ik heb nu een Samsung 42" plasma scherm wat ongeveer 4-5 jaar oud is. Het was een van de eerste plasmaschermen toendertijd, helaas een erg lage resolutie, maar ben hier toch erg tevreden mee geweest. Ik weet nog dit het enige 42" scherm was in de winkel, er stonden nog een paar 32< LCD tv's en de rest was allemaal gewoon nog CRT.
Nu ik sinds kort een PS3 heb en ook in het algemeen een betere beeldkwaliteit wil , ben ik op zoek gegaan naar een waardige opvolger. In eerste instantie wilde ik gewoon weer een nieuwe plasma en wel van het type 50a550.
Dit is ook een full hd scherm met alle specs redelijk maximaal in mijn ogen.
Dit zou als ik een plasmascherm aan zou schaffen denk ik de beste keuze zijn... (aangezien ik toch zeker voor een samsung wil gaan)
Maar nu kwam ik uit op dit topic, over plasmaschermen zijn verdacht weinig topics te vinden...
Zou dat een bepaalde reden hebben?
Ik moet zeggen, mijn interesse voor een LCD TV is nu toch wel gewekt. Ik heb het dan over de 5 serie, de 46-A552 maar waarschijnlijk wordt het dan toch de 52-A552. Size does matter he? Ik denk niet dat de 656 serie erg veel meerwaarde voor mij heeft.
Het zal misschien al vaker voorbij zijn gekomen, maar wat is nu de belangrijkste reden op voor LCD te gaan ipv plasma. Ik heb wel een vaker naar LCD tv's gekeken, maar kan nou niet zeggen dat ik daar zou zo kapot van was. Wat dat betreft heb ik plasmaschermen altijd een wat "natuurlijker" beeld gevonden.
Ik vond vroeger bv een Philips 100Hz tv ook niks omdat het leek alsof alles met een handycam was opgenomen terwijl je bij een Sony bv veel warmer van kleur was. Die vergelijking maak ik nu ook met LCD/plasma.
Ik ga natuurlijk de komende tijd nog wel in de winkel kijken enz en dan zal ik natuurlijk wel zelf beoordelen wat ik mooi vind en wat niet. Ik zag trouwens laatst in een winkel een Samsung 52" van vorig jaar hangen (de 86 nog iets) en dat was wel kwijlen zeg. Voor het eerste dat ik dacht bij een LCD tv : WOW! Kwam misschien ook wel door het formaat.
Maar goed, ik ga dit topic voorlopig wel blijven volgen en zal ook wel laten weten als ik wat besloten heb.
[
Voor 6% gewijzigd door
Jeroenit op 12-05-2008 13:25
]
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2