Newsservers met binaries [deel 8] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 109.868 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 10:48

Devil103

Coffee need more coffee

Heeft er hier iemand ervaring met 6to4 tunnels van Hurricane Electric?
Ik heb namelijk een tunnel opgezet tussen de server in Amsterdam en mijn DD-WRT router.
(Ik kan news.ipv6.eweka.nl pingen vanaf mijn PC) maar toch haal ik niet zo'n schitterende snelheden.

Maximum 500 kb/s. Ik dacht dat ipv6 eweka zo snel ging? Of het ik het nou misbegrepen? 8)7

Ik lees wel net dat er nog mensen met problemen zijn, maar ik weet niet of het daar nu aan ligt of aan hurricane electric (snelheid cap ofzo)?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 6to4 sixxs verbinding en haal 10Mbit bij Eweka IPv6.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 10:48

Devil103

Coffee need more coffee

Vreselijk gewoon :s Stomme is dat ik geen account krijg bij Sixxs.
Zal nog is proberen een account op te zetten.
Kan je met Sixxs een gelijkaardige tunnel opzetten? (6to4) ipv met mijn router
Of moet je dan gebruik maken van die AICCU utility?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mag je eigenlijk je hitnews.eu account sharen?
Ik doe dat nu al jaren met eweka, en dat gaat prima. 50% van de prijs is altijd leuk namelijk.
Maar eweka begint mi. wat achter te lopen qua features zoals SSL, en hitnews is vrij concurrerend.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 18:31:
[...]

Inderdaad! Nu tot 120 Mbit en de retentie ook nog eens naar 200 dagen!
Maken ze dat ook waar?

Heb een jaar geleden ofzo een testaccount bij ze gehad, en toen haalden ze amper 60 dagen terwijl ze 100 beloofden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

mcDavid schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:24:
[...]

Maken ze dat ook waar?

Heb een jaar geleden ofzo een testaccount bij ze gehad, en toen haalden ze amper 60 dagen terwijl ze 100 beloofden.
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ook jammer dat ze geen forum hebben, anders had je dat daar ongetwijfeld kunnen lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 23-11-2008 01:48 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:17
Boudewijn schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:43:
Ik doe dat nu al jaren met eweka, en dat gaat prima. 50% van de prijs is altijd leuk namelijk.
Maar eweka begint mi. wat achter te lopen qua features zoals SSL, en hitnews is vrij concurrerend.
De feiten:
- 200 dagen retentie
- Snelheid tot 120 Mbit/sec
- tot 12 connecties
- Alternatieve poorten
- Account sharing
- Gratis SSL

Lijkt mij geen probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil103 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:36:
Vreselijk gewoon :s Stomme is dat ik geen account krijg bij Sixxs.
Zal nog is proberen een account op te zetten.
Kan je met Sixxs een gelijkaardige tunnel opzetten? (6to4) ipv met mijn router
Of moet je dan gebruik maken van die AICCU utility?
aiccu ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Laguna schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:36:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ook jammer dat ze geen forum hebben, anders had je dat daar ongetwijfeld kunnen lezen.
Nou, ik heb de knoop doorgehakt.
Ik ben vast Astranews naar Hitnews gegaan. En nu heb ik dus met 3 vrienden een account gedeelt van 60mbit. 200 dagen retentie, 20mbit pp dus voor 5 euro .

Nou, ik heb de retentie dus even getest. Met bestanden tussen de 190 en 200 dagen heeft ie veel moeite en ze zijn nauwelijks compleet. Maar <190 dagen gaat perfect.
Nouja, van die 10 dagen kan ik niet wakker liggen, helemaal niet voor dit bedrag.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

EWK schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:22:
[...]

Ik ben vast Astranews naar Hitnews gegaan. En nu heb ik dus met 3 vrienden een account gedeelt van 60mbit. 200 dagen retentie, 20mbit pp dus voor 5 euro .

Nou, ik heb de retentie dus even getest. Met bestanden tussen de 190 en 200 dagen heeft ie veel moeite en ze zijn nauwelijks compleet. Maar <190 dagen gaat perfect.
Nouja, van die 10 dagen kan ik niet wakker liggen, helemaal niet voor dit bedrag.
Klopt inderdaad, is mijzelf ook opgevallen. 190 dagen gaat prima, af en toe kan je nog wat naar binnenhalen van een 193 dagen. Misschien zijn de de laatste 10 dagen nog aan het vullen, zou best kunnen (Gezien het feit dat ze iets van twee weken terug naar 180 gegaan zijn).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Ik heb momenteel thuis een internetverbinding van 10mbit. Had een proefaccounts van hitnews en daar download hij zeer stabiel 950kb per seconde. Nu heb ik dus een 10mbit abonnement genomen voor 3 maanden. Nu komt de downloadsnelheid niet boven de 600 kb per seconde en wisselt de snelheid de hele tijd. Weet iemand hoe dit komt ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Boudewijn schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:43:
Eweka bied al een behoorlijke tijd gratis SSL hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
EWK schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:22:
[...]

Dan wordt hitnews de opvolger van mijn tweaknews abonnement, ik zit al een tijdje te twijfelen over Giganews omdat dat de enige is met een gigantische retentie, maar giganews is nogal aan de prijzige kant. Hitnews is echter erg goekoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:24:
[...]

Maken ze dat ook waar?

Een jaar geleden was dat inderdaad bij mij ook een probleem. Later werd de 100 dagen echter wel gehaald. De nieuwe retenties (eerst naar 160, nu 200) heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintendo schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:28:
[...]

Dan wordt hitnews de opvolger van mijn tweaknews abonnement, ik zit al een tijdje te twijfelen over Giganews omdat dat de enige is met een gigantische retentie, maar giganews is nogal aan de prijzige kant. Hitnews is echter erg goekoop.
Tweak is ook de retentie aan het vergroten, ze verwachten ook nadat alles gevuld is dat ze meer dan 200 dagen hebben. Dit heb ik overigens van de tweak-helpdesk.
Ze zitten nu op ongeveer 150 dagen....

Nu hitnews de retentie naar 200 dagen heeft, gaat de rest volgen??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:31:
[...]

Tweak is ook de retentie aan het vergroten, ze verwachten ook nadat alles gevuld is dat ze meer dan 200 dagen hebben. Dit heb ik overigens van de tweak-helpdesk.
Ze zitten nu op ongeveer 150 dagen....

Nu hitnews de retentie naar 200 dagen heeft, gaat de rest volgen??
Lange leve de vrije markt :) .

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vraag ik me soms af wat je met zulke retenties moet. Als je een regelmatige downloader bent en dan zijn de meeste die dit topic volgen, mis je nauwelijks iets dus is in de praktijk een retentie van 10 dagen al genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor de series die nu geaired worden en films die net uit zijn wel, maar ik vind het wel fijn om ook oudere bestanden binnen te kunnen halen. Als je een wat oudere film of bijzonder bestand zoekt dan kun je soms lang wachten met 10 dagen retentie (wat de niet pay-servers meestal doen van de providers die er nog een hebben).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet kan vinden op de site van hitnews is of ze cappen per connectie. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:53:
Toch vraag ik me soms af wat je met zulke retenties moet. Als je een regelmatige downloader bent en dan zijn de meeste die dit topic volgen, mis je nauwelijks iets dus is in de praktijk een retentie van 10 dagen al genoeg :)
Trust me, wanneer je eenmaal een vriending hebt die ancient films wil zien dat zul je snel genoeg dankbaar zijn voor een hoge retentie.

Zit nu bij Astraweb maar als ik het zo zie denk ik dat ik ga switchen naar Hitnews, goedkoper en iets langere retentie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Voor de huidige dingen wel, maar af en toe wil ik een serie die al een tijd geleden geaired is. Dan is het toch wel fijn als je tot 200 dagen terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
frankdewildt schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:19:
Ik heb momenteel thuis een internetverbinding van 10mbit. Had een proefaccounts van hitnews en daar download hij zeer stabiel 950kb per seconde. Nu heb ik dus een 10mbit abonnement genomen voor 3 maanden. Nu komt de downloadsnelheid niet boven de 600 kb per seconde en wisselt de snelheid de hele tijd. Weet iemand hoe dit komt ?
Alvast bedankt
Het kan zijn dat ze de verbindingen echt letterlijk op bijv. 10 mbit cappen. Dat deed eweka eerst ook (maar dan op 20 mbit), maar na zeer veel klachten hebben ze dat opgehoogd omdat in de praktijk bleek dat niemand daadwerkelijk de 20 mbit kon halen op die manier.

Mijn advies dus: klagen klagen klagen!
Het lijkt me juist super relaxt. Wordt de diversiteit tenminste weer wat groter. Die laat de laatste tijd nogal ter wensen over vind ik!
Hoop ook dat mensen wat minder vaak dingen gaan reposten. Vaak wordt exact dezelfde post echt iedere 10 dagen herhaald en dat gaat alleen maar ten koste van andere (iets exotischer) dingen, die daardoor weer verdwijnen.

[ Voor 31% gewijzigd door mcDavid op 23-11-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:27:
[...]
Hoop ook dat mensen wat minder vaak dingen gaan reposten. Vaak wordt exact dezelfde post echt iedere 10 dagen herhaald en dat gaat alleen maar ten koste van andere (iets exotischer) dingen, die daardoor weer verdwijnen.
Ja dat ben ik inderdaad met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik kan op dit moment niet downloaden met m'n tweakdsl verbinding bij Tweaknews.
Newsleecher gaat niet downloaden, het lijkt alsof hij alleen staat te 'scannen'.

Hebben meer mensen hier last van? M'n Astraweb account doet het wel, maar ik vind het een beetje zonde om die te gebruiken, die heb puur voor als ik ergens even snel wat wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ook ik ben overgestapt naar hitnews maar ondervind toch aardig wat incomplete downloads.
Ik gebruik newsleechers 3.9 Final.

Edit: Nader bekeken is 1 op de 4 incompleet!

[ Voor 32% gewijzigd door Deef_K op 23-11-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Neefdave schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:21:
Ook ik ben overgestapt naar hitnews maar ondervind toch aardig wat incomplete downloads.

Hoeveel dagen geleden waren die downloads gepost?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:21:
Ik kan op dit moment niet downloaden met m'n tweakdsl verbinding bij Tweaknews.
Newsleecher gaat niet downloaden, het lijkt alsof hij alleen staat te 'scannen'.
Ben je niet iets heel ouds aan het downloaden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Neefdave schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:21:

Nou, sinds vanmiddag is het hier -O-.
Het is een file van 100 dagen oud.

Heb al gemaild, maar dit schiet niet op..

Eerste deel met mijn (opgezegde maar nog lopende) Astraweb account gedownload.
Het middenste gedeelte is zonder SSL van Hitnews, en het laatste mét SSl.

Afbeeldingslocatie: http://www.erwinkleinjan.nl/ewk/naamloos.JPG

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Laguna schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:11:
[...]

Hoeveel dagen geleden waren die downloads gepost?
Gister :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:20:
[...]

Ben je niet iets heel ouds aan het downloaden dan?
Nee, het is 5.4 dagen oud. Net snel nog even gekeken, nu loopt het via Tweaknews weer wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik lees in dit topic vooral onbeperkte abbonementen. Die heb ik al (In de vorm van een Eweka abbo), maar als Eweka het qua retentie niet meer red, wil ik er graag een Volume account naast. Ik koop dus een paar GB voor een prijs en dan blijft dat een tijdje staan.

Ik heb nu een account bij Astraweb, maar de retentie is daar ook niet bar veel hoger. Giganews biedt helaas geen dergelijke accounts aan.

Ik ben dus op zoek naar een Usenetprovider die mij een hele hoge retentie geeft (Toch wel minstens 150 dagen) en waar ik een volume account aan kan schaffen.

Kent iemand zo iets?

Pfcorner heb ik gezien, die bieden een hele goede retentie voor hun Fill-account (200 dagen en nog veel meer!) maar helaas geen volume account, maar een maandelijks bedrag.

[ Voor 12% gewijzigd door Jassy op 23-11-2008 23:42 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:38:
Ik heb nu een account bij Astraweb, maar de retentie is daar ook niet bar veel hoger. Giganews biedt helaas geen dergelijke accounts aan.

Ik ben dus op zoek naar een Usenetprovider die mij een hele hoge retentie geeft (Toch wel minstens 150 dagen) en waar ik een volume account aan kan schaffen.
Astraweb heeft 160 dagen retentie, beetje vreemd dat je de retentie van Astraweb vind tegenvallen en een server zoekt met minimaal 150 dagen retentie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik astraweb prima 100mbit voor een schappelijk bedrag. Ik had overwogen om hitnews te gaan proberen maar die is duurder.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:23:
Persoonlijk vind ik astraweb prima 100mbit voor een schappelijk bedrag. Ik had overwogen om hitnews te gaan proberen maar die is duurder.
Maar die heeft account sharing en een hogere rentie.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik lees hier eigenlijk weinig mensen die xsnews gebruiken? Ik las namelijk het volgende op hun site:
Onze opslagcapaciteit stelt ons in staat om op alle 150.000 nieuwsgroepen meer dan 100 dagen retentie te bieden en door onze top 10 notering in de top 1000 van peering partners kunnen wij een compleetheid van meer dan 99% bieden.
Nou download ik de laatste tijd bestanden van meer dan 160 dagen die gewoon compleet aan komen.. is dat bericht oud of heb ik gewoon geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
spNk schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:51:
Ik lees hier eigenlijk weinig mensen die xsnews gebruiken? Ik las namelijk het volgende op hun site:

[...]

Nou download ik de laatste tijd bestanden van meer dan 160 dagen die gewoon compleet aan komen.. is dat bericht oud of heb ik gewoon geluk?
Waarschijnlijk zijn ook zij dan hun retentie aan het opschroeven en zullen ze dat wel naar buiten brengen wanneer ze stabiel een bepaalde retentie kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

[...]

Same here, komen ook compleet aan :) Jammere is dat je overdag wordt gecapt op 16Mbit. Daarentegen 's nachts wel 24Mbit.

Neemt niet weg dat XLNed voor mij de snelste blijft. 24/7 over de 2.5MB/s heen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:53:
[...]

Same here, komen ook compleet aan :) Jammere is dat je overdag wordt gecapt op 16Mbit. Daarentegen 's nachts wel 24Mbit.

Neemt niet weg dat XLNed voor mij de snelste blijft. 24/7 over de 2.5MB/s heen O-)
XLned zit ik ook bij.
2 Weken lang zijn er al problemen vanwege een retentie upgrade, bestanden moesten verplaatst worden en er ontstond een enorme load bij XLned.
Downloaden ging nog maar op 1/8e van de normale snelheid.
Toen is besloten dit proces waarbij bestanden verplaatst werden te stoppen, wat weer extra problemen(oa retentie)met zich meebracht
Langzaam maar zeker komt de snelheid weer in de buurt van het normale maar dit getuigt natuurlijk niet van professionaliteit.
Het forum staat vol met klagende gebruikers, hoeveel dagen ze extra denken te krijgen vermelden ze ook niet.
Ik vermoed dat ze van 60 naar 80 dagen willen ;) maar of ze daarvoor genoeg extra schijven hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Heb je geluk, hangt veel af vanuit welke groep je iets pakt net nog geprobeerd iets uit boneless te halen van 143 dagen oud, maar die komt bij lange na niet compleet binnen 85 van de 618 blocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het als een soort napster / kazaa, gewoon handig om te hebben en ik heb niet altijd zin om elke dag achter de pc te kruipen. Net bijv. anderhalve week ziek geweest, maar hoef nu niet gelijk alle "schade" in te halen, dat kan volgende week bijv. ook prima.
Red Nalie schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:05:
Trust me, wanneer je eenmaal een vriendin hebt die ancient films wil zien dat zul je snel genoeg dankbaar zijn voor een hoge retentie.
Inderdaad! Hier hetzelfde!!! Heb hier een lange lijst van mijn vrouw liggen met films en series uit de jaren 80. 1 Keer per kwartaal controleer ik alles en pak ik zaken daarvan mee. Als ik dat elke dag erbij zou moeten doen...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Iemand enig idee wat dit inhoud? Krijg deze meldingen de gehele dag bij newsleecher ism hitnews.

Unable to logon. Server response: 400 news.hitnews.eu Your per-user connection limit reached.
Dit met 8 connecties

[ Voor 5% gewijzigd door Deef_K op 24-11-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:57:
Iemand enig idee wat dit inhoud? Krijg deze meldingen de gehele dag bij newsleecher ism hitnews.

Unable to logon. Server response: 400 news.hitnews.eu Your per-user connection limit reached.
Dit met 8 connecties
Je maakt teveel connecties. Zet de timeout in Newsleecher eens wat hoger en verlaag de aantal threads eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:43:
[...]

Maar die heeft account sharing en een hogere rentie.
Account sharing is voor mij niet belangrijk. Het zou mij niet verbazen als Astra de retentie ook verhoogd. Eigenlijk ben ik tevreden met 160 dagen retentie en 100mbit voor ongeveer 9 euro's per maand, gratis ssl en 20 connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:03:
[...]

Je maakt teveel connecties. Zet de timeout in Newsleecher eens wat hoger en verlaag de aantal threads eens.
Zelf ook wel eens met Hitnews meegemaakt, had ik notabene 6 van de 8 connecties lopen.

En nee, geen accountsharing ;) Overigens: vanaf 10Mbit mag je 8 connecties draaien? Welk abbo van Hitnews heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:38:
[...]

Astraweb heeft 160 dagen retentie, beetje vreemd dat je de retentie van Astraweb vind tegenvallen en een server zoekt met minimaal 150 dagen retentie. :?
Kwam er inderdaad achter via hun site. Wou iets van 128 dagen downloaden, maar dat ging dus hopeloos mis! :(

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Laatst online: 15:17
De retentie van 160 dagen klopt in iedergeval wel bij hitnews
ben daar zelf al aardig lang en het bevalt me uitstekend

[ Voor 96% gewijzigd door Torched op 24-11-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Zit ook al een aardig tijdje bij Hitnews maar de laatste paar dagen is het een rommeltje. Zeker niet genoeg servercapaciteit door mensen die nu aanmelden vanwege de 200 dagen retentie :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:12:
[...]

Kwam er inderdaad achter via hun site. Wou iets van 128 dagen downloaden, maar dat ging dus hopeloos mis! :(
Was het misschien geen verrotte post ofzo? Download regelmatig iets van rond de 160 dagen en haal alles goed binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Giganews hier: Diamond Single + SSL. €29.99, 20 simultane connecties, 240 dagen binary retention, 1981 dagen text retention (5.5 jaar ;) - ja, ik lees wel eens nieuwsgroepen, old skool FTW :-)). Snelheid is onbeperkt denk ik. Ik heb een 30Mbit-lijn (binnenkort 100Mbit) en haal bijna mijn topsnelheid.

Niet de goedkoopste, maar wel de beste. Vroeger zat ik nog bij xsnews omwille van de prijs, maar de retentie was me te kort. Daarna UseNext, maar dat was niets bijzonders.

Ik maak overigens niet te graag reclame voor usenet. Zolang het grote publiek zich met P2P bezighoudt laten de RIAA, BREIN, SABAM e.d. ons met rust. Napster is ook aan zijn succes tenonder gegaan. Rapidshare ligt nu al onder vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang de wetgeving zegt dat uploaden op NNTP-servers niet de verantwoording is van een usenetfarm is er niets aan de hand. En ook al zou dat zijn, dan heb je altijd nog feeds van over de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:46:
Zolang de wetgeving zegt dat uploaden op NNTP-servers niet de verantwoording is van een usenetfarm is er niets aan de hand. En ook al zou dat zijn, dan heb je altijd nog feeds van over de rest van de wereld.
Zelfs áls dat illegaal gemaakt wordt, zou het nog lang niet met usenet gedaan zijn. P2P bestaat immers ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Usenet is niet alleen binaries hoor. Ook veel mensen gebruiken usenet om te discusseren, de voorganger van een soort fora :) Usenet zal inderdaad niet verboden worden, maar de content waarop een copyright berust, wellicht wel.

En dan nog... De tijd van IRC .. FTP's.. Het zal zich ooit wel eens herhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En laten we niet teveel over de content op usenet praten, dat is op GoT niet gewenst en brengt dit topic in gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
YellowOnline schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:44:
Ik maak overigens niet te graag reclame voor usenet. Zolang het grote publiek zich met P2P bezighoudt laten de RIAA, BREIN, SABAM e.d. ons met rust. Napster is ook aan zijn succes tenonder gegaan. Rapidshare ligt nu al onder vuur.
Ja klinkt bekend. Zelf hou ik ook niet zo van het adverteren van usenet. Collega's doen dat wel "Je kunt er veel op vinden joh :o ". Krijg toch altijd wel de neiging om de persoon meteen de mond te snoeren maar ja, was het maar zo makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De halve wereld gebruikt inmiddels usenet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Giganews hier: Diamond Single + SSL. €29.99, 20 simultane connecties, 240 dagen binary retention, 1981 dagen text retention (5.5 jaar ;) - ja, ik lees wel eens nieuwsgroepen, old skool FTW :-)). Snelheid is onbeperkt denk ik. Ik heb een 30Mbit-lijn (binnenkort 100Mbit) en haal bijna mijn topsnelheid.

Niet de goedkoopste, maar wel de beste. Vroeger zat ik nog bij xsnews omwille van de prijs, maar de retentie was me te kort. Daarna UseNext, maar dat was niets bijzonders.

Maak je maar niet bang hoor, het staat tegenwoordig zowat elke maand wel in 1 van de bekende computerblaadjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
Punica- schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:24:
[...]

Maak je maar niet bang hoor, het staat tegenwoordig zowat elke maand wel in 1 van de bekende computerblaadjes :)
Inderdaad: die zijn zo hypocriet als het maar kan. Heel fel tegen illegale software maar wel hele artikelen vol schrijven over hoe je eraan kan komen onder de noemer dat ik er ook niet illegale dingen op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Punica- schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:24:
[...]

Is dat zo? :/ Ik lees geen computerblaadjes dus dat wist ik niet.

Het is wel zo dat usenet gebruiken toch nog net iets technischer is dan P2P. Daarnaast zijn de goeie providers betalend - dus dat legt de lat meteen hoger. Misschien speelt dat in Nederland wel minder, maar in België althans zijn de newsservers die door de ISPs aangeboden worden waardeloos: onvolledig en korte retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Tja, in BE worden ze gebruikt waarvoor ze ooit gemaakt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowOnline schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:44:
[...]

Is dat zo? :/ Ik lees geen computerblaadjes dus dat wist ik niet.

Het is wel zo dat usenet gebruiken toch nog net iets technischer is dan P2P. Daarnaast zijn de goeie providers betalend - dus dat legt de lat meteen hoger. Misschien speelt dat in Nederland wel minder, maar in België althans zijn de newsservers die door de ISPs aangeboden worden waardeloos: onvolledig en korte retentie.
In Nederland zijn er een paar ISP's gratis een redelijk goede nieuwsserver hebben. Tweakdsl en SpeedXS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Sinds vanmiddag heb ik een 20mbit hitnews account die ik deel met een maat. Tot zover gaat het erg vlotjes, haal zowaar me max speed weer ( deze kon eweka mij niet meer leveren blijkbaar ofzo... ? )

So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik zat ook bij Hitnews.EU maar is dat tegenwoordig XENNEWS.com!!!!???? Als ik nu bij Hitnews.eu wil aanmelden word ik doorgelinkt naar de website van Xennews.com. Ik krijg tegenwoordig ook mailtjes van Xennews terwijl mijn abo nog bij Hitnews is.

De prijzen bij Xennews zijn wel een stukkie hoger dan bij Hitnews. :( Retentie is 200 dagen.... :)

Dit krijg ik te lezen op de Xennews website:

Huh? I was at Hitnews.EU, what happened?

You’ve been redirected to this page because Hitnews.EU no longer supports international customers. We’d like to explain ourselves.

The reason is actually very simple and involves, as always, money. International traffic is very expensive. We didn’t realize this when we started but it turned out our international customers were actually costing us money.
So we had to do something about this. One option was to just block all international traffic and continue as a dutch provider. But we wanted to keep our loyal international customers satisfied so we set up the website you’re on right now: Xennews.Com.

There’s really no great way to say this so here goes: Yes, Xennews.Com is more expensive than Hitnews.EU. We still think we offer good value for money though. We’ve changed some things to make the service even better:

20 Connections
Xennews.com offers 20 connections for each account. This will improve the speed drastically for some users.

120 days retention
We’ve upped the retention a bit. Because of the new pricing we are now able to invest in more retention and a better service. The first 20 days extra are already set up and we will keep investing to make sure we can offer you the best.

Existing Hitnews.EU customers
If you have an active account at Hitnews.EU and you ended up here you can log in with your existing username and password at http://member.xennews.com/login.php. Your account has been transfered including any time you had left.
Please change the server from news.hitnews.eu into news.xennews.com.

We know that however we say this, it isn’t ideal for you. We can only ask for your understanding.

Best regards,
Xennews.Com Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackBozzz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:37:
Ik zat ook bij Hitnews.EU maar is dat tegenwoordig XENNEWS.com!!!!???? Als ik nu bij Hitnews.eu wil aanmelden word ik doorgelinkt naar de website van Xennews.com. Ik krijg tegenwoordig ook mailtjes van Xennews terwijl mijn abo nog bij Hitnews is.

De prijzen bij Xennews zijn wel een stukkie hoger dan bij Hitnews. :( Retentie is 200 dagen.... :)

Dit krijg ik te lezen op de Xennews website:

Huh? I was at Hitnews.EU, what happened?

You’ve been redirected to this page because Hitnews.EU no longer supports international customers. We’d like to explain ourselves.

The reason is actually very simple and involves, as always, money. International traffic is very expensive. We didn’t realize this when we started but it turned out our international customers were actually costing us money.
So we had to do something about this. One option was to just block all international traffic and continue as a dutch provider. But we wanted to keep our loyal international customers satisfied so we set up the website you’re on right now: Xennews.Com.

There’s really no great way to say this so here goes: Yes, Xennews.Com is more expensive than Hitnews.EU. We still think we offer good value for money though. We’ve changed some things to make the service even better:

20 Connections
Xennews.com offers 20 connections for each account. This will improve the speed drastically for some users.

120 days retention
We’ve upped the retention a bit. Because of the new pricing we are now able to invest in more retention and a better service. The first 20 days extra are already set up and we will keep investing to make sure we can offer you the best.

Existing Hitnews.EU customers
If you have an active account at Hitnews.EU and you ended up here you can log in with your existing username and password at http://member.xennews.com/login.php. Your account has been transfered including any time you had left.
Please change the server from news.hitnews.eu into news.xennews.com.

We know that however we say this, it isn’t ideal for you. We can only ask for your understanding.

Best regards,
Xennews.Com Team
Watvoor snelheid wordt aangeboden vanuit het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
Ik kan de snelheid zo 1,2,3 niet zien op hun website. Ik haal altijd wel de volle snelheid die mijn provider Ziggo mij biedt. Ik blijf het toch vreemd vinden. Ben ik de enige die word doorgelinkt naar de Xennews website???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:53
[...]
One option was to just block all international traffic and continue as a dutch provider
[...]
Je zegt dat je Ziggo gebruikt, dus zit je in NL. Waarom wordt jij dan blijkbaar gezien als international customer?
Als ik naar Hitnews.eu surft, kom ik gewoon op hun site uit... en ik zit in BE :P

[edit]
Of begrijp ik hun mail nu verkeerd en doen ze geen NL meer en zitten zij ergens anders? :?
Xennews.com zit in NL blijkbaar, maar Hitnews.eu toch ook? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 26-11-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide is hetzelfde bedrijf als je kijkt naar het adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Beiden zitten in NL en hebben dezelfde eigenaar, de reden dat Xennews duurder is, is omdat deze dus vooral internationale klanten (en dus duurder verkeer) gaat regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door PeterSelie op 26-11-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zit te twijfelen.
Momenteel zit ik bij XS News en die loopt 1 Dec af.

Misschien dat ik hitnews eens ga proberen.
Al moet ik wel zeggen dat ik wat voorzichtiger ben sinds ik zo lekker ge.... ben bij Newscacher.
Heb dus een 10Mb abo wat (max ivm knijpen ISP) 1,8Mb max heeft (wind mee helling af ;-) )

Ik ga een proefabo bij hitnews nemen kan ik de komende dagen eea testen (ook icm retentie)

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 26-11-2008 15:20 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:49:
[...]

In Nederland zijn er een paar ISP's gratis een redelijk goede nieuwsserver hebben. Tweakdsl en SpeedXS.
Die komen met je ISP ja, en die nemen ook gewoon af bij een andere hoor (bijv Giganews) :) Dat wordt weer gecompenseerd in je maandbedrag.

maar het scheelt wel weer de administratie van een payserver. Ik heb liever een payserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
SoaDmaggot schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:01:
Beiden zitten in NL en hebben dezelfde eigenaar, de reden dat Xennews duurder is, is omdat deze dus vooral internationale klanten (en dus duurder verkeer) gaat regelen.
Ja, maar dan blijft het nog vreemd dat Nederlandse klanten als buitenlanders worden gezien en naar xennews worden doorgestuurd. Misschien zitten er nog wat foutjes in hun ip-tabellen die bepalen wie er uit NL komt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sc0rPi0N schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:11:
Ik zit te twijfelen.
Momenteel zit ik bij XS News en die loopt 1 Dec af.

Misschien dat ik hitnews eens ga proberen.
Al moet ik wel zeggen dat ik wat voorzichtiger ben sinds ik zo lekker ge.... ben bij Newscacher.
Heb dus een 10Mb abo wat (max ivm knijpen ISP) 1,8Mb max heeft (wind mee helling af ;-) )

Ik ga een proefabo bij hitnews nemen kan ik de komende dagen eea testen (ook icm retentie)
Tja ik zit al een tijd bij hitnews en die kun je toch echt niet gaan vergelijken met een oplichter als newscacher.
Haal eigenlijk altijd mijn max snelheid. 1.5mb/s down en de retentie is inmiddels ook al zo'n 200 dagen. Betalen werkt simpel met ideal en je bent gelijk online.

Neem gewoon een proefabo en daarna een abo van een maand om verder te testen, aan die 7a8 euro kun je je geen buil vallen lijkt me. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:20:
[...]

Die komen met je ISP ja, en die nemen ook gewoon af bij een andere hoor (bijv Giganews) :) Dat wordt weer gecompenseerd in je maandbedrag.

maar het scheelt wel weer de administratie van een payserver. Ik heb liever een payserver.
SpeedXS heeft een eigen farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
Het blijft inderdaad een vreemde zaak met dat Hitnews/Xennews. Ik woon in Bergen op Zoom, welliswaar 10 km van België maar toch nog steeds Nederland :) Een kennis van mij had hetzelfde probleem in Bergen op Zoom. Ik heb daarom net een email naar Hitnews gestuurd en om tekst en uitleg gevraagd!

Als ik antwoord heb zal ik het hier posten....

Ik wacht in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Het Hitnews verhala is heel simpel en het is ook enigzins uitgelegt door ze.

Het gaat in principe niet om het punt 'nederlander - buitenlander' maar om ISP die hitnews kan bereiken via peering (goedkoop), of via transit(duur).

Ik gok dat een aantal mensen hier boven bijvoorbeeld bij de ISP compuserve zitten, dat is een Amerikaanse ISP die in Nederland diensten aanbied, echter ze hebben niet echt een Nederlandse netwerk. (om het even Heeeeeeeeeeeeeeeeeel simpel uit te leggen). Daarom loopt eigenlijk alles naar die provider via transit, ook al heb je een internet aansluiting in Nederland.

Nog zo'n provider is Telenet in belgie, dit is een ISP die wel een eigen netwerk heeft, maar die met niemand wil peeren, om toch de dienst aan te bieden moet hitnews dat dus weer via transit aanbieden.

Om dus zo goedkoop mogelijk te kunnen usenetten moet je niet bij een provider als bovenstaande zitten maar 1 met normale network policies (99% van de markt), anders zal je altijd, ook bij anderen de hoofdprijs blijven betalen helaas...

(dit zelfde probleem deed zich trouwens ook voor bij de livestreams van de OS, klanten met compuserve werden gezien als Amerikaanse internetters omdat deze een 'amerikaans ip' hhebben).

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Help!!!! schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:31:
[...]

Tja ik zit al een tijd bij hitnews en die kun je toch echt niet gaan vergelijken met een oplichter als newscacher.
Haal eigenlijk altijd mijn max snelheid. 1.5mb/s down en de retentie is inmiddels ook al zo'n 200 dagen. Betalen werkt simpel met ideal en je bent gelijk online.

Neem gewoon een proefabo en daarna een abo van een maand om verder te testen, aan die 7a8 euro kun je je geen buil vallen lijkt me. :)
De vergelijking ging meer op voor het "if it ain't broken don't fix is" gezien het switchen van usenet provider.
Zal eens kijken of het bevalt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Punica- schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:53:
Ik gok dat een aantal mensen hier boven bijvoorbeeld bij de ISP compuserve zitten, dat is een Amerikaanse ISP die in Nederland diensten aanbied, echter ze hebben niet echt een Nederlandse netwerk. (om het even Heeeeeeeeeeeeeeeeeel simpel uit te leggen). Daarom loopt eigenlijk alles naar die provider via transit, ook al heb je een internet aansluiting in Nederland.
Klopt. Ik zit bij Compuserve. Had me aangemeld bij hitnews, maar kreeg een mailtje dat ik was omgezet naar xennews.com. Pas bij verlenging van mijn abbo zou ik moeten bijbetalen. Vind ik netjes.

Kreeg hetzelfde verhaal te horen. Ik snap het wel, maar wel lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik mijn abo bij XSnews maar eens ga opzeggen. De snelheid is meestal wel goed, maar de retentie valt vies tegen als ik het eens vergelijk met andere usenetproviders. Hitnews biedt nu tot 160 dagen en loopt op 200 dagen, en als ik het goed begrijp gaat ook Tweaknews naar die retentie toe?

Maar: hoe zeker kan ik ervan zijn dat ze die halen? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb namelijk geen zin om weer met het verhaal afgescheept te worden dat 'retentie variabel is', met andere woorden, dat ze er niets aan willen doen omdat het ze teveel geld kost. Bij XSnews lukt het me soms niet eens om posts van 70 dagen oud binnen te halen. :{ Haalt Hitnews de geadverteerde retentie, ook binnen kleinere groepen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Zoeken Asmodeus:
EWK in "Newsservers met binaries [deel 8]"
Phyxion in "Newsservers met binaries [deel 8]"

[ Voor 27% gewijzigd door EWK op 28-11-2008 21:10 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
voor mensen die geen CC hebben en toch graag een abo willen waar een CC voor vereist is, dan kan je dit
https://www.wirecard.com/wirecard/ voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:58:
Ik denk dat ik mijn abo bij XSnews maar eens ga opzeggen. De snelheid is meestal wel goed, maar de retentie valt vies tegen als ik het eens vergelijk met andere usenetproviders. Hitnews biedt nu tot 160 dagen en loopt op 200 dagen, en als ik het goed begrijp gaat ook Tweaknews naar die retentie toe?

Maar: hoe zeker kan ik ervan zijn dat ze die halen? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb namelijk geen zin om weer met het verhaal afgescheept te worden dat 'retentie variabel is', met andere woorden, dat ze er niets aan willen doen omdat het ze teveel geld kost. Bij XSnews lukt het me soms niet eens om posts van 70 dagen oud binnen te halen. :{ Haalt Hitnews de geadverteerde retentie, ook binnen kleinere groepen?
bedoel je dat met headers of met nzb's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, my bad. Ik had wel gezocht, maar met het zoekwoord 'retentie' in dit topic kom je niet heel ver. ;)
thefxr schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:19:
[...]

bedoel je dat met headers of met nzb's?
NZB's. Ik zie geen enkele reden om nog te headeren. Sterker nog, bij een retentie van 200 dagen een groep als bijvoorbeeld boneless headeren, dan ben ik morgen nog niet klaar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35
Paar dagen geleden geswitched van Eweka naar hitnews. Ik kan zeggen dat hitnews mij prima bevalt. Net nzb van 190 dagen oud binnengehaald en dat ging prima. Ook haal ik mijn max snelgeid(2060 kb/s) Daarnaast zijn ze ook nog eens goedkoper dan Eweka. Prima dus.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Helaas heb ik geen mail gehad van XSNews en is per vandaag mijn abo met een half jaar verlengd.
Daarom heb ik ze even gemaild.

Volgens eerdere bronnen zou ik toch gemaild worden 5 dagen voor het verlengen en dat is jammer genoeg nooit gebeurd.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Ik had de klantenservice van TweakNews gemaild over de vermeende retentieverhoging maar daar wisten ze er nog niks van af. Beetje vaag verhaal dus. Zodra mijn jaarabbonement is verlopen bij tweak ga ik denk ik naar hitnews. Veel goedkoper en die retentie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na een proefperiode van 3 dagen maar direct voor een halfjaar betaald voor Hitnews. Ik heb even met die retentie zitten spelen, en posts van 190 dagen oud komen bij mij prima binnen. Snelheid is constant 10 mbit, het maximum van m'n verbinding. Kortom: prima provider, imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Alweer opgelost ;)

[ Voor 96% gewijzigd door scorpio op 02-12-2008 13:33 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Toevallig nog meer mensen last van snelheidsflucuaties met hitnews.eu ?

Zit nu met 8 ssl slots bestanden van 40 dagen te downloaden, maar de snelheid fluctueerd van 200 kB/s tot 900 kB/s ( max is 1100 kB/s is nu gelimiteerd )

Als het niet aan hitnews ligt, dan aan upc, heb ik wat te klagen... hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Fatal Mind schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:51:
Toevallig nog meer mensen last van snelheidsflucuaties met hitnews.eu ?

Zit nu met 8 ssl slots bestanden van 40 dagen te downloaden, maar de snelheid fluctueerd van 200 kB/s tot 900 kB/s ( max is 1100 kB/s is nu gelimiteerd )

Als het niet aan hitnews ligt, dan aan upc, heb ik wat te klagen... hmmm
Op dit moment stabiel met 4 lijnen (1,8MB/s), bestanden van 170 dagen oud.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
Mijn probleem Xennews - Hitnews is opgelost nadat ik wat mailverkeer had gehad met Hitnews. Ze reageerden heel snel op mijn mailtjes. Een antwoord heb ik niet gekregen over hoe en waarom maar een paar uur na mijn mailtjes kon ik me weer gewoon aanmelden bij Hitnews.

Mij snelheid bij Hitnews zit op het maximum van mijn provider (Ziggo) en is heel erg constant! Weer tevreden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
EWK schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:57:
[...]

Op dit moment stabiel met 4 lijnen (1,8MB/s), bestanden van 170 dagen oud.
Ah, dan is er grote kans dat het aan UPC ligt... binnenkort eens ffies klagen, dit is nou al week aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net informatie van Eweka ontvangen, zie dit _/-\o_

Uitbreiding Retentie De retentie voor binaries nieuwsgroepen bedraagt momenteel 170 dagen. De retentie zal in de komende tijd gestaag doorgroeien naar 200 dagen.

Eweka blijft toch de beste usenetprovider is mijn mening. Bron : nieuwsbrief Eweka

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:01:

Uitbreiding Retentie De retentie voor binaries nieuwsgroepen bedraagt momenteel 170 dagen. De retentie zal in de komende tijd gestaag doorgroeien naar 200 dagen.

Eweka blijft toch de beste usenetprovider is mijn mening. Bron : nieuwsbrief Eweka
bron
- Onbeperkt downloaden
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s
- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone
- Meer dan 400 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Tot 170 dagen retentie voor binaries groepen
- Retentie groeit naar 200 dagen
- Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn
- Telefonische helpdesk tegen lokaal tarief, email en chat support
- Kostenloos SSL beschikbaar

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Lol, denk dat Giganews toch een stapje beter is (maar goed, daar betaal je dan ook voor). Vind het sowieso al crap dat je bij Eweka op een vaste server zit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:04:
Vind het sowieso al crap dat je bij Eweka op een vaste server zit.
Dat geld op het moment nog maar voor <40% van de klanten en word in 2009 voor alle klanten gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Een vraagje, ik zit er ook over te denken om betaalde nieuwsgroepen te nemen. Ik woon nu bij mijn ouders maar zit ook vaak bij mijn vriendin. Is het toegestaan om met verschillende ip's in te loggen, dit zal dus nooit tegelijk zijn? Ik had even gekeken bij hitnews en zie daar iets van account sharing maar weet niet wat dat inhoudt? Ik hoor ook soms dat mensen samen doen met hun account, mag dat zomaar?

Ik begin me nu namelijk erg te storen aan de slechte retentie van ziggo.

Edit: sorry, na een simpel zoekje in dit topic op account sharing weet ik het al. Mijn vervolg vraag: Moet je zelf zorg dragen voor het aantal connecties, of kun je gewoon niet meer als 8 connecties krijgen als je er 8 hebt?

[ Voor 19% gewijzigd door wiene op 02-12-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Eweka is dit geen probleem. Je kan vanaf zoveel IP's/locatie's inloggen als je wilt zolang je maar niet op 1 moment meer dan 8 connecties maakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:12:
Bij Eweka is dit geen probleem. Je kan vanaf zoveel IP's/locatie's inlogged als je wilt zolang maar niet op 1 moment meer dan 8 connecties maakt! :)
als je er meer dan 8 maakt, dan krijg je bij nummer 9, 10 etc. de melding dat alle lijnen bezet zijn. Maar 8 lijnen is best veel, ik heb er zelf 5, mijn vrouw op haar pc 1 en mijn broer 2. Mijn vrouw woont natuurlijk bij mij in huis, maar ik bedoel op haar eigen pc.

Wij halen allemaal mooie snelheden op deze manier. 1,8MB/sec zonder problemen met 5 lijnen (bij Eweka). Dus 8 lijnen is een luxe, je gebruikt ze vast niet (of je moet een wel heel snelle verbinding hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:37:
[...]

als je er meer dan 8 maakt, dan krijg je bij nummer 9, 10 etc. de melding dat alle lijnen bezet zijn. Maar 8 lijnen is best veel, ik heb er zelf 5, mijn vrouw op haar pc 1 en mijn broer 2. Mijn vrouw woont natuurlijk bij mij in huis, maar ik bedoel op haar eigen pc.

Wij halen allemaal mooie snelheden op deze manier. 1,8MB/sec zonder problemen met 5 lijnen (bij Eweka). Dus 8 lijnen is een luxe, je gebruikt ze vast niet (of je moet een wel heel snelle verbinding hebben).
Ik ga naar 20Mbit van Ziggo (Alles in 1 extra). Het is ook niet zo dat ik ga delen of zo, voorlopig niet in ieder geval. Maar meer als mijn vriendin dan perongeluk iets verkeerd doet en dus opeens ook gaat downloaden met nieuwsgroepen en 8 lijnen gebruikt wat er dan gebeurd met mijn 8 lijnen. Ik zit zelf te denken aan hitnews en dan gewoon 2 jaar vooruit betalen. Ik ben niet zo'n fan van vaste maandlasten. Zie dit meer als een impulsaankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T

Jup, ik las het net ook. Alhoewel dit waarschijnlijk wel betekent dat er in de praktijk een retentie van 185 gehaald wordt. Ik kan op dit moment ook niet uit de aller drukste kanalen iets van 120 dagen oud weghalen. Maar het is mooi nieuws nevertheless :) ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiene schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:56:
[...]

Ik ga naar 20Mbit van Ziggo (Alles in 1 extra). Het is ook niet zo dat ik ga delen of zo, voorlopig niet in ieder geval. Maar meer als mijn vriendin dan perongeluk iets verkeerd doet en dus opeens ook gaat downloaden met nieuwsgroepen en 8 lijnen gebruikt wat er dan gebeurd met mijn 8 lijnen. Ik zit zelf te denken aan hitnews en dan gewoon 2 jaar vooruit betalen. Ik ben niet zo'n fan van vaste maandlasten. Zie dit meer als een impulsaankoop.
Als je weet dat je zo impulsief bent, neem dan een proefabbo :)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het kan er soms wat 'heet' aan toe gaan in dit topic, houdt het vriendelijk en vooral ook naar elkaar!