En Telfort weet niet te melden of zij als opdrachtgever opdracht geven tot het aangetekend verzendenAnoniem: 215528 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:11:
Tsja, wat nu? Ik wil absoluut niet dat mijn buren het pakketje in ontvangst nemen.
Anoniem: 215528
Zij zeggen dat dit niet mogelijk is.Anoniem: 27577 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:19:
[...]
En Telfort weet niet te melden of zij als opdrachtgever opdracht geven tot het aangetekend verzenden
Hang een briefje bij je brievenbus/deurbeel dat je niet wilt dat jouw post bij de buren wordt afgeleverd.
Kan iemand svp in Jip & Janneke-taal uitleggen hoe ik dit probleem oplos op m'n Zyxel P-2602HW-D1A? :
Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.
Checking port 34108 on xxx.xxx.xxx.xxx...
Error! Port 34108 does not appear to be open.
Ik heb het volgende in de Zyxel gezet onder port forwarding maar dat helpt niet:
Start Port / End Port / Port Translation Start Port / End Port / Server IP Address
34108 / 34108 / 0 / 0 / 192.168. 1. 36
Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.
Checking port 34108 on xxx.xxx.xxx.xxx...
Error! Port 34108 does not appear to be open.
Ik heb het volgende in de Zyxel gezet onder port forwarding maar dat helpt niet:
Start Port / End Port / Port Translation Start Port / End Port / Server IP Address
34108 / 34108 / 0 / 0 / 192.168. 1. 36
De firewall uitzetten voor het forwarden van 1 port lijkt me wat overdone niet? Maar ik heb 't geprobeerd, windows firewall uit, modem firewall uit... helpt niet.
Misschien moet je even een rule aanmaken in je Zyxel-firewall. Dit vind je onder het kopje security-Firewall. Wan-to-lan. Je poort invoeren 34018 voor je ipadres en dan werkt het denk ik
Anoniem: 179986
Die firewall beschermt nergens tegen als ik de helppagina mag geloven. bespaar je de moeite van het aanmaken van nieuwe rules en zet dat ding gewoon uit...
Regio Emmen ligt er ook nog steeds uit. Na een aantal stuiptrekkingen dinsdag met af en toe signaal ligt het er nu voor de 3e dag helemaal uit. Begint een beetje vervelend te worden, maar wat doe je er aan.DaTiezl schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:16:
Dankzij die klote storing van KPN nog steeds geen internet hier....meer dan 40 uur...
Bij de mensen waar het weer werkt; is een restart van het modem nodig om weer signaal te (kunnen) krijgen of gaat het automatisch? En heeft iedereen dezelfde symptonen? Dwz: DSL lampje gewoon groen maar internet rood.
-edit-
Het werkt inmiddels weer
[ Voor 5% gewijzigd door Chillosophy op 15-05-2008 23:26 ]
Klopt, werkt alleen vanaf je aansluiting (Telfort IP).Martijn schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:42:
Even een crosspost met het speedlinq topic, maar tegenwoordig zit ik eigenlijk bij Telfort geloof ik. Ik had de volgende vraag. Ik heb al een tijdje VoIP, nu heb ik dit al tijden via Asterisk aan de gang. Nu heb ik dit asterisk servertje echter in Amsterdam in een datacenter gezet om ook nog wat andere dingen te kunnen doen, echter doet de VoIP het nu niet meer...
Zou het zo kunnen zijn dat je alleen vanaf je eigen Telfort IP of netwerk kan connecten met de voip service? Als dit zo is moet ik denk ik maar een budgetphone accountje nemen...
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Inmiddels, 3 dagen na de oplevering van m'n internet, werkt bellen ook. Chapeau Telfort.oisyn schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:01:
Nou het bellen nog, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Het meeste bellen we toch met ons mobiel. En 't scheelt ook nog eens een hoop telefonische enquetes e.d.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Misschien een domme vraag van mij.. maar mijn ouders hebben sinds kort ook Telfort internet + onbeperkt bellen. Alleen zit ik even met de volgende vraag.
Is de optie *31 of #31 ook via Telfort VOIP mogelijk?
Mijn ouders maken gebruik van een geheim nummer en voor sommige willen ze het nummer wel zichtbaar houden en dit kon voorheen om #31 of *31 voor een telefoonnummer te zetten.
Dit was via IPB en UPC etc wel mogelijk maar sinds ze overgestapt zijn naar Telfort dus niet meer.
Klopt het dat via Telfort deze optie niet bestaat? Of moet er iets in de Zyxel router worden aangepast zodat het wel werkt?
Mijn ouders maken gebruik van een geheim nummer en voor sommige willen ze het nummer wel zichtbaar houden en dit kon voorheen om #31 of *31 voor een telefoonnummer te zetten.
Dit was via IPB en UPC etc wel mogelijk maar sinds ze overgestapt zijn naar Telfort dus niet meer.
Klopt het dat via Telfort deze optie niet bestaat? Of moet er iets in de Zyxel router worden aangepast zodat het wel werkt?
Ah, nu werkt 't wel met de firewall gedisabled. Zal nog eens proberen om een rule aan te maken, maar ik heb in ieder geval een workaround.Anoniem: 179986 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:51:
Die firewall beschermt nergens tegen als ik de helppagina mag geloven. bespaar je de moeite van het aanmaken van nieuwe rules en zet dat ding gewoon uit...
Hopelijk gaat Telfort me snel een nieuwe router sturen. Wordt gek van dit ding. Wired LAN is super instabiel, en data transfereren vanuit een wireless systeem naar een wireless/wired systeem zorgt ervoor dat de router zich reset
Klopt. Andersom werkt volgens mij wel, weet ik niet zeker.Mabili schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:44:
Misschien een domme vraag van mij.. maar mijn ouders hebben sinds kort ook Telfort internet + onbeperkt bellen. Alleen zit ik even met de volgende vraag.
Bedankt voor je antwoordtrolleystad schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:12:
[...]
Klopt. Andersom werkt volgens mij wel, weet ik niet zeker.
Ik zal het even aan ze doorgeven.
PS is er weer een nieuwe telefonie storing?
Op dit moment "een kleine uur" zijn er hier in de regio Noord Holland telefonie problemen waarbij het niet mogelijk is te bellen of gebeld te kunnen worden.
Nog de kleine probleempjes van KPN?
Anoniem: 261924
KPN dochters ondervinden nog steeds problemen van diens storing, en dankzij het weer zijn vele waarschuwingen binnen het netwerk van KPN. heeft kpn geen oplossingen getroffen. Tijdens pinksterren veroorzaakte defecte airco installatie's voor problemen zowel op hoofdverdelers als onderverdelers storingen. Logische wijze dat KPN nu pas naar buiten treed met hun bevindingen. Hierkan Telfort/Speedlinq niets aan veranderen tot dat KPN de boel heeft op gepakt.
Avond allemaal,
Ik had op mijn oude adres een telfort abbonement.
Deze heb ik laten verhuizen naar mijn nieuwe adres.
Mijn ex heeft echter het telfort modem meegenomen.
Nu heb ik nog een ADSL2 modem (CopperJet 816-2P) liggen.
Weet iemand hoe ik dat modem zo kan configureren dat ik er met mijn telfort abonnement mee kan interpretten?
Groeten, Faartsen
Weet iemand hoe ik dat modem zo kan configureren dat ik er met mijn telfort abonnement mee kan interpretten?
Groeten, Faartsen
mocht je een verbinding hebben. check deze site :faartsen schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:06:
Avond allemaal,
Groeten, Faartsen
http://www.speedlinqsupport.nl/
Mode: Routingfaartsen schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:06:
Avond allemaal,
Groeten, Faartsen
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplexing: LCC
VPI / VCI: 0 / 34
Dacht ik
geld ook voor speedtouchmodemsLWaS schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:13:
[...]
Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplexing: LCC
VPI / VCI: 0 / 34
Dacht ik
Heb hier nog steeds geen internet. Omgeving Emmen. Dit is de 4e dag en ben nu toch wel erg moe van het wachten.
Sinds gisteren werkt het hier weer. Mischien modem resetten. Heb je Telfort al gebeld? Volgens KPN is nu alles weer op orde.albertjh schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 05:24:
Heb hier nog steeds geen internet. Omgeving Emmen. Dit is de 4e dag en ben nu toch wel erg moe van het wachten.
Anoniem: 261993
Ik heb zelf een speedlinq abo die nu onder beheer is van Telfort, nu heeft mijn schoonvader een telfort abo genomen en heeft nog een Speedtouch 716 draadloos liggen.
Kan ik de setupfiles gebruiken van Speedlinq om de modem gebruiksklaar te maken voor Telfort?
Kan ik de setupfiles gebruiken van Speedlinq om de modem gebruiksklaar te maken voor Telfort?
Ik wil telfort aanvragen op de 2e lijn. De 1e lijn wil ik nog even behouden, daar zit nu kpn belbudget en bbned internet op. Deze 2e lijn is ooit actief geweest voor een ISDN dus dat zou moeten werken.
Volgens de Telfort helpdesk kan dit niet, of wordt niet ondersteund.
Iemand ervaring hier mee, en waar moet ik dan voor kiezen tijdens mijn aanvraag ?
Iemand ervaring hier mee, en waar moet ik dan voor kiezen tijdens mijn aanvraag ?
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Vraag eerst nog een KPN belbudget lijn aan, dan heb je daar een apart telefoonnummer aan hangen en kan je die opgeven bij de aanvraag. Dan kan het niet fout gaan want dan nemen ze wel de goede lijn, doe je dit niet dan heb je kans dat de KPN bij de lijn aanvraag van het Telfort netwerk de verkeerde lijn aangeeft en je bbned overgenomen word. Het kost wat meer maar het kan je ongelofelijk veel gezeik schelen reken daar maar op.gjs schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:54:
Ik wil telfort aanvragen op de 2e lijn. De 1e lijn wil ik nog even behouden, daar zit nu kpn belbudget en bbned internet op. Deze 2e lijn is ooit actief geweest voor een ISDN dus dat zou moeten werken.
Dat is nou precies de reden waarom een omroep haar zender niet via ADSL moet aansturen.Chillosophy schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:09:
[...]
Regio Emmen ligt er ook nog steeds uit. Na een aantal stuiptrekkingen dinsdag met af en toe signaal ligt het er nu voor de 3e dag helemaal uit. Begint een beetje vervelend te worden, maar wat doe je er aan.
Je maakt jezelf veel te afhankelijk van derden, vierden en vijfden. Nooit doen.
Of, als je dat wel doet, moet je zorgen voor een backup verbinding via een compleet andere techniek. Er bestaat genoeg in de markt voor dit doel.
Er hebben meer lokale omroepen plat gelegen door deze grap, maar zonder een backup dat is wel echt hun eigen schuld.
Naast dat de omroep omzet misloopt, raak je hierdoor ook luisteraars kwijt. En de ervaring leert dat die niet zo 1,2,3 weer terugkomen.
Never mind. Regio Emmen is iets anders dan Radio Emmen.
Met dank aan de onderbuurman.
[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 16-05-2008 12:31 ]
Alles kan stuk.
Anoniem: 27577
Las jij toevallig Radio Emmen, of heb ik iets gemistremco_k schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:21:
Dat is nou precies de reden waarom een omroep haar zender niet via ADSL moet aansturen.
Uhm... whoops.Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:25:
[...]
Las jij toevallig Radio Emmen, of heb ik iets gemist
Haha, zo zie je maar. Je leest wat je wilt lezen.
Ik heb niks gezegd, niet over Radio Emmen iig.
[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 16-05-2008 12:29 ]
Alles kan stuk.
Gewoon aanvragen alsof je nu helemaal niets hebt. Die andere ADSL + telefonie lijn compleet negeren, alsof hij niet bestaat bij je aanvraag.gjs schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:54:
Tenzij je dat telefoonnummer wilt porteren naar Telfort, dan die wel opgeven als over te nemen nummer. Als je maar niet opgeeft dat je een vaste lijn hebt en al ADSL hebt. Je wilt immers het lege aderpaar gebruiken en dan moet je aanvraag zijn of de huidige situatie niets is (en alsof je nummer dan bijvoorbeeld bij een andere partij zoals een kabelaar of voip aanbieder vandaan komt ipv KPN).
Dat is wel heel erg overdreven. Als jij dat nummer niet opgeeft en niet meldt dat je al ADSL hebt kan een ISP nooit zomaar uit zichzelf denken de boel over te nemen/zetten.siknu schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:03:
[...]
Vraag eerst nog een KPN belbudget lijn aan, dan heb je daar een apart telefoonnummer aan hangen en kan je die opgeven bij de aanvraag. Dan kan het niet fout gaan want dan nemen ze wel de goede lijn, doe je dit niet dan heb je kans dat de KPN bij de lijn aanvraag van het Telfort netwerk de verkeerde lijn aangeeft en je bbned overgenomen word. Het kost wat meer maar het kan je ongelofelijk veel gezeik schelen reken daar maar op.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik krijg maar de helft van mijn snelheid,
via de 100mb testfile kom ik maar op de helft.
Mijn modem traint in op 15677 kbps, aan de bekabeling binnenhuis is niks verandert.
Ik heb maar de helft van de snelheid sinds de grote storing is geweest, zou KPN of telfort bewust cappen, om nog niet de volledige belasting op de infrastructuur te zetten?
via de 100mb testfile kom ik maar op de helft.
Mijn modem traint in op 15677 kbps, aan de bekabeling binnenhuis is niks verandert.
Ik heb maar de helft van de snelheid sinds de grote storing is geweest, zou KPN of telfort bewust cappen, om nog niet de volledige belasting op de infrastructuur te zetten?
Het is vandaag weer raak. Het afgelopen twee uur al tien keer geen verbinding.
Hallo Allemaal,
Heb sinds een paar weekjes telfort internet met de basic Zyxel modem/router. Ik heb er nu een Linksys WRT54 wireless modem/router bijgekocht en ik krijg het maar niet aan de praat. Ik heb al op verschillende fora gelezen dat je de linksys in dit geval moet omzetten naar access point. Netwerkkabel in de ethernet poort van mijn Zyxel, naar internet poort van mijn Linksys en vanaf ethernetpoort op de Lynksys naar mijn PC. Op de routerpagina van de linksys dhcp uitgezet en als IP 192.168.1.251 ingevuld (dit moet een IP zijn in de range van Zyxel maar buiten de DHCP range van de Zyxel?). Als ik dit save en de tcp/ip settings weer op automatisch zet krijg ik wel verbinding maar met een raar (dhcp?) IP in de trend van 169.*.*.* Ik heb een screenshot bijgevoegd van de routerpagina van mijn linksys, want ik snap er helemaal niets meer van..
Link naar de screenshot aangezien de thumbnail niet wil werken:
http://070.freetekno.nl/grim/gallery/data/school/linksys.jpg
Heb sinds een paar weekjes telfort internet met de basic Zyxel modem/router. Ik heb er nu een Linksys WRT54 wireless modem/router bijgekocht en ik krijg het maar niet aan de praat. Ik heb al op verschillende fora gelezen dat je de linksys in dit geval moet omzetten naar access point. Netwerkkabel in de ethernet poort van mijn Zyxel, naar internet poort van mijn Linksys en vanaf ethernetpoort op de Lynksys naar mijn PC. Op de routerpagina van de linksys dhcp uitgezet en als IP 192.168.1.251 ingevuld (dit moet een IP zijn in de range van Zyxel maar buiten de DHCP range van de Zyxel?). Als ik dit save en de tcp/ip settings weer op automatisch zet krijg ik wel verbinding maar met een raar (dhcp?) IP in de trend van 169.*.*.* Ik heb een screenshot bijgevoegd van de routerpagina van mijn linksys, want ik snap er helemaal niets meer van..
Link naar de screenshot aangezien de thumbnail niet wil werken:
http://070.freetekno.nl/grim/gallery/data/school/linksys.jpg
Je moet niet de internet poort van je Linksys gebruiken maar een 'gewone' andere (1 v/d4?) ethernet/netwerk poortenGrimmie187 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:51:
..............Netwerkkabel in de ethernet poort van mijn Zyxel, naar internet poort van mijn Linksys en vanaf ethernetpoort op de Lynksys naar mijn PC. ..............
De internetpoort van je linksys niet gebruiken. Zowel je pc's als zyxel aansluiten op ethernetpoorten van je linksys. Dhcp inderdaad uit op de linksys, dhcp aan op de Zyxel. Op je pc instellen dat ie IP enzo automatisch moet verkrijgen. Je gebruikt je linksys dan als switch (waarom heb je uberhaupt een modem/router gekocht ipv gewoon een switch? of waarom geen zyxel modem gekozen met meer poorten?).
169.x IP betekent gewoon dat windows geen IP kon krijgen.
169.x IP betekent gewoon dat windows geen IP kon krijgen.
DHCP aan laten staan op je Zyxel, DHCP aan laten staan op je linksys. Linksys aansluiten via de INTERNET-poort met de Zyxel. Linksys internetverbindingstype instellen op DHCP.
Zyxel instellen op een 192.168.1.x range (Zyxel DHCP ook in die range). Je Linksys zal dan een "internetverbinding" opbouwen met de Zyxel.
De Linksys lan-instellingen moet je dan in een ander subnet gooien, bijvoorbeeld 192.168.2.x, en de DHCP van de Linksys serveert je LAN. In je LAN stel je de standaard gateway in op de Linksys, NIET de Zyxel, en dan zou het moeten werken.
Met port forwarding zou je dan een beetje moeten aanklooien, wat je kunt doen is alles gewoon forwarden naar de Linksys vanuit de Zyxel (let wel op met firewall instellingen op beide apparaten) en dan in de Linksys de finetuning doen.
Ik weet niet of je de Zyxel in deze setup in bridge mode zou moeten / kunnen gebruiken.
Daarnaast weet ik dat er voor meerdere versies van de WRT54 (De GS en GL in ieder geval) mogelijkheden zijn om de WAN poort als LAN poort in te zetten door middel van mid-level veranderingen in de configuratie (via command line interface). Ik weet niet of dit het geval is voor de GC, dat zou je moeten uitzoeken. Als dit zo is zou je het een stuk simpeler kunnen gebruiken als 5-poorts switch, waardoor je maar 1 netwerk hebt (gemanaged door je Zyxel), maar wel alle poorten van 't apparaat.
Zyxel instellen op een 192.168.1.x range (Zyxel DHCP ook in die range). Je Linksys zal dan een "internetverbinding" opbouwen met de Zyxel.
De Linksys lan-instellingen moet je dan in een ander subnet gooien, bijvoorbeeld 192.168.2.x, en de DHCP van de Linksys serveert je LAN. In je LAN stel je de standaard gateway in op de Linksys, NIET de Zyxel, en dan zou het moeten werken.
Met port forwarding zou je dan een beetje moeten aanklooien, wat je kunt doen is alles gewoon forwarden naar de Linksys vanuit de Zyxel (let wel op met firewall instellingen op beide apparaten) en dan in de Linksys de finetuning doen.
Ik weet niet of je de Zyxel in deze setup in bridge mode zou moeten / kunnen gebruiken.
Daarnaast weet ik dat er voor meerdere versies van de WRT54 (De GS en GL in ieder geval) mogelijkheden zijn om de WAN poort als LAN poort in te zetten door middel van mid-level veranderingen in de configuratie (via command line interface). Ik weet niet of dit het geval is voor de GC, dat zou je moeten uitzoeken. Als dit zo is zou je het een stuk simpeler kunnen gebruiken als 5-poorts switch, waardoor je maar 1 netwerk hebt (gemanaged door je Zyxel), maar wel alle poorten van 't apparaat.
Why do I have to click "OK" in an error message? It's *NOT* OK!
Anoniem: 256545
Sinds vanmiddag 13.00 ook geen (stabiel) Telfort internet meer. (Postcode 3192)
Ik merkte de laatse week al dat de verbinding langzamer geworden was maar nu valt de verbinding elke 5 min. even weg. Volgens de helpdesk van Telfort heb ik geen stabiel DSL singaal meer en dat kan 5 tot 10 werkdagen duren . Vind het een vreemd verhaal , de eerste 3 maanden werke alles perfect. Compensatie krijg je bij Telfort pas na 2 maanden !! helaas.
Ik denk dat ik maar een klein abbo van chello erbij neem als backup, die upc rommel hangt nog aan de muur.
Ik merkte de laatse week al dat de verbinding langzamer geworden was maar nu valt de verbinding elke 5 min. even weg. Volgens de helpdesk van Telfort heb ik geen stabiel DSL singaal meer en dat kan 5 tot 10 werkdagen duren . Vind het een vreemd verhaal , de eerste 3 maanden werke alles perfect. Compensatie krijg je bij Telfort pas na 2 maanden !! helaas.

Ik denk dat ik maar een klein abbo van chello erbij neem als backup, die upc rommel hangt nog aan de muur.
Hallo,
In de startpost wordt vermeld dat het mogelijk is om de tijd voordat de telefoon overgaat in te stellen. Echter, waar kan ik dit vinden in het modem?
Alvast bedankt!
In de startpost wordt vermeld dat het mogelijk is om de tijd voordat de telefoon overgaat in te stellen. Echter, waar kan ik dit vinden in het modem?
Alvast bedankt!
Latencies zijn hier ook bagger slecht de laatste paar dagen 
(eindhoven)
(eindhoven)
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Gek he, als het halve netwerk eruit ligt.Whuzz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:11:
Latencies zijn hier ook bagger slecht de laatste paar dagen
(eindhoven)
Ik beweer nergens dat het me verbaasd. Ik druk alleen mijn ergernis uittrolleystad schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:15:
Gek he, als het halve netwerk eruit ligt.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
?? Waarom zo moeilijk doen met 2 routers na elkaar? Alleen voor 1 extra poort? Wat Kaajee en ik voorstellen lijkt me veel handiger, maar goed.
Hier 3191, maar geen problemenAnoniem: 256545 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:12:
Sinds vanmiddag 13.00 ook geen (stabiel) Telfort internet meer. (Postcode 3192)![]()
Ik merkte de laatse week al dat de verbinding langzamer geworden was maar nu valt de verbinding elke 5 min. even weg. Volgens de helpdesk van Telfort heb ik geen stabiel DSL singaal meer en dat kan 5 tot 10 werkdagen duren . Vind het een vreemd verhaal , de eerste 3 maanden werke alles perfect. Compensatie krijg je bij Telfort pas na 2 maanden !! helaas.![]()
Omdat die 2e router waarschijnlijk veel meer instellingen en ander speelgoed heeft.
En het maakt verder niks uit.
Pino64 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:45:
[...]
Omdat die 2e router waarschijnlijk veel meer instellingen en ander speelgoed heeft.
En het maakt verder niks uit.
Waarschijnlijk op mij 
Als die 2e router meer instellingen heeft en ook een modem ingebouwd heeft, sluit die dan als enige aan
Als die 2e router meer instellingen heeft en ook een modem ingebouwd heeft, sluit die dan als enige aan
Het gaat weer hier (6171) als vanouds, full speed.
Anoniem: 238102
Ja hier ook (2040)
Net even wat traces gedaan en blijkt dat het hele kpn netwerk bij telfort (even?) opzij geschoven is.
Voorheen ging ik over het (stabiele) tiscali netwerk en dan via het kpn netwerk de wijde wereld in.
Nu alleen via het tiscali netwerk, en een vpn van telfort, direct naar de AMS-IX.
Is uiteraard een mogelijke oplossing om meer problemen te voorkomen (niet dat ik heel veel last ervan heb gehad deze week...alleen gisterenavond)
Ik zit er zo langzamerhand ook over te denken over te stappen naar Telfort. Het gaat me alleen om internet, alle telefoontjes doe ik per mobieltje. Ik heb al jaren geen vaste lijn telefoonlijn meer en moet dus helemaal opnieuw beginnen. De huidige ISP is @Home (kabel).
Dit is een mooi topic met veel technische tips en ervaringen. Maar ik ben tot nu toe nog niet tegengekomen hoe soepel (of niet) Telfort omgaat met de zogenaamde Fair Use Policy. Ik mag nog wel eens een filmpje downloaden vanaf een payserver, zeg gemiddeld 1 per dag. Vinden ze dat te veel en kan ik dan na verloop van tijd een boze brief verwachten?
Dit is een mooi topic met veel technische tips en ervaringen. Maar ik ben tot nu toe nog niet tegengekomen hoe soepel (of niet) Telfort omgaat met de zogenaamde Fair Use Policy. Ik mag nog wel eens een filmpje downloaden vanaf een payserver, zeg gemiddeld 1 per dag. Vinden ze dat te veel en kan ik dan na verloop van tijd een boze brief verwachten?
Anoniem: 133692
Een film per dag gemiddeld gaat je zeker geen problemen geven.
Mijn ervaring is dat dat gemiddelde wel omhoog gaat met een 20 Mb verbinding
Mijn ervaring is dat dat gemiddelde wel omhoog gaat met een 20 Mb verbinding
Heeft iemand uberhaupt ooit van een provider een brief gehad betreffende de fup, voor teveel downloaden? Volgens mij niet, of iemand maakte het wel zo ziekelijk bont (of hij zat bij chello, een jaar of vier geleden, dat is volgens mij de enige geweest die er echt iets aan deed
).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ik zit op 4 a 500 GB per mnd, heb ze nooit horen klagengrun93 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 07:04:
Ik zit er zo langzamerhand ook over te denken over te stappen naar Telfort. Het gaat me alleen om internet, alle telefoontjes doe ik per mobieltje. Ik heb al jaren geen vaste lijn telefoonlijn meer en moet dus helemaal opnieuw beginnen. De huidige ISP is @Home (kabel).

Owwwwwwwww, ik begon me al zorgen te maken, ik had wat HD-films en series gedownload: 100GB in mei tot nu toe. Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken
Over de snelheid heb ik niks te klagen: 1950kB/s flatout, dag en nacht
[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 17-05-2008 12:56 ]
Was hier niet een support medewerker aanwezig van telfort? kan ik daar niet mijn probleem voorleggen, anders mag je me wel dm-en.Evos schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:04:
Wie heeft trouwens ooit een kpn monteur bij zijn ISRA punt gehad?
Mijn ISRA punt is namelijk in de war (de exacte omschrijving is uiteraard iets anders) en toch wil de klantenservice dat ik eerst hun monteur laat komen (voorrijkosten betalen). Ook ben ik ondanks dat ik aangaf dat ze niets voor mij kan doen doorverwezen naar de kpn klantenservice.
oftewel een derde deel van de normale snelheid
Telfort medewerkers mogen niet op fora helpen van hun werkgever. Is bij meerdere ISP's zo, wat op zich te begrijpen is.Evos schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:01:
[...]
Was hier niet een support medewerker aanwezig van telfort? kan ik daar niet mijn probleem voorleggen, anders mag je me wel dm-en.
Praktijk is dat het echter wel gebeurd,soms met risico namelijk ontslag.Aan de andere kant zijn er ook contructie's waarbij de ISP vaste personen heeft aangewezen die bij grote onvrede zo mogen ondersteunen.trolleystad schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:26:
[...]
Telfort medewerkers mogen niet op fora helpen van hun werkgever. Is bij meerdere ISP's zo, wat op zich te begrijpen is.
Misschien toch hier nog een poging wagen wat het probleem is ?Evos schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:01:
[...]
Was hier niet een support medewerker aanwezig van telfort? kan ik daar niet mijn probleem voorleggen, anders mag je me wel dm-en.
Ik zit erover te denken om de @home aansluiting in m'n studentenhuis om te zetten naar Telfort internet vanwege de kostenbesparing. Ik was net met de huisbaas op zoek naar een ISRA punt en dat zit hier op nr 23, woon zelf op 23a (zelfde eigenaar). Ik trof daar een heel oud ding aan, rond met een dop erop.

Deze dus, maar dan veel ouder en beroerder.
2 Vraagjes:
Is het erg lastig om op een dergelijk oud punt een ADSL aansluiting (zelf) aan te sluiten?
Is het een probleem dat dat punt niet op mijn adres ligt?

Deze dus, maar dan veel ouder en beroerder.
2 Vraagjes:
Is het erg lastig om op een dergelijk oud punt een ADSL aansluiting (zelf) aan te sluiten?
Is het een probleem dat dat punt niet op mijn adres ligt?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Anoniem: 133692
Ik zit in en heel oud huurhuisje en heb dezelfde ISRA in de meterkast.
De grijze kabel heb ik ook en gaat bij mij naar een 'varkenssnuit' in de woonkamer. Ongeveer 6 meter kabel zit daar tussen.
Daar zat eerst altijd de telefoon aangesloten, en nu dus het modem; 19,6 Mb.
Ik heb ook de modem direct onder die dop aangesloten op de binnenkomende KPN draden, maar dat maakte geen enkel verschil.
Zelfs na de varkenssnuit een verlengkabel van 15 meter en dán pas het modem maakt bij mij niets uit.
Met goede bedrading mag je het modem best ver van de ISRA aansluiten.
btw, weet je waar die grijze telefoonkabel naar toe gaat?
De grijze kabel heb ik ook en gaat bij mij naar een 'varkenssnuit' in de woonkamer. Ongeveer 6 meter kabel zit daar tussen.
Ik heb ook de modem direct onder die dop aangesloten op de binnenkomende KPN draden, maar dat maakte geen enkel verschil.
Zelfs na de varkenssnuit een verlengkabel van 15 meter en dán pas het modem maakt bij mij niets uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 17-05-2008 16:08 ]
Ongeveer, er zit een "snuit" in de aangrenzende kamer op nr. 23 en eentje bij ons in de gang op 23a. Er is niks aangesloten. Ik vermoed dat de grijze kabel eerst naar de aangrenzende kamer gaat en dan naar boven, dat zou het zo'n 10 meter telefoonkabel maken als ie onder de vloer door ligt. Het kan ook dat ie over het plafond gaat en dan split. Ik heb er helaas niet goed naar gekeken net omdat ik er vanuit ging dat de boel toch bij het Isra punt aangesloten moest worden. Als ik hem bij de "snuit" in onze gang op 23a kan zetten (zonder al teveel snelheidsverlies) zou dat heel heul heul heul ideaal zijn.Anoniem: 133692 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:06:
Ik denk dat je toch beter even het zekere voor het onzekere kunt nemen.Verder kun je met een lasdop ook adsl aansluiten.Daar zijn voorbeelden genoeg van.MrAngry schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:12:
[...]
Ongeveer, er zit een "snuit" in de aangrenzende kamer op nr. 23 en eentje bij ons in de gang op 23a. Er is niks aangesloten. Ik vermoed dat de grijze kabel eerst naar de aangrenzende kamer gaat en dan naar boven, dat zou het zo'n 10 meter telefoonkabel maken als ie onder de vloer door ligt. Het kan ook dat ie over het plafond gaat en dan split. Ik heb er helaas niet goed naar gekeken net omdat ik er vanuit ging dat de boel toch bij het Isra punt aangesloten moest worden. Als ik hem bij de "snuit" in onze gang op 23a kan zetten (zonder al teveel snelheidsverlies) zou dat heel heul heul heul ideaal zijn.
Hoe je de constructie ook maakt, je zal bij de eerste aftakking (varkenssnuit?) de kabels naar de volgende aansluiting los moeten halen. Volgens mij wordt het:
- ISRA
- Kabel-naar-varkenssnuit
- varkenssnuit1-op-modem-aansluiten-en-kabel-naar-andere-doos-lostrekken
- losgetrokken-kabel-aansluiten-op-de-phone-uitgang-van-het-modem
- varkenssnuit2-heeft-nu-eventueel-telefonie(indien in het modem de sip gegevens)
Ik zou zelf de grijze kabel vanaf het isra punt voorzien van een RJ11 connector en deze in het modem stoppen. Hoe minder plugjes en stekkertjes hoe liever ;-)
- ISRA
- varkenssnuit2-heeft-nu-eventueel-telefonie(indien in het modem de sip gegevens)
Ik zou zelf de grijze kabel vanaf het isra punt voorzien van een RJ11 connector en deze in het modem stoppen. Hoe minder plugjes en stekkertjes hoe liever ;-)
MrAngry schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:12:
[...]
Ongeveer, er zit een "snuit" in de aangrenzende kamer op nr. 23 en eentje bij ons in de gang op 23a. Er is niks aangesloten. Ik vermoed dat de grijze kabel eerst naar de aangrenzende kamer gaat en dan naar boven, dat zou het zo'n 10 meter telefoonkabel maken als ie onder de vloer door ligt. Het kan ook dat ie over het plafond gaat en dan split. Ik heb er helaas niet goed naar gekeken net omdat ik er vanuit ging dat de boel toch bij het Isra punt aangesloten moest worden. Als ik hem bij de "snuit" in onze gang op 23a kan zetten (zonder al teveel snelheidsverlies) zou dat heel heul heul heul ideaal zijn.
Ok, bedankt voor de tips. Ik moet nog maar eens op onderzoek gaan dus. De ervaring leert dat alles hier slordig en onlogisch ligt en aan m'n huisbaas heb ik weinig, die heeft er al jaren niet meer naar gekeken. Het is iig fijn dat ik gewoon dat isra punt kan gebruiken, die grijze kabel is degen die ik moet hebben dus? Want toen ik de dop eraf trok zag ik nog een draadje of 4 eruit stekenHamsterDance2 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:07:
Hoe je de constructie ook maakt, je zal bij de eerste aftakking (varkenssnuit?) de kabels naar de volgende aansluiting los moeten halen. Volgens mij wordt het:
- ISRA
[...]
Gisteravond maar weer eens gaan bellen met Telfort. Mijn ouders hebben net als mij vroeger een oud Tiscali T6 abonement. Met het verschil dat het bij hun als een half jaar of langer gewoon niet goed meer werkt. Bij hun valt in de avond en vooral in het weekend heel vaak de lijn eruit. Dan gaan op de modem de lampjes DSL en internet uit. Als je dan even wacht, komt het weer terug. Wat ik nog niet kan verklaren, is dat het ook deels afhankelijk lijkt te zijn van het surfgedrag. Als ik op Nederlandse sites aan het surfen ben, gebeurd het af en toe. Na 5 minuten op Ebay zitten klikken, is het gebeurd. Vanaf dan blijft de verbinding zich resetten, totdat ik de browser afsluit en een paar minuten wacht. Dit is wat ik constanteer op een bezoekje die op vrijdagavond veel breng bij mijn ouders. Ik zal dat door de weeks ook eens komen testen, mogelijk is het zelfde probleem er dan ook wel.
Dit verhaal heb ik gister ook maar weer eens verteld tegen een helpdesk medewerker. Die zag dat de modem maar intrainde op 1300 kbps. De medewerker zei dat de afstand van de splitter naar de modem te groot (3.5 meter) was. Die is volgens mij ook wel groot, maar kan nooit het probleem zijn. De verbinding heeft het het jaar altijd perfect gedaan. Vanaf een bepaald punt zijn de problemen begonnen, en dan vooral tijdens piekuren. Dit kan dan toch niet aan splitter ligt. Uiteindelijk toch maar afgesproken die afstand kleiner te maken en kijken of de modem dan hoger intraint. Als de problemen dan nog waren moest ik alle consumerende apparaten van de modem afhalen voor een aantal uur. Dan moet ik terugbellen naar de helpdesk, die dan eventueel kunnen zien wat er op de lijn gebeurt.
Na dit belletje, heb ik als eerste via de webinterface een 'Reset DSL Line' gedaan. Hierdoor trainde de modem weer netjes in op 6290 kbps. Ik denk dat hij zo laag was ingetraint tijdens het telefoongesprek, omdat de verbinding er die avond al weer 20 keer uit was geweest.
Vandaag mijn vader maar de modem direct laten aansluiten op het ISRA punt. Ik moet nog horen, hoe het vanavond gaat lopen maar ik heb er weinig hoop in. Weten jullie hoe ik in de webinterface van zo'n oud zwart type Zyxel modem (2602 h) kan zien op welke snelheid die intraint? Ik heb zelf een nieuwe zyxel zilveren, waar het gewoon op de standaard webinterface pagina te zien is. Is dat verhaal 'met alle apparaten eruit, en na 4 uur Telfort bellen voor een diagnose' een echt verhaal wat wat op kan leveren of was dit een afschuif praatje?
Dit verhaal heb ik gister ook maar weer eens verteld tegen een helpdesk medewerker. Die zag dat de modem maar intrainde op 1300 kbps. De medewerker zei dat de afstand van de splitter naar de modem te groot (3.5 meter) was. Die is volgens mij ook wel groot, maar kan nooit het probleem zijn. De verbinding heeft het het jaar altijd perfect gedaan. Vanaf een bepaald punt zijn de problemen begonnen, en dan vooral tijdens piekuren. Dit kan dan toch niet aan splitter ligt. Uiteindelijk toch maar afgesproken die afstand kleiner te maken en kijken of de modem dan hoger intraint. Als de problemen dan nog waren moest ik alle consumerende apparaten van de modem afhalen voor een aantal uur. Dan moet ik terugbellen naar de helpdesk, die dan eventueel kunnen zien wat er op de lijn gebeurt.
Na dit belletje, heb ik als eerste via de webinterface een 'Reset DSL Line' gedaan. Hierdoor trainde de modem weer netjes in op 6290 kbps. Ik denk dat hij zo laag was ingetraint tijdens het telefoongesprek, omdat de verbinding er die avond al weer 20 keer uit was geweest.
Vandaag mijn vader maar de modem direct laten aansluiten op het ISRA punt. Ik moet nog horen, hoe het vanavond gaat lopen maar ik heb er weinig hoop in. Weten jullie hoe ik in de webinterface van zo'n oud zwart type Zyxel modem (2602 h) kan zien op welke snelheid die intraint? Ik heb zelf een nieuwe zyxel zilveren, waar het gewoon op de standaard webinterface pagina te zien is. Is dat verhaal 'met alle apparaten eruit, en na 4 uur Telfort bellen voor een diagnose' een echt verhaal wat wat op kan leveren of was dit een afschuif praatje?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
De kabel uit de grond (blauw?) zeg maar, heeft een aantal koperen draadjes met daaroverheen lak en vet-olie-papier. Dat is om het water buiten te houden als het ding.. onder de grond ligt.
Iemand (ptt destijds?) heeft de lak van die dunne draadjes er netjes af moeten halen en vervolgens een huiskabel(grijs) op aan moeten sluiten. Dat is die grijze kabel. Dat er nog meer onder het hoedje zitten geloof ik graag. In de oude tijd had je 4 draadjes per toestel nodig. Zullen er dus een stuk of 8 in zitten.
Er is een kans dat op de blauw-rode combinatie je ADSL signaal komt maar wit-oranje zou ook zomaar kunnen.
Iemand (ptt destijds?) heeft de lak van die dunne draadjes er netjes af moeten halen en vervolgens een huiskabel(grijs) op aan moeten sluiten. Dat is die grijze kabel. Dat er nog meer onder het hoedje zitten geloof ik graag. In de oude tijd had je 4 draadjes per toestel nodig. Zullen er dus een stuk of 8 in zitten.
Er is een kans dat op de blauw-rode combinatie je ADSL signaal komt maar wit-oranje zou ook zomaar kunnen.
MrAngry schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:24:
[...]
Ok, bedankt voor de tips. Ik moet nog maar eens op onderzoek gaan dus. De ervaring leert dat alles hier slordig en onlogisch ligt en aan m'n huisbaas heb ik weinig, die heeft er al jaren niet meer naar gekeken. Het is iig fijn dat ik gewoon dat isra punt kan gebruiken, die grijze kabel is degen die ik moet hebben dus? Want toen ik de dop eraf trok zag ik nog een draadje of 4 eruit steken
Als ik het topic goed gelezen heb moet dat sowieso, altijd. Vanaf het ISRA punt eerst de modem, daarna pas (eventueel) de splitter.GAEvakYD schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:52:
Vandaag mijn vader maar de modem direct laten aansluiten op het ISRA punt. Ik moet nog horen, hoe het vanavond gaat lopen maar ik heb er weinig hoop in.
Wat ik denk te gokken, is dat de poorten in de centrale onder Tiscali van het merk X waren en dat ze nu van het merk Cisco zijn. Door die wisseling hielt mijn fritz box er mee op en tot op heden niet meer aan de gang te krijgen (7050) (verbinding maar 1 minuut aanwezig en dan opnieuw opbouwen)
Wellicht is dat bij jullie ook van toepassing en snapt het oude modem het niet goed meer of is het spul gevoeliger geworden (wellicht inderdaad alle kabel wat te veel is er tussenuit)
Wellicht is dat bij jullie ook van toepassing en snapt het oude modem het niet goed meer of is het spul gevoeliger geworden (wellicht inderdaad alle kabel wat te veel is er tussenuit)
GAEvakYD schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:52:
Gisteravond maar weer eens gaan bellen met Telfort. Mijn ouders hebben net als mij vroeger een oud Tiscali T6 abonement. Met het verschil dat het bij hun als een half jaar of langer gewoon niet goed meer werkt. Bij hun valt in de avond en vooral in het weekend heel vaak de lijn eruit.
Mis
1) ISRA
2) Splitter
3) Modem-op-de-modem-poort-van-de-splitter
4) Telefoon-op-de-telefoon-poort-van-de-splitter
Maar dit is alleen voor de situatie als je nog een analoog of ISDN lijntje van KPN heel laat (linesharing).
Heb je een abonnement zonder vaste telefoonlijn (of VOIP bellen) dan is die hele splitter niet nodig
1) ISRA
2) Splitter
Maar dit is alleen voor de situatie als je nog een analoog of ISDN lijntje van KPN heel laat (linesharing).
Heb je een abonnement zonder vaste telefoonlijn (of VOIP bellen) dan is die hele splitter niet nodig
grun93 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:37:
[...]
Als ik het topic goed gelezen heb moet dat sowieso, altijd. Vanaf het ISRA punt eerst de modem, daarna pas (eventueel) de splitter.
Anoniem: 248548
Kijk aan dit soort onderzoek hebben we iets. Het belang van het zo dicht mogelijk aansluiten van het modem op het ISRA (sommigen spreken zelfs van maximaal 50 centimeter) wordt mijnes inziens vaak schromelijk overdreven.Anoniem: 133692 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:06:
Ik zit in en heel oud huurhuisje en heb dezelfde ISRA in de meterkast.
In Tisc dslams zit geen Cisco zut.HamsterDance2 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:38:
Wat ik denk te gokken, is dat de poorten in de centrale onder Tiscali van het merk X waren en dat ze nu van het merk Cisco zijn.
Het is meer dat ranzige aftakkingen, veel te lange platte kabels en andere dingen die potentieel (veel) verlies geven op deze manier uitgeschakeld zijn.Anoniem: 248548 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:04:
[...]
Het belang van het zo dicht mogelijk aansluiten van het modem op het ISRA (sommigen spreken zelfs van maximaal 50 centimeter) wordt mijnes inziens vaak schromelijk overdreven.
[ Voor 44% gewijzigd door BHQ op 17-05-2008 19:19 ]
Afstand splitter modem (tenzij kapot,maar denk het niet) zal zeker niet het probleem zijn.Even kijken wat de resultaten zijn mbt direct aansluiten op Isra-punt.GAEvakYD schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:52:
De medewerker zei dat de afstand van de splitter naar de modem te groot (3.5 meter) was. Die is volgens mij ook wel groot, maar kan nooit het probleem zijn. De verbinding heeft het het jaar altijd perfect gedaan. Vanaf een bepaald punt zijn de problemen begonnen, en dan vooral tijdens piekuren. Dit kan dan toch niet aan splitter ligt. Dan moet ik terugbellen naar de helpdesk, die dan eventueel kunnen zien wat er op de lijn gebeurt.
.
Om te kunnen bepalen wat er aan de hand is zal men op zijn minst een ticket aangemaakt moeten hebben en bepaalde tools opstarten alvorens iets te kunnen meten.
Ja precies dat dacht ik ook, die persoon bleef volhouden dat ze dat terug konden kijken. Het lijkt me stug maar dan heb ik in ieder geval gedaan wat hun eerste suggestie was.Scandic2008 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:25:
[...]
Afstand splitter modem (tenzij kapot,maar denk het niet) zal zeker niet het probleem zijn.Even kijken wat de resultaten zijn mbt direct aansluiten op Isra-punt.
Om te kunnen bepalen wat er aan de hand is zal men op zijn minst een ticket aangemaakt moeten hebben en bepaalde tools opstarten alvorens iets te kunnen meten.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Anoniem: 33142
nu heb ik de zyxel op bridging gezet en er een d-link dir635 router op gezet.
als ik nu adsl-modem intik in de browser kom ik niet meer in het modem,tenzij ik mn pc er direct op aansluit.
is er een andere manier om achter de router in het modem te komen??
als ik nu adsl-modem intik in de browser kom ik niet meer in het modem,tenzij ik mn pc er direct op aansluit.
Waarom, het werkt nu precies zoals het hoortAnoniem: 33142 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:27:
Als de Zyxel in bridge staat 'weet' de D-link niet dat het apparaat ertussen zit, die ziet alleen dat-ie een IP request doet en er een krijgt van de ISP.
[ Voor 25% gewijzigd door BHQ op 17-05-2008 20:47 ]
Ik had iets van gelijke strekking op 1 mei gepost, maar blijkbaar is dit onopgemerkt gebleven.Anoniem: 248548 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:04:
[...]
Kijk aan dit soort onderzoek hebben we iets. Het belang van het zo dicht mogelijk aansluiten van het modem op het ISRA (sommigen spreken zelfs van maximaal 50 centimeter) wordt mijnes inziens vaak schromelijk overdreven.
pafdaddy in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 8"
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Nou, mijn IRC connectie wordt wel heel vaak gedisconnect. Weet niet zeker of het door Telfort komt, want bij het gewone internet gebruik heb ik eigenlijk nergens last van... Snelheid is prima in orde.
Het argument is ook niet dat een kabel tussen isra en modem ALTIJD problemen veroorzaakt. Het is puur een kwestie van uitsluiten en dus even testen hoe het modem zich gedraagt direct op en dicht bij het isra.pafdaddy schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:31:
[...]
Ik had iets van gelijke strekking op 1 mei gepost, maar blijkbaar is dit onopgemerkt gebleven.
pafdaddy in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 8"
Daar ben ik het natuurlijk mee eens.woekele schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:28:
[...]
Het argument is ook niet dat een kabel tussen isra en modem ALTIJD problemen veroorzaakt. Het is puur een kwestie van uitsluiten en dus even testen hoe het modem zich gedraagt direct op en dicht bij het isra.
Juist. Ik sta weer met beide beentjes op de grond.HamsterDance2 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:40:
Mis![]()
1) ISRA
2) Splitter
Vreemd dat een technische medewerker dan anders roept ? Dat was volgens hem de reden waarom een aantal modems niet meer lekker werken momenteel.
Yapser schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:17:
[...]
In Tisc dslams zit geen Cisco zut.
[...]
Het is meer dat ranzige aftakkingen, veel te lange platte kabels en andere dingen die potentieel (veel) verlies geven op deze manier uitgeschakeld zijn.
Wat denk je zelf? Dat het een bezighoudstherapie is?GAEvakYD schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:52:
Als jij al je apparatuur loskoppelt kunnen ze een kale lijnmeting doen. Waarschijnlijk hebben ze tijden je telefoongesprek al een onbalans gezien en willen ze weten of die in de lijn of in jouw apparatuur zit.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hmz, de VOIP valt er hier toch geregeld uit, maar na een reset van het modem werkt het dan weer. Iemand een suggestie?
Reset je het modem echt door dat reset gaatje ingedrukt te houden tot PWR gaat knipperen, of zet je hem gewoon uit en weer aan?
Een harde reset wil het probleem wel eens oplossen...
Een harde reset wil het probleem wel eens oplossen...
Ik gooi gewoon de stroom eraf, maar 't is dus niet iets wat veel vaker voorkomt?
Iemand in het Voipbuster topic merkte op dat sinds de KPN storing de site van Voipbuster veel sneller opende. Inderdaad, ook bij Telfort is het nu snel.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
In principe niet nee, maar mocht je er vaker last van hebben, kan het helpen het modem even helemaal naar de fabrieksinstellingen te gooien en daarna het voip gedeelte opnieuw in te stellen.neographikal schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:15:
Ik gooi gewoon de stroom eraf, maar 't is dus niet iets wat veel vaker voorkomt?
Ik heb sinds gister 17:45 om de haverklap disconnects, daarvoor was er niks aan de hand. Kan dit door de werkzaamheden komen die nog lopen?
Anoniem: 221829
Ik krijg maar geen verbinding met de pop3 server. Meer mensen met dit probleem? Ik heb alles op de juiste manier ingesteld staan.
Zie hier onder mijn waardes:
Met deze waardes haal ik op het moment 5400 kbps (4700 kbps effectief). Ik heb uit reacties van andere gebruikers opgemerkt dat zij met deze waardes (attenuation van rond de 43 db) hogere snelheden halen.
Ik vraag me af of dit aan mijn IS/RA punt kan liggen. Ik heb hier wat onderzoek naar gedaan, en ik lees alleen maar dingen over rode en blauwe draadjes die moeten worden aangesloten.
In mijn geval heb ik nog twee extra draadjes die op het zelfde punt zijn aangesloten op die van de rode en blauwe.
Ik heb een tekening gemaakt om het duidelijk te maken:

Hier een echte foto: http://x.cixx-online.com/x/isra2.JPG
Mijn modem is direct aangesloten op het kastje wat je op de foto ziet. Boven het kastje op de foto is nog een identiek kastje waar enkel de rode en blauwe draden heen gaan, maar daar is niks op aangesloten.
De twee dikke draden (donkerrood en zwart) zijn van koper.
Ik zit op een ADSL2 centrale die volgens de attenuation waarde 3.11 km van mijn huis af staat.
Is hier iets raars aan de hand wat de snelheid kan beinvloeden?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| noise margin upstream: 6 db output power downstream: 19 db attenuation upstream: 23 db tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bc cc cc cc cc cc cb cc bb aa a9 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 6 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 43 db tone 32- 63: 02 12 45 55 55 55 55 55 55 55 55 54 45 57 9a ab tone 64- 95: bb bb bb bb bb aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 92 99 99 98 98 88 88 88 tone 128-159: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 84 78 88 88 88 77 tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 72 57 77 67 77 77 77 77 77 77 tone 192-223: 76 77 66 62 66 66 65 55 56 66 65 66 65 55 55 54 tone 224-255: 55 54 44 43 22 02 21 02 22 22 22 21 12 00 00 00 tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |
Met deze waardes haal ik op het moment 5400 kbps (4700 kbps effectief). Ik heb uit reacties van andere gebruikers opgemerkt dat zij met deze waardes (attenuation van rond de 43 db) hogere snelheden halen.
Ik vraag me af of dit aan mijn IS/RA punt kan liggen. Ik heb hier wat onderzoek naar gedaan, en ik lees alleen maar dingen over rode en blauwe draadjes die moeten worden aangesloten.
In mijn geval heb ik nog twee extra draadjes die op het zelfde punt zijn aangesloten op die van de rode en blauwe.
Ik heb een tekening gemaakt om het duidelijk te maken:

Hier een echte foto: http://x.cixx-online.com/x/isra2.JPG
Mijn modem is direct aangesloten op het kastje wat je op de foto ziet. Boven het kastje op de foto is nog een identiek kastje waar enkel de rode en blauwe draden heen gaan, maar daar is niks op aangesloten.
De twee dikke draden (donkerrood en zwart) zijn van koper.
Ik zit op een ADSL2 centrale die volgens de attenuation waarde 3.11 km van mijn huis af staat.
Hier geen probleem. Wat krijg je te zien als je het volgende doet?Anoniem: 221829 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:38:
Ik krijg maar geen verbinding met de pop3 server. Meer mensen met dit probleem? Ik heb alles op de juiste manier ingesteld staan.
* Start -> uitvoeren
* CMD <enter>
* telnet pop3.telfort.nl 110 <enter>
Ik zie:
+OK POP3 server ready <FD5E3479AD18CB813C14B5150BDE132E52A46173@mail-1-nl.tiscal i.it>
Anoniem: 221829
Inmiddels werkt het hier ook weer. Onderbreking zal niet al te lang geweest zijn denk ik.trolleystad schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:15:
[...]
Hier geen probleem. Wat krijg je te zien als je het volgende doet?
* Start -> uitvoeren
* CMD <enter>
* telnet pop3.telfort.nl 110 <enter>
Ik zie:
+OK POP3 server ready <FD5E3479AD18CB813C14B5150BDE132E52A46173@mail-1-nl.tiscal i.it>
Lijkt me geen ADSL2 aangezien je geen waardes hebt bij tone boven de 255 range.cixx schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:54:
Zie hier onder mijn waardes:
<knip>
Only fools are enslaved by time and space.
Bij WAN information staat dit:LoneRanger schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:34:
[...]
Lijkt me geen ADSL2 aangezien je geen waardes hebt bij tone boven de 255 range.
DSL Mode: ADSL2
En het was toch ook zo dat je geen 1024 kbit up kon halen als je op een ADSL1 centrale zat? Die haal ik namelijk wel.
Anoniem: 48844
Telfort is momenteel de provider met hoogste snelheid voor € 20,- per maand (publiek verkrijgbaar).
Daarom heb ik een vriend van mij ook Telfort geadviseerd.
Echter liep dit op een drama uit.
De welkomst brief kwam pas na 8 weken binnen. Hierbij zou ook de modem al geleverd zijn, maar dit bleek niet het geval. Een week later erachteraan gebeld en gevraagd, toen bleek dat het adres niet zou kloppen.Terwijl de welkomst brief wel aan was gekomen. Weer 2 weken vertraging.
Vervolgens gingen we bezig en bleek het internet niet te werken. Monteur aangevraagd.
4 weken gewacht en in de laatste 2 weken echt voor € 25,- gebeld.
Uiteindelijk bleek dat ze een telefoonnummer van 11 nummers hadden doorgegeven, wat niet klopte.
Alle andere (7!) Telfort-medewerkers hadden het niet gezien en hadden geadviseerd nog even te wachten.
KPN belde toen de volgende week en toen werkte het internet. Oorzaak bleek een verkeerde aansluiting. De oude eigenaar had ook nog een telefoonverbinding "online" staan.
In totaal 15 weken gewacht en € 80,- aan beltegoed kwijt. Voor de 15 weken is het abonnementsgeld wel terug te krijgen, echter vind ik een vergoeding ook redelijk. Die jongen heeft 15 weken zonder internet gezeten.
Daarom heb ik een vriend van mij ook Telfort geadviseerd.
Echter liep dit op een drama uit.
De welkomst brief kwam pas na 8 weken binnen. Hierbij zou ook de modem al geleverd zijn, maar dit bleek niet het geval. Een week later erachteraan gebeld en gevraagd, toen bleek dat het adres niet zou kloppen.Terwijl de welkomst brief wel aan was gekomen. Weer 2 weken vertraging.
Vervolgens gingen we bezig en bleek het internet niet te werken. Monteur aangevraagd.
4 weken gewacht en in de laatste 2 weken echt voor € 25,- gebeld.
Uiteindelijk bleek dat ze een telefoonnummer van 11 nummers hadden doorgegeven, wat niet klopte.
Alle andere (7!) Telfort-medewerkers hadden het niet gezien en hadden geadviseerd nog even te wachten.
KPN belde toen de volgende week en toen werkte het internet. Oorzaak bleek een verkeerde aansluiting. De oude eigenaar had ook nog een telefoonverbinding "online" staan.
In totaal 15 weken gewacht en € 80,- aan beltegoed kwijt. Voor de 15 weken is het abonnementsgeld wel terug te krijgen, echter vind ik een vergoeding ook redelijk. Die jongen heeft 15 weken zonder internet gezeten.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 48844 op 18-05-2008 14:45 ]
Anoniem: 179986
als er geen adsl2plus staat dan ben je sowieso gecapped op adsl snelheden. hoger dan 8 mbit gaat het dus nietcixx schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:40:
[...]
Bij WAN information staat dit:
DSL Mode: ADSL2
En het was toch ook zo dat je geen 1024 kbit up kon halen als je op een ADSL1 centrale zat? Die haal ik namelijk wel.
Orange - ADSLAnoniem: 48844 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:44:
Telfort is momenteel de provider met hoogste snelheid voor € 20,- per maand (publiek verkrijgbaar).
Alice Easy
Eh?
En het ligt vooral aan hoever je van de centrale af zit, om 50KB/s meer of minder kijkt de gemiddelde consument denk ik niet zo heel erg als het om een 20mbit-pakket gaat.
Ik heb nog steeds ADSL via speedlinq confort kpn + bellen. Nu wil ik na de migratie naar telfort, mijn belbudget lijn opzeggen en alleen een 20MB internet abbo, kan dit ?.
en hoe kan ik dat het beste aanpakken ?
Als je eenmaal op het Telfort 20mb abo zit, kan je volgens mij direct je kpn opzeggen en komt dit verder vanzelf goed bij Telfort (zou wel voor de zekerheid het nog even navragen bij de administratieve helpdesk t.z.t.)dirk38 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:30:
Ik heb nog steeds ADSL via speedlinq confort kpn + bellen. Nu wil ik na de migratie naar telfort, mijn belbudget lijn opzeggen en alleen een 20MB internet abbo, kan dit ?.
Mocht je het nummer willen porteren naar telfort dan moet je eerst een nummerportering aanvragen en laten afhandelen door Telfort.
Bij Orange is de prijs tijdelijk (na 12 maanden €23.95) en zonder lijnhuur (€5 euro, na 12 maanden €9.95)MensionXL schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:02:
[...]
Orange - ADSL
Alice Easy
Eh?Allemaal 20mbit maximaal hoor?
En allemaal voor <€20,- p/m.
En het ligt vooral aan hoever je van de centrale af zit, om 50KB/s meer of minder kijkt de gemiddelde consument denk ik niet zo heel erg als het om een 20mbit-pakket gaat.
Dit topic is gesloten.