Telfort Internet ervaringen topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 95.252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:30
Mensen

Ik heb niet heel veel verstand van VOIP en zo, maar is het volgende mogelijk.

Ik zag dit artikel nieuws: Skype introduceert Europese flatfee-dienst
en vroeg me af of je dan ook de gegevens van skype in je modem kan zetten.

Dus dat je een telefoon op je modem aansluit (heb nu alleen internet), en dan dus automatisch belt via je skype account.

Kan dat?
(of gaat die vlieger helaas niet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:34

PoweRoy

funky!

stimpyrulez schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:05:
Mensen

Dus dat je een telefoon op je modem aansluit (heb nu alleen internet), en dan dus automatisch belt via je skype account.

Kan dat?
goedkoper om een voipbuster account te nemen imho :? Dat is namelijk gratis.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:30
PoweRoy schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:12:
[...]

goedkoper om een voipbuster account te nemen imho :? Dat is namelijk gratis.
Maar het zou dus wel kunnen?
Aangezien dat mijn vraag was ;)

(wel handig om te weten dat voipbuster cheaper is hoor! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
stimpyrulez schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:37:
[...]

Maar het zou dus wel kunnen?
Aangezien dat mijn vraag was ;)

(wel handig om te weten dat voipbuster cheaper is hoor! )
Ja, dat kan. Surf maar eens naar hun site.
Je hoeft dus geen telefonie van Telfort af te nemen.
Sommigen hebben een aparte voip-aanbieder voor IN en OUT verkeer.
Doe maar eens een search op dit topic(ook vorige delen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Al enkele dagen is het zo dat ik problemen ondervind met de telefoniediensten van telfort.

Bellen naar mobiel: Nummer is niet beschikbaar
Bellen van mobiel naar vast: ik hoor een kiestoon, terwijl de telefoon niks laat merken
Bellen vanuit skype naar vast: dat werkt schijnbaar

De ringtest uit de modem werkt naar behoren, dus de lijn is goed. Inmiddels de oude niet-dect telefoon vervangen voor een dect telefoon, maar nog steeds het probleem. Volgens telfort medewerker is er geen storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 21:01
Thombias schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:20:
Ja, dat kan. Surf maar eens naar hun site.
Nee, het kan niet. Skype doet niet aan SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
FF een vraag, waar ik middels zoeken op het web niet achter ben gekomen:

Hoe train je precies je modem in?

Moet je in je modem gaan naar:
advanced>remote MGMT>Telnet en vervolgens Secured Client IP op all zetten???

ik heb een snelle verbinding, maar ja, als het sneller kan...
DSL Up 16476 kbps / 878 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
DeMol13 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:40:
FF een vraag, waar ik middels zoeken op het web niet achter ben gekomen:

Hoe train je precies je modem in?

Moet je in je modem gaan naar:
advanced>remote MGMT>Telnet en vervolgens Secured Client IP op all zetten???

ik heb een snelle verbinding, maar ja, als het sneller kan...
DSL Up 16476 kbps / 878 kbps
Het 'intrainen' is vrij vertaald naar lekentaal: "verbinding maken". Dit gebeurt als je het modem aanzet. Secure Client IP heeft er niets mee te maken. Je kunt je snelheid omhoog krijgen door je modem direct bij je IS/RA punt te plaatsen en deze aan te sluiten met een korte CAT5 kabel. Of je moet dichter bij de wijkcentrale gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:33
Hoi,

Mijn eerste berichtje in dit topic en wilde mijn beleving met Telfort tot nu toe even posten.

4 april telfort internet besteld
5 april bevestiging via mail
28 april mail met oplevering internet in week van 28 april
23 april postbode aan deur met modem, niet thuis
vandaag modem opgehaald bij postkantoor.
Aansluiten en binnen 10 minuten aan het werk gekregen.

Qua oplevering 100% tevreden, binnen 3 weken internet :) eigenlijk 2 want je hebt nog 7 dagen opzegtermijn voordat ze beginnen bij telfort.

FF snel testje met ftp van twente en download rond de 1,70 MB/sec

Dit staat er bij interface status:
DSL Up 18846 kbps / 1151 kbps

al met al dus goed tevreden.

had trouwens wel een kpn aansluiting maar die was niet geactiveerd en hebben ze ook nog in die 2 weken gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door MichelatNL op 25-04-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
@trolleystad:

thanks! Ik zat gewoon te ingewikkeld te denken! Dan veranderen we niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 16:02
24 April zou onze internet opleverdatum zijn. Vandaag kunnen wij niet meer bellen of gebeld worden (kpn internet + bellen), dus waarschijnlijk hebben zij onze lijn opgeleverd. Maar ik sluit het modem aan, maar kan geen verbinding krijgen met het intertnet. Hier een screenshot van de status pagina van de Router.

KLIK!

Nou zie ik bij Wan information dingen die allemaal niet kloppen.

Ik kan trouwens nog wel internetten met internet + bellen van kpn.

edit:
Ik zie net dat wij een mailtje hebben gehad (24-04-2008) van Telfort dat onze verbinding is opgeleverd

Ziet iemand misschiens wat ik ben vergeten ben/fout doe?

[ Voor 15% gewijzigd door rickhansen op 25-04-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 20:58

BHQ

rickhansen schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:53:
24 April zou onze internet opleverdatum zijn. Vandaag kunnen wij niet meer bellen of gebeld worden (kpn internet + bellen), dus waarschijnlijk hebben zij onze lijn opgeleverd. Maar ik sluit het modem aan, maar kan geen verbinding krijgen met het intertnet. Hier een screenshot van de status pagina van de Router.
Die ingetrainde snelheid (3072/512) klinkt heel erg alsof je oude lijn nog actief is (nog niet geporteerd dus). Het zou heel knap zijn als je deze snelheid precies zou trainen met Telfort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Yapser schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:22:
[...]

Die ingetrainde snelheid (3072/512) klinkt heel erg alsof je oude lijn nog actief is (nog niet geporteerd dus). Het zou heel knap zijn als je deze snelheid precies zou trainen met Telfort ;)
Ja, dat was onze snelheid dus ook. Maar ik weet op dit moment even niet wat ik hier aan moet doen. Iemand een idee, want hij zou de verbinding van kpn toch moeten kunnen vinden als zij in een email zeggen dat onze lijn is geactiveerd?

Als ik internet wizzard ga doen van de router kan hij geen ISP vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door rickhansen op 25-04-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

rickhansen schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:53:
Ziet iemand misschiens wat ik ben vergeten ben/fout doe?
Verbinding geactiveerd op die speciale activatiepagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:02:
[...]

Ik kan niet op internet komen met de Telfort router, met de kpn router nog wel (maar daar heb ik op dit moment vrij weinig aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:02:
[...]

Zonder wan ip (0.0.0.0) valt er niets te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 23:23
rickhansen schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:13:
[...]

Ik kan niet op internet komen met de Telfort router, met de kpn router nog wel (maar daar heb ik op dit moment vrij weinig aan).
Wanneer je met je KPN router nog gewoon op het internet kunt is je telfort lijn dus nog niet opgeleverd, bel telfort eens zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Begin februari ben ik overgestapt op ADSL (zonder VoIP), aanvankelijk was ik zeer tevreden. Hoge snelheid, goedkoop en verder gewoon no-nonsense. Maar sinds een maand ofzo heb ik steeds vaker last van storingen, steeds met een periode van ongeveer een halve minuut waarbij verkeer niet mogelijk is (het modem blijft wel ingetraind dus de lijn zelf valt niet weg). Erg jammer, want ik was zo blij met Telfort. Hebben meer mensen last van dit probleem? Ik ga komende denk ik eens met de helpdesk bellen.

Ik gebruik overigens een Linksys WAG200 en de lijn bevind zich in de het zuiden van Amersfoort (wellicht mensen uit die buurt die de problemen herkennen?)

[ Voor 4% gewijzigd door SVDT op 26-04-2008 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 18:32
stimpyrulez schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:05:
Mensen

Kan dat?
Ik moet je teleur stellen. Skype gebruikt geen SIP als protocol, waar alle modems dit dus wel doen. Voor Skype zijn er wel losse standalone telefoons beschikbaar (dus dan hoeft je PC niet aan te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb het modem van Telfort ook ontvangen en aangesloten. Ik kom over van Speedlinq en het internet werkt met het nieuwe Telfort modem maar ik heb nog de oude Speedlinq snelheid namelijk 4 mbit.

Zou ik gewoon nog even geduld moeten hebben eer Telfort de snelheid opwaardeerd op mijn adres? Want ik heb nu nog gewoon de oude Speedlinq snelheid, ik heb ook nog geen brief ontvangen wanneer mijn abbonement over gaat naar de nieuwe snelheid, maja kan wel al internetten met het Telfort meegeleverde modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
SVDT schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 02:25:
Begin februari ben ik overgestapt op ADSL (zonder VoIP), aanvankelijk was ik zeer tevreden. Hoge snelheid, goedkoop en verder gewoon no-nonsense. Maar sinds een maand ofzo heb ik steeds vaker last van storingen, steeds met een periode van ongeveer een halve minuut waarbij verkeer niet mogelijk is (het modem blijft wel ingetraind dus de lijn zelf valt niet weg). Erg jammer, want ik was zo blij met Telfort. Hebben meer mensen last van dit probleem? Ik ga komende denk ik eens met de helpdesk bellen.

Ik gebruik overigens een Linksys WAG200 en de lijn bevind zich in de het zuiden van Amersfoort (wellicht mensen uit die buurt die de problemen herkennen?)
Ik kan jou uit het lijden verlossen: ik heb het probleem ook. Ik heb zelfs 2 Linksys WAG200G's hier staan en getest, vershillende firmware, met Linksys lopen bekvechten, met Telfort lopen bekvechten. Van de week was er dan eindelijk een kleine stap vooruit. Ik moet de modem eind volgende week ergens aanzetten, zodat hij weer de fout in gaat. Dan zal als het goed is 6 mei iemand van netwerkbeheer gaan kijken, waarom deze modems zou hard falen op hun netwerk.

Bel aub wel de helpdesk, hoe meer het aanmelden hoe meer urgentie het krijgt om te fixen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 26-04-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 54235 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:11:
Al enkele dagen is het zo dat ik problemen ondervind met de telefoniediensten van telfort.

Bellen naar mobiel: Nummer is niet beschikbaar
Bellen van mobiel naar vast: ik hoor een kiestoon, terwijl de telefoon niks laat merken
Bellen vanuit skype naar vast: dat werkt schijnbaar

De ringtest uit de modem werkt naar behoren, dus de lijn is goed. Inmiddels de oude niet-dect telefoon vervangen voor een dect telefoon, maar nog steeds het probleem. Volgens telfort medewerker is er geen storing...
Ik heb hier hetzelfde: internet werkt prima, maar geen gehoor op telefoon, lampje voor telefoon brandt ook niet op modem terwijl de sip wel geregistreerd staat in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Bij mijn ook geen telefoon vanaf 18.u, groenelampje brandt wel, maar geen respons, dit heb ik al vaker gehad, wordt de kwaliteit minder, zoja, dan ben ik gouw weg.

Voorschoten(2253)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Weert 6002

Wederom geen telefonie. De gehele week is de bereikbaarheid ronduit slecht. Ik kijk het nog een paar dagen aan voordat ik op basis van wanprestatie mijn contract wil gaan opzeggen voor vast bellen. Normaal bel ik alles met vast, maar dankzij telfort zit ik nu (met nog 2 weken te gaan) aan mijn maximale mobiele bundel en kan ik dus 2 weken niks bellen/smsen.

Fantastisch 8)7

* Anoniem: 54235 gaat opzoek naar XS4ALL, in studentenhuis is dit aanwezig, en nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07 17:58
Vanavond tijdens een gesprek viel de verbinding plots weg. Mijn vaste nummer met mijn mobiel gebeld en dan krijg ik de melding" Sorry uw account of pincode wordt niet herkend, probeert u het nogmaals."
Het Phone1 lampje brand wel, maar in het menu staat dat ik niet geregistreerd sta.
Klikken op register heeft geen zin.
Soms lukt het wel om te registreren, maar werkt telefonie nog steeds niet. Unregister gaat niet. En krijg een andere melding als ik mijzelf probeer te bellen (weet nu even niet wat er wordt gezegd).

Ik heb dit nog maar 1 keer eerder gehad, en toen hoefde ik alleen maar de modem aan en uit te zetten. Nu werkt niet, en Telfort is al naar huis. Niet echt handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Ik was al bang dat ik de enigste was met dit probleem.. Hebben meer mensen hier last van ?
Iemand al contact kunnen leggen met iemand van Telfort ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 19:38
Erwinh schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:58:
Vanavond tijdens een gesprek viel de verbinding plots weg. Mijn vaste nummer met mijn mobiel gebeld en dan krijg ik de melding" Sorry uw account of pincode wordt niet herkend, probeert u het nogmaals."
Het Phone1 lampje brand wel, maar in het menu staat dat ik niet geregistreerd sta.
Soms lukt het wel om te registreren, maar werkt telefonie nog steeds niet. Unregister gaat niet. En krijg een andere melding als ik mijzelf probeer te bellen (weet nu even niet wat er wordt gezegd).

Ik heb dit nog maar 1 keer eerder gehad, en toen hoefde ik alleen maar de modem aan en uit te zetten. Nu werkt niet, en Telfort is al naar huis. Niet echt handig...
Exact hetzelfde probleem hier. Na reset van het modem heb ik status "SIP1 Registration Status:On Register". Maar mobiel bellen naar mijn vaste nummer geeft de bescheiden damesstem met bovenstaande foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Hier ook, gemeente Rotterdam, geen telefonie. Overigens de eerste storing sinds december :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan65
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-01-2022
Erwinh schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:58:

Bij mij precies het zelfde, het lampje brand wel en het modem staat gewoon op geregistreerd. Ook exact dezelde melding. Betreft omgeving Ermelo. Twee weken gelden ook al eens iets dergelijks gehad. Vanaf januari Telfort klant, dit is nu de 2e keer dat ik dus storing heb in de telefonie. Overigens verder wel tevreden over Telfort

Groeten
Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
In Breda, 4811, werkt telefonie ook voor geen meter meer en dat kon er ook nog wel bij met die baggerverbinding hier. Gelukkig hebben we nog zoiets als mobiele telefoons, maar dit is al de 2e keer in een week tijd en begint een beetje triest te worden zo.

Misschien moet KPN / Telfort maar even een stop op de aanmeldingen invoeren, net als bij IPB destijds, om de huidige capaciteitsproblemen te verwerken en verdere te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244295

En ook hier in het 3411 gebied geen sjoege. Begin er ook een beetje de balen van te krijgen. Telfort mag zo onderhand, net als IPB een half jaar geleden, aan een vergoeding voor iedereen gaan denken.
Waardeloze update van hun storingsmeldingen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggie
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Ook in Delft werkt de telefoon niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Bij mij werkt Telfort vaste telefonie weer, zowel bellen als gebeld worden.
Regio Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 20:44
Hier 2405 ook nog steeds geen telefonie en de "bekende tekst " van de dame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan65
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-01-2022
In Ermelo doet de telefoon het weer

groet,
Gertjan

[ Voor 75% gewijzigd door Gertjan65 op 26-04-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hier in Voorschoten(2253) doet de telefoon ook, na ik de modem eerst uit had gezet en na 1 minuut weer aan had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ook hier is de storing verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 20:44
Hier doet ie het ook weer, maar de vlag gaat nog niet uit.
Niet de 1e keer van de week dat er probs waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11-2020

JRM

Probleem hier! :x

Ik had voorheen een tiscali abo 6 Mb down en 750 kb up, maar sinds een week is het gewoon huilen met de pet op. De verbinding valt soms weg, down en up zijn respectivelijk 1500 en 210(via telfort website moet 14 mbit mogelijk zijn). Internetten is een hel. De telefoon doet het ook niet meer (modem instellingen zijn goed).

Virus/spyware scan of andere bekabeling hebben geen effect. De snelheid is bagger op alle computers. Het kan bijna alleen maar telfort zijn, maar ik zou graag wat feedback krijgen voor mogelijke oorzaken en dingen waar ik naar kan kijken. Voorheen werkte alles prima en zonder iets te veranderen is het opeens zo geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
JRM schreef op zondag 27 april 2008 @ 00:20:
Probleem hier! :x

Ik had voorheen een tiscali abo 6 Mb down en 750 kb up, maar sinds een week is het gewoon huilen met de pet op. De verbinding valt soms weg, down en up zijn respectivelijk 1500 en 210(via telfort website moet 14 mbit mogelijk zijn). Internetten is een hel. De telefoon doet het ook niet meer (modem instellingen zijn goed).

Virus/spyware scan of andere bekabeling hebben geen effect. De snelheid is bagger op alle computers. Het kan bijna alleen maar telfort zijn, maar ik zou graag wat feedback krijgen voor mogelijke oorzaken en dingen waar ik naar kan kijken. Voorheen werkte alles prima en zonder iets te veranderen is het opeens zo geworden.
Tja, zonder iets te veranderen deed mijn auto ook opeens niets meer :o Ik zou beginnen met kijken in je modem op welke waardes deze ingetraind staat en dit vergelijken met de snelheid die je haalt op je computers. En dan niet meten met een site als speedtest.nl, dat is niet te vertrouwen. Download op http://ftp.telfort.nl/pub/test/ het 100mb.bin bestand eens.

Mocht je intrainwaarde te laag zijn, sluit dan je modem eens met een korte kabel direct op je IS/RA punt aan zonder adsl-splitter. Is je waarde dan nog steeds te laag? Dan is de kans inderdaad groot dat het niet je huis ligt, maar dat er iets met je koperkabel van KPN aan de hand is, of misschien bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260278

Ik heb 16 april telfort internet en telefonie aangevraagd en ben inmiddels in stap 3.
Ik ben op zoek gegaan naar de israpunt in mn huis (bouwjaar 1910).
Niks gevonden alleen dit volgens mij een soort van splitter, er komen 4 draden in samen. Ik ben bang dat mn isra punt ergens onder de vloer zit. Is dit goeie situatie of moet ik echt mn isra punt vinden?
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0208/DSC02187.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0208/DSC02191.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
Dit lijkt me NIET je isra punt. Gezien de kleuren is het een 'door knoop doos'. Volg de 2? losse beige? kabels en kijk waar het uitkomt. Daar zal een isra punt zitten.

Onder de vloer zit meestal geen isra punt. je moet op zoek naar een (meestal) dikke blauwe kabel of een heleboel losse draadjes in een losse doos (meestal in de wand vd muur)

eerste actie? volg de draadjes en vertel meer ;)
Anoniem: 260278 schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:16:
Ik heb 16 april telfort internet en telefonie aangevraagd en ben inmiddels in stap 3.
Ik ben op zoek gegaan naar de israpunt in mn huis (bouwjaar 1910).
Niks gevonden alleen dit volgens mij een soort van splitter, er komen 4 draden in samen. Ik ben bang dat mn isra punt ergens onder de vloer zit. Is dit goeie situatie of moet ik echt mn isra punt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:18

vr6-only

Blub Blub

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~koffiemok/isra-overzicht.jpg

onderste rij en dan die in het midden. Dat is waarschijnlijk jouw situatie momenteel.
Zo'n punt kan ook in de kruipruimte zitten! Het hoeft niet persé in de meterkast!

Maar dat doosje is ervoor om de lijnen één op één door te zetten.
Stel dat je boven en beneden een telefoon wilt, dan kan dat met zo'n doosje.

Op de rode en blauwe aders zit het signaal op. Maar welke? Het is dus aan te raden om uit te zoeken hoe het allemaal is aangesloten.

[ Voor 37% gewijzigd door vr6-only op 28-04-2008 01:09 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Mooie plaatjes. Goede tekst. Maar in een kruipruimte mag geen electra worden afgewerkt.... zal er echt boven zitten ;)
vr6-only schreef op maandag 28 april 2008 @ 01:05:

onderste rij en dan die in het midden. Dat is waarschijnlijk jouw situatie momenteel.
Zo'n punt kan ook in de kruipruimte zitten! Het hoeft niet persé in de meterkast!

Maar dat doosje is ervoor om de lijnen één op één door te zetten.
Stel dat je boven en beneden een telefoon wilt, dan kan dat met zo'n doosje.

Op de rode en blauwe aders zit het signaal op. Maar welke? Het is dus aan te raden om uit te zoeken hoe het allemaal is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik ben vanochtend van Speedlinq 4 mbit naar Telfort 20 mbit overgezet. Download nu met 1900 kb/sc :9~ _/-\o_ Hulde aan Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zag net dat de status pagina van Telfort is vernieuwd :+

Er staat bij mij echter nu: Telfort internet 20 Mb € 19,95 per maand
terwijl ik ook telefonie heb aangevraagd :?

[ Voor 49% gewijzigd door hjs op 28-04-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HamsterDance2 schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:27:
Dit lijkt me NIET je isra punt. Gezien de kleuren is het een 'door knoop doos'. Volg de 2? losse beige? kabels en kijk waar het uitkomt. Daar zal een isra punt zitten.

Onder de vloer zit meestal geen isra punt. je moet op zoek naar een (meestal) dikke blauwe kabel of een heleboel losse draadjes in een losse doos (meestal in de wand vd muur)

eerste actie? volg de draadjes en vertel meer ;)

[...]
draadjes volgen kan niet bij de doos die je op de foto ziet gaat het onder de vloer en de vloer zit helemaal dicht overal |:(
beneden bij de ingang en meterkast zit alles onder een dikke laag verf, ik denk dat ik het aand de monteur van kpn ga vragen.
die komt wel langs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 260278 schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:10:
[...]

draadjes volgen kan niet bij de doos die je op de foto ziet gaat het onder de vloer en de vloer zit helemaal dicht overal |:(
beneden bij de ingang en meterkast zit alles onder een dikke laag verf, ik denk dat ik het aand de monteur van kpn ga vragen.
die komt wel langs toch?
Nee er komt geen monteur van KPN langs, althans niet wanneer je daar niet om gevraagd hebt. Als je hebt gekozen voor een installatie monteur komt er een werknemer van een ander bedrijf het werk uitvoeren (ik weet niet meer uit precies welk, stond in een foldertje van Telfort). Deze M/V heeft niets met KPN te maken. Wel handig om hem het ISRA punt te kunnen aanwijzen lijkt me. Voor hetzelfde geld zegt ie dat ie wanneer is geen 'echt' ISRA punt heeft z'n werk niet kan uitvoeren.

In principe moet het echter wel bij KPN bekend zijn waar het ISRA punt zich in jou woning bevindt, je zou het eens (telefonisch) kunnen vragen bij KPN......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:57
Mijn ouders zitten in Brabant 4731 en hebben ook de Bel ellende van Telfort. Het is een groot drama. Baal er dan ook van dat ik het voor hun heb geregeld. Mensen die bellen krijgen diverse meldingen zoals 'toets pincode in' of 'dit nummer bestaat niet' ofwel in gesprek toon. Maar soms tijdens het bellen valt ook spontaan de lijn weg.

Heb zelf een jaar InternetPlusBellen van KPN gehad toen dat voor mij voordelige oplossing was. Dat werkte eerste maanden ook dramatisch maar je zou verwachten van Telfort/Tiscali/KPN dat ze het inmiddels allemaal wel snappen en het er niet om de haverklap uitknalt.

Draai zelf thuis ook Internet + VOIP van Tele2 sinds een jaar en ben zeer over te spreken. Nu moet ik zeggen dat ik met name alleen 's avonds en weekend vaste telefonie en internet gebruik dus gebruik minder frequent. Maar alleen recentelijk voor het eerst in jaar abo 4 dagen Internet + Bel storing (Tele2) gehad wat blijkbaar in heel Dordrecht was. Vond ook veel te lang maar ja is te overzien op jaar basis.

Hoop dat Telfort snel wat gaat doen aan het DRAMA van Bellen via hun want dit is treurig.

Overigens ook vrij apart dat mijn ouders via speedtest.nl een vette upload 1 Mb/s hebben maar slechts een download van 4,5 Mb/s terwijl ze ongeveer op zelfde afstand van wijkkast zitten (2,3 km) als ik met Tele2 en ik zo'n 8 a 9 max Mb/s haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Er werd mij net medegedeeld dat de telefonie er vandaag weer uit ligt bij ons thuis in 4811 en als dit voortaan elke 2 dagen zo gaat dan kunnen ze de naam beter veranderen van "Telfort vast bellen" naar "Telfort soms bellen".

Maar goed internet werkt nog als vanouds en nog steeds even snel, dus ze doen tenminste nog iets goed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 08-07 19:06

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

ook hier ligt de telefoon er weer uit,

als ik bel dan hoor ik niets, op een gegeven moment gaat het gebelde nummer over, zelfs als ik de stekker uit het modem haal blijft de telefoon overgaan. duidelijk een storing op de softswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Hier heeft de telefoon nu ook problemen. (Telfort / Speedlinq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Telfoon hier ook al weer een behoorlijk tijdje plat.

Op de site van Telfort staat nog een mededeling van 23-4 maar of dat nu nog steeds van toepassing is is mij niet duidelijk.

Iemand enig idee waar de bottleneck zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Voor de telefonie moet je telfort niet als provider kiezen dus, weten we dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Laatst online: 07-12-2024
Voor de eerste keer de technische helpdesk van Telfort gebeld, met mijn mobiel.

"Momenteel kunt u problemen ondervinden met onze telefoniedienst, wij zijn ons bewust van dit probleem, en werken hard aan een oplossing..."

Kost 0,30/minuut maar is heel wat minder dan die speedlinq lijn voor 0,70/min die ik gewend ben.

Afwachten dus.

ps. Hier lijkt ie het weer te doen 12:36 uur

[ Voor 6% gewijzigd door alphonss op 28-04-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Had nu net ook even gebeld. Hoorde ook verhaal van telefonie storing. Toch nog even iemand daarna gesproken van Helpdesk. Hij gaf aan dat storing sinds vanmorgen 10.30 uur open staat en dat de storing die nu op mededelingen pagina wel eerder is verholpen. Heb dan ook gevraagd dit regelmatiger te updaten. Want er waren ook storingen op vrijdag en zaterdag en daar lees je niets over. Ik gaf ook aan dat telefonie dienst vaker niet dan wel werkt de afgelopen weken dat het bij mijn ouders is. Antwoord was "is bij ons bekend dat telefonie dienst niet naar behoren werkt heb zelf ook ervaren" "wordt aan gewerkt" "u kunt via site formulier aanvullen om eventueel geld terug te krijgen voor het niet kunnen bellen/gebeld worden" meer kon ie ook niet voor me betekenen.

Had eerder vanmorgen mijn vader via vaste lijn van Telfort gebeld. Ging zo'n keer of 6,7 over toen hij opnam. Mijn vader had het toestel enkel 1x horen overgaan en hij zat echt naast telefoon. Blijft drama dat Telefonie van Telfort. Moet snel wat gaan gebeuren anders na dit jaar abonnement weer de deur uit. Helaas wordt dat pas maart/april 2009! Zucht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 21:36

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Toen ik overstapte van Tweak naar Telfort, heb ik getwijfeld om ook telefonie er bij te nemen.
Als ik de problemen hier lees, ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.
Ik ben ineens weer blij met VOIPbuster.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140962

derde keer al zins het overgegaan is van tiscali naar telfort internet en telefonie
dat er problemen zijn ,geen aanrader dus
ik pleur die huis telefoon lijn er wel uit ,ik gebruik toch alleen maar me 06 nummer
alleen is die ook van telfort :/
waar ook een klein probleem aanhang als iemand me belt krijgt de beller te horen dat er 5 wachtende voor zijn terwijl ik niet eens aan het bellen ben ,erg bizar bij telfort

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 140962 op 28-04-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 140962 schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:44:
derde keer al zins het overgegaan is van tiscali naar telfort internet en telefonie
dat er problemen zijn ,geen aanrader dus
ik pleur die huis telefoon lijn er wel uit ,ik gebruik toch alleen maar me 06 nummer
alleen is die ook van telfort :/
waar ook een klein probleem aanhang als iemand me belt krijgt de beller te horen dat er 5 wachtende voor zijn terwijl ik niet eens aan het bellen ben ,erg bizar bij telfort
Heb je ook problemen met je mob.abbo?
Tot nu toe is dat bij mij probleemloos, zelfs het mobiele internet.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140962

Zondagskindje schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:48:
[...]

Heb je ook problemen met je mob.abbo?
Tot nu toe is dat bij mij probleemloos, zelfs het mobiele internet.
ja die heb ik overlaten zetten naar telfort
en als iemand mij nu belt ,krijgt die sporadisch te horen dat er 4 of 5 wachtende voor zijn

erg vaag aangezien ik echt geen klachten helpdesk ofzo ben
bij telfort zelf zeggen ze dat dit gewoonweg niet kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 140962 schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:50:
[...]

ja die heb ik overlaten zetten naar telfort
en als iemand mij nu belt ,krijgt die sporadisch te horen dat er 4 of 5 wachtende voor zijn

erg vaag aangezien ik echt geen klachten helpdesk ofzo ben
bij telfort zelf zeggen ze dat dit gewoonweg niet kan :/
Dat is uiterst vaag. Heb je 'oude' nummer meegenomen of heb je een nieuw nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Bellen schijnt weer te werken,vraag is alleen of dat ook overal zo is.

De achterliggende infrastructuur zal wel dusdanig onder druk staan dat de storingsgevoeligheid snel omhoog gaat.Tijd voor maatregelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 08:47

s3.

Iemand last van wegvallende internet ?

Regio Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 07-05 14:12
Ik heb er ook opeens last van.

Paar weken totaal geen last gehad. Nu valt he tinternet spontaan weg en moet ik modem aan-uit zetten. Erg iritant, valt hier iets aan te doen?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 08-07 13:00

tismij

???

s3. schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:41:

Regio Tilburg
hiero ook (Oss) volgens het modem blijft de verbinding wel werken maar geen enkele site te benaderen.
(en DNS via opendns eerst dus dat is het ook niet)

Overigens pas sinds een paar uur en nooit eerder last van gehad.
Wegvallen is ook maar enkele seconden tot een minuutje.

[ Voor 16% gewijzigd door tismij op 28-04-2008 13:57 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

geen internet problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 19:41

Totaalgeflipt

De enige echte

Hier ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 17:38

renedepe

wheeeeelp!!!

In alphen aan den Rijn is de boel ook gewoon up and running. Mijn zyxel heeft al een uptime van over de 2500 uur.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Laatst online: 28-06 22:40
In Vlaardingen zaterdagavond ook problemen met Telfort telefonie, vandaag weet ik niet(zit op mijn werk), maar het zal ook wel weer prijs zijn.

Begin spijt te krijgen dat ik Telforttelefonie heb genomen: sinds december vorig jaar al een stuk of vijf keer zonder telefonie gezeten en dat is best wel vervelend: nu besef je pas hoe stabiel de gewone KPN verbinding altijd was, daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Ik zit nog tot december aan die Telfort telefonie rotzooi vast omdat ik een jaar contract heb: kan ik daar niet eerder vanaf, vanwege wanprestatie van Telfort?

Ik dacht dat de kinderziekten bij internetbellen wel over waren nu, maar dat blijkt een verkeerde inschatting te zijn geweest.

Weet iemand hoe die storingen ontstaan: is het een capaciteitsprobleem of verouderde hard- of software?

Voor iedereen die Telfort telefonie overweegt: NIET AAN BEGINNEN!! iedere keer storing en de kwaliteit van de lijn(als ie het al doet) houdt ook niet over.

[ Voor 9% gewijzigd door Toad op 28-04-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

funrider schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:39:
. Antwoord was "is bij ons bekend dat telefonie dienst niet naar behoren werkt heb zelf ook ervaren" "wordt aan gewerkt" "u kunt via site formulier aanvullen om eventueel geld terug te krijgen voor het niet kunnen bellen/gebeld worden" meer kon ie ook niet voor me betekenen.
heb je een link naar dat formulier

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
renedepe schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:43:
In alphen aan den Rijn is de boel ook gewoon up and running. Mijn zyxel heeft al een uptime van over de 2500 uur.
2500 uur / 24 uur = 104 dagen. Vind je dat lang? Het zou jaren ononderbroken moet werken, dan is het pas goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
funrider schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:39:
Antwoord was "is bij ons bekend dat telefonie dienst niet naar behoren werkt heb zelf ook ervaren" "wordt aan gewerkt" "u kunt via site formulier aanvullen om eventueel geld terug te krijgen voor het niet kunnen bellen/gebeld worden" meer kon ie ook niet voor me betekenen.
Wat heb je daar nou aan: als telefonie het een avond niet doet, laat zeggen 3 uur geen telefonie, dan doet hij dus per maand 31 X 24 uur = 744 uur minus 3 uur = 741 uur wel. Telfort zal dan zeggen: een half procent van de tijd kon u niet telefoneren, dus u krijgt 0,5% van 9,95 euro terug. Dat is vijf eurocent!

Zit je daar op te wachten? Ik wil een betrouwbare, goede telefonieverbinding en geen telefonieverbinding die er iedere keer helemaal uit ligt, waarvan de kwaliteit vaak slecht is.

Laten ze dat geld liever steken in een goede telefoonverbinding!

Het probleem is dat ik het niet meer vertrouw: als de telefoon een tijdje niet is overgegaan, ga ik checken, door mijn eigen mobiel te bellen met de Telfort lijn, of er toevallig niet weer een storing is. Kortom voor mij is dat Telfort telefonie niet te vertrouwen: NIET AAN BEGINNEN!!

[ Voor 13% gewijzigd door Toad op 28-04-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 17:38

renedepe

wheeeeelp!!!

Toad schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:59:
[...]

2500 uur / 24 uur = 104 dagen. Vind je dat lang? Het zou jaren ononderbroken moet werken, dan is het pas goed.
Ik zeg nergens dat ik het lang vindt. Het is gewoon net zo lang sinds ik telfort internet heb. O-)

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
renedepe schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:09:
[...]

Ik zeg nergens dat ik het lang vindt. Het is gewoon net zo lang sinds ik telfort internet heb. O-)
Internet doet het overigens bij mij wel altijd, dat is het probleem niet: het is de telefonie die er iedere keer uit ligt en dan ook niet voor even, maar voor meerdere uren ben je onbereikbaar en kan je niet bellen. Vind ik onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Zijn er nog meer die een order hebben lopen?

Ik ben opeens van stap 3 terug gevallen naar stap 1..
maar de site is ook veranderd, zou het daar aan kunnen liggen of zou er iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
DancePlaza schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:57:
[...]

heb je een link naar dat formulier
Nope kon het zelf helaas ook niet vinden. Heb aan telefoon niet gevraagd waar precies stond had hoop dat ik dat wel kon vinden NOT maar zoals ook wordt gezegd het zou al niet nodig moeten zijn dat wij geld terug vragen voor zover je wat krijgt. Ze moeten tijd/geld steken in stabiliteit van telefonie netwerk. Je kunt er nu gewoon niet van op aan dat je kunt bellen of uberhaupt bereikbaar bent. |:(

Zojuist overigens een bericht via de site verstuurd met alle genoemde problemen en daarin de vraag om snel tot een oplossing te komen. Ben benieuwd of er een zinnig antwoord terugkomt.

[ Voor 19% gewijzigd door funrider op 28-04-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:27:
[...]

Nee er komt geen monteur van KPN langs, althans niet wanneer je daar niet om gevraagd hebt. Als je hebt gekozen voor een installatie monteur komt er een werknemer van een ander bedrijf het werk uitvoeren (ik weet niet meer uit precies welk, stond in een foldertje van Telfort). Deze M/V heeft niets met KPN te maken. Wel handig om hem het ISRA punt te kunnen aanwijzen lijkt me. Voor hetzelfde geld zegt ie dat ie wanneer is geen 'echt' ISRA punt heeft z'n werk niet kan uitvoeren.

In principe moet het echter wel bij KPN bekend zijn waar het ISRA punt zich in jou woning bevindt, je zou het eens (telefonisch) kunnen vragen bij KPN......
Net ff met KPN aan de telefoon gehangen, isra punt zou normaal gesproken in een old school huis in mn meterkast moeten zitten. Als ik zo thuis ben ga ik ff op onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383 schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:27:

Ik ben opeens van stap 3 terug gevallen naar stap 1..
Aanvraag afgewezen, mail volgt straks en de brief zal morgen wel op de deurmat liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 14:42
zo internet werkt, 16mbit, nu krijg ik bij register sip telkens failed :(
vanavond maar weer ff verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:56

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

renedepe schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:43:
Nou ik woon ook in Alphen a/d Rijn maar hier alleen maar drama, heb nu vanaf 18 april al 5/6 dagen geen internet en dus ook geen telefoon, moet nu echt wat gaan gebeuren anders breekt de spreekwoordelijke pleuris uit.
Ik heb een Speedtouch 780 WL modem
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0216/DSC02193.jpg

Ik heb hem gevonden, denk niet dat ik mn modem hier ga aansluiten.
Ik hoop dat de snelheid dan wel meevalt, ik in mn woonkamer waar nu mn bestaande modem staat netjes een rj11 wandcontactdoos in de muur.
ik wacht de modem af en de snelheid en rapporteer dan verder.
bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

kaajee schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:27:

Ik heb destijds (januari) wel een monteur langs gehad. Ik heb er niet om gevraagd, maar toch belde kpn mij om een afspraak te maken. Dit omdat ik op dat moment geen adsl en/of telefoonabonnement had. Ze kwamen dan langs om te kijken of mijn lijn uberhaupt wel werkt.. en of ze niet de 2e lijn moeten pakken.

In mijn geval ondenkte de monteur dat ze (kpn) in de centrale de verkeerde lijn hadden gepatched, en zonder monteur had ik het dus ook niet aan de praat gekregen.

Nu lijkt het erop dat kpn geld probeert te sparen, en dus niet zomaar een montuer langs stuurt.
Alleen als de klant het niet aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Grin. Heel goed!

Als de lengte van het isra punt tot aan die doos niet te lang is gaat het wel goedkomen. Ik zou inderdaad wachten totdat je modem er aan hangt. Mocht het dan slecht werken dan kun je altijd nog het kabeltje vervangen door een twisted pair kabel.

Ik weet niet wat je wilt zeggen met "rj11 in de muur" maar als daar nog 'die doorknoop doos' tussenzit dan zou ik toch:

1) de doorknoopdoos loshalen
2) de kabeltjes die naar de wand lopen gebruiken als analoge uitgang van het modem (voip) (dus een rj11 aankrimpen)
3) de kabel die van het isra punt afkomt direct voorzien van een rj11 connector en deze in de dsl ingang van het modem prikken.
Anoniem: 260278 schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:37:

Ik heb hem gevonden, denk niet dat ik mn modem hier ga aansluiten.
Ik hoop dat de snelheid dan wel meevalt, ik in mn woonkamer waar nu mn bestaande modem staat netjes een rj11 wandcontactdoos in de muur.
ik wacht de modem af en de snelheid en rapporteer dan verder.
bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb op dit moment geen telefonie of adsl via de kpn lijn dus misschien komt er een monteur langs we zullen zien. Ik bedoelde ipv een varkensnuit een rj11 uitgang, dus kabel van isra punt>verdeeldoos>3 tel. aansluitingen, maar de kabels zijn zo vreselijk kort daar dat het lastig word om het modem daar te plaatsen. De vorige bewoners hebben het niet zo slim aangepakt. De afstand van isra punt tot de verdeeldoos is volgens mij een meter of 10, maar we zullen zien of dat van grote invloed zal zijn op mn snelheid anders zal ik de hele boel wel naar beneden verplaatsen en flink gaan klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
10 meter is best wel een boel. Hoe je ook aan de gang gaat. die doorknoopdoos zal er tussenuit moeten want dat is echt een storingsmaker.

Ik blijf gaan voor:

- isra punt
- 10 meter kabel (yak!)
- rj 11 connector in het modem (dus doorknoopdoos er tussenuit en de kabel vanaf het isra)
- rj 11 connect aan de andere kant (en deze in de phone ingang)
- klaar.

Dat je modem dan ergens onder of tussen moet liggen is beter dan knutselen met lange kabels en doorknoop dozen (demping en storing)

ik laat het er even bij.reageer wel weer als je het modem aangesloten hebt.
Anoniem: 260278 schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:14:
ik heb op dit moment geen telefonie of adsl via de kpn lijn dus misschien komt er een monteur langs we zullen zien. Ik bedoelde ipv een varkensnuit een rj11 uitgang, dus kabel van isra punt>verdeeldoos>3 tel. aansluitingen, maar de kabels zijn zo vreselijk kort daar dat het lastig word om het modem daar te plaatsen. De vorige bewoners hebben het niet zo slim aangepakt. De afstand van isra punt tot de verdeeldoos is volgens mij een meter of 10, maar we zullen zien of dat van grote invloed zal zijn op mn snelheid anders zal ik de hele boel wel naar beneden verplaatsen en flink gaan klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roan
  • Niet online
Hier nog een tevreden overstapper van Planet naar Telfort. Het kastje aansluiten en ik hoefde alleen het VOIP gedeelte in te stellen.

Ben alleen niet erg tevreden over de 15Mbit en het virus op een Windows systeem, maar dat laatste ligt meer aan mijzelf :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:56

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

robotjoek schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:23:
[...]

Nou ik woon ook in Alphen a/d Rijn maar hier alleen maar drama, heb nu vanaf 18 april al 5/6 dagen geen internet en dus ook geen telefoon, moet nu echt wat gaan gebeuren anders breekt de spreekwoordelijke pleuris uit.
Ik heb een Speedtouch 780 WL modem
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Edit: net ff met helpdesk gebeld en daar vertelde ze mij dat het komt omdat ik oude speedlinq klant ben en mijn modem problemen heeft/geeft met het feit dat ik nu een dynamisch ipadres heb ipv een vaste, mijn keus is of elke dag bellen met Telfort om lijn te laten resetten of overstappen op Telfort maar dan wel ff €70 betalen voor een Wifi modem van Zyxell.

Iemand die last heeft van hetzelfde probleem ???

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 14:42
hoe zou het kunnen komen dat ik mijn telefonie niet kan activeren. Krijg telkens failed als resultaat

SIP 1 Registered Fail

SIP Registration Failed. Please make sure the DSL cable is connected.

[ Voor 32% gewijzigd door MeneerKrab op 28-04-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

s3. schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:41:

Regio Tilburg
x
hier momenteel maar max 1400 kbs down ipv 2000....verder geen problemen... regio arnhem

en alweer opgelost......max speed.

'storingen' als in niet de max snelheid halen zijn hier over het algemeen ook niet langer dan een uur of twee tot nu toe (zit 3 weken op telfort)

[ Voor 29% gewijzigd door Ray op 28-04-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01-2018
Sinds april 2004 Speedlinq internet, in stapjes per abojaar van 512 kbps tot 8192 geupgraded binnen zelfde tariefplan. Tijdens 4 jr Speedlinq nooit een helpdesk gebeld, geen noemenswaardige downtime gehad. Na overname door Telfort op 9 april besloten voor 20 mbps te gaan voor lagere prijs per maand (19,95 ipv 22,95):
  • 9 april aanvraag gedaan
  • 15 april pakket met Zyxel modem P-2602H-D1A op de mat
  • 25 april per mail bevestigd dat lijn is opgleverd
  • 27 april oude speedtouch modem ontkoppeld, Zyxel eraan, activeren en gaan met de banaan.
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/HT2/images/Telfort.jpg

Afstand tot centrale is 440 meter; download van Telfort 100 Mb testfile in iets minder dan 55 seconden. Ik ben tevreden. Nu ook telefonie aangevraagd. Ben benieuwd of ik alle herrie hier kan weerleggen met een goede ervaring. Keep you posted.

spul, kabels, beeld, geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Anoniem: 27577 schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:10:
[...]

Aanvraag afgewezen, mail volgt straks en de brief zal morgen wel op de deurmat liggen :)
gvd.. nu staat er idd afgewezen :|

wat een pleurus zooi, het zal eens niet tegen zitten..
ben benieuwt wat voorn smoes telfort komt..
en waarom komt het dan helemaal tot stap3? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66537

Sinds ik verhuist ben, heb ik alleen maar problemen met Telfort!
Het probleem is namelijk dat mijn DSL verbinding op willekeurige momenten eruit klapt.
Hierdoor kan ik dan 1-2 minuten geen gebruik maken van internet en telefonie.

Probleem gemeld bij klantenservice (na heeeeeeeeeeeeel lang wachten) en werd mij geadviseerd om het modem zo kort mogelijk op het isra punt rechtstreeks aan te sluiten. Dit had ik gedaan, maar hielp totaal niets, DSL viel nog steeds altijd weg. Men dacht dat mijn snelheid te hoog stond ingesteld, dus zou men mijn snelheid ietsjes verlagen. Kon 5 - 10 werdagen duren.

Dit was dus twee weken geleden. Tot nu toen nog steeds the same shit!
Ik probeer nu al de hele avond de klantenservice te bereiken maar steeds zegt ie dat er 10 wachtende voor me zijn. Daar ga ik dus met me mobiele telefoon (vaste lijn via telfort gaat niet omdat die steeds wegvalt natuurlijk) niet aan beginnen.

Nu heb ik eens in het modem gekeken bij DSL STATUS en dit is wat er precies aan waarden staat:

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 15 db
attenuation upstream: 2 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 8a aa bc cc cc cc cc cc cc ba aa 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 10 db
tone 32- 63: 00 02 44 55 57 77 77 99 99 99 9b aa bb bb bb ba
tone 64- 95: bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 98 99 88 88 88 88 98 89 98 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 89 98
tone 224-255: 77 88 88 77 78 77 88 78 77 89 29 99 98 98 99 99
tone 256-287: 9b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 9b
tone 288-319: ab 9b ba bb bb bb ab ba aa aa aa aa aa aa 99 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88

Ik heb hier totaal geen verstand van maar misschien dat iemand mij kan vertellen of deze waarden goed zijn of niet. De afstand van mijn woning tot aan de adsl centrale bedraagt 78 meter.

Ik weet niet wat het probleem is waarom mijn DSL signaal steeds wegvalt maar mocht dit te wijten zijn aan Telfort producten, dan overweeg ik serieus om het contract te beëindigen en een andere provider te zoeken. Trouwens de rekening van april heb ik terug laten storneren want ik ga niet ergens voor betalen als ik er geen fatsoenlijk gebruik van heb kunnen maken.
Wat betreft de klantenservice, is dit gewoon op z'n zachts gezegd zwaar klote!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Vergeleken met mijn waardes dan zijn jou waardes bijna as good as it can get, afgezien van de onderbrekingen natuurlijk. zum beispiel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db 
attenuation upstream: 6 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 9b bb bc cc cc cb bc cc bc cb bb b9 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 15 db
tone  32- 63: 0b cd dc aa bb aa bb aa b9 aa 9a 9a 9a aa aa aa 
tone  64- 95: 9a aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 92 99 99 
tone  96-127: 99 99 99 99 99 88 87 87 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 160-191: 77 77 77 66 66 76 65 65 55 55 55 55 57 77 75 55 
tone 192-223: 77 77 57 55 56 65 66 66 66 77 77 76 56 56 65 66 
tone 224-255: 56 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 67 88 67 79 
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CTRace schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:09:
• 9 april aanvraag gedaan
• 15 april pakket met Zyxel modem P-2602H-D1A op de mat[/list]
Na 6 dagen pakket in huis, ondanks de 7 dagen bedenktijd :?
Anoniem: 154383 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:11:
en waarom komt het dan helemaal tot stap3? :/
Stap 1: wachttijd
Stap 2: aanvraag wordt verwerkt
Stap 3: ze gaan je proberen aan te sluiten

Dus in stap 3 gaat het mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Anoniem: 66537 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:57:

Ik heb hier totaal geen verstand van maar misschien dat iemand mij kan vertellen of deze waarden goed zijn of niet. De afstand van mijn woning tot aan de adsl centrale bedraagt 78 meter.

Ik weet niet wat het probleem is waarom mijn DSL signaal steeds wegvalt maar mocht dit te wijten zijn aan Telfort producten, dan overweeg ik serieus om het contract te beëindigen en een andere provider te zoeken. Trouwens de rekening van april heb ik terug laten storneren want ik ga niet ergens voor betalen als ik er geen fatsoenlijk gebruik van heb kunnen maken.
Wat betreft de klantenservice, is dit gewoon op z'n zachts gezegd zwaar klote!!!
Waardes zijn niet echt het probleem. Ze moeten sowieso de lijn doormeten, om na te gaan waar het mis gaat en waarschijnlijk iets fixen. Dus Telfort moet nu actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 15:58
Vandaag valt mijn verbinding steeds weg. Als ik naar mijn modem kijk zie ik dat alleen bij power en internet er lampjes branden. Wat ik dan kan doen is even wachten tot de DSL lijn weer in leven komt, of de stekker eruit/erin en mijn eigen linksys router resetten zodat ik weer internet heb. Vind dit zwaar irritant. Telfort al gebeld en zij zeggen dat er geen storing is. En verder kan ik alleen de modem resetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Anoniem: 66537 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:57:
attenuation upstream: 2 db
attenuation downstream: 10 db
Deze waardes kloppen niet! Zou 1 : 2 moeten zijn en niet 1 : 5
Zit waarschijnlijk ergens in je bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01-2018
Anoniem: 27577 schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:41:
[...]
Na 6 dagen pakket in huis, ondanks de 7 dagen bedenktijd :?
[...]
In de bevestigingsmail van 9 april stond: "Deze aanvraag is geldig tot 23-04-2008. Deze aanvraag kan, binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bevestigingsbrief, kosteloos worden geannuleerd. Stuur hiervoor een aangetekende brief aan onderstaand adres [...]". Modem werd echt op 15e afgeleverd, ik had deze natuurlijk kunnen weigeren. Zolang het pakket niet uitgepakt is kun je de boel ook retour afzender sturen.

spul, kabels, beeld, geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 08:47

s3.

Even een kort vraagje mbt tot kabellengte. Wordt er dan de kabel van router - ISRA bedoelt of/en ook PC - router ?
Router - ISRA is heel kort bij mij, maar er zit een super dik opgerolde ethernet kabel tussen PC en router die ik nog kan inkorten als dat invloed zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s3. schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:49:
Router - ISRA is heel kort bij mij, maar er zit een super dik opgerolde ethernet kabel tussen PC en router die ik nog kan inkorten als dat invloed zou hebben.
Of het opgerolde helpt zou ik niet weten, maar deze kabel mag 100 meter lang zijn (tussen je router en je PC).
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.