Verwijderd

Ik twijfel tussen een PS3 en de nog uit te komen Panasonic DMP-BD50.

Voordeel van de Pana t.o.v. de PS3 is zoiezo al de display en de afstandsbediening. Prijs zal wel stukken hoger liggen.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02 18:47

Deathchant

Don't intend. Do!

ik zou voor de PS3 gaan:

- goedkoopste bluray speler op het moment
- ps3 kun je ook op gamen
- ps3 kun je met internet connecten en dan de nieuwste bluray software/firmware downloaden wat je met een gewone bluray speler niet hebt. m.a.w. je bent altijd up to date.

Voor mij wordt het makkelijk, aagezien ik Final Fantasy VII remake gewoon MOET hebben, en daar komt dan de PS3 bij. Kan ik die meteen als bluray gebruiken, nou mooi toch?

Enigste nadeel is dat je een aparte afstandbediener moet kopen om de bluray speler mee te bedienen bij de ps3

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 28-04-2008 16:10 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:24

Kettrick

Rantmeister!

Deathchant schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:07:
Enigste nadeel is dat je een aparte afstandbediener moet kopen om de bluray speler mee te bedienen bij de ps3
Hoewel ik nog niet heel veel BR tijd achter de rug heb vind ik de besturing met een controller best aardig. Op de xbox met xbmc was dat dramatisch, maar met het onscreen menu is het prima te doen.

PS3 remote is dus handig, maar volgens mij geen must.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Hoe zit het eigenlijk met de DTS HD DD+ en andere formaten via een coax verbinding van je pc (x-fi) naar je reciever die dit kan decoderen? Gaat dit werken met een blu-ray diskdrive in je pc? Of krijg je gewoon pcm output?
Aangezien de optie van een diskdrive 100 euro toch wel een erg goed alternatief is tegenover de ps3 van 400 euro (en de standalone spelers van bijna 300 e).

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06-2025
waarom niet gewoon een BR brander/speler in de htpc?
Kosten: 200 euro en volgens mij gaat dat echt wel goed werken...

Retrocade-X HS arcadekast minicade

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een Philips topmodel DVD-speler en een PS3. De praktijk is dat de PS3 vaker gebruikt wordt dan de Philips omdat de bediening met de controller doodsimpel is, en bovendien is de PS3 stukken sneller met het herkennen van een schijfje. Weergave met upscaling (DVD) doet ie ook goed dus zelfs voor DVD's mankeert er niks aan de PS3 :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
sfinx333 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:16:
waarom niet gewoon een BR brander/speler in de htpc?
Kosten: 200 euro en volgens mij gaat dat echt wel goed werken...
Kan ik je afraden, vista media center weet er echt geen raad mee, dus moet je aan de slag met powerdvd of windvd met alle remote control problemen vandien. Ik heb/had zelf 2 media centers staan waarvan er nu 1 vervangen is door een ps3. Aansluiten en spelen ipv in elkaar zetten, installen, tweaken, vloeken, installen, regedit, codecs, ir receivers, slechte de-interlacing, colorspace problemen, crashes, hangers, enz enz.

1 probleempje komt er wel bij met de ps3 en dat is dat je sommige bestanden moet recoden, maar dat is het dan ook wel. Dus er komt bij mij nog een 2e ps3 en de bestanden gaan op een servertje.

Kortom buiten een prima BR en DVD speler is het ook nog eens een zeer stabiel mediacenter.

• ksi

ksi

Nu is bij de nieuwe bd-p1500 van samsung ook een 2.0 update aangekondigd (bd live ready) voor ergens in oktober. Als de prijzen hiervan dalen tot 250 euro ongeveer in de zomer lijkt me dit toch zeker geen slecht alternatief tegenover een ps3.

Verwijderd

ik zou voor de PS3 gaan:

- ps3 kun je ook op gamen
- ps3 kun je met internet connecten en dan de nieuwste bluray software/firmware downloaden wat je met een gewone bluray speler niet hebt. m.a.w. je bent altijd up to date.

Voor mij wordt het makkelijk, aagezien ik Final Fantasy VII remake gewoon MOET hebben, en daar komt dan de PS3 bij. Kan ik die meteen als bluray gebruiken, nou mooi toch?

De Panasonic zal niet zo heel veel duurder worden

Dit kan dan toch ook met de Panasonic, daar zit ook een internet aansluiting op

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:31:
[...]

De Panasonic zal niet zo heel veel duurder worden
[i]
en dus heeft de persoon die beweert dat de PS3 de goedkoopste is volledig en meermaals gelijk: én andere spelers die vergelijkbaar zijn zijn nog lang niet op de markt (én niet op de amerikaanse, terwijl de europese markt waarschijnlijk nóg langer moet wachten, tenzij je via import-kanalen wilt kopen)..

En als deze op de markt komen, kunnen ze qua prijs nog altijd niet tegen de PS3 op, hooguit kun je gaan roepen: 'dat ze niet zo heel veel duurder zijn'.
In het geval van de Panasonic DMP-BD50 is dat overigens $ 599 (voor de amerikaanse markt) ... momenteel niet echt héél erg 'concurrerend' qua prijs met de PS3
- ps3 kun je met internet connecten en dan de nieuwste bluray software/firmware downloaden wat je met een gewone bluray speler niet hebt. m.a.w. je bent altijd up to date.[/i]
Dit kan dan toch ook met de Panasonic, daar zit ook een internet aansluiting op
nee dus.... zelfs al heeft een spelers een ethernet aansluiting, betekent dat niet 'dat je ermee kunt internetten'..

Daarvoor zul je dus ook software nodig hebben (voor web-toepassing dus een webbrowser) en op dat punt ben je dus bij standalone spelers afhankelijk van het aanschaffen van blu-ray discs en de daarop voorhanden toepassingen....
voorlopig is er bij mijn weten geen standaard BD-J webbrowser die toegepast kan worden op zulke discs, al zullen er zodra dat gaat lopen wel enige opties zijn (Hotjava is al een specifieke java-browser maar ik weet niet hoe ver de ontwikkeling daarvan is doorgevoerd ... verder zullen er wel enkele vendors zeer geintersseerd zijn in een op BD toepasbare embedded browser).

Verder moet je ermee rekenen dat een internet-surf functionaliteit aangeboden door Uitgeverijen meestal de neiging zal hebben je te sturen naar specifiek aanbod van die uitgeverij, en mogelijk je niet eens verdere vrijheid biedt 'vrij' te surfen... (alhoewel op dat punt volgens mij snel genoeg mogelijk pure 'BD-software-discs' verschijnen die zulke functionaliteit wél bieden)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

RM-rf schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:35:

en dus heeft de persoon die beweert dat de PS3 de goedkoopste is volledig en meermaals gelijk: én andere spelers die vergelijkbaar zijn zijn nog lang niet op de markt (én niet op de amerikaanse, terwijl de europese markt waarschijnlijk nóg langer moet wachten, tenzij je via import-kanalen wilt kopen)..

En als deze op de markt komen, kunnen ze qua prijs nog altijd niet tegen de PS3 op, hooguit kun je gaan roepen: 'dat ze niet zo heel veel duurder zijn'.
In het geval van de Panasonic DMP-BD50 is dat overigens $ 599 (voor de amerikaanse markt) ... momenteel niet echt héél erg 'concurrerend' qua prijs met de PS3
De BD50 staat toch voor mei/juni gepland in EU? En $100 duurder maakt voor mij niet zoveel uit. Ik heb alles van Pana vandaar dat deze licht mijn voorkeur heeft.
nee dus.... zelfs al heeft een spelers een ethernet aansluiting, betekent dat niet 'dat je ermee kunt internetten'..
Ik heb het ook niet over internetten. Gaat mij erom dat je gewoon de firware updates krijgt enzo.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat is ook niet direct wat hij zegt. Ik vermoed dat hij bedoelt dat de Panasonic ook automatisch via Internet te updaten is aangezien ie een Ethernet verbinding heeft. Dat zou best goed kunnen. Op de Philips Streamium apparaten kun je ook niet Internetten, maar je kunt ze wel updaten via een Internet verbinding :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:43:
[...]

Dat is ook niet direct wat hij zegt. Ik vermoed dat hij bedoelt dat de Panasonic ook automatisch via Internet te updaten is aangezien ie een Ethernet verbinding heeft. Dat zou best goed kunnen. Op de Philips Streamium apparaten kun je ook niet Internetten, maar je kunt ze wel updaten via een Internet verbinding :)
Zie de post boven je, laatste regel. :)

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 21:50
Wat zijn de consequenties van een HD-reay scherm? Mijn lcd ondersteund helaas geen full HD, maar slechts 1080i.

Uit een ander (oud) topic maakte ik op dat de PS3 dan als 1080i de signalen zal uitsturen waarna de tv het naar de native resolutie van de tv zal scalen (oftewel, 1368x768=ongeveer 720p). Nou heb ik het gevoel (naar aanleiding van wat interlaced filmpjes op m'n pc) dat interlaced vrijwel altijd (vooral bij bewegingen) lelijker is dan progressive. Ga ik op mijn scherm zien dat de input 1080i is ipv 720p? Of lijkt het gewoon of ik naar een 720p film zit te kijken?

Zijn er al mensen die ervaring hebben met een bluray op een HD ready scherm?

Thanks

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb zelf een sony HD-ready (40V2000) en kan het verschil tussen 720p en 1080i niet echt goed zien of ik moet m'n neus tegen het scherm hangen en hetzelfde stukje beeld telkens bij de wisseling zeeer kritisch gaan bekijken.

Normaal zit ik op een afstand van 3,5 meter te kijken en is er dus geen verschil te zien.
(blu-ray via PS3 uiteraard, die aan een STR-DG910 receiver hangt net zoals de TV)

been there, done that, bought the T-shirt

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

robvanpraat schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:21:
Wat zijn de consequenties van een HD-reay scherm? Mijn lcd ondersteund helaas geen full HD, maar slechts 1080i.

Uit een ander (oud) topic maakte ik op dat de PS3 dan als 1080i de signalen zal uitsturen waarna de tv het naar de native resolutie van de tv zal scalen (oftewel, 1368x768=ongeveer 720p). Nou heb ik het gevoel (naar aanleiding van wat interlaced filmpjes op m'n pc) dat interlaced vrijwel altijd (vooral bij bewegingen) lelijker is dan progressive. Ga ik op mijn scherm zien dat de input 1080i is ipv 720p? Of lijkt het gewoon of ik naar een 720p film zit te kijken?

Thanks
Het verschil FullHD/HD-Ready is niet zo groot als men je wil doen geloven. Gooi je PS3 gewoon op 720p, da's ook het native formaat van het scherm, en geniet van je films. Hoe groot is je TV? Het verschil in detaillering tussen 1080 en 720 begint pas van opmerkelijk dichtbij opvallend te worden, het verbaasde mij ook. Er zijn wat grafiekjes beschikbaar die een en ander inzichtelijk maken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• rob1985
Hillie schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:31:
[...]

Het verschil FullHD/HD-Ready is niet zo groot als men je wil doen geloven. Gooi je PS3 gewoon op 720p, da's ook het native formaat van het scherm, en geniet van je films. Hoe groot is je TV? Het verschil in detaillering tussen 1080 en 720 begint pas van opmerkelijk dichtbij opvallend te worden, het verbaasde mij ook. Er zijn wat grafiekjes beschikbaar die een en ander inzichtelijk maken.
Ik heb een 32inch (82cm). Het is ook niet dat ik de kwaliteit van 720p niet goed genoeg vindt (verschil met 1080p zie je toch niet op 2.5m), alleen ik heb het gevoel dat interlaced er niet zo goed uit ziet. Bij games zou ik uiteraard de PS3 op 720p zetten, want native is natuurlijk altijd beter, maar ik las dus dat dat 'problemen' kan geven bij het afspelen van blu ray materiaal omdat er dan allemaal moet worden gescaled. Ik ga er nu echter vanuit dat het plaatje er na omzetting naar 720p (door de tv) nog steeds subliem uitziet, ondanks dat het bronmateriaal geen 720p maar 1080i is......

[ Voor 8% gewijzigd door rob1985 op 01-05-2008 13:43 ]

• Hillie

Hillie

Het bronmateriaal van een Bluray is meestal 1080p, niet 1080i. En het scalen moet toch ergens gebeuren, of dat nu in je tv gebeurt of erbuiten. Als 1080i op je tv problemen geeft, pak dan 720p, lijkt me logisch.

• rob1985
Hillie schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:40:
Het bronmateriaal van een Bluray is meestal 1080p, niet 1080i. En het scalen moet toch ergens gebeuren, of dat nu in je tv gebeurt of erbuiten. Als 1080i op je tv problemen geeft, pak dan 720p, lijkt me logisch.
En dat gaat dus net niet, althans, dat maak ik op uit dit topic... (het is schijnbaar 1080p, 1080i of 480p/i, dus 720p is geen optie)

Ziet het er nog fatsoenlijk uit als het van 1080p naar 1080i gaat (zodat mijn (oude) hd ready scherm het kan ontvangen) om daarna weer naar native schermresolutie te worden gescaled (door de tv)? (kort gezegd: ga ik zien dat het als interlaced binnenkomt, ofwel, ga ik van die interlaced lijnen zien?)

Dat is voor mij een beetje de vraag. Indien dit mogelijk is, kom ik steeds dichterbij de aanschaf van een PS3.

UPDATE: Schijnbaar kan de PS3 het sinds de 1.80 software ook...nu wordt het wel erg aantrekkelijk...

[ Voor 15% gewijzigd door rob1985 op 03-05-2008 00:38 ]

• Hillie

Hillie

De max. resolutie die je scherm kan weergeven is 720, dus als je kunt kiezen tussen 1080i en 720p op je bron, en 1080i geeft problemen, waarom dan niet 720 pakken?

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 14:56
robvanpraat schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:26:
[...]
Ziet het er nog fatsoenlijk uit als het van 1080p naar 1080i gaat (zodat mijn (oude) hd ready scherm het kan ontvangen) om daarna weer naar native schermresolutie te worden gescaled (door de tv)? (kort gezegd: ga ik zien dat het als interlaced binnenkomt, ofwel, ga ik van die interlaced lijnen zien?)
Op mijn vorige Philips HD Ready LCD TV zag 1080i er prima uit. Sterker nog, als ik op de PS3 een Blu-Ray-film op 1080i afspeelde was het duidelijk scherper dan dezelfde film in 720p. Blijkbaar was die TV veel beter in het downscalen dan upscalen. Het is dus de moeite waard om dat meteen uit te proberen als je een PS3 hebt aangeschaft. Ik ben er pas bijna 9 maanden na de aanschaf van de PS3 achter gekomen omdat ik er vanuit was gegaan dat 720p in alle gevallen de beste keuze was omdat dat het dichtste in de buurt van de daadwerkelijke 1366x768-resolutie van mijn TV kwam.

• Hillie

Hillie

Je TV doet er inderdaad wel wat anders mee. Ik heb m'n PS3 ook een aantal keer op een HD-ready LCD gehad en 1080i en 720p waren duidelijk anders. Ik vond 720p in dat geval duidelijker, maar dat kan van tv tot tv schelen.

• rob1985
ik wacht even m'n vakantiegeld af (en de tentamens) om er daarna ff eentje te gaan halen :)

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

De PS3 is de goedkoopste Blu-Ray speler ?

Een opmerking die wel heel vaak voorbij komt. Maar niet (meer) klopt. De meeste standalone BR spelers zijn voor rond de 300 Euro te krijgen (BD-P1400 zelfs voor 249: hier).

Bij sommige krijg je er momenteel zelfs films bij (Panasonic DMP-BD30 momenteel Cars en Ratatouile).

Via Kieskeurig.nl kun je makkelijk de prijzen vergelijken van de spelers.

Ja maar, de PS3 kan overweg met profile 2.0 !!!

Is dat werkelijk belangrijk ? Profile 1.1 voegt PiP toe, en Profile 2.0 internet connectiviteit. Ongeacht welke Profile de speler heeft, je kunt altijd de films bekijken. De toegevoegde waarde van Profile 1.1/2.0 is voor de meeste mensen niet noemenswaardig.

Het is echter wel zo dat de PS3 de grootste kans heeft ook compatible te worden met eventuele toekomstige Profiles (hoewel er na Profile 2.0 momenteel geen nieuwe op het menu staan).

En het geluid dan ?

Als je een oude surround set hebt en je receiver geen HDMI heeft maar wel een analoge 5.1 input, dan is een standalone altijd de beste keuze.

Ondersteund je receiver wel HDMI maar niet de nieuwe geluidsformaten, dan is de PS3 de beste keuze (deze kan namelijk alle nieuwe formaten intern decoderen, iets wat standalone spelers momenteel niet kunnen).

Heb je een receiver met HDMI 1.3, en ondersteuning voor de nieuwe geluidsformaten, dan is wederom een standalone de beste keuze (kijk ook hier voor een uitgebreide lijst van de geluidsopties van de spelers).

De belangrijkste geluidsformaten op Blu Rays zijn (althans, in mijn collectie): PCM 5.1 (standaard ondersteund door alle BR spelers), dst-HD MA en Dolby TrueHD. Overigens kunnen alle spelers altijd de Dolby Digital en dts tracks afspelen en lokaal decoderen.

Overigens hebben alle huidige spelers een fan.

Wat komt er nog ?

Maak je je toch zorgen over ondersteuning van Profile 2.0 en/of het decoderen van de nieuwe geluidsformaten door de standalone spelers dan kun je het beste even wachten. Binnen nu en 6 maanden (hopen we dan maar :)) komen er diverse nieuwe spelers uit die overweg kunnen met Profile 2.0, en die alle geluidsformaten ook lokaal kunnen decoderen (zie ook het hiervoor genoemde overzicht).

En is het de moeite waard ? Ik vind persoonlijk van wel. Vooral animatie films zien er werkelijk verbluffend uit. Maar ook andere films profiteren van de extra detail en diepte. En als je de mogelijkheid hebt: sluit de speler aan op HDMI (ook als je een DVD speler hebt), qua kleur is dat al veel beter dan component of SCART.

Ikzelf spreek in ieder geval uit ervaring (Blu Ray en HD-DVD speler, 200+ HD titels, Denon AVR-3808, LG 50" plasma scherm (helaas nog geen Full HD), B&W serie 600 luidsprekers) :P

• rob1985
Ik neem aan dat Bitstream uiteindelijk voor de beste kwaliteit qua geluid kan zorgen en dat de PS3 daar dus niks mee kan. Is dit iets dat via firmware updates kan worden bijgewerkt?

• ymmv
robvanpraat schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:17:
Ik neem aan dat Bitstream uiteindelijk voor de beste kwaliteit qua geluid kan zorgen en dat de PS3 daar dus niks mee kan. Is dit iets dat via firmware updates kan worden bijgewerkt?
Het is al vaker gezegd: bitstream wil eigenlijk niks zeggen over de geluidskwaliteit, het wil alleen zeggen dat een speler het ongedecodeerde geluidssignaal rechtstreeks doorstuurt naar een apparaat (de AV-versterker) dat het wel kan decoderen. De PS3 hoeft die bitstream niet door te sturen omdat het ook zelf DTS HD en Dolby TrueHD kan decoderen. De PS3 stuurt dat gedecodeerde signaal dan als PCM door.

Omdat zowel DTS HD als Dolby TrueHD als PCM lossless zijn IS ER GEEN KWALITEITSVERSCHIL.

• rob1985
ymmv schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:30:
[...]

Het is al vaker gezegd: bitstream wil eigenlijk niks zeggen over de geluidskwaliteit, het wil alleen zeggen dat een speler het ongedecodeerde geluidssignaal rechtstreeks doorstuurt naar een apparaat (de AV-versterker) dat het wel kan decoderen. De PS3 hoeft die bitstream niet door te sturen omdat het ook zelf DTS HD en Dolby TrueHD kan decoderen. De PS3 stuurt dat gedecodeerde signaal dan als PCM door.

Omdat zowel DTS HD als Dolby TrueHD als PCM lossless zijn IS ER GEEN KWALITEITSVERSCHIL.
ja, dat wist ik al. Het was toevallig dat ik gisteren iemand z'n post ergens las die juist als bitstream wilde, omdat z'n receiver het als bitstream op een bepaalde manier zou weergeven dat het optimaal zou klinken (omdat er dan rekening werd gehouden met z'n akoustiek in huis ofzoiets). Het is ook een beetje overbodig, maar als het kan is het natuurlijk altijd wel handig ;-) Just in case :)

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

In theorie zou er geen verschil mogen zijn tussen een bistream van 1 van de nieuwe formaten, of een PCM bitstream van het gedecodeerde signaal.

In beide gevallen wordt er een digitaal signaal naar de versterker gestuurd. In beide gevallen wordt er alleen met 0-en en 1-tjes gewerkt. Ik zou het in ieder geval knap vinden als iemand verschil zou horen slechts op basis van waar het signaal gedecodeerd wordt.

Een goede combinatie van receiver en luidsprekers heeft naar mijn idee veel meer invloed op het eindresultaat.

Dus het maakt weinig uit of de PS3 bitstream zou gaan ondersteunen. Wellicht dat SONY dit tegenhoudt om de verkoop van de standalone players te bevorderen. Het kan ook zijn dat de vroege HDMI 1.3 aansluiting op de PS3 niet overweg kan met bitstreams van de nieuwe geluidsformaten en alleen PCM bitstreams kan versturen (of Dobly Digital/dts). En daarbij komt nog dat PCM werkt op bijna alle receivers met een HDMI aansluiting. Dus het nut ervan is veel groter.

Als je de PS3 alleen zou kopen als Blu Ray speler dan is de keuze volledig afhankelijk van wat je verder nog voor apparatuur hebt.

Heb je een versterker die alleen 5.1 analoge inputs heeft en heb je op korte termijn geen plannen om die te vervangen, wacht dan nog even tot de nieuwe generatie spelers (SONY BDP-S550 en Panasonic DMP-BD50). Maar reken erop dat deze duurder zullen zijn dan de PS3.

Heb je een versterker met HDMI die overweg kan met PCM 5.1 dan is momenteel de PS3 de beste keuze.

Wil je echter toch nu al Blu Rays kijken, maar geen PS3 kopen, neem dan de Samsung BD-P1400. Dat is momenteel de goedkoopste speler. Het enige wat je dan mist is dts-HD-MA, de speler zal dan de core dts track afspelen. Kijk eens in de winkel naar de films die je wilt gaan kijken, wellicht hebben die niet eens een dts-HD-MA track. En je weet in ieder geval dat als je in de toekomst een versterker koopt die wel met de nieuwe audio formaten overweg kan, je als nog naar de dts-HD-MA tracks kunt gaan luisteren.

Heb je een versterker die overweg kan met de nieuwe audio formaten (of ben je toch van plan er binnenkort eentje te kopen) dan is de Samsung BD-P1400/1500 of de Panasonic DMP-BD30 momenteel de beste keuze.

Het is hoe dan ook jammer dat de keuze momenteel zo moeilijk is vanwege het wel/niet ondersteunen van al die geluidsformaten.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 01:09
Een ernstig mankement aan de PS3 blijft het ontbreken van IR.Dit geldt met name als je een universal RC hebt.

Top op heden heb ik ook geen echte "out of the store" aanvullingen gezien.

Verwijderd

Carel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:19:
Een ernstig mankement aan de PS3 blijft het ontbreken van IR.Dit geldt met name als je een universal RC hebt.

http://www.amazon.com/Pla...Wave-Remote/dp/B000R5H7KE

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Carel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:19:

http://ir2bt.com/

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 01:09
Hmm dat ziet er wel interessant uit.

@ Maradonna, ik wil natuurlijk niet nog meer RC's ;)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Boushh schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:58:
Ondersteund je receiver wel HDMI maar niet de nieuwe geluidsformaten, dan is de PS3 de beste keuze (deze kan namelijk alle nieuwe formaten intern decoderen, iets wat standalone spelers momenteel niet kunnen).
Correct me if i'm wrong, maar de nieuwe geluidsformaten zijn backwards compatible. Een receiver die AC3 en/of DTS aankan, kan de nieuwe formaten ook weergeven, alleen niet in de volledige kwaliteit (voor zover je dat überhaubt kan horen), en wellicht niet hetzelfde aantal kanalen.

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 17:05
De PS3 schaalt mijn DVD's prima op. Het kan natuurlijk wel iets beter zoals sommigen hier zeggen, maar ik denk dat het upscalen geen issue is.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
robvanpraat schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:21:

Thanks
Ik heb een ps3 op een 50 inch Panasonic hdready plasma en het beeld is fenomenaal! Laatst the fantastic4 gekeken en je weet niet wat je ziet. Zelfs 2001 a Space Odyssey zag er geweldig uit.

Ik ga regelmatig een beetje rondneuzen in tv winkels en ik heb nog nooit een full hd gezien met een beter beeld.
Ook de xbox360 games en hd-dvd's zien er geweldig uit. Met gamen vind ik de xbox360 helemaal geweldig, maar voor hd films kijken is de ps3 helemaal top. De ps3 is totaal geruisloos!

(mijn plasma heeft ook n 1366x768, maar accepteert een 1080p input en downscaled dit dan)

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
hoi, kan iemand bevestigen of de PS3 24p content (wat blue ray dus is) weergeeft zonder 2:3 pull down, dus zonder jugger? op welke refresh rate geeft de PS3 24p content weer?....alvast bedankt

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Carel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:49:
[...]

Hmm dat ziet er wel interessant uit.

@ Maradonna, ik wil natuurlijk niet nog meer RC's ;)
Misschien toch nog eens wat beter kijken? Dit is een usb module die je IR kunt bedienen, ook met je Harmony (zie user review). Hij kost ook maar een fractie van dat andere ding, dat bovendien uitverkocht is.

/Edit
De verzendkosten lopen mij te hoog op. Amazon.co.uk heeft een vergelijkbaar ding: Logic 3 PS3 Blu-Ray Dvd Remote Control. Er zijn nog andere, maar die worden alleen in de UK verzonden.

[ Voor 18% gewijzigd door drfruit op 02-06-2008 22:54 ]

• Hillie

Hillie

E-rikootje schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:04:
hoi, kan iemand bevestigen of de PS3 24p content (wat blue ray dus is) weergeeft zonder 2:3 pull down, dus zonder jugger? op welke refresh rate geeft de PS3 24p content weer?....alvast bedankt
De PS3 geeft het 1 op 1 door, 24Hz dus, als je hem zo instelt.

PS. Het is 3:2 pulldown waar over het algemeen naar gerefereerd wordt, en judder. ;)

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
Hillie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:51:
[...]

De PS3 geeft het 1 op 1 door, 24Hz dus, als je hem zo instelt.

PS. Het is 3:2 pulldown waar over het algemeen naar gerefereerd wordt, en judder. ;)
3:2 of 2:3 jah, judder is judder in beide gevallen :)

maar ok, deze ps3 is gelijk een ideale Blue Ray speler indien je ook nog eens een hd-tv hebt die juddervrij 24p kan weergeven, zoals de nieuwe panasonics

dus kan je zeggen: ps3 + 1 van de nieuwe pana's = correcte 24p weergave? (en mss zelfs perfecte 24p weergave?)

• ksi

ksi

Ben opzich wel in de markt voor een spelertje en heb mijn gedachten nog steeds op de samsung p1500 gezet. Eind dit jaar firmware update tot 2.0. De prijs van 289 euro is ongeveer z'n 200 euro goedkoper dan een ps3 en verder is een dedicated speler stiller dan een ps3??
Want hoeveel db produceert een ps3 ongeveer bij afspelen. Is dit hinderlijk en is het meetbaar ten opzichte van dedicated spelers? Dit is voor mij best een interessant punt aangezien de speler vrij komt te staan, waardoor geluid evt hinderlijk kan zijn. En moet ik me verder nog zorgen maken over eventuele goede of slechte video weergave van de ps3/p1500 ?

• ymmv
ksi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:15:
Ben opzich wel in de markt voor een spelertje en heb mijn gedachten nog steeds op de samsung p1500 gezet. Eind dit jaar firmware update tot 2.0. De prijs van 289 euro is ongeveer z'n 200 euro goedkoper dan een ps3
PS3 kost 399 euro. Prijsverschil is dus 100 euro. Daarvoor krijg je wel een gamesconsole annex mediacenter erbij.
en verder is een dedicated speler stiller dan een ps3??
Een dedicated speler kan stiller zijn. Er zijn ook losse spelers met een fan. Overigens is de 40GB PS3 behoorlijk stil van zichzelf maar ik kan me voorstellen als je hem enkel en alleen voor Blu-Ray wil gebruiken dat zelfs het kleinste zuchtje te veel kan zijn.
Want hoeveel db produceert een ps3 ongeveer bij afspelen. Is dit hinderlijk en is het meetbaar ten opzichte van dedicated spelers? Dit is voor mij best een interessant punt aangezien de speler vrij komt te staan, waardoor geluid evt hinderlijk kan zijn. En moet ik me verder nog zorgen maken over eventuele goede of slechte video weergave van de ps3/p1500 ?
PS3 heeft een puik beeld. Ik kan niks zeggen over de Samsung.

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

lacobo

Tyros2 fan

Heb een week de Philips BDP-7100 in huis gehad. Speelde blu-ray disks keurig af, maar deed een minuut over 't herkennen van de disks en dan deden alle menu's 't ook nog 's niet. Kosten: 499 Euro. Teruggebracht en daarvoor in de plaats een PS3 met de afstandbediening gekocht. Hield zelfs nog een paar tientjes over.

Beeldkwaliteit lijkt beter, snelheid van inlezen van de disks is veel beter, alle extra's zijn er nu wel. Kortom: Geen spijt! Gamen zal ik er niet veel op doen, maar als media speler is ie ook niet te versmaden. Ok, 't kost een beetje meer stroom, maar da's te overzien.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 21:28
De stand alone speler van Sony, de BDP-S300 kost nu 244 Euro bij de Mediamarkt. Verder krijg je via Sony er nog eens 4 gratis BR films bij. Dan is dit toch wel interessant t.o.v. de PS3.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• ymmv
onzichtbaar schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:22:
De stand alone speler van Sony, de BDP-S300 kost nu 244 Euro bij de Mediamarkt. Verder krijg je via Sony er nog eens 4 gratis BR films bij. Dan is dit toch wel interessant t.o.v. de PS3.
Maar ik kan in de specs niets vinden over profile 1.1/2.0. De speler kan ook niet
Dolby TrueHD decoderen, dus dat moet je versterker doen.

• ksi

ksi

2 jaar geleden is/was de keus iets lastiger dan tegenwoordig.
Toen waren de specs en alles nog om je tanden bij af te likken van de ps3. Nu is het een ander verhaal en als je een goede pc hebt staan overtreft deze de ps3 met een grote stap. Vooral de anti aliasing en resolutie (mits full HD televisie) komt de ps3 niet in de buurt van de computer.
Misschiens is het dan alleen nog de moeite waard voor de exclusieve games voor op de ps3. Maar naast GTA IV die hoogstwaarschijnlijk gewoon naar de pc komt interesseert mij dat vrij weinig.

Als je die computer nou ook nog aangesloten hebt op je televisie dan is toch die 100-150 euro die de ps3 meer kost mij niet het geld waard. Ook al heb je dan alleen maar met de een standalone speler dat hij 'alleen maar' bluraytjes afspeelt.

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik ga de onkyo 606 aanschaffen die Dolby HD en DTS HD ondersteund. Hoeft je blu ray speler deze dan niet te ondersteunen, of moet beide apparaten dit ondersteunen?

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 12:16
Iets wat ik me nog afvraag.

De ps3 kan geluid alleen via hdmi, optisch en av multi afgeven.
Mijn, oudere, home cinema set heeft alleen een geluid in met tulpstekkers of een scart.

Het is dan toch ook mogelijk om het geluid via de hdmi naar de tv te sturen en via de scart van de tv dan naar het home cinema systeem.

Heb je dan nog steeds een 5.1 geluid of kan een tv ( pana 46pz80 ) dat niet doorsturen?

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 06:34
ksi schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:03:
Toen waren de specs en alles nog om je tanden bij af te likken van de ps3. Nu is het een ander verhaal en als je een goede pc hebt staan overtreft deze de ps3 met een grote stap. Vooral de anti aliasing en resolutie (mits full HD televisie) komt de ps3 niet in de buurt van de computer.
Misschiens is het dan alleen nog de moeite waard voor de exclusieve games voor op de ps3. Maar naast GTA IV die hoogstwaarschijnlijk gewoon naar de pc komt interesseert mij dat vrij weinig.

Als je die computer nou ook nog aangesloten hebt op je televisie dan is toch die 100-150 euro die de ps3 meer kost mij niet het geld waard. Ook al heb je dan alleen maar met de een standalone speler dat hij 'alleen maar' bluraytjes afspeelt.
Wat jij stelt is allemaal waar, maar we hebben het hier sec over de PS3 als blu-rayspeler en niet als game machine. In dat opzicht is de PS3 nog steeds een sterke keus, hoewel de concurrentie nu toch met regelmaat onder de prijs gaat duiken, dus dat argument valt weg.

Je PC op TV aansluiten is een oplossing maar een PC die BR speelt heb je niet voor de prijs van een PS3.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02 10:22

Gast1981

room with a moose!

Sevenhunt schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:01:
Iets wat ik me nog afvraag.

De ps3 kan geluid alleen via hdmi, optisch en av multi afgeven.
Mijn, oudere, home cinema set heeft alleen een geluid in met tulpstekkers of een scart.

Het is dan toch ook mogelijk om het geluid via de hdmi naar de tv te sturen en via de scart van de tv dan naar het home cinema systeem.

Heb je dan nog steeds een 5.1 geluid of kan een tv ( pana 46pz80 ) dat niet doorsturen?
Hiermee zit ik ook nog...
Een pagina terug lees ik tevens:
Als je een oude surround set hebt en je receiver geen HDMI heeft maar wel een analoge 5.1 input, dan is een standalone altijd de beste keuze.
Mijn Dolby set heeft geen optische ingang, maar wel zo'n digitale tulp audio-in.
Verkrijg ik daarmee vanuit de PS3 nog steeds goed 5.1 geluid?
Mijn Dolby ondersteunt ProLogic, DTS, dus niet het allernieuwste ;)

Dit is dus 1 van mijn overwegingen voor de keus tussen een PS3 en een stand-alone BD player...
Het (5.1) geluid moet gewoon netjes zijn, hoeft geen high-end hifi te zijn.
De gamefunctie van de PS3 vind ik wel aardig, maar zal geen bergen spelletjes spelen.
En de DVD (upscaling) en BD moeten er goed uitzien!
Ik neig dan ook sterk naar de ps3.

@ Sevenhunt: Als je het via je tv laat lopen (heb zelf de 42pz80) krijg je volgens mij alleen 2.0 eruit.

• Ferry34
  • Laatst online: 09-02 17:13
ksi schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:03:

Een goede videokaart voor in je pc, waarmee volgens jou de ps3 zou worden overtroffen (wat mij ernstig zou verbazen, aangezien de resolutie van een hdtv tot max 1920x1080 gaat in tegenstelling tot computermonitoren), kost al net zo veel als een hele ps3. En dan hebben we het nog niet over de nieuwste Blu-ray versie die bij de ps3 steeds wordt geupdate en al helemaal nog niet over het in de pc stoppen van een geluidskaart die hd surround (dts hd en dolby true hd) aankan.
Controller moet je ook bij die pc kopen, want met een toetsenbord kan echt niet.

Bovendien maakt die pc dan een bak herrie waar je u tegen zegt. De ps3 is geruisloos. Ik moet gewoon naar t lampje kijken of die wel aanstaat. De beeldkwaliteit is overigens adembenemend van de ps3.
Blij dat ik toen gestopt ben met gamen op de pc :)

• Sevenhunt
Ik lees in deze thread dat de ps3 dolby true HD en DTS HD kan decoderen.
Dit stuurt hij dan als 7.1PCM naar de receiver.
Weet iedereen zeker dat hij dit kan, aangezien ik in het het magazine heb gelezen dat dit niet zou kunnen.

Kan hij eventueel ook de informatie direct doorsturen en het de receiver laten decoderen?

Het zou namelijk belangrijk zijn voor de keuze van mijn AV Receiver.

Namelijk 1 met hdmi en met dobly true hd en dts hd ( onkyo tx-sr606 ) of 1 met hdmi maar zonder dolby true hd en dts hd ( panasonic sa-xr59 )

De onkyo is wat goedkoper met meer decodeer opties, maar is zo`n enorm bakbeest. De panasonic is ook goed, heeft alleen geen dts-hd en dolby true hd decodeer opties, maar het formaat past zo perfect in mn kast.

[ Voor 75% gewijzigd door Sevenhunt op 12-07-2008 18:51 ]

• ymmv
Sevenhunt schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:11:
Weet iedereen zeker dat hij dit kan, aangezien ik in het het magazine heb gelezen dat dit niet zou kunnen.

Kan hij eventueel ook de informatie direct doorsturen en het de receiver laten decoderen?

Namelijk 1 met hdmi en met dobly true hd en dts hd ( onkyo tx-sr606 ) of 1 met hdmi maar zonder dolby true hd en dts hd ( panasonic sa-xr59 )

De onkyo is wat goedkoper met meer decodeer opties, maar is zo`n enorm bakbeest. De panasonic is ook goed, heeft alleen geen dts-hd en dolby true hd decodeer opties, maar het formaat past zo perfect in mn kast.
De PS3 kan DTS-HD en Dolby True-HD niet als bitstream naar een versterker sturen, hij zal het altijd decoderen naar PCM. Een Onkyo met support voor de HD-audioformaten is overkill. In jouw geval kun je gewoon die Panasonic-versterker kopen. Als die via HDMI ongecomprimeerd PCM geluid aankan (en dat kun je al vanaf HDMI 1.1) zit je goed.

[ Voor 4% gewijzigd door ymmv op 12-07-2008 18:57 ]

• Sevenhunt
ymmv schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:56:
[...]

De PS3 kan DTS-HD en Dolby True-HD niet als bitstream naar een versterker sturen, hij zal het altijd decoderen naar PCM. Een Onkyo met support voor de HD-audioformaten is overkill. In jouw geval kun je gewoon die Panasonic-versterker kopen. Als die via HDMI ongecomprimeerd PCM geluid aankan (en dat kun je al vanaf HDMI 1.1) zit je goed.
Thx, en hele logische redenatie om voor de pana te kiezen.

Enige waarom ik daar nu nog over zou twijfelen zijn de 4 hdmi in van onkyo vs de 2 hdmi in van pana en de prijs.
Aan de andere kant weer het formaat van de receivers.

Keuzes keuzes.

Verwijderd

Hey, ik lees met veel intersse al deze reacties. Maar heeft iemand van jullie al ervaring met het downloaden van HD-content met de bestandsindeling WMV of X264 of H264?? En kan je deze bestanden afspelen via de harddisk van de PS3??

• ymmv
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:00:
Hey, ik lees met veel intersse al deze reacties. Maar heeft iemand van jullie al ervaring met het downloaden van HD-content met de bestandsindeling WMV of X264 of H264?? En kan je deze bestanden afspelen via de harddisk van de PS3??
Daarvoor moet je naar het 'PS3 als Mediacenter'-topic gaan.

• ksi

ksi

@ Ferry
24 inch monitoren doen toch echt 1920x1200
en de 30 inch monitoren 2560 x 1600
Hoezo lagere resolutie? (Heb dan zelf een 22inch maargoed)

Bovendien heb je ooit van anti aliasing gehoord? Dit is niet echt mogelijk bij de consoles.... Zeker niet op een full hd resolutie. Dit vereist nog wel een beetje meer capaciteit en power.
In ieder geval had ik de extra 100 euro er niet voor over. Kan zeker de keuze voor een ps3 wel begrijpen maar wou graag een puur dedicated player hebben. Net zoals ik ook een cd speler heb gekocht. Wat opzich ook een overbodige aanschaf misschien is...

@Strangelove,
Tuurlijk is de PS3 geen slechte keus. Zeker als je ook nog wel eens spellen zal gaan spelen op de ps3 is het een goeie optie. Het gaat ook niet zozeer over de game capiciteiten van een PS3, maar wel probeer ik zo de ontkrachten dat het handig is om spellen mee te spelen. Wat een extra argument is om juist een ps3 te kopen.
Persoonlijk ben ik niet meer direct weg van consoles. Gewoon te dure prijzen voor de spellen, limitatie aan upgrade mogelijkheden. Heb dan ook voor een standalone player gekozen. Ook vooral het feit dat nu mijn reciever de HD codecs kan decoderen.

Kort samenvattingkje (aanvullingen welkom):
PS3:
+gameconsole
+goede dvd upscaling
+mediacenter

-geen bitstream
-geen (IR) afstandsbediening

Dedicated:
+afstandsbediening
+bitstream audio

-(relatief) duur

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mijn PS3 toch echt op bitstream staan.

• ymmv
Frank-NL schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:19:
Ik heb mijn PS3 toch echt op bitstream staan.
Dat werkt niet voor de HD-codecs zoals Dolby True-HD en DTS-HD want die kunnen alleen als LPCM in HD-kwaliteit worden doorgegeven naar een versterker. Waarschijnlijk gebruikt de PS3 met bitstream dan een compatibiliteitsmodus voor die 2 codecs.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:01

Twazerty

AVCHDCoder developer

Vandaag nog even vlug de Samsung BD-P1500 op de kop getikt voor 249 euro bij BCC. had ik effe geluk vandaag was de laatste dag van de dubbele korting. De 50 euro BCC korting en de 50 euro Samsung korting. Wist ik veel dat er een dubbele aanbieding was. Anders had ik hem op internet gekocht. Maar het kwam bij mij redelijk ongelukkig uit. Maand geleden de afweging gemaakt of een PS3 of een Xbox 360. 360 gekocht. Scheelde 130 euro. Vond BR overbodig. Gister vond ik dat ik ook BR nodig had en maar een stand-alone speler gekocht. Vind het wel een voordeel. Alleen het Blu-ray station draait verder geen Ventilator. BD Live Ready en netwerkconnectie. Ik kon ook een Sony kiezen. Was een ouder model. Wel 4 films maar zo traag tijdens het opstarten. En geen netwerkconnectie. Viel dus af. Was ook nog eens 50 euro duurder.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 06:34
Als dat je 130 euro waard is plus de ellende van een extra apparaat, dan is het een goede keus :)

Overigens denk ik dat de PS3 inmiddels zijn positie als beste BR-speler aan het verliezen is met de lagere prijzen van nieuwe dedicated spelers. Voor mensen die niet willen gamen is een dedicated speler nu toch interessanter aan het worden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zag net nog (weliswaar oude) foldertje dat bij Saturn (tilburg) stond de BD-P1400? voor 199 euro na een cashback van 50 euro via samsung. Dan is er opeens een brug van het dubbele tussen de PS3 en een standalone.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 08:52
Twazerty schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:16:
Vandaag nog even vlug de Samsung BD-P1500 op de kop getikt voor 249 euro bij BCC. had ik effe geluk vandaag was de laatste dag van de dubbele korting.
Die dingen worden alleen maar goedkoper de komende tijd dus of je dat geluk hebben kunt noemen? ;)

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 21:15
Is de BD-P1500 nu een van de beste keuzes als je toch niet wilt gamen op een PS3 omdat je al een Xbox360 hebt?

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

baldbelow schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:23:
[...]

Die dingen worden alleen maar goedkoper de komende tijd dus of je dat geluk hebben kunt noemen? ;)
2 dagen later zou ik 350 kwijt zijn. Dus ja noem ik nog net geluk. En ja dat weet iedereen. Die dingen blijven goedkoper worden. Maar dat weet je van te voren.

Ik denk wel dat de BD-P1500 een goede keus is. BD Live Ready dankzij de netwerkaansluiting. Heb je meer aan als een zonder netwerkaansluiting. Net een Blu-ray gedraaid en dat "interactieve" menu bevalt me zeer goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Twazerty op 01-09-2008 11:14 ]

• ymmv
Valderrama schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:05:
Is de BD-P1500 nu een van de beste keuzes als je toch niet wilt gamen op een PS3 omdat je al een Xbox360 hebt?
De BDP-1500 heeft goede specs zo te zien, maar als je toch een gamer bent zou ik toch voor de PS3 gaan. Voor een geringe meerprijs heb je dan een tweede console in huis en kun je ook PS3-exclusives als Uncharted, MGS4, GT5, Wipeout HD, Ratchet & Clank spelen, etc. Dat lijkt me toch wel de moeite waard.

Ik vind je vraag wel heel typisch voor een Xbox 360-bezitter. Er lijken nogal wat hardcore 360-fans zijn die geïnteresseerd zijn in Blu-Ray, maar om de een of andere reden zo loyaal zijn tov Microsoft's 360 zijn dat ze liever meer betalen voor een losse Blu-Ray-speler dan dat ze de gehate concurrentie helpen door een PS3 kopen. En dat terwijl je toch zou denken dat gamers juist blij zouden zijn met een console erbij omdat ze daarmee nog meer kwaliteitsgames kunnen spelen. De Engelsen hebben daar een leuk spreekwoord voor: cutting off your nose to spite your face.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:51

-d-

ymmv schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:57:
[...]

De BDP-1500 heeft goede specs zo te zien, maar als je toch een gamer bent zou ik toch voor de PS3 gaan. Voor een geringe meerprijs heb je dan een tweede console in huis en kun je ook PS3-exclusives als Uncharted, MGS4, GT5, Wipeout HD, Ratchet & Clank spelen, etc. Dat lijkt me toch wel de moeite waard.

Ik vind je vraag wel heel typisch voor een Xbox 360-bezitter. Er lijken nogal wat hardcore 360-fans zijn die geïnteresseerd zijn in Blu-Ray, maar om de een of andere reden zo loyaal zijn tov Microsoft's 360 zijn dat ze liever meer betalen voor een losse Blu-Ray-speler dan dat ze de gehate concurrentie helpen door een PS3 kopen. En dat terwijl je toch zou denken dat gamers juist blij zouden zijn met een console erbij omdat ze daarmee nog meer kwaliteitsgames kunnen spelen. De Engelsen hebben daar een leuk spreekwoord voor: cutting off your nose to spite your face.
Ik heb als '360-bezitter' de PS3 ook gekocht om Blu-Ray's te spelen, maar ik kan best begrijpen dat mensen liever een standalone speler willen - ik vind de PS3 (overigens de 360 ook) namelijk een lelijk ding - maar goed, de PS3 geeft veel meer bang for the buck, dus toch maar een PS3 gekocht, wat overigens een fijne BR speler is - uiterlijk niet meegenomen. O ja, hij kan ook nog games spelen ;)

• ymmv
-d- schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:49:
[...]
Ik heb als '360-bezitter' de PS3 ook gekocht om Blu-Ray's te spelen, maar ik kan best begrijpen dat mensen liever een standalone speler willen - ik vind de PS3 (overigens de 360 ook) namelijk een lelijk ding - maar goed, de PS3 geeft veel meer bang for the buck, dus toch maar een PS3 gekocht, wat overigens een fijne BR speler is - uiterlijk niet meegenomen. O ja, hij kan ook nog games spelen ;)
Ik snap best dat de grote groep mensen die geen games spelen liever een standalone hebben. Maar als je zegt dat je een gamer bent en dan erbij zegt dat je de PS3 niet koopt omdat je al een 360 hebt, ben je gewoon dom bezig. Dan ben je geen gamer maar een fanboy, want dan is je loyaliteit aan een merk belangrijker dan het plezier dat je beleeft aan goede games op welk platform dan ook.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

ik weet niet hoveel stroom zo'n ps3 trekt. Maar een blu-ray speler trekt niet meer als 30 watt. Xbox 360 ook zo'n slurper. Aleen maar voor een filmpie.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Twazerty schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:21:
ik weet niet hoveel stroom zo'n ps3 trekt. Maar een blu-ray speler trekt niet meer als 30 watt. Xbox 360 ook zo'n slurper. Aleen maar voor een filmpie.
Dat is precies wat ik wou zeggen :p
Zowel de ps3 als de Xbox zijn zeer beroerd om echt alleen films op te kijken door die reden.
Kijk naar deze link en hou in je hoofd dat een standalone maximaal 30w trekt.

nieuws: Energieverbruik Xbox 360, PS3, Wii vergeleken

Als je niet gamed zou het voor mij wel duidelijk zijn 8)

Nukezone FTW

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 10:00
Powrskin schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:56:
[...]
Kijk naar deze link en hou in je hoofd dat een standalone maximaal 30w trekt.
Da's een heel erg oude link he. De huidige PS3 verbruikt minder dan hetgeen ze hier aangeven. Nogal gadateerde info dus, om dat zo te stellen. Nog steeds wel meer dan een standalone, dat klopt, maar dus niet zoveel als men daar stelt.

Nickname does not reflect reality

• ymmv
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:47:
[...]

Da's een heel erg oude link he. De huidige PS3 verbruikt minder dan hetgeen ze hier aangeven. Nogal gadateerde info dus, om dat zo te stellen. Nog steeds wel meer dan een standalone, dat klopt, maar dus niet zoveel als men daar stelt.
Da's info van februari 2007, toen was de PS3 nog niet eens in Nederland te koop. Er is dus het stroomverbruik van de Amerikaanse 60GB gemeten die hier niet eens is uitgekomen. Wij hebben in Europa bij de launch in maart 2007 een andere versie gekregen. Sinds oktober 2007 is nog een andere revisie uitgebracht met een kleinere, koelere Cell-CPU. Oude achterhaalde info inderdaad.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

ymmv schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:04:
[...]

Da's info van februari 2007, toen was de PS3 nog niet eens in Nederland te koop. Er is dus het stroomverbruik van de Amerikaanse 60GB gemeten die hier niet eens is uitgekomen. Wij hebben in Europa bij de launch in maart 2007 een andere versie gekregen. Sinds oktober 2007 is nog een andere revisie uitgebracht met een kleinere, koelere Cell-CPU. Oude achterhaalde info inderdaad.
Wat verbruikt de PS3 dan wel. 120W tijdens filmpie kijken?

• ksi

ksi

Ik heb al een pc voor te gamen :)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 00:44

iMars

Full time prutser

Interessante topic :P

Ik heb sinds een paar weken een Sony KDL-40W4500 en een Sony HT-SF1300 home cinemaset, en een oude DVD speler (naamloos) via scart aan de TV en coaxial aan de versterker. Nu wil ik natuurlijk een mooie DVD/BR speler hebben om via HDMI aan te sluiten (liefst Sony), maar wil ook graag een Media speler, iets als HDX-1000 Networked Media Tank Player

Nu kost een Sony BDP-S350 € 219,- en de HDX-1000 ergens tussen de € 200 ~ € 250. Wat samen op zo'n € 419 ~ € 469

Terwijl een Playstation 3 set met bv GTA4 ergens rond de € 350 ~ € 400 ligt

Nou kan ik natuurlijk niet aan jullie vragen wat ik moet doen, omdat dat persoonlijk is. Ik ben geen gamer, maar vind het wel erg leuk om eens een game te spelen (en niet in een kamertje achter een pc te gaan zitten). De HDX-1000 kan meer qua features (denk ik, zoals usenet client etc), maar kan weer geen games spelen...

Koop hier mijn P1 reader :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

webmail schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:21:
Nu kost een Sony BDP-S350 € 219,- en de HDX-1000 ergens tussen de € 200 ~ € 250. Wat samen op zo'n € 419 ~ € 469

Terwijl een Playstation 3 set met bv GTA4 ergens rond de € 350 ~ € 400 ligt
Ik ben ook geen grote gamer, maar als je eenmaal een PS3 hebt en in je woonkamer met groot beeld en goed geluid kunt gaan zitten gamen, dan is dat toch wel erg leuk tijdverdrijf :9~ Voor media streaming heb ik een Apple TV met XBMC erop. Speelt alles wat ik wil :)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 00:44

iMars

Full time prutser

Exirion schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:47:
[...]

Ik ben ook geen grote gamer, maar als je eenmaal een PS3 hebt en in je woonkamer met groot beeld en goed geluid kunt gaan zitten gamen, dan is dat toch wel erg leuk tijdverdrijf :9~ Voor media streaming heb ik een Apple TV met XBMC erop. Speelt alles wat ik wil :)
Ik heb ook zitten nadenken over een Apple TV, maar deze heeft toch als max. resolutie 720p?
Ondersteunde videostructuren bron
  • H.264 en beveiligd H.264 (van iTunes Store): tot 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 1280 x 720 bij 24 beelden per seconde, 960 x 540 bij 30 beelden per seconde) in de .m4v-, .mp4- of .mov-bestandsstructuur
  • iTunes Store- video: 320 x 240 pixels, 640 x 480 pixels, 720 x 480 pixels (anamorfisch) of high-definition 720p
  • MPEG-4: tot 3 Mbps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 720 x 432 pixels bij 30 beelden per sec.) in de .m4v-, .mp4- of .mov-bestandsstructuur
En met dat XBMC, speelt ie dan wel 1080p af?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

webmail schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:59:
Ik heb ook zitten nadenken over een Apple TV, maar deze heeft toch als max. resolutie 720p?
Wel voor decoding, maar de signaal output is gewoon tot 1080p. Dus de user interface kan op die resolutie.
En met dat XBMC, speelt ie dan wel 1080p af?
Niet geprobeerd, maar ik vermoed niet dat ie snel genoeg is. Ik speel HD content van Bluray op de PS3 af.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sevenhunt schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:11:
De PS3 kan TrueHD en DTS-HD decoderen en als PCM uitsturen. Er zijn wel beperkingen en bugs. Zo wordt alles wat origineel 6.1 is als 7.1 uitgestuurd waardoor je receiver het surround beeld verkeerd zal weergeven.

Nee dat kan helaas niet. Bij gevolg verlies je alle meta-informatie uit de stream. High-end receivers gebruiken de dialoognormalisatie info uit de stream om hun volume over alle speakers in de juiste verhouding weer te geven. Omdat de PS3 alleen HD-audio als PCM kan uitsturen moet je dit dus handmatig instellen. Echt jammer dat Sony voor deze goedkope oplossing gekozen heeft.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ksi

ksi

ari3 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:31:
[...]
High-end receivers gebruiken de dialoognormalisatie info uit de stream om hun volume over alle speakers in de juiste verhouding weer te geven. Omdat de PS3 alleen HD-audio als PCM kan uitsturen moet je dit dus handmatig instellen.
Zou je daar eens wat meer over willen vertellen?

• Leolinedance
  • Laatst online: 06-02 00:44
Twazerty schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:36:
[...]

Wat verbruikt de PS3 dan wel. 120W tijdens filmpie kijken?
Even een kleine kick :)

Ik heb ook zitten twijfelen, dedicated BD-player of een PS3. Ik ben voor de PS3 gegaan, en wel voor de volgende redenen:

- Ik heb een Sony televisie ( 5WE40, erg goed en zeer zuinig) en kan zodoende gebruik maken dan Bravia Sync. Kan dus de PS3 tijdens het film kijken bedienen met de afstandsbediening van de tv. Ook eenvoudige opties in het menu, zoals het spelen van muziek, zijn te bedienen met de afstandsbediening van de tv.

- Media center functies. Even een herhaling van het NOS journaal kijken, een website bekijken, een mp3 spelen, een videoclip zoeken (met VidZone, aanrader), foto's bekijken. Zowel van de harde schijf als USB stick werkt het allemaal uitstekend.

- Het verbruik valt tegenwoordig (met de Slim uitvoering) erg mee, zo'n 75 watt tijdens het spelen van een BD en 100 watt tijdens het gamen.

- Verminderde geluidsproductie tov. de oude PS3, apparaat is amper meer te horen.

- Bitstreams lossless TrueHD en DTS-HD MA audio!

- Ingebouwde 120GB harde schijf

- De mogelijkheid om de mooiste spellen te spelen! Ik heb nu Uncharted 2 bemachtigd, het is echt geweldig mooi!

- Mogelijkheid tot updates in de toekomst.

Ik heb er 270 euro voor betaald en het is iedere cent waard. Beelden zien er werkelijk fenomenaal uit, het geluid klinkt geweldig, de bediening is zeer eenvoudig en de opties zijn haast oneindig. Ik ben nu een paar dagen aan het spelen en ik heb het idee dat ik voorlopig nog niet uitgespeeld ben.

Als je écht alleen maar een film wilt spelen, niet van games houdt of alleen het állerbeste wilt qua kwaliteit, alleen dan ben ik van mening dat je met een andere speler beter af bent. Voor een ieder die van leuke snufjes en gewoon goede kwaliteit houdt, tegen een naar mijn mening zeer schappelijke prijs: Je kunt haast niet om de PS3 Slim heen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

De aanschaf van Blu-ray spelers (en dan dus ook een Blu-ray speler vs een PS3) heeft tegenwoordig een eigen stucky topic: [Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik nodig?

Dus we gaan daar verder, want nu lopen er twee topics :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.