Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb toch altijd begrepen dat Casema beide evenementen in HD (althans in 720p) ging doorgeven, maar tot op heden wordt hierover blijkbaar nog geen contact opgenomen met de klanten...

Het EK begint over een goede maand, dus vraag ik me af of dit nog wel gaat gebeuren (het uitzenden dus)?!

Iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteraard gaat dit gebeuren. Wordt in het basispakket aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
goeie vraag ben ook erg benieuwd of die HD decorder nou is van pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb gisteren nog zitten zoeken, maar kon op de site van Casema nog helemaal niks vinden. Wel aankondigingen op diverse andere info sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Er komt binnenkort in ieder geval een nieuwe humax decoder, de IRHD5000C, zijn ze mee aan het testen en moet eind deze maand beschikbaar komen. (is geen PVR though)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik zie op deze website een actie staan waarbij gezegt wordt dat je EK 2008 in HD ontvangt...

http://www.digitelevisie.nl/ [Rechtsbovenaan]

Vooralsnog zie ik het niet op de casema website...

http://portal.omroep.nl/nossites?nav=ayqgtCsHjCqBfElCyE

[ Voor 28% gewijzigd door Friedchicken op 13-05-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Vanaf vrijdag (16e mei) gaat Ziggo site hoogstwaarschijnlijk live. Dus vanaf dat moment zullen de sites van Casema, @Home en Multikabel hoogstwaarschijnlijk daarnaar doorverwijzen vandaar ze nu misschien amper nog de oude sites bijhouden. Zie ook deze site voor het samengaan. Verwacht wel dat dan ook info staat over hoe en wat omtrent HD EK, Olympische Spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
funrider schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:43:
Vanaf vrijdag (16e mei) gaat Ziggo site hoogstwaarschijnlijk live. Dus vanaf dat moment zullen de sites van Casema, @Home en Multikabel hoogstwaarschijnlijk daarnaar doorverwijzen vandaar ze nu misschien amper nog de oude sites bijhouden. Zie ook deze site voor het samengaan. Verwacht wel dat dan ook info staat over hoe en wat omtrent HD EK, Olympische Spelen.
Je hebt vast geen sneakpreview account? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de site is live: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/

En @home verwijst ook meteen naar Ziggo. Site ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Alleen nog weinig te vinden over het EK en de OS in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Laatst online: 21:47

Eijkb

Zo.

Als ze de Tour de France in digitaal doen ga ik over. EK zie ik in de kroeg en OL hoeft niet digitaal (kijk toch maar een paar onderdelen).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:45:
En de site is live: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/

En @home verwijst ook meteen naar Ziggo. Site ziet er mooi uit.
De site ziet er inderdaad mooi uit. Ik wil gebruik maken van HD diensten van Ziggo. Er staat dat je geen contract hoeft af te sluiten. Klopt dit allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In High Definition kijk je naar zenders als Brava HD, Eurosport (vanaf 25 mei) en Nederland 1 (vanaf 1 juni).
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet alleen wel zo'n Samsung HD decoder kopen twv 170 euro. Gaat NL1 straks ook het EK uitzenden? of is dat NL3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
(Voorlopig) Gratis
Eurosport HD (Gratis Beschikbaar vanaf 25 Mei 2008) Olympische Spelen 2008 & EK 2008
Nederland 1 HD (Gratis Beschikbaar vanaf 1 Juni 2008)

Film1 en Sport1 pakket (EUR 22,95 per maand)
Film1 HD (Film1 Pakket EUR 14,95 per maand)
Sport1 HD (Sport1 Pakker EUR 14,95 per maand)

HDTV Pakket (EUR 3,95 per maand)
Brava HDTV (tot 1 juli 2008 gratis te ontvangen)
Discovery HD
NGC HD
The History Channel HD
HD NL

Komen we op 9 HD zenders totaal...

[ Voor 85% gewijzigd door Friedchicken op 20-05-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:27
Nederland 1 zal wanneer Ziggo dat nodig acht in HD worden uitgezonden. Ik denk dat ze gewoon een nieuwe zender met Nederland 1 HD zullen uitzenden en dat je een channel refresh moet doen om deze te zien.

Ik wilde dit laten zien via de Ziggo site waar ik dat had gelezen, maar kan het nu niet meer terug vinden. Het stond er wel degelijk dat Nederland 1 in HD zou worden uitgezonden alleen data of andere informatie stond er niet bij.

Edit: mig29 heeft het al gepost zo te zien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door jozy op 20-05-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederland 1 in HD vanaf 1 juni tot ...
Nederland 1, 2 en 3 in HD vanaf 2009

En wie weet wat nog meer want de commercielen zullen nu snel volgen
De kabelmaatschappijen zullen de prijs volgens jaar ook wel weer opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag van Dagi is wel relevant. Namelijk gaat NL1 het EK uitzenden of wordt dat NL3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
Dat wordt NL1, was ook tijdens de zomer presentatie van de publieke omroepen te horen/lezen
Op Nederland 1 vormt sport deze zomer de hoofdmoot, met het EK Voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen in Beijing (allen NOS). Naast de live verslaggeving ook veel samenvattingen en dagelijks late-night NOS Studio sportzomer waarin Jack van Gelder tijdens het EK napraat over het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens zeker dat het 720p uitzendingen zullen worden ?

Is er een soort lijstje waar staat in welke formaten welke HD zenders uitzenden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt 720P of 1080i. Vanwege de gevraagde bandbreedte voor 1080P zal dit er de komende jaren zeker niet van komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Nederland 1 vanaf juni in HD: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=82799. Weliswaar op een apart kanaal. Niet HD-dingen worden up-gescaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Voor de liefhebbers heb ik hier een "actueel" ziggo overzicht gemaakt van de door hun geleverde digitale kanalen met bijbehoren frequenties.

PDF Document

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Friedchicken schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:18:
Voor de liefhebbers heb ik hier een "actueel" ziggo overzicht gemaakt van de door hun geleverde digitale kanalen met bijbehoren frequenties.
Dit kanalen overzicht met bijbehorende frequenties kan je niet op deze manier presenteren als zijnde de lijst die van toepassing is voor geheel Ziggo. Aangezien ik zo snel Sport1 HD niet terug zag in je lijst ga ik er vanuit dat je zelf in het Ziggo/Casema deel van het Ziggo kabelnetwerk zit. Bij Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel maakt Sport1 HD bijvoorbeeld wel deel uit van het kanalen pakket. Ziggo/Multikabel maakt gebruik van het aangeleverde digitale TV signaal van Ziggo/Casema, maar dat wil niet zeggen dat ze ook hetzelfde frequentie plan gebruiken en ook zit er nog een verschil in het aanbod van lokale digitale kanalen. In het netwerk gebied van Ziggo/@Home zijn weer heel andere frequenties van toepassing en zelfs van verschillende frequentie plannen per regio binnen dat Ziggo/@Home gebied.

De overgang van @Home, Casema en Multikabel naar Ziggo is in feite niets meer dan een naamswijziging. Achter dat nieuwe naambordje op de deur is er weining tot niets veranderd en ook in de toekomst blijven er twee netwerken, namelijk Ziggo West dat het oude Ziggo/Casema netwerk is met daaraan toegevoegd het oude Ziggo/Multikabel netwerk en Ziggo Oost dat het oude Ziggo/@Home netwerk is. Vooralsnog zijn er nog net zoveel verschillen in beide netwerken als voor de naamswijziging. Zoals ik aangaf ontbreekt bijvoorbeeld Sport1 HD bij de Ziggo/Casema klanten in de kanalen lijst terwijl dat kanaal wel in het Ziggo/Casema signaal zit omdat dit ook naar de Ziggo/Multikabel klanten gaat. Bij Ziggo/@Home hebben ze 4 dagen EPG informatie terwijl Ziggo/Casema maar 2 dagen doorgeeft. Bij Ziggo/@Home ontbreekt een Turks pakket dat wel weer bij Ziggo/Multikabel en Ziggo/Casema te krijgen is. En dan zijn er nog verschillen in de te kiezen audio talen, teletekst en DVB ondertitelingstalen bij digitale TV, de kwaliteit van digitale TV kanalen en ga zo maar door.

Van een eenheid is dus nog geen sprake alhoewel er Ziggo medewerkers rondlopen die aangeven dat het allemaal ooit wel een keer gelijktrokken zal worden zonder uitspraken te willen doen over een bijbehorende planning. "Ooit" is in mijn ogen een zeer rekbaar begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Archie bedankt voor je verhelderende uitleg! De samengestelde lijst die ik eerder publiceerde is (dan)een Ziggo West lijst. Overigens heb ik deze gegevens te dele van de site digitalekabeltelevisie.nl gehaald. Daar wordt echter niet gesproken over verschillende frequenties e.d.

In het Ziggo-West deel zijn met behulp van een Loewe de kanalen Sport1 HD, HD09, Regio22 binnen te halen, echter geven deze geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Friedchicken schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:05:
Archie bedankt voor je verhelderende uitleg! De samengestelde lijst die ik eerder publiceerde is (dan)een Ziggo West lijst. Overigens heb ik deze gegevens te dele van de site digitalekabeltelevisie.nl gehaald. Daar wordt echter niet gesproken over verschillende frequenties e.d.
Bijna goed, om het nog even moeilijker te maken is het een Ziggo West lijst voor ex-Casema abonnees. Het ex-Multikabel gebied behoort tegenwoordig ook bij Ziggo West en daar worden heel andere frequenties gebruikt. De gegevens van de www.digitalekabeltelevisie.nl website zijn niet langer up to date.
In het Ziggo-West deel zijn met behulp van een Loewe de kanalen Sport1 HD, HD09, Regio22 binnen te halen, echter geven deze geen beeld.
Klopt, Sport1 HD wordt al doorgegeven bij Ziggo/Casema abonnees zolang het Multikabel deel van het Ziggo West netwerk door Ziggo/Casema van signaal wordt voorzien. Bij Ziggo/Multikabel zit Sport1 HD namelijk wel in het pakket, dus moest Ziggo/Casema dat signaal wel toevoegen aan de Transport Streams voor het gehele Ziggo West netwerk. Bij Ziggo/Casema abonnees met een goedgekeurde HDTV ontvanger wordt Sport1 HD niet zichtbaar omdat het kanaal niet is opgenomen in de Network Information Table (NIT) voor netwerk ID 5555 van Ziggo/Casema. Dat jij het niet met je Loewe TV kan zien komt omdat Ziggo/Casema ook geen decryptie informatie genereert voor Ziggo/Casema abonnees met een Sport1 abonnement.

Opvallend dat Regio22 niet te zien is aangezien dit kanaal in Ziggo/Multikabel gebied wordt doorgegeven zonder encryptie. Zou er op kunnen duiden dat de Loewe TV dit kanaal (een kanaal wordt ook wel een service genoemd) wel via de Service Description Table (SDT) weet te vinden maar het niet terug heeft gevonden via de NIT waarin de service gekoppeld wordt aan een bijbehorende Transport Stream en dus een frequentie. Van Transport Stream 22 werden of worden namelijk twee verschillende versie gemaakt, één voor de Multikabel abonnees en één voor de Casema abonnees. In onze versie zat bijvoorbeeld niet jullie Etalage kanaal en omgekeerd hadden jullie niet ons TV Informatie kanaal en Regio 22.

Het test kanaal HD09 zit niet in een Transport Stream die ook in Ziggo/Multikabel gebied wordt doorgegeven. Kan jij mij vertellen op welke frequentie HD09 bij Ziggo/Casema te vinden is zodat ik dat even kan terugzoeken in de DVB-SI informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee welke hd decoder ziggo aanbied?
Op de site staat decoder inc smartcard en abbo voor 328 €.

Zat te kijken naar de Samsung DCB-360 decoder, deze is lang niet zo prijzig.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Harmen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:27:

Er is op dit moment maar één HDTV decoder, namelijk de Samsung DCB-H360R. Volgens Ziggo is de adviesprijs van dat geval 299 euro + 29,95 euro voor de Ziggo smartcard maakt 328,95 euro. Je zal dus wel gek zijn als je via de Ziggo website een ontvanger gaat bestellen. Voor een PVR geldt hetzelfde rekenvoorbeeld en dan heb je dus geen idee welk merk je nu eigenlijk geleverd krijgt. Hangt volledig af van welk merk ze weer eens een voorraadje hebben opgekocht. Ga dus gewoon naar de winkel om een ontvanger aan te schaffen, dan betaal je meestal veel minder. Als je zo'n Samsung DCB-H360R wilt dan wordt die momenteel inclusief Ziggo smartcard in diverse winkels voor 199 euro aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Harmen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:27:

Ik zag dat ook staan en die prijzen zijn gewoon belachelijk, wat een afzetterij!
Precies hetzelfde apparaat met de smartcard kost bij bijvoorbeeld BCC (en waarschijnlijk nu overal) gewoon €199!

De gewone digitale decoder kost overigens maar €39 ex smartcard. Jammer dat de hd niet wat goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt zelfs de gewone decoder incl smartcard geleverd voor 39,95. Ik heb gisteren bij MM Rijswijk een Samsung DCB-H360 opgepikt voor de eerder genoemde 199,-. Je krijgt alleen om de normale doos een Ziggo reclame verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Toch vreemd dat ik in de kanalenlijst Eurosport HD nog niet op zie duiken. (Ziggo Oost). Ondanks dat er 25 mei staat zijn volgens mij andere kanalen al eerder opgenomen in de lijst voordat ze 'live' gingen. Of maak ik me druk om niets en moet ik gewoon even wachten tot morgen? :+

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:27:
Toch vreemd dat ik in de kanalenlijst Eurosport HD nog niet op zie duiken. (Ziggo Oost). Ondanks dat er 25 mei staat zijn volgens mij andere kanalen al eerder opgenomen in de lijst voordat ze 'live' gingen. Of maak ik me druk om niets en moet ik gewoon even wachten tot morgen? :+
Dat komt omdat de Samsung DCB-H360R niet overweg kan met het Eurosport HD signaal. Samsung heeft wel meer van dat soort problemen. Twee jaar terug was het met het WK in HD al niet anders. Het wordt hoog tijd dat er andere merken HDTV kabel ontvangers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

ArChie schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:36:
[...]

Dat komt omdat de Samsung DCB-H360R niet overweg kan met het Eurosport HD signaal. Samsung heeft wel meer van dat soort problemen. Twee jaar terug was het met het WK in HD al niet anders. Het wordt hoog tijd dat er andere merken HDTV kabel ontvangers komen.
Dit lijkt me heel sterk. Hoe kom je hier bij? Er is geen andere decoder, dus waarom zou het niet ondersteund worden? Ik heb twee jaar geleden met deze decoder gewoon het WK in HD gekeken en de decoder doet h264 en mpeg2 in HD. Zijn er meer smaken? Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:46:
Dit lijkt me heel sterk. Hoe kom je hier bij? Er is geen andere decoder, dus waarom zou het niet ondersteund worden? Ik heb twee jaar geleden met deze decoder gewoon het WK in HD gekeken en de decoder doet h264 en mpeg2 in HD. Zijn er meer smaken? Volgens mij niet.
Ook twee jaar terug waren er problemen met de DCB-H360R die het signaal van het NOB niet goed aankon. Er is toen in overleg met het NOB besloten om het signaal zodanig aan te passen dat de DCB-H360R er wel mee overweg kon en later is dat probleem opgelost via een firmware update. Even de forums nazoeken en je kan deze geschiedenis zo terug lezen.

Het huidige probleem met Eurosport HD is door Anoniem, een medewerker van Ziggo, zelf vandaag in een bericht op een ander forum geplaatst. Eurosport maakt niet alleen een signaal voor Ziggo, maar voor veel meer digitale TV providers waaronder via de satelliet. Vermoedelijk komt het digitale signaal dat Ziggo gebruikt ook van de satelliet. Ook satelliet HDTV ontvangers moeten overweg kunnen met het signaal en natuurlijk niet te vergeten allerlei andere kabelbedrijven in Nederland en Europa. De vraag is nu of Eurosport het signaal zodanig kan en ook wil aanpassen zodat de DCB-H360R er mee overweg kan of dat Ziggo besluit om de introductie van Eurosport HD uit te stellen totdat Samsung met een firmware update voor de DCB-H360R komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Het probleem wat er was bij het WK had met B-frames te maken in de H264-stream. Dit is een methode om met minder bandbreedt een betere kwaliteit te krijgen. Dit gaf bij het WK inderdaad problemen van schokken in het beeld, waarna ze bij NOB de B-frames hebben uitgeschakeld en de kwaliteit iets minder werd. Dit zou bij Eurosport HD inderdaad aan de hand kunnen zijn, maar je zou wel gewoon beeld moeten krijgen dan. Heb je een link naar de thread? Wel interessant om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:29:
Het probleem wat er was bij het WK had met B-frames te maken in de H264-stream. Dit is een methode om met minder bandbreedt een betere kwaliteit te krijgen. Dit gaf bij het WK inderdaad problemen van schokken in het beeld, waarna ze bij NOB de B-frames hebben uitgeschakeld en de kwaliteit iets minder werd. Dit zou bij Eurosport HD inderdaad aan de hand kunnen zijn, maar je zou wel gewoon beeld moeten krijgen dan.
De Samsung DCB-H360R is destijds gewoon te snel goedgekeurd waardoor na introductie allerlei problemen aan het licht kwamen waaronder dit B-frame probleem. Het B-frame probleem in de DCB-H360R is later opgelost via één van de firmware releases. Het zou dus niet langer een probleem mogen zijn of Samsung heeft het destijds toch niet goed genoeg opgelost. Om voor een ontvanger fabrikant speciaal aanpassingen in een signaal te maken is geen goede zaak. Canal Digitaal heeft ook jarenlang geen B-frames kunnen gebruiken omdat één van hun aanbevolen ontvangers daar niet mee kon omgaan. Dat hebben ze uiteindelijk ook moeten oplossen door de gebruikers van die ontvanger een soort inruil regeling aan te bieden. Maar goed, die discussie is zinloos zolang er niet gemeld wordt wat er precies aan de hand is.

Voor Ziggo bestaat er momenteel maar één HDTV ontvanger, dus hebben ze de luxe om Samsung te beschermen door het Eurosport HD kanaal voorlopig niet aan te bieden. Anders kunnen ze er op wachten dat er veel klachten zullen komen als Eurosport HD niet probleemloos bekeken kan worden. In de praktijk zijn er echter genoeg mensen die beschikken over een TV met ingebouwde HDTV ontvanger die nu dus ook dit kanaal niet te zien krijgen en staat er een Humax HDTV ontvanger klaar om geïntroduceerd te worden.
Heb je een link naar de thread? Wel interessant om in de gaten te houden.
Voor de volledigheid nog even de genoemde uitspraak van Anoniem:
Dit was wel het plan echter blijkt dat het aangeboden signaal niet goed verwerkt wordt door de Samsung HD-ontvanger. We zijn met een onderzoek bezig samen met de betrokken partijen, maar hebben vooralsnog geen directe oplossing.
Bron: http://www.ziggo-gebruike...ead.php?p=98151#post98151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Laatst online: 07-02-2024
- edit -
In de verkeerde tab op submit gedrukt 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Kiwiknaapje op 25-05-2008 13:41 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er dus niet naar uit dat we een dezer dagen kunnen genieten van Europsport HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van Ziggo (de nieuwe Casema) een e mailbericht ontvangen dat ze de nieuwe Humax ontvanger de irhd5000c gaan ondersteunen! Eindelijk eens een concurrent voor de Samsung HD ontvanger. Coolsound in Zwolle heeft hem binnenkort in de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die digitale ontvanger van humax maar erg brak, die je bij casema kreeg dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:13:
Ik heb van Ziggo (de nieuwe Casema) een e mailbericht ontvangen dat ze de nieuwe Humax ontvanger de irhd5000c gaan ondersteunen! Eindelijk eens een concurrent voor de Samsung HD ontvanger. Coolsound in Zwolle heeft hem binnenkort in de verkoop!
Helaas nog geen PVR functie. Wat zou die LAN aansluiting op het apparaat doen? Zou je er vanaf een netwerk video naar kunnen streamen? Daarnaast heeft ie ook een USB host functie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik vind het een raar verhaal dat eurosport HD niet werkt met een samsung ontvanger, helemaal omdat dit op dit moment de enige hd ontvangers is die er te verkijgen is. Dus ik denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Ziggo ja. Maar Ziggo is niet de enigste kabelaar in NL. Ik heb zelf de HD DVR van UPC in bruikleen ;) . En die is van Philips.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:40:
Bij Ziggo ja. Maar Ziggo is niet de enigste kabelaar in NL. Ik heb zelf de HD DVR van UPC in bruikleen ;) . En die is van Philips.
Dit topic ging ook over ziggo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
iceme schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:38:
Ik vind het een raar verhaal dat eurosport HD niet werkt met een samsung ontvanger, helemaal omdat dit op dit moment de enige hd ontvangers is die er te verkijgen is. Dus ik denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben
Eurosport levert het digitale MPEG signaal van Eurosport HD aan veel digitale TV providers in Europa waaronder Ziggo als kabelbedrijf. Ziggo geeft dit digitale MPEG signaal dat zij waarschijnlijk net als andere digitale TV providers via een satelliet ontvangen in principe ongewijzigd door aan de kabel abonnees. Ziggo genereert zelf niet het MPEG signaal en ook maakt Eurosport niet speciaal voor Ziggo een versie van het MPEG signaal van Eurosport HD.

Als nu blijkt dat de Samsung DCB-H360R ontvanger niet goed overweg kan met dat Eurosport HD bronsignaal dan is het nog maar de vraag of Eurosport speciale wijzigingen kan maken aan dat signaal voor Samsung omdat dan de kans bestaat dat de ontvangers van de klanten van andere digitale TV providers niet meer goed functioneren. De situatie is deze keer dus iets anders dan bij het WK in 2006 toen de Irdeto kabelbedrijven de enige afnemer waren van het NOB HDTV signaal en het NOB dus de mogelijkheid had om het signaal zodanig aan te passen dat de Samsung wel gebruikt kon worden hoewel dat toen iets ten koste ging van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wel een goede procedure dan van Ziggo om nieuwe kanalen toe te voegen. Misschien ligt het ook wel bij Eurosport dat die lang gewacht hebben voordat ze de specs van de stream prijsgaven, maar het komt niet erg professioneel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
ArChie schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:06:
[...]

Eurosport levert het digitale MPEG signaal van Eurosport HD aan veel digitale TV providers in Europa waaronder Ziggo als kabelbedrijf. Ziggo geeft dit digitale MPEG signaal dat zij waarschijnlijk net als andere digitale TV providers via een satelliet ontvangen in principe ongewijzigd door aan de kabel abonnees. Ziggo genereert zelf niet het MPEG signaal en ook maakt Eurosport niet speciaal voor Ziggo een versie van het MPEG signaal van Eurosport HD.

Als nu blijkt dat de Samsung DCB-H360R ontvanger niet goed overweg kan met dat Eurosport HD bronsignaal dan is het nog maar de vraag of Eurosport speciale wijzigingen kan maken aan dat signaal voor Samsung omdat dan de kans bestaat dat de ontvangers van de klanten van andere digitale TV providers niet meer goed functioneren. De situatie is deze keer dus iets anders dan bij het WK in 2006 toen de Irdeto kabelbedrijven de enige afnemer waren van het NOB HDTV signaal en het NOB dus de mogelijkheid had om het signaal zodanig aan te passen dat de Samsung wel gebruikt kon worden hoewel dat toen iets ten koste ging van de kwaliteit.
We zullen wel zien wat de tijd brengt, ik vind het alleen vreemd dat deze problemen zich voordoen op de dag dat de lancering plaatst vind had ziggo dat dan niet eerder kunnen testen, ik neem aan dat eurosport ook getest heeft met uitzenden in HD.

Ik vind het iig een grote flater van zigo, en ik neem aan dat er gewoon een oplossing komt aan de kant van samsung. Dit is de reden waarom er standaarden zijn bedacht, hieraan wordt niet voldaan door in dit geval Ziggo waardoor samsung speciale producten moet maken waarbij dus incompatibiliteit onstaat. Als ziggo zich dezelfde indetro standaard aanmeet als dat sat providers dan kunnen alle leveranciers decoders maken en hadden we dit probleem niet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_loco_avs
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 21:11
Haha. Briljant. Ik zit in het kabelgebied waar Cogas de dienst uit maakt. Die boden via @Home digitale televisie aan. @Home is nu dus ook Ziggo geworden. Ziggo zegt echter dat zij in mijn gebied GEEN producten aanbieden (postcode check).

What gives? Zijn wij Almeloers nu voorlopig genaaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

iceme schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:52:
[...]

Dit topic ging ook over ziggo toch?
Ja, maar het was een antwoord op de stelling dat er alleen maar een samsung HD ontvanger is. Dat klopt dus niet :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

JvS schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:47:
[...]

Ja, maar het was een antwoord op de stelling dat er alleen maar een samsung HD ontvanger is. Dat klopt dus niet :).
Binnen het topic klopt het toch? Ook buiten Nederland zijn er vast andere ontvangers, maar ook dat is niet heel relevant.

Het blijft erg stil rondom ES HD. Zal wel weer op een deceptie uitdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Is het ook zo dat HD zenders van Ziggo/Home een Dolby Digital stream meezenden ipv pcm stereo? De Duitse kanalen die wel een DD stream meezenden klinken meteen een heel stuk beter alleen das verdamde Deutsch! Het gaat me niet om surroundsound tijdens een voetbalwedstrijd. Dat idee krijg je ook al van een ProLogic effect maar ik heb het idee dat de hele geluidskwaliteit van een DD stream hoger is dan het normale stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ik weet dat NGC en Discovery geregeld DD streams sturen. Sluit je decoder coaxiaal of optisch aan op je versterker en je draait perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
el_loco_avs schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:17:
Haha. Briljant. Ik zit in het kabelgebied waar Cogas de dienst uit maakt. Die boden via @Home digitale televisie aan. @Home is nu dus ook Ziggo geworden. Ziggo zegt echter dat zij in mijn gebied GEEN producten aanbieden (postcode check).

What gives? Zijn wij Almeloers nu voorlopig genaaid?
Jeps, hier Oldenzaal.
Ik wou overstappen naar Ziggo alles-in-1. Kon niet omdat het Cogas gebied was.
Beetje jammer hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_loco_avs
Dit vind ik erg vreemd. @home was altijd wel hier te doen volgens mij. Hoe zit dit voor de mensen in ons gebied die dat al wel hebben dan?

Ik snap er geen zak meer van O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ik meen dat er in een brief stond (die ik daarna gelijk bij het oud papier heb gegooid dus kan het niet even nakijken :P) dat dat gewoon via de Cogas loopt. Je kan ze natuurlijk altijd even bellen
Het digitale beeld is in Almelo in ieder geval niet op zwart gegaan sinds de overgang ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 28-05-2008 15:49 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_loco_avs
hm. dan vraag ik me af waarom je nu dan niet gewoon via een van de twee een nieuw Digitale TV abbonement kan afsluiten.

Ik zal eens rondneuzen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand enig idee of er uitzicht is op een aanbieding zoals van UPC, met de HD-PVR...?

Klinkt erg interessant namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een LCD tv, en wil graag het EK op HD ontvangen.
Wil iemand me uitleggen wat ik dan allemaal nodig heb?
Die website van Ziggo is zo onduidelijk.

Ik heb nu alleen de normale analoge kabel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

een Ziggo digitaal HD startpakket a 200 euro met de samsung DCB-H360R ontvanger + smartcard

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:13:
[...]

Binnen het topic klopt het toch? Ook buiten Nederland zijn er vast andere ontvangers, maar ook dat is niet heel relevant.

Het blijft erg stil rondom ES HD. Zal wel weer op een deceptie uitdraaien.
de eerste resultaten van de fix zijn er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:17:
[...]

Dit is de reden waarom er standaarden zijn bedacht, hieraan wordt niet voldaan door in dit geval Ziggo waardoor samsung speciale producten moet maken waarbij dus incompatibiliteit onstaat.
hoezo wordt er door ziggo niet voldaan aan de standaarden, in relatie tot ES HD ik zie het verband even niet. Leg me eens uit, voor HDMI is ook een standaard, waarom zijn er dan zoveel HDMI problemen en zijn TV-fabrikanten voortdurend bezig met software updates ???

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:44
oXygeN schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:49:
een Ziggo digitaal HD startpakket a 200 euro met de samsung DCB-H360R ontvanger + smartcard
Een smartcard met een alphacrypt module lijkt mij toch ook prima, als je een TV hebt met ingebouwde HDTV-tuner? Nederland 1 is gratis, en dus hoeft daar toch niet een HD startpakket worden voor gekocht? Dat soort dingen zijn mij niet helemaal duidelijk. Op de Ziggo site staat alleen maar dat het gratis is, maar niet wie het nou kan ontvangen. Ik ga sowieso de klantenservice bellen, maar een dubbelcheck lijkt mij ook wel een goed idee.

[ Voor 14% gewijzigd door Tharoy op 29-05-2008 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Tharoy schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 07:33:
[...]

Een smartcard met een alphacrypt module lijkt mij toch ook prima, als je een TV hebt met ingebouwde HDTV-tuner? Nederland 1 is gratis, en dus hoeft daar toch niet een HD startpakket worden voor gekocht? Dat soort dingen zijn mij niet helemaal duidelijk. Op de Ziggo site staat alleen maar dat het gratis is, maar niet wie het nou kan ontvangen. Ik ga sowieso de klantenservice bellen, maar een dubbelcheck lijkt mij ook wel een goed idee.
jahoor, noem eens een tv met ingebouwde HDTV tuner die gewoon goed beschikbaar is en ook bewezen werkt?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oXygeN schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:36:
[...]

jahoor, noem eens een tv met ingebouwde HDTV tuner die gewoon goed beschikbaar is en ook bewezen werkt?
Sony 40W4000

deze werkt vooralsnog uitstekend met alphacrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ja dat is DVB-C maar is het ook HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Indoubt schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:29:
Ja dat is DVB-C maar is het ook HD?
DVB-C geeft alleen maar aan dat het om ontvangst van digitale TV via de kabel gaat, een ontvangsttechniek dus. Het zegt verder niets over het type digitale TV signalen van de kanalen, want dat bepaalt de MPEG decoder in ontvanger of TV. De Sony W4000 serie heeft inderdaad een HDTV compatible MPEG decoder en kan dus direct digitale HDTV signalen verwerken. Dat geldt ook voor een aantal modellen Loewe, Sharp en Metz TV's. Philips heeft ze ook, maar die worden alleen in Frankrijk op de markt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Wel opletten:
Ziggo laat je zo sluw een volledig nieuw abonnement betalen, NAAST je bestaande (bv. digitale @home) abonnement!
Hoe kun je dat het beste aanpakken, om juist dat te voorkomen?
Een zeer twijfelachtige HD promotie... :(
Winkels en Ziggo-bobos/"helpdesk" weten weer niet hoe en wat... 'zogenoemd'
Marktwerking?
... :+
Heb je die card van de HD-decoder-"kadoverpakking" al opgestuurd? jammer... 2x dokken dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:25
quote ^
je kan die pakketten ook gewoon kopen, en deze kosten per maand nix extra, je krijgt gewoon een kaartje en een decoder..

.. of je moet speciale paketten dr bij kopen!

[ Voor 16% gewijzigd door makkie88 op 29-05-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Moet je nou een HDTV abonnement hebben om het EK in HD te ontvangen? Ik heb wel een Samsung 360 maar heb vergeten het vakje 'HDTV pakket' aan te kruisen op het formulier bij de smartcard :X

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

als je nou ff het topic doorleest staat er vast wel ergens (of op meerdere plekken) dat dat niet nodig is

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Weet iemand wanneer Eurosport HD begint met uitzenden? Ik die nu alleen maar een pagina dat daar binnenkort door ziggo Eurosport HD te zien is.

Werkt trouwens perfect hier met FloppyDTV+AlphaCrypt+MediaPortal.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:14:
Kijk je dan op je monitor ?

Het is toch juist pas interessant om HD te kijken als je ook een HD ready of FULL HD televisie hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:34:
[...]

Kijk je dan op je monitor ?

Het is toch juist pas interessant om HD te kijken als je ook een HD ready of FULL HD televisie hebt ?
Ik kijk het op mijn 42" FullHD Plasma met 1:1 pixel mapping over HDMI.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Laatst online: 06-09 23:00
Relaxed!
HD op channel 14 werkt dus prima op 1080i
...wel meteen ranzige details gezien: net die akelijke zweren van nadal in HD 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

is gewoon upscaled SD wat je ziet hoor ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03

MrScratch

I am rubber, you are glue

Zou je ook ergens decoders kunnen huren? Ik zie niet zitten om zo'n samsung hdtv decoder te kopen, maar ik zou wel het EK graag in HD zien.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepi schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:43:
Relaxed!
HD op channel 14 werkt dus prima op 1080i
...wel meteen ranzige details gezien: net die akelijke zweren van nadal in HD 8)7
Het is toch een 720p uitzending ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:54:
[...]

Het is toch een 720p uitzending ?
Nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het overigens het verstandigst om de tv op 720p of 1080i te zetten bij NL1HD en ESHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:09:
Is het overigens het verstandigst om de tv op 720p of 1080i te zetten bij NL1HD en ESHD?
De decoder bedoel je? Dat ligt aan de resolutie en scaler van je TV. Probeer het en kijk zelf wat je er beter uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik dacht dus dat ik vorige week gebeld had om mijn smartcard te activeren. Geen idee wat ze heeft gedaan, maar de dame van Ziggo was blijkbaar nog onder invloed van de naamwisselborrel :P Vandaag de melding dat ik mijn smartcard moet activeren. Zul je zien dat dit de maximale 48 uur duurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:20:
En ik dacht dus dat ik vorige week gebeld had om mijn smartcard te activeren. Geen idee wat ze heeft gedaan, maar de dame van Ziggo was blijkbaar nog onder invloed van de naamwisselborrel :P Vandaag de melding dat ik mijn smartcard moet activeren. Zul je zien dat dit de maximale 48 uur duurt....
Ik heb alleen nog maar tv digitaal basis sinds vandaag, terwijl ik toch echt aangegeven heb bij de aanschaf dat ik alles (behalve het homoporno kanaal) wil hebben :)

Naja, Maar het is goed nieuws dat er nu steeds meer in HD komt. Eindelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werd hier in een bovenstaande link anders nog wel zo aangegeven

http://www.hardware.info/...nu_beschikbaar_bij_Ziggo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
Inderdaad, dit staat er, als je verder leest:
Momenteel wordt de normale programmering van Nederland 1 upsampled uitgezonden. Echte HDTV beelden kunnen we vanaf volgende week zaterdag verwachten wanneer het EK begint.

[ Voor 4% gewijzigd door StanTheMan op 30-05-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05-2023

DAJ

Weet iemand wanneer Eurosport HD begint met uitzenden? Ik die nu alleen maar een pagina dat daar binnenkort door ziggo Eurosport HD te zien is.

Eurosport is al begonnen met de uitzendingen, maar via Ziggo is dit kanaal nog niet te zien.

De enige goedgekeurde HD-decoder van Ziggo (de Samsung DCB-360R) kan het signaal van Eurosport HD niet verwerken. Ziggo en Samsung zijn op zoek naar een oplossing, maar dit kan nog enkele weken gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:15:
Moet je nou een HDTV abonnement hebben om het EK in HD te ontvangen? Ik heb wel een Samsung 360 maar heb vergeten het vakje 'HDTV pakket' aan te kruisen op het formulier bij de smartcard :X
nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste nieuws op:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=9937

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gevoel dat het geluidsniveau van het Nedereland 1 HD kanaal aanzienlijk lager is als de SD kanalen.
Als ik overschakel van normaal Nederland 1 naar Nederland 1 HD verlies ik minstens 20-40% van het geluidsniveau.
Dat is wel te herstellen door de TV harder te zetten maar is wel onhandig.

Verder ben ik nog steeds op zoek naar een plek waar de officiele doorgaveresolutie van dit kanaal (en liefst van alle HD kanalen) staat vermeld.
720p of 1080i
Ik kan het verschil nu in ieder geval nog niet echt zien op deze gescalede beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:20:
Verder ben ik nog steeds op zoek naar een plek waar de officiele doorgaveresolutie van dit kanaal (en liefst van alle HD kanalen) staat vermeld.
720p of 1080i
Ik kan het verschil nu in ieder geval nog niet echt zien op deze gescalede beelden.
Nederland 1 HD is 720p. Voor zover mij bekend is alles 720p met uitzondering van Discovery HD dat 1080i is. Van Brava HD weet ik niet zeker wat de resolutie is en omdat dit kanaal niet in mijn pakket zit kan ik het ook niet voor je controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
Ik heb net even kanaal 14 (Ned 1 HD) van Ziggo ingeprogrammeerd. Ik wilde het op de plaats van Ned 1 zetten, maar op Ned 1 HD zit geen EPG informatie. 8)7 Tsjonge, zo moeilijk is het toch niet om die info van kanaal 1 naar kanaal 14 te kopieren?

Ik heb voor de weergave op mijn LE-40F71B toch maar de resolutie teruggezet naar 720p. 1080i zag er net iets slechter uit (met een SD uitzending).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
De NPO HD kanalen zullen waarschijnlijk in 1080i gaan uitzenden, dit omdat interlaced mooier is bij sport (vloeiender). Sowieso is alles wat vanaf SD komt nog interlaced, en dat mag van mij blijven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
Maar als je interlaced video uit gaat zenden in 720p (dus via een de-interlace filter) en dan in je decoder weer gaat upscalen naar 1080i (dus via een interlace filter), dat je TV weer moet de-interlacen naar je 1080p scherm dan komt dat de kwaliteit niet ten goed. Dan liever bron -> de-interlacing (+ upscaling) -> 720p -> 1080p.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:55:
[...]

Dit kanalen overzicht met bijbehorende frequenties kan je niet op deze manier presenteren als zijnde de lijst die van toepassing is voor geheel Ziggo. Aangezien ik zo snel Sport1 HD niet terug zag in je lijst ga ik er vanuit dat je zelf in het Ziggo/Casema deel van het Ziggo kabelnetwerk zit. Bij Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel maakt Sport1 HD bijvoorbeeld wel deel uit van het kanalen pakket. Ziggo/Multikabel maakt gebruik van het aangeleverde digitale TV signaal van Ziggo/Casema, maar dat wil niet zeggen dat ze ook hetzelfde frequentie plan gebruiken en ook zit er nog een verschil in het aanbod van lokale digitale kanalen. In het netwerk gebied van Ziggo/@Home zijn weer heel andere frequenties van toepassing en zelfs van verschillende frequentie plannen per regio binnen dat Ziggo/@Home gebied.

De overgang van @Home, Casema en Multikabel naar Ziggo is in feite niets meer dan een naamswijziging. Achter dat nieuwe naambordje op de deur is er weining tot niets veranderd en ook in de toekomst blijven er twee netwerken, namelijk Ziggo West dat het oude Ziggo/Casema netwerk is met daaraan toegevoegd het oude Ziggo/Multikabel netwerk en Ziggo Oost dat het oude Ziggo/@Home netwerk is. Vooralsnog zijn er nog net zoveel verschillen in beide netwerken als voor de naamswijziging. Zoals ik aangaf ontbreekt bijvoorbeeld Sport1 HD bij de Ziggo/Casema klanten in de kanalen lijst terwijl dat kanaal wel in het Ziggo/Casema signaal zit omdat dit ook naar de Ziggo/Multikabel klanten gaat. Bij Ziggo/@Home hebben ze 4 dagen EPG informatie terwijl Ziggo/Casema maar 2 dagen doorgeeft. Bij Ziggo/@Home ontbreekt een Turks pakket dat wel weer bij Ziggo/Multikabel en Ziggo/Casema te krijgen is. En dan zijn er nog verschillen in de te kiezen audio talen, teletekst en DVB ondertitelingstalen bij digitale TV, de kwaliteit van digitale TV kanalen en ga zo maar door.

Van een eenheid is dus nog geen sprake alhoewel er Ziggo medewerkers rondlopen die aangeven dat het allemaal ooit wel een keer gelijktrokken zal worden zonder uitspraken te willen doen over een bijbehorende planning. "Ooit" is in mijn ogen een zeer rekbaar begrip.
niet zo negatief ..., alle harmonisatie activiteiten vragen enorm veel overleg en afstemming. Het turks pakket zal binnenkort worden geintroduceerd, vervolgens de Service componenten en als laatse de EPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:38:
[...]

Nederland 1 HD is 720p. Voor zover mij bekend is alles 720p met uitzondering van Discovery HD dat 1080i is. Van Brava HD weet ik niet zeker wat de resolutie is en omdat dit kanaal niet in mijn pakket zit kan ik het ook niet voor je controleren.
Brava HD, History HD en HD1.NL zijn allen 1080i naast Discovery HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:00:
Brava HD, History HD en HD1.NL zijn allen 1080i naast Discovery HD
History Channel HD weer eens vergeten. Bij Ziggo/Casema noemen ze dat kanaal ook History Channel net als de SDTV variant waardoor je dit kanaal snel over het hoofd ziet. HD-1.nl was bij Multikabel inderdaad ook 1080i, maar na de overgang naar het signaal van Casema is dat volgens mij 720p geworden. Misschien dat Casema het betrekt via Chellomedia/DMC dat alles voor UPC omzet naar 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Vinnienerd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:42:
De NPO HD kanalen zullen waarschijnlijk in 1080i gaan uitzenden, dit omdat interlaced mooier is bij sport (vloeiender). Sowieso is alles wat vanaf SD komt nog interlaced, en dat mag van mij blijven ook.
Het tegendeel is waar. Voor snelle beelden is een progressive beeld mooier dan een interlaced.
Alle gamers weten dit allang. Sport en snelle games moeten op progressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Weet niet of dit het juiste topic is om een dergelijke vraag te stellen, maar om er een compleet nieuw topic voor aan te maken vind ik ook overdreven.

Anyway, heb dus sinds een weekje digitale tv van Ziggo. Tof,cool,vet allemaal erg lekker.
Máár! Heb dus een Samsung B270R maar heb soms last van rare "golven" in mijn beeld. Soms echt de hele tijd met korte pauzes, en soms gewoon ook helemaal niet.

Het ligt niet aan de tv, want PS3 via HDMI is gewoon goed, PS2 over component is goed, en andere spullen op SCART werken ook prima.

Deze decoder is het dus :

Afbeeldingslocatie: http://www.wolfftv.nl/images/samsung-dcb-b270r_big.jpg

Wat te doen? terugbrengen?
Bekend probleem bij deze decoders?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Zijn er ook mensen die problemen hebben, dat het geluid vaak niet gelijk loopt.

Op NL1 HD. Ik heb als decoder een samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
2 weken geleden alles in 1 extra besteld, meteen bevestiging mail gehad, maar daarna niets meer gehoord. Net gebeld... stond niets in hun systeem! Opnieuw aangevraagd over de telefoon, hopen dat het nu wel goed gaat.

Toen ik 2 weken terug bestelde stond er bij dat ik 9,95 moest betalen voor het verzenden van de decoder, nu is het gratis volgens de ziggo medewerker.

Coïtus ergo sum

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de HD uitzendingen van Ziggo tijdens het EK2008 & OS2008. Discussies over decoders en andere zaken die niet te maken hebben met de HD uitzendingen horen hier dan ook niet thuis.