Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:32
TheZeroorez schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:33:
Da's toch ook waar Rakkerzero het over had, slowmotion? ;)

Maargoed, het is natuurlijk niet de bedoeling om hier uitvoerig te gaan troubleshooten... O-) Daar is Spielerij - Problemen & Vragen voor. Als het echt de beveiliging is die geactiveerd wordt is het denk ik toch het handigste om met EA/Dice contact op te nemen...
Even voor de duidelijkheid: dat hele crashen en framedrops ligt niet aan de triggers van Securom. Dit is te wijten aan een fout in PhysX. Probeer eerst eens PhysX uit te schakelen (bij options -> video) of het dan voorbij is. Mocht het dan over zijn, dan kun je het eventueel fixen door de patch te downloaden (met de EA Download Manager) en de nieuwste PhysX drivers te installeren:
http://us.download.nvidia...9.0010_SystemSoftware.exe

Wat wél door de triggers komt is opeens heel traag lopen van Faith in Chapter 3.

[ Voor 5% gewijzigd door The__Virus op 18-01-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 14:48
hoe moet ik disarmen bij chapter 4 ongeveer als die gast op je afgerend komt? ik druk al linkermuisknop in als de knuppel rood word maar dit helpt niet. ook niet even ervoor of met slomo aan.Of moet je een andere toets ervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:42
Rechtermuisknop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ghehehe. :>

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

Heb net ME uitgespeeld op de PC. Dit is dus echt een goed spel en op de pc speelt hij fijner als op de x360, vooral de vecht scene's zijn zoveel makkelijker op de pc dan op de x360.

Vind het spel trouwens ook wel een goed einde hebben :).
Ongeveer 6 uurtjes overgedaan

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:32
Net chapter 7 gehaald, dat schip dus, zitten een aantal pittige stukjes in. dat stuk met die snipers, en het einde. Ben blij dat ik daar voorbij ben.

Anyway, wat wel heel irritant is, is dat Mirror's edge niet saved per tussenstop(Waar ie tijdelijk saved dus als je doodgaat), maarj e begint gewoon vooraan in een chapter.
Vandaag had ik iets van 2 uur gespeeld, bleek ik een chapter bijna uitgespeeld te hebben toen ik stopte, kon ik net alles weer overnieuw doen van dat chapter. ;(

Had trouwens net nog wel een leuke bug. Zo'n zwierstok, en dan zo'n gat naar beneden met van dat gas enzo, en klom perongeluk weer op een buis toen ik in dat gat naar beneden viel. Er was GEEN mogelijkheid om van die buis af te komen. Begin van chapter 7 was dat, het was al een idioot stuk dat begin, overdoen was echt geen pretje. :P
Vermaak me nogsteeds trouwens. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Rakkerzero schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:51:
[...]

Ik had het over deze situatie:

[...]

Ik heb dus een enorme last van een framedrop wanneer er actie gaande is in het spel. Als ik achterna wordt gezeten door de blue's bijvoorbeeld. Zonder dat werkt de game perfect, maar zodra ik moet gaan rennen dan is het ineens traag.
Ik heb de PhysX maar uitgeschakeld aangezien ik een ATi kaart heb. M'n cpu werd toch wel aardig belast op wat drukke momenten.

Gelukkig heeft PhysX 0,0 % invloed op de gameplay. Realistisch vallend glas en wat wapperende vlaggen kan ik best wel missen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:46
Refragmental schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:15:
[...]

Mooie tijd heb je!
Ik had 58.xx, maar even tegen jou rennen en je truckjes bekijken en ik heb nu 56.86.
Op sommige punten ben ik 1 tot anderhalf seconde sneller dan jou! Maar op andere weer wat langzamer. Zoals op het begin net na de eerste checkpoint en tot over de pijp ben jij sneller. Je hebt een truckje bij het bord over dat gat die ik nog niet helemaal begrijp. En op de stellage doe je een wall run, die krijg ik ook niet.
bij dat board in het begin na dat hek ?? proberen zo laat mogelijk te springen en dan gelijk weer van dat bord afspringen dus geen wallrun maken. en bij die stellage waar je tegen die luchtbuizen moet lopen. eerst een hele korte wallrun en dan spatie gelijk om dan op die luchtbuizen een wallrun te maken daarna q en afspringen. en dat doe je bij die 2 nog een x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
syntesia schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:18:
[...]

bij dat board in het begin na dat hek ?? proberen zo laat mogelijk te springen en dan gelijk weer van dat bord afspringen dus geen wallrun maken. en bij die stellage waar je tegen die luchtbuizen moet lopen. eerst een hele korte wallrun en dan spatie gelijk om dan op die luchtbuizen een wallrun te maken daarna q en afspringen. en dat doe je bij die 2 nog een x
Bedankt voor de tips.

Jij zou je tijd nog kunnen verbeteren door in het begin een beetje meer links te lopen, echt over het randje van het eerste bord.
Bij de buis als je springt op het allerlaatste moment je benen intrekken met shift, scheelt ook een halve meter, op dat punt haal ik je namelijk even in.
En bij de kabel omlaag moet je zo vroeg mogelijk loslaten zodat je niet te lang aan de kabel hangt, eerder opstaat en makkelijk snelheid maakt naar het einde toe. Op het einde ga ik namelijk zowat een seconde sneller dan jou omdat ik meer snelheid en momentum heb.

Wie weet kom je dan nog op 53 of zelfs 52 seconden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:48

Zeror

Ik Henk 'm!

Door in plaats van naar beneden te lopen te springen op die rand van die plank in het begin en dan gelijk weer doorspringen naar de eerste checkpoint ben je weer een stukje sneller.

En door net na die balans-buis na de tweede checkpoint te wallrunnen en dan omdraaien springen naar de verhoging toe, ben je alweer sneller.
En dan die stellage in door steeds zeer kort te wallrunnen, draaien en springen kun je heel snel omhoog komen. Kost even wat oefening, maar dan als je het eenmaal doorhebt is het een eitje.

Daarna is het alleen nog maar een kwestie van afsnijden en een zo kort mogelijke route naar de eindbestemming toe.

Alleen dat laatste krijg ik nog niet helemaal foutloos voor elkaar waardoor ik cruciale seconden verlies en uiteindelijk eindig met 1:10 seconden. :/

Mn nick hier is ook mn ingame naam.

[ Voor 75% gewijzigd door Zeror op 18-01-2009 21:57 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Rakkerzero schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:51:
[...]

Door in plaats van naar beneden te lopen te springen op die rand van die plank en dan gelijk weer doorspringen naar de checkpoint ben je weer een stukje sneller.
Ja dat doe ik idd... een dubbele sprong in het begin. Wat is jouw ingame name?

[ Voor 3% gewijzigd door Refragmental op 18-01-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
syntesia schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:18:
[...]

Ik heb net je tijd van 54.32 verslagen!!
54.29
Omg wat heb ik je ghost verrot gescholden! Je lag de hele tijd net voor me! :D
Op het laatste maak je ergens een foutje waardoor ik je opeens inhaalde.

Rakkerzero, ik ga jou ook toevoegen, kijken welke tijdens en technieken jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Rakkerzero schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:51:
Door in plaats van naar beneden te lopen te springen op die rand van die plank in het begin en dan gelijk weer doorspringen naar de eerste checkpoint ben je weer een stukje sneller.

En door net na die balans-buis na de tweede checkpoint te wallrunnen en dan omdraaien springen naar de verhoging toe, ben je alweer sneller.
En dan die stellage in door steeds zeer kort te wallrunnen, draaien en springen kun je heel snel omhoog komen. Kost even wat oefening, maar dan als je het eenmaal doorhebt is het een eitje.

Daarna is het alleen nog maar een kwestie van afsnijden en een zo kort mogelijke route naar de eindbestemming toe.

Alleen dat laatste krijg ik nog niet helemaal foutloos voor elkaar waardoor ik cruciale seconden verlies en uiteindelijk eindig met 1:10 seconden. :/

Mn nick hier is ook mn ingame naam.
1.10 daar moet nog heel wat af kunnen. en op het laatst vind ik het juist het moeilijks. om na die kabel dan over het prikkeldraad heen te springen en dan gelijk erna weer springen waardoor je op die verhoging links komt en dan in 1x het dak op springen. dat is me nooit goed gelukt.

en idd bij die pijp in het begin shift indrukken om eroverheen te gaan ik weet het maar in mijn beste run was dat dus mislukt XD. zoals ik al zij in mijn beste run ging erg veel mis. maar toch kwam er een goede tijd uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
syntesia schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:19:
[...]

1.10 daar moet nog heel wat af kunnen. en op het laatst vind ik het juist het moeilijks. om na die kabel dan over het prikkeldraad heen te springen en dan gelijk erna weer springen waardoor je op die verhoging links komt en dan in 1x het dak op springen. dat is me nooit goed gelukt.

en idd bij die pijp in het begin shift indrukken om eroverheen te gaan ik weet het maar in mijn beste run was dat dus mislukt XD. zoals ik al zij in mijn beste run ging erg veel mis. maar toch kwam er een goede tijd uit _/-\o_
Zojuist naar 54.08 gegaan *O* (en kan nog sneller, maak nog een paar kleine foutjes, Rakkerzero is in het begin echt snel!)
Echt, wat een geweldig verslavend en snel spel is dit!

Edit:
Intussen alweer 53.35!

Edit:
Wat zeg ik?
53.05! *O* *O*
En dan was ik nog 1 seconde langzamer op een stukje dan mijn vorig record!

[ Voor 7% gewijzigd door Refragmental op 18-01-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Zet net ff wat youtube filmpjes te bekijken.

Die gast heeft een leuke score :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 18-01-2009 23:51 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
record op pc is 36 seconde ofzo ..
maar ik snap die double pole jump niet. het is me 1x perongeluk gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:09

Wildfire

Joy to the world!

Rakkerzero schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:50:
Zet net ff wat youtube filmpjes te bekijken.

[video]

Die gast heeft een leuke score :)
En ik maar denken hoe dit level sneller kon... ik dacht nog, ik moet alle checkpoints in volgorde halen maar ik zeg geen andere routes. Maar die zijn er dus wel :P

Morgen nog maar eens proberen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 09:33

Zyppora

155/50 Warlock

MrVegeta schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:43:
Test of Faith is dat je niemand mag neerschieten? Geen probleem die auto kan je gewoon kapot knalle :).
Ik dacht dat het juist zo was dat je geen kogel mocht afvuren. Mijn hart sloeg al over toen Faith

spoiler:
het wapen van Celeste afpakte en op die barrels schoot in het tussenfilmpje na het schip-hoofdstuk :/

Mijn in-game-nick is overigens Zyppora. Ik durf niet te zeggen wat mijn Playground 1 score is, maar die zal ik vanavond posten :)

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
syntesia schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:16:
record op pc is 36 seconde ofzo ..
maar ik snap die double pole jump niet. het is me 1x perongeluk gelukt.
Er staan ontzettend veel cheatende mensen in de top 50.
De eerste in de lijst heeft zo'n hack om 3 verdiepingen hoog te springen enzo. Je kunt het makkelijk zien aan hun ghost.

Ben op playground one 153e van de wereld *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Die nummer 1 op Playground 1 heeft inderdaad een of andere hack. Voordat je bij de eerste checkpoint bent loop je al 5 seconden achter. Als je bij de eerste dakrand bent, zie je zijn ghost al voorbij dat eerste checkpoint op het andere dak. En verderop loopt die voorsprong alleen nog maar uit. Alleen op het derde (of vierde, weet het zo niet) deel krijg ik een groen balkje, waarop ik dus een paar seconden inloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207752

Heb even wat reacties gelezen en heb ook bij bepaalde scenes erg last van extreme framesdrop... die niet veel anders lijken dan andere scenes die als een speer gaan....

Mijn pc is nog niet eens een half jaar oud én heb totaal geen last met alle andere nieuwe games alles op hoog / extreme ed. Ik heb een E8600 met 4870 x2 (2GB) en 4GB aan geheugen.

Ik kan helaas uit de reacties niet echt een oplossing lezen. Kan die PhysiX kwaad als die op ON staat als je een ATI kaart hebt? Aangezien in alle andere nieuwste games alles loopt als een tierelier zegt me iets dat de game een patch nodig heeft niet?

ps heb het origineel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tja.. err probeer het eens met physix off?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Of koop een console. Daar werkt alles lekker out of the box :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een PS3 en XBOX360. Had tot op heden geen reden aan te nemen dat het op PC niet zou werken... tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07 13:37
Anoniem: 207752 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:30:
Heb even wat reacties gelezen en heb ook bij bepaalde scenes erg last van extreme framesdrop... die niet veel anders lijken dan andere scenes die als een speer gaan....

Mijn pc is nog niet eens een half jaar oud én heb totaal geen last met alle andere nieuwe games alles op hoog / extreme ed. Ik heb een E8600 met 4870 x2 (2GB) en 4GB aan geheugen.

Ik kan helaas uit de reacties niet echt een oplossing lezen. Kan die PhysiX kwaad als die op ON staat als je een ATI kaart hebt? Aangezien in alle andere nieuwste games alles loopt als een tierelier zegt me iets dat de game een patch nodig heeft niet?

ps heb het origineel 8)
kan geen kwaad, alleen als er ventjes komen die glas kapot schieten dan wil ie nog wel eens teruglopen naar 1 fps |:(

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Anoniem: 207752 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:55:
Heb een PS3 en XBOX360. Had tot op heden geen reden aan te nemen dat het op PC niet zou werken... tja
Op de PS3 en XBOX360 is geen physx.
Dat is een extra feature van de pc als ik het goed begrepen heb.

Je PC doet dus hetzelfde als de PS3 en XBOX360, maar alleen beter en met meer features (waar je toevallig specifieke Nvidia hardware voor nodig hebt)

Op de PC werkt het dus gewoon! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Anoniem: 37384 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:40:
Of koop een console. Daar werkt alles lekker out of the box :p
Hier ook op de laptop :p.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zullen vast PC's en laptops zijn waarop het direct werkt, dat is namelijk zoals het zou horen. Maar in elk topic zie je duidelijk verschil of over de PC- of de consoleversies gaat.
Een groot deel van de posts gaat altijd over configuratie of waarom het niet werkt.
Zie GTA4 / Mirror's Edge / Mass Effect / Fallout 3 topics.

Natuurlijk heeft een PC ook voordelen hoor en iedereen heeft zijn eigen voorkeur, maar als je liever hebt dat je games het altijd gewoon doen, dan is de console veeeeel betrouwbaarder (ok, behalve de RROD ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anoniem: 37384 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:53:
[...]

Er zullen vast PC's en laptops zijn waarop het direct werkt, dat is namelijk zoals het zou horen. Maar in elk topic zie je duidelijk verschil of over de PC- of de consoleversies gaat.
Een groot deel van de posts gaat altijd over configuratie of waarom het niet werkt.

Natuurlijk heeft een PC ook voordelen hoor en iedereen heeft zijn eigen voorkeur, maar als je liever hebt dat je games het altijd gewoon doen, dan is de console veeeeel betrouwbaarder (ok, behalve de RROD ;) )
rare is dat je vroeger nooit hoorde van vastlopers of iets dergelijks bij consoles en de laatste tijd hoor ik steeds meer problemen van games die vastlopen op een ps3, lage fps etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Ewivis schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:28:
[...]

rare is dat je vroeger nooit hoorde van vastlopers of iets dergelijks bij consoles en de laatste tijd hoor ik steeds meer problemen van games die vastlopen op een ps3, lage fps etc etc
En dan ben je helemaal de sjaak, met een pc kun je lekker tweaken, bij de ps3/xbox360 niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 37384 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:53:
[...]

Mwah, je ziet nogal veel PEBKAC langskomen als je het mij vraagt. Als je geen gekke dingen met je pc doet, werken de meeste games wel. Een probleem kan altijd ontstaan door de ontelbare mogelijkheden wat hard- en softwaresamenstelling betreft waarop het allemaal moet werken.

En natuurlijk mag iedereen zijn voorkeur hebben voor een bepaald gamingplatform. Prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toch blijf ik erbij dat de PC versie niet echt "deugt" als (werkelijk) elke andere (nieuwste) PC game dit probleem niet (meer) kent. Waarmee ik wil zeggen dat ik hoop dat ze de framerate issues in een patch alsnog gaan oplossen. Moet je eens voor de "grap" zoeken naar ME en framerate issues zoeken...

/trekt gierput open...

Dus klopt er toch echt iets niet aan de PC versie niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 207752 op 19-01-2009 16:57 . Reden: /sbelvoudten eruit gehaald... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hann1BaL schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:36:
Een probleem kan altijd ontstaan door de ontelbare mogelijkheden wat hard- en softwaresamenstelling betreft waarop het allemaal moet werken.
Ja dat klopt, maar dat ondersteunt toch juist mijn stelling? Ik zeg ook niet dat pc-gaming ruk is, ik zeg alleen dat als je zekerheid wil dat iets werkt, dat je veel beter uit bent met een console. Ik heb nu ongeveer 40 games gespeeld op mijn Xbox en nog nooit problemen gehad. Spel erin, knopje klikken en klaar. In mijn pc-game tijdperk was dat wel even anders.

Er zijn meerdere redenen waarom het op de PC niet altijd vlekkeloos gaat en die jij noemt is de belangrijkste. Het is ook logisch dat de zekerheid/betrouwbaarheid daarom een stuk lager is, maar dat maakt het niet minder irritant :)
Refragmental schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:35:

En dan ben je helemaal de sjaak, met een pc kun je lekker tweaken, bij de ps3/xbox360 niet :)
Ja dat is nou juist een oorzaak van de problemen, dat users alles kunnen tweaken. Je kunt er gewoon vanuit gaan dat een game werkt op een console. Tenzij hij de geest geeft natuurlijk, maar op een kapotte pc kun je ook niet gamen. Dat een game op een bepaalde PS3/Xbox niet zou werken is natuurlijk onzin, dat probleem heb je nooit.

Maar goed, weer ontopic... Dit is het Mirror's Edge topic :p

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 37384 op 19-01-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Anoniem: 207752 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:55:
En toch blijf ik erbij dat de PC versie niet echt "deugt" als (werkelijk) elke andere (nieuwste) PC game dit probleem niet (meer) kent. Waarmee ik wil zeggen dat ik hoop dat ze de framerate issues in een patch alsnog gaan oplossen. Moet je eens voor de "grap" zoeken naar ME en framerate issues zoeken...

/trekt gierput open...

Dus klopt er toch echt iets niet aan de PC versie niet?
Welke framerate issues?
Er zijn geen framerate issues.

Het issue is dat PhysX default op 'ON' staat. Mensen spelen het spel, merken op dat alles langzamer gaat, en geven dan het spel de schuld. Volledig onterecht!
Ik had ook die "framerate issues". Eerste wat ik deed was AA lager zetten. Hielp voor geen meter. Toen zag ik die PhysX toggle. Zet em op 'OFF', et voila, geen 'framerate issues' meer.

Ik lees naderhand dat PhysX alleen werkt op de nieuwste Nvidia kaarten. Heb zelf een ATI, tja helaas geen PhysX voor mij, maar so be it.

Het enige wat je het spel kunt verwijten dus is dat PhysX default op 'ON' staat.

Maar het leuke nu is dat de console fanboys allemaal gaan janken van... "zie je wel, pc is brak!!"
Wat ze echter vergeten is dat de PC versie een EXTRA feature heeft die gebruikt kan worden door gebruikers met de nieuwste Nvidia kaarten. Deze EXTRA feature, een feature die niet aanwezig is op de console versies, geeft over het algemeen een betere speelervaring mits je de juiste hardware hebt. Je krijgt in een aantal scenes veel meer detail en emersion.

Kortom, stop maar met het zeggen dat er iets mis is met de pc versie, er is namelijk niks mis, we hebben zelfs iets beters en extra's ten opzichte van de consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Framerate issues, gekke controllers, rode ringetjes, malfunctionerende computers of wat dan ook: Niet interessant.

Dit topic is er voor Mirror's Edge en Mirror's Edge alleen. PC <> Console loopt volgens mij nog een draadje over, en voor problemen is er Spielerij - Problemen & Vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Immersion. Voor de rest wil ik er wel inhoudelijk op ingaan, maar ja, m'n sig he :)

.edit: sorry TheZeroorez :>

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2009 18:54 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-07 16:16
Ik ben bij een missie waar je door een soort watersluis moet lopen met een helicopter achter je.
Die helicopter schiet me telkens dood; iemand enig idee hoe deze missie moet?
Als ik langs de randen loop of door het midden; eht maakt allemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hard rennen, ik ging ook steeds dood ja. Zorg dat je niet stil staat, en loop zoveel mogelijk boven. Bij die dozen voor zo'n sluis voor de bocht moet je even oversteken over die dozen, even tussen de pilaren. Als je de bocht om bent red je het wel.

Die info heb ik trouwens uit zo'n video-walkthrough, kun je zelf ook in kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet niet zeker of dat het stukje is, maar er zijn aan de zijkanten steeds stukjes waar je je in kunt verstoppen en wat meters kunt afleggen zonder risico op geraakt te worden.

Ik heb physics ook moeten afzetten, maar bij mij ligt het puur aan de swapfilte. Spel zelf neemt 1 GB in beslag als het draait en vista de overige 1 GB, dus dan krijg je prutsperformance.

In het begin dacht ik ook wauw!, maar helaas merk je dat het verhaal er maar in geduwd is om de verschillende parcours aan elkaar te linken. Het is alleen een vraag of je nu moet springen na de slide, of slide na het springen, en andere moves aan elkaar linken. En ook vernieuwend? Niet echt eigenlijk, ja het eerste spel dat hier puur alleen om gaat, maar in prince of persia en noem maar op werden de moves al veel eerder gebruikt alleen in andere context(ja en geen first person).

Ik ben nog niet superver, dus weet niet of je nog nieuwe moves of abilities krijgt. Zoals die disarm moves die je in de laadfilmpjes ziet zou ik wel willen uitvoeren. Dat zou het voor mij leuker houden. Een beetje karakterontwikkeling, want van het ononderbroken doorrennen krijg je zeker een kick, maar helaas val ik vaak van een flat, of moet je ergens opklimmen waardoor je momentum weg is.

Wat dat betreft vind ik het een beetje op Assassins creed lijken. Een leuke engine en concept bedacht, maar uiteindelijk doe je de hele tijd hetzelfde. En in tegenstelling tot AC is de omgeving ook nog eens niet memorabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

In tegenstelling tot AC hoef je ook voor elke missie 5 andere missies doen die altijd hetzelfde zijn. Gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

AC is leuk omdat je eat vrijer bent maar het verhaal van AC is echt waardeloos. De omgevingen in ME vind ik super mooi, de visuele stijl gewoon weer eens wat anders. Ik ben er wel over te spreken, al is het alleen maar om eens wat anders te spelen als dezoveelste C&C/WoW/HL cloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja ik hoop dat ik er ook nog supergoed in word, zoals ik dat ook met PoP was, dat ik zo'n parcours in 1 ruk zonder fouten kon doen, hoe lastig de 'trucjes' ook waren. Maar die prikkel blijft ook niet aanhouden denk ik. In NFS doet racen met 400km/u me ook niet veel meer.

Ikzelf had graag iets meer achtergrond van de wereld van ME gezien. Nu zie je alleen dat iemand vermoord is waardoor een bepaalde verandering optreedt, maar je ziet afgezien van andere runners en blues en een paar hoofdpersonen niet veel van hoe de mensen in die wereld leven. Je voelt wel dat er iets aan de hand is, maar ik vind het nog wat oppervlakkig en een beetje jammer dat de tracks allemaal lineair zijn. Of je links of rechts om een gebouw heenloopt maakt niet uit, maar uiteindelijk moet je toch een bepaald ding precies doen zoals gepland.

[ Voor 13% gewijzigd door REDFISH op 19-01-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De uitdaging zit um ook in het feit dat je de snelste weg wilt zoeken, bij mij wel iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
gaat idd om de snelste weg te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Uitgespeeld. :)

Einde is zeker vet, ik ga niet spoilen voor de mensen hier die em nog moeten spelen.

Ook in het laatste level heb ik van die stukjes gehad van "brr, waar moet ik nu weer heen met zoveel ventjes op me hielen.." Was wel effe zweten af en toe.
Zoals eerder gezegd vind ik soms de uitdaging ver te zoeken(zeker in het begin), dan is het echt te obvious waar je heen moet. Hoi, een heel gebouw rood, goh! Ze hadden best meer stukjes erin mogen maken waar je wat moest puzzelen.

Al met al een supervette game, maar eens een keer proberen om wat snellere tijden neer te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Meen je dat? Ik zat echt zo ontzettend vaak vast, echt verschrikkelijk irritant, grootste nadeel van het spel. IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Tot chapter 7 heb ik echt helemaal geen problemen gehad met de lvl's doorlopen. Daarna ook niet, maar toen failde ik veel door jumps die ik niet haalde, of ventjes die me doodschoten.

Te makkelijk kon je zien waar je heen moest, dat is het em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
De weg zoeken is inderdaad vrij eenvoudig op normal mode en ik vind het dan ook jammer dat je hard pas kunt spelen als je hem al uitgspeeld hebt :S
Ik heb hem afgelopen zaterdag gehaald en ben nu in ff ruim 5 uurtjes door de single player heen, beetje kort in mijn ogen.
Ik zal niet zeggen dat het geldverspilling is maar ik vind hem wel heel erg kort zo.. ook het verhaal had wat meer uitgebreid mogen worden, je kunt nu van die tassen oprapen maar wat voor nut dat heeft is me totaal niet duidelijk geworden in de cutscenes.
Gameplay een 9 maar het spel in zijn geheel krijgt van mij een magere 6 puur vanwege het feit dat het zo kort en oppervlakkig is allemaal.
Als dit concept niet zo origineel was geweest had ik hem ook zeker niet gehaald.
Multiplayer is opzich wel aardig maar is niet echt hetgene wat het gemis van een goede single player op kan vangen. De multiplayer was ik na een uurtje ook al wel weer zat, voor mensen met prestatiedrang is het zeker een leuke toevoeging maar niet echt voor de casual gamer.

[ Voor 16% gewijzigd door Mental op 20-01-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hebben jullie ook zo`n last van die witte muis inde menu`s de helft van de tijd benik hem gewoon kwijt , als iemand me een tip kan geven hoe je de kleur veranderd door bv 1 van de ini files te editen dan zou ik erg blij zijn.

Voor de rest wel een leuk spel , meer leuk voor af en toe een half uurtje racen dan om er nou een paar uur achter te zitten , maar toch t`is weer eens wat anders dan nfs.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

TheZeroorez schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:21:
Hard rennen, ik ging ook steeds dood ja. Zorg dat je niet stil staat, en loop zoveel mogelijk boven. Bij die dozen voor zo'n sluis voor de bocht moet je even oversteken over die dozen, even tussen de pilaren. Als je de bocht om bent red je het wel.

Die info heb ik trouwens uit zo'n video-walkthrough, kun je zelf ook in kijken ;)
Met die missie had ik dan weer totaal geen problemen. Zolang je achter die pilaren kunt blijven lopen, ben veilig. daartussen ben ik gewoon rustig gaan lopen, was echt geen reet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik vind dit spel eigenlijk een beetje de natte droom van veel mensen. De uitwerking is iets minder maar voor EA's begrippen echt niet slecht! Krijg helemaal matrix-gevoelens met te gekke jumps; snelheid. Dat maakt de game. De omgeving is erg mooi gemaakt. Minimalistisch maar toch erg mooi. Ik hou daar wel van. Ik ben absoluut blij met de game. Dit jaar heeft alleen L4D, GTA4 en dit spel mij _echt_ kunnen boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
RedHat schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:17:
Ik vind dit spel eigenlijk een beetje de natte droom van veel mensen. De uitwerking is iets minder maar voor EA's begrippen echt niet slecht! Krijg helemaal matrix-gevoelens met te gekke jumps; snelheid. Dat maakt de game. De omgeving is erg mooi gemaakt. Minimalistisch maar toch erg mooi. Ik hou daar wel van. Ik ben absoluut blij met de game. Dit jaar heeft alleen L4D, GTA4 en dit spel mij _echt_ kunnen boeien.
dit jaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Mja ;) Ik tel Mirrors Edge nog stiekem bij 2008 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
RedHat schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:16:
[...]

Mja ;) Ik tel Mirrors Edge nog stiekem bij 2008 ;)
ja ok,ben het wel met je eens trouwens, L4D heeft me verrast, maar ook Mirrors Edge! Het rent heel apart zo in first person!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Zit nu in een level dat ik achter iemand aan moet rennen. En dan stopt de game opeens, soort van vastloper. kan wel via CTRL+ALT+DELETE eruit komen. Maar elke keer hetzelfde. Ligt dit aan de pc of illegale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Anoniem: 107802 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:25:
Zit nu in een level dat ik achter iemand aan moet rennen. En dan stopt de game opeens, soort van vastloper. kan wel via CTRL+ALT+DELETE eruit komen. Maar elke keer hetzelfde. Ligt dit aan de pc of illegale versie?
Hier gaan we dus niet eens op reageren. Hoop ik. Koop het spel en kom dan nog maar eens klagen of het vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Wil de game misschien wel kopen, maar als die telkens vastloopt heb ik der niks aan. Maar als het aan de pc ligt kan ik die nog laten repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 16:08

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Anoniem: 107802 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:44:
Wil de game misschien wel kopen, maar als die telkens vastloopt heb ik der niks aan. Maar als het aan de pc ligt kan ik die nog laten repareren
Beetje teruglezen en dan kun je zelf wel uitvogelen dat het niet je PC is...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Godve.... die time trial op playground 3 is fucking moeilijk 1:35';11 is mijn beste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haneev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 12:34
Wat een super fantastisch spel, alleen jammer dat ik hem erg snel heb uitgespeeld (~5 uur)
Maar als je eenmaal goed in de flow zit, echt fantastisch. Heeft zelfs puzzel gehalte! Loopt heerlijk en ziet er fantastisch uit! :) super spel, deze staat in mijn top 3 van beste spellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Ook hierzo uitgespeeld, gisteren geinstalleerd. Brilliant spel, maar mocht van mij wel iets moeilijker. Ondanks dat ik toch verschillende keren, tot grote ergenis, vast kwam te zitten.

Ik ben zelf een grote fan van de Tomb Raider series dus voelde mij met klimmen en rennen al helemaal thuis. Mirror's Edge gameplay i.c.m. de Tomb Raider omgevingen lijkt mij echt heerlijk.

Ook laat ME zien dat je zonder high-end hardware toch een super mooi spel kan neer zetten. Het einde shot was :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wat mij opvalt zijn de laadtijden. Enkele seconden en *poef*, je savegame is alweer geladen en je kunt gaan rennen :)

OK, Het scheelt natuurlijk ook wel dat ik een moddervette bak heb, maar toch... GTA IV bijvoorbeeld is ook bij mij duimendraaien :P

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 21-01-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Wildfire schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:26:
Wat mij opvalt zijn de laadtijden. Enkele seconden en *poef*, je savegame is alweer geladen en je kunt gaan rennen :)
Ja precies, geen GTA4 praktijken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210390

Heb de storymode nu al twee keer uitgespeeld :+ . (Ga vandaag en morgen hem weer doen :D )

Het spel blijft gewoon leuk, in het begin lazer je wel vaak naar beneden. Maar na enige oefening vind je al snel een betere route :9 . Het vecht systeen is wel zowat om the huilen, op sommige delen is dat toch gelukkig niet nodig. Ook jammer dat je op sommige stukken runner vision aan moet hebben -O-

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 210390 op 22-01-2009 10:55 . Reden: All your typos are belong to us! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 18:02
Wel tof... kan mijn PhysX niet uitzetten :(
Ik zet PhysX af, moet ie de game herstarten. Ok.Game sluit af, en dan zou ie moeten opnieuw opstarten. Daar gaat ie dus de mist in: hij zegt dat er al een 'instantie' van het spel loopt...
Druk ik op Ok, start ik zelf het spel weer op, staan de PhysX nog steeds aan... :/

Is mijn Pc nu tè snel ofwat? :/

[ Voor 1% gewijzigd door Tweaker36 op 22-01-2009 21:05 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

ndsc schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:17:
Ook hierzo uitgespeeld, gisteren geinstalleerd. Brilliant spel, maar mocht van mij wel iets moeilijker. Ondanks dat ik toch verschillende keren, tot grote ergenis, vast kwam te zitten.

Ik ben zelf een grote fan van de Tomb Raider series dus voelde mij met klimmen en rennen al helemaal thuis. Mirror's Edge gameplay i.c.m. de Tomb Raider omgevingen lijkt mij echt heerlijk.

Ook laat ME zien dat je zonder high-end hardware toch een super mooi spel kan neer zetten. Het einde shot was :9~.
Wel interessant, hier had ik nog niet bij stilgestaan. Dit zou wel eens de vernieuwing kunnen zijn die TR goed kan gebruiken. Een nieuwe richting en manier van spelen voor de franchise.

Echter heb ik alle respect voor de ontwikkelaars van dice die weer toch maar eens met iets nieuws en gedurfd komen. Daarom hoop ik ook dat niet iedereen zomaar dit concept gaat 'inpikken', want de verdienste ligt toch echt bij Dice/EA. Veel andere productiehuizen hadden een concept als deze al gecancelled toen het nog op tafel lag, dus ik zou er niet vrolijk van worden als de studio's die altijd op safe spelen nu ineens wél iets gelijkaardig gaan uitbrengen... Geen idee of je rechten kan hebben op een gameplay concept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 17:59

Copyman

Dode muis

De Nvidia GeForce 181.22 drivers maken hier een boel goed, met als belangrijkste punt dat de game niet meer crasht. Ik vermaak me wel met deze game, is weer eens wat helemaal anders. :)

meuk: Nvidia GeForce 181.22 WHQL
  • This driver is recommended for the best GPU PhysX experience in EA’s hot PC title Mirror’s Edge.
  • This driver package automatically installs the new PhysX System Software version 9.09.0010.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Game uitgespeeld.

Liep als een zonnetje (quad core lekker geoptimaliseerd)

Mooie game. Ga ik vaak nog spelen.

Ik zie alleen iedereen van die coole moves doen bij het neerhalen van een mannetje maar ik sla ze gewoon dood.
En bij die filmpjes zie je wel eens tip's dat je iemand over je schouder heen gooit, Hoe doe je die move precies?

(pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Just for show as far as I know. Beste tac voor mannetjes is glijden en schoppen op de schenen en daarna knietje te geven. Disarm is me nog nooit gelukt..:p.

Ben nu vooral met time trials bezig om 3 sterren te krijgen. Wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Ontwapenen is mijn primary means of attack om heel eerlijk te zijn. Bij knokken doe ik eerst de stootcombo, en daarna krijg ik (vaste prik) een klap terug. Daarnaast is bij ontwapenen je overlevingskans een stuk hoger wanneer meerdere Blues je in hun vizier hebben.

Ik snap overigens niet waarom er zoveel mensen last hebben van PhysX? Bij mij stond deze standaard op Off (mijn PC heeft geen PhysX ondersteuning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Tweaker36 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:04:
Wel tof... kan mijn PhysX niet uitzetten :(
Ik zet PhysX af, moet ie de game herstarten. Ok.Game sluit af, en dan zou ie moeten opnieuw opstarten. Daar gaat ie dus de mist in: hij zegt dat er al een 'instantie' van het spel loopt...
Druk ik op Ok, start ik zelf het spel weer op, staan de PhysX nog steeds aan... :/

Is mijn Pc nu tè snel ofwat? :/
Probeer voordat je de game opnieuw opstart even te rebooten.
Lijkt mij dat er nog een process draait die eigenlijk niet zou moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net ME op m'n nieuwe computer gezet (i7 920, GTX285) en kan 'm nu spelen met alles op z'n hoogst en PhysX aan. En het loopt nog lekker ook! Alhoewel je toch een beetje merkt dat het een zwaar spel is, vind ik... Maar wat minder is, is dat het spel veel te vaak compleet vastloopt. Gelukkig wordt het spel niet alleen tussen de levels door bewaard, anders zou ik nu heel stevig balen. Maar echt lekker loopt het niet... Mss eens zonder PhysX proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 18:02
Refragmental schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:43:
[...]
Probeer voordat je de game opnieuw opstart even te rebooten.
Lijkt mij dat er nog een process draait die eigenlijk niet zou moeten draaien.
Goed idee, maar helaas... Brengt niet op... :|

Niemand zin om effe z'n savegame te backuppen, het origineel te verwijderen, spel starten, physx afzetten, de nieuwe opzij zetten en het origineel weer te herstellen? Dan de nieuwe, lege effe uploaden?
(mits deze niet serial afhankelijk is... |:( )
My thank will be great. 8) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Ik kom ergens niet door.
Chapter 4 - Ropeburn, Under Construction
http://www.1up.com/flat/M...er04/ME_chap4_07_left.jpg
In de walktrough staat:
Wall-run over the red wall to your right, quickly grab the ledge and pull yourself up. Turn back the other way and wall-run again to the nearby hanging bars, and swing into the opening above.

edit, gevonden en ben er nu half door, wat vaker op spatie drukken :P
http://www.youtube.com/wa...e_FgkB43s&feature=related

[ Voor 23% gewijzigd door JohnB op 24-01-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210390

spoiler:
Daarvoor zie en een pilaar(?) die precies tegen over de ventilatie schacht zit, daar kun je spatie, q, spatie doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zo, die is uitgespeeld. Voor het eerst in tijden dat ik weer eens een game volledig uitspeel. Dat zegt wat over het spel, het is dan ook echt een topgame. Wanneer komt deel 2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:57

nIghtorius

Poef!

Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:48:
Zo, ik heb 'm net geinstalleerd en de tutorial doorlopen! LEUK! Alleen eh... het spel is een stuk zwaarder dan ik dacht voor m'n computer... Tot nu toe kon m'n twee jaar oude bak eigenlijk alles makkelijk aan, maar ik speel nu op High en PhysX uit en dan nog is het niet bepaald vloeiend. Nogal stroperig. ALhoewel ik alles wel gewoon kan doen, hoor. Kan ook komen doordat ik gisteren een HD4850 in m'n systeem heb moeten prikken als vervanging van de kapotte 8800GTX. (De CPU is een E6600.) Toch zou die HD4850 wat sneller moeten zijn dan de 8800GTX... Misschien moet ik nog wat tweaken in Ati Tools, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee. ;)

Maar goed, het spel zelf oog super! Ik denk alleen dat ik 'm bewaar voor m'n nieuwe computer (i7 920 met GTX285): ik denk dat ik er dan wat meer plezier aan zal beleven.
vaag. want op mijn E6600 met 8800GTX draait deze game soepel met:

* PhysX aan
* 1920x1200 reso
* 2xAA
* Alles op very high

(Dit onder vista 64bits)

misschien verouderde drivers of iets vergeten te installeren ?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad vaag. Zoals gezegd speel ik 'm nu op m'n nieuwe i7 920 met GTX285, maar dan NOG kan ik merken dat het een zware game is/lijkt! Het loopt goed, maar wel op het randje, voor m'n gevoel... En ik heb nu toch echt wel de laatste drivers. Hm, het zou kunnen komen door m'n nHancer instellingen: het profiel van ME is Enhanced only, dus dat betekent dat de ingame FSAA setting wordt gebruikt, maar wel met de FSAA soort van de driver, en die staat bij mij op Combined 8x. Da's mss teveel van het goede voor sommige games... Ik zal eens kijken of standaard multisampling x4 alles vlotter laat lopen. Maar dan nog, als jij met een E6600 op 1920x1200 alles vloeiend kan draaien, dan zou ik dat op 1680x1050 zeker moeten kunnen...!

EDIT
'k Heb PhysX uitgezet in ME: het loopt nu perfect en ook zonder vastlopers...

EDIT 2:
Tjonge, wat een lekker spel! Heb net een level met een trein gedaan: super allemaal! Echt een spel dat je BLIJFT spelen... Nog even verder, nog 1 level, nog even dit en dan nog even dat en voor je het weet ben je een uur verder. :) Heerlijk. Lukt vooralsnog allemaal ook nog zonder walkthrough, en da's ook wel lekker, vind ik. Leuk om te merken dat je vanzelf steeds meer bedreven wordt in het runnen. Echt een superspel!!! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 25-01-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Wow, wat een spel! :o

Het speelt echt heerlijk, in het begin is het even wennen, maar zodra je de knoppen en alles onder controle hebt, dan is het echt... GE-WEL-DIG!! :D Zjn er al mensen hier die hem uitgespeeld hebben? :+

Ik heb hem voor de "pc".. Draait goed op m'n Macbook (xp via bootcamp), met niet al te hoge settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Spelen jullie dat nu echt met een toetsenbord?

Ik vind het op een console al pittig genoeg, met een toetsenbord ben ik helemaal gehandicapped in dit soort platformers...

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 26-01-2009 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Anoniem: 131051 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 03:02:

Ik vind het op een console al pittig genoeg, met een toetsenbord ben ik helemaal gehandicapped in dit soort platformers...
Haha, ja ik speel het gewoon op toetsenbord. Is wel even wennen, maar speelt best goed. Zal eens kijken of hij Xbox360 controller pakt als ik die aansluit, even kijken wat ik fijner vind... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een XBox360 controller, maar met het toetsenbord en muis (!) werkt het VEEEEEEEEEL fijner! Alleen een toetsenbord is niets, natuurlijk... Het idee alleen al! Maar de muis maakt het super: je kan veel beter en sneller richten waar je heen moet en zo: daar kan geen controller tegenop, volgens mij. Maar goed, ik ben dan ook meer gewend aan de combi toets/muis dan aan een XBox controller... Het werkt in ieder geval heel goed en (na even wennen, maar dat geldt voor elk spel) intuitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:25
Helaas werkt mij Logitech Cordless Rumblepad II weer eens niet zoals het moet, wat ik ook probeer naar voren is naar achter lopen en andersom. Het is een bekende bug, die niet gefixed werd in de patch. Ook rommelen in de drivers of de profiler werkt niet. Sinds al die games de Xbox controller ondersteunen is het met de ondersteuning voor andere joypads maar matig gesteld.

Gelukkig speelt de game heerlijk met muis+tobo :). First person speelt gewoon lekker met een muis, lekker precies en snel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 131051 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 03:02:

Geen enkel probleem, ik speel het spel vloeiend met de muis/tobo combo. Maar goed, ik game dan ook al met die combo sinds de 8088 XT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Anoniem: 156876 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 02:44:
Wow, wat een spel! :o

Het speelt echt heerlijk, in het begin is het even wennen, maar zodra je de knoppen en alles onder controle hebt, dan is het echt... GE-WEL-DIG!! :D Zjn er al mensen hier die hem uitgespeeld hebben? :+

Ik heb hem voor de "pc".. Draait goed op m'n Macbook (xp via bootcamp), met niet al te hoge settings. :)
als je deze topic beetje hebt doorgelezen zie je dat genoeg mensen hem al hebben uitgespeeld. het is ook een enorm kort spel. 4-5 uurtjes was ik klaar. en ben er ook eigenlijk al op uitgekeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molecom
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09-2022
Coeluh schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:44:
Bij mij doet de xbox 360 controller het niet. Iemand het zelfde probleem?
Bij mij ook niet. Het gaat om de Xbox controller wired voor de PC.

De controller werkt verder gewoon goed (PoP 2008, Grid) Alleen Mirrors Edge pakt hij niet.

Op het forum van Mirror's Edge (EA) heeft iemand hetzelfde probleem gepost.

Vervolgens heb ik een oudere driver geinstalleerd. zie de links hier en hier

Nog steeds niets. De andere spellen pakt hij nog steeds wel. Ook in het Menu van Mirror's Edge zijn de opties voor de Xbox Controller zichtbaar. Dus hij ziet hem blijkbaar wel.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

edit (01-02-2009)

Ondertussen heb ik zelf de oplossing gevonden. Eerst heb ik de xbox controller emulator 3.0 geinstalleerd in de Mirror's Edge 'Binaries' directory. Toen deed mijn xbox controller het eindelijk. Alleen deden niet alle buttons het en zaten er andere acties onder. Dus heb ik de emulator weer verwijderd. Deze bestaat uit 4 files en 1 daarvan was ik vergeten te verwijderen nl. de dinput8.dll file. Nu werkt alles perfect. Ik heb de file bij wijze van test weer verwijderd en toen gaf mijn controller weer geen leven. File weer teruggezet en de xbox controller doet het weer. Ik snap er niets van maar je hoort me ook niet klagen.

[ Voor 24% gewijzigd door Molecom op 01-02-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Ik heb een probleempje dat de beeldopbouw niet helemaal goed is. Game loopt wel goed, alleen ik zie vaak dat het beeld in delen word opgebouwd. Uitleg is een beetje vaag maar ik weet het niet beter uit te leggen. Bij Devil May Cry 4 had ik dit ook en daar was het opgelost door de vsync aan te zetten maar bij ME werkt dat niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? want ik vind het vrij storend.

HD4870, 22'' lcd van samsung en een q6600 (al heeft dat er natuurlijk weinig mee te maken) en Win XP met de nieuwste cat.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:27
t_o_c schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 00:33:
Ik heb een probleempje dat de beeldopbouw niet helemaal goed is. Game loopt wel goed, alleen ik zie vaak dat het beeld in delen word opgebouwd. Uitleg is een beetje vaag maar ik weet het niet beter uit te leggen. Bij Devil May Cry 4 had ik dit ook en daar was het opgelost door de vsync aan te zetten maar bij ME werkt dat niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? want ik vind het vrij storend.

HD4870, 22'' lcd van samsung en een q6600 (al heeft dat er natuurlijk weinig mee te maken) en Win XP met de nieuwste cat.
Dit zou dus moeten worden gefixt door Vsync aan te zetten ja. Het fenomeen heet tearin en komt voor omdat je FPS groter is dan je vernieuwingsfrequentie. Ik zelf had ook aardig last van dit probleem, maar je kan proberen wat settings hoger te zetten of met je catalyst drivers kijken of je daarin ook even Vsync aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Ah tearing, dat was het ja. Zal vanmiddag nog eens kijken. Had wel de aa al op 8x gezet maar zelfs het menu ging dan enorm traag dus dat had ik ingame niet getest maar zal is kijken of dat misschien helpt de fps wat naar benden te krijgen ;)

Werkt PhysX trouwens al met de AMD kaarten? De nieuwste cat ondersteund dat al. In het opties menu staat het ook aan alleen bij het config scherm in windows staat ie bij die nvidia app dat er geen hardware is gevonden. Nou lijkt me dat ook niet zo vreemd omdat er geen nvidia hardware inzit maar hoe weet ik nu of het wel of niet aanstaat?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrrr, soms ben ik het spel spuugzat... als je twintig keer iets geprobeerd hebt en je weet hoe het moet maar het lukt niet. Gadjakkes, wat irritant. Ik zit nu in het level gate en moet via een kraan en een lift naar een ding springen wat in de lucht hangt: eerst via de muur lopen en dan springen. Maar na tig pogingen lukt het nog steeds niet en zo schiet je dus geen moer op. Heel irritant... Leuk spel, hoor, verder, maar soms... bah...

EDIT
Zo, uit. Pfffff... Mooi spel. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 30-01-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:39:
Grrrrrrr, soms ben ik het spel spuugzat... als je twintig keer iets geprobeerd hebt en je weet hoe het moet maar het lukt niet. Gadjakkes, wat irritant. Ik zit nu in het level gate en moet via een kraan en een lift naar een ding springen wat in de lucht hangt: eerst via de muur lopen en dan springen. Maar na tig pogingen lukt het nog steeds niet en zo schiet je dus geen moer op. Heel irritant... Leuk spel, hoor, verder, maar soms... bah...

EDIT
Zo, uit. Pfffff... Mooi spel. ;)
Ja soms is het erg frustrerend, maar wat een toffe game.
Ben gelijk de eerste run in de storymode voor de Test of Faith achievement gegaan en dan zijn sommige stukken echt helemaal ruk, maar gelukkig is het gelukt.

Dat stuk waar jij het over hebt heb ik ook vast gezeten, op dat stukje is het starten van een wallrun wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb hem voor de 360 en vond het een erg vermakkelijke game. Je kan er vrij veel mee doen dat is wel leuk al is het iets te lineair als je het mij vraagt maar dat kunnen ze mooi in een deel 2 oplossen. Ik doe nu vooral de time runs en dat soort dingen de speed run is ook leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:38:
Ik heb hem voor de 360 en vond het een erg vermakkelijke game. Je kan er vrij veel mee doen dat is wel leuk al is het iets te lineair als je het mij vraagt maar dat kunnen ze mooi in een deel 2 oplossen. Ik doe nu vooral de time runs en dat soort dingen de speed run is ook leuk om te doen.
Ik ook op de 360.
Ik zag dat de speedruns gewoon de storymode maps zijn die je binnen een bepaalde tijd moet halen (heb de prologue en de tweede al gehaald), maar wat zijn de time trials dan?
Is dat niet hetzelfde als de speedruns? Want bij de speedruns kun je ook je tijden uploaden naar de leaderboards volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit weekend de eerste time trial na heeeeeel veel pogingen eindelijk onder de minuut gedaan. Moet alles echt helemaal goed gaan, anders is het meteen mis. En zonder Youtube was het me ook nooit gelukt... ;)

Wat mij nu wel opviel is dat je sprongen en vooral deuren eerder kan doen dan je denkt! Scheelt echt wel fracties van seconden! Vooral bij deuren lijkt het wel dat je soms al op de ram-die-deur-open-knop kan drukken terwijl je er nog een paar meter vandaan bent: dus voordat je bij de deur bent, druk je op de knop en HOPLA opeens zie je de ram-die-deur-open-animatie! Heb je zomaar twee of drie meter overgeslagen! Op zich een beetje apart en nep maar ook wel weer lekker als het op secondes aankomt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 02-02-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Pfff wat een verslavend spel zeg! :)
Heb hem eindelijk na veel gepuzzel en gevloek toch uitgespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik loop me helemaal rot te ergeren over waarom wall runs mij niet lukken. Kan iemand mij vertellen welke toetsen ik moet indrukken om het spel te vertellen een wall run te doen?

offtopic:
Het gaat om dat level met die 2 grote kranen, kom niet verder in de steigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:41:
Ik loop me helemaal rot te ergeren over waarom wall runs mij niet lukken. Kan iemand mij vertellen welke toetsen ik moet indrukken om het spel te vertellen een wall run te doen?

offtopic:
Het gaat om dat level met die 2 grote kranen, kom niet verder in de steigers.
Gewoon diagonaal richting een muur springen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mirror's Edge heeft een mooi concept en het is eens een keer iets heel anders dan de meeste andere games. Echter begint het mij na een tijdje wel te vervelen. Heb het spel niet uitgespeeld, maar het komt op een gegeven moment wel steeds aan op hetzelfde. Levels behalen en nog eens levels behalen. Staat er mij nog iets heel leuks te wachten in het spel of blijft het gewoon hetzelfde zoals de rest van de levels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

.oisyn schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:11:
[...]
Gewoon diagonaal richting een muur springen.
Bij mij springt ze dan de afgrond in, ipv over de muur heen te lopen.

W ingedrukt houden en diagonaal aan komen rennen, net voordat het plankje aan z'n einde is op de spatiebalk drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:48:
[...]

Bij mij springt ze dan de afgrond in, ipv over de muur heen te lopen.

W ingedrukt houden en diagonaal aan komen rennen, net voordat het plankje aan z'n einde is op de spatiebalk drukken?
Inderdaad, zoals je het daar beschrijft moet in principe gewoon werken. Althans, dat doet het hier. Weet je zeker dat je je controls goed hebt staan? Bij het gebruik van een andere knop kan ik namelijk ook afketsen om vervolgens de grond een kusje te geven. :9
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste