Heb je er een fatsoenlijke kwaliteit scart kabel aanzitten? of zo'n kabel van een duppie en heb je je ontvanger ingesteld op RGB?kaos- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:32:
Weet niet of dit het juiste topic is om een dergelijke vraag te stellen, maar om er een compleet nieuw topic voor aan te maken vind ik ook overdreven.
Anyway, heb dus sinds een weekje digitale tv van Ziggo. Tof,cool,vet allemaal erg lekker.
Máár! Heb dus een Samsung B270R maar heb soms last van rare "golven" in mijn beeld. Soms echt de hele tijd met korte pauzes, en soms gewoon ook helemaal niet.
Het ligt niet aan de tv, want PS3 via HDMI is gewoon goed, PS2 over component is goed, en andere spullen op SCART werken ook prima.
Deze decoder is het dus :
[afbeelding]
Wat te doen? terugbrengen?
Bekend probleem bij deze decoders?
Heb vooralsnog gewoon de standaard scart-kabel erachter hangen die erbij zat.iceme schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:03:
[...]
Heb je er een fatsoenlijke kwaliteit scart kabel aanzitten? of zo'n kabel van een duppie en heb je je ontvanger ingesteld op RGB?
Maar het is idd wel een goed idee om daar een fatsoenlijke kabel voor te gebruiken.
Het vreemde is, soms komen de "golven" wel, en soms niet, het is niet constant.
Ontvanger staat volgens mij op RGB, maar weet niet zeker, zal even kijken vanavond als ik thuis ben.
ik had ook nog even een vraag, is het mogelijk om de Samsung B270R samen te laten werken met mijn pioneer dvdr recorder DVR-555H-S? want die heeft namelijk ook Guide+ & de samsung ook, toch hoe sluit ik hem dan aan?.
Nee, je zult een timer in je pioneer moeten instellen met als kanaalvoorkeuze L-1 of L-2. Stem je decoder af op de zender die je wilt opnemen en vervolgens niet meer zappen....agaam schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:35:
ik had ook nog even een vraag, is het mogelijk om de Samsung B270R samen te laten werken met mijn pioneer dvdr recorder DVR-555H-S? want die heeft namelijk ook Guide+ & de samsung ook, toch hoe sluit ik hem dan aan?.
Heb zojuist even een kwaliteits-scart-kabel erachter gegooid, en de beeldkwaliteit is én beter, én volgens mij zijn de trillingen weg, maargoed die kunnen zo out of the blue weer opkomen. Tot dus ver prima
Dus voor de mensen met een samsung-decoder, niet die bijgeleverde scartkabel pakken, is bagger
Dus voor de mensen met een samsung-decoder, niet die bijgeleverde scartkabel pakken, is bagger
Ik heb sinds vandaag ook digitale tv van Ziggo en ervaar precies hetzelfde probleem. Het is zelfs zo erg dat ik er na een tijdje kijken draaierig van werdkaos- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:09:
Heb zojuist even een kwaliteits-scart-kabel erachter gegooid, en de beeldkwaliteit is én beter, én volgens mij zijn de trillingen weg, maargoed die kunnen zo out of the blue weer opkomen. Tot dus ver prima![]()

edit: Het lijkt al minder, echter is dit ook een scartkabel van 'maar' 6 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door RambOo op 02-06-2008 19:44 ]
Kijk ook hier even :kaos- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:32:
[...]
Heb vooralsnog gewoon de standaard scart-kabel erachter hangen die erbij zat.
Maar het is idd wel een goed idee om daar een fatsoenlijke kabel voor te gebruiken.
Het vreemde is, soms komen de "golven" wel, en soms niet, het is niet constant.
Ontvanger staat volgens mij op RGB, maar weet niet zeker, zal even kijken vanavond als ik thuis ben.
[digitale decoder] ghosting? in uitzendingen
Heb gisteravond weer gekeken en voor zover ik weet is het probleem nu verholpen.
Maar even wat anders : ik las eventjes terug en zag over dubbel betalen bij Ziggo ?
Ik woon dus in Almelo en betaal mijn kabel aan Cogas (niet aan @home/ziggo dus)
Hoe gaat dat nu in zijn werk? ik heb namelijk de kaart opgestuurd dat ik gewoon het gratis abbo (abbo Z1 is dat dacht ik) wil, met alleen de standaard zenders. Neem aan dat ik gewoon de Cogas blijf betalen en aan Ziggo niets, of zit ik mis..
Maar even wat anders : ik las eventjes terug en zag over dubbel betalen bij Ziggo ?

Ik woon dus in Almelo en betaal mijn kabel aan Cogas (niet aan @home/ziggo dus)
Hoe gaat dat nu in zijn werk? ik heb namelijk de kaart opgestuurd dat ik gewoon het gratis abbo (abbo Z1 is dat dacht ik) wil, met alleen de standaard zenders. Neem aan dat ik gewoon de Cogas blijf betalen en aan Ziggo niets, of zit ik mis..
[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 03-06-2008 11:09 ]
Geluid loopt inderdaad niet gelijk met het beeld, ik kijk via floppydtv C variant met de firedtvviewer. Ik heb ook het stilstaand hd beeld van eurosport (dat het binnenkort wordt uitgezonden).
eddedrukker
Ik heb dit topic doorgelezen maar ik snap het nog niet helemaal goed. Wij hebben nu hier thuis het standaard abonnement van @Home Digitale Televisie, nu kregen we wel laatste een info foldertje van kijk we zijn nu Ziggo enzo, nouja. Mijn vader wil nu wel graag het EK in HD kijken, en dan vraag ik me af wat er allemaal voor nodig is. Sowieso een Samsung HD Decoder, dat lijkt me logisch, maar moeten we ook nog een ander abonnement bestellen bij Ziggo? Want als ik nu zap zie ik bijvoorbeeld niet het kanaal 14 (NL1HD) waar mensen hier hier over hebben in dit topic....
Wie kan mij duidelijkheid bieden?
Verwijderd
Als je kanaal 14 wilt zien zul je eerst je kanalenlijst moeten verversen, is immers een nieuw kanaal. Als je hem dan kunt zien zal die wel in het standaard abbo zitten, weet alleen niet of de SD decoder beeld geeft met een HD zender. Dus gewoon proberen.
En ja voor HD heb je de Samsung nodig.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 19:42 ]
Dat kanaal zie je volgens mij niet omdat je nog geen HD ontvanger hebt.VeeGee schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:38:
Ik heb dit topic doorgelezen maar ik snap het nog niet helemaal goed. Wij hebben nu hier thuis het standaard abonnement van @Home Digitale Televisie, nu kregen we wel laatste een info foldertje van kijk we zijn nu Ziggo enzo, nouja. Mijn vader wil nu wel graag het EK in HD kijken, en dan vraag ik me af wat er allemaal voor nodig is. Sowieso een Samsung HD Decoder, dat lijkt me logisch, maar moeten we ook nog een ander abonnement bestellen bij Ziggo? Want als ik nu zap zie ik bijvoorbeeld niet het kanaal 14 (NL1HD) waar mensen hier hier over hebben in dit topic....
Je hebt alleen een Samsung HD decoder nodig, of een Humax.. Maar die Humax is nog niet uit..
Na het verversen zie ik nog geen kanaal 14, ik zal dan wel een HD Decoder nodig hebben denk ik....maar ik moet eigenlijk even weten of het wel standaard in dit abonnement zit, maar daar moet ik maar even over bellen anders met @home/Ziggp. We hebben nu namelijk niks extra's maar gewoon basis, dus grote kans dat het er niet in zit denk ik (de HD kanalen standaard)Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:39:
Als je kanaal 14 wilt zien zul je eerst je kanalenlijst moeten verversen, is immers een nieuw kanaal. Als je hem dan kunt zien zal die wel in het standaard abbo zitten, weet alleen niet of de SD decoder beeld geeft met een HD zender. Dus gewoon proberen.
Die HD kanalen zitten gewoon standaard in het pakket.
Behalve natuurlijk Sport1 HD.
Verwijderd
@VeeGee: zonder HD-ontvanger zie je die kanalen natuurlijk niet. Je ontvanger kan die kanalen namelijk helemaal niet weergeven!
(Voorlopig) GratisHoyden schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:56:
Die HD kanalen zitten gewoon standaard in het pakket.
Eurosport HD (Gratis Beschikbaar vanaf 25 Mei 2008) Olympische Spelen 2008 & EK 2008
Nederland 1 HD (Gratis Beschikbaar vanaf 1 Juni 2008)
Film1 en Sport1 pakket SAMEN (EUR 22,95 per maand)
Film1 HD (Film1 Pakket EUR 14,95 per maand)
Sport1 HD (Sport1 Pakker EUR 14,95 per maand)
HDTV Pakket (EUR 3,95 per maand)
Brava HDTV (tot 1 oktober 2008 gratis te ontvangen)
Discovery HD
NGC HD
The History Channel HD
HD NL
Komen we op 9 HD zenders totaal...
Die kanalen ontvang je natuurlijk alleen wanneer je een HD-Decoder hebt...
Verwijderd
Hallo,
Heb vandaag een HDTV en samsungs HD decoder geinstalleerd en alle HD kanalen zijn schitterend behalve Nederland 1 HD. Dit kanaal lijkt precies op het gewone Nederland 1 kanaal.
Kan het zijn dat hoge resolutie pas als het EK begint uitgezonden gaat worden, en nu het gewoon een upscale is?
Ook krijg ik geen audio met Discovery HD, weet iemand hoe dit op te lossen?
Heb vandaag een HDTV en samsungs HD decoder geinstalleerd en alle HD kanalen zijn schitterend behalve Nederland 1 HD. Dit kanaal lijkt precies op het gewone Nederland 1 kanaal.
Kan het zijn dat hoge resolutie pas als het EK begint uitgezonden gaat worden, en nu het gewoon een upscale is?
Momenteel is Nederland 1 HD een simultane weergaven van Nederland 1 SD. Het enige verschil is momenteel dat NL 1 HD een upscaling is van NL 1 SD.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:10:
Hallo,
Er komen uitzendingen die wel HD zijn.
Er zijn storingen momenteel met het geluid op een aantal HD zenders. Maar voor Discovery HD zul je bij media even moeten spelen met PCM en Dolby Digital en de optie om het aan/uit te zetten.
Verwijderd
Ah dank je voor reageren, discovery werkt nuFriedchicken schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:57:
[...]
Momenteel is Nederland 1 HD een simultane weergaven van Nederland 1 SD. Het enige verschil is momenteel dat NL 1 HD een upscaling is van NL 1 SD.
Er komen uitzendingen die wel HD zijn.
Er zijn storingen momenteel met het geluid op een aantal HD zenders. Maar voor Discovery HD zul je bij media even moeten spelen met PCM en Dolby Digital en de optie om het aan/uit te zetten.
Weetniet of jullie Ziggo gebruikers het gezien hebben, maar de HD-decoder met PVR functionaliteit kan besteld worden op de ziggo site
€429,95
€429,95
[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 04-06-2008 19:14 ]
Verwijderd
Je bedoelt de interactieve tv variant? Die is gebaseerd op IP tv. Dat is dus niet helemaal hetzelfde
Die bedoel ik ja.. wist niet dat dat IP-TV was (dus met UTP aangesloten)..Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:43:
Je bedoelt de interactieve tv variant? Die is gebaseerd op IP tv. Dat is dus niet helemaal hetzelfde
Desalnietemin kan hij gewoon HD aan volgens de beschrijving, IPTV kan ook gewoon HD zijn..
[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 04-06-2008 19:46 ]
Ik heb em besteld, maar op het ziggo gebruikers forum beweert iemand dat het een fout is. we zullen volgende week zien.
Verwijderd
dit is NIET nodig, de box detecteert automatisch veranderingen en zal het kanaal automatisch toevoegenVerwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:39:
Nee hoor, ook dat is gebaseerd op DVB-C. Er is alleen een retourkanaal aanwezig om door te geven welk programma je wilt zien bij VOD, en dan wordt er een tijdelijk DVB-C kanaal opgezet. Er wordt dus maar een heel klein beetje IP gebruikt en alleen bij VOD. Alle andere kanalen blijven DVB-C.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:43:
De decoder heeft dus ook een gewone coaxkabel aansluiting, geen utp o.i.d.
Verwijderd
Kijk eens aan. Er is dus een tweede HD ontvanger op de markt. Iemand een idee van een typenr?
Scientific Atlanta 8455 DVB
\o/
Ik heb gisteren mijn Sony 40W4000 besteld met geintergreerde DVB-C decoder, en heb ook al een alphacrypt kaartje besteld op internet.
De verkoper in de winkel zei echter dat ziggo binnen enkele maanden een update zou doen die er voor zou zorgen dat de alphacrypt kaartjes niet meer werken. Ik kan er niks over vinden en het lijkt me nogal sterk dat ze dat bewust zullen doen. Heeft iemand hier meer informatie over?
Ow hier loopt al een topic over
AlphaCrypt binnenkort op zwart?
De verkoper in de winkel zei echter dat ziggo binnen enkele maanden een update zou doen die er voor zou zorgen dat de alphacrypt kaartjes niet meer werken. Ik kan er niks over vinden en het lijkt me nogal sterk dat ze dat bewust zullen doen. Heeft iemand hier meer informatie over?
Ow hier loopt al een topic over
AlphaCrypt binnenkort op zwart?
[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 05-06-2008 10:48 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat lijkt me echt sterk. Het voordeel van interlaced video is dat je op 50Hz werkt, waardoor de bal bijvoorbeeld altijd duidelijk vloeiend in beeld is. Als je dat met progressive gaat doen, moet je op 50fps gaan werken, maar dat vreet weer bandbreedte. Geloof me, voetbal zal altijd interlaced blijven, en gamers progressive, maar dat komt omdat gamers als ze willen 100 fps kunnen halen.Ferry34 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:31:
[...]
Het tegendeel is waar. Voor snelle beelden is een progressive beeld mooier dan een interlaced.
Alle gamers weten dit allang. Sport en snelle games moeten op progressive.
En 720p werkt niet op 50 of 60fps progressive? Het lijkt mij juist dé reden om Ned1HD in 720p uit te zenden. 1080i en 720p vreten namelijk ongeveer net zoveel bandbreedte.Vinnienerd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:31:
[...]
Dat lijkt me echt sterk. Het voordeel van interlaced video is dat je op 50Hz werkt, waardoor de bal bijvoorbeeld altijd duidelijk vloeiend in beeld is. Als je dat met progressive gaat doen, moet je op 50fps gaan werken, maar dat vreet weer bandbreedte. Geloof me, voetbal zal altijd interlaced blijven, en gamers progressive, maar dat komt omdat gamers als ze willen 100 fps kunnen halen.
Dus, ik geloof je niet als je zegt dat voetbal altijd interlaced zal blijven
PSN: Shiver23
Ik snap het even niet meer. Ik heb een FloppyDTV kaart en kijk met DVBViewer en kan Eurosport HD niet vinden. Ik scan elke dag even, maar niets... Volgens mij heb ik een mooi lijstje van alle transponders dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Kan iemand even kijken op welke transponder ie zit zodat ik kan checken of er toch niet iets fout staat?
De andere HD kanalen heb ik wel allemaal (ben alleen History Channel HD kwijt
). Nederland 1HD werkt ook goed enzo. Dus op zich zou je zeggen dat het allemaal in orde is.
De andere HD kanalen heb ik wel allemaal (ben alleen History Channel HD kwijt
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
voorlopig zal het nog wel interlaced blijven.. hoe dan ook, voetbal zal nooit onder de 50 fields per seconde uitgezonden worden.Shiver23 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:04:
[...]
En 720p werkt niet op 50 of 60fps progressive? Het lijkt mij juist dé reden om Ned1HD in 720p uit te zenden. 1080i en 720p vreten namelijk ongeveer net zoveel bandbreedte.
Dus, ik geloof je niet als je zegt dat voetbal altijd interlaced zal blijven. Bij snelle beelden (van links naar rechts) wil je juist progressive. Voor films (24p-50i conversie) en natuurprogramma's e.d. maakt dat weinig uit en kun je dus meer detail halen uit de hogere resolutie.
Wat ik erg raar vind is dat interlaced nog steeds erg populair is, terwijl er praktisch geen interlaced monitoren meer verkocht worden
Iemand enig idee waar ik nog een DCB H360R kan krijgen? niemand lijkt het ding op voorraad te hebben..
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Maar met Ned1 in 720p/50 is het toch niet interlaced meer? Of mis ik wat?Arjan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:14:
[...]
voorlopig zal het nog wel interlaced blijven.. hoe dan ook, voetbal zal nooit onder de 50 fields per seconde uitgezonden worden.
nope, 720p = progressiveShiver23 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:41:
[...]
Maar met Ned1 in 720p/50 is het toch niet interlaced meer? Of mis ik wat?
gaan ze het EK in 720p uitzenden dan? sweet
Ja, dat zeg ikArjan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:45:
[...]
nope, 720p = progressive
gaan ze het EK in 720p uitzenden dan? sweet
Nederland 1 HD is 720p. Nu weet ik niet hoe ze het signaal binnen krijgen bij de NOS, dus even een slag om de arm houden of het volledig 720p is, maar het lijkt er wel op.
Zolang je een monitor nog op 50 Hz kan aansturen (progressive weliswaar), is het prima mogelijk om daar een interlaced signaal net zo vloeiend als op een CRT weer te geven als je een goeie deinterlacer hebt. Sowieso snap ik niet wat mensen tegen interlaced video hebben, het is bijvoorbeeld voor sport superslomo's heel mooi.Arjan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:14:
[...]
Wat ik erg raar vind is dat interlaced nog steeds erg populair is, terwijl er praktisch geen interlaced monitoren meer verkocht worden
voor vloeiende weergave wil je eigenlijk niet deinterlacen, maar de fields upscalen en op 50fps afspelen.Vinnienerd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:59:
[...]
Zolang je een monitor nog op 50 Hz kan aansturen (progressive weliswaar), is het prima mogelijk om daar een interlaced signaal net zo vloeiend als op een CRT weer te geven als je een goeie deinterlacer hebt. Sowieso snap ik niet wat mensen tegen interlaced video hebben, het is bijvoorbeeld voor sport superslomo's heel mooi.
En wat mensen tegen interlaced video hebben... tja het is een hele slimme manier om bandbreedte te besparen, maar zeker in combinatie met chroma subsampling kan het tot hele nare dingen leiden.
Overigend kunnen gewone slomotions kunnen nog wel op standaard materieel gedaan worden maar superslomo's worden met speciale camera's gefilmd
Verwijderd
Hmm, krijg vandaag weer eens een nieuwe foutmelding te zien. Programma momenteel niet beschikbaar. Dit terwijl er geen storingen bekend zijn, mijn abo werkt en de smartcard er goed in zit.
Hier ookVerwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:16:
Hmm, krijg vandaag weer eens een nieuwe foutmelding te zien. Programma momenteel niet beschikbaar. Dit terwijl er geen storingen bekend zijn, mijn abo werkt en de smartcard er goed in zit.
Hm. Nu kan er volgens de Ziggo site wel hier besteld worden.kaos- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:23:
Trouwens, voor de mensen hier in Almelo (woon er zelf ook) :
Digitale TV kan perfect met Ziggo. Het is/was gewoon @home, en is er geen reet veranderd
Alleen jammer dat de meeste winkels geen pakketten meer over hebben.

Verwijderd
Nu wel teletekst op Nederland 1 HD.
Ik zie ook de EPG nu de zender weergeven.
Sommige programma's zoals de Roland Garros finale staan in de EPG met de toevoeging:
(txt, 16:9)
Het is niet geheel duidelijk wat dat precies inhoudt. Is er bijvoorbeeld alleen teletekst tijdens deze programma's ?
Ik zie ook de EPG nu de zender weergeven.
Sommige programma's zoals de Roland Garros finale staan in de EPG met de toevoeging:
(txt, 16:9)
Het is niet geheel duidelijk wat dat precies inhoudt. Is er bijvoorbeeld alleen teletekst tijdens deze programma's ?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 15:59 ]
Tijdens de eerste wedstrijd nu zie ik af en toe wat rare zaken. MPEG artifacts, beelden stil lijken te staan etc. Ik heb Ziggo (oude @home). Wie ziet af en toe nog meer rare dingen?
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Hier in Amersfoort is het beeld prachtig, nergens last van.
Het verschil met Ned 1 SD is enorm.
Het verschil met Ned 1 SD is enorm.
Hier ook, er komt steeds een halve seconde het beeld van een halve minuut geleden ofzo tussendoor... erg irritant. De gewone Nederland 1 zender heeft nergens last van.Wokschotel schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:13:
Tijdens de eerste wedstrijd nu zie ik af en toe wat rare zaken. MPEG artifacts, beelden stil lijken te staan etc. Ik heb Ziggo (oude @home). Wie ziet af en toe nog meer rare dingen?
Oude @home te Zwolle met samsung decoder btw
Dutch: If it bleeds, we can kill it.
Hier in Noord-Groningen ook problemen tijdens de eerste wedstrijd. Artifacts, knipperend beeld, gezichten die veranderen in gras. Echt niet best dit. Oud @home trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenTheStig op 07-06-2008 18:58 ]
Ik merk het ook ja. Dit lijkt nergens op
Andere HD-zenders doen het wel goed. Beetje jammer dit. Het ziet er nu beter uit. Alleen af en toe enkele zeer kleine artifactjes.

Hoort hier niet thuis
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 20:42 ]
Het is nu inderdaad beter. Ziet er wel retestrak uit zegRoD schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:03:
Ik merk het ook ja. Dit lijkt nergens opAndere HD-zenders doen het wel goed. Beetje jammer dit. Het ziet er nu beter uit. Alleen af en toe enkele zeer kleine artifactjes.
De islam kan uw vrijheid schaden
Hier doet Nederland1-HD het wel OK,
maar bij brava krijg ik allerlei artefacten (@home tiilburg met Floppy-dtv)
Update: nu doen beiden het goed... ze zullen wel met het signaal aan het tweaken zijn
maar bij brava krijg ik allerlei artefacten (@home tiilburg met Floppy-dtv)
Update: nu doen beiden het goed... ze zullen wel met het signaal aan het tweaken zijn
[ Voor 29% gewijzigd door pelican op 07-06-2008 22:20 ]
Verwijderd
Bij oud-Casema een zeer mooi HD beeld van de wedstrijd. (pana 42'' plasma)
Schakelde per ongeluk op de TV even terug naar analoog SD en kreeg zo wat een hartaanval zo slecht als het beeld daarop was.
In het begin van de HD uitzendingen een korte geluidsuitval en een enkel glitsje tijdens het EK journaal maar verder zeer goed.
Grote tevredenheid hier nu terwijl de volgens wedstrijd net begonnen is.
Schakelde per ongeluk op de TV even terug naar analoog SD en kreeg zo wat een hartaanval zo slecht als het beeld daarop was.
In het begin van de HD uitzendingen een korte geluidsuitval en een enkel glitsje tijdens het EK journaal maar verder zeer goed.
Grote tevredenheid hier nu terwijl de volgens wedstrijd net begonnen is.
Zo'n kastje heb ik hier thuis ook, met ziggo er op.StealthyPeanut schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:18:
He mensen, ff vraagje.
Ik ga zometeen op mezelf en vanaf 1 juli moet er eigenlijk digitale HD televisie komen want ik heb een 42PX80. Dan meteen maar goed doen, nu zit ik nog op analoog signaal te kijken thuis, niet heel lelijk maar kan veeeeeeel beter.
Als ik de DCB-H360R nou aanschaf + kabels. Wat moet ik dan afsluiten bij Ziggo om digitale HD-tv te krijgen? Dus niet normale digitale tv via scart aansluiting, maar de echte digitale HD-televisie.
En is het dan mogelijk om via Ziggo zo'n + pakket te nemen van 3,95 --> Z2:
Sport kanaal
Eurosport 2 411
NASN 412
Motors TV 413
Extreme Sports Channel 414
Car Channel 415
ESPN Classic Sport 416
Misschien leuk om dan een internet abbo ook af te sluiten bij hun, maar dat komt daarna wel. Dat weet ik zelf allemaal goed zat, het gaat nu ff over die digitale HD-televisie
Je moet zoiezo zorgen voor een HDMI kabel, of je kunt kijken via YbPrNogwat, daarvan zit het kabeltje namelijk wel bij het pakket geleverd.
Bij Ziggo is het simpel, zodra je een HD kastje hebt, kun je gratis volgensmij al het Brava HD kanaal zien, daarnaast ook nog Nederland 1 HD, en binnenkort Eurosport HD, wil je nog meer HD zenders zoals Discovery en dergelijke? Dan zul je een kleine 4€ moeten betalen voor een HDTV Pakket. Dit bestaat uit een aantal HD zenders, voor meer informatie over dat pakket kun je kijken op de website van Ziggo.
Wat je voorstelde, van het Z2 Pakketje het thema sport, is mogelijk. Hiervoor betaal je dus 4€ extra.
Ik raad je eerlijk gezegd aan om het volledige Digitaal Totaal pakket aan te schaffen, dan heb je voor een 10tje een lading leuke zenders, ook dus je sportzenders, die daar inbegrepen zitten.
720p ziet er geweldig uit!
btw, heb mijn 26" monitor via hdmi aan de H360R hangen
btw, heb mijn 26" monitor via hdmi aan de H360R hangen
Hier via Ziggo (v.h. @Home) wel gratis het Brava HD promo-kanaal, maar helaas nog geen NL1 in HDJoene94 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:55:Bij Ziggo is het simpel, zodra je een HD kastje hebt, kun je gratis volgensmij al het Brava HD kanaal zien, daarnaast ook nog Nederland 1 HD .....
Vandaag zelf ook beide wedstrijden op Ned1 in HD gekeken op mijn Sharp LC-46HD1E. De ingebouwde tuner werkt perfect met een alphacrypt kaart.
Prachtig beeld, geen enkele storing gehad. Een vriend kwam even kijken en was ook razend enthousiast.
Het enige wat niet helemaal lekker werkt is als ik het geluid op dolbyD zet. Af en toe zit er dan een korte onderbreking in het geluid. Beeld blijft wel altijd goed. Zet ik hem weer gewoon op stereo, dan gaat het prima (echt verschil is er ook eigenlijk niet te horen).
Dit met een casema (ziggo) abbo.
Prachtig beeld, geen enkele storing gehad. Een vriend kwam even kijken en was ook razend enthousiast.
Het enige wat niet helemaal lekker werkt is als ik het geluid op dolbyD zet. Af en toe zit er dan een korte onderbreking in het geluid. Beeld blijft wel altijd goed. Zet ik hem weer gewoon op stereo, dan gaat het prima (echt verschil is er ook eigenlijk niet te horen).
Dit met een casema (ziggo) abbo.
Verwijderd
Zo te zien worden de HD beelden uitgezonden vanaf het reclameblok voor de wedstrijd van 18:00 tot aan het reclameblok aan het eind van eerste uitzending van studio sportzomer.
Weet iemand de bitrate tijdens de HD uitzending?
11,3 MbpsDeniax schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:10:
Weet iemand de bitrate tijdens de HD uitzending?
Hier in Groningen was de eerste helft goed, begon het in de tweede helft enigszins gek te doen, en nu is het een en al schokken en artifacts. Ziggo heeft het dus nog steeds niet voor elkaar

Verwijderd
Gisteren was het prima in NH (oud casema) maar nu veel geluidsonderbrekingen tijdens Oostenrijk Kroatie
(Duitsland - Polen vrijwel vlekkeloos)
(Duitsland - Polen vrijwel vlekkeloos)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 22:55 ]
Is het nu stereo of 5.1 geluid? Volgens mij stereo, maar ik heb onlangs met mijn versterker lopen klooien, dus misschien dat daar iets verkeerd staat. Had overigens tijdens de eerste helft geen last van artifacts of andere problemen. @home gebied. Tweede helft niet gezien ivm F1.
Hier ook heel veel artifacts 1e helft duitsland-polen. Het zijn natuurlijk ook megaprutsers dat ze pas vlak voor het EK dat NLD 1 HD kanaal opengooien.
Hadden ze dat begin april gedaan, hadden ze tenminste tijd gehad om het buiten labsituaties goed te krijgen...... Waardeloze reclame voor Ziggo en HD als je t mij vraagt...
ps Samsung H360 RSA HD decoder via HDMI op Full HD Plasma
Hadden ze dat begin april gedaan, hadden ze tenminste tijd gehad om het buiten labsituaties goed te krijgen...... Waardeloze reclame voor Ziggo en HD als je t mij vraagt...
[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 08-06-2008 23:08 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Gisteren geen enkel probleem, vandaag bij beide wedstrijden enorm veel artifacts. Samsung HD tuner icm Ziggo (oud multikabel). Hopen dat het morgen goed gaat! (want inderdaad als het beeld goed is dan is het verschil met SD, digitaal of analoog, enorm).
[ Voor 23% gewijzigd door PolarBear op 08-06-2008 23:04 ]
Verwijderd
Bij UPC geen enkel probleem gister en vandaag
Wel erg jammer dat Studio Sportzomer weer gewoon in upscaled SD is
.

Wel erg jammer dat Studio Sportzomer weer gewoon in upscaled SD is
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 23:07 ]
Ik had eerst ook last van artifacts ik heb toen 1 kabel direct van mijn kabel punt naar de tv aangesloten zonder tussenkomst van kabelspliters en kreeg toen perfect beeld zonder artifacts.Help!!!! schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:58:
Hier ook heel veel artifacts 1e helft duitsland-polen. Het zijn natuurlijk ook megaprutsers dat ze pas vlak voor het EK dat NLD 1 HD kanaal opengooien.
Geen artifacts op mijn Sony X3500 met ingebouwde DVC-C tuner.
Het enige probleem was af en toe uitvallend geluid om de 5 minuten voor ongeveer een seconde
Het enige probleem was af en toe uitvallend geluid om de 5 minuten voor ongeveer een seconde
Bij mij ligt er al een directe kabel, en bij de andere HD zenders (discovery / brava / geographic etc, ) heb ik hier eigenlijk nooit last van......deltananie schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:43:
[...]
Ik had eerst ook last van artifacts ik heb toen 1 kabel direct van mijn kabel punt naar de tv aangesloten zonder tussenkomst van kabelspliters en kreeg toen perfect beeld zonder artifacts.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zien jullie nu echt duidelijk verschil tussen geupscaled SD materiaal en echt HD materiaal?
Als ik Ned1 SD bekijk zie ik niet veel verschil met Ned1 HD.
Specs:
Panasonic 42PX80
Samsung HD decoder (HDMI aangesloten)
Input 720p
Kijkafstand +/- 3 meter
Als ik Ned1 SD bekijk zie ik niet veel verschil met Ned1 HD.

Specs:
Panasonic 42PX80
Samsung HD decoder (HDMI aangesloten)
Input 720p
Kijkafstand +/- 3 meter
Als je dat verschil niet ziet heb je inderdaad echt stront in je ogen 
(of gewoon het verkeerde kanaal)
(of gewoon het verkeerde kanaal)
\o/
Wat een strak beeld zeg, de reclameborden bijv. zijn nu ook veel beter te lezen. Dat viel me gelijk op.
Vooral als er een close-up wordt gemaakt van bijv. een vrije trap situatie, super scherp.
Ik heb de decoder op 720P gezet, ik zat te spelen met 720P en 1080i, maar had de indruk dat 720P beter is. Heb een Full HD schermpje van Philips op 37".
In ieder geval als je even naar NED1 SD kijk en weer terug zie je het gelijk, de visite was ook erg onder de indruk.
Vooral als er een close-up wordt gemaakt van bijv. een vrije trap situatie, super scherp.
Ik heb de decoder op 720P gezet, ik zat te spelen met 720P en 1080i, maar had de indruk dat 720P beter is. Heb een Full HD schermpje van Philips op 37".
In ieder geval als je even naar NED1 SD kijk en weer terug zie je het gelijk, de visite was ook erg onder de indruk.
Alleen voetbal? Ik ging er van uit dat Ned1 HD 24 uur per dag HD signalen uit zou zenden.PolarBear schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:35:
Alleen voetbal is HD, en dan zie je het verschil echt wel...
Ik zal vanavond nog eens kijken tijdens het voetballen
Eens. Het is gewoon een heel stuk scherper. Je kunt precies zien wie zich vanmorgen wel en niet geschoren heeftPolarBear schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:35:
Alleen voetbal is HD, en dan zie je het verschil echt wel...
Verwijderd
Ik heb het idee dat de eerste uitzending van Studio sportzomer in HD is. Ze lieten daarin flitsen van wedstrijdbeelden zien die op mij als HD overkwamen maar ik lette er niet zo opVerwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:05:
Bij UPC geen enkel probleem gister en vandaag![]()
Wel erg jammer dat Studio Sportzomer weer gewoon in upscaled SD is.
De herhaling om 00:10 lijkt dan weer SD net zoals de studio sport uitzending daarvoor
Teletekst en EPG zijn ook toegevoegd aan NED1 HD trouwens. Viel me gisteren toevallig op.
Verwijderd
Helemaal mee eens, het is geen revolutie maar wel een evolutie. Als je het niet hebt mis je het niet, maar ikzelf wil niet meer terug naar SD. Gisteren kon je elk kroatie blokje tellen in het publiek wat voorheen een roze waas wasRoD schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:49:
[...]
Eens. Het is gewoon een heel stuk scherper. Je kunt precies zien wie zich vanmorgen wel en niet geschoren heeftToch wel de moeite waard om in te investeren. Persoonlijk vind ik het geen gemis als je geen HD hebt, maar als je het wel hebt, dan merk je het verschil toch zeker wel.
Verwijderd
Zou het misschien zijn dat de studio signaal uit zwitserland moet komen en dat dat teveel bandbreedte kost, terwijl de wedstrijdbeelden in HD aangeboden word?Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:03:
[...]
Ik heb het idee dat de eerste uitzending van Studio sportzomer in HD is. Ze lieten daarin flitsen van wedstrijdbeelden zien die op mij als HD overkwamen maar ik lette er niet zo op
De herhaling om 00:10 lijkt dan weer SD net zoals de studio sport uitzending daarvoor
AC3 2.0, stereo dus.Shiver23 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:25:
Is het nu stereo of 5.1 geluid?
En waar komen de wedstrijdbeelden vandaan? Ook uit Zwitserland. En zo bizar veel bandbreedte is ook niet nodig.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:49:
[...]
Zou het misschien zijn dat de studio signaal uit zwitserland moet komen en dat dat teveel bandbreedte kost, terwijl de wedstrijdbeelden in HD aangeboden word?
Verwijderd
Ja maar de beelden worden aangeboden, dus kan me een flinke kabel inbeelden. Maar het was een gokje, ik zou het niet weten.PolarBear schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:58:
[...]
En waar komen de wedstrijdbeelden vandaan? Ook uit Zwitserland. En zo bizar veel bandbreedte is ook niet nodig.
Hangt maar net van wat er doorgestuurd word.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:03:
[...]
ow ik dacht dat HD dolby surround was, of is dat per HD kanaal verschillend?
En de beelden worden zelfs in 1080P (1920x1080 progressive) opgenomen door de camera's maar de NOS kiest ervoor om het signaal te downsamplen naar 720P om ook de HD-Ready schermen niet teveel dwars te zitten (die overigens ook 1080i aan kunnen maar das niet zo mooi als 720P).
Nee, HD gaat alleen over het beeld. Meestal zit er ook beter geluid bij (AC3), maar dat kan in zowel stereo of surround zijn. Reden is simpel, niet alles kan, is beschikbaar of is interessant in 5.1. Waarom het voetbal in 2.0 word uitgezonden en niet in 5.1 ontgaat me wel een beetje. Met 5.1 kun je toch een echte stadion-sfeer creëeren, maar ik kan me voorstellen dat het ook erg lastig is om het geluid aan te passen bij waneer er van camera word gewisseld.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:03:
[...]
ow ik dacht dat HD dolby surround was, of is dat per HD kanaal verschillend?
Hoe ga je dat opnemen dan? Elke camera staat inderdaad op een andere plek is het is vrijwel onmogelijk om dat uberhaubt fatsoenlijk in 5.1 op te nemen. Stereo is voor een voetbalwedstrijd (of watvoor wedstrijd dan ook) goed genoeg. Het publiek hoef ik niet zo nodig uit 6 speakers tegelijk te horenKlaus_1250 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:31:
[...]
Nee, HD gaat alleen over het beeld. Meestal zit er ook beter geluid bij (AC3), maar dat kan in zowel stereo of surround zijn. Reden is simpel, niet alles kan, is beschikbaar of is interessant in 5.1. Waarom het voetbal in 2.0 word uitgezonden en niet in 5.1 ontgaat me wel een beetje. Met 5.1 kun je toch een echte stadion-sfeer creëeren, maar ik kan me voorstellen dat het ook erg lastig is om het geluid aan te passen bij waneer er van camera word gewisseld.
Op ZDF zonden (misschien nu ook) ze het WK in 5.1 uit. Commentaar via de center, veld via fronts en tribune via de rears, zo ongeveer. Dat klonk best ok.redfoxert schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:33:
[...]
Hoe ga je dat opnemen dan? Elke camera staat inderdaad op een andere plek is het is vrijwel onmogelijk om dat uberhaubt fatsoenlijk in 5.1 op te nemen. Stereo is voor een voetbalwedstrijd (of watvoor wedstrijd dan ook) goed genoeg. Het publiek hoef ik niet zo nodig uit 6 speakers tegelijk te horen
Ah ...das niet verkeerd neeShiver23 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:45:
[...]
Op ZDF zonden (misschien nu ook) ze het WK in 5.1 uit. Commentaar via de center, veld via fronts en tribune via de rears, zo ongeveer. Dat klonk best ok.
ok hier veel artifacts...@home regio Den Bosch.
Ik kreeg tijdens de reclame blokken na de wedstrijd Duitsland-Polen flashbacks van een seconde ofzo van de reclame die daarvoor was geweest. Echt heel storend allemaal. Ik ben toen maar weer gewoon SD gaan kijken. Nog meer mensen die hier last van hadden?
Dus tijdens de reclame van bijvoorbeeld Interpolis zag ik Bassie van de Ohra voor een seconde weer in beeld..Iedere minuut herhaalde zich dat fenomeen.
Erg vreemd en leek me niet aan de decoder te liggen.
Ik kreeg tijdens de reclame blokken na de wedstrijd Duitsland-Polen flashbacks van een seconde ofzo van de reclame die daarvoor was geweest. Echt heel storend allemaal. Ik ben toen maar weer gewoon SD gaan kijken. Nog meer mensen die hier last van hadden?
Dus tijdens de reclame van bijvoorbeeld Interpolis zag ik Bassie van de Ohra voor een seconde weer in beeld..Iedere minuut herhaalde zich dat fenomeen.
Dat betekent, stam + t .
Ja, dat zijn precies de problemen die in dit topic beschreven worden.Apache4u schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:14:
Verwijderd
hier hetzelfde (tilburg) zeer storend en ik kijk op mijn tw700 beamer, sd is dan net youtube. wel had ik het idee dat na een keer vlug op en neer zappen ik weer een tijdje HD kon kijken.Apache4u schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:14:
Vroeger *kuch* deden ze hetzelfde ook via Dolby Pro Logic. Stadion/tribune-geluid op het rear-kanaal (veel meer kan je via Pro Logic niet met de achterkanalen niet doen), commentaar via center en dat klonk best aardig. Beter als gewoon stereo iig. Met 5.1 moet je dat nog wel beter kunnen doen.Shiver23 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:45:
[...]
Op ZDF zonden (misschien nu ook) ze het WK in 5.1 uit. Commentaar via de center, veld via fronts en tribune via de rears, zo ongeveer. Dat klonk best ok.
Dat heeft niets met HDready of FullHD te maken, maar wel met de HD tuners. Er is geen HD tuner (dvb-c) verkrijgbaar (gokje: dvb-s ook niet) die 1080p kan verwerken. Dus of je dan een fullHD scherm hebt of niet, dat maakt niets uit. Je zult toch geen 1080p toegevoerd kunnen krijgen uit een tuner op dit moment.redfoxert schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:17:
[...]
Hangt maar net van wat er doorgestuurd word.
En de beelden worden zelfs in 1080P (1920x1080 progressive) opgenomen door de camera's maar de NOS kiest ervoor om het signaal te downsamplen naar 720P om ook de HD-Ready schermen niet teveel dwars te zitten (die overigens ook 1080i aan kunnen maar das niet zo mooi als 720P).
Via DVB-C als DVB-S (en S2) worden 1080p doorgegeven en je hebt er geen speciale tuner voor nodig. De Tuner plukt alleen het signaal van de kabel/sateliet. De demodulator zet het signaal om naar een Digitale Stream. Wat er over die stream gaat, SD/HD, maakt niet uit.Er is geen HD tuner (dvb-c) verkrijgbaar (gokje: dvb-s ook niet) die 1080p kan verwerken.
Brava HD is 1080p, en die kan je bij Ziggo gewoon met een "normale tuner" ontvangen.
Help 
Zit met een probleem hier. Heb ongeveer 1,5 week geleden een samsung decoder gehaald en de kaart opgestuurd om mijn pakket aan te geven.
Heb het standaard pakket gekozen.
Nu kom ik thuis, zet tv aan, nix doet het.. behalve ned1, nickelodeon, tv noord en tv fryslan.
Wtf is er aan de hand ? iemand een idee ?
Zit met een probleem hier. Heb ongeveer 1,5 week geleden een samsung decoder gehaald en de kaart opgestuurd om mijn pakket aan te geven.
Heb het standaard pakket gekozen.
Nu kom ik thuis, zet tv aan, nix doet het.. behalve ned1, nickelodeon, tv noord en tv fryslan.
Wtf is er aan de hand ? iemand een idee ?
Verwijderd
De reden dat er niet voor 1080p gekozen wordt is vooral de bandbreedte; het kost echt een stuk meer data dan 720p of 1080i. Voor een decoder is het niet heel zwaar, dus ik vermoed dat huidige modellen het best aan zouden kunnen. Tevens zijn er toch weinig mensen die écht profijt van FullHD zullen hebben.SnackMasterFlex schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:58:
[...]
Dat heeft niets met HDready of FullHD te maken, maar wel met de HD tuners. Er is geen HD tuner (dvb-c) verkrijgbaar (gokje: dvb-s ook niet) die 1080p kan verwerken. Dus of je dan een fullHD scherm hebt of niet, dat maakt niets uit. Je zult toch geen 1080p toegevoerd kunnen krijgen uit een tuner op dit moment.
Vanmiddag krijg ik NL1 HD niet aan de gang, zijn er meer oud-Casemaabonnees die hier last van hebben?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Wat gaat er precies mis?Devster schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:34:
Vanmiddag krijg ik NL1 HD niet aan de gang, zijn er meer oud-Casemaabonnees die hier last van hebben?
Bij mij gaat het nl ook niet helemaal goed.
Als het goed is is het kanaal 14 (of frequentie 308 MHz)
Probeer kanaal 14 eens.EriC4C schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:55:
[...]
Hier via Ziggo (v.h. @Home) wel gratis het Brava HD promo-kanaal, maar helaas nog geen NL1 in HD. Beide wedstrijden "gewoon" SD digitaal gekeken dus
.
Let op:
Dit topic gaat over de HD uitzendingen van Ziggo tijdens het EK2008 & OS2008. Discussies over decoders en andere zaken die niet te maken hebben met de HD uitzendingen horen hier dan ook niet thuis.
Dit topic gaat over de HD uitzendingen van Ziggo tijdens het EK2008 & OS2008. Discussies over decoders en andere zaken die niet te maken hebben met de HD uitzendingen horen hier dan ook niet thuis.