I served in a company of heroes.
Ongeveer, maar niet precies. Het online gedeelte wordt compleet anders in ieder geval. Damage model staat ook gepland voor deze update, maar of ze dat gaan redden heb ik zo mijn twijfels over.HammerNL schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:14:
[...]
Is er al bekend wat er precies verandert gaat worden daarin?
Herken baarscorpie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:53:
Argh, die F1 bij elkaar sprokkelen met online races (zo gaan de punten het hardst) is echt frustrerend zeg. Rijd je in iemands slipstream, remt hij ineens keihard zodat je uiteraard tegen hem opbotst en een penalty krijgt...
Ik weet niet of ik steeds de verkeerde online races doe ofzo, maar dit slaat echt alles. Als je iemand in een bocht een klein tikje geeft zodat je van de baan raakt ok, dat kan nog, maar dit soort "trucjes" uithalen.. echt aaaaaargh. Of wat te denken van de baan afsnijden @ Suzuka na de 1st corner? Echt jammer.. Hebben jullie misschien tips over welke races wel professioneler worden gereden over het algemeen?
Ik heb ook wel eens online een foutje gemaakt, ik remde te laat en beukte iemand achterop zodat hij van de baan afreed, we streden om de 2e plek, maar ik heb hem daarna gewoon netjes m'n plek teruggegeven, maar ik denk dat ik wel de heiligste der heiligen ben online zeg, erg jammer.
Hoewel ik sinds kort met stuur speel ( G25 ) en ik soms met de F1 race online en dan soms 2 a 3 spelers hebben in totaal, dat is erg bruut wel om dan te strijden met "fair" players.
Kan echt niet wachtenNLxAROSA schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 07:50:
[...]
Ongeveer, maar niet precies. Het online gedeelte wordt compleet anders in ieder geval. Damage model staat ook gepland voor deze update, maar of ze dat gaan redden heb ik zo mijn twijfels over.
[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 27-08-2008 14:54 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Op zich hoop ik wel dat ze met een beter penalty systeem komen, het is nu niet alleen spannend qua rondetijden maar ook of de bestuurder in de buurt van je niet een rare actie probeert.
Private rooms zou ideaal zijn. Echter mensen kicken tijdens het racen is wel moeilijk, hele game "freezen" etc.NLxAROSA schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:48:
Er worden veel oplossingen op dit systeem voorgesteld (licenses, verbieden van downloaden van savegames, etc. etc.), maar m.i. is de enige fatsoenlijke oplossing voor dit probleem private rooms. Dan kun je zelf bepalen tegen wie je rijdt. En mensen kicken als ze zich misdragen.
Is het eigenlijk mogelijk om een "vriend" uit je lijst uit te nodigen en mee te spelen/racen net als in COD4 ?
Of met 2 man te racen online ?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
@Capo, vooralsnog is het niet mogelijk om zoals in COD4 een groepje samen te stellen voor een private match.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
foutje bedankt
[ Voor 86% gewijzigd door schumi2004 op 27-08-2008 18:18 ]
Enigste waar ik me wel aan irriteer zijn al die clio's v6, iedereen z'n eigen keus natuurlijk maar iedere keer als ik host zijn er minimaal 6 clio's van de 12.
In de bochten is het redelijk bijbenen met me F40 maar op het rechte stuk word dat allemaal teniet gedaan. Mischien toch maar eens mijn gear ratio gaan veranderen.
Als je na 2200 uur online gaat zijn de meeste kinderen naar bed en kun je uber racen, alleen de laatste ronde is het meestal een zooitje (kennelijk is winnen belangrijker dan fair racen).
In ieder geval vermaak ik me de laatste tijd prima online. Sommige races zijn zo close dat je hart sneller gaat kloppen.
Dat is idd een groot gemisscorpie schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:14:
Wat ik ook wel mis is sowieso een vorm van online gathering room ofzo. Je kunt nu alleen een race uitkiezen, en dat was het, het systeem kiest zelf wie je tegenstanders zijn, etc. Eigen regels bepalen in private rooms zou helemaal mooi zijn, setups uitwisselen zoals bij LFS, voice chat om elkaar te waarschuwen, misschien een knop voor de claxon ofzo, en dan dus nog een gathering room waar je kunt praten over wie er expres afsnijdt, en dan gekickt kan worden.
@Capo, vooralsnog is het niet mogelijk om zoals in COD4 een groepje samen te stellen voor een private match.
* Capo gaat googlen naar wheelstand proNLxAROSA schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:24:
Vermaak me ook prima online, zeker in de aanloop naar de komende Tuner Showdown op gtplanet.Heb sinds vandaag ook een G25 + wheelstand pro, moet wel weer opnieuw leren rijden, maar echt geweldig zo!
heb zelf inklapbare tafel egmaakt maar is nog niet ideaal, hoewel hij goed onder de bank past en stuur in de kast.
[ Voor 16% gewijzigd door NLxAROSA op 28-08-2008 11:32 ]
Heb je geen last van die steun op het moment dat je met je rechter voet zowel gas geeft als remt ? of rem je met links ?
Dat zou ik ook wel eens willen weten, verder ziet dat er ideaal uit. Ben al een tijdje bezig met een stuur maar iedere keer de vraag hoe je het op gaat stellen.Capo schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:25:
Heb je geen last van die steun op het moment dat je met je rechter voet zowel gas geeft als remt ? of rem je met links ?
Als je dat ding op een parket vloer zet gaat hij dan niet schuiven in " enthousiaste " momenten? De prijs is eigenlijk wel ok , ziet er stevig en degelijk uit.
Verwijderd
De enige beweging die er inzit, is in de stang van het onderste gedeelte naar het stuur (ongeveer 1cm uitslag bovenin). En dan niet, zoals je zou verwachten, in de breedterichting, maar in de lengterichting.
Tijdens het racen merk je er verder niets van, maar het absorbeert natuurlijk wel een hoop beweging, wat m.i. bijdraagt aan de stabiliteit van het geheel.
Ik heb uit verschillende reviews ook begrepen dat je de speling volledig kunt elemineren door het aandraaien van de inbusjes van de klemmen. Heb ik zelf niet gedaan trouwens.
@keq: Als je de koppeling gebruikt, dan rem je met rechts. Ik gebruik zelf de koppeling niet, dus ik kan remmen en het gas er iets ophouden. Is ook noodzaak voor een auto als de GTLM.
Op de site van wheelstandpro.com staan trouwens ook filmpjes van mensen die 'm gebruiken (ook 'zwaar gebruik'), daar kun je ook veel uithalen.
[ Voor 7% gewijzigd door NLxAROSA op 28-08-2008 13:46 ]
Als ik dat filmpje bekijk zit die man beetje wijdbeens, maar gezien hij vrij dicht bij je staat denk ik niet dat die stang in de weg komt
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
@hieronder, wordt op diverse stukken in dit topic besproken
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 29-08-2008 14:16 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zoek in wat winkels, ik had hm bij game plaza voor 37 euro, dat scheelt behoorlijk!roy-t schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:14:
Ik vind nogsteeds 50E voor een uitgebreide demo wel erg veel geld, hoe zit het dan met de echte versie?
Zucht, weer zo één. Er is echt geen reden om er zoveel voor te betalen. Ik heb het spel zelf voor rond de 25 euro in huis gehaald via play.com.roy-t schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:14:
Ik vind nogsteeds 50E voor een uitgebreide demo wel erg veel geld, hoe zit het dan met de echte versie?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik blijf nog ff bij houten tafeltje.
GT5 is de reden dat ik een PS3 heb gekocht.
Het is gewoon de beste race serie ooit.
Als je bij de S-series komt denk je in het begin: dit lukt nooit, het is onmogelijk om hier een medaile te winnen. Vooral S7 en S10 zijn behoorlijk pittig
En dan eindelijk na tig keer proberen en fine tunen lig je 2e.
Je hart begint sneller te kloppen, nu geen fouten maken, super concentreren.
Als je hem dan eindelijk over de eindstreep gaat: 2 handen los van het stuur in de lucht : Yes !!! eindelijk gehaald
Dan komt dat oude GT1 gevoel weer terug toen je super blij was dat je eindelijk je licence gehaald had.
Ben nu aan het sparen voor de F40 om de laatste challenge van de S serie te spelen en dan op naar de Ferrari F1.
Ik hoop stiekem dat er misschien nog een keertje een bonus track als download komt, dat zou super gaaf zijn
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik kan wel 10x achterelkaar een eenvoudige race doen die 5 minuten duurt en 30 oplevert maar of dat nou zo'n leuk tijdverdrijf is.. beetje jammer.
Dan hou ik de F1 2007 buiten beschouwing (niet noodzakelijk).
I served in a company of heroes.
Gewoon online racen, mits met goede/fair players, is dat zeker leuk geld verdienen. Je verdient dan misschien niet altijd de jackpot, maar je races zijn een stuk minder eentonig dan die single events waar je toch al van weet dat je eerste wordtMaciek schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:58:
Hoe komen jullie aan je credits? Toch wel hard dat je in de S klasse een F40 a 300 + de Mine's R34 a 200 nodig hebt. Terwijl het wel heel veel tijd kost om dat bij elkaar te sparen.
Ik kan wel 10x achterelkaar een eenvoudige race doen die 5 minuten duurt en 30 oplevert maar of dat nou zo'n leuk tijdverdrijf is.. beetje jammer.
Dan hou ik de F1 2007 buiten beschouwing (niet noodzakelijk).
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Dankzij G25 stuur ben ik gisteren 1e en 2e geworden op de Suzuka baan, auto er helemaal op afgesteld. Helaas wel met de renault clio V6. De honda s2000 mugen is wat lastiger, maar de BNR doet het ook erg lekker
Driften daar in tegen is heel ander verhaal.
Ben overigens ook bezig geweest met de time trials, gaat echt steeds beter maar dat komt ook vooral door instellingen van je auto die je in orde moet maken, juiste camber, juiste versnellingsbak verhoudingen, juiste toe in, dampers etc..
Ben bezig op London in de Clio V6 en op Eigernordwand met de gtr 07
Sta in de top 200 ergens. Vermoed dat met wat oefenen ik toch wel in de top 50 kan komen.
Maarja second place , lost the race.
Een vraagje over:
- Logitech Driving Force®
Ik lees vaak: voor playstation 2. Zelfs op hun site staat deze stuur niet bij Playstation 3 accessoires. Betekend dit dat deze stuur voor de Playstation 2 was (Gran Turismo 3 enz... enz...) en dit ook gebruikt kan worden voor de PS3 (GT5 prologue)?
Ohja, hebben ze allen (de logitech driving force) usb aansluitingen? Want dat is toch de 'main' voor de PS3...
MVG,
[ Voor 11% gewijzigd door NickChange op 10-09-2008 01:54 ]
Ik rij zelf met de G25.
De stuur zelf heb ik zien staan voor een mooi prijsje, en wou eens GT5 proberen met een stuur (mijn eerste ervaring dan op de PS3), voordat ik grijp naar een 'duurdere'...
Grtz,
PSN: Shiver23
Ik weet niet wat voor racefanaat je bent, maar ik zou het zonde vinden om eerst geld uit te geven aan een stuurtje die minder presteert dan de huidige stuurtjes, om alleen maar te kijken of het je wat lijkt. Een stuur geeft sowieso veel betere controle en fun dan gewoon het gebruik van je huidige dual shock controller.
Die met blauwe handvaten is volgens mij voor de PS2. Ik heb er eentje met rode handvaten en die staat in de pc sectie. Volgens mij zat er ook verschil in dat de ene Force feeback heeft (PC) en de andere iets wat alleen het stuurtje een beetje laat schudden (die blauwe voor de PS2) . Weet de marketing term ervoor zo niet meer. Het zou met verbazen als de PC-versie ook gewoon werkt op de PS2/3 (maar dan waarschijnlijk zonder force feedback).HammerNL schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:09:
Met de driving force bedoel je dat stuurtje met die blauwe handvaten neem ik aan? Kan me herinneren dat dit stuurtje stond onder optie in het gt 5 prologue options menu (waar je de knoppen en force feedback etc. kan instellen) Zal vanavond nog eens kijken, maar volgens mij ondersteund hij hem wel.
Ik weet niet wat voor racefanaat je bent, maar ik zou het zonde vinden om eerst geld uit te geven aan een stuurtje die minder presteert dan de huidige stuurtjes, om alleen maar te kijken of het je wat lijkt. Een stuur geeft sowieso veel betere controle en fun dan gewoon het gebruik van je huidige dual shock controller.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 10-09-2008 12:30 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat is allemaal hetzelfde stuurtje en heeft gewoon FFB op de PS3.Marzman schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:29:
[...]
Die met blauwe handvaten is volgens mij voor de PS2. Ik heb er eentje met rode handvaten en die staat in de pc sectie. Volgens mij zat er ook verschil in dat de ene Force feeback heeft (PC) en de andere iets wat alleen het stuurtje een beetje laat schudden (die blauwe voor de PS2) . Weet de marketing term ervoor zo niet meer. Het zou met verbazen als de PC-versie ook gewoon werkt op de PS2/3 (maar dan waarschijnlijk zonder force feedback).
touchéNLxAROSA schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:22:
Ik zou ook gelijk een goede nemen. Je kunt de ervaring met een goedkoop stuurtje niet als uitgangspunt nemen voor die met een duurder stuurtje. Je kunt tenslotte ook niet bepalen of je een Ferrari F430 leuk vindt rijden door een proefritje te maken in een Volkswagen Golf.
Echter klein detail: ik zou graag de Volkswagen Golf willen uit proberen om te ervaren hoe het is om met een auto te rijden (aangezien ik nog geen ervaring heb met een stuur op de PS3), niet om te ervaren hoe het is om met een Ferrari F430 te rijden....
[ Voor 24% gewijzigd door NickChange op 11-09-2008 00:33 ]
Zeker als je geen waarde hecht aan een 6bak en koppeling, is de G25 semi-overkill. Gewoon een gas/rem paddle stuur met FF kan je goedkoper krijgen en mogelijk zelfs betere ervaringen opleveren.
Dan koop je toch gewoon het kleine broertje van de G25 (zonder de 6-bak en koppeling)?SinergyX schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:55:
Ik moet zeggen, de G25 is voor mij persoonlijk ook niet alles. Ik heb zelf de trustmaster force feedback gehad, die helaas niet werkte op de PS3, maar daar lag het stuur gewoon wat lekkerder in de hand.
Zeker als je geen waarde hecht aan een 6bak en koppeling, is de G25 semi-overkill. Gewoon een gas/rem paddle stuur met FF kan je goedkoper krijgen en mogelijk zelfs betere ervaringen opleveren.
Ik heb de G25
En welke mag dat zijn?Ekfad schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:36:
[...]
Dan koop je toch gewoon het kleine broertje van de G25 (zonder de 6-bak en koppeling)?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Idd, de Logitech Driving Force GT wordt toch aanzien als het kleine broertje met de meeste eigenschappen van de grote?Marzman schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:15:
Ik denk dat hij de DFP of de DFGT bedoelt.
Dit weekend trouwens nog eens vol online gespeeld en het is en blijft frustrerend. Vreemd hoe sommige short-cuts nu wel toegelaten worden en andere niet. Ook is het nog steeds zo dat als je er af gebeukt word je meestal ook nog eens een short-cut penalty aan je broek hebt. Zou het niet beter zijn dat men de auto's de eerste minuut ghost laat? Nu word je echt soms nog langs alle kanten geramd (ook op professional - had een specifieke duitser die mij tot 2x toe in dezelfde race uit mijn 2de positie ramde, je zou eigenlijk beter zelf eerst alles voor u wegrammen, wordt blijkbaar beloond
Iemand al een idee wanneer we zelf uit een serverlijst kunnen kiezen?
[ Voor 46% gewijzigd door Ekfad op 15-09-2008 10:13 ]
Is er iemand die me trouwens een STABIELE setup kan mailen/DM-en voor die Ford GT Test Car voor Suzuka. Ik kom er echt niet verder mee, en t gaat me gigantsch fustreren. En ik ben dat een beetje zat, ik wil dat ding winnen!
Power: -13
Weight: 114%
Rijhoogte: -12, -10
Vering: 3, 3
Demper: 6, 6
Toe/uitspoor: -0.06, +0.06
Camber: 2.0, 2.3
Rembalans: 5, 5
Maximale stuurhoek: 40
Tractiecontrole: 1
ABS: 1
Active stability management: Uit
realsime: Standaard
Hij glijdt wel snel, maar zodra je op het gas gaat trekt ie zichzelf direct weer recht. Zodra je tegen gaat sturen heb je grote kans dat je 'm verliest...
Niet stabiel dus, maar wel een wagen die je hart sneller laat kloppen tijdens die races!
(Ik weet alleen niet of de power/weight percentages na de laatste update nogt hetzelfde zijn)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Heerlijke wagen, houd je beetje scherpNLxAROSA schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:15:
De GTLM krijg je nooit helemaal stabiel, dat is gewoon een karakteristiek van die auto. De liftoff oversteer maakt je af als het gas te ver lost in een bocht en de power oversteer maakt je af als je het gas te ver intrapt in een bocht. Gas doseren is hier de oplossing, welke tune/setup je ook gebruikt. Het is een beetje als koorddansen.
Ik heb GT5 voor 18,85 besteld bij Game.co.uk. Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnen heb.roy-t schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:14:
Klopt niet helemaal, het maakt niet uit of ze achter slapper zijn dan voor, als ze achter maar slapper zijn dan ze eerst waren. Het kan best zijn dat ze achter nog steeds harder zijn dan voor, bijvoorbeeld omdat je ze voor ook al hebt versoepeld om onderstuur tijdens het remmen te verminderen.Capo schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:19:
Je achtervering beide soepeler maken tov voor scheelt een stuk, dan kan je auto zichzelf achter in de veren drukken als je gas geeft.
Daarnaast is het effect van aanpassingen op de veren trouwens vrij algemeen, als je het gedrag van de auto tijdens lastwissel (dus specifiek bij gas geven, remmen, insturen, uitaccelereren, etc.) wilt beïnvloeden moet je de dempers aanpakken. In dit geval achter dus ook versoepelen. Verstevig ook de dempers voor om de liftoff oversteer te verminderen.
Hou ook even rekening met het feit dat bij deze auto het verschil in physics tussen free run en online erg groot is, ik heb zelfs twee verschillende setups, één voor hotlaps en één voor online.
De game is binnen, dus ik kan ook aan de slag. Het installeren en downloaden van de patch duurde al lang genoeg ;-)metalant schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:44:
[...]
Ik heb GT5 voor 18,85 besteld bij Game.co.uk. Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnen heb.
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_39/OFF05.SHTML
• geschikt voor: PC, PS1, PS2, PS3, Xbox & Gamecube
• interactieve vibrerende functie
• analoge versnelling en rempedalen
• 12 afvuurknoppen
• 4 posities voor koppeling programeerbaar
• 180° stuurslot
• programeerbare voetpedalen
• 2 uitvoerstanden: analoog & digitaal
• dual shock 2/dual shock compatibel
Zou dat wat zijn voor GT5?
EDIT: Het merk is Zolid. Typenummer nog onbekend.
[ Voor 52% gewijzigd door metalant op 26-09-2008 10:07 ]
Deze zal dan wel beter zijn Logitech Driving Force EX maar die is ook 2 keer zo duur.Shiver23 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:15:
Er zit geen force feedback op, alleen vibratie. Alleen daarom zou ik hem al niet halen.
Tja, wat wil je? Een stuur omdat je het leuk vind om aan iets te draaien en voelt trillen (kies Aldi), of een stuur om dat je daadwerkelijk wil racen, feeling wilt hebben, sneller tijden wilt rijden meer fun wil hebben (Vul zelf maar merk, prijs in)metalant schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:49:
[...]
Deze zal dan wel beter zijn Logitech Driving Force EX maar die is ook 2 keer zo duur.
Ik laat het Aldi stuurtje lekker in de winkel staan. Eerst maar eens leren rijden. Voorlopig breek ik namelijk nog geen potten met mijn Daihatsu Copen Active Top '02HammerNL schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:02:
[...]
Tja, wat wil je? Een stuur omdat je het leuk vind om aan iets te draaien en voelt trillen (kies Aldi), of een stuur om dat je daadwerkelijk wil racen, feeling wilt hebben, sneller tijden wilt rijden meer fun wil hebben (Vul zelf maar merk, prijs in)
Ik wil de handrem instellen op die rechter rode knop op het stuur, dus niet die linker waar de "reverse view"op staat. Maar, ik zie nergens de optie om deze in te stellen..
Weet iemand van jullie waar dat is in te stellen??
Of welke knop hebben de g25 gebruikers staan voor handrem.. Ik wil driften
Edit: nvm, ik stuit net hier op...

Handig!
(source: gtplanet.net)
[ Voor 11% gewijzigd door carlhendrix op 27-09-2008 10:00 . Reden: antwoord op vraag gevonden. ]
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Ik was na ergens een berichtje gevonden te hebben (weet helaas niet meer waar) eens met die controller settings aan het spelen geweest en nu zie ik 5 dingen welke me totaal niks zeggen, namelijk:
- afstelmenu
- (afstelmenu) omhoog
- (afstelmenu) omlaag
- (afstelmenu) plus
- (afstelmenu) min
Wie wat waar en hoe moet ik dit gebruiken en waar is het uberhaubt voor, afstelmenu snap ik nog wel maar zie er nergens wat van terug wat er nu afgesteld kan worden, heb het idee dat het voor ingame/race is maar wat dan?
Met het afstelmenu kan je ingame je rembalans, TCS, ABS en nog wat andere dingen instellen. Ik heb bijv. op R3 het afstelmenu zitten. Dan krijg je een schempje waarmee je met de andere toetsen (bij mij D-Pad) door het menu kan gaan en instellingen kan aanpassen.schumi2004 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:38:
Iemand toevallig een uitgebreide beschrijving van GT5 en dan met name over de controller instelling/button assignment?
Ik was na ergens een berichtje gevonden te hebben (weet helaas niet meer waar) eens met die controller settings aan het spelen geweest en nu zie ik 5 dingen welke me totaal niks zeggen, namelijk:
- afstelmenu
- (afstelmenu) omhoog
- (afstelmenu) omlaag
- (afstelmenu) plus
- (afstelmenu) min
Wie wat waar en hoe moet ik dit gebruiken en waar is het uberhaubt voor, afstelmenu snap ik nog wel maar zie er nergens wat van terug wat er nu afgesteld kan worden, heb het idee dat het voor ingame/race is maar wat dan?
[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 01-10-2008 11:54 ]
edit: ow, en weet iemand hoe het nummer heet waarbij een vrouw iets van: "call the docter, call the doc, call the docter, call the doc" zingt? Ik word er echt heeeeleeeeemaaaaaaal gek van dat ik dat nummer nergens kan vinden. Als ik op gt5 soundtrack zoek krijg ik alleen de daadwerkelijke soundtrack, en nadat ik al die nummers op youtube heb afgezocht, zit het bewuste nummer er niet tussen. Ik zoek dus een ingame soundtrack list of iets dergelijks.
http://kotaku.com/371872/...smo-5-prologue-soundtrack
Daar zitten misschien nog wat nummers tussen, maar die kan ik dan weer niet vinden op youtube.
De volgende keer dat ik hem hoor zal ik hem (op brakke kwaliteit) proberen op te nemen.
[ Voor 54% gewijzigd door scorpie op 01-10-2008 23:29 ]
Burp
Zag gisteren op Disc.channel dat ze de GT5 academy gaan uitzenden vanaf volgende week, de Nederlandse racers die gaan strijden om de wereldwerdstrijden
Maar is de update nu al te downloaden?NLxAROSA schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:57:
Ik ben nog niet online geweest, maar als het goed is staat er in de nieuws sectie van GT5P dat deze update het begin is van Spec III. M.a.w. er volgen nog meer updates. Wanneer is altijd de grote vraag.
Ben benieuwd hiernaar.SinergyX schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:29:
Zou 'in de herfst' gebeuren.
Zag gisteren op Disc.channel dat ze de GT5 academy gaan uitzenden vanaf volgende week, de Nederlandse racers die gaan strijden om de wereldwerdstrijden
In het AD stond er een poosje geleden ook een stukje over.
Burp
By James Orry - 03/10/2008 - 9:47am GMT
Includes three new cars and a number of gameplay and performance enhancements.
Sony Computer Entertainment America producer Taku Imasaki has announced that a new update for Gran Turismo 5: Prologue is now available. The update adds three new vehicles, plus a number of gameplay and performance enhancements.
New vehicles include the GT by Citroen, a concept car which is a result of a groundbreaking collaboration between Citroen and Polyphony Digital. A video of the new car is available on Gran Turismo TV.
The two other new cars are the Ferrari California and the Lotus Evora. The GT by Citroen is available for 1 Million credits; the Ferrari California will go for 300,000 credits; the Lotus Evora for 100,000. Each will be found at their respective dealerships.
The update also includes a bunch of gameplay enhancements, designed to improve the racing experience in GT5: Prologue. These include changes to the penalty system (during Time Trial events, speed penalties have been removed, and instead incurring such a penalty now invalidates the lap time for that particular lap), tweaked difficulty levels and increased earnings for Race events, improved responsiveness when using the wireless controller and improved sound volume balance for sound effects and music. Drift Trial races have also been modified to include a rolling start.
All this new stuff is free but does come at a cost: rankings, arcade time trial times, drift trial records, as well as vehicle-specific quick tune settings and custom key layouts will all be reset with the new update. Additionally, replay data created before the second update will no longer be viewable after the update.
Helaas geen nieuwe track, we blijven hopen
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Dus dat als je 300 rijdt de dingen om je heen ook sneller voorbij flitsen.
Of ligt t aan mij omdat ik lang niet heb gespeeld.
Signature
Het is wel matig dat na updates, de setups van auto's niet meer gelden...NLxAROSA schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 08:22:
Met name op de hogere PP-levels voelt het sneller aan. De auto's voelen daar ook veel minder stabiel aan.
Btw, Citroen 300km in z'n achteruit
De snelste rondetijden zijn wel gereset.
Wat een bak die Citroen... wel heel snel, maar vanuit de cockpit zeer slecht zicht.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 07-10-2008 12:22 ]
Maarja het ging dan ook tergend langzaam als je geen online races doet. Nu nog maar eens proberen overal goud te halen, heb gehoord dat sommige challenges nu wat makkelijker zijn gemaakt.
Mwa was aan het sparen voor die F1 auto had iets van 1,6 miljoen... Maar ben toch maar voor de citroen gegaan+ de Ferrari california. Heb die F1 wagen al is geprobeerd met een 100% savegame, maar niet echt mijn ding. Gaat iets te snel naar mijn mening en sturen is wel heel gemakkelijk, voelt wat onrealistisch. (Miss is het in het echt wel zo mja)scorpie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:27:
Dat jullie alweer 1 Miljoen hebben zeg, ik speel het echt te weinig, had pas afgelopen week die F1 auto bij elkaar gespaard
Maarja het ging dan ook tergend langzaam als je geen online races doet. Nu nog maar eens proberen overal goud te halen, heb gehoord dat sommige challenges nu wat makkelijker zijn gemaakt.
[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 07-10-2008 12:40 ]
Ik heb bij elke GT een speciaal raceje om geld in te zamelen
Dat is nou niet bepaald de makkelijkste race. Heb je misschien nog een afstelling om het wat te vergemakkelijken?KappeNou schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:00:
Dat is mijn geheim!
spoiler:F430 race waarbij je alle auto's in 1 lap moet inhalen
Ik heb bij elke GT een speciaal raceje om geld in te zamelen
BTW zojuist de beiden races op Eigerwand gehaald op goud (nu C, B, en A alles gold...) nu S nog ;p
Op de Daytone Speedway...
5 rondjes, makkelijk te winnen en 45.000 per ongeveer 5 minuten.
(makkelijk met bv: GT40, Mine´s R34, AmuseS2000, GT-R, Ferrari 599)
Die met de BMW lukt mij steeds niet, kom niet hoger dan zilver...scorpie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:52:
[...]
BTW zojuist de beiden races op Eigerwand gehaald op goud (nu C, B, en A alles gold...) nu S nog ;p
Hoe heb jij de instellingen staan?
(zijn de event races ook veranderd qua moeilijkheid na de update of niet?)
instellingen hoef je niet te doenscorpie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:52:
[...]
Dat is nou niet bepaald de makkelijkste race. Heb je misschien nog een afstelling om het wat te vergemakkelijken?
Gewoon bij de eerste bocht de pit in knallen en bij de laatste 2 bochten vol door het gras afsnijden
Instellingen bij QuickTune kun je alleen bij S races gebruiken, maar zorg ervoor dat alles uitstaat, en dan bedoel ik TC en ASM. Als ik ASM aan laat staan, scheelt het zo 8 tienden. ASM uit en ik knalde em gelijk onder de 1.14 in de eerste ronde al, zonder rare fratsen uit te halen. Niet dat het nu extreem makkelijk is geworden, maar ik had ervoor al een aantal keren geprobeerd om hem zonder ASM te halen maar dat was toen niet gelukt. Waarschijnlijk zul je dus eerst een aantal ronden moeten wennen aan het zonder ASM rijden.dvdkiwi schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:06:
[...]
Die met de BMW lukt mij steeds niet, kom niet hoger dan zilver...
Hoe heb jij de instellingen staan?
(zijn de event races ook veranderd qua moeilijkheid na de update of niet?)
Ik geef altijd gas met kruisje, dat zal ik nu eens met de triggers/knuppeltje gaan proberen, kan ik ook wat beter doseren...
Overigens wel fijna auto, alleen op suzuka rijdt ie echt als een dweil, achterkant die constant volop uitbreekt.
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |