[HD] Casema/Ziggo EK2008 & OS2008

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Klaus_1250 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 05:09:
Ik snap niet goed wat je met "tuners" bedoeld.
Onderwerp: DVB setup boxes die 1080p materiaal kunnen ontvangen/verwerken/doorsturen naar een scherm.

Volgens jou moeten die er zijn en ik ben benieuwd welke dat dan zijn.

Als ik ergens geen antwoord op heb kan ik ook een fowler nordheim tunneling anekdote gaan ophangen maar dat brengt ons geen angstrom verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

In het krantje van de Plentyparts stond overigens een 'ultimate HD-ontvanger'. Iemand enig idee wat dit voor ontvanger is? Online krijg ik een andere folder dan die ik in de bus gehad heb, dus kan hem niet laten zien.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Bedankt voor alle reacties, ben flink in de war door Ziggo en al de acties etc...

Wat kan ik nou eigenlijk met dit kaartje dan?

NU INCL. CASEMA KAART !! (twv € 29.95) en incl. 3 maand gratis HD pakket

Dit zit bij de Samsung DCB-H360ra zwart die ik vandaag of morgen binnenkrijg. Welke winkel of webshop ik ook kies, ik krijg altijd die kaart erbij. Oké, niks aan te doen dus.

Als ik straks de decoder (HDMI + stroom) heb aangesloten en het normale analoge signaal doet het. Wat moet ik dan doen?

- Moet ik een pakket bij Ziggo aanvragen van 40 euro en vervolgens 15 euro p.m. betalen voor het standaard pakket.

OF

- Moet ik het kaartje gebruiken wat bij mijn decoder zit en kan ik hier verder alles mee doen en dus de 15 euro p.m. betalen voor een standaard pakket (met 3 maanden gratis HD etc maar dat is bijzaak)

Ik snap namelijk niet wat nou de bedoeling is, de ene zegt dat je dan duurder uit bent maar het kaartje is toch gewoon hetzelfde als die je dan koopt van Ziggo?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties, snap er weinig meer van eerlijk gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

StealthyPeanut schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:57:
Bedankt voor alle reacties, ben flink in de war door Ziggo en al de acties etc...

- Moet ik het kaartje gebruiken wat bij mijn decoder zit en kan ik hier verder alles mee doen en dus de 15 euro p.m. betalen voor een standaard pakket (met 3 maanden gratis HD etc maar dat is bijzaak)
Die dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Serieus? Dat is wel erg nice :)

Gewoon dat kaartje activeren o.i.d. en gaan :) Thanks Shiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je bij een sony w3000 de kanalen wil verversen zodat hij ook ned1 HD ontvangt. moet je dan de hele lijst opnieuw instellen, of kan je net zoals bij de samsung hd decoder refresh list doen, zodat je instellingen (favorieten) behouden blijven

Bijvoorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
Je hoeft de kanalen niet te verversen om Ned 1 HD te gebruiken. Gewoon kanaal 14 bij je favorieten zetten.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RichieB schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:54:
Je hoeft de kanalen niet te verversen om Ned 1 HD te gebruiken. Gewoon kanaal 14 bij je favorieten zetten.
Hoe zet je die dan bij je favorieten als hij nog niet in je kanalen lijst staat?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
StealthyPeanut schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:57:

Wat kan ik nou eigenlijk met dit kaartje dan?

NU INCL. CASEMA KAART !! (twv € 29.95) en incl. 3 maand gratis HD pakket

...
Ik had gisteren ongeveer hetzelfde, waar ik woon (Multikabel regio) kan ik die pakketten nergens vinden en ik was toevallig voor mijn werk in Amsterdam en ben even in de pauze naar de Mediamarkt gegaan.
Daar stonden dus nog wel van die pakketten met aan alle kanten met grote letters Ziggo erop maar toen ik op de sticker op zo'n pakket keek om de kleur te controleren stond daar in enen wel weer "GEBIED: CASEMA" op :(

Ik vroeg aan zo'n verkoper of hij dan wel ook geschikt was voor (voorheen) Multikabel gebieden maar die wist daar niets zinnings op te zeggen en zei dat ik daarvoor Ziggo maar moest bellen. :/
Maar ik had maar een uur pauze en nog 20 euro beltegoed dus dat probeerde ik maar niet eens.

Ik heb het pakket dus weer teruggezet en ben met lege handen weggegaan maar ik had hem dus wel kunnen kopen en gebruiken blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Lister schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:57:
[...]

Ik had gisteren ongeveer hetzelfde, waar ik woon (Multikabel regio) kan ik die pakketten nergens vinden en ik was toevallig voor mijn werk in Amsterdam en ben even in de pauze naar de Mediamarkt gegaan.
Daar stonden dus nog wel van die pakketten met aan alle kanten met grote letters Ziggo erop maar toen ik op de sticker op zo'n pakket keek om de kleur te controleren stond daar in enen wel weer "GEBIED: CASEMA" op :(

Ik vroeg aan zo'n verkoper of hij dan wel ook geschikt was voor (voorheen) Multikabel gebieden maar die wist daar niets zinnings op te zeggen en zei dat ik daarvoor Ziggo maar moest bellen. :/
Maar ik had maar een uur pauze en nog 20 euro beltegoed dus dat probeerde ik maar niet eens.

Ik heb het pakket dus weer teruggezet en ben met lege handen weggegaan maar ik had hem dus wel kunnen kopen en gebruiken blijkbaar?
Ja inderdaad, het MultiKabel gebied heeft volgens mij hetzelfde signaal als het Casema gebied. Bij het @home gebied is het op het moment nog anders, maar dat zal in de loop van de tijd ook wel gelijk getrokken worden denk ik.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
rwb schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:11:
Ja inderdaad, het MultiKabel gebied heeft volgens mij hetzelfde signaal als het Casema gebied. Bij het @home gebied is het op het moment nog anders, maar dat zal in de loop van de tijd ook wel gelijk getrokken worden denk ik.
Waar het vermoedelijk om gaat is de smartcard die in dergelijke pakketten zit. Die smartcard zal wel bedoeld zijn voor een bepaald kabelgebied, dus @Home, Casema of Multikabel. Hoewel het signaal voor de Ziggo/Multikabel abonnees tegenwoordig bij Ziggo/Casema vandaan komt en in principe dezelfde digitale informatie bevat is er nog steeds sprake van twee Irdeto Conditional Access Systems (CAS) in dat signaal, namelijk één voor de Ziggo/Casema smartcards en één voor de Ziggo/Multikabel smartcards. In principe kan je dus een smartcard van een Ziggo/Casema klant wel gebruiken in Ziggo/Multikabel gebied, maar de vraag is of Ziggo iemand die in Ziggo/Multikabel gebied woont een smartcard die bedoeld is voor iemand in Ziggo/Casema gebied laat registeren of omgekeerd. En om het allemaal nog even complexer te maken: Hoe zit het met iemand die in bijvoorbeeld in Ziggo/Multikabel gebied woont en via een webshop een pakket bestelt dat eigenlijk een smartcard bevat voor iemand in Ziggo/@Home gebied? En kan je een smartcard die geregistreerd is in het kabelgebied van Ziggo West (Ziggo/Casema + Ziggo/Multikabel) ook gebruiken in het kabelgebied van Ziggo Oost (Ziggo/@Home)?

Vreemd eigenlijk dat we het hier nog steeds moeten hebben over Ziggo/@Home, Ziggo/Casema en/of Ziggo/Multikabel. Het zou nu toch één bedrijf moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Ziggo/Multikabel .... Ziggo/Casema ..... Ziggo/@Home
Mmm inderdaad vreemd dat het zo werkt. Lijkt me de overgang naar één bedrijf niet bevorderen. Nieuwe klanten zullen immers mischien niet eens weten of ze oud Multikabel/Casema/@Home zijn en kunnen zo dus een miskoop doen. Ik zou daar dan toch wat meer duidelijkheid over verwachten van Ziggo.

Maarja met alle aanloop problemen die Ziggo heeft zal het dan nog wel een tijdje zo blijven. Gelukkig heb ik al een werkende smart card met HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Wellicht wat ophelderende info:

Ik heb vanmiddag mijn DTV box opgehaald. De blauwe wel te verstaan, aangezien ik in een Casema gebied zit. Andere kleur is oranje, dacht ik. Deze is voor het andere gebied.

Samen met de verkoper hebben we de smartcard aangemeld, waarin ook de vraag kwam in welk gebied je zit.

Voordat alles echt Ziggo is, zullen we wel weer een tijdje verder zijn. Ze hebben natuurlijk ook te maken met bestaande abonnees van Casema/@Home en Multikabel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Surineeslander schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:54:
Wellicht wat ophelderende info:

Ik heb vanmiddag mijn DTV box opgehaald. De blauwe wel te verstaan, aangezien ik in een Casema gebied zit. Andere kleur is oranje, dacht ik. Deze is voor het andere gebied.
En welke kleur moet ik hebben als ik in Ziggo/Multikabel gebied zit?
Samen met de verkoper hebben we de smartcard aangemeld, waarin ook de vraag kwam in welk gebied je zit.
Stel dat je een nieuwe Ziggo klant bent en daarvoor nog nooit met @Home, Casema of Multikabel te maken hebt gehad. Hoe moet je nu weten in welk gebied je zit?
Voordat alles echt Ziggo is, zullen we wel weer een tijdje verder zijn. Ze hebben natuurlijk ook te maken met bestaande abonnees van Casema/@Home en Multikabel....
Zeker in deze tijd van webshops had deze smartcard problematiek eigenlijk al opgelost moeten zijn bij de introductie van Ziggo zodat er geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen netwerken vanuit het perspectief van de klant en de verkooppunten. Ziggo kan toch moeilijk van een winkelier in het grensgebied tussen de netwerken verwachten dat die beide versies op voorraad heeft en steeds aan de klanten moet vragen voor welk gebied de aankoop bestemd is? Een klant van Ziggo in het Ziggo/Casema gebied die een vakantie huisje met Ziggo kabelaansluiting heeft in Ziggo/@Home gebied moet zijn smartcard toch in beide gebieden kunnen gebruiken zonder verplicht extra abonnementen af te moeten sluiten?

Afgezien van de technische achtergronden van deze problematiek is het een slechte zaak dat er op de eigen Ziggo website hier helemaal geen aandacht aan wordt besteed. Het goed en volledig informeren van klanten wil maar niet lukken bij Ziggo. Wie koopt er nu in vredesnaam een PVR pakket van meer dan 400 euro via de Ziggo website zonder dat je weet welke PVR er in dat pakket zit. Hoop je op een Humax, krijg je een Samsung omdat Ziggo daarvan toevallig een partijtje heeft opgekocht. Met het SDTV ontvanger start pakket is het al precies hetzelfde. Ze weten bij Ziggo dat er een aantal merken SDTV ontvangers zijn die je maar beter links kunt laten liggen, maar om de fabrikanten tevreden te houden kopen ze we regelmatig wat van die slecht functionerende ontvangers in en dumpen ze die bij hun niets vermoedende klanten. Aan de helpdesk vragen welke je krijgt heeft ook geen enkele zin, de meesten weten niet eens dat er momenteel ook een Interactief start pakket is.

[ Voor 23% gewijzigd door ArChie op 13-06-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb begrepen uit een topic op sat4all.com dat Casema/Multikabel uitwisselbaar zou moeten zijn. Die zijn nl ook al een tijdje langer samen bezig en ze zenden op dezelfde transponder uit op hetzelfde netwerk. Alleen de frequenties zijn anders. @Home is een heel ander netwerk.

Uiteraard kunnen aan deze (des)informatie geen rechten worden ontleend. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik wil dat wél graag een keertje doen, een Dreambox met Casema kaartje in het Multikabel gebied testen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:05:
Uiteraard kunnen aan deze (des)informatie geen rechten worden ontleend. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik wil dat wél graag een keertje doen, een Dreambox met Casema kaartje in het Multikabel gebied testen.
Moet werken aangezien ik met wat DVB analyse software in de Transport Streams bij Multikabel ook de Irdeto Conditional Access System (CAS) informatie voor Casema langs zie komen. Elke Transport Stream heeft twee Irdeto CAS verwijzingen waar de smartcard op basis van de CA_ID, die kennelijk op de smartcard is vastgelegd, de juiste moet kiezen voor de bijbehorende EMM Elementary Stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:14:
[...]
Moet werken aangezien ik met wat DVB analyse software in de Transport Streams bij Multikabel ook de Irdeto Conditional Access System (CAS) informatie voor Casema langs zie komen. Elke Transport Stream heeft twee Irdeto CAS verwijzingen waar de smartcard op basis van de CA_ID, die kennelijk op de smartcard is vastgelegd, de juiste moet kiezen voor de bijbehorende EMM Elementary Stream.
Zoiets dus... ;) Een dergelijk verhaal in een iets simpelere vorm trof ik ook aan op sat4all.

Weet iemand overigens waarom ik Eurosport HD niet kan scannen? Ik krijg alles, behalve Eurosport HD. Ohja...ik ben History Channel HD ook ineens kwijt. Ik had 'm, maar hij is ineens verdwenen. Ik kijk met een FloppyDTV. Kabels en connectoren zijn allemaal ok, nooit last gehad. Ook met de Dreambox was alles 100%, een BER van 0 en signaal van 96%. Lijkt me stug dat er daar iets niet goed in zit. Iemand anders met een FloppyDTV die wél Eurosport HD kan zien bij Casema?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik heb het idee dat Ziggo bewust het contrast en de kleuren heeft opgeschroeft in het HD signaal van Nederland 1, om op die manier het verschil met het SD beeld groter te laten lijken.

Op het eerste gezicht lijkt het mooi, maar als je even wat beter kijkt valt meteen op hoe onnatuurlijk het HD beeld is.

Ik heb echt mijn best moeten doen om het beeld een beetje normaal te krijgen, maar omdat het originele beeld zo agressief is opgeschroeft is, is het niet echt mooi te krijgen.

Hebben meer mensen deze ervaring?

(Ik heb de decoder aangesloten dmv Component omdat ik mijn HDMI uitgeleend heb, een nieuwe is onderweg)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:10:
Weet iemand overigens waarom ik Eurosport HD niet kan scannen? Ik krijg alles, behalve Eurosport HD. Ohja...ik ben History Channel HD ook ineens kwijt.
Voor zover ik weet is er nog geen echt Eurosport HD signaal zolang de Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger er niet mee om kan gaan. Ze tonen op dit moment een SDTV MPEG-2 still waarin ze aankondigen dat Eurosport HD er aan zit te komen in Transport Stream 25. Zie dit topic voor alle frequenties: Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel

Misschien dat de door jou gebruikte software struikelt over het feit dat Ziggo/Casema in de DVB-SI heeft staan dat het service type 25 is (een aanduiding voor AVC H.264 MPEG-4) terwijl het werkelijke stream type MPEG-2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar hebben we postcodes voor..
rwb schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:16:
[...]

Mmm inderdaad vreemd dat het zo werkt. Lijkt me de overgang naar één bedrijf niet bevorderen. Nieuwe klanten zullen immers mischien niet eens weten of ze oud Multikabel/Casema/@Home zijn en kunnen zo dus een miskoop doen. Ik zou daar dan toch wat meer duidelijkheid over verwachten van Ziggo.

Maarja met alle aanloop problemen die Ziggo heeft zal het dan nog wel een tijdje zo blijven. Gelukkig heb ik al een werkende smart card met HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema klanten hebben voorlopig nog een blauwe ziggo nodig, de rest kan een oranje ziggo card gebruiken.
ArChie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:50:
[...]

En welke kleur moet ik hebben als ik in Ziggo/Multikabel gebied zit?

[...]

Stel dat je een nieuwe Ziggo klant bent en daarvoor nog nooit met @Home, Casema of Multikabel te maken hebt gehad. Hoe moet je nu weten in welk gebied je zit?

[...]

Zeker in deze tijd van webshops had deze smartcard problematiek eigenlijk al opgelost moeten zijn bij de introductie van Ziggo zodat er geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen netwerken vanuit het perspectief van de klant en de verkooppunten. Ziggo kan toch moeilijk van een winkelier in het grensgebied tussen de netwerken verwachten dat die beide versies op voorraad heeft en steeds aan de klanten moet vragen voor welk gebied de aankoop bestemd is? Een klant van Ziggo in het Ziggo/Casema gebied die een vakantie huisje met Ziggo kabelaansluiting heeft in Ziggo/@Home gebied moet zijn smartcard toch in beide gebieden kunnen gebruiken zonder verplicht extra abonnementen af te moeten sluiten?

Afgezien van de technische achtergronden van deze problematiek is het een slechte zaak dat er op de eigen Ziggo website hier helemaal geen aandacht aan wordt besteed. Het goed en volledig informeren van klanten wil maar niet lukken bij Ziggo. Wie koopt er nu in vredesnaam een PVR pakket van meer dan 400 euro via de Ziggo website zonder dat je weet welke PVR er in dat pakket zit. Hoop je op een Humax, krijg je een Samsung omdat Ziggo daarvan toevallig een partijtje heeft opgekocht. Met het SDTV ontvanger start pakket is het al precies hetzelfde. Ze weten bij Ziggo dat er een aantal merken SDTV ontvangers zijn die je maar beter links kunt laten liggen, maar om de fabrikanten tevreden te houden kopen ze we regelmatig wat van die slecht functionerende ontvangers in en dumpen ze die bij hun niets vermoedende klanten. Aan de helpdesk vragen welke je krijgt heeft ook geen enkele zin, de meesten weten niet eens dat er momenteel ook een Interactief start pakket is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:44:
[...]Misschien dat de door jou gebruikte software struikelt over het feit dat Ziggo/Casema in de DVB-SI heeft staan dat het service type 25 is (een aanduiding voor AVC H.264 MPEG-4) terwijl het werkelijke stream type MPEG-2 is?
Hoe ie gecodeerd is, zou niets uit mogen maken. Hij moet 'm iig vinden bij het scannen.

[edit]
Ach...soms is het leven simpel. Ik had een transponderlijst van iemand gekregen en heb daar nog eens kritisch naar gekeken. Bleek dat er gewoon 2 transponders ontbraken. Het nare is dat ik eerst History Channel HD wél had, daardoor had ik niet door dat ik een transponder miste (/Geloven miste ik niet echt zeg maar...). Maar Casema houdt er van om zo af en toe de boel opnieuw in te delen, zoals HD NL en Nederland 1HD. Ik dacht dus dat ik compleet was...

[ Voor 35% gewijzigd door mphilipp op 14-06-2008 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:24:
[edit]
Ach...soms is het leven simpel. Ik had een transponderlijst van iemand gekregen en heb daar nog eens kritisch naar gekeken. Bleek dat er gewoon 2 transponders ontbraken. Het nare is dat ik eerst History Channel HD wél had, daardoor had ik niet door dat ik een transponder miste (/Geloven miste ik niet echt zeg maar...). Maar Casema houdt er van om zo af en toe de boel opnieuw in te delen, zoals HD NL en Nederland 1HD. Ik dacht dus dat ik compleet was...
Af en toe je transponderlijst controleren met de publicaties van kanalen/frequenties kanalenlijsten hier en daar kan geen kwaad. Van tijd tot tijd komen er nieuwe kanalen en frequenties bij. Momenteel is er nog voldoende ruimte aanwezig in de Transport Streams op de 26 frequenties bij Ziggo/Casema, dus een uitbreiding van het aantal frequenties verwacht ik dit jaar niet meer. Begin volgend jaar als de Nederlandse publieke kanalen met HD varianten komen zullen er mogelijk weer Transport Streams bij moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:35:
[...]
Af en toe je transponderlijst controleren met de publicaties van kanalen/frequenties kanalenlijsten hier en daar kan geen kwaad. Van tijd tot tijd komen er nieuwe kanalen en frequenties bij.
Ik heb 'n net... Die persoon zei dat ie nét bijgewerkt was enzo...Zo zie je maar: je moet écht alles zelf doen. Veel teveel mensen die denken dat ze het allemaal weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:41:
daar hebben we postcodes voor..
[...]
Ja maar je verwacht toch als klant dat je gewoon de winkel in kan lopen en een willekeurige Ziggo DTV pakket kan pakken. Het is gelukkig niet een van de grootste problemen op het moment bij Ziggo. Laat ze eerst de adminstratie en helpdesk maar weer eens op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
yzf1kr schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:25:
Ik heb het idee dat Ziggo bewust het contrast en de kleuren heeft opgeschroeft in het HD signaal van Nederland 1, om op die manier het verschil met het SD beeld groter te laten lijken.

Op het eerste gezicht lijkt het mooi, maar als je even wat beter kijkt valt meteen op hoe onnatuurlijk het HD beeld is.

Ik heb echt mijn best moeten doen om het beeld een beetje normaal te krijgen, maar omdat het originele beeld zo agressief is opgeschroeft is, is het niet echt mooi te krijgen.

Hebben meer mensen deze ervaring?

(Ik heb de decoder aangesloten dmv Component omdat ik mijn HDMI uitgeleend heb, een nieuwe is onderweg)
Het is mij niet opgevallen dat Ziggo het HD signaal zo sterk opschroeft, ik heb niks aan de TV ingesteld om dit beeld beter te krijgen.
Anders gezegd, sinds ik het HD signaal van Ned1 heb heb ik gewoon een SUPER beeld. Zeker niet onnatuurlijk of zoiets.
Het is gewoon super mooi en scherp, zelfs het vele bezoek welke ik heb mogen ontvangen de laatste tijd voor het kijken naar het voetbal was erg enthousiast.

Heb je misschien niet iets verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:44:
Casema klanten hebben voorlopig nog een blauwe ziggo nodig, de rest kan een oranje ziggo card gebruiken.

[...]
Op basis van je postcode wordt bepaald in welk gebied je zit... Op basis van toegekende gebied wordt je een kleur toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Scarface0 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:16:
[...]

Het is mij niet opgevallen dat Ziggo het HD signaal zo sterk opschroeft, ik heb niks aan de TV ingesteld om dit beeld beter te krijgen.
Anders gezegd, sinds ik het HD signaal van Ned1 heb heb ik gewoon een SUPER beeld. Zeker niet onnatuurlijk of zoiets.
Het is gewoon super mooi en scherp, zelfs het vele bezoek welke ik heb mogen ontvangen de laatste tijd voor het kijken naar het voetbal was erg enthousiast.

Heb je misschien niet iets verkeerd ingesteld?
Ik heb nog een paar keer gekeken, maar het is juist vooral het voetbal waarbij het beeld onnatuurlijk overstuurd is.

In de normale uitzendingen zijn de kleuren in orde, maar juist bij het voetbal valt het op. En als je dan verder gaat kijken zie je dat die voetbalbeelden helemaal niet zo HD zijn als ze op het eerste gezicht lijken. Bezoek dat binnenkomt zal inderdaad het beeld fantastisch vinden, maar dat komt eigenlijk meer door de overstuurde kleuren dan door de kwaliteit van het beeld.

Het lijkt er op dat Ziggo/NOS het beeld bewust opschroeft en "de kleuren van het scherm laat spatten" om op die manier de onervaren kijker te laten denken dat het beeld vele malen beter en mooier is dan SD. Maar in werkelijkheid blijft het beeld ver ahter bij dat van bijvoorbeeld Discovery HD.

Als je wisselt tussen HD en SD tijdens voetbal zie je het verschil, als je wisseld tussen 1 en 1HD bij normale uitzendingen zijn de kleuren weer normaal.

Ik heb op verschillenden manieren het beeld proberen aan te passen, maar doordat het bronsignaal al zo verrot is is het niet meer recht te trekken. En als je dan een andere zender wil kijken dan ziet dat beeld er weer niet meer uit.

Mijn conclusie, het HD voetbal is lang niet wat Ziggo er van heeft beloofd. Ze verbergen dit met een paar trucs die ze bij de tv fabrikanten hebben afgekeken, want ze weten dat 90% van de kijkers er toch wel in trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zal wel.. maar ik vind het beeld toch erg mooi, moet ik zeggen. Ook gewoon veel beter dan non-HD. Dus wat dat betreft ben ik gewoon erg tevreden. Misschien ben ik gewoon minder kritisch hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

yzf1kr schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:48:
[...]

Ik heb nog een paar keer gekeken, maar het is juist vooral het voetbal waarbij het beeld onnatuurlijk overstuurd is.

In de normale uitzendingen zijn de kleuren in orde, maar juist bij het voetbal valt het op. En als je dan verder gaat kijken zie je dat die voetbalbeelden helemaal niet zo HD zijn als ze op het eerste gezicht lijken. Bezoek dat binnenkomt zal inderdaad het beeld fantastisch vinden, maar dat komt eigenlijk meer door de overstuurde kleuren dan door de kwaliteit van het beeld.

Het lijkt er op dat Ziggo/NOS het beeld bewust opschroeft en "de kleuren van het scherm laat spatten" om op die manier de onervaren kijker te laten denken dat het beeld vele malen beter en mooier is dan SD. Maar in werkelijkheid blijft het beeld ver ahter bij dat van bijvoorbeeld Discovery HD.

Als je wisselt tussen HD en SD tijdens voetbal zie je het verschil, als je wisseld tussen 1 en 1HD bij normale uitzendingen zijn de kleuren weer normaal.

Ik heb op verschillenden manieren het beeld proberen aan te passen, maar doordat het bronsignaal al zo verrot is is het niet meer recht te trekken. En als je dan een andere zender wil kijken dan ziet dat beeld er weer niet meer uit.

Mijn conclusie, het HD voetbal is lang niet wat Ziggo er van heeft beloofd. Ze verbergen dit met een paar trucs die ze bij de tv fabrikanten hebben afgekeken, want ze weten dat 90% van de kijkers er toch wel in trapt.
OF je hebt gewoon een kut TV en je ziet overal een conspiracy theorie in...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oXygeN schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:52:
[...]
OF je hebt gewoon een kut TV en je ziet overal een conspiracy theorie in...
Ik denk het ook. Het ziet er bij mij prima uit. Brava HD is beter, maar dit is zeker niet slecht. En ik ben erg kritisch. Het is niet overstuurd en ik zie geen artefacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn plasma is het HD beeld zelfs minder fel gekleurd dan het digitale SD signaal.

Het enige waarbij ik de HD effecten in het voerbal beeld een beetje apart vind zijn de bewegende camera beelden waarbij het gras een beetje een groene vloerbedekking effect krijgt omdat het contrast verloren lijkt te gaan.

Verder erger ik me nog steeds dood aan het te zachte geluidssignaal bij het nieuwe HD kanaal.
Het geluid op Nederland 1 HD is gewoon een stuk te zacht vergeleken met de digitale SD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mag ik opmerken dat de genoemde artefacts ook kunnen komen door de beeldbewerking in de TV? Het is heel moeilijk vast te stellen door welke schakel dit soort dingen veroorzaakt worden. De beelden worden (volgens mij) op 1080i (of p, daar wil ik vanaf zijn) gefilmd. NOS maakt daar 720p van heb ik begrepen. Tijdens dat proces kunnen artefacts ontstaan. En als Ziggo het op de kabel zet, wordt er nóg een keer een slag overheen gedaan (compressie denk ik dan). Die kan fout gaan. Dan hebben we de decoder die er nog leuke dingen mee kan doen (de ene decoder is de andere niet; met SD is dat heeeeeel erg duidelijk). Als laatste is je TV aan de beurt, die vaak nog van die leuke 'digital enhancements' heeft. Ik zet alles wat ik uit kan zetten uit. Wat de TV van binnen doet, heb ik geen controle over. Ik wil zien wat ze op de kabel zetten. Ik heb alleen voor de SD kanalen een paar settings gemaakt in ffdshow die de boel een heel stuk mooier maken. HD kanalen komen as is de TV binnen (Panasonic plasma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
De beelden worden (volgens mij) op 1080i (of p, daar wil ik vanaf zijn) gefilmd. NOS maakt daar 720p van heb ik begrepen
Er zijn 3 stappen in het proces. De beelden worden gefilmd in formaat A, uitgezonden in formaat B, en omgezet door de NOB/TechniColor naar formaat C waarna het naar de kabelboer gaat. Formaat C is h264 720p50, formaat B MPEG2 1080i50, Formaat A zijn verschillende maar ik kan nergens terugvinden welke precies. Op een forum kwam 1080p50 en 1080p75 voorbij, wat kan kloppen met de gebruikte apparatuur (Sony HDC-1500's sowieso en waarschijnlijk ook een paar HDC-3300's). Die HDC-3300's gaan tot 1080p75 of 720p150, handig voor slow-motion shots.
AFAIK doet Ziggo weinig met het h264 720p-signaal, iig geen hercompressie oid. Ook niet echt nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Klaus_1250 op 16-06-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Wat bedoel je hier met "uitgezonden"? Als de NOB/TechniColor het naar formaat C omzet en naar Ziggo doorzet, is dat niet het "uitzenden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:07:
[...]

Op mijn plasma is het HD beeld zelfs minder fel gekleurd dan het digitale SD signaal.

Het enige waarbij ik de HD effecten in het voerbal beeld een beetje apart vind zijn de bewegende camera beelden waarbij het gras een beetje een groene vloerbedekking effect krijgt omdat het contrast verloren lijkt te gaan.

Verder erger ik me nog steeds dood aan het te zachte geluidssignaal bij het nieuwe HD kanaal.
Het geluid op Nederland 1 HD is gewoon een stuk te zacht vergeleken met de digitale SD zenders.
Hoe komt het signaal binnen op je tv? Via Scart zie ik hetzelfde effect als wat jij benoemt, maar via HDMI heb ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:31:
[...]

Hoe komt het signaal binnen op je tv? Via Scart zie ik hetzelfde effect als wat jij benoemt, maar via HDMI heb ik dit niet.
De samsung HD decoder zit via HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
RichieB schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:28:
Wat bedoel je hier met "uitgezonden"? Als de NOB/TechniColor het naar formaat C omzet en naar Ziggo doorzet, is dat niet het "uitzenden"?
Ja, ook. Maar de NOB/Technicolor (weet niet hoe dat verhaal zit) krijg het signaal ook maar aangeleverd nadat het al is "uitgezonden". Ze nemen niet zelf op en doen de regie e.d. ook niet zelf. De uitzending die de NOB/Technicolor binnenkrijgen is 1080i MPEG2 @ 50Mbit/s. Met uitgezonden bedoel ik dus eigenlijk de originele broadcast vanuit Zwitserland/Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

ff een basic vraagje, aangezien dit het meest bezochte ziggo topic is; hoe sluit je zo'n standaard startpakket/ontvanger aan, via scart of via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
greatgonzo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:45:
ff een basic vraagje, aangezien dit het meest bezochte ziggo topic is; hoe sluit je zo'n standaard startpakket/ontvanger aan, via scart of via HDMI?
Welk standaard pakket bedoel je? Een gewoon digitale decoder word via scart aangesloten. De HD ontvanger volgens mij ook via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

bosaap22 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:15:
[...]
Slimmer is om even te bellen met Ziggo en daar analoog te bestellen.
Ondertussen zelf even langs de Mediamarkt, It's o.i.d. om daar een digitaal ziggo pakket te halen. Dan kun je al meteen kijken namelijk. Nu moet je wachten op dat kastje.
Heb je wel het HD pakket besteld? Dus MET de HD decoder van samsumg, anders kun je dus geen HD kanalen ontvangen.... Als je dat HD pakket in huis hebt kun je direct je zenders in HD bekijken!
Ik heb al "standaard" tv van @home/ziggo.
Als ik nou zo'n digitaal/hd starterskitje ophaal zou dat voldoende moeten zijn?
Ik wil de samsung H360 halen, daar lijkt nagenoeg overal 3 maand gratis Ziggo bij te zitten.
Dat wordt direct geactiveerd dan?
En heb ik dan alles? Z1 en Z2 en de HD kanalen?

Dan vraag ik mij af wat er na die 3 maanden overblijft.. alleen het basis Z1 pakket?
Dan blijf ik de standaard kabel tv betalen, en krijg over die lijn digitale tv dan 'gratis' erbij als ik het goed begrijp.
Voor de HD kanalen moet ik vervolgens een extra abo afsluiten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

rwb schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:19:
[...]

Welk standaard pakket bedoel je? Een gewoon digitale decoder word via scart aangesloten. De HD ontvanger volgens mij ook via HDMI
Mocht je het HD "zomer" pakket aanschaffen incl. de Samsung HD decoder dan zou ik die via HDMI aansluiten.
Let op! Er zit geen HDMI kabel in het pakket! Deze zou je zelf bij een kabelboer nog moeten kopen.
Dan heb je wel de beste kwaliteit en aansluiting die er op dit moment mogelijk is in NL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Nog een aanvullend vraagje;

Kan ik dat Ziggo start pakket met Samsung H360 ook op m'n ouderwetse CRT TV aansluiten?
Al is het alleen maar om er alvast aan te wennen totdat m'n Plasma binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bij die 15 euro per maand zit analoog en digitale tv inbegrepen. Dus dat is alles wat je betaalt per maand.

Als je echter een HD-pakket erbij wilt (discovery e.d.) dan moet je 4 euro per maand bij betalen.

Je kan het pakket aansluiten op je CRT tv inderdaad, gewoon via SCART of Component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Voor digitale tv betaal je wel administratiekosten extra voor smartcards, plus dat je het startpakket moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Klaus_1250 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:50:
Voor digitale tv betaal je wel administratiekosten extra voor smartcards, plus dat je het startpakket moet aanschaffen.
Waar staat dan dat je administratiekosten betaald voor extra smartcards? Ik kan daar niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Weet niet waar het staat, weet wel dat er heel veel ophef over is geweest op een aantal fora. Het was zo dat je (bij @home) alleen voor elke smartcard bovenop de eerste administratie kosten moest betalen (10 euro per jaar). Dat zou ergens dit jaar veranderen naar ook 10 euro voor de eerste smartcard.

Op het TVHome forum staat het hier: http://tvhomenl.xsbb.nl/v...1&t=811057&st=0&sk=t&sd=a
Op het Ziggo-Gebruikers forum liep ook zo'n thread die wat recenter was, maar die kan ik niet meer terugvinden... Wel http://ziggo-gebruikers.n...t=basisbijdrage+smartcard , maar er liep nog een andere thread over.

Basisbijdrage zou oa zijn ontwikkeling van de firmware's. Alleen dat schoot bij een aantal mensen (ook mij) in het verkeerde keelgat, omdat dat a) bij de aanschafkosten van het apparaat zit b) @home/Ziggo weigert een aantal problemen via firmware-updates op te lossen (Humax IR-Fox C) en c) niet iedereen decoders van @home/Ziggo gebruikt.

[ Voor 73% gewijzigd door Klaus_1250 op 20-06-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:00:
Weet niet waar het staat, weet wel dat er heel veel ophef over is geweest op een aantal fora. Het was zo dat je (bij @home) alleen voor elke smartcard bovenop de eerste administratie kosten moest betalen (10 euro per jaar). Dat zou ergens dit jaar veranderen naar ook 10 euro voor de eerste smartcard.

Op het TVHome forum staat het hier: http://tvhomenl.xsbb.nl/v...1&t=811057&st=0&sk=t&sd=a
Op het Ziggo-Gebruikers forum liep ook zo'n thread die wat recenter was, maar die kan ik niet meer terugvinden... Wel http://ziggo-gebruikers.n...t=basisbijdrage+smartcard , maar er liep nog een andere thread over.
Bij de overgang naar het digitale TV signaal van Ziggo/Casema bij Ziggo/Multikabel is er door de Ziggo/Multikabel manager een brief naar de Ziggo/Multikabel abonnees verzonden om aan te geven dat er het één en ander ging veranderen aan digitale TV als gevolg van het Ziggo fusie proces en één van die veranderingen was de invoering van de smartcard heffing. Daar is toen ophef over ontstaan omdat niet direct werd uitgelegd hoe die smartcard heffing regeling in elkaar zou zitten. Daarover zouden de Ziggo/Multikabel abonnees later nog informatie ontvangen, maar het was wel de bedoeling om die smartcard heffing in mei in te voeren volgens de brief wat toevallig ook de start maand van Ziggo was. Omdat er bij Ziggo/@Home in min of meer dezelfde periode was besloten tot de invoering van het volledig abonnement voor iedere smartcard net als bij Ziggo/Casema was de aanname dat de smartcard heffing daar nog bovenop zou komen.

In de blog van Dutchmedia is daarover later wat meer duidelijkheid gekomen toen de woordvoerder van Ziggo kwam met mededelingen dat de smartcard heffing voorlopig zou worden uitgesteld tot de zomer en dat het ook de bedoeling was om het volledig abonnement voor iedere smartcard terug te draaien hoewel die twee regeling in feite niets met elkaar te maken hebben. Het is dus niet zo dat de ene regeling de andere uitsluit.

Aangezien Ziggo in het verleden wel bewezen heeft zeer onbetrouwbaar te zijn moet je er niet vreemd van opkijken als ze dit jaar de volledige abonnementen voor iedere smartcard afschaffen om minder verzet te krijgen bij de invoering van de jaarlijkse smartcard heffing en over een jaar weer gewoon komen met een volledig abonnement voor iedere smartcard.

Bij de invoering van het volledige abonnement voor iedere smartcard bij Ziggo/@Home klanten werd destijds als reden opgegeven dat er misbruik werd gemaak van de smartcards omdat klanten die aan anderen doorgaven en dat zou een jaar later opeens niet meer van toepassing zijn waardoor Ziggo nu opeens wel het volledig abonnement voor iedere smartcard kan afschaffen? Ik vermoed dat veel mensen ervoor gekozen hebben om hun extra abonnementen voor de tweede en eventueel derde smartcard op te zeggen waar Ziggo/@Home in het commerciele model niet vanuit was gegaan. De extra opbrengsten vielen tegen, dus voorlopig maar weer afschaffen die regeling voor het volledige abonnement voor iedere smartcard en een nieuwe regeling verzinnen waarbij ze iedere smartcard gaan belasten. Kunnen ze later onder het mom van misbruik altijd weer als extraatje met het volledige abonnement weer invoeren naast de smartcard heffing.
Basisbijdrage zou oa zijn ontwikkeling van de firmware's. Alleen dat schoot bij een aantal mensen (ook mij) in het verkeerde keelgat, omdat dat a) bij de aanschafkosten van het apparaat zit b) @home/Ziggo weigert een aantal problemen via firmware-updates op te lossen (Humax IR-Fox C) en c) niet iedereen decoders van @home/Ziggo gebruikt.
Dit was één van de drogredenen die de woordvoerder van Ziggo waarschijnlijk ter plekke zat te verzinnen in een poging de invoering van smartcard heffing goed te praten. Ziggo test de ontvangers die de fabrikanten ontwikkelen. Ziggo ontwikkelt zelf dus geen firmware, dat doen de fabrikanten. Als Ziggo hun test inspanning ergens wil verhalen dan doen ze dat maar bij de fabrikanten. Verder verplicht Ziggo de fabrikant om nieuwe firmware alleen via hun netwerk te verspreiden dus is het belachelijk als zij daarvoor de kosten willen gaan verhalen op de klanten via een smartcard heffing. Dat moeten ze dan maar bij de fabrikant in rekening brengen.

Een andere drogreden voor de invoering van de smartcard heffing was de EPG dienst. Dergelijke kosten voor de doorgifte van EPG horen gewoon deel uit te maken van de kosten voor doorgifte van een kanaal en niet nog een keer apart aangeslagen te worden. Door slecht testen in het verleden en niet goed kunnen inschatten wat de hoeveelheid kanalen in de toekomst zou zijn zitten we nu opgescheept met een EPG van twee dagen (vier bij Ziggo/@Home) die niet uitgebreid kan worden omdat er dan twee "goedgekeurde" ontvangers omvallen. Ziggo/@Home weet dit al meer dan een jaar, maar de betreffende fabrikanten verplichten om eerst met een nieuwe firmware te komen doen ze niet. Samsung mag vrolijk allerlei nieuwe modellen uitbrengen en elke keer de ontwikkeling van een nieuwe firmware voor deze ernstige bug op de lange baan schuiven. En voor een dergelijke beperkte EPG dienst vind Ziggo dan wel dat de klanten extra mogen gaan betalen voor iedere geregistreerde smartcard, dus ook de eerste smartcard, in de vorm van een smartcard heffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb ongeveer 2 weken geleden een startpakket van 39,95 gekocht, in afwachting van een goede HD decoder. Gisteren kreeg ik ineens een E19 melding van de Samsung 270. Ik dus Ziggo bellen, blijkt dat ze mijn antwoordkaart nog niet hebben ontvangen/verwerkt (na 2 dagen opgestuurd). De medewerker heeft via een spoedprocedure gelukkig het standaard pakket weer aan de praat gekregen voor de wedstrijd. Aangezien ik ook 2 maanden het volledige pakket krijg volgens de actieverpakking vroeg ik daar ook na. Volgens hem geldt dit alleen als je het totaalpakket a 9,95 per maand ook daadwerkelijk bestelt. Dit kan ik echt nergens terugvinden in het actie pakket. weet iemand hier meer over? Volgens mij is dat anders behoorlijke misleiding.
Pakket ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i9wezEm2YpzRz61IUxMUiPy4/full.jpg

Sinds gisteren heb ik nu ook een E48 storing op de BBC. Kan aan de bekabeling liggen, maar eerder werkte het gewoon. Kan dat ook met voorgaande te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22
Ik had hetzelfde bij mijn samsung 360 daar was ook de activatie verlopen na 2 weken terwijl ik de kaart de zelfde dag op de bus had gedaan.
Bij mij zij de helpdesk medewerker dat de kaart inmidels wel binnen was maar die ging pas morgen in werking.
Na mijn beklag over een en ander heeft hij de kaart voor de basis zenders geactiveerd echter toen was de voedbal wedstrijd l voorbij want activatie duurt volens hem 2 uur.(in de praktijk ongeveer een uur).
Ook ik was van mening dat je 2 maanden voledig zou krijgen maar de medewerker verelde mij dat ik niet goed gelezen zou hebben,toen ik hem zij dat ik vond van wel vertelde hij dat hij zich niet druk maakte en verbrak de verbinding.Hoezo klant vriendelijk?

Edit ik heb net een klacht per mail ingediend,baat het niet dan schaat het niet

[ Voor 5% gewijzigd door snameroc op 22-06-2008 19:38 ]

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Dan is die 2 maanden totaalpakket pure misleiding dus. Zou je er wat mee kunnen bij de reclame code commissie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik heb daaraan ook meerdere malen gedacht (staat denk ik ook nog in deze thread). Ik denk van wel, eveneens kan je het melden bij consumenten-verenigingen/programma's. Ik ben het zelf een beetje beu om steeds die vraag van mensen te beantwoorden, vooral omdat de vraag van de mensen meer dan correct is, de reclame van @home/ziggo niet. Zijn er meer mensen die dezelfde mening hebben? Anders kunnen we wel het eea coordineren met elkaar, zodat er wat gedaan word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:55:
Dan is die 2 maanden totaalpakket pure misleiding dus. Zou je er wat mee kunnen bij de reclame code commissie?
LOL. Ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad. Toen was het overigens nog ATHOME DIGITALE TELEVISIE. Daar zou ik ook recht hebben op 1 maand alle zenders maar na 2 weken bleek dat toch anders te zijn. Dit flikken ze dus al langer dan vandaag en ben bang dat we niets tegen hen kunnen doen. Wat ze toen tegen mij zeiden: Dat het inderdaad 1 gratis maand kijken zou zijn MITS ik een jaarabonnement zou afsluiten voor TV DIGITAAL EXTRA.. hufters.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nu Ziggo toch de aandacht van de Consumentenbond heeft is het misschien een goed moment om deze vorm van misleiding daar aan te kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Lijkt me een prima idee, misschien even een nieuw topic voor maken zodat deze niet al teveel off-topic gaat? Ik vind het gewoon een smerig lokkertje en ze hebben geen poot om op te staan, maar ja...toch niemand die het aanvecht zullen ze wel denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:36:
[...]
Wat ze toen tegen mij zeiden: Dat het inderdaad 1 gratis maand kijken zou zijn MITS ik een jaarabonnement zou afsluiten voor TV DIGITAAL EXTRA.. hufters.. :(
Yup, had ik vorig jaar ook.
"Meneer, wij mogen U gratis en voor niks 2 maanden @home Digitaal extra aanbieden"

Ik: "Leuk, daar heb ik wel interesse in"

Heel verhaal bla bla dat zeker 3 minuten duurde:

"Dus dan gaat U akkoord voor 12 maanden @home digitaal a XX euro per maand, dan laten we het morgen in gaan.."

Ik: "Uhm... ho wacht eens even. We hebben hier gesproken over 2 maanden gratis, niet over 12 maanden betalen."

"Nee, meneer die krijg U alleen als U 12 maanden abbo afsluit.

Ik: "Maar daar hebt U in het begin van het gesprek niets over gezegd"

"Ja, nee, maar meneer het is een heel mooie aktie"

Ik: "Weet U wat een mooie aktie zou zijn? Als U morgen een heele langzame pijnlijke dood zou sterven vanwege het achterbakse werk dat u doet"

"............. tuut tuut tuut tuut tuut"

Nee, het is niet aardig. Maar iemand die dit soort werk doet, is gewoon een gewetenloze crimineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:56:
Nu Ziggo toch de aandacht van de Consumentenbond heeft is het misschien een goed moment om deze vorm van misleiding daar aan te kaarten.
Ach kom...misleiding. Zijn dit soort aanbiedingen nieuw dan? Hoe vaak wordt er niet iets dergelijks aangeboden? De eerste 2 maanden gratis. Ze leggen het je toch uit? Het staat allemaal in de voorwaarden. Misschien is lezen een keer handig, of de juiste vragen stellen. Niet binnen 2 minuten klikken en dan gaan janken omdat je 'opgelicht' bent.

Shit, man....we gaan écht Amerika achterna....ook wat nivo betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Oke mphilipp, ik heb dat startpakket hier liggen. Mag jij vertellen waar precies in de voorwaarden staat dat je dan wel een jaar lang het totaalpakket moet aanschaffen. Ze leggen er helemaal niets over uit en er staat ook niets over in het startpakket.
En als iets vaker gebeurd betekent dus dat het wel goed is? Rare manier van redeneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SayWhatAgain! schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:02:
Oke mphilipp, ik heb dat startpakket hier liggen. Mag jij vertellen waar precies in de voorwaarden staat dat je dan wel een jaar lang het totaalpakket moet aanschaffen. Ze leggen er helemaal niets over uit en er staat ook niets over in het startpakket.
En als iets vaker gebeurd betekent dus dat het wel goed is? Rare manier van redeneren...
Vreemd, ik had het wél door. Waar ligt dat nou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:27:
De eerste 2 maanden gratis. Ze leggen het je toch uit? Het staat allemaal in de voorwaarden. Misschien is lezen een keer handig, of de juiste vragen stellen.
Als ze het zo zouden formuleren, namelijk "De eerste 2 maanden gratis bij afsluiten van een totaalpakket abonnement" dan is het direct duidelijk dat het alleen geldt wanneer je een abonnement neemt op het totaal pakket. Deze discussie zou dan ook helemaal niet spelen. Ziggo geeft echter in de reclame uittingen aan dat: "+ 2 maanden gratis abonnement op totaal pakket", wat bij in ieder geval bij mij de indruk wekt dat je twee maanden lang een kosteloos naar de kanalen kan kijken uit het totaalpakket. Een proefabonnement. Natuurlijk moet je ook alle voorwaarden goed doorlezen en zijn ze bij Ziggo bereid om na je aankoop uit te leggen dat je het verkeerd begrepen hebt, maar het gaat hier veelal om impuls aankopen en dan zijn de reclame uittingen op de verpakking toch niet echt duidelijk te noemen terwijl dat wel zou kunnen. En dat noem ik een vorm van misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mphilipp schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:05:
[...]

Als ik het plaatje van de doos hierboven zie, zou ik in het pakket ook 2 maanden gratis extra pakket verwachten. Er staat tenslotte nergens een voetnoot ofzo bij dat het geld als je een jaar lang een extra pakket aanschaft. Dat je na die 2 maanden expliciet op zou moeten zeggen kan ik nog begrijpen.

Tuurlijk proberen ze met die reclames altijd om de tuin te leiden. Maar het is nog steeds zo dat ze met reclame altijd wel aan moeten geven waar het om gaat. Je ziet niet voor niks in die Jamba reclames in piep kleine lettertjes dat het een abbo is enzo. Zo'n verpakking ga je niet in de winkel helemaal open maken en alles doorlezen. Er zou gewoon voor op de verpakking ergens in kleine lettertjes moeten staan dat het bij een jaarabbo is.

edit:

Wat ArChie zegt dus

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 23-06-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

[...]

Ik had het kunnen verwachten ja. Maar ik ben blij dat ik niet zo denk als dat ze bij Ziggo doen. Zou een prettige wereld zijn als iedereen dat doet :X . Als je achter elke reclame een addertje moet gaan zoeken... Ik ben echt niet naïef ingesteld wat betreft aanbiedingen, maar deze is gewoon niet anders te interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
rwb schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:37:
[...]
Je ziet niet voor niks in die Jamba reclames in piep kleine lettertjes dat het een abbo is enzo.
Dat is bij SMS abonnementen pas toegevoegd nadat de overheid heeft ingegrepen. Je dacht toch niet dat Jamba dat doet omdat ze duidelijk willen zijn? Het enige wat je als consument kan doen is je beklagen bij de Reclame Code Commissie (als het om een reclame gaat). Maar als het alleen om de tekst op een doos gaat, dan moet je via de rechter je gelijk proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
[...]

Bij @home heeft het destijds wel op de website gestaan, maar je moest er wel naar zoeken. De indruk was hetzelfde, maar met zoek en graafwerk kwam je er wel achter. Bij het online aanmelden kwam je het uiteindelijk ook tegen (maar das mosterd naar de maaltijd).

Ziggo vermeld het NERGENS. Net even op hun website geweest:
Stap voor € 39,95 over op digitale tv

Kijk nu bij Ziggo naar televisie van topkwaliteit. Voor € 39,95 krijg je het Installatiepakket Digitale Televisie met daarin:

* een digitale ontvanger en startpakket Digitale Televisie (smartcard)
* het Digitaal Totaal pakket (67 zenders) 2 maanden gratis

Bij deze aanbieding van € 39,95 (normaal € 99) krijg je een jaarabonnement op Televisie Z1.
Klikkerdeklik naar de Voorwaarden... en er staat niks over vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
mphilipp schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:27:
[...]
Ach kom...misleiding. Zijn dit soort aanbiedingen nieuw dan? Hoe vaak wordt er niet iets dergelijks aangeboden? De eerste 2 maanden gratis. Ze leggen het je toch uit? Het staat allemaal in de voorwaarden. Misschien is lezen een keer handig, of de juiste vragen stellen. Niet binnen 2 minuten klikken en dan gaan janken omdat je 'opgelicht' bent.

Shit, man....we gaan écht Amerika achterna....ook wat nivo betreft...
Er staat nergens "De eerste 2 maanden gratis" maar "2 maanden gratis". Door het weglaten van 1 woord krijgt het meteen een heel andere betekenis.

En dit soort aanbiedingen zijn inderdaad een nieuw fenomeen, zelfs GSM aanbieders maken geen gebruik van dit soort methodes, en die zijn toch erg al agressief.

Van de andere kant, Ziggo stamt af van Essent, en energieaanbieders zijn niet ook vies van omstreden wervingsmethodes.

Zo heb ik laatst nog 2 mennekes van Nuon 4 uur bij mij binnen aan de praat gehouden, en toen de deur uit gezet, nadat ik als laatste vraag had gesteld of ze per uur of per contract betaald kregen. :D
Ziggo vermeld het NERGENS. Net even op hun website geweest:

quote:
Stap voor € 39,95 over op digitale tv

Kijk nu bij Ziggo naar televisie van topkwaliteit. Voor € 39,95 krijg je het Installatiepakket Digitale Televisie met daarin:

* een digitale ontvanger en startpakket Digitale Televisie (smartcard)
* het Digitaal Totaal pakket (67 zenders) 2 maanden gratis

Bij deze aanbieding van € 39,95 (normaal € 99) krijg je een jaarabonnement op Televisie Z1.

Klikkerdeklik naar de Voorwaarden... en er staat niks over vermeld.
Sterker nog: "Bij deze aanbieding van € 39,95 (normaal € 99) krijg je een jaarabonnement op Televisie Z1."

Hier is het woord "neem" door Ziggo vervangen door het woord "krijg".

Ze vertellen niet dat je €15,90 per maand moet betalen voor iets wat je van hun krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door yzf1kr op 23-06-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Wat me ook nog opviel: je krijgt 2 maanden het totaal pakket a 9,95E per maand (tenminste, dat zou moeten) en de eerste 2 weken alle zenders incl. Film 1 etc. Ze maken dus nog eens een duidelijk verschil tussen die extra zenders en het totaalpakket, wat het imho nog ongeloofwaardiger maakt om ineens alleen nog het basispakket door te geven. Overigens had ik ineens zaterdagavond helemaal geen digitale televisie meer om dat ze schijnbaar moeite hebben met het verwerken van aanmeldformuliertjes.
Echt lekker voorbereid hebben ze die fusie niet volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@yzf1kr: Kun je mij even PM'en / een direct message sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:46:
[...]
Sterker nog: "Bij deze aanbieding van € 39,95 (normaal € 99) krijg je een jaarabonnement op Televisie Z1."

Hier is het woord "neem" door Ziggo vervangen door het woord "krijg".

Ze vertellen niet dat je €15,90 per maand moet betalen voor iets wat je van hun krijgt.
Je hebt toch al een kabelabbo van 15,90 als je deze aanbieding koopt. Het digitale pakket kost dus niks extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:11:
Je hebt toch al een kabelabbo van 15,90 als je deze aanbieding koopt. Het digitale pakket kost dus niks extra
Niet iedereen heeft een kabelabbo. Iemand die bijvoorbeeld voorheen sat, digitenne of geen tv had, leest het dus anders. Maar ik denk niet dat Ziggo daar rekening mee heeft gehouden (echt bijster intelligent komt de website niet over, dus ik gok erop dat eveneens geld voor de mensen die hem gemaakt/gevuld hebben).

De bewoording an sich is wel vreemd. Als ik het zo lees, krijg ik toch het idee dat Ziggo een extra abbo voor digitaal op zich wil gaan invoeren, anders kun je nu niet iets krijgen wat al bij je standaard kabelaansluiting zit (en waar je alleen een Smartcard voor nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:42:
[...]

Niet iedereen heeft een kabelabbo. Iemand die bijvoorbeeld voorheen sat, digitenne of geen tv had, leest het dus anders.
Zonder kabelabbo heb je niks aan de smartcard.
Je betaalt dus 15,90 voor het basis abbo met de analoge kabel dienst en daar bij kan je een digitaalpakket gratis krijgen door een smartcard aan teschaffen en te registreren bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:11:
[...]
Dat kopt.

Maar....

Kijk eens in het klinker veldje bij http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/basis.

Daar staat "zonder vast contract" dus op ieder willekeurig moment opzegbaar, nu met dit abbonement zit je er opeens een jaar aan vast.

En als je niet op tijd bent met opzeggen daarna weer een heel jaar, want bij Ziggo gaat het contract niet over in een contract voor onbepaalde tijd als het 1e jaar voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Zijn alleen de wedstrijden in Full HD?
Of Studio Sportzomer ook?
Heb sinds gister het Ziggo pakket aangesloten via de H360.
Ned1-HD zag er wel scherper uit dan de SD versie, maar niet zo scherp als bijv. het Brava HD kanaal.
Heb de box op 1080i ingesteld staan.

misschien een beetje off-topic, maar probeer het toch:
het Discovery HD kanaal gaf gisteravond geen geluid...
meerdere malen langs gezapt, bleef stil
anderen dit ook gemerkt?

[ Voor 25% gewijzigd door Gast1981 op 25-06-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Laatst online: 17-03 18:46
Gast1981 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:12:
misschien een beetje off-topic, maar probeer het toch:
het Discovery HD kanaal gaf gisteravond geen geluid...
meerdere malen langs gezapt, bleef stil
anderen dit ook gemerkt?
Dit is meerdere malen voorbij gekomen. Naar Discovery gaan. Dan in het menu van je decoder de sound op PCM zetten. Dit werkte bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Ned1-HD zag er wel scherper uit dan de SD versie, maar niet zo scherp als bijv. het Brava HD kanaal.
Nee, alleen wedstrijden en studiobeelden voorbeschouwing, studio sportzomer en andere dingen op locatie niet.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Arbeider schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:16:
[...]

Dit is meerdere malen voorbij gekomen. Naar Discovery gaan. Dan in het menu van je decoder de sound op PCM zetten. Dit werkte bij mij ook.
Staat hier al op PCM. Ik heb TV HD genomen voor discovery HD.......En daar heb ik zojuist geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

En terwijl júist Disc-HD in Dolby Digital zou moeten uitzenden, toch?
Maar zal vanavond even goochelen met die instellingen ;)
Nee, alleen wedstrijden en studiobeelden voorbeschouwing, studio sportzomer en andere dingen op locatie niet.
Oke, thanks. Ik laat me vanavond verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

SayWhatAgain! schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:28: ... Aangezien ik ook 2 maanden het volledige pakket krijg volgens de actieverpakking vroeg ik daar ook na. Volgens hem geldt dit alleen als je het totaalpakket a 9,95 per maand ook daadwerkelijk bestelt. Dit kan ik echt nergens terugvinden in het actie pakket. weet iemand hier meer over? Volgens mij is dat anders behoorlijke misleiding.
Wat hij zegt klopt. Je krijgt het 2 maand voor niks als je het Digitaal Totaal pakket neemt.

Wat ik me dan weer afvraag... kan je het niet zo spelen dat je het 3 maand voor de prijs van 1 krijgt?
Dus tijdens de 2 weken proef aangeven dat je Dig. Totaal wilt, en vervolgens bij de eerste betaalde maand weer opzeggen. Want ik las ergens dat het een abbo voor onbepaalde tijd is, welke maandelijks op te zeggen is... heb nog niet gezien dat het voor minimaal 1 jaar oid is.
Zodoende heb je ruim de tijd om te beslissen wat je wilt... en voor weinig geld 3 maand alles beschikbaar, en zoals ik het nu lees kan je zelfs 2 maand gewoon voor niks kijken als je maar optijd opzegt :)

edit:
hier haal ik het uit, de voorwaarden van de actie;
http://blob.ziggo.nl/dyna...Digitale%20Sportzomer.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Gast1981 op 25-06-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Wat hij zegt zal wel kloppen, maar zo staat het dus niet op het actiepakket. En dat is de enige info in de winkel die je hebt. Geen * erbij dat je naar de algemene voorwaarden online moet kijken. Staat zelfs niets over in het pakket zelf. Je moet trouwens verplicht 1 jaar dat totaal digitaal afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ben ik met je eens.
Heb er zelfs nog speciaal naar gezocht gister toen ik em ophaalde.
Iets duidelijker had zeker gemogen. Gelukkig weet ik nu wat me te wachten staat ;)

Alleen dat minimaal 1 jaar Digitaal Totaal heb ik nog niet gezien...
Wel minimaal 1 jaar Z1, maar dat is de 'standaard' digitale tv van 15,90 p/m.
Bij de 2 maand gratis Totaalpakket zie ik die voorwaarde er niet bij staan.
Vanavond thuis eens zien of er in de papieren nog iets over geroepen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SayWhatAgain! schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:46:
Overigens had ik ineens zaterdagavond helemaal geen digitale televisie meer om dat ze schijnbaar moeite hebben met het verwerken van aanmeldformuliertjes.
Echt lekker voorbereid hebben ze die fusie niet volgens mij...
Dat hep dus geen reet met de fusie te maken. Dat soort dingen gingen altijd al rommelig bij Kazema. Bij mij deed ook 1 kaartje het niet meer toen ik 1 pakket erbij nam. Even bellen en ze activeren 'm weer even. Lastig en erg dom, maar goed...gebeurt dus blijkbaar gewoon.

Ik stoor me mateloos aan die grauite opmerkingen over een fusie die ineens van alles de schuld krijgt als er iets mis gaat. Maar ja...koffietafelpraat is blijkbaar niet uit te roeien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik kwam aan het einde van de eerste helft binnenvallen, maar waarom was het beeld even SD en ging daarna weer over op HD? Lopen ze ons te testen bij de NOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet de eerste keer. Gebeurde bij Nederland-Roemenië ook al. Vraag me ook af wat dat is.

Nu is het trouwens Even Geduld a.u.b. Dat had ik nog niet eerde gezien :) .

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nu is het helemaal dood. Overal trouwens, aldus Jack. Mooi moment voor storing. Ow daar is het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

mphilipp schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:49:
[...]

Dat hep dus geen reet met de fusie te maken. Dat soort dingen gingen altijd al rommelig bij Kazema. Bij mij deed ook 1 kaartje het niet meer toen ik 1 pakket erbij nam. Even bellen en ze activeren 'm weer even. Lastig en erg dom, maar goed...gebeurt dus blijkbaar gewoon.

Ik stoor me mateloos aan die grauite opmerkingen over een fusie die ineens van alles de schuld krijgt als er iets mis gaat. Maar ja...koffietafelpraat is blijkbaar niet uit te roeien. ;)
Als je al jaren niet normaal aanmeldingskaartjes kunt verwerken doe je gewoon iets grondig niet goed, nog erger dan wanneer je wel een excuus hebt. En je hangt nu wel extra lang aan die servicelijn omdat ze het druk hebben. Zou dat met de fusie te maken hebben of met de aanmeldkaartjes?
Kan me ook niet schelen waar ze het druk mee hebben. Ik moet perse binnen 2 weken reageren terwijl ze dat helemaal niet kunnen behappen. Stel dan ook niet zo'n termijn, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Laatst online: 16-09 12:50

ralfbosz

xm create bosz -c

De wedstrijden zijn in 720p, dus 1080i is niet slim (zet hem desnoods op auto).

Discovery schijnt wel in 1080i uit te zenden. ik heb mijn (oke andere provider) UPC box gewoon vast gezet op 720p.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Wedstrijden zijn niet in FullHD. Opname/distributie zijn in MPEG2 1080i50 @50Mbit, word in NL omgezet naar h264 720p @ 11Mbit. Reden ervoor is dat p beter is voor sport (maar dat is nonsens als je bronsignaal i is |:( ) en omdat de meeste mensen een HDReady TV hebben en geen FullHD :-s (zijn schijnbaar niet genoeg mensen met FullHD). Discovery/Brava zijn wel 1080.

Persoonlijk vind ik de HD uitzending een beetje tegenvallen. Behalve dat er zo nu en dan storingen zijn, mis ik het detail toch vaak. Zodra de camera een beetje uitzoomt, worden alle gezichten ineens vlekken. En er is vaak een vreemde blur te zien bij snelbewegende beelden. Als ik de stills bekijk, lijkt het alsof of de camera niet snel/gevoelig genoeg is, of dat er iets mis gaat bij de hercodering van 1080i naar 720p. Sowieso snap ik die stap niet. Op die manier benadeel je mensen die een FullHD scherm hebben en krijg je dus HDReady uitzendingen en FullHD uitzendingen. Dat maakt het voor de consument ook niet overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SayWhatAgain! schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:58:
[...]
Als je al jaren niet normaal aanmeldingskaartjes kunt verwerken doe je gewoon iets grondig niet goed, nog erger dan wanneer je wel een excuus hebt. En je hangt nu wel extra lang aan die servicelijn omdat ze het druk hebben. Zou dat met de fusie te maken hebben of met de aanmeldkaartjes?
Kan me ook niet schelen waar ze het druk mee hebben. Ik moet perse binnen 2 weken reageren terwijl ze dat helemaal niet kunnen behappen. Stel dan ook niet zo'n termijn, denk ik dan.
Het interesseert ze niet. Ze hebben je handtekening, that's it. You're fucked already.
Jaren geleden kwam de PTT (zo heette dat toen nog) ineens met ISDN voor de partikulier. Zelf zeiden ze achteraf dat ze 10.000 klanten hadden verwacht. Het werden er een paar meer. Ik meen 20.000 of nog meer. Dat ging natuurlijk vreselijk mis. Mensen moesten maanden wachten op hun aansluiting. En zo zijn er vaker dit soort acties geweest waar een bedrijf zogenaamd niet wist dat er zoveel mensen op zouden reageren. Nu heb ik iets te vaak in de marketingkeuken van bedrijven gekeken om dat te geloven. Het boeit ze gewoon niet, want zij hebben iets wat jij wilt hebben voor een leuke prijs. Dat er dan wat ongemak bij komt kijken is niet meer belangrijk.

Helaas werkt het gewoon zo. Maar uiteindelijk was mijn punt dat die fusie er geen bal mee te maken heeft. Zo werken die tenten gewoon. En de mensen die de acties bedenken zitten niet aan de telefoon de boze klanten geduldig en beleefd te woord te staan. Misschien moet dát eens veranderen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

ralfbosz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:12:
[...]

De wedstrijden zijn in 720p, dus 1080i is niet slim (zet hem desnoods op auto).

Discovery schijnt wel in 1080i uit te zenden. ik heb mijn (oke andere provider) UPC box gewoon vast gezet op 720p.
Die van mijn staat dacht ik standaard op 1080i.
Moet zeggen dat ik het beeld gister prima vond, op 1 of 2 kleine haperingen na.
Zal het vanavond eens switchen met 720p.
Ben zeer benieuwd of dat dan nog scherper is. Zou dus wel moeten zijn?
Zal ook eens kijken naar de "auto" functie, maar tot nu toe nog niet gevonden..
Die detecteert de input en stelt zich daarop in dus?

mooie avatar btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ben zeer benieuwd of dat dan nog scherper is. Zou dus wel moeten zijn?
Het beeld zou beter moeten zijn, maar niet scherper. 720p kun je niet scherper maken, tis zo scherp als HDReady kan zijn. FullHD is scherper maar dat word niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Sinds gisteren en vandaag heb ik weer van die artefacten bij de voetbalwedstrijden op Ned1 HD. Dit was zo de eerste paar wedstrijden van het EK maar daarna was het opgelost. Meer mensen die er nu ook weer last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Vandaag wel erg idd, zeker 2e helft.
Gisteren nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47

Alfisti

So macht Reisen Spaß

*zucht* geluids synchro klopt weer voor geen meter :( Ben benieuwd hoe het straks met de wedstrijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
De wedstrijd gisteren voor het eerst in HD gekeken op men 42PX80. Wat een genot! Echt heel erg scherp en mooi beeld :D

Hopelijk komt die een beetje snel door in NL, want toen ik per ongeluk op 1 zat te kijken ipv 1HD zag ik meteen dat ik niet HD keek. Vage reclameborden enzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Beetje jammer, maar de titel hier zou aangepast moeten worden, want de TOUR wordt ook HD uitgezonden >:)
Ik heb zelden zo genoten als bv. vandaag met die prachtige detaillierde beelden van de TOUR in dat prachtige franse landschap: geweldig! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
Joepi schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:40:
Beetje jammer, maar de titel hier zou aangepast moeten worden, want de TOUR wordt ook HD uitgezonden >:)
Ik heb zelden zo genoten als bv. vandaag met die prachtige detaillierde beelden van de TOUR in dat prachtige franse landschap: geweldig! :9~
Ja, het word gefilmt op 1080i, dus ik kijk voorlopig de Tour op het Ned1 1080i test kanaal en het ziet er super uit. Het verschil met het Ned1 720p kanaal is nagenoeg nihil trouwens.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

De Tour is dus in 1080i ?
Hmm interessant, morgen even zien of er vreschil te zien is met 720p.
Maar dat is dus een aparte zender? Niet kanaal 14?

Even een korte off-topic, ik hoop dat ik niet afgeschoten wordt...
Hoe lang doet Ziggo erover om je antwoordkaart te verwerken.
Ik kijk nu bij veel digitale zenders tegen de E19 melding aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Gast1981 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:48:
De Tour is dus in 1080i ?
Hmm interessant, morgen even zien of er vreschil te zien is met 720p.
Maar dat is dus een aparte zender? Niet kanaal 14?

Even een korte off-topic, ik hoop dat ik niet afgeschoten wordt...
Hoe lang doet Ziggo erover om je antwoordkaart te verwerken.
Ik kijk nu bij veel digitale zenders tegen de E19 melding aan...
gewoon even bellen naar ziggo, dan zetten ze gewoon die kanalen voor je open, ook als je antwoordkaart nog niet is verwerkt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Dat heeft inderdaad geholpen, thanks :)

Maar ik zie dat de Sport1 en Film1 zenders niet bij de 2 maand gratis totaalpakket horen?
Die had ik de eerste 2 weken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Nog mensen die de Tour in 1080i bekijken op dat nieuwe Ned1 HD kanaal (67)?
Is het de moeite waard, of is kanaal 14 in 720p weinig minder?

Ben namelijk een beetje huiverig voor de software update van de H360...
Ik lees zo her en der dat mensen "ineens" artefacts kregen op bepaalde zenders...

[ Voor 36% gewijzigd door Gast1981 op 22-07-2008 22:19 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de HD uitzendingen van Ziggo tijdens het EK2008 & OS2008. Discussies over decoders en andere zaken die niet te maken hebben met de HD uitzendingen horen hier dan ook niet thuis.