiekem toch langer staren dan je in eerste instantie zou verwachten.
@Zym0tiC de contrastrijke harde zwart-wit omzetting vind ik passen bij de foto, omdat de moderne kunst (graffiti) op de achtergrond ook een mooi contrast geeft bij de karakteristieke wat klassiekere man.
Laat ik vooropstellen dat ik niet helemaal helder heb wat de definitie van straatfotografie inhoudt. Dus wellicht dat de volgende plaat hier niet thuishoort. Het is geen portret. Het is wel een straattafereel. Dus ik gok het er maar op

Foto is genomen bij mij in de straat. En schetst wat mij betreft een mooi beeld van een gezin in New York. Tussen de wolkenkrabbers en verhoogde snelwegen slaat oudste zoon wellicht zijn eerste homerun en ook de jongste zoon vertrekt van eerste honk op weg naar de thuisplaat. Alles is afhankelijk van moeder die achter de bal (die je linksonder ziet landen) aan rent, scoren de jongens hun punten, of is moeder op tijd?
(door de fijne details leent het wel om de foto even in full-res op flickr te bekijken)
Homerun? by Ravnoss, on Flickr
@Ravnoss leuke setting. Ik snap je keuze voor een hoge foto, maar misschien had je een lager perspectief kunnen pakken. De highlights staan een beetje hoog, waardoor je ogen minder gauw in de speeltuin blijven hangen en de details hier nogal wegvallen.
Iemand was te groot geworden voor z'n trouwe beer.
80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED
Het onderwerp is zowel de man als de gezichten achter op de muur. Rode draad in de plaat is contrast, zowel in het z/w als het onderwerp (vrolijke gezichten vs serieus bij de man). Focus vs out of focus speelde daar voor mij in dit geval ook een rol in. Vond het zelf wel wat dynamiek geven, Een beetje beweging wat het suggereert.BeefHazard schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:10:
@Zym0tiC waar moet ik naar kijken? Ik weet het niet echt. De meneer is geblurd, is hij het onderwerp? Dan moet je natuurlijk wel op hem focussen. Een sterker lichtspel zou deze plaat goed doen.
[...]
@DivWhis Vind het een leuke setting met de honkballende mensen en de wolkenkrabbers. Had alleen de mensen graag wel wat dichterbij gezien. Alleen dan raak je weer je gebouwen voor het grootste gedeelte kwijt. Misschien als je dichterbij zou staan en dan je camera laag houden maar naar boven gericht? Ga iig de locatie even opslaan en binnenkort als ik in NY ben eens een bezoekje daar brengen

@BeefHazard: dat is een bekend beertje. Heb hem al eens vaker op dit forum zien langskomen alleen dan in kleur. Vind z/w wel goed passen maar ben het eens met refused dat de omzetting iets anders mag zodat de beer meer popt.
Ingang Riverside Park, 72nd street. Ik kan je dan nog een kop koffie aanbieden ookZym0tiC schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:11:
[...]
@DivWhis Ga iig de locatie even opslaan en binnenkort als ik in NY ben eens een bezoekje daar brengen

Zou dat hier soms geweest zijnZym0tiC schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:11:
[...]
..............
@BeefHazard: dat is een bekend beertje. Heb hem al eens vaker op dit forum zien langskomen alleen dan in kleur. Vind z/w wel goed passen maar ben het eens met refused dat de omzetting iets anders mag zodat de beer meer popt.

Trouwens eens met commentaar over omzetting.
[Voor 4% gewijzigd door bobcom op 14-08-2015 19:39]
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Op weg naar kantoor kwam ik deze man tegen in de metro. Een bepaalde droevigheid straalde van hem af, dat gecombineerd met de kleding en de joekel van een camera laat je fantaseren over zijn verhaal.
Cameraman by Ravnoss, on Flickr
Thanks, staat genoteerd!DivWhis schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:14:
[...]
Ingang Riverside Park, 72nd street. Ik kan je dan nog een kop koffie aanbieden ook
Koffie is altijd lekker

Zie ik het trouwens goed dat in je laatste plaat rechts ook nog zo'n zelfde type zit met analoge cam? Iets minder groot modelletje maar wel grappig detail zo.
Die ja, blijft een beetje luguber plaatje hahabobcom schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:37:
[...]
Zou dat hier soms geweest zijn?
Trouwens eens met commentaar over omzetting.

Het is een tweeluik met twee keer dezelfde man. Ook twee keer dezelfde camera, al zie je er in de rechter foto slechts een glimps vanZym0tiC schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:38:
[...]
Thanks, staat genoteerd!
Koffie is altijd lekker
Zie ik het trouwens goed dat in je laatste plaat rechts ook nog zo'n zelfde type zit met analoge cam? Iets minder groot modelletje maar wel grappig detail zo.

De man en camera zijn interessant, maar qua beeld doe je er verder weinig mee.
@Zymotic: gave plaat!
DivWhis Het onderwerp wordt pas duidelijk als je de titel leest, verder een vrij saaie/onderwerploze plaat.
BeefHazard Zoals al eerder gezegd valt de beer wat weg, zou er meer uit mogen komen.
DivWhis Ik zag niet meteen dat het een tweeluik was dus zat even met een vreemde blik er naar te kijken, ook zag ik pas laat dat de man op beide foto's staat (na jouw uitleg), wel leuke settings met veel potentie, ook de omzetting naar z/w spreekt me aan en vind ik goed passen.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Wat ik aan de onderstaande foto leuk vind is het samenspel tussen de poster, de man en de fotograaf(ik). De poster roept op om "Iemand te zijn, die de rit in de metro voor iedereen aangenamer maakt" en stelt daarbij dat "Manieren zorgen voor een betere rit". Het onderwerp van de foto heeft hier duidelijk een broertje dood aan door 2,5 stoel in beslag te nemen terwijl hij een klein dutje doet in een verder overvolle wagon. Echter breekt de poster ook een beetje door de "fourth wall" heen. Immers ben ik zelf ook niet ongemanierd bezig? Inbreuk maken op mensen hun privacy in de metro door foto's van ze te nemen terwijl ze slapen kan je ook moeilijk een toonbeeld van "nette manieren" noemen.
Manners Make a Better Ride by Ravnoss, on Flickr
@DivWhis: bij mij duurde het ook even voordat ik zag dat het een tweeluik is. Grappig gedaan! De foto's worden hierdoor wel sterker, omdat je de man in twee gezichtsuitdrukkingen/houdingen ziet. Iedere foto apart vind ik te weinig hebben.
@Gutteguttegut: leuke scene. De dames worden goed geïsoleerd door de witte bus. Het beeld is wel vrij krap en de compositie is niet bijzonder waardoor het iets teveel een registratie wordt.
@DivWhis: Ik vind je idee goed, maar ik zie bijv. niet dat de man 2,5 stoel in beslag neemt en dat de metro overvol is. Meer context was dus beter geweest. En de reclameposten rechtsboven leidt juist af. Je schrijft: 'Echter breekt de poster ... toonbeeld van "nette manieren" noemen'. Deze gedachte had ik niet. Misschien wel bij een reflectie van jou als fotograaf?
@DivWhis: goed gezien, mooi contrast. De twee personen lijken ook naar hetzelfde punt te kijken dat is aardig.
Nu ik. Laatst heb ik in Aken een poging gedaan om foto's te maken op straat.
Untitled by Paul/J, on Flickr
Qua kritiek, misschien had ik het als geheel nog sterker gevonden zonder het bakstenen muurtje aan de rechter kant.
Een beeld van eerder vandaag:
I can dream, can I not? by Ravnoss, on Flickr

Van mijn kant, onderstaand tafereel trof ik aan in het museum district in Londen. Gezien mijn lengte moest ik hier flink door de knieën om dit vanuit hun perspectief te fotograferen, iets wat ik nog niet helemáál gelukt vind...
Blowing bubbles
@MoiZie: Je had zelfs NOG lager moeten gaan denk ik. En dichterbij vooral

@Moizie: Leuk tafareel, denk alleen dat je voor het echte kikkerperspectief dichterbij had moeten komen, en daardoor wat meer schuin omhoog moeten fotograferen. Met kleine kinderen is het alleen wel goed uitkijken voor negatieve reacties, dus ik snap wat dat betreft de veilige keuze

Heb zelf ook een toevoeging uit Parijs (Champs-Elysees). Lastig om goed scherp te krijgen zonder statief, maar leuk om beetje bezig te zijn met het fotograferen op straat.
[Voor 18% gewijzigd door werkenslaap op 07-09-2015 15:56]
Dank voor de opmerkingen, inderdaad dus volgende keer nog wat lagerwerkenslaap schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:22:
@DivWhis: Gave plaat, moest echt even goed kijken wat nou het echte gebouw was, en wat een (afbeelding van een) afbeelding van een gebouw. Ik zie het eigenlijk nog steeds niet helemaalZou als kijker links en linksboven iets meer ruimte willen hebben, dan valt die wandelaar rechts ook meteen weg.
@Moizie: Leuk tafareel, denk alleen dat je voor het echte kikkerperspectief dichterbij had moeten komen, en daardoor wat meer schuin omhoog moeten fotograferen. Met kleine kinderen is het alleen wel goed uitkijken voor negatieve reacties, dus ik snap wat dat betreft de veilige keuze
Heb zelf ook een toevoeging uit Parijs (Champs-Elysees). Lastig om goed scherp te krijgen zonder statief, maar leuk om beetje bezig te zijn met het fotograferen op straat.
[afbeelding]

Ik vind je eigen foto ook een leuk perspectief (ook een soort 'kikkerpespectief'), maar de persoon op de voorgrond is wel heel groot en bewogen, dat vind ik wat afleidend werken. Ik denk dat ik de foto had genomen terwijl die persoon nét iets verder weg was, zodat hij/zij ook minder 'reusachtig' lijkt tov de rest.

[Voor 34% gewijzigd door werkenslaap op 07-09-2015 17:12]
Dankje! Ja ik heb inderdaad bewust gewacht tot er een rode (of groene) paraplu langskwam.DivWhis schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:53:
Ja. Het beeld werkt voor mij. Zonder Rode paraplu had ik het een gewoon aardige foto gevonden, maar de paraplu breekt het beeld op een mooie wijze terwijl het toch een geheel blijft. De dame onder de paraplu en haar blik naar achter maakt het voor mij af.
Qua kritiek, misschien had ik het als geheel nog sterker gevonden zonder het bakstenen muurtje aan de rechter kant.
Bakstenen muurtje weghalen heb ik overwogen, maar dan werd het koppel rechts teveel afgesneden, terwijl ze nu door hun zwarte paraplu een mooi contrast vormen met het andere koppel.
Mooie surrealistische foto van jou trouwens, goede keuze voor zwart/wit.
@DivWhis - mooie prenten, vooral die met dat meisje - alleen de titel is nogal bedacht, de plaat zegt zelf al meer dan genoeg. Geldt overigens ook voor de zweefdame - titel voegt imo weinig toe. Prent zelf blijft een beetje raadselachtig, vooral de vertekening van het gebouw rechts - is dat artwork of lens? Persoon uiterst rechts had er niet op gehoeven, maar wegcroppen is ook niet ideaal.
@Moizie - wel een kakelbont toneel, maar wat weinig verhaal - meer een moment
@werkenslaap - veel dynamiek, roept onmiskenbaar een grotestadsimpressie op. Alleen die vrouw met dat balkon op haar hoofd vind ik wat minder
Mijn bijdrage - een mazzelmoment in Ascoli Piceno
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Wat betreft je foto. De compositie bevalt me goed, de verdeling qua vlakken is mooi en zorgt ervoor dat het niet saai wordt. De schoenen die voor het bankje staan vind ik het het sterkste aan de foto, die zorgen ervoor dat ik een verhaal ga bedenken in mijn hoofd en net iets langer blijf hangen.
@werkenslaap sfeervol beeld het feit dat de voorste persoon meer een schim dan een echt mens lijkt is mooi. zeker omdat het lijkt of ze met haar telefoon bezig is. Beetje cliche maar doordat ze in haar telefoon zit, verliest ze het contact met de buitenwereld, wat door het wazige beeld mooi kracht wordt bijgezet.
Eentje van eerder vandaag en een beeld wat mij betreft de stad hier prima weergeeft. Een soort alledaagse absurditeit, waarin alles met elkaar lijkt te contrasteren.
Another day in the City by Ravnoss, on Flickr
En hier een redelijk gewoon een leuk beeld van een glimlachende dame. De bijna flirtende lach in combinatie met de wijze waarop ze de bestuurder vastklampt geeft wat mij betreft een mooi beeld.
Smile by Ravnoss, on Flickr
Mijzelf zeiknat laten regenen, maar de combinatie met de ondergaande zon die door de regen heen scheen was niet te versmaden.
Daar kwam onder andere dit beeld uit:

@DivWhis: De twee monochrome foto's vind ik gaaf. Nummer 1 is cool omdat er zoveel op te zien is. De half blote man, de fotografe met het bruidspaar etc. Je blijft kijken.
Nummer twee precies waarom je het zegt. Ze klampt zich stevig vast, maar die glimlach is bijna betoverend

Foto 3 weet ik eigenlijk niet waar ik naar moet kijken. De hond, de rug van de mevrouw, de schaal aan de wagen? Ik weet het niet. Vind deze duidelijk minder leuk dan de twee voorgangers.
@wolfensteijn:
Gave toning.
De flare bij de voeten van de overstekende persoon en het oranje licht rechts storen me heel iets. De flare minder overigens. Dat oranje rechts moet je even wegwerken denk ik.
--------------------------
Eigen inbreng:
Construction workers by Patrick de Bie, on Flickr
Bouwvakkers zullen dit altijd blijven doen denk ik. Ik heb in een fractie van een seconde deze foto gemaakt, waardoor hij niet ragscherp is. Toch geeft het een typisch en vooral grappig beeld van een stel bouwvakkers vind ik

Waiting by Patrick de Bie, on Flickr
En deze meneer stond te wachten in de vernieuwde hal van Utrecht Centraal. Heb aardig om hem heen kunnen lopen, zonder dat hij me opmerkte (of het boeide hem allemaal niet zo). Wilde in de reflectie namelijk de naam Utrecht Centraal hebben en een verder zo minimalistisch beeld proberen te krijgen.

@Wolfensteijn: erg mooie foto, wel voelt hij een beetje afstandelijk aan voor een straat fotografie foto, ondanks dat de foto een warm gevoel uitstraalt.

@PdeBie: zag het linkje al langskomen in het community. Die eerste is erg leuk. In een oogopslag zie je wat gebeurd. Vind interactie plaats tussen de personen, in een beweeg gaat mijn hoofd van links naar rechts zonder afgeleid te worden door de omgeving. Wel een beetje jammer van de voeten van de dame. Zal wel pijn doen

Die tweede foto is precies het tegenovergestelde en doet mij eigenlijk best weinig. Mijn ogen zijn zoekende naar een echt onderwerp. Vind de weerspiegeling ook vooral afleiden. Mis de flow die in je eerste foto zat
@Pdebie. Scherpte geef ik persoonlijk niet zoveel om in straatfotografie. Dit is prima wat mij betreft. Beeld is mooi gevuld en de sfeer komt goed uit de verf. Enige jammer is de fietser achter de dame, waardoor het een beetje rommelig wordt daar.
De tweede vind ik iets minder. Het lijnenspel is nog wel ok. Maar voor straatfotografie mis ik een soort menselijke interactie. De leunende man die op zijn mobiel kijkt is niet interessant genoeg voor mij.
I'm out of here by Ravnoss, on Flickr
Wat mij betreft hoeft straatfotografie trouwens niet 'in your face' te zijn, er zijn meer stijlen (Hier een interessante blog en discussie over dit punt).
@Pdebie: Foto 1: sluit me aan bij Zym0tiC. Foto 2 vind ik goed uitgevoerd, maar mist iets dat hem interessant maakt.
@DivWhis: je hebt begrijpelijk de aandacht enorm op de pruik gelegd, maar het randje boven is mij ook iets te smal terwijl je rondom de pruik heel veel lege ruimte hebt. De lijn achter de pruik is ook geweldig
Wat betreft mijn foto; Interessant om te te zien dat beide commentaren aangeven dat het wat te krap is aan de bovenkant. Dat is inderdaad een bewuste keuze om de vlakverdeling door de horizontale lijnen kracht bij te zetten. Maar geen success

@PPaul: Door de rechte lijn van het gebouw rechts vind ik portrait hier wel goed bij passen. Verkeersbord is dan wel weer jammer. Maar in ieder geval beter een rood bord dan een blauw je mag hier bord. Past zo nog bij het thema. De leading line richting het onderwerp is erg fijn.
Geschoten in Thorn neem ik aan?
Maar ik kan me wel vinden in wat jullie zeggen. Ik heb al naar 3x2 gecropt, maar naar vierkant (of 4x5) ga ik 's proberen!
Het is inderdaad in Thorn. Ze kwam me voorbij en ik dacht: rood bord, rode jurk!
We have a winner. by Ravnoss, on Flickr
[] by Ravnoss, on Flickr
[Voor 58% gewijzigd door Don Quijote op 11-10-2015 03:43]
En die Shake Shack foto, ik weet niet wat ik er mee moet.

Deze kwam ik tegen in een tunnel in Trier, de afbeelding trok me op de een of andere manier genoeg om 'm op de foto te zetten en dat heb ik niet heel vaak bij graffiti:

En die tweede foto, inderdaad een onconventionele foto

@refused: had hier liever wat interactie gezien, nu is het (imo) alleen een foto van graffiti. Denk dat er meer uit te halen viel met een voorbijganger icm het oog. Wel zijn de kleurtjes en het lijnenspel lekker!
Vorige week teruggekomen van een paar daagjes NYC, alweer mijn derde bezoek aan deze geweldige stad. helaas geen tijd gehad om DivWhis op te zoeken voor die kop koffie

Women's game by Roger Lahaye, on Flickr
Haha! Het gras is altijd groener...DivWhis schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:08:
Nog eentje dan. Om het af te leren.
[afbeelding]What am I doing here by Ravnoss, on Flickr
Ik vind dit echt een briljante plaat. Je kan alleen maar raden naar de gezichtsuitdrukking van de vrouw. Is die net zo vol van wanhopig verlangen als de hond?

@Zym0tiC: sfeervol, maar had iets dichterbij gemogen
Boudhanath by Vishari Beduk, on Flickr
Hindu or buddhist temple?? by Vishari Beduk, on Flickr
[Voor 7% gewijzigd door Vishari Beduk op 01-01-2016 22:52]
deepin linux addict

DSC_2261C by Vishari Beduk, on Flickr
DSC_2289C by Vishari Beduk, on Flickr
op flickr staan er nog wat meer
deepin linux addict
~[html]Regels:
- Wees vriendelijk en geef een duidelijke motivatie waarom je iets vindt
- 1 of 2 foto's per keer, geen pure poep, maar iets aan passie voor je werk wordt gewaardeerd
- Geef commentaar op andermans/vrouws foto's
Let op: plaats hier alleen foto's als je tegen kritiek kunt. Verwacht niet dat als je hier een foto plaatst mensen deze alleen maar bewierroken. Mocht je geen kritiek op je foto's wensen, plaats de foto dan niet.~[/html]