4usenet : klinkt verdacht veel zoals het toen met newscacher ging. Alleen zat die gast in Paramaribo
Anoniem: 227911
4Usenet heeft een nieuwe leverancier. Hopelijk gaat het nu wel wat langer mee.
[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 04-03-2009 22:16 ]
Download via 4Usenet draait nu goed.
Mijn lopende account werkt weer.
Mijn lopende account werkt weer.
Jammer ze zijn weer online, had liever gezien dat zo'n malafide usenet provider was gestopt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Het downloaden via nzb werkt inderdaad weer bij 4Usenet, maar is er iemand die handmatig headers heeft kunnen ophalen? (jaja, er zijn nog mensen die usenet echt l-e-z-e-n ). Bij mij werkt dit niet, geprobeerd met Forte Agent en zelfs met Outlook Express voor de zekerheid.
4usenet werkt hier ook weer, gelukkig.
en we krijgen maar liefst 5 dagen verlenging van het abonnement
Nu maar hopen wat het nu wel stabiel blijft
Helaas is de reden van de downtime nog niet op de site gezet....
Zodra mijn abonnement is afgelopen stap ik wel over op een andere aanbieder.
en we krijgen maar liefst 5 dagen verlenging van het abonnement

Nu maar hopen wat het nu wel stabiel blijft
Helaas is de reden van de downtime nog niet op de site gezet....
Zodra mijn abonnement is afgelopen stap ik wel over op een andere aanbieder.
[ Voor 15% gewijzigd door NEOeo op 05-03-2009 11:15 ]
Anoniem: 118618
XSNEWS: via support@xsnews.nl. krijg ik maar geen antwoord.
Op hun forum ook geen respons.
Op 24/02 abonnement verlengt van maand naar een pro voor 1 jaar EN betaald 67.20 euro.
Op 27/02 geen toegang meer, abonnement liep nog to 28/02.
Mail gestuurd op 01/03 ticket ontvangen op 02/03.
Er loopt duidelijk iets mis met de betalingen.
Een copie van mijn rekening uittreksel ingesloten in de mail als bewijs van betaling.
Tot op heden geen reactie!
Ticket 51089 van maandag 02 maart nog altijd geen antwoord.
Ticket 51491 van woensdag 4 maart geen antwoord
Ticket 51543 vandaag 9.52 geen antwoord
Support binnen de 4 uur????
Op hun forum ook geen respons.
Op 24/02 abonnement verlengt van maand naar een pro voor 1 jaar EN betaald 67.20 euro.
Op 27/02 geen toegang meer, abonnement liep nog to 28/02.
Mail gestuurd op 01/03 ticket ontvangen op 02/03.
Er loopt duidelijk iets mis met de betalingen.
Een copie van mijn rekening uittreksel ingesloten in de mail als bewijs van betaling.
Tot op heden geen reactie!
Ticket 51089 van maandag 02 maart nog altijd geen antwoord.
Ticket 51491 van woensdag 4 maart geen antwoord
Ticket 51543 vandaag 9.52 geen antwoord
Support binnen de 4 uur????
Anoniem: 7998
mikele: ik heb je private messages op ons forum gezien, maar blijkbaar is de reply van onze supportmensen niet aangekomen: docdata heeft de betaling niet teruggekoppeld naar ons en we hebben dit in onderzoek. Voor de rest van de communicatie verwijs ik naar de tickets.
Anoniem: 201901
sterker, de betaling is terug geboekt door de payment provider, omdat deze afweek van de betaling welke voor u was klaar gezet. (Overigens is Mikele twee dagen geleden gemeld dat uw betaling niet was ontvangen.)Anoniem: 7998 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:18:
mikele: ik heb je private messages op ons forum gezien, maar blijkbaar is de reply van onze supportmensen niet aangekomen: docdata heeft de betaling niet teruggekoppeld naar ons en we hebben dit in onderzoek. Voor de rest van de communicatie verwijs ik naar de tickets.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 201901 op 06-03-2009 18:03 ]
Anoniem: 118618
Ik heb inderdaad na controle van mijn rekening het geld teruggekregen.
Ik moest 4.95euro betalen, maar ik heb gekozen voor een jaar abonnement en dat ook zo aangepast op de site. Bij de overschrijving in de medeling heb ik het daar ook nog eens vermeld. Per email heb ik het naar support ook gestuurd samen met een copie van mijn rekening uittreksel. WAT kan ik nog meer doen??
Als ik nu op de site kijk naar mijn account dan klopt het nu nog altijd niet, voor een jaar pro zou ik 4,95 euro moeten betalen.
Er loopt dus duidelijk iets mis met het abonneer beheer.
Maar dat zal wel goedkomen hoop ik. Ik heb een mailtje gestuurd naar support hoe het nu verder moet.
GrtX Mike
Ps: Wel raar, als ik hier mijn grieven post krijg ik na 20 minuten een reactie, op jullie eigen forum duurt het meer dan een dag.
Ik moest 4.95euro betalen, maar ik heb gekozen voor een jaar abonnement en dat ook zo aangepast op de site. Bij de overschrijving in de medeling heb ik het daar ook nog eens vermeld. Per email heb ik het naar support ook gestuurd samen met een copie van mijn rekening uittreksel. WAT kan ik nog meer doen??
Als ik nu op de site kijk naar mijn account dan klopt het nu nog altijd niet, voor een jaar pro zou ik 4,95 euro moeten betalen.
Er loopt dus duidelijk iets mis met het abonneer beheer.
Maar dat zal wel goedkomen hoop ik. Ik heb een mailtje gestuurd naar support hoe het nu verder moet.
GrtX Mike
Ps: Wel raar, als ik hier mijn grieven post krijg ik na 20 minuten een reactie, op jullie eigen forum duurt het meer dan een dag.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 118618 op 06-03-2009 18:08 ]
Beetje late reactie maar Astraweb. Prima prijs en groeiende retentie. Zeer stabiel.Bunta schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:55:
Zucht......4Usenet lid *Steekt hand op*.
Ik neem aan dat mijn geld en dat van anderen weg is? Gelukkig dat ik met mijn laatste renewal maar voor 1 maand gekozen heb i.v.m. mijn verhuizing.
Nu maar iets anders zoeken! Mijn broer gebruikt Giganews maar die vind ik een tikkie te prijzig. Ik zie hier en daar positieve reacties over providers maar ook weer negatieve. Kan iemand met een "neutraale" mening nou eens een goede tip geven, goedkoper als giga maar toch een beetje retentie en stabiel, iets als 4usenet maar dan zonder de "De stekker eruit" streken. Was best wel tevreden over 4usenet, altijd een stabiele snelheid en eigenlijk nooit geen problemen.
Groetjes
je hebt ook nog deze, die bestaat al langer en 400 dagen retentie.
http://www.usenet4u.nl/index.html
http://www.usenet4u.nl/index.html
Er staat 'Oplopend tot 400 dagen'. In de minder populaire groepen heb je dan meestal een hoge retentie, in de populaire groepen, zo te lezen, ongeveer 115 dagen.
@ hieronder: ah, ik zie het nu ook op de site staan.
@ hieronder: ah, ik zie het nu ook op de site staan.
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 08-03-2009 19:37 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Retentie groeit dagelijks naar totaal 400 dagen eind 2009, momenteel dus meer dan 115 dagen in alle groepen. (elke dag dus 1 dag retentie erbij, einde van het jaar 400 dagen retentie in alle groepen)pven schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:20:
Er staat 'Oplopend tot 400 dagen'. In de minder populaire groepen heb je dan meestal een hoge retentie, in de populaire groepen, zo te lezen, ongeveer 115 dagen.
Whoooo, 1000GB grens verbroken

sinds 2 juli 2008

sinds 2 juli 2008
[ Voor 48% gewijzigd door Sefyu op 08-03-2009 14:12 ]
Dat deed ik in iets meer dan 2 maanden 
Aan de UPC-abonnee'ers: kan het kloppen dat jullie snelheid ook weer de oude is? Ik haal hier weer de oude 2.78MB/s (UPC Extreme)
Aan de UPC-abonnee'ers: kan het kloppen dat jullie snelheid ook weer de oude is? Ik haal hier weer de oude 2.78MB/s (UPC Extreme)
Het is nu niet bepaald de bedoeling om hier in enige vorm dan ook warez te bespreken, een screenshot van een newsclient met daarin ' illegale' content (of binnen grijs gebied in ieder geval) lijkt me ook niet bepaald wenselijk.Sefyu schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:07:
[afbeelding]
sinds 2 juli 2008
Daarbij gaat het hier over newsservers met binaries en niet over 'pimp hier met je hoeveelheid GBs aan downloads'.
Please be quiet.SoaDmaggot schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:44:
[...]
Het is nu niet bepaald de bedoeling om hier in enige vorm dan ook warez te bespreken, een screenshot van een newsclient met daarin ' illegale' content (of binnen grijs gebied in ieder geval) lijkt me ook niet bepaald wenselijk.
Jij defineert de content als "warez" en "grijs gebied", hier zou ik graag argumenten voor willen horen, het is namelijk volledig legaal(als de inhoud daadwerkelijk is wat de titel suggereert(wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn)).
Politieagent spelen mag je ergens anders doen.
Hier ga ik niet eens op in, speel niet voor moderator, als je de inhoud van mijn post ongewenst vindt dan maak je maar een report aan, als het ongewenst blijkt te zijn dan wordt het wel verwijderd. Onwaarheden verspreiden doe je maar ergens anders.SoaDmaggot schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:44:
[...]
Daarbij gaat het hier over newsservers met binaries en niet over 'pimp hier met je hoeveelheid GBs aan downloads'.
Ik vind je post ook compleet overbodig eigenlijk.... als je aan die 1000GB komt door American Idol binnen te halen.
Ik wist niet eens dat het een wedstrijd was
Nou... maar snel even wat extra downloads aanzetten dan
Nou... maar snel even wat extra downloads aanzetten dan
http://www.deyterra.com
Och, ik zit ook al lang over 1TB. En dat in een land waar de limieten pas onlangs gigantisch zijn opgeschroefd naar 25GB/maand
Ik zit inmiddels al een hele poos bij GigaNews en ben daar eigenlijk zeer goed over te spreken. Het enige wat ik jammer vind is dat het vrij duur is. Ik betaal $25 dollar per maand voor de onbeperkte account. Ik zou deze prijs graag wat lager zien, bovendien wil ik ook wel een SSL verbinding voor dat geld.
Ik zit, denk ik, in een vrij luxe situatie, want ik heb hier een 100mbit verbinden liggen. Mijn keus voor GigaNews heb ik toentertijd gebaseerd op een aantal omstandigheden, waarvan ik snelheid heel belangrijk vond. Ik trek met GigaNews ook vaak gewoon de 10MB/sec eruit. Nu heeft elke usenetserver wel een onbeperkt account met onbeperkte snelheid. Maar ik vraag me af of ze die snelheid ook daadwerkelijk kunnen bieden.
Nou zag ik dat Download2Day bezig is met het uitbreiden van de retentie naar 400 dagen (dat klinkt natuurlijk erg interessant) en dat ze een account hebben voor 120Mbit voor onbeperkt downloaden met een SSL verbinding, voor €9.95 (bij een jaarcontract). Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of ze die snelheid kunnen leveren? Of is het een slechte usenetserver?
Zijn er verder nog usenetservers die de 100MBit snelheid kunnen leveren (graag mensen die dit zelf hebben ervaren) met SSL en onbeperkt downloaden voor minder dan $25?
Ik zit, denk ik, in een vrij luxe situatie, want ik heb hier een 100mbit verbinden liggen. Mijn keus voor GigaNews heb ik toentertijd gebaseerd op een aantal omstandigheden, waarvan ik snelheid heel belangrijk vond. Ik trek met GigaNews ook vaak gewoon de 10MB/sec eruit. Nu heeft elke usenetserver wel een onbeperkt account met onbeperkte snelheid. Maar ik vraag me af of ze die snelheid ook daadwerkelijk kunnen bieden.
Nou zag ik dat Download2Day bezig is met het uitbreiden van de retentie naar 400 dagen (dat klinkt natuurlijk erg interessant) en dat ze een account hebben voor 120Mbit voor onbeperkt downloaden met een SSL verbinding, voor €9.95 (bij een jaarcontract). Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of ze die snelheid kunnen leveren? Of is het een slechte usenetserver?
Zijn er verder nog usenetservers die de 100MBit snelheid kunnen leveren (graag mensen die dit zelf hebben ervaren) met SSL en onbeperkt downloaden voor minder dan $25?
Anoniem: 179986
Ik zou eens naar astraweb kijken, daar kan je 100 mbit/s op halen (ik heb er in ieder geval gewoon 10 MB/s op gehaald) en de prijs is minder dan de helft dan dat van giganews met 11 dollar per maand. Gelukkig zijn zij niet gierig genoeg om extra geld te vragen voor SSL.
Die kunnen ze denk ik wel leveren. Ze zijn een reseller van een grote, bekende, provider in Nederland.
Andere providers met een 100+ Mbit abonnement:
XSnews
XLned
Hitnews
Andere providers met een 100+ Mbit abonnement:
XSnews
XLned
Hitnews
[ Voor 32% gewijzigd door vr6-only op 09-03-2009 23:42 ]
It ain't stupid if it works!
Ik heb zelf ook 100mbit glas en ik zit bij xsnews.nlrobvanpraat schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:32:
Ik zit inmiddels al een hele poos bij GigaNews en ben daar eigenlijk zeer goed over te spreken. Het enige wat ik jammer vind is dat het vrij duur is. Ik betaal $25 dollar per maand voor de onbeperkte account. Ik zou deze prijs graag wat lager zien, bovendien wil ik ook wel een SSL verbinding voor dat geld.
groeiend naar 400 dagen retentie, SSL, en 8,20/maand - Ongeveer altijd 11.6MB/s
Anoniem: 179986
Leuk dat ze naar 400 dagen gaan maar nu hebben ze maar 128, dat is dik 70 dagen minder dan astraweb. xsnews gaat dat verschil pas over 70 dagen inhalen aangezien astraweb pas bij 270 stopt...
daar gaat het hier in dit topic niet over, overbodige post.Sefyu schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:07:
[afbeelding]
sinds 2 juli 2008
Wat ze nu hebben doet er toch niet veel toe? Het is wat ze binnen 272 dagen gaan hebben, dat belangrijk is.Anoniem: 179986 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:58:
Leuk dat ze naar 400 dagen gaan maar nu hebben ze maar 128, dat is dik 70 dagen minder dan astraweb. xsnews gaat dat verschil pas over 70 dagen inhalen aangezien astraweb pas bij 270 stopt...
En die van jou is nog overbodiger omdat dit al lang en breed was duidelijk gemaakt aan Sefyuthefxr schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 01:33:
[...]
daar gaat het hier in dit topic niet over, overbodige post.
Zeg er wel even bij dat je dan wel voor een jaar moet betalen. Betaal je per maand dan kost het € 10,95.razorhead schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:47:
[...]
Ik heb zelf ook 100mbit glas en ik zit bij xsnews.nl
...... 8,20/maand -
Terwijl de kleverig actie bij Astraweb $11,- = € 8.75 per maand is en een 3 maanden abonnement komt op $39 = €31.04. (nee, heb geen aandelen, ben gewoon een tevreden gebruiker) Om nu voor dit verschil een jaarabonnement af te sluiten, lijkt me niet. Zit je tenminste niet een jaar vast aan een USP als je niet tevreden bent.
Zeker met de huidige concurrentie zou ik persoonlijk geen jaarabonnement meer nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 10-03-2009 15:54 ]
gebruik nu naar tevredenheid eweka, dat ik deel met vrienden. Nu hebben we dus vaak het probleem dat we alle 8 lijntjes met elkaar dicht trekken. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een provider met bv 16 lijntjes, met accountsharing. Welke provider bied dit aan?
Of je neemt gewoon een snellere abbo ? eweka heeft 20mbit abbo's, als jij met paar vrienden daar tegelijk op bezig gaat zijn is dat niet gek dat je hem plattrekt.
Kijk eens naar hitnews.eu, doet ook gewoon aan accountdeling, maar heeft wat snellere abbo's.
Kijk eens naar hitnews.eu, doet ook gewoon aan accountdeling, maar heeft wat snellere abbo's.
Ik gebruik nu ruim 2 jaar eweka, moet zeggen toppertje en de snelheid is ook top icm met oud @home internet abo (bij ziggo niet meer verkrijgbaar) 60 eurie p/r maand maar goed.
wel download van 2.9 tot 3.4 mb per seconde
kortom 6gb in ongeveer 20 minuten

wel download van 2.9 tot 3.4 mb per seconde
kortom 6gb in ongeveer 20 minuten
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Alleen trekt greatgonzo met z'n vriendjes de 40Mbit vol wat jij niet doet.
@greatgonzo:
XLNed biedt tegen leuke prijzen usenet aan met daarbij ook nog eens accountsharing.
@greatgonzo:
XLNed biedt tegen leuke prijzen usenet aan met daarbij ook nog eens accountsharing.
Oops... they did it again
Deze mail kreeg ik vandaag van GigaNews:
Dear Valued Giganews Member:
We’ve dropped a few hints about how fast Giganews retention is growing – but now we want you to be the first to hear the biggest news yet. You will soon see 365 days of retention! That’s a full year of content waiting to be discovered.
It’s a great time to be with Giganews:
You get more time to find and download great content -- we’re adding another day of retention every single day Soon you’ll get a full 365 days of retention, something that doesn’t exist anywhere else We want you to have the best possible Usenet experience – so we’ll keep delivering quality and features you can’t find anywhere else. Check our website daily to watch us reach this new milestone in Usenet history.
Best regards,
Giganews Team
If you have any questions, you can contact our helpful support staff at support@giganews.com.
Dus ik blijf denk ik de komende jaren nog lekker bij GN "usenetten"
Deze mail kreeg ik vandaag van GigaNews:
Dear Valued Giganews Member:
We’ve dropped a few hints about how fast Giganews retention is growing – but now we want you to be the first to hear the biggest news yet. You will soon see 365 days of retention! That’s a full year of content waiting to be discovered.
It’s a great time to be with Giganews:
You get more time to find and download great content -- we’re adding another day of retention every single day Soon you’ll get a full 365 days of retention, something that doesn’t exist anywhere else We want you to have the best possible Usenet experience – so we’ll keep delivering quality and features you can’t find anywhere else. Check our website daily to watch us reach this new milestone in Usenet history.
Best regards,
Giganews Team
If you have any questions, you can contact our helpful support staff at support@giganews.com.
Dus ik blijf denk ik de komende jaren nog lekker bij GN "usenetten"
ik heb em ook ontvangen 
Houd dus in dat de post niet meer zal purgen (oudste post die je kan binnen hengelen)
vanaf ongeveer 08-08-08 (toeval?
) = 219 dagen
Als ze over 2 maanden klaar zijn blijft het nogsteeds 08-08-08 en niet 14 mei 08
Houd dus in dat de post niet meer zal purgen (oudste post die je kan binnen hengelen)
vanaf ongeveer 08-08-08 (toeval?
Als ze over 2 maanden klaar zijn blijft het nogsteeds 08-08-08 en niet 14 mei 08
[ Voor 13% gewijzigd door ThaHandy op 14-03-2009 23:32 ]
Heeft een lange retentie eigenlijk nog wel zin? oftewel, wie maakt er feitelijk gebruik van een lange retentie?
Waar zit de limiet?
Waar zit de limiet?
Als ik weer een TV show heb ontdekt waar ik graag het hele seizoen van wil downloaden dan is ie lange retentie echt geen overbodige luxe
Net even gemaild met een collega vanuit dit topic maar we zitten met een klein vraagje. Vroeger was het zo dat je bij Eweka maar op 2 ip-adressen mocht ingelogd zijn. Is dit nu nog altijd zo of mag je gewoon die 8 connecties vanop 8 verschillende ip's gebruiken?
.
Dat is inderdaad nog steeds zo. Ik deel mijn account op dit moment ook met iemand anders.ruyckske schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:36:
Net even gemaild met een collega vanuit dit topic maar we zitten met een klein vraagje. Vroeger was het zo dat je bij Eweka maar op 2 ip-adressen mocht ingelogd zijn. Is dit nu nog altijd zo of mag je gewoon die 8 connecties vanop 8 verschillende ip's gebruiken?
Net even op hun website gekeken en daar vind ik dit.
Mag ik mijn account delen met iemand anders?
Ja, account sharing is toegestaan. U mag van 2 of meer verschillende IP adressen downloaden, zolang er niet meer dan 8 verbindingen worden gebruikt. Dus als u een Eweka account deelt en u wilt tegelijkertijd downloaden, mag u beiden met 4 verbindingen downloaden.
Dat is inderdaad nog steeds zo. Ik deel mijn account op dit moment ook met iemand anders.
[ Voor 77% gewijzigd door Lulukai op 15-03-2009 14:06 . Reden: quote ]
.
Astraweb heeft aangekondigd ook naar 365 dagen te gaan http://www.news.astraweb.com/tools/stats.html
Ook nice! Niet dat ik het nodig heb.Anoniem: 227911 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:10:
Astraweb heeft aangekondigd ook naar 365 dagen te gaan http://www.news.astraweb.com/tools/stats.html
![]()
![]()
Ook leuk: bij Astraweb betaal ik 11 USD per maand voor onbeperkt downloaden, bij Giganews kost hetzelfde me 12,50 USD per maand en dan alleen de eerste drie maanden want daarna betaal ik het dubbele.

* pven blijft voorlopig nog maar even bij Astraweb
Anoniem: 127255
En Eweka???Anoniem: 227911 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:10:
![]()
![]()
Staat op hun website.- Tot 170 dagen retentie voor binaries groepen
- Retentie groeit naar 200 dagen
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 15-03-2009 14:52 ]
Er is 'iets' besteld wat ver boven de 200 gaat... maar daar mag ik nog niks over zeggen
Pfff, ik zit hier te wachten totdat Eweka ook eens kwartaal, halfjaar of jaarabbootjes gaat verkopen
Iedere maand betalen is ook niet echt meer van deze tijd
Klopt, maar korting krijg je daardoor niet. Dan betaal ik liever iedere maand, kan ik m'n geld ergens anders voor gebruiken, totdat ik weer moet betalen...Fire69 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:53:
Euh, je betaalt gewoon <aantal maand> x 7.5€ en je ben er voor <aantal maand> vanaf
Dat je geen korting krijgt, heb je idd wel gelijk in.
Dat je je geld dan ergens anders voor kan gebruiken, vind ik een rare logica, je moet het immers toch betalen
Dat je je geld dan ergens anders voor kan gebruiken, vind ik een rare logica, je moet het immers toch betalen
Sja theoretisch geeft het een rentevoordeeltje om die 7,50 zo lang mogelijk op je eigen rekening te houden...
Maar het grootste voordeel van gewoon iedere 30 dagen betalen, is dat je nergens aan vast zit, en ook even niet kunt betalen als je bijv. een maand op vakantie bent.
Maar het grootste voordeel van gewoon iedere 30 dagen betalen, is dat je nergens aan vast zit, en ook even niet kunt betalen als je bijv. een maand op vakantie bent.
mooi, ik zit al lang bij hun, nooit storing.Anoniem: 227911 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:10:
![]()
![]()
Uit een test van de Computer!Totaal blijkt dat Giganews het beste uit de bus komt qua kwaliteit: bij alle andere providers treed al bij minder oude downloads datacorruptie op of is het zelfs onmogelijk om een bestand nog te downloaden. Qua prijs is Giganews natuurlijk wel weer van een andere klasse, maar ik moet zeggen (als gebruiker) dat de kwaliteit er inderdaad ook naar is.
Wordt tijd dat je zelf Astraweb eens gaat proberen dan. Bijna nooit geen par2 nodig. en bijna 3x zo goedkoop.Wildfire schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:20:
Uit een test van de Computer!Totaal blijkt dat Giganews het beste uit de bus komt qua kwaliteit: bij alle andere providers treed al bij minder oude downloads datacorruptie op of is het zelfs onmogelijk om een bestand nog te downloaden.
Dat is het probleem vaak. Mensen horen/lezen iets en gaan er meteen vanuit dat het maar waar is.
Met Eweka kan ik me de laatste keer ook niet meer heugen dat ik parretjes nodig had, ook niet met oudere bestanden.
Vergeet trouwens ook niet dat wanneer je nzb'tjes van een indexeersite binnenhaald, deze ook niet altijd compleet op hun server hoeven te staan (het gebeurd niet vaak, maar toch...), dit is dan dus ook niet te wijten aan een nieuwsserver.
Vergeet trouwens ook niet dat wanneer je nzb'tjes van een indexeersite binnenhaald, deze ook niet altijd compleet op hun server hoeven te staan (het gebeurd niet vaak, maar toch...), dit is dan dus ook niet te wijten aan een nieuwsserver.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Anoniem: 127255
En gaat de snelheid per account ook toevallig nog omhoog?? Jullie geven nu 40 Mbit per account (8 verbindingen), gaat dat misschien in de toekomst ook nog omhoog?Punica- schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:55:
[...]
Er is 'iets' besteld wat ver boven de 200 gaat... maar daar mag ik nog niks over zeggen
Ook dat zit in de planning...Anoniem: 127255 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:50:
[...]
En gaat de snelheid per account ook toevallig nog omhoog?? Jullie geven nu 40 Mbit per account (8 verbindingen), gaat dat misschien in de toekomst ook nog omhoog?
ik ben lang lid geweest van HCC, ook van C!T,maar het klopt niet altijd wat die opa's zeggen.Wildfire schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:20:
Uit een test van de Computer!Totaal blijkt dat Giganews het beste uit de bus komt qua kwaliteit: bij alle andere providers treed al bij minder oude downloads datacorruptie op of is het zelfs onmogelijk om een bestand nog te downloaden. Qua prijs is Giganews natuurlijk wel weer van een andere klasse, maar ik moet zeggen (als gebruiker) dat de kwaliteit er inderdaad ook naar is.
kan iemand mij uitleggen waarom ik SSL wil gebruiken bij het downloaden met Eweka en een Ziggo abbo. Ik haal nu gem 1.3mbps
Wat voor Ziggo-breedbandje heb je? Ik gok op een 20Mbit-abbo gezien je snelheid.
Verder heb ikg een ervaring met Ziggo wat betreft knijpen, maar SSL zorgt er in ieder geval wel voor dat je snelheid niet wordt gecapped.
Verder heb ikg een ervaring met Ziggo wat betreft knijpen, maar SSL zorgt er in ieder geval wel voor dat je snelheid niet wordt gecapped.
Waar kan ik gebruik maken van die $11 per maand dan? Ik zie alleen $39 voor drie maanden staanpven schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:13:
[...]
Ook leuk: bij Astraweb betaal ik 11 USD per maand voor onbeperkt downloaden, bij Giganews kost hetzelfde me 12,50 USD per maand en dan alleen de eerste drie maanden want daarna betaal ik het dubbele.
Nickname does not reflect reality
http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.htmlBrad Pitt schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:44:
[...]
Waar kan ik gebruik maken van die $11 per maand dan? Ik zie alleen $39 voor drie maanden staan
Schijnt een aanbieding te zijn van een-of-andere erotische website, maar ik zag hem laatst ook bij een bepaalde NZB-searchengine opduiken.
De advertentie staat idd op een gelijknamige website maar deze add duikt op het moment overal op. Zelfs op buitenlandse websites.
Heb ooit gevraagd hoelang de actie nog gelding was maar daar konden ze geen antwoord op geven. Kreeg alleen als reactie, zolang als het duurt.
Het mooie is dat als je al een abonnement bij Astraweb hebt, je over kunt stappen naar deze aanbieding.
Heb je al compressed headers geprobeerd? (zit standaard in Newsbin). Zat hier met 189Mbit headers te downloaden.pven schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:38:
Het mooie is dat als je al een abonnement bij Astraweb hebt, je over kunt stappen naar deze aanbieding.

Helaas ondersteunt Newsleecher dat, zoals je al weet
, niet en ik heb geen zin om iets anders te moeten installeren.
Zijn er meer mensen die op dit moment problemen hebben met hitnews? Haal tussen de 50 en 600 kbs. Schommelt nogal. Normaal haal ik strak 1900 kbs/s.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Snuffel hier eens rond: FTD V3.8, wat vinden we ervan?
En het invullen van een bestandsnaam in een zoekmachine is teveel gevraagd?
Ja, dat staat hieronder in de topic-warningAnoniem: 244101 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:42:
Iemand die iets weet zoals FTD maar dan wel met nzb-links?
[edit]
Huh? Welke pipo heeft die topicwarning aangepast?
Daar stond dus iets over enkel news-server-info, geen index-sites, ... en nog zo wat spul.
Maw, wat je vraagt, mag hier niet.
[ Voor 94% gewijzigd door Fire69 op 19-03-2009 15:00 ]
PM me even... Tenzij je alleen op zoek bent naar gratis alternatievenDaMarcus schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:58:
Snuffel hier eens rond: FTD V3.8, wat vinden we ervan?
Thanks!
Overigens is het er grappig om de teller nu te zien op de frontpage van GigaNews.
225 bijna. Leuk gedaan.
Ben wel benieuwd wat voor storage daar moet staan. Toch al snel een slordige 2PT als ze het naar 400 dagen willen laten groeien (ik was al tevreden met 365 dagen
)
Overigens is het er grappig om de teller nu te zien op de frontpage van GigaNews.
225 bijna. Leuk gedaan.
Ben wel benieuwd wat voor storage daar moet staan. Toch al snel een slordige 2PT als ze het naar 400 dagen willen laten groeien (ik was al tevreden met 365 dagen
[ Voor 93% gewijzigd door rally op 19-03-2009 18:31 ]
nog meer mensen die problemen hebben met hitnews?? ben overgestapt van eweka vanwege sharing, deel het nu met een kameraad maar wat een drama laatste tijd.. en nu weer, max 150kb..
*ben overgestapt van eweka vanwege sharing? Eweka laat sharen gewoon prima toe heurSYQ schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:42:
nog meer mensen die problemen hebben met hitnews?? ben overgestapt van eweka vanwege sharing, deel het nu met een kameraad maar wat een drama laatste tijd.. en nu weer, max 150kb..
Kreeg de tip van de hitnews helpdesk om naar SSL over te schakelen, ze hadden problemen met de gewone server. SSL deed het inderdaad prima,
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Laatst een onderbouwd negatief geluid laten horen over Eweka.
Nu eens een positief geluid.
Gister een post van +- 200 dagen oud compleet binnen uit a.b.nl zonder enige reparatie.
Kanttekening, download speed van normaal 55 mbit (meerdere accounts) zakte in naar net geen 40 mbit.
Complimenten hoor Eweka.
Nu eens een positief geluid.
Gister een post van +- 200 dagen oud compleet binnen uit a.b.nl zonder enige reparatie.
Kanttekening, download speed van normaal 55 mbit (meerdere accounts) zakte in naar net geen 40 mbit.
Complimenten hoor Eweka.
Nog even geduld. Komt vanzelf goedpven schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:19:
Helaas ondersteunt Newsleecher dat, zoals je al weet, niet en ik heb geen zin om iets anders te moeten installeren.
De TW staat niet ter discussie in dit topic.Fire69 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:58:
[edit]
Huh? Welke pipo heeft die topicwarning aangepast?
Daar stond dus iets over enkel news-server-info, geen index-sites, ... en nog zo wat spul.
Maw, wat je vraagt, mag hier niet.
Verder vind ik dat astraweb betere kwaliteits/prijs verhouding heeft dan giganews.
[ Voor 16% gewijzigd door IEF op 22-03-2009 02:22 ]
op de website van hitnews zeggen de dat de storing verholpen was. Het ging om een storing van hun loadbalancers.
Maar ik heb nog steeds last van traagheden, met alle porten en verbindingen via hun.
Maar ik heb nog steeds last van traagheden, met alle porten en verbindingen via hun.

Krijg na wat snelheid problemen nu helemaal geen verbinding meer met de Hitnews servers (met en zonder SSL maakt niet uit). Meer mensen met dit probleem? Ping naar de server geeft ook een time-out.
Bij mij doet hij het weer.CHeeCH schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:43:
Krijg na wat snelheid problemen nu helemaal geen verbinding meer met de Hitnews servers (met en zonder SSL maakt niet uit). Meer mensen met dit probleem? Ping naar de server geeft ook een time-out.
alles is in orde
[ Voor 82% gewijzigd door Lulukai op 23-03-2009 21:53 . Reden: te snel ]
.
Anoniem: 165469
Vreemd, van Hitnews kreeg ik de volgende mail. Er kan er toch maar 1 de beste zijn...Wildfire schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:20:
Uit een test van de Computer!Totaal blijkt dat Giganews het beste uit de bus komt qua kwaliteit:
* Computer Totaal
In de uitgave van Computer Totaal die nu in de winkel ligt staat een
review onder 18 Usenet providers. Daarbij zijn wij door Computer Totaal als
beste provider uitgeroepen door onze zeer waardevolle prijs / kwaliteit
verhouding. Ook onze retentie behoort volgens Computer Totaal tot de
beste.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 165469 op 23-03-2009 07:59 ]
Ik had even doorgebladerd en Giganews was nummer 1, Hitnews 2 van de uit het hoofd 20 aanbieders. Wellicht staat er iets in de tekst over dat Hitnews de beste is qua prijs / kwaliteitsverhouding mede dankzij alle verschillende soorten abonnementen die ze aanbieden. Iets met goedkoop downloaden in de nacht?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik heb het ook gezien. Die #1 klopt niet helemaal, maar Hitnews kwam er wel dermate goed (prijs/kwaliteit) uit dat ik inmiddels wel klant ben. Ben vooralsnog tevreden.
Hebben andere 4usenet gebruikers ook regelmatig extreem trage verbindingen?
Op dit moment download ik met 50 KB/s wat normaal rond de 750 KB/s is.
Op dit moment download ik met 50 KB/s wat normaal rond de 750 KB/s is.
Ik heb eerst jaren op de usenetserver gezeten van Telenet (toen nog Pandora genoemd - bommanews doet bijsommigen hier wel een belletje rinkelen), dan op UseNeXt ongeveer twee jaar, en nu ben ik na 3 jaar GigaNews overgestapt naar Astraweb. Reden: sneller, goedkoper en langere retentie. Ik las net dat ze de retentie nu optrekken tot een ongelofelijke 365 dagen. Hopelijk kan binsearch volgen
Persoonlijk gebruik ik het $25 per 120GB abonnement omdat ik nu ook niet zo ontzettend download en hiermee een half jaar toekom. Ter vergelijking: ik betaalde bij GigaNews €30 per maand of zo. Serieuze besparing. Bovendien laat GigaNews slechts 20 connecties toe en Astraweb 50.
Oh, ja, en SSL natuurlijk
Persoonlijk gebruik ik het $25 per 120GB abonnement omdat ik nu ook niet zo ontzettend download en hiermee een half jaar toekom. Ter vergelijking: ik betaalde bij GigaNews €30 per maand of zo. Serieuze besparing. Bovendien laat GigaNews slechts 20 connecties toe en Astraweb 50.
Oh, ja, en SSL natuurlijk
Waarschijnlijk sneller, boven de 10 connecties ga je tegen de extra overhead aanlopen wat (theoretisch) negatieve invloed heeft op je downloadsnelheid.
Veel meer dan 4 connecties heeft in mijn ogen weinig nut. Mits de connecties niet dusdanig geknepen zijn dat je je max. downloadsnelheid niet haalt natuurlijk.
-edit-
Meer connecties is natuurlijk wel altijd handig voor account sharing
[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 23-03-2009 23:07 ]
Maar dat laten Astraweb en Giganews niet toe.mcDavid schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:07:
[...]
-edit-
Meer connecties is natuurlijk wel altijd handig voor account sharing
Bij block account wel waarschijnlijk. Of nuttig is hangt van de situatie afFire69 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:10:
[...]
Maar dat laten Astraweb en Giganews niet toe.
50 connecties is compleet zinloos, het enige wat je daarmee bereikt is dat je de server van je usnetprovider veel zwaarder belast en andere klanten mogelijk benadeeld.
Deel 9: Newsservers met binaries [deel 9]
Een uitgebreidere startpost is onderweg.
Een uitgebreidere startpost is onderweg.
[ Voor 5% gewijzigd door PeterSelie op 24-03-2009 11:45 ]
*weg* daar is dit topic niet voor bedoeld
[ Voor 94% gewijzigd door pven op 10-10-2010 20:13 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het kan er soms wat 'heet' aan toe gaan in dit topic, houdt het vriendelijk en vooral ook naar elkaar!
Het kan er soms wat 'heet' aan toe gaan in dit topic, houdt het vriendelijk en vooral ook naar elkaar!