Verizon wil Alltel overnemen voor 27 miljard dollarVerizon Wireless is in gesprek met Alcatel over een overname waarmee 27 miljard dollar is gemoeid, zo meldt Reuters. Vodafone, samen met Verizon eigenaar van de Verizon Wireless, heeft de overnamegesprekken bevestigd.
Ik kan in de bronnen niks vinden over
Alcatel en aangezien het over de VS gaat, lijkt het me om Alltel gaan. Nog even gekeken op
reuters.com en daar staat idd Alltell
Maar als je verder kijkt in de bron:
Verizon Wireless said on Thursday it will buy rural mobile service provider Alltel Corp for $28.1 billion including debt
[...]
Under terms of the deal, Verizon Wireless would acquire the equity of Alltel for $5.9 billion, and assume an estimated $22.2 billion in debt that was incurred primarily when Alltel was taken private in a leveraged buyout last November by TPG Capital and Goldman Sachs Group Inc's GS Capital Partners.
Verizon Wireless zou met het overnamebedrag van 27 miljard dollar voor het grootste deel Alltels lange-termijnschuld van 23,35 miljard dollar overnemen. De rest van het bedrag zou in contanten zijn.

Ben ik mijn scherpte kwijt aan het einde van de dag.... of heb is hier wat raars aan de hand?
Edit: Ah, de $27 miljard komt van
forbes, de schuld vond ik zo snel niet. Rare tegenstelling in bronnen iig...
[
Voor 54% gewijzigd door
QuaQu op 05-06-2008 17:49
. Reden: Bron bekeken ]