If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
[ Voor 0% gewijzigd door mineral op 03-04-2008 18:33 . Reden: typo ]
Verwijderd
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 18:57 ]
Verder zie je het gewoonlijk in de Sob.qik.nl-stats terug
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Verwijderd
[Thu Apr 03 19:32:46 2008] residue: F8108CC5732509A5
[Thu Apr 03 19:32:46 2008] completed proth test(k=67607, n=10603211): result 3
Hopelijk kan ik dit volhouden maar ik vrees het ergste omdat mijn laptop's niet 24/7 draaien. Toch maar even kijken wat ik kan bijzetten (wat er nog niet draait iig
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Verwijderd
Blijkbaar maakt de configuratie nogal wat uit: ik zit met een niet overclockte P4 3.2 GHz op 3.9 cEMs/sVerwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:09:
Als je op dit moment HT aan hebt staan, heb je dan ook wel 2 clients gestart? Ikzelf heb een oude prescot van 3,2 Ghz (OC tot 3,5) en ik produceer, iets meer dan 2x zoveel met 2 clients opgestart in combinatie met HT ten opzichte van jou, eerder met maar 1 client zat ik een stuk lager.
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 20:32 ]
De regel is er voor om mensen met bijv. 20 pc's dat die niet 20 tests gaan sparen en dan in 1 keer flushen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Maar heb jij een socket 775 (dus bv Pentium 4, 640), of net als mij een socket 478 cpu? Van 775 is de L2 cache het dubbele, 64 bit data width i.p.v. 32 bit, en nog enkele functies, bovendien zit er dan meteen een moderner moederbord aangekoppeld met waarschijnlijk snellere chipset...Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:15:
[...]
Blijkbaar maakt de configuratie nogal wat uit: ik zit met een niet overclockte P4 3.2 GHz op 3.9 cEMs/s
En dan is het verschil best verklaarbaar, en ik weet niet of jij linux of windows draait?
Verwijderd
Inderdaad socket 775, XP pro, maar ik draai maar 1 coreVerwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:39:
[...]
Maar heb jij een socket 775 (dus bv Pentium 4, 640), of net als mij een socket 478 cpu? Van 775 is de L2 cache het dubbele, 64 bit data width i.p.v. 32 bit, en nog enkele functies, bovendien zit er dan meteen een moderner moederbord aangekoppeld met waarschijnlijk snellere chipset...
En dan is het verschil best verklaarbaar, en ik weet niet of jij linux of windows draait?
Verwijderd
Je hebt ook maar 1 core in de prescotInderdaad socket 775, XP pro, maar ik draai maar 1 core
En ik doe 2.83 cEMs/s met 125 mln transistors en kleinere L2cache,
En jij hebt 169 Mln transistors met dubbele L2cache, dus dan klopt het wel dat jij ongeveer 3.9 cEMs/s haalt..
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 21:07 ]
http://episteme.arstechni...97561/m/230005843831/p/21
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 22:04 ]
Die had ik nog niet gezien, ik hield wel een oog op het SoB draadje maar aan de activiteit daar was minimaal. Het lijkt erop dat Ars hun positie in de DC-Vault belangrijker vindt en aangezien de eerste of tweede plek slecht 20 DC-Vault punten scheelt vinden ze het niet de moeite blijkbaar.Tielemans schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:26:
Weet niet of iemand het al in een ander topic heeft gepost (kon het zo snel niet vinden) maar ARS gaat NIET hun eerste plaats verdedigen.
http://episteme.arstechni...97561/m/230005843831/p/21
[ Voor 12% gewijzigd door Frentik op 03-04-2008 22:09 ]
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
"The SoB loss will suck.. but the amount of output we're seeing from DPC there is greater than what our output was at it's peak, back when we were battling it out with FDC. For an idea of how much production we'd need to catch up on the dailies, a 3GHz Core2Duo will get you about 10M cEMs/s (maybe less). If someone were to add 150 of these, we would come close to matching DPC."
It's almost like they moved all their OGR compute power to SOB.
... without actually lessening OGR production??
"They aren't a one-trick pony, they can pull power from all over. Think of them as a Dutch Ars. Their forum gets plenty of traffic, and they also have the power of the front page post: plan: DPC Stampede 7: de koeien storten zich op 'Seventeen or Bust' "
Had ik me jaren eerder in moeten verdiepen.. de DPC.
Had ik nog kunnen helpen met een paar eerdere stampede's.
"That was left handed..." - JJH
Het verschil is nu ~3000T, per dag lopen we ongeveer 230T in dus over ~13 dagen (16 april dus) moet het zover zijn. De rest van de maand kunnen we dan gebruiken om onze voorsprong zo groot mogelijk te maken.....En na 1 mei is onze zorg om dagelijks (ietsjes) meer te blijven doen dan Ars.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:18:
Hoe lang nog dan voor dat wij de nummer 1 zijn?
. | ||||
SoB team When do you get them stats (3 April 2008) | ||||
Based on weekly average of 217.800.326.490 k cEMs per day | ||||
team | day(s) | average output (k) | ||
TeamPrimeRib | 16,28 | 30.088.224.694 cEMs | ||
[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 03-04-2008 22:40 ]
edit: sneller typen
[ Voor 22% gewijzigd door jpiwf op 03-04-2008 22:24 ]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 22:27 ]
Hiervoor doen we de stampedesJouke74 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:13:
Deze posts zeggen alles denk ik:
"The SoB loss will suck.. but the amount of output we're seeing from DPC there is greater than what our output was at it's peak, back when we were battling it out with FDC. For an idea of how much production we'd need to catch up on the dailies, a 3GHz Core2Duo will get you about 10M cEMs/s (maybe less). If someone were to add 150 of these, we would come close to matching DPC."
It's almost like they moved all their OGR compute power to SOB.
... without actually lessening OGR production??
"They aren't a one-trick pony, they can pull power from all over. Think of them as a Dutch Ars. Their forum gets plenty of traffic, and they also have the power of the front page post: plan: DPC Stampede 7: de koeien storten zich op 'Seventeen or Bust' "
!
Had ik me jaren eerder in moeten verdiepen.. de DPC.
Had ik nog kunnen helpen met een paar eerdere stampede's.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Hier nog wat aanvulling:Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:26:
knap hoor, 4 antwoorden in no-time.
total output DPC vs TPR:
daily output DPC vs TPR:
2Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:36:
Hoeveel processen kan ik laten lopen om de maximale output uit me amd x2 6000+ te halen?
[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 03-04-2008 23:10 ]
Nee ze waren niet hetzelfde, er stond iets met csr1 in
[ Voor 63% gewijzigd door Frentik op 03-04-2008 23:11 ]
Verwijderd
Snel aanzetten dusNoordvogel schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:01:
Aargh, ik kom er net achter dat de "Seventeen or Bust Service" niet op automatic start stond...Hij deed dus al niets meer sinds de reboot 14 uur geleden!
[ Voor 184% gewijzigd door DukeBox op 03-04-2008 23:21 ]
Dat had ik al gedaan voor ik het berichtje postte, anders verlies je toch weer kostbare cEMs
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 23:39 ]
Met 271 op de klokken vandaag is dat weer mooi gehaald.DukeBox schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:09:
Heb toch een paar intermediate blocks verzonden, zou zonde zijn als we vandaag niet ons record van gisteren breken.
Ik ben benieuwd wat onze output gaat worden komend weekend.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
lees: vrienden kratten bier beloven als ze SoB een maandje draaien.
werkt prima
Haha, alles voor het goede doelMartijn-Tuup schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:30:
vrienden overtuigen om mee te doen helpt ook in de output.
werkt prima

Gemberthee: water met een smaakje.
Ik wil bestwel een maandje SoB draaien als ik dan een kratje bier krijg. Geldt die regeling ook voor mij?Martijn-Tuup schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:30:
vrienden overtuigen om mee te doen helpt ook in de output.
werkt prima
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 08:41 ]
Huidige status: 16M cEMS/sec en lekker warm op de werkkamer.
Pwnd
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Als je daar zou willen klimmen moet je zorgen dat je in de vele kleine BOINC projecten, waar geen dpch's van gepost, DPC in de Top 10 krijgt.Balachmar schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:10:
Ik ben nu zelf ook gaan kijken bij die DC-Vault, omdat ze het daar bij ARS over hadden. Wij staan daar trouwens 11e in die rankings. Zou toch wel grappig zijn als DPC daar ook eens in de top 10 komt, zodat je tenminste meteen zichtbaar bent. Niet dat ik nu precies weet hoe die stand uitgerekend wordt, maar toch.
Dit kan je vinden op de statspagina van Dukebox http://sob.qik.nl/. Op het moment staat de prognose op net iets minder dan 16 dagen.Donderwolk schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:00:
Wanneer halen we TPR in gebaseerd op de huidige rates? Want daar doe ik het voor.
Huidige status: 16M cEMS/sec en lekker warm op de werkkamer.
Gemberthee: water met een smaakje.
deze prognose gaat uit van een gemiddelde van de laatste 7 dagen!... das nu 211 maar de afgelopen dagen doen we 250 - 270 T dus nog 20% meer dan waarmee nu gerekend wordt. dus 20% van 16 dagen is 3.2 dagen en komen we uit op ongeveer 12.8 dagen!!SoB team
When do you get them stats (4 April 2008)
Based on weekly average of 211.491.172.535 k cEMs per day
* TeamPrimeRib 15,99 dagen
Reken jezelf nou niet zo rijk man, dan kan het altijd meevallenCpt00kirk schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:28:
[...]
deze prognose gaat uit van een gemiddelde van de laatste 7 dagen!... das nu 211 maar de afgelopen dagen doen we 250 - 270 T dus nog 20% meer dan waarmee nu gerekend wordt. dus 20% van 16 dagen is 3.2 dagen en komen we uit op ongeveer 12.8 dagen!!![]()
Op het werk heb ik een Core 2 Duo E6550 werkpaard/koe die graast op 2,33ghz.
Thuis heb ik een vrij aardige game Koe met een dual-core Opteron 165 op 2,7ghz
De C2D haalt makkelijk 4.8 M cEMs/sec terwijl de hoger geklockte Opteron slechs 2.8 M cEMs/s haalt.
Natuurlijk is een C2D sneller per clock dan een AMD Dual K8, maar hier is tie 2x zo snel per clock.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
het is inderdaad kantje boord, het ontloopt elkaar nog geen 0.1T gaan spannende weken wordencoolyboy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:38:
@sinlath; Momenteel gaan we precies gelijk op, ik heb alleen iets meer geflushed omdat ik eerder begonnen was.
Hopelijk kan ik dit volhouden maar ik vrees het ergste omdat mijn laptop's niet 24/7 draaien. Toch maar even kijken wat ik kan bijzetten (wat er nog niet draait iig)
In Team G.R.A.S.S. ontlopen we qua total elkaar ook niet zoveel.. kan nog een spannende battle worden.
trouwens op CP worden we over enkele dagen voorbij gescheten door Oxidiser
dat probleem heb ik ook, opteron 270 dual, doet per core ongeveer 2.1M = ongeveer 8M totaalXanderDrake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:31:
Wat me trouwens opvalt is de prestatie verschillen tussen onderlinge CPU's.
De C2D haalt makkelijk 4.8 M cEMs/sec terwijl de hoger geklockte Opteron slechs 2.8 M cEMs/s haalt.
Natuurlijk is een C2D sneller per clock dan een AMD Dual K8, maar hier is tie 2x zo snel per clock.
terwijl mijn C2D laptopje @ 2ghz 3.2M per core doet, 6.4 totaal, 2 M verschil als je linear het verschil uitrekend doe ik per Ghz op de Intel Core2 serie toch meer dan op de AMD serie.
uiteraard speelt de leeftijd van de CPU (lees, transistorformaat en cache) mee, wellicht dat de CPU specific optimalization voor Intel beter is.
Dit is trouwens single thread prestaties met affiniteit op core/cpu 2 in winxp pro.XanderDrake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:31:
Wat me trouwens opvalt is de prestatie verschillen tussen onderlinge CPU's.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Verwijderd
Het blijft allemaal dikke stront voor mij:Donderwolk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:18:
4 Cores inschakelen begint zn vruchten af te werpen.
Ik zeg: laat die koeien loeien![]()
![]()
![]()
![]()
Vista:
- Heb naar C:\ProgramData\Sb\ geinstalleerd Run As Admin
- Heb Sobsvc.exe -i gedaan in Run As admin cmd window
- Heb Sobsvc.exe -p:2:2 gedaan voor 2 clients met affiniteit naar cpu0 en cpu1
- Heb sb.exe 2x gestart en beide hebben een verschillende N en K
Nu:
Loopt die service autonoom en kan als ???? herkend worden in service.msc?
Loopt die service autonoom en kan als ???? herkend worden als process explorer?
(zie absoluut niets wat er maar op lijkt)
of
Is het zo stom simpel dat desondanks 2x SB gestart moet worden en het alleen draait als je inlogged? (dacht het niet anders wat is de zin om naar service.msc te gaan en het aan te passen voor handmatige of automatische opstart).
en
hoe kan ik de voortgang zien van elk der tests?
kan een sb gestart worden en die aan een van de z1234567 bestanden te koppelen ter voorkoming dat meerdere de zelfde aanpakken (net gebeurd na herstarten)
Denk dat als je meerdere klanten draait het beter in bijv SB1 SB2 SB3 etc gezet kan worden en opgestart of? (is dat wat die MultiSoB scripter doet?
Sorry, Extreme Simpleton Help Request
User ID: 4860
Username: Sunnyboy
Het is een tijd geleden dat ik heb gecruncht dus een echte voorkeur voor een Stampede team heb ik niet (al kan dat natuurlijk veranderen
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
sb.exe moet je zelf nooit 2x starten, je moet de "Seventeen or Bust Service" start via services.mscVerwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:24:
[...]
Het blijft allemaal dikke stront voor mij:
Vista:
- Heb naar C:\ProgramData\Sb\ geinstalleerd Run As Admin
- Heb Sobsvc.exe -i gedaan in Run As admin cmd window
- Heb Sobsvc.exe -p:2:2 gedaan voor 2 clients met affiniteit naar cpu0 en cpu1
- start de service genaamd "Seventeen or Bust Service" via services.msc
- Heb sb.exe 2x gestart en beide hebben een verschillende N en K
in XP heet die "Seventeen or Bust Service", neem aan dat dat in Vista niet anders is.Loopt die service autonoom en kan als ???? herkend worden in service.msc?
als de service draait moet je als processen zien: sobsvc.exe (de service) en voor iedere core een sb.exeLoopt die service autonoom en kan als ???? herkend worden als process explorer?
2x sb.exe gaat nooit werken. En ik start de service altijd automatisch als ik zelf ingelog maar volgens mij kan je het ook zo instellen dat de service altijd draait ongeacht of er iemenad ingelogd is.Is het zo stom simpel dat desondanks 2x SB gestart moet worden en het alleen draait als je inlogged? (dacht het niet anders wat is de zin om naar service.msc te gaan en het aan te passen voor handmatige of automatische opstart).
In Vista mag de serivce geen interactie met de desktop aangaan (blame meneer Gates daarvoor) Wel kan je tijdens het opstarten van de service snel even de voortgang zien.hoe kan ik de voortgang zien van elk der tests?
In die z1234567 wordt de voortgang per test opgeslagen, voor iedere test moeet je dus zo'n file hebben.kan een sb gestart worden en die aan een van de z1234567 bestanden te koppelen ter voorkoming dat meerdere de zelfde aanpakken (net gebeurd na herstarten)
Hier moet DukeBox maar op antwoorden, weet niet of MultiSoB ook werkt onder Vista....Denk dat als je meerdere klanten draait het beter in bijv SB1 SB2 SB3 etc gezet kan worden en opgestart of? (is dat wat die MultiSoB scripter doet)?
nessun problemaSorry, Extreme Simpleton Help Request
[ Voor 4% gewijzigd door Frentik op 04-04-2008 11:39 ]
Verwijderd
alleen FoK! is nog open... dus bij deze toegevoegd.
Zou moeten werken (wel run as admin doen).Frentik schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:34:
Hier moet DukeBox maar op antwoorden, weet niet of MultiSoB ook werkt onder Vista....
Multisob veranderd voor het opstarten het register voor de client die gestart gaat worden. Na het afsluiten exporteert ie de cache key weer en slaat deze op.
[ Voor 50% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2008 12:22 ]
Ook dit werkte niet helaas. Alles werkte en de service startte netjes, maar er werden geen clients geopend. CPU verbruik bleef angstvallig op 0% staan!Frentik schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:32:
[...]
Het ligt zeker niet aan je C2D maar aan Vista, dit *zou* moeten/kunnen werken op Vista 32bit
- stop eerst alle lopende sob clients en/of services
- Voer als Admin "sobsvc.exe -i" uit (in een cmd window in de SoB folder)
- (eventueel daarna sobsvc.exe -p2:0)
- open notepad en type daarin: "net start "Seventeen or Bust Service"
- save de file als: start.bat
- voer start.bat uit als Admin
- om te stoppen maak je een tweede bat file aan waarin je "start" vervangt door "stop".
In Vista kan je de voortgang tijdens het draaien niet bijhouden omdat de service niet met de desktop mag "interacten", wel krijg je tijdens het opstarten van de service per client een dialoogvenster te zien waarin je de voortgang kan zien. Met taskmanager kan je controleren of er x (x=2,4,8 of 16) sb.exe processen draaien.
Ondertussen heb ik wel een workaround gevonden:
Ik log in als administrator, start vervolgens 2 clients, en log vervolgens in als "andere gebruiker". De 2 clients blijven draaien en ik heb ook geen "last" van de icoontjes in de taakbalk.
Vage client hoor... Geef mij maar gewoon BOINC...
[edit] Oeps.... Ik quote een bericht van pagina 2 en lees daarna het bovenstaande commentaar:
Waarom niet eigenlijk?sb.exe moet je zelf nooit 2x starten, je moet de "Seventeen or Bust Service" start via services.msc
[ Voor 7% gewijzigd door priens op 04-04-2008 12:44 ]
Verwijderd
Ik had dat dus

Gelukkig draait het nu als service.
Dan gaan beide clients aan dezelfde test werken...priens schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:42:
Waarom niet eigenlijk?
Je blokjes zullen wel gewenst zijn bij FoK denk ik.
En nog erger, mocht 1 client weer op 0 beginnen dan ben je al je punten kwijt van die test (en krijg je negatieve punten in de stats).Frentik schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:18:
Dan gaan beide clients aan dezelfde test werken...
[ Voor 65% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2008 13:38 ]
Verwijderd
net start "Seventeen or Bust Service"
Dit regeltje staat niet in de Wiki (kon het niet vinden), maar als dappere dodo dit maar even vanuit de sb folder cmd window ingetoetst en toen verscheen de entry wel in service.msc. Daarna weer sobsvc -p:2:2 en toen kwam er een ander antwoord terug "CPU Affinitiy = Mixed, 2 clients" en nu zie ik 2x SB.exe activiteit in de Process Explorer. Er ook nog even sbosvc -x achteraan om het op echte idle te zetten.... wil er geen last van en de temps blijven nu inderdaad op redelijk niveau.
EN, het blijft op prior 8... dus dat maar even in de PE op 4 gezet of heeft dat net zo veel zin als met BOINC de sciences op een hogere dan 4 te zetten?
Nu wat anders op te lossen: Krijg steeds berichten dat er een bericht is wat niet op de desktop toegestaan is "Mostra Messaggio?".... als ik dat doe wordt het scherm zwart, kicked de energy saving in en verschijnt er na 10 seconden een nieuwe 800x640 frame met een bericht.... lastig, maar het geeft wel even een normale client te zien met de voortgang.... even de blokjes op 250 zetten met 2.508 om deze zaag niet af te laten breken, toch.
Nu noch uitvissen waarmee het gestopt kan worden .... sobsvc.exe -k ? Alleen client 2 doet dit (zie onder).
Tenslotte de service op "Automatic, Ritardato", zodat het niet tijdens het booten maar daarna gaat draaien. Kon de wiki regel "mits Service kan interactief met bureaublad worden uitgevoerd is aangevinkt in de service-eigenschappen." wel na wat graven vinden en staat op de Connectie tab als "Consenti al servizio di interagire col Desktop".... zover ook nog de vertaal horde (geen multilingua (Ultimate) upgrade pack, want die kost hier 279 Eurotjes).
/me er staan een aantal zaken in de wiki die teveel vanuit de "de schrijver weet het wel, en de techno ook", maar niet de noobist met 2 linker handen en hersenlobs.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 13:42 ]
We zien graag dat de wiki door veel verschillende mensen word aangevuld.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:38:
/me er staan een aantal zaken in de wiki die teveel vanuit de "de schrijver weet het wel, en de techno ook", maar niet de noobist met 2 linker handen en hersenlobs.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
vista languagepacks zijn toch gratiesss ?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:38:
Ben inmiddels verder na een quote van een quote van Frentik in de post van priens:
net start "Seventeen or Bust Service"
Dit regeltje staat niet in de Wiki (kon het niet vinden), maar als dappere dodo dit maar even vanuit de sb folder cmd window ingetoetst en toen verscheen de entry wel in service.msc. Daarna weer sobsvc -p:2:2 en toen kwam er een ander antwoord terug "CPU Affinitiy = Mixed, 2 clients" en nu zie ik 2x SB.exe activiteit in de Process Explorer. Er ook nog even sbosvc -x achteraan om het op echte idle te zetten.... wil er geen last van en de temps blijven nu inderdaad op redelijk niveau.
EN, het blijft op prior 8... dus dat maar even in de PE op 4 gezet of heeft dat net zo veel zin als met BOINC de sciences op een hogere dan 4 te zetten?
Nu wat anders op te lossen: Krijg steeds berichten dat er een bericht is wat niet op de desktop toegestaan is "Mostra Messaggio?".... als ik dat doe wordt het scherm zwart, kicked de energy saving in en verschijnt er na 10 seconden een nieuwe 800x640 frame met een bericht.... lastig, maar het geeft wel even een normale client te zien met de voortgang.... even de blokjes op 250 zetten met 2.508 om deze zaag niet af te laten breken, toch.
Nu noch uitvissen waarmee het gestopt kan worden .... sobsvc.exe -k ? Alleen client 2 doet dit (zie onder).
Tenslotte de service op "Automatic, Ritardato", zodat het niet tijdens het booten maar daarna gaat draaien. Kon de wiki regel "mits Service kan interactief met bureaublad worden uitgevoerd is aangevinkt in de service-eigenschappen." wel na wat graven vinden en staat op de Connectie tab als "Consenti al servizio di interagire col Desktop".... zover ook nog de vertaal horde (geen multilingua (Ultimate) upgrade pack, want die kost hier 279 Eurotjes).
of ben ik dan abuis? of is het alleen bij Ultimate gratis ? ik heb hier ergens nog wel een english packje, redistributable, dus geen windows update dinges voor nodig
Verwijderd
Ik heb dus nog negatieve punten in de stampede stats daardoorDukeBox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:36:
Je koetjes wil ik wel
Je blokjes zullen wel gewenst zijn bij FoK denk ik.
[...]
En nog erger, mocht 1 client weer op 0 beginnen dan ben je al je punten kwijt van die test (en krijg je negatieve punten in de stats).

Gelukkig door jouw hulp is het weer goed

Verwijderd
dus,
"FoKSchaap or Nothing"
(we want Status Aparte or will we sell the bear and shoot it anyway :0)
/me En goh, Firefox 3 Beta 5 giert nog meer als Beta 4.... browsen begint echt lol te worden (maar dat foute linkje van DukeBox gister begreep ik niet, daar het naar e.o.a. game site redirecte.
En noot voor priens: Die sb.exe zie je niet met de reguliere TaskManager tenzij je die in admin modus opstart (heb een shortcut gemaakt) en ook als ik Process Explorer in Admin modus gebruik (ook shortcut).... dus vandaar misschien.
EN nogmaals, op Vista is het beter naar de C:\ProgramData\Sb te installeren. Dit os vind continu schrijven naar het Program Files gebied niet leuk en BOINC 6 gaat het dan ook voor het project deel daarnaar automatisch afsplitsen.
But, dont change what aint broken,
En nu Pasta tijd.... kletsch u laeter
Verwijderd
Is dat een aanbieden van het jaar? (Ja is alleen standaard met Ultimate)Sinlath schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:48:
[...]
vista languagepacks zijn toch gratiesss ?
of ben ik dan abuis? of is het alleen bij Ultimate gratis ? ik heb hier ergens nog wel een english packje, redistributable, dus geen windows update dinges voor nodig
Sjeeej... werk jij met een dual core 386 computer ofzo?2.6cEMs per core... da's niet zo beroerd veel in deze dagen
whatever..
u krijgt electronische poscht zodra ik het op de FTP heb gezet.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:14:
[...]
Is dat een aanbieden van het jaar? (Ja is alleen standaard met Ultimate)
Verwijderd
Zijn er nog Posotivos in de zaal? Kwijl maar bij 50% core belastingPskutte schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:54:
[...]
Sjeeej... werk jij met een dual core 386 computer ofzo?2.6cEMs per core... da's niet zo beroerd veel in deze dagen

2.6 cEMs is bar weinig sekermans..Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:15:
[...]
Zijn er nog Posotivos in de zaal? Kwijl maar bij 50% core belasting
vermoedelijk bedoel je 2.6 M cEMs
[ Voor 77% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2008 16:05 ]
Verwijderd
Ik doneer op het moment nog m'n blokjes rechtstreeks aan DPC. Dus als er een subteam is dat m'n blokjes graag wil hebben...
Pwnd
Wij als NGS hebben interesse in jouw blokjes.Donderwolk schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:08:
Ik doneer op het moment nog m'n blokjes rechtstreeks aan DPC. Dus als er een subteam is dat m'n blokjes graag wil hebben...
Ga desnoods eerst even kijken welke teams er op SoB aan het werk zijn en maak daarna je keuze ( zolang het maar NGS wordt
[ Voor 39% gewijzigd door Cpt00kirk op 04-04-2008 16:15 ]
Een subteam uitkiezen doe je voor de team-spirit. Vaak worden er meetings georganiseerd of andere online activiteiten. Als een subteam je alleen maar wilttoevoegen voor de extra punten vind ik dat je beter in je eentje door kan gaan.Donderwolk schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:08:
Eigenlijk moet ik toch es meedoen aan een stampede, dus zal eens kijken of ik vanavond een (paar) koetjes in de wei kan krijgen.
Verwijderd
Jou ontgaat ook geen ene luchtigheid en allemaal per seconde zie ikDukeBox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:42:
ja, m, k, g, Tm cm², dm, ....
Heb niet gekeken of de post inmiddels langer is
@Lepje : Jazeker...
@ rest ... de sfeer maken we met zijn allen en moet zeggen dat deze Stampede erg leeft op /5 ( /5 is het tweakers forum, zie je adressbalk boven) ... houden zo!!
[ Voor 3% gewijzigd door Cpt00kirk op 04-04-2008 16:45 ]
ik heb een uitdaging.
ik heb hier wat octa-core blades.
ik heb er nu 1 ingericht met Sob als service, echter met sobsvc -k aangezet krijg ik bij het starten van de service nogsteeds geen icons te zien in de system tray

iemand suggestie ?
OS = Windows 2003 R2 SP2
[ Voor 9% gewijzigd door Sinlath op 04-04-2008 16:50 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat is opvallend want ik heb niemand verzocht mij aan dat team toe te voegen en niemand heeft mij gevraagd ofze het konden doen.
Ik zou dus graag, indien dat niet teveel gevraagd is, dat mijn naam en punten uit dat team verwijderd worden.
Indien het daarvoor niet te laat is zoe ik eigelijk graag lid worden van G.R.A.S.S, indien ze me willen hebben natuurlijk.
Je bedoelt neem ik aan dual quad..Sinlath schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:49:
ik heb er nu 1 ingericht met Sob als service, echter met sobsvc -k aangezet krijg ik bij het starten van de service nogsteeds geen icons te zien in de system tray![]()
(ja ik heb de service aangezet met "interact with desktop")
Al service gerestart ? Werkt overigens alleen maar op het /console (/admin in nieuwe RDP client) account.
Ik zal bij deze je verzoek inwilliggen.. weet niet meer waarom ik je aan AYPABTU heb toegevoegd.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:42:
Ik ontdek zojuist bij toeval dat ik lid ben van "All your primes are belong to us"
Dat is opvallend want ik heb niemand verzocht mij aan dat team toe te voegen en niemand heeft mij gevraagd ofze het konden doen.
Indien het daarvoor niet te laat is zoe ik eigelijk graag lid worden van G.R.A.S.S, indien ze me willen hebben natuurlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2008 18:14 ]
Naar aanleiding van X-G's post: X-G in "[Stampede] #7 SoB - Het maken van teams" heeft DukeBox je toegevoegd (zie: DukeBox in "[Stampede] #7 SoB - Het maken van teams")Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:42:
Ik ontdek zojuist bij toeval dat ik lid ben van "All your primes are belong to us"
[ Voor 41% gewijzigd door NightBird op 04-04-2008 18:07 ]
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Heb je de boel al eens opnieuw opgestart? (het werkt vaker dan me lief is op die manier)Sinlath schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:49:
Guys,
ik heb een uitdaging.
ik heb hier wat octa-core blades.
ik heb er nu 1 ingericht met Sob als service, echter met sobsvc -k aangezet krijg ik bij het starten van de service nogsteeds geen icons te zien in de system tray![]()
(ja ik heb de service aangezet met "interact with desktop")
iemand suggestie ?
OS = Windows 2003 R2 SP2
Draait de boel wel (taakbeheer?)
Oh, en je weet dat 8 van die icoontjes je taakbalk aardig opvullen?
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ah.. ik wist niet meer hoe het zat maar zag dat ik het gedaan had NA het testen e.d.NightBird schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:07:
Naar aanleiding van X-G's post: X-G in "[Stampede] #7 SoB - Het maken van teams" heeft DukeBox je toegevoegd (zie: DukeBox in "[Stampede] #7 SoB - Het maken van teams")
Hoe dan ook.. ik heb het aangepast met terugwerkende kracht.
Wat dacht je van 16FreezeXJ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:07:
Oh, en je weet dat 8 van die icoontjes je taakbalk aardig opvullen?
[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2008 18:13 ]
dual quad is toch octa coreDukeBox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:51:
[...]
Je bedoelt neem ik aan dual quad..
Al service gerestart ? Werkt overigens alleen maar op het /console (/admin in nieuwe RDP client) account.
[...]
Ik zal bij deze je verzoek inwilliggen.. weet niet meer waarom ik je aan AYPABTU heb toegevoegd.
ja als service gestart, en ja als /console met rdp.
opzicht flushed ie wel.
heb vanaf de blade nu zijn locale IP opgegeven als server, daar draait SBqueue.
SBqueue flushed naar 1 machine in het datacenter die WEL internet connectie heeft (welliswaar beperkt maar met een firewall client kom je een eind)
dit laat ik zo het weekend draaien, als het werkt gaan van de week de andere 7 blades erbij
anyways.. ik vind het wel prima, ik kan ongeveer de progress volgend in het schermpje van SBQueue.
@Dukebox.. welke cpu's draai jij mee ? hier hangen L5320's in beetje jammer, die zijn maar 1.86Ghz, low voltage modellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Sinlath op 04-04-2008 18:56 ]