[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 10

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 155.869 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305

Taro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:01:
Ik heb de LE46A656 in de winkel bekeken en deze had een Blu-ray demo opstaan. Het stilstaande beeld vond ik heel mooi en ik kwam er echt met de intentie deze aan te schaffen, ik had mijn vrouw meegenomen om haar ervan te overtuigen dat dit hem moest worden.

Toen het beeld ging bewegen, ging het niet vloeiend en werd het beeld vaag. Dit is vast met een aantal instellingen weer deels op te lossen, maar het principe dat je hem moet finetunen stond mij niet aan, ik wil gewoon een tv die het standaard goed doet.

Naast deze Samsung stond de Panasonic TH-46PZ85, Plasma, +- 100 euro duurder en een hoger stroomverbruik, maar deze heeft een veel hogere contrast ratio, een verversings frequentie van onder de 0,1 ipv 3,0 of 4,0 , etc. Allemaal leuke waarden om te vermelden, maar een feit was dat dit beeld echt veel beter, kleurrijker en zwarter was. De specificaties zoals 24P, HDMI versies, Full HD, etc. zijn allemaal redelijk gelijk, maar het is een Plasma en ik was toch in 1 keer verkocht.

Al jaren naar een goede LCD aan het kijken, ik wil hem aanschaffen, sta in de winkel en besluit ineens anders. Kortom, de Samsung leek mij de ideale LCD TV, dat is het nog steeds, maar ben toch voor Plasma gegaan, voor dit prijsverschil denk ik een betere keuze. Ik kraak de Samsung ook zeker niet af, maar kan wel iedereen aanraden ook even naar deze Panasonic te kijken, tenzij jullie daar weer andere slechte ervaringen mee hebben natuurlijk :)
Ik respecteer je keuze en ben ook van mening dat je gewoon de tv moet kopen waarvan jij het beeld het meest natuurlijk vindt, maar het argument van fine-tunen vind ik hier absoluut niet relevant.
Je weet nooit wat een verkoper met de instellingen van een tv doet tijdens het verkoopgesprek met zijn vorige klant.

Jouw argument om het niet te kopen vanwegen schokkende beelden is perfect op te lossen d.m.v. 100Hz motion plus, deze kun je zelfs in 3 gradaties instellen en ik weet zeker dat hij dan net zo vloeiend loopt als de Panasonic. Ik vind het juist een groot voordeel dat deze functie aan/uit middel/hoog/laag ingesteld kan worden, dat zie je bij concurrentie weer niet.

Als ik een blu-ray film kijk zet ik et uit, ook als ik ps3 spellen speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247379

Zijn er eigenlijk al mensen die met de nieuwe Samsungs (met name de 656 serie) naar SD materiaal hebben gekeken? Ik heb immers nog een berg DVD's liggen en kijk ook nog regelmatig naar gewone SD-zenders. Is de kwaliteit van de upscaler een beetje te doen? Om nou voor het journaal nog een ouwe CRT tv ernaast te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 21:17
Anoniem: 159305 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:23:
[...]
Als ik een blu-ray film kijk zet ik et uit, ook als ik ps3 spellen speel...
Wanneer zet je het dan wél aan? Als films en PS3 spellen de 100 hz. functie helemaal niet nodig hebben vraag ik me af wat dan wel... digitale TV heeft het denk ik ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 19:53
op de Samsung LE46A552 krijg je nu zelfs 300,- retour volgens mij.. dus dan is ie nog maar zo'n 1100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-11-2023
dhhdante schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:26:
op de Samsung LE46A552 krijg je nu zelfs 300,- retour volgens mij.. dus dan is ie nog maar zo'n 1100,-
Ken jij dan een fysieke winkel (geen webwinkel dus want die komen hiervoor niet in aanmerking) die hem voor 1400 aanbiedt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Heeft iemand hier zijn 5-serie Samsung op de PC aangesloten via HDMI ipv VGA? Ik ben namelijk benieuwd of de nieuwe generatie goed met PC --> HDMI --> TV overweg kan, aangezien dit in de oude modellen niet altijd goed scheen te werken, waardoor via VGA aansluiten vaak de betere manier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Even in het kort mijn verbazing hier noteren:

WTF - WTH - WOW - FUCKING AMAZING! _/-\o_

40A552 aangesloten en inmiddels nog steeds verbaasd over het feit HOE GROOT DAT DING WEL NIET IS :D Damn, in de winkel vond ik 40" altijd heel klein overkomen en wilde al gauw richting de 46 - 50" kijken. Maar nu eenmaal thuis de 40" geinstalleerd te hebben kan ik je vertellen dat ik blij ben met mijn keus. 46" zou echt te groot zijn geweest.

Ik heb geen digitale televisie dus SD kwaliteit valt reuze mee maar is toch minder mooi. Net een dvd gekeken op mijn xbox360 en via HDMI aangesloten. Geen idee hoe goed de upscaler werkt maar vond het echt prachtig uitzien.

Qua geluid mag ik niet klagen. Er komt meer geluid uit dan wat ik voorheen dacht.

Nu heb ik zelf een aantal vragen:
- Ik wil deelnemen aan de Samsung actie en moet dus een sticker van mijn doos afhalen. Wie kan mij vertellen welke sticker dat is? Er zit een grote witte sticker met daarop de seriecode maar dat van de doos afpulken gaat niet zo eenvoudig. |:(
- Er is een aantal keren hier een calibratie dvd genoemd waarmee je de kleuren kunt instellen van je tv. Kan iemand mij vertellen hoe zoiets heet?
- Ik woon in een Athome gebied en vraag mij af hoe mooi het beeld is wanneer ik via een HDMI DECODER ZIGGO1 zou bestellen van Athome:
HDMI DECODER; Samsung DCB-H360R
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/25B0771BFC5BEC87C125722D004433AF_big.jpg Zo'n kastje kost 170 euro. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 17-05-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70192

Niemand een antwoord op de door mij eerder gestelde vraag??

Sinds een week heb ik thuis staan een LE32A552. Wat mij opvalt is dat wanneer ik een dvd aan 't kijken ben, er soms een vertraging met het geluid onstaat. Dus geluid komt halve of hele seconde na de beweging op beeld. Iemand enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Anoniem: 247379 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:53:
Zijn er eigenlijk al mensen die met de nieuwe Samsungs (met name de 656 serie) naar SD materiaal hebben gekeken? Ik heb immers nog een berg DVD's liggen en kijk ook nog regelmatig naar gewone SD-zenders. Is de kwaliteit van de upscaler een beetje te doen? Om nou voor het journaal nog een ouwe CRT tv ernaast te zetten...
Als je goed sd wilt hebben moet je een philips 9603 kopen. Bij de 656 serie moet je echt wel een decoder ertussen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Weet iemand al hoe TNT controlleerd? Ik wilde gister de actie lijn bellen, maar was net iets te laat met bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil graag deelnemen aan de Samsung actie maar begrijp niet wat zij bedoelen met:

* Voeg de originele streepjescode van de verpakking bij

Is dit de witte stickervel of juist de gele? De witte is overigens vrij lastig te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:06:
Ik wil graag deelnemen aan de Samsung actie maar begrijp niet wat zij bedoelen met:

* Voeg de originele streepjescode van de verpakking bij

Is dit de witte stickervel of juist de gele? De witte is overigens vrij lastig te verwijderen.
Ik zou deze vraag even bij Samsung stellen, even bellen of een mail struren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07 10:44
dat is het streepjescode op de doos, deze moet je met een mesje eruit snijden en voor jezelf een kopie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
RichieB schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:16:
[...]

Wat is de garantie van Panasonic en/of de winkel mbt het inbranden van je plasma scherm? Ik heb mijn LCD TV al een paar keer per ongeluk een nachtje aan laten staan met een stilstaand beeld. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik een plasma had gehad.
Geen idee, ik check altijd of alles uit staat voordat ik een ruimte verlaat, dus dat zal niet voorkomen en anders heb ik gewoon dikke pech. Dat is voor mij geen reden een tv wel of niet aan te schaffen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 159305 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:23:
[...]

Ik respecteer je keuze en ben ook van mening dat je gewoon de tv moet kopen waarvan jij het beeld het meest natuurlijk vindt, maar het argument van fine-tunen vind ik hier absoluut niet relevant.
Je weet nooit wat een verkoper met de instellingen van een tv doet tijdens het verkoopgesprek met zijn vorige klant.
Ik heb zelf jarenlang bij deze winkel gewerkt en nu de tv's op de fabrieks standaard bekeken, dit is dus ook niet van toepassing. Tuurlijk moet je een tv altijd naar eigen inzicht gaan instellen, maar dat zou niet nodig moeten zijn voor dit soort grote veranderingen. Als je iets uit de doos haalt moet het perfect werken en als je sport/gamed/normaal kijkt, heb ik geen zin altijd een instelling om te zetten. Leg dat trouwens ook maar eens uit aan een vrouw, die begrijpen er vaak al weinig van, dit helemaal niet :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-07 14:44

ABD

Taro schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Geen idee, ik check altijd of alles uit staat voordat ik een ruimte verlaat, dus dat zal niet voorkomen en anders heb ik gewoon dikke pech. Dat is voor mij geen reden een tv wel of niet aan te schaffen.
Buiten dat, veel apparaten hebben screensavers die in werking gaan als het apparaat op pauze staat. Je kan ook de sleeptimer instellen als je voor je TV in slaap valt of de TV met een timer aansluiten. Overigens schijnen de nieuwe plasma's helemaal niet meer in te branden. Je kan, vooral als de TV nog niet is ingespeeld, wel last hebben van image retention, maar dat is maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 15:06
Taro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:01:
Ik heb de LE46A656 in de winkel bekeken en deze had een Blu-ray demo opstaan. Het stilstaande beeld vond ik heel mooi en ik kwam er echt met de intentie deze aan te schaffen, ik had mijn vrouw meegenomen om haar ervan te overtuigen dat dit hem moest worden.

Toen het beeld ging bewegen, ging het niet vloeiend en werd het beeld vaag. Dit is vast met een aantal instellingen weer deels op te lossen, maar het principe dat je hem moet finetunen stond mij niet aan, ik wil gewoon een tv die het standaard goed doet.

Naast deze Samsung stond de Panasonic TH-46PZ85, Plasma, +- 100 euro duurder en een hoger stroomverbruik, maar deze heeft een veel hogere contrast ratio, een verversings frequentie van onder de 0,1 ipv 3,0 of 4,0 , etc. Allemaal leuke waarden om te vermelden, maar een feit was dat dit beeld echt veel beter, kleurrijker en zwarter was. De specificaties zoals 24P, HDMI versies, Full HD, etc. zijn allemaal redelijk gelijk, maar het is een Plasma en ik was toch in 1 keer verkocht.

Al jaren naar een goede LCD aan het kijken, ik wil hem aanschaffen, sta in de winkel en besluit ineens anders. Kortom, de Samsung leek mij de ideale LCD TV, dat is het nog steeds, maar ben toch voor Plasma gegaan, voor dit prijsverschil denk ik een betere keuze. Ik kraak de Samsung ook zeker niet af, maar kan wel iedereen aanraden ook even naar deze Panasonic te kijken, tenzij jullie daar weer andere slechte ervaringen mee hebben natuurlijk :)
Hele goede keuze! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist digitale televisie van Ziggo geinstalleerd en het beeld is nu pas echt superstrak geworden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
Jij bent er snel bij.. ik roep nog gewoon casema ;) of ...
Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:20:
Zojuist digitale televisie van Ziggo geinstalleerd en het beeld is nu pas echt superstrak geworden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HamsterDance2 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:43:
Jij bent er snel bij.. ik roep nog gewoon casema ;) of ...

[...]
Hahaha ja voor mij was het ook Athome maar goed :)
Kwaliteit van SD signaal was voor mij aardig teleurstellend. Maar nu met digitale televisie is het echt een genot. Ik overweeg nu om mijn Samsung Scart decoder in te ruilen voor een Samsung HDMI decoder. Ik ga er dan vanuit dat het kwaliteit van mijn beeld op vooruit moet gaan.

VRAAG:
Het voetje van mijn 40A552 zat al gemonteerd aan mijn LCD toen ik het uit de verpakking haalde. Is dit normaal? Of heb ik misschien een gebruikt exemplaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 18-05-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 10:34
Ik overweeg een LE37A557 te kopen, echter, de specificaties zijn niet eenduidig.

Op de Belgische Samsung site staat enkel de A550,551,552 en 553.
De A553 heeft Movieplus, 24p (Wat is movieplus trouwens? Ik dacht dat dat die 100Hz techniek was, maar 100Hz heeft ie niet.) en is 917mm breed.

Op de Duitse Samsung site staat de A557P.
Die heeft alles van hierboven + Clear Panel, wat ik absoluut niet wil hebben. Teveel reflecties.
Hij is ook even breed.

Op de Britse site staat dan de A557, MAAR, die is plots 984mm breed en er wordt geen vermelding gemaakt van 24p of Clear Panel.

De LE37A557 die ik hier in België koop, wat heeft die nu van specificaties ?!

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
Volgens de samsung handleiding; connecting en preparing pagina 4 van 629 ;-)

Installing the stand..

Ik GOK dus dat het er LOS bij had moeten zitten?
Anoniem: 181923 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:50:
[...]

Hahaha ja voor mij was het ook Athome maar goed :)
Kwaliteit van SD signaal was voor mij aardig teleurstellend. Maar nu met digitale televisie is het echt een genot. Ik overweeg nu om mijn Samsung Scart decoder in te ruilen voor een Samsung HDMI decoder. Ik ga er dan vanuit dat het kwaliteit van mijn beeld op vooruit moet gaan.

VRAAG:
Het voetje van mijn 40A552 zat al gemonteerd aan mijn LCD toen ik het uit de verpakking haalde. Is dit normaal? Of heb ik misschien een gebruikt exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HamsterDance2 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:34:
Volgens de samsung handleiding; connecting en preparing pagina 4 van 629 ;-)

Installing the stand..

Ik GOK dus dat het er LOS bij had moeten zitten?

[...]
LOL ja dat kwam ik dus gisteren ook zo tegen. Alleen had ik van een verkoper een tijdje terug gehoord dat Samsung ze voortaan ook geinstalleerd aflevert. Ik weet alleen niet of dit de waarheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn oog laten vallen op de LE-32A656. Ik heb hem bij Saturn (Hoofddorp) en MediaMarkt (Amsterdam ArenA) zien hangen en ik vind hem er erg goed uitzien. Wat ik jammer vind is dat het vrij moeilijk reviews vinden is, Google is doodgespamd met vergelijking sites. Weet iemand een review van dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PolarBear schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:58:
Ik heb mijn oog laten vallen op de LE-32A656. Ik heb hem bij Saturn (Hoofddorp) en MediaMarkt (Amsterdam ArenA) zien hangen en ik vind hem er erg goed uitzien. Wat ik jammer vind is dat het vrij moeilijk reviews vinden is, Google is doodgespamd met vergelijking sites. Weet iemand een review van dit model?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, en dan vooral in vergelijking met de LE32A552. Deze lijkt er wat betreft specificaties namelijk erg veel op...

LE32A552 is genoeg over te vinden maar over de LE32A656 ben ik nog niet al te veel tegen gekomen.

Persoonlijk denk ik dat is voor de 552 ga kiezen omdat ik die mooier vind wat het design betreft (geen rode rand die de 656 wel heeft) en omdat ik daar wel veel goede reviews over heb gelezen.

Dat er nog weinig reviews zijn over de 656 komt waarschijnlijk omdat dit model nog niet al te lang uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Naast alle financiele vergelijkingen heb ik even een technisch vraagje :+

Ik meen gelezen te hebben dat er mensen uit dit topic van hun verticale scrolling lines afgekomen zijn doordat samsung het moederbord vervangen heeft en een firmwareupdate gedaan. Ik kan het alleen nergens meer vinden ;(

Ik heb dus die lijnen ook op mijn 40F86 en was benieuwd naar de ervaringen van hen die het succesvol hebben laten verhelpen. Wat voor bron was er toen op aangesloten, met 24, 50 of 60 herz refresh etc.

Zou het op prijs stellen als jullie je nog even melden, ik sta op het punt om Samsung er over te bellen en vind het erg handig om beslagen ten ijs te komen....

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44
Een goed forum waar veel over LCD/Plasma gepraat wordt en waar ook de nieuwe Samsung modellen tussenstaan is AVForums.

Dit is het draadje dat specifiek over alle LE-A656 modellen gaat:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=720970

Overigens heb ik mijn LCd nog niet binnen ;( Komplett heeft ze van Samsung nog niet binnen gehad, maar ze worden begin van de week verwacht... we wachten weer af dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jaguar645 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:43:
Dit is het draadje dat specifiek over alle LE-A656 modellen gaat:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=720970
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172495

Ik overweeg om de LE52A656 aan te schaffen.
Volgens de handleiding beschikt deze televisie over een CAM / CI slot en over een DVB-C tuner.

Op de vraag aan Casema of de Samsung LE52A656, eventueel middels Alphacrypt CAM / CI, compatible is met hun DVB-C signaal kon Casema mij geen antwoord geven. Ze begrijpen de vraag niet. De vraagstelling lijkt mij vrij duidelijk, maargoed :S

De vraag anders gesteld aan Casema: "Heeft u een lijst met CAM / CI PCMCIA kaarten die compatible is met uw DVB-C netwerk?" konden ze ook niet beantwoorden. Stelletje lutsers daarzo. Wel het netwerk aanbieden, maar niet weten wat het is.

Na lang speurwerk ben ik erover uit dat ik dus gewoon het toestel moet aanschaffen en daar een CAM / CI PCMCIA kaart in moet plaatsen. Een kaartje zoals deze: https://www.cardwriter.nl/nl/pd-1243593883.htm?categoryId=96

Is deze televisie in combinatie met deze CAM / CI kaart compatible met Casema DVB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147417

Jaguar645 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:43:
Overigens heb ik mijn LCd nog niet binnen ;( Komplett heeft ze van Samsung nog niet binnen gehad, maar ze worden begin van de week verwacht... we wachten weer af dus!
Klopt, ik heb de le32a456 besteld en heb vrijdag even moeten bellen wat de status precies was. Samsung zou idd begin deze week leveren.

Wel erg slecht van komplett dat ze nog steeds de estimated delivery date nog niet aan hebben gepast (staat vooralsnog op 14-05-2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Anoniem: 147417 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:38:
[...]

Klopt, ik heb de le32a456 besteld en heb vrijdag even moeten bellen wat de status precies was. Samsung zou idd begin deze week leveren.

Wel erg slecht van komplett dat ze nog steeds de estimated delivery date nog niet aan hebben gepast (staat vooralsnog op 14-05-2008).
Dat zei ik ook al tegen de beste man aan de telefoon. Ik zag estimated shipping van de 13e staan, maar aangezien ik thuis geen internet had door de KPN storing, wist ik dus ook niet of die binnen kwam. Gelukkig was ik wel vrij de hele week dus thuis gewoon gewacht. Moest er dus even bellen om dat te horen...

ik ga de website elke dag in de gaten houden met status.... want dan kan ik direct vrij vragen voor de dag erna... en dan wordt het wachten op een grote gele DHL truck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Het lijkt wel of de nieuwe serie al snel goedkoper wordt!

Aan de Pricwatch (http://tweakers.net/pricewatch/198101/samsung-le40a552.html) te zien haal je de LE40A552 voor al €990. Minus de cashbackactie van Samsung kost deze 40" Full HD nog maar €890. Ik Denk dat ik maar eens voor de 40"ga kijken bij de MM.

[ Voor 12% gewijzigd door krizzziz op 18-05-2008 16:03 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kRiZzZiZ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:02:
Het lijkt wel of de nieuwe serie al snel goedkoper wordt!

Aan de Pricwatch (http://tweakers.net/pricewatch/198101/samsung-le40a552.html) te zien haal je de LE40A552 voor al €990. Minus de cashbackactie van Samsung kost deze 40" Full HD nog maar €890. Ik Denk dat ik maar eens voor de 40"ga kijken bij de MM.
Alleen het is hier al meerdere malen genoemd: De cashback actie is niet geldig bij internetwinkels. De prijs van 990 is alleen bij webwinkels om de winkels te kunnen concurreren met de cashbackactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 09:47
Weet iemand hoe die cashback actie werkt?

Heb namelijk gister een samsung LCD (LE40A553) gekocht maar vergeten die informatie mee te nemen uit de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Nu online
Anoniem: 181923 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:12:
[...]

Alleen het is hier al meerdere malen genoemd: De cashback actie is niet geldig bij internetwinkels. De prijs van 990 is alleen bij webwinkels om de winkels te kunnen concurreren met de cashbackactie.
Helder, had de voorwaarden ff snel doorgelezen en had de zin "Internetaankopen zijn uitgesloten" over het hoofd gezien.

@ De post hier boven mij, voorwaarden zijn hier te vinden http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/index.html

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 12:10
Heren,

Ik heb gister bij de MM de Samsung Syncmaster 225 MW gekocht en in gebruik op de slaapkamer. Dit is opzich een leuk schermpje, nu is het echter dat ik er ongeveer z'n 2 tot 2.5m vandaan zit. Gister heb ik een aantal dvdtjes afgespeeld en het scherm een beetje ingesteld. Alles ziet er leuk en aardig uit het geluid is ook in orde maar ik heb het gevoel dat ik hem een beetje te klein vind voor deze afstand. Je ziet sneller de randen van het scherm, de film lijkt me wat kleiner dan normaal het kijkt niet zo heel fijn vind ik.

Nou is het prijs verschil met een 26 inch scherm de LE26R82B is ongeveer z'n 7 tientjes das is dus in wezen niet zo heel veel geld, maar mijn vraag is of er tussen deze maten ongeveer zo 5cm aan beide kanten nou daadwerkelijk een stuk prettiger zou kijken. Dit scherm krijgt op verschillende webpagina's goede reviews over het algemeen en scoort ook goed in de punten, zoals pc monitor of als je hem aansluit op je xbox 360 / ps3.

Maar zo is ook bijvoorbeeld de LE32S81 weer 1 euro duurder dan de LE26R82B en de LG 32LC41 weer 1 euro duurder dan de LE32S81 bij ons in het centrum.

Graag verneem ik ook of mensen die deze 26 of 22 inch heeft ook hun meningen over het scherm kwijt willen zodat ik als ik ga omruilen het wel een goede zet zal zijn 26inch of voor een 2 euro meer de 32 inch. Tevens ben ik ook opzoek naar een leuke dvd speler en 2 speakertjes, aangezien ik heb niet altijd aan mijn laptop wil hangen om een dvdtje te kijken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Salv op 18-05-2008 17:37 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
Kan iemand me trouwens vertellen waarom je zo ontzettend weinig het witte model van de A of R serie ziet. Het zijn prachtige tv's, maar je komt ze zelden tegen. Ze staan zo mooi bij een 360 :)

verder zit ik te denken aan de a45 serie (bv le37a450), ik wil deze gebruiken voor films en games (via xbox360 en gemodde xbox), ik kan echter geen goede reviews van deze serie vinden, enkel de a550 of a650. Wat zijn de ervaringen van deze tv's? Ik heb nu een le27s71, is er een groot verschil in beeldkwaliteit te zien?

[ Voor 45% gewijzigd door DarkShadow op 18-05-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73618

DarkShadow schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:30:
Kan iemand me trouwens vertellen waarom je zo ontzettend weinig het witte model van de A of R serie ziet. Het zijn prachtige tv's, maar je komt ze zelden tegen. Ze staan zo mooi bij een 360 :)
Voor zover ik weet zijn deze speciaal voor de Russische markt gemaakt..

Heb sinds gisteren trouwens m'n LE46A656, geweldige tv!! Het 'probleem' met paars zoals aangehaald is in dit topic heb ik helemaal geen last van, beeld is gewoon goed! Zwart ziet er perfect uit, ook als je er vanaf de zijkant naar kijkt. Een hele verbetering ten opzichte van m'n Philips 37PF9986..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Anoniem: 147417 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:38:
[...]

quote ik je nog even een keer :P

Maar ik zie dat komplett mijn order veranderd heeft naar de 19e (morgen dus)... wie weet heb jij ook mazzel dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Anoniem: 73618 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:09:
[...]

Voor zover ik weet zijn deze speciaal voor de Russische markt gemaakt..

Heb sinds gisteren trouwens m'n LE46A656, geweldige tv!! Het 'probleem' met paars zoals aangehaald is in dit topic heb ik helemaal geen last van, beeld is gewoon goed! Zwart ziet er perfect uit, ook als je er vanaf de zijkant naar kijkt. Een hele verbetering ten opzichte van m'n Philips 37PF9986..
Van welke shop heb jij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73618

wimpie007 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:41:
[...]

Van welke shop heb jij hem?
Staat een paar posts terug...

Bij de MM met cashback voor €1550,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:37
Salv schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:21:
Heren,

Ik heb gister bij de MM de Samsung Syncmaster 225 MW gekocht en in gebruik op de slaapkamer. Dit is opzich een leuk schermpje, nu is het echter dat ik er ongeveer z'n 2 tot 2.5m vandaan zit.
[...]
Nou is het prijs verschil met een 26 inch scherm de LE26R82B is ongeveer z'n 7 tientjes das is dus in wezen niet zo heel veel geld, maar mijn vraag is of er tussen deze maten ongeveer zo 5cm aan beide kanten nou daadwerkelijk een stuk prettiger zou kijken.
Nu ben ik toevallig ook aan het kijken naar de Samsung 225MW, maar volgens mij heb je nogal veel betaald voor de 225MW als er maar 7 tientjes verschil in zit. De 225MW kost €320 euro, de LE26R82B kost €489. Ik zou dus sowieso je geld gaan terughalen !

Overigens heeft de 225MW een verhouding van 16:10 ipv 16:9. Dit maakt dus wel wat uit bij het kijken van een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sinds vorige week heb ik een Samsung LE32A436 voor op m'n kamer. Die oude CRT moest eindelijk maar eens plaatstmaken voor een mooie (grote) LCD tv. Ben er erg blij mee.

Kan nu lekker fims streamen van m'n pc! Heb hem aangesloten via een DVI-HDMI kabel. (op HDMI poort 2)

Enige nadeel van het scherm vind ik dat er bij de lichtere scenes verticale balken zijn te zien. Het lijkt wel alsof ze een beetje trillen/bewegen. Kan het niet goed uitleggen. Bij veel beweging en drukke scenes zie je het vrijwel niet. Maar vooral bij stilstaande lichte beelden valt het toch zeker op, zowel bij analoog (digitenne via scart) als digitaal (hdmi).

Heb al gekeken naar de instellingen, maar dit verandert niks. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

Misschien is het 't bekende banding probleem. Heb geen zin om hem terug te sturen en m'n nieuwe tv voor een x aantal weken kwijt te zijn. ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-05-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist de TNT-actielijn gebeld over de Samsung actie; uit het gesprek blijkt dat het adres er niet toe doet :) Ze controleren overigens wel zeker op naam, dus ik raad het af om gewoon als niet TNT-medewerker voor de proef op die site te bestellen.
Misschien is het 't bekende banding probleem. Heb geen zin om hem terug te sturen en m'n nieuwe tv voor een x aantal weken kwijt te zijn. ;(
Als het toch echt opvalt, zou ik wel ten minste een monteur langs laten komen of een vervangend exemplaar aanvragen. Het is nu natuurlijk zo dat je je TV niet kwijt wilt, maar later zul je veel meer spijt krijgen als je het niet gedaan hebt. Wel vervelend ieg, is dit overigens een common-issue op de 4-serie of niet? Ben het niet echt op internet tegengekomen ieg, maar heb ook geen zin om hele forums te gaan doorspitten.

Edit@hieronder: Whoops, typfoutje; ik twijfel namelijk nog tussen de 32a456 en 40a552, dus als die eerste last van banding heeft...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 19-05-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Anoniem: 236146 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:38:

Als het toch echt opvalt, zou ik wel ten minste een monteur langs laten komen of een vervangend exemplaar aanvragen. Het is nu natuurlijk zo dat je je TV niet kwijt wilt, maar later zul je veel meer spijt krijgen als je het niet gedaan hebt. Wel vervelend ieg, is dit overigens een common-issue op de 5-serie of niet? Ben het niet echt op internet tegengekomen ieg, maar heb ook geen zin om hele forums te gaan doorspitten.
Het probleem doet zich voor bij sannieboy bij een 4 serie en niet bij een 5 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Als ze niet op adres controleren, kan ik dus gewoon bestellen met andere naam, en dan op mijn adres laten afleveren.. Maar, kijken ze dan ook naar het bankrekening nummer, naar die naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-07 14:01
---------------------------------------------------------------------
Nieuwe Firmware beschikbaar voor alle 5 en 6 series-Samsung modellen!!:

Deze Firmware is bedoeld om het zogenaamde "out-of-focus" probleem, dat zich bij sommige toestellen blijkt voor te doen, te verhelpen.(4xa656 en 4x55x)

De download link als je stap 1 en 2 wilt volgen: Link

OF

Ik heb het jullie makkelijk gemaakt en de bin file al in de MT8266 map gezet, je hoeft als je het volgende downloadt dus alleen maar stap 2 te volgen(wel eerst even het bestand uitpakken): Link

Deze firmware is door een aantal mensen op avforums getest en het blijkt het probleem effectief te verhelpen.

Instructies:
Step 1
"The file you download is an Excel file. Open MS Excel and on the first page under s/w you will see an icon that looks like box with stuff coming out of it. Copy or drag this icon to your desktop which will produce a file called "T-PRLPEUMD-1007.2.bin" Then you make a new folder and call it "MT8266" and put the T-PRLPEUMD-1007.2.bin file in it.

Step 2
Use the hotplug method, with TV off put the USB stick (with FW file saved to folder named MT8226) then press the source button at bottom right side of the set, then at same time hold the power on button on the remote. Message should come on saying upgrading.
Make sure the *.bin file is in a folder called "MT8226" on the USB stick and remember all your settings are reset afterwards."

Geniet lekker van de nieuwe scherpte op je HDTV ;)

[ Voor 53% gewijzigd door ReinTheMan op 23-05-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 19:24

vr6-only

Blub Blub

Zoals afgesproken kwam vandaag een monteur langs en deze heeft een firmware update uitgevoerd op mijn LE40N87 (jaja oud type weet ik).

Banding is in ieder geval opgelost. Echter zet de monteur op de bon "geen banding zichtbaar. Advies: koop betere scart kabels". _O-

TV aan. DVD speler/ Digi ontvanger/Dreambox aan. Nergens geen banding meer te zien en dat met dezelfde kabels. *O*

Het is jammer dat ik zelf niet thuis was en mijn vriendin de beste man heeft gesproken.
Deze heeft natuurlijk een janlul verhaal aan haar verteld, dus ik krijg nu gezeik dat ze voor niets is thuis gebleven :X

[ Voor 21% gewijzigd door vr6-only op 19-05-2008 18:16 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 08-07 18:59

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dit is hopelijk geen 'druk Alt-F4 nu!' soort grap dat we straks allemaal met bricked LCD tv's zitten? :D

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
Ik raad je aan deze update alleen te doen wanneer je het out-of-focus probleem hebt, het zou hiermee verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Weet iemand hoever die scene zit in Ratatouille?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brambest schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:46:
Als ze niet op adres controleren, kan ik dus gewoon bestellen met andere naam, en dan op mijn adres laten afleveren.. Maar, kijken ze dan ook naar het bankrekening nummer, naar die naam?
Hoewel niet zo'n groot probleem voor mij zou zijn, vroeg ik me dat achteraf ook af, aangezien het het toch wat makkelijker zou maken. Heb ze daarvoor ook gebeld, maar een ander rekeningnummer zou ook geen probleem zijn. :) Die vriendin van me hoeft zich helemaal niet met de bestelling te bemoeien =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Het is dus geen officiele firmware update van samsung.

Samsung kan dan zelf ook mooi updaten via de USB. Kan je het lekker zelf doen.
Zal wel handig zijn als ze de updates gewoon via hun site aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik te denken aan de a45 serie (bv le37a450), ik wil deze gebruiken voor films en games (via xbox360 en gemodde xbox), ik kan echter geen goede reviews van deze serie vinden, enkel de a550 of a650. Wat zijn de ervaringen van deze tv's? Ik heb nu een le27s71, is er een groot verschil in beeldkwaliteit te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarewitch
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 15:09
Het kan dan wel geen officiele firmware zijn, maar op de use page is wel wat te vinden over firmwares
deze zijn hier van te downloaden en er is een pdf met uitleg hoe je moet upgrade.
Dit houd dus in dat je in NL ook die firmware terzijner tijd moet kunnen downloaden als je problemen hebt.
Ben benieuwd of ik ook met de gebakke peren ga zitten. Ze hebben de leverdatum vervroegd en hij
zou er de 22ste moeten zijn (le40a656)

Ziehier een link met pdf, ik zie echter geen voorwaardes staan of dingen zoals het gebruiken geschiet op eigen risico ^^
gaat het fout heb je dus garantie

http://downloadcenter.sam...35328_FW_Update_Guide.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door scarewitch op 19-05-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkShadow schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:53:
Ik te denken aan de a45 serie (bv le37a450), ik wil deze gebruiken voor films en games (via xbox360 en gemodde xbox), ik kan echter geen goede reviews van deze serie vinden, enkel de a550 of a650. Wat zijn de ervaringen van deze tv's? Ik heb nu een le27s71, is er een groot verschil in beeldkwaliteit te zien?
Er zijn inderdaad niet veel reviews over de 4-serie, welke toch een zeer aantrekkelijke HD-ready serie is. De Amerikaanse site Cnet.com heeft er gelukkig wel eentje, waarin ze er uitermate over te spreken zijn (beste instap 32" van dit jaar tot op heden). Zie de review hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Anoniem: 236146 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:20:
[...]

Er zijn inderdaad niet veel reviews over de 4-serie, welke toch een zeer aantrekkelijke HD-ready serie is. De Amerikaanse site Cnet.com heeft er gelukkig wel eentje, waarin ze er uitermate over te spreken zijn (beste instap 32" van dit jaar tot op heden). Zie de review hier.
hartelijk bedankt! Ik zie overigens dat de tv een optical out heeft. Betekent dit dat als ik via hdmi bv een xbox aansluit ik de optical out kan gebruiken om hem aan te sluiten op een receiver?

[ Voor 14% gewijzigd door DarkShadow op 19-05-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 09:47
Ik heb een probleempje, heb mijn DVD speler met een componentkabel (via mijn receiver, welke alleen component schakeld) aangesloten op mijn Samsung LCD TV (5 serie 40"). Alleen nu lijkt het of het even duurt voordat het beeld is verwerkt en ik dus het geluid iets eerder hoor dan de lippen bewegen. Dit is best irritant, zeker als je erop gaat letten.

Iemand bekend met die probleem en misschien zelfs een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet hoe graag ik firmware van een derde partij op een apparaat van over de duizend euro zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 10:34
Nog even men vraag herhalen, want ik krijg geen antwoord van zowel Samsung, als van de winkel waar ik zou willen kopen.
Ik overweeg een LE37A557 te kopen, echter, de specificaties zijn niet eenduidig.

Op de Belgische Samsung site staat enkel de A550,551,552 en 553.
De A553 heeft Movieplus, 24p en is 917mm breed.

Op de Duitse Samsung site staat de A557P.
Die heeft alles van hierboven + Clear Panel, wat ik absoluut niet wil hebben. Teveel reflecties.
Hij is ook even breed.

Op de Britse site staat dan de A557, MAAR, die is plots 984mm breed en er wordt geen vermelding gemaakt van 24p of Clear Panel.

De LE37A557 die ik hier in België koop, wat heeft die nu van specificaties ?!
En dan nog 2 vraagjes:
Kan iemand eens uitleggen wat dat "out of focus" probleem juist is? Niets te vinden op google...

En zijn er mensen die een reflecterend scherm hebben? Kunnen die dan misschien eens wat foto's posten? Zou me graag de LE37A557 aanschaffen, maar ben bang dat ik enorm spijt ga hebben van het reflecterende scherm.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
ReinTheMan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:56:
Nieuwe Firmware beschikbaar voor alle 5 en 6 series-Samsung modellen!!:

Deze Firmware is bedoeld om het zogenaamde "out-of-focus" probleem, dat zich bij sommige toestellen blijkt voor te doen, te verhelpen.(4xa656 en 4x55x)

De download link als je stap 1 en 2 wilt volgen: Link

OF

Ik heb het jullie makkelijk gemaakt en de bin file al in de MT8266 map gezet, je hoeft als je het volgende downloadt dus alleen maar stap 2 te volgen(wel eerst even het bestand uitpakken): Link

Deze firmware is door een aantal mensen op avforums getest en het blijkt het probleem effectief te verhelpen.

Instructies:
Step 1
"The file you download is an Excel file. Open MS Excel and on the first page under s/w you will see an icon that looks like box with stuff coming out of it. Copy or drag this icon to your desktop which will produce a file called "T-PRLPEUMD-1007.2.bin" Then you make a new folder and call it "MT8266" and put the T-PRLPEUMD-1007.2.bin file in it.

Step 2
Then copy the whole folder onto the root of your USB stick and proceed.
With the TV in standby (and the USB stick in) press "info" then "menu" then "mute" and finally switch the set on again.

From the menu you then select "Option Table" then "Control" then "USB SVC"

Make sure the *.bin file is in a folder called "MT8226" on the USB stick and remember all your settings are reset afterwards."

Geniet lekker van de nieuwe scherpte op je HDTV ;)

Goed bezig!

Op AVFORUMS waren ze lovend over deze nieuwe firm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Laatst online: 06-05-2022
Fenderman schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:40:
Naast alle financiele vergelijkingen heb ik even een technisch vraagje :+

Ik meen gelezen te hebben dat er mensen uit dit topic van hun verticale scrolling lines afgekomen zijn doordat samsung het moederbord vervangen heeft en een firmwareupdate gedaan. Ik kan het alleen nergens meer vinden ;(

Ik heb dus die lijnen ook op mijn 40F86 en was benieuwd naar de ervaringen van hen die het succesvol hebben laten verhelpen. Wat voor bron was er toen op aangesloten, met 24, 50 of 60 herz refresh etc.

Zou het op prijs stellen als jullie je nog even melden, ik sta op het punt om Samsung er over te bellen en vind het erg handig om beslagen ten ijs te komen....
Ik gooi deze vraag toch nog maar eens in de groep :+

Iemand?

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

DarkShadow schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:33:
[...]

hartelijk bedankt! Ik zie overigens dat de tv een optical out heeft. Betekent dit dat als ik via hdmi bv een xbox aansluit ik de optical out kan gebruiken om hem aan te sluiten op een receiver?
Yep , dit is mogelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrixke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-02-2024
Hey,
Heb na lang twijfelen de LE37-A552 gekocht en nu lees ik dat daar reeds een firmware update voor te vinden is. Kan iemand me zeggen wat het out of focus probleem is en hoe je het precies kan zien?
Wat ik wel gemerkt heb bij het bekijken van een (niet upgescalede) dvd, is dat bij scenes die zich in het donker en in de verte afspelen, er toch (denk ik) 'ghosting' optreedt, blokjes die verdwijnen een fractie van een seconde nadat bvb het hoofd van een personage beweegt. Of is dit die out of focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
cyrixke schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:06:
Hey,
Heb na lang twijfelen de LE37-A552 gekocht en nu lees ik dat daar reeds een firmware update voor te vinden is.
Pas op, de firmware schijnt bedoeld te zijn voor 4xa656 en 4x55x, dus NIET 3x55x, Pas op met upgraden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrixke
  • Laatst online: 19-02-2024
Ah, had ff over die 4 gekeken. Best niet aan beginnen dus dan. Iemand die het probleem kent dat ik omschrijf dan? Is dit de beruchte 'ghosting' en is er iets aan te doen? Is betrekkelijk onaangenaam en verantwoordt allerminst een grote uitgave als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
De firmware kan ook gewoon op de le-37a552 worden toegepast. Ik bedoelde met die 2 type-aanduidingen dat de firmware bedoeld was voor de 5 & 6 serie. de LE-37a5(!)52 duidt dus op de 5-serie. De schermgrootte maakt niet uit. Er zijn al reports van mensen die de 32 inch 5 serie hebben waarop de firmware het out-of-focus probleem verhelpt. Je kunt hem dus gewoon gebruiken.

Het out of focus probleem is dat de TV moeite heeft met het scherpstellen van voornamelijk beelden op de achtergrond, wat er toe leidt dat je een wazige achtergrond kan hebben die soms weer scherp wordt etc. Deze firmware lost dit op.

Good luck & dit is wel eigen-risico, ook al zijn er nog geen problemen ontdekt met de firmware. Het is gewoon zo dat je niet weet wanneer samsung officieel deze firmware naar buiten brengt, en dat het dus lang kan duren voordat het probleem op je tv gefixt wordt.

Ik zou zeggen; als je het probleem hebt, gebruik de firmware. Maar het is en blijft eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReinTheMan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:32:
De firmware kan ook gewoon op de le-37a552 worden toegepast. Ik bedoelde met die 2 type-aanduidingen dat de firmware bedoeld was voor de 5 & 6 serie. de LE-37a5(!)52 duidt dus op de 5-serie. De schermgrootte maakt niet uit. Er zijn al reports van mensen die de 32 inch 5 serie hebben waarop de firmware het out-of-focus probleem verhelpt. Je kunt hem dus gewoon gebruiken.

Het out of focus probleem is dat de TV moeite heeft met het scherpstellen van voornamelijk beelden op de achtergrond, wat er toe leidt dat je een wazige achtergrond kan hebben die soms weer scherp wordt etc. Deze firmware lost dit op.

Good luck & dit is wel eigen-risico, ook al zijn er nog geen problemen ontdekt met de firmware. Het is gewoon zo dat je niet weet wanneer samsung officieel deze firmware naar buiten brengt, en dat het dus lang kan duren voordat het probleem op je tv gefixt wordt.

Ik zou zeggen; als je het probleem hebt, gebruik de firmware. Maar het is en blijft eigen risico.
Zijn er hier al gebruikers die dit hebben uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReinTheMan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:32:
Wat een bizar probleem.. ik bedoel, zeker vanaf een digitale bron kan zo'n ding het toch gewoon pixel voor pixel weergeven? Waarom zou hij dan 'scherp moeten stellen'? Het is niet alsof er lenzen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het komt door de digitale ruisonderdrukking, die ziet per abuis de scherpte van de pixels mogelijk als ruis en corrigeert dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
Tijgert schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:12:
Het komt door de digitale ruisonderdrukking, die ziet per abuis de scherpte van de pixels mogelijk als ruis en corrigeert dat.
Altijd hetzelfde, als computers moeten "denken" loopt het meestal mis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Laatst online: 02-07 19:41
Zo juist de LE37A656 mogen ontvangen. Prachtig toestel! Deze is wel degelijk 100 Hz, dus dit staat niet correct op de samsung site.

Zit voorlopig nog even te stoeien hoe dit nu aan te sluiten op mn dvd recorder en versterker met allen HDMI. Als iemand tips heeft... Krijg het geluid van de TV niet over de versterker, of is dat niet mogelijk met dit toestel via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 15:06
DarkShadow schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:33:
[...]

Hoewel iemand anders hier zegt dat dit kan, zou het mij zeer verbazen dat dit 5.1 geluid zal geven. Ik heb meerdere malen zo'n soort vraag voorbij zien komen bij andere hdtv's en er was er werkelijk niet 1 die het in 5.1 doorgaf. Alleen in stereo.

Ik zeg niet dat ik zeker weet dat de Samsung het niet zou kunnen, laat t s weten als iemand t heeft geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Teho schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:39:
Zo juist de LE37A656 mogen ontvangen. Prachtig toestel! Deze is wel degelijk 100 Hz, dus dit staat niet correct op de samsung site.

Zit voorlopig nog even te stoeien hoe dit nu aan te sluiten op mn dvd recorder en versterker met allen HDMI. Als iemand tips heeft... Krijg het geluid van de TV niet over de versterker, of is dat niet mogelijk met dit toestel via HDMI?
Het toestel heeft HDMI 3.1, dus de TV ondersteund het wel. De vraag is nu of dat jou reciever wel HDMI 1.3 heeft, of een lagere (waar dat niet wordt ondersteund) heeft. Anders via optical/digitaal aansluiten...

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 16:02
Tijgert schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:29:
Weet iemand hoever die scene zit in Ratatouille?
??

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438

Onlangs is onze oude tv kapot gegaan.
Omdat we voor kwaliteit willen gaan kiezen we voor een samsung lcd tv.
Alleen twijvel ik nu tussen de: Samsung LE40S81 en de Samsung LE40R82B.
Mij is aangeraden voor de LE40R82B te gaan die maar 50 euro duurder.
Maar heeft er verder iemand ervaringen met de LE40R82B?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 21-05-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het gaat dus over die scene in Ratatouille die gebruikt werd om aan te tonen hoe de digitale ruisonderdrukking per abuis het beeld aantast. Een plaatje van die scene staat in de exel file, maar geen tijdsindex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Anoniem: 252438 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:56:
Onlangs is onze oude tv kapot gegaan.
Omdat we voor kwaliteit willen gaan kiezen we voor een samsung lcd tv.
Alleen twijvel ik nu tussen de: Samsung LE40S81 en de Samsung LE40R82B.
Mij is aangeraden voor de LE40R82B te gaan die maar 50 euro duurder.
Maar heeft er verder iemand ervaringen met de LE40R82B?
als het verschil slechts 50 euro is zou ik zeker voor de R serie gaan. De S serie was het oude instapmodel van samsung, de R serie ziet er iets beter uit en heeft ook wat betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-07-2024

Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Eindelijk, mijn 46" 656 is binnen. Zelf naar 3 hoog gesleept met mijn kippekracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Vandaag is TNT langs geweest met mijn tv, maar ik was niet thuis :X . Ze komen morgen weer langs en dan hoef ik niet zo lang te werken dus hopen dat ik ze dan tref.
Ik wou net gaan bellen vanmiddag of als wel goed was gegaan want de actie is nog verder aangescherpt en ik zit al bijna 20 werkdagen te wachten.

Let op: alleen medewerkers of gepensioneerden van TNT kunnen gebruikmaken van deze actie. Bovendien kan er per personeelslid maximaal één tv besteld worden, en er geldt op=op.De Samsung Vakantiegeld-actie geldt voor bestellingen t/m 24 mei 2008.

Nog even en dan kan ik eindelijk genieten van mijn mooie tv. Ik zal straks de plek waar hij komt te staan vast op poetsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nico111 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:26:
Vandaag is TNT langs geweest met mijn tv, maar ik was niet thuis :X . Ze komen morgen weer langs en dan hoef ik niet zo lang te werken dus hopen dat ik ze dan tref.
Ik wou net gaan bellen vanmiddag of als wel goed was gegaan want de actie is nog verder aangescherpt en ik zit al bijna 20 werkdagen te wachten.

Let op: alleen medewerkers of gepensioneerden van TNT kunnen gebruikmaken van deze actie. Bovendien kan er per personeelslid maximaal één tv besteld worden, en er geldt op=op.De Samsung Vakantiegeld-actie geldt voor bestellingen t/m 24 mei 2008.

Nog even en dan kan ik eindelijk genieten van mijn mooie tv. Ik zal straks de plek waar hij komt te staan vast op poetsen. :P
Haha, zuur is dat hè; je weet gewoon dat je je TV nu had kunnen hebben :p Ik heb gisteren overigens ook mijn bestelling via TNT gedaan (40A552); hoop dat ze hem wat sneller afleveren dan bij jou ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
Hoi Nico! op welke datum had je je TV bij TNT besteld? Ik heb hem ook ongeveer 3 weken geleden besteld, maar heb nog niks vernomen.

Ben enorm benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
ReinTheMan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:42:
Hoi Nico! op welke datum had je je TV bij TNT besteld? Ik heb hem ook ongeveer 3 weken geleden besteld, maar heb nog niks vernomen.

Ben enorm benieuwd :*)
Ik heb hem vrijdag 25 april besteld. Ik vond 's avonds de folder in de bus en meteen besteld. Ik heb toen meteen een bevestigende mail gahad. En ik kreeg 5 dagen later (30-04) een bevestiging via de post.

De afgelopen 3 en een halve week duurde voor mijn gevoel heel erg lang, ik werd er gek van 8)7 en mijn vriendin van mij ;)

Maar gelukkig is de verlossing nabij :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:49

Rival24

I'll Be Back

Ik had begrepen dat TNT een telefonische afspraak zou maken voor de aflevering van de TV. Is dit bij jou niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Rival24 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:16:
Ik had begrepen dat TNT een telefonische afspraak zou maken voor de aflevering van de TV. Is dit bij jou niet gebeurd?
Nee een telefonische afspraak is alleen als je de LE46a552 besteld, maar die werd iets te groot voor mijn kamer dus ik heb de LE40a552 genomen. Hier was mijn vriendin al niet blij mee, maar heb hem gewoon besteld. Wie betaalt hem nou 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24674

Goedendag allen :)

Ik val maar met de deur in huis: IK WIL EEN NIEUWE TV :P

Wat ik ermee doe:

- Erg veel films bekijken, voornamelijk op DVD maar de overstap op HD zal snel komen.
- Ik kijk GEEN tv, dus dat interesseert me ook niet
- Ik gebruik GEEN geluid van de tv, ik sluit m'n spelers aan op een versterker. Dus geluid maakt niet uit.
- Ik game redelijk wat. Heb hier een X360 staan en waarschijnlijk komt er een PS3 bij voor onder andere blu-ray.

Beeldkwaliteit is voor mij alles, en dan met name voor het bekijken van films. Ik heb hier nu een Sony CRT 100hz staan van 72cm. Heeft jaren zijn werk gedaan en ben nog steeds tevreden over de kwaliteit van het beeld, maar de overstap naar een HD-tv is onvermijdelijk voor een groot filmliefhebber als ik. De grote van het scherm ... mtja... minimaal 101 cm, en een maximaal van 120 denk ik. Alles daartussen is prima, maar ik neem ook al genoegen met 101 cm.

Nu zit ik te twijfelen tussen verschillende toestellen. Zojuist zijn de nieuwe toestellen van Samsung en Sony op de markt verschenen, en dat zijn ook de modellen waar ik naar kijken. Mijn budget zit op een maximaal van 1500,- euro maar ik mik toch meer op 1200,-.

Ik wil sowieso een Full-HD (duh...) en ook graag 24p, want ik hoor en lees overal dat ik dat MOET hebben. Zelf geen ervaringen ermee, maar genoeg bronnen wijzen erop dat het voor de PS3 en het kijken van films met 24 frames p/s een must is.

Ik twijfel zelf nog over 100hz. Tuurlijk heb ik het liever wel dan niet, maar heeft het echt toegevoegde waarde?? Zo heb ik recensies gelezen over de nieuwe Sony KDL40W4000 waarin hetvolgende staat:
Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology . Ik neem aan dat hierdoor een grotere kans is op ghosting? En dat wil ik dus koste wat het kost voorkomen.

Een anders toestel waar ik naar kijk is de Samsung LE40A656. Deze heeft dus wel 100hz techniek, en is daarnaast ook Full HD/24p.

Als laatste note wil ik wel even toevoegen dat ik redelijk fan ben van Sony, en dat ik eigenlijk altijd wel Sony-toestellen gehad hebt en daar ook altijd zeer tevreden mee was.

Wat kunnen jullie mij aanraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 19-03 12:36
Anoniem: 24674 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:36:
Goedendag allen :)

Ik val maar met de deur in huis: IK WIL EEN NIEUWE TV :P

Wat ik ermee doe:

- Erg veel films bekijken, voornamelijk op DVD maar de overstap op HD zal snel komen.
- Ik kijk GEEN tv, dus dat interesseert me ook niet
- Ik gebruik GEEN geluid van de tv, ik sluit m'n spelers aan op een versterker. Dus geluid maakt niet uit.
- Ik game redelijk wat. Heb hier een X360 staan en waarschijnlijk komt er een PS3 bij voor onder andere blu-ray.

Beeldkwaliteit is voor mij alles, en dan met name voor het bekijken van films. Ik heb hier nu een Sony CRT 100hz staan van 72cm. Heeft jaren zijn werk gedaan en ben nog steeds tevreden over de kwaliteit van het beeld, maar de overstap naar een HD-tv is onvermijdelijk voor een groot filmliefhebber als ik. De grote van het scherm ... mtja... minimaal 101 cm, en een maximaal van 120 denk ik. Alles daartussen is prima, maar ik neem ook al genoegen met 101 cm.

Nu zit ik te twijfelen tussen verschillende toestellen. Zojuist zijn de nieuwe toestellen van Samsung en Sony op de markt verschenen, en dat zijn ook de modellen waar ik naar kijken. Mijn budget zit op een maximaal van 1500,- euro maar ik mik toch meer op 1200,-.

Ik wil sowieso een Full-HD (duh...) en ook graag 24p, want ik hoor en lees overal dat ik dat MOET hebben. Zelf geen ervaringen ermee, maar genoeg bronnen wijzen erop dat het voor de PS3 en het kijken van films met 24 frames p/s een must is.

Ik twijfel zelf nog over 100hz. Tuurlijk heb ik het liever wel dan niet, maar heeft het echt toegevoegde waarde?? Zo heb ik recensies gelezen over de nieuwe Sony KDL40W4000 waarin hetvolgende staat:
Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology . Ik neem aan dat hierdoor een grotere kans is op ghosting? En dat wil ik dus koste wat het kost voorkomen.

Een anders toestel waar ik naar kijk is de Samsung LE40A656. Deze heeft dus wel 100hz techniek, en is daarnaast ook Full HD/24p.

Als laatste note wil ik wel even toevoegen dat ik redelijk fan ben van Sony, en dat ik eigenlijk altijd wel Sony-toestellen gehad hebt en daar ook altijd zeer tevreden mee was.

Wat kunnen jullie mij aanraden??
Waarom niet ook een plasma overwegen? Bijvoorbeeld één van de Panasonic Full-HDs.

* /\/\|) is er zelf ook nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24674

Plasma's heb ik ook even naar gekeken, maar uiteindelijk toch besloten om voor LCD te gaan ... waarom weet niemand, maar onder andere door slechtere ervaringen uit de omgeving denk ik. Plus het schijn zo te zijn dat het veel meer stroom vreet toch?? Gezien ik best veel kijk, wil ik daar niet maandelijks veel meer voor moeten betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Argh ik wordt ondertussen een beetje gek van het feit dat Komplett nog steeds niets heeft laten weten over de levering van mijn LCD :P

Heb al allemaal films klaar liggen die ik in Full-HD wil kijken en dat is tamelijk irritant dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heb al allemaal films klaar liggen die ik in Full-HD wil kijken en dat is tamelijk irritant dan....
Ik weet hoe je je voelt, ik heb al weken lang HD films geleeched en zit nu tegen de 2,5TB aan... maar het moment is daar! Hij is er! +7 afleveringen Lost en 7 BSG in HD :D

Over de TV keuze van Dem-man. De 46" 656 kost 1749 en met 300 ballen eraf van de korting is dat onder je max budget. Maximale TV voor minimaal geld lijkt me, krijg je nooit spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
Op mn werk was er een samsung actie via de locale pc-boer (NoRRod, groningen) . 995 euro voor betaald. Vorige week besteld. Dat zijn de betere acties, dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
W.Wezz schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:37:
[...]

Het toestel heeft HDMI 3.1, dus de TV ondersteund het wel. De vraag is nu of dat jou reciever wel HDMI 1.3 heeft, of een lagere (waar dat niet wordt ondersteund) heeft. Anders via optical/digitaal aansluiten...
Dat zou raar zijn. HDMI is voor beeld én geluid, ongeacht welke versie. 1.3 ondersteunt CEC als extra tov 1.2. Ik pruts nog wel even verder. Ondertussen ook de DCB H360RA gekocht met tijdelijk HD abbo. Die zal ik straks ook eens proberen aan te sluiten via HDMI. Het beeld van de analoge kabel zit vol ruis en het "gewone" digitale signaal via onze Humax vind ik ook nog niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 16:57

Tjark

DON'T PANIC

hmmm, morgen maar ff thuiswerken ipv naar werk gaan....

Vond vandaag een briefje van de TNT in m'n brievenbus dat ze m'n LE-40A552 niet konden afleveren...

Lijkt er idd dus op dat ze bij de TNT personeelsvereniging nog niet checkten of je medewerker bent/was als je bestelde :)

cashback er nog overheen en ik heb voor 891,- een tv met wandbeugel _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Tjark op 21-05-2008 20:06 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262549

Tijgert schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:39:
[...]

Over de TV keuze van Dem-man. De 46" 656 kost 1749 en met 300 ballen eraf van de korting is dat onder je max budget. Maximale TV voor minimaal geld lijkt me, krijg je nooit spijt van.
Bij welke zaak is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 09:59
Smits in Arnhem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 21:17

Inmiddels goed weten af te stellen neem ik aan? Hoe bevalt de TV? Heb je al geprobeerd hem aan een computer te koppelen d.m.v. dvi -> hdmi of vga aansluiting? Hoe was dat beeld? volledig aan te sturen 1920x1080 of blijft het hangen op 1366x768? Hoe bevalt die 100 hz functie? Is dat verschil echt zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Anoniem: 24674 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:36:
Ik twijfel zelf nog over 100hz. Tuurlijk heb ik het liever wel dan niet, maar heeft het echt toegevoegde waarde??
Ja! absoluut! zelfs voor dingen waar t niet echt voor bedoeld is; GTA4 schokt een klein beetje (framerate) maar met 100Hz aan is alles smooth as silk..
je zegt dat je voor kwaliteit gaat, dan is 100Hz gewoon een vereiste.
Let ook op pixelmapping! m.a.w. als je een computer aansluit past de resolutie dan precies in beeld zoals het hoort of krijg je overscan (heb ik met mn 2 jaar oude samsung 40" i.c.m. mac mini en is niets aan te doen, samsung is zelfs langs geweest.. :( )

trouwens moderne plasmas vreten lang niet zo veel stroom meer als 'vroeger'.. maar plasma gaat er wel uit op korte termijn.. o.a. philips stopt er komend jaar al mee.

[ Voor 32% gewijzigd door dadj op 21-05-2008 22:13 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
Jorn1986 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:02:
[...]

Inmiddels goed weten af te stellen neem ik aan? Hoe bevalt de TV? Heb je al geprobeerd hem aan een computer te koppelen d.m.v. dvi -> hdmi of vga aansluiting? Hoe was dat beeld? volledig aan te sturen 1920x1080 of blijft het hangen op 1366x768? Hoe bevalt die 100 hz functie? Is dat verschil echt zo groot?
Inmiddels ben ik er achter dat het HDMI signaal alleen domweg wordt door gestuurd vanuit de versterker naar de tv/monitor. De versterker zelf, doet er niets mee. Dus nog even een ander kabeltje halen om het signaal van de tv naar de versterker sturen.

Nog geen tijd gehad om de pc er op aan te sluiten. Is ook niet mijn hoofd doel. Kan dus nog niets zeggen die resoluties waar je het over hebt.

Verschil met 50Hz/100Hz is bij mij bijna niet te zien. Zal af hangen van waar je naar kijkt. Vind het maar minimaal en zie niet echt de voordelen. Zal af en toe eens het demo scherm gebruiken, waarbij één helf 50 Hz is en de andere 100 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Teho schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:22:
[...]

Dat zou raar zijn. HDMI is voor beeld én geluid, ongeacht welke versie. 1.3 ondersteunt CEC als extra tov 1.2. Ik pruts nog wel even verder. Ondertussen ook de DCB H360RA gekocht met tijdelijk HD abbo. Die zal ik straks ook eens proberen aan te sluiten via HDMI. Het beeld van de analoge kabel zit vol ruis en het "gewone" digitale signaal via onze Humax vind ik ook nog niet optimaal.
De eerdere versies van HDMI hebben geen ondersteuning van beeld+geluid, ik heb hier bijvoorbeeld een Harman/Kardon met 2xHDMI 1.1 uitgangen, en 1xHDMI 1.1 ingang, ik kan je verzekeren dat er geen geluid meegestuurd wordt met de HDMI kabel :). Zo ook bijvoorbeeld de eerste VGA kaarten met HDMI, daar zit ook geen ondersteuning voor om geluid mee te sturen (HDMI 1.1).

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.