dat is altijd al zo geweest en telkens lullen ze zich eruit met het bekende "retentie is variabel" verhaalSc0rPi0N schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:15:
Wat ik de laatste tijd zie is dat als ik bestanden van ouder dan 100 dagen wil downloaden het 9 van de 10 keer niet goed gaat bij XS-News.
Vreemd want ze geven aan dat ze een retentie hebben tot 120 dagen.... ?
Iemand dit ook al gezien?
Dat is ook het verhaal. Verdiep je anders eens in het waarom, heel ingewikkeld is het nietVerwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:54:
[...]
dat is altijd al zo geweest en telkens lullen ze zich eruit met het bekende "retentie is variabel" verhaal
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
het probleem ligt niet bij hoe usenet werkt maar dat ze al tijden 100 dagen retentie hebben en dat ze weten dat ze nooit de 120 dagen hebben bereikt.Marzman schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:01:
[...]
Dat is ook het verhaal. Verdiep je anders eens in het waarom, heel ingewikkeld is het niet
Volgens jou redenatie heeft er dan ook nooit 120 dagen gestaan, maar 100 en als dat zo was zat die retentie nu dus op 80 dagen....Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:11:
[...]
het probleem ligt niet bij hoe usenet werkt maar dat ze al tijden 100 dagen retentie hebben en dat ze weten dat ze nooit de 120 dagen hebben bereikt.
Het probleem ligt wel degelijk bij hoe usenet werkt.
Verwijderd
natuurlijk hangt de retentie af van hoe usenet werkt maar het probleem van xsnews hangt daar niet van af. ze hebben al meer dan een half jaar 120+ dagen retentie op de site staan terwijl ze het sinds ze er mee adverteren het niet kunnen halen. zet dat dan gewoon niet op je site denk ik dan. dat heeft verder echt geen reet met de werking van usenet te maken maar wel met hun manier van adverteren (zoals de banner aan de linkerkant van de site). verder hoor je mij nergens over klagen maar dit is gewoon al langer een punt bij xsnews.Punica- schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:23:
[...]
Volgens jou redenatie heeft er dan ook nooit 120 dagen gestaan, maar 100 en als dat zo was zat die retentie nu dus op 80 dagen....
Dat zo zijnde, hoe maakt Giganews 180 dagen dan wél waar?Punica- schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:23:
[...]
Volgens jou redenatie heeft er dan ook nooit 120 dagen gestaan, maar 100 en als dat zo was zat die retentie nu dus op 80 dagen....
die zitten waarschijnlijk op 185 dagen, just to 2 sureIsaak Asimov schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:47:
[...]
Dat zo zijnde, hoe maakt Giganews 180 dagen dan wél waar?
Als klant ben ik niet geinteresseerd in hoe usenet werkt, ik wil gewoon weten tot hoeveel dagen terug ik iets kan downen.
Als een usenetprovider adverteert met X moet ie ook gewoon X leveren.
Als een usenetprovider adverteert met X moet ie ook gewoon X leveren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
ik gebruik ook giganews maar ik kan zelf die 200 dagen oud zijn downloaden via newsleecher.
Giganews heeft zelfs tot 240 dagen retentie. En doordat de Europe server (news-europe.giganews.com) in Amsterdam staat haal je meestal het maximale van je verbinding; in dit geval dus ongeveer 22-24 mbitVerwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:03:
ik gebruik ook giganews maar ik kan zelf die 200 dagen oud zijn downloaden via newsleecher.
Maar je kan hier de snelheid testen van giganews: klik hier
[ Voor 13% gewijzigd door Vidra op 28-09-2008 12:09 ]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Ah, ik zie dat er weer user limit errors te vinden zijn in m'n newsleecher, erg mooi
Beetje jammer van XSnews.
Tot 120 dagen en dan maar 100 dagen kunnen leveren.
Tot 120 dagen en dan maar 100 dagen kunnen leveren.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Eweka beetje retentie problemen ?
Probeer wat van 60 dagen te downen en de speed is redelijk triest
Is geen klacht
maar meer serieuze vraag aangezien hij ook met tragere speeds gewoon goed binnenkomt.
Probeer wat van 60 dagen te downen en de speed is redelijk triest
Is geen klacht
Idd... zelfs op 100mbit haal je met giganews gewoon maximale van je verbinding. Alleen loop je dan tegen het probleem aan dat articles decoden + wegschrijven + parren + rarren toch wel erg zwaar voor je pc'tje wordt, tenminste op m'n ThinkPad T61p met T7300, 4GB DDR2 en seagate 7200rpm 200GB notebook schijf welVidra schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:08:
[...]
Giganews heeft zelfs tot 240 dagen retentie. En doordat de Europe server (news-europe.giganews.com) in Amsterdam staat haal je meestal het maximale van je verbinding; in dit geval dus ongeveer 22-24 mbit
Maar je kan hier de snelheid testen van giganews: klik hier
Neuh, was wel een snelheids issue naar bepaalde providers gisteravond maar daar word aan gewerkt, door de betreffende provider(s)Fatal Mind schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:48:
Eweka beetje retentie problemen ?
Probeer wat van 60 dagen te downen en de speed is redelijk triest![]()
Is geen klachtmaar meer serieuze vraag aangezien hij ook met tragere speeds gewoon goed binnenkomt.
Verwijderd
Ik ben sinds een week lid van Eweka tot nu toe is het echt een top provider download toch wel met 320kb.
Wat voor mijn best veel is
maar nu zie ik jullie praten over ssl wat houdt dat precies in dan ? is dat sneller dan gewoon poort 119 ?
Verlicht me alsjeblieft:P
Wat voor mijn best veel is
Er wil nog wel eens een strakke begrenzing op de standaard poort zitten vanuit de ISP, bijvoorbeeld cappen op 500KB/s terwijl je verbinding tot 550 gaat (ik noem maar wat). Deze zit vaak niet op de ssl poort waardoor je wel de 550 haalt.
@beneden...de ssl poort voor NNTP is ook bekend, dus in feite zouden ze die ook kunnen knijpen. Het algemene SSL verhaal is hier niet relevant.
En de snelheid wordt dus wel degelijk beinvloed... Das juist het verhaal.
@beneden...de ssl poort voor NNTP is ook bekend, dus in feite zouden ze die ook kunnen knijpen. Het algemene SSL verhaal is hier niet relevant.
[ Voor 32% gewijzigd door Ascathon op 01-10-2008 10:01 ]
Wikipedia: Secure Sockets LayerVerwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:56:
Ik ben sinds een week lid van Eweka tot nu toe is het echt een top provider download toch wel met 320kb.
Wat voor mijn best veel ismaar nu zie ik jullie praten over ssl wat houdt dat precies in dan ? is dat sneller dan gewoon poort 119 ?
Het is dus gewoon een encrypite soort waardoor het voor andere mensen moeilijker wordt om te zien wat jij download.
Net zoals je http en https hebt
Snelheid wordt niet beinvloed.
Verwijderd
Edit : Sajoku heeft mijn vraag al beantwoord bedankt jongensAscathon schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:59:
Er wil nog wel eens een strakke begrenzing op de standaard poort zitten vanuit de ISP, bijvoorbeeld cappen op 500KB/s terwijl je verbinding tot 550 gaat (ik noem maar wat). Deze zit vaak niet op de ssl poort waardoor je wel de 550 haalt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 10:01 ]
Meestal een setting in de server options. Moet je usenet provider dan wel ondersteunen.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:00:
[...]
Ah dat zal wel niet het geval bij mijn zijn danssl kan dat tevens gewoon met newsleecher en moet ik hiervoor port forwarden of is dit een poort die normaal gezegt gewoon openstaat
Even in de mail kijken die je van Eweka heb gekregen met je betalingsgegevens, hier stond voor mij alles in.
Door het algemene SSL verhaal krijg je een beetje een idee wat het precies doet.Ascathon schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:59:
Waarom zou het de snelheid beinvloeden? Zou alleen het geval zijn als de provider van je inet of usenet de poorten heeft gecapped op een bepaalde max snelheid, lijkt me?
edit:
Eweka ondersteund inderdaad SSL. Ik merk trouwens geen verandering in snelheid, maar trek sowieso me max speed altijd.
[ Voor 7% gewijzigd door sajoku op 01-10-2008 10:08 ]
Precies...dat laatste is dan ook het geval bij een aantal ISP's. That was my point dus.sajoku schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:07:
[...]
Waarom zou het de snelheid beinvloeden? Zou alleen het geval zijn als de provider van je inet of usenet de poorten heeft gecapped op een bepaalde max snelheid, lijkt me?
Ah dan begreep ik het dus welAscathon schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:19:
[...]
Precies...dat laatste is dan ook het geval bij een aantal ISP's. That was my point dus.
Verwijderd
W heben wel degelijk op 120 dagen gezeten (op 126 zelfs)Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:11:
[...]
het probleem ligt niet bij hoe usenet werkt maar dat ze al tijden 100 dagen retentie hebben en dat ze weten dat ze nooit de 120 dagen hebben bereikt.
het probleem is dat het afgelopen jaar usenet in volume met een 20% is gegroeid.
Overigens staat in de flash banner met grote koeienletters 100 dagen vemeld. (sinds mei 2007)
- Onbeperkt downloaden
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s
- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone
- Meer dan 400 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Tot 120 dagen retentie voor binaries groepen
- Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn
- Telefonische helpdesk tegen lokaal tarief, email en chat support
- Kostenloos SSL beschikbaar
Direct aanmelden!
Dit staat anders wel op jullie site.
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s
- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone
- Meer dan 400 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Tot 120 dagen retentie voor binaries groepen
- Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn
- Telefonische helpdesk tegen lokaal tarief, email en chat support
- Kostenloos SSL beschikbaar
Direct aanmelden!
Dit staat anders wel op jullie site.

Je kan beter voor Giganews kiezen dat valt zelfs te gebruiken buiten Nederland.
Helaas ligt dit boven het budget van een groot aantal mensen en wijken ze hierdoor uit naar goedkopere usenetproviders.alienfruit schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:47:
Je kan beter voor Giganews kiezen dat valt zelfs te gebruiken buiten Nederland.
Verwijderd
Discussie is hier al een paar keer voorbij gekomen. Zo is het nu eenmaal, een aanbieder kan moeilijk per groep de retentie gaan vermelden.
Dan hanteer je nog altijd de groep met de laatste retentie. Niet die met de hoogste retentie. Op tekstonly groepen haal je makkelijk 2 jaar retentie..Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:52:
[...]
Discussie is hier al een paar keer voorbij gekomen. Zo is het nu eenmaal, een aanbieder kan moeilijk per groep de retentie gaan vermelden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Ik zit momenteel bij Eweka, maar ben sinds een tijdje helemaal niet meer te spreken over de retentie. Files van 80 dagen komen al niet eens meer binnen.
Ik overweeg nu over te stappen op een andere provider, die wel een retentie heeft van minimaal 100 dagen.
Nu zie ik XSnews tevoorschijn komen, die biedt ook accountsharing. Heeft iemand ervaringen met hun?
Ik overweeg nu over te stappen op een andere provider, die wel een retentie heeft van minimaal 100 dagen.
Nu zie ik XSnews tevoorschijn komen, die biedt ook accountsharing. Heeft iemand ervaringen met hun?
Toch "mooi" om te horen dat ik in ieder geval niet de enigste ben die ook niet de retentie heeft waarmee Eweka adverteerd. Heb me al voorgenomen om mijn huidige abbo af te laten lopen en dan maar weer een andere zoeken. Jammer want op zich is Eweka niet verkeerd
Hmm, mooi...andere prijzen bij XSNews... Lekker naar basic want die andere snelheden haal ik toch niet.
Ja, hier loopt het ook voor geen meter.Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:24:
iemand hier ook problemen met hitnews? bij mij doet ie het niet.
Specs
Verwijderd
Server too busy...
Edit: hij loopt weer
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 17:57 ]
Zijn er hier meer mensen bij wie newszilla op het moment veel incomplete bestanden geeft?
Zou er nu 'n storing zijn? Ik kan daar geen info over vinden.
Afgelopen voorjaar ging er een switch bij newszilla naar de haaien, dat gaf toen ook veel incomplete downloads. Alleen op GoT kreeg ik daar toen info over, niet bij/via xs4all...
Na maanden perfect gewerkt te hebben is het weer raak... (Of mis
)
En ja, ik weet dat een payserver beter is, maar dat is nu het punt niet. Mocht newszilla echt een storing hebben, dan ga ik 'n paar dagen over op Eweka's sms dienst.
Afgelopen voorjaar ging er een switch bij newszilla naar de haaien, dat gaf toen ook veel incomplete downloads. Alleen op GoT kreeg ik daar toen info over, niet bij/via xs4all...
Na maanden perfect gewerkt te hebben is het weer raak... (Of mis
En ja, ik weet dat een payserver beter is, maar dat is nu het punt niet. Mocht newszilla echt een storing hebben, dan ga ik 'n paar dagen over op Eweka's sms dienst.
Verwijderd
Is het niet handig om een overzicht van newsservers inclusief prijs en eigenschappen in de TS te zetten. Natuurlijk zijn het er veel maar je kunt op zijn minst de meest populaire servers vermelden. Makkelijk voor mensen die voor het eerst een payserver willen gebruiken, of voor mensen welke mogelijk willen overstappen omdat ze niet teverden zijn.
Verder heb ik kwa retentie bij Eweka niet zoveel problemen als bij andere, ik haal inderdaad de 120dagen niet, maar rond de 110 haal ik vrijwel altijd.
Verder heb ik kwa retentie bij Eweka niet zoveel problemen als bij andere, ik haal inderdaad de 120dagen niet, maar rond de 110 haal ik vrijwel altijd.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 18:49 ]
Rententie | Snelheid | Prijs | |
Tweaknews | 115 dagen | 20mbit | €7.95 |
Tabellen is nog nooit een gave van mij geweest.
Maar zoiets zou inderdaad wel tof zijn voor in de TS.
Hoi!
Woon in het noorden, vanmiddag en vanavond 10 gig zonder 1 fout binnen.Richub schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:38:
Zijn er hier meer mensen bij wie newszilla op het moment veel incomplete bestanden geeft?
Na maanden perfect gewerkt te hebben is het weer raak... (Of mis)
Bij X4all gaat het na 14 dagen vaak mis.
En binnen deze tijdsbestek krijg ik alles binnen, wat ik hebben wil.

Hmz, vaag...
Ik kan ongeveer 30% van de downloads niet meer parren, en de resterende 70% komt fouloos binnen. Allemaal posts van minder dan 7 dagen oud.
Ik verdenk nu een of meerdere posters met een rotte verbinding en/of brakke netwerkkaart(drivers)
Iig bedankt voor de reactie.
.
Ik kan ongeveer 30% van de downloads niet meer parren, en de resterende 70% komt fouloos binnen. Allemaal posts van minder dan 7 dagen oud.
Ik verdenk nu een of meerdere posters met een rotte verbinding en/of brakke netwerkkaart(drivers)
Iig bedankt voor de reactie.
Ik heb voor de verandering de afgelopen maand eens XSnews geprobeerd, wegens de ongelimiteerde snelheid die ik wel prettig vind. Dat was inderdaad ideaal, met 10MB per seconde downloaden, maar ik kreeg nogal wat incomplete bestanden binnen. Eigenlijk heb ik geen compleet bestand binnengehaald in die tijd. Nu zit ik weer bij Eweka, weliswaar met een beperkte snelheid maar het is allemaal wel compleet, heerlijk
WoohooDear Giganews Members,
We are proud to inform you that our binary retention upgrade to 240 days is complete.
Expanded retention levels will be available among all single- and multi-part binary newsgroups. You will not need to refresh or adjust any settings in you news reader clients to take advantage of the expanded retention levels.
As always, the entire Giganews team thanks you for your business and we look forward to offering continued service improvements and features in the near future.
Kind Regards,
The Giganews Team
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Mijn god, 240 dagen... toch jammer dat ze zo duur zijn. Geen echt alternatief voor bijv. Eweka gezien de prijs. Of je moet echt iets ouds willen binnenhalen (maar als je alles een beetje bijhoud is dat bij mij in iedergeval niet noodzakelijk).
Met Eweka kan ik probleemloos bestanden van 100 dagen oud downloaden, 110 dagen wordt lastiger. Vreemd dat er mensen zijn die maar 80 dagen halen, dat kan toch niet?
Met Eweka kan ik probleemloos bestanden van 100 dagen oud downloaden, 110 dagen wordt lastiger. Vreemd dat er mensen zijn die maar 80 dagen halen, dat kan toch niet?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 10:02 ]
Ik vind zelf 100 dagen best krap (zit nu bij eweka). Ik zit wel eens te balen dat iets bijvoorbeeld 120 dagen is en dat ik hem dan niet meer kan binnen halen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:58:
Mijn god, 240 dagen... toch jammer dat ze zo duur zijn. Geen echt alternatief voor bijv. Eweka gezien de prijs. Of je moet echt iets ouds willen binnenhalen (maar als je alles een beetje bijhoud is dat bij mij in iedergeval niet noodzakelijk).
Goganews vind ik te duur.
Nu ben ik astraweb aan het overwegen, aangezien mijn eweka account tot eind november loopt. '
Helaas is het verboden om van meerdere ip's te downloaden bij astraweb.
Hoi!
Verwijderd
Ligt dat echt aan het feit dat je niet in het zuiden woont?Antwan46 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:58:
[...]
Woon in het noorden, vanmiddag en vanavond 10 gig zonder 1 fout binnen.
Blijft grappig he, mensen die denken dat geografische ligging binnen Nederland nog uitmaaktVerwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:05:
[...]
Ligt dat echt aan het feit dat je niet in het zuiden woont?
Ik las die opmerking nog geeneens, alleen het ter zake doende deel...
Anyway, vandaag weer 'n paar gieg van newszilla binnengehaald: Compleet.
Ik blijf bij mijn vorige bericht qua verklaring voor de incomplete downloads.
Anyway, vandaag weer 'n paar gieg van newszilla binnengehaald: Compleet.
Ik blijf bij mijn vorige bericht qua verklaring voor de incomplete downloads.
Maak mij niets uit.Punica- schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:19:
[...]
Blijft grappig he, mensen die denken dat geografische ligging binnen Nederland nog uitmaakt
Ik heb heel weinig of geen problemen.
En zo te lezen hebben jullie dit wel.
Bij een jaarabbo betaal je 69,95 per jaarChilly_Willy schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:45:
Maar ik ga zeker een tweaknews account nemen, voor die 7,95 is er denk ik niet iets beters te vinden.
Zit al bij tweaknews sinds november 2006, nog steeds tevreden.
[ Voor 3% gewijzigd door Cabo op 09-10-2008 19:19 ]
Compuserve heeft geen usenet platform.
Zelf heb ik tweaknews jaar abo. Eweka en Libranews werken niet icm met compuserve.
Heb nu ook even voor 1 maand 4usenet.nl. Een nachtaccaunt. Ik vind de retentie van tweaknews soms te laag. Dus ik dacht a 4usenet levert 200 dagen retentie. Ik vertrouwde het niet echt. En ja hoor. 200 dagen is onmogelijk te halen. 180 dagen vaak ook niet. Soms zelfs de 170 dagen niet. Daaronder lukt het vaak wel. Laatst lukte een file van 154 dagen ook niet. Had maar 130MB binnen van de 4.7GB. Gewoon zeer slechte dienst. Tweaknews garandeert 100 maar vaak haal je 105 dagen ook makkelijk.
Zelf heb ik tweaknews jaar abo. Eweka en Libranews werken niet icm met compuserve.
Heb nu ook even voor 1 maand 4usenet.nl. Een nachtaccaunt. Ik vind de retentie van tweaknews soms te laag. Dus ik dacht a 4usenet levert 200 dagen retentie. Ik vertrouwde het niet echt. En ja hoor. 200 dagen is onmogelijk te halen. 180 dagen vaak ook niet. Soms zelfs de 170 dagen niet. Daaronder lukt het vaak wel. Laatst lukte een file van 154 dagen ook niet. Had maar 130MB binnen van de 4.7GB. Gewoon zeer slechte dienst. Tweaknews garandeert 100 maar vaak haal je 105 dagen ook makkelijk.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
deleted
[ Voor 98% gewijzigd door thefxr op 10-10-2008 16:54 ]
Verwijderd
Ja klopt, na onderhoud van nacht do/vr is deze doos nog niet geconfigureerd op het nieuwe platform. Check thread op het forumVerwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:22:
Ik kan al een aantal dagen niet meer connecten met IPV6 XSNews.
Bekend?
Verwijderd
Het is inderdaad wat bijhouden, maar een jaar geleden (of wellicht iets langer terug) had eweka en de rest nog maar iets van 30 dagen retentie en dat is al flink omhooggegaan.EWK schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:07:
Ik vind zelf 100 dagen best krap (zit nu bij eweka). Ik zit wel eens te balen dat iets bijvoorbeeld 120 dagen is en dat ik hem dan niet meer kan binnen halen.
Je kan het beste bij astraweb 110 gig nemen voor 25 dollar. Gebruik je dat alleen voor bestanden die je met eweka niet kan binnenhalen. Doe je best lang mee is mijn ervaring (mijn broer doet het zo), je account blijft gewoon bestaan totdat je 110 gig op is. Astraweb is binnenkort wellicht een alternatief voor giganews, ze geven aan dat het nu 160 + dagen is en dat ze verder groeien momenteel.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 21:56 ]
Verwijderd
Ik kan het draadje niet vindenVerwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:25:
[...]
Ja klopt, na onderhoud van nacht do/vr is deze doos nog niet geconfigureerd op het nieuwe platform. Check thread op het forum
Momenteel ben ik een tevreden gebruiker van Eweka, maar ik kan van de 20mbit maar 8mbit benutten door mijn internet abbo.
Dus ik heb eventjes gekeken naar partijen die een goedkoper alternatief aanbieden met bijv een 10mbit verbinding, toen kwam ik op de site van XLned, en kwa kosten scheelt het me wel redelijk wat op jaarbasis. Maar is er iemand die ervaring heeft met deze partij, kwa snelheid en ook heel belangrijk de retentietijd.
Dus ik heb eventjes gekeken naar partijen die een goedkoper alternatief aanbieden met bijv een 10mbit verbinding, toen kwam ik op de site van XLned, en kwa kosten scheelt het me wel redelijk wat op jaarbasis. Maar is er iemand die ervaring heeft met deze partij, kwa snelheid en ook heel belangrijk de retentietijd.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Deel je Eweka met een vriend/kennis, dan ben je nog goedkoper uit en van Eweka weet je dat je tevreden bentHari-Bo schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:13:
Momenteel ben ik een tevreden gebruiker van Eweka, maar ik kan van de 20mbit maar 8mbit benutten door mijn internet abbo.
Dat is het probleemFire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:20:
[...]
Deel je Eweka met een vriend/kennis, dan ben je nog goedkoper uit en van Eweka weet je dat je tevreden bent
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Heeft iemand problemen met het downloaden via xlned? Momenteel heb ik een basisabonnement van 10mbit en zou theoretisch iets van 1200kb/s moeten halen. Maar ik download nu maar met max 170kb/s? Terwijl ik vorige week nog met 1200kb/s kon downloaden. Ik heb even gemaild naar ze en ze zeggen dat het aan m'n provider Compuserve ligt die het verkeer routert naar de VS en DU waardoor de snelheid omlaag gaat.
Heeft iemand dit ook? Want dit is wel erg traag en vaag.

Verwijderd
Er zijn in dit draadje vast vrienden te vindenHari-Bo schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:02:
[...]
Dat is het probleemHeb genoeg vrienden, maar zijn meer liefhebbers van torrent ed dus dat is geen optie.
Verwijderd
Wat haal je op speedtest.nl dan?greatchampion schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:07:
Heeft iemand problemen met het downloaden via xlned? Momenteel heb ik een basisabonnement van 10mbit en zou theoretisch iets van 1200kb/s moeten halen. Maar ik download nu maar met max 170kb/s? Terwijl ik vorige week nog met 1200kb/s kon downloaden. Ik heb even gemaild naar ze en ze zeggen dat het aan m'n provider Compuserve ligt die het verkeer routert naar de VS en DU waardoor de snelheid omlaag gaat.
Ik heb een 5mbit XLNed abo en momenteel geen problemen. Haal 615KB net als altijd op reader 4:)
[ Voor 6% gewijzigd door objectief2 op 15-10-2008 19:58 ]
als ik een normaal testbin bestand binnen haal download in met 1,6MB/s (20Mbit lijn). Ik zit trouwens ook op reader 4
wil nog iemand een eweka account delen, ik heb er net 1 aangemaakt....
Op de xsnews website staat dat je een proef account kan afsluiten van 5 dagen en dat je dat aan moet vinken bij het vakje tijdsduur.
Het enige wat ik echter zie is maand, kwartaal, jaar. beetje raar
De abbonementen bij xsnews gaan via automatische incasso, maar als het me niet bevalt hoe moet ik me dan weer afmelden ?
Het enige wat ik echter zie is maand, kwartaal, jaar. beetje raar

De abbonementen bij xsnews gaan via automatische incasso, maar als het me niet bevalt hoe moet ik me dan weer afmelden ?
Volgens mij kan dat inmiddels via de website. In je control center. Voorheen replien op waarschuwingsmail dat binnen 10dagen je tegoed werd afgeschreven. Volgens mij moet dat allemaal wel lukken.taz3d_nl schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:23:
maar als het me niet bevalt hoe moet ik me dan weer afmelden ?
[ Voor 26% gewijzigd door Ascathon op 17-10-2008 08:30 ]
[ Voor 87% gewijzigd door bjck op 20-10-2008 00:17 ]
Je krijgt voor het aflopen van je abo ruim op tijd een mailtje van hun.taz3d_nl schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:23:
Op de xsnews website staat dat je een proef account kan afsluiten van 5 dagen en dat je dat aan moet vinken bij het vakje tijdsduur.
Het enige wat ik echter zie is maand, kwartaal, jaar. beetje raar![]()
Verder kun je op de site je gegevens inzien.
Heb me een half jaar met hun verbonden en op zich vind ik ze wel goed.
Kijk de laatste maand wel of ik blijf of overstap. Dan zou ik dat alleen naar eweka doen.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Naar het schijnt zijn er meer mensen vanuit het buitenland die over een rottig stukje verbinding lopen nu. Xlned is bezig om uit te zoeken waarom er vertraging zit dat stuk lijn. Het probleem is op zich niet xlned gerelateerd aangezien het maar een beperkt stuk van de gebruikers betreft.greatchampion schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:07:
Des al niet te min doen ze er hier alles aan om het toch opgelost te krijgen.
Verwijderd
Ook bij XLNED heeft iedereen het recht om zijn account te sharen.Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:20:
[...]
Deel je Eweka met een vriend/kennis, dan ben je nog goedkoper uit en van Eweka weet je dat je tevreden bent
Dit is al vanaf de start van XLNED.
Haal je bij xsnews wel de volledige snelheid ? want bij tweaknews blijf ik steken bij 10mbit terwijl ik 15mbit kan halen met mijn verbinding.Sc0rPi0N schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:47:
[...]
Je krijgt voor het aflopen van je abo ruim op tijd een mailtje van hun.
Verder kun je op de site je gegevens inzien.
Heb me een half jaar met hun verbonden en op zich vind ik ze wel goed.
Kijk de laatste maand wel of ik blijf of overstap. Dan zou ik dat alleen naar eweka doen.
Ik heb al gezocht in dit topic en ik weet zeker dat het er érgens in staat maar kan het niet vinden, wat is het (nieuwe?) adres voor de kpn nieuwsgroepen? nova.planet.nl is toch weg nu?
Heb je wel goed gezocht?
greatgonzo in "Newsservers met binaries [deel 8]"
Baserk in "Newsservers met binaries [deel 8]"
greatgonzo in "Newsservers met binaries [deel 8]"
Baserk in "Newsservers met binaries [deel 8]"
Hoi!
ligt het aan mij, of is ewaka soms langzaam? Nu bv download ik met 463 KB, terwijl ik normaal op 800 zit?
Ik zie dat Astraweb ook goed bezig is: tegenwoordig bieden ze 160 dagen retentie aan en ze zijn het nog steeds aan het verhogen. 
Qua prijs valt het ook mee: 39 USD per kwartaal (+/- 30 euro), is dus best te doen. Ik heb ze al een tijdje en het bevalt me prima, vooral met de Europese server zijn er goede snelheden te halen.

Qua prijs valt het ook mee: 39 USD per kwartaal (+/- 30 euro), is dus best te doen. Ik heb ze al een tijdje en het bevalt me prima, vooral met de Europese server zijn er goede snelheden te halen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
GigaNews bevalt me erg goed met de hoge retentie. Die 5 euro heb ik wel voor de retentie over (en ik trek altijd mijn 20mbps vol
).
Sinds kort zit ik ook bij astraweb, ben van Eweka gekomen.pven schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:00:
Ik zie dat Astraweb ook goed bezig is: tegenwoordig bieden ze 160 dagen retentie aan en ze zijn het nog steeds aan het verhogen.
Nu hebben ze zelfs die aanbieding, $11 per maand.
Een 'Klevig' actie, geen idee wat het is. Klinkt niet echt Engels,
Alleen door op die banner te klikken kom je op die pagina waar special offer staat:
http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html
Bevalt me prima, via ssl verbinding, en 160 dagen retentie.
Kost dus momenteel €8,25
En ook ik trek mijn 20mbps vol.

Hoi!
Kleverig is een NL-forum waar 18+ materiaal wordt 'gedeeld' via News. Ze hebben dan ook een grote banner met deze actie staan
http://specs.tweak.to/5253
Ik heb Astraweb gemaild of ik mijn kwartaal-abbo om kan zetten, zie hier het antwoord (op zondag
):
Ik ken heel dat kleverig niet, maar dit is een goede aanbieding.Hi,
If you would like to upgrade/downgrade your account, please signup again for your new account at:
http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html
When prompted for your username/password, do not proceed. Instead, email us your new order number (which will be emailed to you from 2CO after you have signed up) and your existing username and we will convert your account. A pro-rated refund will be issued on your previous order.
Thank you and have a great day !
Verwijderd
Even .nl erachter zetten en je kan gelijk het nieuwe astraweb even testen door wat mooi materiaal te downloaden ;-)pven schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:59:
Ik heb Astraweb gemaild of ik mijn kwartaal-abbo om kan zetten, zie hier het antwoord (op zondag):
Ik ken heel dat kleverig niet, maar dit is een goede aanbieding.
Wie weet of accountsharing (account met 2 personen op 2 verschillende locaties gebruiken) toegestaan is met dit pakket van astraweb?
Vanuit de voorwaarden:Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:13:
[...]Wie weet of accountsharing (account met 2 personen op 2 verschillende locaties gebruiken) toegestaan is met dit pakket van astraweb?
III. Accounts may be used for the subscribers personal use only. To ensure personal usage, accounts may only be logged in from a single location or IP address at any one time.
Niet dus...
Ik heb ze daar wel eens over gemaild. Jouw account mag op hetzelfde moment niet vanaf verschillende IP-adressen worden gebruikt. Blijkbaar monitoren ze daar op.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:13:
[...]
Wie weet of accountsharing (account met 2 personen op 2 verschillende locaties gebruiken) toegestaan is met dit pakket van astraweb?
Ah, wat ^ ook al zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 26-10-2008 10:10 ]
Heeft iemand ervaringen met newsgrabber.nl ?
ze hebben een goed aanbod.
ze hebben een goed aanbod.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik ben een behoorlijke n00b op het gebied van newsgroupen en usenet.
Heb tips gekregen van vrienden om het te gebruiken. Dus, ik heb eweka account aangevraagd en het werkt top.
Maar, nou heb ik een bestand gedownload van 50 rar bestanden. bestand.part1.rar, bestand.part2.rar etc.
Bij het unrarren geeft hij problemen. Unexpected ends etc. Er staan ook bestanden tussen als bestand.part1.01.rar.
Ligt dit nou aan incomplete bestanden of is het bestand gewoon kapot?
De daaropvolgende vraag is of dit te repairen is.
Ik gebuik Newsleecher.
Heb tips gekregen van vrienden om het te gebruiken. Dus, ik heb eweka account aangevraagd en het werkt top.
Maar, nou heb ik een bestand gedownload van 50 rar bestanden. bestand.part1.rar, bestand.part2.rar etc.
Bij het unrarren geeft hij problemen. Unexpected ends etc. Er staan ook bestanden tussen als bestand.part1.01.rar.
Ik gebuik Newsleecher.
In 99 v/d 100 post worden er herstelbestanden meegepost, par2, hierover is genoeg te vinden.
met deze bestanden kun je je downloads herstellen.
Manual:
http://www.binaries4all.nl/incompleet/
Suc6
met deze bestanden kun je je downloads herstellen.
Manual:
http://www.binaries4all.nl/incompleet/
Suc6
MauriX schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:59:
Ik ben een behoorlijke n00b op het gebied van newsgroupen en usenet.
Ik gebuik Newsleecher.
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Kijk aan! Bedankt voor de snelle reactie!
Zoals ik al zei, ben beginner
Zoals ik al zei, ben beginner
Newsleecher kan dat allemaal automatisch voor je doen: downloaden, controleren, evt repareren en uitpakken naar een folder. Zie de helpfunctie, newsleecher website, etc.
_██_
(ಠ_ృ)
En als je wat gezocht had binnen google of GoT was je vást en zeker op deze site gestuit: http://binaries4all.nl/ . Een site voor beginners binnen Usenet, hier wordt alles stap voor stap uitgelegd.
Overigens is dit een topic over de newsservers met binaries, geen 'hoe zorg ik dat download X werkt' topic.
En gelukt:pven schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:59:
Ik heb Astraweb gemaild of ik mijn kwartaal-abbo om kan zetten, zie hier het antwoord (op zondag):
[...]
Ik ken heel dat kleverig niet, maar dit is een goede aanbieding.
Your account has been upgraded to Unlimited DSL Kleverig Special, and $23 has been refunded to you for the unused portion on your previous order.

Scheelt toch weer 6 USD per drie maanden, niet dat je daar tegenwoordig nog veel voor kunt doen.
Verwijderd
Krijg zojuist een mail van Hitnews:
"We hadden beloofd om te blijven investeren in verbeteringen en daar houden we ons natuurlijk aan.
Misschien heb je het al gemerkt. De retentie van Hitnews.EU is flink aan het stijgen.
Op dit moment zitten we op 160 dagen!
Hiermee zijn we de enige provider in nederland met zo'n hoge retentie."
Nu was ik al super tevreden met Hitnews (maar EUR 18,50 per kwartaal en eigenlijk nooit problemen) dus ik blijf nog maar even bij de club...
"We hadden beloofd om te blijven investeren in verbeteringen en daar houden we ons natuurlijk aan.
Misschien heb je het al gemerkt. De retentie van Hitnews.EU is flink aan het stijgen.
Nu was ik al super tevreden met Hitnews (maar EUR 18,50 per kwartaal en eigenlijk nooit problemen) dus ik blijf nog maar even bij de club...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 16:01 ]
Altbinz ook (ben fan)Atomsk schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:42:
Newsleecher kan dat allemaal automatisch voor je doen: downloaden, controleren, evt repareren en uitpakken naar een folder. Zie de helpfunctie, newsleecher website, etc.
Verwijderd
Hej,
Andere Ziggo abbonnees die hetzelfde merken als ik? Ik haalde voorheen met mijn Giganews abbo 240 dagen retentie ftw
met ongeveer 6 threads de 20mbit al. De max van mijn Z3i abbo van Ziggo.
Tegenwoordig haal ik, vooral in de avonduren en andere "drukke" tijdstippen, met 10 threads (max van mn abbo daar) de 1800 KByte/sec net. Maar die haal ik ook met 6 threads, dus aan de capaciteit van Giganews lijkt het niet te liggen.
Ik haalde eerder altijd dus écht 20 mbit (2550K/sec down gemeten met Netlimiter en windows taakbeheer). Nu haal ik dat alleen nog 's middags en 's avonds laat.
Knijpt Ziggo?
Andere Ziggo abbonnees die hetzelfde merken als ik? Ik haalde voorheen met mijn Giganews abbo 240 dagen retentie ftw
Tegenwoordig haal ik, vooral in de avonduren en andere "drukke" tijdstippen, met 10 threads (max van mn abbo daar) de 1800 KByte/sec net. Maar die haal ik ook met 6 threads, dus aan de capaciteit van Giganews lijkt het niet te liggen.
Ik haalde eerder altijd dus écht 20 mbit (2550K/sec down gemeten met Netlimiter en windows taakbeheer). Nu haal ik dat alleen nog 's middags en 's avonds laat.
Knijpt Ziggo?
Erg lekker van hitnews inderdaad! Enige wat ik wel jammer vind is dat ze maximaal 30Mbit aanbieder, zeker omdat ik binnen x tijd toch overga naar een 60Mbit abbo.....Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:00:
Krijg zojuist een mail van Hitnews:
Hmm, hitnews.eu, zie net dat ze aan account sharing doen, dat is iets wat ik met eweka nu ook heb, en toch wel een must aangezien ik wil changen ( wordt beetje moe van de retentie problemen bij eweka... had laatst file van week oud wat amper binnen te krijgen was... en krijg ook zelden me max speed )
30 mbits over 8 lijnen, prima met mijn 10mbit abbo ( maat heeft dan 20 ) dus dat zit ook snor.
Ik ga maar eens eventjes overleggen.
30 mbits over 8 lijnen, prima met mijn 10mbit abbo ( maat heeft dan 20 ) dus dat zit ook snor.
Ik ga maar eens eventjes overleggen.
Verwijderd
[/quote]
[quote]
Maar 160 dagen is wel flink beter dan 100 dagen, ik ga denk ik ook hitnews proberen (3 dagen testaccount die gratis is, ben benieuwd). Even wachten is trouwens de moeite waard, vorig jaar hadden ze kerstactie, abonnement voor 5,95 per maand! (volgens mij wel vooruit betalen, maar als je voor 1 jaar betaald heb je het mooi goedkoop).
Gaat Eweka ook weer upgraden nu de concurrentie dit doet? Punica, kan jij info geven?
[quote]
Komop, dat is natuurlijk onzin. Eweka heeft een retentie van meer dan 100 dagen momenteel, daar ligt het dus niet aan dat jij een file van een week oud amper binnen kan halen.Fatal Mind schreef op maandag 03 november 2008 @ 04:34:
Hmm, hitnews.eu, zie net dat ze aan account sharing doen, dat is iets wat ik met eweka nu ook heb, en toch wel een must aangezien ik wil changen ( wordt beetje moe van de retentie problemen bij eweka... had laatst file van week oud wat amper binnen te krijgen was... en krijg ook zelden me max speed )
Maar 160 dagen is wel flink beter dan 100 dagen, ik ga denk ik ook hitnews proberen (3 dagen testaccount die gratis is, ben benieuwd). Even wachten is trouwens de moeite waard, vorig jaar hadden ze kerstactie, abonnement voor 5,95 per maand! (volgens mij wel vooruit betalen, maar als je voor 1 jaar betaald heb je het mooi goedkoop).
Gaat Eweka ook weer upgraden nu de concurrentie dit doet? Punica, kan jij info geven?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 11:05 ]
Verwijderd
Ik heb trouwens van de helpdesk van Tweak(news) gehoord dat ze de retentie gaan upgraden naar minimaal 200 dagen....

Ze zitten op dit moment ongeveer 120 dagen
Ze zitten op dit moment ongeveer 120 dagen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het kan er soms wat 'heet' aan toe gaan in dit topic, houdt het vriendelijk en vooral ook naar elkaar!
Het kan er soms wat 'heet' aan toe gaan in dit topic, houdt het vriendelijk en vooral ook naar elkaar!