Ik respecteer je keuze en ben ook van mening dat je gewoon de tv moet kopen waarvan jij het beeld het meest natuurlijk vindt, maar het argument van fine-tunen vind ik hier absoluut niet relevant.Taro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:01:
Ik heb de LE46A656 in de winkel bekeken en deze had een Blu-ray demo opstaan. Het stilstaande beeld vond ik heel mooi en ik kwam er echt met de intentie deze aan te schaffen, ik had mijn vrouw meegenomen om haar ervan te overtuigen dat dit hem moest worden.
Toen het beeld ging bewegen, ging het niet vloeiend en werd het beeld vaag. Dit is vast met een aantal instellingen weer deels op te lossen, maar het principe dat je hem moet finetunen stond mij niet aan, ik wil gewoon een tv die het standaard goed doet.
Naast deze Samsung stond de Panasonic TH-46PZ85, Plasma, +- 100 euro duurder en een hoger stroomverbruik, maar deze heeft een veel hogere contrast ratio, een verversings frequentie van onder de 0,1 ipv 3,0 of 4,0 , etc. Allemaal leuke waarden om te vermelden, maar een feit was dat dit beeld echt veel beter, kleurrijker en zwarter was. De specificaties zoals 24P, HDMI versies, Full HD, etc. zijn allemaal redelijk gelijk, maar het is een Plasma en ik was toch in 1 keer verkocht.
Al jaren naar een goede LCD aan het kijken, ik wil hem aanschaffen, sta in de winkel en besluit ineens anders. Kortom, de Samsung leek mij de ideale LCD TV, dat is het nog steeds, maar ben toch voor Plasma gegaan, voor dit prijsverschil denk ik een betere keuze. Ik kraak de Samsung ook zeker niet af, maar kan wel iedereen aanraden ook even naar deze Panasonic te kijken, tenzij jullie daar weer andere slechte ervaringen mee hebben natuurlijk
Je weet nooit wat een verkoper met de instellingen van een tv doet tijdens het verkoopgesprek met zijn vorige klant.
Jouw argument om het niet te kopen vanwegen schokkende beelden is perfect op te lossen d.m.v. 100Hz motion plus, deze kun je zelfs in 3 gradaties instellen en ik weet zeker dat hij dan net zo vloeiend loopt als de Panasonic. Ik vind het juist een groot voordeel dat deze functie aan/uit middel/hoog/laag ingesteld kan worden, dat zie je bij concurrentie weer niet.
Als ik een blu-ray film kijk zet ik et uit, ook als ik ps3 spellen speel...