Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinojo123 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:08:
Het vervelende is dat ik alleen een kabelabbo bij ziggo heb, dus geen internet.
Dus ik heb geen "mijn Ziggo" eigen pagina.
Uiteraard is de E19 melding uit het boekje, Alphacrypt geeft geen foutmeldingen.
Ik heb ook alleen kabel TV. Je kan dan toch een Mijn Ziggo account aanmaken en dat koppelen aan je klant nummer (zie oude facturen en/of je bankafschriften bij automatische incasso voor het klantnummer). Zie de volgende link:
https://mijn.ziggo.nl/myziggo/do/registration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 21:01
Hier in de gemeente Edam/Volendam hebben we een eigen kabel betaald door de inwoners.
Ziggo is hier op toegelaten.
Wij betalen niet aan Ziggo maar aan de gemeente de kosten voor de CAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinojo123 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:36:
Hier in de gemeente Edam/Volendam hebben we een eigen kabel betaald door de inwoners.
Ziggo is hier op toegelaten.
Wij betalen niet aan Ziggo maar aan de gemeente de kosten voor de CAI.
Weet je zeker dat je ook niet een Ziggo klantnummer hebt? Je mag in Edam/Volendam volgens mij namelijk ook abonnementen nemen op de extra kanalen pakketten en dat zal toch via Ziggo geregeld moeten worden. Mocht je wel een Ziggo klantnummer vinden, dan gewoon proberen zo'n account aanmaken. Lukt het niet dan is dat jammer en lukt het wel dan kun je tenminste zelf zien of je smartcard bekend is bij Ziggo en wat voor een abonnementen daar aanhangen.

Maar goed. Uiteindelijk zal je toch weer bij Ziggo aan de bel moeten trekken om je smartcard goed geregistreerd te krijgen. Als alles gewoon gewerkt heeft tijdens de preview periode en je nu op alle kanalen met encryptie geen beeld meer krijgt dan is er toch echt iets misgegaan tijdens de registratie. Dat komt helaas wel vaker voor. Ik heb zelf ook onlangs de nodige moeite moeten doen om een smartcard via de helpdesk aan de praat te krijgen waarbij helpdesk medewerkers ook aangaven dat het wel goed zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Nog mensen last van het probleem dat sinds de frequentiewijziging zenders niet meer werken?
Je zal dan even een volledige scan moeten doen. Sinds die wijziging werkt hier bij mij thuis een netwerkscan niet goed. Met een originele decoder geen problemen, maar alternatieve apparatuur gaat er iets mis.

[ Voor 82% gewijzigd door job op 27-06-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Ja zeker weten Extra paketten lopen wel via Ziggo, en die heb ik niet.
Wel is mij gevraagd bij de activatie 3 weken geleden om m'n bankrekening nr.
Ik heb even bij m'n buren de smartcard getest en daar gaf hij E19.

[ Voor 4% gewijzigd door pinojo123 op 28-06-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Hier ook weer wat grappigs, als ik zoek met mijn KDL-40X3500 icm Alphacrypt TC3.19 vind ik het volgende:

Snelscan(met de juiste instellingen, regio en netwerkid) vind ik:
222, kanalen, helaas geen NED1HD, NED2HD, NED3HD.

Volledige scan(netwerk en regio instellingen kunnen niet gewijzigd worden):
197 kanalen, wel NED1HD, NED2HD, NED3HD. Maar ik mis een paar rtl kanalen.

van maandag 29 juni 01.00 uur tot maandag 29 juni 06.00 uur
In verband met invoering Nederland 1, 2 en 3 in HD kunt u na het aanzetten van de box een pop-up melding ontvangen met de vraag of u de box wilt upgraden naar de nieuwste softwareversie. Bij klikken OK duurt het een paar minuten en de box zal opnieuw starten. Bij keuze niet upgraden blijft de oude versie in gebruik.

Ik hoop dat maandag de zenders ook bij de Snelscan verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc16 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:46:
Hier ook weer wat grappigs, als ik zoek met mijn KDL-40X3500 icm Alphacrypt TC3.19 vind ik het volgende:

Snelscan(met de juiste instellingen, regio en netwerkid) vind ik:
222, kanalen, helaas geen NED1HD, NED2HD, NED3HD.
Welke netwerk ID gebruik je? Deze kanalen zijn namelijk nog niet opgenomen in de Network Information Tables (NIT) voor de network ID's die bestemd zijn voor de klanten. Daardoor is het mogelijk dat de Sony ze niet weet te vinden. Men is nog steeds aan het testen en pas op 4 juli gaat men live.
Volledige scan(netwerk en regio instellingen kunnen niet gewijzigd worden):
197 kanalen, wel NED1HD, NED2HD, NED3HD. Maar ik mis een paar rtl kanalen.
Bij de volledige scan wordt er niet gefilterd op een bepaalde netwerk ID, daarom zie de test Nederland HD kanalen met die zoek methode wel. Maar die scan methode weet altijd de minste kanalen te vinden bij de Sony TV's, dus hadden ze net zo goed die full scan methode achterwege kunnen laten.
van maandag 29 juni 01.00 uur tot maandag 29 juni 06.00 uur
In verband met invoering Nederland 1, 2 en 3 in HD kunt u na het aanzetten van de box een pop-up melding ontvangen met de vraag of u de box wilt upgraden naar de nieuwste softwareversie. Bij klikken OK duurt het een paar minuten en de box zal opnieuw starten. Bij keuze niet upgraden blijft de oude versie in gebruik.

Ik hoop dat maandag de zenders ook bij de Snelscan verschijnen.
Is waarschijnlijk alleen een firmware update voor de Humax IRHD-5000C zodat die ook automatisch de HD simulcast kanalen vooraan in de kanalenlijst kan zetten. Heeft verder niets met de Sony TV's te maken en wil ook niet zeggen dat maandag deze HD kanalen worden vrij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
ArChie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:59:
[...]

Welke netwerk ID gebruik je? Deze kanalen zijn namelijk nog niet opgenomen in de Network Information Tables (NIT) voor de network ID's die bestemd zijn voor de klanten. Daardoor is het mogelijk dat de Sony ze niet weet te vinden. Men is nog steeds aan het testen en pas op 4 juli gaat men live.
Netwerkid: 5555
Frequentie: 372.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc16 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:26:
Netwerkid: 5555
Frequentie: 372.00
Voor dat netwerk ID zijn de Nederland x HD kanalen nog niet gedefinieerd en omdat hiervoor twee nieuwe Transport Streams gebruikt gaan worden waarnaar nog niet wordt verwezen in de Network Information Table (NIT) van netwerk ID 5555 is het verklaarbaar dat de Sony TV ze niet weet te vinden. Aangezien je ze wel gevonden hebt via de full scan is het mijn verwachting dat de Sony TV ze straks ook weet te vinden als de Nederland x HD kanalen wel worden opgenomen in de NIT van netwerk ID 5555. Geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
ArChie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 08:26:
[...]

Voor dat netwerk ID zijn de Nederland x HD kanalen nog niet gedefinieerd en omdat hiervoor twee nieuwe Transport Streams gebruikt gaan worden waarnaar nog niet wordt verwezen in de Network Information Table (NIT) van netwerk ID 5555 is het verklaarbaar dat de Sony TV ze niet weet te vinden. Aangezien je ze wel gevonden hebt via de full scan is het mijn verwachting dat de Sony TV ze straks ook weet te vinden als de Nederland x HD kanalen wel worden opgenomen in de NIT van netwerk ID 5555. Geduld dus.
We wachten het af :D. Het wachten op NL HD heeft toch al zolang geduurd dat dit weekje er ook nog wel bij kan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Vanmiddag nog maar een keer gebeld.
Iemand van de helpdesk ging een signaal zenden en probeerde iets te resetten.
Er gebeurde niets, vervolgens zouden ze het doorschuiven naar de technische dienst.
Mijn TV moest 4 uur aan laten staan en dan zou de kaart alsnog geactiveerd worden.
Het beeld is nog steeds zwart op de gecodeerde zenders, behalve NL1
Kan het zo zijn dat mijn kaart niet geactiveerd worden via de AlphaCrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinojo123 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:18:
Vanmiddag nog maar een keer gebeld.
Iemand van de helpdesk ging een signaal zenden en probeerde iets te resetten.
Er gebeurde niets, vervolgens zouden ze het doorschuiven naar de technische dienst.
Mijn TV moest 4 uur aan laten staan en dan zou de kaart alsnog geactiveerd worden.
Het beeld is nog steeds zwart op de gecodeerde zenders, behalve NL1
Kan het zo zijn dat mijn kaart niet geactiveerd worden via de AlphaCrypt?
De smartcard kan alleen maar geactiveerd worden als de TV is afgestemd op een digitaal kanaal. Je kan dus niet in de tussentijd analoge TV gaan kijken of een andere ingangsbron bekijken. Ook werkt het niet door de TV uit of standby te zetten. Je zal de TV dus afgestemd moeten laten staan op bijvoorbeeld Nederland 1 digitaal en dan afwachten tot het activatie signaal langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
M'n TV heeft de hele middag aangestaan op Ned 1digitaal :(
Morgen nog maar een keer proberen.
Werk jij bij Ziggo ArChie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik ben een klant in voormalig Multikabel gebied met interesse voor de DVB techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Ik wil graag overstappen op Ziggo, maar welke CA module moet ik kopen en waar kan je zo'n ding kopen? Ik heb een Sony Bravia 40W5500. Ik heb 'm al gescand op de Ziggo kabel en de TV vindt alle zenders, kan ze alleen niet bekijken m.u.v. Ned1 natuurlijk.

Is de Alphacrypt TC de beste keus in dit geval? Of kan ik beter nog (even) wachten totdat Ziggo officieel gaat met dat hele gebeuren?

[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 01-07-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:45:
Ik wil graag overstappen op Ziggo, maar welke CA module moet ik kopen en waar kan je zo'n ding kopen? Ik heb een Sony Bravia 40W5500. Ik heb 'm al gescand op de Ziggo kabel en de TV vindt alle zenders, kan ze alleen niet bekijken m.u.v. Ned1 natuurlijk.

Is de Alphacrypt TC de beste keus in dit geval? Of kan ik beter nog (even) wachten totdat Ziggo officieel gaat met dat hele gebeuren?
Als je twee maanden geduld hebt... Dan zou bekend moeten zijn waar Ziggo mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
BounceMeister schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:51:
[...]

Als je twee maanden geduld hebt... Dan zou bekend moeten zijn waar Ziggo mee komt.
Geduld is een schone zaak zegt men altijd he :) iets wat ik in dit soort situaties nooit heb. Was gewoon verbaasd hoe mooi het allemaal werkt, mooi EPG ingebouwd in de TV, mooie informatie als je van kanaal wisselt en geen extra AB nodig. Echt super lijkt me dat, kan dat vervelende iptv kastje wat ik nu heb mooi weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:45:

Jouw TV heeft een CI+ slot waarin je een CI+ CAM of een standaard DVB CI CAM kan gebruiken. Een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM is voorlopig nog niet verkrijgbaar, de laatste indicaties hebben het onder voorbehoud over eind augustus dus houd ik er maar rekening mee dat dit nog meer gaat uitlopen gezien de vakantie periode. Als het een beetje mee zit dan is het misschien een "aardigheidje" voor onder de kerstboom? We zullen het wel zien. Een standaard DVB CI CAM die (nog?) werkt bij Ziggo is wel verkrijgbaar, namelijk de AlphaCrypt Classic CAM. Een AlphaCrypt TC heeft geen zin voor een W5500 TV en is alleen maar duurder. De AlphaCrypt Classic CAM is verkrijgbaar vanaf zo'n 100 euro in diverse webshops. De risico's van de AlphaCrypt Classic CAM zullen je ondertussen wel bekend zijn, dus aan jou de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja het risico dat het niet werkt, of later niet meer werkt. Dat was mij inderdaad al bekend, maar ik hoor ook vaak dat het wel werkt dus het is wellicht de moeite waard om die gok te nemen toch? In ieder geval heel erg bedankt voor de info, ik ga eens rond kijken voor zo'n Alphacrypt Classic module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het risico dat het (nu) niet werkt lijkt me te verwaarlozen voor een W5500.

En mocht het toch niet werken dan stuur je de Alphacrypt terug naar de winkel. Je hebt immers 7 dagen bedenktijd als je via Internet koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
ik heb nog een alphacrypt met versie 3.09 in een 40W3000 zitten. Nu weet ik dat er nog problemen waren met de acceptatie van de alphacrypts op deze tv. Daarom zit ik een beetje met het volgende:
Tot nu toe werkt het allemaal, maar ik zit eraan te denken om hem te gaan updaten, is dit wel verstandig?
En wat zijn de extra features die ik krijg (is het uberhaupt interessant om te updaten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinojo123 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:20:
M'n TV heeft de hele middag aangestaan op Ned 1digitaal :(
Morgen nog maar een keer proberen.
Werk jij bij Ziggo ArChie?
Wat ik heb begrepen is dat een eerste activatie van een smartcard niet werkt i.c.m. alphacrypt.

Mijn advies zou zijn om de smartcard in een standaard decoder te stoppen (ik neem aan dat je een humax hebt staan). Vervolgens laat je de decoder een tijdje aan staan terwijl je een digitaal kanaal hebt geselecteeerd. Zo zou je smartcard geactiveerd moeten kunnen worden, waarna je hem in combinatie met alphacrypt kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Coolsnarf schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:33:
ik heb nog een alphacrypt met versie 3.09 in een 40W3000 zitten. Nu weet ik dat er nog problemen waren met de acceptatie van de alphacrypts op deze tv. Daarom zit ik een beetje met het volgende:
Tot nu toe werkt het allemaal, maar ik zit eraan te denken om hem te gaan updaten, is dit wel verstandig?
En wat zijn de extra features die ik krijg (is het uberhaupt interessant om te updaten)?
Ik heb ook een TV uit de 3000 serie. Ik heb juist geupdate. Ivm de verbetering van HD-Kanalen, het zappen, en het opstarten van het toestel icm de Alphacrypt. Dat duurde bij de oude versies zeker 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:16:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat een eerste activatie van een smartcard niet werkt i.c.m. alphacrypt.

Mijn advies zou zijn om de smartcard in een standaard decoder te stoppen (ik neem aan dat je een humax hebt staan). Vervolgens laat je de decoder een tijdje aan staan terwijl je een digitaal kanaal hebt geselecteeerd. Zo zou je smartcard geactiveerd moeten kunnen worden, waarna je hem in combinatie met alphacrypt kunt gebruiken.
Dat de decoder aan moet staan voor activatie is de grootste fabel. De ziggo medewerker klopt je code in vinkt aan welke zenderpakketten je wilt hebben. Activatie van de kaart gebeurt vervolgens binnen 48 uur. Dit is ongeacht of de decoder aan staat of niet.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:48
De medewerker van Ziggo heeft zelf bij mij aangegeven dat activatie het snelste verloopt als m'n Humax aan zou staan op NL 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
mrc16 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:18:
[...]

Ik heb ook een TV uit de 3000 serie. Ik heb juist geupdate. Ivm de verbetering van HD-Kanalen, het zappen, en het opstarten van het toestel icm de Alphacrypt. Dat duurde bij de oude versies zeker 1 minuut.
Nu mijn preview periode afgelopen is blijft mijn Alphacrypt weer op zwart staan.
Ik heb inmiddels een AC van iemand geleend en uitgesloten dat of mijn smart card of mijn TV niet in orde zou zijn.
Ik heb mijn AC ook op hem z'n tv getest en daar functioneerde de AC ook naar behoren.
Mijn AC heb ik inmiddels terug gestuurd en ik hoop dat ze na 4 weken er geen probleem van maken.
Mijn alphacrypt was van het begin af aan al niet in orde ik kreeg nl ook geen preview periode voordat m'n smartcard in een humax decoder had gezeten!
Tijdens mijn preview periode werkte alles perfekt todat de periode afgelopen was.

[ Voor 44% gewijzigd door pinojo123 op 02-07-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AkroBatik schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:08:
[...]

Dat de decoder aan moet staan voor activatie is de grootste fabel. De ziggo medewerker klopt je code in vinkt aan welke zenderpakketten je wilt hebben. Activatie van de kaart gebeurt vervolgens binnen 48 uur. Dit is ongeacht of de decoder aan staat of niet.
Ik vond het al een verontrustend bericht. Je zou dan alleen voor activatie een decoder van 100 euro moeten kopen, deze vervolgens in de kast leggen en je alphacrypt gebruiken.
Het hele idee is juist dat je geen decoder hoeft te kopen en hem ook niet naast je tv hoeft te zetten.

Het zal helaas wel weer afhangen van de intelligentie van de Ziggo medewerker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
pinojo123 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:53:
[...]

Klopt niet Alphacrypt is niet in orde.
Werkt hier toch echt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AkroBatik schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:08:
[...]
Wat ik heb begrepen is dat ziggo een activatie signaal uitzendt, en dat het van belang is dat deze aan de gebruikerskant wordt opgevangen (lees: dat de ontvanger op een digitaal kanaal is afgestemd)

Daarnaast wordt er op verschillende gebruikerfora melding gemaakt van het verschijnsel dat bovenstaande niet lekker werkt indien er gebruik gemaakt wordt van een TV met interne decoder i.c.m. een CAM (alphacrypt). Of dit aan de CAM ligt of aan de TV (of aan ziggo) is dan weer de vraag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc16 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:18:
Ik heb juist geupdate. Ivm de verbetering van HD-Kanalen, het zappen, en het opstarten van het toestel icm de Alphacrypt. Dat duurde bij de oude versies zeker 1 minuut.
Wil je een toelichten wat je bedoelt met die verbetering van HD kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:34:
Daarnaast wordt er op verschillende gebruikerfora melding gemaakt van het verschijnsel dat bovenstaande niet lekker werkt indien er gebruik gemaakt wordt van een TV met interne decoder i.c.m. een CAM (alphacrypt). Of dit aan de CAM ligt of aan de TV (of aan ziggo) is dan weer de vraag…
Het activeren van de smartcard gaat volgens mij ook gewoon in de AlphaCrypt, maar wat veel mensen zich niet realiseren is dat je er wel voor moet zorgen dat er er ook een Transport Stream signaal door die AlphaCrypt CAM gaat zodat de CAM de berichten die bestemd zijn voor de smartcard aan die smartcard kan doorgeven. Als men dan op iets anders afstemt dan de digitale TV kanalen, dan gaat er dus ook geen Transport Stream door de CAM en dus geen activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Het klopte dus wat ArChie zei dat de preview periode meteen werkt. _/-\o_
@ mrC ik bedoelde mijn Alphacrypt.

[ Voor 111% gewijzigd door pinojo123 op 02-07-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
ArChie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:14:
[...]

Wil je een toelichten wat je bedoelt met die verbetering van HD kanalen?
Zodra je naar een HD-Kanaal zapte wilde het beeld nog wel eens gaan flikkeren en duurde het even voordat je beeld had. Ivm het overschakelen naar de andere MPEG Decoder. Met de laatste update, in mijn geval 3.19 doet ie dat niet meer en gaat het schakelen een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc16 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:33:
Zodra je naar een HD-Kanaal zapte wilde het beeld nog wel eens gaan flikkeren en duurde het even voordat je beeld had. Ivm het overschakelen naar de andere MPEG Decoder. Met de laatste update, in mijn geval 3.19 doet ie dat niet meer en gaat het schakelen een stuk sneller.
Het zou kunnen dat het komt door een betere timing waardoor de AlphaCrypt mogelijk iets sneller kan beginnen met decrypten. De AlphaCrypt zelf doet niets met MPEG decoding, dat is de taak van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een titlechange :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zie de veranderde titel in mijn lijstje staan, en denk "Hé, zou Ziggo dan eindelijk eens officieel iets hebben gezegd, bijvoorbeeld dat in ieder geval het basispakket (dat eigenlijk sowieso al ongecodeerd zou moeten worden doorgegeven) met een Alphacrypt zou blijven werken!", maar nee dus. :P

Maar in ieder geval nog goed dat de Alphacrypt, in tegenstelling tot Ziggo, wel praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Even een gerucht uit de wereld helpen. Het activeren/registreren van een smartcard vind ook plaats wanneer er van een Alphacrypt (Classic of TC) wordt gebruikt. De helpdesk van Ziggo is in staat om entitlements in te stellen en op aandringen is er binnen enkele minuten beeld. Spreek met een medewerker nooit over de Alphacrypt Module, zeg bijvoorbeeld dat je een DCB-H360 hebt o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alleen maar Nederland3HD met mijn AlphaCrypt 3.18? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:49

HaTe

haat niet

Die HD zenders zouden toch pas vanaf morgen komen? Zo nee, op welke frequentie et cetera staan ze dan?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:16:
Die HD zenders zouden toch pas vanaf morgen komen? Zo nee, op welke frequentie et cetera staan ze dan?
Ik las op het Ziggo gebruikersforum dat het bij sommigen al werkt. Hier in Almelo (netwerkid 9004) vind ik alleen Nederland3HD.

Het kan natuurlijk zijn dat ik geduld moet hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17

Entity

9000rpm

Ik heb alle 3 de HD zenders en ze werken ook. Een week geleden kon ik ze al vinden, alleen toen deden ze het nog niet, nu wel dus. Postcode 4641 (Ossendrecht, West-Brabant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

HaTe schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:16:
Ik heb op mijn werk op meerdere TV's al mogen genieten van Nederland 1 HD t/m 3 HD.

Niet dat er veel in HD is, bij het aftellen naar wanneer het nieuws begint (digitale klok rechtsonderin en tekst-nieuws op het beeld) zie je de klok lekker scherp, en de logo's van de omroep/zender zijn ook mooi hd scherp. De rest van het beeld is echter gewoon SD. (opzich logisch)

Wat mij positief verrast heeft is dat een aantal sony's en samsungs in ons assortiment de HD zenders ook konden ontvangen met hun eigen ingebouwde dvb-c decoder . Dit was dan alleen Nederland 1 HD omdat er geen alphacrypt / ziggo kaart in zat, maar toch.

Een ouder type Sony vond het allemaal niet zo grappig trouwens, die liep telkens bijna vast als je van plan was om NL1 HD te kijken hehe 8)

Ohja, bij de sony deed ik handmatig een zoektocht van de week (digitaal laten zoeken, kon de frequentie en netwerkID op auto zetten, ging ie alles langs). Toen kwam ik overdag al Nederland 3 HD en HD Test tegen.

Sinds vandaag (vrijdag) stonden Nederland 1 HD t/m 3 HD pas officieel in de zenderlijst bij ons (netwerkcode 9001, twente).

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ohja, ander leuk feitje (en tot verbazing van mijzelf eigenlijk). het HD signaal was (vandaag) sneller dan het analoge kabelsignaal. Je zag het beeld op de HD zender dus eerder dan wanneer je analoog keek.

(normaal is digitaal ziggo signaal trager dan analoog signaal, 3 sec vertraging ongev.)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:44:
[...]
Ohja, bij de sony deed ik handmatig een zoektocht van de week (digitaal laten zoeken, kon de frequentie en netwerkID op auto zetten, ging ie alles langs). Toen kwam ik overdag al Nederland 3 HD en HD Test tegen.
Ik heb dus alleen die Nederland3 HD en HD Test, ik vermoed daarom dat het hier in Almelo een beetje achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

Voor Cogas is dat nog even zo, heb er ook last van :)

[ Voor 70% gewijzigd door mace op 03-07-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:48:
Voor Cogas is dat nog even zo, heb er ook last van :)
Thx! Dat zocht ik dus, iemand die er ook last van heeft, dan ligt het niet aan mijn installatie gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Hier in Zoetermeer vindt mijn tv met Alphacrypt i.c.m. Ziggo Ned 1, 2 en 3 in HD vorm, tv geeft ook netjes 1080 als signaal aan. Wel af en toe nog wat storing door het beeld (voornamelijk bij Nederland 3) maar neem aan dat dat nog wel bijtrekt :)

[ Voor 6% gewijzigd door BlizzarD op 03-07-2009 21:51 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb hier ook Cogas (Oldenzaal, Twenthe), gebruik Alphacrypt (natuurlijk) en MediaPortal.
Ik zie nu dat ik ook alleen NED3 heb :)
Wat een verschil trouwens tussen SD en HD :D
SD Nederland 3 PAS OP! 5MB BMP

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:51
Ook hier in Nieuwegein (3437) zijn de HD kanalen beschikbaar op NLD 1,2 en 3. SD staat op 71, 72 en 73. Heb wel even de kanalen met de snelzoeker opgezocht. 1 minuut. Helaas nog steeds geen snelheidsupgrade.

Ziggo AIO Extra 20/3
Samsung UE46B7020 + Alphacrypt 3.19

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

HaTe schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:10:
Ik heb hier ook Cogas (Oldenzaal, Twenthe), gebruik Alphacrypt (natuurlijk) en MediaPortal.
Ik zie nu dat ik ook alleen NED3 heb :)
Wat een verschil trouwens tussen SD en HD :D
HD Nederland 3 PAS OP! 5MB BMP
Je ziet het verschil inderdaad ja, maar volgens mij is het wel allebei SD beeldmateriaal waarbij de HD variant dus geupscaled is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

mace schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:51:
[...]

Je ziet het verschil inderdaad ja, maar volgens mij is het wel allebei SD beeldmateriaal waarbij de HD variant dus geupscaled is .
Ja dat denk ik ook, maar die logotjes _/-\o_
Het is in ieder geval op een hogere kwaliteit opgenomen dan dat ze het uitzenden, dat is zeker. Bij SD wordt het gedownscaled en bij HD iets geupscaled denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door HaTe op 03-07-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

HaTe schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:56:
[...]

Ja dat denk ik ook, maar die logotjes _/-\o_
Het is in ieder geval op een hogere kwaliteit opgenomen dan dat ze het uitzenden, dat is zeker. Bij SD wordt het gedownscaled en bij HD iets geupscaled denk ik.
Hmmmmnah, lijkt me erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Wat is de makkelijkste / snelste manier om je Alphacrypt te update naar 3.19

Btw wel Ned 1, 2 en 3 in volle HD te bewonderen hier icm met Sony TV en alphacrypt 3.18
Hoe ik gescand heb:

Digitaal Set-Up -> Digitaal afstemming -> Digitale Automatische afstemming.
Dan kiezen voor kabel en dan:
Scantype Snelscan.
Frequentie -> Handmatig 372000
Netwerk ID -> Handmatig 5555 of 05555
Symboolsnelheid - Handmatig 6875
Service type - Gratis Services.

En dan zoeken.

[ Voor 72% gewijzigd door robbinonline op 04-07-2009 00:07 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:52:
[...]

Mij ook, in dit voorbeeld. Ik heb net een sportprogramma gezien op Nederland 3 en dan zie je toch echt veel meer detail dan de SD versie, het ligt dus echt aan de uitzending. Dit voorbeeld van het programma "Toren C" is dan eigenlijk slecht, alleen de logo's maken het verschil.

Ik hoop wel dat ik morgen Ned1 en Ned2 ook in HD kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja anders kan ik de Tour niet kijken in HD. :'(

Wat ook beter is op de HD versie is de ondertiteling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

mace schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:52:
[...]

Misschien in dit voorbeeld ja :)
Maar ik denk dat wat ik zei over het algemeen wel het geval is. Denk je echt dat ze alles op zo'n lage resolutie (PAL) opnemen? Maarja, ik weet het natuurlijk niet zeker. Ik weet wel dat er ook een boel films in HD zijn uitgekomen die al heeel oud zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door HaTe op 04-07-2009 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

HaTe schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:27:
Misschien in dit voorbeeld ja :)
En in bijna elk voorbeeld.

Kijk, mogelijke uitzonderingen is TV-materiaal welke origineel op film is opgenomen i.p.v. op band.
Deze moeten dan wel weer opnieuw ingescand worden op HD resolutie en dan weer opnieuw aangekocht door de omroep. Er is dus een kleine kans dat er in de toekomst oude series in HD komen, maar die kans acht ik zeer klein.
Maar ik denk dat wat ik zei over het algemeen wel het geval is. Denk je echt dat ze alles op zo'n lage resolutie (PAL) opnemen?
Voor TV wel ja.
Maarja, ik weet het natuurlijk niet zeker. Ik weet wel dat er ook een boel films in HD zijn uitgekomen die al heeel oud zijn.
Dat komt omdat films niet op band worden opgenomen maar op, je raad het al, film.
Film heeft een veel hogere resolutie dan PAL dus oude films worden gewoon opnieuw ingescand en uitgebracht in HD.

Hier nog steeds geen Ned1 en Ned2 HD overigens. :(

[ Voor 27% gewijzigd door mace op 04-07-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

mace schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:52:
[...]
Hier nog steeds geen Ned1 en Ned2 HD overigens. :(
Heb je al opnieuw de zenders laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor postcode 7609 (Cogas-gebied, Almelo) wordt de volgende storing weergegeven op de Ziggo website:

Groepsstoring
sinds zaterdag 4 juli 07.30 uur
Ziggo is vrijdag 3 juli gestart met het uitzenden in High Definition kwaliteit van de zenders Nederland 1,2 en 3.

Indien de zenders niet of niet goed doorkomen kunt u het volgende doen:

Stap 1: Haal de digitale ontvanger voor gedurende 30 seconden van de stroom en plaats deze daarna weer terug op de stroom.
Stap 2. Start de softwareupdate vanuit het menu (indien beschikbaar)
Stap 3. Zet de digitale ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen en voer opnieuw een volledige netwerkinstallatie uit.

Wij adviseren u om hiervoor de handleiding van uw digitale ontvanger te raadplegen.
Kopieer de onderstaande link naar de adresbalk van uw internet browser/Explorer om de handleiding van uw digitale ontvanger weer te geven:
http://www.ziggo.nl/klant...-downloads/handleidingen/

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Joepie, NED 1, 2 en drie in HD zonder alphacrypt, rechtstreeks op mijn TX-p42G10 in het Caiway gebied!!! geweldig!!!!

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Alfisti schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:16:
[...]

Heb je al opnieuw de zenders laten zoeken?
Meermaals.

Ik ga even de tip van Henry proberen. :)

(favorietenlijst wéér kwijt grmbl.)

edit: geen sjoege. :(

[ Voor 12% gewijzigd door mace op 04-07-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:49:
[...]

Meermaals.

Ik ga even de tip van Henry proberen. :)

(favorietenlijst wéér kwijt grmbl.)

edit: geen sjoege. :(
Heb je trouwens een officiele decoder of een alphacrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier in ziggo Noord-Brabant (Den Bosch), alphacrypt 3.18 in een samsung 32B650. De TV laten snelzoeken, netwerk ID 1111, frequentie 356000KHz en binnen een minuut 259 zenders gevonden waarbij de Nederland HD zenders netjes op de juiste plaats staan. Perfect.

In eerste instantie erg veel storing op Nederland 1 en 2, waarbij ik zag dat deze zenders relatief hoog in het frequentiegebied staan (>800000KHz). Een monteur melde eerder deze week dat ons AOP 98 meter van het verdeel punt ligt, net iets te ver eigenlijk. Gekeken wat ik thuis kon inkorten aan bekabeling en dat was uiteindelijk een meter of 10 en dat lijkt voldoende te zijn voor storingsvrij ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
robbinonline schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:04:
Wat is de makkelijkste / snelste manier om je Alphacrypt te update naar 3.19
Zoals het iedereen het doet.
Dus of in een oude laptop steken, en update van de mascom site halen.
Of in een schotelontvanger steken... alphacrypt menu ingaan en update vanuit de satelliet binnenkrijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 04-07-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:14:
[...]

Heb je trouwens een officiele decoder of een alphacrypt?
Officieel, Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Hoe is bij jullie de deinterlacing/smoothness van NED 1, 2 en 3 HD? Bij mij lijkt het wel of hij Blend Deinterlaced en af en toe zitten er schokjes in.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chilly_Willy schreef op zondag 05 juli 2009 @ 09:08:
Hoe is bij jullie de deinterlacing/smoothness van NED 1, 2 en 3 HD? Bij mij lijkt het wel of hij Blend Deinterlaced en af en toe zitten er schokjes in.
Wat heeft dit nu met een AlphaCrypt te maken? Begin een nieuw topic over Nederland 1, 2 en 3 in HD voordat hier de boel nog meer off-topic gaat, of post deze vraag in een topic van het apparaat dat je gebruikt om Nederland 1, 2 en 3 in HD weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand in Cogas gebied Ned1HD en Ned2 HD al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:27:
Heeft iemand in Cogas gebied Ned1HD en Ned2 HD al werkend?
Hier ook niet.. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nope... Stel prutsers ook bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
nieuws: Ziggo CAM CI+-module voor hdtv's eind juli leverbaar

Geeft wel een hoop inzicht

Nu nog maar hopen dat dit gaat werken met de Samsung UE46b6000

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook de alphacrypt IC verkrijgbaar. Dit is een uitgeklede alphacrypt classic. De alphacrypt ic bevat 3 coderingen. Irdeto I, Irdeto II (voor ziggo), Cryptoworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:34:
Er is nu ook de alphacrypt IC verkrijgbaar. Dit is een uitgeklede alphacrypt classic. De alphacrypt ic bevat 3 coderingen. Irdeto I, Irdeto II (voor ziggo), Cryptoworks.
Klinkt op zich goed, maar er is geen informatie over te vinden bij Mascom of op de AlphaCrypt website. Handiger was natuurlijk een AlphaCrypt NL geweest met daarop ondersteuning voor de in Nederland gebruikte Conditional Access Systems waaronder Conax zodat de AlphaCrypt CAM later eventueel nog van de hand is te doen als Conax CAM mocht Ziggo met een actie komen om de AlphaCrypt CAM te dwarsbomen.

Maar goed, wat moet deze AlphaCrypt IC dan gaan kosten en, nog belangrijker, waar is die AlphaCrypt IC uberhaupt te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:38:
[...]

Klinkt op zich goed, maar er is geen informatie over te vinden bij Mascom of op de AlphaCrypt website. Handiger was natuurlijk een AlphaCrypt NL geweest met daarop ondersteuning voor de in Nederland gebruikte Conditional Access Systems waaronder Conax zodat de AlphaCrypt CAM later eventueel nog van de hand is te doen als Conax CAM mocht Ziggo met een actie komen om de AlphaCrypt CAM te dwarsbomen.

Maar goed, wat moet deze AlphaCrypt IC dan gaan kosten en, nog belangrijker, waar is die AlphaCrypt IC uberhaupt te koop.
De CAM kost icm. een floppydtv nu nog maar 199 euro dus dat is ongeveer 50 euro voor de cam. zie ook de firedtv.nl website

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:41:
De CAM kost icm. een floppydtv nu nog maar 199 euro dus dat is ongeveer 50 euro voor de cam. zie ook de firedtv.nl website
Die site had ik ondertussen ook weten te vinden, maar helaas is het niet mogelijk om de AlphaCrypt IC CAM los te bestellen via de webshop aldaar. Als deze AlphaCrypt IC CAM inderdaad voor 50 à 60 euro los te krijgen zal zijn, dan is dat een uitkomst voor iedereen met een apparaat met een standaard DVB CI slot en DVB-C tuner aangezien het onduidelijk is of de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+CAM van Ziggo uberhaupt mag functioneren in een standaard DVB CI slot. En het is natuurlijk ook niet verkeerd dat deze AlphaCrypt IC CAM tussen de 10 en 30 euro goedkoper is dan de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+CAM die volgens de laatste berichten tussen de 70 à 80 euro moet gaan kosten.

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/6789/alphacryptic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHenge
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
ArChie schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:57:
Let erop dat het om alle coax bekabeling/aansuitlingen/materialen in huis gaat vanaf het zogenaamde Abonnee Overname Punt (AOP) van het kabelbedrijf dat veelal in de meterkast binnen komt. Dus ook coax kabels in muren en aansluitpunten in kamers kunnen eventueel van mindere kwaliteit zijn. En vergeet de eventuele versterkers van bouwmarkt kwaliteit en splitters niet.

Verder wil het signaal via de coax kabel ook nog wel eens behoorlijk slechter worden als er wordt doorgelust via allerlei andere apparaten waaronder externe digitale TV ontvangers en/of recorders. In dat geval is het aan te bevelen om een kwalitatief goede splitter te gebruiken om ieder apparaat van het signaal te voorzien i.p.v. door te lussen.

[...]

Prima kabeltje met goed afgeschermde connectoren. Van die plastic bouwmarkt connectoren kunnen echt niet meer in deze tijd. Als je die nog ergens in huis gebruikt dan vervangen door dezelfde connectoren als ook op die Hirschmann kabel zitten (zijn los verkrijgbaar).
Wederom dank voor de adviezen. In mijn huurappartement komt de kabel echter door de muur van de keuken naar binnen..., om vervolgens langs de plint en dan wederom door de muur in de woonkamer uit te komen. Dus het enige wat ik nog zou kunnen vervangen is het aansluitpunt in de woonkamer. Naja, dat geloof ik eigenlijk verder wel.
ArChie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:52:
Die site had ik ondertussen ook weten te vinden, maar helaas is het niet mogelijk om de AlphaCrypt IC CAM los te bestellen via de webshop aldaar. Als deze AlphaCrypt IC CAM inderdaad voor 50 à 60 euro los te krijgen zal zijn, dan is dat een uitkomst voor iedereen met een apparaat met een standaard DVB CI slot en DVB-C tuner aangezien het onduidelijk is of de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+CAM van Ziggo uberhaupt mag functioneren in een standaard DVB CI slot. En het is natuurlijk ook niet verkeerd dat deze AlphaCrypt IC CAM tussen de 10 en 30 euro goedkoper is dan de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+CAM die volgens de laatste berichten tussen de 70 à 80 euro moet gaan kosten.
Het is dus alleen een uitkomst vanwege het prijsverschil met zowel de AlphaCrypt Classic als de aanstaande Ziggo Irdeto CI+ module...?

Op firedtv.nl staat trouwens ook: "De Alphacrypt IC is éénmalig geproduceerd en komt dus niet weer voor deze prijs. Wanneer de voorraad Alphacrypt IC op is zullen we dus terug vallen op de Alphacrypt Classic." Maar voor de rest heb ik op heel het www niets kunnen vinden...

Begrijp ik het ook goed dat de AlphaCrypt Classic tevens Conax ondersteunt? Dat betekent dus dat ik er ook mee naar NL 1, 2 en 3 zou kunnen kijken via Digitenne, aangezien deze free-to-air zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SHenge schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:04:
Op firedtv.nl staat trouwens ook: "De Alphacrypt IC is éénmalig geproduceerd en komt dus niet weer voor deze prijs. Wanneer de voorraad Alphacrypt IC op is zullen we dus terug vallen op de Alphacrypt Classic." Maar voor de rest heb ik op heel het www niets kunnen vinden...
Klinkt toch een beetje vreemd. Support Mascom dat ding dan naderhand nog?
Begrijp ik het ook goed dat de AlphaCrypt Classic tevens Conax ondersteunt? Dat betekent dus dat ik er ook mee naar NL 1, 2 en 3 zou kunnen kijken via Digitenne, aangezien deze free-to-air zijn?
Eh, free-to-air betekent dat je NL 1, 2 en 3 kunt kijken zonder ook maar een CAM te hoeven gebruiken. Antenne erin en kijken maar.

En ja, de AC Classic ondersteunt ook Conax dus je kunt hem in een DVB-T toestel gebruiken met je smartcard van Digitenne. Een AC Classic is dus altijd nog te gebruiken als CAM voor Digitenne, mocht de Irdeto decodering voor de kabelboeren ooit niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SHenge schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:04:
Het is dus alleen een uitkomst vanwege het prijsverschil met zowel de AlphaCrypt Classic als de aanstaande Ziggo Irdeto CI+ module...?
Velen zitten tegen de prijs van 100 of meer euro voor de AlphaCrypt Classic CAM aan te hikken gezien de onzekerheid over het blijven functioneren van de AlphaCrypt Classic CAM. Niemand weet immers wat Ziggo van plan is in de toekomst in de strijd tegen alles wat ze zelf niet "goedgekeurd" hebben. Bij bedragen van ongeveer 50 euro wordt die drempel natuurlijk een stuk lager bij dergelijke risico's.
Kijk, dat stond dus niet op die algemene pagina met uitleg over de diverse CAMs. Jammer, want dan zal die AlphaCrypt IC CAM ook wel niet beschikbaar komen voor de losse verkoop zonder FloppyDTV. Ik begrijp dan niet goed waarom media-center.nl hier in dit topic over de AlphaCrypt Classic CAM komt vertellen dat er ook een AlphaCrypt IC CAM verkrijgbaar is als die toch niet los te koop is. Lijkt dan meer op reclame maken voor de aanbieding van de FloppyDTV in combinatie met een AlphaCrypt CAM. Voor dergelijke PC-TV oplossingen zijn er weer andere topics.
De AlphaCrypt Classic CAM ondersteunt ook Conax en is als zodanig dus te gebruiken in combinatie met de smartcard voor Digitenne van KPN. Nederland 1, 2 en 3 zijn echter niet van encryptie voorzien bij Digitenne wat FTA genoemd wordt en dus inhoud dat je helemaal geen CAM en smartcard nodig hebt om die kanalen te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 02:01:
Klinkt toch een beetje vreemd. Support Mascom dat ding dan naderhand nog?
Inderdaad, zeker omdat er bij Mascom (www.mascom.de) of de AlphaCrypt (www.alphacrypt.de) website niets te vinden is over deze AlphaCrypt IC CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heeft 't nut om de nieuwe firmware van AlphaCrypt er op te zetten, versie 3.19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat in het hele Cogas gebied de HD zenders (Ned1, 2) niet doen en Ziggo weet gewoon van niets wanneer je ze opbelt. Dat is toch idioot?

Zijn er mensen in Cogas gebied (even los van de decoder) die Nederland1HD en Nederland2HD kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHenge
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 02:01:
Eh, free-to-air betekent dat je NL 1, 2 en 3 kunt kijken zonder ook maar een CAM te hoeven gebruiken. Antenne erin en kijken maar.
ArChie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:49:
De AlphaCrypt Classic CAM ondersteunt ook Conax en is als zodanig dus te gebruiken in combinatie met de smartcard voor Digitenne van KPN. Nederland 1, 2 en 3 zijn echter niet van encryptie voorzien bij Digitenne wat FTA genoemd wordt en dus inhoud dat je helemaal geen CAM en smartcard nodig hebt om die kanalen te kunnen ontvangen.
Stom van me. Dat wist ik eigenlijk wel, maar even niet goed nagedacht. Maar mijn feitelijke vraag is beantwoord en ik kan hem dus ook voor Digitenne gebruiken, hoewel ik niet verwacht dat ik dat ooit zal doen.

OK, ik denk dat ik het plaatje nu wel redelijk rond heb in mijn hoofd. Dank voor jullie tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:14:
Ik heb het idee dat in het hele Cogas gebied de HD zenders (Ned1, 2) niet doen en Ziggo weet gewoon van niets wanneer je ze opbelt. Dat is toch idioot?

Zijn er mensen in Cogas gebied (even los van de decoder) die Nederland1HD en Nederland2HD kunnen ontvangen?
Deze gast zegt dat het nu gefixt is, ik ga vanavond thuis even kijken:
quote: Ziggo-gebruikers forum
Sinds vanochtend zijn NED1 HD en NED2 HD beschikbaar in Almelo. (althans bij mij thuis) Ziet er prima uit, geen storingen. Ook geen bijzondere verbetering t.o.v. SD, maar dat was ook niet verwacht.

Wel een irritant lip sync probleem. Het verschil is minimaal bij PCM op de Samsung, maar net genoeg (kijk maar naar het journaal) om verdrietig van te worden.
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=180817#post180817

edit: Ik heb net met Cogas gesproken en zij konden mij vertellen dat er vanochtend een technische wijziging was doorgevoerd en dat het nu moet werken!

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 07-07-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:28:
[...]

Deze gast zegt dat het nu gefixt is, ik ga vanavond thuis even kijken:

[...]

http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=180817#post180817

edit: Ik heb net met Cogas gesproken en zij konden mij vertellen dat er vanochtend een technische wijziging was doorgevoerd en dat het nu moet werken!
_/-\o_ Eindelijk werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik kan inmiddels ook bevestigen dat het werkt, alle problemen zijn dus opgelost in Almelo e.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:41:
[...]

Ik heb deze maandag om 17uur besteld. Vanmorgen was de koerier om 8.30 bij mij thuis. Had er 13 (!!) bij zich. dus meer die gebruik maken van de aanbieding. :)

Verpakking zag er goed uit, volgens persoon die hem aannam.

Vanavond ga ik hem installeren. zal dan hier posten met meer info....

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:00:
Heeft 't nut om de nieuwe firmware van AlphaCrypt er op te zetten, versie 3.19?
Welke versie staat er dan nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ArChie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:21:
[...]

Welke versie staat er dan nu op?
Ik geloof 3.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is de 3.19 update alleen uitgebracht om de ondersteuning voor een bepaalde Duitse digitale TV provider uit te schakelen. Als 3.18 goed werkt dan zou ik dat zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het volgende staat er in de release notes, maar ik ben slecht in Duits :S

V3.19 vom 10.3.2009
-Cryptoworks Filterung der Shared EMMs nochmals überarbeitet (bei ORF kam es teilweise zu Verzögerungen bei Freischaltungen, die Verbesserungen aus V3.13 hatten sich als wenig wirksam herausgestellt)
-diese Änderung behebt auch ein Problem mit sehr alten Cryptoworks ORF-Karten, die sich nach fehlerhaften Freischaltsignalen tot stellten und damit einen Bildausfall von einigen Sekunden verursachten (trat mehrmals pro Tag auf)
-neue ORF Irdeto/Cryptoworks Smartkarten (SN beginnt mit C8), die sich abwechselnd mit beiden CA-Systemen melden, werden speziell erkannt und nun immer im Cryptoworks-Modus betrieben (somit einheitliche Anzeige bei den Berechtigungen und Vermeidung von Missverständnissen im Zusammenhang mit Meldung der CA-Systeme an den Receiver und umgekehrt).
-im TC-Modul wurden Freischaltungen bei zwei gesteckten Cryptoworks-Smartkarten des gleichen Anbieters teilweise nicht weitergeleitet, Problem nun behoben
-Conax PIN-Eingaben verbessert (teilweise wurde nach Falscheingabe oder Umschaltung des Senders keine erneute Aufforderung angezeigt). Desweiteren ist die Kommunikation diesbezüglich mit der Smartkarte korrigiert (damit auch Betrieb der Pro-Version bei vorgesperrten Kanälen nun reibungslos und mittels Pro-Version Mehrkanalentschlüsselung mit diesen Kanälen nun möglich).
-Conax: im TC-Modul wurden die Freischaltungen nicht mehr auf die SIM-Karte geleitet (Fehler tritt seit V3.16 auf - erkennbar an falsch angezeigter SN im Menü) - Problem ist nun behoben
-kleine Verbesserung bei der PIN-Eingabe mit Topfield 5500 (noch Testphase)
-mit einigen seltenen Gerätekombinationen funkionierten einige HD-Kanäle nicht mehr seit V3.18, das Problem ist nun mit Anpassungen behoben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Ik heb onlangs nog ge-update van 3.08 dacht ik naar 3.19 ... maar kan niet echt gruwelijk groot verschil ontdekken. Maar goed, het werkt nog steeds dus waarom niet doen ...?!

PS: Alphacrypt Classic i.c.m. Philips 37PFL8404H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Alphacrypt IC is nu ook beschikbaar voor losse verkoop. 79,95 is de eindprijs.
Deze cam beschikt net als de Alphacrypt Full ook over 3.19 firmware.

Afbeeldingslocatie: http://www.firedtv.nl/cms/images/stories/alphacryptic.jpg

Als alternatief is er op dit moment de Alphacrypt IC versie verkrijgbaar. Deze CAM bied inplaats van 6 coderingen zoals de Alphacrypt Full CAM maar 3 coderingen waaronder Irdeto 2. Dus deze cam is uitermate geschikt voor digitale televisie van bijvoorbeeld ziggo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:52:
De Alphacrypt IC is nu ook beschikbaar voor losse verkoop. 79,95 is de eindprijs.
Helaas is dat toch bijna 30 euro meer dan de eerste schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:25:
Het volgende staat er in de release notes, maar ik ben slecht in Duits

...

-mit einigen seltenen Gerätekombinationen funkionierten einige HD-Kanäle nicht mehr seit V3.18, das Problem ist nun mit Anpassungen behoben
Als je met versie 3.18 problemen hebt met sommige HD kanalen, dan kan 3.19 mogelijk een verbetering brengen. Meer relevante wijzigingen kan ik niet ontdekken in die Duitse text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ArChie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:41:
[...]

Als je met versie 3.18 problemen hebt met sommige HD kanalen, dan kan 3.19 mogelijk een verbetering brengen. Meer relevante wijzigingen kan ik niet ontdekken in die Duitse text.
Ok thanks. Ik heb niet echt problemen met HD kanalen, maar ik kijk ze dan ook vrij weinig. Af en toe wat artifacts, maar dat ligt eerder aan de goedkope coax-kabel die ik heb liggen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

ArChie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:36:
[...]

Helaas is dat toch bijna 30 euro meer dan de eerste schatting.
Ja, dan kan je net zo goed de officiële CI+ cam van ziggo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
tiguan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:57:
[...]
Ok thanks. Ik heb niet echt problemen met HD kanalen, maar ik kijk ze dan ook vrij weinig. Af en toe wat artifacts, maar dat ligt eerder aan de goedkope coax-kabel die ik heb liggen denk ik dan.
Controleer je signaal status dan even! In de meestel LCD toestellen heb je daar opties voor. Bij Sony gebruik je de Options knop en daarna de onderste optie. Goed aangesloten pluggen doen ook wonderen. Zorg ervoor dat en de mantel en de kern op de juiste manier contact met de plug maken!

En wat betreft de alphacrypt updates... Een update wil niet altijd een verbetering betekenen. In de changelog lees je de wijzigingen, en dan kan je zelf bepalen of deze op jouw situatie van toepassing zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Friedchicken op 08-07-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het signaalniveau staat bij mij op Sterk, dus dat zal dan wel goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
mace schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:00:
[...]

Ja, dan kan je net zo goed de officiële CI+ cam van ziggo kopen.
Maar die is volgens de officiele verkooppunten niet leverbaar, en hadden er zelfs nog nooit van gehoord.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:17:

[...]

Maar die is volgens de officiele verkooppunten niet leverbaar, en hadden er zelfs nog nooit van gehoord.
Nog niet.

Het was me meer om het feit dat de officiële cam net zo duur is, en dan weet je zeker dat je ondersteuning hebt. En een CI+ cam is backwards compatible met oude CI sloten.

Je hebt natuurlijk wel dat als ze die DRM op bepaalde uitzendingen gaan zetten dat je dan geen beeld meer hebt, maar dat zou je met die Alphacrypt ook niet hebben dus dan maakt het niks uit.

[ Voor 42% gewijzigd door mace op 20-07-2009 09:51 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.