Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Brad Pitt schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:13:
[...]
Hoe doen jullie dat allemaal met die vet krachtige auto's, zoals een M3 bijvoorbeeld, dan? Als ik naar het gaspedaal KIJK breekt 'ie al uit. Allemaal een gouden voetje/rechterhandje ja? Of gewoon heeeeeeel beheerst met bijna geen gas door de bocht? Respect hoor, ik wil altijd tráppen.
Ik rij sinds een week of 2 met een stuurtje, ben er nu goed aan gewend. En die geeft zeker meer controle over wat je doet, maar bij sommige auto's ontkom je er gewoon niet aan om je traction control aan te zetten. Zo laag mogelijk (1), en dan kan je redelijk op je gas in bochten.

Maargoed, de allersnelste tijden zijn nog steeds zonder traction control.. dus probeer er aan te wennen zou ik zeggen :-)

Overigens, voor de mensen met stuur.. hier een goeie tip hoe je het goed kan doen. Weinig materiaal, makkelijk opbergbaar, in dit geval nog vestelbaar in hoogte, en ut werkt als een speer :)

Afbeeldingslocatie: http://progress.isafeelin.org/~free/racerig/IMG_9376.jpg

Zie http://progress.isafeelin.org/~free/racerig/ voor meer pics.

Buro poot kan je bij de hobby toko halen.

[ Voor 18% gewijzigd door ISaFeeliN op 25-04-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Voor de mensen die veel moeite hebben met S-7, ik had dat ook, maar heb het uiteindelijk gehaald. Ik heb de F430, Ford GT, Elise 111R /Tuned, S2000 GT1 en Mine's BNR34 geprobeerd maar geen van allen kregen mij voorbij de eerste 8.

Uiteindelijk ben ik eens met de Nissan GT-R wat gaan uitproberen en werd prompt de eerste keer 3e (met een ramming en cutting penalty) en de tweede keer 1e met zelfs een 5sec ramming penalty. Hierbij heb ik de volgende quick tune setup gebruikt:

Power: 631 HP (+28)
Weight: 1513 kg (87%)

Ride height: -5 / -5
Spring rate: 4 / 4
Damper: 2 / 2
Toe OUT/IN: 0.00 / 0.00
Camber Angle: 1.4 / 1.3
Brake Balance: 5 / 5
F/R Torque Distribution: 30 / 70
Traction Control: Off
ABS: 1
Gear ratio's standaard

Geen drastische wijzigingen in de setup en de auto is zeker in de lange rechter doordraaier in z'n 4 best twitchy (altijd minimaal 25% gas erop houden!), maar rijd nog steeds erg lekker.

Op de snelle stukken trok bijna alles en iedereen bij mij weg, maar ik reed zo keurig mogelijk 5 time trial achtige rondjes. Daarbij hield ik mijn achtervolgers op het rechte stuk wel op door ze geen slipstream te gunnen en de Ford GT's te blokken (slingeren). Gelukkig is de AI op het rechte stuk erg terughoudend en knallen ze eigenlijk nooit tegen je aan.

Na zeker 50x de race met verschillende auto's en setups te hebben gereden, ben ik blij eindelijk de juiste en setup gevonden te hebben.

Over het algemeen moet ik nog het volgende kwijt over de auto's (misschien hebben sommige mensen er wat aan bij hun autokeuze):

Amuse S2000 GT1 Turbo:
+ erg snel in de bochten
+ stabiele wegligging
+ niet zo tailhappy, maar ook geen onderstuur
- 7 versnellingen: als je de overbrengingen niet aanpast moet je volledig opnieuw elk circuit leren schakelen
- moet hoog in de toeren gehouden worden

Nissan GT-R R35 '07:
+ fantastische versnellingsbak
+ geweldige wegligging
+ in bijna alle gevallen een "veilige keuze"
- topsnelheid: de Ford GT's, Vipers, etc.. vliegen je om de oren, vereist verdedigend rijden

Lotus Elise 111R /Tuned:
+ extreem snel in de bochten
+ als je er mee overweg kan de beste keuze voor bochtige circuits
- erg twitchy en tailhappy
- vereist aanpassing aan de setup om goed mee te kunnen rijden
- topsnelheid

Ferrari F430 '06:
+ laat zich makkelijk besturen, allround
+ hoge topsnelheid
+ neutrale gedrag
- niet de beste performer en blinkt op geen enkel circuit uit
- quick tunen heeft weinig nut

Mine's BNR34 Skyline GT-R '06:
+ briljante wegligging (beter dan de GT-R R35)
+ gemakkelijk te rijden
- trage versnellingsbak
- lage topsnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik erger me gewoon tevaak aan dit spel. Is het niet de bezopen menustructuur (online event, auto niet goed? Ja helemaal opnieuw die menus door!) dan is het wel die rampepenalties. In een online race, word ik linksachter geramd door een blinde aap, krijg ik een penalty... en die races zijn met die rollende start sowieso al oneerlijk: in london start ik als 7e van de 8, (pp600 race, met een getunede subaru), vooraan rijdt een clio, die is de 1e bocht al voorbij voordat ik gestart ben... :D Te droevig gewoon.

Hopelijk is de final beter over 2 jaar of wanneer die uberhaupt hier wordt uitgebracht door sony... maar deze game is zeker niet mn tijd meer waard. Veel op verheugd maar te frustrerend.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het spel in het algemeen ben ik wel te spreken, over de online versie daarentegen helemaal niet. Ik heb in totaal 4 x gereden, waarvan ik 3 keer voorop lag en gewoonweg de bocht uit gebeukt werd door een kleuter die geen zin had om te remmen. De vierde en voorlopige laatste keer gooide de hoster de race gewoon plat, 30 seconden voor de finish..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
De eerste 4 keer dat ik online ging met COD4 werkte ook niks.

Die penalties en beukers zijn zeker lastig maar het is opgegeven moment best leuk om juist gebruik van te maken! En soms zijn het niet beukers die het express doen, ik heb helaas soms ook wel is iemand van de weg afgebeukt zonder reden.. errors on my side ;(

Toch blijf ik het enorm leuk vinden die online races, enige wat ik nog speel eigenlijk de laatste tijd.

Suzuka 700pp is erg leuk, zitten ook veel spelers van GTPlanet (GTP_ voor hun naam) die proberen netjes te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Het échte volk blijft wel over... Overigens is Londen rijden met 670PP ook nog best aardig te doen ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit zijn mijn settings voor 700PP PRO Suzuka online met de '07 GT-R, auto is erg stabiel en accelereert als een dolle. ;) Feedback (goed/slecht) wordt op prijs gesteld. Werkt niet noodzakelijkerwijs goed op andere banen. :)

Vermogen: + 20
Gewicht: 86
Banden: R3/R3
Hoogte: -14/-10
Veren: 4/7
Dempers: 3/9
Toespoor/uitspoor: -0.15/-0.15
Camber: 1.4/1.3
Remmen: 7/5
Koppelverdeling: 30/70
Stuurhoek: 50
Tractie: UIT
ABS: 2
1et: 4524 (50 km/h)
2e: 2512 (90 km/h)
3e: 1865 (122 km/h)
4e: 1386 (164 km/h)
5e: 1082 (210 km/h)
6e: 0828 (295 km/h)
Laatste versnelling: 4090

Alles op PRO en UIT (ASM/TC). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37
NLxAROSA schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:03:
Dit zijn mijn settings voor 700PP PRO Suzuka online met de '07 GT-R, auto is erg stabiel en accelereert als een dolle. ;) Feedback (goed/slecht) wordt op prijs gesteld. Werkt niet noodzakelijkerwijs goed op andere banen. :)

Ik vind dit nou echt van toegevoegde waarde voor het topic :D (zoals ik al een aantal keer heb gezegd :P) Maarre jou nick komt me bekend voor....gtplanet? :+ Goed bezig man, zal wel ff feedback (of ik het heb gehaald of niet ;)) geven vanmiddag...tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
NLxAROSA schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:03:

Ik heb deze setup geprobeerd voor S-10 en al is de auto vele malen stabieler en accelereert hij sneller, toch kom ik ruimschoots tekort op de S2000's en GT LMII's die er rond rijden. Voor online is het echter de ideale setup, waarvoor bedankt!

Als iemand een goede setup heeft voor Suzuka met de S2000 Amuse, dan hoor ik dat graag, want ik kan maar geen goede setup vinden. Komt ook doordat ik niet alle settings snap. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Gusev schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:25:
[...]Ik vind dit nou echt van toegevoegde waarde voor het topic :D (zoals ik al een aantal keer heb gezegd :P) Maarre jou nick komt me bekend voor....gtplanet? :+ Goed bezig man, zal wel ff feedback (of ik het heb gehaald of niet ;)) geven vanmiddag...tnx!
Klopt, ik zit ook op gtplanet. ;) Het uitwisselen van die setups vind ik erg leuk, ieder heeft een eigen stijl en dat zie je terug in de afstelling. En het geeft je een goede basis om zelf te gaan sleutelen. Gewoon de setup van iemand anders gebruiken en wat dingen aanpassen, kijken wat het verschil is. Ik gebruik zelf altijd de 700PP tijdrit om de afstelling van de auto te controleren.
MooDyBLueS schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:34:
[...]

Ik heb deze setup geprobeerd voor S-10 en al is de auto vele malen stabieler en accelereert hij sneller, toch kom ik ruimschoots tekort op de S2000's en GT LMII's die er rond rijden. Voor online is het echter de ideale setup, waarvoor bedankt!
Klopt, voor de S-races heb je hier niet veel aan, zowiezo moet je in S met S3 banden rijden in plaats van R3, daardoor moet je compenseren met extra vermogen om op 700PP uit te komen en daardoor kloppen de verhoudingen van de versnellingsbak niet meer.

Deze setup heb ik speciaal voor online Suzuka gemaakt, werkt erg goed. Als basis voor de handling heb ik de settings van een andere auto als basis genomen, daarna licht getweaked. De versnellingen heb ik zelf ingesteld. Als uitgangspunt hierbij hanteer ik dat ik aan het einde van het langste rechte stuk aan het eind van de laatste versnelling wil zitten (dit bepaal je met 'laatste versnelling'). De overige versnellingen stel ik af op het bochtenwerk, je wil niet halverwege of vlak voor het einde van een bocht schakelen, liefst er net na. Wat het best is, kom je achter door te proberen, gewoon een aanpassing proberen en zien wat het effect is.

Op gtplanet staan nog meer setups voor deze auto trouwens, kun je eens kijken of er iets bijzit wat je leuk vindt. Ze hebben daar ook tuning guides om je te helpen met het afstellen van je auto.

Voor S-10 heb ik de Ford GT LM Spec II Test Car gebruikt, ben de settings helaas kwijt door de laatset update van het spel.

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 27-04-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:34:
[...]

Als iemand een goede setup heeft voor Suzuka met de S2000 Amuse, dan hoor ik dat graag, want ik kan maar geen goede setup vinden. Komt ook doordat ik niet alle settings snap. |:(
Misschien heb je er iets aan, misschien niet: Je hebt voor S klasse toch al de mine's R34 nodig. Ik heb met deze bak S-10 gemakkelijk gehaald (10 sec voor).

Setup:
Stand: Pro
TC / ABS uit

Vermogen: 550 -6
Gewicht: 1232 92%
Down: 15 / 25

Rijhoogte: -6/-4
vering: 5/5
Demper 7/7
Camber 1.0/0,5
laaste versnelling: 4.065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:24:
[...]

Misschien heb je er iets aan, misschien niet: Je hebt voor S klasse toch al de mine's R34 nodig. Ik heb met deze bak S-10 gemakkelijk gehaald (10 sec voor).

Setup:
Stand: Pro
TC / ABS uit

Vermogen: 550 -6
Gewicht: 1232 92%
Down: 15 / 25

Rijhoogte: -6/-4
vering: 5/5
Demper 7/7
Camber 1.0/0,5
laaste versnelling: 4.065
De Mine's R34 heb ik inderdaad, maar vanwege de beperkte topsnelheid niet vaak gebruikt. Zal hem toch maar eens gaan doen met jouw setup.

Overigens hoef ik alleen S-10 en de Ferrari F40 (S-6?) challenge nog en dan kan ik sparen voor de F2007. :)

Mocht de R34 niet lukken, dan ga ik eens op GTplanet kijken zoals NLxAROSA aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:05
Ik heb S-10 met gemak gehaald met de GT LM Spec II.
In het vierde rondje zat ik al op de staart van de nr 1 (ook GT).

Dit heb ik gebruikt:

Power: -13
Weight: 114%
Rijhoogte: -12, -10
Vering: 3, 3
Demper: 6, 6
Toe/uitspoor: -0.06, +0.06
Camber: 2.0, 2.3
Rembalans: 5, 5
Maximale stuurhoek: 40
Tractiecontrole: 1

Active stability management: Uit
realsime: Standaard

Heeft iemand nog een goede setup voor de F40 missie?
Ik kom niet verder dan de 2e plaats, kom een halve seconde tekort.

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 27-04-2008 16:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo licht mogelijk maken dat ding. Je moet echt gebruik maken van de slipstream, gaat des te beter als je wagen zo min mogelijk weegt. Daarbij heb ik mn latest gear op maximaal gezet (topsnelheid van max 289 uit mn hoofd). Harder dan 230 ga je toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik zal het eens proberen.
De F40 missie en de BMW missie (in A klasse) zijn de enige 2 die ik nog op goud moet hebben

Maar je kan de F40 niet lichter maken. power en weight op 100% dan zit je al aan de 627ptn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik m heb gehaald:

HP: 416 / -18
Kg: 1149 / 85%

Rijhoogte: -4/-5
Laatste versnelling: 4.500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
EfBe schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:12:
Ik erger me gewoon tevaak aan dit spel. Is het niet de bezopen menustructuur (online event, auto niet goed? Ja helemaal opnieuw die menus door!)
Que ? Je kan gewoon als je een race selecteerd dmv garage van auto wisselen...
EfBe schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:12:
dan is het wel die rampepenalties. In een online race, word ik linksachter geramd door een blinde aap, krijg ik een penalty... en die races zijn met die rollende start sowieso al oneerlijk: in london start ik als 7e van de 8, (pp600 race, met een getunede subaru), vooraan rijdt een clio, die is de 1e bocht al voorbij voordat ik gestart ben... :D Te droevig gewoon.
Hopelijk is de final beter over 2 jaar of wanneer die uberhaupt hier wordt uitgebracht door sony... maar deze game is zeker niet mn tijd meer waard. Veel op verheugd maar te frustrerend.
Moet zelf bekennen dat online de laatste tijd veel beter is. Heb weinig last meer van boven beschreven, rij meestal Highspeed Ring en gaat er overhet algemeen eerlijk aan toe (geen botsfestijn ;)

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan rijdt je toch een ander als ik doe. Je rijdt de 700pp?
Gasten als Paco911, Balour en Misteronero blijven als maar wallriden. Daarbij één of andere Alex9** (duitser) kan er blijkbaar niet zo goed tegen dat hij ingehaald wordt, hij beukt er gewoon op de los de volgende bocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:34:
zoals ik m heb gehaald:

HP: 416 / -18
Kg: 1149 / 85%

Rijhoogte: -4/-5
Laatste versnelling: 4.500
En traction control en ABS?
Ik heb de ABS op 1 staan, anders remt ie voor geen meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TC op 1, anders is er bijna niet door een bocht te gaan met dat ding. ABS heb ik ook op 1 laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb het even geprobeerd, en hij glijft idd veel beter de bochten door als ie zo licht is...
Het blijft ongeveer 1 seconde though, tussen mij en de nr 1.
Ik zal me er zo even in vastbijten!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:35:
Voor de mensen die veel moeite hebben met S-7, ik had dat ook, maar heb het uiteindelijk gehaald. Ik heb de F430, Ford GT, Elise 111R /Tuned, S2000 GT1 en Mine's BNR34 geprobeerd maar geen van allen kregen mij voorbij de eerste 8.

Uiteindelijk ben ik eens met de Nissan GT-R wat gaan uitproberen en werd prompt de eerste keer 3e (met een ramming en cutting penalty) en de tweede keer 1e met zelfs een 5sec ramming penalty. Hierbij heb ik de volgende quick tune setup gebruikt:

Power: 631 HP (+28)
Weight: 1513 kg (87%)

Ride height: -5 / -5
Spring rate: 4 / 4
Damper: 2 / 2
Toe OUT/IN: 0.00 / 0.00
Camber Angle: 1.4 / 1.3
Brake Balance: 5 / 5
F/R Torque Distribution: 30 / 70
Traction Control: Off
Gear ratio's standaard

Geen drastische wijzigingen in de setup en de auto is zeker in de lange rechter doordraaier in z'n 4 best twitchy (altijd minimaal 25% gas erop houden!), maar rijd nog steeds erg lekker.

Op de snelle stukken trok bijna alles en iedereen bij mij weg, maar ik reed zo keurig mogelijk 5 time trial achtige rondjes. Daarbij hield ik mijn achtervolgers op het rechte stuk wel op door ze geen slipstream te gunnen en de Ford GT's te blokken (slingeren). Gelukkig is de AI op het rechte stuk erg terughoudend en knallen ze eigenlijk nooit tegen je aan.

Na zeker 50x de race met verschillende auto's en setups te hebben gereden, ben ik blij eindelijk de juiste en setup gevonden te hebben.

Over het algemeen moet ik nog het volgende kwijt over de auto's (misschien hebben sommige mensen er wat aan bij hun autokeuze):

Amuse S2000 GT1 Turbo:
+ erg snel in de bochten
+ stabiele wegligging
+ niet zo tailhappy, maar ook geen onderstuur
- 7 versnellingen: als je de overbrengingen niet aanpast moet je volledig opnieuw elk circuit leren schakelen
- moet hoog in de toeren gehouden worden

Nissan GT-R R35 '07:
+ fantastische versnellingsbak
+ geweldige wegligging
+ in bijna alle gevallen een "veilige keuze"
- topsnelheid: de Ford GT's, Vipers, etc.. vliegen je om de oren, vereist verdedigend rijden

Lotus Elise 111R /Tuned:
+ extreem snel in de bochten
+ als je er mee overweg kan de beste keuze voor bochtige circuits
- erg twitchy en tailhappy
- vereist aanpassing aan de setup om goed mee te kunnen rijden
- topsnelheid

Ferrari F430 '06:
+ laat zich makkelijk besturen, allround
+ hoge topsnelheid
+ neutrale gedrag
- niet de beste performer en blinkt op geen enkel circuit uit
- quick tunen heeft weinig nut

Mine's BNR34 Skyline GT-R '06:
+ briljante wegligging (beter dan de GT-R R35)
+ gemakkelijk te rijden
- trage versnellingsbak
- lage topsnelheid
Klinkt goed! Wil alleen nog ff weten of je op professional rijdt of op standard? En rij je met ASM uit of aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:01:
Ik heb het even geprobeerd, en hij glijft idd veel beter de bochten door als ie zo licht is...
Het blijft ongeveer 1 seconde though, tussen mij en de nr 1.
Ik zal me er zo even in vastbijten!! ;)
Je moet na bocht 1 eigenlijk al achter de MB zitten, zodat je die in bocht 2 in de binnekant kunt pakken. In bocht 5 aan de binnekant de M3 pakken, en dan meteen achter de r34 gaan hangen. Als maar slipstreamen, en zorgen dat je in bocht 7 naast de viper zit. Laat remmen, en de TVR bocht 8 pakken (90 graden bocht) door zacht aan te tikken. Je pakt de R8 in de hairpain aan de binnenkant, door iets later te remmen en hem aan zijn achterkant zacht aan te tikken. Hairpin in 2de versnelling pakken, en wat met gas spelen (je drift anders namelijk weg). Flink in de slipstream zitten van nr 1, en zorgen dat je bij de timing ongeveer op 1.5 sec zit. Je pakt de laatste bocht in z'n 4, en zorg dat je op het 2de stuk asfalt komt waardoor je een tijdstraf krijgt van 3 seconden (scheelt namelijk HEEL veel in snelheid). Auto uit laten rollen en laat remmen, waardoor je achter de R34 komt te zitten. Buitenkant in, binnenkant uit en je bent er voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Weer bedankt voor de tips qua instellingen, ik heb weer wat te pielen vanmiddag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
@b67:

Dat is niet helemaal hoe ik hem gedaan heb, maar het is gister toch gelukt.
De laatste versnelling had ik terug gezet naar 3500 (ipv max).
In de hairpin pakte ik de TVR, en de GT-R Black Mask had ik pas na de chicane (dus vlak voor de finish) te pakken.

Ook gelijk alle dealer events maar gedaan.

De enige die ik nu nog op goud moet is de BMW missie op de Nordwand, verder heb ik alles op goud. (zou je nog wat krijgen als je alles op goud hebt?)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 28-04-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kan het ook, in ieder geval mooi het dat gelukt is. Ik moet de M3 missie ook nog, wordt er eigenlijk als maar chagrijniger van.. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
r0_ schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:03:
[...]

Klinkt goed! Wil alleen nog ff weten of je op professional rijdt of op standard? En rij je met ASM uit of aan?
Professional. Voor de rest alles uit, dus ook ASM. Alleen ABS laat ik altijd op 1 staan en af en toe TC op 1 (S2000 en GT bijvoorbeeld).

ASM remt mij teveel af, de wagen wordt weliswaar rechtgetrokken als je iets neigt te slippen, maar zo kan je ook geen gecontroleerde slip uitvoeren. In mijn geval betekent dat altijd dat ik langzamer ben met ASM dan zonder.

Edit: Voor S-10 heb ik trouwens ook op standard geprobeerd, maar zelfs dan wil die mij niet lukken. P5 is tot op heden het hoogst haalbare voor mij. De S2000's en GT Test Cars hou ik gewoon niet bij.

[ Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 28-04-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SGD is niet bedoelt voor technische problemen en vragen.

[ Voor 72% gewijzigd door TheZeroorez op 29-04-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Laatst online: 10-09 20:34
Gisteren eindelijk genoeg cash verdient om de F40 te kunnen kopen om zo de S-klasse te halen. Het was al laat maar wou toch de F40 race nog even halen. Ding was vrij lastig te hanteren op professional dus maar even op standaard gezet. Toen makkelijk gehaald (geen goud), dus eindelijk S-klasse voltooid.

Ben wel enthousiast over dit spel, maar ik denk dat ik uiteindelijk GRID misschien wat leuker zal vinden. Dit omdat ik het spel toch wat klinisch vindt overkomen, je tegenstanders rijden erg op rails en de offline multiplayer kun je enkel met twee personen spelen en niet als onderdeel v/e race. Ik denk dat GRID wat meer spektakel zal bieden. Het is wel een hele prestatie dit spel, en als er straks schade/500 wagens/80 circuits etc.. inkomt is het natuurlijk een echte topper. Maar ik race liever dan dat ik in de S-klasse eindeloos wagens ga afstellen om een tiende per rondje harder te kunnen. Enige wat me tegenstaat bij GRID is het driften, iets wat ik in GT5p ook niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
bramberk15 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:10:
Maar ik race liever dan dat ik in de S-klasse eindeloos wagens ga afstellen om een tiende per rondje harder te kunnen.
Ga je toch lekker online racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

@ MooDyBLueS en andere die S7 hebben gehaald

Ik zit me nu vast te bijten in S7. Helaas kom ik niet verder dan de 3e plek.
Na mijn eerste ronde lig ik 10e met 1.50/1.51 als rondetijd. Dan lig ik na de 2e ronde meestal 4e maar de aansluiting naar de nummers 1 en 2 is gewoon te ver weg. Ik rij de 2e t/m 5e ronden tijden van 1:42.500 a 1:43.00. Harder dan dat lijkt niet te kunnen:( Hoe heb jij de aansluiting gevonden naar de nummers 1 en 2? Ik kom op de finish steeds 6 seconden tekort :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb S-7 gehaald met de GT LM Spec II.

Dit heb ik gebruikt:

Power: -13
Weight: 114%
Rijhoogte: -12, -10
Vering: 3, 3
Demper: 6, 6
Toe/uitspoor: -0.06, +0.06
Camber: 2.0, 2.3
Rembalans: 5, 5
Maximale stuurhoek: 40
Tractiecontrole: 1

Active stability management: Uit
realsime: Standaard

Hiermee moet je ronden van 1'41 hoog of 1'42 laag halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 29-04-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Laatst online: 11-09 19:51
*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 29-04-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Voor de online 700PP Fuji rijders onder ons, hier mijn setup voor de GT-R. Wederom, dit is zeker niet de snelste setting, maar erg stabiel en de versnellingen zijn weer op de bochten afgesteld. Weer geschikt als moneymaker. ;) Niet noodzakelijkerwijs ook voor S-klasse. :P

1et: 4082 (57 km/h)
2e: 2342 (100 km/h)
3e: 1678 (140 km/h)
4e: 1253 (188 km/h)
5e: 0995 (237 km/h)
6e: 0813 (310 km/h)
Laatste versnelling: 3957

Uiteraard alles op PRO en UIT (ASM/TC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Na het kopen van de GT LM (wat een vreselijke bak, kan er niet mee rijden :P) en wat knallen op suzuka en londen in mn evo X, blijft toch mn favo doos

Een vraag voor de drifters onder ons, nog tips voor een 'beginner' ? Ik doe t nu met de 350z /tuned, R3 voor, S3 achter, verder standaard (met alles getuned ofc, vol BHP en minimaal gewicht, maximum downforce achter) maar het wil nog niet echt vlotten.

Vraag 3 (zucht :P) ik gebruik een G25, maar heb nog steeds niet helemaal door hoe-wat-en-waar ik de knoppen kan aanpassen, zie diverse stuurtjes staan maar de G25 staat er niet bij ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het beuken erg was op de HSR, maar op Suzuka is het imo helemaal erg. Ik heb 4x eerste gelegen, waarbij ik in de hairpin VOL van achter geramd werd. Zodoende ik helemaal achterin de bak, en diegene maar een penaly van 5 sec en toch lekker eerste liggen.

Voor mij is het nu echt genoeg geweest, beter doen ze hier echt iets aan, plezier zit er in online mode voor mij niet meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Dat is echt vervelend inderdaad, van mij mag in dat geval de penalty flink omhoog. Of wat mij betreft gelijk diskwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al zitten denken, maar in principe valt er niets aan te doen. Diegene die bij je achterop knalt krijgt een tijdstraf van dadelijk 10 seconden, maar deze tijd is nimmer te nooit genoeg om hem weer in te kunnen halen.
Je kunt dan gaan kijken of diegene een tijdstraf krijgt todat hij weer ingehaald is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien de online races ook weer aangepast. Pro 700pp is naar 750pp gegaan. 600pp races zitten op 25k voor goud, pro zit op max 50k ipv de 75k die je eerst op suzuka kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

750pp ? hmmm dat wordt lastig dan met de evo, die zit op 700pp dan al op max... :/

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Jongens ik heb vandaag in de MM gt5 prologue gekocht.
Nu wou ik het net gaan spelen: krijg ik alles in het JAPANS te zien. Ik kom uiteindelijk wel in het menuscherm maar daar is de helft japans en de helft engels. Kan ik dit ergens veranderen? In options staat er niets bij.

Hoort dit zo of is er iets niet goed??

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik zou even terug gaan naar de mediamarkt dan, want dat hooryt idd niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Voor de mensen die nog een auto zoeken voor 750PP: Mine's (4WD) en Z06/Tuned (RWD) doen het erg goed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

dvdkiwi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:37:
Ik zou even terug gaan naar de mediamarkt dan, want dat hooryt idd niet. ;)
Op de CD zelf staat ook FOR JAPAN ONLY in kleine letters.
Snap niet hoe deze in de MM komt. Maar ik ga morgen even langs.
Hopelijk kan ik m omruilen nu die open is geweest.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

BMW_M3 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:22:
[...]Op de CD zelf staat ook FOR JAPAN ONLY in kleine letters.
Snap niet hoe deze in de MM komt. Maar ik ga morgen even langs.
Hopelijk kan ik m omruilen nu die open is geweest.
De Nederlandse consument is extreem goed beschermd.
Dingen als pixelgarantie zijn eigenlijk niet nodig, want als er dode pixels in een scherm zitten en je gaat ermee terug moet het scherm gewoon meteen gewisseld worden. Niet omdat er dode pixels in zitten, maar omdat het je niet bevalt. :)

Wat ik er dus mee wil zeggen is dat je als verkoper een goed en degelijk product moet verkopen. En een Japanse versie van GT5:P lijkt me alles behalve bovenstaande. En de verkopers van MM mogen naar mijn (en vele anderen) dan slecht zijn. De service is dat zeker niet. Denk dat je als je het even laat zien daar en het verhaal uit legt wel een nieuwe krijgt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Weet iemand of je nog iets krijgt als je alles op goud hebt?
Ik moet alleen de BMW missie nog op de Nordwand, maar daar heb ik morgenavond hulp bij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
KeeZ schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:02:
Na het kopen van de GT LM (wat een vreselijke bak, kan er niet mee rijden :P) en wat knallen op suzuka en londen in mn evo X, blijft toch mn favo doos

Een vraag voor de drifters onder ons, nog tips voor een 'beginner' ? Ik doe t nu met de 350z /tuned, R3 voor, S3 achter, verder standaard (met alles getuned ofc, vol BHP en minimaal gewicht, maximum downforce achter) maar het wil nog niet echt vlotten.

Vraag 3 (zucht :P) ik gebruik een G25, maar heb nog steeds niet helemaal door hoe-wat-en-waar ik de knoppen kan aanpassen, zie diverse stuurtjes staan maar de G25 staat er niet bij ?
Stappenplan voor driften:
1. Koop een Z06
2. R1 banden voor, N3 achter
3. Alle hulpmiddelen uit.
4. Ga driften! :D

Succes gegarrandeerd. :D

EDIT: En oh ja, die GT LM. Wat een meesterlijke bak is dat. Met de goede afstellingen ontzettend wendbaar en stabiel. En op idiote afstellingen gaat ie makkelijk 602km/h volgens het grafiekje, want dat is nooit te halen, alle circuits zijn daar veel ste kort voor in de rechte stukken.

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 02-05-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Net is even opgezocht welke circuits er allemaal in GT4 zitten.

Stadscircuits
Seoul Central
Tokyo Route 246
Hong Kong
Clubman Stage Route 5
Special Stage Route 5
New York
Seattle Circuit
Cote d’Azur
Opera Paris
George V Paris
Citta di Aria
Costa Di Almafi

Racecircuits
Tsukuba
Fuji Speedway
Fuji Speedway ‘80s
Fuji Speedway ‘90s
Infineon Raceway
Laguna Seca Raceway
Twin Ring Motegi wegcircuit
Twin Ring Motegi Super Speedway
Twin Ring Motegi West – korte circuit
Twin Ring Motegi East – korte circuit
Suzuka Circuit
Suzuka Circuit circuit oost
Suzuka Circuit circuit west
Fuji Speedway 2005
Fuji Speedway 2005 GT
Tsukuba Circuit nat
Nürburgring Nordschleife
Circuit de la Sarthe 1

Rallycircuits
Cathedral Rocks Trail 2
Cathedral Rocks Trail 1
Tahiti Maze
Grand Canyon
Ice Arena
Chamonix
Swiss Alps

Fictieve circuits
High Speed Ring (Hogesnelheidscircuit)
MidField Raceway
Grand Valley oostelijke deel
Grand Valley Speedway
Deep Forest Raceway
Trial Mountain
El Capitan
Autumn Ring Mini
Autumn Ring
Apricot Hill

Racepark
Testcircuit
Gymkhana-circuit
Kashiwa
Beginner

Dragraces
Las Vegas Drag Strip

50 circuits, kunnen we zoiets ook in GT5 verwachten, of zal het meer of minder zijn? Ik mis bv. Spa, wat toch een v/d vetste circuits ter wereld is. Zijn er al feiten en/of geruchten welke circuits er in GT5 zullen gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Na een paar dagen GT5:prologue te hebben gespeeld ben ik van mening dat het snelheidsgevoel helemaal niet meer aanwezig is. GT4 en zeker GT3 deden het op dit vlak veel beter, wat de speelbaarheid en de funfactor enorm beinvloed.

Ook het scrollen door het menu gaat langzaam, alsof de cursor door stroop gaat.. In GT4 ging het allemaal veel sneller.

De graphics zijn prachtig, maar het racen komt een beetje slow motion over op mij. Meer mensen met deze ervaring?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Eerst wil ik even zeggen dat ik een groot fan ben van de GT-reeks: het was voor mij ook de aanleiding om de PS3 te kopen zodra die uitkwam, met bijbehorend 1080p scherm.

Goed, toen hebben we natuurlijk meer dan een jaar moeten wachten voordat er echt iets te racen viel - maar er werd gezegd dat het wachten meer dan de moeite waard zou zijn...

... en nou is er GT5 Prologue, en valt het mij vreselijk tegen!

Ik twijfel zelfs of ik moet gaan klagen en m'n geld terug moet gaan vragen omdat het niet alleen tegenvalt (wat natuurlijk kan gebeuren), maar omdat het in mijn ogen ook oplichterij is: de beloofde 1080p grafics zijn namelijk niet echt! Het blijkt te gaan om beelden van 1280x1080 die worden omgezet naar 1920x1280. (Wel met wat trucs, door "echte" 1920x1080 grafics te gebruiken voor onderdelen, zoals de cockpit).

Gek genoeg kan ik er hier op Tweakers niets over vinden, maar op dit forum wordt het (in mijn ogen) wel overtuigend getoond: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=105409
Vooral op pagina twee staat een duidelijk screenshot (vergeet die plaatjes van die boompjes - die hebben er niets mee te maken).

Het resultaat is in elk geval dat bij mij de grafics vreselijk lelijk zijn: als je een auto in de showroom bekijkt, dan zie je niets anders dan knipperende blokkerige randjes. Het ziet er werkelijk niet uit. Goed, ik kan ook wel zien dat er erg veel zorg en aandacht aan de modellen is besteed, maar op deze manier komt het totaal niet uit de verf - vreselijk zonde van al die uren die ze er (zogenaamd?) aan besteed hebben.

En dan komt nog eens de gameplay: zoals de vorige poster ook al zei was die een stuk aardiger in GT4 (heb ik er zelfs weer in gedaan uit frustratie om toch wat leuks te racen te hebben). Het idee van de penalties is zolang er geen schademodel is wel goed, maar het is compleet verkeerd geimplementeerd (gelukkig lees ik wel dat ik met die mening niet de enige ben).

Het spel zelf vond ik aardig voor een paar uurtjes; toen zat alles erop, behalve S-07, S-10 en dat gefok met die Ferrari... wat kan er de lol van zijn om 100 keer hetzelfde te doen, tot je het perfect uit je hoofd hebt geleerd? Doet denken aan de moeilijkere licenties uit de oude GT, maar leuk vind ik het niet.

En dan het online gebeuren: waarom kan de host de verbinding verbreken? Zorg er dan voor dat hij de hele ps3 moet resetten. (Dan leer je het wel af met die laadtijden). En het penaltiesysteem werkt daar ook niet goed, zoals ook al velen hebben gemeld.

Ik ben het meest benieuwd wat jullie vinden van die resolutie, want echt "hard" bewijs kan ik er niet voor vinden. Is hun statement oplichterij?
"All of this is rendered in stunning High Definition at 1080p at 60 fps for the most lifelike driving experience ever."

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, mijn mening blijft heel simpel: het is de prologue :) Ik maak me er echt niet druk om, ik vermaak me nog steeds elke dag enorm.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
[b][message=30010893,noline]Het resultaat is in elk geval dat bij mij de grafics vreselijk lelijk zijn: als je een auto in de showroom bekijkt, dan zie je niets anders dan knipperende blokkerige randjes. Het ziet er werkelijk niet uit.
Heb je er misschien een pic van? Ik vind het er bij mij prima uitzien (ook 1080p TV). Het verschil tussen ingame en in het menu kan ik duidelijk zien, je hoeft geen supervision te hebben om te kunnen zien dat er ingame wordt gescaled. Ook zitten er minder effecten in dan in de replays en de menu's. Maar in de menu's en garage ziet er alles er prima uit vind ik (los van de kartonnen bomen :P)

Maar ik vind het nog steeds een topgame, zeker voor een prologue. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Uitgerenderd uiteindelijk wel :P

Snelheidsgevoel is niet zo heel gek... vooral als je op het scherpst van de sneede (lees rondjes <52 sec op londen) aan het rijden bent waar elke bocht telt.

de tip van de Z06 ? Sorry maar dat is geen driften imo :P R3 voor en N1 achter is echt vreselijk oncontroleerbaar driften, zie gtplanet forums (waar ik overigens ook pas net achter kom ;))

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
KeeZ schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:34:
Uitgerenderd uiteindelijk wel :P

Snelheidsgevoel is niet zo heel gek... vooral als je op het scherpst van de sneede (lees rondjes <52 sec op londen) aan het rijden bent waar elke bocht telt.

de tip van de Z06 ? Sorry maar dat is geen driften imo :P R3 voor en N1 achter is echt vreselijk oncontroleerbaar driften, zie gtplanet forums (waar ik overigens ook pas net achter kom ;))
Dat is de eerste wagen waarmee ik begon te driften, en ging het toch wel goed hoor. Ik ga helemaal los in die 2 laatste bochten van Suzuka. Het enige wat daar tegenop kan is een F430, wat nog controleerbaarder is. Bandenkeuze ligt eraan hoe scheef je wilt gaan, maar voor zet ik altijd R2 banden.

Maar op welk circuit wil je eigenlijk gaan driften? Want per circuit kan je een paar wagens kiezen, zo is de Z06 weer %^&*() op een andere baan (naam kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik ben atm lekker bezig met de blitz! op welke baan dan ook :P verschilt uiteraard in snelheid, maar volgens de 'kenners' moet je toch vooral driften met behulp van je gaspedaal...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
fdkuyper schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:23:
Eerst wil ik even zeggen dat ik een groot fan ben van de GT-reeks: het was voor mij ook de aanleiding om de PS3 te kopen zodra die uitkwam, met bijbehorend 1080p scherm.

Goed, toen hebben we natuurlijk meer dan een jaar moeten wachten voordat er echt iets te racen viel - maar er werd gezegd dat het wachten meer dan de moeite waard zou zijn...

... en nou is er GT5 Prologue, en valt het mij vreselijk tegen!

Ik twijfel zelfs of ik moet gaan klagen en m'n geld terug moet gaan vragen omdat het niet alleen tegenvalt (wat natuurlijk kan gebeuren), maar omdat het in mijn ogen ook oplichterij is: de beloofde 1080p grafics zijn namelijk niet echt! Het blijkt te gaan om beelden van 1280x1080 die worden omgezet naar 1920x1280. (Wel met wat trucs, door "echte" 1920x1080 grafics te gebruiken voor onderdelen, zoals de cockpit).

Gek genoeg kan ik er hier op Tweakers niets over vinden, maar op dit forum wordt het (in mijn ogen) wel overtuigend getoond: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=105409
Vooral op pagina twee staat een duidelijk screenshot (vergeet die plaatjes van die boompjes - die hebben er niets mee te maken).

Het resultaat is in elk geval dat bij mij de grafics vreselijk lelijk zijn: als je een auto in de showroom bekijkt, dan zie je niets anders dan knipperende blokkerige randjes. Het ziet er werkelijk niet uit. Goed, ik kan ook wel zien dat er erg veel zorg en aandacht aan de modellen is besteed, maar op deze manier komt het totaal niet uit de verf - vreselijk zonde van al die uren die ze er (zogenaamd?) aan besteed hebben.

En dan komt nog eens de gameplay: zoals de vorige poster ook al zei was die een stuk aardiger in GT4 (heb ik er zelfs weer in gedaan uit frustratie om toch wat leuks te racen te hebben). Het idee van de penalties is zolang er geen schademodel is wel goed, maar het is compleet verkeerd geimplementeerd (gelukkig lees ik wel dat ik met die mening niet de enige ben).

Het spel zelf vond ik aardig voor een paar uurtjes; toen zat alles erop, behalve S-07, S-10 en dat gefok met die Ferrari... wat kan er de lol van zijn om 100 keer hetzelfde te doen, tot je het perfect uit je hoofd hebt geleerd? Doet denken aan de moeilijkere licenties uit de oude GT, maar leuk vind ik het niet.

En dan het online gebeuren: waarom kan de host de verbinding verbreken? Zorg er dan voor dat hij de hele ps3 moet resetten. (Dan leer je het wel af met die laadtijden). En het penaltiesysteem werkt daar ook niet goed, zoals ook al velen hebben gemeld.

Ik ben het meest benieuwd wat jullie vinden van die resolutie, want echt "hard" bewijs kan ik er niet voor vinden. Is hun statement oplichterij?
"All of this is rendered in stunning High Definition at 1080p at 60 fps for the most lifelike driving experience ever."
Helemaal mee eens, ik hoop dat er nog heel veel in de pijplijn zit voor GT5.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich geen slecht idee, maar de ' slimmeriken' trekken gewoonweg het lankabeltje er uit, en pluggen het er weer in.

ik heb mn f1 iig binnen, tijd om te gaan driften :P

/edit

Wat ze wel al aan kunnen passen, is naar mening de 'krachtigheid' van een botsing. Een zeer kleine tik geeft als resultaat dat iemand minimaal 5 meter verder terecht komt. Imo is de ergernis al een stuk minder als dit gehalveerd wordt, wat resulteert in een wat realistischer rijden waar ook wat meer licht geduwd wordt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

wimpie schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:16:
[...]

Helemaal mee eens, ik hoop dat er nog heel veel in de pijplijn zit voor GT5.
1080p zegt alleen iets over de verticale resolutie dus kunnen ze het nog altijd 1080p noemen, als geef ik toe dat je misschien 1920x1080 verwacht. Ik vind het er echt fantastisch uitzien, dus ik kan er niet echt mee zitten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Jezus die Ford GT40 wat een beest zeg. Krijg hem niet geregeld, in die A serie's
Jezus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Shiver23 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 01:06:
[...]

1080p zegt alleen iets over de verticale resolutie dus kunnen ze het nog altijd 1080p noemen, als geef ik toe dat je misschien 1920x1080 verwacht. Ik vind het er echt fantastisch uitzien, dus ik kan er niet echt mee zitten.
Inderdaad, 1080p is gewoon een marketing term. 10x1080 is nog steeds 1080p. ;) Maar lagere resolutie of niet, het ziet er inderdaad schitterend uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
NLxAROSA schreef op zondag 04 mei 2008 @ 08:42:
[...]
Inderdaad, 1080p is gewoon een marketing term. 10x1080 is nog steeds 1080p. ;) Maar lagere resolutie of niet, het ziet er inderdaad schitterend uit. :D
Tja, dat klinkt toch wel als de boel belazeren hoor. Misschien dat het technisch gezien wel klopt, maar ik denk dat niemand het zou accepteren als hij bijvoorbeeld een tv met een resolutie van 1280x1080 verkocht krijgt als 1080p. (Wiki)

Misschien maakt het ook niet zoveel uit op welke resolutie het werkelijk draait, als het resultaat maar mooi is. En dat is (alleen bij mij en een paar anderen?) niet het geval. Kan het misschien zijn dat het mooier wordt als 1280x1080 verkleint wordt naar 1280x720, dan als het vergroot wordt naar 1920x1080? En dat de meeste mensen op 720p spelen? Of heeft het nog iets te maken met welke tv gebruikt wordt?

Ik heb geprobeerd om wat plaatjes te maken van het probleem, maar dat is niet makkelijk, omdat je het vooral goed merkt in bewegende beelden. Toch heb ik ze hier neergezet: foto's

Ook heb ik nog eens gekeken naar de demo versie (GT HD concept ofzo - met alleen Eiger Nordwand). Daarin zijn de effecten zelfs minder! Kennelijk is in de Prologue versie de resolutie teruggeschroeft vanwege performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Welkom in de wondere wereld van marketing-termen. ;) Ik speel het zelf op een 1080p TV, ziet er schitterend uit. Overigens draait het spel écht op 1920x1080 (vandaar al het detail in de cockpit), de rest van de beelden wordt op de lagere resolutie gerenderd en dan gescaled. (Kun je teruglezen in een link van een paar posts terug) M.a.w. het spel rendert alle ingame beelden op 1280x1080, scalet ze omhoog naar 1920x1080 en plakt er vervolgens een mooie cockpit op diezelfde resolutie op. (Althans, zo heb ik het begrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

fdkuyper schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:56:
[...]

Ik heb geprobeerd om wat plaatjes te maken van het probleem, maar dat is niet makkelijk, omdat je het vooral goed merkt in bewegende beelden. Toch heb ik ze hier neergezet: foto's
Dat is aliasing vanwege de beperkte AA in het spel. Tijdens de replay's heb je volgens mij 4x AA en is dit minder. Dit heeft niet per se met de 1280x1080-->1920x1080 scale te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Zo ik heb het topic ook eens een beetje doorgenomen... heb afgelopen weekend een Bravia en PS3 + GT5 pack aangeschaft! Net begonnen in de C-klasse... dus nog een lange weg te gaan ;) Zo te lezen wordt het straks toch echt pittig en kun/moet je de setup ook echt wijzigen om 1e te worden!

Heb GT2, 3 en 4 nooit gespeeld... alleen GT1 lang lang geleden... vond daar die endurances races altijd wel cool! Zitten die hier eigenlijk ook nog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
fdkuyper schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:23:
Dit was alom bekend, al een jaar geleden. Je kan erover discussiëren of het nou echt of niet echt is natuurlijk, maar je had het kunnen weten en er zijn ook mogelijkheden zat om een spel eerst te testen voor je het koopt.
Ben ik het wel wat mee eens, de AA had wat beter gekund. Wie weet in GT5.
Compleet verkeerd is overdreven denk ik. Het principe is best goed maar het vereist nog wat fine tuning :)
Tja, Prologue...
Ik vind dat het er op mijn 720P beamer nog steeds akelig mooi uitziet en van framerate slowdown heb ik weinig last eerlijk gezegd. Is het oplichting... geen idee. Als het niet mooi is breng je het spel terug lijkt me.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
NLxAROSA schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:52:
Welkom in de wondere wereld van marketing-termen. ;) Ik speel het zelf op een 1080p TV, ziet er schitterend uit. Overigens draait het spel écht op 1920x1080 (vandaar al het detail in de cockpit), de rest van de beelden wordt op de lagere resolutie gerenderd en dan gescaled. (Kun je teruglezen in een link van een paar posts terug) M.a.w. het spel rendert alle ingame beelden op 1280x1080, scalet ze omhoog naar 1920x1080 en plakt er vervolgens een mooie cockpit op diezelfde resolutie op. (Althans, zo heb ik het begrepen)
Vanuit programmeer perspectief slaat dat nergens op wat je als laatste zegt.
Dat zou betekenen dat je naar 2 verschillende 3D framebuffers aan het renderen bent, en die nog eens merged naar een 2D buffer, wat ontzettend inefficent is. (alleen de echte 2D images zoals tijd/circuit map e.d. worden overlayed).

Het enige wat er gebeurt is dat de 3D gfx gescaled worden van 1440*1080 -> 1920*1080 (afaik) en daar gaat de normale 2D overlay overheen, terwijl de illustraties die je geeft inderdaad aliasing artifcats zijn, wat praktisch niets met deze scaling te maken heeft. Sterker, als de resolutie lager was geweest en men hier bijvoorbeeld 4xMSAA overheen had gelegd dan had je die artifacts nooit gezien, maar was het allemaal wat 'wolliger' geweest.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Ik citeerde slechts een andere topic; jammer dat die info daar dus niet klopt, ze schreven daar dat de cockpit ook een overlay was. Ik vind zelf de graphics alleszins goed. Ben het wel met je eens van de AA, liever een 'bling' effectje minder en wat meer AA, dan ziet het er gelijk een stuk beter uit. Helaas lijken ze daar op consoles nog nooit van gehoord te hebben. Zie ook GTA4 bijvoorbeeld, wel een lelijke blur om alles een beetje op te poetsen, maar geen AA. :(

[ Voor 32% gewijzigd door NLxAROSA op 05-05-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dr. Quipers schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:11:
Heb GT2, 3 en 4 nooit gespeeld... alleen GT1 lang lang geleden... vond daar die endurances races altijd wel cool! Zitten die hier eigenlijk ook nog in?
Niet in de prologue...
Maar je kan wel in een arcade race het aantal ronden op oneindig zetten, dus kan je net zo lang racen als je zelf wilt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:10:
[...]

Niet in de prologue...
Maar je kan wel in een arcade race het aantal ronden op oneindig zetten, dus kan je net zo lang racen als je zelf wilt... ;)
Of op 50 ofzo, heb je tenminste een doel om naar te werken. :) Ik moet nog die 3 specials van de S-Klasse, en S10, die nu met de GT LM makkelijker te doen is. Die specials.., ik heb geen van die wagens.. :'( Wordt weer 100 keer eenzelfde race doen voor het geld, balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga online racen, gemiddeld 45k voor #1, 40k voor #2, 35k voor #3, 27.5k voor #4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik zit in de US en heb hier dus een PS3 + GT5 aangeschaft. Ik speel het op een Dell 24 inch tv /monitor (1920x1200) met 1:1 pixel verhouding (dus 2 kleine zwarte balken onder en boven omdat de resolutie van de monitor hoger is dan 1080p). Ik heb alles aangesloten via HDMI en ik moet toegeven dat ik niet op 10cm van me tv heb gezeten zoals anderen hier doen, maar op een meter of 2 afstand ziet het eruit alsof alles echt op1080p wordt gerenderd. Het zal de AA wel zijn, maar het is 100x beter als GTA4 waar je heel duidelijk kunt zien dat alles upgescaled wordt.

Met GT5 had ik voor het eerst het gevoel dat ik geen aliasing zag (ik heb een 360 voor een tijdje gehad met Forza 2... dat is echt niet te vergelijken, daar stoorde de aliasing me zelfs). Maar goed, ik zal vanavond eens wat dichter op de tv gaan zitten en dan kijken. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08-2023
Ik ben op zoek naar een stuur voor deze game, de G25 vind ik echter aan de dure kant.
Dus kijk ik naar de Driving Force GT, het officiele stuur, maar ik vind em nergens te koop ?
Ook de Pro versie is nergens op voorraad, slecht enkele shops hebben em op de site staan.

Is er nog een alternatief of worden alleen Logitech stuurtjes ondersteund ?

I am RubbeR, You are Glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik hoop dat ze bij de volgende update of in de volledige versie ook de arcade-rondetijden aanpassen.
In GT4 kon je tijden wissen, nu niet. Je moet nu alles tegelijk wissen.
Ik wil gewoon van elke auto 1 beste tijd in mijn lijst zien staan, en niet dat ik straks overal stuk of 6 tijden van de F1 bovenaan heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
Ik ben nu een week of wat met GT5 Prologue bezig en hij wordt steeds leuker om te spelen. In het begin was het erg wennen (anders dan FM2 en nu zonder stuurtje), maar ik heb de smaak te pakken ;) Weet iemand ook wanneer de Force GT in Nederland gaat uitkomen ? Ik kon in deze topic zo snel hierover niks terug vinden.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Laatst online: 07-09 13:08
Ben bijna klaar met de s-klasse en begin eigenlijk nu pas met online racen. Wat mij mateloos irriteert is de wachttijd bij het zoeken naar andere spelers. Dat duurt toch wel zo verschrikkelijk lang zeg, 2 tot 3 minuten! Wat is hier aan de hand? Ook de auto's van mijn medespelers bewegen erg vreemd op het circuit. De PS3 staat ingesteld op NAT-2 is daar wat mis mee soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Gisteren maar eens een save van internet geplukt en de F12007 voor een spin genomen.

Wow.

Eén van de beste race ervaringen ooit :) De wagen stuurt heerlijk strak door de bochten en de acceleratie is gewoon super. Het gevoel van snelheid is enorm goed vind ik, mensen die hierover klagen hebben de F1 nog niet geprobeerd denk ik. Nadeel: Als je daarna in eender welke andere auto kruipt is het net alsof je stilstaat ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet je voor de gein eens TC volledig uit zetten. Dan merk je verschil tussen de F1 2007 en 2008 regelement. En dat voelt echt goed ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
De Logitech Driving Force GT wordt nu ook op de Nederlandse Logitech site vermeld. Hopelijk duurt het niet lang meer ;) De mijne ondertussen al besteld.

http://www.logitech.com/i...n_3/devices/4172&cl=nl,nl

[ Voor 20% gewijzigd door VTec op 17-05-2008 12:54 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08-2023
VTec schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:54:
De Logitech Driving Force GT wordt nu ook op de Nederlandse Logitech site vermeld. Hopelijk duurt het niet lang meer ;) De mijne ondertussen al besteld.

http://www.logitech.com/i...n_3/devices/4172&cl=nl,nl
Via kieskeurig zijn er shops te vinden voor bestelling, geen voorraad helaas.

http://www.kieskeurig.nl/...0&gq=driving%20force%20gt

I am RubbeR, You are Glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
Kan je dit stuur ook aansluiten op de pc? Ik vind daar nergens info over.

Heb gisteren eindelijk S-10 goud gereden, met een S2000 wat ik ook een van de fijnste bakken vind. Op twee na in S-klasse nu alles goud, alleen die mines r34 tijdrit (S5 ofzo) en de F40 challenge zijn nog brons. Ik zou niet weten hoe ik die F40 naar goud moet sturen, wat een klote bak is dit zeg.

Gaat maar eens sparen voor de F12007 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
Ik kwam het gerucht tegen dat de Nürburgring wordt toegevoegd aan GT5 Prologue. Ik hoop maar dat het waar is. :P

Het linkje: ps3forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
Hier trouwens een live stream van de 24 uren vanaf de de Nordschleife :D
http://www.wige-iptv.com/cms/livecast/24h/live7-8.asx

Have fun!

EDIT: wat klinkt die DBR9S onboard toch fantastisch _/-\o_ . Wel gaaf om te zien dat er ook gewoon Fiatje's 500's tussen de 911 GT3's, Scirocco's en M3's rijden. Zelfs oude mini's en de nieuwe station mini :D . Overal zie je Granturismo bordjes natuurlijk :)

[ Voor 79% gewijzigd door BLRacing op 25-05-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
BLRacing schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:01:
Hier trouwens een live stream van de 24 uren vanaf de de Nordschleife :D
http://www.wige-iptv.com/cms/livecast/24h/live7-8.asx
Ja geweldige beelden en geluid! _/-\o_

En ook leuk: Die "Playstation Drei" reclame tussendoor ;)

En, misschien een stomme vraag: maar wat is dat blauwe licht achter de voorruit van die Porche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

http://www.granturismowor...ademy/gt-nieuws/index.htm
Voor de mensen die denken goed te zijn in het spelletje. Vanaf 2 juni start de GT Academy.

[ Voor 11% gewijzigd door Shiver23 op 26-05-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
fdkuyper schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:19:
Ik kwam het gerucht tegen dat de Nürburgring wordt toegevoegd aan GT5 Prologue. Ik hoop maar dat het waar is. :P

Het linkje: ps3forums
zekers waar, check gt5p Nordschleife in actie:

http://ca.youtube.com/watch?v=IuWkeDhKJv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nurburg zat toch al in GT4? Zou beetje raar zijn als ze die eropeens weer uithalen. Daarbij is het filmpje van 'legend is born' volledig in the nurburg, rare lokatie als ze die baan er niet in doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
First revealed earlier this month, Nissan has just released the details of a giant Gran Turismo 5 Prologue three stage tournament which takes place online on the PlayStation Network in Europe. Through a series of eliminations the fastest 20 drivers in each country will be invited to a national final to compete head to head on Gran Turismo 5 Prologue. The three fastest drivers from the final will then travel to Silverstone, UK, to take part in the GT Academy - a real-life driving competition which puts the finalist behind the wheel of a real Nissan GT-R. In addition to the competition, the finalist will be evaluated for their mental and physical abilities. And if this wasn't good enough, the two fastest couch potatoes have a chance to earn their racing licenses after a four month training programme and take part in a real life race in a fully race prepared Nissan 350Z at the 24 Hour endurance event in Dubai in January 2009.
:D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Doet me denken aan die GT3 actie, won de snelste racer een Audi TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik ga mn best doen iig ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik had dit weekend iemand op bezoek dit GT5:P wilde zien. Uiteindelijk heb ik toch maar een savegame gedownload met de F1 2007 erin. Wat is dat gaaf zeg! Ik heb het spel al een tijdje niet meer gedaan, maar dit lijkt weer een hele nieuwe ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige GTnoob die niet door de Reversed Eigernord komt in de Amateur klasse? Het lukt me maar niet om hoger dan 4e te komen doordat het voor mij redelijk onmogenlijk is om tegenstanders in te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:16:
Ben ik de enige GTnoob die niet door de Reversed Eigernord komt in de Amateur klasse? Het lukt me maar niet om hoger dan 4e te komen doordat het voor mij redelijk onmogenlijk is om tegenstanders in te halen
Meer oefenen, meer rijden, komt vanzelf goed. Tis geen GRID :+

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:16:
Als je automatisch rijdt, probeer manual. Welke auto is dat? Misschien dat TC uitzetten ook nog verder kan helpen. En een beetje beuken mag best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:20:
[...]

Als je automatisch rijdt, probeer manual. Welke auto is dat? Misschien dat TC uitzetten ook nog verder kan helpen. En een beetje beuken mag best.
ik heb het in een Alfa Romeo 147 en in de Honda Integra geprobeerd met en zonder schakelen en ook tc uit

ga zo nog maar een keertje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik moet ook nog steeds 4 races in de S-klasse... Volgens mij S-4, S-6, S-7 en S-10... Moet er gewoon eens voor gaan zitten, want iedere avond een half uurtje tot een uurtje heeft weinig zin... Toch best pittig deze GT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het toch wel jammer dat het automatisch schakelen niet kan tippen aan manueel (klein verschil is niet erg).
Hierdoor is het voor mensen die daar geen trek in hebben of totaal geen automatisme (zoals ik) in hebben niet te gebruiken. Daarnaast zit ik als ik wel probeer constant naar de toerenteller te kijken (en nog zijn er mensen die beweren dat een automatische versnellingsbak de verkeersveiligheid niet verbetert) ipv toch net nog een mm verder over die kerb te gaan, oftewel het daadwerkelijke rijden en niet taken doen die een auto eigenlijk zelf hoort te doen (automatische versnellingsbakken waren er al rond 1960 geloof ik).

Daarnaast snap ik niet waarom de AI me niet aanvalt, nooit blocken, lijnen verdedigen doen ze maar heel soms en dan nog laten ze de deur te ver open staan.
Sommige missies zijn zo rete makkelijk, terwijl ze je bij andere om de oren vliegen zonder dat het een duidelijk betere auto is.

Voor de rest een topspel (op Fuji online ben ik altijd of 1e of 2e met Lancer en de slipstream battles op Daytona Oval zijn zeer gaaf en tactisch), maar dit moest ik even kwijt.

PS: Als je na GT5P de GRID demo gaat doen lijkt het wel of je zweeft in GRID, dat hebben ze bij GT5P wel een heel stuk beter voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Schakelen doe je met de tijd volledig op gevoel. In GT4 bijvoorbeeld kon ik bijna blind Trial Mountain rond rijden, welke versnellen in welk stuk met welke snelheid.

In het begin keek ik naar toerenteller, kort erna ging het over op geluid. Daarna als je de baan/auto goed kent volledig op gevoel. Je kan daarna 100% focusen op de weg zelf, dus die mm toch weer meepakken. Zelfs met de G25 in 6-bak is het nog enorm goed te doen, pas als je koppeling erbij pakt wordt het moeilijk :P

Tja, AI blijft minpuntje bij GT, al hoop ik wel dat ze hier nog flink aan gaan sluitelen dat het een stuk beter wordt met de echte GT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 19:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Was net bij de M.M. in Den Haag en daar waren ze net de dozen van de Logitec Driving Force GT in het schap aan het zetten. Volgens de verkoper hadden ze een "vroege levering" gekregen en komt de rest pas weer in Juli.
Ze zijn ook meteen in de aanbieding daar (zie folder) voor 144,-- Euro. heb er meteen eentje meegepakt. :)

Hmm... zie dat ze bij een aantal andere zaken toch ook al binnen zijn, dus zo zeldzaam is hij nog niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Chrasher op 03-06-2008 13:34 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Shiver23 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:34:
Ik had dit weekend iemand op bezoek dit GT5:P wilde zien. Uiteindelijk heb ik toch maar een savegame gedownload met de F1 2007 erin. Wat is dat gaaf zeg! Ik heb het spel al een tijdje niet meer gedaan, maar dit lijkt weer een hele nieuwe ervaring.
Ja ik ga ook niet onnoemelijk sparen voor een F1 2007 dus heb ook geprobeerd een savegame te downen (GTplanet PAL BD file, grootte 41k) maar mijn ps3 ziet het bestand niet. Ik werk via een usb-stick met de indeling PS3/SAVEDATA en vervolgens bestand in de folder maar de ps3 ziet t niet. Andere bestanden bv muziek of film ziet ie wel (PS3/MUSIC of PS3/VIDEO). Doe ik iets fout? Het bestand van GTplanet was een .zip, dus ik heb t eerst geunzipt op mijn pc en vervolgens gekopieerd naar de usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

bramberk15 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:34:
[...]

Ja ik ga ook niet onnoemelijk sparen voor een F1 2007 dus heb ook geprobeerd een savegame te downen (GTplanet PAL BD file, grootte 41k) maar mijn ps3 ziet het bestand niet. Ik werk via een usb-stick met de indeling PS3/SAVEDATA en vervolgens bestand in de folder maar de ps3 ziet t niet. Andere bestanden bv muziek of film ziet ie wel (PS3/MUSIC of PS3/VIDEO). Doe ik iets fout? Het bestand van GTplanet was een .zip, dus ik heb t eerst geunzipt op mijn pc en vervolgens gekopieerd naar de usb-stick.
Zet eerst je bestaande savegame op je usb-stick. Overschrijf vervolgens die bestanden. Ze moeten namelijk in een specifieke map staan.

Ik heb de savegame daarna bij een andere account gezet om mijn eigen savegame niet kwijt te zijn.

@stuutjesverhaal hierboven: Ik heb zelf nog een oude GT Force (zat bij GT3). Deze doet het nog steeds, maar ik heb er toch een probleem mee. Als ik rechtdoor wil blijft het stuur trillen/heen-en-weer gaan in het midden. Ik kan dus onmogelijk rechtdoor rijden. Ik heb al wat lopen zoeken, maar kon niets vinden wat dit kan veroorzaken. Iemand suggesties? Ik heb de kracht van de FF al wat terug gezet, maar dat lost het niet op.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste