"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Maar goed we zullen vast nog wel horen wat de preciese reden is, ik kan het echter nergens vinden.
Verwijderd
Sta nu 120e, top 20 moet toch haalbaar zijn, ik heb nog tot morgenavond.
Eens kijken of het lukken wil, ik rijd nu 1.23.179 met fouten.
Onder de 1.21.000 moet goed genoeg zijn, da's 2 seconden en een beetje, moet lukken.
Deze 2 zijn dus eigenlijk onmogelijk voor mij. Zelfs op standaard.
Auto's waarmee ik het allemaal kan doen:
1. Lexus IS F '07
3. Nissan Fairlady Z Version S '07
5. Nissan Skyline Coupe Concept '07
9. Nissan GT-R '07
10. Honda Integra TYPE R '04
11. Honda NSX Type R '02
13. Mazda Atenza Sport
20. Mitsubishi Lancer Evolution X GSR Premium Package '07
23. Suzuki Cappuccino '95
28. Daihatsu Copen Active Top '02
29. Daihatsu OFC-1 '07
30. Chevrolet Corvette Z06 '06
36. Ford GT '05
37. Ford Focus ST '06
38. Ford GT Tuned Car (GTLM Spec)
39. Audi R8 4.2 FSI R tronic '07
40. Audi TT Coupe 3.2 quattro '0743. BMW M3 Coupe '07
44. BMW 135tii '08
52. Ferrari F430 '06
54. Ferrari F40 '92
59. Aston Martin DB9 Coupe '06
60. Jaguar XK Coupe '06
63. Lotus Elise 111R Tuned Car
70. Mine's BNR34 Skyline GT-R N1 base '06
Genoeg keuze lijkt mij zo, alleen lukt het me dus nog steeds niet. Heeft iemand wat advies voor mij...
http://ps3.ign.com/articles/891/891903p1.html
De grote man zelf:
IGN: Lastly, what's the status on the full Gran Turismo 5? Where are you at in production?
Kazunori Yamauchi: Of course after this next update, we're going to have another update later on in the year. There's no plans in the works for GT5 yet - that might be 2009, or it might be 2010... But we're totally focused on getting the updates through for Gran Turismo 5 Prologue, and that's all we're focused on.
Zo was er al tijdens die GT5P filmpjes al een keer kunnen horen van hem dat ze echt versteld staan van de kracht van de PS3 (in nieuwe nissan), maar ook tijdens de Evo dat ze realisme nog een heel stuk op kunnen krikken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Verwijderd

Het lijkt er op dat de winkeliers ook weten dat ze slecht leverbaar zijn, voor hen een excuus om woekerprijzen te vragen. Bij MM had ik de verkoper gevraagd hoe het zat met de adviesprijs van €149,99, de flapdrol vertelde mij dat ze goedkoper waren dan hun concurenten. Dat werd een onzinnige discussie, ik geloof (hoop) niet dat er mensen zijn die zo'n bedrag gaan neertellen voor dat stuurtje.

Met een beetje geduld koop je een 2e hands G25 voor €150,-, een beter stuur en beter beschikbaar (zelfs 2e hands). Of een Driving Force Pro kwam ik al voor €35,- tegen. Daar kun je ook gewoon knoppen op instellen zodat je realtime instellingen van je wagen kunt veranderen, wat overigens met alle stuurtjes kan.
Verwijderd
Met andere woorden, ze zijn niet eens echt gefocussed op wat de "echte" GT5 zou moeten worden maar ze storten zich compleet op prologue nu? Ja dat klinkt hoopvol...SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:24:
Kazunori Yamauchi: Of course after this next update, we're going to have another update later on in the year. There's no plans in the works for GT5 yet - that might be 2009, or it might be 2010... But we're totally focused on getting the updates through for Gran Turismo 5 Prologue, and that's all we're focused on.
Verwijderd
Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn, maar het schiet in ieder geval niet op. We horen niets, zien niets en ze stellen het zoals gewoonlijk weer uit.
Erg jammer.
Maakt mij eigelijk niet uit hoor. Gooi in GT5:P wat banen bij, private racing, berg nieuwe auto's en beetje schade model.. Dat heb ik liever dan dat ze prologue neerkwakken, 2 jaar niets laten horen of doen en dan opeens GT5 uitbrengen. In iedergeval houden ze nu prologue nog bezig.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:03:
[...]
Met andere woorden, ze zijn niet eens echt gefocussed op wat de "echte" GT5 zou moeten worden maar ze storten zich compleet op prologue nu? Ja dat klinkt hoopvol...
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Dat het niet opschiet, oke, maar we horen wel het een en ander. En we zien ook het een en ander.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:02:
Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn, maar het schiet in ieder geval niet op. We horen niets, zien niets en ze stellen het zoals gewoonlijk weer uit.
Ik denk dat GT5 Prologue een goede leerschool is,die de ontwikkelaar een hele berg info verschaft die straks goed gebruikt kan worden voor GT5. Ik vind dat ze het bij Polyphony goed doen, Prologue eerst goed uitwerken met om de zoveel maanden goede updates, en als alles naar wens werkt dat implementeren in GT5.
Hoe vaak gebeurd het niet dat games te gehaast worden uitgebracht?
Nu krijgt iedereen gefaceerd een betere game, ik ben er van overtuigd dat GT5 het wachten waard zal zijn, tot die tijd kunnen we ons nog prima vermaken met GT5 Prologue.
Ik was nooit online vanwege die gare botsingen. Het was een kwaliteit geworden om mensen te beuken om er voordeel van te halen (is mijn ervaring).Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:48:
Update beschikbaar op 1 Augustus.![]()
Belangrijkste punten (voor mij althans):
1.Online straffen systeem wordt verbeterd.![]()
2.Physics bij botsingen online verbeterd.![]()
Alvast de Poort 5658 in m'n router maar open gezet, die gaat na de update gebruikt worden voor online races.
Misschien moeten ze ook eens aparte races opzetten die een uur duren waar een moderator op zit die alles in de gaten houdt. Als je daar dan een 2 weken al gehele online ban zet, ben je wel van dat probleem af.
Heeft iemand hier een goed linkje voor setups (A) bij voorkeur de London baan voor de F1
Verwijderd

Ik vind het leuk on online te rijden, dat laat ik niet vergallen door een paar malloten.
Veel leuker racen op deze manier.
PSN-id: Chrasher
Van mij mogen ze ook eerst collisions uitzetten de eerste ronde ofzo. Dan heb je waarschijnlijk kleinere groepjes.Chrasher schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:55:
Ze hebben op Suzuka 600pp pro weer de rijdende start ingevoerd in plaats van de grid. Scheelt enorm veel in de eerste bocht. Als je er daar na de start toch uitvliegt is het meestal je eigen schuld.
Veel leuker racen op deze manier.
Vandaag weer even geprobeerd, het kan aan mij liggen, maar het is gewoon niet leuk meer
Dat ligt niet aan jouw, zijn gewoon teveel mensen die denken dat ze burnout oid spelen. Eergister voor de gein weer ff geprobeerd. Rammen, brake test en eruit duwen zijn normaal (allemaal in 1 race ).Heuving schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:10:
Vandaag weer even geprobeerd, het kan aan mij liggen, maar het is gewoon niet leuk meer
Nu maakt me dat niet zoveel uit maar iemand duwt je van de baan af en je krijgt ook nog eens een shortcut penalty. Vooral de laatste ronde is het te erug voor woorden, ik pak meestal die f40 en begin dan extra als laatst en dan nog een ramfestijn.
De oplossing hier tegen is gewoon een event opzetten waar je geen credits wint (kunt toch niet meer als 2 miljoen krijgen). Of natuurlijk een private server patch (wat toch niet zo moeilijk moet zijn lijkt me).
GT4 via xlink was toch echt 100 keer beter
Ik lees dit eerder als: 'We stopppen een aantal dingen die eigenlijk pas in GT5 zouden komen al in GT5P'.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:03:
[...]
Met andere woorden, ze zijn niet eens echt gefocussed op wat de "echte" GT5 zou moeten worden maar ze storten zich compleet op prologue nu? Ja dat klinkt hoopvol...
Persoonlijk denk ik dat ze GT5P geleidelijk aan uit gaan breiden en dat er een hoop DLC uitkomt, waarvan sommige gratis is en je voor sommige moet betalen.
Maarja, net als bij Formule 1, mag je ook niet even de bocht inkappen als iemand binnendoor komt, wat veel mensen toch gewoon doen
Nu ik met online racen snel wat geld bij elkaar had die F40 gekocht en kon ik S-6 toch vrij makkelijk halen... op 3de plaats... dat wel, maar hij is binnen
Ik las dat er per 1 augustus een nieuwe update beschikbaar komt! Zit daar dan ook Nurburgring als circuit bij of dat nog niet?
Koop em gewoon bij 4launch? Hij staat al weken vast op 125eu minimaal bedraag (die dip van 100eu was een 'nepper' bij redcoon, stond er nog geen uur op).Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:12:
Hier in Beverwijk is een winkel die er 1 heeft, kost €169,-, MM Alkmaar had er 2 en die moesten €199,- kosten.![]()
Het lijkt er op dat de winkeliers ook weten dat ze slecht leverbaar zijn, voor hen een excuus om woekerprijzen te vragen. Bij MM had ik de verkoper gevraagd hoe het zat met de adviesprijs van €149,99, de flapdrol vertelde mij dat ze goedkoper waren dan hun concurenten. Dat werd een onzinnige discussie, ik geloof (hoop) niet dat er mensen zijn die zo'n bedrag gaan neertellen voor dat stuurtje.![]()
Met een beetje geduld koop je een 2e hands G25 voor €150,-, een beter stuur en beter beschikbaar (zelfs 2e hands). Of een Driving Force Pro kwam ik al voor €35,- tegen. Daar kun je ook gewoon knoppen op instellen zodat je realtime instellingen van je wagen kunt veranderen, wat overigens met alle stuurtjes kan.
http://www.4launch.nl/sho...el---driving-force-gt-ps3
Verwijderd
Daar had ik hem ook besteld, levertijd meer dan 10 werkdagen, en ze kunnen geen exacte levertijd opgeven. Ik heb toen de bestelling geanulleerd, en ben op zoek gegaan naar een alternatief. Zo ben ik bij een 2e hands G25 terechtgekomen voor €150,-.peakaboo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 04:28:
Koop em gewoon bij 4launch? Hij staat al weken vast op 125eu minimaal bedraag (die dip van 100eu was een 'nepper' bij redcoon, stond er nog geen uur op).
Verwijderd
Een 2 weken terug heb ik dit stuur ook bij 4launch besteld maar kreeg paar dagen terug een email dat ze me geen exacte leverdatum konden geven omdat deze ook bij de leverancier niet bekend was. Jammergenoeg kampt ook 4launch met leveringsproblemen.peakaboo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 04:28:
[...]
Koop em gewoon bij 4launch? Hij staat al weken vast op 125eu minimaal bedraag (die dip van 100eu was een 'nepper' bij redcoon, stond er nog geen uur op).
http://www.4launch.nl/sho...el---driving-force-gt-ps3
Weet iemand een webshop/winkel waar die tegen een redelijke prijs op voorraad is?
Verwijderd
Wees er snel bij want volgensmij stond er dat er 5 voorradig waren.
[ Voor 5% gewijzigd door VTec op 28-07-2008 15:02 ]
Verwijderd
Wat ik nog vervelender vond was het 'sticky brakes' probleem. Hierbij blijft de rem soms heel licht hangen en zie je in gran turismo steeds een paar millimeter rood flikkeren in je rem-meter. Dit is erg vervelend want zeker met een langzame auto kom je amper vooruit als dit gebeurd. Nu had ik op internet gezocht en even de pedalen open geschroeft, gelukkig was dit probleem wel makkelijk te verhelpen maar vind het wel raar dat na 3-4 uurtjes ermee gespeeld te hebben dit zich al voordeed. Zag alleen dat de oplossing zo makkelijk was dat ik geen zin had om het stuur weer terug naar logitech te sturen.
mocht je ook dit probleem hebben of een aantal screenshots willen zien van dit probleem:
http://merc460racing.com/...ogitech_driving_force.htm
edit: overigens is het racen met dit stuur echt een genot, heerlijk gewoon. Je bent echt aan het racen, veel meer dan dat ik dat met een controller had.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 11:44 ]
Verwijderd
Heeft iemand nog tips voor deze beproeving? Misschien afstellingen? Tot hoever kan ik me auto verlagen? Ik heb ook al me gears wat aangepast om wat sneller op te trekken maar dat haalde niet zo heel veel uit.
Tips zijn zeer welkom!
Verwijderd
+ Moet toch beginnen met de magnifieke graphics. Wat een detail.
+ Optie voor ideale lijn is handig in beginfase.
+ Toch nog redelijk veel auto's.
+ Afwisselende courses.
+ Het is af en toe moeilijk en dat mag ook wel weer een keer in een computerspel.
+ Het 'home' menu (weet niet hoe het heet) ziet er erg slick uit.
+ Online modus is leuk inclusief en klassement en al die events.
+ Goed dat er steeds updates komen. Geeft aan dat ze moeite doen voor het spel.
Nu de minpunten (lees: punten waarvan ik vind dat ze voor verbetering vatbaar zijn)
- Als de race afgelopen is, waarom niet 1 klik naar links om uit het menu te komen?
- Wat is het bekijken van de dealers TRAAG, slordig en onoverzichtelijk! In alle vroegere GT's kon je gewoon klik klik klik alle auto's en specs in 1 oogopslag zien en nu moet je steeds 30 seconden wachten zowat voordat het verhaaltje met specs af is gelopen onderin je scherm. Niet heel erg handig vind ik.
- (misschien is dit er wel, maar heb ik het nog niet gezien) Waar is de test baan zodat ik auto's afzonderlijk kan afstellen/tunen?
Dingen die hopelijk in de uiteindelijke GT5 komen:
* Ontzettend veel banen. Ik blijf toch altijd nog verliefd op Midfield Raceway
* Car Wash!
* Customize your rims ( custom velgen onder je auto )
* Eventueel de mogelijkheid tot bestickering van je auto. Het is vooral leuk om een 'eigen' auto te hebben als je online gaat etc.
* Misschien niet echt GT-like, maar ik zou het leuk vinden als het zomaar spontaan gaat regenen tijdens een race. Ofwel, wisselende weersomstandigheden.
* Ik weet niet wat de huidige indicatie is van de car database, maar ik 'verwacht' 500 op zijn minst?
* Een afstel/tune menu vergelijkbaar met GT2/GT3 (weet niet meer precies welke) Ik vond die stukken beter qua uitleg en functionaliteit.
* En sinds wanneer starten auto races wanneer auto's al rijden? Ik wil een START en dus een stilstaande auto. Kwalificatiemogelijkheid zou mooi zijn.
* En nog wat andere zaakjes zoals pit-stops, schademodel, uitgebreide soundtrack, een limited edition uitgave en een Q3 2009 release.
En ja ik ben enorm fan van GT: Prologue, maar dit zijn gewoon mijn 2 cents over de dingen die ik heb ervaren
Rock on!
Verwijderd
Even online gereden, lijkt wel iets meer last van lag te hebben, maar dat kan toeval zijn.
Plus en minpunt, er wordt beter gereageerd op andere auto's, wat direkt een minpunt is als er veel geramd wordt. Waanneer je nu van de baan gaat zul je minder snel bestraft worden, dat scheelt weer als je er door een ander afgeramd wordt.
En ja, TopGear in GTTV.
Algehel eerste indruk, update oke maar de tijd zal het leren.
Verwijderd
Euhm, genoeg races en klasses met een rolling start in het echt hoor. Fun cup, 24u races...Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:51:
* En sinds wanneer starten auto races wanneer auto's al rijden? Ik wil een START en dus een stilstaande auto. Kwalificatiemogelijkheid zou mooi zijn.
Verwijderd
Ik vind het iig niets om elke race als 16e te starten. Onzinnig en kwalificatie is veel toffer.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:43:
[...]
Euhm, genoeg races en klasses met een rolling start in het echt hoor. Fun cup, 24u races...
Zo ook maar ff updateje binnen trekken.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:58:
[...]
Ik vind het iig niets om elke race als 16e te starten. Onzinnig en kwalificatie is veel toffer.
Qualify in races is idd leuker maar maakt het weer langdradig imo, zou het wel realistischer maken.
De banden idd, maar hier kleeft ook een nadeel aan: R-banden kosten nu meer PP. Met andere woorden: je moet vermogen gaan missen of gewicht toevoegen om op hetzelfde aantal PP uit te komen als voorheen. Als je nog tunes had van 750PP Daytona Road of Suzuka dan zul je die nu opnieuw aan moeten pakken.Speedlink schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:34:
Wie kan me duidelijk vertellen wat er nou VERBETERD is bij deze update? DE grip van bepaalde bandensoorten en verder?
Daarnaast is het penalty systeem verbeterd en je wordt als het goed is niet meer gelanceerd als iemand tegen je aan beukt.
Veel minder getrek en geduw. Ze zijn er nog wel maar in veel mindere mate.
PSN-id: Chrasher
Kijk, hier had ik heel wat aan, ontzettend bedankt!Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:40:
Ik heb de logitech gt is goed uit kunnen testen dit weekend en ik ben er tevreden over maar ik vind het wel jammer dat de bevestigings 'armen' om het stuur aan je bureau te klikken niet erg ver uitgeschoven kunnen worden. Nu was ik genoodzaakt om die plastic blokjes iets in te korten.
Wat ik nog vervelender vond was het 'sticky brakes' probleem. Hierbij blijft de rem soms heel licht hangen en zie je in gran turismo steeds een paar millimeter rood flikkeren in je rem-meter. Dit is erg vervelend want zeker met een langzame auto kom je amper vooruit als dit gebeurd. Nu had ik op internet gezocht en even de pedalen open geschroeft, gelukkig was dit probleem wel makkelijk te verhelpen maar vind het wel raar dat na 3-4 uurtjes ermee gespeeld te hebben dit zich al voordeed. Zag alleen dat de oplossing zo makkelijk was dat ik geen zin had om het stuur weer terug naar logitech te sturen.
mocht je ook dit probleem hebben of een aantal screenshots willen zien van dit probleem:
http://merc460racing.com/...ogitech_driving_force.htm
edit: overigens is het racen met dit stuur echt een genot, heerlijk gewoon. Je bent echt aan het racen, veel meer dan dat ik dat met een controller had.
Ik heb nog de originele Logitech GT met FFB die het overigens nog prima doet, maar ga binnenkort toch maar een van deze halen.
Klopt, helaas zijn er niet zoveel events online in Expert mode. De enige leuke is op dit moment 750PP Fuji Speedway. Ik hoop eerlijk gezegd op een 800 of 850 PP Expert event de volgende keer, zijn de Ford GT LM en vergelijkbare auto's ook weer te gebruiken zonder downtuning.Chrasher schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:48:
Wil je redelijk tot goed online kunnen rijden, dan zal je toch op z'n minst de Expert races moeten kiezen.
Veel minder getrek en geduw. Ze zijn er nog wel maar in veel mindere mate.
De OST tracklist van GT5P heb ik al doorlopen en op youtube allemaal opgezocht, maar volgens mij zat het nummer niet bij.
Volgende keer dat ik het nummer hoor ga ik proberen de tekst te horen.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Ik ben ook wel benieuwd naar de ingame music list van gran turismo, en ik kan niet wachten tot je zelf muziek kan toevoegen aan de playlist (de muziek die op je ps3 staat), kan ik mooi al die feeder nummers uit de oude gran turismo erinzetten. (i got a brand new car..)
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:42:
kan ik mooi al die feeder nummers uit de oude gran turismo erinzetten. (i got a brand new car..)
Feeder - Buck Rogers: She's got a brand new car, looks like a jaguar
PSN: Sluuz
Verwijderd
even door offtopicSluuz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:26:
[...]
offtopic:
Feeder - Buck Rogers: She's got a brand new car, looks like a jaguarVette plaat en is me ook altijd bijgebleven van de GT serie
Verwijderd
Met een Tuned Clio V6 de 700 punten race van de S-Class op Fuij gewonnnen. Echt hard werk was t wel
Ik heb de replay maar bewaard....voor t geval dat
Lampuhkap is mijn PSN nick
Ik zoek een setup iig die die lift-off oversteer en de power-oversteer gewoon bijna niet heeft, want ik kan er gewoon niet mee uit de voeten
[ Voor 17% gewijzigd door NLxAROSA op 10-08-2008 10:02 ]
Verwijderd
Ik heb vorige week je ford GT tune voor fuji gebruikt, rijd heerlijk! top. Nog een vraagje, hoe heb je GTP_ voor je naam gekregen op psn? Ik heb geprobeerd een subaccount aan te maken maar die optie mag ik niet selecteren bij account beheer.NLxAROSA schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:02:
Ik heb wel diverse setups voor online (zie mijn Dutch Customs tuning shop thread op gtplanet.net), maar nog niet voor de S-klasse. Ben wel bezig met een pakket getunede wagens voor S-klasse, maar dat laat nog even op zich wachten i.v.m. andere bezigheden. Je zou naar een aantal van mijn online tunes kunnen kijken en die aanpassen aan het PP-niveau en R1-banden.
Verwijderd
dankjewel, zal er vanavond nog is mee gaan stoeienNLxAROSA schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:42:
Ik heb (nog) geen GTP_ PSN.Maar je PSN-id is gekoppeld aan je PS3 gebruiker. Even een nieuwe gebruiker aanmaken, daaronder een nieuwe PSN-id aanmaken en die dan doorsturen naar GTP. Weet het niet zeker, maar het kan ook zijn dat je de savegame van de ene naar de andere gebruiker moet kopiëeren.
[ Voor 8% gewijzigd door OCTheEagle op 13-08-2008 21:35 ]
<offtopic>5.1 PCM past niet door een optische kabel (die heeft maar 1.5 Mbit bandbreedte, 5.1 PCM is minimaal 4 Mbit), dus hoe je dat doet bij een Blu-ray.. weet je zeker dat je bij BR geen recoded AC3 binnen krijgt ?</offtopic>OCTheEagle schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:35:
Ik vraag mij af waarom het geluid in GT5P via een optische kabel beperkt is tot 5.1 Dolby Digital en dat je voor 5.1 PCM/ 7.1 PCM geluid een HDMI kabel nodig hebt.Ter vergelijking, bij blu-ray films kan ik gewoon 5.1 PCM geluid versturen via de optische kabel wat goed wordt verwerkt door mijn Home Cinema System. Waarom is die optie dan niet mogelijk in GT5P?
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Geen downloads aanstaan of iets dergelijks.
Foutcode 60:29000000
En dan nog een vraag, ik wil een stuurtje aanschaffen voornamelijk voor mijn ps3 incombi met gt prologue/5 en af toe pc race games. Nou viel mijn oog dus op 2 stuurtjes: Driving Force™ GT en de Logitech G25. Natuurlijk geen gelijkwaardige vergelijking qua prijs, maar hoever liggen de prestaties van beide stuurtjes uiteen? De pedalen van de g25 zijn natuurlijk heel wat realistischer/nauwkeuriger, maar wat betreft het stuur zelf? Is het het geld waard +€100 zoiets? En is de ondersteuning van de driving force gt voor de bekendere pc race spellen voldoende?
Ik heb er ook mee lopen klooien, maar volgens mij is het ook belangrijk om te weten van welke versie van gran turismo de save game afkomstig is dus VS versie etc. Op deze site: http://www.gamefaqs.com/console/ps3/save/942026.html is zo'n onderverdeling gemaakt in North america, Japan en Europe. Download even zo'n save game van europa en waarschijnlijk werkt het nu wel, iig dat was bij mij het gevalBlueone schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:10:
Ik had een tijd gt5 gespeeld en had het toen eigenlijk weer in de kast gegooit, laatst had ik hem er weer uit gehaald om hem nog eens te spelen met een savegame, alleen lukt het mij niet om deze savegame te installeren. Ik heb al divere tutorials gebruikt maar iedere keer begint hij weer een nieuwe game. Hij vraagt wel of ik de data wil overschrijven als ik hem van mijn usbstick (met de goede map namen etc) wil kopieren maar hij leest hem niet. Ik heb overgens de nederlandse versie van GT5P bij intertoys gekocht.
Ik heb zin om die cd het raam uit te flikkeren.
Signature
Ik heb gisteren eindelijk een PS3 gekocht met GT5 natuurlijk.
Nu heb ik mijn eerste auto gekocht, een Ford Focus ST.
Ik wil gewoon offline, via Duel een race rijden tegen een vriend van me.
Nu valt me op dat je dan ook alleen met die Focus kunt rijden.
In GT4 kon je kiezen uit veel meer auto's, ook al had je die niet in je bezit.
Is dit absoluut niet mogelijk dus?
Gewoon elk een auto kiezen voor een duel-race ?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Nee dit gaat helaas niet, je kunt wel een 100% save game van internet downloaden en deze op je ps3 zetten.freddyathlon schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 07:41:
Misschien een heeeeeeeel domme vraag;
Ik heb gisteren eindelijk een PS3 gekocht met GT5 natuurlijk.
Nu heb ik mijn eerste auto gekocht, een Ford Focus ST.
Ik wil gewoon offline, via Duel een race rijden tegen een vriend van me.
Nu valt me op dat je dan ook alleen met die Focus kunt rijden.
In GT4 kon je kiezen uit veel meer auto's, ook al had je die niet in je bezit.
Is dit absoluut niet mogelijk dus?
Gewoon elk een auto kiezen voor een duel-race ?
Dus ik zoek er een via bijv. Google, plaats die op een USB stick en ik kan die dan gebruiken?HammerNL schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:55:
[...]
Nee dit gaat helaas niet, je kunt wel een 100% save game van internet downloaden en deze op je ps3 zetten.
Enig idee waar ik een goede kan vinden, of heeft iemand er een voor me die werkt?
Zoeken op Google leert mij dat sommige savegames niet werken namelijk.
Heb gewoon de gekochte versie van GT5;Prologue.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Verwijderd
Als je naar onderstaande link surft kom je uit op een thread op een gran turismo forum, daar staat duidelijke uitleg en heel veel verschillende savegames, zorg wel dat je de eerste post ook echt leest want je moet je gran turismo up to date hebben en ook je playstation firmware volgensmij. Ook zit er verschil tussen gedownloade versies van gran turismo en de blue ray versie.freddyathlon schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:15:
[...]
Dus ik zoek er een via bijv. Google, plaats die op een USB stick en ik kan die dan gebruiken?
Enig idee waar ik een goede kan vinden, of heeft iemand er een voor me die werkt?
Zoeken op Google leert mij dat sommige savegames niet werken namelijk.
Heb gewoon de gekochte versie van GT5;Prologue.
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=104303

Nouhja Groep A ging prima, zo uitgespeeld, Groep B gaat ook prima, moeilijkheid curve is erg geleidelijk, Ergens tijdens Groep B de Lancer Evo '07 gekocht, heerlijke wagen, kon de meeste races in Groep B er probleemloos mee winnen.
Dus gister Groep B ook uitgespeeld ik verder na Groep C.. eerste race ook starten met de EVO... en tot mijn verbazing was het gewoon onmogelijk om daar de race mee te winnen... ik kan neit eens in de buurt komen van de achterste tegenstander.. de EVO was te traag ten opzichte van de andere wagens. Dus ik terug naar Groep B, geld sparen voor nieuwe wagen. Ik dnek ik koop de Audi R8, ook 4wd net als de EVO en dat was me prima bevallen.
Dus ik met de R8 weer races in Groep B geprobeerd.... en het is ineens een stuk moeilijker! auto heeft last van overstuur, gaat op hoge snelhied snel slippen... zla komen omdat ik niet super gedoseerd kan sturen met de DS3.. (met stuurtje wel).Vorige keer met stuurjte viel me ook op dat Groep C ineens eens tuk moeilijekr is, maar heb daar wel races mee gewonnen.
Ligt dit nu aan mij? kan ik gewoon niet met een controller omgaan? of zijn er gemakkelijkere auto's te koop?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nu blijf ik me afvragen, is het 'gerucht' van de 2 verschillende F1 wagens bij de Blueray nu wel of niet bewezen? Ik heb al lange tijd geen safegame meer gedownload (ben zelf aardig ver), maar zou wel leuk zijn als er dus wel 2 F1's in het spel waren.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:31:
[...]
Als je naar onderstaande link surft kom je uit op een thread op een gran turismo forum, daar staat duidelijke uitleg en heel veel verschillende savegames, zorg wel dat je de eerste post ook echt leest want je moet je gran turismo up to date hebben en ook je playstation firmware volgensmij. Ook zit er verschil tussen gedownloade versies van gran turismo en de blue ray versie.![]()
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=104303
http://www.gamefaqs.com/console/ps3/save/942026.html Deze dus
All cars bought. Contains the #6 F2007 in BOTH colours (Blu-Ray version)
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 20-08-2008 12:36 ]
Welke versie van GT5 heb ik dan?
Heb het exemplaar wat bij een PS3-pakket zat. Naar mijn weten gewoon de winkelversie die +/- € 40,- kost...
Kan ik dan de BlueRay savegame downloaden?
Heb de PS3 40GB
Ja, jij hebt namelijk de disk-versie(blue-ray)freddyathlon schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:16:
Dan nog een (stomme) vraag;
Welke versie van GT5 heb ik dan?
Heb het exemplaar wat bij een PS3-pakket zat. Naar mijn weten gewoon de winkelversie die +/- € 40,- kost...
Kan ik dan de BlueRay savegame downloaden?
Heb de PS3 40GB
Deze instellingen heb ik gebruikt voor de Ford LM Spec II om goud te halen:
Power: -13
Weight: 114%
Rijhoogte: -12, -10
Vering: 3, 3
Demper: 6, 6
Toe/uitspoor: -0.06, +0.06
Camber: 2.0, 2.3
Rembalans: 5, 5
Maximale stuurhoek: 40
Tractiecontrole: 1
ABS: 1
Active stability management: Uit
realsime: Standaard
Hij glijdt wel snel, maar zodra je op het gas gaat trekt ie zichzelf direct weer recht. Zodra je tegen gaat sturen heb je grote kans dat je 'm verliest...
Ook voor de race up Fuji...
zelfde instellingen, ronden van 1'41.xx hoog en 1'42 laag.
Na het eerste rondje had ik zo'n 10 seconden achterstand nog.
Het is even doorbijten en volhouden, maar als het lukt ben je zoooo blij
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb de savegame netjes op een usb stick gezet. Ik kan deze ook zien op de PS3. Ik druk netjes op kopieeren, maar als ik dan GT5 heb gestart, is alles weg en moet ik overnieuw beginnen. Kortom; geen savegame en dus geen auto's.HammerNL schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:26:
[...]
Ja, jij hebt namelijk de disk-versie(blue-ray)
Hoe krijg ik dit werkend?
Ik weet niet of je nog een 2e account hebt ofzo, maar ik heb het als volgt gedaan:freddyathlon schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:53:
[...]
Ik heb de savegame netjes op een usb stick gezet. Ik kan deze ook zien op de PS3. Ik druk netjes op kopieeren, maar als ik dan GT5 heb gestart, is alles weg en moet ik overnieuw beginnen. Kortom; geen savegame en dus geen auto's.
Hoe krijg ik dit werkend?
Mijn amerikaanse psn account gebruikt, hiermee had ik nog niet gran turismo gespeeld, op dit account de volgende savegame gekopieerd klik en game opstarten en voila.
Volgens mij doet hij moeilijk als je meerdere savegames van gt prologue op hetzelfde account hebt staan. Tevens moet je firmware van ps3 up to date zijn en je spel uiteraard ook. Anders zou ik het ook niet weten, je kunt eventueel nog wat verschillende savegames proberen van de link een paar posts hierboven
Weet niet hoe lang het geleden is dat je de A, B en C klasses hebt gedaan, maar sinds de update van 1 augustus zijn er nogal wat dingen veranderd qua bandenphysics en PP-niveaus. Het kan dus best dat e.e.a. een stuk moeilijker is, zeker in S.Chaoss schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:58:Ligt dit nu aan mij? kan ik gewoon niet met een controller omgaan? of zijn er gemakkelijkere auto's te koop?
Daarna de F40 missie gereden op suzuka ook en die in 1x gehaald op zilver. Goud kon ook wel maar had geen zin meer in Suzuka.
Ander item is dat gt tv gedoe. Ik snap niet wat ik daar moet zoeken eigenlijk. Top gear is er wel maar die eps zijn oud en je moet er nog voor betalen ook. Voor torrent betaal je niets.
Signature
Heel veel youtube filmpjes waarvan niet bekend is of ze met 700PP of 725PP zijn gereden, of de settings zijn niet gepost.
Wie kan me nog meer helpen? (Ford GT LM edition kopen gaat em niet worden, want ik wil niks nieuws meer kopen, het moet toch te doen zijn met die auto's die ik al heb?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Nou Best Motoring intresseert me meer. Maar ik kan die DVDs toch echt NERGENS krijgen origineel of download (retail DVD dan he,geen DivX ellende)BMW_M3 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:43:
Heb S10 ook gehaald eindelijk. Er goed voor gaan zitten en met de Ford LM Spec II gaan rijden. Echt zonder grote fouten gereden en geen bestraffingen gehad. Ben echt blij. Heb m nog op goud gehaald ook.
Daarna de F40 missie gereden op suzuka ook en die in 1x gehaald op zilver. Goud kon ook wel maar had geen zin meer in Suzuka.
Ander item is dat gt tv gedoe. Ik snap niet wat ik daar moet zoeken eigenlijk. Top gear is er wel maar die eps zijn oud en je moet er nog voor betalen ook. Voor torrent betaal je niets.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Instellingen waren:
motorvermogen maximaal
gewicht minimaal
aerodynamics achter max (+15)
rideheight -15 / -10
spring 4 / 4
demper 5 / 5
brakes 8 / 7
toe out / in -0.25 / +0.25
camber +2.2 / +1.7
TC OFF
AC 1
gears final gear iets van 4500 of 4800 ofzo, zodat hij precies 300 kan volgens de cijfers rechtsonder.
Daarna nog eventjes online geracet, maar wat een stel retards zeg, jammer is dat altijd weer. Ik rijd gewoon een normale lijn, ga normaal een bocht in, maar sommigen beuken em gewoon in je binnenkant, of als jij ze aan de binnenkant wil inhalen, snijden ze je ineens af (terwijl je echt ruimte zat hebt en zij niet normaal hun bocht insturen). Maargoed, voorlopig moet ik wel even online racen, want zo gaat het punten verzamelen lekker snel (mits je tenminste een normale race kunt rijden en ook af en toe wint...)
Voor de rest speel ik vaker online dan single player. Online tegen echte spelers racen vind ik veel vermakelijker.
Nou heb ik de GT TV een beetje ontdekt, maar ik vind het maar belachelijk dat je 1,99 moet betalen voor een halve aflevering van Top Gear. Waarom kan dat er niet gewoon gratis op? Het komt toch ook immers gewoon gratis op TV? Dat je voor ander materiaal wel moet betalen kan ik wel begrijpen als de kosten er van een beetje doorberekend worden, het staat immers enkel exclusief op GT TV om te bekijken (dus geen andere inkomsten voor de maker).
Niet helemaal. Veronica betaald ook licentiekosten aan de BBC om Top Gear in nederland uitgezonden te krijgen. Dat verdienen ze terug door abonnementskosten van bijv. Digitenne en reclameinkomsten. GT TV moet dus ook gewoon licentiekosten betalen, en dat wordt dus weer doorgerekend aan jou, omdat ze anders verlies zouden maken.Jorn1986 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:35:
Nou heb ik de GT TV een beetje ontdekt, maar ik vind het maar belachelijk dat je 1,99 moet betalen voor een halve aflevering van Top Gear. Waarom kan dat er niet gewoon gratis op? Het komt toch ook immers gewoon gratis op TV? Dat je voor ander materiaal wel moet betalen kan ik wel begrijpen als de kosten er van een beetje doorberekend worden, het staat immers enkel exclusief op GT TV om te bekijken (dus geen andere inkomsten voor de maker).
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
De oplossing was om een doodnormaal USB toetsenbord aan te sluiten, daarmee kon ik wel selecteren vreemd genoeg. Misschien heeft het te maken met de Buzz!controllers die bij mij geïnstalleerd staan.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Dat is een bekend probleem. Hetzelfde heb je ook met de Guitar Hero controllers. Wanneer je een spel opstart moet je de PS knop inhouden om vervolgens de controller nummer aan te passen. Je moet je controller op 1 hebben staan.Positron schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:01:
Zojuist probeerde ik GT5P te spelen, maar ik bleef hangen bij de melding dat er een update was. Om een of andere reden wilde de PS3 echter niet op m'n controller reageren, ook niet na opnieuw verbinden en opnieuw opstarten. De controller deed iig niet links/rechts en selecteren, dus ik kon niet op JA of NEE drukken. De PS-knop deed het vreemd genoeg wel en in het hoofdmenu van de PS3 werkte alles gewoon weer. Iemand anders dat probleem ook gehad?
De oplossing was om een doodnormaal USB toetsenbord aan te sluiten, daarmee kon ik wel selecteren vreemd genoeg. Misschien heeft het te maken met de Buzz!controllers die bij mij geïnstalleerd staan.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik prefereer zelf de Lotus 111R omdat dat ding zo lekker door de bochten gaat, maar ik kan me voorstellen dat iemand op een circuit als Fuji voor een auto gaat met een hogere topsnelheid vanwege de lange straight. Geen van mijn S-klasse races was trouwens foutloos, ik had altijd wel 1 of 2 penalties. Je hoeft absoluut niet perfect te rijden om te winnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-08-2008 14:46 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.

Ik weet niet of ik steeds de verkeerde online races doe ofzo, maar dit slaat echt alles. Als je iemand in een bocht een klein tikje geeft zodat je van de baan raakt ok, dat kan nog, maar dit soort "trucjes" uithalen.. echt aaaaaargh. Of wat te denken van de baan afsnijden @ Suzuka na de 1st corner? Echt jammer.. Hebben jullie misschien tips over welke races wel professioneler worden gereden over het algemeen?
Ik heb ook wel eens online een foutje gemaakt, ik remde te laat en beukte iemand achterop zodat hij van de baan afreed, we streden om de 2e plek, maar ik heb hem daarna gewoon netjes m'n plek teruggegeven, maar ik denk dat ik wel de heiligste der heiligen ben online zeg, erg jammer.
PSN: Shiver23
Thanks. Ik vind het erg leuk om te doen en ze te delen. Grappig is dat er veel verschillende aanpakken zijn om een auto te tunen. Bij de Tuner Showdowns is dat heel erg duidelijk. Vier tuners moeten dezelfde auto tunen en je krijgt vier compleet verschillende setups. Ik heb het zelf het idee dat er qua snelheid weinig tot geen verschil zit tussen de verschillende setups, maar dat een bepaalde setup moet passen bij je rijstijl.scorpie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:10:
Ik ben zeer benieuwd, BTW je hebt een aardige verzameling online setups gemaakt, mooi man
Is er al bekend wat er precies verandert gaat worden daarin?NLxAROSA schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:13:
Ik wacht ook met smart op de herfst update (hopen dat het geen winter update wordt) waarbij het online gedeelte op de schop gaat.
Ik heb mijn controls iets aangepast aan mijn smaak (gas en rem met de schoulderbuttons)
Maar als ik dan in "Duelmode" wil spelen dan heeft speler2 niet deze controls. Ik kan echter nergens iets vinden om dit aan te passen voor speler 2.
Sowieso hebben jullie het over setups en die heb ik ook nog niet gezien in gt5:p. Maar moet zeggen dat ik het pas 3/4 dagen speel en A,B klaar heb en nu halverwege C zit.
I served in a company of heroes.