Als we van het verleden uit gaan zal dat wel meevallen, ik heb bij eweka al vaker dingen gedownload die volgens de officiele retentie al een dag of 10 over de datum waren!Tha_T schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:08:
[...]
Jup, ik las het net ook. Alhoewel dit waarschijnlijk wel betekent dat er in de praktijk een retentie van 185 gehaald wordt. Ik kan op dit moment ook niet uit de aller drukste kanalen iets van 120 dagen oud weghalen. Maar het is mooi nieuws nevertheless^^
de snelheid van xsnews blijft tegen vallen.
Welke snelheden haal je, welk breedbandabbo heb je etc.dewaal schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:27:
de snelheid van xsnews blijft tegen vallen.
Kom op, concretere info bitte.
Ik heb 50 MBit bandbreedte. Ik heb een glasvezel aansluting bij xmsnet. Echter kom ik maar tot 12 Mb.DaMarcus schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:01:
[...]
Welke snelheden haal je, welk breedbandabbo heb je etc.
Kom op, concretere info bitte.
En bij andere aanbieder haal je het wel?
Hoi!
Een vraagje, ik gebruik nu ziggo nieuwsgroepen maar dat werkte niet goed vandaag. Ik dacht misschien is er wat aan de inlog gewijzigd.
Toen heb ik met Grabit de server verwijderd en daarna een nieuwe aangemaakt. Ik krijg nu de hele tijd foutcode 482 you are already connected with another host. Ik kan hier op google maar weinig over vinden.
Maar kennelijk ben ik dus nog verbonden bij Ziggo met mijn account, maar ik kan nergens mijn verbinding sluiten. Ook niet als ik de gegevens terugwijzig naar het oude doet hij het niet.
Iemand enig idee hoe ik een verbinding handmatig kan sluiten? Ik weet welke servers ik heb geprobeerd en wat mijn wachtwoord/inlog is.
Toen heb ik met Grabit de server verwijderd en daarna een nieuwe aangemaakt. Ik krijg nu de hele tijd foutcode 482 you are already connected with another host. Ik kan hier op google maar weinig over vinden.
Maar kennelijk ben ik dus nog verbonden bij Ziggo met mijn account, maar ik kan nergens mijn verbinding sluiten. Ook niet als ik de gegevens terugwijzig naar het oude doet hij het niet.
Iemand enig idee hoe ik een verbinding handmatig kan sluiten? Ik weet welke servers ik heb geprobeerd en wat mijn wachtwoord/inlog is.
Heeft niemand anders de gegevens van je account? Huisgenoot/broer etc
Hoi!
Wat zijn de voordelen van niet 'op een vaste server zitten'?MeNTaL_TO schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:04:
[...]
Lol, denk dat Giganews toch een stapje beter is (maar goed, daar betaal je dan ook voor). Vind het sowieso al crap dat je bij Eweka op een vaste server zit.
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Dat je niet op een overbelaste server kan zitten. Tenzij het hele serverpark overbelast is, maar die kans is veel kleiner.Doane schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:33:
[...]
Wat zijn de voordelen van niet 'op een vaste server zitten'?
Hmm, dan heb ik gewoon vaak pech denk ik danmcDavid schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:31:
[...]
Als we van het verleden uit gaan zal dat wel meevallen, ik heb bij eweka al vaker dingen gedownload die volgens de officiele retentie al een dag of 10 over de datum waren!

Verwijderd
Gewoon newsleecher op de pc van je vriendin instellen op 1 lijn, heb ik zo ook voor mijn vrouw gedaan. Die paar mp3'tjes die ze binnenhaalt kan makkelijk met 1 lijn.wiene schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:56:
Maar meer als mijn vriendin dan perongeluk iets verkeerd doet en dus opeens ook gaat downloaden met nieuwsgroepen en 8 lijnen gebruikt wat er dan gebeurd met mijn 8 lijnen.
Als de 8 lijnen vol zijn en je wilt verbinding maken via die account op een andere pc krijg je melding dat de lijnen vol zijn. Dan kan je even bellen en vragen of je vriendin stopt en een minuut later kan jij weer downloaden. Het is dus niet zo dat je wordt afgesloten ofzo, je krijgt gewoon van newsleecher een melding dat de lijnen vol zijn.
Ik gebruik tijdelijk grabit, heb me er nog niet volledig in verdiept vandaar.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:40:
Hij gebruikt Grabit
Even over dat niet kunnen connecten. Ik krijg dus nog steeds foutmelding 482 you're already connected from a different host. Dit is dan met grabit.
Niemand anders heeft mijn account informatie van @home, dat weet ik 100% zeker. Ik kan gewoon de groepen zien op de server. Ik kan me ook aanmelden op een groep, alleen stribbelt hij dan ook even tegen maar doet het uiteindelijk wel. Bij een aangemelde groep kan ik wel wat downloaden maar niet als ik via Openftd een nzb importeer die uit dezelfde groep komt.
Iemand een idee, het lijkt er dus op dat ik ergens al een verbinding open heb die niet meer dicht gaat.
Hier doen o.a. yabse.nl het primaVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:39:
hebben jullie ook dat alle nzb zoeksites niet meer bereikbaar zijn?
Klopt, binsearch en newzleech doen hier niks....
Yabse dan weer wel... doh...
Heeft iets te maken met overbelasting, zal morgen wel weer in orde zijn.Fatal Mind schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:48:
Klopt, binsearch en newzleech doen hier niks....
Overigens zijn er genoeg alternatieven beschikbaar
[ Voor 56% gewijzigd door mindcrash op 03-12-2008 20:55 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ach, zoals je al aanduid, er zijn prima alternatieven, dus tis niet echt een probleem.
Ook yabsearch klapt er bij mij nu uit. Wat is er toch aan de hand ineens met al die engines?
Geen commentaar
Volgens mij is er een algehele storing in het 83.149.x.x subnet in het SchubergPhilis datacentre.
edit: inderdaad een storing in dat subnet bij Leaseweb. het is alweer gefixt.
http://noc.leaseweb.com/status.php?i=265
edit: inderdaad een storing in dat subnet bij Leaseweb. het is alweer gefixt.
http://noc.leaseweb.com/status.php?i=265
[ Voor 74% gewijzigd door gertvdijk op 03-12-2008 23:10 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Hitnews ligt er uit bij mij..... 
Wellicht heeft het hier mee te maken: http://www.hitnews.eu/index.php?group=5
Wellicht heeft het hier mee te maken: http://www.hitnews.eu/index.php?group=5
6-12-2008
vanwege een dns storing kan het zijn dat u een foutmelding krijgt 502 access denied on your node, het probleem is inmiddels verholpen, het kan even duren voordat het weer gaat lopen (dit vanwege de dns aanpassing)
because we had a problem with our dns is it posible that you have a 502 access denied on your node. we have fixed the problem, but it can take a little while before it will start working (because of the dns settings)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Tweaknews doet ook al even niks meer bij mij.
Jammergenoeg doen ze daar niet aan statuspagina's.
edit: het werkt weer.
Gebeurt trouwens zelden dat tweaknews offline is. Kan me de voorlaatste keer niet meer herinneren.
edit: het werkt weer.
Gebeurt trouwens zelden dat tweaknews offline is. Kan me de voorlaatste keer niet meer herinneren.
[ Voor 40% gewijzigd door Atomsk op 06-12-2008 22:07 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Ik moet zeggen dat ik heel de week nog nergens last van heb gehad, ben al 1.5 dag nonstop aan het leechen vanaf m'n hitnews.eu accountje en dat gaat zeer soepeltjes, ook tijdens upc knijp uren gewoon de max speed ( lang leve alternatieve ssl poort )
Edit: krijg nu dit weer op newzleech.com
Mysql Db: Busy - Too many users.
Try again later or select fewer posts.
Darn
Edit: krijg nu dit weer op newzleech.com
Mysql Db: Busy - Too many users.
Try again later or select fewer posts.
Darn
[ Voor 20% gewijzigd door Fatal Mind op 07-12-2008 18:01 ]
Hier is hitnews er net mee op hier... nog meer mensen last ergens van ? krijg error 10060 ?
Edit: 1: waarom niet de edit knop... hmmm het zal we.
2: ik was weer eens te vlot... het werkt weer
Edit: 1: waarom niet de edit knop... hmmm het zal we.
2: ik was weer eens te vlot... het werkt weer
[ Voor 38% gewijzigd door Fatal Mind op 08-12-2008 16:31 ]
Wow nog even en we hebben een archief van 5 jaar. Tweaknews bevalt me nog steeds goed. Ze maken tenminste waar wat ze beloven itt 4 Usenet. Wat een rommel hebben ze daar zeg. Retentie van 200 dagen. Kon posts van 70 dagen vaak al niet meer downloaden.Kimo schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:35:
Wow Xlned gaat retentie opbouwen tot 220 dagen!!
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Ik zou graag eens zien dat providers de prijs omlaag deden ipv elke keer met een retentie wedloop mee te gaan.
Ik heb zelf een Eweka abbo die het prima doet TOTDAT het tegen 5 a 6 uur aan loopt, daarna daalt mn snelheid zo drastisch dat ik niks meer aan mn 60mbit heb en rond de echte prime times haal ik zelfs maar rond de 300 a 400k per sec. Iemand anders dit probleem ook of ligt dit eerder bij de kwaliteit van mijn verbinding?
ik heb hier ook een tijdje last van gehad en twijfelde of dit aan ziggo lag of aan eweka... sinds 3 dagen haal ik weer fullspeed, maar het was wel vreemd kon eigenlijk helemala niets meer binnnen halenChefbierrr schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:00:
Ik heb zelf een Eweka abbo die het prima doet TOTDAT het tegen 5 a 6 uur aan loopt, daarna daalt mn snelheid zo drastisch dat ik niks meer aan mn 60mbit heb en rond de echte prime times haal ik zelfs maar rond de 300 a 400k per sec. Iemand anders dit probleem ook of ligt dit eerder bij de kwaliteit van mijn verbinding?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Al die plannen die je leest over retentie opbouwen... eerst zien, dan geloven. Achteraf lees je zovaak dat de retentie toch lager is omdat ze de groei in usenet niet hadden aan zien komen.
Speedlinq had een gratis news server voor abonnees (1 lijntje @ ~50kBps), die is mee gemigreerd naar Telfort. Maar ... vanaf donderdagochtend 11 nov 2008 lijkt de Speedlinq news server uit de lucht. Heeft iemand dezelfde ervaring ?
Dat zal toch nog minstens 5 jaar (-200 dagen) duren!Twazerty schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:09:
[...]
Wow nog even en we hebben een archief van 5 jaar. Tweaknews bevalt me nog steeds goed. Ze maken tenminste waar wat ze beloven itt 4 Usenet. Wat een rommel hebben ze daar zeg. Retentie van 200 dagen. Kon posts van 70 dagen vaak al niet meer downloaden.
Gisteren met eweka een NZB van 160 dagen oud opgehaald
Idd, hte lukt mij zelfs op iets van 170 dagen oud te downloaden met eweka terwijl ze dit officieel niet supportenmcDavid schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:09:
[...]
Dat zal toch nog minstens 5 jaar (-200 dagen) duren!
Gisteren met eweka een NZB van 160 dagen oud opgehaald
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
XSNews blijft hier toch een beetje achter hier gaat de retentie laatste tijd eerder achteruit als vooruit, 80 dagen geeft in sommige groepen al problemen...
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Hmm, niks gemerkt..net ff de queue leeg prollyAtomsk schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:22:
Tweaknews doet ook al even niks meer bij mij.Jammergenoeg doen ze daar niet aan statuspagina's.
edit: het werkt weer.![]()
Ben er ook erg tevreden mee, cheap ook (korting als je voor 1 jaar betaalt meteen) en haal keurig 2megabytjes per sec zonder fluctuaties
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Ik heb al sinds langetijd (zeker meer dan een jaar) eweka payserver voor downloaden.. bevalt me goed!
Alleen de laatste weken is het Traaaaaaaaaaaag geworden..
Op dit moment heb ik 10 films aanstaan in de wachtrij.. waiting time: 1d 1h 20m
Hij gaat ook maar met 340KB/s .. terwijl ik voorheen 1500KB/s + had..
Het heeft iig niet temaken met een te lange list, want 1 film wegzetten doet er ook godskannonen lang over.
Iemand hier ook last van?
Ik gebruik dus eweka + grabIt ; newsreader75.eweka.nl
Gegroet
Het heeft iig niet temaken met een te lange list, want 1 film wegzetten doet er ook godskannonen lang over.
Gegroet
Als ik via newsgroepen van Ziggo iets wil downloaden zegt ie 9 van de 10 keer "... missing from all servers" en dan skipt ie de files.
Is dit beter als ik een betaalde newsgroup abbo neem? Van bijv. tweaknews ?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Precies hetzelfde hier inderdaad, maar dan geen diamond maar die van 24.99 zonder SSL, en met 10 threads ipv 20. Platinum is dat volgens mij.YellowOnline schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:44:
Giganews hier: Diamond Single + SSL. €29.99, 20 simultane connecties, 240 dagen binary retention, 1981 dagen text retention (5.5 jaar- ja, ik lees wel eens nieuwsgroepen, old skool FTW :-)). Snelheid is onbeperkt denk ik. Ik heb een 30Mbit-lijn (binnenkort 100Mbit) en haal bijna mijn topsnelheid.
Niet de goedkoopste, maar wel de beste. Vroeger zat ik nog bij xsnews omwille van de prijs, maar de retentie was me te kort. Daarna UseNext, maar dat was niets bijzonders.
240 dagen retentie, zelfs bestanden van 247 dagen binnen gehengeld. Heb de laatste tijd wel fluctuaties in de snelheid bij 5 threads. Daarmee trok ik eerder mijn 24mit (ziggo capped hier de 30mbit @ 24mbit
Verwijderd
http://www.binaries4all.nl/beginners/Guillome schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:41:
Als ik via newsgroepen van Ziggo iets wil downloaden zegt ie 9 van de 10 keer "... missing from all servers" en dan skipt ie de files.
Zojuist Giganews gecancelled, wordt op 29 december afgesloten. Denk dat ik hierna hitnews 20mb neem, aangezien ik toch alleen nog maar op een 20mb lijntje download en 200 vs 240 dagen retentie niet 10+ euro per maand vind rechtvaardigen. Het was leuk, maar ik heb toch niet de ruimte om 60GB/dag te downloaden
[ Voor 13% gewijzigd door Quadro! op 13-12-2008 12:33 ]
Gokje, je ISP is Ziggo? Dan kan dat wel kloppen, ligt bij Ziggo.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:01:
Ik heb al sinds langetijd (zeker meer dan een jaar) eweka payserver voor downloaden.. bevalt me goed!
Gegroet
Op ons platform is het hardstikke rustig voor een weekend.
Ik snap geen hol van dat GrabIt, versie 1.7.2 Beta 3 dus de laatste. ISP is UPC op een 8/1.5mB-lijntje. Zit zelf op Windows XP met SP3.
Settings op: auto save batch, every 2 minutes.
Genoeg HDD-ruimte vrij, connecties lopen goed.
Afsluiten, batch opslaan? Ja natuurlijk. Opnieuw starten later, batch laden? Ja natuurlijk. ALLE data weg!
Niets over te vinden op internet. Hoezo vaag?
Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben?
Afsluiten, batch opslaan? Ja natuurlijk. Opnieuw starten later, batch laden? Ja natuurlijk. ALLE data weg!
Niets over te vinden op internet. Hoezo vaag?

[ Voor 21% gewijzigd door Jejking op 13-12-2008 23:24 ]
Probeer een andere zoals alt.binz of sabnzb. Die vind ik veel beter dan Grabit, dat blijft beta spul.Jejking schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:22:
Ik snap geen hol van dat GrabIt, versie 1.7.2 Beta 3 dus de laatste. ISP is UPC op een 8/1.5mB-lijntje. Zit zelf op Windows XP met SP3.
Niets over te vinden op internet. Hoezo vaag?Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben?
Verwijderd
Nee is UPCPunica- schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:29:
[...]
Gokje, je ISP is Ziggo? Dan kan dat wel kloppen, ligt bij Ziggo.
Op ons platform is het hardstikke rustig voor een weekend.
Ik heb het probleem al opgelost. Die datateller gaat niet verder waar hij gebleven is, het herstart constant bij elke keer dat het programma geladen wordt. Had wel data binnen die hij heeft opgeslagen.Zenix schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:10:
[...]
Probeer een andere zoals alt.binz of sabnzb. Die vind ik veel beter dan Grabit, dat blijft beta spul.
Dan moet je even via SSL gaan downloaden, UPC knijpt normaal usenet verkeer.
En toch heb ik het idee dat SSL ook niet 100% werkt thb.
Haal soms me max speed nog steeds niet, tis wel beter geworden nu ik bij hitnews.eu zit. maar toch niet helemaal 100% Heb ook de alternatieve poort geprobeerd. Dat scheelt ook weer stukje.
Haal soms me max speed nog steeds niet, tis wel beter geworden nu ik bij hitnews.eu zit. maar toch niet helemaal 100% Heb ook de alternatieve poort geprobeerd. Dat scheelt ook weer stukje.
Welke breedbandabbo heb je van UPC?
Extreme werkt prima op 24Mbit / 2.5Mbit als ik aan het uppen en downen ben. Daarbij te vermelden dat ik niet bij Hitnews zit, maar gebruik maak van de XSNews-aanbieding die op chelloo.com wordt aangeboden aan UPC-klanten
Extreme werkt prima op 24Mbit / 2.5Mbit als ik aan het uppen en downen ben. Daarbij te vermelden dat ik niet bij Hitnews zit, maar gebruik maak van de XSNews-aanbieding die op chelloo.com wordt aangeboden aan UPC-klanten
Ik zit atm op een 10mbit abbotje,
Op zich is het downloaden in de drukke uren geen probleem, tis altijd minimaal 950 kB/s maar het kan ook 1100 kB/s zijn. en dat heb ik toch liever. vanaf half 10 gaat de pijplijn pas vol open hier omdat er dan toch niemand meer internet gebruikt.
Op zich is het downloaden in de drukke uren geen probleem, tis altijd minimaal 950 kB/s maar het kan ook 1100 kB/s zijn. en dat heb ik toch liever. vanaf half 10 gaat de pijplijn pas vol open hier omdat er dan toch niemand meer internet gebruikt.
Verwijderd
De enigste conclusie die je dan kan trekken is dat je zeer waarschijnlijk een capaciteitsprobleem in de wijk hebt. SSL werkt voor traffic shaping maar niet voor een capaciteitsprobleem.Fatal Mind schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:19:
En toch heb ik het idee dat SSL ook niet 100% werkt thb.
Al zijn er op het moment mensen met UPC die steen en been hebben geklaagd afgelopen weekend. (zie chelloo forum). Misschien dat UPC wat problemen heeft gehad?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 12:41 ]
Mwah, is niet iets van de laatste paar dagen, is eigelijk altijd hetzeflde verhaaltje hier, weekend, geen weekend maakt niet uit,
Vind het niet zo ergelijk, meestal maken die paar min ook niet uit, maar als je zoals ik atm grote hoeveelheden gbtjes download dan worden die paar kB/s die je mist snel een paar uur...
Vind het niet zo ergelijk, meestal maken die paar min ook niet uit, maar als je zoals ik atm grote hoeveelheden gbtjes download dan worden die paar kB/s die je mist snel een paar uur...
Ik deel momenteel een Giganews-account met m'n broer, en omdat die geen account-sharing toestaan hebben we een systeem dat we toch beiden kunnen downloaden, alleen niet tegelijkertijd.
Nu staat Hitnews wel account sharing toe, maar is dit ook gelijktijdig mogelijk?
Nu staat Hitnews wel account sharing toe, maar is dit ook gelijktijdig mogelijk?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Jup, deel zelf een account met 2 andere mensen, gaat prima tegelijk
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 11:56 ]
Ik moet voor mijn werk een mp3 hebben die uiteindelijk staat op usenet.
Ik heb xsnews die tot 120 dagen gaat (volgens mij)
Nu wil ik graag een collectie downloaden die 145 dagen erop staat.
Hoe kan ik dat het beste doen of wil iemand mij helpen hiermee?
Het gaat om een oudejaarsconference van 40 jaar geleden
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
neem een proefabo bij hitnews.eu. Dit is gratis en die gaan tot 200dgnSc0rPi0N schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:10:
Ik moet voor mijn werk een mp3 hebben die uiteindelijk staat op usenet.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik krijgen vanaf maandag Fiber Power 120 Mbps van UPC.
En nu wil graag van de volle snelheid gebruik maken, zijn er al newsservers die het ondersteunen? Het hoeft niet perse 120 Mbps te zijn, maar liefst zo snel mogelijk.
Ik gebruik nu zelf al jaren Tweaknews en dat bevalt me uitstekend, alleen zij gaan niet verder dan 60 Mb.
Zelf heb ik de volgende gevonden;
- XS news geen limiet, voor 11 euro per maand
- Giga News Diamond ook geen limiet, maar die is bijna 25 euro per maand
Zijn er nog andere newsservers die jullie mij kunnen aanraden of ervaring hebben met dergelijke snelheden?
En nu wil graag van de volle snelheid gebruik maken, zijn er al newsservers die het ondersteunen? Het hoeft niet perse 120 Mbps te zijn, maar liefst zo snel mogelijk.
Ik gebruik nu zelf al jaren Tweaknews en dat bevalt me uitstekend, alleen zij gaan niet verder dan 60 Mb.
Zijn er nog andere newsservers die jullie mij kunnen aanraden of ervaring hebben met dergelijke snelheden?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
XSNews ben ik goed over te spreken
Ik gebruik het hier i.c.m. met de Chelloo.com-aanbieding (24Mbit voor 6,95). Geen fluctuaties tot zover.
Hiervoor had ik met 2 anderen een account van XLNed, het XL Gold-abonnement. Tegenwoordig geven ze 20+ Mbit op, maar voorheen was dat 100Mbit. Dat zou je dus moeten navragen bij XLNed.
Echter zou ik nog even bij XLNed wegblijven gezien de fluctuerende snelheden. Dit omdat ze de retentie willen verhogen bij XLNed maar dat gaat niet zoals gepland
Hiervoor had ik met 2 anderen een account van XLNed, het XL Gold-abonnement. Tegenwoordig geven ze 20+ Mbit op, maar voorheen was dat 100Mbit. Dat zou je dus moeten navragen bij XLNed.
Echter zou ik nog even bij XLNed wegblijven gezien de fluctuerende snelheden. Dit omdat ze de retentie willen verhogen bij XLNed maar dat gaat niet zoals gepland

Verwijderd
Kijk even bij Xsnews
die bieden een unlimited account aan. voor € 98,40 per jaar.
Maak er zelf gebruik van,geen problemen,geen gezeik.Werkt gewoon zoals het moet werken. Retentie is wel 100+,misschien is dat voor sommigen een nadeel.
Maak er zelf gebruik van,geen problemen,geen gezeik.Werkt gewoon zoals het moet werken. Retentie is wel 100+,misschien is dat voor sommigen een nadeel.
sekeroglan schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:23:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 22:30 ]
Verwijderd
Astraweb ongelimiteerde snelheid. Tijdelijk voor $11 per maand (ongeveer €8,-) *klik* en 160 dagen retentie.sekeroglan schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:23:Zijn er nog andere newsservers die jullie mij kunnen aanraden of ervaring hebben met dergelijke snelheden?
Ik snap niet wat er zo speciaal is aan nieuwsgroepen?
Even mezelf quoten uit een ander topic:
Even mezelf quoten uit een ander topic:
Het kan zijn dat ik iets mis, of verkeerd zoek ofzo, maar ik zie niet echt de meerwaarde van nieuwsgroepen boven torrent of mule?anandus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:48:
Wat een bagger is usenet zeg
Ik denk: Ik probeer het voor een maandje, maar dingen zijn onmogelijk te vinden*. Of het staat er niet tussen.
* anandus snapt niet waarom mensen dat verkiezen boven good ol' torrents?
(Behalve de snelheid, maarja, wat heb je aan snelheid als je niets kan vinden)
* Op binsearch en alt.binaries.nl dan
Gezocht op: Corpse Bride, Law & Order Criminal Intent Season 3, Civilization 4, Barry Lyndon en wat andere dingetjes.
Ik zit bij Eweka.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Op Usenet wordt vaak onder een cryptische naam gepost, dus dat vind je op die manier niet zo snel.
Beter gebruik je een gids zoals FTD.
Tja ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Voor schaars of wat ouder materiaal ben ik het met je eens dat usenet niet het beste platform is maar voor al de rest is het heerlijk. 50 procent van je voorbeelden zijn binnen de 2 seconden te vinden overigens, maar wat ouder materiaal kun je niet altijd meteen vinden dat klopt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hmm.. Ik heb even geen FTD, maar komen de dingen die ik zocht daar wel voor, dan?Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:10:
Op Usenet wordt vaak onder een cryptische naam gepost, dus dat vind je op die manier niet zo snel.
m.a.w. kan iemand even kijken?
Gebruik ik de verkeerde search-engines ofzo dan?Marzman schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:10:
Tja ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Voor schaars of wat ouder materiaal ben ik het met je eens dat usenet niet het beste platform is maar voor al de rest is het heerlijk. 50 procent van je voorbeelden zijn binnen de 2 seconden te vinden overigens, maar wat ouder materiaal kun je niet altijd meteen vinden dat klopt.
[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 27-12-2008 15:12 ]
De helft, dat was waar ik die 2 seconden keekanandus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:11:
[...]
Hmm.. Ik heb even geen FTD, maar komen de dingen die ik zocht daar wel voor, dan?
m.a.w. kan iemand even kijken?![]()
[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 27-12-2008 15:14 ]
/▌
Wat voor search gebruik jij dan?Marzman schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:12:
[...]
De helft, dat was waar ik die 2 seconden keek
Aha, dus FTD installeren om nieuwsgroepen te doorzoeken, waardoor ik de NZB kan downloaden, welke ik dan in GrabIt kan openen om te downloaden?
Klopt dat?
Is er niet een progje wat FTD+NZB+GrabIt doet?
Ja, het klinkt als heel wat maar eigenlijk gebeuren al die stappen automagisch als je het geinstalleerd hebt.anandus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:25:
[...]
Aha, dus FTD installeren om nieuwsgroepen te doorzoeken, waardoor ik de NZB kan downloaden, welke ik dan in GrabIt kan openen om te downloaden?
Klopt dat?
Is er niet een progje wat FTD+NZB+GrabIt doet?
/▌
Verwijderd
En anders heb je nog FTA, FTB, FTR, FTN, FTU, FTX, Crosspost, NZB-Wereld, D4D, XxiBite, Zone4Usenet en Hodrodpage. Allen webbased.
Persoonlijk vind ik FTD het prettigst vanwege de locale applicatie.
Persoonlijk vind ik FTD het prettigst vanwege de locale applicatie.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 15:50 ]
Net heb ik even FTD geinstalleerd (account had ik al) en updaten gaat ook prima.
Maar... Alle posts die ik uitzoek en als nzb binnen wil halen kunnen op de diverse zoekpagina's niet gevonden worden.
Als ik direct op een index site naar dezelfde posts zoek vind ik ze ineens wel.
De meerwaarde van FTD ontgaat me op deze manier...
Deze vraag gaat naar een ander draadje.
Ik houd het wel bij mij 2 favo nzb index sites.
@onderbuurman:
Daarom noemde ik ze dus niet.
Of een modje moet toestemming geven.
Maar... Alle posts die ik uitzoek en als nzb binnen wil halen kunnen op de diverse zoekpagina's niet gevonden worden.
De meerwaarde van FTD ontgaat me op deze manier...
Deze vraag gaat naar een ander draadje.
Ik houd het wel bij mij 2 favo nzb index sites.
@onderbuurman:
Daarom noemde ik ze dus niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Richub op 27-12-2008 15:58 ]
Welke zijn dat?Richub schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:45:
Ik houd het wel bij mij 2 favo nzb indez sites.
Edit:
Ik weet dat torrent-sites not-done zijn op GoT, is dat ook met NZB-sites?
Zoja, dan hoef ik geen reply
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 27-12-2008 15:47 ]
Verwijderd
Over FTD discussieren doe je hier.Richub schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:45:
Net heb ik even FTD geinstalleerd (account had ik al) en updaten gaat ook prima.
De meerwaarde van FTD ontgaat me op deze manier... Ik houd het wel bij mij 2 favo nzb index sites.
@onderbuurman:
Daarom noemde ik ze dus niet.Of een modje moet toestemming geven.
Ow, ik zag dat dat topic al 1.5 jaar oud was, wist niet dat het nog actief was...
Maar erg veel wordt er iig niet gepost...
Thanks anyway.
Maar erg veel wordt er iig niet gepost...
Thanks anyway.
Speciaal voor UPC klantensekeroglan schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:23:
http://www.chelloo.com/usenet.html
Thanx. Het is gelukt.Help!!!! schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:28:
[...]
neem een proefabo bij hitnews.eu. Dit is gratis en die gaan tot 200dgn
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Newzbin.com (kost je wel ~1€ per maand, maar heb ik wel over voor de mooi georganiseerde nzb'tjes) + sabnzbd (gratis), meer heb je niet nodig.anandus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:46:
[...]
Welke zijn dat?
Edit:
Ik weet dat torrent-sites not-done zijn op GoT, is dat ook met NZB-sites?
Zoja, dan hoef ik geen reply
Het gaat hier om Newsservers met Binaries, niet over zoekdiensten of communities. Gelieve ontopic te blijven!
[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 28-12-2008 13:27 ]
Verwijderd
Als je niet kan vinden wat je zoekt op de nieuwsgroepen met behulp van binsearch / newzleech of yabse zoek je gewoon niet goed.
Ook ben ik het er niet mee eens dat je op goede payservers met een hoge retentie niet alles kan vinden. Juist dingen die op Torrentsites vaak geen seeders meer hebben worden op de nieuwsgroepen vaak genoeg gerecycled. En anders post je ff een request ergens en ben je ook zo klaar.
Ook ben ik het er niet mee eens dat je op goede payservers met een hoge retentie niet alles kan vinden. Juist dingen die op Torrentsites vaak geen seeders meer hebben worden op de nieuwsgroepen vaak genoeg gerecycled. En anders post je ff een request ergens en ben je ook zo klaar.
Ik heb een vraag aan de hitnews gebruikers, hangen de connecties bij betaalde accounts ook zo vaak? Ik heb vannacht de 3 dagen proefperiode bij hitnews aangevraagd, maar ik zie dat de connecties regelmatig hangen, terwijl astraweb bijv wel gewoon doorgaat. Dus het ligt niet aan m'n verbinding.
Ik gebruik newsleecher 3.9 final die hangende connecties auto na 60 sec reset, maar dan lijken ze nog niet goed te reageren. Gebruik tevens SSL op poort 563 en krijg geen errormsg van hitnews te zien. Het probleem lijkt ook vrij regelmatig terug te komen.
Ik gebruik newsleecher 3.9 final die hangende connecties auto na 60 sec reset, maar dan lijken ze nog niet goed te reageren. Gebruik tevens SSL op poort 563 en krijg geen errormsg van hitnews te zien. Het probleem lijkt ook vrij regelmatig terug te komen.
Hier nergens last van op 8 slotjes via ssl, werkt prima.
Ik herken dit wel. Bij tijd en wijle heb ik ook hangende connecties maar meestal leidt dit niet tot een lagere downloadsnelheid die bij mij ongeveer max 1450 KB/s is. De overige connecties vangen het op.RonaldMade schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:01:
Ik heb een vraag aan de hitnews gebruikers, hangen de connecties bij betaalde accounts ook zo vaak? Ik heb vannacht de 3 dagen proefperiode bij hitnews aangevraagd, maar ik zie dat de connecties regelmatig hangen, terwijl astraweb bijv wel gewoon doorgaat. Dus het ligt niet aan m'n verbinding.
Het geeft wel een soort van "onzeker" gevoel over de kwaliteit van hitnews (SSL) verbindingen maar echt storend is het ook weer niet.
Als je alles tegen elkaar afweegt, prijs, retentie, speed, uptime ben ik nog steeds erg tevreden over hitnews.
Overigens ik gebruik de laatste beta van newsleecher over SSL poort 563 met 8 connecties.
PC Specs
Ik heb momenteel bovenstaande aanbieding, maar ik krijg geen constante snelheid met astraweb. Mijn theoretische snelheid is 100 mbit, maar bij Astraweb schommelt dit enorm. Het begint vaak erg snel tot wel 90 mbit, maar daarna gaat de snelheid terug tot 'maar' 40 mbit. Aan mijn eigen internetsnelheid ligt het niet, testbestanden van 1 GB komen wel gewoon met 100 mbit binnen. Iemand oplossing voor dit luxe probleem?Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 03:46:
[...]
Astraweb ongelimiteerde snelheid. Tijdelijk voor $11 per maand (ongeveer €8,-) *klik* en 160 dagen retentie.
Gebruik je de Europese newsserver van Astraweb?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ja, in combinatie met SSL op poort 443pven schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:27:
Gebruik je de Europese newsserver van Astraweb?
[ Voor 3% gewijzigd door Intergalactrick op 29-12-2008 10:41 ]
hier ook , nergens last van.Fatal Mind schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:42:
Hier nergens last van op 8 slotjes via ssl, werkt prima.
ik had er wel last van met grabit maar dat lag dus aan het programma.
stond opeens heel me laptop vast en me verbinding vol open zonder te downloaden.
of het duurde heel lang voordat ik kon gaan downloaden want me ww werd dan weer niet geaccepteerd.
newsleecher erop gegooid en alles gaat goed, hij blijft in ieder geval niet hangen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Is het zonder SSL wel stabiel? Bij UseNetServer merkte ik 'vroeger' wel eens dat SSL wat rare bijwerkingen gaf. Bij Astraweb is mijn verbinding overigens constant 900kb (ik heb hem daar op gelimiteerd, max is iets van 1MB).Intergalactrick schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:41:
[...]
Ja, in combinatie met SSL op poort 443
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ja, zorgen dat je pc niet gelijk decode terwijl hij aan het downloaden is, dat is denk ik eerder het probleem dan je bandbreedte en dat verklaart ook waarom het in het begin wel op 90Mbit loopt.Intergalactrick schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:26:
[...]
Ik heb momenteel bovenstaande aanbieding, maar ik krijg geen constante snelheid met astraweb. Mijn theoretische snelheid is 100 mbit, maar bij Astraweb schommelt dit enorm. Het begint vaak erg snel tot wel 90 mbit, maar daarna gaat de snelheid terug tot 'maar' 40 mbit. Aan mijn eigen internetsnelheid ligt het niet, testbestanden van 1 GB komen wel gewoon met 100 mbit binnen. Iemand oplossing voor dit luxe probleem?
Zou het inderdaad eens kunnen zijn, heb nu alleen het probleem dat ik niet kan zien waar ik dit kan instellen binnen SABnzbd. Kan het trouwens ook aan de nieuwsreader liggen?Punica- schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:21:
[...]
Ja, zorgen dat je pc niet gelijk decode terwijl hij aan het downloaden is, dat is denk ik eerder het probleem dan je bandbreedte en dat verklaart ook waarom het in het begin wel op 90Mbit loopt.
Heb ook verschillende poorten gebruikt met en zonder SSL..
EDIT: probleem ligt inderdaad aan de instellingen van de cache. Heb dit binnen SABnzbd kunnen instellen bij Article Cache Limit. Ben nu nog aan het spelen met die instellingen voor de meest optimale resultaten. Als ik het op ongelimiteerd zet, dan loopt de PC vast. Misschien wordt het dan toch eens tijd om mn oudere pc in te zetten als downloadmachine..
[ Voor 24% gewijzigd door Intergalactrick op 29-12-2008 12:19 ]
Verwijderd
Zet je reset hanging connection eens op 120 seconden. Deze staat standaard op 60 seconden in Newsleecher. (options> connection> dan schuif onderaan "reset hanging connection). Misschien dat het dan wat beter gaat.RonaldMade schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:01:
Logisch dat je PC dan vastloopt aangezien de downloads dan alleen naar het geheugen worden geschreven. De bedoeling is dat je een redelijk getal invult zodat er eerst een aantal MB's data wordt verzameld voordat je disks aangesproken worden.Intergalactrick schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:42:
[...]
...
EDIT: probleem ligt inderdaad aan de instellingen van de cache. Heb dit binnen SABnzbd kunnen instellen bij Article Cache Limit. Ben nu nog aan het spelen met die instellingen voor de meest optimale resultaten. Als ik het op ongelimiteerd zet, dan loopt de PC vast. Misschien wordt het dan toch eens tijd om mn oudere pc in te zetten als downloadmachine..
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
MaxPoweR schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:29:
[...]
Speciaal voor UPC klanten
http://www.chelloo.com/usenet.html
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:26:
Kijk even bij Xsnews
[...]
Ben voor XSNews gegaan, en ziet er goed uit 13,67 MB/s gemiddeldDaMarcus schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:28:
XSNews ben ik goed over te sprekenIk gebruik het hier i.c.m. met de Chelloo.com-aanbieding (24Mbit voor 6,95). Geen fluctuaties tot zover.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Verwijderd
Toen Giganews net upgrade naar 240 dagen, hielden ze zich daar netjes aan. Ik probeerde net echter iets te downloaden van 228 dagen oud, en het was 90% incompleet (dus ook niet repareerdbaar). Dit merkte ik al een maand geleden ook. Het lijkt er op dat Giganews toch echt iets aanbied wat ze niet kunnen nakomen. Heeft iemand hier nog meer last van?
Verwijderd
Ze leggen het probleem gewoon uit in het nieuwsbericht dat op hun site staat. Wel op z'n zachtst gezegd nogal matig dat ze niet de 240 dagen veranderen in iets lagers.
Verwijderd
Yep. Probeerde gisteren ook een paar oude posten binnen te halen toen me dit ook al opviel. Blij dat ik het maar voor 1 maand gepakt heb. (moest wat oude posten binnenhalen)Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:21:
Toen Giganews net upgrade naar 240 dagen, hielden ze zich daar netjes aan. Ik probeerde net echter iets te downloaden van 228 dagen oud, en het was 90% incompleet (dus ook niet repareerdbaar). Dit merkte ik al een maand geleden ook. Het lijkt er op dat Giganews toch echt iets aanbied wat ze niet kunnen nakomen. Heeft iemand hier nog meer last van?
Bij XSNews is de retentie ook achteruit gegaan door de groei van usenet, 80 dagen geeft daar bij populaire groepen problemen, maar daar zijn ze ook druk bezig met storage upgrades.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:33:
Ze leggen het probleem gewoon uit in het nieuwsbericht dat op hun site staat. Wel op z'n zachtst gezegd nogal matig dat ze niet de 240 dagen veranderen in iets lagers.
Toch knap dat Hitnews juist wel de retentie weet te verhogen, ondanks de groei.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
op de site van Astraweb staat aangekondigd dat ze de retentie opschroeven naar 270 dagen!
klik

whaha, laat ik nu net bij astraweb zitten, het is meer dan giganews, misschien kunnen ze gewoon de 160 dagen laten staan,(ik vind het lang zat) en de prijs verlagen.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:38:
op de site van Astraweb staat aangekondigd dat ze de retentie opschroeven naar 270 dagen!klik
Verwijderd
Zo duur vind ik astraweb niet hoor
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 17:44 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het kan er soms wat 'heet' aan toe gaan in dit topic, houdt het vriendelijk en vooral ook naar elkaar!
Het kan er soms wat 'heet' aan toe gaan in dit topic, houdt het vriendelijk en vooral ook naar elkaar!