Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Lees het volgende op http://ps3.qj.net/Polypho...features/pg/49/aid/133949 net, weet niet of het al bekend was...
Models included:

* 1,000 vehicles
* 170 Premium new models (full interior modeling, the interior corresponds to vehicles damage)
* 830 kinds of standard models (some are from GT4 that carried over to GT5)

Courses

* 60 courses confirmed with 20 or more to be revealed

Physical simulation of vehicles

* Physics system simulation is brand new
* Represented is full fall in vehicles (possibly rollover)
* Damage representation (reproduced in full by real-time collision deformation)F
* Faithfully reproducing the behavior of electric cars, like the Prius, Insight, hybrid cars and the latest Tesla model

Arcade Mode

* Singe Race
* 2 player battle

GT Mode

* World Map
* My Garage
* Car Dealer
* Tuning Shop (for parts and tires)
* Car Washes/Oil change
* Race Championship (Series and Point systems)
* License Test

* Open Lobby
* Text / Voice Chat
* Private rooms
* Online Photo Album
* Online Replay Album
* YouTube replay output

Photo Mode

* Photo Drive (Circuit)
* Photo stage (Stage Photo mode only)

Gran Turismo TV

* Video output to a PSP or PSP Go®
* Progressive Download
* Improved user interface
* Continuous play for videos

Museums

* The Gran Turismo 5 Prologue version, more info coming at TGS

Sound

* Custom soundtracks (using songs from the PS3 hard-drive)
* Dolby Digital 5.1 and 7.1

User Interface

* The Gran Turismo 5 prologue, and the same design concept. The icons change color, able to track the movement of cockpit camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 12:33
Evertt schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:50:
[...]Misschien krijgen we mooie bundels met ps3 slim en gt5.
Dat zou echt zalig zijn, dan schaf ik me wel een PS3 aan denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
ZItten toch wel leuke features tussen, zoals dat de cockpit ook deformed bij een crash als ik het goed lees.
Als ze nu de wegligging nog eens fixen ten op zichte van GT5:P

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Hier een filmpje waarin je wat meer van de autoschade ziet in GT5. Is van de Gamescom beurs.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

JorisBit schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:31:
Hier een filmpje waarin je wat meer van de autoschade ziet in GT5. Is van de Gamescom beurs.
Wauw, dat ziet er best goed, ook grafisch een stuk beter dan GT5:P :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje vaag enkel van die motorkap, je verwacht bij remmen dat hij zou terug vallen of door de snelheid er wel afvliegt. Wel stoer van die missende zijdeur :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
M3rcury schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:36:
[...]

Mwah grafisch wel ok, maar qua wegligging ziet het er nog niet echt super uit. Moeilijk te zien op een video, maar voor mijn gevoel beweegt en rolt het niet echt realistisch.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 19-08-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zal niet anders zijn dan voorgaande versies, werkt toppie :D Zeker die S-bocht in de spin :D

Zolang ze maar wel trial mountain er in houden, mijn all time favorite baan :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Het ziet er wel mooi uit met waar alles los laat, maar dat je twee deuren verliest als er iemand achterop klapt en je daarna gewoon doorraced met een motorkap die open staat ziet er weer een beetje vreemd uit :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Marzman schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:59:
[...]

Het ziet er wel mooi uit met waar alles los laat, maar dat je twee deuren verliest als er iemand achterop klapt en je daarna gewoon doorraced met een motorkap die open staat ziet er weer een beetje vreemd uit :)
Is dat niet normaal dan? :+

Heb je wel gelijk in. Bedoelde eigenlijk alleen het grafische gedeelte, schade model had ik helemaal niet op gelet.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
Wat overigens ook erg opvallend is, is dat wanneer die Evo op de achterkant van de Subaru klapt dat je geen schade ziet aan de voorkant van de Evo... Dus het lijkt erop dat lang niet alle auto's een schade model krijgen / hebben.

EDIT: nog eentje, zelfde track, zelfde auto maar dan met dramatische chauffeur. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Jamoru op 19-08-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
JorisBit schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:04:
Wat overigens ook erg opvallend is, is dat wanneer die Evo op de achterkant van de Subaru klapt dat je geen schade ziet aan de voorkant van de Evo... Dus het lijkt erop dat lang niet alle auto's een schade model krijgen / hebben.
Wellicht beperkt door de fabrikanten? Ze geven volgens mij niet allemaal toestemming daarvoor namelijk.
EDIT: nog eentje, zelfde track, zelfde auto maar dan met dramatische chauffeur. :X
Wow, als ik mijn moeder een controller in de handen druk, dan krijg je ook zoiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
[...]

Is gewoon een replay. Die zijn bij GT altijd al mooier dan ingame ;)
Heel veel mooier gaat het niet worden dan Prologue. Het is een beetje de grens van de PS3 kwa grafische kracht.
Het lijkt me wel geniaal om met 16 auto's over een circuit te knallen :D Dat miste ik altijd in GT4, zo weinig auto's op 1 baan.

[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 19-08-2009 19:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
JorisBit schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:04:
Toen er nog sprake was van schade in GT5P heb ik gelezen dat schade ook van invloed zal zijn op weggedrag en performance van de auto, dus het lijkt me niet dat de ene auto wel en de andere geen schademodel krijgt. Zal in dit geval nog wel niet geimplementeerd zijn,

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik ben eigenlijk wel teleurgesteld in die schade, het ziet er wat arcade-achtig uit.
Ik had eigenlijk verwacht dat de stukken eraf gingen vliegen en op een realistische manier deuken enzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ETzPliskin schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:25:
Ik ben eigenlijk wel teleurgesteld in die schade, het ziet er wat arcade-achtig uit.
Ik had eigenlijk verwacht dat de stukken eraf gingen vliegen en op een realistische manier deuken enzo :/
Het is maar 1 auto, dus ik ben nog redelijk positief. Wat ik trouwens wel hoop dat je band kan klappen. Dat je met geluk nog de pits in kan en setje nieuwe banden kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Wat maakt schade nou uit GT5 is een race game. Maar het is wel leuk als je iets raakt dat je het gelijk voelt.

Maar ik lees nu dit op gtplanet.com
"When the staff at VG247 got the chance to interview SCEE president Andrew House, they didn’t hesitate to ask him directly about why we didn’t get the Gran Turismo 5 release date announcement that everyone was expecting. His response:

“I am not going to make a prediction on that but I think you will see something on GT5 very soon.”

After the bizarre roller-coaster that has been GamesCom, even more people will be looking for solid GT5 details at the Tokyo Game Show, coming up September 24-27. As we have speculated for some time now, history shows that Polyphony Digital loves presenting information in front of a home crowd – but we’ll just have to wait and see…"
We wachten maar af.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:25

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Maar hoe realistisch moet schade zijn?

GT5 is de real driving simulator. Elke auto heeft zijn eigen weg gedrag, remt anders, kleine quik tune verandert ook al een hoop, bochten gedrag, acceleratie, schakelen, remmen, etc.

Dat vond ik zo mooi aan de GT5: P, een Nissan GT-R rijd een stuk anders dan een Viper of Amuse of wat dan ook. Verschil tussen FWD en RWD voel je ook goed op de bochtige circuits.

Ik zelf heb geen dat ik net aan een lekkere race bezig ben, duwt me net een of andere mafkees tegen de vangrail, auto kapot en kan ik niet doorrijden. Schade moet er zijn dat vind ik ook, anders is het zo statisch, maar waar trek je de grens?Om terug te spoelen als je kapot gaat is wel erg arcade en kan ik het echt ook niet. Dat je een grote fout maakt op het einde van je 5e lap op bijvoorbeeld Suzuka, dan gooi je ook je controller weg :P.

2 kleine filmpjes zegt mij nog niet veel, ik wil eerst zelf spelen :D. Het schijnt zelf dat de schade ook van binnen te zien is. Ik ben alleen bang voor die rollovers, als je te hard door de bocht gaat en dan lig je op de kop kan je als nog een restart doen :P

• Phusebox
Wat mij nou ideaal lijkt is als je bepaalde scenario's moet uitspelen. Je zit in je auto, de computer rijdt, je krijgt een flinke klap van iemand anders. Opdracht, haal de finish in de top 3.

• BM
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Vind ik tbh meer iets voor NFS dan GT.

Begin wel benieuwd te worden naar GT5, hoewel ik nog niet helemaal overtuigd ben van het schademodel, en ik Forza nog steeds lekkerder vind rijden (gebasseerd op Forza2 vs GT5:P), moet ik toegeven dat GT5 wel een gigantische bak content gaat leveren, waar Forza3 gewoon niet aan gaat komen.

Hopelijk vullen ze elkaar goed aan, eerst Forza3, en dan in december door met GT5 ofzo :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• KappeNou
Forza lekkerder rijden dan GT:p? :D
In het begin lijkt het soort van idd.. Maar dan speel je het wat langer en dan begin je echt te ergeren aan de physics.
Als je bijvoorbeeld tussen verschillende AWD auto's kiest rijden ze het zelfde... Of je nou een R32 met korte wielbasis en een haldex koppeling 4x4 systeem neemt of een RS4 met een veel grotere wielbasis en torsen 4x4 systeem. Tussen normale road tires en racing slicks zit naar mijn mening ook niet genoeg verschil.
Het crashen klopt ook vaak niet veel van. Schaaf je net de muur lijkt het als of er weerhaken aan de muur zitten ofzo.
Het is wel grappig voor tijd verdrijf, maar het is het net niet.
Ze zouden een combinatie moeten maken tussen de GT en Forza physics. Het zelfde met de geluiden :P

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 20-08-2009 09:03 ]

>PC specs<

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat is natuurlijk zo persoonlijk als wat :)
Ik vind Forza beter en realistischer rijden dan GT (iig t/m GT5:P). Daar mag je het mee eens zijn of niet, mijn mening ga je d'r niet door vernaderen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 20-08-2009 09:07 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Phusebox
KappeNou schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:57:
Forza lekkerder rijden dan GT:p? :D
In het begin lijkt het soort van idd.. Maar dan speel je het wat langer en dan begin je echt te ergeren aan de physics.
Als je bijvoorbeeld tussen verschillende AWD auto's kiest rijden ze het zelfde... Of je nou een R32 met korte wielbasis en een haldex koppeling 4x4 systeem neemt of een RS4 met een veel grotere wielbasis en torsen 4x4 systeem. Tussen normale road tires en racing slicks zit naar mijn mening ook niet genoeg verschil.
Het crashen klopt ook vaak niet veel van. Schaaf je net de muur lijkt het als of er weerhaken aan de muur zitten ofzo.
Het is wel grappig voor tijd verdrijf, maar het is het net niet.
Ze zouden een combinatie moeten maken tussen de GT en Forza physics. Het zelfde met de geluiden :P
Dat gevoel heb ik nou bij GT5; dat alles hetzelfde voelt; allemaal even zompig qua besturing. En dan dat muggen-motor geluidje en die irritante tyre-screeches. GT5:P was leuk voor ff, maar daarna ben ik snel weer teruggegaan naar Forza 2.

• Jamoru
Een confirm van Yamauchi dat niet alle auto's een schade model krijgen.
“The next detail Kazunori touched on was regarding damage models. I can confirm that not every car in Gran Turismo 5 will sport damage models — it will only be select sets. However, Kazunori has yet to decide on a finalized list of featured car types for damage support.”
Daarnaast ook geen Porsche in GT5.
Unfortunately, he also confirmed that Porsche have chosen not to join the Gran Turismo series, signing an “exclusive arrangement” with other parties.
Bron

• Aight!

Aight!

Phusebox schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:16:
[...]

Dat gevoel heb ik nou bij GT5; dat alles hetzelfde voelt; allemaal even zompig qua besturing. En dan dat muggen-motor geluidje en die irritante tyre-screeches. GT5:P was leuk voor ff, maar daarna ben ik snel weer teruggegaan naar Forza 2.
Nou die motor geluiden zijn anders wel gruwelijk in GT5:P, het gejank van hoogtoerige Ferrari's, de zware roffel van de V8's uit Amerika, de lichte brom bij de Nissan GT-R.
Ik zelf heb Forza nooit gespeeld heb geen 360, maar bij GT vond ik het gevoel van rijden door de bochtige circuits juist zo mooi, elke auto reageert verschillend, een EVO X rijd heel anders dan de EVO IX of de Subaru Impreza, ze reageren allemaal anders.

Op de high speed ring is het wel saai, dat is alleen maar gas geven met elke auto!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Hmm dat is toch wel erg jammer, zitten er dan wel RUF's in?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• KappeNou
Dat mag ik wel hopen :P Het lijkt me wel..

>PC specs<

• Aight!

Aight!

Nog meer high res filmpjes ervan:

http://ps3life.nl/nieuws/...ijden-met-gran-turismo-5/

Verwijderd

mis een beetje het gevoel van snelheid ?

200 ziet er niet echt spectaculair uit :?

• KappeNou
In het echt ook niet met een impreza >:)

>PC specs<

• Evertt
Ziet er wel super gaaf uit. Als ik zo ziet komt deze game dit jaar wel uit. Deze game is al uit. Is nu al speelbaar op de Gamecom beurs.

Op GTplanet.com las ik net dit.

When the staff at VG247 got the chance to interview SCEE president Andrew House, they didn’t hesitate to ask him directly about why we didn’t get the Gran Turismo 5 release date announcement that everyone was expecting. His response:

“I am not going to make a prediction on that but I think you will see something on GT5 very soon.”

After the bizarre roller-coaster that has been GamesCom, even more people will be looking for solid GT5 details at the Tokyo Game Show, coming up September 24-27. As we have speculated for some time now, history shows that Polyphony Digital loves presenting information in front of a home crowd – but we’ll just have to wait and see…
De hele interview is te lezen op http://www.vg247.com/2009...gital-in-a-retail-market/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
vwb Porsche..

RUF zat zover ik weet wel in GT4.. dus ik zie niet in waarom ze niet in GT5 zouden zitten.

En met een beetje fantasie is een RUF gewoon een (dikke) porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04
Ben blij dat er online geracet kan worden. De AI stelt niet veel voor in onderstaande filmpje. Duidelijk te zien vanaf 4 minuten.
http://www.youtube.com/watch?v=KQPM2g-UsCM
Auto's die elkaar vol rammen in plaats van uitwijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Laatst online: 31-07 12:36
Hmmm.. wat is 'shortly after' in GT tijd ? :)

Polyphony Digital boss and the father of GT, Kazunouri Yamauchi has confirmed that Gran Turismo 5 will be released shortly after GT PSP.
Right now, they are working hard on the PSP edition of the game, but they are aiming to have it out after the release of GT PSP on October 1, speaking in an interview, hosted on DailyMotion.

“[We're] just thankful that so many people are interested in Gran Turismo 5″, said Yamauchi, adding further “[It] should be out shortly after that date”.

(bron: http://www.vg247.com/2009...out-shortly-after-gt-psp/ )

[ Voor 8% gewijzigd door Sentry23 op 21-08-2009 14:45 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
'shortly' toch niet weer een jaar verder he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb net nog eens de damage-video's zitten bekijken in HD formaat... en ik hoop toch dat dit niet de final versie is van het damage-model. Ik zie namelijk wel dingen loshangen, opengaan, erafvallen etc. Maar al die delen blijven er even nieuw uit zien; nergens deuken of scratched paint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:06
@Phusebox: Viel mij inderdaad ook al op.. dat de schade niet erg realistisch is.. Maar goed... we zullen zien of ingame strakjes de details wel netjes verwerkt zijn.. (en anders koop ik alsnog Dirt 2 erbij) :p

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik vind de damage er alles behalve goed uitzien, zeker na zoveel ontwikkeltijd. Hij rijdt 3 keer op de rechterkant van de bumper: geen schade. Meerdere keren vol met zijn achterkant in de muur: geen schade.

Dat zat zelfs in Grid beter..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Bij mij gaat race game om het racen en schade doet mij niet zo veel. En je ziet nu ook alleen maar een Subraru.
Maar er zit ook rally game in en die heeft meer schade zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00
De schade in de E3 trailer was een stuk netter als in de hiervoor gepostte filmpjes.
Maar net wat f1boy_077 zegt: schade doet mij ook niet zo veel.
Het zou wel handig kunnen zijn bij het knullig rijden van de AI, waardoor jij altijd in het grint beland.

Voor de geinteresseerden nog een leuk stukje:
http://www.gtplanet.net/
Mooi dat ze er trophies in stoppen, die werken verslavend haha
Ik ben alleen heel benieuwd naar het rally gebeuren, dat vond ik in GT4 helemaal niks

[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 24-08-2009 07:19 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
in mijn ouders huis heb ik nog ergens zo'n Logitech MOMO Racing Force voor de pc liggen (usb)

weet iemand of deze ook op de PS3 (GT5:prologue) werkt? if so, dan haal ik hem even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:13
Dacide schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:27:
in mijn ouders huis heb ik nog ergens zo'n Logitech MOMO Racing Force voor de pc liggen (usb)

weet iemand of deze ook op de PS3 (GT5:prologue) werkt? if so, dan haal ik hem even op.
Dit plaatje doet vermoeden van wel :P Maar ik weet het niet zeker...

Afbeeldingslocatie: http://images.craigslist.org/3n03o53p2ZZZZZZZZZ9829efa90db6ca61cce.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb zelf mijn momo geprobeerd op de ps3 met gt5p, maar dat werkte voor geen meter :(

Sterker nog, ik heb me maar een logitec driving force pro aangeschaft voor gt5, omdat de momo niet aan de praat te krijgen was :(

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Het zou eens tijd worden, snap niet dat iedereen hier zo euforisch over is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Phusebox schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:23:
[...]

Heb zelf ook een beetje het idee dat ze met GT sinds GT4 een beetje de boot gemist hebben qua features. Neemt niet weg dat ik GT nog altijd fantastisch vind rijden en enorm kan genieten van de gfx. Het duurt alleen allemaal veel te lang. Na de flyer met Q4 2009 heeft Yamauchi verteld dat ze nog lang niet klaar zijn met de schade. Dus, we moeten stiekem nog even wachten, of schade blijft een ondergeschoven kindje dat half geimplementeerd is. Gezien de reputatie van PD vrees ik voor het eerste.
http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=20728

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Phusebox schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:23:
[...]

- Omdat GT5 ontzettend veel auto's en banen heeft en elke autoliefhebber dat graag wil?
- Omdat er geen alternatief is (behalve een Xbox met Forza halen)?
Ik ga GT5 ook zeker halen. De Prologue vond ik ook lekker spelen maar daar ben je vrij snel doorheen. Dat schademodellen er niet helemaal inzitten kan ik niet wakker van liggen, zou wel leuk zijn maar zonder kan ik ook plezier hebben. En het kan ook zijn dat zoiets nog via een update binnenkomt. Bij de Prologue zijn er ook zaken veranderd/bijgekomen middels updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is zelfs al een release datum gezien:

http://www.cdwow.nl/games...MO-5/product/view/9857475

Of dit 100% zeker is, durf ik niet te zeggen. Maar het zij best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
De onwikkelaars van gt5 doen over 1 auto 3 maanden over. Omdat het zo realistisch is. Daarom duurt deze game ook zo lang.
Zo realistisch een race game maken kunnen ze niet hoor bij Forza.

Mensen die gt5 de grond in boren zijn volgens mij allemaal Forza Motorsport fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Evertt schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:56:
De onwikkelaars van gt5 doen over 1 auto 3 maanden over. Omdat het zo realistisch is. Daarom duurt deze game ook zo lang.
Realistisch qua uiterlijk, zeer zeker. Dat kan ik niet ontkennen (ook geen behoefte aan trouwens :)), maar 3 maanden per auto is gewoon van de zotte imho. Er is een moment waarop je moet stoppen met pixelneuken (pardon my language), en bezig moet gaan houden met nuttigere zaken. Een beetje modeller heeft in veel kortere tijd ook een heel prima carmodel gemaakt, en ik betwijfel of iemand daar in-game ook maar enig verschil van zou merken. Streven naar perfect, goed. Weten wanneer je moet stoppen is imho nog beter.
Als ik de software die ik poog te maken pas oplever als deze voor mijn gevoel perfect is had ik allang ruzie gehad met mijn baas.
Overigens vraag ik me af hoeveel er waar is van de 3 maanden per auto. Het klinkt natuurlijk wel goed als reclamepraatje.
En daar verschillen mensen van mening. Jij vind GT realistischer, prima :) Ik vind Forza realistischer, ook prima toch? Heb blijven racegames op een console, daar zul je in mijn ogen altijd consessies moeten doen qua realisme, anders jaag je 99% van je afzetmarkt weg.
Mensen die gt5 de grond in boren zijn volgens mij allemaal Forza Motorsport fans.
Mensen die Forza de grond in boren zijn volgens mij allemaal GT fans.
Zie je hoe makkelijk het is om dit te roepen?

Ben wel benieuwd geworden naar GT5, maar dan voornamelijk vanwege de gigantische hoeveelheid content, en niet zozeer qua rijeigenschappen, hoewel GT5:P me positief verrast heeft. Maar als ik dan lees dat de physics kennelijk direct uit GT5:P komen, blijf ik bij mijn mening dat Forza realistischer en lekkerder rijd :)

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 24-08-2009 19:24 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:07
Evertt schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:56:

Sorry, maar realistisch vind ik het echt totaal niet. Veel auto's zijn in GT5 op hoge snelheden niet zonder Traction control te rijden met name RWD's, breken uit in een flauwe bocht.

De laatste paar jaren speel ik alleen nog maar GTR(2)/Race 07 e.d. en dat vind ik veel realistischer. Je voelt daarbij over- en onderstuur goed aankomen en is in de meeste auto's nog redelijk op te vangen of te voorkomen. Gran turismo is hiermee vergeleken echt een arcade racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
silencedead schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:30:
[...]

Sorry, maar realistisch vind ik het echt totaal niet. Veel auto's zijn in GT5 op hoge snelheden niet zonder Traction control te rijden met name RWD's, breken uit in een flauwe bocht.

De laatste paar jaren speel ik alleen nog maar GTR(2)/Race 07 e.d. en dat vind ik veel realistischer. Je voelt daarbij over- en onderstuur goed aankomen en is in de meeste auto's nog redelijk op te vangen of te voorkomen. Gran turismo is hiermee vergeleken echt een arcade racer.
Weet niet wat voor controller jij gebruikt, maar mijns inziens is het uitbreken in het merendeel van de auto's goed op te vangen. Punt is dat merendeel van de mensen bij GT afhaakt, omdat je gewoon gevoelig met dat gaspedaal moet omgaan. Te vroeg of te veel op het gas resulteert vaak in het uitbreken of wegschuiven van de auto.

Daarom is het ook de bedoeling om voldoende af te remmen voor de bocht en er zo gecontroleerd mogelijk uit te komen.

Maar ieder zijn ding natuurlijk, ik post hier alleen 'mijn' ervaring. Of de GT serie nou de werkelijkheid benadert of niet, arcade kan ik het niet noemen. De auto voelt niet aan als een licht speelgoed autootje op een ijsbaan, je voelt de auto rollen, uitbreken, wegschuiven, blokkeren etc. Voor sommige gaat de fun er op deze manier af en voor sommige is dit juist een uitdaging om de wagen onder controle te blijven houden, zoals ik al zei: ieder zijn ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Van nu.nl:
Gran Turismo 5 telt 1.000 wagens en verschijnt dit jaar’
Uitgegeven: 24 augustus 2009 14:22
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 14:22
HAARLEM - Via een brochure die Sony tijdens de GamesCom in Keulen uitdeelde wordt duidelijk dat Gran Turismo in het vierde kwartaal van dit jaar zal verschijnen.
© Gamez

Ontwikkelaar Polyphony Digital maakt verder bekend dat de game over 1.000 wagens zal beschikken.

Naast het aantal wagens en de releaseperiode weten we nu ook dat de racegame over 20 verschillende tracks zal beschikken waarmee 60 verschillende parcoursen ontstaan door variaties in de lay-out van de tracks.

Dat maakt de ontwikkelaar op haar website bekend in een artikel dat kort na de publicatie weer offline werd gehaald.

In het Japanse artikel werd verder nog gesproken over de mogelijkheid voor de speler om zijn eigen soundtrack samen te stellen en werd duidelijk dat 170 van de 1.000 wagens over een volledig interieurmodel zullen beschikken.

Onder de aanwezige wagens zullen zich ook enkele hybride en elektrische voertuigen bevinden. Zo kunnen we straks onder meer racen met de nieuwste Tesla bolide.

Niet lang meer

Afgelopen weekend liet de baas van Polyphony Digital ook al weten dat de release van Gran Turismo 5 niet meer lang op zich zal laten wachten.

Op dit moment wordt er volgens Kazunouri Yamauchi hard gewerkt om de PSP-versie op tijd af te krijgen maar niet lang daarna zal ook het vijfde deel in de winkels moeten verschijnen.

“We zijn zeer dankbaar voor al die mensen die geïnteresseerd zijn in Gran Turismo 5”, zei Yamauchi. “En de game zal niet veel later dan Gran Turismo PSP verschijnen.”

Tijdens de Tokyo Game Show van volgende maand wordt meer duidelijkheid verwacht rond de releasedatum van deze exclusieve PlayStation 3-titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit ^^ :)

Ik kan er zo 100 euro op zetten dat bij release er flinke kritiek komt op de schade, of besturing, of weet ik veel wat. Er is geen race game zo extreem realistisch dat het de werkelijkheid nabootst, de physics van zo'n auto zijn daar imho veel te complex voor. (elk stukje rubber nonstop berekenen bv).

De een vind dit realistisch, de ander dat, denk niet dat iemand echt recht van spreken heeft of ze moeten echt in een 700pk monster hebben gereden. Van wat ik begreep heeft Yamauchi ze bijna allemaal gereden, het is zijn visie op realisme (en mogelijke limitatie van een physic engine).

Ik heb altijd genoten van de eerste 4 delen, natuurlijk met op en aanmerkingen, maar ik ben er nog altijd blij mee en weet 100% zeker dat ik het ook met de release van GT5 zal zijn. En met online features zal ik nog wel langer bezig zijn, als ze maar trial mountain weer tot de banen houden :P

Neem alleen maar die slideshows van GT5:P, soms had ik echt het gevoel naar het 'eggie' te zitten kijken, kan ook zeker begrijpen dat fabrikanten graag hun auto tot in zo'n bizar detail op het scherm zien.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 24-08-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik moet zeggen dat GT wel een heel stuk beter is met een goed stuur :)
Ik blijf erbij dat ze een soort van combinatie moeten maken tussen forza en GT physics. Dat hebben de makers van GTR beter gedaan, maar dat is ook niet te rijden met een controller.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat ik uit het bericht van nu.nl (en andere sites) opmaak, bevatten slechts 170 van de 1000 modellen een interieur? dat Houd dan automatisch in dat je met die andere autos dus met een ander camerastandpunt moet rijden?
Dan vraag ik me af waarom ze bij een niet nader te noemen concurrerende game wel 400 interieurs kunnen modellen, in een beduidende kortere tijd, en PD het bij 170 laat.

Wellicht is het ook gewoon verkeerd vertaald (zo me niet verbazen), maar begin me nu toch beetje te verbazen over de keuzes die hier gemaakt worden :)

@KappeNou > Geloof graag dat GT met stuur leuker/beter rijd, dat zal de niet nader te noemen concurrent (;)) ook wel doen. Helaas vind ik stuurtjes wel iets voor bij een pc. Op een console wil ik relaxed op de bank kunnen hangen en gamen, een stuurtje past daar moeilijk bij. Is ook het manco van een racer op de console. Bij een pc game kun je er nog vanuit gaan (zeker als je pretendeerd extreem realistisch te zijn) dat verreweg het merendeel van de spelers een stuurtje heeft. Bij consolegames kan en mag je die aanname niet doen, en zul je consessies moeten blijven maken om het speelbaar te houden met een controller :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Wat ik uit de verschillende stukjes lees is dat 170 wagens een interieurmodel hebben die rekening houdt met schade en dergelijk. De rest heeft volgens mij wel een interieurmodel, maar houdt daar geen rekening mee. Maar dit is wat ik uit diverse stukjes haal. Weet niet of het klopt. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

uchiha tijntje schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:15:
Wat ik uit de verschillende stukjes lees is dat 170 wagens een interieurmodel hebben die rekening houdt met schade en dergelijk. De rest heeft volgens mij wel een interieurmodel, maar houdt daar geen rekening mee. Maar dit is wat ik uit diverse stukjes haal. Weet niet of het klopt. :)
Zit persoonlijk ook niet zo te wachten op een uitklappende airbag of een tomtom die door de auto stuitert. Of bedoelen ze iets anders met rekening houden met schade. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
Ik heb al op meerdere sites gelezen dat alle 1000 auto's een cockpit view krijgen. Waarschijnlijk zullen we hier op de TGS meer over horen. Dit zal geloof ik plaats vinden op 24-27 sept. Nog een leuk stukje over car damage in GT5. Bron zit in de titel verstopt. ;)
Gran Turismo 5’s Damage a “First Step"

While most of us are still getting over the shock of seeing a damaged car in Gran Turismo, many others criticized Polyphony Digital’s work for not showing over-the-top destruction found in other, often more “arcade” racing games. Apparently, Kazunori Yamauchi himself responded to critics in his latest French interview with GamesBlog.fr, but we missed it the first time around without a full English transcript.

His other comments are significant, claiming the Gran Turismo 5 demo shown at GamesCom “marks only the first step of what we want to achieve for damage.” He goes on to ask for feedback, stating that “we’re interested to know how far the players want to go.”

Those who have defended GT5’s previewed damage model have cited the extremely high level of detail found in other areas of the game – which consume development time and technical resources inside the PS3 – as an explanation for the less sensational crashes. In other words, if you were hoping for “more”, you would be wise to put your own expectations in check. Gran Turismo 5 is obviously a game which will receive many downloadable updates during its lifetime, and Yamauchi is probably referring to refinement of the damage model over the long term. We’ll just have to see how – and if – the damage model has changed the next time GT5 is shown in action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:27:
[...]

Zit persoonlijk ook niet zo te wachten op een uitklappende airbag of een tomtom die door de auto stuitert. Of bedoelen ze iets anders met rekening houden met schade. O-)
Op zich, als ze het goed doen, is dat dan wel weer "iets nieuws" t.o.v. andere franchises. Maar goed ik zou dan denken aan als je over de kop bent gegaan je de raamstijlen of dak ziet vervormen. Maar over de kop gaan zit er niet in bij GT5, nog niet tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JorisBit schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:26:
Ik heb al op meerdere sites gelezen dat alle 1000 auto's een cockpit view krijgen. Waarschijnlijk zullen we hier op de TGS meer over horen. Dit zal geloof ik plaats vinden op 24-27 sept. Nog een leuk stukje over car damage in GT5. Bron zit in de titel verstopt. ;)

[...]
Ze zullen wel niet allemaal meteen cockpit view krijgen. Met prologue kwam er ook in een update de cockpit view van de F2007 ferrari. Dit zal waarschijnlijk ook wel met de schade modellen zijn. Maar dat is juist mooi, anders moeten we nog langer wachten :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phusebox schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:35:
[...]

Op zich, als ze het goed doen, is dat dan wel weer "iets nieuws" t.o.v. andere franchises. Maar goed ik zou dan denken aan als je over de kop bent gegaan je de raamstijlen of dak ziet vervormen. Maar over de kop gaan zit er niet in bij GT5, nog niet tenminste.
Dat staat anders wel in de featurelijst bij de Gamescon, over de kop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
ik vraag me af hoeveel tijd ik weer eens kwijt zal zijn alvorens ik alle (single player) elementen vrijgespeeld heb..

dus alle races gereden met minimaal Brons.... en alle driving licenses en special races...

slapeloze nachten gaan dit worden... damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Brons is toch nooit moeilijk? Ik ben zo iemand die alles goud wil ;( dus je kan beter medelijden met mij hebben..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het allemaal wat overdreven met 1000 auto's. Ik zit daar persoonlijk niet op te wachten hoor. Een beetje afwisseling is leuk, maar alsof je serieus ze ooit allemaal gaat proberen?
Uiteindelijk blijken er een aantal het beste te rijden en dan zal online vooral daarmee gespeeld worden. En al die Fiat bla bla bla e.d... leuk maar nee dank je. Wat mij betreft zijn 100 goede auto's al ruim voldoende.
Kun je de kosten die je uitspaart voor al die designers (3 maanden voor 1 auto 8)7 ) mooi in gaan zetten voor gameplay en physicszaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Opzich wel mee eens, maar vergeet niet dat het geen 1000 verschillende autos gaan zijn. Zal wel netzoiets worden als in bijna elke racegame. 24 verschillende 911's (RUF in geval van GT), 18 Imprezes etc.
Maar je hebt wel gelijk verder, ik heb in Forza misschien 50 ofzo van de 200+ autos ooit gereden. Maar goed, keuzevrijheid is ook wat waard :)

Wel goed om te zien dat alle autos iig een interieur hebben :) Vraag me wel af hoe lang het gaat duren voor alle autos schade en premium interior (wat het dan ook is) hebben, als dat met updates doorgevoerd gaat worden. Als ze in dit tempo doorgaan zal dat rond de release van de Playstation 6 zijn gok ik :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ik ben dan weer iemand die weer wel alle auto's wil hebben, gewoon omdat ik dat leuk vind.

Plus het is leuk als je uit veel auto's kunt kiezen uit je garage als je splitscreen met een maat wilt racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk zijn het meer auto's die je individueel gaat gebruiken. Maar iedereen heeft toch zijn eigen voorkeuren qua merken en dergelijke.

Uiteindelijk wil je toch je eigen auto maximaal tunen en daar mee raggen. Op het moment dat we allemaal een golf reden was dat erg makkelijk geweest, maar gelukkig is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
KappeNou schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:29:
Brons is toch nooit moeilijk? Ik ben zo iemand die alles goud wil ;( dus je kan beter medelijden met mij hebben..
Ik zei al, MINIMAAL brons ;)

Alles op Goud is niet haalbaar voor mij denk ik (controller ipv stuurtje).. maar alles minimaal zilver is zeker wel te doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:43:
Tuurlijk zijn het meer auto's die je individueel gaat gebruiken. Maar iedereen heeft toch zijn eigen voorkeuren qua merken en dergelijke.

Uiteindelijk wil je toch je eigen auto maximaal tunen en daar mee raggen. Op het moment dat we allemaal een golf reden was dat erg makkelijk geweest, maar gelukkig is dat niet zo.
Ja ok, maar of er nou 500 of 1000 auto's inzitten zal mij een biet wezen. Afwisseling is goed natuurlijk, maar je kunt het ook overdrijven. Er is niks op tegen natuurlijk, het kan geen kwaad ofcourse. Maar als het allemaal zoveel werk is om te maken dan zou ik toch andere keuzes gemaakt hebben wat betreft het besteden van de resources. Dan had de datum ook wat naar voren gekunt wellicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
ach t leuke is dat de kans heel groot is dat de auto die je prive rijdt er ook in zit... en dat is altijd grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
dat maakt GT nou zo lang speelbaar. Zoveel races en zoveel auto's. Forza was ik na 3 weken wel uitgekeken.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:27:
dat maakt GT nou zo lang speelbaar. Zoveel races en zoveel auto's. Forza was ik na 3 weken wel uitgekeken.
Door steeds met een andere auto te rijden? Nou ik vind juist een goede gameplay zorgen voor langere speelduur. Dan blijft het leuk om steeds betere tijden eruit te persen. En natuurlijk de online gameplay!

Ik word er niet warm of koud van om met 1000 auto's te kunnen rijden. Het is een spel he, in het echt... ja ok dat zou tof zijn :P... Maar in het spel betekent het gewoon dat je naar een ander plaatje zit te kijken en met andere parameters rondrijdt. Dat beperkt de hele ervaring een beetje :)

Maar nogmaals, het maakt het spel alleen maar iets beter en uitgebreider, dus het is zeker geen klacht. Maar voor mij is het zeker geen belangrijk punt om een racegame wel of niet te kopen. Bij 50 of 100 auto's vind ik het al prima. Maar zo vindt iedereen weer wat anders belangrijk blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
HammerNL schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:04:
[...]

Weet niet wat voor controller jij gebruikt, maar mijns inziens is het uitbreken in het merendeel van de auto's goed op te vangen. Punt is dat merendeel van de mensen bij GT afhaakt, omdat je gewoon gevoelig met dat gaspedaal moet omgaan. Te vroeg of te veel op het gas resulteert vaak in het uitbreken of wegschuiven van de auto.

Daarom is het ook de bedoeling om voldoende af te remmen voor de bocht en er zo gecontroleerd mogelijk uit te komen.

Maar ieder zijn ding natuurlijk, ik post hier alleen 'mijn' ervaring. Of de GT serie nou de werkelijkheid benadert of niet, arcade kan ik het niet noemen. De auto voelt niet aan als een licht speelgoed autootje op een ijsbaan, je voelt de auto rollen, uitbreken, wegschuiven, blokkeren etc. Voor sommige gaat de fun er op deze manier af en voor sommige is dit juist een uitdaging om de wagen onder controle te blijven houden, zoals ik al zei: ieder zijn ding...
Ik gebruik de logitech G25, maar als je ooit een GTR versie op de PC hebt gespeeld dan begrijp je waarschijnlijk wat ik bedoel. Maar dit wil echter niet zeggen dat ik GT5 niet ga kopen, ik vermaak me er best wel mee, sparen voor een bepaald type auto, tunen en weer verder sparen voor de volgende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
GT5 kan je zelf maken hoe je het zelf wilt arcade of sim.
Als je echt alle hulpmiddelen uitschakelt dan is gt5 best pittig.
En als je echt gt5 als een sim racing wilt spelen kan je beste een stuur nemen. Ik race zelf met gt5 p met de g25 stuurwiel. Het blijft nog steeds een top stuur zowel voor de pc als voor de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Evertt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:02:
GT5 kan je zelf maken hoe je het zelf wilt arcade of sim.
Als je echt alle hulpmiddelen uitschakelt dan is gt5 best pittig.
En als je echt gt5 als een sim racing wilt spelen kan je beste een stuur nemen. Ik race zelf met gt5 p met de g25 stuurwiel. Het blijft nog steeds een top stuur zowel voor de pc als voor de ps3.
Pittig betekent nog niet realistisch en sim vind ik pittig maar niet realistisch, nogmaals vergeleken met de GTR serie vind ik Gran Turismo echt veel meer arcade. En ik speel elke race game zonder enig hulpmiddeltje aan met stuurtje (G25), maar bij GT5:prologue is het met enkele RWD auto's bijna onmogelijk om volgas door een zeer ruime kombocht te gaan. Met de traction control aan zie je die constant knipperen, met andere woorden je heb wielspin met 250+ km/h in een corvette, yeah right. Zonder TC breekt gewoon uit het niks compleet uit ipv dat je de achterkant voorbij voelt komen en dat je dit op kan vangen.
Probeer anders zelf eens een GTR versie, of download Live for speed een spel waarbij het puur draait om het rij realisme.

[ Voor 8% gewijzigd door silencedead op 25-08-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:58:
Ik vind het allemaal wat overdreven met 1000 auto's. Ik zit daar persoonlijk niet op te wachten hoor. Een beetje afwisseling is leuk, maar alsof je serieus ze ooit allemaal gaat proberen?
Uiteindelijk blijken er een aantal het beste te rijden en dan zal online vooral daarmee gespeeld worden. En al die Fiat bla bla bla e.d... leuk maar nee dank je. Wat mij betreft zijn 100 goede auto's al ruim voldoende.
Kun je de kosten die je uitspaart voor al die designers (3 maanden voor 1 auto 8)7 ) mooi in gaan zetten voor gameplay en physicszaken.
Ben ik dan de enige die het leuk vind om met de meest non-sportieve wagens te gaan racen en tunen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00
Nee.
Ik vond het in GT4 ook hilarisch om met een oude Volvo station of Citroen 2CV over de Nurburgring te kruipen.
Natuurlijk pak je meestal de snellere wagens, maar zo af en toe is het wel grappig.
En wat dan nog dat er 1000 auto´s inzitten?
Zo zit er voor bijna iedere autofan wel iets bij! _/-\o_
In GT4 heb ik ook zeker met een srtuk of 400 verschillende wagens geracet...
En sim of niet sim... ik vind van wel, de makers vinden van wel, de meesten vinden van wel.
Al is het constant (irritant) piepen van de banden wel wat nep ja.
Mensen die Forza meer een sim vinden: de nieuwe trailer al eens gezien? Probeer dat maar eens met echte wagens, gaat geheid fout haha :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Tuurlijk is het leuk dat er 1000 autos in zitten, maar zoals ik eerder al stelde vraag ik me af of ze af en toe niet een beetje te ver doorschieten bij PD. Op deze manier leggen ze de lat voor een eventuele opvolger nog vele malen hoger. Hoeveel tijd gaan ze daar aan besteden? 12 jaar?

Welke Forza trailer bedoel je? Die op de E3 getoond is? Daarvan is allang bekend gemaakt dat ie door het management gepushed is, en de devs liever een andere gehad hadden. Slechte trailer idd, al ben ik er van overtuigd dat er mensen zijn die het wel kunnen :) Maar deze discussie mocht geloof ik niet meer in dit topic O-)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
silencedead schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:36:
[...]

Pittig betekent nog niet realistisch en sim vind ik pittig maar niet realistisch, nogmaals vergeleken met de GTR serie vind ik Gran Turismo echt veel meer arcade. En ik speel elke race game zonder enig hulpmiddeltje aan met stuurtje (G25), maar bij GT5:prologue is het met enkele RWD auto's bijna onmogelijk om volgas door een zeer ruime kombocht te gaan. Met de traction control aan zie je die constant knipperen, met andere woorden je heb wielspin met 250+ km/h in een corvette, yeah right. Zonder TC breekt gewoon uit het niks compleet uit ipv dat je de achterkant voorbij voelt komen en dat je dit op kan vangen.
Probeer anders zelf eens een GTR versie, of download Live for speed een spel waarbij het puur draait om het rij realisme.
Ik kan je alleen maar gelijk geven.. .GTR is hoe dan ook (voor mij) de onbetwiste SIM racer als het om stuurgevoel en beleving gaat... Je voelt echt alles in deze game... en dan het geluid erbij.. man man man.. heerlijk..

Maar ook is het zo dat Gran Turismo vermakelijker is... en dan doel ik gewoon dat je het lekker relax onderuit gezakt op de bank kan spelen met je vrienden... pilsje erbij en gaan met die banaan en zo lekker alles unlocken,

En GT een arcade racer? nee dat vind ik echt veel te ver gaan. Ik vind het op zijn minst een Semi-Sim...

Hoe dan ook.. GT en GTR zijn beiden toppers met elk hun eigen sterke en zwakke punten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Punt waar je zeker gelijk in heb, het geluid. piepende banden en de motoren mogen wel iets groffer worden. Ben wel benieuwd hoe de kwaliteit wordt van de psp versie, eindelijk weer een waardige game voor de psp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

http://www.ps3-sense.nl/2...rismo-5-beta-in-aantocht/
GT5 demo? Kan het mij niet voorstellen (aangezien je Prologue hebt), maargoed.

[ Voor 11% gewijzigd door Tom op 28-08-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
WOW!!!!
GT5 kan je nu al pre-order via Intertoys.
http://www.intertoys.nl/g...g=nl_ga_ps3_reserveringen
Deze zegt dat 02 november zo ver is.

Ook deze http://www.consoleshop.nl...3/gran-turismo-5-ps3.html
Deze zegt wat anders 31-12-09.

Maar wat is het nou???
Maar ik weet nu dat hij voor 100% dit jaar uitkomt.

Edit:
Bart Smit meld het nu ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Evertt op 28-08-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Niemand weet het, maar men wil die pre-orders niet mislopen, dus men struikelt over elkaar heen om in theorie de eerste te kunnen zijn. Relaaaaaxx. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tom schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:56:
http://www.ps3-sense.nl/2...rismo-5-beta-in-aantocht/
GT5 demo? Kan het mij niet voorstellen (aangezien je Prologue hebt), maargoed.
Beta is geen demo. Het is normaal dat een grote groep testers voor release van een spel zoeken naar fouten. Als het echt is, betekent het waarschijnlijk wel dat ze al behoorlijk vergevorderd zijn en een release over niet al te lange tijd niet ondenkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

bron gtplanet:
In his latest interview with Italian gaming site MultiPlayer.it, Kazunori Yamauchi doesn’t shy away from nearly confirming a “simultaneous world release” for Gran Turismo 5. A worldwide release has been widely rumored after our own Amar212 first hinted at the fact way back in April, and it is looking more and more certain with each passing day. Yamauchi was also asked about Gran Turismo 5 feature list, which GTPlanet managed to grab before it was quickly pulled from Polyphony Digital’s website. Although he comes short of explaining why it was posted, he confirms the information is true. Yamauchi goes on to discuss how the new damage feature will affect a car’s handling characteristics, and goes on to say there will be “real NASCAR races.” Finally, Yamauchi retierates that the game will run at in full 1080p resolution at 60 frames-per-second.

Although there is no official English transcript for the interview, we can thank our own RoadRunner99 for offering the following translation of the most important questions:

MultiPlayer: GT5 Release?
KY: ”The game is still under development but its release is not too far, it will be after the PSP GT release and, very probably, it will be a simultaneous world release”

MultiPlayer:What about the game features that were published on the official japanese site, 1000 cars, 80
tracks and YouTube download?
KY: ”We would like to wait to publish them, but what you read on the site is true.”

MultiPlayer: Is there something new in the single player mode
KY: ”If you look at the PSP version, you’ll see that the game is very different from the previous Gran Turismo versions. The 5th episode will have many similar features to the PSP version”

MultiPlayer: How the damages will influence the gameplay?
KY: ”The damages are not only visible, they will affect the driving style.
It depends on the player, some players will like it, others will not”

MultiPlayer: Will we have Nascar and WRC championships in the game or just the cars?
KY: ”There will be real Nascar races
in the game. Nascar had necessary to be included
in the game. Regarding WRC championship we have been trying to add it to series since long ago. Now we got it.”

At the end KY confirmed 1080p and 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik hoop dat de game echt snel uit komt, zeker met Nascar en WRC! Net een PS3, en ik ga nu geen 30 euro meer voor Prologue uitgeven als de fullgame er bijna is natuurlijk

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Iets minder, maar ik zou inderdaad ook wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Tom schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:11:
bron gtplanet:

[...]
Finally, Yamauchi retierates that the game will run at in full 1080p resolution at 60 frames-per-second.
[...]
Hartstikke mooi nieuws als het allemaal juist is. Ik hoop het wel, maar vooral de full 1080p heb ik totaal geen vertrouwen meer in, want dat zou betekenen dat ze dus sinds GT5Prologue hun grafische engine aangepast moeten hebben.

Is er trouwens al meer bekend over het online spelen? Kan je straks eindelijk je eigen vrienden uitnodigen om te racen?

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

fdkuyper schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:56:
[...]

Hartstikke mooi nieuws als het allemaal juist is. Ik hoop het wel, maar vooral de full 1080p heb ik totaal geen vertrouwen meer in, want dat zou betekenen dat ze dus sinds GT5Prologue hun grafische engine aangepast moeten hebben.

Is er trouwens al meer bekend over het online spelen? Kan je straks eindelijk je eigen vrienden uitnodigen om te racen?
1080p kan nog steeds betekenen dat ze 1440x1080 als resolutie hebben. Ze hebben het niet over full-hd resolutie of iets anders waaruit de horizontale resolutie 1920 zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

fdkuyper schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:56:
Full 1080p =! Full HD ;) Al zou ik 1440 eigelijk ook al best vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 12-09 18:11

nFo

Evertt schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:38:
WOW!!!!
GT5 kan je nu al pre-order via Intertoys.
http://www.intertoys.nl/g...g=nl_ga_ps3_reserveringen
Deze zegt dat 02 november zo ver is.

Ook deze http://www.consoleshop.nl...3/gran-turismo-5-ps3.html
Deze zegt wat anders 31-12-09.

Maar wat is het nou???
Maar ik weet nu dat hij voor 100% dit jaar uitkomt.

Edit:
Bart Smit meld het nu ook.
Ik hoop het, maar ik denk dat Forza 4 er eerder is dan GT5. :>
Zou erg cool zijn, kunnen we komende maanden lekker door karren.

GT5 :D
Forza 3 :D
Dirt 2 :D

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 01-09-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ja, leuk. Screenshot van het menu. Doe er dan iig ook wat ingame spul bij.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
Het is weer aardig stil qua nieuws over GT5. Elke dag kijk ik op gtplanet.net, hier op Tweakers en een aantal andere forums, bekijk soms hetzelfde filmpje 3x per dag dus je kunt wel zeggen dat ik erg veel zin heb in de release van GT5. TGS komt al in de buurt waar we hopelijk een releasedate krijgen te horen, misschien nog wat leuke features zoals weather changes, dag/nacht cyclus oid.

Argh, binnenkort komen Shift en Dirt 2 uit die me ook erg leuk lijken. Maar waarom die 2 kopen als GT5 dit jaar uitkomt die ik toch veeel meer zal spelen dan die 2 bij elkaar. :9

Komt er overigens nog een soort van Collectors Edition van GT5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

Inderdaad, veel te stil. Echt erg jammer dat het maar niet uit komt. Ik wacht met de aanschaf van een PS3 alleen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
BioHazard schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:15:
Inderdaad, veel te stil. Echt erg jammer dat het maar niet uit komt. Ik wacht met de aanschaf van een PS3 alleen hiervoor.
Ik ook. :) Volgens bronnen komt er vanaf 4 December een GT5-pack beschikbaar, dus precies op tijd voor Sint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Over Gran Turismo 5.
Op de site van Bart smit staat: 1 dec. Verwacht! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb een vraag over GT5. Ik heb nog nooit GT gespeeld, hooguit een keertje op de PS2 lang geleden :+ Ik wil dus GT5 proberen als hij uitkomt. Ik heb filmpjes gekeken van GT5 Prologue. Het valt mij op dat op youtube de auto's (Ferrari b.v.) allemaal op ijs rijden. Kerel stuurt echt héél licht in, en je hoort meteen EIEIEHEIEEHIEI GLIJ GLIJ GLIJ.... Dit heb je nog niet in Opel Kadett uit 1987. Een Ferrari ligt echt mega strak op de weg. Op die snelheden 'drift' je niet zomaar door een bochtje. Al helemaal niet met een Ferrari waar de motor achterin ligt.

Is dit alleen in Prologue zo? Dat je bij héél licht insturen al 'slipt'? Heeft dat te maken met instellingen? Ik schrok hier namelijk toch best van. De Tracks waren wel zéér goed vormgegeven. Een héél groot pluspunt. De auto's zagen er mooi uit. Ik heb GT5:P fysiek helaas niet gespeeld. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste