[Stampede] #7 SoB - The saga continues

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Pim. schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:53:

Het is gebruikelijk om na 1000 posts een nieuw topic te maken... we neemt de eer ?? :)
Bij deze dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchpowercows.org/images/banners/mcB05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageserver.qik.nl/dukebox/stampede2.gif
Stampede #7 SoB - Het maken van teams

Jawel, we weten het dan. Na een bloedstollende strijd is SoB ons Stampede-project geworden, na jarenlang de Joop Zoetemelk-award te hebben gekregen. Wat we nu dus moeten doen, is het opzetten van teams. Om dit in goede banen te leiden, is dit topic uitgevonden.

SoB Stampede - Stats !

De stats zijn te vinden op http://sob.qik.nl/stampede.php

Mooi zo! Wat moet je doen?

- Teamnaam verzinnen. Doe eens creatief, en verras ons.
- minimaal 2 mede-teamleden vinden. Deze moeten van buiten je subteam komen, om te voorkomen dat je team alleen maar een subteam is. Vraag rond in de comments onder statistieken, mail je vrienden, of wat ook. Voorzichtig vragen in dit topic is toegestaan, mits het niet te erg wordt.
- Hier een post in dit topic plaatsen, zodat wij weten dat jullie bestaan. (SoB ID en SoB username bijplaatsen)

En dan?

Dan ga je op jacht naar nieuwe teamleden. Dit kan tot 31 maart, 23:59. Daarna worden de teams bevroren, en gaan we de stampede in. 7 april evalueren we de teams, en mag de top-6 van de teams teams door, en kunnen de andere mensen last-minute overstappen naar een team dat niet in de top-3 staat. Dit is om te voorkomen dat de winnaar al bekend is.

De feiten en regels van de Stampede.

- Punten die je haalt komen gewoon op je eigen account, en blijven daar ook.
- Nieuwe koeien recruteren is prima, zo lang je de toestemming van de eigenaar hebt. (Illegaal 'Borg'en leidt tot directe uitsluiting, en verdere sancties.)
- Er komt naast de gewone lijst statistieken een speciale Stampede-DPCH, met hierin de teams vermeld.

Wat komt er allemaal in dit topic

- Vragen over de Stampede
- Vragen over Stampede teams
- Mededeling dat er een nieuw Stampede team is gestart
- Vragen aan mensen uit bestaande Stampede teams
- Mededeling dat je je wilt voegen bij een bestaand Stampede team
- Taunten }) Het is hier toegestaan om mensen uit te nodigen om bij je Stampede team te komen indien er iemand hier ronddwaalt die duidelijk aangeeft op zoek te zijn naar een leuk Stampede team. Wel beperkt, gewoon schreeuwen maakt je reputatie er natuurlijk niet beter op.

SoB? Maar hoe installeer ik dat dan?

Daarvoor hebben we onze geniale wiki, met een mooie uitleg hoe de client werkt. Vragen hierover (na even gezocht te hebben) kun je stellen in een nieuw topic hier in /5.

Opmerkingen, verbeteringen en verdere naschriften
-SoB ID en username graag meevermelden bij aanmeldingen

-Last-minute de eindinschrijvingstijd verlengd tot 31 maart 23:59. Daarna is het echt 7 april

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2008 18:34 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
SayWhatAgain! schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:27:
Ik heb hem nu maar als service geïnstalleerd, dus zonder multisob, maar hoe krijg ik die venstertjes nu tevoorschijn? SoB is wel fijn aan het werk als proces, maar ik wil graag zien wat 'ie doet :)
Vista of iets anders ?
In geval van xp, zorgen dat bij je services 'interact with desktop' aanstaat en vervolgens je service restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

DukeBox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:32:
[...]

Vista of iets anders ?
In geval van xp, zorgen dat bij je services 'interact with desktop' aanstaat en vervolgens je service restarten.
Vista :)

Edit: en via services-properties staat er bij het tabje log on "Local System Account: Allow service to interact with desktop"

[ Voor 19% gewijzigd door SayWhatAgain! op 02-04-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Ik heb geen idee of dat onder vista hetzelfde werkt.. volgens mij is het niet mogelijk zonder UEA uit te zetten. Enige optie is de logfile bekijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ah ja, daar in staan in ieder geval 2 andere k-waarden. Eens kijken of m'n output nu weer op peil komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dan niet hoe ik met vista 64 dan twee clients met venstertjes heb draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:51:
Ik snap dan niet hoe ik met vista 64 dan twee clients met venstertjes heb draaien :D
Ik had dat eerst ook via MultiSob, maar na een reboot werkte dat niet meer goed om de een of andere reden. M'n output was ook gehalveerd, vandaar dat ik een andere oplossing zocht. Dan maar geen venstertjes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

@ BakkerM (als je hier kijkt)

Klopt, het kan zijn dat je een paar keer dezelfde K krijgt. Er zijn er nog maar 6 over, en zo lang je n verschillend is, is het OK...
(in feite zal de n altijd verschillen, er is zoveel keus :P )

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:13
ik kijk hier en bedankt voor je antwoord :D

*doet verder dingesen*

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Als ik m'n SoB als service installeer en daarna start krijg ik netjes vier '7' icons in de taskbar. Alleen lijkt het programma gecrashed omdat daarna m'n cpu nog niet met 1% wordt belast.

Als ik in de log kijk staat daar de volgende melding:

code:
1
2
[2008/04/02 20:19:15.153]: starting client 4
[2008/04/02 20:19:15.278]: Unable to start client, Code = 4

Enig idee wat dat kan zijn? CPU: Intel Q6600

Nog een vraagje: Stel ik haal een blok binnen van de server maar ik maak dat blok nooit af omdat bijv m'n cpu doorfikt. Wat gebeurt er dan met dat blok?

[ Voor 15% gewijzigd door Donderwolk op 02-04-2008 20:28 ]

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totalmind
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07-2022

Totalmind

Division Brabant

Vista met MultiSoB werkt perfect met wat moeite. Wat ik doe is eerst zorgen dat de cmd.exe met admin rechten start, die laat ik dan multisob zelf starten en dan gaat alles goed bij mij. Als service heb ik er zelf meer problemen mee. Het is wat knutselen, dat wel :P

http://www.divisionbrabant.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:34:
[...]

Vista :)

Edit: en via services-properties staat er bij het tabje log on "Local System Account: Allow service to interact with desktop"
Bij mij werkt de volgende manier in ieder geval om vier venstertjes te krijgen onder Vista: Als de PC gewoon opgestart is zie ik niks. Vervolgens stop ik de Seventeen or Bust service en vervolgens start ik deze handmatig weer op. Als dan 'interact with desktop' aanstaat krijg je in de balk onder een systeem bericht: dit zijn de vier afzonderlijke venstertjes. Enige nadeel hiervan is echter dat als je het venster wegklikt het weer automatisch na en paar minuten terugkomt. Vindt je dit niet vervelend dat je continu een balkje open hebt staan dan is dit de manier. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
@Donderwolk
Code 4 zegt me niets, lijkt me een rechten probleem of een path dat niet klopt.
misschien eens een service uninstal en re-install doen ?
Stel ik haal een blok binnen van de server maar ik maak dat blok nooit af omdat bijv m'n cpu doorfikt. Wat gebeurt er dan met dat blok?
Uiteidelijk komt deze te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
Hoe kan ik nu eigenlijk 2 cores benutten? Ik heb nu 2x SB draaien maar dan zijn ze met de zelfde test bezig, klopt dit wel? MultiSoB doet het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Hieperdepiep hoera. Cpt00Kirk is vandaag jarig. Allemaal even zingen voor deze 30-jarige. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
GrooV schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:44:
Hoe kan ik nu eigenlijk 2 cores benutten? Ik heb nu 2x SB draaien maar dan zijn ze met de zelfde test bezig, klopt dit wel? MultiSoB doet het zelfde.
Dezelfde N?
De K kan namelijk prima hetzelfde zijn aangezien er daar maar een paar van over zijn.

Edit:
* SH4D3H is weer gestart op z'n 3 jaar oude account :+

[ Voor 7% gewijzigd door SH4D3H op 02-04-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
GrooV schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:44:
Ik heb hetzelfde probleem. Wel jammer dat er niet vanuit de standaard install gewoon goede multicore support op zit.

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Zit er toch standaard in middels de service install ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Donderwolk schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:22:
Als ik m'n SoB als service installeer en daarna start krijg ik netjes vier '7' icons in de taskbar. Alleen lijkt het programma gecrashed omdat daarna m'n cpu nog niet met 1% wordt belast.

Als ik in de log kijk staat daar de volgende melding:

code:
1
2
[2008/04/02 20:19:15.153]: starting client 4
[2008/04/02 20:19:15.278]: Unable to start client, Code = 4

Enig idee wat dat kan zijn? CPU: Intel Q6600

Nog een vraagje: Stel ik haal een blok binnen van de server maar ik maak dat blok nooit af omdat bijv m'n cpu doorfikt. Wat gebeurt er dan met dat blok?
ik had dit bij mijn service install omdat in de client het vakje (autostart on windows boot) nog aan stond. Dit moet dus UIT bij service install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
Hmmz, ook ik heb problemen met de client op een dual core:

Het betreft een E6750, met daarop Windows Vista Business.
Ik heb de standaardclient van de website gedownload en er draait één client.

Ik heb al geprobeerd om handmatig 2 processoren in te stellen sobsvc -p:2:0, maar dit mocht niet baten. Ook sobsvc -i geprobeerd, mocht niet baten. Ook de service als snelkoppeling op het bureaublad geplaatst en -i erachter gezet. Vervolgens als administrator uitgevoerd, maar ook dit mocht niet baten! :(
Tussendoor een paar re-installs gedaan om eventuele conflicten uit te sluiten, maar niets hielp.

Zie ik nu iets over het hoofd, of werkt het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Laatst online: 10-09 20:10
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:51:
_/-\o_ Hieperdepiep hoera. Cpt00Kirk is vandaag jarig. Allemaal even zingen voor deze 30-jarige. _/-\o_
Hoe weet jij dat nu dan.... :D bedankt voor de feli! :9~

Edit ... laat maar staat in mijn profiel 8)7 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt00kirk op 02-04-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 07:14

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

*O* Gefeliciteerd *O*

En? Wat stond er op de verlanglijst? Extra graaskracht?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

*O* Happy birthday to Cpt00kirk *O* Happy birthday to Cpt00kirk *O* Happy birthday Mr. Cpt00kirk, Happy birthday to youuuu! *O* :+ genoeg smilies voor vandaag dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
Cpt00Kirk Van harte gefeliciteerd!!!

Ga je nu je nick aanpassen naar Cpt01kirk? :+ ;)

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 22-08 15:00
Cpt00kirk gefeliciteerd!! *O*

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nou echt niet leuk meer :(
Die client moeten ze echt de nek omdraaien.
Ma een herstart alles kwijt :/ begint weer op 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Echt nog nooit last van gehad.. heb je wel rechten om in je register te schrijven ?
Als je de Zxxxxx flle nog hebt kun je hem restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

priens schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:48:
Hmmz, ook ik heb problemen met de client op een dual core:

Het betreft een E6750, met daarop Windows Vista Business.
Ik heb de standaardclient van de website gedownload en er draait één client.

Ik heb al geprobeerd om handmatig 2 processoren in te stellen sobsvc -p:2:0, maar dit mocht niet baten. Ook sobsvc -i geprobeerd, mocht niet baten. Ook de service als snelkoppeling op het bureaublad geplaatst en -i erachter gezet. Vervolgens als administrator uitgevoerd, maar ook dit mocht niet baten! :(
Tussendoor een paar re-installs gedaan om eventuele conflicten uit te sluiten, maar niets hielp.

Zie ik nu iets over het hoofd, of werkt het gewoon niet?
Het ligt zeker niet aan je C2D maar aan Vista, dit *zou* moeten/kunnen werken op Vista 32bit

- stop eerst alle lopende sob clients en/of services

- Voer als Admin "sobsvc.exe -i" uit (in een cmd window in de SoB folder)
- (eventueel daarna sobsvc.exe -p2:0)
- open notepad en type daarin: "net start "Seventeen or Bust Service"
- save de file als: start.bat
- voer start.bat uit als Admin

- om te stoppen maak je een tweede bat file aan waarin je "start" vervangt door "stop".

In Vista kan je de voortgang tijdens het draaien niet bijhouden omdat de service niet met de desktop mag "interacten", wel krijg je tijdens het opstarten van de service per client een dialoogvenster te zien waarin je de voortgang kan zien. Met taskmanager kan je controleren of er x (x=2,4,8 of 16 :P) sb.exe processen draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Frentik op 02-04-2008 23:42 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frentik schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:32:
[...]

In Vista kan je de voortgang niet bijhouden omdat de service niet met de desktop mag "interacten", mbv taskmanager kan je iig wel zien of er 2 sb.exe processen draaien die ieder 50% gebruiken.
Dat is niet helemaal waar. Als je de service stopt en handmatig weer start krijg je 4 dialoogvensters. Hier kan je alles op volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@priens, net als BOINC op Vista is het beter het boeltje naar de plaats te installeren waar Vista het wel prettig vind.... de C:\ProgramData\Sb\ dir is DE plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

DukeBox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:35:
Zit er toch standaard in middels de service install ?
Zelf heb ik gelukkig nergens last van gehad en draaide alles in één keer na het volgen van de aanwijzingen in het vorige topic maar getuige alle mensen die wel moeite met de installatie op multicores hebben is de client toch niet helemaal lekker. Wij zijn dan wel tweakers die het wellicht minder erg vinden om ergens even mee te klooien maar het zou toch wel prettiger zijn vind ik als je SoB gewoon kan installeren en dat ie dan meteen automatisch opstart en ook alle cores gebruikt. Wellicht een utopie maar ik kan erg goed begrijpen waarom mensen graag 'echte' multicore support willen hebben van SoB. Helaas raken mensen in de huidige situatie toch aardig gefrustreerd en dat is natuurlijk nooit goed.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Als de client gewoon met een .ini o.i.d. had gewerkt (net zoals onder linux) was er niets aan de hand geweest. Ik gebruik zelf altijd remotesob om clients te installeren (ook lokaal) dan heb je geen last van rechten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

anonimoes schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:09:
[...]

Zelf heb ik gelukkig nergens last van gehad en draaide alles in één keer na het volgen van de aanwijzingen in het vorige topic maar getuige alle mensen die wel moeite met de installatie op multicores hebben is de client toch niet helemaal lekker. Wij zijn dan wel tweakers die het wellicht minder erg vinden om ergens even mee te klooien maar het zou toch wel prettiger zijn vind ik als je SoB gewoon kan installeren en dat ie dan meteen automatisch opstart en ook alle cores gebruikt. Wellicht een utopie maar ik kan erg goed begrijpen waarom mensen graag 'echte' multicore support willen hebben van SoB. Helaas raken mensen in de huidige situatie toch aardig gefrustreerd en dat is natuurlijk nooit goed.
Ik vind mezelf toch aardig handig met computers. Maar voordat ik het had draaien (Vista 64bit over 4 cores) heeft het toch zeker een uur, misschien wel 2, prutsen gekost. Natuurlijk was het met een goede/juiste/eenduidige instructie waarschijnlijk sneller gegaan. Weet nog altijd niet waar het precies goed is gekomen. Maar een install is toch wel wat prettiger. Zo moeilijk moet die support toch ook weer niet zijn voor iemand die iets van programmeren weet. (ik heb er geen verstand van, dus misschien zit ik er helemaal naast hoor)

Maar ik behoor inderdaad tot de gefrustreerden. Ga op 1 mei ook weer vrolijk over op Boinc/WCG. Installeren en klaar. Gebruikt de cores meteen zoveel als ie mag. Aan de andere kant; Voor de Stampede en voor DPC heb ik wel wat over!

Genoeg geklaagd. Kost allemaal maar proc-tijd. Tijd om te grazen }:O

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

anonimoes schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:09:
Zelf heb ik gelukkig nergens last van gehad en draaide alles in één keer na het volgen van de aanwijzingen in het vorige topic maar getuige alle mensen die wel moeite met de installatie op multicores hebben is de client toch niet helemaal lekker. Wij zijn dan wel tweakers die het wellicht minder erg vinden om ergens even mee te klooien
Dat is in 99 van de 100 gevallen waarin het fout gaat ook meteen de oorzaak. Doordat men tweaker is denkt men de client wel even snel te kunnen installeren echter vooraf even lezen van de wiki/faq of zelfs de readme die bij de client zit had in de meeste gevallen veel "problemen" kunnen voorkomen (zeker met vista)
maar het zou toch wel prettiger zijn vind ik als je SoB gewoon kan installeren en dat ie dan meteen automatisch opstart en ook alle cores gebruikt. Wellicht een utopie maar ik kan erg goed begrijpen waarom mensen graag 'echte' multicore support willen hebben van SoB.
Even alleen voor de windows versie sprekend: de client heeft multicore support mits je deze als service installeert. De service installer detecteert zelfs het aantal cores automatisch (met de opties -p -o die in de readme file genoemd worden kun je zelf meer/minder clients opstarten dan cores en affiniteit instellen). /me heeft thuis op XP alleen sobsvc.exe -i gedaan en na het starten van de service werden er netjes 2 clients gestart op een E6750
Helaas raken mensen in de huidige situatie toch aardig gefrustreerd en dat is natuurlijk nooit goed.
De meeste problemen die ik hier voorbij heb zien komen zijn icm met SoB + Vista en dat is helaas een bekend probleem en dit wordt vnml veroorzaakt door het rechtensysteem in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Voor diegenen die meteen op 1 mei stoppen kan het handig zijn van te voren 'on completion exit w/o new test' aan te vinken zodat je netjes de test afmaakt maar niet een nieuwe ophaalt. Wanneer je dit moet aanzetten hangt natuurlijk van jouw doorlooptijd van een test af. Mooier is natuurlijk nog om dat pas op 1 mei aan te zetten en zo alles af te bouwen.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 03-04-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In de wiki sectie 'Hoe installeer en configureer ik de Windows-cliënt?' word er gesproken over het instellen van de 'Freq' optie. In de Windows client (2.5.0) kan ik deze optie echter nergens terug vinden. Kan dit op een andere manier alsnog voor elkaar gekregen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

uit die paragraaf:
Sinds versie 2.5.08 bestaat de mogelijkheid om het aantal blokjes te specificeren wat verzonden moet worden. Je kan dit instellen door in de config een positief getal in te vullen achter de optie Freq: Ter verduidelijking: Een Stock E6750 doet ~50 seconden over 1 blokje, 1 blokje verzenden kost ~2-3 seconden wat ten koste gaat van de snelheid. Door nu de Freq: optie op 12 te zetten zal de client iedere 10 minuten 12 blokjes verzenden ipv iedere 50 seconden 1. Afhankelijk van de instelling en soort PC kan hiermee een snelheidswinst behaald worden van 2-7%.
Voor die optie heb je dus de beta client nodig.

- Downloaden beta clients kan hier
- huidige client even stoppen en renamen naar sb.exe.bak (of zoiets)
- beta uitpakken in sob folder en renamen naar sb.exe
- client of service weer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mineral
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03-2022
Precies, enig alternatief wat ik ken is af en toe handmatig "transmit intermediate blocks" aanvinken in "config". Maar dat wordt uiteraard wat vervelend als je zo die 100 bakken van je gaat baby-sitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
APClll schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:57:
*O* Gefeliciteerd *O*

En? Wat stond er op de verlanglijst? Extra graaskracht?
een slaapzak ;) moet toch mijn koetjes in de gaten houden met deze koude temp buiten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
AtomicShockwave schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:40:
[...]

ik had dit bij mijn service install omdat in de client het vakje (autostart on windows boot) nog aan stond. Dit moet dus UIT bij service install.
Ja dat was het idd. Dankje. Eindelijk 4 cores benut. ;)
Nu zie ik dus ook dat ze allemaal een andere n proberen. Dit in tegenstelling tot gewoon 4 clients opstarten waarbij elke client aan dezelfde n gaat rekenen.

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat Deusman (Team Aggression; AYPABTU) een grote flush heeft gedaan. Is dat nu toch toegestaan, of gaat dit zijn dagelijkse output worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Wat ziet mijn oog daar bij de stats:

6.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)2.601.479.882FoKSchaap15.187.305(7)0

7.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)2.414.532.751Bearhunters30.779.869(6)4

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:05:
Ik zie net dat Deusman (Team Aggression; AYPABTU) een grote flush heeft gedaan. Is dat nu toch toegestaan, of gaat dit zijn dagelijkse output worden? :P
Tja, als hij een aantal testen klaar heeft... en die zijn allemaal tegelijk begonnen... dan kan er een soort flush ontstaan toch?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
YEP ... met meerdere quads @ same speed kun je dit krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58
Jamal schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:18:
[...]

Tja, als hij een aantal testen klaar heeft... en die zijn allemaal tegelijk begonnen... dan kan er een soort flush ontstaan toch?
idd, ik zal af en toe ook wat meer dan mijn normale dag output hebben omdat in ieder geval 2 clients niet op direct verzenden staan. (Hoewel 16T van Deusman wel heel veel is, maar het is mogelijk :) )

[ Voor 8% gewijzigd door TPbasMIE op 03-04-2008 09:23 ]

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Trouwens, voor alle nieuwe stampede leden, FoK!Schaap zoekt nog steeds leden, dus schroom niet je aan te melden! Gewoon je username / id vermelden, en het komt helemaal goed!

Afbeeldingslocatie: http://www.janvandijk.eu/fokschaap.gif

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:10
Paulusbrand
14786

Meld zich voor de BearHunters.. laten we het wel spannend houden ;)

[Edit] goeiemorgen.. dat gaat dus niet meer...

[ Voor 20% gewijzigd door Paulusbrand op 03-04-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt00kirk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:22:
YEP ... met meerdere quads @ same speed kun je dit krijgen 8)
Persoonlijk maakt het mij geen worst uit, maar ik had begrepen dat je niet hele tests moest flushen, maar per dag, en dan krijg je dit soort verschijnselen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Paulusbrand schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:50:
Paulusbrand
14786

Meld zich voor de BearHunters.. laten we het wel spannend houden ;)

[Edit] goeiemorgen.. dat gaat dus niet meer...
:) Jij bent gisteren al door de dpc crew in FoK!Schaap gegooid... das ook de reden dat we nu BearHunters voorbij zijn (voorlopig dan heel even he :) )
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:01:
[...]
Persoonlijk maakt het mij geen worst uit, maar ik had begrepen dat je niet hele tests moest flushen, maar per dag, en dan krijg je dit soort verschijnselen niet.
True, maar het belangrijkste is dat er niet 'echt' gespaard wordt. Dit om DDOS achtige verschijnselen te voorkomen... das ook de reden dat de Stampede is ingevoerd... want die eerste massale spaaracties op distributed.net, gooiden het hele serverpark daar plat...

[ Voor 39% gewijzigd door IWriteCode op 03-04-2008 10:03 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
grrr, blijken na herstarts hier alle clients op halve snelheid te lopen. Nader onderzoek wijst uit dat dnet nog draaide :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Is het normaal dat een AMD XP 3000+ meer dan 500 uur over een block doet?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterB
  • Laatst online: 22-12-2024
iisschots schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:18:
Is het normaal dat een AMD XP 3000+ meer dan 500 uur over een block doet?
Bedoel je één block of een full test?

Mijn XP 2600+ doet ~1.24McEMs/sec en is een dag of 5-6 bezig, per block komt dat neer op een minuut of 3-4

Desktop | MediaCenter | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
te laat :D ... wat een directe service hebben we >:)

[ Voor 84% gewijzigd door Cpt00kirk op 03-04-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik weet het niet ik heb een AMD X2 4200 draaien en die doet een block per 1:50 ongeveer.

Lijkt me te lang duren op jouw proc.

Het valt trouwens wel op dat een mijn AMD X2 core veel minder goed draait dan een Core 2 Duo core. Mijn Core 2 Duo stampt met 1 processsor op 32 bit OS bijna net zo veel weg als 2 processors aan op de AMD onder 64bit OS. Werkt 64 bit hier in mijn nadeel? Met mijn eigen floating point berekeningen loopt de AMD aanzienlijk beter en vegelijkbaar met de core 2 duo (die EDIT: dus niet lager geklokt is).

[ Voor 6% gewijzigd door Jouke74 op 03-04-2008 11:59 ]

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
Jamal schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:01:
[...]

:) Jij bent gisteren al door de dpc crew in FoK!Schaap gegooid... das ook de reden dat we nu BearHunters voorbij zijn (voorlopig dan heel even he :) )
Ah vandaar, ik had dat nog niet terug gezien in de stats. We grazen door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
De core(2) heeft veel voordeel van de L1&L2 cache structuur. Opzich wel vreemd daar AMD op papier een beter systeem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterB
  • Laatst online: 22-12-2024
Jouke74 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:28:
Ik weet het niet ik heb een AMD X2 4200 draaien en die doet een block per 1:50 ongeveer.

Lijkt me te lang duren op jouw proc.

Het valt trouwens wel op dat een mijn AMD X2 core veel minder goed draait dan een Core 2 Duo core. Mijn Core 2 Duo stampt met 1 processsor op 32 bit OS bijna net zo veel weg als 2 processors aan op de AMD onder 64bit OS. Werkt 64 bit hier in mijn nadeel? Met mijn eigen floating point berekeningen loopt de AMD aanzienlijk beter en vegelijkbaar met de core 2 duo (die wat lager geklokt is).
Ter vergelijking:
AMD X2 4200+ @2.21GHz vs C2D E2160 @2.0GHz
Client 1: 2.041 v 3.050 McEMs/sec
Client 2: 2.179 v 3.312 McEMs/sec

Het verschil tussen AMD en Intel is dus aanzienlijk bij dit project.

Desktop | MediaCenter | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Is mijn ouwe 3000+ nog nooit gelukt, die was in inderdaad 4-6 dagen klaar met een test... (da's als ie 24/7 draaide, dus ongeveer 100 uur per test is OK @ 2.4Ghz)
Ik zou zeggen dat er iets naast draait.. zet em eens van 'idle' af, en kijk in je taakbeheer of ie wel power krijgt.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamal schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:17:
Wat ziet mijn oog daar bij de stats:

6.([afbeelding]1)2.601.479.882FoKSchaap15.187.305(7)0
7.([afbeelding]1)2.414.532.751Bearhunters30.779.869(6)4
Ik hoop dat de mensen van FoKSchaap begrijpen dat ze nu een oorlog ontketend hebben? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:57:
[...]

Ik hoop dat de mensen van FoKSchaap begrijpen dat ze nu een oorlog ontketend hebben? >:)
Niets mis mee toch? :-) }:O }:O }:O

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58
Jamal schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:01:
[...]

Niets mis mee toch? :-) }:O }:O }:O
Dat niet, we gaan de strijd vol aan }:O

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
@wolterB Gaat om een FULL test
FreezeXJ schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:55:
Is mijn ouwe 3000+ nog nooit gelukt, die was in inderdaad 4-6 dagen klaar met een test... (da's als ie 24/7 draaide, dus ongeveer 100 uur per test is OK @ 2.4Ghz)
Ik zou zeggen dat er iets naast draait.. zet em eens van 'idle' af, en kijk in je taakbeheer of ie wel power krijgt.
Ga ik vannavond nakijken.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
WolterB schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:50:
[...]

Ter vergelijking:
AMD X2 4200+ @2.21GHz vs C2D E2160 @2.0GHz
Client 1: 2.041 v 3.050 McEMs/sec
Client 2: 2.179 v 3.312 McEMs/sec

Het verschil tussen AMD en Intel is dus aanzienlijk bij dit project.
Yep dat zie ik dus ook, met AMD X2 4200+ vs C2D 2.2 GHZ
2.35 McEM/sec vs 4.20 McEM/sec (auw).

64 bit werkt trouwens niet in mijn nadeel op de AMD 4200, maar ook niet in mijn voordeel:
1m:40s op 64 bit Hoofd systeem Ubuntu.
1m:41s op 32 bit Ubuntu live CD voor een block.

10 seconden gaan er overheen voor de host connectie en send van een block. Pfff... Vannacht toch maar even internet uit zetten.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Tip: download de beta versie, en zet the freq op 100. Scheelt heel wat internet connectie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het nog 1 keer proberen met pc2 om alles goed te laten draaien.
Maar ik ben bang dat ik een probleem heb met de service.
De locatie daarvan staat niet goed in services.msc en daardoor kan ik die niet starten of stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigelijk een mogelijkheid om die '17' onderaan rechts in beeld weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

de boel installeren als service, en vertellen dat ie niet met je bureaublad mag communiceren
sobsvc -k dacht ik, en uitzetten in de eigenschappen van de service (services.msc, en de goeie opzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:24:
De locatie daarvan staat niet goed in services.msc en daardoor kan ik die niet starten of stoppen.
Dan doe je gewoon een uninstall en install van de service vanuit de nieuwe lokatie.
FreezeXJ schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:54:
de boel installeren als service, en vertellen dat ie niet met je bureaublad mag communiceren
sobsvc -k dacht ik, en uitzetten in de eigenschappen van de service (services.msc, en de goeie opzoeken)
-k optie toggelt het vinkje in de service instelling, oftewel doet het zelfde.

[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 03-04-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:00
Spinner - 14829 wil zich melden bij de Schapenhoeders, snap dat jullie het graag spannend willen houden maar mijn schaap eist bij z'n familie te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~spinnerm/schaappasfoto.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:54:
[...]

Dan doe je gewoon een uninstall en install van de service vanuit de nieuwe lokatie.
Hoe doe je een uninstall van de service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gaat lekker hier allen! Geiten, schapen, koeien, konijnen, ze doen allemaal mee voor het goede doel! :9

Oh, PS, ter vergelijking: ik doe één blok per minuut ongeveer. Keer twee, omdat het een dualcore betreft. E2140. Ik denk niet dat cache hier belachelijk veel verschil gaat maken? Wie heeft hier een E6600 met ''full cache'' draaien op 2.4GHz? Dat lijkt me wel leuk vergelijkingsmateriaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:10:
[...]

• sobsvc -u
  • Deïnstalleert de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:10:
[...]
Staat in de wiki en de readme file.. sobsvc -u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Jejking schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:12:
Gaat lekker hier allen! Geiten, schapen, koeien, konijnen, ze doen allemaal mee voor het goede doel! :9
Ik stel dan ook bij deze voor om de Dutch Power Cows the hernoemen naar de Dutch Power Farm :P

Afbeeldingslocatie: http://www.janvandijk.eu/dutchpowerfarm.jpg

;)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
Oh, PS, ter vergelijking: ik doe één blok per minuut ongeveer. Keer twee, omdat het een dualcore betreft. E2140. Ik denk niet dat cache hier belachelijk veel verschil gaat maken? Wie heeft hier een E6600 met ''full cache'' draaien op 2.4GHz? Dat lijkt me wel leuk vergelijkingsmateriaal :)
Ik heb hier een E8400 @ 3GHz en doe 3min en 20 sec over 5 blokjes x2 uiteraard.
Ik draai op linux misschien dat dat ook nog scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
4 Cores inschakelen begint zn vruchten af te werpen. :)
Ik zeg: laat die koeien loeien :Y) }:O }:O }:O }:O

[ Voor 1% gewijzigd door Donderwolk op 03-04-2008 14:19 . Reden: 4 koeien toegevoegd ;) ]

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:41
Moet ik me perse aanmelden bij een subteam om mee te zoen met de stampede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Neen, gewoon bij de dutch power cows aansluiten...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:41
Ok, prima, dat heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jamal schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:35:
[...]

Ik stel dan ook bij deze voor om de Dutch Power Cows the hernoemen naar de Dutch Power Farm :P

[afbeelding]

;)
Jij... jij... jij... Crea Bea! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Laatst online: 16-05 11:15
Dit is mijn grafiekje op de seventeen or bust site. Ik draai nu op een amd x2 4400+.

Maar hoe kan ik deze resultaten vergelijken met wat normaal zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal ik ben net nieuw hier bij vandaag draai ik voor het eerst met 1 amd x2 6000 + en een p4 2.8 ghz als ik bij beide de zelfde naam in vul worden de stats toch samengevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

yup

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:43:
Hallo allemaal ik ben net nieuw hier bij vandaag draai ik voor het eerst met 1 amd x2 6000 + en een p4 2.8 ghz als ik bij beide de zelfde naam in vul worden de stats toch samengevoegd?
Ja.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op me dual core 1 client geinstalleerd weet niet of het veel zin heeft om met een 32 bit os 2 keer te instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:45:
op me dual core 1 client geinstalleerd weet niet of het veel zin heeft om met een 32 bit os 2 keer te instaleren?
dual core, dus 2 clients is sneller. Kijk wel even in de wiki hoe je e.e.a. in moet stellen voor XP/Vista/Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:45:
je dient hem als service te installeren als je 2 client wilt draaien ... zoek even in de wiki http://wiki.dutchpowercows.org/index.php/Seventeen_or_Bust of kijk een paar pagina's terug ( stuk of 2 tot 5 ) daar komt het meerdere keer aan bod... ps met Vista duurt het wat langer maar we komen er samen uit :P WELKOM bij DPC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik moet ff van die dualcore de client erafgooien?

gelukkig draai mijn systeem op win XP en de andere server 2003:P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:57:
Dus ik moet ff van die dualcore de client erafgooien?
gelukkig draai mijn systeem op win XP en de andere server 2003:P
Zo even van een vorige post gepakt :
XanderDrake schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:02:
[...]

Ja, errug fijn :/ .

Maar dat is niet het enige probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om meerdere clients voor mijn multicore systeem te configureren.

Ik voer gewoon c:\sob\sobsvc -p:2 in uitvoeren, maar er start niets, er gebeurt niets, en er is altijd nog maar één client actief...

Moet ik een ander commando gebruiken?

- stopt eerst de actieve client
- c:\sob\sobsvc -i
- c:\sob\sobsvc -k
- start services.msc
- zoek de "Seventeen or Bust Service" en start deze (pakt automatisch het goeie aantal clients bij multicore)
- Als je bij de service "Interact with desktop aanzet", dan krijg je voor
iedere client een icoontje in je systray ( geld voor Vista alleen dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt00kirk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:09:
[...]

Zo even van een vorige post gepakt :

[...]
Jij schreeft interact met met desktop maar ik heb dat nog nooit gezien? hoe moet ik dat aan zetten bij de services zie nerges waar ik dat aan kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 07:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

killu schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:30:
Dit is mijn grafiekje op de seventeen or bust site. Ik draai nu op een amd x2 4400+.

Maar hoe kan ik deze resultaten vergelijken met wat normaal zou moeten zijn?
ik heb zelfde proc,
ongeveer 2.3M/cEM's per core
kan iets hoger als je alles uitschakelt en prio iets hoger zet.
maar dat grafiekje wordt ook strak getrokken op een of ander emanier, als er een gaatje invalt omdat je reboot ofzo... dan trekt ie er dat later gewoon uit en gaat het gemiddelde wat omlaag
volgens mij zit het dus wel ongeveer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het dan nog niet goed want ik zie het proces maar 1 keer lopen en ik trek ong 2.8M/cEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Laatst online: 16-05 11:15
AtomicShockwave schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:30:
[...]

ik heb zelfde proc,
ongeveer 2.3M/cEM's per core
kan iets hoger als je alles uitschakelt en prio iets hoger zet.
maar dat grafiekje wordt ook strak getrokken op een of ander emanier, als er een gaatje invalt omdat je reboot ofzo... dan trekt ie er dat later gewoon uit en gaat het gemiddelde wat omlaag
volgens mij zit het dus wel ongeveer goed.
Vanacht zal ik mijn pc eens zonder gdm laten draaien. Ik gebruik deze pc ook voor normaal desktop werk en af en toe (uur of 3 per dag) open arena. Wanneer het waar is wat jij zegt, namelijk dat hij het gemiddelde omlaag haalt en dan de lijn netjes recht maakt, dan klopt die grafiek wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

killu schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:36:
Vanacht zal ik mijn pc eens zonder gdm laten draaien. Ik gebruik deze pc ook voor normaal desktop werk en af en toe (uur of 3 per dag) open arena. Wanneer het waar is wat jij zegt, namelijk dat hij het gemiddelde omlaag haalt en dan de lijn netjes recht maakt, dan klopt die grafiek wel.
Die grafiekjes zijn inderdaad een gemiddelde en je moet er niet teveel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Frentik schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:47:
[...]
Die grafiekjes zijn inderdaad een gemiddelde en je moet er niet teveel waarde aan hechten.
De grafiekjes laten de gemiddelde workrate per test zien.

Zo kwam ik er vanochtend achter dat 1 client niet draaide >.<. Na het testen gister (ventilator ging als de CPU 4 graden warmer werd meteen 100% draaien en zo dus de PC onwerkbaar maken, met speedfan opgelost) vergeten weer de service van handmatig naar automatisch aan te zetten.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 09:35

XanderDrake

Build the future!

Cpt00kirk, gefeliciflapstaart!

Ik moehh er eentje voor je }:O

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ik heb trouwens de werkelijke oorzaak achterhaald van het down zijn van de stats server!

spoiler:
Team All your primes are belong to us, en DukeBox dus ook, voelt al de hete adem van FoK!Schaap in hun nek! En daarom is de stats server nu 100% ingezet om te SoB-en... ipv de stats te serveren! Anders gaan ze het namelijk niet redden :P

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
:/ Mijn PIV 3.0 Ghz heeft zijn beste tijd wel gehad:
http://www.seventeenorbust.com/stats/users/user.mhtml?userID=14717

Hij produceert maar 1.8M cEMs/s en dat komt met ongeveer 14 uur per dag uit op 1m/s

Hij kan vast wel wat meer producere, maar omdat er bolle elco's op het moederbord zitten is zijn output nogal willekeurig. Misschien heeft HT uitzetten nog enig effect, maar als dat niet werkt, dan maak ik de test af en dan stap ik helaas uit de stampede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op dit moment HT aan hebt staan, heb je dan ook wel 2 clients gestart? Ikzelf heb een oude prescot van 3,2 Ghz (OC tot 3,5) en ik produceer, iets meer dan 2x zoveel met 2 clients opgestart in combinatie met HT ten opzichte van jou, eerder met maar 1 client zat ik een stuk lager.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jamal, dat zal heel wel waar kunnen zijn.... DukeBox en Co. zijn aan het schaapjes tellen ;>()

Daarom: http://tadah.mine.nu/inde...m=2008-04-04&mode=Members

/me nog 49 blockjes en dan eindelijk in de 'completed tests' rankings. Daarvan zijn er veel minder, nog... snelle boot en dan door naar more

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 18:15 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste