Newsservers met binaries [deel 8] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 109.862 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:28:
120 dagen moet je bij Eweka in ieder geval weer binnen kunnen trekken tegenwoordig :)
Dat lukt inderdaad, maar de grote vraag is: blijft deze groeien?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Snoeki-,

Afgelopen juni is er al capaciteit bijgeplaatst wat tot 150 - 170 dagen retentie had moeten bieden.

Echter dat was gebaseerd op 4TB feed per dag, wat toen reeel leek, zelfs voor de toekomst, helaas is de feed de afgelopen tijd explosief gestegen tot ~ 5TB per dag, mede dankzij de blueray full-HD posts.

Deze extra capaciteit is op dit moment voor 90% gevuld en 120 dagen moet zeker lukken al haal ik momenteel zelfs iets binnen van 132 dagen oud, zonder problemen, gewoon normaal consumenten accountje.

Verder Fatal Mind, ik kan zo niet stellen waarom je je max speed niet haalt, maar 10Mbit is echt geen enkel probleem voor onze farm, er is enorm veel overcapaciteit momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat punica zegt ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:36:
Deze extra capaciteit is op dit moment voor 90% gevuld en 120 dagen moet zeker lukken al haal ik momenteel zelfs iets binnen van 132 dagen oud, zonder problemen, gewoon normaal consumenten accountje.

Verder Fatal Mind, ik kan zo niet stellen waarom je je max speed niet haalt, maar 10Mbit is echt geen enkel probleem voor onze farm, er is enorm veel overcapaciteit momenteel.
top! Ik zal in newsleecher wat aanpassingen doen. Had de supersearch op 100 dagen gezet, maar dat kan dus wel naar 130 toe. Weinig reden om over te stappen, verschil tussen 130 en 160 dagen merk ik toch bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00
Afgelopen juni is er al capaciteit bijgeplaatst wat tot 150 - 170 dagen retentie had moeten bieden.
Ik kan niet uit je post opmaken of jullie de retentie verder willen laten groeien? Op dit moment bied hitnews 50 dagen hogere retentie en zijn ze ook nog eens goedkoper. Ik ben nu toch wel hard aan het overwegen om naar hitnews te gaan als Eweka niet met nieuws komt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
pingkiller schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:45:
[...]

Ik kan niet uit je post opmaken of jullie de retentie verder willen laten groeien? Op dit moment bied hitnews 50 dagen hogere retentie en zijn ze ook nog eens goedkoper. Ik ben nu toch wel hard aan het overwegen om naar hitnews te gaan als Eweka niet met nieuws komt.
Wat ik al zei, de retentie is nog niet eens vol, en we zitten al op 132 dagen + 10% van 132 dagen erbij wil zeggen zeker 143 dagen retentie, maakt 17 dagen verschil en mogelijk dat het zelfs minder omdat ik niet exact weet wat onze retentie is, ik heb 132 dagen oud namelijk willekeurig gekozen.

Het plan was dus inderdaad dat de retentie nog meer opliep, maar door de feed zal dat wat minder zijn. We kunnen op dit moment nog niks conreets zeggen over verdere uitbreidingen.

Verder ben je uiteraard vrij om naar Hitnews te gaan als je vind dat het gras daar groener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaat XSNews weer IPV6 aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Snoeki-,

Tja, dat leek mij ook, soms heb ik wel full speed, soms niet, tis maar vaag,

En over die retentie, ook dat snap ik niet, soms haal ik dingen van 90 dagen prima binnen, maar had afgelopen week toch echt iets van paar dagen oud wat met inbelsnelheden binnen kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Heb ondertussen een 3 dagen test account van hitnews.eu gescoord, en ik moet zeggen :| wow,

Me speed is nog nooit zo hoog geweest, haal nu op een file van 1 week oud 1.15 MB/s terwijl als ik dezelfde files download met Eweka nog niet eens bij de 1 MB/s in de buurt kom, deze speeds bij hitnews.eu haal ik ook op files van 100 dagen oud, probeer ik dit met eweka kom ik hoogstends rond de 100 KB/s uit.

Ik weet het wel, ik ga switchen einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Fatal Mind schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:03:
[...]

Tja, dat leek mij ook, soms heb ik wel full speed, soms niet, tis maar vaag,

En over die retentie, ook dat snap ik niet, soms haal ik dingen van 90 dagen prima binnen, maar had afgelopen week toch echt iets van paar dagen oud wat met inbelsnelheden binnen kwam...
Uiteraard maakt het niets uit hoe oud iets is. Voer overigens eens een speedtest uit wanneer je last heb van een trage verbinding, misschien beperkt het zich niet alleen tot usenet?
Fatal Mind schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:08:
Me speed is nog nooit zo hoog geweest, haal nu op een file van 1 week oud 1.15 MB/s terwijl als ik dezelfde files download met Eweka nog niet eens bij de 1 MB/s in de buurt kom, deze speeds bij hitnews.eu haal ik ook op files van 100 dagen oud, probeer ik dit met eweka kom ik hoogstends rond de 100 KB/s uit.
Geen idee waar dat aan kan liggen dan, ik haal continue de max van mijn verbinding ongeacht het tijdstip, retentie of dag. Deze max ligt toch al gauw rond de 2.4 / 2.8MB/s.

(doe overigens je bericht volgende keer aanpassen, ipv dubbelposten?)

[ Voor 37% gewijzigd door PeterSelie op 05-11-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Zal volgende keer editen, je heb gelijk, mijn fout.
Uiteraard maakt het niets uit hoe oud iets is
Wat ik wel gemerkt heb bij Eweka is dat hoe ouder de file wordt, hoe trager de speed,

Speedtest is ook niet helemaal relevant gok ik, ik zei daarnet ook al dat als ik dezelfde file met eweka en hitnews op praktisch hetzelfde tijdstip, dat ik met hitnews hogere speed krijg, dusja, maar maakt niet uit, maakt deze maand nog af qua eweka, is tenslotte zo betaald, en dan probeer ik eens maandje hitnews, kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:41
Zitten hier ook nog Newszilla gebruikers?

Zoja, zijn bij jullie ook zoveel posts (70% ongeveer) incompleet sinds vorige week donderdag?
Het is een half jaar goed geweest, maar nu is het weer naatje-pet. :(

Deze vraag is gewoon nieuwschierigheid omdat in het voorjaar een switch bij newszilla kaduuk was gegaan, en GoT de enige plek was waar ik deze info kon krijgen...
Xs4all geeft geen enkele info, terwijl het toch een dienst is waar veel mensen gebruik van maken.

Ik heb inmiddels ook een SMS account bij Eweka, posts die op Newszilla incompleet zijn en die ik echt wil hebben spaar ik op, en haal ze daarna via Eweka binnen. Ik ben geen echte grootverbruiker, dus dit werkt voor mij het beste i.p.v. een maand abbo bij Eweka. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:24:
Ik heb trouwens van de helpdesk van Tweak(news) gehoord dat ze de retentie gaan upgraden naar minimaal 200 dagen.... :P :P
Ze zitten op dit moment ongeveer 120 dagen
Zou lekker zijn. Heb al 3 jaar een tweaknews account (jaarabbo)

[ Voor 4% gewijzigd door Cabo op 06-11-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de hitnews.eu nu claimt een retentie van 160dgn te hebben. Wordt dit ook echt gehaald?
En hoe zit het met de snelheid? Wordt de maximale snelheid van 30Mbit/s ook echt gehaald? Of ligt de snelheid er meestal ver onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:42:
Ik zie dat de hitnews.eu nu claimt een retentie van 160dgn te hebben. Wordt dit ook echt gehaald?
En hoe zit het met de snelheid? Wordt de maximale snelheid van 30Mbit/s ook echt gehaald? Of ligt de snelheid er meestal ver onder?
Vorige week een keer 145 dagen geprobeerd, zonder problemen. En snelheid is meestal ook goed. Prima provider wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelstok schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:51:
[...]
Vorige week een keer 145 dagen geprobeerd, zonder problemen. En snelheid is meestal ook goed. Prima provider wat mij betreft.
Oke, dan is hitnews.eu een goede optie als payserver. Zijn er verder eigenlijk nog payservers met een retentie van >120 en snelheid >20Mbit/s voor ongeveer €7.50 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:13
Ik vind het voordeel van Hitnews dat je vooruit kan betalen en daarmee redelijk wat korting krijgt. Als je bijvoorbeeld voor 6 maanden betaald betaal je 6 euro per maand. Je kunt maximaal voor 24 maanden betalen en dan zijn de kosten 5 euro per maand. Zelf betaal ik 3 of 6 maanden vooruit. Je weet immers maar nooit of er een beter / goedkopere provider komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:00:
[...]

Oke, dan is hitnews.eu een goede optie als payserver. Zijn er verder eigenlijk nog payservers met een retentie van >120 en snelheid >20Mbit/s voor ongeveer €7.50 per maand?
Ik heb best wel wat vergeleken en als je 160 dagen zoekt kan je het beste gaan voor:
Glasvezelgebruikers:
08,51 EUR - astraweb 100mb/s dagen - per maand [11,00 USD kleverig actie]
Mensen die hun account delen met een vriend.
05,75 EUR - hitnews 30mb/s (met accountsharing) - per jaar
Studenten of mensen die op surfspot weten in te loggen:
03,33 EUR - hitnews via surfspot 10mb/s (zonder accountsharing) - per jaar

Verder gaat TweakNews misschien uitbereiden van 120 dagen naar 220+ (zoiets meen ik gelezen te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:35:
[...]

Ik heb best wel wat vergeleken en als je 160 dagen zoekt kan je het beste gaan voor:
Glasvezelgebruikers:
08,51 EUR - astraweb 100mb/s dagen - per maand [11,00 USD kleverig actie]
Mensen die hun account delen met een vriend.
05,75 EUR - hitnews 30mb/s (met accountsharing) - per jaar
Studenten of mensen die op surfspot weten in te loggen:
03,33 EUR - hitnews via surfspot 10mb/s (zonder accountsharing) - per jaar

Verder gaat TweakNews misschien uitbereiden van 120 dagen naar 220+ (zoiets meen ik gelezen te hebben)
Ik denk dat het voor mij astraweb of hitnews wordt, bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

meer mensen last van traagheid bij eweka? Download nu vaak tegen 400 KB/s ipv 800.

Instellingen kunnen niet fout zijn toch, ik gebruik grabit btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Moet zeggen dat de snelheid de afgelopen dagen wel wat fluctueert bij Eweka. Maar kom wel aan de volledige snelheid.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Vraagje, hebben jullie toevallig Ziggo als internet provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Hier in ieder geval wel, Punica-.
Echter download ik via een SSH tunnel om dergelijk gezeur (knijpen etc) tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
SoaDmaggot schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:59:
Hier in ieder geval wel, Punica-.
Echter download ik via een SSH tunnel om dergelijk gezeur (knijpen etc) tegen te gaan.
Hmm, ik heb zelf ook Ziggo thuis en heb het ook ervaren dat ik met bijv 8 lijntjes geen 20Mbit haalde, met 16 wel.... En dan het verhaal van de Giganews gebruiker @ vorige pagina die zelfde had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kan het kloppen dat het niet helemaal lekker loopt bij Tweaknews?
M'n snelheid schommelt nogal, ik krijg m'n 3Mbit lijn niet dichtgetrokken met 4 lijntjes.
Een snelle test met astraweb geeft wel m'n volledige snelheid en een strakke lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Ik trek bijna de lijn dicht hier; met 5 lijntjes rond de 1800kB/s+ :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17
Omdat ik het wel interessant vind om te lezen wat de lezers hier er van vinden, quote ik even uit deze usenet-draad:
Dedicated usenet-providers met een eigen serverfarm zijn er maar weinig.
De paar die er zijn, zijn daarom ook erg groot.
Die hebben een veelvoud van de apparatuur en bandbreedte staan en, nog belangrijker, een flinke club beheerders die niets anders doen dan dit. Uit mijn hoofd kan ik er een paar noemen, misschien wel interessant om te lezen of mensen hier er nog meer kennen: Giganews, Highwinds, Eweka(eigen farm, wel onderdeel van Highwinds), Astraweb, Xentech.net(verkoopt abo's via Hitnews), Cambrium(o.a. via Tweaknews), True(via Smsusenet en Xsnews voor zover ik kan nagaan). Ik reken Nova en Newszilla dus even niet mee. Zijn er nog meer die zelf een binary-usenet-serverschuur hebben?

Wat weerhoudt KPN/Xs4all er trouwens van om Newszilla en Nova samen te voegen tot een KPN-breed usenetplatform voor alle klanten? Basis lijkt me toch vrij breed, ik ga er dan van uit dat het beschikbaar komt voor KPN/Het Net/Telfort/Xs4all.
Een beheerder van Xs4all heeft al gereageerd:
XS4all is qua techniek onafhankelijk van KPN, en dat blijft zo.
Welke ontbreken nog in het rijtje?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True is helemaal geen speler op deze markt.
XS News heeft zelf een eigen serverfarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Bestaan er ook goede gratis news servers?

Ik zit nu bij eweka, daar ben ik overigens zeer over te spreken.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Gratis servers kun je volgens mij alleen bij de ISPs vinden. Ik weet dat die van Ziggo redelijke specs heeft (gelezen, nauwelijks getest).
Je zou ook met IPv6 aan de slag kunnen. Een aantal USPs hebben een gratis IPv6 test server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 05:17:
True is helemaal geen speler op deze markt.
XS News heeft zelf een eigen serverfarm.
True helemaal geen speler? Hoe dat zo?
Misschien dat Xsnews hun servers bij True heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Doane schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:50:
[...]

True helemaal geen speler? Hoe dat zo?
Misschien dat Xsnews hun servers bij True heeft staan?
Dat klopt (nog) maar True heeft helemaal geen eigen usenetfarm, daar ging dat draadje over.

XSnews heeft gewoon haar eigen farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Sjowhan schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:01:
Ik trek bijna de lijn dicht hier; met 5 lijntjes rond de 1800kB/s+ :)
Raar, ik moest gisteravond 6 lijntjes gebruiken om m'n lijn dicht te trekken (350kB/s...), normaal red ik dat makkelijk met 4. Het zal wel tijdelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Punica- schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:13:
[...]

Dat klopt (nog) maar True heeft helemaal geen eigen usenetfarm, daar ging dat draadje over.

XSnews heeft gewoon haar eigen farm.
Ah, dank voor de toelichting.
Wat ik probeerde was een complete lijst te maken van USP's die het echt helemaal 'zelf' doen en dus niet resellen. Wat ik bedoelde lijkt hier trouwens al te staan.
Zou Smsusenet ook eigen servers hebben? De trace gaat ook naar True nl.
(/edit: smsusenet.nl traced naar True, smsusenet.com naar kessels.com. Wiezda?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Doane schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:59:
[...]

Wat ik probeerde was een complete lijst te maken van USP's die het echt helemaal 'zelf' doen en dus niet resellen. Wat ik bedoelde lijkt hier trouwens al te staan.
smsusenet verwijst naar het platform van XSnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

XS News staat met netwerk en apparatuur in colo en netwerk van TRUE. Voor de rest tracet smsusenet.nl idd naar het platform van XS News.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
[...]
..
kessels.com is een hoster waar de webservers draaien.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
rapsac schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:37:
[...]

kessels.com is een hoster waar de webservers draaien.
readerx.smsusenet.com traced ook naar Kessels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Misschien omdat daar ook de dns draait..
Wil je bij de readers komen moet je news.sms... hebben (of de niet meer gebruikte news2.sms...)

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:35:
Heb je een bron?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 2 weken geleden een mailtje naar de helpdesk van tweakdsl gestuurd met de vraag of ze met de retentie van tweaknews bezig waren,
toen kreeg ik te horen dat ze aan een uitbreiding bezig zijn om meer dan 200 dagen retentie op te bouwen, ze zijn overigens op ongeveer 140 dagen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 08:46
Weet iemand of je met een testaccount van hitnews de mogelijkheid heb om te uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
rapsac schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 03:06:
Misschien omdat daar ook de dns draait..
Wil je bij de readers komen moet je news.sms... hebben (of de niet meer gebruikte news2.sms...)
Ah. news.smsusenet.com staat ook bij True.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Doane schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:12:
[...]

Ah. news.smsusenet.com staat ook bij True.
Nee, bij XSnews :) En xsnews neemt op zijn beurt Colo en netwerk diensten af vna True, True heeft geen usenetplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Punica- schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:37:
[...]

Nee, bij XSnews :) En xsnews neemt op zijn beurt Colo en netwerk diensten af vna True, True heeft geen usenetplatform.
Dan 'staan' ze fysiek dus wel bij True ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Hallo,

Weet iemand of 4usenet problemen heeft?
Ik kan al dagen niet meer downloaden of op hun site komen.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
painkill schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:58:
Hallo,

Weet iemand of 4usenet problemen heeft?
Ik kan al dagen niet meer downloaden of op hun site komen.
Zal wel problemen hebben met het betalen van de rekening bij Xentech .. -> resultaat site / servers niet bereikbaar voor klanten.

[ Voor 9% gewijzigd door Remko op 12-11-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Remko schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:29:
[...]

Zal wel problemen hebben met het betalen van de rekening bij Xentech .. -> resultaat site / servers niet bereikbaar voor klanten.
lekker is dat... Komt dit vaker voor dan?
Heb namelijk net zondag een abbo gekocht.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Toevallig ook een 4usenet abbo afgesloten.
Kan ook niet hun servers bereiken :( Beetje vreemd, maar ik ben gelukkig niet de enige en jullie ook niet :)

Verwijderd

Neefdave schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:18:
Weet iemand of je met een testaccount van hitnews de mogelijkheid heb om te uploaden?
Ik zou zeggen, stuur 'ns een Email... Mijn ervaring is dat je dan binnen een paar minuten een antwoord hebt...

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit nu voor het eerst een beetje te kijken naar die newsservers maar ik vraag me toch een paar dingen af, als ik bijvoorbeeld een abonnement neem bij XSNews en ik download een paar bestanden. Stel dat 1 van deze bestanden niet legitiem blijkt te zijn omdat de titel iets suggereerd maar de inhoud anders is, is de kans dan niet groot dat je een bezoekje krijgt van een auteursrechten organisatie, ik bedoel, mijn gegevens zijn volledig bekend bij XSNews.

Mensen die spullen willen downloaden die niet legaal zijn download je toch niet via zo'n news server? Ik zie namelijk her en der berichten van mensen die films downloaden maar is dat niet extra risico vol ten opzichten van bit torrent, bij die laatste sta je namelijk niet met naam en toenaam bekend.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Klinkt een beetje als Newscacher...

• Kanarie
  • Laatst online: 14:36

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ronaldmathies schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:13:
Ik zit nu voor het eerst een beetje te kijken naar die newsservers maar ik vraag me toch een paar dingen af, als ik bijvoorbeeld een abonnement neem bij XSNews en ik download een paar bestanden. Stel dat 1 van deze bestanden niet legitiem blijkt te zijn omdat de titel iets suggereerd maar de inhoud anders is, is de kans dan niet groot dat je een bezoekje krijgt van een auteursrechten organisatie, ik bedoel, mijn gegevens zijn volledig bekend bij XSNews.

Mensen die spullen willen downloaden die niet legaal zijn download je toch niet via zo'n news server? Ik zie namelijk her en der berichten van mensen die films downloaden maar is dat niet extra risico vol ten opzichten van bit torrent, bij die laatste sta je namelijk niet met naam en toenaam bekend.
Het downloaden van films, muziek en series via Usenet is legaal. Dit in tegenstelling tot downloaden via torrents, omdat je bij torrents automatisch ook upload.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• ronaldmathies
  • Niet online
Kanarie schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:24:
[...]

Het downloaden van films, muziek en series via Usenet is legaal. Dit in tegenstelling tot downloaden via torrents, omdat je bij torrents automatisch ook upload.
Oke, dus daar kan je geen gezeur mee krijgen, dat is wel een hele grote + punt..

Is het aanbod van dit soort content groot? en is de kwaliteit goed?

Sidenote:

Ik mis dit soort informatie wel in de topic start, maar daar is volgens mij al eerder wat over gezegt.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Fire69
  • Nu online
Het gaat hier ook niet over de content (die mag hier eigenlijk zelfs niet besproken worden, aangezien 99% van de usenet-gebruikers het voor muziek/fims/software gebruieken :) ).
Dit topic is enkel bedoelt om te bespreken welke servers er zijn en wat de kwaliteit ervan is.

Content is afhankelijk van welke USP je gebruikt. Als de retentie van een server maar 4 dagen is, is er niet zo heel veel te vinden. Gebruik je Giganews met hun 240 dagen, dan vind je meestal wel wat je zoekt :)

Kwaliteit is over het algemeen 100x beter dan P2P, want bijna niemand houdt zich bezig met misleidende content te posten (geen film-titel, met daarin een brein-reclamespotje bvb...)

[ Voor 42% gewijzigd door Fire69 op 13-11-2008 10:45 ]

• Punica-
Kanarie schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:24:
[...]

Fout.

Downloaden van Films of Muziek is _altijd_ legaal, ook via Bittorent.

Punt is dat veel, niet alle, bittorent clients ook uploaden en dat is inderdaad illegaal ,maar dat maakt het downloaden via Bittorent nog niet illegaal.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Punica- schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:50:
[...]

Fout.

Downloaden van Films of Muziek is _altijd_ legaal, ook via Bittorent.

Punt is dat veel, niet alle, bittorent clients ook uploaden en dat is inderdaad illegaal ,maar dat maakt het downloaden via Bittorent nog niet illegaal.
Het principe achter bittorrent is dat iedereen upload. Veel trackers bannen clients die niet (genoeg) uploaden. Hierdoor wordt het lastig om bittorrent te gebruiken als pure download client.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Fire69 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:43:
Het gaat hier ook niet over de content (die mag hier eigenlijk zelfs niet besproken worden, aangezien 99% van de usenet-gebruikers het voor muziek/fims/software gebruieken :) ).
Dit topic is enkel bedoelt om te bespreken welke servers er zijn en wat de kwaliteit ervan is.

Content is afhankelijk van welke USP je gebruikt. Als de retentie van een server maar 4 dagen is, is er niet zo heel veel te vinden. Gebruik je Giganews met hun 240 dagen, dan vind je meestal wel wat je zoekt :)

Kwaliteit is over het algemeen 100x beter dan P2P, want bijna niemand houdt zich bezig met misleidende content te posten (geen film-titel, met daarin een brein-reclamespotje bvb...)
En er zijn veel meer HD-films te vinden. Bij torrents moet je dan toch vaak bij een private tracker zitten(bv HDbits.org) die je weer verplichten een goed download/upload ratio te hebben. Usenet is gewoon leechen tot je er bij neer valt _/-\o_

• Punica-
Kanarie schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:01:
[...]

Het principe achter bittorrent is dat iedereen upload. Veel trackers bannen clients die niet (genoeg) uploaden. Hierdoor wordt het lastig om bittorrent te gebruiken als pure download client.
Dat kan wel zo zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat downloaden van films en muziek via bittorent of welke p2p dienst dan ook gewoon 100% legaal is.

• ronaldmathies
  • Niet online
Bedankt voor de informatie, ik zal ook geen vragen meer stellen over de content. Inmiddels weet ik meer dan genoeg.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Punica- schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:15:
[...]

Dat kan wel zo zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat downloaden van films en muziek via bittorent of welke p2p dienst dan ook gewoon 100% legaal is.
Als je het met BitThief doet, ja. Met elke normale bittorrent client ontkom je er niet aan ook te uploaden. Dan is het download-gedeelte natuurlijk nog steeds legaal, maar aangezien ik ook beschermde data verspreid heb ben ik alsnog illegaal bezig geweest tijdens het bemachtigen van die data.

• PeterSelie
Fire69 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:43:
Oneens, de afgelopen paar weken kom ik aardig wat troep tegen in meerdere newsgroepen (denk aan: spyware, virussen, ISO's van Freeware programma's van een enkele MBs welke in de 500+MB zouden moeten lopen).

Zullen we verder ontopic gaan en wegblijven van de grijze zone (down- / uploaden van content). Alhoewel het downloaden van muziek / films volgens de wet legaal lijkt te zijn willen we hier op GoT toch discussies over dergelijke onderwerpen niet zien.
(zie Het Algemeen Beleid met betrekking tot deze regel)

[ Voor 43% gewijzigd door PeterSelie op 13-11-2008 11:29 ]

• ronaldmathies
  • Niet online
Wat ik mij nog wel afvraag, wat voor software gebruikt men? Welke zijn goed of werken erg prettig?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ronaldmathies schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:30:
Wat ik mij nog wel afvraag, wat voor software gebruikt men? Welke zijn goed of werken erg prettig?
Ik ben gek op SABnzbd+. Door middel van een Firefox extension komen nzb files automatisch in de queue van SABnzbd terecht. SABznbd doet vervolgens volautomatisch de download, par, unrar, verwijdert losse rars en kan eventueel ook nog de files in een bepaalde directory wegzetten.
Denk bijv aan series die automatisch in "Serienaam/Seizoennummer/Serienaam - SeizoennummerEpisodenummer.avi" vorm weggeschreven worden.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
^^ met hem

SABnzbd+ is een geweldige client. Eerste keer even goed instellen en verder nooit meer naar kijken, bestanden verschijnen automatisch op je schijf.

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik gebruik zelf Alt.Binz.

Misschien dat ik nog eens overstap naar SABnzbd+

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 13-11-2008 11:58 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Ik gebruik Newsleecher, omdat ik SuperSearch eenmaal zo prettig vind.

ronaldmathies, kijk ook eens op www.binaries4all.nl/beginners.

• ronaldmathies
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:45:
Ik gebruik Newsleecher, omdat ik SuperSearch eenmaal zo prettig vind.

ronaldmathies, kijk ook eens op www.binaries4all.nl/beginners.
Ah bedankt, ik had newsleacher gezien maar die is niet gratis volgens mij. (niet dat ik het erg vindt om die te kopen maar ik dacht ik ga eerst eens kijken naar freeware alternatieven.

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
hitnews.eu heeft wel goede prijzen. Ik denk dat ik mijn xsnews niet verleng en met hitnews verder. scheelt voor kwartaal abonnementen toch weer euro's. En 30Mb ipv 20Mb. En 160 dagen retentie. Toppertje :)

Verwijderd

Ik zat even op die website van Hitnews te kijken.
Leuke adv :+

Afbeeldingslocatie: http://www.hitnews.eu/images/rechts2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet meer connecten met Eweka IPV6.
Problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik heb heel veel incomplete bij xsnews weet iemand wat er aan de hand is afgelopen donderdag nog geen problemen er mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:19:
ik heb heel veel incomplete bij xsnews weet iemand wat er aan de hand is afgelopen donderdag nog geen problemen er mee gehad.
Explain yourself.. wellicht handig om dit even voort te zetten op http://forum.xsnews.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

quicksilvernet schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:39:
hitnews.eu heeft wel goede prijzen. Ik denk dat ik mijn xsnews niet verleng en met hitnews verder. scheelt voor kwartaal abonnementen toch weer euro's. En 30Mb ipv 20Mb. En 160 dagen retentie. Toppertje :)
Ik heb het idee dat hitnews sinds vandaag de snelheden uncapped heeft. Ik haal nu met 1 connectie ongeveer 1,6mb/s. Eerder capte ze rond de 480-500kb/s per connectie zodat ik 7 connecties nodig had om mijn 24Mbit (2850k) te halen.
Het zou natuurlijk ook eenmalig kunnen zijn, of ze cappen nu op totaal speed van het abbonement......

Straks even kijken als een vriend van me online is met ook een 24mbit abbo :D

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 15-11-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tortelli schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:29:
[...]

Ik heb het idee dat hitnews sinds vandaag de snelheden uncapped heeft. Ik haal nu met 1 connectie ongeveer 1,6mb/s. Eerder capte ze rond de 480-500kb/s per connectie zodat ik 7 connecties nodig had om mijn 24Mbit (2850k) te halen.
Het zou natuurlijk ook eenmalig kunnen zijn, of ze cappen nu op totaal speed van het abbonement......
De cap is (al dan niet tijdelijk) helemaal weg. Met 8 draadjes haal ik rustig 11 MByte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
heb eergisteren even naar het 0900 nummer van smsusenet gebeld, en ik moet zeggen, >24 uur downloaden tegen 1,6MBps bevalt me wel :) En hun abo's van 5,95/6,95 per maand lijken ook niet duur, ook hoge retentie. Iemand anders nog (goedkope) servers met hoge retentie en 20Mbit? Topic zit er natuurlijk vol mee, maar ik wil perse 20Mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ook ik maak gebruik van Hitnews. Haal altijd de volle snelheid en ben uiterst tevreden. Ik kan het iedereen aanraden. Met Eweka had ik namelijk nog wel eens dat de snelheid niet werd gehaald.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hehe, zoals ik dus nu heb... erg frusterend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
hmm, hitnews ziet er inderdaad goed uit :) en met een 3 dagen trial heb je toch de meeste shit al binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verhip.. de cap is eraf. Ik haal 7500KB/s. Niet het maximale van mijn verbinding, maar toch aardig goed.
(hoeveel is dat trouwens?)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cyberpope schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:02:
Verhip.. de cap is eraf. Ik haal 7500KB/s. Niet het maximale van mijn verbinding, maar toch aardig goed.
Dat zijn 5 appelen. ;)

MB's bedoel je? Dat zijn er 7.3 per seconde. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:02:
Inderdaad. Heb net een test account. Ik download op dezelfde snelheid. Hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MensionXL schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:22:
[...]

Dat zijn 5 appelen. ;)

MB's bedoel je? Dat zijn er 7.3 per seconde. :)
Nee bedoel snelheid van de verbinding. Dus hoeveel Mbit lijntje het dan is. Vermenigvuldigen met 8?
Dus 60 Mb lijntje?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka IPv6 is weer in de lucht.
XSNews laat het nog steeds afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitnews 8.2MB/s. Blijft verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConanTheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 00:43
Ik gebruik Grabit voor downloaden. Voor zoeken gebruik ik FTA en Newzleech.com.

PS + Yabsearch.

[ Voor 10% gewijzigd door ConanTheB op 18-11-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
ConanTheB schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:18:
Ik gebruik Grabit voor downloaden. Voor zoeken gebruik ik FTA en Newzleech.com.

PS + Yabsearch.
Leuk man, en wat moeten wij hiermee? :?

Graag ontopic blijven, dit is een `Newsservers met binaries` topic, niet een `Kijk welke usenetclient ik gebruik en waarmee ik zoek` topic.

De discussie dus alleen beperken tot newsservers, dus geen geblaat over clients, search-engines, communities e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door PeterSelie op 18-11-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:50:
De discussie dus alleen beperken tot newsservers, dus geen geblaat over clients, search-engines, communities e.d.
Inderdaad. Ik snap ook niet waarom niet gewoon alle berichten vanaf donderdag 13 november 2008 10:13 gewist worden. Straks zit dit topic op slot.

Waar is de waarschuwing gebleven dat hierover niet gesproken kan worden? In vorige delen zat die er wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cyberpope schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:13:
[...]

Nee bedoel snelheid van de verbinding. Dus hoeveel Mbit lijntje het dan is. Vermenigvuldigen met 8?
Dus 60 Mb lijntje?
Correct. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Weet iemand het verschil tussen forum.xsnews.nl en www.xsnews.nl/forum?

• Punica-
De eerste is het nieuwe forum waar nog gepost word, de 2e is het oude forum wat nog online staat?

Verwijderd

Volgens mij worden beiden gebruikt, vind ik persoonlijk een beetje onduidelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:35:
Volgens mij worden beiden gebruikt, vind ik persoonlijk een beetje onduidelijk.
Die link moet normaal naar forum.xsnews.nl wijzen. Het forum is begin september omgezet, maar blijkbaar is het oude forum via die andere link te benaderen.. Gefixed nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:21:
Eweka IPv6 is weer in de lucht.
XSNews laat het nog steeds afweten.
Volgens mij werk Eweka ipv6 weer niet ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Sinds gisteren heb ik een heel trage Eweka verbinding mijn sessies komen niet boven de 80KB/sec uit. Altijd gewoon volle bak gehaald, ongeveer 1500KB/sec. Alice als provider, andere protocollen gaan wel gewoon op 1500KB/sec. Eweka over ssl maakt ook niet uit. Haalt Alice ineens rare truken uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
gjs schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:17:
Sinds gisteren heb ik een heel trage Eweka verbinding mijn sessies komen niet boven de 80KB/sec uit. Altijd gewoon volle bak gehaald, ongeveer 1500KB/sec. Alice als provider, andere protocollen gaan wel gewoon op 1500KB/sec. Eweka over ssl maakt ook niet uit. Haalt Alice ineens rare truken uit ?
Ik haal hier gewoon mijn normale snelheid over de SSLreader. Dat Alice overigens aan het knijpen is op de SSL-verbinding lijkt me sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

SoaDmaggot schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:25:
[...]

Ik haal hier gewoon mijn normale snelheid over de SSLreader. Dat Alice overigens aan het knijpen is op de SSL-verbinding lijkt me sterk...
Zojuist even een (3dagen trial) Hitnews account aangevraagd en die blaast gewoon weer als vanouds, toch iets loos bij Eweka ? Op zich ook vreemd want ik heb 2 accounts (op verschillende readers) en die gaan beide traag. Vreemd probleem....

Beetje verder zitten zoeken:
newsreader47=newsreader1 :? en die gaat nu ineens ook weer full speed, de hele nacht heeft ie op 80K gelopen.
newsreader37 gaat ook weer goed.
Eweka een beetje aan het sleutelen ofzo ?

[ Voor 20% gewijzigd door gjs op 21-11-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Hitnews heeft nieuwe abbonementen
http://www.hitnews.eu/index.php?group=2

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad! Nu tot 120 Mbit en de retentie ook nog eens naar 200 dagen!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 18:34 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het kan er soms wat 'heet' aan toe gaan in dit topic, houdt het vriendelijk en vooral ook naar elkaar!