Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Ho stop, niet zo snel!Frentik schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:56:
Nee, de client begint niet zelfstandig aan oude half afgemaakt testen, het beste is om deze handmatig te expiren.
Zie ook [SoB] Netjes stoppen met Stampen
Je kunt sowieso elke test crunchen die je wilt door de k en n-waarde handmatig in te stellen in het Windows register (HKLM\SOFTWARE\LhDn\sob\cache) en cache = 2, maar je moet dan nog wel het bijbehorende znnnnnnn (n = numerieke waarde) bestand hebben, anders begint de test vrolijk opnieuw i.p.v. op de x% waar je gebleven was.
Computing...
Latest News
Dutch Power Cows Stampede!
(posted by louis helm)
Monday, 14 Apr 2008
You may have noticed there's been a lot of extra production this month. That's because the Dutch Power Cows are running a month-long "Stampede". DPC members are switching from other DC projects to make a huge impact together and really contribute on a new level. They are on course to overtake the previous overall contributing team, TeamPrimeRib.
We at Seventeen or Bust appreciate the huge burst of support coming from DPC and hope some of the supporters who join for the monthly stampede settle in and contribute for a long time to come. Happy prime hunting!
-Louie
Is er mooiere publiciteit mogelijk? Prachtig dit
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
In ieder geval mooi dat er wel een mogelijkheid is de test te hervatten. Alleen heb ik nog wat hulp nodig bij de werkelijke uitvoering. In het register kan ik wel de waarden vinden voor k, n en cache, maar wat moet ik dan invullen?Theadalus schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 01:53:
[...]
Ho stop, niet zo snel!
Je kunt sowieso elke test crunchen die je wilt door de k en n-waarde handmatig in te stellen in het Windows register (HKLM\SOFTWARE\LhDn\sob\cache) en cache = 2, maar je moet dan nog wel het bijbehorende znnnnnnn (n = numerieke waarde) hebben, anders begint de test vrolijk opnieuw i.p.v. op de x% waar je gebleven was.
Ik was zelf begonnen met de volgende test:
10223•2^11283257+1
Als ik nu gewoon de getallen voor k en n invul, begint de client dan weer op het goede punt? Wat bedoel je met de bijbehorende znnnnnn?
Alvast bedankt,
[ Voor 10% gewijzigd door Ties86 op 15-04-2008 10:03 ]
Bij het editen van de waarden kun je de invoer op decimaal zetten (anders moet je eerst weer omrekenen naar hexadecimaalMathijsjansen86 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:59:
In het register kan ik wel de waarden vinden voor k, n en cache, maar wat moet ik dan invullen?
Ik was zelf begonnen met de volgende test:
10223•2^11283257+1
cache = 2
k = 10223
n = 11283257
Ja, was het woordje 'bestand' effe vergeten (heb mijn orginele post al aangepast)Wat bedoel je met de bijbehorende znnnnnn?
znnnnnnn bestand, deze staat in je SoB-directorie, dit bestand is de cache van de huidige test en houdt dus ook bij hoever een test al is gevorderd, waarbij:
nnnnnnn = eerste 7 nummers (vanaf rechts) van de n-waarde
Voor jouw test zal het 'z'-bestand dus z1283257 heten.
Computing...
ik had een mooie quadcore heel de dag aanstaan, maar die ben ik nu kwijt
dat is toch flink wat cpucycles die we nu moeten missen.
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
Verwijderd
http://www.bill2-software.com/processmanager/
Ceci n'est pas une signature!
van jouw daily.vehpol schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:18:
Na de publicatie van het stuk over wat te doen na de stampede, heb ik zojuist mijn pending tests ook eens opgeruimd. Van het ge-experimenteer stonden er nog enkelen open. Gaat deze score (6 testen, tussen de 0 en 7%) af van je daily score? Of gewoon alleen van het totaal.
ik heb ook wat zooi opgeruimd en mis toch ergens wel wat punten.. niet veel gelukkig.
Verwijderd
• Ik heb zojuist uitgerekend dat hij 80 uur over 1 test doet (C2D E6750 / 5M per sec). In die tijd moet mijn computer aanblijven, omdat hij anders opnieuw begint en GoT strafpunten krijgt?
• Als ik in de SoB-client bij team-naam 'Dutch Power Cows' typ zegt hij dat de naam niet geldig is, 'dpc' is dat wel. In mijn online profile heb ik Dutch Power Cows reeds gejoined. Alles oke?
• Bij 'k = 46157' zijn er op het moment van typen nog 534 tests over. Als deze de 0 bereikt, zonder dat er een priemgetal gevonden is, dan is het complete project dus gefaald? Ge-'bust' ? En is het dan niet slimmer om alle koetjes op 'k = 46157' te richten?
• Call me stupid, maar ik moet de client dus twee keer starten om beide cores te gebruiken?
Nee je kan je PC gerust tussentijd afzetten, dat is geen probleem. Als de client draait op een stabiel systeem en je testen netjes afmaakt is de kans op minpunten nihil.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:22:
Na het lezen van de Wiki zijn er een aantal dingen toch niet helemaal duidelijk.
• Ik heb zojuist uitgerekend dat hij 80 uur over 1 test doet (C2D E6750 / 5M per sec). In die tijd moet mijn computer aanblijven, omdat hij anders opnieuw begint en GoT strafpunten krijgt?
Yep alles oke. Dat Team vakje in de client is slechts een link naar de teamstatspagina/• Als ik in de SoB-client bij team-naam 'Dutch Power Cows' typ zegt hij dat de naam niet geldig is, 'dpc' is dat wel. In mijn online profile heb ik Dutch Power Cows reeds gejoined. Alles oke?
Nee, als voor eeen k-waarde in een bepaalde n-reeks geen priemgetal gevonden is zal men door blijven zoeken in een volgende n-reeks.• Bij 'k = 46157' zijn er op het moment van typen nog 534 tests over. Als deze de 0 bereikt, zonder dat er een priemgetal gevonden is, dan is het complete project dus gefaald? Ge-'bust' ? En is het dan niet slimmer om alle koetjes op 'k = 46157' te richten?
Linux -> Ja, iedere client in een eigen map en starten maar. Windows -> Nee!, meerdere cores dan instaleren als service!• Call me stupid, maar ik moet de client dus twee keer starten om beide cores te gebruiken?
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Verwijderd
Voor k=46157 zijn geen 534 tests te doen over, maar is er reeds lange een priemgetal gevonden.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:22:
Na het lezen van de Wiki zijn er een aantal dingen toch niet helemaal duidelijk.
• Bij 'k = 46157' zijn er op het moment van typen nog 534 tests over. Als deze de 0 bereikt, zonder dat er een priemgetal gevonden is, dan is het complete project dus gefaald? Ge-'bust' ? En is het dan niet slimmer om alle koetjes op 'k = 46157' te richten?
k = 46157: PRIME FOUND!
(posted by louis helm) Wednesday, 27 Nov 2002
At 0601 GMT on the morning of Wednesday, 27 November 2002, a participant's machine reported the first probable prime to our server! Five hours later we had confirmed that 46157•2^698207+1 is, indeed, prime!! This is a landmark victory for the entire SB network. Great job, everyone! Congratulations to Stephen Gibson (aka S0rcerer, of TeamTNT), the lucky user that first reported the prime.
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Verwijderd
Bij een Dual-Core, en in Vista zou je er nog 1 kunnen starten als gebruiker en 1 als Administrator. Dan kan je ze gewoon aanpassen en bekijken wanneer en hoe je maar wilt.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:37:
Super bedankt voor de snelle antwoorden! Ik wou het e.e.a. graag zeker weten, zodat ik zo min mogelijk kans maakt op minpunten.
Ceci n'est pas une signature!
Verwijderd
Ik laat hem lekker aan staan, na wat getweak met mijn ventilatoren is mijn computer een stuk stiller.
Had je na installeren van de client de computer wel opnieuw opgestart? Daar gaan er meerdere mee de mist in, die zetten de client meteen aan. Vraag me niet waarom maar na installatie en opnieuw opstarten haalt de client een nieuwe test op.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:24:
Auch, en dit is waarom ik zo graag voorzichtig doe. Na een reboot (i.v.m. overclock) ben ik helaas 15 uur gestamp kwijt geraakt. En ja, het is inderdaad Vista wat ik gebruik.
Ik laat hem lekker aan staan, na wat getweak met mijn ventilatoren is mijn computer een stuk stiller.
Dit is dus éénmalig.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Ik gaat ermee stoppen

De stamptijd die ik dan heb wil ik dus voor ziektebestrijding gebruiken, en niet voor Sierpinskimeuk, no offence maar ik zie er het nut niet meer van in. Het was gezellig!
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ja er zijn er oneindig veel voor een k (dacht ik, pin me er niet op vast), en we hoeven er maar 1 per k te hebben om de stelling te bewijzen. Voor 11 getallen is er dus al 1 gevonden, waarom energie verspillen en er nog 5 vinden? (voor de rest : zie m'n vorige posts)Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:00:
ach we begrepen het wel, maar wat ik niet begrijp is "maar is er reeds lange een priemgetal gevonden".... zijn er dan meer voor 46157
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
TPR-BH?
whatever..
Team PrimeBears!
Prime Bear Hunters!
Bear Hunting Prime Ribeye?
whatever..
Want die hele beer is in geen velden of wegen te bekennen!
Computing...
Van mij mag die wel, then again, ik ben geen team-captain van de bearhunters.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Die had ik inderdaad ook al verzonnen een paar posts geleden...Theadalus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:42:
Prime Hunters
Want die hele beer is in geen velden of wegen te bekennen!![]()
edit: Bezef me net dat fokschaap het moeilijk gaat krijgen na deze fusie.
[ Voor 13% gewijzigd door Paulusbrand op 16-04-2008 16:20 ]
Verwijderd
Toch wel van Little Red Ridinghood gehoort neem ik aanPaulusbrand schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:18:
[...]
Die had ik inderdaad ook al verzonnen een paar posts geleden...
edit: Besef me net dat fokschaap het moeilijk gaat krijgen na deze fusie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 16:47 ]
Doe dan "The Prime Ribeyes Hunting for the Bear". Anders zou Fonzie ons opeens opjagenPskutte schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:19:
Bears Hunting for The Prime Ribeyes?
Verwijderd
Ben nog steeds met de inhaalslag van die verloren 1.3T dus ga er van uit dat als die herstartte test klaar is het geheel van 4McEMs naar iets van 5.5 gaat.
Zou er AUB een datum geprikt kunnen worden voor de MF waar op gespeculeerd wordt. Wat er ook draait, tests die voor 30 April begonnen worden zullen afgemaakt worden, maar dan is het schluss met Sierpinski. De quad heeft rond 57 uur nodig voor een test, dus theoretisch wordt er uiterlijk 2-3 mei afgehaakt.... wil wel weten wanneer de spaarknop in te drukken.
kletsch u laeter.
eensch...Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:52:
Vraagje: Is het een correcte observatie dat de stats gemiddelden, de compound zijn van huidige testen die berekend worden? Zie hier. Er lopen er 2 en een cliënt is harder gaan lopen na wat tweaks. Er is een lichte toename op de 15e te zien toen die nieuwe test begon met de betere instellingen.
Ben nog steeds met de inhaalslag van die verloren 1.3T dus ga er van uit dat als die herstartte test klaar is het geheel van 4McEMs naar iets van 5.5 gaat.
Zou er AUB een datum geprikt kunnen worden voor de MF waar op gespeculeerd wordt. Wat er ook draait, tests die voor 30 April begonnen worden zullen afgemaakt worden, maar dan is het schluss met Sierpinski. De quad heeft rond 57 uur nodig voor een test, dus theoretisch wordt er uiterlijk 2-3 mei afgehaakt.... wil wel weten wanneer de spaarknop in te drukken.
kletsch u laeter.
een MF is prima, maar bij mij gaan alle clients op 29 April al op de "shutdown after completion" status.
sterker nog alles wat rond de 27ste klaar is start ik ook geen nieuwe meer op, a la afvloeings regeling.
Dan was je eigenlijk ook akkoord gegaan met de regels van een stampede.. beetje jammer dat je er dan toch eerder tussenuit knijpt.Jejking schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:03:
@ buurman hierboven: had je dat tegen mij? In dat geval: antwoord is een volmondig ja
[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 17-04-2008 13:29 ]
Maak van de naam maar TPR-BH totdat er iemand met iets beters komt.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
In elk geval niet in april, aangezien er tijdens de stampede niet gespaard 'mag' worden. Als er een SoB-MF komt, zal dat vanaf 1 mei worden denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:52:
kletsch u laeter.
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 19:26 ]
Verwijderd
Dus ik zou zeggen bedenk een leuke datum en regel het.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Waarschijnlijk gewoon een dagje dat er weinig idle cycles zijn bij de hard hitters.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Edit: ik zie in het statstopic van vandaag dat er voor de merge akkoord moet zijn van beide captains, even wachten dus nog
[ Voor 55% gewijzigd door anonimoes op 18-04-2008 23:36 ]
Gemberthee: water met een smaakje.
If they cant beat you, they can join jou.
Wij willen dus graag de teams samen laten voegen, en dan gewoon onder de naam Team Prime Rib - Bear Hunters.
Wat mij betreft ook prima! Pavla, kan jij dit als teamcaptain niet ook even bevestigen? Dan kan de merge doorgaan.Mark83 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 07:26:
Als team-lijder () van TPR zeg ik:
If they cant beat you, they can join jou.
Wij willen dus graag de teams samen laten voegen, en dan gewoon onder de naam Team Prime Rib - Bear Hunters.
.. en DukeBox lost het probleem van de naam opDukeBox schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:18:
Naam kan overigens altijd veranderd worden..
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
Ik vind hem prachtig zo!DukeBox schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:18:
Naam kan overigens altijd veranderd worden..
Ergeren aan bongo? Bongo weet wel beterVerwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:14:
noem het gewoon Bongo Stampede dan heeft klungel ook iets om zich aan te ergeren![]()
a) het schijnt dat je GPU een verdomd snelle processor is, kan die niet meewerken met dit soort projecten, of werkt het anders?
b) als je je pc overclockt, kloppen alle berekeningen nog? Er is schijnbaar een verschil tussen vcore stabiel en geen rekenfout stabiel, dmv orthos stress test of prime95. Stel je klokt je pc niet goed over, kan je dan foute gegevens terug sturen?
c) nog iets leuks, ik draai hier een q6600. Op 2.4 haal ik 4x 3,8CEMS. Op 3.2GHZ haal ik zo rond de 4,6 CEMS p/c. Viel me op, nu ik mn pc8500 geheugen overclock dat het rond de 5 CEMS p/c is. Geen slechte snelheidswinst..... Mocht je dus alleen je CPU hebben over geclockt, vergeet je geheugen niet
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Verwijderd
Voor het ene project leent een GPU zich wel, voor een andere weer niet. F@H is zo'n project dat zich er wel voor leent geloof ik. Ook Dnet heeft zich er ooit mee bezig gehouden dacht ik.BakkerM schreef op zondag 20 april 2008 @ 01:06:
Hey allemaal, nog een paar vraagjes en een bevinding
a) het schijnt dat je GPU een verdomd snelle processor is, kan die niet meewerken met dit soort projecten, of werkt het anders?
Wil je veel dingen parallel uitrekenen, dan is het heel nuttig om de GPU te gebruiken. Wil je gewoon 1 bruut groot ding uitrekenen, dan werkt de CPU (veel) beter.
Als voorbeeld. SoB is een project waarbij je voor 1 n en 1 k waarde de uitkomsten gaat nalopen. Per waarde duurd dit al een paar dagen. Zou je dat op een GPU willen doen, dan zou je 100x n+k waardes uit kunnen rekenen naast elkaar, alleen gaat het dan wel zo traag per test dat je meer dan een jaar nodig hebt om iets uit te rekenen.
Mocht ik iets zeggen dat niet klopt, dan word ik vast wel gecorrigeerd
Verwijderd
Ik ga nu mijn computer rebooten, en nog een keer een test draaien. Uit voorzorg laat ik SoB 24/7 aan staan, zodat ik zeker weet dat alles goed gaat. Ik wil niet weer opnieuw moeten beginnen en strafpunten krijgen.
Verwijderd
de 13****** serie heb ik er ook een aantal van ontvangen.. op de Q6600 doet ie met deze calc wel meer cEMs (ongeveer 4.2M) maar het duurt ogenschijnlijk wel langer (duurt langer voordat er bijv 15 blocks zijn verzonden)Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:38:
Sinds zaterdag laat een nieuw monster ... 55459•2^13754254+1 ... met 10411 blokjes of zo, dus die gaat lannnnnnngzaaaaaaam. 3.6McEMs sluipt dat voort.

Jamal schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:38:
En hoe zit het met exit w/o new test als je je clients als service hebt geinstalleerd? Stopt de service dan ook? Start ie de client automatisch opnieuw op met een nieuwe key?
Less = more
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 16:48 ]
id: 14978
name: azaroth
[DPC] help conquer cancer @ WCG
member of Los Alcoholicos ban dhmo
intressant, waar heb je die info vandaan ?Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:47:
geloof dat als je de special_handling register key op 1 zet er geen nieuw werk meer opgehaald wordt als de laatste af is.
over iets meer dan een week is de stampede afgelopen, gemiddeld duren tests bij mij 7 dagen, dus vanaf morgen of overmogen alles maar op eindig instellen.
Dit zijn echt enorme jobs inderdaad! Ben blij dat mijn Via C7 servertje er niet zoeen opgehaald heeft, anders was die ruim twee maanden aan het rekenen geweestjpiwf schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:34:
ik heb nu ook zo een beest van een test met 10000+ blokjes. k=22699 n=13764214. draait 0.2 McEMs langzamer dan mijn vorige test...gaat dus meer dan dubbel zo lang duren...
Op een C2D @ 3ghz duurt het echter ook al meer dan 6 dagen om zo'n ding af te krijgen.
Wat jammer is: één van mijn clients op een pc waar ik de komende dagen nog niet bij kan is vastgelopen... Dat kost me zo'n 3McEMs/s
Verwijderd
Je leest nog eens wat en bij het naslaan zie ik het nu ook in de Stop SoB topic: Theadalus in "[SoB] Netjes stoppen met Stampen"Sinlath schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:39:
[...]
intressant, waar heb je die info vandaan ?
over iets meer dan een week is de stampede afgelopen, gemiddeld duren tests bij mij 7 dagen, dus vanaf morgen of overmogen alles maar op eindig instellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 17:48 ]
Op wat voor PC draai je dan ? want 0.4 McEMs is al niet zo snel ;P ).jpiwf schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:34:
ik heb nu ook zo een beest van een test met 10000+ blokjes. k=22699 n=13764214. draait 0.2 McEMs langzamer dan mijn vorige test...gaat dus meer dan dubbel zo lang duren...
het is een 3500+ met een 200 mhz overclock. doet nu ~2.65m, deed ~2.85m
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Dat vermoede ik al maar van die 0.2M langzamer duurt de test toch niet ineens 2x zolang?jpiwf schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:22:
hij draait 0.2m langzamer dan de vorige test.
het is een 3500+ met een 200 mhz overclock. doet nu ~2.65m, deed ~2.85m
Hij bedoeld waarschijnlijk dat er ook al twee keer zoveel blokjes in een WU zitten en dat een WU dus 2x langer duurt. Met deze kleine vertraging dus meer dan 2x zo lang.Frentik schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:27:
[...]
Dat vermoede ik al maar van die 0.2M langzamer duurt de test toch niet ineens 2x zolang?
whatever..
ik heb een probleempje denk ik.
gisterenavond is mijn machine met nieuwe testen begonnen.
vanmiddag keek ik en de machine heeft 3 dezelfde testen draaien

nu heb ik die betreffende test expired, het file weggeknikkerd (Z4600071) service opnieuw opgestart.
en wat doet het ? het haalt weer dezelfde test op
anyone any ideas ?
EDIT: nevermind, ik was vergeten de cache mapjes die bij die N waarde hoorde weg te gooien uit de registry. herstart van de sob client leerde mij dat ik nu 4 verschillende tests heb met daarbij die oude.. goed bezig
[ Voor 21% gewijzigd door Sinlath op 23-04-2008 15:37 ]
Daarnaast ook nog eens 80min vertraging op iets simpels als met de trein van oss-west naar eindhoven en weer terug.
Maar we zijn weer aan het sobben, hopelijk dit keer weer wat langer
Hell / 0

Hmm mijn stats deden me aan iets denken, rara, wat?
"That was left handed..." - JJH