Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:10
Woepie!
Eindelijk de tijdmissie met de BMW op Eiger Nordwand gehaald!!
Er is zeker wel wat veranderd voor die race na de update:
Ik had ASM en Traction Control uitstaan, maar kreeg geen last van slippende wielen (zelfs niet met kruisje)... eerst wel, dan brak de achterkant flink uit.
Voor de update als snelste een 1'14.6xx gereden... (en heeel vaak geprobeerd met verschillende instellngen)
Nu na 2 ronden al een 1'13.242 gereden, terwijl 1'14.00 goud is.... eitje dus!!

En dat was de laatste, dus nu alles op goud!
De meeste rijd ik nu gewoon voor de fun... en voor het geld ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 08-10-2008 12:15 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Told you so ;)

edit: nou, net ook nog even geprobeerd om goud op wat events uit S te halen, maar ik liep al spaak bij S6, dat je 1 rondje met een F40 moet rijden op Suzuka. Het is gewoon niet te doen. 1e Bocht afsnijden, dan lig ik dat stuk meteen 6e, en dan lukt het me nog steeds niet... Ik heb versnellingen op 4500 staan (final gear alleen verzet), toe staat op -0.10 en +0.10, camber staat op +2.5 / +2.2, TC en ASM off, gewicht op 85% en dan PK's op -16 zetten (16PK tegen 15% gewichtsverlies, daar doe ik het wel voor), de auto helemaal verlaagt, en de dempers op 2 gezet ipv 1. Mij lukt het niet... iemand tips?

[ Voor 95% gewijzigd door scorpie op 08-10-2008 13:49 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Met soortgelijke instellingen heb ik ´m gehaald...
Weliswaar na een keer of 70, maar goed, uiteindelijk wel gelukt.
Alleen het ik de auto niet helemaal omlaag gegooid, dacht -10 of zo.
Versnellingen heb ik niks mee gedaan, gewoon standaard gelaten.
En de traction control had ik op 1 staan.

Het is even ploeteren, maar het is wel te doen.
Als je de eerste bocht maar goed doorkomt.
Ik ging daar altijd tussen de wagens door, maar niet zo hard beukend dat je een straf krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 08-10-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[b][message=30857594,noline]Overigens wel fijna auto, alleen op suzuka rijdt ie echt als een dweil, achterkant die constant volop uitbreekt.
Auto rijdt prima, niks mis mee. Wel het gas erop houden, hij heeft nogal last van liftoff oversteer en dat nekt je in de bochten. Je moet dus precies doen wat je niet verwacht: gas bijgeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 23:50
NLxAROSA schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:31:
[...]
Auto rijdt prima, niks mis mee. Wel het gas erop houden, hij heeft nogal last van liftoff oversteer en dat nekt je in de bochten. Je moet dus precies doen wat je niet verwacht: gas bijgeven. :)
Ga ik eens proberen.. Dankje !

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nou, S6 lukt me nog steeds niet, ik sta al 6e na de 1e bochtencombinatie, door lekker lame te cheaten en na de 1e (2?) bocht(en) door het gras te gaan, dan kom ik door m'n penalty vrij hard door de BMW M3 heen, dan nog een viper voor me, een tvr en een audi r8 en dan dus de nissan gt-r black mask als ik zo ongeveer in iedere bocht nog 1 auto inhaal, heb ik een achterstand van +/- 2 sec na de dubbele linkerbocht voor die straight recht omhoog, dan nog een bocht naar links, en de chicane, waar ik niks kan goedmaken, en dan is het rondje alweer voorbij. Op youtube zijn nog geen spec 3 filmpjes van S6 te vinden, en het lukt me gewoon niet op de manier zoals het getoond wordt.

Help!

edit: ok, topic gevonden op gtplanet, wel topic start waardig denk ik
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=111186

[ Voor 8% gewijzigd door scorpie op 09-10-2008 14:57 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb het even uitgeprint!!
Handig!! :D
En mooi om te weten dat de S events iets makkelijker zijn geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Vuvuzela

My spire is forming

Voor de mensen die geld willen sparen. Mijn geheim is S3 (fast lap R35). Verdien 42.500 in net geen 2 minuten. Ik wacht na de start tot het tijdslimiet 9.47 is dan rijd ik weg. Precies zo getimed dat ik in mijn 1e "snelle" ronde kan slipstreamen om zo snelheid/tijd te winnen. ;)

Pas aan het einde van het lange rechte stuk in de bocht de Elise inhalen en vervolgens richting de startlijn slipstreamen kom je met ongeveer 320km/h over de startlijn zo begin je lap. Na de 1e bocht kan je al vrij snel slipstreamen op het rechte stuk 2 auto's achter elkaar haal je een snelheid van zo'n 340. Als je dan de laatste bocht niet al te erg verpest haal je makkelijk de tijd.

Ik vind het geluid steeds meer een nadeel van gt5:p. Ik mis echt het motorgeluid. Een Ferrari klinkt niet echt als een Ferrari. Het lijkt allemaal op elkaar en de wind ruist ook te hard. Te veel gesampled gezoem. Ik wil gebrul, gesnerp, roffels en harde knallen. Dikke minpunten qua beleving voor mij.

Ik weet nog de 1e keer dat ik gtr speelde toen de Morgan Aero v8 oid. gestart werd :9

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 19-10-2008 17:35 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Maciek schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:30:
Ik vind het geluid steeds meer een nadeel van gt5:p. Ik mis echt het motorgeluid. Een Ferrari klinkt niet echt als een Ferrari. Het lijkt allemaal op elkaar en de wind ruist ook te hard. Te veel gesampled gezoem. Ik wil gebrul, gesnerp, roffels en harde knallen. Dikke minpunten qua beleving voor mij.

Ik weet nog de 1e keer dat ik gtr speelde toen de Morgan Aero v8 oid. gestart werd :9
Ik snap dit ook niet, ik heb wel eens filmpjes gezien dat ze het geluid van de auto's aan het opnemen zijn met microfoons bij uitlaat en dergelijke, maar in de game merk je hier vrij weinig van...
Genoeg ruimte op blue-ray om wat audio kwijt te kunnen lijkt me, en ook genoeg tijd om dit in de nieuwe gt5 te verwerken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Right, had ik flink gespaard tot ik een miljoen bij elkaar had, de manier van Maciek werkt trouwens perfect hiervoor , en vervolgens die nieuwe Citroen gekocht.
Wauw, of je daar ook eens werkelijk niets aan hebt :P

Het ding heeft veel te veel PP om ook maar ergens er mee te kunnen rijden
Heb even voor de grap een race in de A-klasse ermee gereden, dat was zo gemakkelijk dat het niet eens meer grappig was. :P

Ik heb hem maar weer verkocht, voor 250k :X :X

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Gewoon een uurtje wat events op gold proberen te halen en je hebt zo weer een miljoen. Bij de spec II update was dit nog lastiger omdat je die events minder makkelijk op gold kon halen (het is nu zeker haalbaarder), en je kreeg minder geld. Nu heb je nog een doel, en gaat het allemaal veel sneller. Nee, die daytona oval heb ik nu echt wel gezien als ik geld nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
HammerNL schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:38:
[...]

Ik snap dit ook niet, ik heb wel eens filmpjes gezien dat ze het geluid van de auto's aan het opnemen zijn met microfoons bij uitlaat en dergelijke, maar in de game merk je hier vrij weinig van...
Genoeg ruimte op blue-ray om wat audio kwijt te kunnen lijkt me, en ook genoeg tijd om dit in de nieuwe gt5 te verwerken... ;)
Tip: zet de muziek tijdens de replays eens uit en luister ook eens vanuit andere views dan alleen vanuit de cockpit of chase oid. De geluiden zijn juist heel erg goed, vanaf de bumper hoor je ook in het echt veel minder dan van achteren en vanuit de cockpit klinkt het weer anders. Wel zijn ze nog niet af, wat ook blijkt uit het feit dat ze iedere keer weer lagen toevoegen. Ik vind alleen dat het te clean klinkt, er mogen nog wel plopjes, schakelgeluiden, backfires, etc. etc. bij.

Over mijn JBL 5.1 set klinkt het in ieder geval geweldig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
NLxAROSA schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:58:
[...]
Tip: zet de muziek tijdens de replays eens uit en luister ook eens vanuit andere views dan alleen vanuit de cockpit of chase oid. De geluiden zijn juist heel erg goed, vanaf de bumper hoor je ook in het echt veel minder dan van achteren en vanuit de cockpit klinkt het weer anders. Wel zijn ze nog niet af, wat ook blijkt uit het feit dat ze iedere keer weer lagen toevoegen. Ik vind alleen dat het te clean klinkt, er mogen nog wel plopjes, schakelgeluiden, backfires, etc. etc. bij.

Over mijn JBL 5.1 set klinkt het in ieder geval geweldig allemaal.
Het klinkt idd heel kill, als ze er wat meer cockpit geluiden zoals bij GTR er in doen, dan heb je tenminste het gevoel dat je in snelle bak rijdt of iig in iets mechanisch rijdt. Maar zeg nou eerlijk een v8 herken je niet in deze game, je hebt nergens een 'brullende' motor hoogstens wat turbo geluid... Muziek heb ik uit staan anders hoor ik al helemaal vrij weinig van de auto
Ik heb geen JBL setje, maar een z-5500 verbergt dat geluid wat jij schijnbaar ervaart denk ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:12

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vergeet ook niet om de geluidsinstellingen goed te zetten. Weet niet meer exact uit mijn hoofd hoe de opties genoemd worden, maar er zijn er drie:
bovenste voor stereo, middelste voor een 5.1 set en de onderste voor een 7.1 set.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Chrasher schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:15:
Vergeet ook niet om de geluidsinstellingen goed te zetten. Weet niet meer exact uit mijn hoofd hoe de opties genoemd worden, maar er zijn er drie:
bovenste voor stereo, middelste voor een 5.1 set en de onderste voor een 7.1 set.
Ben die optie nog niet tegengekomen maar zal vanavond is kijken. Je bedoelt neem ik aan wel in het menu van de game zelf of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik vind de geluiden best ok, alleen waar ik me wel al ontzettend lang aan erger zijn die skid geluiden wanneer je auto geen grip meer heeft en gaat slippen / glijden. Wat een butt geluid is dat zeg, werkelijk waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
scorpie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:25:
Ik vind de geluiden best ok, alleen waar ik me wel al ontzettend lang aan erger zijn die skid geluiden wanneer je auto geen grip meer heeft en gaat slippen / glijden. Wat een butt geluid is dat zeg, werkelijk waar.
Ja dat geluid gebruiken ze nu al sinds GT2 (en miss zelf gt1, niet in bezit gehad..)
Nja smaken verschillen, ook qua geluid schijnbaar O-)
En als we dan toch aan het zeiken zijn : achteruit rij licht ontbreekt ook nog steeds.. Als die kazunori yamauchi dan toch zo'n perfectionist is lijkt het me bij deel 5 wel eens tijd worden dit even toe te voegen. Neem aan dat dit geen technische hoogstandjes vereist :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
En maak de achteruit dan ook even zoals het in alle andere games werkt, als je vanuit één terugschakelt staat hij in zijn achteruit, en dan gewoon gas geven. Is vooral met een stuur en pedalen nogal raar dat je met een knop achteruit moet rijden. ;)

BTW, met betrekking tot het geluid valt het me op dat sommige auto's veel natuurgetrouwer klinken dan anderen. Pak maar eens een filmpje van youtube van een Audi R8 en rij er maar eens ingame mee, komt verassend overeen. Bij andere auto's (bijvoorbeeld de Corvette Z06 of Dodge Viper) klinkt het geluid wat te tam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
dvdkiwi schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:32:
Woepie!
Eindelijk de tijdmissie met de BMW op Eiger Nordwand gehaald!!
Er is zeker wel wat veranderd voor die race na de update:
Ik had ASM en Traction Control uitstaan, maar kreeg geen last van slippende wielen (zelfs niet met kruisje)... eerst wel, dan brak de achterkant flink uit.
Voor de update als snelste een 1'14.6xx gereden... (en heeel vaak geprobeerd met verschillende instellngen)
Nu na 2 ronden al een 1'13.242 gereden, terwijl 1'14.00 goud is.... eitje dus!!

En dat was de laatste, dus nu alles op goud!
De meeste rijd ik nu gewoon voor de fun... en voor het geld ;)
Proficiat! Ik ben nu ook fanatiek met deze missie bezig. Ik krijg er een lamme duim van. Gister een enkele keer 1:14:2x gehaald. Ik speel met x, automaat en ASM en TC uit.

Ik heb dezelfde frustratie ervaren met een paar driving missions van GT4 (de ene met de Ford GT op Laguna Seca en missie 34 op de Nürburgring come to mind). Deze hebben me dagen, zelfs weken, gekost om ze te halen. Ik heb GT4 uiteindelijk wel uitgespeeld met automaat, alleen kon je bij dit spel de versnelling vast houden (en dus verder door trekken). Deze feature mis ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Bij mij download hij die update maar niet, steeds een error.
Zal hem wel eens via de pc downloaden als dat gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
NLxAROSA schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:12:
En maak de achteruit dan ook even zoals het in alle andere games werkt, als je vanuit één terugschakelt staat hij in zijn achteruit, en dan gewoon gas geven. Is vooral met een stuur en pedalen nogal raar dat je met een knop achteruit moet rijden. ;)

BTW, met betrekking tot het geluid valt het me op dat sommige auto's veel natuurgetrouwer klinken dan anderen. Pak maar eens een filmpje van youtube van een Audi R8 en rij er maar eens ingame mee, komt verassend overeen. Bij andere auto's (bijvoorbeeld de Corvette Z06 of Dodge Viper) klinkt het geluid wat te tam.
Haha idd, misschien wel belangrijker. Je vinger op driehoekje van je stuur houden terwijl je stuur als een dolle draait is een opgave ;)

Ik heb gister het geluid nog is getest, heb ook de geluidsoptie verandert naar --> kleine kamer oid, volgens Crasher post is dit de instelling voor 5.1?
Maar merk weinig verbetering... Gister die Ferrari California is geprobeerd, oké geen volbloed Ferarri, maar het klinkt echt noway zoals een Ferarri in het echt zou klinken. Cockpit, rear view, front view, replay het blijft even ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik vind de garage zo kut gemaakt eigenlijk. Ze hadden van mij die auto's iets groter kunnen maken als je aan het zoeken bent wat je gaat rijden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Wat ik irritant vind is dat de auto´s in de garage weergegeven worden met de pp punten en pk´s die je (mss wel een hele tijd geleden) als laatst gebruikt hebt.
handiger zou zijn als ze met de standaard pp punten en pk´s weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
De eerder geposte link van Gt planet > http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=111186
klopt niet helemaal...
Mooi dat er alle S events opstaan met benodigde wagens en afstellingen, maar bij bv de S-10
staat dat de Clio maar tot 720 punten ge-upgrade kan worden.
Dat haalt ie bij lange na niet, mede omdat je de downforce ook niet af kan stellen.
Clio op S10, ik dacht het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Gebruik je de Clio/Tuned (van Gran Turismo Concepts) en niet de gewone Clio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
NLxAROSA schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:29:
Gebruik je de Clio/Tuned (van Gran Turismo Concepts) en niet de gewone Clio?
:+
Ik heb niks gezegd...
;)

[ Voor 75% gewijzigd door Superkiwi op 26-10-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:11:
Race C-9 lukt me maar niet... het is gewoon te moeilijk om in te halen op de Eiger Nordwand (reversed)... wordt dr schijtziek van :P
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Met diverse auto's geprobeerd, maar het lukt niet. Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Active Stability uitzetten, scheelt zo een halve seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Is dat die met de BMW?
Af en toe een beetje smerig spelen helpt ook (muurtje hangen dat soort dingen... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
scorpie schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:42:
Active Stability uitzetten, scheelt zo een halve seconde.
Bedankt voor de tip. Zonder Active Stability en Traction Control ging het vanzelf.
Ik heb inmiddels ook de B-licentie al helemaal gehaald.
Met de Lexus IS-F en de Audi R8 in het wagenpark gaat dat best makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Nee!!! Wat hebben ze gedaan? :'( Alle online events zijn aangepast!
Men... dat wordt echt afkicken van Fuji met de Amuse... :(

Maar eens kijken of er iets leuks nieuws te vinden is. Volgens mij zijn geen van de eerdere online events nog beschikbaar, allemaal nieuw!

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

De winnaar van de GT Academy heeft een interview gehouden met Kazanori Yamauchi himself, en er zijn een aantal mooie vooruitzichten uit voortgekomen.
-first of all i asked him about the Nurburgring, when its coming ? and what takes it so long? and i told him that alot of people waiting for such a great track.

-K.Y simply said its gonna be in GT5

- then i said GT5!!!! Ohh my God !! thats way to far from now.

- "he laughed" and said : why are you saying that ?

-Me: because of what i know is that the team still didn't think even of targeting a release date for GT5 and to be honest i dont believe GT5 will come before 2 years which is a long time/

-K.Y : "2 years hahaha, no no. dont worry much about that its gonna be sooner than expected"
Me: any near update coming to GT5 Prologue?

K.Y: we just released the Spec 3 update and about future update there is for sure.

Me: is it soon ?

K.Y: "smiled" we will anounce it in our website before there is any update. but we will anounce the information only before an update is goin to be released in a couple of days like what we did in spec 3. even GT5 will release at the same way "laughing" we will do every thing as a surprise.
Jaja, gewoon 3 dagen van tevoren zeggen dat GT5 ineens uitkomt, mij maak je dat niet wijs man, GT5 wordt echt wel een dik geoliede marketingmachine van Sony herself!

Nouja, lees het verder zelf maar:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=111878

Echt tof man, kerel krijgt ook nog even een unreleased Ceramic White PS3 + PSP + Handtekening van de koning himself, mag nog even rijden op de Nurburgring en op Le Sarth :D

Can't wait can't wait :D

Ow, en er komen ook private rooms in GT5, daar ben ik wel heel blij mee, weg al die bashers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik krijg iedere keer de melding dat date en time niet klopt?
Terwijl dat dus wel overal klopt. Ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Hmm dat had ik ook, tot de Spec III update. Maar toen kwam ik erachter dat de PS3 zelf de tijd niet goed instelt, en dat ze geen rekening houden met zomer- / wintertijden dus waarschijnlijk krijg ik die melding nu ook weer als ik gt5p opstart (al een tijdje niet meer gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik kreeg de melding pas na de spec III update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Spec III eindelijk ook gelukt, fijn dat je nu sneller centjes verdient.

Had me die Blitz even gekocht, fijne wagen, snelle tussen acceleraties, net iets fijner dan de Skyline.
Kijken of ik nu die S klasse eens kan halen.

En dat verhaal van die gozer die gewonnen had :D, wat een lucky basterd. Super vet!

[ Voor 16% gewijzigd door Aight! op 31-10-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:01:
Ik kreeg de melding pas na de spec III update..
We zijn onlangs ook van zomer -naar wintertijd gegaan, controleer de tijdsinstellingen van je PS3 eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
NLxAROSA schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:15:
[...]
We zijn onlangs ook van zomer -naar wintertijd gegaan, controleer de tijdsinstellingen van je PS3 eens. ;)
UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:26:
Ik krijg iedere keer de melding dat date en time niet klopt?
Terwijl dat dus wel overal klopt. Ik snap het niet.
;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Dan nog wil het helpen als je nogmaals synchroniseert met internet. Heb het ook een keer gehad, tijd en datum stonden prima, maar hij bleef zeuren. Na synchronisatie (en zomertijd even aan -en weer uitvinken) was de melding weg. Als je dit al tig keer hebt gedaan, heb ik niets gezegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin04
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 21:40
ik moet alleen nog de S10 halen, iemand tips. Ik rijd nog met een automaat, maar eindig met ruim 40 sec achterstand. Ook met vol gas rijden ze zo bij me weg. Welke auto kan met een automaat en de gewone controler een beetje bijblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Ik heb ze gehaald! :D Tis niet te geloven! Ik heb ze gehaald. De F40 Race op zilver en de Suzuka op Brons, maar ik heb ze! De setups die via GTPlanet te vinden zijn, werken echt perfect! De Mines is veruit de beste kandidaat voor de klus! De F40 is wat duwen en trekken, maar relatief simpel als t eenmaal een keer gelukt is. Ik ben nu aan t sparen voor de F1 :D Verder zoek ik nog een leuke setup voor de 512BB. Iemand een leuke setup gevonden toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Gefeliciteerd!! _/-\o_
Zijn al die uren ploeteren toch ergens goed voor geweest.
Nu nog goud halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ja, nou...dat word lastig :D heheh :D thnx voor je felicitatie btw! Ik ben ook best trots op mezelf. Ik moet ook de mensen van GTPlanet ff bedanken vind ik voor t maken van die setups! Daar zal wat werk in gezeten hebben :| Anyhow, de F40 goud is echt moeilijk! En Suzuka is vaak door t onderstuur in de bochten erg erg moeilijk. Ik heb nu vrij goede setups voor de Viper Tuned en Corvette Tuned, eens kijken of die t er wat beter vanaf brengen. (hoog koppel wat bij corner exit erg goed van pas kan komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Het komt er ook een beetje op neer dat je zelf verstand krijgt van die setups, want die setups van gtplanet dienen bij mezelf vaak als leidraad, maar ik vorm ze zelf toch altijd nog wel een beetje naar mezelf. Je weet niet hoe de oorspronkelijke bedenker van die setup rijdt, is dat steeds vol over de curbs, is dat alleen maar op de baan of soms hier en daar zelfs met 2 wielen over het gras? Daarom kijk ik altijd "af" bij die setups om te zien waar de nadruk op ligt, is dat het bochtenwerk (lagere gears, stugger onderstel) of is dat meer lange rechte stukken? En aan de hand daarvan ga ik weer verder met finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ik ben zelf niet zon held met setups maken. Vooral dingen als camber en toe snap ik nog weinig van (en dat zijn dingen waar heeel veeel winst mee te halen valt) Gear ratios enzo is trial and error, kwestie van ff proberen of het werkt of niet.

Ik ben iig blij dat op GTPlanet die setups staan, het heeft mij goed geholpen om de vervelendste dingen te halen! :D Ik kan ze iedereen aanraden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Nou moet ik er wel bij zeggen,dat sommige setups niet te rijden zijn ZONDER ABS! De setups worden gemaakt door iemand die met een stuur rijd en niet door iemand met een controller. De Blitz Skyline setup is wel aangeraden als controller setup. (werkt best aardig hoor, alleen vind ik die Blitz Skyline niet om aan te zien. Ik geil alleen wel op dat carbon dashboard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
haha :D met die Viper en Corvette setups is Fuji een eitje om te halen. Vooral de Viper. Het koppel van dat ding maakt t bochtenwerk(wat ook niet slecht is btw) ruimschoots goed, ding RUKT zichzelf de bochten uit. Heerlijk. Topsnelheid is ook zeker niet mis. Behoorlijke beul :) Die Corvette rijd ook heerlijk, weleenswaar wat meer onderstuur dan de Viper voor mijn gevoel,maar nog steeds een stabiele snelle setup! Heerlijk, Suzuka morgen maar eens proberen met deze wagens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
WHAAA! :D ik heb met de F40 met een licht aangepaste setup ook Fuji kunnen winnen:D vraag me niet hoe ik t voor mekaar heb gekregen,maar tis gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ow, misschien nog iets dat helpt, zet je versnellingsbak op handmatig, dan heb je veel meer controle over de auto's. Als je afremt en net niet onder een bepaald toerental komt zal je automatische bak soms niet terugschakelen, terwijl je voor je turbo wel hoog in je toeren wilt zitten en dat kan dan dus niet. Voegt ook weer een mooi nieuw spelelement toe, het schakelen onder de knie krijgen ;) (Is niet moeilijk als je zelf al je rijbewijs hebt ;p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
hehehe :D Ik heb nog niet eens mn rijbewijs, daar komt bij dat ik zelf ook niet met een handbak les :D
ik les AUTOMAAT (ja dat lees je goed, heeft zo zn redenen)

Ik speel mn games ook altijd met automaat.Why? Omdat ik die extra handeling niet kan hebben.:@ Bij teveel handelingen tegelijk gaat de boel bij mij in mn kop 'locken'
Beetje irritant :D Dus alles automaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
In de tussentijd heb ik na heel veel proberen de BMW op Eiger Nordwand missie gehaald (en met automaat!). Daarna ben ik vast komen te zitten op S6, de F40 op Suzuka. Best ver gekomen met de standaard setup, op de versnellings ratios en tc na (uit). Maar kwam iets van 2 seconde tekort. Aan deze auto moest ik erg wennen, maar als je hem eenmaal kent is er wel mee te rijden.

Wat ie nodig heeft is om voor de bocht hard én al sturend te remmen. De achterkant komt zo een beetje los en op dat moment hebben de voorwielen ook meer druk zodat hij minder onderstuurd is. Anders rijdt ie met het geringste gas rechtdoor.

Met een setup gevonden op internet heb ik de 2 seconde eraf geschraapt. Ik had toen al een tijdje 2 miljoen credits op m'n rekening staan :P

[ Voor 15% gewijzigd door djfisjtik op 15-11-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
En nu heb ik alles op goud staan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:| damn :| dat heb je goed gedaan man :D gefeliciteerd! :D

• djfisjtik
Speedlink schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:16:
:| damn :| dat heb je goed gedaan man :D gefeliciteerd! :D
Thx! De laatste races heb ik met m'n nieuwe Amuse S2000 GT1 turbo gereden. Rijdt erg lekker vergeleken met de standaard afgestelde F40 waar ik aan gewend ben geraakt.

Voor S8 (Ford GT op Highspeed) heb ik toch maar manual schakelen aangezet. Naast dat je zelf de optimale versnelling kan kiezen (in mijn geval wil ik vaak een hogere versnelling halverwege de bocht dan de automaat, ivm. soepel uitacceleren), zie ik nog een positieve uitwerking. Als ik te hard aan kom rijden voor een bocht reed ik met de automaat vaak ondersturend richting de vangrail. Met manual schakel je terug naar de versnelling die bij de bocht hoort, als je te hard rijdt hebben de achterwielen bij een RWD auto dan minder grip waardoor hij een beetje uitbreekt. Je zeilt dan als het ware door de bocht, snel en gecontroleerd.

• Djie
  • Laatst online: 11-09 19:51
De online events zullen weer gaan veranderen, ook zal de catch-up functie bij Expert races worden uitgeschakeld... eindelijk :)

*knip* spam

[ Voor 35% gewijzigd door PromoX op 02-06-2009 22:09 ]

• Lampuhkap
Nou, ik ben nu dus op weg naar t geld voor de F1 wagen, En ik dacht Fuji ook wel ff te winnen met de Art Morrison Corvette. Op papier zou t een best rap ding moeten zijn, maar wat een vrachtschip is dat om te rijden zeg, niet normaal :(

• Lampuhkap
Is er trouwens iemand die een leuk setupje voor dat ding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Vandaag eindelijk, eindelijk de F1 kunnen kopen :D
Ik heb echt urenlang achter mekaar Fuji lopen doen tot ik geld genoeg had.
:( bij de 1,9 mil was ik t zat en heb een aantal wagens verkocht :(
Was kut,maar jah....tis niet anders...Anyway...de F1 gekocht en ff mee gereden.
Allemachtig wat een geluid :| en echt waar, ik heb er pijn van in mn oren :(
Maar t klinkt echt geweldig :D 20k rpm....damn :)
Enige jammere is dat er volgens mij zo goed als niets boven B-Klasse mee te rijden valt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nee, en dat de controller / het spel het aantal downshifts voor bochten niet goed pakt en dat ik dus steeds met een te hoge versnelling die bocht inga / uitkom. Ze mogen nu wel weer wat challenges toevoegen of banen of top end cars want ik heb het een beetje gezien allemaal. (Nog S8 en S10 op gold halen, maar geen zin meer in ;p ).

Ik wil verdomme nu eens eindelijk kunnen part swappen en meer banen kunnen rijden en meer auto's kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
hehee :) Als je je verveelt ;) Ik wil Fuji wel eens winnen met die Art Morrisson Corvette ;) Je mag best een setupje bakken hoor :P

Het moet op papier iig wel te doen zijn. motortje is snel zat en met de versnellingen valt ook wel te pielen...maar dat onderstel :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Lampuhkap op 04-12-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Helaas is er nog niks bekend van een kerst update. Alhoewel polyphony dit soort dingen altijd pas een korte tijd van tevoren bekend maakt. Hoop enorm op een schademodel en misschien inderdaad upgradeble parts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Er zou nog altijd een "Big Fall" update komen, heel GTForum staat zowat op z'n kop omdat er nog niks te zien is ;p

Maarja, met al die andere PS3 games komt die veredelde demo ( ;) ) even op een lager pitje te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
schademodel zit ik persoonlijk niet op te wachten. Swappable parts (velgjes!!!!) zou leuk zijn en een nieuwe baan zou ik ook niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat met een beetje geluk de USA GT5 al in handen kan hebben tegen kerst 2009. Wij waarschijnlijk iets later, begin 2010.

Allemaal leuk en aardig, game pas uitbrengen als die 100% af is. En waarschijnlijk is het ook het wachten waard, en zal 'ie zo goed als bugloos en perfect zijn, maar leuk is anders.

Snap ook niet waarom het zolang moet duren. Komaan zeg, eind 2009, dat is ongeveer drie jaar nadat we voor het eerst lekker gemaakt werden met teasers. Breng dan ook gewoon geen teasers uit, niemand die er dan op wacht...

De PS3 en GT horen gewoon samen, de ps3 heeft zo snel mogelijk een GT nodig. Beetje haast mensen, gewoon wat extra tracks en meer voertuigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ik ben voor GT5 een PS3 gaan halen. Ik speel al vanaf deel 1 rn ik blijf t een geweldige game vinden. Maar dit wachten is gewoon belachelijk lang aan t duren. Goed, prologue is neit slecht ofzo, maar ik ben er nu wel klaar mee, ik wil meer autos,meer banen en vooral andere wielen en tunen enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Ja wat ik niet snap is dat het zoveel langer duurt dan bij andere 'realistische' race games. In gt5 prologue laten ze zien dat de basis van de game er al staat, is het dan echt puur alleen het aantal auto's/tracks dat zoveel extra tijd kost? Dat het dan zo lang duurt, lijkt me dan gewoon een probleem van te weinig mankracht(?)

Eind 2009, begin 2010, voelt voor mij een beetje aan als mosterd na de maaltijd, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Is het toch ook wel een beetje? Ik bedoel,iedereen speelt nou al zo lang Prologue dat t gewoon saai aan t worden is en er toch wel ene hoop mensen denken, nou...hier heb ik wel genoeg van gehad....laat GT5 maar hangen....(athans, ik ga er vanuit dat er wel mensne zijn die zo denken)
Persoonlijk gezien MOET ik m hebben :( en moet dus gewoon wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Dit vind ik nou typisch een game die je als episodic content of een game met veel DLC uit kunt brengen. Wat heeft het voor zin om, wanneer je de engine grotendeels af hebt, nog 2 jaar te moeten gaan wachten op andere auto's tracks?

Het grootste deel van de engine is af en is gereleased als Prologue, laat weerseffecten en damage dan uitkomen als patch, en kom dan iedere maand met 10 auto's en 1 track ofzo. Nu ligt de engine als het ware stil (alleen damage en weerseffecten krijgen we nog), en als dat uitkomt is de engine al 2 jaar oud. (Ok, ik snap ook wel dat met weerseffecten en damage de physics engine veel verandert, maar 'de rest' niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
scorpie schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:54:
Dit vind ik nou typisch een game die je als episodic content of een game met veel DLC uit kunt brengen. Wat heeft het voor zin om, wanneer je de engine grotendeels af hebt, nog 2 jaar te moeten gaan wachten op andere auto's tracks?

Het grootste deel van de engine is af en is gereleased als Prologue, laat weerseffecten en damage dan uitkomen als patch, en kom dan iedere maand met 10 auto's en 1 track ofzo. Nu ligt de engine als het ware stil (alleen damage en weerseffecten krijgen we nog), en als dat uitkomt is de engine al 2 jaar oud. (Ok, ik snap ook wel dat met weerseffecten en damage de physics engine veel verandert, maar 'de rest' niet).
Jah dit zou een goed concept zijn, zoals ik ook zei de basis is er al, het gaat nu grotendeels alleen om de "kwantiteit" van de game te vergroten. Deze vorm van een game uitbrengen zou zich onderscheiden van de rest van de games van tegenwoordig en zoiets zou wel passen bij de Gran Turismo reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

HammerNL schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:04:
[...]

Jah dit zou een goed concept zijn, zoals ik ook zei de basis is er al, het gaat nu grotendeels alleen om de "kwantiteit" van de game te vergroten. Deze vorm van een game uitbrengen zou zich onderscheiden van de rest van de games van tegenwoordig en zoiets zou wel passen bij de Gran Turismo reeks.
Grappig. Toen ongeveer 1-1,5 jaar geleden werd aangekondigd dat GT5:p zo in elkaar zou zitten was de wereld te klein en viel iedereen over Sony heen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Shiver23 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:22:
[...]

Grappig. Toen ongeveer 1-1,5 jaar geleden werd aangekondigd dat GT5:p zo in elkaar zou zitten was de wereld te klein en viel iedereen over Sony heen.
Nouwja het spel was aardig aan de prijs voor een Prologue dus eigenlijk verwacht ik gratis content achteraf.
Aan de andere kant slaan "ze" ook wel door hoor, 2 euro voor een ander LBP poppetje enzo, beetje te duur he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Gman schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:36:
[...]

Nouwja het spel was aardig aan de prijs voor een Prologue dus eigenlijk verwacht ik gratis content achteraf.
Aan de andere kant slaan "ze" ook wel door hoor, 2 euro voor een ander LBP poppetje enzo, beetje te duur he...
Er zijn ook al een paar gratis poppetjes geweest en voor 3 dollar had ik 4 poppetjes. Goede combinatie van gratis en betaalde DLC zou ik zelf geen problemen mee hebben.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:22:
[...]

Ja maar toen werd er verteld, dat je voor die achteraf updates zou moeten gaan betalen, dat is een ander verhaal dan wat ik bedoelde.

Waar ik zelf geen probleem mee zou hebben, is voor een redelijk 'kale' GT5 (prologue) 65 euro betalen, en dat je gedurende het hele jaar updates krijgt van nieuwe auto's en tracks/events en dit allemaal 'gratis'. Zodat wij niet allen zoveel jaar hoeven te wachten op een game die eigelijk in 2008 al klaar was bij wijze van, maar alleen nog niet is uitgebracht ivm met het grote aantal cars en tracks dat nog in de game verwerkt moest worden.

Uiteindelijk heb je dan een complete GT5, zoals Kazanori Yamauchi deze bedoelt zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Ware het niet dat de full versie eind 2009 uitkomt :P
Maar aangezien dat nog een vol jaar duurt verwacht ik toch wel wat "beefy" updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
HammerNL schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:55:
[...]

Ja maar toen werd er verteld, dat je voor die achteraf updates zou moeten gaan betalen, dat is een ander verhaal dan wat ik bedoelde.

Waar ik zelf geen probleem mee zou hebben, is voor een redelijk 'kale' GT5 (prologue) 65 euro betalen, en dat je gedurende het hele jaar updates krijgt van nieuwe auto's en tracks/events en dit allemaal 'gratis'. Zodat wij niet allen zoveel jaar hoeven te wachten op een game die eigelijk in 2008 al klaar was bij wijze van, maar alleen nog niet is uitgebracht ivm met het grote aantal cars en tracks dat nog in de game verwerkt moest worden.

Uiteindelijk heb je dan een complete GT5, zoals Kazanori Yamauchi deze bedoelt zou hebben.
Ik wou net zeggen 8)7 65 a 70 euro en dan ook nog betalen voor mn updates zeker :X Dikke vinger :P Dat zou wel een schandalig actie zijn overigens. LBP is leuk, maar voor 1 zon pakje 5 euro ofzo lappen, nee dankje. vond 80 voor t spel al zat eigenlijk. Vind t van die GT TV ook al achterlijk. Per aflevering 3 euro ofzo das nog tot daar aan toe. Maar zonder CC kan je er niets mee.T zijn nog oude afleveringen ook......:(
een kale GT5 die heel t jaar door updates krijgt die gratis zijn en dan wel de game bij release full price vind ik iig ook niet zon drama. Als t maar niet iedere 3maanden ofzo 2 autos zijn of 1 baan en 1 auto ofziets karigs. Dan is t ook snel bekeken zaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Gman schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:26:
Ware het niet dat de full versie eind 2009 uitkomt :P
Maar aangezien dat nog een vol jaar duurt verwacht ik toch wel wat "beefy" updates.
Persoonlijk denk ik niet dat ze zich in de vingers gaan snijden door al alle features in prologue te stoppen. Anders houd je geen mensen over die de real deal willen kopen als ze toch al tevreden zijn met het aantal auto's / tracks in prologue.

Reken er maar op dat of damage, en / of weather effects alleen in de full version terecht komt, met nog een hele sloot aan tracks en cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

Grannd

da Granndest

Wel flauw, ik meen me toch echt herinneren dat damage voor 'herfst 2008' stond in Prologue.

Maarja dat bleef natuurlijk ook een beetje hopen tegen beter weten in, de kans dat een releasedatum van een GT product op tijd is in vrij nihil geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ben benieuwd hoever ze zijn dan.
Op de Tokyo game Show stond wel een groot GT logo te prijken, en het lijkt
me niet dat dat voor de Prologue was, die kennen ze ondertussen ook wel daar.
Misschien hebben ze al wat speelbaars gemaakt...
Het duurt in ieder geval veel te lang.
Release zou nu gepland staan op kerst 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlink schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:12:
[...]

Ik wou net zeggen 8)7 65 a 70 euro en dan ook nog betalen voor mn updates zeker :X Dikke vinger :P Dat zou wel een schandalig actie zijn overigens. LBP is leuk, maar voor 1 zon pakje 5 euro ofzo lappen, nee dankje. vond 80 voor t spel al zat eigenlijk. Vind t van die GT TV ook al achterlijk. Per aflevering 3 euro ofzo das nog tot daar aan toe. Maar zonder CC kan je er niets mee.T zijn nog oude afleveringen ook......:(
Zelfs in de kleine gameshops in de dure winkelstraten hier in de buurt (offline) heb ik nog nergens LBP zien staan voor 80 euro. Voor 65 euro vind je het meestal wel.

Daar kan ik me zo over opwinden. Goochelen met cijfertjes is heel plezant, en alles een beetje aandikken ook om een extra sterk argument te maken, maar houd je aan de feiten aub. Anders doe je niets anders dan FUD verspreiden. :N En als jij voor 80euro een ps3 game meeneemt, dan kan het je gewoon niet schelen hoe duur ze zijn, en dan hoor je achteraf ook niet te miepen.

Niemand verplicht je trouwens om games of GT TV afleveringen te kopen. Ik vergelijk GT5 meer met flight simulator, wat betreft ontwikkeling en oog voor detail en physics models. De ontwikkelaar is een absolute 'car nut' en heeft zelf ook wel redelijk wat ervaring in snelle auto's. Japanners kennende zoals ze zijn, zullen ze ervoor proberen te zorgen dat de natuurkunde binnen de grenzen van het haalbare zo perfect mogelijk geïmplementeerd wordt. Perfectie vraagt tijd.

Een game verkopen voor 65 euro en dan gratis DLC eisen, zeker voor GT5, is sowieso onrealistisch. Het duurt blijkbaar erg lang om één track/wagen te modellen. Als je de game verkoopt voor 65 ligt die na vier maand voor 35 in de retail. Dus je verwacht dat een studio twee jaar lang zwoegt op het modellen van tracks voor één initiële prijs van 65-35 euro?

Sowieso zou de volledige versie van GT5 me gemakkelijk 120 euro (2 games) waard zijn, want ik zou er ook veel meer dan dubbel zo lang plezier van hebben ivm de gewone singleplayer games. Dan koop je maar één game minder als je echt GT5 wil spelen. Als je een beetje redelijk wil kunnen gamen heb je al een stuur nodig van 240 euro (4x de prijs van een game), dus wat de game ook kost, het is nog steeds een fractie van de kosten van de hardware die je nodig hebt om er een beetje van te genieten.

Trouwens, eisen wat een game wel of niet zou mogen kosten, slaat toch nergens op? Polyphony zal het maken, en zij zullen ook wel de prijs vastleggen. Te duur? Koop het niet, snijden ze zichzelf in de vingers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:19:
[...]

Zelfs in de kleine gameshops in de dure winkelstraten hier in de buurt (offline) heb ik nog nergens LBP zien staan voor 80 euro. Voor 65 euro vind je het meestal wel.

Daar kan ik me zo over opwinden. Goochelen met cijfertjes is heel plezant, en alles een beetje aandikken ook om een extra sterk argument te maken, maar houd je aan de feiten aub. Anders doe je niets anders dan FUD verspreiden. :N En als jij voor 80euro een ps3 game meeneemt, dan kan het je gewoon niet schelen hoe duur ze zijn, en dan hoor je achteraf ook niet te miepen.

Niemand verplicht je trouwens om games of GT TV afleveringen te kopen. Ik vergelijk GT5 meer met flight simulator, wat betreft ontwikkeling en oog voor detail en physics models. De ontwikkelaar is een absolute 'car nut' en heeft zelf ook wel redelijk wat ervaring in snelle auto's. Japanners kennende zoals ze zijn, zullen ze ervoor proberen te zorgen dat de natuurkunde binnen de grenzen van het haalbare zo perfect mogelijk geïmplementeerd wordt. Perfectie vraagt tijd.

Een game verkopen voor 65 euro en dan gratis DLC eisen, zeker voor GT5, is sowieso onrealistisch. Het duurt blijkbaar erg lang om één track/wagen te modellen. Als je de game verkoopt voor 65 ligt die na vier maand voor 35 in de retail. Dus je verwacht dat een studio twee jaar lang zwoegt op het modellen van tracks voor één initiële prijs van 65-35 euro?

Sowieso zou de volledige versie van GT5 me gemakkelijk 120 euro (2 games) waard zijn, want ik zou er ook veel meer dan dubbel zo lang plezier van hebben ivm de gewone singleplayer games. Dan koop je maar één game minder als je echt GT5 wil spelen. Als je een beetje redelijk wil kunnen gamen heb je al een stuur nodig van 240 euro (4x de prijs van een game), dus wat de game ook kost, het is nog steeds een fractie van de kosten van de hardware die je nodig hebt om er een beetje van te genieten.

Trouwens, eisen wat een game wel of niet zou mogen kosten, slaat toch nergens op? Polyphony zal het maken, en zij zullen ook wel de prijs vastleggen. Te duur? Koop het niet, snijden ze zichzelf in de vingers.
De game kwam bij Bol.com vandaan. Rekening ligt hier op mn bureau. 79,95. Dr zitten ook aan games gewoon fatsoenlijke prijzen vast. Goed, GT5 gaat wel top-notch zijn,maar als de game alleen al 120 euro zou kosten is de bereikbaarheid toch ook wel een beetje weg denk ik. Dan nog wat,ik EIS niets. Ik zeg alleen dat het mij toch niet echt trekt, betaalde updates. Zolang er alleen CC support is op PSN sowieso niet. Daar mag toch wel wat aan gedaan worden. Zou het iig voor veel mensen veeeeeeel aantrekkelijker maken. Poly houd ons iig lang zoet met GT5P....maar nog een jaar is toch fors hoor......t maakt ons als consument op een gegeven moment toch ook wel ongeduldig tot een punt dat er toch wel een aantal zullen afhaken?

Hoe dan ook MOET ik die game hebben....al is t maar voor de verzameling ;) Dan maar een maandje langer sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
De game kwam bij Bol.com vandaan. Rekening ligt hier op mn bureau. 79,95. Dr zitten ook aan games gewoon fatsoenlijke prijzen vast.
Sorry hoor, maar ik had LBP op de dag van release in de bus zitten voor 49 euro. Als jij 80 euro betaald hebt dan is dat zeker omdat je je familie die bij Bol.com werkt wil supporten ofzo, want dat kost het spel echt NERGENS.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:21:
[...]

Sorry hoor, maar ik had LBP op de dag van release in de bus zitten voor 49 euro. Als jij 80 euro betaald hebt dan is dat zeker omdat je je familie die bij Bol.com werkt wil supporten ofzo, want dat kost het spel echt NERGENS.
wat een rare berichten weer :z Nee, ik support niemand en tis toch echt zo :/ 76 euro met verzenden

Titel Aantal Prijs Totaal
PS3 Sampler Disney -
Unknown
1 € 0.00 € 0.00
Little Big Planet -
Unknown
1 € 74.99 € 74.99

EDIT: Niet precies 80...scheelt alleen niet zo heel veel :z

http://www.bol.com/nl/p/g...04004006227567/index.html

Hij is iets aan prijs gedaald zo te zien

[ Voor 12% gewijzigd door Lampuhkap op 06-12-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:19:
[...]
Of je nu €65,- betaald als de game compleet af is eind 2009, of dat je €65,- betaald eind 2008 en je een redelijke kale versie van GT5 hebt, die gedurende het jaar compleet wordt gemaakt met updates, maakt naar mijn mening geen verschil, het geld is binnen. Dat de prijs gedurende die periode niet omlaag kan is te begrijpen, dit zou pas kunnen nadat de game volledig met updates compleet is gemaakt. Het gaat hier dus niet om 'extra' content, maar gewoon om cars en tracks die al gewoon standaard in de game zouden zitten, maar die tijd nodig hebben om gemaakt te worden. De content die al wel af is zou gewoon openbaar moeten zijn in de vorm van een "kalere" GT5.

Als de game volledig af is zou er 'extra' content geleverd kunnen worden, waar natuurlijk wel voor betaald moeten worden, ik eis dus ook niet dat deze 'extra' content gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik heb gisteravond dus even het complete spel voor de grap gedownload,
puur om te zien of het wat voor mij zou zijn. Om jullie eerlijk te zeggen kan
het spel zelf me niet echt bekoren, maar het online spelen is (imho) érg leuk.

Die online races gaan me veel plezier opleveren op saaie winteravonden! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik heb em net. Het is wel een leuk spel maar zal het uiteraard veel korter uithouden dan een echte GT versie, waarin ik hier toch wel het e.e.a. mis. Logisch.

Klopt het dat het niet uitmaakt of je dingen nou op brons of op goud afsluit om een klasse af te sluiten? Dan heb ik het over de auto die te winnen valt. Want ik heb klasse C net afgesloten, met 1 race op brons. Als ik die goud haal (en daarmee alles op goud) krijg je dus geen andere auto?

Die driftmodus is ook wel leuk. Even met de Nissan GT-R gedaan op de Eiger Nortwand, ging wel lekker. Haalde vrij snel al 6000 puntjes maar dat moet natuurlijk beter kunnen. (de online score is 22K :P )
Maar goed, ik moet er nog een echte FR auto voor pakken. Ik denk dat ik de 350Z pak.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Het maakt niet uit inderdaad of je brons of goud haalt.
Gehaald is gehaald. :P
En je krijgt er helaas geen extra wagen voor nee... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Zo die S-klasse en dan die Ferrari Race is een goudmijntje :D, half uurtje gespeeld en nu al bijna 8 ton :D. Op voor de 2 miljoen auto's!

Maar heeft iemand enig nieuws over een nieuwe update?gerucht was toch dat rond kerst een update zou komen met schade model, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geen idee maar ik hoop dat ze als verrassing de complete versie wereld wijd uitbrengen 2 januari..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog A aan het afronden, maar na S de Formule 1 kar kopen en dan klasse C gaan rijden met deze bolide. Dat is mijn doel. ;)

Verwijderd

Sorry voor de kick.. ik denk dat ik alles op A wel kan halen maar heeft iemand een idee hoe je zo'n dealerchip challenge als die met de Golf GTI's (zwaar C) kan halen. Ten eerste zijn die bakken niet vooruit te branden en ik heb het idee dat het ondanks de klasse allemaal geoliede coureurs zijn dus ik kom nauwelijks een milimeter dichterbij.

Oh ja, toch nog even over A. In de challenge met Japanse wagens. Welke kan ik het beste kiezen om de race het eenvoudigst te halen. :)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:40:
Sorry voor de kick.. ik denk dat ik alles op A wel kan halen maar heeft iemand een idee hoe je zo'n dealerchip challenge als die met de Golf GTI's (zwaar C) kan halen. Ten eerste zijn die bakken niet vooruit te branden en ik heb het idee dat het ondanks de klasse allemaal geoliede coureurs zijn dus ik kom nauwelijks een milimeter dichterbij.

Oh ja, toch nog even over A. In de challenge met Japanse wagens. Welke kan ik het beste kiezen om de race het eenvoudigst te halen. :)
Die Skyline is wel fijn, gebruikte ik altijd.

Net even die citroen gekocht voor 1 miljoen credits, wat een apparaat zeg, op rechte stukken is het niet meer normaal. Bochten is het alleen niet te doen, geluid is net alsof hij opstijgt. Super vet :D

Ik hoef alleen S-3 nog te doen, maar krijg dat maar niet geregeld. Misschien toch maar die Ford GT Spec II kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Capo schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:11:
Geen idee maar ik hoop dat ze als verrassing de complete versie wereld wijd uitbrengen 2 januari..
Hopen kan altijd, maar reken er maar niet op. Maar met PD weet je het nooit natuurlijk. ;) Tot die tijd vermaak ik me wel met andere games (leuke games zat) en af en toe een potje GT5P als er weer eens nieuwe online events zijn. :) GTR Evolution kost op dit moment trouwens 27,- (incl. Race07) op Steam. Draait prima op mijn laptop, via HDMI naar mijn TV en knallen maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren weer eens GT5:P erin gestopt om te sparen voor een 2e F1 auto (er zijn 2 kleuren :P ).

Met de Tuned Clio S7 geprobeerd, met de settings zoals ze een paar pagina´s terug gelinkt staan.
Wat een setup! _/-\o_
Na 3 ronden lag ik al eerste...
Super lekkere bak, heerlijk om mee te driften, maar als je te hard remt gaat ie snel glijden en verlies je veel snelheid... toch moeilijk om met x te gassen....
Met de ABS op 1 is het helemaal niet te doen. Uit werkt het beste.
S10 morgen maar eens proberen.
Kan je je gesavede replays (ps3)ook op youtube plaatsen of zo?

Gisteren ook mijn eerste vastloper gehad.
Na het kijken van het GT TV begin filmpje (off line).
Zonde, ik had net de California gekocht en niet gesaved...
Dan maar opnieuw gestart en de Tuned Cappuchino gekocht. Heerlijk wagentje haha :P

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 31-12-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik speel de laatste tijd weer vaak online. Erg gaaf om competitie te hebben op fuji en suzuka. Vooral omdat iedereen een andere auto kiest om aan de 650pp te komen. Ook leuk dat je zelf een strategie kunt kiezen. Dus bijvoorbeeld sportbanden nemen om wat meer power te hebben. Je offert wat op in de bochten, maar dat maak je dan op het rechte stuk weer goed op fuji. Terwijl je bij suzuka weer veel beter racing tyres kan kiezen. Vermaak me hier goed mee, maar kan toch niet wachten op de langverwachte update. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
als ik hier kijk beweren ze dat hij eind maart al uitkomt.
http://www.play.com/Games...an-Turismo-5/Product.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Vuvuzela

My spire is forming

Als er staat "onbekend" of "eind 2009" zal niemand ooit pre-orderen.

Heerlijk spel! Moet nu wel het afstellen onder de knie gaan krijgen. Ik heb Eiger Nordwand werkelijk plat gespeeld maar die is vrij eenvoudig qua setup. Wat ik nu wel jammer vind is dat ik wat snelle auto's mis. Dus kom maar op met die updates.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Gran Turismo 5 redt het niet in 2009:
http://www.ps3center.net/...to-expand-their-horizons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He then lets loose a bombshell. He says that while Polyphony is exclusively in charge of car games, the company wants to make a new, distinctly different game. So could Polyphony be expanding their horizons and entering some new territory? Polyphony's notorious attential to detail is unparalleled, so a new game from them would definitely be interesting.
Komaan zeg, laat ze eerst maar eens zorgen dat GT5 ooit eens afgeraakt.

Ik heb pas GT5:P gekocht, dus ik ben nog wel even zoet, maar ik vrees dat die 6 tracks toch ook ooit gaan vervelen. (qua car park heb ik niet zo veel nodig)

Ik was eerst van plan gewoon GT5:P over te slaan en meteen GT5 te kopen. (beetje het idee van polyphony niet te willen aanmoedigen in het uitbrengen van zoethoudertjes)

Done when it's done is een mooi principe, maar GT5:P blijft niet eeuwig de fans zoet houden. Helaas is er geen alternatief op de ps3 (of waar dan ook wat mij betreft) voor een game als gran turismo. Net zoals er geen alternatief is voor flight simulator. Grid wist mij na een paar minuten al te vervelen, het is gewoon geen GT...

Ik wil ook terug rally tracks rijden met GT5. Dus hopelijk brengen ze nog wat updates uit voor GT5:P, maar die tijd kan dan ook weer beter gestoken worden in de uiteindelijke game.

Jammer ook dat je met GT5P geen mensen kan inviten in een one-on-one, en geen voice com. Verder ziet het er niet slecht uit, maar in de spiegels zie je een duidelijke draw distance. Het achterste wordt er altijd nogal abrupt afgegooid. Banen redelijk steriel, maar qua feel en physics komt geen andere game in de buurt voor mij. Dus ik heb dan verder ook geen kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ooit wel eens Forza Motorsports 2 geprobeerd ?
Gran Turismo 5 heeft zo zijn eigen feeling maar als het om spannende races, gevarieerd wagen en banenpark en leuke online races en goed realistisch speelplezier met een gamepad gaat dan doet FM2 wat mij betreft echt niet onder voor GT5P. Ik heb beide games en speel eigenlijk liever FM2

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb geen xbox maar toen ik bij vrienden ooit Forza probeerde vond ik het erg, heel erg arcade aanvoelen, maargoed dat blijft een mening.

Wat ik niet snap aan het hele gran turismo release debakel, en dat heb ik al vaker aangekaart, waarom ze niet gewoon zeggen: In maart '09 of kerst '08 of whatever komt het uit, met datgene wat we nu afhebben, en geleidelijk brengen ze via psn nieuwe tracks / cars uit. Geef gt5 lekker uit voor 30 euro en kom iedere maand / 2 maanden met een car + trackpack, dan wil ik er best 5 euro voor dokken, maar dit eindeloze wachten gaat nergens over. We wachten op cars en tracks, weather en cardamage mag nu toch wel afzijn zou je zeggen?

Ik neem aan (assumption is the... I know..) dat de engine af is, en dan laten ze die engine verstoffen om te wachten totdat er maar genoeg cars en tracks klaar zijn, ongelooflijk.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste