[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 10

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 155.870 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 10:32
Adlermann schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:36:
[...]

De meeste LCD's hebben wel een vertekend zwart als je er schuin voor zit. Je merkt redelijk snel de effecten van de beperktere inkijkhoek. Bij mijn M87 wordt het meer grijs als je er in een hoek van 170 graden naar kijkt.
Dit gaat over de LE46a656 toch? Ik heb niks vvan paarse/vertekende beelden mee gemaakt? En het beperkte aan reviews dat ik over dit toestel heb kunnen vinden waar zeer positief over het zwart wat de tv produceerde en de 120Hz (bij blueray)..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Realtec schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:44:
Zo dan heb het hele topic ff doorgelezen :)

Wil binnenkort ook een lcd tv gaan aanschaffen en ben even aan het rondneuzen wat er zoal op de markt is. Het word zeer waarschijnlijk een Samsung.

Ik wil de tv gaan gebruiken als pc monitor en als tv en in de toekomst moet er nog een ps3 komen.
Had eerst de LE40M87BD op het oog maar na het lezen van dit topic ben ik daar beetje van afgestapt.
En voor een beetje meer geld kan ik voor de LE40A552 gaan, dit is toch een nieuwere type?

Maar nu zit ik na te denken over de kijkafstand aangezien ik hem ook als pc monitor wil gaan gebruiken is het dan wel verstandig om voor een 40 inch te gaan?
Ik heb een woon/slaapkamer (studentenhuis) en mijn bureau is 1 meter diep en vanaf de bank heb ik een kijkafstand van 3.5 meter.
40 inch lijkt me ideaal! En ja de LE4055x is de opvolger van de M86/87. Goede keuze!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:05
Uhmmie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:45:
[...]

Dit gaat over de LE46a656 toch? Ik heb niks vvan paarse/vertekende beelden mee gemaakt? En het beperkte aan reviews dat ik over dit toestel heb kunnen vinden waar zeer positief over het zwart wat de tv produceerde en de 120Hz (bij blueray)..
Ja, maar mijn reactie was meer bedoeld als "als je er niet recht voor zit, heeft elke LCD wel zo z'n problemen". Samsung staat erom bekend dat ze zeer goede zwartwaarden hebben. Zelfs de m87 serie heeft bijna plasma zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Adlermann schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:36:
[...]

De meeste LCD's hebben wel een vertekend zwart als je er schuin voor zit. Je merkt redelijk snel de effecten van de beperktere inkijkhoek. Bij mijn M87 wordt het meer grijs als je er in een hoek van 170 graden naar kijkt.
Heb zelf de M87 gehad en weet wel wat je bedoeld maar wat ik zag verbaasde zelf de verkoper die zei dat ze alles hadden geprobeerd maar dat het niet beter werd. Ik praat niet over 170 graden maar zelfs als je 1 stap opzij doet of its van boven kijkt.
De 52 inch had het totaal niet! Zit dus een ander panel in. Hoop niet dat het een LE46A656 algeheel probleem is want die wil ik zelf ook!

Lees dit 101 paginas tellende topic maar eens door over die TV....
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=720970

[ Voor 7% gewijzigd door wimpie007 op 13-05-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Adlermann schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:51:
[...]

Ja, maar mijn reactie was meer bedoeld als "als je er niet recht voor zit, heeft elke LCD wel zo z'n problemen". Samsung staat erom bekend dat ze zeer goede zwartwaarden hebben. Zelfs de m87 serie heeft bijna plasma zwart.
Ups. Ik wilde eigenlijk wimpie quoten, waar jij ook op reageerde ;).. Maar ik vond het scherm iig ook bijzonder mooi (grootste reden waarom ik mijn opgeladen philips tv uit eindelijk heb laten staan)..

Ik zit alleen zelf echt te twijfelen over welke maat ik alleen moet nemen.. Hij mag uit eindelijk max 2m20c breed zijn :+ dus de kast is groot genoeg :D.. Maar ik heb eindelijk de prijzen door gekregen voor wat ik ze via het werk van mijn vriendin kan kopen.. 40' is uit eindelijk 1350-100(cashback)=1250 geworden.. 46" is 1750-300(cashback)=1450 geworden en 52" is 2650-500=2150..

Ik had echt gehoopt dat de prijs voor de 52" een stuk lager uit zou vallen, maar aangezien dat model een bijzondere levering wordt is de prijs gebaseerd op de adviesprijs ipv een actuelle prijs :S.. Ik hoop dat ze nog voor het einde van de samsung actie zelf iets doen omtrent het EK :P.. Dus ik ga het nog maar even afwachten.. Vooral omdat ik de 5 serie 52" al kan kopen voor 2000-500=1500..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

wimpie007 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:01:
Heb zelf de M87 gehad en weet wel wat je bedoeld maar wat ik zag verbaasde zelf de verkoper die zei dat ze alles hadden geprobeerd maar dat het niet beter werd. Ik praat niet over 170 graden maar zelfs als je 1 stap opzij doet of its van boven kijkt.
De 52 inch had het totaal niet! Zit dus een ander panel in. Hoop niet dat het een LE46A656 algeheel probleem is want die wil ik zelf ook!
Klinkt als een productiefout bij die specifieke TV, ik heb het zelf nl niet waargenomen bij MM A'dam.
Als het goed is hebben de 40, 46 en 52" 6 series trouwens hetzelfde type panel.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

DaChosen1 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:20:
Ik moet zeggen, mijn interesse voor een LCD TV is nu toch wel gewekt. Ik heb het dan over de 5 serie, de 46-A552 maar waarschijnlijk wordt het dan toch de 52-A552. Size does matter he? Ik denk niet dat de 656 serie erg veel meerwaarde voor mij heeft.

Het zal misschien al vaker voorbij zijn gekomen, maar wat is nu de belangrijkste reden op voor LCD te gaan ipv plasma. Ik heb wel een vaker naar LCD tv's gekeken, maar kan nou niet zeggen dat ik daar zou zo kapot van was. Wat dat betreft heb ik plasmaschermen altijd een wat "natuurlijker" beeld gevonden.
Ik vond de 656 zelf iets natuurlijker ogen dan de 552, maar ben er (nog) niet van overtuigd dat ik het 't prijsverschil waard vind. De F96 blijft toch 't mooist, maar is gewoon onbetaalbaar helaas ;)

Je geeft aan dat je van plan bent aardig wat te gaan gamen. Ik heb zelf die afweging ook gemaakt, mijn portemonnee zegt plasma, maar de rest helaas LCD. Voor gamen ben je toch echt beter af met LCD. Kijk je overwegend of exclusief films dan is plasma een serieuze optie.
Ik heb vandaag nog staan vergelijken en de nieuwe Samsung 5 serie plasma's blijkt, naast een aanmerkelijk mindere helderheid (wit=grijs) t.o.v. de 5 serie LCD, nog steeds het bekende plasma beeldretentieprobleem te hebben... en het was akelig duidelijk te zien op de witte "Samsung" background die zo nu en dan in beeld kwam (HD fish screensaver). De helft van het beeld was lichtblauw, en de andere helft lichtpaars, beide retentie, waar het spierwit had moeten zijn. Bij navraag bij een vriend die verkoper is op die afdeling schijnen ook de duurdere Panasonics hier nog gewoon last van te hebben, zij het in wat mindere mate.
Gezien je bij gamen heel vaak stilstaande beeldonderdelen hebt kan ik je dus ook in dat opzicht plasma afraden... voor mij was het in ieder geval de doorslag om 't ondanks de lagere prijs niet te doen.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26230

Dat paarse is gewoon een foute instelling denk ik. Bij de MM in Rdam was de 46"A656 zo paars als ik weet niet wat terwijl de 40"656 echt strak zwart was.

Ik heb trouwens ook de 46" 656 besteld besteld bij MM voor de eerder genoemde prijs. Was trouwens niet meer op voorraad, ze zaten op -5 ofzo.

W.Wez, die winkel waar je het over hebt, heeft die nog goede extra garentie(verzekering) plannen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26230 op 14-05-2008 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261765

Ik heb een LE40R81B.Ik heb een satellietontvanger van Phillips (7 jaar oud)die met een scart op de tv zit aan gesloten. Ik zit er over na te denken om een ontvanger te kopen met hdmi uitgang. Geeft hdmi een beter of scherper beeld dan met een scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:31

vr6-only

Blub Blub

Sinds kort ben ik in het bezit van een Samsung LE40N87BD

Ik ben niet zo kieskeurig, want ik kijk niet zoveel TV. Het toestel was niet aan de dure kant, naar mijn mening, en dat heeft mij doen overhalen om het aan te schaffen.

Echter zit ik met een probleem. Over het gehele beeld zie ik horizontale (golvende) lijnen.
Het is duidelijk zichtbaar en vooral bij wat donkere achtergronden.

Is dit een defect, verkeerde instelling of gewoon omdat het toestel niet op HD apparatuur is aangesloten?

Ik heb de TV aangesloten op een digitale ontvanger, DVD speler en een dreambox (satelliet). Alle drie via scart (goed kwaliteit scart).

Verder heb ik wat met de kleuren gespeeld en vooral het contrast (stond veel te hoog ingesteld).
Maar met de standaard instellingen en aangepaste, blijf ik de horizontale lijnen zien.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 14-05-2008 05:56 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

vr6-only schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 05:12:
Echter zit ik met een probleem. Over het gehele beeld zie ik horizontale (golvende) lijnen.
Het is niet echt duidelijk zichtbaar, maar de lijnen zijn er wel en vooral bij de de kleur wit.
Volgensmij is dit het bekende "banding" probleem, heb hier gelezen dat een nieuwe firmware het kan verhelpen en anders een nieuw moederboard.
Dit is dus ook de reden waarom ik niet voor de m87/86 ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Realtec schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 05:56:
[...]
Volgensmij is dit het bekende "banding" probleem, heb hier gelezen dat een nieuwe firmware het kan verhelpen en anders een nieuw moederboard.
Dit is dus ook de reden waarom ik niet voor de m87/86 ga
Klopt helemaal! Even Samsung bellen indien je nog in garantie periode zit, en anders nagaan of dat je het waard vind een betaalde servicemonteur langs te laten komen.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ik heb de TV aangesloten op een digitale ontvanger, DVD speler en een dreambox (satelliet). Alle drie via scart (goed kwaliteit scart).
Tip: bij LCD is SCART != goede kwaliteit.
Koop er apparatuur bij die (minstens) 720p over VGA, component of HDMI kan uitsturen. Het kwaliteitsverschil is enorm. Vind het altijd jammer als mensen investeren in een nieuw schem, maar met oude randapparatuur blijven vrotten. Je haalt gewoon niet uit het scherm wat erin zit dan :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Sinds kort ben ik in het bezit van een Samsung LE40N87BD

Ik ben niet zo kieskeurig, want ik kijk niet zoveel TV. Het toestel was niet aan de dure kant, naar mijn mening, en dat heeft mij doen overhalen om het aan te schaffen.

Het is duidelijk zichtbaar en vooral bij wat donkere achtergronden.

Is dit een defect, verkeerde instelling of gewoon omdat het toestel niet op HD apparatuur is aangesloten?

Verder heb ik wat met de kleuren gespeeld en vooral het contrast (stond veel te hoog ingesteld).
Maar met de standaard instellingen en aangepaste, blijf ik de horizontale lijnen zien.
Ja dat is banding! Is niet met firmware te verhelpen en wellicht niet eens met een nieuwe printplaat. Schijnt dat de voeding te dicht op de printplaat zit/onvoldoende shielding heeft. Veel N en M 86/87 hebben hier in meer of mindere mate last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

Hallo

Ik wil de 52 inch 656 bestelen.
Wat is de minimale kijk afstand voor zo een lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Cheetah schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:18:
[...]
Tip: bij LCD is SCART != goede kwaliteit.
Koop er apparatuur bij die (minstens) 720p over VGA, component of HDMI kan uitsturen. Het kwaliteitsverschil is enorm. Vind het altijd jammer als mensen investeren in een nieuw schem, maar met oude randapparatuur blijven vrotten. Je haalt gewoon niet uit het scherm wat erin zit dan :)
Maar dit is niet echt relevant voor z'n probleem. Banding is gewoon super irritant. Zou niet mogen gebeuren ook niet via SCART. En normale HD televisie is eigenlijk nog zonde van het geld. Of je moet van discovery channel houden. 480p gaat prima via scart voor normale televisie, dus 480p over HDMI gooien is ook niet echt zinvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247379

Goed, inkoopactie is dus van de baan. Dat wordt binnenkort bij Vincent bestellen dan, denk ik.
W.Wezz schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:42:
Voor de liefhebbers alvast de header van topic nummertje 11!

[afbeelding]
Zeurkritiek:

"grote" schrijf je met 1 "O".
"Panel's" moet "Panels" zijn.
Reactiesnelheden schrijf je zonder spatie ertussen.
Energieverbruik schrijf je ook zonder spatie ertussen. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 247379 op 14-05-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 11:28
Ik heb een samsung LE40M87BD.

Mijn PC heb ik via een DVI/DHMI converter aangesloten op de TV. Echter heb ik een klein probleem.
Als ik bijvoor mijn bureaublad toon, mis ik aan de linkerzijde van het beeld een aantal pixel lijnen (4/5 lijntjes). Het beeld wordt beeldvullend getoond, maar het lijkt alsof hij net een paar pixels doorloopt aan de linkerzijde. Alsof het frame op het beeld zit. De modus "alleen scannen (Just scan)" staat aan. Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? Kan ik het beeld softwarematig op de pc bijstellen (verschuiven en krimpen)?

Videokaart 8800GTS

Voor de mensen met het banding probleem, bij mij is er een nieuw moederboard ingezet en een firmware update (2013) dit heeft het probleem verholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door mcsluis op 14-05-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:27
overscan uitzetten.

Op pc mode zetten en Just Scan aanzetten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Lightning89 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:47:
overscan uitzetten.

Op pc mode zetten en Just Scan aanzetten:)
Excuus,.. ik bedoel natuurlijk; "alleen scannen (Just scan)" staat aan. De pc modus kan ik op geen enkele wijze activeren in het menu. dit kan kan alleen volgens mij via de VGA aansluiting.

Dus; ik heb beeldvullend beel, maar aan de linker kant mis een paar (4/5 pixel) lijntjes. Hierdoor lijkt het net of het beeld aan de linkerkant buiten het frame loopt. Alle andere zijden worden wel precies binnen het beeld getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:31

vr6-only

Blub Blub

@reacties hierboven:

Shit, daar was ik al bang voor. Ik had nog nooit van banding gehoord, dus ik zocht het ff op. Maar daar praten ze over kleuren die niet vloeiend in elkaar opgaan....daar heb ik geen last van.

Ik heb mijn laptop aan de TV gehangen via HDMI>DVI kabel. Het beeld is dan wel goed. :X
Of de lijnen moeten dan niet zo goed zichtbaar zijn, maar ik heb er 15 min naar zitten kijken en zag niets.

Toch maar contact opgenomen met Wehkamp (goedkoopste toen) en ik krijg binnen 48 uur een telefoontje van Samsung.

[ Voor 27% gewijzigd door vr6-only op 14-05-2008 11:21 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
vr6-only schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:05:
@reacties hierboven:

Shit, daar was ik al bang voor. Ik had nog nooit van banding gehoord, dus ik zocht het ff op, maar daar praten ze over kleuren niet niet vloeiend in elkaar opgaan....daar heb ik geen last van.

Ik heb mijn laptop aan de TV gehangen via HDMI>DVI kabel. Het beeld is dan wel goed. :X
Klopt! het issue doet zich alleen voro op de scartpoorten. Op de RGB poort zie je colorbanding (kleuren die naar boven verlopen) op de ander zie je grijswaarden die scrollen.

Nogmaals, monteur de TV laten halen en fixen, anders geld terug van samsung. Bij mij is het echt verdwenen. Reparatie ging erg vlot, op vrijdag laten halen, op maandag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305

Nickjuh1985 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:51:
Wat ik echt jammer vindt dat de LE32A656 en LE37A656 niet beschikken over de 100Hz techniek
de LE37A656 beschikt WEL over 100Hz Motion Plus. Dit is een foutje op de site.

dus:

de 32" heeft GEEN 100Hz maar wel een Clear Panel
de 37" heeft WEL 100Hz en ook een Clear Panel
de 40" heeft WEL 100Hz en een Ultra Clear Panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
vr6-only schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:05:
@reacties hierboven:

Shit, daar was ik al bang voor. Ik had nog nooit van banding gehoord, dus ik zocht het ff op. Maar daar praten ze over kleuren die niet vloeiend in elkaar opgaan....daar heb ik geen last van.

Of de lijnen moeten dan niet zo goed zichtbaar zijn, maar ik heb er 15 min naar zitten kijken en zag niets.

Toch maar contact opgenomen met Wehkamp (goedkoopste toen) en ik krijg binnen 48 uur een telefoontje van Samsung.
Is alleen bij scarts en dan alleen bij blauw/groenige kleuren, dat was mijn ervaring met de LE40M68 en heb er geen spijt van dat ik die een jaar geleden lekker cashback op gedaan heb, was nu nog maar 900 bij de MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Anoniem: 118518 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:39:
Hallo

Ik wil de 52 inch 656 bestelen.
Wat is de minimale kijk afstand voor zo een lcd.
Een beetje Googlen kan geen kwaad; met "viewing distance tv" was de eerste hit meteen goed... ;)

Anyway, ik ben zo aardig geweest om het ook nog op te zoeken:

HD-ready (720p) content: 6,5 - 12,5 voet = 1,98 - 3,81 m
Bij Full-HD zal deze afstand nog kleiner zijn; reken dan maar dat je ook vanaf 1,5 meter nog goed zit. Bij SD (niet HD) moet je weer iets verder rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-07-2024
Anoniem: 159305 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:43:
[...]

de LE37A656 beschikt WEL over 100Hz Motion Plus. Dit is een foutje op de site.

dus:

de 32" heeft GEEN 100Hz maar wel een Clear Panel
de 37" heeft WEL 100Hz en ook een Clear Panel
de 40" heeft WEL 100Hz en een Ultra Clear Panel
Waar haal je dat vandaan dat de LE37A656 wel beschikt over 100 hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Nickjuh1985 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:46:
[...]

Waar haal je dat vandaag dat de LE37A656 wel beschikt over 100 hz?
Inderdaad, die wil ik nameljik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:01
Ik las dit vandaag op een andere site.
Het zappen bij Samsung HD TV's gaat soms sloom..
Hier een Tweak om het sneller te laten verlopen..

Zet de TV op standby en druk achterelkaar (niet tegelijk) op: INFO + MENU + MUTE + POWER

Dan zie je een schermpje, zoek hier naar iets omtrend van video mute time (per type verschillend)

Er zal waarschijnlijk een waarde 8 oid bij staan, verkein dit (bv. 2) en het zappen zal sneller gaan
Als het niet onder video mute time staat dan moet je eerst naar adjust om vervolgens daar naartoe te gaan.

Ik lees dat andere mensen vaak last hebben van dat het geluid nu eerder komt dan het beeld, maar in hoeverre kan zo'n "tweak" schadelijk zijn voor je tv?!

[ Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 14-05-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:00
Anoniem: 26230 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 02:20:
Dat paarse is gewoon een foute instelling denk ik. Bij de MM in Rdam was de 46"A656 zo paars als ik weet niet wat terwijl de 40"656 echt strak zwart was.

Ik heb trouwens ook de 46" 656 besteld besteld bij MM voor de eerder genoemde prijs. Was trouwens niet meer op voorraad, ze zaten op -5 ofzo.

W.Wez, die winkel waar je het over hebt, heeft die nog goede extra garentie(verzekering) plannen?
Wij hebben dat toestel ook staan in MM Utrecht de 46'A656 maar ook zo paars als wat.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Mektheb schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:55:
[...]

Inderdaad, die wil ik nameljik ook :)
Heel gek op de site van samsung staat er van dat er geen 100hertz aanwezig is maar op de forum van avforum.com waar mensen de 37a656 hebben wordt gezegd dat hij wel 100 hertz heeft ook in een folder van samsung over de nieuwe 6 serie staat er dat de 37 inch wel 100hertz heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
deltananie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:13:
[...]

Heel gek op de site van samsung staat er van dat er geen 100hertz aanwezig is maar op de forum van avforum.com waar mensen de 37a656 hebben wordt gezegd dat hij wel 100 hertz heeft ook in een folder van samsung over de nieuwe 6 serie staat er dat de 37 inch wel 100hertz heeft.
Denk de samsung site weer is een foutje heeft want de 37" 456 hd ready bestaat ook niet volgens hun site , ook staat er niet bij of er nu een clearpanel in zit of niet

Zullen ze nog wel bij werken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrixke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo,
Na het doorworstelen van deze topic (en de vorige) denk ik dat ik met mijn vragen (en twijfels) best bij jullie terecht kan.
Ik twijfel tussen enkele (van de nieuwe) modellen:
Allereerst de grootte: Ik zit op een kijkafstand van 2 tot 2,5 meter, is een 32" dan ruim voldoende of beter een 37", of zal een 37" zeker veel te groot zijn?
Dan de modellen: de A552 draagt mijn lichte voorkeur weg, gaf precies een heel mooi beeld in de winkel (zowel 32 als 37) en internetprijzen schommelen tussen 800 & 1100€, of weet iemand de goedkoopste (internet)winkel? Ook het design vond ik wel mooi. De A559 is blijkbaar dezelfde maar met DVB-T technologie, waar we in principe hier in België niks mee zijn. De A656 is echt een pracht van een tv, maar is enkel dat het prijsverschil wel waard? Over de bijkomende 100Hz-technologie zijn de meningen precies ook nogal verdeeld.
Dan een laatste vraag over dat USB-slot: wat is daar nu precies mee mogelijk? Op google vind ik dat je er enkel foto's en mp3 kan mee afspelen, houdt het daarbij op of kan er ook een filmpje van af?
Alvast bedankt, werkelijk een topic om in de gaten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Anoniem: 247379 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:10:
Goed, inkoopactie is dus van de baan. Dat wordt binnenkort bij Vincent bestellen dan, denk ik.
[...]

Zeurkritiek:

"grote" schrijf je met 1 "O".
"Panel's" moet "Panels" zijn.
Reactiesnelheden schrijf je zonder spatie ertussen.
Energieverbruik schrijf je ook zonder spatie ertussen. :P
Is inmiddels direct aangepast. Dank voor je feedback, dat waardeer ik heel erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
cyrixke schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:54:
Hallo,
Na het doorworstelen van deze topic (en de vorige) denk ik dat ik met mijn vragen (en twijfels) best bij jullie terecht kan.
Allereerst de grootte: Ik zit op een kijkafstand van 2 tot 2,5 meter, is een 32" dan ruim voldoende of beter een 37", of zal een 37" zeker veel te groot zijn?
Dan de modellen: de A552 draagt mijn lichte voorkeur weg, gaf precies een heel mooi beeld in de winkel (zowel 32 als 37) en internetprijzen schommelen tussen 800 & 1100€, of weet iemand de goedkoopste (internet)winkel? Ook het design vond ik wel mooi. De A559 is blijkbaar dezelfde maar met DVB-T technologie, waar we in principe hier in België niks mee zijn. De A656 is echt een pracht van een tv, maar is enkel dat het prijsverschil wel waard? Over de bijkomende 100Hz-technologie zijn de meningen precies ook nogal verdeeld.
Dan een laatste vraag over dat USB-slot: wat is daar nu precies mee mogelijk? Op google vind ik dat je er enkel foto's en mp3 kan mee afspelen, houdt het daarbij op of kan er ook een filmpje van af?
Ik heb zelf op 3 meter afstand een 40" besteld, maar er zijn ook mensen die met zo'n afstand een 46" neerzeten. Het is gewoon smaak. Je moet je vriendin ook niet vergeten _O- . Die vinden namelijk elk scherm te groot ;) .

Voor de goedkoopste internetwinkel kan je het beste naar mijn mening op www.kieskeurig.nl kijken en natuurlijk de pricewatch deze heeft een goede shopreview.

Ik heb niet het extra geld voor de 100Hz functie over, maar zoals je zelf al zei zijn de meningen hier over verdeelt. Dus ik zou zeggen ga zelf kijken in de winkel en vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
cyrixke schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:54:
Hallo,
De A552 heeft tov van de a656 ook een minder glimmend scherm en ook een lager contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een maandje of 2 een Samsung LE32R82 gekocht, en hij doet het prima, op 1 ding na:

- Ik heb een Casema digitale decoder, waarop ingesteld staat dat ik een 16:9 TV heb, wat dus klopt. De decoder stuurt daarom het signaal in 16:9 of 4:3 (afhankelijk van het programma) door. De TV maakt daarvan af en toe het 4:3 signaal via auto-wide naar 16:9. Dan krijg ik dus automatisch een te breed beeld door. Als ik het handmatig (met de AB van de TV) terugzet naar 4:3, dan gaat het een 20 minuten goed, maar switch de TV dan weer naar auto-wide en maakt het beeld weer te breed.

Bij 16:9 uitzendingen gaat het gewoon goed. Het is geen groot probleem, maar af en toe wel irritant dat ik de afstandsbediening van de TV erbij moet pakken. Kent iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yo-L schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:46:
Ik heb sinds een maandje of 2 een Samsung LE32R82 gekocht, en hij doet het prima, op 1 ding na:

- Ik heb een Casema digitale decoder, waarop ingesteld staat dat ik een 16:9 TV heb, wat dus klopt. De decoder stuurt daarom het signaal in 16:9 of 4:3 (afhankelijk van het programma) door. De TV maakt daarvan af en toe het 4:3 signaal via auto-wide naar 16:9. Dan krijg ik dus automatisch een te breed beeld door. Als ik het handmatig (met de AB van de TV) terugzet naar 4:3, dan gaat het een 20 minuten goed, maar switch de TV dan weer naar auto-wide en maakt het beeld weer te breed.

Bij 16:9 uitzendingen gaat het gewoon goed. Het is geen groot probleem, maar af en toe wel irritant dat ik de afstandsbediening van de TV erbij moet pakken. Kent iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing? Bedankt
Volgens mij moet je je P. size dan op Wide instellen; dan laat ie 4:3 bronnen onaangetast dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nico111 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:32:
[...]

Ik heb zelf op 3 meter afstand een 40" besteld, maar er zijn ook mensen die met zo'n afstand een 46" neerzeten. Het is gewoon smaak. Je moet je vriendin ook niet vergeten _O- . Die vinden namelijk elk scherm te groot ;) .

Voor de goedkoopste internetwinkel kan je het beste naar mijn mening op www.kieskeurig.nl kijken en natuurlijk de pricewatch deze heeft een goede shopreview.

Ik heb niet het extra geld voor de 100Hz functie over, maar zoals je zelf al zei zijn de meningen hier over verdeelt. Dus ik zou zeggen ga zelf kijken in de winkel en vergelijk.
Inderdaad Cyrixke, ben het met het bovenstaande van Nico eens, hij heeft het goed verwoord. Ik heb een 46A552 in bestelling staan en zit ook op 2,25 tot 2,5m afstand. Heb hiervoor 2 jaar lang een 37R72 gehad die op het einde toch wel klein begon te vinden. Ik denk dat 40" snel went, gewoon doen is mijn advies.

Hierbij moet ik wel zeggen dat het belangrijk is om in beschouwing te nemen wat je het meeste kijkt. Kijk je bijvoorbeeld iedere dag vooral het journaal en talkshows, dan heeft een groter scherm weinig meerwaarde. Kijk je veel films of TV series dan is het wel een toegevoegde waarde, om maar niet over het gamen te spreken! 100Hz kun je het beste zelf beoordelen, het heeft zijn voor- en nadelen. Het is anders, maar mijn inziens niet per definitie beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nickjuh1985 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:46:
[...]

Waar haal je dat vandaan dat de LE37A656 wel beschikt over 100 hz?
inside information :)

overigens is de 7-series ook zeker een interessante :
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvlounge.net/wp-content/uploads/samsung-ln40a750t.jpg

met een gloednieuwe feature: " TV 2.0 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrixke
Bedankt voor de snelle reacties jongens :) Ik denk dat ik voor de le37a552 zal gaan, deze gaf in de winkel wel een erg mooi beeld.
Ik vind hem het goedkoopst op komplett.nl, maar verzendkosten naar België zijn wel wat aan de hoge kant (meer dan 50€, tv kost er 899€ op de belgische komplett-site, 879 op de nl.)
Iemand alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167937

Details maar nog geheimzinnig zonder foto's op de site....

Vanuit de NL site wordt gelinkt naar:

http://210.118.57.83/glob...mly_id=606&partnum=LTA260

Deze Crystal serie kwam toch april mei uit?
waarom kan ik deze nog niet in de winkel vinden?

Afbeeldingslocatie: http://www.suresolutions.nl/t260hd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's een syncmaster, oftewel een monitor als hoofdfunctie; die hoort niet in dit topic thuis ;) Wellicht kun je hem daarom niet vinden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dat wordt een stuk lastiger nu er standaard een TV tuner in zit voor alle zeg maar computer schermen.....

De resoluties van de TV schermen zijn nu zo hoog dat deze voor bijde toepassingen gebruikt kunnen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 09-07 17:46
Die resoluties komen doordat dit computerschermen zijn met tv-tuners (en speakers) erin, nogal logisch dat ze dan voor beide toepassingen gebruikt kunnen worden.

Maar niet alle 'zeg maar' computerschermen van Samsung hebben tv-tuners erin zitten hoor, verre van zelfs.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Anoniem: 167937 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:52:
Maar dat wordt een stuk lastiger nu er standaard een TV tuner in zit voor alle zeg maar computer schermen.....

De resoluties van de TV schermen zijn nu zo hoog dat deze voor bijde toepassingen gebruikt kunnen worden....
Je noemt de nieuwe 5 en 6 serie toch ook geen computerscherm omdat je hem ook al computermonitor kan gebruiken.

Daarom noemen de monitor waar jij het over hebt ook geen LCD tv omdat hij een TV tuner heeft

[ Voor 15% gewijzigd door Nico111 op 14-05-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow owkay dan heb ik het idd mis.
Jammer dat de informatie over dat type scherm nergens goed te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om het nog iets te verduidelijken; Samsung produceert inderdaad producten die zowel als TV of als monitor gebruikt kunnen worden. Eén van die functies is echter de hoofdfunctie en daar is het scherm qua specs ook op ingericht. De andere functie is een extra. Als je een TV zoekt, kun je dan ook beter een toestel zoeken dat als hoofdfunctie een TV is; dat levert veel betere kwaliteit (voor het TV kijken).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 14-05-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

cyrixke schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:31:
Bedankt voor de snelle reacties jongens :) Ik denk dat ik voor de le37a552 zal gaan, deze gaf in de winkel wel een erg mooi beeld.
Ik vind hem het goedkoopst op komplett.nl, maar verzendkosten naar België zijn wel wat aan de hoge kant (meer dan 50€, tv kost er 899€ op de belgische komplett-site, 879 op de nl.)
Iemand alternatieven?
Tip: je krijgt bij de meeste winkels (in NL) op de 40" nog een 100 Euro cashback van Samsung.
Dit brengt de prijs op een steenworp afstand van de 37" (volgens mij is de 40" daarmee rond de 1000). Ik zou dat beetje extra geld er persoonlijk wel voor over hebben. Toch wat groter, en panelspecs van de 40" zijn ook beter geloof ik.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Cheetah schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:24:
[...]
Tip: je krijgt bij de meeste winkels (in NL) op de 40" nog een 100 Euro cashback van Samsung.
Dit brengt de prijs op een steenworp afstand van de 37" (volgens mij is de 40" daarmee rond de 1000). Ik zou dat beetje extra geld er persoonlijk wel voor over hebben. Toch wat groter, en panelspecs van de 40" zijn ook beter geloof ik.
Je moet alleen wel de tv in een "normale" nederlandse winkel kopen en de bank waarop je het geld terug gestort krijgt moet ook in nederland zijn gevestigd. Beter gezegt je moet ook een nederlands rekening nummer hebben.. En volgens mij komt de bovenstaande gebruiker uit Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nico111 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:32:
[...]

Gelukkig houd mijn vrouwtje van gadgets bigger means better zegt ze altijd heheh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 21:17
Een paar vragen:
-iemand een A656 aangesloten via een DVI -> HDMI kabel? is hij gewoon 1:1 aan te sturen of gaat de TV er niet goed mee om? En hoe is het beeld als de VGA aansluiting gebruikt wordt? kan dan via de VGA 1920x1080 gebruikt worden of is het gelimiteerd op 1366x768?
-wat is precies ''100 hz motion plus''? Zijn LCD TV's met deze technologieen uitgerust met panelen die op 100 hz (= rustiger beeld) zijn, of zijn het in deze LCD TV's gewoon panelen die op 50/60 hz. zijn maar enkel met een ''filter'' om het wat vloeiender te laten verlopen?
-komen er nog speciale EK-acties van Samsung voor de 6-serie? Of zullen ze alleen de oude proberen weg te krijgen met lage prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-11-2023
Hier misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorn1986 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:41:
Een paar vragen:
-iemand een A656 aangesloten via een DVI -> HDMI kabel? is hij gewoon 1:1 aan te sturen of gaat de TV er niet goed mee om? En hoe is het beeld als de VGA aansluiting gebruikt wordt? kan dan via de VGA 1920x1080 gebruikt worden of is het gelimiteerd op 1366x768?
-wat is precies ''100 hz motion plus''? Zijn LCD TV's met deze technologieen uitgerust met panelen die op 100 hz (= rustiger beeld) zijn, of zijn het in deze LCD TV's gewoon panelen die op 50/60 hz. zijn maar enkel met een ''filter'' om het wat vloeiender te laten verlopen?
-komen er nog speciale EK-acties van Samsung voor de 6-serie? Of zullen ze alleen de oude proberen weg te krijgen met lage prijzen?
- 100hz motion plus is een softwarematige techniek, die de refresh rate verdubbeld; tussen elk frame verzint de TV een nieuw tussenpassend frame; gewenst effect is dat het vooral bewegingen vloeiender maakt, maar niet iedereen is er over te spreken. Het is daarom gelukkig ook uit te zetten ;)
- EK-actie is al in gang; Samsung heeft namelijk een cashback-actie: bij 40" 100 euro, bij 46" 300 euro en bij 52" krijg je 500 euro terug. Voorwaarde is wel dat de TV in een fysieke winkel (dus niet afhaalpunt) gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 09-07 21:17
Anoniem: 236146 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:53:
[...]
- EK-actie is al in gang; Samsung heeft namelijk een cashback-actie: bij 40" 100 euro, bij 46" 300 euro en bij 52" krijg je 500 euro terug. Voorwaarde is wel dat de TV in een fysieke winkel (dus niet afhaalpunt) gekocht is.
De 37'' heeft geen ''cashback'' actie? En iemand vertelde op de vorige pagina dat de 37'' wel degelijk de 100 hz. functie heeft, wat volgens de Samsung site niet zo is. Wat is het nou?

[ Voor 15% gewijzigd door Jorn1986 op 14-05-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184250

Ik ben geïnteresseerd in de samsung 40" A656, jammer dat we in België geen cashback acties hebben. In de winkel waar ik ben geweest kost de tv 1799€, wat ik veel te veel vind.
Overweeg om hem in Nederland of Duitsland te kopen.

Philips heeft wel een cashback van 200€, maar het beeld is niet mooi.
Zou er misschien een cashback kunnen zijn bij de olympische spelen?
Ik kan gerust nog een tijdje wachten, duurder zal hij al zeker niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
Anoniem: 184250 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:34:
Ik ben geïnteresseerd in de samsung 40" A656, jammer dat we in België geen cashback acties hebben. In de winkel waar ik ben geweest kost de tv 1799€, wat ik veel te veel vind.
Overweeg om hem in Nederland of Duitsland te kopen.
Niet nodig, in Belgie kan je hem kopen 1370€ of voor 1411€ :*)

[ Voor 12% gewijzigd door paulcl op 14-05-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_uknow
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik kan de LE40A656 kopen via het werk voor 1189 euro en de LE46A656 voor 1489 euro. Ze geven aan ook met de cashback actie van Samsung mee te doen. Dus er gaat nog 100 euro af voor de 40 inch en 300 euro er af voor de 46 inch. Dat betekend dus dat ik ten opzichte van de 40 inch voor 100 euro meer de 46 inch kan kopen. Ik zit ca 3 meter de tv af, tenzij ik het aan de muur bevestig, maar toch twijfel ik of ik niet beter de 40 inch kan nemen, de 46 inch lijkt mij zo groot, iemand advies? Mijn tv dressoir is 2 meter 20 lang. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
@rob_uknow
Niet twijfelen, kopen voor die prijs. Ik heb een 46A552 besteld voor een kijkafstand van 2,5 meter en twijfelde zelfs om een 50" te kopen. Het schijnt dat men snel vindt dat hij te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Laatst online: 19-04-2023
Zo, a.s. maandag ga ik de de Samsung LE40a656 bestellen via de TNT. Benieuwd of het me gaat lukken, aangezien ik geen post bezorg, en nooit heb gedaan voor TNT..

Is er al iemand die hetzelfde doet als ik, en hem al binnen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184250

paulcl schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:40:
[...]

Niet nodig, in Belgie kan je hem kopen 1370€ of voor 1411€ :*)
Dat zijn nette prijzen, ruim 300€ goedkoper.
Had al een prijs van een andere winkel, maar dat was nog 1525€.
Ik zit op 3 a 3,5m van de tv, dus 40" zou ruim voldoende moeten zijn (nu 32" CRT). Het is toch bijna 20 cm erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorn1986 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:05:
[...]

De 37'' heeft geen ''cashback'' actie? En iemand vertelde op de vorige pagina dat de 37'' wel degelijk de 100 hz. functie heeft, wat volgens de Samsung site niet zo is. Wat is het nou?
Enkel gebruikers zullen het met zekerheid kunnen zeggen, maar het meeste bewijs duidt in de richting van wel 100hz ;) Probeer het in een winkel te checken zou ik zeggen. En ja, die cashback geldt pas van 40".

Nu ik erover nadenk zou ik dan de 40" nemen. Prijsverschil zal door de cashback niet zo groot zijn, zeker weten 100hz en verder zijn de specs net wat beter...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 14-05-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

rob_uknow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:00:
Ik kan de LE40A656 kopen via het werk voor 1189 euro en de LE46A656 voor 1489 euro.
Een heel brutale vraag misschien, maar via wie (welk bedrijf) is dit?
Ik heb het idee dat al die bedrijfsactiesacties door dezelfde organisatie worden afgewikkeld, maar bij ING (waar ik werk) zit de 46" A656 niet in het 'assortiment'. De 40" wel, of de 46" A552. Misschien kan ik wat regelen als ik wat meer achtergrondinfo heb, want ik heb liever de A656 eigenlijk voor die 150 Euro meerprijs die jij noemt t.o.v. de A552.
Ze geven aan ook met de cashback actie van Samsung mee te doen. Dus er gaat nog 100 euro af voor de 40 inch en 300 euro er af voor de 46 inch. Dat betekend dus dat ik ten opzichte van de 40 inch voor 100 euro meer de 46 inch kan kopen. Ik zit ca 3 meter de tv af, tenzij ik het aan de muur bevestig, maar toch twijfel ik of ik niet beter de 40 inch kan nemen, de 46 inch lijkt mij zo groot, iemand advies? Mijn tv dressoir is 2 meter 20 lang. Alvast bedankt!
Zonder twijfel 46". 40" is echt niet zo groot vanaf 3 meter, je bent er in no-time aan gewend.
Ik zit op ongeveer dezelfde kijkafstand met een 40" M61 en ga nu ook upgraden. Dacht zelfs aan 52" ware het niet dat het prijsverschil zo groot is :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrixke
Daar zit de 552 niet tussen, wel de 553 en de 559, die ik (op foto althans) toch veel minder mooi vind dan de 552.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Anoniem: 159305 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:02:
[...]

[afbeelding]

Wanneer komt die 7 serie precies op de markt dan?

Zie dat die veel beter is dan de 6 serie, heeft o.a. ethernet, 1GB of internal memory en 120 hZ mode

@Loewie hieronder!

Heb me bericht gewijzigt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door brambest op 15-05-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
brambest schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:37:
[...]

Zie dat die veel beter is dan de 6 serie, heeft o.a. ethernet!
Omdat ie alleen ethernet extra heeft? 8)7

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-07-2024
Anoniem: 159305 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:02:
[...]

[afbeelding]

De 7 serie begint pas bij 40 inch..

Bron http://www.nu.nl/news/154...D-tv%92s_van_Samsung.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brambest schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:37:
[...]

Zie dat die veel beter is dan de 6 serie, heeft o.a. ethernet, 1GB of internal memory en 120 hZ mode

@Loewie hieronder!

Heb me bericht gewijzigt ;)
120Hz zal het niet worden, dit ivm de amerikaanse specs waar ze met 120Hz werken.
Ons Europese model zal dus gewoon 100Hz zijn.

Maar wel met wiselink-pro, contents-library en info link.

en nogmaals, de 37A656 heeft WEL 100Hz Motion Plus. kom je ze op internet tegen, dan zijn het geen NL modellen omdat ze hier nog niet leverbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04
Ik wil graag een Full-HD Samsung LCD aanschaffen onder de €1000. Nu is hierin de keus wat groter geworden na het verschijnen van de nieuwe modellen. Ik zalde modellen die voor mij in aanmerking komen even hieronder opnoemen en ben vervolgens benieuwd welke jullie mij aanraden. Het verschil in grootte is hierin even van ondergeschikt belang. Het gaat mij er even puur om een keuze bepaald op "ervaringen" en "Eventuele Problemen".

(Prijzen zijn actuele prijzen uit de Pricewatch)
Samsung LE-37M87BD €754
Samsung LE40M87BD €879
Samsung LE40N87BD €949,99
Samsung LE40A552 €1.048

Opmerkelijk is dat de 40m87 goedkoper is dan zijn kleine broertje?
Is de LE40A552 nou een nieuwe model?

Ben benieuwd welke jullie gekozen hadden....

[ Voor 3% gewijzigd door krizzziz op 15-05-2008 14:44 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
kRiZzZiZ schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:12:
Ik wil graag een Full-HD Samsung LCD aanschaffen onder de €1000. Nu is hierin de keus wat groter geworden na het verschijnen van de nieuwe modellen. Ik zalde modellen die voor mij in aanmerking komen even hieronder opnoemen en ben vervolgens benieuwd welke jullie mij aanraden. Het verschil in grootte is hierin even van ondergeschikt belang. Het gaat mij er even puur om een keuze bepaald op "ervaringen" en "Eventuele Problemen".

Samsung LE40M87BD €879
Samsung LE-37M87BD €888,93
Samsung LE40A552 €1.048

Ik zou de Le40A552 nemen. Dit is de nieuwste model en je kan aan nemen dat de prestaties ook beter zijn.. De andere (de m87 en volgens mij ook de n87) hebben soms last van banding en dit is in sommige gevallen niet zo makkelijk op te lossen. Ook niet na komst van een monteur van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Samsung LE40M87BD €879
Samsung LE40A552 €1.048

De A552 heeft betere specs dan de M87 (Movie Plus, 1080p24 en een veel hogere contrastratio).
De N87 heeft mindere specs dan de M87. Beide (2007) modellen zijn eruit en worden opgevolgd door de A5 en A6 serie (2008), waarbij A5 de natuurlijke opvolger van de N/M en de A6 de natuurlijke opvolger van de F86 lijkt te zijn. Op de 40" A552 zit nu trouwens 100 Euro cashback van Samsung als je hem bij een winkel als Mediamarkt, Saturn, BCC e.d. haalt (webshops uitgesloten).

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 15-05-2008 12:42 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239407

Zijn er al review beschikbaar van de Le40A552 ? Ik zoek al een tijdje zonder enig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 16:57

Tjark

DON'T PANIC

Trouwens, op die TNT PV pagina staat nu in het rood erbij:
Let op: deze aanbieding geldt uitsluitend voor (oud)medewerkers van TNT.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Tjark Verhoeven schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:24:
Trouwens, op die TNT PV pagina staat nu in het rood erbij:

[...]
Ben ik even blij dat ik een oud medewerker ben :P .
Ik zit nu bijna 3 weken te wachten. Het kon 20 werkdagen duren. Dus door de vakantiedagen kan het nog wel even duren ;(
Ik houd het niet mee :9~
Ik zit elke dag te kijken of ze er aan komen, in wordt gek |:(
zul je net zien dat ze langs komen als ik aan het werk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Nico111 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:32:
[...]

Ben ik even blij dat ik een oud medewerker ben :P .
Ik zit nu bijna 3 weken te wachten. Het kon 20 werkdagen duren. Dus door de vakantiedagen kan het nog wel even duren ;(
Ik houd het niet mee :9~
Ik zit elke dag te kijken of ze er aan komen, in wordt gek |:(
zul je net zien dat ze langs komen als ik aan het werk ben.
Argh, waarom zetten ze dat er nou juist bij.. Ik ben geen (oud) TNT er, maar ga het wel gewoon proberen.. Merk het vanzelf wel of het gaat lukken ja of nee.. Desnoods zeg ik dat ik die regel niet had gezien.. Maar dan zal ik wel gewoon de verzendkosten moeten betalen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 10:59

Samsung LE40M87BD €879
Samsung LE40A552 €1.048

Dat de 37m87 duurder is dan de 40m86 klopt niet hoor.
Ik heb de 37m86 (is zelfde als m87 maar dan geheel zwart ipv zilvere randje) iets meer als een maand geleden gekocht voor iets meer als 800 euro incl verwijderingsbijdrage.

Zie: http://www.kieskeurig.nl/...86bd&pcode=0&gq=le37m86bd

[ Voor 4% gewijzigd door -elw00d op 15-05-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Hmm, met deze nieuwe cashback actie denk ik er over om mijn LE37M87 te verkopen en een 46" te kopen..37" is als je van crt naar lcd gaat best groot, maar na een maand eigenlijk best wel weer klein. O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Adlermann schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:20:
Hmm, met deze nieuwe cashback actie denk ik er over om mijn LE37M87 te verkopen en een 46" te kopen..37" is als je van crt naar lcd gaat best groot, maar na een maand eigenlijk best wel weer klein. O
En wat vraag je voor die Le37m87 dan ? :D en waar woon je regio

Mail anders ff N_E_R_D_66@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04
-elw00d schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:59:
[...]

Dat de 37m87 duurder is dan de 40m86 klopt niet hoor.
Ik heb de 37m86 (is zelfde als m87 maar dan geheel zwart ipv zilvere randje) iets meer als een maand geleden gekocht voor iets meer als 800 euro incl verwijderingsbijdrage.

Zie: http://www.kieskeurig.nl/...86bd&pcode=0&gq=le37m86bd
Helemaal gelijk! Zal het ff aanpassen in de post. De 37m87b kost €754

Andere vraag, zie net dat dat nieuwe model 24p ondersteund. Hoe belangrijk wordt dit gevonden bij het afspelen van HD materiaal? Ik lees net ergens een verhaal dat sommige scenes van HD-films toch nog "jidder" kan geven door het ontbreken van de 24p functie.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.
Waarom eigenlijk niet? Waarom wil tweakers dat niet? Staat dat ergens in de voorwaarden uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
kRiZzZiZ schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:43:
[...]

Helemaal gelijk! Zal het ff aanpassen in de post. De 37m87b kost €754

Andere vraag, zie net dat dat nieuwe model 24p ondersteund. Hoe belangrijk wordt dit gevonden bij het afspelen van HD materiaal? Ik lees net ergens een verhaal dat sommige scenes van HD-films toch nog "jidder" kan geven door het ontbreken van de 24p functie.
Bah ik heb er nog 1k voor betaald @ bcc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brambest schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:41:
[...]

Argh, waarom zetten ze dat er nou juist bij.. Ik ben geen (oud) TNT er, maar ga het wel gewoon proberen.. Merk het vanzelf wel of het gaat lukken ja of nee.. Desnoods zeg ik dat ik die regel niet had gezien.. Maar dan zal ik wel gewoon de verzendkosten moeten betalen... |:(
Lijkt me een beetje bij voorbaat kansloos ^^

Anyway, een bekende van mij werkt bij TNT en ik ga waarschijnlijk via haar een TV'tje bestellen, maar waar controleert TNT op? Enkel op naam en bankrekening bijvoorbeeld, of ook op adres? Ik twijfel namelijk of ik haar of mijn eigen adres in moet vullen... dat tweede scheelt natuurlijk wat gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Anoniem: 247379 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:16:
Waarom eigenlijk niet? Waarom wil tweakers dat niet? Staat dat ergens in de voorwaarden uitgelegd?
Ik vind dat ook zeker niet hinderlijk in dit topic. De meeste mensen zoek hier info en horen graag waar hij of zij de tv het beste kunnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 236146 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:45:
[...]

Anyway, een bekende van mij werkt bij TNT en ik ga waarschijnlijk via haar een TV'tje bestellen, maar waar controleert TNT op? Enkel op naam en bankrekening bijvoorbeeld, of ook op adres? Ik twijfel namelijk of ik haar of mijn eigen adres in moet vullen... dat eerste scheelt natuurlijk wat gedoe :)
Bel haar gewoon op paas haar het geld, bestel het samen laat het bij haar bezorgen
haal het bij haar op easy toch ? >:)

"cough" kan ze der niet 2 bestellen 1 voor op der slaap kamer en 1 voor woonkamer >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is natuurlijk het 'veiligste' plan, maar ze woont niet heel dichtbij ;) Daarom vroeg ik me af of TNT ook op adres controleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 236146 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:49:
Dat is natuurlijk het 'veiligste' plan, maar ze woont niet heel dichtbij ;) Daarom vroeg ik me af of TNT ook op adres controleert.
Om eerlijk te zijn denk ik dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 22:59
Anoniem: 247379 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:16:
[...]

Zie ook Einde aan de Inkoopacties.

Overigens ben ik me nog steeds aan het oriënteren, de keuze was een paar maanden terug al gevallen op de le37m86 maar aangezien de nieuwe series er zijn wordt het tijd om dit eens flink te heroverwegen. Het is natuurlijk wel zo dat de prijzen van de oudere series gezakt zijn dus misschien is het interessant een 46inch van de oude serie te nemen, aangezien mijn slaapkamer (waar hij komt te hangen) 5 meter lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Anoniem: 236146 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:45:
[...]

Anyway, een bekende van mij werkt bij TNT en ik ga waarschijnlijk via haar een TV'tje bestellen, maar waar controleert TNT op? Enkel op naam en bankrekening bijvoorbeeld, of ook op adres? Ik twijfel namelijk of ik haar of mijn eigen adres in moet vullen... dat tweede scheelt natuurlijk wat gedoe :)
Hoezo lijkt je dat kansloos? Denk je dat dat echt niet gaat lukken. |:(

Ik ken wel iemand die bij TNT werkt, hopelijk controleren ze dan alleen op naam en bankrekening, dan kan ik hem thuis laten bezorgen! Of juist andersom, alleen op adres, dat ik zelf kan betalen.. Kan iemand hier achterkomen voor mij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, ik zie het nog steeds niet. Dat bericht vereist blijkbaar enige voorkennis. Wat is het probleem voor Fok! als derden een enorme inkoopactie organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Mektheb schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:49:
Om eerlijk te zijn denk ik dat wel...
Ik kan me niet voorstellen dat TNT ook van ex-medewerkers het adres bij blijft houden eerlijkgezegd.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Cheetah schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:52:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat TNT ook van ex-medewerkers het adres bij blijft houden eerlijkgezegd.
Mja je weet het nooit he voor zelfde geld hebben ze een systeem waar gewoon hun werknemers instaan en waar bv ook EX werknemers ins staan, dan kunnen ze het toch wel zien maar alsnog ik werk niet bij TNT dus ik heb ook geen idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261941

Hey gasten,
Ik volg GoT al ongeveer een jaartje, maar dit is mijn eerste post. :*)
Ik ben van plan om een 32" Full HD tv te kopen en ik heb 2 modellen van samsung op het oog, te weten de LE32A552 en de LE32A656. Nu is er tussen deze twee modellen een prijsverschil van 200euro. In de specificaties kan ik alleen ontdekken dat de 656 een HDMI port meer heeft, maar de drie poorten van de 552 zijn voor mij meer dan zat. Verder heeft de 656 dat rood-zwarte design, maar dat vind ik het prijsverschil niet waard. Mijn vraag is: zijn ze nou verder identiek, of zie ik iets over het hoofd? En welke zouden jullie kiezen? (PS: het eventueel aanwezig zijn van een dvb-tuner is voor mij niet van belang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brambest schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:37:
[...]

Hoezo lijkt je dat kansloos? Denk je dat dat echt niet gaat lukken. |:(

Ik ken wel iemand die bij TNT werkt, hopelijk controleren ze dan alleen op naam en bankrekening, dan kan ik hem thuis laten bezorgen! Of juist andersom, alleen op adres, dat ik zelf kan betalen.. Kan iemand hier achterkomen voor mij? :+
Tja, als ze er expliciet bij gezet hebben dat het alleen voor (ex)medewerkers is, dan weet je wel dat er eerder geprobeerd is misbruik van te maken en dat ze het heus wel controleren ;) Ik zou het gewoon via die bekende van TNT doen. De dingen die ze controleren zit ik ook op te zoeken. Veiligst is het gewoon om alle gegevens van de TNT-er in te vullen, en dan onderling het betalen en ophalen regelen.

Om erachter te komen zou ik trouwens ook die TNT-hulplijn bij de actie kunnen bellen; even zeggen dat je gescheiden ouders hebt en je het graag bij je niet officiële adres wil laten bezorgen ofzo ^^

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 15-05-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Anoniem: 236146 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:17:
[...]

Tja, als ze er expliciet bij gezet hebben dat het alleen voor (ex)medewerkers is, dan weet je wel dat er eerder geprobeerd is misbruik van te maken en dat ze het heus wel controleren ;)
Ik ken ook een TNT medewerker maar heb wel op mijn naam besteld omdat er, toen ik bestelde, nog geen waarschuwing stond. Vraag me af hoe ze dit gaan afhandelen, ik hoop in ieder geval dat het snel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb de LE46A656 in de winkel bekeken en deze had een Blu-ray demo opstaan. Het stilstaande beeld vond ik heel mooi en ik kwam er echt met de intentie deze aan te schaffen, ik had mijn vrouw meegenomen om haar ervan te overtuigen dat dit hem moest worden.

Toen het beeld ging bewegen, ging het niet vloeiend en werd het beeld vaag. Dit is vast met een aantal instellingen weer deels op te lossen, maar het principe dat je hem moet finetunen stond mij niet aan, ik wil gewoon een tv die het standaard goed doet.

Naast deze Samsung stond de Panasonic TH-46PZ85, Plasma, +- 100 euro duurder en een hoger stroomverbruik, maar deze heeft een veel hogere contrast ratio, een verversings frequentie van onder de 0,1 ipv 3,0 of 4,0 , etc. Allemaal leuke waarden om te vermelden, maar een feit was dat dit beeld echt veel beter, kleurrijker en zwarter was. De specificaties zoals 24P, HDMI versies, Full HD, etc. zijn allemaal redelijk gelijk, maar het is een Plasma en ik was toch in 1 keer verkocht.

Al jaren naar een goede LCD aan het kijken, ik wil hem aanschaffen, sta in de winkel en besluit ineens anders. Kortom, de Samsung leek mij de ideale LCD TV, dat is het nog steeds, maar ben toch voor Plasma gegaan, voor dit prijsverschil denk ik een betere keuze. Ik kraak de Samsung ook zeker niet af, maar kan wel iedereen aanraden ook even naar deze Panasonic te kijken, tenzij jullie daar weer andere slechte ervaringen mee hebben natuurlijk :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70192

Sinds een week heb ik thuis staan een LE32A552. Wat mij opvalt is dat wanneer ik een dvd aan 't kijken ben, er soms een vertraging met het geluid onstaat. Dus geluid komt halve of hele seconde na de beweging op beeld. Iemand enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 09:35

BLN

Ik mis in de startpost eigenlijk info over de F serie, die nu is uitgebreid met een le52F96

52inch LCD, 100hz ledbacklight en full HD

Ontzettend strak beeldje

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:00
Taro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:01:
Al jaren naar een goede LCD aan het kijken, ik wil hem aanschaffen, sta in de winkel en besluit ineens anders. Kortom, de Samsung leek mij de ideale LCD TV, dat is het nog steeds, maar ben toch voor Plasma gegaan, voor dit prijsverschil denk ik een betere keuze. Ik kraak de Samsung ook zeker niet af, maar kan wel iedereen aanraden ook even naar deze Panasonic te kijken, tenzij jullie daar weer andere slechte ervaringen mee hebben natuurlijk :)
Wat is de garantie van Panasonic en/of de winkel mbt het inbranden van je plasma scherm? Ik heb mijn LCD TV al een paar keer per ongeluk een nachtje aan laten staan met een stilstaand beeld. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik een plasma had gehad.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
RichieB schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:16:
[...]

Wat is de garantie van Panasonic en/of de winkel mbt het inbranden van je plasma scherm? Ik heb mijn LCD TV al een paar keer per ongeluk een nachtje aan laten staan met een stilstaand beeld. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik een plasma had gehad.
Kwestie van afwegen natuurlijk. In de >10 jaar dat ik een televisie heb, heb ik hem nog nooit per ongeluk aan laten staan.
Wat als er na 1 jaar toch wat dode pixels op je LCD verschenen zijn? Of je banding-probleem niet opgelost wordt?

* /\/\|) heeft de plasma/lcd keuze nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
/\/\|) schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:28:
[...]

Kwestie van afwegen natuurlijk. In de >10 jaar dat ik een televisie heb, heb ik hem nog nooit per ongeluk aan laten staan.
Wat als er na 1 jaar toch wat dode pixels op je LCD verschenen zijn? Of je banding-probleem niet opgelost wordt?

* /\/\|) heeft de plasma/lcd keuze nog niet gemaakt.
dan moet je balen, :) en 10 jaar met een TV doe ik je niet na :P

Maar goed daar ging het niet om ik snap je punten, vandaar k liever lang kijk voor ik beslis wat ik wil
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.