Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
DukeBox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:20:
octa core betekent 8 cores in 1 cpu..
mijn cpus: 53xx en 7xxx series
bestaan die dan ?
wat doen die 53XX van jou ?
Desktop | MediaCenter | Server | Laptop
Hoe bedoel je ? snelheid ?
Heb er een paar soorten draaien,
E5450, E5345 , X5365, E5310, L5335, L5410, 7020, E7340, X7350..
Verwijderd
Proc. E8400.
Windows vista home.
Draai SB als service twee clients.
Zie de clients niet draaien. Ze doen het wel dat kan ik zien via de task manager. De opdracht -k werkt niet. Iemand een idee om dit op te lossen?
Welkom terug dan maarSleepie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:20:
Heel lang geleden heb ik behoorlijk wat gecrunched voor het (oude) Seti project. Daarna nog een paar keer wat gedraaid voor de BOINC versie van Seti, maar eigenlijk alweer jaren inactief nu.
Eigenlijk moet ik toch es meedoen aan een stampede, dus zal eens kijken of ik vanavond een (paar) koetjes in de wei kan krijgen.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Verwijderd
Geen idee, maar heb een shortcut gemaakt naar het sb.log om snel te spieken hoe de voortgang is. Met Vista krijg je de Systray Icon niet, maar als de service wel toestaat om intractie met de desktop te doen dan popped op een goed moment een bericht op en kan je de client bekijken en configgen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:58:
Even een vraagje.
Proc. E8400.
Windows vista home.
Draai SB als service twee clients.
Zie de clients niet draaien. Ze doen het wel dat kan ik zien via de task manager. De opdracht -k werkt niet. Iemand een idee om dit op te lossen?
Daar ik vaststelde dat een enkel blokje rapporteren de berekeningen 11 seconden onderbrak voor transmissie, heb ik het met 2.508 op 250 blokjes gezet per keer.
Ik gebruik Process Explorer en start die met admin rechten op om de sb.exe's te kunnen zien als dat is wat je bedoeld.
Helaas werkt vista niet met desktop interactie. alleen middels sbqueue of de logfile kun je de status bijhouden als ze als service draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:58:
...Windows vista home....
Misschien is er iemand die een leuk tooltje kan maken om wat stats uit de logfile te halen ?
Verwijderd
Wordt dan eens tijd dat ze windows vista volledig gaan ondersteunen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:09:
[...]
Geen idee, maar heb een shortcut gemaakt naar het sb.log om snel te spieken hoe de voortgang is. Met Vista krijg je de Systray Icon niet, maar als de service wel toestaat om intractie met de desktop te doen dan popped op een goed moment een bericht op en kan je de client bekijken en configgen.
Daar ik vaststelde dat een enkel blokje rapporteren de berekeningen 11 seconden onderbrak voor transmissie, heb ik het met 2.508 op 250 blokjes gezet per keer.
Ik gebruik Process Explorer en start die met admin rechten op om de sb.exe's te kunnen zien als dat is wat je bedoeld.
En hoe stel je interactie met de desktop dan in?
Verwijderd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 20:31 ]
Verwijderd
Mmh, er shijnt een gapend misverstand tussen Soepkip en mij te zijn geweest, dat of m'n alzheimer is verder gevorderd dan ik dacht...NightBird schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:07:
[...]
Naar aanleiding van X-G's post: X-G in "[Stampede] #7 SoB - Het maken van teams" heeft DukeBox je toegevoegd (zie: DukeBox in "[Stampede] #7 SoB - Het maken van teams")
Bedankt voor de verandering, dit maakt de zaken wat interresanter denk ik, zo is er tenminste een beetje competie voor AYPABTU !
waar dan

Verwijderd
X-G zelf heeft blijkbaar nog geen activiteit vertoond. Ik veronderstel dat hij XtremeG is en hij zit ook bij AYPABTU maar staat nog op nul.NightBird schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:07:
[...]
Naar aanleiding van X-G's post: X-G in "[Stampede] #7 SoB - Het maken van teams" heeft DukeBox je toegevoegd (zie: DukeBox in "[Stampede] #7 SoB - Het maken van teams")
Ik moet helaas een koe gaan afschrijven voor de stampede. Mijn server heeft het sojuist begeven, IDE-conroller van het moederbord lijkt dood te zijn. Hopelijk heb ik asap iets vervangends geregeld, want ik kan zo ook ruim 1TB aan data niet accessenDukeBox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:51:
Ja.. team bestaat uit een paar dooie en een paar die spring levend zijn

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2008 22:36 ]
Ik had zelf nog een IDE-controller liggen, maar daarmee bootte hij ook niet, denk dat het moederbord helemaal de geest heeft gegeven, helaas.DukeBox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:34:
Heb nog wel diverse IDE raid controllers liggen.. Promise TX2000, TX4000 of LSI MegaRAID i4
Goh, er zijn er nog die me herinneren dan ?
SoB Client draait nu op mijn werkpaard hier thuis
ID: 14859
Username: Sleepie
[ Voor 15% gewijzigd door Sleepie op 05-04-2008 00:31 ]
als ik geld ervoor hadDukeBox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:12:
Ieder nadeel heeft zijn voordeel... extreme quadcore
Maar het plan was om een E2160 up te graden naar een E6550, heb ik gelijk een mooie bestemming daarvoor gevonden

Mijn Opteron 165 @ 2.7ghz is minder snel dan mijn laptops Pentium4 @ 2.8ghz

Allebei singlethreaded.
Beeeeetje slechte zaak, ik vind dat mijn Opteron niet goed wordt "gebruikt".
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Je moet wel weten wat je vergelijkt he.DukeBox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:37:
Als je de diverse benchmarks bekijkt is de ene keer AMD sneller dan Intel, andere keer precies andersom.
Als je een zware overclocked Opteron met 1mb cache tegenover een underpowered Pentium4 Northwood zet met minder cache, dan zal zowat elke benchmark/review/test sneller draaien op de Opteron.
Normaal worden deze niet eens direct vergeleken, zo veel prestatie en leeftijdsverschil is er.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Een trage cpu met optimalisatie voor rekenproces a of een snelle met optimalisatie voor rekenproces b,c,d enz. Groote kans dat de trage waarbij alleen de betreffende optimalisatie wordt gebruikt sneller is.
Volgens mij heeft een vrij recente Opteron op zn minst dezelfde instructiesets als een veel oudere northwood P4. Natuurlijk zijn er dingen waar Intel vaak iets beter in is qua berekeningen, AMD heeft zo ook zn punten.DukeBox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:11:
Tuurlijk niet, prediction, risc bypass, sse implementatie, kan allemaal uitwerking hebben.
Een trage cpu met optimalisatie voor rekenproces a of een snelle met optimalisatie voor rekenproces b,c,d enz. Groote kans dat de trage waarbij alleen de betreffende optimalisatie wordt gebruikt sneller is.
Het punt is: er zit een groot snelheidsverschil tussen de Opteron en de P4M. Allicht heeft de P4M wat meer optimalisaties, maar het algemene snelheidsverschil zou dat ongedaan moeten maken.
Ik heb net effe mn laptop gecheckt, de P4M is gestabiliseerd rond 2.1 M/sec tov de 2.8M/sec van mn Opteron.
Storm in een slag water dus, mijn excuses.
Gisteren overgeklokt naar 2.7Ghz (Athlon X2 dual 4400+ 2.3Ghz stock)
Werkte redelijk stabiel, maar werd wat warm. 66C!
Dus ik het plan om maar eens naar de koeler te kijken. Helemaal VOL met stof

Heel voorzichtig door een vulpotlood over de pinnetjes te schuiven alles rechtgebogen... processor ging ook niet zo soepeltjes de socket in
Hup alles weer inelkaar gezet..... HIJ DOET HET NOG!

Stressed temp is mooi 53C! en weer lekker doorgrazen met 2.7M per core
Had je beter een visdraadje kunnen pakken (gebruikte vroeger een creditcard, maar volgens mij past dat niet meer met de huidige cpu's)
Wel mooi van 66 naar 53C
B.t.w. ik zien net dat mijn subteam als eerste team daily meer dan 100T heeft gedaan !
[ Voor 69% gewijzigd door DukeBox op 06-04-2008 00:32 ]
In dat geval, zou ik graag bij crew roggel enz. willen.
user= Eltigro
userID=14687
/edit:
Als ze me willen hebben natuurlijk
[ Voor 16% gewijzigd door elTigro op 06-04-2008 10:53 ]
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
@ Shockwave : een mes werkt vaak ook goed (stanleymessen of dunne zakmessen)... Gewoon er onderaan tegenaan zetten en langzaam rechttrekken. Job done. Blijft wel riskant, maar ik ben nog geen pinnetjes kwijtgeraakt tot nu toe.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Verwijderd
######################
Your username: j#s#n#e#l (zonder de # tekens, ivm search engines)
Your userid: 14789
######################
Slechts 1 desktop en 1 laptop (die niet altijd aan staat) tot mijn beschikking, maar allee beetjes helpen toch?
fout in het register, stond iets niet goed..... map van oude install stond nog ingesteld en volgens mij werd dit pas gechecked bij het versturen van het laatste blok. Iets ging er fout iig. 2 tests 97% klaar..... allebei weg. Krijg het ook niet terug gevonden. !!$%$%$!!$%$!!!
K*T client!
ook ongeveer 2T/cems zijn al meteen van men score af en de rate is gigantisch gezakt..
Heb gewoon zin om er spontaan mee op te houden,

Ik heb meteen de boel als service geïnstalleerd, en dat werkt goed. Valt me wel op dat m'n MultiSoB-client werkte met als K-waarde 24737, en één van de 2 cliënts nu ook via de service. Ik dacht dat ik die al gehad had?
@ hierboven, dat is klote man. Gewoon opnieuw proberen, we kunnen alle hulp gebruiken!
[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 07-04-2008 00:49 ]
k-waardes kunnen hetzelfde zijn aangezien er (nog) maar 6 verschillende zijn.Jejking schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:48:
Okee, moi is terug!
Ik heb meteen de boel als service geïnstalleerd, en dat werkt goed. Valt me wel op dat m'n MultiSoB-client werkte met als K-waarde 24737, en één van de 2 cliënts nu ook via de service. Ik dacht dat ik die al gehad had?
@ hierboven, dat is klote man. Gewoon opnieuw proberen, we kunnen alle hulp gebruiken!
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
1
2
3
4
5
| ID Number Assigned Last Reported Progress Percent cEMs/s 879624 22699•2^10903510+1 Tue Apr 1 20:18:01 2008 Sun Apr 6 21:53:08 2008 3901312 35 % 1059642 879633 10223•2^10903961+1 Tue Apr 1 20:38:48 2008 Sun Apr 6 22:48:29 2008 3604930 33 % 974605 878609 21181•2^10840052+1 Mon Mar 31 17:02:54 2008 Sun Apr 6 22:49:34 2008 10539285 97 % 3244 878629 55459•2^10841554+1 Mon Mar 31 17:31:41 2008 Sun Apr 6 22:49:57 2008 10385510 95 % 2789 |
het gaat dus om de onderste 2 tests....
het vreemde is, hij is nogsteeds bezig met deze tests, alleen hij is overnieuw begonnen
alleen de teller staat nog op 97% ???
maar nou zijn die CEm/s dus wel gezakt.... waarom het percentage dan niet op 0%?? ik snap er geen hol meer van
Dan stop je de service, kopieer de oude map naar de nieuwe (met name de Zxxxxx files) en start hem weer op. Als de cache keys nog kloppen gaat ie verder waar ie was.AtomicShockwave schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:47:
fout in het register, stond iets niet goed..... map van oude install stond nog ingesteld
Mochten de cache keys niet kloppen, dan kun je deze recoveren middels http://www.free-dc.org/forum/showthread.php?t=7434 .
Nou, ik heb wel ff een python script geschreven die per test de voortgang uit de log file haalt.DukeBox schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:10:
[...]
Helaas werkt vista niet met desktop interactie. alleen middels sbqueue of de logfile kun je de status bijhouden als ze als service draaien.
Misschien is er iemand die een leuk tooltje kan maken om wat stats uit de logfile te halen ?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| f = open("sclient.log") testDict = {} for line in f.readlines(): if "iteration" in line: line = line.rstrip() temp = line.split("(") temp = temp[1].split("%) ") templist = temp[1].split() keyVal = "k=" + templist[2] + ", n=" + templist[5] testDict[keyVal] = temp[0] if "completed" in line: temp = line.split("(") temp = temp[1].split(")") t = temp[0].replace(",","") templist = t.split() keyVal = templist[0] + ", " + templist[1] testDict[keyVal] = 100 for a in testDict: print a, " : ", testDict[a], "%" |
Misschien dat ik er nog wel een leuke gui bij kan maken en een exe, maar dit is voor de ongeduldige mens misschien al voldoende.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ach ja, daar had ik even niet aan gedacht. Hoe meer je met koeien werkt, hoe meer hun intelligentie niveau dichterbij komtFreezeXJ schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:57:
Nou willen we je dolgraag hebben, maar staan we ook 3e en mogen we dus ook geen nieuwe leden meer aannemen (en als het aan ons ligt blijven we ook derde of stijgen we)
Nou ja, in dat geval, hoewel alles toch wel bij het goede doel komt maar toch; welk team wil er wat koetjes bij hebben? (first come first serve

user= Eltigro
userID=14687
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
[ Voor 35% gewijzigd door Frentik op 07-04-2008 11:01 ]
Niet zo moeilijk.. wij houden oude leden in ere bij TeamGrazzie.Sleepie schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:24:
[...]
Goh, er zijn er nog die me herinneren dan ?
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Iedereen doet het beroerd t.o.v. de top1 bedoel je.DukeBox schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:23:
^ Geef maar aan welk team.. FoK! kan het het meest gebruiken maar andere teams presteren ook beroerd t.o.v. de top3
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Haha, goed zoDiabolical schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:36:
Niet zo moeilijk.. wij houden oude leden in ere bij TeamGrazzie.
Ach, wie weet is dit wel een aanleiding om lekker te blijven grazen, dan zie je me vanzelf wel terug binnenkort
Nog een vraagje, mijn koetjes staan nu te grazen, maar nog met de 2.5.0 client.
Kan ik de service stoppen, de 2.5.08 client er overheen kopieren en dan de boel weer opstarten, of is die 2.5.08 niet echt veel sneller?
* Sleepie voelt zich weer helemaal DC noob
en de bovenstaande uitleg is gewoon te doen. ( oude hernoemen en de nieuwe 2.5.0.8 hernoemen als sb.exe
Afsluiten, 2.5.08 in SoB-map zetten, oude exe backuppen, nieuwe renamen, pc rebooten, verdergaanSleepie schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:48:
[...]
Haha, goed zo
Ach, wie weet is dit wel een aanleiding om lekker te blijven grazen, dan zie je me vanzelf wel terug binnenkort
Nog een vraagje, mijn koetjes staan nu te grazen, maar nog met de 2.5.0 client.
Kan ik de service stoppen, de 2.5.08 client er overheen kopieren en dan de boel weer opstarten, of is die 2.5.08 niet echt veel sneller?
* Sleepie voelt zich weer helemaal DC noob
En de winst is zeker merkbaar
With ^Diabolical schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:36:
Niet zo moeilijk.. wij houden oude leden in ere bij TeamGrazzie.
Wat je uiteraard ook niet dient te vergeten, is dat je bij TG een gratuit life time DC support krijgt vanuit ons team
Mooooooeeeee......
Ja hoor.Frentik schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:00:
ElTigro -> Team SoC !
Bij deze: Kan ik bij Team SoC ingedeeld worden?
user eltigro
id 14687
ik zal 's kijken of ik hier nog wat clients kan gaan inschakelen. Er zal vast nog wel wat spul vrij staan...
Bij deze ben ik ook geswitched om de competitie wat op te drijven.
[ Voor 83% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2008 13:09 ]
Verwijderd
BVD
DukeBox schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:06:
^ done.
Bij deze ben ik ook geswitched om de competitie wat op te drijven.
Less = more
Het waren test machines die toch maar eens ingezet operationeel ingezet moeten worden. Ik ben bang dat ik op korte termijn geen nieuwe machines krijg. Dus vandaag zal mijn laatste 1T+ output zijn, daarna ga ik natuurlijk nog wel vrolijk verder met mijn thuis machine want tja we blijven ondanks alles door stampen he
Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>
Zo nee, exporteer dan de reg settings, kun je ze altijd nog af(laten) maken.
Alvast bedankt voor de antwoorden !
@Frentik N waardes zijn anders, dus het is goed, had ze omgedraait, bedankt voor je snelle antwoord ! ga nu snel weer door met crunchen !
[ Voor 19% gewijzigd door nickb90 op 07-04-2008 15:20 ]
"That was left handed..." - JJH
[Mon Apr 07 15:19:50 2008] logging into server
[Mon Apr 07 15:20:01 2008] login unsuccessful -- computation resumed
[Mon Apr 07 15:20:02 2008] resolving hostname
[Mon Apr 07 15:20:02 2008] opening connection
[Mon Apr 07 15:20:02 2008] logging into server
[Mon Apr 07 15:20:06 2008] login successful
[Mon Apr 07 15:20:07 2008] n.high = 2003 . 5577 blocks left in test
[Mon Apr 07 16:20:08 2008] resolving hostname
[Mon Apr 07 16:20:09 2008] opening connection
[Mon Apr 07 16:20:09 2008] logging into server
[Mon Apr 07 16:20:20 2008] login unsuccessful -- computation resumed
zoals te zien is is die eerst wel ingelogt, maar daarna lukt het ineens niet meer, is zoiets normaal?
Poort: 1717
Dit zijn de standaard instellingen, en volgens mij waren ze ook zo ingestelt in MultiSob die ik hiervoor gebruikte.. sorry dat ik dit niet gelijk heb bijgevoegt bij de informatie
edit:
zojuist weer in mijn log file gekeken
[Mon Apr 07 16:32:50 2008] resolving hostname
[Mon Apr 07 16:32:50 2008] opening connection
[Mon Apr 07 16:32:51 2008] logging into server
[Mon Apr 07 16:32:51 2008] login successful
[Mon Apr 07 16:32:51 2008] n.high = 100150 . 5528 blocks left in test
en daar is die wel ingelogt, beetje raar, iemand een idee waarom hij eerst zegt niet te kunnen inloggen, en 12 minuten later het ineens wel kan?
[ Voor 52% gewijzigd door nickb90 op 07-04-2008 16:38 ]
Ben ook benieuwd...Jouke74 schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:55:
Hoe zit het nu met de hernieuwde teamindeling?
Maar goed... ga maar eens wijze mannen/vrouwen vinden bij DPC
Less = more
Nu weet ik niet wat de regels zijn om van een top3 team naar een niet top3 team te gaan, maar ik ben naar FoKSchaap gegaan om zo iets meer competitie te hebben. Hopelijk komen andere ons nog helpen om AYPABTU (lees:X-Ray) van de #1 weg te krijgen
[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2008 17:00 ]
Ik heb geen flauw idee welke teams er allemaal zijn (ben nieuw) dus stop mij maar bij team #4 of #5 ofzo. Waar kan ik een lijst zien van alle DPC teams en hun statistieken?
######################
Your username: j#s#n#e#l (zonder de # tekens, ivm search engines)
Your userid: 14789
######################
Dan ben ik vast kippig maar ik zie geen lijst met team namen in de TS, ik zie alleen maar namen van teams verspreid over dit draadje. Zou je zou vriendelijk willen zijn mij (met een directe link ofzo) naar die lijst te verwijzen. En sorry dat ik het niet kan vinden. - hopelijk ben ik niet de enige en is de info ook handig voor anderen
sob.qik.nl/stampede.phpPruts0r schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:01:
@Dukebox
Dan ben ik vast kippig maar ik zie geen lijst met team namen in de TS, ik zie alleen maar namen van teams verspreid over dit draadje. Zou je zou vriendelijk willen zijn mij (met een directe link ofzo) naar die lijst te verwijzen. En sorry dat ik het niet kan vinden. - hopelijk ben ik niet de enige en is de info ook handig voor anderen
Verwijderd
User: Mbc
ID: 14879

hmm ik ook nietPruts0r schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:01:
Dan ben ik vast kippig maar ik zie geen lijst met team namen in de TS
Zet hem er meteen bij.
aangezien de Bearhunters nog wel wat output kunnen gebruiken:
Killerbert
14532
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Ik kom tot:
- zo veel mogelijk services killen
- overklokken
- nieuwste client (2.5.08) ipv een oudere
Zie ik iets over het hoofd? Of is dit het wel zo'n beetje?
Verwijderd
Mijn ervaring is dat geheugensnelheid heel belangrijk is. Ik heb een behoorlijke winst weten te halen door mijn DRAM:FSB niet 1:1 maar 5:4 te zetten.Jejking schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:56:
Zijn er voor de rest nog trucjes waarmee je je output op legale wijze op kunt pompen?
Ik kom tot:
- overklokken
Beetje voor de hand liggend, maar het maakt nogal een verschil of je om de 10 blokjes werk verstuurt of om de 100.Jejking schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:56:
Zijn er voor de rest nog trucjes waarmee je je output op legale wijze op kunt pompen?
Ik kom tot:
- overklokken
Hoe meer tegelijk, hoe beter.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
UpgradeJejking schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:56:
Ik kom tot:
- overklokken

Verwijderd
ja hoor,Jejking schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:56:
Ik kom tot:
- overklokken
ik heb het volgende scriptje aangezet:
1
2
3
4
5
| for host in $hostlist4; do for ((i=1; i<5; i++)); do rsh -n $host ~eltigro/dpc/timer.pl /home/eltigro/dpc/docheck ${host}${i} & done done |
dit is onder linux, en allemaal quadcores.
ik run gewoon 4 processen in 4 aparte dirs. (allemaal gescript uiteraard) al dat ingewikkelde gedoe met subprogramma's
Ik heb hier een aantal quadcores gepakt die 's nachts niets doen, en dat timer.pl zorgt dat ze dan 10 uur staan te stampen en dan weer stoppen (kill 9, $mypid;) ik wilde kijken of ik boven de 100M uitkan komen.
aangezien er een hostlist4 bestaat voor quadcores... denk ik dat ik ook maar een hostlist 2 maak voor duowacht even, dualcores. Je kunt van mijn programmeer/scripting kunsten zeggen wat je wilt, maar niet dat ik het niet praktisch aanpak
(gelukkig blijkt uit het log dat ze allemaal wel een eigen berekening staan uit te voeren, in plaats van met z'n allen op 1 z/k combinatie zoals versie 1 t/m 8 van het docheck scriptje)
Besides, voor dat blokjes versturen gooi ik gewoon Transmit Intermediate Blocks uit.
En ik kom er net achter dat ik de 2.5.0 heb draaien, wtf! Ik pak dat bundeltje, dan lijkt het me toch voor de hand liggend dat dat de nieuwste versie is? Waar kan ik die vinden? Ik google me gek. Naja, goed...
[ Voor 8% gewijzigd door Jejking op 07-04-2008 23:23 ]
wanneer je dat opent, dan heb je een forum genaamd beta clients, en daar kies je dan de client die je nodig hebt
Ik draai alles op fedora, en dat gaat op zich vrij goed gelukkig. maar toen ik een oud bakkie probeerde op ubuntu had ik toch een probleem. hij kon libstdc++5.nogwat.so niet vinden.
bleek dat ik een een client moest hebben die tegen een nieuwe libc gelinkt is. zo heb ik ook voor m'n windows thuis een modernere client gevonden. (2.5.8)
/edit,
ik moet zeggen trouwens, ik ben wel boven de 100M uitgekomen met al die scriptshit.
160 of 170 ofzo... mwaah. niet slecht, voor een beetje kutten.
Het was eigenlijk een programmeer oefening in Perl voor mezelf. Ik ben een beetje een Perl nono, en van die status wil ik eigenlijk af. Vandaar dat ik dit probeerde te scripten.
hou me te goede, ik heb dus ongeveer 6 uur ervaring in perl, maar dit is wat ik heb bedacht
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #!/usr/bin/perl -w # use strict; my $tijd=36000; my $retval = system (" $ARGV[0] $ARGV[1] & "); sleep ($tijd); kill 9 , $retval; |
ik hoop dat het werkt, anders is er redelijke kans dat ik een berisping of een waarschuwing of een 'wenkbrouwfrons' krijg. :

Maar goed, alles voor het goede doel zeggen we dan maar.
temeer omdat ik denk dat ik morgen ook een lijstje core2duo's ga invullen, en ook ga inschakelen. zal toch goed moeten gaan lijkt me, ik heb nu 24 extra cores die 10 uur staan te ratelen voor me. als daar nog een stuk of wat losse dual cores bijkomen, dan kunnen we lekker snel op de eerste plaats komen.
[ Voor 102% gewijzigd door elTigro op 08-04-2008 00:18 ]
Wow, wat voor effect gaan deze dingen hebben op onze team output?elTigro schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:49:
je kunt even via www.seventeenorbust.com kijken bij forum
wanneer je dat opent, dan heb je een forum genaamd beta clients, en daar kies je dan de client die je nodig hebt
Ik draai alles op fedora, en dat gaat op zich vrij goed gelukkig. maar toen ik een oud bakkie probeerde op ubuntu had ik toch een probleem. hij kon libstdc++5.nogwat.so niet vinden.
bleek dat ik een een client moest hebben die tegen een nieuwe libc gelinkt is. zo heb ik ook voor m'n windows thuis een modernere client gevonden. (2.5.8)
/edit,
ik moet zeggen trouwens, ik ben wel boven de 100M uitgekomen met al die scriptshit.
160 of 170 ofzo... mwaah. niet slecht, voor een beetje kutten.
Het was eigenlijk een programmeer oefening in Perl voor mezelf. Ik ben een beetje een Perl nono, en van die status wil ik eigenlijk af. Vandaar dat ik dit probeerde te scripten.
hou me te goede, ik heb dus ongeveer 6 uur ervaring in perl, maar dit is wat ik heb bedacht
Perl:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 #!/usr/bin/perl -w # use strict; my $tijd=36000; my $retval = system (" $ARGV[0] $ARGV[1] & "); sleep ($tijd); kill 9 , $retval;
ik hoop dat het werkt, anders is er redelijke kans dat ik een berisping of een waarschuwing of een 'wenkbrouwfrons' krijg. :![]()
Maar goed, alles voor het goede doel zeggen we dan maar.
temeer omdat ik denk dat ik morgen ook een lijstje core2duo's ga invullen, en ook ga inschakelen. zal toch goed moeten gaan lijkt me, ik heb nu 24 extra cores die 10 uur staan te ratelen voor me. als daar nog een stuk of wat losse dual cores bijkomen, dan kunnen we lekker snel op de eerste plaats komen.
En vooral: hoeveel effect
Overigens draai ik nu zónder problemen 2.5.08. Het draait lekker door, al wordt de boel wel wat warmpjes met een lichte overklok. Zo snel mogelijk AS5 en dan m'n nieuwe koeler en proc installeren, hopen dat dat kreng wel op een FATSOENLIJK voltage de 3.2GHz wilt halen.
E2140 pretty-much-suicide is 3.05GHz @ 1.55v, 62 graden (BOINC). Dus...
maar goed, tot nog toe hebben we nu 6 uur nog wat extra cores erbij.
alleen heb ik voor de zekerheid wel om half acht morgenochtend een nieuw scriptje in m'n crontab gezet dat op al die machines inlogt en al mijn processen -9 killt.

ik heb het voor de zekerheid maar de naam gegeven: /home/eltigro/dpc/eltrigrowordtnietontslagen
maar ik vind het mooi geweest. Mijn baasje ligt al enkele uren te slapen, en ze begint nu toch te vinden dat ik ook richting het bed moet komen. (om te slapen). en eigenlijk heeft ze welgelijk, want ik val haast om van de slaap...

Nou, vind je dat echt nodig? ik kan nog niet eens een vlieg dood slaan, dat doe ik altijd met een theedoek en dan laat ik ze buiten weer losJejking schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 01:18:
Al sla je me dood....
/edit:
ik zie dat ik de 250M nader nu. (maar wanneer de rest gaat kijken dan zal m'n antiontslagscriptje er al wel weer voor hebben gezorgd dat ik richting de wat normalere 40M ga)
* elTigro out, want ik val echt bijna in slaap!
[ Voor 32% gewijzigd door elTigro op 08-04-2008 19:55 ]
Misschien dat het beter is om toestemming te vragen om SoB buiten kantooruren te mogen draaienelTigro schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 01:19:
ja he. ik ben benieuwd wat de hitparade morgen gaat zeggen.
maar goed, tot nog toe hebben we nu 6 uur nog wat extra cores erbij.
alleen heb ik voor de zekerheid wel om half acht morgenochtend een nieuw scriptje in m'n crontab gezet dat op al die machines inlogt en al mijn processen -9 killt.![]()
ik heb het voor de zekerheid maar de naam gegeven: /home/eltigro/dpc/eltrigrowordtnietontslagen
Een vlieg doodslaan en vervolgens buiten loslaten? Hoe zwart ziet jullie tuin van de lijken?elTigro schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 01:19:
[...]
Nou, vind je dat echt nodig? ik kan nog niet eens een vlieg dood slaan, dat doe ik altijd met een theedoek en dan laat ik ze buiten weer los
Ontopic:
Nieuwste client is geïnstalleerd zonder problemen, in plaats van 4.2 CeM/s haal ik nu ongeveer 4.35 qua top. Scheelt toch weer iets, en ook meteen die blokjesverzending aangepast naar 100 blocks
Verwijderd
Zag het 3 pagina's terug alJejking schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:07:
Client afsluiten en killen per taskmanager, oude sb.exe backuppen en weghalen uit de map, nieuwe file erin en renamen naar sb.exe, rebooten / service aanzetten, klaar is Boerenlater. Makkie toch?
Verwijderd
De 2.05 maakte het systeem supertraag
Geen zeurende ouders meer dat de pc zo traag is
En games gaat trouwens ook goed met de beta; op mijn pc speel ik gewoon HL2 of M2TW zonder lag en framedrops
Liever geen multiplier van 6x voorlopig, al zou het wel mooi het geheugen opkrikken naar 400MHz. Kingston PC5300 2GB DDR2 ftw
[ Voor 25% gewijzigd door Jejking op 08-04-2008 15:45 ]
"That was left handed..." - JJH
toestemming.... moet ik meteen aan dat plaatje denken dat iemand hier in z'n sig heeft gelinkt: God, root, what's the differenceFrentik schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:47:
[...]
Misschien dat het beter is om toestemming te vragen om SoB buiten kantooruren te mogen draaien
Op zich is het niet zo erg om verspreid taken te runnen - d'r zijn er meer die het doen - alleen moet men er geen last van hebben. En daar wringt nu juist de schoen... ik vind dat je het toch merkt als je die SoB client runt, ook al staat ie op iritatielevel 5 zeg maar. (is trouwens nicelevel +19 leek het)
Daar komt bij, je wordt niet zo gauw ontslagen! Maar het is wel zo dat je alles (o.a. de naam van je scriptjes) een beetje leuk moet aankleden toch?
Less = more
Nou... vooruit dan maarelTigro schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:43:
ehm.. Ik mag toch vanavond weer verder gaan? zo ja, dan komt dat wel in orde.
Less = more
Ik bedenk me net wel dat ik dat eventjes wel netjes moet gaan timen, want ik had m'n vriendin gisteren beloofd dat we zouden gaan wandelen vanavond...